Ik heb zoiets gehad bij een andere missie. Toen was mijn game niet goed geïnstalleerd. Ik kreeg een aantal keer een CRC error. Toen heb ik hem gedownload en toen het spel eenmaal draaide had ik er geen last meer van.Mick1990 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:20:
Op de PC met de missie Marriage Counseling krijg ik telkens een GTA V has stopped melding. Dat is gekomen sinds de patch van vandaag... Elke keer op exact hetzelfde kruispunt crashed de game. Overigens niet alleen tijdens die missie, maar ook met free roaming. Gaat om dit stuk:
[afbeelding]
Hier de locatie op de map, waarvan B Michael's huis is en de rode cirkel het gedeelte waar het spel crasht:
[afbeelding]
Zou iemand eens willen kijken in de Missie dan wel free raoming? Alvast dank!
Zwemmen werkt niet goed met de standaard toetsenbord instellingen. Kan ook een bug zijn. Eerste keer dat ik het water in sprong merkte ik dat ik met W omlaag ging, met S omhoog en spatie, waarvan ik veronderstelde dat het dan wel vooruit zou zijn, deed niets. Tot ik aan het oppervlakte kwam kon ik dus eigenlijk alleen omlaag en omhoog.
De volgende keer dat ik in het water sprong kon ik wel omlaag, totdat ik niet echt meer bewegen kon. Kon niet omlaag, niet omhoog, niet vooruit. Ik zat niet vast in de grond of zo, maar halverwege tussen de bodem en het oppervlak. Kon wel met de A en D draaien, maar daar heb je weinig aan. Ook doodgegaan dus.
Is er iets wat ik niet snap?
De volgende keer dat ik in het water sprong kon ik wel omlaag, totdat ik niet echt meer bewegen kon. Kon niet omlaag, niet omhoog, niet vooruit. Ik zat niet vast in de grond of zo, maar halverwege tussen de bodem en het oppervlak. Kon wel met de A en D draaien, maar daar heb je weinig aan. Ook doodgegaan dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Pastafarian op 17-04-2015 22:43 ]
Nog steeds last van random crashes, kan soms uren spelen en dan in eens stopt de muziek en bevriest het beeld....
I7 2600k
Gtx970
12 gb
Iemand een idee
I7 2600k
Gtx970
12 gb
Iemand een idee
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
CTD of een harde crash?Erw schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:50:
Nog steeds last van random crashes, kan soms uren spelen en dan in eens stopt de muziek en bevriest het beeld....
I7 2600k
Gtx970
12 gb
Iemand een idee
Misschien is het een idee om de computer even 100% te stressen. Liefst GPU en CPU tegelijk. Kijken of dat een crash opwekt. Kan aan PSU liggen, oververhitting, fout RAM, etc.
Speel je nog andere intensieve spellen? Enige problemen daarbij?
Ctd?Pastafarian schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:56:
[...]
CTD of een harde crash?
Misschien is het een idee om de computer even 100% te stressen. Liefst GPU en CPU tegelijk. Kijken of dat een crash opwekt. Kan aan PSU liggen, oververhitting, fout RAM, etc.
Speel je nog andere intensieve spellen? Enige problemen daarbij?
Far cry 4 werkt prima
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Wat jammer, ach GTA IV en EFLC werken in iedergeval wel. er was wel een workaround nodig (Command, title updates enz)
Trein?
Ik ben er nog niet helemaal achter... maar volgens mij zwom ik vanmiddag met "shift - w" vooruit... maar dat is dus aan de oppervlak, hoe je onderwater duikt weet ik niet... en omdat ik moest vluchten voor de politie pakte ik dus maar snel de controllerPastafarian schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:42:
Zwemmen werkt niet goed met de standaard toetsenbord instellingen. Kan ook een bug zijn. Eerste keer dat ik het water in sprong merkte ik dat ik met W omlaag ging, met S omhoog en spatie, waarvan ik veronderstelde dat het dan wel vooruit zou zijn, deed niets. Tot ik aan het oppervlakte kwam kon ik dus eigenlijk alleen omlaag en omhoog.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Zwemmen had ik ook moeite mee en ging bij de missie dat je Michael dochters van de boot ging halen dus ook 2x dood. Uiteindelijk lukte het wel. Onderwater is w omlaag zwemmen (wat je dus automatisch doet omdat je er van uitgaan dat het "vooruit zwemmen" is, waardoor je dus dood gaat). S is omhoog zwemmen.
Bovenwater is w vooruit zwemmen. Duiken doe je weer met spatie
Bovenwater is w vooruit zwemmen. Duiken doe je weer met spatie
[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 17-04-2015 23:09 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
En hoe duik je onder water dan?
Volgens mij moet je gewoon omlaag kijken
Heb het al van iemand anders gehoord, dat is met de spatie
1GB vram is te weinig voor 1080p op dx11
[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 17-04-2015 23:29 ]
Trein?
SpatiebalkDoubleYouPee schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:11:
Volgens mij moet je gewoon omlaag kijken
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Haha, Die fame or shame episode op fameorshame.net
[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 18-04-2015 01:38 ]
Dafuq? Wat doen de wauten in mijn safe-house?! 
Denk dat het vooral om een fix ging voor die vage character in je windows username. En ach, als ze dan toch al wat kleine andere dingen hadden gefixt
Vermaak me opperbest. Godzijdank werkt (bij mij?!) GTA online tig keer beter dan op de xbox/xbone. Daar was het drama, nu kan ik eigenlijk prima spelen
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Wow, erg aangenaam verrast met de performance van gta5! Hij startte op lage kwaliteit bij 800x600 dus ik dacht dat dat de optimale setting waren volgens gta.
