Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

eymey schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:16:
Almere 1312 is Muziekwijk toch?
[...]
klopt
Overigens, van Lijbrandt hoef je niks meer te verwachten, is mijn ervaring.
[...]
jammer dat de dienstverlening nooit op een acceptabel niveau is geraakt.
Het is nu een raadsel wanneer de services weer online gaan.
Compensatie begin ik maar niet over.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:42:
[...]

Dit is de lijst van Overijssel _/-\o_
Voorkeuze Zender "Transport
Stream" Frequenties
1 Nederland 1 TS1 304Mhz
2 Nederland 2 TS1 304Mhz
3 Nederland 3 TS1 304Mhz
4 RTL 4 TS2 312Mhz
5 RTL 5 TS2 312Mhz
6 SBS 6 TS2 312Mhz
7 RTL 7 TS2 312Mhz
8 Veronica TS3 320Mhz
9 Net5 TS3 320Mhz
10 RTL 8 TS3 320Mhz
11 één TS3 320Mhz
12 Canvas TS8 360Mhz
13 Discovery Channel TS9 328Mhz
14 National Geographic TS4 328Mhz
15 Animal Planet TS4 328Mhz
16 Nick-TeenNick TS8 360Mhz
17 CNN TS4 328Mhz
18 Euro News TS4 328Mhz
19 MTV TS4 328Mhz
20 Kindernet/Comedy Central TS4 328Mhz
21 TV Oranje TS5 336Mhz
22 Eurosport TS5 336Mhz
23 GHM info kanal TS5 336Mhz
24 Schlager TV TS5 336Mhz
25 BBC 1 TS5 336Mhz
26 BBC 2 TS5 336Mhz
27 ARD TS6 344Mhz
28 ZDF TS6 344Mhz
29 Brava NL TS6 344Mhz
30 TV5 monde TS6 344Mhz
31 Arte TS8 360Mhz
32 NDR TS6 344Mhz
33 WDR TS6 344Mhz
35 Ketnet TS10 376Mhz
36 24 Kichen TS7 352Mhz
37 TV Gelderland TS7 352Mhz
38 TV Oost TS7 352Mhz
39 TV Deventer TS7 352Mhz
40 TV Voorst TS8 360Mhz
41 TV Enschede TS8 360Mhz
42 Regio FM TV TS7 352Mhz
43 TV Hattem TS11 384Mhz
44 RTV Veluwezoom TS11 384Mhz
45 RTV Sternet Haaksbergen TS11 384Mhz
46 Ideaal TV TS11 384Mhz
47 Slingeland TV TS11 384Mhz
48 Salland TV TS11 384Mhz
49 Raalte TV TS11 384Mhz
50 LOE Elburg TS11 384Mhz
51 TV groesbeek TS11 384Mhz
70 FOX TS11 384Mhz
101 NED 1 HD TS9 368Mhz
102 NED 2 HD TS9 368Mhz
103 NED 3 HD TS10 376Mhz
111 TV Oost HD TS10 376Mhz
Deze lijst is ook te gebruiken voor oost Gelderland. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Barre73 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:14:
Waarom is dat raar? Dat is ook wel heel erge "Tweakers"informatie. Op hun site vind je de frequenties voor analoog en voor de DVB-C het netwerk-ID en frequentie e.d.. Meer is niet nodig om te verstrekken aan het publiek lijkt me zo.
Op zich heb je misschien wel gelijk; maar wat ik zoek is m.i. minder technisch dan frequenties e.d.

Ik zou gewoon graag willen weten welke zenders er bij elkaar in één stream zitten, dan kan ik op een slimmere manier opnemen met mijn Humax met 2 tuners.
Stel er zijn 3 programma's die ik wil zien of opnemen; A, B en C.
A en C zitten in dezelfde stream en B in een andere. Als ik A en B ga opnemen worden allebei mijn tuners gebruikt. Als ik A en C opneem kan ik met de tweede tuner nog gewoon tv-kijken en dus B kijken en pauzeren indien nodig.

Maar het lijkt er op dat de "standaard zenders" verdeeld zijn in 3 streams:
- Ned1, Ned2 en Ned3
- RTL4, RTL5, SBS6 en RTL7
- RTL8, Veronica en Net5

Met deze wetenschap kan ik dus "slimmer" programmeren. :P

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:28
Is die Sport1 en Film1 aanbieding voor €7, 50 gedurende 3 maanden eigenlijk ook beschikbaar voor Lijbrandt abbonees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
eymey schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:16:
Almere 1312 is Muziekwijk toch?

In de Area-pop die (een groot deel van) Muziekwijk bedient ben ik 5 oktober nog rondgeleid door mensen van "Team Almere" van Reggefiber, toen ze daar open huis organiseerden :D.

(ook) die PoP is voorzien van een best forse UPS. Zou die dan niet gewerkt hebben of is op een andere manier de verbinding met de City-PoP verbroken geraakt: :X
Yep Muziekwijk. Vanochtend was alles weer restored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:44:
[...]

Op zich heb je misschien wel gelijk; maar wat ik zoek is m.i. minder technisch dan frequenties e.d.

Ik zou gewoon graag willen weten welke zenders er bij elkaar in één stream zitten, dan kan ik op een slimmere manier opnemen met mijn Humax met 2 tuners.
Stel er zijn 3 programma's die ik wil zien of opnemen; A, B en C.
A en C zitten in dezelfde stream en B in een andere. Als ik A en B ga opnemen worden allebei mijn tuners gebruikt. Als ik A en C opneem kan ik met de tweede tuner nog gewoon tv-kijken en dus B kijken en pauzeren indien nodig.

