Inclusief alle transformer strips die ik nog ga krijgen van iemand zit er echt niets anders op dan nu toch maar een e-reader te kopen...
Dat is wel een beetje overdreven.. Zo heb ik het nergens gelezen. Clans zijn niet inherent evil. Er zit een hele geschiedenis achter en ze hebben zo hun redenen om de IS binnen te vallen.Het uitgangspunt van de clans is helemaal niet "world domination to enslave all mankind".. ze willen vooral een einde aan al dat gekloot in de IS. Misschien dat ze dat ook op een minder agressieve manier hadden kunnen doen, maar puntje bij paaltje is het allemaal gekloot in de IS door alle politieke machts spelletjes waar prima een einde aan gebracht mag worden imho. Als ze er na een paar decenia klooien nog niet uit zijn, dan maar met een paar klappen.RadioKies schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:11:
...de clanners zijn groeperingen zoals Hydra, Dr. Evil (S.P.E.C.T.R.E.) en Cobra.
Hallo met Tim
Bekijk het eens vanuit de ogen van Steiner (of welk huis dan ook)Pkunk schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:55:
Dat is wel een beetje overdreven.. Zo heb ik het nergens gelezen. Clans zijn niet inherent evil.
Wat ik van de serie (van vroegâh) en de spellen heb begrepen is dat ze zonder remorse alles en iedereen sloopten die maar in de weg stonden. Beetje Atilla de Hun stijl. Ik ga ook zeker eens aan de boeken beginnen nu die makkelijk te verkrijgen zijn. We shall see.
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Er zijn weinig oorlogen geweest, waarbij een partij de tegenstander niet als "evil" beschouwt....terecht of onterecht.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Ja maar dat kan je altijd voor elk volk zeggen dat veroverd is. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de Perzen, Indianen, Galliers en Chinezen.. om maar eens wat te noemen. Vanuit hun oogpunt zijn de Macedoniers, Europeanen, Romeinen en Mongolen ook pure evil.. Maar toch zijn ze dat niet. Ik zeg niet dat het lieverdjes waren, maar ze waren zeker niet slecht in de pure zin van het woord. Daarbij, die overwonnen volkeren waren op hun beurt ook niet bepaald braaf.RadioKies schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:04:
[...]
Bekijk het eens vanuit de ogen van Steiner (of welk huis dan ook)
Ik meen juist gelezen te hebben dat ze burgers juist redelijk met rust zouden laten. Lijkt me ook redelijk in lijn met hun eervolle princiepes. Boerderijtjes plat branden valt geen eer aan te behalen. Nee dan liever een potje battle mechs tegen elkaar en de verliezer kan inpakken. Overigens lees ik hier dat juist de IS hun eigen landjes plat brandde. Dan vraag ik me af wat nou de "nette" manier van oorlog voeren is..Wat ik van de serie (van vroegâh) en de spellen heb begrepen is dat ze zonder remorse alles en iedereen sloopten die maar in de weg stonden. Beetje Atilla de Hun stijl. Ik ga ook zeker eens aan de boeken beginnen nu die makkelijk te verkrijgen zijn. We shall see.
Anyway, Renquin, Sapstengel, jullie hebben veel boeken gelezen toch? Wat vinde gij?
// edit: ik wil ook een Maurauder inderdaad.. zou die ooit nog komen?
[ Voor 37% gewijzigd door Pkunk op 01-10-2014 14:48 ]
Hallo met Tim
Heb er nog maar 4 gelezen van de Battletech serie...nog geen Clan-ers te bekennen, maar ik heb wel een grote hekel aan de Draconis Combine.....oh, en ik wil graag een Marauder!
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Vanavond nog actie trouwens?
Ik ga maar is beginnen aan stalkers denk ik . heb ik in ieder geval een compleet IS deck.
Wat vinden jullie van die assault pack uit de store?
Ik ga maar is beginnen aan stalkers denk ik . heb ik in ieder geval een compleet IS deck.
Wat vinden jullie van die assault pack uit de store?
Die assault mech starter pack zou ik laten liggen...De assault mastery pack is wel aardig, maar nog steeds overprized imho. Hero mechs komen net iets te vaak beschikbaar voor 50%.
Edit:
Edit:
Nope, de licentie daarvan heeft PGI niet. Volgens mij heeft Harmony Gold de licentie daarvan.// edit: ik wil ook een Maurauder inderdaad.. zou die ooit nog komen?
[ Voor 35% gewijzigd door Sapstengel op 01-10-2014 15:58 ]
Niet dat ik weet. Er ging wel een tijd geruchten rond dat deze onder een andere naam (ivm licentie) en iets andere uiterlijk in het Phoenix Pack zou komen, maar dat is niet meer dan een sterke wens geweest.

Awesome Marauder!