Opgeschroefd naar 1980x1200 en alles op normal/high met AA en het loopt nog steeds als een zonnetje! (gtx560ti 2gb). Alleen wat haperingen als ik hard rijdt en de HD de scenery niet snel genoeg kan laden 😄
Opgeschroefd naar 1980x1200 en alles op normal/high met AA en het loopt nog steeds als een zonnetje! (gtx560ti 2gb). Alleen wat haperingen als ik hard rijdt en de HD de scenery niet snel genoeg kan laden 😄
Mixed Reality dev
Ik weet niet of dit de juiste plaats is hiervoor, maar zit toch met een probleem...
Mijn probleem: GTA V draait vlot, ik haal een mooie 60 fps met bijna alles maxed, maar plots tijdens het spelen valt alles terug naar ongeveer 20-30 fps, dit blijft dan zo. Spel herstarten helpt niet, maar pc herstarten wel. Dan kan ik weer even goed verderspelen tot het zich weer voordoet.
Soms gebeurt het na 5 minuten, gisterenavond heb ik op een bepaald moment zeker 3 uur lang goede fps gehad.
Op mijn 2de scherm heb ik afterburner openstaan, waarop ik kan zien dat hij als alles goed gaat op ongeveer 80% vermogen draait. Als de framedrop gebeurt gaat dit zo'n 20% naar beneden en daar blijft het dan ook. Overclocken met afterburner lijkt ook niet te helpen.
Mijn specs:
Win 8.1 64bit
Intel I5 4590 @3.30
16 GB DDR3 Hyper-X
GTA V staat op een 1TB WD-Black
MSI B85-G43 Gaming
MSI GTX 970, 4GB
Ik speel op een 1080p monitor, dus geen 4k
Is het normaal dat mijn gpu bij een framedrop op ongeveer 60% blijft hangen en niet probeert om meer kracht te leveren? Ik begin te denken dat het probleem daar ergens zit...
Verder wel heel tevreden met GTA V, ik had het nog nooit aangeraakt op consoles, het was het wachten meer dan waard.
Edit: Net reboot gedaan en gta gestart, en afterburner toont nu wel 98% gpu verbruik
Edit 2: En nu weer de framedrop, gpu vermogen van 80 naar 60 %, verbruik blijft 98-99
Mijn probleem: GTA V draait vlot, ik haal een mooie 60 fps met bijna alles maxed, maar plots tijdens het spelen valt alles terug naar ongeveer 20-30 fps, dit blijft dan zo. Spel herstarten helpt niet, maar pc herstarten wel. Dan kan ik weer even goed verderspelen tot het zich weer voordoet.
Soms gebeurt het na 5 minuten, gisterenavond heb ik op een bepaald moment zeker 3 uur lang goede fps gehad.
Op mijn 2de scherm heb ik afterburner openstaan, waarop ik kan zien dat hij als alles goed gaat op ongeveer 80% vermogen draait. Als de framedrop gebeurt gaat dit zo'n 20% naar beneden en daar blijft het dan ook. Overclocken met afterburner lijkt ook niet te helpen.
Mijn specs:
Win 8.1 64bit
Intel I5 4590 @3.30
16 GB DDR3 Hyper-X
GTA V staat op een 1TB WD-Black
MSI B85-G43 Gaming
MSI GTX 970, 4GB
Ik speel op een 1080p monitor, dus geen 4k
Is het normaal dat mijn gpu bij een framedrop op ongeveer 60% blijft hangen en niet probeert om meer kracht te leveren? Ik begin te denken dat het probleem daar ergens zit...
Verder wel heel tevreden met GTA V, ik had het nog nooit aangeraakt op consoles, het was het wachten meer dan waard.
Edit: Net reboot gedaan en gta gestart, en afterburner toont nu wel 98% gpu verbruik
Edit 2: En nu weer de framedrop, gpu vermogen van 80 naar 60 %, verbruik blijft 98-99
[ Voor 6% gewijzigd door Oz. op 18-04-2015 09:34 ]
Zijn hier nog mensen die de PC versie met een joystick spelen? Ik heb mijn PS3 DS3 joystick op mijn PC aangesloten, wow, dat werkt nice! Wel nog alleen met een USB kabel, er zijn niet zoveel BT dongels die compatible zijn oid.
Info:
http://www.digitaltrends....a-ps3-controller-to-a-pc/ voor de drivers
YouTube: Motioninjoy 0x-1ffffdb9 Error Fix - Windows 8 and 8.1 (mbt driver signing)
Ik gebruik Win10 Build 10049 (zou grofweg hetzelde moeten zijn als Win81)
Info:
YouTube: Motioninjoy 0x-1ffffdb9 Error Fix - Windows 8 and 8.1 (mbt driver signing)
Ik met een wired Xbox 360 controller.ISaFeeliN schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:12:
Zijn hier nog mensen die de PC versie met een joystick spelen? Ik heb mijn PS3 DS3 joystick op mijn PC aangesloten, wow, dat werkt nice! Wel nog alleen met een USB kabel, er zijn niet zoveel BT dongels die compatible zijn oid.
Info:
Wel hapering bij loslaten en indrukken van gas. Misschien moet ik de Windows 7 driver toch ff uninstallen.
Trein?
Ik speel met een Xbox 360 controller, wel met de laatste Win7 drivers, speelt echt geweldig! Auto rijden is echt 10x beter controleerbaar vergeleken met toetsenbord. Echt een aanrader 
Overigens wissel ik wel van controller naar toetsenbord als ik niet aan het autorijden ben want dan is het toetsenbord + muis combinatie m.i. weer fijner
Overigens wissel ik wel van controller naar toetsenbord als ik niet aan het autorijden ben want dan is het toetsenbord + muis combinatie m.i. weer fijner
die mini side missions van de voetgangers, maakt het wat uit of je het geld houd of terug geeft ?
heeft dat ergens invloed op !?
Onder water is left shift + w naar vorenvoren.n zwemmen. Boven water is de besturing gewoon wasd zoals bij het lopen.Wybo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:06:
[...]
