Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-10 12:31
Het heeft te maken met iets wat Fast Dormancy heet. Is een techniek die er voor moet zogen dat je data verbinding sneller re-connect(en batterij zou moeten besparen), maar het moet wel ondersteunt worden door je provider.... op het XDA-forum staat een draadje hoe je het uit zou kunnen zetten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2291100. Alleen die code werkt niet op mijn telefoon.
Je kan zien of het werkt als je H+ logo in 7 seconden naar 3g gaat als de verbinding idle is... anders duurt dat iets van 30 seconden.

Bij Vodafone lijkt het wel te werken en het batterijverbruik valt ook wel mee(ten opzichte van het scherm).
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7406/12752353194_eec7e6fd52.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Guusz op 24-02-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guusz schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:17:
Het heeft te maken met iets wat Fast Dormancy heet. Is een techniek die er voor moet zogen dat je data verbinding sneller re-connect(en batterij zou moeten besparen), maar het moet wel ondersteunt worden door je provider.... op het XDA-forum staat een draadje hoe je het uit zou kunnen zetten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2291100. Alleen die code werkt niet op mijn telefoon.
Je kan zien of het werkt als je H+ logo in 7 seconden naar 3g gaat als de verbinding idle is... anders duurt dat iets van 30 seconden.

Bij Vodafone lijkt het wel te werken en het batterijverbruik valt ook wel mee(ten opzichte van het scherm).
[afbeelding]
ja ik heb nu Ben, ga volgende maand over naar T-Mobile. Zie dan wel even hoe het gaat. thnx voor de tip, zal daar eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Ben is toch het t-mobilr netwerk

Heb zelf op t-mobile nergens last van

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 12:11
Proxx schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:02:
Wordt tijd dat er een beetje fatsoenlijke rom uitkomen. want het is een beetje stil rond de scene lijkt het.

of wachten ze allemaal tot de 4.4 img die ze dan massaal gaan modden ?
De z1c is (nog?) niet zo veel verkocht denk ik. En Sony brengt zo vreselijk veel toestellen uit dat het ook wel een dikke vinger lijkt naar de klanten en modders wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Samsung brengt veel meer toestellen uit met ook allen levendige modders scene
Dus dat zal het niet echt zijn

Denk dat de release nog tekort is ofzo maar hoop wel dat er straks flink wat te flashen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoi, ik heb een probleem met de "mediaserver battery drain".

Zaterdagavond heb ik ridge racer gedownload en sindsdien is volgens mij een service gestart waarbij het constant op 60% blijft hangen op batterij verbruik. Inmiddels weer verwijderd, maar dat lijkt niet te helpen. Echt vreemd. Heb op google gezocht en ook daar is het een probleem, maar helaas nog geen gegarandeerde manier om het op te lossen.

Heb van de week (vrijdag) mijn telefoon opnieuw geïnstalleerd en zaterdagavond is het zo'n beetje begonnen. Heb nu nog 41% terwijl ik hem zaterdagavond opgeladen heb.
Met de vorige telefoon, waar ik een kapotte speaker en nog wat dingetjes had en die dus vrijdag vervangen is, had ik dit niet.
Heb inmiddels het toestel uit en aan gezet en dat lijkt niet te helpen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een App die er voor zorgt dat mijn nummerweergave aanstaat als ik naar mijn contacten bel,maar uit staat als ik een onbekend nummer bel?De lumia had dit standaard en mijn contacten vinden het vervelend dat ik hun bel met "prijsnummer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Heeft er trouwens nog iemand wat van die flash bleed gehoord? Mijn flitser is nu onbruikbaar omdat het net is of de flitser een selfie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Kwam ik vrijdag ook achter

Vrij nutteloos in het donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Het is opgelost. Heb o.a. google services uitgschakeld i de app lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
drvinnie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:04:
Heeft er trouwens nog iemand wat van die flash bleed gehoord? Mijn flitser is nu onbruikbaar omdat het net is of de flitser een selfie maakt.
Heb ik ook last van, maar ben er achter gekomen dat het door het hoesje komt (ik heb de Krusell FrostCover erop zitten). Zodra ik het hoesje eraf haal is die flash bleed weg.

Een oplossing zou kunnen zijn om de randen van de gaten van de camera en flitser goed zwart te maken (heb ook een zwart toestel, dus valt als het goed is niet op), maar mijn eerste poging dat met een magic marker te doen mislukte, dat bleef niet goed zitten. Moet daar dus nog iets op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Heb eveneens flash bleed opgemerkt. Maar net zoals bij Appelsap, was mijn probleem opgelost als ik mijn Krusell FrostCover eraf had gehaald. Voor mij niet echt een groot probleem aangezien deze cover toch een tijdelijke oplossing is.

Vandaag net een mail gekregen dat de RhinoShield screen protectors voor de Xperia Z1 Compact vanaf vandaag gepreordered kunnen worden. Dus van de flash bleed ben ik binnenkort verlost. Ben toch al niet zo voor een case rond mijn smartphone, is zo al groot genoeg :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:10
ik heb ook de frostcover en had ook zo een last van die flitser. Ik heb het opgelost door 1 gat te maken van de 2 gaten die in de cover zitten (met een stanleymes). Een vrij simpele oplossing. Voor de rest ben ik nog wel blij met deze cover. Alleen vind ik dat de maker van de frostcover daar wel op had moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:03
Guusz schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:17:

[afbeelding]
Hmm, op mijn Xperia Z werkte Fast Dormancy juist voor geen meter met Vodafone. Toen ik dat (onder root toegang) de-activeerde, toen ging m'n batterij aardig langer mee op Vodafone. M'n batterijduur werd echter pas echt goed toen ik naar KPN 4g over gang :o

Anyhow, ik haak aan op dit topic, aangezien ik binnenkort ook bezitter van een Experia Z1 compact hoop te zijn :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eppux schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:33:
Vandaag net een mail gekregen dat de RhinoShield screen protectors voor de Xperia Z1 Compact vanaf vandaag gepreordered kunnen worden. Dus van de flash bleed ben ik binnenkort verlost. Ben toch al niet zo voor een case rond mijn smartphone, is zo al groot genoeg :9.
Die RhinoShield ziet er wel erg interessant uit, heb je er ervaring mee op andere toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 18:26
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:23:
[...]

