Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JOSHZYA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb nu 3 uur kunnen spelen, allemaal in gta online..

Heb zelf een i7-2600 met 8gb ram en een GTX680 Sig2 van evga..
Geen enkele framedrop meegemaakt tot nu toe, hopen dat het zo blijft.

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
hierook speelt als een malle op een 970, ziet er super uit!

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ok ik moet dus adaptive Vsync aanzetten in mijn NVidia settings in Windows en dan Vsync aan of juist uit in GTA V?

Misschien moeten we een reader maken met daarin grafische instellingsoptimalisaties zodat we niet steeds moeten vragen in dit topic O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Rubman op 15-04-2015 13:10 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:02
ionicdog schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:08:
Kijk.. dat vind ik fijn om te lezen. Heb het spel nog niet omdat ik de eerste paar dagen even wil afwachten..
Heb zelf ook een 970 en las ook wat negatieve posts over framedrops enzo.. maar dat valt wel mee dus. Top!

*sowieso

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:07

superwashandje

grofheid alom

SinergyX schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:04:
[...]

:$ inderdaad.

Nu alleen nog uitvogelen waarom ik geen dx12 optie heb, r270x zou ook GCN moeten zijn dacht ik.
DX12? waar? edit: 270x is idd wel GCN

[ Voor 5% gewijzigd door superwashandje op 15-04-2015 13:12 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Bart455706
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11 08:16
Speel zelf op een I5 2500K 8gb ram en een GTX 750Ti Oc en bijna alles op max vloeiend (hd reso)
geen framedrops... de game speelt echt super...

Nu alleen die mouse lagg nog oplossen...

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:02
Rubman schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:09:
Ok ik moet dus adaptive Vsync aanzetten in mijn NVidia settings in Windows en dan Vsync aan of juist uit in GTA V?

Misschien moeten we een reader maken met daarin grafische instellingsoptimalisaties zodat we niet steeds moeten vragen in dit topic O-)
Adaptive VSync aan. Vsync in game uit.

Vsync limit top op snelheid van je beeldscherm (bv 60Hz) als je dan zou zakken dan blijft Vsync matchen met je scherm en springt dan automatisch naar 30Hz.
Adaptive Vsync. Limit ook aan je scherm (tot bv 60Hz) maar als je zakt in framerate dan zakt deze gewoon mee. Dus kun je ook gewoon 58 frames per seconde op je beeldscherm toveren.
Dus je hebt het liefste Adaptive Vsync aan, en Vsync in-game uit.

*sowieso

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21
Hi guys, er waren wat vragen wat voor hardware ik gebruik. Was even lunchen vandaar de wat latere reactie.
Mijn build staat in mijn inventaris.

Maar het gaat dus om i5 4460, 16GB ram, GTX970. Ik ga vanavond de tips die hier genoemd zijn proberen.
superwashandje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:12:
[...]

DX12? waar? edit: 270x is idd wel GCN
Daar kom ik nu op terug, zit nu verder te lezen, GTA heeft geen DX12 support. (dacht dat eerder dit jaar nog te hebben gelezen).

Vanavond eerst maar die settings eens overrullen en kijken of high textures gaat werken (die andere settings leken nagenoeg geen impact te hebben op die VRAM indicatie). Zit natuurlijk te experimenteel in Win10, dus qua performance zal het wel tegen blijven vallen (Firefall bv draait enorm veel slechter tov 8.1).

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 15-04-2015 13:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:47

Snippertje

Light up your life

DonJunior schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:10:
[...]

Kijk.. dat vind ik fijn om te lezen. Heb het spel nog niet omdat ik de eerste paar dagen even wil afwachten..
Heb zelf ook een 970 en las ook wat negatieve posts over framedrops enzo.. maar dat valt wel mee dus. Top!
Hier ook een GTX970, draait als een tiet. Alleen nog even spelen met de instellingen, ik speel op 1440p en dan is 60fps toch wat lastiger om vast te houden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:16:
[...]
Daar kom ik nu op terug, zit nu verder te lezen, GTA heeft geen DX12 support.
Windows 8 en de huidige windows 10 builds ook niet :p

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 13:22 ]

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

SinergyX schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:16:
[...]

Daar kom ik nu op terug, zit nu verder te lezen, GTA heeft geen DX12 support. (dacht dat eerder dit jaar nog te hebben gelezen).