Awesome Marauder!
Marauder, heeft die geen clan of IS naam?
Je pic lijkt meer op de Behemoth dan de Marauder.
Jullie gaan wel heel erg serieus in op mijn zinnetje:
"Bekijk het eens vanuit de ogen van Steiner (of welk huis dan ook) :P"
Protip, een
achter zo een zin kan heel goed betekenen dat het niet serieus is.
Hero mechs zijn op zich wel vaak in de sale geweest. Vooral de laatste tijd, maybe dat ze daarom juist niet meer binnenkort in de aanbieding komen? Overigens, zijn we niet heel ver van December weg en dan heb je ook altijd acties. 20% korting op MC incoming (tenminste dat was de laatste 2 jaar zo).
Je pic lijkt meer op de Behemoth dan de Marauder.
Jullie gaan wel heel erg serieus in op mijn zinnetje:
"Bekijk het eens vanuit de ogen van Steiner (of welk huis dan ook) :P"
Protip, een
Hero mechs zijn op zich wel vaak in de sale geweest. Vooral de laatste tijd, maybe dat ze daarom juist niet meer binnenkort in de aanbieding komen? Overigens, zijn we niet heel ver van December weg en dan heb je ook altijd acties. 20% korting op MC incoming (tenminste dat was de laatste 2 jaar zo).
Tering, je gaat een middagje winkelen en je mist een complete pagina aan posts >_<
Al met al zijn de clans zeker niet inherent slecht. Er zijn wel slechte clans geweest, maar die zijn door de andere clans compleet vernietigd.
Burgers vallen ze idd niet aan, enkel de militaire macht op een planeet. Ze weten donders goed dat ze de vox populi nodig hebben om te zorgen voor voedsel/materiaal/etc.
Het zijn de nakomelingen van general Aleksandr Kerensky, die bij de Star League (enige complete overheersing van de Inner Sphere) hoorde. Toen dat uit elkaar viel is hij, met een hele hoop van zijn soldaten ervandoor gegaan om ze klaar te maken om weer terug te gaan en de Star League weer op te richten.
Het is een hele hoop om zo even uit te legen, maar wil idd wel een keertje een "seminar" geven op Mumble/TS hoor
Maar idd zijn de Clans niet slecht. Ze zijn alleen een beetje erg stuck-up en beschikken gewoon over veel betere technologieen (de Inner Sphere heeft een tijdje gehad van technologische achteruitgang door intern conflict (de Succession Wars) en daar hebben de clans geen last van gehad door ijzeren discipline).
edit: OMG @ die link naar de eerste zoveel boeken. TY!!!!
Ga gelijk m'n e-reader volgooien voor m'n vakantie naar Bali volgende week
Meh, mis er toch nog een paar
Al met al zijn de clans zeker niet inherent slecht. Er zijn wel slechte clans geweest, maar die zijn door de andere clans compleet vernietigd.
Burgers vallen ze idd niet aan, enkel de militaire macht op een planeet. Ze weten donders goed dat ze de vox populi nodig hebben om te zorgen voor voedsel/materiaal/etc.
Het zijn de nakomelingen van general Aleksandr Kerensky, die bij de Star League (enige complete overheersing van de Inner Sphere) hoorde. Toen dat uit elkaar viel is hij, met een hele hoop van zijn soldaten ervandoor gegaan om ze klaar te maken om weer terug te gaan en de Star League weer op te richten.
Zijn soldaten zijn toen uiteen gegaan en hebben de clans gevormd.Operation Exodus refers to the departure of the Star League Defense Force from the Inner Sphere following the collapse of the Star League. Under the command of Aleksandr Kerensky, the Exodus Fleet traveled for many hundreds of light-years before eventually discovering and settling on the Pentagon Worlds. Their descendants would go on to become the Clans and return to the Inner Sphere as conquerors during Operation Revival.
Het is een hele hoop om zo even uit te legen, maar wil idd wel een keertje een "seminar" geven op Mumble/TS hoor
Maar idd zijn de Clans niet slecht. Ze zijn alleen een beetje erg stuck-up en beschikken gewoon over veel betere technologieen (de Inner Sphere heeft een tijdje gehad van technologische achteruitgang door intern conflict (de Succession Wars) en daar hebben de clans geen last van gehad door ijzeren discipline).
[ Voor 5% gewijzigd door Renquin op 01-10-2014 19:33 ]
Want a cookie?!
Ja de discussie kan soms snel gaan.
Blackwater PMC soldaten hebben meer moraal dan de gemiddelde clanner. Overigens, hoe zit het Clan Jade Falcon. Zijn dat bastards, helden of de pispaal van de clanners? Behalve evt Wolf wss de enige clan die ik zou kiezen.
Blackwater PMC soldaten hebben meer moraal dan de gemiddelde clanner. Overigens, hoe zit het Clan Jade Falcon. Zijn dat bastards, helden of de pispaal van de clanners? Behalve evt Wolf wss de enige clan die ik zou kiezen.
/tap
Eenzaam op mumble.
Auto moet morgen naar de garage en gezien de historie durf ik ff geen geld uit te geven aan pack.
Als het meevalt haal ik masakari.
Dan heb ik alle mechs sorted inclusief de Is assault met de crab.
Uitgerekend dat die 185usd meeste waarde voor z'n geld Is.
Eenzaam op mumble.
Auto moet morgen naar de garage en gezien de historie durf ik ff geen geld uit te geven aan pack.
Hehe, je gaat er dus waarschijnlijk toch maar voor?Lynx schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:28:
/tap
Eenzaam op mumble.
Veel plezier alvast
'k Hoop wel dat je autokosten meevallen.
Ben er vanavond overigens niet bij.
Want a cookie?!
Met terugwerkende kracht: Ik ben er gisteravond ook niet bij
Van de "classic novels" (de eerste 63) ontbreekt idd Shadows of War en Falcon Rising. En idd de laatste 7 "nieuwe" boeken vanaf Ghost War en verder. Maar die zijn waarschijnlijk nog niet oud genoeg dat ze vrijgegeven mogen worden.Renquin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:19:
...
Die laatste 7 heb ik ook niet, kom ik net achter. Ach, tegen de tijd dat ik de eerste 63 heb gelezen, zullen die laatste 7 ook wel vrijgegeven worden.
Gisteren is me niet gelukt om te gamen....vanavond ziet het er beter uit. Zal Mumble aanzetten vanaf een uurtje of half 9.
Gebrek aan als je met ons je tijd spendeerd bedoel je dan?Lynx schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:22:
Quality time enzo...
Ik zal eens kijken of ik vanaaf mee kan doen. Was gisteren bezig met mn CPU die een veel te hoog voltage krijgt en niet naar beneden wil. Kan zijn dat ik sowieso op Mumble kom, maar dan niet voor gaming maar om jullie Tweaker skills te testen

Heb je al dubbele heatsinks geinstallerd?RadioKies schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:39:
[...]
Gebrek aan als je met ons je tijd spendeerd bedoel je dan?
Ik zal eens kijken of ik vanaaf mee kan doen. Was gisteren bezig met mn CPU die een veel te hoog voltage krijgt en niet naar beneden wil. Kan zijn dat ik sowieso op Mumble kom, maar dan niet voor gaming maar om jullie Tweaker skills te testen
Hallo met Tim
Toch jammer dat er een paar boeken niet te vinden zijn. De Mechwarrior Dark Ages serie heb ik al helemaal gelezen, staan bij mij in de boekenkast, de rest ga ik volgende week mee beginnen als ik mijn huidige Warhammer 40k boek uitgelezen heb.
Mbt gamen vanavond: denk dat ik wel een uurtje ofzo mee kan doen. Maar eens kijken.
Mbt gamen vanavond: denk dat ik wel een uurtje ofzo mee kan doen. Maar eens kijken.
Want a cookie?!
Welke boeken mis je dan?
Behalve die van de CPU (die aftermarket is) komt de rest al standaard bij het mobo.Pkunk schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:05:
Heb je al dubbele heatsinks geinstallerd?
Veel koperblokken en heatpipes.. awwww yeah!