Die RhinoShield ziet er wel erg interessant uit, heb je er ervaring mee op andere toestellen?
Hier was ik ook benieuwd naar.. En met zo'n pre-order, op welke termijn zal het product geleverd gaan worden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:23:
[...]

Nee, heb persoonlijk nog geen ervaring met deze screen protector. Nog nooit één nodig gehad eigenlijk. Enige reden waarom ik nu een screen protector wil kopen, is doordat de achterkant nu ook vrij krasgevoelig is. Uiteindelijk kan er ook niet teveel verkeerd gebeuren natuurlijk. Als ik hem echt beu ben, haal ik hem er terug van en ben ik $30 armer, maar mijn smartphone is op zijn minst wel tijdelijk beschermd geweest :+. Als ik hem uiteindelijk heb, post ik alleszins wel een korte review hier.

In verband met preorder, heb deze morgen een mail gehad van Evolutive Labs dat ze begin maart starten met leveren. Ik had begin deze maand namelijk al eens gevraagd of ze ook voor de Z1 Compact screen protectors gingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:51
Weet iemand of er nog verschil zit tussen de magentic connector van de Z1C en de Z1 of Z (ultra). Er zijn namelijk wel verschillende docks in omloop. (DK31 en DK32)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:35

Sick Nick

Drop the top!

De aansluiting is bij allemaal hetzelfde, verschil in de docks is de dikte van de telefoon. Een smallere telefoon past er dan niet goed in en zal niet altijd goed contact maken. Grote kans dat de base van de dock exact hetzelfde is maar alleen het inzet plasticje anders is.
Daarnaast heeft de DK31 voor de Z1 een vaste USB plug (een lange kabel met magnetische connector aan het einde) terwijl de DK32 zo te zien voorzien is van een micro usb poort om een normale kabel op aan te sluiten.

Ik heb zelf een DK31 uit elkaar gehaald om de kabel zo makkelijk aan te kunnen sluiten op de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:51
okee top! dan ga ik even zo'n kabeltje bestellen :) De hele tijd dat klepje open en dicht doet wordt na een tijdje vervelend..

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Via ebay? Ik heb hier wel al gelezen dat men bij het gebruik van zo'n kabeltje last heeft van spontane resets van het toestel...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Dat valt reuze mee. Ik heb zo een kabel nu 1 week, en heb pas 1 keer meegemaakt dat hij zichzelf resette. Voor de rest ging het elke keer gewoon goed.
(het blijft een beetje vaag, maar voor een kabel van een paar euro moet je ook geen al te hoge verwachtingen hebben :) )
Het laden mbv de kabel gaat wel lekker snel, en ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Vandaag de eerste van een paar via ebay bestelde magnetische aansluitingen ontvangen. Het is het kleine snoertje met vrouwelijke usb-micro.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70723433/2014-02-26%2015.25.08.jpg
Het magneetje werkt, maar het is even friemelen voordat het plugje goed zit, dat gaat niet helemaal vanzelf. Heel sterk is de magneet ook niet, hij schiet makkelijk los. Het zou net sterk genoeg kunnen zijn om in de auto te werken met een generieke houder, ware het niet dat het snoertje dat naar onderen uit de plug steekt bij de klem in de weg zal zitten. Ondersteboven maakt ie niet goed contact, dus zorgen maken dat ie verkeerd om wordt aangesloten hoeft niet.

Wel merkte ik bij de derde of vierde keer het plugje aan het toestel verbinden dat de telefoon opeens opnieuw begon op te starten, zoals hier al eerder was gemeld. Een heleboel keren erop en eraf daarna gaat wel gewoon goed, dus misschien moest het toestel er gewoon even aan wennen ;)

Al met al ben ik over deze uitvoering wel tevreden. Ben geen fan van het alsmaar openmaken van dat kleine klepje voor het micro-usb poort op het toestel. Dat klepje voelt en ziet er kwetsbaar uit. Dan is dit een redelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Ik heb zelf 3 van deze kabeltjes gekocht op ebay voor iets van 4 euro per stuk:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7444/12793983965_73225f8342.jpg

Tot nu toe geen problemen gehad met rebooten, er staat wel een klein SONY logotje op, maar het lijkt me sterk dat het origineel is. Ik vind het ook raar dat zo'n kabeltje je telefoon kan rebooten. Het is niets meer dan een + en - contactje...
Voor wat betreft het magnetisme, het is niet zo zeer een probleem van te weinig kracht, maar meer de constructie van de poort. Er is nauwelijks zijdelinkse ondersteuning, waardoor de connector makelijk kan kantelen. De poort is waarschijnlijk echt alleen voor een dock ontworpen....

Verder heb ik ook nog deze autosteun gekocht, omdat ie juist om de poort vastpakt en het kabeltje heeft wel voldoende hoogte om daar overheen te gaan.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7328/12794028063_c0a6c72bd3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
op xda was al iemand die dit geprobeerd heeft en zegt dat bij hobbeltjes de connector los laat.
dus voor snelwegen misschien niet echt een probleem maar om elke keer je kabel te zoeken.

voor de Z1 is er ook een carmount gemaakt met ingebouwde magneet connector. die fabrikant heeft al aangekondigd om het zelfde voor de Z1c te doen. daar wacht ik nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Tja, autosteun was 5 dollar, dus verwacht sowieso niet al te veel kwaliteit.
Ik heb die actieve mount van Brodit ook gezien, maar dat gaat niet passen met een bumber/case eromheen.
Misschien als binnenkort die Rhinoshield protectors leverbaar zijn, dan heb je geen case meer nodig.