Vanavond eerst maar die settings eens overrullen en kijken of high textures gaat werken (die andere settings leken nagenoeg geen impact te hebben op die VRAM indicatie). Zit natuurlijk te experimenteel in Win10, dus qua performance zal het wel tegen blijven vallen (Firefall bv draait enorm veel slechter tov 8.1).
Maar windows 10 draait toch ook nog niet met DX12 of heb ik wat gemist?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Die opmerking over DX12 en draaien van Win10 staat los van elkaar.. :P

Ik heb in Win10 nog behoorlijk wat performance problemen (zie eerder filmpje wat ik initieel had), dat ik niet echt kan testen waartoe mijn systeem nu wel in staat is.

Als ik beide games draai (XBO en PC) met dezelfde controllers, heb ik voor m'n gevoel op de XBO een algeheel 'betere' ervaring dan de PC, hoofdzakelijk omdat PC met veel zwaardere framedrops te maken heeft en XBO zit qua framerate stuk stabieler.

[ Voor 75% gewijzigd door SinergyX op 15-04-2015 13:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 04:58
2x GTX580 in SLI draait ook als een zonnetje. Ik heb de Geforce Experience recommended settings gebruikt. Als ik daarna in de GTA settings kijk, zou ik 4,5 GB VRAM verbruiken, terwijl ik significant minder heb (2x 1,5GB) ... :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:01
DX12 is nog lang niet uit, er is nog niet eens een besturingssysteem wat het ondersteund :P
Misschien wat voor GTA 6.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 11:27
Hoe gaan de AMD mensen hier om met v-sync aangezien AMD geen adaptive v-sync heeft?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik laat deze hier even achter, lijkt me een correcte plek ervoor;

http://pclab.pl/art57777.html

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:50
Ik moet echt nog even kijken hoe online werkt nog geen ervaring mee :p

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 17:05
Heeft iemand ervaring met een GTX 560? Is het de moeite/geld maar vooral ervaring waard om te upgraden?

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

• NitroX infinity
  • Nu online
MrHill schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:28:
Heeft iemand ervaring met een GTX 560? Is het de moeite/geld maar vooral ervaring waard om te upgraden?
Zie mij bovenstaande post.

http://pclab.pl/art57777-9.html in samenwerking met een i5 4690K @ 4,5GHz

48fps minimum, 55,4 gemiddeld.

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 15-04-2015 13:31 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Ik krijg nog steeds de melding ERR_GEN_ZLIB_2 na het installeren van deze patch.

Iemand enig idee hoe ik het op kan lossen? Het probleem doet zich voor zodra ik GTA Online probeer op te starten, Story Mode is geen enkel probleem

edit: na een check tool gebruikt te hebben, zegt hij dat mn launcher.exe hash "nicht korrekt" is...

[ Voor 13% gewijzigd door MisterChaoSs op 15-04-2015 13:37 ]

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

NitroX infinity schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:27:
Ik laat deze hier even achter, lijkt me een correcte plek ervoor;

http://pclab.pl/art57777.html
ik kon het zo snel niet vinden: is dat min en gemiddelde framerate? of gemiddeld en max?

Verwijderd

superwashandje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:32:
[...]

ik kon het zo snel niet vinden: is dat min en gemiddelde framerate? of gemiddeld en max?
Gemiddelde fps van de benchmark neem ik aan.
Ga hem op mijn R9 280x toch een tikje lager moeten zetten blijkbaar (very high -> high) om stabiel boven de 60fps te blijven.

• Marcell96
  • Laatst online: 16-11 12:11
Beetje nooby, maar weet iemand hoe je in een vollere session komt?
Ik kom de hele tijd in een game met 1-2 mensen :/

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-11 17:59
Remy!!!! schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:59:
[...]

Dit probleem heb ik ook regelmatig. Ik heb er een redelijk makkelijke work around voor (totdat er een patch/driverupdate is).
Schakel vsync ingame uit, speel even een paar seconden en schakel vsync dan weer in.
Bij mij werkt even Alt-tabben naar Windows om de vsync weer op 60 te krijgen.

• NitroX infinity
  • Nu online
superwashandje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:32:
[...]

Volgens mij is het minimum en gemiddelde.

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 11:17
Zo, met een 860m en een i7 4710HQ draait t allemaal tussen de 56-62 fps. Alles op high behalve texture en grass quality. Spel ziet er prachtig uit. Wel merk ik dat ik elke 3 minuten de fps ineens inkakt naar 20 for 3 seconden waarna alles op 60 weer verder gaat. Iemand enig idee?

• MeltedForest
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Is de game eigenlijk nog op voorraad in de winkels (MediaMarkt Arena)?

• Bart455706
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11 08:16
Bart smit had er gister genoeg.... 45 euro...