Ik ben er nog niet helemaal achter... maar volgens mij zwom ik vanmiddag met "shift - w" vooruit... maar dat is dus aan de oppervlak, hoe je onderwater duikt weet ik niet... en omdat ik moest vluchten voor de politie pakte ik dus maar snel de controller
met spatie duik je.
Oja fietsen heeft alleen een toggle om snel te fietsen met de tab toets. Ik ging bijna dood Tijdens een missie.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
Ja dat vraag ik mij ook af, je zou een reward krijgen bij het terug geven, niet gemerkt tot nu toe dus hou het geld lekker zelf.fuqua schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:12:
die mini side missions van de voetgangers, maakt het wat uit of je het geld houd of terug geeft ?
Van de week ook netjes GTA V ontvangen, gisteren schijfruimte vrijgemaakt en nu bezig met installeren.
Ben heel erg benieuwd of ik veel verschil ga merken met de PS3.
Ben ook benieuwd naar de performance issues waar GTA IV ook voor bekend stond... Mijn pc kan het allemaal makkelijk volle bak draaien maar GTA IV vol op max trok hem af en toe best wel voor.
Nogmaals ben erg benieuwd, lees erg veel positieve berichten.
Ben heel erg benieuwd of ik veel verschil ga merken met de PS3.
Ben ook benieuwd naar de performance issues waar GTA IV ook voor bekend stond... Mijn pc kan het allemaal makkelijk volle bak draaien maar GTA IV vol op max trok hem af en toe best wel voor.
Nogmaals ben erg benieuwd, lees erg veel positieve berichten.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[verwijderd]
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:48 ]
Zeker. Het is zoveel mooier, laadt sneller. Dahag console!Mar.tin schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:54:
Ik merk wel dat ik vele malen meer plezier haal uit GTA als dat ik voorheen deed op de PS3. Met name het verbeterde richtgemak, betere graphics, maar boven alles dat de resolutie hoger is, en dat ik dus de details beter kan zien.
Daarnaast heerlijke framerate
Ik had hem al gedownload, maar nu nog maar een keer helemaal opnieuw gedaan en nu werkt hij wel...aicaramba schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:27:
[...]
Ik heb zoiets gehad bij een andere missie. Toen was mijn game niet goed geïnstalleerd. Ik kreeg een aantal keer een CRC error. Toen heb ik hem gedownload en toen het spel eenmaal draaide had ik er geen last meer van.
Bij de 1e keer drukte ik per ongeluk op Cancel bij 59,5 GB vd 60GB gedownload i.p.v. Pauze. Daarna begon de installer meteen met updaten, dus het zullen wel die 0,05 missende GB's zijn geweest die voor het probleem zorgde
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Klinkt goed, laadtijd is wel een ding ja, en ik mis ondanks het formaat van mijn tv echt wel details ja. Sowieso met missies en grote schietpartijen is het wel fijn als je net wat meer ziet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[verwijderd]
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:48 ]
Heb sinds de patch last van performance problemen.
Als ik naar het huis van T kijk gaat mijn FPS van 60 naar 30fps.
Op meer plekken last.
Op meer plekken last.
jawel maar this altijd een pak minder, net nog een voetganger geholpen en zn portemonee met 2000 cash terug gehaald, die 2000 was al voor mij maar ik heb terug gebracht en kreeg maar 200 van em.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:45:
[...]
Ja dat vraag ik mij ook af, je zou een reward krijgen bij het terug geven, niet gemerkt tot nu toe dus hou het geld lekker zelf.
als het nergens invloed op heeft dan hou ik het geld voortaan
Moet Michael perse dat helicopter gedoe halen op de vliegschool om de The Merryweather Heist te spelen? Zo ja, dan ben ik fucked
Staat vsync tovallig aan? Dan krijg je als de framerate iets dipt dat het naar 30 toespringt.DoubleYouPee schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:00:
Heb sinds de patch last van performance problemen.
Op meer plekken last.
hoezo? vind je het te lastig? je hebt alle controllers geprobeerd? keyboard (met wasd en numlock om te vliegen), keyboard + muis (met wasd en linkmuisknop ingedrukt houden en dan vliegen) of met een xbox controller?Exterminator schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:21:
Moet Michael perse dat helicopter gedoe halen op de vliegschool om de The Merryweather Heist te spelen? Zo ja, dan ben ik fucked
tis niet heel moeilijk hoor
Voor het vliegen pak ik inderdaad een xbox controller. Dat gaat zoveel makkelijkerPuckStar schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:24:
[...]
hoezo? vind je het te lastig? je hebt alle controllers geprobeerd? keyboard (met wasd en numlock om te vliegen), keyboard + muis (met wasd en linkmuisknop ingedrukt houden en dan vliegen) of met een xbox controller?
Dacht dat dat alleen bij "half" vsync was. Anders zou hij alleen op 60 moeten syncen.Adlermann schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:23:
[...]
Staat vsync tovallig aan? Dan krijg je als de framerate iets dipt dat het naar 30 toespringt.
En dat ja vsync staat aan, maar dat was voor de patch ook, en toen had ik ALTIJD 55-60 fps. 30 nog nooit gezien.
Heeft iemand anders al de self-radio geprobeerd? Ik gebruik die voor mijn eigen mp3tjes, maar dat heeft enorme impact op de frametimes en de fps:

Met self-radio aan = rood omcirkeld
Met een standaard radiozender = na de rode cirkel.