Trouwens, heb laatst een rit gemaakt van Amsterdam naar Eindhoven en weer terug met Sygic aan op de telefoon. Batterijverbruik was in 3 uur minder dan 25 procent... Best netjes met navigatie en scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

Sherlock

No Shit

De mijne komt morgen _/-\o_ dus ik ben vanavond even langs de mediamarkt geweest voor een hoesje, die hadden ze niet eens! Gelukkig worden bestellingen van Coolblue netjes de volgende dag bezorgd :)

Het is de frostcover van Krusell geworden.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• avec_style
en welke fabrikant is dat?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

Sherlock

No Shit

Bedoel je Krusell, of snap ik de vraag niet? (Of was hij niet voor mij?)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Bart_Denon
  • Laatst online: 17-10 23:49
Heb mijn Frostcover, HIER vandaan, redelijk snel geleverd voor een nette prijs.
De gaten voor de camera en flitser zitten perfect opgelijnd, zonder dat dit problemen geeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Bart_Denon op 27-02-2014 09:50 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• eymey
Hoe voelt die Frostcover aan? Is het echt 'hard' of niegt het meer naar het TPU-achtige?

Ik zoek eigenlijk iets dat perfect past zoals die Frostcover (liefst met de magnetische connector vrij, ivm toekomstig aan te schaffen dock of kabel), maar dan het liefst wel van TPU-materiaal, dus niet te hard/star maar ook weer niet zo zacht als het echte rubber-achtige silicone.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 27-02-2014 10:01 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Gewoon op eBay even zoeken naar 'Z1 Compact S-line', weet niet of ze er al zijn, maar cheap en top!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• avec_style
Sherlock schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:49:
Bedoel je Krusell, of snap ik de vraag niet? (Of was hij niet voor mij?)
my bad. Ik lette niet goed op bij het posten van mijn vraag.

De vraag was voor proxx. Ik wilde weten welke fabrikant de carmount heeft aangekondigd.
Proxx schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:38:
voor de Z1 is er ook een carmount gemaakt met ingebouwde magneet connector. die fabrikant heeft al aangekondigd om het zelfde voor de Z1c te doen. daar wacht ik nog even op.

• eymey
Thanks @CLB :). Heb nu deze query opgeslagen om later even rustig iets uit te zoeken wat me wel lijkt:

http://www.ebay.com/sch/i...S-line+tpu+black&_sacat=0

Ik had bij Sony gezien dat hun dock voor de Z1 compact ook ruimte zou bieden aan telefoons met een cover er omheen. Dus dat biedt perspectieven. En anders vind ik een kabel met magneet connector ook goed genoeg.

Vanmiddag kan ik als het goed is m'n Z1 compact ophalen bij PostNL afhaalpunt :).

En m'n Xperia Z is, samen met een nog werkende Desire en Wildfire, onderweg naar "Recell". Kreeg niet super veel voor m'n xperia Z, maar verkoopbaar zijn ze getuige de lange lijst met advertenties in V&A ook niet meer echt.

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:33

JanB

Het ken rotter !!!

avec_style schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:06:
[...]

my bad. Ik lette niet goed op bij het posten van mijn vraag.

De vraag was voor proxx. Ik wilde weten welke fabrikant de carmount heeft aangekondigd.

[...]
Brodit heeft hem aangekondigd. Heb hem zelf al besteld bij PDA Plus, zij verwachten de eerste levering in de loop van deze week.

De houders van Brodit:
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/imageScale?name=http://localhost/static/news/images/en/2014-01-07-b-large.jpg&width=450&height=450

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Proxx

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik heb via Gsmpunt.nl een lader gekocht, en als ik zo de ervaring van andere lees is deze precies hetzelfde.

Ik heb één keer gehad dat mijn telefoon spontaan opnieuw opstarten en één keer dat de telefoon een groen licht gaf tijdens het opladen ipv het oranje lichtje. Het opladen werk wel gewoon, het aansluiten gaat makkelijker dan via USB, maar ik zou de magnetische lader niet in de auto gebruiken, want een goede hobbel zou er voor kunnen zorgen dat hij inderdaad loslaat.

http://www.gsmpunt.nl/acc...eslistcpc&utm_content=427

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/2014-02-27%2018.36.41.jpg

• REDSD
Had iemand trouwens al gezien dat je 50gb extra krijgt bij Box als je een account inlogd of aanmaakt via je z1 compact?
Ik las het net in experia lounge, normaal check ik die dingen niet, maar zag het toevallig staan.

Die extra GB's krijgen werken wel fijner dan bij samsung, je hoeft hier alleen in te loggen om het te krijgen en niet x aantal stappen te volgen :P

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 11:23

elsinga

=8-)

Ik merkte het gisteren ook, toen mijn Dropbox van 5Gb te klein bleek en ik er een box.com van 5Gb naast wilde hebben en die 50Gb bleek. Exit Dropbox voorlopig. :)

Oh, en je mag meerdere co-workers ook 50Gb geven. Nadeel: alleen op hetzelfde domein als het mailadres waar je je mee aanmeldde. Nu is dat mijn eigen domein, dus oneindig veel adressen, maar daar moet je dan wel mee aanmelden... En 2x aangemeld op dezelfde computer kan niet. Wel kun je bij andere account Cotributor of zo zijn en die dus ook vullen. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door elsinga op 27-02-2014 22:25 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• eymey
REDSD schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:44:
Ik heb via Gsmpunt.nl een lader gekocht, en als ik zo de ervaring van andere lees is deze precies hetzelfde.

Ik heb één keer gehad dat mijn telefoon spontaan opnieuw opstarten en één keer dat de telefoon een groen licht gaf tijdens het opladen ipv het oranje lichtje. Het opladen werk wel gewoon, het aansluiten gaat makkelijker dan via USB, maar ik zou de magnetische lader niet in de auto gebruiken, want een goede hobbel zou er voor kunnen zorgen dat hij inderdaad loslaat.

[afbeelding]
Ziet er goed uit! :). Ik ben wel benieuwd waar die resets en bugs door komen: Zit er verschil in de kwaliteit van de kabels of zou je dit gedrag bv. ook hebben bij het officiele dock van Sony?

Verder zojuist m'n Z1 compact ingebruik gekomen. Wel een heel verschil met m'n Xperia Z! Het scherm is echt veel beter qua contrast en kijkhoek. Wel valt de grootte van de fonts in bv. de status bar en de quick controls toch nog wat tegen. Volgens mij heb ik in het verleden ook verschillende telefoons gezien waar, bij het instellen van grotere fonts onder "weergave", op meer plekken de fonts groter zouden worden.

Maar het is nog wel leesbaar voor me en de veel betere kijkhoeken (waar ik baat bij heb omdat ik door slechtziendheid sowieso m'n telefoon al bij m'n neus houd) maken veel goed.