Maar het lijkt er op dat de "standaard zenders" verdeeld zijn in 3 streams:
- Ned1, Ned2 en Ned3
- RTL4, RTL5, SBS6 en RTL7
- RTL8, Veronica en Net5

Met deze wetenschap kan ik dus "slimmer" programmeren. :P
Misschien heb je hier ook nog wat aan
https://gathering.tweaker...message/33594749#33594749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
_/-\o_ _/-\o_
Hartstikke mooi!!

Dat is wat ik zocht!!
Daar staat de lijst van Eindhoven per 3 maart 2013.
Dat zal wel de meest recente zijn denk ik.

Nogmaals mijn dank!!
_/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:03
In dit overzicht van Tefort staan oa "Cartoon Network" en "13th Street" in de lijst van dvbc en analoge zenders. Klopt dit wel, want in dit overzicht van Glashart Media kan ik zo snel geen plaats vinden die beide zenders in de lijst heeft.
Zijn er al klanten van Lijbrandt overgezet op Telfort die de beschikking hebben over deze zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me sterk. Als ze bij Telfort op analoog/dvb-c zitten, dan moeten ze bij Lijbrandt ook op analoog/dvb-c zitten. Want a.f.a.i.k. komen er niet meerdere verschillend samengestelde CATV feeds de PoP's binnen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel heel vreemd. Er zit in de CATV feed (die ook bij Telfort gewoon van Glashart komt) geen 13th street. Trouwens ook geen Humor 24 en Journaal 24. En die zie ik ook in dat overzicht van Telfort staan.

Krijg het sterke idee dat Telfort een foutje maakt..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:26:
[...]

Deze lijst is ook te gebruiken voor oost Gelderland. ;)
Inderdaad, ik ontvang dit ook in Wezep (gemeente Oldebroek), terwijl ik volgens Glashart in mijn gemeente het netwerk-ID 8200 zou moeten ontvangen. Ik ontvang dus nu netwerk-ID 7461.
Vragen daarover gesteld bij de helpdesk en webcare maar antwoord natuurlijk niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zalige stilte hier.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

Tja... als ze bij Lijbrandt de abonnees kwijtraken doordat bijvoorbeeld een simpele verhuizing al niet mogelijk is dan zal het hier steeds rustiger worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@operatorje

....iets te vroeg gejuiched ben ik bang.

Sinds een goed week valt mij op dat op alle HD kanalen op IPTV met een onregematige interval blokkerig beeld of artifacts te zien is. Dit duurt hooguit een seconde en heeft een interval wat heel onregelmatig is, maar alle HD kanalen hebben er zo nu en dan last van.

Heb dit niet eerder gezien bij IPTV.... is ook lastig om duidelijk te omschrijven wat er precies speelt en wanneer. Maar het is mij afgelopen weekend opgevallen op alle HD kanalen, en met enorme "on"regelmaat.
Voor het weekend was het voornamelijk alleen History Channel HD waar het mij opviel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik heb nog geen blokken of haperingen kunnen ontdekken.

Wel heb ik het idee dat de internetverbinding soms voor een fractie van een seconde hapert. Wat zich uit in het onverklaarbaar time-outen van de verbinding al sik bv. iets simpels wil doen als hier op GoT naar een topic klikken. Reload of refresh en het werkt wel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:31:
[...]

Inderdaad, ik ontvang dit ook in Wezep (gemeente Oldebroek), terwijl ik volgens Glashart in mijn gemeente het netwerk-ID 8200 zou moeten ontvangen. Ik ontvang dus nu netwerk-ID 7461.
Vragen daarover gesteld bij de helpdesk en webcare maar antwoord natuurlijk niet ontvangen.
Op de website van Glashart staat bij Oldebroek netwerk ID 7461 hoor (Headend Deventer)
8200 is headend Lelystad. Zou in theorie ook kunnen als je ziet waar Wezep ligt. Maar is het dus niet blijkbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 21-10-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
"Overstappen naar andere glasvezelprovider moet beter" ( van de site http://mediamagazine.nl/m...vezelprovider-moet-beterq )

Het overstappen naar een andere glasvezelaanbieder gaat nog te moeilijk en duurt te lang. Glasvezelproviders willen daarom het overstappen naar de andere provider soepeler laten verlopen. Dit bericht de website Glasvezelgids.nl.

Volgens Glasvezelgids.nl hebben de glasvezelaanbieders deze belofte onlangs gedaan waarbij de website refereert aan antwoorden van Henk Kamp, minister van Economische Zaken, in een reactie op vragen uit de Tweede Kamer. "Overstapdrempels worden door de telecomaanbieders via zelfregulering opgepakt in de Taskforce Overstapdrempels van de Stichting FIST (Forum Interconnectie en Speciale Toegang)", zo antwoordt hij.

Omdat glasvezel relatief jong is, bevindt het overstappen bij glasvezel zich volgens de minister nog in een pril stadium. De dienstonderbreking is in de meeste gevallen wel significant verminderd, van enkele weken naar minder dan 24 uur, maar dat moet nog beter.

De aanbieders hebben inmiddels in hun Taskforce Overstapdrempels afgesproken dat consumenten per 1 januari 2014 ook voor pakketten inclusief televisiediensten gebruik kunnen maken van de overstapservice, aldus minister Kamp.

De overstapservice gaat vanaf begin volgend jaar ook gelden voor het opzeggen van ‘TV only’ (analoge TV en Digitenne) en voor glasvezelabonnementen in zogenoemde vraagbundelingsgebieden. Dit betekent volgens de minister dat consumenten ook in een veranderende markt met steeds meer gebundelde diensten – van dual en triple tot quadplay – gemakkelijk kunnen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
eymey schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:25:
Hmm, ik heb nog geen blokken of haperingen kunnen ontdekken.