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11 22:06

The Chosen One

Zie signature!

Beter via Steam kopen en die 15 euro op straat vinden dan. Sneller dan downloaden via Rockstar heb ik gehoord. ;)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

The Chosen One schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:41:
Beter via Steam kopen en die 15 euro op straat vinden dan. Sneller dan downloaden via Rockstar heb ik gehoord. ;)
15 euro goedkoper en een gaaf doosje ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-11 00:19
Mozy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:39:
Zo, met een 860m en een i7 4710HQ draait t allemaal tussen de 56-62 fps. Alles op high behalve texture en grass quality. Spel ziet er prachtig uit. Wel merk ik dat ik elke 3 minuten de fps ineens inkakt naar 20 for 3 seconden waarna alles op 60 weer verder gaat. Iemand enig idee?
even een log van je CPU, GPU en HD gebruik maken, dan kun je wat specifieker zoeken.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

NitroX infinity schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:38:
[...]

Volgens mij is het minimum en gemiddelde.
thx! dat ziet er nog wel ok uit voor een r9 290 op 1440p :)

• PuckStar
Ik zou graag willen weten wat alles betekend (dus wat het effect in game is) in het graphics menu. Bijv. tessalation, anisotropic filtering, occlusion etc.
Dan weet ik wat beter welke ik kan tweaken om betere FPS te krijgen.
Iemand een idee of dat ergens online staat ofzo?

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

je kan die dingen natuurlijk zo ff opzoeken met google. dan kun je er zo diep over inlezen als je zelf wilt :P

edit:
TommyGun schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
[...]
15 euro goedkoper en een gaaf doosje ;)
maar dan komt ie niet in je steam lijst te staan toch? dat vind ik persoonlijk wel veel fijner. of het 15 euro fijner is ben ik nog niet over uit :P

[ Voor 58% gewijzigd door superwashandje op 15-04-2015 13:46 ]

• PuckStar
superwashandje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:45:
je kan die dingen natuurlijk zo ff opzoeken met google. dan kun je er zo diep over inlezen als je zelf wilt :P
Ik hoopte op een lijstje specifiek voor deze game. maar ik ga wel effe zoeken ja.

Verwijderd

PuckStar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:44:
Ik zou graag willen weten wat alles betekend (dus wat het effect in game is) in het graphics menu. Bijv. tessalation, anisotropic filtering, occlusion etc.
Vraag me ook wel af of er ergens een duidelijke luist staat, specifiek voor GTA.
Ik moet ook nog tweaken om de juiste verhouding tussen FPS en kwaliteit te regelen.

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:49

Flitskikker

Forumkikker

Wat staat die HUD zo dicht tegen de randen. :o Is dat in te stellen?

PostNL kan mij "om privacyredenen" niet vertellen waar mijn verdwaalde bestelling is en of het überhaupt mijn bestelling van Bol.com is :') !

[ Voor 8% gewijzigd door Flitskikker op 15-04-2015 13:47 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

https://arewenewatthis.wo...is-what-those-terms-mean/

http://www.howtogeek.com/...aphics-options-explained/

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

PuckStar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:46:
[...]

Ik hoopte op een lijstje specifiek voor deze game. maar ik ga wel effe zoeken ja.
Alles wat je noemt is niet specifiek voor deze game. Gewoon wikipedia lezen :)
Flitskikker schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:46:
Heb gelezen dat er een optie voor moet zijn, ben alleen even de naam kwijt :+

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:37
http://lmgtfy.com/?q=Graphic+settings+explained

Of gewoon alles 1 voor 1 opzoeken.

• NitroX infinity
  • Nu online
http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=8802

Anisotropic filtering wordt er onder andere uitgelegd.

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 13:04
ionicdog schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:08:
Heb de benchmark even gedraaid (ontdekt dat je die dus moet doen als je niet in een missie bent, dan werkt hij wel correct en tot het einde). Met optimal settings van nVidia GeForce Experience ziet het er naar uit dat ik minimum 50 fps haal, meestal draait het rond de 57 a 60 en hier en daar uitschieters naar boven de 70 fps (en heb zelf een 113 zien passeren even).

Voor benchmark stond vsync uit.
Overige instellingen allemaal maxed, AF x16, FXAA aan, MSAA en TXAA wel uit, reflecties MSAA ook uit maar de reflectiun quality staat op ultra, soft shadows op NVIDIA PCSS, advanced settings ook allemaal aan en maxed.

