Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

drvinnie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:28:
Zijn er ook mensen die hem al in de auto geinstalleerd hebben? Ik wil denk ik zo'n magnetische lader kopen in combinatie met een universele houder.

Ik had vandaag wel het idee dat streamen over Bluetooth erg zacht volume geeft. Kan iemand dat bevestigen? Ik probeer t morgen nog eens.
Ik had reeds een universele houder voor in de auto waar m'n Samsung s2 goed in past.
Waar ik me wel wat aan erger is de positie van de lader met de z1c. Wanneer je in de auto zit en ik zo'n standaard lader met opgekruld snoer gebruik zie ik toch enige spanning op de z1c in de houder staan, alsof ie naar beneden wordt getrokken.

Misschien dat er nog wat speling in moet komen maar een echt lekker idee geeft het niet ;(
JanB schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Ik hoop dat Brodit binnenkort met een actieve autohouder komt voor de Z1 Compact zoals ze al hebben voor de Z1. Een houder zonder lader hebben ze al voor de Z1 Compact.

Deze is voor de Z1

[afbeelding]
Die z1 houder ziet er ideaal uit. Hoe goed laadt de telefoon op tov microusb? Zit er verschil tussen laadvermogen / snelheid met bijv zo'n dock?

[ Voor 24% gewijzigd door .je op 11-02-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 18:08
Ik begrijp niet helemaal hoe die houder in een auto wordt vastgezet?
Lijkt me wel ideaal, als dan ook mijn HTC One erin past (zonder magnetisch laden) en de Z1 Compact met magnetisch laden.. een NFC sticker erop (zodat BT aangaat en Car app wordt gestart) en rijden maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

Jazco2nd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:13:
Ik begrijp niet helemaal hoe die houder in een auto wordt vastgezet?
Lijkt me wel ideaal, als dan ook mijn HTC One erin past (zonder magnetisch laden) en de Z1 Compact met magnetisch laden.. een NFC sticker erop (zodat BT aangaat en Car app wordt gestart) en rijden maar!
Brodit staat bekend om z'n eigen merk van houders voor auto's en verschillende accessoires.

Als je naar de site van http://www.brodit.com/ gaat kun je bovenin kiezen wat je wilt mounten. In ons geval gaat het hier om Sony, daarna kun je het product selecteren. Je kunt de z1 compact kiezen al zijn de keuzes daar nog wat beperkt voor. Wat je wel alvast kunt kiezen is de z1.

In geval van de Z1 houder kom je bijvoorbeeld uit op de volgende:
http://www.brodit.com/pro...nd=Sony&model=Xperia%20Z1

Brodit maakt onderscheid tussen houder en mount, waar de houder voor het oppervlakte is waar je het aan vast wilt zetten en de mount specifiek voor een apparaat is (z1, iphone, nexus etc..)
De houders die ze hebben zijn enorm divers en afgestemd per type voertuig evenals waar je de houder vastzet. Dit is hoe het werkt: http://www.brodit.com/howdoproduct.html

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/img/korssearch.jpg

Als je onderin bij deze link kijkt kun je zien dat je middels het dropdown menu kan kiezen voor je type auto, waarna je kunt kiezen uit de verschillende mounts. Wat onderzoek naar de naam/plaats verhouding is wel even nodig, die zie je niet meteen aan de naam van de mount O-)

[ Voor 8% gewijzigd door .je op 11-02-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:52

rev

JanB schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Ik hoop dat Brodit binnenkort met een actieve autohouder komt voor de Z1 Compact zoals ze al hebben voor de Z1. Een houder zonder lader hebben ze al voor de Z1 Compact.