Op dit moment wordt trouwens met behulp van het backup&herstel programma van Sony zelf alles wat ik op m'n Xperia Z had ge-backupped weer terug gezet. Tot nu toe gaat dat goed _O_

• REDSD
eymey schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:11:
[...]

Ziet er goed uit! :). Ik ben wel benieuwd waar die resets en bugs door komen: Zit er verschil in de kwaliteit van de kabels of zou je dit gedrag bv. ook hebben bij het officiele dock van Sony?
Ik denk dat het niet uitmaakt, de magnetische lader heeft op het onderste goude puntje een iets andere vorm dan de bovenste, dat zorgt er voor dat hij maar op 1 manier er op kan, maar dat is meteen de crux waarom hij niet heel soepel verbind.

Anders dan bij een apple macbook waar de lader gewoon in de aansluiting wordt getrokken moet je hier iets meer moeite voor doen.
De sony dock zal gok ik het zelfde hebben, want op je telefoon zit dat formaat zo, ik gok om kortsluiting te voorkomen, doordat de verkeerde poolen met elkaar in contact komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zou idd kunnen :).

Maar dingen zoals spontaan resetten of verkeerde kleur van de led bij het laden moet natuurlijk niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Komt die groene led bij het opladen misschien niet omdat de accu meer dan 90% vol was?

Ik heb bij mijn lader in ieder geval geen vreemd gedrag van de led gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
avec_style schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:00:
Komt die groene led bij het opladen misschien niet omdat de accu meer dan 90% vol was?

Dat zou kunnen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Als mijn XP Neo aan het opladen is en de accustatus is 0 - 33: Rood led lampje brandt ; 33- 89: Oranje led brandt.
90 % - vol: Groene led brandt. (constant)

Met de XP U & S is dat niet veranderd.

2e mogelijkheid is dat je een SMS bericht of een oproep gemist hebt. Dan gaat het groene led lampje knipperen ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB

JanB

Het ken rotter !!!

JanB schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:24:
[...]

Brodit heeft hem aangekondigd. Heb hem zelf al besteld bij PDA Plus, zij verwachten de eerste levering in de loop van deze week.
Vanmiddag heb ik de houder binnen gekregen. Morgen ga ik hem in de auto plaatsen en zal dan ook wat foto's maken. De telefoon past er goed in, maar ik had dat ook niet anders verwacht van Brodit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
avec_style schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:00:

Dit is correct. Is ook met een normale USB kabel het geval.

Er is een reden voor dat overigens Sony het alleen in Dock vorm verkoopt. Zorgt er namelijk voor dat de telefoon er niet verkeerd ingezet kan worden. Bij deze kabels is dat wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Sn0wblind schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:51:
[...]

Dit is correct. Is ook met een normale USB kabel het geval.

Er is een reden voor dat overigens Sony het alleen in Dock vorm verkoopt. Zorgt er namelijk voor dat de telefoon er niet verkeerd ingezet kan worden. Bij deze kabels is dat wel het geval.
Niet helemaal, je kan de losse kabel maar op 1 manier aansluiten, ik denk niet dat het anders is bij de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
REDSD schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:57:
[...]

Niet helemaal, je kan de losse kabel maar op 1 manier aansluiten, ik denk niet dat het anders is bij de dock.
Die kabel past ook enigzins omgekeerd. Je raakt in ieder geval de contact puntjes zodat de smartphone een hardreset te voorduren krijgt (een pc reset je ook door tijdelijk 2 punten kort te sluiten door middel van een reset knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
Ik heb het toestel nu een paar dagen in bezit, lekker rap toestel, even wennen aan het formaat ik kom van de Xperia Z...

Weet iemand hoe ik meer "suggesties" in beeld krijg als ik een bericht aan het typen ben in bijv whatsapp, ik gebruik swype maar ik krijg regelmatige het verkeerde woord en heb dan maar 3 andere woorden bij de suggesties staan....dit waren er iets van 6 bij de Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Heb het toestel even niet zo snel bij de hand, maar dacht dat je de suggesties kan schuiven. En in landscape modus zal er wel meer staan.

edit:
nope, beide opties zijn niet mogelijk

[ Voor 16% gewijzigd door Pjottski op 01-03-2014 15:05 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Hier ook besteld. Dat gepriegel met dat klepje vind ik maar niks.
Ik kan me ook niet voorstellen dat dat klepje na 500 keer opladen nog waterdicht is.

Nu nog een 64GB Sandisk Ultra zien te krijgen voor een fatsoenlijke prijs.
Vind dat de Z1 compact toch zeker met 32 of 64gb had mogen komen gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Ik heb sinds vandaag de iGrib universele autohouder binnen.

Hieronder wat foto's zodat je een indruk krijgt hoe die past.
Het geluid wordt niet gedempt door de pootjes, alleen is de magnetische oplader niet te plaatsen met de steunen in het midden. Je zou hem wat kunnen verplaatsen, maar ik zou gewoon voor de usb lader gaan, alleen al omdat die veel beter blijft zitten.

Via een knop aan de achterkant schieten de armen los waardoor de telefoon weer vrij komt, door de armen samen te drukken zet je de telefoon weer vast.

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-igrip/DSC_0270_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-igrip/DSC_0272_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-igrip/DSC_0275_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-igrip/DSC_0277_thumb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door REDSD op 01-03-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Zijn d'r meer mensen die last hebben van dit probleem? Ik kan d'r niet meer over vinden, maar ik heb dit inmiddels al een paar keer gehad. Net als de proximity sensor die af en toe op hol slaat.

http://www.pcpro.co.uk/re...50/sony-xperia-z1-compact
Annoying known fault

I have one of these. I've been using it now for a couple of weeks. Whilst, in normal use, it's a superb phone, potential buyers need to be warned about a known and as yet uncorrected fault. The screen can be locked with a brief press of the on/off button or will time out after a set period. From time to time the screen will not then unlock. The phone is essentially dead since the screen will not reactivate. The only solution is to do a Hard Reset, which involves simultaneously pressing the on/off button and the volume up button until the phone buzzes. The phone is then off and can be switched on again. At this point you may find that data has been damaged, especially on the external Micro SDHC card. I found several photos I had taken had been destroyed.