is bekend dat het niet lekker werkt. dus ik zou wachten tot er een fix is.Mick1990 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:00:
Heeft iemand anders al de self-radio geprobeerd? Ik gebruik die voor mijn eigen mp3tjes, maar dat heeft enorme impact op de frametimes en de fps:
[afbeelding]
Grappig, Dinsdag moest ik nog met controller spelen omdat ik een nieuwe muis moest hebben. En ik vond het autorijden niet echt lekker aanvoelen (Xbox360 controller, En GTA V ook op de Xbox360 gespeeld), De volgende dag weer met muis+keyboard kunnen spelen nadat de muis bezorgt was en ik vond het autorijden een stuk prettiger daarmee. Met wasd rijden en met muis meekijken in de bochten werkt geheel naar mijn tevredenheid, En ook het schieten onder het rijden gaat dan veel makkelijker.DarthNeo schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:57:
Ik speel met een Xbox 360 controller, wel met de laatste Win7 drivers, speelt echt geweldig! Auto rijden is echt 10x beter controleerbaar vergeleken met toetsenbord. Echt een aanrader
Vliegen doe ik wel met controller, Want dat is vele malen prettiger.
Iemand tips voor het oplossen van mijn issue met regelmatige korte frame drops?
Ik heb de settings zo getuned dat ik tijdens normaal spelen de max. vsync rate van 59 fps haal, maar om de paar minuten dropt de fps toch naar 40-45 en stottert het beeld een beetje.
Het maakt daarbij niet uit of ik in de stad ben of daarbuiten. Het gebeurt ook zowel tijdens het autorijden als tijdens het rondlopen.
Specs: i7 2600@3.4 Ghz + Turbo, 8 GB RAM, Geforce 780 Ti & 1920x1200 met lichte OC. Windows 8.1 + pagefile staan op een SSD, het spel zelf op een 1 TB Samsung 7200 rpm HD.
Ik heb de settings zo getuned dat ik tijdens normaal spelen de max. vsync rate van 59 fps haal, maar om de paar minuten dropt de fps toch naar 40-45 en stottert het beeld een beetje.
Het maakt daarbij niet uit of ik in de stad ben of daarbuiten. Het gebeurt ook zowel tijdens het autorijden als tijdens het rondlopen.
Specs: i7 2600@3.4 Ghz + Turbo, 8 GB RAM, Geforce 780 Ti & 1920x1200 met lichte OC. Windows 8.1 + pagefile staan op een SSD, het spel zelf op een 1 TB Samsung 7200 rpm HD.
Ik heb deze guide gevonden via de gtaforums. Straks even testen of ik hiermee mijn fps wat kan opschroeven.Mr Magic schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:37:
Iemand tips voor het oplossen van mijn issue met regelmatige korte frame drops?
http://www.gamersnexus.ne...aphics-optimization-guide
Hebben er meer last van. Ik ook zo nu en dan. Pc moet t zat aankunnen en grotendeels loopt het soepel op 55/60 fps, maar af en toe zonder reden dropped de frame rate naar 44 en uiteindelijk 30. Na een paar minuten gaat ie weer vrolijk verder op 55/60. Al veel verschillende settings geprobeerd, maar zelfs met alles op z'n laagst doet het zich voor en na wat googlelen lees ik dat er veel meer zijn met dat probleem. Waarschijnlijk wachten op n patch, ff alt tab werkt bij mij in ieder geval.
Dit, autorijdne gaat super met muis en keyboard, vooral het kijken is fijnerSato schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:04:
[...]
Grappig, Dinsdag moest ik nog met controller spelen omdat ik een nieuwe muis moest hebben. En ik vond het autorijden niet echt lekker aanvoelen (Xbox360 controller, En GTA V ook op de Xbox360 gespeeld), De volgende dag weer met muis+keyboard kunnen spelen nadat de muis bezorgt was en ik vond het autorijden een stuk prettiger daarmee. Met wasd rijden en met muis meekijken in de bochten werkt geheel naar mijn tevredenheid, En ook het schieten onder het rijden gaat dan veel makkelijker.
Vliegen doe ik wel met controller, Want dat is vele malen prettiger.
maar het vliegen is met controller 100x beter. Ik kan niet eens fatsoenlijk opstijgen met toetsenbord, ik crash na 20 seconden oid al
Het gaat mij vooral om het feit dat je met keyboard altijd volgas geeft of vol stuurt.
Misschien ben ik gek maar ik wil niet altijd agressief vol gas door het verkeer scheuren.
Ook bijv. motorrijden (vooral in first person) is gewoon niet te doen met keyboard. Je moet constant corrigeren in bochten.
Het enige waar ik nog wat op moet vinden is rijden schieten terwijl je rijdt.. dat is echt niet te doen met controller
Misschien ben ik gek maar ik wil niet altijd agressief vol gas door het verkeer scheuren.
Ook bijv. motorrijden (vooral in first person) is gewoon niet te doen met keyboard. Je moet constant corrigeren in bochten.
Het enige waar ik nog wat op moet vinden is rijden schieten terwijl je rijdt.. dat is echt niet te doen met controller
[ Voor 17% gewijzigd door DoubleYouPee op 18-04-2015 13:38 ]
Ik hoor jullie allemaal over een nieuwe update, maar ik heb geen update gehad
?
Ik zit nog op 1.0.331.1
Ik zit nog op 1.0.331.1
[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 18-04-2015 13:45 ]
Na de patch van gisteren had ik hier plots ook last van. Waar ik voor de patch 60+ had ik plots dipjes rond de 40 en soms zat hij gewoon op 30FPS (gelocked). Het maakte niets uit of ik binnen of buiten de stad was, zelfs als er niets op het scherm gebeurde.CrapperDeCrap schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:27:
Hebben er meer last van. Ik ook zo nu en dan. Pc moet t zat aankunnen en grotendeels loopt het soepel op 55/60 fps, maar af en toe zonder reden dropped de frame rate naar 44 en uiteindelijk 30. Na een paar minuten gaat ie weer vrolijk verder op 55/60. Al veel verschillende settings geprobeerd, maar zelfs met alles op z'n laagst doet het zich voor en na wat googlelen lees ik dat er veel meer zijn met dat probleem. Waarschijnlijk wachten op n patch, ff alt tab werkt bij mij in ieder geval.