Deze is voor de Z1

[afbeelding]
Afgezien van de telefoon/krulkabel inderdaad een goede oplossing. Ik heb tot nu toe altijd passieve houders van Brodit gebruikt. Ben eigenlijk wel benieuwd of je de kabel van de actieve houder kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:33

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb in mijn auto de houder aan de A-stijl zitten, kabel rekt ver genoeg uit om achter het dashboard door, naar de middenconsole te leiden waar de 12v aansluiting zit.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Woow. Das mooi spul :D
Bumper case/ hoesje erbij en helemaal compleet zijn :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Is er hier iemand die de z1c met ben gebruikt? Ik heb hem vandaag binnengekregen maar krijg (mobiel) internet niet aan de praat. alle instellingen nagelopenapn internet.ben, mcc 204 etc. maar het wil niet lukken! Zie ik wat over het hoofd?

..

Laat maar, hij doet t! had blijkbaar ff nodig om wakker te worden!

[ Voor 13% gewijzigd door Franck op 11-02-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 12:11
Ik had de Xperia S in een brodit en vond dat eigenlijk kut, maar dat kwam ook door die #@:)?! Sony klepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Franck schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:37:
Is er hier iemand die de z1c met ben gebruikt? Ik heb hem vandaag binnengekregen maar krijg (mobiel) internet niet aan de praat. alle instellingen nagelopenapn internet.ben, mcc 204 etc. maar het wil niet lukken! Zie ik wat over het hoofd?

..

Laat maar, hij doet t! had blijkbaar ff nodig om wakker te worden!
Misschien helpt dit:
https://www.ben.nl/help#/...rnet/handmatig-instellen/
In deze tutorial staan de instellingen voor ben internet, misschien kan je het handmatig instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-10 15:09
Ik kreeg vandaag de Sony DK32 Dock voor de Z1 Compact binnen. Besteld bij amazon.de, maar aan een aantal papiertjes te zien heeft Amazon de Zweedse versie ergens vandaan gehaald :)

Dock is erg licht, maar de telefoon staat steviger dan verwacht. Als je er een kabel aan vast maakt is het geheel een stuk stabieler dan eerst.

Er zit een extra inzetstukje bij, wat iets ruimer is dan het standaard inzetstukje. Ik begreep eerst niet goed waar het voor is, maar dat is voor de telefoon inclusief beschermhoesje. Zie ook de foto's.

Vragen over het dock? Stel ze gewoon :-)

Foto's van Dock zijn 's avonds gemaakt in LED-licht op een spiegelende tafel. Eerste twee met de Z1 Compact, de twee daarna met een Canon Ixus 95 IS.

DK32 Dock met verpakking

DK32 Dock

DK32 Dock met Z1 Compact

DK32 Dock met Z1 Compact

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaamoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-10 09:40
TH0R schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:19:
Ik kreeg vandaag de Sony DK32 Dock voor de Z1 Compact binnen. Besteld bij amazon.de, maar aan een aantal papiertjes te zien heeft Amazon de Zweedse versie ergens vandaan gehaald :)

Dock is erg licht, maar de telefoon staat steviger dan verwacht. Als je er een kabel aan vast maakt is het geheel een stuk stabieler dan eerst.

Er zit een extra inzetstukje bij, wat iets ruimer is dan het standaard inzetstukje. Ik begreep eerst niet goed waar het voor is, maar dat is voor de telefoon inclusief beschermhoesje. Zie ook de foto's.

Vragen over het dock? Stel ze gewoon :-)
Hoi TH0R,

Ik had eigenlijk een paar vragen rondom de dock en cases. Denk je dat het mogelijk is om de lader te gebruiken met een case, zoals de Krusell FrostCover. Bij de bovenstaande link wordt deze namelijk in combinatie met de dock aangeboden.

Ook ben ik (al eerder gevraagd) benieuwd naar de oplaadsnelheid en het verschil met een normale micro USB verbinding ;-).

Groet,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
owke vraagje, wat ik niet helemaal snap is dat er op deze telefoon dus 2 laadmogelijkheden zitten.
waarom krijg je de usb versie erbij en niet de magnetische?
of kan je kiezen..

heeft dit ook te maken met de regelgeving dat alle telefoons via mini/micro usb opgeladen moeten kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
zaamoot schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:39:
[...]