Read more: Sony Xperia Z1 Compact review | PC Pro http://www.pcpro.co.uk/re...-z1-compact#ixzz2uoEPIymI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
CasperBTU schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:52:
Zijn d'r meer mensen die last hebben van dit probleem? Ik kan d'r niet meer over vinden, maar ik heb dit inmiddels al een paar keer gehad. Net als de proximity sensor die af en toe op hol slaat.

[...]
ik heb het probleem dat ie niet meer aangaat niet maar heb er dan ook geen SD kaart inzitten. Wel heb ik het probleem dat na het beëindigen van een gesprek het lang duurt voordat het beeld weer aangaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjkellner
  • Laatst online: 20-10 03:25
hier ook nog geen problemen mee gehad en heb er wel een sd kaartje inzitten.
al geprobeerd het kaartje er even in en uit te doen misschien zit hij niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Ik heb nu ongeveer 3 weken een Z1c, waarvan de eerste na een week omgeruild is, en ik vroeg mij af waarom ik iedere keer na volledig laden opnieuw in moet stellen dat ik niet op Wi-Fi wil tenzij ik dat aan geef. Kom nu net op een plek en zie via de melding dat er open netwerken zijn en dus ook dat mijn Wi-Fi aan staat. Vreemd want heb het niet aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 15:02

[...]
Yess, merk het laatste tijd vaker, maar het is voornamelijk als hij onder de 30% accu heeft bij mij.
Een harde reset is echter niet nodig, gewoon wat meer geduld.

Het duurt letterlijk zo'n 5 tot 10 seconden voordat het beeld dan aanspringt (druk je 2x, dan zal hij dus direct weer in de lock gaan en blijft hij zwart). 1x klikken en tsja, wachten. Het zou niet mogen in mijn ogen! Nog niet kunnen testen met SD-kaart of dat deze corrupt wordt, aangezien ik er nog geen in heb zitten.

Ben nog uit aan het vogelen waar aan het ligt, wil de eerst volgende keer even stamina-modus uitzetten etc om te kijken of ik het kan herproduceren of dat het aan een bepaalde instelling ligt.

Verder eveneens kleine problemen met de Proximity Sensor, als je aan het bellen bent en je haalt hem van je oor, duurt het ook iets te lang in mijn ogen voordat het beeld terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb zaterdag de Z1C voor het eerst in het echt gezien. Het toestel ziet er mooi en solide uit, maar ik was niet echt onder de indruk van het scherm. De kijkhoeken zijn veel beter dan mijn Z, maar ik denk dat het door het kleinere scherm en de relatief brede bezels wat minder indrukwekkend was.

Ik heb nog even wat verder gekeken, maar verder niet echt een ander toestel gezien wat meer aan mijn verwachtingen voldoet als volgend toestel. Het is toch vrij moeilijk om een toestel te vinden welke een stuk kleiner is dan de Z, maar toch goeie specs heeft. Ik vond de LG G2 wel behoorlijk indrukwekkend qua scherm (5,2 inch met kleine bezels), maar het toestel zelf is veel te groot en de plaatsing van de knoppen en de interface vond ik wat minder.

Ach, ik heb enkel even snel eens door de hoofdschermen en de menu's gekeken, dus ik denk dat ik de Z1C nog eens een 2de keer ga moeten bekijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb nog steeds geen spijt van het verruilen van mijn Xperia Z voor de Z1C. Behalve dan financieel :')

Het enige wat ik jammer blijf vinden, is dat je weliswaar onder "weergave" het lettertype groter kan zetten (voor mij als slechtziende belangrijk) maar dat dit op heel veel plekken niet wordt doorgevoerd. Zoals de status bar, quick controls en notification dropdown.

Ik vind het te meer vreemd omdat de Xperia Z in theorie een hogere PPI heeft dan de Z1C. En hogere PPI betekent bij ongewijzigde puntgrootte van de fonts meestal dus kleinere fonrts.

Ik hoop dus dat Sony daar nog eens wat aan kan doen. Anders misschien toch maar eens kijken wat ik nog met root en PPI/DPI instellingen kan doen.

Maar dat de kijkhoeken veel beter zijn dan bij m'n Xperia Z, dat is heel duidelijk. Ik kan hem nu dichtbij houden om ook de kleine letters te lezen, zonder dat de boven of onderkant van het scherm flets wordt.

Wat ik verder ook heerlijk vind, is de fantastische batterijduur. Sinds ik hem donderdag uit de doos heb gehaald (en eerst helemaal opgeladen alvorens in gebruik te nemen) heb ik hem pas zaterdagavond opnieuw aan de lader moeten hangen. En nu, sinds zaterdagavond, zit ik nog op 55% accu resterend.

Dit is met behoorlijk wat spelen, synchronisaties aan, instellen, etc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 16:38
Als je met je dpi gaat prutsen, vergeet dan niet de Multi dpi Play Store te installeren (even Googlen) . Anders zullen sommige apps als incompatible worden aangemerkt en niet te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor de tip :). Liever doe ik het niet, maar wie weet :).

Nog een optie is om te kijken of ik bv. een ander systeemfont kan proberen (schijnen ook apps voor te bestaan), eentje die wat 'dikker' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Guys, zit met het volgende probleem.
Het laden werkt niet goed meer, als ik de originele usb-kabel en adapter gebruik. Blijft het hangen in een soort loop. Met een andere kabel duurt het laden ontzettend lang.
Magnetische kabel gaat het laden wel snel.
Heeft iemand hier ervaringen mee, Sony helpdesk heeft me geadviseerd PC companion te gebruiken, fabriekinstellingen te herstellen en desnoods weer terug te brengen naar retailer.

Is het niet gewoon een instelling? Mijn auto-rotate stond bijv ook opeens op OFF 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Sannieboy op 04-03-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
lijkt eerder op een hardware fout. Ik zou het advies van de helpdesk proberen. Als dat niet helpt moet je misschien je telefoon bij een service centre inleveren voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Had ook zoiets met mijn eerste Z1c, automatisch wisselende instellingen als auto-rotate off inderdaad, of roaming en 4G opeens aan.
Als je binnen de week van levering zit ruilen ze moeiteloos om, anders zou het reparatie worden werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49

[...]
Soort gelijk probleem dat zich voor doet als de batterij onder de dertig procent is. De telefoon wil niet snel aan gaan met de power button of gaat voor je gevoel niet aan.

