Iemand vroeg hier vandaag over de verschillen tussen Old Gen, Next gen en PC en kwam met de conclusie dat de PS4 editie er beter/hetzelfde uitziet als de PC versie maar daar ben ik het niet mee eens.
GTA V heb ik vanaf dag 1 in bezig. Als eerst op de Xbox360 en later ook nog eens op de PS4 (en nu dus PC) Waarom is nu niet van de orde.
Eerlijk is eerlijk ik heb nog niet heel veel uurtjes gespeeld op de PC, maar dit waren mijn eerste conclusies m.b.t. de graphics in Singleplayer en ik heb gewoon wat rond gereden en 2 missies gespeeld.
1. Old gen (xbox 360 / PS3)
Allereerst moeten we heel snel de old gen vergeten, hoewel het een prachtige game was en complimenten aan het Rockstart team, toch was GTA gewoon een next-gen game.
2. XboxOne vs PS4
Er was al een groot verschil tussen XboxOne en PS4 editie en wie dit niet heeft meegekregen, zou even moeten gaan googlen en je vindt wat screenshots en youtube filmpjes die het bewijs leveren.
1 van de opmerkelijkste verschillen tussen xboxOne en PS4 is het gras. GTA V op de PC heeft heel veel details.
3. Verschil tussen XboxOne en PC
Niet alleen de performance zijn een stuk beter op de PC (mits je goede hardware hebt), maar ook heb je veel meer details zoals krassen in de muur en alles is gewoon high res. als je nu fimpjes gaat zoeken waarbij er staat Console vs PC GTA V, dan laten ze altijd de beelden zien van de XboxOne en PC omdat daar een grote verschil tussen zit. GTA V blijft een mooie game op de XboxOne, maar had nog wel last van lag + een lagere resolutie waardoor het allemaal net iets minder scherp was.
4. Verschil tussen PS4 en PC
het vershil tussen de PS4 versie en PC is al een stuk kleiner en dat komt voornamelijk doordat de PS4 een krachtige console is en dat ze natuurlijk niet het wiel opnieuw uit gaan vinden. de PS4 heeft wat FPS drops en deze ben ik nog niet tegengekomen op de PC (Natuurlijk heeft mijn PC betere hardware dan de PS4) en dat is al netjes. Ga je ze naast elkaar draaien op dezelfde resolutie 900p, dan zal je zien dat de PC versie iets meer details heeft dan de PS4, maar dat je met de PS4 weer geen overduidelijke blur effect hebt op afstand, maar ik ga ervan uit dat alle PC gamers die game op 1080p minimaal draaien en dan zie je toch dat het er allemaal net iets beter en scherper uitziet.
5. resolutie
900p vs 1080p, ga googlen en je zal zien dat 1080p er een stuk beter uitziet, mede doordat veel TV's en monitoren ook gemaakt zijn voor 1080p en niet voor een 900p. 900p wordt geupscaled naar 1080p, dus alle plaatjes worden "opgeblazen" en dus minder scherp.
Daarnaast kan GTA V op de PC een 4K resolutie aan en dat zal je zeker wel zien. (ik heb hiervan alleen screenshots gezien en dat ziet er echt gelikt uit).
6. GTA games en PC Gamers
We weten dat GTA V niet de makkelijke vrijheid heeft om te modden (al hoop ik dat er ooit een cheat trainer gaat komen), maar moeten wij als PC gamers niet super blij zijn met GTA V

de laatste goedlopende GTA op de PC is San Andreas !! want GTA IV had veel problemen met vram en zelfs met bijna dezelfde setup als dat ik nu heb, draait GTA V een stuk beter en ziet het er echt geweldig uit.
Met andere woorden, ziet GTA er beter uit op de PC. JA want.
1. Hogere resolutie
2. Meer kleine details (hier moet je wel echt opletten want anders zie je het verschil niet)
3. Best uitziende GTA op de PC die we hebben gehad (ZONDER MODS)
oja als je dat blur effect weg wilt halen (blur heb je ook op de PS4 versie), dan kan je dat veranderen in de settings, maar dan heb je wel een bakbeest nodig.