Hoi TH0R,

Ik had eigenlijk een paar vragen rondom de dock en cases. Denk je dat het mogelijk is om de lader te gebruiken met een case, zoals de Krusell FrostCover. Bij de bovenstaande link wordt deze namelijk in combinatie met de dock aangeboden.

Ook ben ik (al eerder gevraagd) benieuwd naar de oplaadsnelheid en het verschil met een normale micro USB verbinding ;-).

Groet,

Thomas
Hey Thomas,

er zit een extra inlegstukje bij, wat iets ruimer is dan het standaard inlegstukje. Het idee van Sony is, dat je dat ruimere inlegstukje kunt gebruiken als je een case gebruikt. (zie ook mijn foto's, het andere stukje ligt er naast, je kunt ze uitwisselen). Het verschil is maar een paar milimeter, maar dat is misschien net ruim genoeg. Ik heb hier niet het gereedschap om precies de grootte te meten

Ik zal eens kijken, of ik een test kan doen met normaal opladen en opladen via het dock.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
akbslayer schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:41:
owke vraagje, wat ik niet helemaal snap is dat er op deze telefoon dus 2 laadmogelijkheden zitten.
waarom krijg je de usb versie erbij en niet de magnetische?
of kan je kiezen..

heeft dit ook te maken met de regelgeving dat alle telefoons via mini/micro usb opgeladen moeten kunnen worden?
Ik denk het laatste, maar (mijn theorie) het zal ook met de prijs te maken hebben.
Sony maakt meer dan 4 miljoen micro-usb kabels per jaar t.o.v. (schatting) honderduizend magnetische kabels. Dan krijg je dingen als bulk-korting, etc.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Ziet er netjes uit TH0R, ik zit er ook aan te denken deze te kopen. Helemaal omdat de achterkant snel schijnt te krassen en ik bij het opladen niet altijd even goed oplet waar ik hem neerleg.

Ik ben ook nog op zoek naar mooie en een goede nfc/bluetooth in-ear headset... iemand goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Ok, verder met de DK32

Eerste snelle test, met Nokia 1A USB-micro lader aan het dock gekoppeld:
Telefoon opladen van 62% naar 88% ging in 32 minuten. Als ik dat extrapoleer (wat niet helemaal zuiver is) dan ben je in 2 uur klaar met laden.

Vanavond even laden zonder dock, maar met dezelfde kabel.

Wat on99 zegt is misschien nog wel een van de beste voordelen van het dock:
Helemaal omdat de achterkant snel schijnt te krassen en ik bij het opladen niet altijd even goed oplet waar ik hem neerleg.
Naast het feit dat je het klepje voor de micro-usb niet steeds hoeft open te maken, wat de levensduur van dit klepje flink verbeterd.

De DK32 is ook handig als je op snooze wil klikken bij een alarm. Je kunt er makkelijk bij en je telefoon krast niet eerst over je nachtkastje.

De telefoon uit het dock pakken is wat moeilijk, vanwege de magneet. Het dock blijft gewoon aan je Z1 Compact hangen. Ik heb de telefoon er uit gekanteld, volgens mij de enige manier om de telefoon makkelijk met 1 hand uit de DK32 te halen.

Als de DK32 in de pricewatch komt te staan, zal ik een hele korte review plaatsen.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
zaamoot schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:39:
[...]

Hoi TH0R,

Groet,

Thomas
de mijne word ergens tussen 18 februari en 7 maart geleverd (via amazon.de) en ik heb de witte frostcover van krusell dus dan kan ik wel ff foto's maken!

Ik had eerst zo'n magnetische oplaadkabel van qmust maar die laadde echt veeeeel te traag op, na 2 uur was ie nog niet eens halfvol. Ik heb em toen van 3% om 16.30u eraan gelegd en de volgende ochtend (want 's avonds was ie dus nog steeds niet vol) stond ie op 95%. Dus ik hoop dat deze dock het een stuk beter doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:10
__REMCO__ schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:50:
[...]

de mijne word ergens tussen 18 februari en 7 maart geleverd (via amazon.de) en ik heb de witte frostcover van krusell dus dan kan ik wel ff foto's maken!