Daarnaast ondervind ik soms problemen met uitgaande gesprekken. Het bellen duurt lang en soms valt de app uit zich zelf uit. Maar dit kan volgens mij ook goed te maken hebben met op maat geknipte micro-simkaart :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Koos2009 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:41:
Had ook zoiets met mijn eerste Z1c, automatisch wisselende instellingen als auto-rotate off inderdaad, of roaming en 4G opeens aan.
Als je binnen de week van levering zit ruilen ze moeiteloos om, anders zou het reparatie worden werd mij verteld.
Heb je nu een nieuwe Z1c dan? Deze werkt wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Termi schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:52:
[...]

Soort gelijk probleem dat zich voor doet als de batterij onder de dertig procent is. De telefoon wil niet snel aan gaan met de power button of gaat voor je gevoel niet aan.

Daarnaast ondervind ik soms problemen met uitgaande gesprekken. Het bellen duurt lang en soms valt de app uit zich zelf uit. Maar dit kan volgens mij ook goed te maken hebben met op maat geknipte micro-simkaart :+.
STAMINA modus kun je instellen op een x aantal procenten (30%)

misschien zodra stamina aan staat dat het die problemen veroorzaakt.
heb het zelf niet ondervonden iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinop
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 18:44
Heeft iemand ervaring met een carbon fiber skin op de achterkant? Heeft het bijvoorbeeld meer grip? Gaat ie snel los zitten? Blijft er plak zitten als je het er weer van af haalt? Geeft het enigszins bescherming voor de achterkant?

Momenteel heb ik een hardcase van Muvit maar vind de extra bulk toch wel jammer. De originele vorm is natuurlijk wel het mooiste. Ik zat zelf te denken om de carbon fiber skin te combineren met de voorheen genoemde rhino screenprotector om het toestel toch nog een beetje bescherming te geven :)

Afbeeldingslocatie: http://galerie.xperia.cz/albums/userpics/10002/DSC_0004~32.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02

MaDLiVe

.-Observer-.

Lijkt mij een ontzettend priegelwerk om aan de brengen. Ik heb nu nog steeds een Roxfit flipcover, maar dat is eigelijk een bagger product. Ik wil alleen graag een flipcase en het assortiment is wat beperkt (helemaal omdat ik eigelijk een flipcase wil waarmee de telefoon nog steeds in de dock kan.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Hi sannyboy, heb inderdaad een nieuwe Z1c gekregen omdat ik binnen de week zat. Deze werkt wel goed. Helaas wil hij na volledig laden, usb of draadloos, wel eens wat instellingen wijzigen, maar dat is zo weer verholpen. Ik heb wellicht ergens een instelling verkeerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 22-10 13:22
@ Koos: Kijk eens of je een "profiel" aangezet hebt bij Smart Connect of STAMINA modus.

Deze wijzigen nog wel eens instellingen zonder waarschuwing.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige woensdag ook een Z1 compact. Op zich een heel goed toestel, in vergelijking met deze telefoon voelt men vorige aan als speelgoed(Galaxy nexus). Na een hele hoop problemen met de Galaxy had ik gehoopt om eindelijk een smartphone te hebben dat onmiddelijk goed werkt... niet dus. Ik heb één probleem, en dat is dat ik niet kan bellen terwijl 3G of LTE aan staat(switched niet naar 2G). Data werkt wel. Ook kan hij niet altijd netwerken vinden of ermee verbinden. Enkel bij 2G heb ik een stabiele verbinding en Edge. Maar dat lijkt me niet de bedoeling ;) . Sim kaart is al vervangen, factory resets gedaan, APN in orde gezet,... Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?

Mijn provider is Proximus en die willen niet meewerken. Volgens hen is er niks verkeerd en hadden ze een ticket gemaakt bij hun technische dienst. Na terugbellen blijkt er geen ticket te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Zinop schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:12:
Heeft iemand ervaring met een carbon fiber skin op de achterkant? Heeft het bijvoorbeeld meer grip? Gaat ie snel los zitten? Blijft er plak zitten als je het er weer van af haalt? Geeft het enigszins bescherming voor de achterkant?

Momenteel heb ik een hardcase van Muvit maar vind de extra bulk toch wel jammer. De originele vorm is natuurlijk wel het mooiste. Ik zat zelf te denken om de carbon fiber skin te combineren met de voorheen genoemde rhino screenprotector om het toestel toch nog een beetje bescherming te geven :)

[afbeelding]
Ik moet zeggen, ik heb nog geen moment gehad dat ik dacht dat mijn z1c te "glad" was. Ik heb wel altijd het idee dat ik moet oppassen met waar ik hem neerleg. Ik heb ondertussen de rhino screencover besteld als pre-order, ik hoop dat deze snel wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
D_Jeff schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:27:
@ Koos: Kijk eens of je een "profiel" aangezet hebt bij Smart Connect of STAMINA modus.

Deze wijzigen nog wel eens instellingen zonder waarschuwing.
Nee, heb smart connect niet aan en heb bij stamina alleen lookout en whatsapp "excluded".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
Pjottski schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:00:
Heb het toestel even niet zo snel bij de hand, maar dacht dat je de suggesties kan schuiven. En in landscape modus zal er wel meer staan.

edit:
nope, beide opties zijn niet mogelijk
Pjottski, bedankt voor je snelle reply,

Bij de Z had ik pijljes om te schuiven naar andere suggesties, die heb ik nu niet en ook "over de suggestie swypen" heeft geen resultaat, want hij selecteerd direct het woord waar ik mijn vinger op plaats...wat doe ik fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-10 12:02
Koos2009 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:29:
Ik heb nu ongeveer 3 weken een Z1c, waarvan de eerste na een week omgeruild is, en ik vroeg mij af waarom ik iedere keer na volledig laden opnieuw in moet stellen dat ik niet op Wi-Fi wil tenzij ik dat aan geef. Kom nu net op een plek en zie via de melding dat er open netwerken zijn en dus ook dat mijn Wi-Fi aan staat. Vreemd want heb het niet aangezet.
Hoi Koos, kijk even bij Instellingen - Energiebeheer - of daar 'WiFi op locatie' staat aangevinkt. Dit lijkt het probleem te zijn als ik je verhaal zo hoor, want hij gaat dan dus automatisch netwerken detecteren die hij herkent, kennelijk ook als je WiFi eerst uit stond.