Oké, wel toegeven. Heb nogal een oud scherm... native resolutie is maar 1280x1024. Dat is dus ietsje meer dan 720 en een stuk minder dan 1080. Als ik update naar beter scherm, zal ik ook wel wat aan instellingen moeten prutsen, maar denk dat er nog wel wat marge in zit om mee te spelen.

Binnenkort eens kijken wat ik nog kan aanpassen om er meer performance uit te trekken.
Mijn systeempje kan je hier vinden: gallery: Marsmillo

• BaRF
  • Laatst online: 15:29

BaRF

bijna kerst

verdorie, kom ik eindelijk thuis, is steam down en kan ik dus niet eens gta spelen :( Zelfs single player start niet op... Heeft nu enkel de steam versie hier enkel last van?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Madstorm
  • Laatst online: 21-11 13:57

Madstorm

Derping all the way!

De optie die je daarvoor moet aanpassen heet: Safezone Size.
Staat onder Display als ik me niet vergis.

I'm an Ironman!

• PuckStar
Wat staat die HUD zo dicht tegen de randen. :o Is dat in te stellen
ja iets met safezone. kun je slider beetje aanpassen.

betreft die terminologie. ja ik hoef dus niet helemaal exact te weten wat het betekend, maar grofweg wat voor FPS impact het heeft, en wat het doet in de game.
dus bijv. MSAA laat alles er smoother/minder blokkerig uitzien. maar heeft veel impact op FPS.
dus kun je redelijk makkelijk afwegen.

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11 10:48

ghostman

dwarf

Mozy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:39:
Hmm, welke resolutie speel je? Ik zit nog steeds te twijfelen aangezien ik een 840m heb (zelfde cpu) en ik ben bang dat ik hem niet op full hd kan spelen.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Is er al een fix om al die troep en intro's te skippen als je het spel opstart ?

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

SideShow schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:54:
Is er al een fix om al die troep en intro's te skippen als je het spel opstart ?
Even wachten op gemodde files van de intro's. Was met GTA IV ook zo heerlijk. Plof, beeld _/-\o_

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PuckStar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:51:
[...]

ja iets met safezone. kun je slider beetje aanpassen.

betreft die terminologie. ja ik hoef dus niet helemaal exact te weten wat het betekend, maar grofweg wat voor FPS impact het heeft, en wat het doet in de game.
dus bijv. MSAA laat alles er smoother/minder blokkerig uitzien. maar heeft veel impact op FPS.
dus kun je redelijk makkelijk afwegen.
Wat informatie over de advanced settings:
http://gtaforums.com/topi...ics-settings-explanation/

• Richh
Z500 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:26:
Hoe gaan de AMD mensen hier om met v-sync aangezien AMD geen adaptive v-sync heeft?
Freesync bedoel je? Ik heb geen Freesync scherm :(

VSync staat hier aan, zolang de framerate boven de 52 is blijft het sowieso wel goed. Daalt tie daaronder, dan snapt hij inderdaad naar 30 met heerlijke stutters tot gevolg. Ik aim nu gewoon op altijd >52.

• Mozy
-Jeffrey- schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:54:
[...]

Hmm, welke resolutie speel je? Ik zit nog steeds te twijfelen aangezien ik een 840m heb (zelfde cpu) en ik ben bang dat ik hem niet op full hd kan spelen.
Ik draai em op full HD. Op de dips na heb ik overdag 65 fps en in de nacht 50.

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 13:13
Nieuw probleem (oude met crashende launcher ook nog niet opgelost): ineens vindt Rockstar Social Club als ik op web inlog ineens dat ik geen games heb.

Als ik nogmaals wil activeren vult de browser de key al in (want dat heb ik al gedaan), maar nu wordt de key dus geweigerd "invalid or already redeemed". Gewoon een bart Smit fysieke levering key.

Dus als de horde van de launcher ooit nog genomen wordt, dan heb ik meteen het volgende probleem.

• Mozy
Pantera88 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
[...]

even een log van je CPU, GPU en HD gebruik maken, dan kun je wat specifieker zoeken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kI7Mvmx.png

beetje chaotisch, maar in de blauwe kolom was er sprake van een fps dip van 2 seconden.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13

nexhil

BAM!

Het lijkt op mijn macBook Pro Retina uit 2012 met een Nvidia 650m nog redelijk te kunnen draaien op 1200x800

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1vVfWQgMOMw]

[ Voor 16% gewijzigd door nexhil op 15-04-2015 14:05 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Ik had ook last van FPS dipjes, dit heeft de beta driver van AMD opgelost bij mij.

http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx

AMD Catalyst™ 15.4 Beta for Windows® - Grand Theft Auto V Optimized

This release enables peak driver performance optimization for AMD Radeon™ graphics users in Grand Theft Auto V.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:49

Flitskikker

Forumkikker

Madstorm schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:51:
[...]