Wel heb ik het idee dat de internetverbinding soms voor een fractie van een seconde hapert. Wat zich uit in het onverklaarbaar time-outen van de verbinding al sik bv. iets simpels wil doen als hier op GoT naar een topic klikken. Reload of refresh en het werkt wel.
Hey dit herken ik ook ! Zowel direct op de "modem" als via de router en dan op alle "devices". Dacht dat het aan mijn apparatuur lag (router), na je post even laptop direct op de modem, maar ook hierbij lijkt het aan te blijven.

Speedtesten e.d. Zijn gewoon dik in orde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja het is heel 'intermittent'. Is er eenmaal een tcp connectie en uitwisseling van verkeer met de remote host, dan gaat het goed. Een hik zit 'm vooral in het opbouwen van de verbinding voor bv. een nieuw HTTP request.

Maar goed, misschien kan 1 van de Operators toch eens kijken of er toevallig in Almere iets niet lekker is? Intermittent connectieproblemen, iptv hikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

TripleNL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:49:
@operatorje

Sinds een goed week valt mij op dat op alle HD kanalen op IPTV met een onregematige interval blokkerig beeld of artifacts te zien is. Dit duurt hooguit een seconde en heeft een interval wat heel onregelmatig is, maar alle HD kanalen hebben er zo nu en dan last van.

Heb dit niet eerder gezien bij IPTV.... is ook lastig om duidelijk te omschrijven wat er precies speelt en wanneer. Maar het is mij afgelopen weekend opgevallen op alle HD kanalen, en met enorme "on"regelmaat.
Voor het weekend was het voornamelijk alleen History Channel HD waar het mij opviel....
Hmm dit herken ik ook. Het gebeurt idd onregelmatig en duurt hooguit 1 a 2 secondes. Of het alleen HD kanalen betreft weet ik niet, maar dat zou goed kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
servies schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:12:
[...]

Hmm dit herken ik ook. Het gebeurt idd onregelmatig en duurt hooguit 1 a 2 secondes. Of het alleen HD kanalen betreft weet ik niet, maar dat zou goed kunnen...
Hier in Winterswijk zie ik dit soms ook gebeuren , heb het ook op SD kanalen gezien bij IPTV dit probleem. Er is gelukkig geen irrante tik in het geluid bij. Dit was een paar maanden geleden wel het geval toen we hier de groet iptv storing hadden in de oost achterhoek.

Maar ik zal het eens in de gaten houden wanneer het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Ja dit komt bij mij nu ook voor (2405 Alphen aan den Rijn)... dacht eerst "kan gebeuren" maar bij History Channel HD komt dit het meeste voor....
Internet geen probleem (denk ik) alleen mijn upload die altijd hoger was dan download is nu een stuk lager. (50.1 <> 51.6) nu (50.0 <> 45.8)
TripleNL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:49:
@operatorje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telocho
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik heb nu iets vreemds. Ik moest 112 bellen want ik had de spoedeisende hulp nodig vanwege een gebroken heup, kwam echter op de verkeerde alarmcentrale uit. Ik kwam in Twente uit en ik woon in Achterhoek (dat zou dan centrale Apeldoorn moeten zijn).
Vragen ze me ook nog hoe ik 112 had gebeld, want ik kwam niet op de normale manier binnen...

Je zult maar echt een zaak van leven of dood hebben en geen alarm kunnen bereiken.

Mijn netnummer is 0543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:13:
[...]

Op de website van Glashart staat bij Oldebroek netwerk ID 7461 hoor (Headend Deventer)
8200 is headend Lelystad. Zou in theorie ook kunnen als je ziet waar Wezep ligt. Maar is het dus niet blijkbaar.
Dit is inmiddels ook door Lijbrandt bevestigd, maar toen ik begin september j.l. een nieuwe TV lochy met DVB-C en ik de gegevens opzocht bij Galshart toen stond de gemeente Oldebroek (waar Wezep een deel van is) met een netwerk-id 8200. Ik had het uitgeprint, maar helaas zijn deze prints afgelopen zaterdag met het oud papier meegegaan.
Het vervelende is dat ik de locale omroep van Oldebroek niet kan ontvangen en die stond bij ID-8200 wel vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
telocho schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:05:
Ik heb nu iets vreemds. Ik moest 112 bellen want ik had de spoedeisende hulp nodig vanwege een gebroken heup, kwam echter op de verkeerde alarmcentrale uit. Ik kwam in Twente uit en ik woon in Achterhoek (dat zou dan centrale Apeldoorn moeten zijn).
Vragen ze me ook nog hoe ik 112 had gebeld, want ik kwam niet op de normale manier binnen...

Je zult maar echt een zaak van leven of dood hebben en geen alarm kunnen bereiken.

Mijn netnummer is 0543
112 schakelt je op basis van netnummer door naar de juiste centrale, dat is niet iets dat binnen het Lijbrandt netwerk gebeurt. Waarschijnlijk daar een hickupje dus. Soms komt het ook voor dat netnummers die net op de rand van een gemeente liggen in de ene administratie in de ene gemeente liggen en in de andere administratie in de andere. Hoe vreemd dat ook klinkt: Er zitten dus verschillen in de netnummer/postcode+huisnummer administraties van verschillende ondernemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Operatortje
Wat een zalige stilte hier.......
Ja alle diensten werken hier prima, geen problemen voor zover bekend [PC7131]. Dus als dat met jullie, O & O2, werk te maken heeft, dan houden zo Afbeeldingslocatie: http://img.smileys.nl/405/thumbsup.gif.

Momenteel is het wachten op de brief van Telfort voor de 'overname' omdat dat in kwartaal 4 zou gebeuren volgens de berichten.

