PC masterrace, uiteraard
Buiten de standaard 'voordelen' van een console, wat natuurlijk ook persoonlijke voorkeur is,
-Performance (geld - met 'gelijk budget' valt het grafisch best tegen*)
-Performance (drivers/OS - eigen keuze, absoluut)
-Performance (grotere impact framedrops, console game is altijd optimized op identieke hardware)
-Unified party systeem (heeft PC niet - zover ik weet)
-standaard voor voice-chat (had een gast in de sessie die z'n mic gain op +10db had staan ofzo)
-Toegankelijkheid van cheats (daarom noem ik X360/PS3 ook niet

) of dit nu SP of MP is.
-standaard keyboard layout (ja is aan te passen, out of the box is het compleet onlogisch).
-laadtijden in public sessies zijn maar marginaal sneller dan console, dit is een GTA eigen flaw (wat deels te omzeilen is).
-Controller van PS4/XBO enkel bedraad (ja, dat is een luxe probleem, maar blijft er eentje

).
*FX 8350, R270X, 16GB
En natuurlijk kan dat stukje aan mijn hardware liggen, maar ik kijk ook vanuit mijn positie, YMMV. Pak ik een andere game is het misschien heel ander verhaal (warframe, DCU, NWO, BF3/4 etc), maar voor deze game ben ik blij dat ik hier maar 40 euro voor betaald heb.
Zou GTA op mijn PC als een zonnetje draaien, helemaal best en de helft draai ik terug. Dat is nu eenmaal niet zo (en ik heb nog geluk dat ik geen installatie of opstartissues heb - puur crashend), en met een wellus/nietus discussie kom je ook niet echt verder