Ik keek toen bij de instellingen en het bleek dat de patch vsync aangezet had (ik had dit op off gezet).
Heb toen vsync weer uitgezet en sindsdien geen last meer gehad van de problemen.
nou ik geef niet altijd volgas hoor. ik geef vaak tikjes tegen de A toets om snelheid te controleren.DoubleYouPee schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:37:
Het gaat mij vooral om het feit dat je met keyboard altijd volgas geeft of vol stuurt.
zelfde met motorrijden om objecten te omzeilen. gewoon tikjes tegen A of D.
werkt voor mij veel fijner dan met controller. zal wel aan mij liggen maar de keren dat ik met een controller speelde kreeg ik last van mij duim.
Behaald met de xbox controller, inderdaad veel makkelijker!PuckStar schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:24:
[...]
hoezo? vind je het te lastig? je hebt alle controllers geprobeerd? keyboard (met wasd en numlock om te vliegen), keyboard + muis (met wasd en linkmuisknop ingedrukt houden en dan vliegen) of met een xbox controller?
Heeft iemand voor mij misschien een up-to-date versie van GTA5.exe voor de niet-Steam versie? Sinds vandaag kan ik opeens niet meer GTA opstarten. De launcher zegt dat het spel onverwachts is afgesloten, terwijl het gisteren na de patch gewoon de hele dag prima heeft gewerkt.
Ik heb de md5 van wat bestanden gecheckt en die leken (op 2 na) allemaal goed. Die .rpf bestanden kon ik verwijderen zodat de launcher die opnieuw downloadde, maar dat werkt helaas niet bij de GTA5.exe. Ik denk dat een handmatige update van de nieuwe patch ook goed zou moeten zijn voor het aanmaken van het nieuwe GTA5.exe bestand.
(mocht een mod het verkeerd interpreteren: het gaat natuurlijk niet om illegale praktijken hier)
Ik heb de md5 van wat bestanden gecheckt en die leken (op 2 na) allemaal goed. Die .rpf bestanden kon ik verwijderen zodat de launcher die opnieuw downloadde, maar dat werkt helaas niet bij de GTA5.exe. Ik denk dat een handmatige update van de nieuwe patch ook goed zou moeten zijn voor het aanmaken van het nieuwe GTA5.exe bestand.
(mocht een mod het verkeerd interpreteren: het gaat natuurlijk niet om illegale praktijken hier)
Fanaleds.com
astu: http://we.tl/93YGM7AAnQBose321 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:20:
Heeft iemand voor mij misschien een up-to-date versie van GTA5.exe voor de niet-Steam versie? Sinds vandaag kan ik opeens niet meer GTA opstarten. De launcher zegt dat het spel onverwachts is afgesloten, terwijl het gisteren na de patch gewoon de hele dag prima heeft gewerkt.
Held!
Spel werkt nu weer. Bizar dat dat zomaar corrupt raakt...
Fanaleds.com
wel heel vreemd ja! ik merk (net als anderen) dat het spel iets minder goed werkt sinds de patch. verder baal ik nog steeds van de lange laadtijden bij GTA Online. maargoed het blijft en is een mooi spelBose321 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:46:
Held!Spel werkt nu weer. Bizar dat dat zomaar corrupt raakt...
Jezus, ik ben er eindelijk achter waarom het spel niet bij mij werkte: MacType.
Toen ik het verwijderde werkte de launcher direct. Je kan geloof ik ook de launcher excluden van MacType maar ik heb het verwijderd omdat ik niet een volgende keer uren verpest aan troubleshooten.
edit: geldt waarschijnlijk ook voor "gdipp"-gebruikers.
Toen ik het verwijderde werkte de launcher direct. Je kan geloof ik ook de launcher excluden van MacType maar ik heb het verwijderd omdat ik niet een volgende keer uren verpest aan troubleshooten.
edit: geldt waarschijnlijk ook voor "gdipp"-gebruikers.
[ Voor 9% gewijzigd door bóòbó op 18-04-2015 15:10 ]
De oorzaak van de vele crashes die ik had bleek uiteindelijk een onstabiele CPU overclock. Tot nu toe was deze hartstikke stabiel maar GTA5 is blijkbaar toch wel heavy voor de CPU. Heb de processor tijdelijk even op stock gezet en sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Ook de DirectX crashes werden hierdoor blijkbaar veroorzaakt.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Thanks. Ik heb de Shader Quality nu op High gezet i.p.v. Very High. Verder heb ik zoveel mogelijk achtergrondprocessen gekilled. De korte fps drops komen nu minder vaak voor en duren ook korter. Tevens dropt hij nu niet meer naar 40 of lager, maar hooguit naar 50-54.Steffo78 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:44:
[...]
Ik heb deze guide gevonden via de gtaforums. Straks even testen of ik hiermee mijn fps wat kan opschroeven.
Ah leuk, hoop dat er nog wat guides komen met nog meer afbeeldingen wat de verschillen daadwerkelijk zijn. Want het is zoals aangegeven wordt, allemaal zonder tooltips te doen en als je niet veel kaas gegeten hebt van die dingen geraak je er niet echt aan uit.Steffo78 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:44:
[...]
Ik heb deze guide gevonden via de gtaforums. Straks even testen of ik hiermee mijn fps wat kan opschroeven.
Dacht dat nividia ook een "Graphics & Performance Guide" zou uitbrengen, ben daar nog op aan het wachten.
ik heb GTA gekocht via Steam, 1 uurtje en hij was zo ver. Nu kom ik niet verder als de social club, ik heb ingelogd e.d. en vervolgens zegt ie dat GTA V exited unexpectedly?