Over het laden, ik heb gemerkt dat als het profiel Nacht aan staat en je de lader overdag inplugt, het laden dan opeens heel langzaam gaat. Ik heb dat profiel uiteindelijk dus maar helemaal niet meer gebruikt, ik ben er nog niet helemaal uit waar het aan ligt dat het laden soms sneller lijkt te gaan dan andere keren. Ik heb al verschillende dingen getest, helemaal leeg en opladen als hij uit stond en opladen terwijl hij stand-by stond of gewoon gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FML staat een update klaar volgens mijn toestel. Moetje sony bridge for mac installeren. Hangt die software. Ik krijg die bridge meuk dus niet aan de praat. gelijk met starten als het regenboog parasolletje...

Herkenbaar?

ps nee ik ga geen vmware met windows installeren of een pc lenen van iemand e.d.

na 10 minuten doet hij het in eens!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 19:09 . Reden: foutje bedankt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Ik kreeg ook update melding maar is de zelfde versie als ik al had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:44

KL643

beeldaandemuur

Liep vorige week in de Sony Store (china) en was erg onder de indruk van de Z1 compact. Eindelijk goede hardware in een normale behuizing :) Gisteren gelijk maar 1 gekocht op MP en vandaag een beetje zitten kloten. Hopelijk komt er snel een eenvoudige, goede manier om hem te rooten.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 15:02
Ergens nog een goede locatie voor zo'n andere lader, zodat je niet dat klepje hoeft te openen?
Ik weet niet precies hoe die aansluiting heet.

Hoor hier meerdere verhalen dat hij dan ineens vanzelf herstart etc, maar welke werkt 'goed' zonder die problemen? Als ik dat klepje niet meer hoef te gebruiken, zou dat fijn zijn voor de waterdichtheid ;)

===
Edit:
Gisteren gaf hij aan een nieuwe systeem-update te hebben (14.2.A.1.114) en deze vanochtend via de PC uitgevoerd, echter na de herstart geeft de telefoon nog altijd aan dat er ene nieuwe update beschikbaar is. Dus dacht er is iets fout gegaan... maar als ik hem weer aan de pc hang, wordt er aangegeven dat hij up2date is...

meerdere mensen last van? Krijg die melding nu niet weg.
Build-nummer is nu ook 14.2.A.1.114

===
Edit2:
Refresh knop in het Update Center zorgde ervoor dat de melding weg ging :)

[ Voor 43% gewijzigd door ShAd0w op 07-03-2014 09:15 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Ik heb zelf maar 1 keer een restart van mijn telefoon gehad na het aansluiten van de magentic charger.
Ik gebruik hem elke dag en voor de rest zonder problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
ShAd0w schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:31:
Ergens nog een goede locatie voor zo'n andere lader, zodat je niet dat klepje hoeft te openen?
Ik weet niet precies hoe die aansluiting heet.
Ik heb het kabeltje hiervandaan, vorige week besteld gisteren op de deurmat.
Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Of in NL:

[afbeelding]

[ Voor 64% gewijzigd door SToRM666 op 07-03-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk er ook nog steeds over zo'n magnetisch ladertje te kopen.

Alleen ben ik tot nu toe nog steeds geen geschikte TPU-hoesjes tegen gekomen.

Op E-bay al gezocht naar div. exemplaren, incl. zoektermen als "s-line" (wat een tijdje terug gesuggereerd werd). Maar juist die S-line designs (heb ik nu overigens er omheen zitten) hebben niet zo'n uitsparing.

Verder heeft bijna iedere e-bay verkoper (of standaard NL webshop) een standaardtekstje staan in de trant van "alle uitsparingen zitten er". Tsja... ik heb hier dus hoesjes liggen waar dat voor deze connector blijkbaar niet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een magnetisch kabel lader voor mijzelf en de vrouw. dus twee zeg maar net als 2 x een z1c.
Wij vinden het maar matig, valt er snel af ook, connectie maken is ook goed mikken.
Als je 3 macbooks in huis hebt is dit een slap aftreksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik heb maandag dat magnetische kabeltje binnen gekregen en gebruik hem nu een klein weekje dus. Tot op heden geen resets gehad en heb de z1c in een muvit hoes zitten die het kabeltje niet in de weg zit.

Het goed mikken en er af vallen heb ik eigenlijk geen van. Als je hem recht er op doet dan gaat het allemaal prima en doet het magneetje de rest. Echt heel vast zit het niet maar ik gebruik hem.op me nachtkastje en daar voldoet het prima. Voor in de auto zou ik hetnlekker bij de usb connector houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb inmiddels de Brodit houder binnen en in de auto gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2805/12856347575_9ecaab7f5a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7396/12856423213_71b66dec0b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Turbo-Puppy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:47:
Ik heb maandag dat magnetische kabeltje binnen gekregen en gebruik hem nu een klein weekje dus. Tot op heden geen resets gehad en heb de z1c in een muvit hoes zitten die het kabeltje niet in de weg zit.

Het goed mikken en er af vallen heb ik eigenlijk geen van. Als je hem recht er op doet dan gaat het allemaal prima en doet het magneetje de rest. Echt heel vast zit het niet maar ik gebruik hem.op me nachtkastje en daar voldoet het prima. Voor in de auto zou ik hetnlekker bij de usb connector houden.
Dus zolang het toestel stil ligt gaat het goed, dus af en toe het toestel oppakken om berichten te lezen gaat niet echt lukken zonder dat de kabel los schiet?

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 08-03-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Bij mij laat hij dan inderdaad los.
Ti's echt enkel en alleen voor opladen in rust.