De optie die je daarvoor moet aanpassen heet: Safezone Size.
Staat onder Display als ik me niet vergis.

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-11 00:19
Mozy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:02:
[...]

[afbeelding]

beetje chaotisch, maar in de blauwe kolom was er sprake van een fps dip van 2 seconden.
Doet mij denken aan throttling problemen, maar dat zou je dan ook bij andere games moeten ervaren.

Zoals hierboven vermeld: gebruik je de beta drivers?

• ghostman

ghostman

dwarf

Mozy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:01:
[...]

Ik draai em op full HD. Op de dips na heb ik overdag 65 fps en in de nacht 50.
Bedankt! :)
Nu maar hopen dat het verschil tussen de 860m en de 840m niet al te hoog is.

• Mozy
-Jeffrey- schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:10:
[...]

Bedankt! :)
Nu maar hopen dat het verschil tussen de 860m en de 840m niet al te hoog is.
Mijn 860m draait wel op Maxwell en heeft GDDR5 geheugen.

• FrietzakNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 22:01
Titusvh schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:01:
... (oude met crashende launcher ook nog niet opgelost) ...
Probleem met crashende launcher loop ik ook tegenaan. Heb al de videoadapters proberen uit te schakelen maar dit wil niet helpen.

• Mozy
Pantera88 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:07:
[...]

Doet mij denken aan throttling problemen, maar dat zou je dan ook bij andere games moeten ervaren.

Zoals hierboven vermeld: gebruik je de beta drivers?
Ik heb bij andere spellen hier nooit last van. Ik ervaar pas throttelen als ie veel warmer wordt. Ik zal eens kijken of het niet misschien met de energieinstellingen van mijn gpu te maken heeft. Net 10 minuutjes zitten vliegen en nu geen last van FPS drops.

• ghostman

ghostman

dwarf

Mozy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:11:
[...]

Mijn 860m draait wel op Maxwell en heeft GDDR5 geheugen.
De 840m draait ook op Maxwell maar heeft GDD3 geheugen. Helaas scoort die wel een behoorlijk stuk onder de 860m volgens de benchmarks..

Iemand hier toevallig die het met de 840m gespeeld heeft? :)

• DheeradjS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-11 08:34
Weet iemand of the DL Server van Rockstar nog steeds dood it?

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11 13:28
Zou iemand in de TS die MEGA links willen zetten voor de updates? (zodat we niet massaal Social Club hoeven te belasten)

Heb overigens net de game van mijn vrouw gehad :D Zit hier nu maar via de Discs te installen omdat SC niet erg vlot was (disconnects, snelheid tussen de 4 a 5 mb)

Wel geluk dat ik mooi een versie heb kunnen bemachtigen met de pre-order bonussen erbij :D

[ Voor 52% gewijzigd door Lampuhkap op 15-04-2015 14:43 ]

• Mu.siQ

Mu.siQ

DheeradjS schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:39:
Weet iemand of the DL Server van Rockstar nog steeds dood it?
Ben/was bezig met herinstallatie. Maar vrijwel constant 3-4mb/s gehad. Dus ik zou zeggen stabiel, en het afwachten waard :) Viel me reuze mee. Kreeg crashes, wss corrupte files omdat ik gisteren heb lopen ouwehoeren met .part files. Dus ja, vroeg of laat nog meer foutmeldingen dus nu maar meteen opnieuw er op gezet

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:45
Begin toch wel erg te balen van de multiplayer. Er lijkt geen party systeem te zijn waardoor samen queuen voor missies soms erg lastig (tijdrovend) is. Ook lijkt er redelijk veel desync te zijn in het online gedeelte, waardoor je soms mensen ziet teleporteren.

• DheeradjS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-11 08:34
Mu.siQ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:44:
[...]

Ben/was bezig met herinstallatie. Maar vrijwel constant 3-4mb/s gehad. Dus ik zou zeggen stabiel, en het afwachten waard :) Viel me reuze mee. Kreeg crashes, wss corrupte files omdat ik gisteren heb lopen ouwehoeren met .part files. Dus ja, vroeg of laat nog meer foutmeldingen dus nu maar meteen opnieuw er op gezet
Bleh, Krijg nog steeds de melding dat Rockstar Game Services offline is. |:(
Junia schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:44:
Begin toch wel erg te balen van de multiplayer. Er lijkt geen party systeem te zijn waardoor samen queuen voor missies soms erg lastig (tijdrovend) is. Ook lijkt er redelijk veel desync te zijn in het online gedeelte, waardoor je soms mensen ziet teleporteren.
Join een crew, voeg vrienden toe op Social club. Op gegeven moment heb je vanzelf een groepje waarmee je online speelt.