PC stats:
AMD Phenom II X940 (125w C2)
ASUS M2N32-SLI DELUXE wireless edition (bios: v5002)
ASUS NVIDIA GeForce GTS 250 1GB
2x 2gb Corsair XMS2 DHX CM2X2048-6400C4DHX (2.1volt)
2x 1gb Kingston Hyper X PC6400 (2volt)
(Mem loopt op 800mhz 4-4-4-12 @ 2.0 volt, unganged)
4 HDD's
Corsair 620watt
6*120mm CM fans
1*80mm CM fan
1*40mm chipfan
(de meeste fans zijn aangesloten op een externe voeding)
Het probleem:
In de bios staat het voltage voor de CPU op 1,350v of 1.625v.
Echter maakt dat voor het resultaat niks uit blijkbaar want hij krijgt 1.392v.
Kwam er toevallig achter toen ik met cpu-z bezig was.
Heeft het bios geen hardware monitor waar je het actuele voltage uit kan lezen? software tooltjes geven wel eens een borked waarde weer.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Heb je jouw CPU overclocked? Zo niet, is 1,392V prima...heb je geen dynamisch voltage ingeschakeld?
Bios geeft ook die waarde aan, CPU is niet OCed, alle dynamische regelingen staan uit die betrekking (kunnen) hebben op voltage van de CPU. Andere gebruikers met mijn mobo en een Phenom II X940 of hoger hebben ook 1.350volt. Op zich zou mij het voltage niet zo veel uitmaken, ware het niet dat de cpu de laatste tijd over de 70c kan tikken en zelfs met een beetje browsen/youtuben/serietje kijken de 70 aan kan tikken. Zoals ik met gamen soms zeg, shit mn casefans heb ik nog niet aangezet, dan kan ik met MWO 90c+ halen.
Mn case/cpu koelblok is stofvrij (gisteren weer schoongemaakt).
Anyhoe, met gamen zou ik niet boven 68c moeten komen.
Ik ga vanaaf aan de slag met PhenomMsrTweaker.
Mn case/cpu koelblok is stofvrij (gisteren weer schoongemaakt).
Anyhoe, met gamen zou ik niet boven 68c moeten komen.
Ik ga vanaaf aan de slag met PhenomMsrTweaker.
[ Voor 3% gewijzigd door RadioKies op 02-10-2014 12:52 ]
68 of 70 is triviaal. Alles onder de 90 zou geen blijvende schade mogen aanrichten....
Heb je écht een probleem (crash, etc.) of gaat het enkel om het cijfertje?
Edit:
Als jouw CPU fully loaded even warm wordt alles bij 50% load, kan die simpelweg de warmte niet evenredig afvoeren. Uitgedroogde koelpasta of slecht aangebrachte koelpasta kan een simpele verklaring zijn.
Heb je écht een probleem (crash, etc.) of gaat het enkel om het cijfertje?
Edit:
Als jouw CPU fully loaded even warm wordt alles bij 50% load, kan die simpelweg de warmte niet evenredig afvoeren. Uitgedroogde koelpasta of slecht aangebrachte koelpasta kan een simpele verklaring zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Sapstengel op 02-10-2014 13:06 ]
Dunno, phenom II's zijn minder goed bestand tegen hitte dan andere cpu's.
MWO is niet het meest CPU intensieve spel wat er is, dus als ik daar al 90c+ mee haal, dan wil ik het lager hebben. 70 is al een no-no volgens de specs van AMD, dus de 90 grens halen kan gewoon niet. Ik heb geen crashes, maar wel dat mijn systeem kan hangen. Ik dacht ook dat bij de freeze-ctd van MWO de laatste tijd het mn CPU was (maar volgens de forums was dat een MWO probleem).
Met die temperaturen durf ik geen stabiliteits test te runnen voor een lange duur. Ik kap ook waar ik mee bezig ben als de temp zo hoog komt. Liever safe than sorry. Als ik de temperatuur met mijn vorige CPU (5200 x2) vergelijk, die kwam nooit over de 54 graden onder load en die mocht temperaturen van 90 halen volgens de specs..
Met die temperaturen durf ik geen stabiliteits test te runnen voor een lange duur. Ik kap ook waar ik mee bezig ben als de temp zo hoog komt. Liever safe than sorry. Als ik de temperatuur met mijn vorige CPU (5200 x2) vergelijk, die kwam nooit over de 54 graden onder load en die mocht temperaturen van 90 halen volgens de specs..
Als ik de case fans uitzet kom ik ook wel op 90 graden. Wat doet jouw CPU op full load met case fans?
Zal het vanaaf eens doen (ben niet thuis), durf het niet met zekerheid te zeggen.
Zie PM, is gemakkelijkerSapstengel schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:08:
Welke boeken mis je dan?
Sterkte, klinkt alsof je een leuke uitdaging hebtRadioKies schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:50:
Zal het vanaaf eens doen (ben niet thuis), durf het niet met zekerheid te zeggen.