[ Voor 8% gewijzigd door Conzales op 23-10-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien of en hoe ik gebruik kan maken van Film1 GO of Fox Sports op de tablet?
Ik heb beide paketten via lijbrandt en dacht dat ik ook van deze diensten gebruik kan maken?
Overigens staat er bij FOX dat mensen die KPN ITV via een andere provider krijgen hun klant nr moeten gebruiken, maar deze kan ik nergens vinden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:47:
Weet iemand hier misschien of en hoe ik gebruik kan maken van Film1 GO of Fox Sports op de tablet?
Ik heb beide paketten via lijbrandt en dacht dat ik ook van deze diensten gebruik kan maken?
Overigens staat er bij FOX dat mensen die KPN ITV via een andere provider krijgen hun klant nr moeten gebruiken, maar deze kan ik nergens vinden? :(
Beide diensten zijn niet actief bij Lijbrandt. Momenteel alleen de lineaire zenders van film1 en fox sports en de Uitzendinggemist omgeving van Fox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Mij valt op dat bij het gebruik van de vaste telefoon via Lijbrandt, je de toon voor het over gaan dubbel hoort gaan, het lijkt erop alsof de genexis een toon produceert en de voip provider (tellio) hetzelfde doet.

Wie ervaart dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:04

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Hier al paar dagen ZDF (Coax) uit de lucht gebied 3312 en 3317

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Ben op dit moment niet thuis ik kan niet kijken of dit ook voor 1326 geldt fiberdordrecht.

Valt mij wel op dat alle on demand terugkijkdiensten (uitzending gemist fox wedstrijd gemist en die van de commerciëler) enorm langzaam duurt voordat de programma's beschikbaar zijn. Was voorheen binnen minuten tot een uur beschikbaar, nu duurt nu vaak ruim 24 tot 48 uur... Dat is natuurlijk geen coax, maar iptv.. Maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TripleNL: Was ons hier gisteren ook opgevallen! Gisteravond stond de uizending van DWDD van vrijdagavond er nog niet op...

Uiteindelijk hebben we hem maar bekeken via de "Gemist" app op m'n Android smartphone met (via Yatse) laten afspelen door XBMC. Werkt eigenlijk ook best leuk :+

Maar ja, we hebben het idee dat gemist via GHM toch nog wel kwalitatief net wat beter is dan via de NPO streams op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
.NCK schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:08:
Mij valt op dat bij het gebruik van de vaste telefoon via Lijbrandt, je de toon voor het over gaan dubbel hoort gaan, het lijkt erop alsof de genexis een toon produceert en de voip provider (tellio) hetzelfde doet.

Wie ervaart dit ook?
Ervaring met dubbele toon tijdens overgaan ook bij KickXL (ConceptsICT) aanwezig. Ik weet niet of dit te wijten is aan het Genexis glasvezelmodem. Ben wel benieuwd naar de oorzaak en nog liever naar een oplossing.

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fiberdordrecht schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:21:
Hier al paar dagen ZDF (Coax) uit de lucht gebied 3312 en 3317
Op headend Flevoland doet ZDF het gewoon trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey

ja valt mij op dat de kwaliteit van uitzending gemist via het IPTV platform kwalitatief beter is dan de NPO app.
Maar beste kwaliteit behaal ik nog via de Samsung App op mijn TV.
Wat betreft de "aanwas" van programma's viel me eerder van de week al op. Maar dan over alle "uitzending gemist" platforms. FOX samenvattingen van wedstrijden duurde gem 24 uur voordat ze zichtbaar werden. de wedstrijden zelf ook zo iets.

Items op uitzending gemist van NPO , enkele duurde meer dan 36 uur en zelfs een hele dag ( zaterdag) was pas zondag na 20 uur beschikbaar. Dit was voorheen sneller! over RTLXL en SBS6gemist maar niet te zwijgen, enkele dagen staan al dagen op leeg. van de RTL en SBS-sen ben ik geen grootgebruiker van uitzending gemist, maar van de NPO wel en FOX sindsien het weer beschikbaar is. (en uiteraard voorheen eredivisielive)

Bij samsung had ik het al veel in low format na 10 minuten zichtbaar en ik goede kwaliteit 25 tot 35 minuten na einde, NPO zelf was ook ongeveer even zo snel, maar het IPTV platform liet het behoorlijk afweten afgelopen weekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Het blijk dus werkzaamheden Coax (zender ZDF uitval) te zijn volgens Lijbrandt, net gebelt en geklaagd over niks vermelden op website/twitter reden 8)7 krijgen niks door van marketing afdeling ofzo iets..

Ook geen ververgoeding voor het half jaar telefoon uitval om de 3sec...........

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BXp8MRCIYAA_kRL.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door MCP cloud op 28-10-2013 13:04 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik geen zin heb in overstapt naar telfort ben ik aan het kijken naar een andere provider, ik kom nu fype tegen, iemand ervaring hiermee? Volgens mij bieden ze gelijkwaardig pakket aan als van lijbrandt, alleen hebben ze geen mailserver en moet ik hotmail of gmail als servers gebruiken, maar of dat een bezwaar is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fype is AFAIK ook gewoon een dozenschuiver van KPN ITNS diensten.

Als je geen zin hebt in een overgang naar Telfort, waarom wil je dan wel naar Fype? Even los van overstapperikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:27:
Fype is AFAIK ook gewoon een dozenschuiver van KPN ITNS diensten.

Als je geen zin hebt in een overgang naar Telfort, waarom wil je dan wel naar Fype? Even los van overstapperikelen.
Die overstapperikelen hebben mij tot op heden ook tegengehouden. Fype levert wel diensten waar gebruik wordt gemaakt van kpn is mij verteld, maar is niet van kpn en wordt dus ook geen telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fype is inderdaad niet van KPN en wordt dus ook geen Telfort. Maar wat is het functionele verschil als beiden precies hetzelfde leveren?