PSN: Kjujay

• Mu.siQ

Mu.siQ

DheeradjS schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:45:
[...]

Bleh, Krijg nog steeds de melding dat Rockstar Game Services offline is. |:(
Weird. Nu 350 mb patch aan t binnen trekken tussen 2-4mb/s. Daarvoor aan één stuk door de 5gb naar binnen gehaald zonder problemen...

• Donnie
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Kju schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:46:
[...]

Join een crew, voeg vrienden toe op Social club. Op gegeven moment heb je vanzelf een groepje waarmee je online speelt.
Dus als je in een crew zit en de mensen uit jou crew zijn online, zit je altijd in dezelfde party?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Mu.siQ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:46:
[...]

Weird. Nu 350 mb patch aan t binnen trekken tussen 2-4mb/s. Daarvoor aan één stuk door de 5gb naar binnen gehaald zonder problemen...
ff op pauze zetten en dan weer resume, dan gaat ie weer ff supersnel.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Donnie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:48:
[...]

Dus als je in een crew zit en de mensen uit jou crew zijn online, zit je altijd in dezelfde party?
Rockstar plaatst je altijd zoveel mogelijk bij je crew en friends op een server (mits ze online zijn ;) ) Het is eigenlijk geen game om in je eentje online te spelen.

Edit: eigenlijk staat hier een goede eenvoudige uitleg onder Algemeen.

Als je buiten de in-game chat om met crewmembers wil praten dan zal er een teamspeakoplossing moeten komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Kju op 15-04-2015 14:55 ]

PSN: Kjujay

• LAM3
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Storymode werkte bij mij, alleen online niet. Net het hele spel opnieuw geinstalleerd... Ben nu de 5gb patch aan het downloaden. Hoop dat ik nu wel online kan want al m'n vrienden zijn al aan het spelen :'(

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 08:44
ietsje serieuzer mag ook wel...

[ Voor 81% gewijzigd door BM op 15-04-2015 17:38 ]

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 21:04

Thermometer

Whoop Whoop!

weg

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 15-04-2015 17:38 ]

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik vind dat het geluid wat harder mag. Iemand tips om dat voor elkaar te krijgen? Alles staat vol open maar vind het nog steeds te zacht.

• pirke
  • Laatst online: 23-11 04:58
Ligt dat niet aan je speakers??

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:26

Pykow

Angelo OTR

Iemand vroeg hier vandaag over de verschillen tussen Old Gen, Next gen en PC en kwam met de conclusie dat de PS4 editie er beter/hetzelfde uitziet als de PC versie maar daar ben ik het niet mee eens.
GTA V heb ik vanaf dag 1 in bezig. Als eerst op de Xbox360 en later ook nog eens op de PS4 (en nu dus PC) Waarom is nu niet van de orde.

Eerlijk is eerlijk ik heb nog niet heel veel uurtjes gespeeld op de PC, maar dit waren mijn eerste conclusies m.b.t. de graphics in Singleplayer en ik heb gewoon wat rond gereden en 2 missies gespeeld.

1. Old gen (xbox 360 / PS3)
Allereerst moeten we heel snel de old gen vergeten, hoewel het een prachtige game was en complimenten aan het Rockstart team, toch was GTA gewoon een next-gen game.

2. XboxOne vs PS4
Er was al een groot verschil tussen XboxOne en PS4 editie en wie dit niet heeft meegekregen, zou even moeten gaan googlen en je vindt wat screenshots en youtube filmpjes die het bewijs leveren.
1 van de opmerkelijkste verschillen tussen xboxOne en PS4 is het gras. GTA V op de PC heeft heel veel details.

3. Verschil tussen XboxOne en PC
Niet alleen de performance zijn een stuk beter op de PC (mits je goede hardware hebt), maar ook heb je veel meer details zoals krassen in de muur en alles is gewoon high res. als je nu fimpjes gaat zoeken waarbij er staat Console vs PC GTA V, dan laten ze altijd de beelden zien van de XboxOne en PC omdat daar een grote verschil tussen zit. GTA V blijft een mooie game op de XboxOne, maar had nog wel last van lag + een lagere resolutie waardoor het allemaal net iets minder scherp was.