Iemand enig idee wat nu te doen, google heeft me niet geholpen tot nog toe
GTA5 is een van de weinige games die gewoon alle beschikbare cores 100% benut.Tom. C schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:18:
De oorzaak van de vele crashes die ik had bleek uiteindelijk een onstabiele CPU overclock. Tot nu toe was deze hartstikke stabiel maar GTA5 is blijkbaar toch wel heavy voor de CPU. Heb de processor tijdelijk even op stock gezet en sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Ook de DirectX crashes werden hierdoor blijkbaar veroorzaakt.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Ik weet niet hoe het heet maar ik zou de Steam optie gebruiken om de bestanden te controleren.PolderPloer! schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:52:
ik heb GTA gekocht via Steam, 1 uurtje en hij was zo ver. Nu kom ik niet verder als de social club, ik heb ingelogd e.d. en vervolgens zegt ie dat GTA V exited unexpectedly?
Dat heb ik al gedaan, ook beta drivers AMD en extra DLL files en nieuwe Directx helpen nietsDeadsy schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:04:
[...]
Ik weet niet hoe het heet maar ik zou de Steam optie gebruiken om de bestanden te controleren.
Was er toevallig al een fix voor een hoge pagefile usage? mijn game blijft er door crashen
Dus ik start even GTA Online op voor het eerst na de tutorial missies, en na de patch van gisteren...
(In daaropvolgende sessies was alles terug normaal...)
(In daaropvolgende sessies was alles terug normaal...)
Haha, leuk filmpje! Zoiets zou ik eigenlijk ook wel willen meemaken.
Ik ging net verder met de singleplayer en zag 2 tafels in elkaar staan. Die gingen helemaal tekeer.
Ik ging net verder met de singleplayer en zag 2 tafels in elkaar staan. Die gingen helemaal tekeer.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Btw, dit waren dus geen spelers, maar NPC's
[ Voor 8% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 18-04-2015 18:10 ]
Snap ik haha, maar dan nog blijft het nog steeds leuk om het mee te maken 
Hebben jullie ook 'last' van trollers op GTA Online? Mensen die expres een heist laten mislukken enzo.
Hebben jullie ook 'last' van trollers op GTA Online? Mensen die expres een heist laten mislukken enzo.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Die waren er ook al op de console.RobinNL schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:13:
Snap ik haha, maar dan nog blijft het nog steeds leuk om het mee te maken
Is het grote nadeel aan het kick systeem. Je kunt als host niet 1 specifiek persoon kicken.
En dat verkeer chaos kun je zelf ook uitlokken.
De NPCs kunnen nogal raar reageren op schieten enzo.
Bv ik zal op de snelweg en schoot, een auto in de rechter strook reageerde hierop door zijn stuur naar links te trekken waardoor een bus die niet meer op tijd kon remmen vol in hem knalde.
Het verkeer erachter knalde vol op deze 2.
Als je op de plek blijft blijven de autos gewoon komen en als de juiste voertuigen in het verkeer zitten (bussen) dan word het alleen maar erger.
Er is meer aan de hand dan dat hoor. Sommige auto's lijken op rails te rijden en ploeteren zich gewoon overal door... Zie bv 2:25, 6:49 & 7:08
En op 6:58 rijden er 2 bestelwagens boven elkaar.
En op 6:58 rijden er 2 bestelwagens boven elkaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 18-04-2015 18:36 ]
Bij mij stottert GTA V op de PC behoorlijk na de update 1.01..
Iedere seconde hangt de game even, ben nog naar een oplossing aan het zoeken...
Iedere seconde hangt de game even, ben nog naar een oplossing aan het zoeken...
Wat een kut patches, game werkte voor de patches prima, nu moet ik elke keer windows opnieuw opstarten om het spel ook maar op te starten.
Nu start ie helemaal niet meer op, gvd.
Nu start ie helemaal niet meer op, gvd.
[ Voor 13% gewijzigd door tomdabom op 18-04-2015 19:05 ]
De game is gewoon onspeelbaar geworden
erg jammer weer.
Waarschijnlijk iets corrupt geraakt ofzo, even opnieuw installeren.............
Hier staan ook nog wel wat handige tips:
http://segmentnext.com/20...graphics-and-performance/
http://segmentnext.com/20...graphics-and-performance/
En, al gelukt ?Huib_Bloodstone schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:08:
De game is gewoon onspeelbaar gewordenerg jammer weer.
Nou, heb even mijn wat geprobeerd, er zijn problemen met combinatie apu and gpu.. dus even mijn apu uitgeschakeld in drivers en opnieuw opgestart.. geen effect.
Dus de apu weer ingeschakeld en nog even geprobeerd. no deal.
moest even weg en dus de pc uitgezet en weer aangezet. WERKT !
Ik weet het niet meer
De game liep bij mij ook vast, voor de patch heb ik dat niet gehad idd
Guys, nog een goedkope GTA 5. Want bij GREENMANGAMING werkt de voucher niet meer
Even een tip voor mensen met een NVIDIA kaart.
Ik heb de hele tijd last van freezes van GTA5. Ik kan dan helemaal niks meer. Het geluid loopt door maar de video blijft hangen. Er zit geen logica in wanneer. Als het gebeurt kan ik alleen maar mijn PC herstarten met de resetknop.
Op internet zie ik een hoop mensen welke hetzelfde probleem hebben en meestal hebben ze een NVIDIA kaart.
Na deinstalleren van de laatste "GTA ready driver" versie 350.12, heb ik weer versie 347.88 geïnstalleerd.
Hierna heb ik geen problemen meer ervaren gelukkig. Ik gebruik een GTX980.
Ik heb de hele tijd last van freezes van GTA5. Ik kan dan helemaal niks meer. Het geluid loopt door maar de video blijft hangen. Er zit geen logica in wanneer. Als het gebeurt kan ik alleen maar mijn PC herstarten met de resetknop.