Ik lees uberhaupt nog ontzettend weinig (positieve danwel negatieve) ervaringen rond Fype en je weet nieteens zeker wat voor service ze bieden.

Maar goed, je zou eens kunnen beginnen ze te bellen en vragen of zij al een migratie naar Fype kunnen ondersteunen. Ook voor KPN WMP+ schijnt dit aan de KPN-kant inmiddels ingeregeld te zijn. Als Fype daar al van op de hoogte is, dan gloort er misschien hoop.

Maar om nou per se naar een andere partij over te stappen, puur omdat die "niet van KPN is" terwijl de diensten en service wrs even goed/slecht zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:20:
Fype is inderdaad niet van KPN en wordt dus ook geen Telfort. Maar wat is het functionele verschil als beiden precies hetzelfde leveren?

Ik lees uberhaupt nog ontzettend weinig (positieve danwel negatieve) ervaringen rond Fype en je weet nieteens zeker wat voor service ze bieden.

Maar goed, je zou eens kunnen beginnen ze te bellen en vragen of zij al een migratie naar Fype kunnen ondersteunen. Ook voor KPN WMP+ schijnt dit aan de KPN-kant inmiddels ingeregeld te zijn. Als Fype daar al van op de hoogte is, dan gloort er misschien hoop.

Maar om nou per se naar een andere partij over te stappen, puur omdat die "niet van KPN is" terwijl de diensten en service wrs even goed/slecht zijn......
Migratie heb ik gevraagd, dat ondersteunen ze. En tja het is een principe, ik wil niet of zo min mogelijk te maken hebben met KPN, ervaringen uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:20:

Niet precies hetzelfde. Waarschijnlijk verschil in zenders/zenderpakketten en wellicht ook in telefonie. We zien al langer dat de KPN providers (Concepts, Lijbrandt etc...) langzaam wijzigen terwijl er ook nog providers zijn die letterlijk het GHM pakket hebben zoals je dat vindt op de GHM site. Fype is daar eentje van.
Verder komt natuurlijk alles via KPN-ITNS, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Michael_E schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:35:
[...]

Ervaring met dubbele toon tijdens overgaan ook bij KickXL (ConceptsICT) aanwezig. Ik weet niet of dit te wijten is aan het Genexis glasvezelmodem. Ben wel benieuwd naar de oorzaak en nog liever naar een oplossing.
Na contact met Lijbrandt het modem gereset.
Bij het bellen naar KPN mobiel geen last van de dubbele toon.
Bij Vodafone mobiel wel.

Een defect modem is uitgesloten, aldus de Servicedesk.

Echter omdat er geen issues zijn met audio tijdens het gesprek kunnen ze er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:25:
[...]

Niet precies hetzelfde. Waarschijnlijk verschil in zenders/zenderpakketten en wellicht ook in telefonie. We zien al langer dat de KPN providers (Concepts, Lijbrandt etc...) langzaam wijzigen terwijl er ook nog providers zijn die letterlijk het GHM pakket hebben zoals je dat vindt op de GHM site. Fype is daar eentje van.
Verder komt natuurlijk alles via KPN-ITNS, dat is duidelijk.
Oh ja, dat is waar :)

Maar goed, ook dan is het dus wel goed om te kijken of je met dat "standaard GHM pakket" wel tevreden bent. Telfort/Lijbrandt kan dan wel eens gunstiger zijn :) (maar ook ongunstiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 17:10
Leuk.. ineens heb ik een nieuw IP adres, zomaar uit het niets.. :(

Geinig te vermelden, mijn telefoongesprek (conference call), had een hele kleine hickup, maar staat nogsteeds.. (VOIP Cheapconnect)

Merkte het op dat Adobe Connect, de meeting software ineens begon te mopperen over network issues..

Meer mensen dit probleem? Lease is bij mn ouders niet veranderd.. (Zelfde dorp, ook Lijbrandt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
Yups, ergens afgelopen nacht (rond 12:00) een nieuw IP adres gekregen.
Moest vanmorgen eerst al mijn DNS entries omzetten, maar wel vervelend (2e keer al dit jaar)
Postcode 1335 trouwens. Het is wel een ftth.ispfabriek.nl IP nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 17:10
Ik ging van 188.142.7.xx naar 188.142.40.xx..

Gelukkig heeft m'n fritzbox een dynamic dns entry, en update ie direct de mysql database van mn nameservers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey, bij mij thuis is (na 1,5 jaar en zelfs door 1 verhuizing heen) ook eindelijk het IP veranderd :). Postcode 1325.

Overigens wel een 77.175.182.x adres. Volgens mij was dat een voormalig KPN IP. Maar wel met ftth.ispfabriek.nl . Overigens ontgaat me de relevantie daarvan ook, want reverse DNS is in een vloek en een zucht veranderd van KPN naar ISPfabriek :).