4. Verschil tussen PS4 en PC
het vershil tussen de PS4 versie en PC is al een stuk kleiner en dat komt voornamelijk doordat de PS4 een krachtige console is en dat ze natuurlijk niet het wiel opnieuw uit gaan vinden. de PS4 heeft wat FPS drops en deze ben ik nog niet tegengekomen op de PC (Natuurlijk heeft mijn PC betere hardware dan de PS4) en dat is al netjes. Ga je ze naast elkaar draaien op dezelfde resolutie 900p, dan zal je zien dat de PC versie iets meer details heeft dan de PS4, maar dat je met de PS4 weer geen overduidelijke blur effect hebt op afstand, maar ik ga ervan uit dat alle PC gamers die game op 1080p minimaal draaien en dan zie je toch dat het er allemaal net iets beter en scherper uitziet.

5. resolutie
900p vs 1080p, ga googlen en je zal zien dat 1080p er een stuk beter uitziet, mede doordat veel TV's en monitoren ook gemaakt zijn voor 1080p en niet voor een 900p. 900p wordt geupscaled naar 1080p, dus alle plaatjes worden "opgeblazen" en dus minder scherp.
Daarnaast kan GTA V op de PC een 4K resolutie aan en dat zal je zeker wel zien. (ik heb hiervan alleen screenshots gezien en dat ziet er echt gelikt uit).

6. GTA games en PC Gamers
We weten dat GTA V niet de makkelijke vrijheid heeft om te modden (al hoop ik dat er ooit een cheat trainer gaat komen), maar moeten wij als PC gamers niet super blij zijn met GTA V :D
de laatste goedlopende GTA op de PC is San Andreas !! want GTA IV had veel problemen met vram en zelfs met bijna dezelfde setup als dat ik nu heb, draait GTA V een stuk beter en ziet het er echt geweldig uit.

Met andere woorden, ziet GTA er beter uit op de PC. JA want.
1. Hogere resolutie
2. Meer kleine details (hier moet je wel echt opletten want anders zie je het verschil niet)
3. Best uitziende GTA op de PC die we hebben gehad (ZONDER MODS)

oja als je dat blur effect weg wilt halen (blur heb je ook op de PS4 versie), dan kan je dat veranderen in de settings, maar dan heb je wel een bakbeest nodig.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
pirke schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:05:
Ligt dat niet aan je speakers??
Speakers, headset maakt geen verschil. Zou het dan zo ingesteld zijn door rockstars?

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:05:
Iemand vroeg hier vandaag over de verschillen tussen Old Gen, Next gen en PC en kwam met de conclusie dat de PS4 editie er beter/hetzelfde uitziet als de PC versie maar daar ben ik het niet mee eens.
Is jouw vriend toevallig wettelijk blind verklaard? :z

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als ik de game vandaag via steam koop, dan neem ik aan dat ie niet meer eerst hoeft te decrypten (game is immers al released) en je dus niet perse 120gb vrij hoeft te hebben op je SSD?

Weet iemand dit :?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heb de game geinstalleerd en geactiveerd, maar als ik nu probeer op te starten krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21874626/Schermafdruk%202015-04-15%2015.19.18.png

[ Voor 12% gewijzigd door Haribo112 op 15-04-2015 15:21 ]

Verwijderd

Help!!!! schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:19:
Als ik de game vandaag via steam koop, dan neem ik aan dat ie niet meer eerst hoeft te decrypten (game is immers al released) en je dus niet perse 120gb vrij hoeft te hebben op je SSD?

Weet iemand dit :?
Is niet nodig, heb gister de game gekocht, 60GB was voldoende.

• Irwon
  • Laatst online: 14:17
ninasky11 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:06:
[...]

Speakers, headset maakt geen verschil. Zou het dan zo ingesteld zijn door rockstars?
Sommige geluiden lijken wel harder zoals bijvoorbeeld explosies, heb namelijk ook een idee dat het geluid zachter is dan bij andere games

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 10:54
Ik heb gisteren een nieuwe partitie gemaakt en daar even een verse Windows 8.1 opgezet. Alleen de audio-, video- en controllerdrivers geinstalleerd en GTA V, daar werkt ie op.
Op mijn reguliere versie van Windows krijg ik het spel niet werkend, wat ik ook probeer.

Ben benieuwd welk stukje software of driver nou dit conflict veroorzaakt, wie weet is het wel hetzelfde programma bij iedereen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:20:
[...]