Ik had eerst zo'n magnetische oplaadkabel van qmust maar die laadde echt veeeeel te traag op, na 2 uur was ie nog niet eens halfvol. Ik heb em toen van 3% om 16.30u eraan gelegd en de volgende ochtend (want 's avonds was ie dus nog steeds niet vol) stond ie op 95%. Dus ik hoop dat deze dock het een stuk beter doet!
Ik zou heel graag de foto's met de Krusell frostcover willen zien. Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze moet halen. Ik ben normaalgesproken niet van de cases, maar omdat de X1c zo snel krassen krijgt ben ik het nu toch aan het overwegen. Tot nu toe bevalt de Krusell mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02

MaDLiVe

.-Observer-.

avec_style schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:01:
[...]

Ik zou heel graag de foto's met de Krusell frostcover willen zien. Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze moet halen. Ik ben normaalgesproken niet van de cases, maar omdat de X1c zo snel krassen krijgt ben ik het nu toch aan het overwegen. Tot nu toe bevalt de Krusell mij het beste.
Ik heb zelf de zwarte bestelt. Ben benieuwd. Tevens benieuwd of mijn DK31 dock met de Compact gaat werken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

Was gisteren onderweg van werk naar huis langs een aantal winkels geweest in mijn zoektocht naar een cover voor de z1c.

Tmobile en Phonehouse konden me beide vertellen dat het nog zeker 2 weken zal duren eer dat ze iets qua protector cases hadden voor de z1c, omdat de telefoon nog maar net uit is.

Ik ben daarom dus ook de zoektocht maar gewoon gestart op het internet. Terwijl ik aan het browsen was was ik ook in gesprek met een aantal mensen van de Bug Community (teamspeak) en ging het op een gegeven moment natuurlijk over mobile devices. Een van de leden daar gaf me een linkje richting een cover wat het voor hem al geruime tijd erg goed doet (ander device, zelfde soort cover).

Heb een bestelling geplaatst voor een tweetal artikelen:
  • AIO LCD Screen Protector Guard for Sony Xperia Z1 Compact
    (via londonmagicstore.co.uk)
  • Sony Xperia Z1 Compact Pudding Smooth Soft Gel Flexible Matte TPU Case
Afwachten nu. Screen Protector komt uit Engeland dus zal er wel zo zijn. Case komt uit China, die zal wat langer onderweg zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Voor de mensen die willen rooten en unlocken (van de bootloader) er is nu een redelijke noobproof guide;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2642081

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Aangezien er ook van die losse magnetische stekkertjes te koop zijn via ebay zie ik nog weinig nut om een dock te kopen. Het enige voordeel van het dock bij mijn Z is dat ik het klepje dicht kan laten, maar dat is bij zo'n losse stekker dus ook niet nodig. En het scheelt ook nog eens behoorlijk in prijs.

[ Voor 46% gewijzigd door SToRM666 op 12-02-2014 12:46 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb alleen nog geen magnetische kabels gezien voor een goede prijs.
Weet iemand misschien of de magnetische kabel voor de Z1 ook voor de Z1c gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dat laatste vroeg ik mij ook af.
Even snel zoeken op Google geeft trouwens al bijna direct een goeie link: $4,75 inclusief verzenden

Is eigenlijk wel goedkoper dan ik verwacht had :P

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 12-02-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Hebben jullie de review van hardware info al gezien? Ook die hebben vooral goede woorden over voor de Z1 Compact: http://nl.hardware.info/r...review-kleiner-maar-beter

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
SToRM666 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:49:
Dat laatste vroeg ik mij ook af.
Even snel zoeken op Google geeft trouwens al bijna direct een goeie link: $2,73 inclusief verzenden