Iig... mijn router had de DNS wijziging al netjes automatisch ingeschoten bij Zoneedit.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Ai, geen internet meer, 7122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Hier ook niet sinds een half uur.7122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Hier sinds ongeveer 14.10 ook niet meer. 8100
wat een pro's zijn het ook he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lijkt voor 6604 er ook uit te liggen. Althans ik kan mijn servertje die daar staat niet meer bereiken, terwijl dat een uur geleden nog prima werkte.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Sinds 14:08 geen internet meer in 597x

Al 10 minuten in de wacht bij de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:19
Het is toch gewoon dood normaal dat je eens in de zoveel tijd een ander ip adres krijgt?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is, is er weer internetverkeer mogelijk.
Probleem is "Under Investigation"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Inmiddels weer internet, pfview viel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Yup... Hier werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
badnews.nl schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:36:
Yups, ergens afgelopen nacht (rond 12:00) een nieuw IP adres gekregen.
Moest vanmorgen eerst al mijn DNS entries omzetten, maar wel vervelend (2e keer al dit jaar)
Postcode 1335 trouwens. Het is wel een ftth.ispfabriek.nl IP nog.
Waarom geen DDNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vannacht een reshuffle gedaan in aggregatie-netwerk om voldoende capaciteit te blijven behouden voor groei/toekomst. Andere verdeling van steden over routers/ipblokken om wat ruimte te maken.
Vandaar wat andere IP's zo hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:49:
Het is toch gewoon dood normaal dat je eens in de zoveel tijd een ander ip adres krijgt?
Precies, zo is dat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
eymey schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:53:
Hey, bij mij thuis is (na 1,5 jaar en zelfs door 1 verhuizing heen) ook eindelijk het IP veranderd :). Postcode 1325.

Overigens wel een 77.175.182.x adres. Volgens mij was dat een voormalig KPN IP. Maar wel met ftth.ispfabriek.nl . Overigens ontgaat me de relevantie daarvan ook, want reverse DNS is in een vloek en een zucht veranderd van KPN naar ISPfabriek :).

Iig... mijn router had de DNS wijziging al netjes automatisch ingeschoten bij Zoneedit.com.
Ben met je mee verhuisd naar de 77.175.182.x range ... Was een eenvoudige verhuizing ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:57:
[...]

Ben met je mee verhuisd naar de 77.175.182.x range ... Was een eenvoudige verhuizing ;-)
Dat vind jij, ik ben er nog steeds mee bezig ;-)

(administratie updaten, oude blokken opruimen etc ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
verre van ideaal, idd weer mn dns records links en rechts moeten updaten.

vind het zeker nog steeds een groot nadeel van lijbrand dat deze geen vast ip levert.

Misschien toch maar is opzoek naar een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:19
of van ddns gebruik maken?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Nu online
Is een optie, echter vraag ik me het volgende nog altijd af: waarom maken jullie geen gebruik van vaste ip adressen en is het uberhaubt niet mogelijk ?

wat voor reden zit daar achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bd-casemod schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:39:
[...]

Is een optie, echter vraag ik me het volgende nog altijd af: waarom maken jullie geen gebruik van vaste ip adressen en is het uberhaubt niet mogelijk ?

wat voor reden zit daar achter
Wij leveren geen vaste IPs. Het gaat hier om consumenten aansluitingen die over het algemeen nieteens een idee hebben wat IPs zijn, als het maar werkt.

Voor degene die dat wel weten, en zelfs vaste IPs "nodig hebben", zijn over het algemeen 'mans' genoeg om oplossingen als dyndns etc te gebruiken. Als je echt een vast IP *wilt* moet je naar andere (zakelijke) dienstverlening gaan kijken, waar vaak ander prijskaartje aanhangt ook.

De technische reden is o.a. design en ook om makkelijker te kunnen migreren. FTTH is vol in uitrol. IP-blokken worden niet op huis/straat of zelf stad-niveau uitgedeeld maar 'hoger' in het netwerk. Hier staan de routers die de gateways spelen. Bij het groeien van gebieden krijg je soms herverdelingen en splitsingen van deze gebieden over nieuw bijgeplaatste routers.

Als overal klanten zitten met vaste IP's zijn dat soort migraties verschrikkelijk vervelend.

Gr
O2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:45:
[...]

Wij leveren geen vaste IPs. Het gaat hier om consumenten aansluitingen die over het algemeen nieteens een idee hebben wat IPs zijn, als het maar werkt.

Voor degene die dat wel weten, en zelfs vaste IPs "nodig hebben", zijn over het algemeen 'mans' genoeg om oplossingen als dyndns etc te gebruiken. Als je echt een vast IP *wilt* moet je naar andere (zakelijke) dienstverlening gaan kijken, waar vaak ander prijskaartje aanhangt ook.

De technische reden is o.a. design en ook om makkelijker te kunnen migreren. FTTH is vol in uitrol. IP-blokken worden niet op huis/straat of zelf stad-niveau uitgedeeld maar 'hoger' in het netwerk. Hier staan de routers die de gateways spelen. Bij het groeien van gebieden krijg je soms herverdelingen en splitsingen van deze gebieden over nieuw bijgeplaatste routers.

Als overal klanten zitten met vaste IP's zijn dat soort migraties verschrikkelijk vervelend.

Gr
O2.
Nu je het zo uitlegt is het volkomen begrijpbaar.

Ik heb inmiddels al een oplossing gevonden voor de komende IP wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bd-casemod schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:49:
[...]

Nu je het zo uitlegt is het volkomen begrijpbaar.

Ik heb inmiddels al een oplossing gevonden voor de komende IP wijzigen.
Super, sorry voor de overlast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Het is alleen zo lullig dat destijds door Lijbrandt wat anders werd verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

[...]

Jeetje, hoe doet Xs4all [een provider die fixed IP adressen gebruikt] het dan al jarenlang? >:)
Daar moet al het IP netwerkmanagement altijd dan verschrikkelijk vervelend zijn... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 01-11-2013 10:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan wel XS4ALL erbij halen, maar dat is een beetje appels met peren vergelijken.