Is niet nodig, heb gister de game gekocht, 60GB was voldoende.
Top! Thanks, scheelt weer games deinstallen. :)

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wellicht vreemde vraag maar is het mogelijk een gekochte (bol.com/7DVDs) versie te koppelen aan steam? Heb m'n key al in Rockstar social club geactiveerd.

• Richh
Help!!!! schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:23:
[...]

Top! Thanks, scheelt weer games deinstallen. :)
Hij heeft de game gekocht. Dan komt de game in Rockstars Social Club en is de game niet encrypted (ook niet op disc).
Jij wil de game downloaden; via Steam. Daar was de game encrypted voor de release. Of dat nog steeds zo is, weet ik ook niet.
Koop je de game via Social Club dan is er, afaik, sowieso geen encryptie :)

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-11 20:28
r0el schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:23:
Wellicht vreemde vraag maar is het mogelijk een gekochte (bol.com/7DVDs) versie te koppelen aan steam? Heb m'n key al in Rockstar social club geactiveerd.
Nee, dit kan niet. Zie https://support.rockstarg...l-DVD-Versions-of-GTAV-PC

[ Voor 23% gewijzigd door JoepD op 15-04-2015 15:26 ]

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Nee.

• Richh
Nee.

Je kan in principe wel een executable in je games lijst zetten van Steam.

• Leader98
  • Laatst online: 22-11 14:32
Superslowchat?

• nooberke
  • Laatst online: 16:14
Irwon schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:20:
[...]

Sommige geluiden lijken wel harder zoals bijvoorbeeld explosies, heb namelijk ook een idee dat het geluid zachter is dan bij andere games
Bij mij is het geluid ook zacht, behoorlijk vervelend niet ruim 2 tot 3 keer zo hard voor een acceptabel volume

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:25:
[...]

Hij heeft de game gekocht. Dan komt de game in Rockstars Social Club en is de game niet encrypted (ook niet op disc).
Jij wil de game downloaden; via Steam. Daar was de game encrypted voor de release. Of dat nog steeds zo is, weet ik ook niet.
Koop je de game via Social Club dan is er, afaik, sowieso geen encryptie :)
Iets duidelijker; Ik heb de game gekocht op Steam.
Ik moest 60GB downloaden, erna kon ik de game starten en moest ik inloggen op de Social Club.
Hierna kon ik spelen.

Nog een tip als het downloaden langzaam gaat; switch je download region naar belgie/luxemburg/nederland. Hij gaat dan een tijdje goed, maar later naar een dip van ongeveer 1MBps.
Blijven switchen, gaat het een stuk sneller.

Gaat trouwens via View > Settings > Download.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:26

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:08:
[...]

Is jouw vriend toevallig wettelijk blind verklaard? :z
Gaat hier zo snel in dit topic dat ik de quote niet meer kan terug halen van vanmiddag.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11 21:12
superwashandje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:45:

edit:
[...]
maar dan komt ie niet in je steam lijst te staan toch? dat vind ik persoonlijk wel veel fijner. of het 15 euro fijner is ben ik nog niet over uit :P
Je kan ook non-steam games toevoegen.. dan staat ie alsnog in je lijstje :+

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

dat is waar maar dan worden eventuele updates en alles niet door steam bij gehouden en is het later via steam downloaden er ook niet meer bij...

• Hugo_ijslijk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 12:02
Toch toegegeven aan mijn verlangens en 'm aangeschaft. Met een downloadgrootte van 60GB kan ik m hopelijk van t weekend spelen...

• Cheryl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 11:46
Gisteren heb ik gta 5 nog op redelijk hoge settings kunnen spelen, maar nu als ik het spel opstart en net een paar seconden in game ben (offline en online) dan crash ik constant waarbij mijn computer ook helemaal uitvalt. Zelfs op de aller laagste settings! Ik heb dan last van hoge temperaturen. Is er iets van mijn hardware kapot (cpu of gpu), of is het gta die dit veroorzaakt? Ik vind het zelf namelijk vreemd dat ik gisteren nog met gemak kon spelen en nu helaas helemaal niet meer.
Pagina: 1 ... 99 ... 118 Laatste

Let op:
~~~[html]Het delen van informatie over illegale, pirated of torrentbare versies is <strong>NIET toegestaan</strong>.

<u>Story-spoilers (spoilers over het verhaal) <strong>ALTIJD</strong> tussen spoiler tags: ~~~~~~~[spoiler] *spoiler hier typen* ~~~~~~~[/spoiler].</u>~~~[/html]

Om te zien waar men de game het goedkoopst kan krijgen is er de pricewatch