Want a cookie?!
Dank je,
Wil btw wel eens een foto van je boekencollectie zien
Wil btw wel eens een foto van je boekencollectie zien
Hehe, zal eens kijken na m'n vakantie
Staat van alles en nog wat aan Lego en MTG kaarten voor atm (veeeeelste weinig kastruimte hier /cry)
Anyways: waarom ben ik alleen online?
Mocht er iemand willen spelen, doe maar Mumble
Staat van alles en nog wat aan Lego en MTG kaarten voor atm (veeeeelste weinig kastruimte hier /cry)
Anyways: waarom ben ik alleen online?
Mocht er iemand willen spelen, doe maar Mumble
Want a cookie?!
Mijn 955be ging non_oc ook zwaar over de 60.
Als je geen, ware custom koeler heb Is er gewoon niet veel aan te doen.
Ben blij dat ik nu een i5 non k heb.
Hoef ik tenminste nergens meer over na te danken.
Al die temp progjes heb ik niet meer. Heerlijk!
Overigens Is mwo volgens mij juist wel CPU intensief. Icm geheugen.
Als je geen, ware custom koeler heb Is er gewoon niet veel aan te doen.
Ben blij dat ik nu een i5 non k heb.
Hoef ik tenminste nergens meer over na te danken.
Al die temp progjes heb ik niet meer. Heerlijk!
Overigens Is mwo volgens mij juist wel CPU intensief. Icm geheugen.
MWO is ook behoorlijk CPU intensief, maar die gaat niet naar de max. Mijn underpowered graka (GTS250-1GB) is alsnog eerder de bottlenek.
Met al mn fans op max met StresstestPrime95 (5a6 minuten laten draaien tot ik geen tempverhoging meer zag) aan op alle 4 de cores heb ik:
93c CPU (mobo sensor)
82c core temp per core (cpu sensor)
De Phenom II is heeft overigens lagere temperatuur limieten dan andere CPU's zoals Flap al zei.
70c core temp is de max en je zou niet over 62c core temp moeten gaan.
Zoals je ziet kom ik dus met full load al dik over de 82c en dat is alleen met een CPU stress test, dan heb je nog niet eens de temperatuur van het geheugen en de vooral de videokaart er nog niet bij die het complete systeem nog warmer maakt.
Ik heb wat testjes gedaan verder. De CPU VID is gekoppeld aan de NB VID bij mijn mobo, echter als ik die verlaag dan krijg ik hele rare resultaten, althans, niet resultaten die ik zou verwachten.
1.3500 -> 1.392
1.3250 -> 1.360
1.3000 -> 1.344
1.2750 -> 1.312
Het eerste getal is het voltage van de NB, het 2e getal is waar de vcore vervolgens op loopt. Is dat wat je kan verwachten? Of zijn dit idd rare waardes. Het komt iig overeen met wat mijn bios ook meld en is dus geen fluke van de monitoring programma's.
Als mn pc redelijk idle is scheelt het al wat graden aan warmte (4c tot 6c per stap) dus onder load vast nog meer.
Ik kan nu wel weer StresstestPrime95 gaan draaien, maar ik kan het beter testen in MWO met jullie (enkel Renquin?) en dan kijken of het in de praktijk ook echt wat uitmaakt en of de PC ook stabiel blijft.
Met al mn fans op max met StresstestPrime95 (5a6 minuten laten draaien tot ik geen tempverhoging meer zag) aan op alle 4 de cores heb ik:
93c CPU (mobo sensor)
82c core temp per core (cpu sensor)
De Phenom II is heeft overigens lagere temperatuur limieten dan andere CPU's zoals Flap al zei.
70c core temp is de max en je zou niet over 62c core temp moeten gaan.
Zoals je ziet kom ik dus met full load al dik over de 82c en dat is alleen met een CPU stress test, dan heb je nog niet eens de temperatuur van het geheugen en de vooral de videokaart er nog niet bij die het complete systeem nog warmer maakt.
Ik heb wat testjes gedaan verder. De CPU VID is gekoppeld aan de NB VID bij mijn mobo, echter als ik die verlaag dan krijg ik hele rare resultaten, althans, niet resultaten die ik zou verwachten.
1.3500 -> 1.392
1.3250 -> 1.360
1.3000 -> 1.344
1.2750 -> 1.312
Het eerste getal is het voltage van de NB, het 2e getal is waar de vcore vervolgens op loopt. Is dat wat je kan verwachten? Of zijn dit idd rare waardes. Het komt iig overeen met wat mijn bios ook meld en is dus geen fluke van de monitoring programma's.
Als mn pc redelijk idle is scheelt het al wat graden aan warmte (4c tot 6c per stap) dus onder load vast nog meer.
Ik kan nu wel weer StresstestPrime95 gaan draaien, maar ik kan het beter testen in MWO met jullie (enkel Renquin?) en dan kijken of het in de praktijk ook echt wat uitmaakt en of de PC ook stabiel blijft.
Een arctic freezer 64 pro.
Zo zo Renquin...zeggen dat je moet gaan en snel met je andere vriendjes groupen?
Je zult begrijpen dat ik je nu unfriend op Facebook.
RadioKies likes thisSapstengel schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:25:
Zo zo Renquin...zeggen dat je moet gaan en snel met je andere vriendjes groupen?
Zoals eerder gezegd zou ik die Arctic eraf halen en remounten met nieuwe paste.
In mijn vorige kast met de 955be Had ik überhaupt geen casefans dus die zijn niet bepalend
In mijn vorige kast met de 955be Had ik überhaupt geen casefans dus die zijn niet bepalend