Gisteravond nadat ik nog redelijk lovend was over m'n kabel stond ik daarna toch te klooien ermee naast me bed. Vind het als nog een leuke gadget maar geen volwaardig alternatief voor usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
Ik heb ondertussen een DK31 dock gekregen van een vriend die ondertussen geen Z1 meer heeft. Blijkbaar werkt een van de houdertjes perfect voor de Z1 compact.
Nog nooit een reset of rare gedragingen gehad. Hiernaast gaat het in- en uitklikken super vlot, eens je wat door hebt waar de connectors exact staan. Op je smartphone werken terwijl hij in de dock zit is niet echt een optie, aangezien hij hier niet stabiel genoeg voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Ik hoop dat er nog meer magnetische docks voor in de auto komen. De Brodit grip voor mijn auto zit namelijk op een kloteplek, dus die sla ik deze keer over.

Vinden jullie de geluidskwaliteit van het bellen ook zo bedroevend? Het is dat telefoneren niet de hoofdfunctie voor mij is, anders zou het me meer storen. Het klinkt heel blikkerig. Net zo'n verjaardagskaart-speakertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-10 16:07
Telkens ik oppak staat mijn telefoon op speaker, waardoor ik dit altijd moet afzetten. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen/oplossen? Lijkt me een instelling te zijn die ik niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
drvinnie schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:34:
(...) Vinden jullie de geluidskwaliteit van het bellen ook zo bedroevend? Het is dat telefoneren niet de hoofdfunctie voor mij is, anders zou het me meer storen. Het klinkt heel blikkerig. Net zo'n verjaardagskaart-speakertje.
Ook ik vond de geluidskwaliteit van de telefoon behoorlijk tegenvallen. Het hielp wel om de 'spraakverbetering' in het oproepinstellingen menu uit te zetten. Met die optie aan was de geluidskwaliteit behoorlijk slechter dan zonder. Maar goed, de geluidskwaliteit bij bellen van alle smartphones is me tot nu toe tegengevallen. Dat deden mijn nokia's en ericssons beter. Goeie ouwe tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
da's gek, Ik vind de belkwaliteit van dit toestel namelijk fantastisch. De eerste keer dat ik gebeld werd dat ik zelfs dat mijn telefoon op de speaker stond omdat ik de het geluid luid en duidelijk hoorde. (Dat was ik dus niet gewend van mijn vorige 2 telefoons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02

MaDLiVe

.-Observer-.

minimaLL schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:57:
Telkens ik oppak staat mijn telefoon op speaker, waardoor ik dit altijd moet afzetten. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen/oplossen? Lijkt me een instelling te zijn die ik niet kan vinden...
Dit heb ik ook! Alleen maar met bepaalde contacts lijkt het wel. Gebruik je toevallig andere headsets of heb je een roxfit case? (die roxfit case wil nog weleens voor random screen gestures zorgen).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik snap niet wat mensen hier slecht vinden aan de kwaliteit bij bellen?

Hier compleet 0,0 last van blikkerig geluid. En dan heb ik het dus gewoon over bellen met telefoon aan het oor.

De gesprekskwaliteit is in ieder geval veel beter dan dat ik gewend was van een HTC Incredible S, Desire of Samsung telefoons.

En zo nu en dan, als ik met mensen bel die ook bij KPN zitten en die ook een Sony toestel (of ander toestel dat HD ondersteunt), dan klinkt het geluid zelfs nog een stuk helderder.

@Turbo-Puppy: Welke muvit hoes heb jij precies? Het is op shopsites echt heel moeilijk te zien welke hoezen een fatsoenlijke uitsparing hebben. Heb je een linkje voor me?

Dan nog iets: Zijn er meer mensen die vandaag een update binnen hebben gekregen? Ik kreeg een melding dat er een update beschikbaar was, die via de PC Companion binnen gehaald moest worden. Ik kan nog niet echt verschillen ontdekken (is iig gewoon Android 4.3 ).

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 09-03-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik heb de Muvit Bimat.

Zal even een foto voor je maken...momentje ( pak even de digicam en laptop erbij )

Hier zie je de sparing voor de magnetische oplader.
De hoes zit niet in de weg en de connector van de.oplader raakt de hoes dus ook niet.

De andere foto is van de rechterkant.
Aan/uit knop bedient prima en volume of camera toets bedien je door de hoes heen.
Dat laatste werkt eigenlijk best heel aardig.

ps...deze hoes kun je in alle kleuren krijgen waarin de Z1 Compact leverbaar is ;)
De achterkant is bij allemaal van transparant 1mm ??? dik kunststof. Dit is meer een soort dikke screenprotector die je niet echt ziet.

De SD kaart en SIM kaart klepjes zijn niet bereikbaar, daarvoor moet de hoes er echt af.
Dat zie ik meer als voordeel eigenlijk...zover ik mij kan herinneren heb ik geen van beide Überhaupt er ooit uit gehaald bij voorgaande toestellen.

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/14054082/800/Picture-Box/DSC-0016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/14054084/800/Picture-Box/DSC-0018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/14054083/800/Picture-Box/DSC-0018.jpg

[ Voor 108% gewijzigd door Turbo-Puppy op 09-03-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks! Ziet er eigenlijk best mooi uit :).

Denk dat ik dan die ga bestellen. Hoe zit het trouwens met de transparante achterkant van de Muvit? Krast deze snel?

Overigens was ik gisteren bij vrienden op verjaardagsbezoek. "Hij" heeft een Samsung Galaxy S4 en "zij" een LG G2. Beiden hadden hem in 1 of ander hoesje zitten met ook een dun 'klepje' aan de voorkant, dat ook magnetisch dicht leek te gaan. In het klepje zat een "venster". Zowel de LG als de Samsung waren ook zo 'slim' (m.b.v. een custom lockscreen app?) om bij het dicht zitten van het klepje ook alleen in dat 'venster' beknopte info te laten zien. Zag er best goed uit :).

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 09-03-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-10 15:09
MaDLiVe schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:43:
[...]

Dit heb ik ook! Alleen maar met bepaalde contacts lijkt het wel. Gebruik je toevallig andere headsets of heb je een roxfit case? (die roxfit case wil nog weleens voor random screen gestures zorgen).
Ik heb er ook 2x last van gehad met hetzelfde contact.
Daarna nooit meer (was begin deze week).
Ik gebruik geen hoesje.

Trotse vader!

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen