Vandaag mijn nieuwe cover toegestuurd gekregen voor de z1c:
Compact Pudding Smooth Soft Gel Felxible Matte TPU case
De cover zit lekker om de telefoon en biedt bij de eerste kijk prima wat het moet doen.
Het aanbrengen van de cover op m'n telefoon vergt enige moeite. De cover blijft wel zitten, al sluit hij bovenin niet super aan en voelt / ziet het wat losjes uit.
De achterkant ziet er stevig uit. De zijkanten mist vooral veel in termen van de kleine openingen
- Linksboven waar je het klepje zit voor het opladen is lastig te bereiken.
Je kunt je nagel prima kwijt om het klepje eruit te wippen echter is de opening van de cover niet groot genoeg.

Dit valt vooral op wanneer je je telefoon wilt opladen. Op het moment dat je het klepje wilt openen en opzij wilt plaatsen zodat je de telefoon op kunt laden haalt de cover rare capriolen uit om toch het plaatsen van je microusb kabel mogelijk te houden.
PS. Wat ook vervelend is van het oplaadklepje is dat de cover niet in mijn huidige cardkit-houder kan laten zitten op deze manier. Iets waar ik zonder cover ook al last van had, gezien mijn gekrulde oplaadkabel zoveel spanning geeft dat de telefoon schuin omlaag wordt getrokken in de houder.
- Er zit geen opening bij het SDcard gedeelte
Niet erg. Immers doe je 'm maar 1x open om het kaartje te plaatsen (of eruit te halen), daarna hoef je er niet meer bij.
- Het handige magnetische oplaadgedeelte kun je niet bij met de cover.
Dit is een doorn in het oog voor mijn (toekomstige) cardkit, waarvan ik reeds voor de Z1 enige varianten van heb gezien. Of voor een eventuele oplaad dock welke ik een aantal posts terug had gezien.
Foto's zijn gemaakt maar kan ik hier niet bijkomen. Ik zal de post aanvullen zodra ik thuis ben, dan zijn bovenstaande punten ook wat duidelijker door de foto's

.
En ach, 2 euro voor zo'n cover. Er zijn er genoeg dus gok dat ik nog even anderen ga bekijken :-)