Is eigenlijk wel goedkoper dan ik verwacht had :P
dat klopt. Het is alleen niet duidelijk of het dus voor de Z1c gebruikt kan worden. Kabels die specifiek verkocht worden voor de Z1c kosten meer dan 50 euro. :(

Ik wacht dus even met kopen tot ik zeker weet of de goedkope kabels ook werken icm de Z1c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-10 12:31
Kan die magnetische kabel er eigenlijk in 2 richtingen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avec_style schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:07:
[...]

dat klopt. Het is alleen niet duidelijk of het dus voor de Z1c gebruikt kan worden. Kabels die specifiek verkocht worden voor de Z1c kosten meer dan 50 euro. :(

Ik wacht dus even met kopen tot ik zeker weet of de goedkope kabels ook werken icm de Z1c.
Als de dock van de Z1 werkt op de Z1C dan werkt de kabel toch helemaal ..

Maar ik heb hem een week geleden besteld, zie hem wel verschijnen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
TH0R schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:54:
Hebben jullie de review van hardware info al gezien? Ook die hebben vooral goede woorden over voor de Z1 Compact: http://nl.hardware.info/r...review-kleiner-maar-beter
Het valt me op dat de "buren" iets afwijkende waardes meten dan T.net doet.
Iemand een idee vanwaar deze verschillen? mss toch 2 verschillende display types?

[ Voor 48% gewijzigd door D_Jeff op 12-02-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

MaDLiVe schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:22:
Voor de mensen die willen rooten en unlocken (van de bootloader) er is nu een redelijke noobproof guide;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2642081
Die was inderdaad hier al eerder gepost :>

[ Voor 74% gewijzigd door .je op 12-02-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Als ik trouwens foto1 en foto2 bekijk, dan lijkt die magnetische aansluiting op beide toestellen exact gelijk te zijn. Het belangrijkste is dat de metalen pinnetjes op dezelfde afstand zitten en dat lijkt het geval te zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door SToRM666 op 12-02-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_Jeff schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:42:
Iemand een idee vanwaar deze verschillen? mss toch 2 verschillende display types?
Heb niet goed gekeken, maar andere software?
En er gaan inderdaad (weer) geruchten dat er twee of meer soorten panelen worden gebruikt voor de Z1C...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

En ook hier is hij binnen. Geroot mbv de eerder genoemde tutorial. Rooten is niet heel moeilijk maar kan niet wachten op de one click opties. Mooi toestel, heerlijk klein en dan toch zoveel horsepower ingebouwd. Erg blij mee. Hij past in de DK31 dock van de Z1 met een speciale adapter. Maar cases kun je dan wel vergeten. Dus toch maar de DK31 dock verkopen en de DK32 dock aanschaffen. Jammer dat Sony niet gewoon extra adapter meeleverd. Dit is gewoon melken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guusz schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:09:
Kan die magnetische kabel er eigenlijk in 2 richtingen op?
Nee de kabel kan maar op 1 richting aangesloten worden.

Ik kan bevestigen dat magnetische kabel werkt op zowel de Z1 als Z1 compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 23:22
D_Jeff schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:42:
[...]

Hangt ook gewoon heel erg af van de hardware die je gebruikt om te meten, en de testmethodes. Je kan die metingen gebruiken om op websites de reviews onderling te gaan vergelijken, maar metingen van verschillende websites vergelijken werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Enig idee wanneer we de eerste gebruikerreviews kunnen verwachten ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Nu het toestel 3 dagen hevig in gebruik. Me eerste impressies zijn goed, Scherm ziet er mooi uit, heb een wel AUO paneel, otewel een beetje overdreven contrast. Maar in vergelijking met de oude Z is het wel een verbetering betreft de kijkhoeken. Toestel zelf voelt ook goed aan en de batterij duur is niet verkeerd.