Op internet zie ik een hoop mensen welke hetzelfde probleem hebben en meestal hebben ze een NVIDIA kaart.
Na deinstalleren van de laatste "GTA ready driver" versie 350.12, heb ik weer versie 347.88 geïnstalleerd.
[ Voor 10% gewijzigd door Brutuss op 18-04-2015 21:09 ]
Gewoon even CTR + ENTER (2x) dan heb loopt hij gewoon weer verderBrutuss schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:08:
Even een tip voor mensen met een NVIDIA kaart.
Ik heb een probleem!
het begon met deze rare glitch...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cltIWV6rEtg]
Ik heb had een mooi gevulde garage (zette er een issi in) en toen stonden er opeens 2 issi's.. Opzich niet zo erg maar mn bijna full getunde Crockette is dus weg! nergens meer te bekennen. Na het is ook al laat morgen weer een dag maar wel zuur.
Vandaag weer verder gegaan, Geef de moed niet op en bedacht verkoop die ISSI maar wat denk je? blijkt dat deze issi ineens +100K waard is... dus deze kan ik niet verkopen. (lijkt wel de waarde van de crokkette)
Wat blijkt nu inmiddels zijn er 5 auto's weg uit mn garage! En ik heb er nu wel echt de pik in (om het even kort uit te drukken)
Man man man, hebben ze twee jaar gehad die troep in orde te krijgen.. krijgen we dit weer
Status ~ $630.000 aan auto's compleet kwijt
Iemand nog tips?
Ps. wil niet zuur doen of zeikerig overkomen maar
- De release was ronduit bedroevend
- De update patch was een hel
- Er zitten nog glitches in
- 2 jaar te laat om gezellig samen tegelijk in de game te groeien ipv los van elkaar (met als gevolg een scheefgroei online)
- Deze Glitch zat ook al in de eerste gen consoles dus knap dat hij terug is.
- Hopelijk is rockstar zo sportief iets te compenseren want het is ronduit frustrerend.
Ik hoop dat er niet nog meer verloren gaat maar ik heb er een hard hoofd in ...
het begon met deze rare glitch...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cltIWV6rEtg]
Ik heb had een mooi gevulde garage (zette er een issi in) en toen stonden er opeens 2 issi's.. Opzich niet zo erg maar mn bijna full getunde Crockette is dus weg! nergens meer te bekennen. Na het is ook al laat morgen weer een dag maar wel zuur.
Vandaag weer verder gegaan, Geef de moed niet op en bedacht verkoop die ISSI maar wat denk je? blijkt dat deze issi ineens +100K waard is... dus deze kan ik niet verkopen. (lijkt wel de waarde van de crokkette)
Wat blijkt nu inmiddels zijn er 5 auto's weg uit mn garage! En ik heb er nu wel echt de pik in (om het even kort uit te drukken)
Man man man, hebben ze twee jaar gehad die troep in orde te krijgen.. krijgen we dit weer
Status ~ $630.000 aan auto's compleet kwijt
Iemand nog tips?
Ps. wil niet zuur doen of zeikerig overkomen maar
- De release was ronduit bedroevend
- De update patch was een hel
- Er zitten nog glitches in
- 2 jaar te laat om gezellig samen tegelijk in de game te groeien ipv los van elkaar (met als gevolg een scheefgroei online)
- Deze Glitch zat ook al in de eerste gen consoles dus knap dat hij terug is.
- Hopelijk is rockstar zo sportief iets te compenseren want het is ronduit frustrerend.
Ik hoop dat er niet nog meer verloren gaat maar ik heb er een hard hoofd in ...
[ Voor 39% gewijzigd door downcom op 18-04-2015 22:07 ]
Tja, ik hoop op een update die niet meer de graphics instelingen die door elkaar gooit want de ene keer heb ik 800X600 fulscreen. en de andere keer 1080p windowed. Ik ******** 1080p fullscreen niet 800x600 of windowed.
Trein?
Heb het volgende probleem voor alle zekerheid maar tussen spoilers gezet ivm storyline. Niet dat ik er veel mee verklap, maar toch 
spoiler:
Net begonnen met flightschool. Vliegen met een vliegtuig is redelijk makkelijk, maar met die helicopter kan ik dus totaal niet overweg, met als gevolg dat ik dus mijn brevet niet kan halen 
Ik speel met numpad en heb ook de muis al geprobeerd, maar na meer dan een uur heb ik het opgeven
Iemand tips om hier doorheen te raken?
Ik speel met numpad en heb ook de muis al geprobeerd, maar na meer dan een uur heb ik het opgeven
xbox controller aansluiten?Steffo78 schreef op zondag 19 april 2015 @ 00:11:
Heb het volgende probleem voor alle zekerheid maar tussen spoilers gezet ivm storyline. Niet dat ik er veel mee verklap, maar toch
spoiler:Net begonnen met flightschool. Vliegen met een vliegtuig is redelijk makkelijk, maar met die helicopter kan ik dus totaal niet overweg, met als gevolg dat ik dus mijn brevet niet kan halen
Heeft mij zeker weten geholpen! Wat dingen omlaag gezet (gras, big freaking whoop lol) en andere omhoog. Loop nu met minder stutter en het ziet er beter uit. Zeer fijnSteffo78 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:44:
[...]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ik heb gta v via rockstar en mijn stats worden online gewoon bijgehouden, echter van de Singleplayer campaign worden geen stats bijgehouden (ik heb 0% bij alles staan zoals skills en miles driven). Jullie enig idee? Kan er online niet zoveel over vinden.
Die heb ik niet, maar had nog wel een logitech controller liggen. Ging nog moeilijk, maar missie geslaagd
Ik heb alles vrijgespeeld, maar ik kan niet verder nu. Moet ik alle gold medals hebben om verder te kunnen?
Kleine tip:Steffo78 schreef op zondag 19 april 2015 @ 02:07:
[...]