Er is een reden dat het klantenbestand van XS4ALL al jaren leeg loopt en ze steeds weer moeten krimpen in hun organisatie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

Dat vind jij, ik ben er nog steeds mee bezig ;-)

(administratie updaten, oude blokken opruimen etc ;-)
hahahaha dat is het voordeel van je verhuizing door andere uit te laten voeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:14:

Er is een reden dat het klantenbestand van XS4ALL al jaren leeg loopt en ze steeds weer moeten krimpen in hun organisatie......
Maar niet om de redenen dat ze vaste IP adressen voor hun klanten gebruiken... >:)

Wellicht omdat vrijwel iedereen alleen nog maar naar de oppervlakkige prijs van een product kijkt, ongeacht de (on)zichtbare kwaliteitsverschillen? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me inderdaad een juiste analyse. En in deze tijden lijkt het me ook verstandig om ook de prijs in de gaten te houden.

Zelf zou ik best graag weer naar XS4ALL willen, o.a. bijvoorbeeld vanwege native IPV6. Vast IP is voor mij niet echt een heet hangijzer omdat ik bij "CloudVPS" ook nog een klein VPS'je heb en voor m'n port forwards thuis werkt een dynamic DNS record met een TTL van 300 seconden en auto-update vanuit m'n Fritz!box ook prima.

Iig... ik zie zeker nog wel meerwaarde in XS4ALL. Maar niet voor het bedrag dat ze er nu voor vragen.

Ik wil bijvoorbeeld niet mijn onversleutelde DVB-C basispakket kwijt. En ook wil ik betere streams dan XS4ALL nu voor de HD-zenders aanbiedt. Ergo, dan kan ik nog overwegen om UPC basispakket van 18 euro per maand te nemen in combinatie met "Internet Only" van XS4ALL.

Maar helaas, het 50 mbit/s abonnement verkoopt XS4ALL niet (meer) als internet only. Tsja, dan wordt het me toch echt te gortig tov. wat ik nu bij Lijbrandt, Telfort of Vodafone kan betalen.

En zo denken dus veel meer mensen.

Op een handje vol enthousiaste 'nerds' kan XS4ALL geen gezond bedrijf onderhouden..... zeker als er verder helemaal geen vernieuwing meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recombinator
  • Laatst online: 04-08 10:49
Moet zeggen dat sinds de omnummering van de week van een 188.* ip naar 77.* de internet ervaring hier weer dramatisch is. Almere 1339 gebied.

Sommige sites timen uit.....zelf Gmail is niet meer op te halen via een imap connectie omdat dit continu uit-timed.
Als ik een VPN opzet naar kantoor (wat gelukkig nog wel gaat) of via de werk proxy al m'n verkeer stuur, dan werkt alles prima inclusief de mail.
De hele zwik afgelopen nacht en vandaag overdag van de stroom afgehad maar helaas geen verbetering.
8)7 8)7 8)7
Iemand ook dit soort problemen nog momenteel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recombinator
  • Laatst online: 04-08 10:49
Sorry guys....mijn eigen stomme schuld. M'n IPv6 tunnel was down door de ip-swap. Aangepast en het draait weer als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
> 1) hoge prijs, waarvoor je nauwelijks nog meerwaarde hebt; alternatief makkelijk gevonden. 2) XS4ALL is XS4ALL niet meer. Het is gewoon een KPN-reseller geworden die niet meer opkomt voor de klanten qua rechten, zoals ze dat vroeger deed.

[ Voor 4% gewijzigd door Conzales op 02-11-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Conzales schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:26:
[...]
> 1) hoge prijs, waarvoor je nauwelijks nog meerwaarde hebt; alternatief makkelijk gevonden. 2) XS4ALL is XS4ALL niet meer. Het is gewoon een KPN-reseller geworden die niet meer opkomt voor de klanten qua rechten, zoals ze dat vroeger deed.
Mwoah...
  • Vast IP-adres
  • Reverse DNS
  • Zelf de controle over de open poorten
  • IPv6
Ik mis alleen de DVB-C/analoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
servies schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:56:
[...]

Mwoah...
  • Vast IP-adres
  • Reverse DNS
  • IPv6
Lijbrandt:
IPV6 RD /
ATV/
DVB-C /
Geen verplichte hardware op je aansluiting dus alle poorten staan gewoon open/
HD+ zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Mwoah...

Vast IP-adres > DDNS, no problems
Reverse DNS > niet nodig, emailserver werkt prima (SPF,DKIM DNS records)
Zelf de controle over de open poorten > welke poorten behalve poort 25? Tot nu toe staat 25 gewoon open. Ik zie geen noodzaak om op ISP-niveau poorten dicht te gooien terwijl mijn firewall dat doet.
IPv6 > alle providers gaan over op v6 wanneer nodig. Er is momenteel geen noodzaak.

XS4ALL heeft de beste helpdesk en kennis in huis, dat geef ik toe. Als alles blijft werken zoals nu heb ik geen helpdesk nodig.

Dus voor bovenstaande moet ik €16 in de maand meer betalen, zonder ATV/DVB-C? Nee dankjewel. Waar het voor mij dus op neer komt is de vraag of poort 25 open blijft bij de overgang naar Telfort. Als dat zo is zoek ik wel een relay, altijd nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Pff... alweer zeer instabiel internet vanavond... gaat lekker met Lijbrandt deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, toch zou ik nog steeds wel een overstap naar XS4ALL kunnen overwegen, MITS aan 1 van de 2 volgende voorwaarden voldaan zou worden:

* Analoog + onversleuteld DVB-C (dus 2e vezel gaan aanbieden met feed van ITNS)
* Onversleuteld IPTV, iig basispakket (zou nog beter zijn, geen dvb-c hardware meer nodig).

Zeker qua IPV6 zijn er toch wel grote voordelen bij XS4ALL tov. de ITNS oplossing.

IPV6 via 6RD, zoals ITNS het heeft geimplementeerd, houdt in dat bij een change van het IPV4 adres, ook je IPV6 prefix verandert. Bovendien heb ik gemerkt dat er nog steeds best wel overhead voor je router is (qua CPU-cycles) om 6to4 te vertalen tegenover native ipv6.

Zaken als mailserver en zo zijn voor mij geen overweging meer. Toen ik nog 'jong' was (damn, wat klinkt dat oud) deed ik ook al dat soort dingen: Alle services (mail, web, dns, etc.) thuis draaien. Toen nog 'illegaal' achter een UPC verbinding. Heb er ontzettend veel van geleerd en mede daardoor ook ins en outs van Linux en standaard server software leren kennen. Later ook nog een paar jaar een colo bak ergens gedraaid.

Sinds 2008 ben ik voor mail compleet over gestapt op gmail: Niet te evenaren spamfiltering, mooie web interface (heb nooit meer de behoefte gehad nog een IMAP client te gebruiken), en vooral geen zorgen meer over het draaiend houden.

Maar goed, uit dit alles komt voort dat op zich voor mij persoonlijk de 6RD implementatie ook niet echt een dealbreaker is.

Daarom vind ik onder de huidige omstandigheden een overstap naar XS4ALL ook niet de meerprijs (en extra nadelen) waard. Was leuk geweest om weer wat meer te kunnen 'klooien' en vooral ook ervaring opdoen met native ipv6, maar ik kijk vandaag de dag ook naar prijs en naar andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Laatst online: 09-09 20:26
Kan iemand mij de IPv6 config voor Lijbrand (ik gebruik XMS) doorgeven?
Ik gebruik OpenWRT op mijn router met IPv6 6RD support, weet iemand hoe ik dit kan configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
servies schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:56:
[...]

Mwoah...
  • Vast IP-adres
  • Reverse DNS
  • IPv6 (fixed en native)
[aanvulling op bovenstaand]
Ik zie geen DVB-C zelfs als pluspunt. >:) Al dat analoge coax geneuzel, ben blij dat ik er vanaf ben. ;)
  • Bij een 100/100 abo is Spotify Premium inbegrepen
  • VoIP/SIP is open en configureerbaar op eigen hardware.
  • Routering en AMS-IX interconnect is imho goed geregeld
  • Als je toch een AV s/w product nodig hebt; inclusief 3 licenties F-Secure
  • Aanvragen/opzeggen van extra diensten is op maandbasis, per direct, online. En dat werkt gewoon prima.
  • 10GB Homepage, altijd handig om ff wat online kwijt te kunnen.
  • Online inzage in belgegevens werkt gewoon en wordt a la seconde bijgewerkt (hetgeen bij een kabelboer zeer slecht werkt)
Dus ja, er zijn kleine, maar wel prettige verschillen... :Y

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 03-11-2013 09:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 17:37

mb1

Mijn upload blijft flink achter op diverse verschillende servers getest, meer mensen hier last van?

http://www.speedtest.net/my-result/3075641898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:35
Meerdere tests uitgevoerd (postcode 7132), geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Sinds 2008 ben ik voor mail compleet over gestapt op gmail: Niet te evenaren spamfiltering, mooie web interface (heb nooit meer de behoefte gehad nog een IMAP client te gebruiken), en vooral geen zorgen meer over het draaiend houden.
Gmail is voor zakelijk gebruik geen oplossing. Ik laat mijn mail niet graag 'gratis' scannen t.b.v. een derde partij, voor hun commerciele voordelen. Ik heb een hekel aan webmail, maar roundcube als web interface is voor mij goed genoeg. Ik heb gelukkig geen zorgen over het draaiende houden (FreeBSD) en spam heb ik ook geen last van. Greylisting blokkeert nagenoeg alle spam. Spam komt daardoor niet eens aan. Zelf heb ik graag volledige controle over servers. Bovendien heb ik toch NAS-functionaliteit nodig, dus dan is de rest thuis draaien een kleine moeite.

Maar waar het om gaat in dit verhaal is, zoals je zelf ook al aangaf, jan-met-de-pet heeft niks aan de extra functies die XS4ALL biedt. Daarom raken zij klanten kwijt. Het is natuurlijk wel mooi dat er nog een provider is die vooraan staat met services en in nieuwe technieken meegaat. Een selecte groep tweakers zal hier dan ook voor blijven kiezen (Die niet bereid zijn om voor de €200,- extra per jaar de boel zelf te regelen). Toch blijf ik het jammer vinden dat XS4ALL niet compleet onafhankelijk is. Zij is de juiste partij om zoiets te doen (wel gebruik maken van de 2e vezel etc.). Dan zou ik een overstap overwegen.

[ Voor 32% gewijzigd door Conzales op 03-11-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Gaat lekker deze week.
sinds 16.40 ligt Raalte centrum er uit.
Neefjes beginnen te klagen dat Ziggo toch stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
meer mensen die last hebben dat live tv kijken op de tablet niet werkt. postecode gebied 3300

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Conzales: Met je eens voor wat betreft dat laatste.

Laten we hopen dat XS4ALL de huidige terugloop in klanten kan 'uitzingen' en daarna weer kan investeren in nieuwe innovaties die 'ons tweakers', of andere mensen die zelf graag thuis dingen draaien, weer zullen weten te enthousiasmeren.

Of XS4ALL "de partij" is om ook zelf dingen te gaan doen met de tweede vezel: Ik betwijfel het. Om dat te doen zullen zij, net als KPN gedaan heeft, hun netwerk naar iedere City-PoP toe moeten trekken en ook voor apparatuur in City-PoP's en Area-PoP's plaatsen. Ik ben bang dat juist XS4ALL daar niet de middelen voor heeft. Zeker niet in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

hier ligt de helft van Coax zenders eruit :X gebied 3312
henrickus schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:58:
meer mensen die last hebben dat live tv kijken op de tablet niet werkt. postecode gebied 3300