LOL Wait wut?Sapstengel schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:25:
Heb gelijk MWO afgesloten toen ik zei dat ik weg ging, dus dat lijkt me sterk
En je mag me absoluut ontfrienden op Facebook, die heb ik namelijk niet
@Radio: zoals Lynx al aangeeft zeggen case-fans niet zo heel veel. Deze zijn enkel bedoeld om een luchtstroom te creeeren waardoor de lucht sneller weg kan.
'k Zou voor de gein wel eens kijken of alles de goede kant op blaast, voor hetzelfde geld blazen ze alle 7 naar binnen.
Ben er vanavond btw niet bij.
Want a cookie?!
Mijnheer Slapstengel had zijn friendslist nog open staan toen hij MWO ging afsluiten, hij zag je toen nog online en zelfs in een groep!!! #Rengate
De fans staan zo dat er een luchtstroom is die van de ene zijde naar de andere zijde gaat en lucht boven de achterkant van de cpu direct naar boven blaast, zodat de warmte van het koelblok direct afgevoerd wordt. Als ik mijn extra fans aan zet (waar die fan boven de koeler zit bij toebehoord) merk ik direct dat hij koeler blijft (heb AIDA64 OSD die dat bijhoud).
Die Artic heeft recentelijk nog andere koelpasta gekregen omdat ik gekeken heb om een andere koeler te plaatsen, dit omdat die Artic voor een AMD5200 2x2,6ghz was. Probleem is echter met mijn mobo (zoals je in de plaatjes kan zien) dat er al die koelblokken om de socket heen zitten waardoor de meeste cpukoelblokken met de heatpipes in de knel komen te zitten met de koelblokken op het mobo. Die artic past er net op/tussen.
Heb gisteravond met een lagere NB voltage gespeeld en mn cpu blijft nu wel op normale waardes zonder onstabiel te raken. Ik ben ook nog op een forum voor mijn mobo geweest en daar wisten ze te vertellen dat bij de Phenom II's idd de vcore 0.04 volt meer krijgt. Of dit alleen bij mijn mobo type is of bij alle phenoms, geen idee. Had jij dat ook met je 955 Lynx?
De fans staan zo dat er een luchtstroom is die van de ene zijde naar de andere zijde gaat en lucht boven de achterkant van de cpu direct naar boven blaast, zodat de warmte van het koelblok direct afgevoerd wordt. Als ik mijn extra fans aan zet (waar die fan boven de koeler zit bij toebehoord) merk ik direct dat hij koeler blijft (heb AIDA64 OSD die dat bijhoud).
Die Artic heeft recentelijk nog andere koelpasta gekregen omdat ik gekeken heb om een andere koeler te plaatsen, dit omdat die Artic voor een AMD5200 2x2,6ghz was. Probleem is echter met mijn mobo (zoals je in de plaatjes kan zien) dat er al die koelblokken om de socket heen zitten waardoor de meeste cpukoelblokken met de heatpipes in de knel komen te zitten met de koelblokken op het mobo. Die artic past er net op/tussen.
Heb gisteravond met een lagere NB voltage gespeeld en mn cpu blijft nu wel op normale waardes zonder onstabiel te raken. Ik ben ook nog op een forum voor mijn mobo geweest en daar wisten ze te vertellen dat bij de Phenom II's idd de vcore 0.04 volt meer krijgt. Of dit alleen bij mijn mobo type is of bij alle phenoms, geen idee. Had jij dat ook met je 955 Lynx?
Das best interessant, gezien ik MWO afsloot met "ALT+F4".RadioKies schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:52:
Mijnheer Slapstengel had zijn friendslist nog open staan toen hij MWO ging afsluiten, hij zag je toen nog online en zelfs in een groep!!! #Rengate
Misschien is m'n account gehackz0rd, wie weet
Ziet er allemaal logisch/goed uit. Weet het nu ook niet mee. SorryRadioKies schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:52:
Want a cookie?!
Nou da's ook grappig... Kennelijk is er een planeet die Zoetermeer heet. Dat is grappig omdat ik daar woon. Maar wat nog grappiger is is dat de maan van Zoetermeer Zegwaard heet. Wat op z'n beurt weer een wijk is uit Zoetermeer. Nou ben ik wel erg benieuwd wat daar achter zit..
Hallo met Tim
Volgens mij heeft dat met een Nederlandse medewerker van FASA toendertijd te maken.Pkunk schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:06:
Nou da's ook grappig... Kennelijk is er een planeet die Zoetermeer heet. Dat is grappig omdat ik daar woon. Maar wat nog grappiger is is dat de maan van Zoetermeer Zegwaard heet. Wat op z'n beurt weer een wijk is uit Zoetermeer. Nou ben ik wel erg benieuwd wat daar achter zit..
De namen zijn voor Engelsen toch gobblediegook, dus dat kan best
Was mij in een van de boeken ook al opgevallen idd.
Want a cookie?!
Ik zag Ridderkerk ook al voorbij komen.
So this isn't you?
Wait, wut?!?!?Renquin schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:06:
[...]
LOL Wait wut?
Heb gelijk MWO afgesloten toen ik zei dat ik weg ging, dus dat lijkt me sterk
En je mag me absoluut ontfrienden op Facebook, die heb ik namelijk niet![]()
...
So this isn't you?

RoflSapstengel schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:20:
Ik zag Ridderkerk ook al voorbij komen.
[...]
Wait, wut?!?!?
So this isn't you?
[afbeelding]
Want a cookie?!
Ik heb nooit veel aan mijn vcore gedaan.
Stond op auto en snapte er verder niet zoveel van eerlijk gezegd.
Klokken met mijn duron Was nog leuk, daarna leek het net werk.
Ik weet alleen dat het ding verrekte heet kon worden ondanks een behoorlijke coolermaster aftermarket cooler.
Stond op auto en snapte er verder niet zoveel van eerlijk gezegd.
Klokken met mijn duron Was nog leuk, daarna leek het net werk.
Ik weet alleen dat het ding verrekte heet kon worden ondanks een behoorlijke coolermaster aftermarket cooler.
Mechwarrior kan een flinke overclock wel waarderen.
Kan je zeggen dat ik zelf ook een goeie overclock wel kan waarderen
Hebben jullie je al opt in geklikt?
Players who opt in can earn 500,000 C-bills per victory when they score above 130 point. The maximum C-bills a player can earn for this event are 10,000,000.
Match points special formula:
(Kills × 20) + (Kill Assist × 10) + ((Damage Done - Team Damage) ÷ 15)
C-bills are injected to accounts after the event ends.
kan lucratief zijn, mijn tactiek is om rond te rennen met de ecm spider en iedereen een keer te raken.
Players who opt in can earn 500,000 C-bills per victory when they score above 130 point. The maximum C-bills a player can earn for this event are 10,000,000.
Match points special formula:
(Kills × 20) + (Kill Assist × 10) + ((Damage Done - Team Damage) ÷ 15)
kan lucratief zijn, mijn tactiek is om rond te rennen met de ecm spider en iedereen een keer te raken.
[ Voor 9% gewijzigd door haarbal op 04-10-2014 11:07 ]
Ik was van plan vanmiddag/vanaaf een leven te hebben... komen ze hiermee aanzetten!
http://mwomercs.com/news/2014/10/967-worthy-adversaries-2
•The event will begin at 10:00AM PDT on Friday, October 3rd and will last until Monday, October 6th at 11:59PM PDT
Dat wordt screencappen? Aangezien je op de site niet terug kan vinden hoeveel punten je gehaald hebt.
http://mwomercs.com/news/2014/10/967-worthy-adversaries-2
•The event will begin at 10:00AM PDT on Friday, October 3rd and will last until Monday, October 6th at 11:59PM PDT
Dat wordt screencappen? Aangezien je op de site niet terug kan vinden hoeveel punten je gehaald hebt.
[ Voor 75% gewijzigd door RadioKies op 04-10-2014 12:41 ]
Euhm, dus elk potje, waarbij je alle twaalf tegenstanders hebt aangeraakt met laz0r, die ook alle 12 het loodje leggen en je minimaal 150 damage hebt gedaan levert je 500k CBills op?
HELL YEAH! Dan maar geen Mumble/Coop/team spirit/slap gelul; daddy needs a new pair of size 30 shoes!
HELL YEAH! Dan maar geen Mumble/Coop/team spirit/slap gelul; daddy needs a new pair of size 30 shoes!
Op de leaderboard kan je zien hoeveel valid wins je hebt, zit nu op 8, dus al 4M in the pocket.
Lol, gezellig weer hoor, om zonder ons te gaan spelenSapstengel schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:35:
Euhm, dus elk potje, waarbij je alle twaalf tegenstanders hebt aangeraakt met laz0r, die ook alle 12 het loodje leggen en je minimaal 150 damage hebt gedaan levert je 500k CBills op?
Ff kijke of'k vanavond wel van de partij kan zijn. Klinkt als een leuk event
Want a cookie?!
11 valid wins, nog 9 te gaan.
Hoe doen jullie het? Met idd een light?
Nu met Spider bezig, maar weet niet of ik dat het hele weekend vol houd...in 5(of 6) potjes nog maar 2 valids...gaat wel ff duren vrees ik...
Ik drop alleen maar met debielen in mijn team... 600+ damage in een XL280 2LL Raven ECM 11DHS, geef ecm cover en dan niet meer dan 6 kills halen.
5 rondjes nu gedaan. 0 valid.
5 rondjes nu gedaan. 0 valid.
Mjah, ik ren in de ecm spider als een malle rond en tik iedereen een keer aan met de medium pulse lasers, dan probeer ik een kill te stealen als het kan. Soms clutch ik nog een beetje met de artillery of de cool shot.
het is echt zorgen dat je er op tijd bij bent, zijn een hoop klootviolen met lrm's, soms is een doel al dood voor je hem aan kan tikken, goed bij de deathball blijven
, tot nu toe heb ik 14 valid wins gehad, en 4 a 5 niet valid wins, en een aantal losses natuurlijk.
het is echt zorgen dat je er op tijd bij bent, zijn een hoop klootviolen met lrm's, soms is een doel al dood voor je hem aan kan tikken, goed bij de deathball blijven
11 tagged, 279dmg... grrrrrrrrrrrrr
lol...21 damage te weinig....hoewel, team damage moet je ook nog in mindering brengen, dus waarschijnlijk had je minpuntenRadioKies schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:48:
11 tagged, 279dmg... grrrrrrrrrrrrr
Mjah, de paar niet valid wins had ik ook zoiets, blijf je net op 120 steken
Na een 8/9 potjes nog steeds 2 valid wins...4 losses in a row...pffff
Vanavond maar weer verder stressen...
Vanavond maar weer verder stressen...
Tsja, 2 valid wins op 10 potjes is waarschijnlijk al een verdubbeling van het normale inkomen. Geen ramp denk.
[ Voor 7% gewijzigd door haarbal op 04-10-2014 17:54 ]
Eens, maar toch tik ik ze liever iets sneller binnen
Allemaal potjes van onder de 6 minuten
Mijn team zuigt steeds...
Ik doe gem tussen de 300 en 650 dmg, ik schiet niet eens altijd als ik kan om geen FF te doen (wat mijn teammaten steeds niks uitmaakt want "the amount of FF is too damn high!", gotta get dem 20point kills...)
2 valids nu met 22~25 potjes oid?
Thanks Obama!
/ragequit
Hey, mijn CPU blijft iig wel weer onder de 65c
Mijn team zuigt steeds...
Ik doe gem tussen de 300 en 650 dmg, ik schiet niet eens altijd als ik kan om geen FF te doen (wat mijn teammaten steeds niks uitmaakt want "the amount of FF is too damn high!", gotta get dem 20point kills...)
2 valids nu met 22~25 potjes oid?
Thanks Obama!
/ragequit
Hey, mijn CPU blijft iig wel weer onder de 65c
[ Voor 7% gewijzigd door RadioKies op 04-10-2014 18:43 ]
Hmz... Waar kan ik zien of iets valid is?
Want a cookie?!
Op de tournament page, website dus. Wel eerst inloggen
Thanks!Sapstengel schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:25:
Op de tournament page, website dus. Wel eerst inloggen
Je zou verwachten dat er meer mensen solo aan het droppen zijn. Duurt nog een paar minuten voor je een match hebt

edit: zit btw met Flapdrol op Mumble, ookal droppen we solo.
Wel zo gezellig.
[ Voor 11% gewijzigd door Renquin op 04-10-2014 20:56 ]
Want a cookie?!
In lights was het elke keer binnen 30 seconden raak. Was een leuk avondje sync droppen.
Vooral als je weer eens een bekend gezicht tegen kwam

Eerste 5 MIL is binnen...morgen of maandag de rest ff binnen harken...
Vooral als je weer eens een bekend gezicht tegen kwam

Eerste 5 MIL is binnen...morgen of maandag de rest ff binnen harken...
Ja vind je het gek? Om nog niet over je OP 4*SRM4 landspeeder te hebben met klein profiel heb je een invincibility orb gebruikt. Pffff, zo kan ik ook wel winnen.

Lol...als je daardoor beter slaapt, ok. Niet verder lezen.
spoiler:
Je hebt 19% damage bij mij gedaan, dus die theorie gaat mooi niet op 

spoiler:
Die orb is tijdelijk, die gebruik je pas wanneer je in the heat of the moment zit. Oftewel toen je mij zag activeerde je hem. Er waren meer spelers in het veld dan jij en ik (ook al had je alleen oog voor mij
), voordat je mij vond had je al iets schade opgelopen

Jij/iemand nog online vanmiddag of vanaaf? Syncdroppen ging goed. Vrijwel nooit in hetzelfde team, maar wel tegenover elkaar wat ook zeker leuk was tot de Oxide in het spel kwam.
Ben nu een paar potjes aan het doen. Maar speel nog steeds met m'n heavy.
Zuig behoorlijk in lights, dus dat wordt hem voor mij toch niet.
Zuig behoorlijk in lights, dus dat wordt hem voor mij toch niet.
Want a cookie?!
Ik kan mn Jager erbij pakken. Kom sowieso online met een minuut, moet nog 9 rondjes winnen.
[ Voor 51% gewijzigd door RadioKies op 05-10-2014 13:41 ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UOZKnmZRgnI]
Stilstaan in een raven is een afrader
Denk niet dat je de kill had kunnen halen, meteen na mijn laatste schot word ik afgeknald door je teammates.
Denk niet dat je de kill had kunnen halen, meteen na mijn laatste schot word ik afgeknald door je teammates.
[ Voor 19% gewijzigd door haarbal op 05-10-2014 14:32 ]
Datzelfde geldt blijkbaar ook voor een Spider
Rofl, das wel vet jahaarbal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:30:
[video]
Dat lachje ook
Want a cookie?!
Haha! geniaal.
Had ook gewoon mijn kill moeten zijn
Ja stilstaan was niet al te slim, maar ik dacht, ik of hij gaat toch dood, dan maar even die 5% extra aim geven door zelf niet te bewegen.
https://www.transversegame.com/news/article?which=J73XE4MP
Had ook gewoon mijn kill moeten zijn
Ja stilstaan was niet al te slim, maar ik dacht, ik of hij gaat toch dood, dan maar even die 5% extra aim geven door zelf niet te bewegen.
https://www.transversegame.com/news/article?which=J73XE4MP
[ Voor 13% gewijzigd door RadioKies op 05-10-2014 16:34 ]
Verwijderd
zo, pc is weer online
(nieuw mobo, cpu en wat werkgeheugen)
moet weer effe mwo instaleren
volgende week vrijdag doe ik wel weer mee =)
(nieuw mobo, cpu en wat werkgeheugen)
moet weer effe mwo instaleren
volgende week vrijdag doe ik wel weer mee =)
Dat is een hele fijne build inderdaad
Hallo met Tim
Netjes, volgensmij heb je alleen net niet een valid win met dat potje...
Heb je (iedereen hier overigens) ondertussen de 20 valid wins al? Zit nog op 12.
Gisteravond niet meer bezig geweest helaas en zag dat we tot ~9 uur vanavond te tijd hebben om de rest alsnog te halen.
Volgensmij heeft Renquin als eerste een foto in dit topic gezet met een thumbnail
Heb je (iedereen hier overigens) ondertussen de 20 valid wins al? Zit nog op 12.
Gisteravond niet meer bezig geweest helaas en zag dat we tot ~9 uur vanavond te tijd hebben om de rest alsnog te halen.
Volgensmij heeft Renquin als eerste een foto in dit topic gezet met een thumbnail
Ow dat was zeker wel een valid win.RadioKies schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:44:
Netjes, volgensmij heb je alleen net niet een valid win met dat potje...
(5*20) + (5*10) + ((dmg/150)*10) = teveel om nu uit te rekenen. (net wakker /brak)
Maar de Valid Win stond er bijna gelijk op.
Want a cookie?!
Dat zal wss de reden zijn dat je de overduidelijke sarcasme misteRenquin schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:19:
(net wakker /brak)
Met alleen al de kills/assists haal je het namelijk met gemak.
Zit nog steeds op 10 valids...hoop vandaag tussen het werken door nog ff een paar potjes te doen. Vermoed niet dat er veel meer bijkomen, maar met 5 MIL (plus hernieuwde waardering voor de Jenner-F) ben ik eigenlijk al tevreden.
StrebertjeRadioKies schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:44:
...
Sarcasme? Wa is da?RadioKies schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:27:
[...]
Dat zal wss de reden zijn dat je de overduidelijke sarcasme miste
Met alleen al de kills/assists haal je het namelijk met gemak.

Rofl, sorry. Deze thread is de enige waar mensen niet over thumbnails zeuren...Sapstengel schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:13:
Zit nog steeds op 10 valids...hoop vandaag tussen het werken door nog ff een paar potjes te doen. Vermoed niet dat er veel meer bijkomen, maar met 5 MIL (plus hernieuwde waardering voor de Jenner-F) ben ik eigenlijk al tevreden.
[...]
Strebertje
Heb het mezelf aangeleerd om altijd thumbnails te posten als ik iets in de Tweakers Gallery upload
edit: 6 valid wins. Ik vind het mooi geweest...
[ Voor 22% gewijzigd door Renquin op 06-10-2014 11:41 ]
Want a cookie?!
Excuus, ik was vergeten dat ze waar jij vandaan komt nog iedereen recht toe/recht aan lauter de waarheid vertelt en daarom alles wordt aangenomen zoals het ook wordt verteld.. het spijt mij zeerRenquin schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:33:
Sarcasme? Wa is da?![]()
[...]
Rofl, sorry. Deze thread is de enige waar mensen niet over thumbnails zeuren...
correcte spelling d/t/dt?

Een thumbnail is 1 van de weinige dingen waar we hier niet over zeuren idd

Tenzij je ze gaat gebruiken!RadioKies schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:12:
[...]
...
Een thumbnail is 1 van de weinige dingen waar we hier niet over zeuren idd
Oh AC40Jager how I love thee, vooral in de winter wanneer ik nog snel ff een valid win wil scoren.. ging heerlijk snel:

Pffff, laatste potje net.. ik wil de laatste kill maken (een mech die ik al hard aan het slopen was), komt dr een medium mech heel hard langs rennen die mn kill wil stelen,
3 maal raden wat er gebeurde...
You want to steal my kill? I steal your life! oftewel mn AC40 kogels waren al onderweg toen hij met zn rug ervoor sprong...

Pffff, laatste potje net.. ik wil de laatste kill maken (een mech die ik al hard aan het slopen was), komt dr een medium mech heel hard langs rennen die mn kill wil stelen,
You want to steal my kill? I steal your life! oftewel mn AC40 kogels waren al onderweg toen hij met zn rug ervoor sprong...
[ Voor 50% gewijzigd door RadioKies op 06-10-2014 20:06 ]
Altijd leuk als dat gebeurt idd. Heb ook weleens iemand een volledige Alpha van m'n laserboat gegeven.RadioKies schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:48:
Oh AC40Jager how I love thee, vooral in de winter wanneer ik nog snel ff een valid win wil scoren.. ging heerlijk snel:
[afbeelding]
Kon z'n achterkant niet waarderen
Want a cookie?!
Gisteren nog een paar rondjes gedaan,
Ik begon met 12 Valid Wins en 10 potjes later met de Jager had ik er 7 bij, helaas de 5 potjes daarna geen team wins meer en blijven haken op:
Valid Wins: 19 (9,500,000 C-Bills)
Ze mogen wel vaker dit soort tournooien houden.
Ik snap alleen niet dat ik met mijn Raven 3L anderhalf maal meer punten heb kunnen scoren dan met mn Jager. Er zijn igg meer dan 3,693 spelers actief in mediums omdat ik op die rang sta met 1 potje.
Heeft iemand anders overigens gemerkt dat convergence van de wapens niet altijd werkt? iig bij de Jager merk ik het heel veel. Dan sta ik achter een Raven die stil staat en bij het schieten op zn rCT vliegt 1 kogel links van de mech en de andere rechts er langs... en dat met een Mastered mech.
Ik begon met 12 Valid Wins en 10 potjes later met de Jager had ik er 7 bij, helaas de 5 potjes daarna geen team wins meer en blijven haken op:
Ik snap alleen niet dat ik met mijn Raven 3L anderhalf maal meer punten heb kunnen scoren dan met mn Jager. Er zijn igg meer dan 3,693 spelers actief in mediums omdat ik op die rang sta met 1 potje.
Heeft iemand anders overigens gemerkt dat convergence van de wapens niet altijd werkt? iig bij de Jager merk ik het heel veel. Dan sta ik achter een Raven die stil staat en bij het schieten op zn rCT vliegt 1 kogel links van de mech en de andere rechts er langs... en dat met een Mastered mech.
Eens, dit soort dingen maken het spel leuker!RadioKies schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:11:
Gisteren nog een paar rondjes gedaan,
Beetje jammer van die laatste, maar ach... Zelf zit ik op 6 valid wins (wat ik al een hele persoonlijke overwinning vind /flex).
Hoe dicht stond die mech bij je? Je barrels hangen een behoorlijk eind uit je Torso, dus het is niet zo heel gek dat ze een aardige afstand nodig hebben om gecentreerd te rakenRadioKies schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:11:
Want a cookie?!
Laatste potje was op HPG, Ik stond midden boven rechts achter op t plateu naast de achterste pilaar aan de buiten zijde, de Raven stond rechts voor bij de ramp naar beneden te schieten. Dat is toch wel een 200 meter oid.
Spinnen, trollmando's en vooral Locust proberen te raken is echt een hell. Gisteren op Alpine een 1 op 1 gehad met een Locust die alleen nog MG's had met een slas. Hij had ~22% van mn mech af geschoten en na al mn resterende ammo afgevuurd te hebben (zeven en twintig 27!!!! keugels kerel, allemaal mis!) begon ik hem maar met mn enkele MLas te beschieten waarmee ik hem uiteindelijk neer kreeg.
Direwolves gingen wel heerlijk neer, ik zou graag willen weten waar bij clanners de head hitbox zit, heeft iemand van de clanners een overzicht?
Eh...
http://mwomercs.com/forum...pid__3792396#entry3792396
Incoming MMaker change:
Minder lange wachttijden, beter gematched worden met je Elo ranking, kans dat je toch game modes gaat spelen die je absoluut niet wil. Voor de conquest haters onder ons, maak je borst maar eventueel nat.
Arty/Airstrike smoke met PUGs
Spinnen, trollmando's en vooral Locust proberen te raken is echt een hell. Gisteren op Alpine een 1 op 1 gehad met een Locust die alleen nog MG's had met een slas. Hij had ~22% van mn mech af geschoten en na al mn resterende ammo afgevuurd te hebben (zeven en twintig 27!!!! keugels kerel, allemaal mis!) begon ik hem maar met mn enkele MLas te beschieten waarmee ik hem uiteindelijk neer kreeg.
Direwolves gingen wel heerlijk neer, ik zou graag willen weten waar bij clanners de head hitbox zit, heeft iemand van de clanners een overzicht?
Eh...
http://mwomercs.com/forum...pid__3792396#entry3792396
Incoming MMaker change:
Minder lange wachttijden, beter gematched worden met je Elo ranking, kans dat je toch game modes gaat spelen die je absoluut niet wil. Voor de conquest haters onder ons, maak je borst maar eventueel nat.
Arty/Airstrike smoke met PUGs

[ Voor 21% gewijzigd door RadioKies op 07-10-2014 11:48 ]
Ze zijn net bezig (altijd om 7 uur), de duur van de update is elke keer weer anders.. volgensmij krijgen we vanaaf redelijk wat dingen erbij in de update, dus kan wel de hele avond duren. Voor hetzelfde geld zijn ze over anderhalf uur alweer klaar.
getver.
Maar CS:GO opgestart voor de 2e keer ever.
Ooit was ik goed in CS....maar dat lijkt na een paar potjes eeuwen geleden.
Maar CS:GO opgestart voor de 2e keer ever.
Ooit was ik goed in CS....maar dat lijkt na een paar potjes eeuwen geleden.