Die heb ik niet, maar had nog wel een logitech controller liggen. Ging nog moeilijk, maar missie geslaagd
Ik heb alles vrijgespeeld, maar ik kan niet verder nu. Moet ik alle gold medals hebben om verder te kunnen?
Niet alleen maar stug op "W" blijven drukken...
Balanceren tussen "W" en "8" helpt... erg vel
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Deed ik wel, alleen zijn heli's heel moeilijk recht te houden met keyboard. Knalde voortdurend tegen alles aan, dat ging met de controller toch net wat vlotterchromeeh schreef op zondag 19 april 2015 @ 02:11:
[...]
Kleine tip:
Niet alleen maar stug op "W" blijven drukken...
Balanceren tussen "W" en "8" helpt... erg vel
Hij is bij mij 1 x gecrashed. GTA V werkt niet meer. En met die missie dat je Michael z'n dochter van dat jacht haalt. Op het moment dat je met die waterscooter open zee op gaat krijg ik massive framedrops. Geen idee waarom want voor de rest nergens framedrops in de game
Yes finaly!
Ik heb GTA V nog kunnen kopen MET extra pre-order bonuses (dus extra ingame cash)! Wist zelfs niet dat dit nog kon :-)

Ook zocht ik een digitale oplossing, want ik heb geen dvdspeler in m'n case zitten.
Bij gamingdragons en aan een €45,49 met deze 13% kortingscode: GMD-1F489F17
Heb geen paypal, maar betalen kon ook via SoFort Banking dus direct van mijn gewone bankrekening.
Hopelijk heeft iemand er wat aan. Downloaden ging bij mij redelijk vlot hoor, met af en toe een disconnectje.
Ik heb GTA V nog kunnen kopen MET extra pre-order bonuses (dus extra ingame cash)! Wist zelfs niet dat dit nog kon :-)

Ook zocht ik een digitale oplossing, want ik heb geen dvdspeler in m'n case zitten.
Bij gamingdragons en aan een €45,49 met deze 13% kortingscode: GMD-1F489F17
Heb geen paypal, maar betalen kon ook via SoFort Banking dus direct van mijn gewone bankrekening.
Hopelijk heeft iemand er wat aan. Downloaden ging bij mij redelijk vlot hoor, met af en toe een disconnectje.
Gebruik je toevallig Teamviewer of een andere RD tool?MedionAkoya schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:40:
Tja, ik hoop op een update die de graphics instelingen die door elkaar gooit want de ene keer heb ik 800X600 fulscreen. en de andere keer 1080p windowed. Ik ******** 1080p fullscreen niet 800x600 of windowed.
Als die aanstaat draait er een driver die resolutie issues geeft in oa GTA V...
Had ik ook last van. Ik had mijn videokaart overklokt. Misschien heb je dat ook gedaan. Dan moet je hem even iets minder hoog overklokken.bas.dijkstra schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:52:
Genieten, net 3 minuten aan het spelen:
[afbeelding]
Meer RAM installeren en page file limiet laag instellen.theuberdude14 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:45:
Was er toevallig al een fix voor een hoge pagefile usage? mijn game blijft er door crashen
[afbeelding]
Die kreeg ik toen ik Nvidia sahadowplay inschakelde, dus als je Nvidia hebt zou je dat kunnen proberen.bas.dijkstra schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:52:
[afbeelding]
sahadowplay staat uit en de gpu heb ik niet overklokt, maar kreeg ook die fout gister.
wel is de msi 970 vanuit fabriek wat overklokt.
verder een geweldige game
wel is de msi 970 vanuit fabriek wat overklokt.
verder een geweldige game
Overclocken van GPU kan inderdaad een oorzaak zijn, want dit is me ook 2 keer overkomen met overclocken van mijn GPUbas.dijkstra schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:52:
[afbeelding]
Hier levert schadowplay geen problemen als je het aanzet. In pauze/menu kom ik op 180 fps en ingame op 30 met half vsync erof 57 zonder vsync.Mick1990 schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:27:
[...]
Die kreeg ik toen ik Nvidia sahadowplay inschakelde, dus als je Nvidia hebt zou je dat kunnen proberen.
Opnemen met shadowplay
heb ik nog niet gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 19-04-2015 11:51 ]
Trein?
Zelf op greenmangaming gehaald (zonder voucher) voor maar 30 euro. De truc: Braziliaanse VPN aanzetten, naar GMG.com.br gaan, NIEUW account maken (anders werkt het niet). Met dit account zie je in de VIP GTA V staan voor 32 dollar als het goed is. Die gewoon bestellen en betalen met PayPal heeft gewerkt. Ik probeerde dit eerst met mijn account dat ik zonder vpn had aangemaakt en dit werkte niet. De voucher was bij mij ook al verlopen. Succes!mraggie schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:33:
Guys, nog een goedkope GTA 5. Want bij GREENMANGAMING werkt de voucher niet meer
Let op:
~~~[html]Het delen van informatie over illegale, pirated of torrentbare versies is <strong>NIET toegestaan</strong>.
<u>Story-spoilers (spoilers over het verhaal) <strong>ALTIJD</strong> tussen spoiler tags: ~~~~~~~[spoiler] *spoiler hier typen* ~~~~~~~[/spoiler].</u>~~~[/html]
Om te zien waar men de game het goedkoopst kan krijgen is er de pricewatch
~~~[html]Het delen van informatie over illegale, pirated of torrentbare versies is <strong>NIET toegestaan</strong>.
<u>Story-spoilers (spoilers over het verhaal) <strong>ALTIJD</strong> tussen spoiler tags: ~~~~~~~[spoiler] *spoiler hier typen* ~~~~~~~[/spoiler].</u>~~~[/html]
Om te zien waar men de game het goedkoopst kan krijgen is er de pricewatch