Maar 2 vraagtekens heb ik wel betreft de bouwkwaliteit. Aan de achterkant van het toestel kan ik rondom de magnetische dock connector en de aan en uit knop het frame wat de behuizing indrukken, dit kan echt alleen aan de achterkant rond die punten. Hopelijk levert dit geen probleem betreft de waterdichtheid. Daarnaast, de randen van waar de portcovers in gaat zijn wel aardig scherp. Op mijn oude Xperia Z was het rubbertje bij normaal gebruik al gescheurd bij een toch wel minder scherpe plastic rand. Nu is de rand scherp aluminium waar deze rubbertjes elke keer langs gaan. Hopelijk hebben ze het rubber sterker gemaakt.

Ga wel over op magnetisch laden zodra ik deze kabeltjes binnen heb en data voor op de geheugen kaart doe ik via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
avec_style schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:01:
[...]

u roept, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/P1000637.JPG
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/P1000639.JPG
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/P1000641.JPG
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/P1000642.JPG
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/P1000643.JPG
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/P1000644.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Bedankt voor de foto's. Het ziet eruit als een cover die niet al te veel opvalt. (waar ik ook naar op zoek ben)
Hoe voelt deze cover aan?
Ben je er tevreden mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
edit: /knip

[ Voor 95% gewijzigd door drvinnie op 12-02-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:05:
Nu het toestel 3 dagen hevig in gebruik. Me eerste impressies zijn goed, Scherm ziet er mooi uit, heb een wel AUO paneel, otewel een beetje overdreven contrast. Maar in vergelijking met de oude Z is het wel een verbetering betreft de kijkhoeken. Toestel zelf voelt ook goed aan en de batterij duur is niet verkeerd.

Maar 2 vraagtekens heb ik wel betreft de bouwkwaliteit. Aan de achterkant van het toestel kan ik rondom de magnetische dock connector en de aan en uit knop het frame wat de behuizing indrukken, dit kan echt alleen aan de achterkant rond die punten. Hopelijk levert dit geen probleem betreft de waterdichtheid. Daarnaast, de randen van waar de portcovers in gaat zijn wel aardig scherp. Op mijn oude Xperia Z was het rubbertje bij normaal gebruik al gescheurd bij een toch wel minder scherpe plastic rand. Nu is de rand scherp aluminium waar deze rubbertjes elke keer langs gaan. Hopelijk hebben ze het rubber sterker gemaakt.

Ga wel over op magnetisch laden zodra ik deze kabeltjes binnen heb en data voor op de geheugen kaart doe ik via wifi.
Hoe kun je zien wat voor scherm je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:53:
[...]

Hoe kun je zien wat voor scherm je hebt?
Door deze stappen uit te voeren
open a terminal emulation app (e.g. this one) and enter the following commands:
Code:
cd /sys/devices/mdss_dsi_panel
Code:
cat panel_id
the first three letters of the reply show the manufacturer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
avec_style schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:17:
Bedankt voor de foto's. Het ziet eruit als een cover die niet al te veel opvalt. (waar ik ook naar op zoek ben)
Hoe voelt deze cover aan?
Ben je er tevreden mee?
Het is idd een cover die niet al teveel opvalt. Hij maakt de telefoon wel iets dikker natuurlijk maar ik vind dat niet storend. Ik had eerst de cover van roxfit gekocht maar die waren te groot en pasten niet mooi rond het scherm... Het voelt wel een beetje als plastic aan maar nogmaals, ik vind t niet storend.

Ik heb ze besteld via knaldeals.com en heb de doosjes voorzichtig open gemaakt en degene die ik niet mooi vond retour gestuurd en heb mn geld al terug dus zo kan je verschillende covers proberen!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
wat doet een app als Sprookjesbos op het toestel?

[ Voor 12% gewijzigd door Proxx op 13-02-2014 10:05 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• tcviper
  • Laatst online: 21:27
Als het goed is krijg ik em vandaag eindelijk ook binnen (via redcoon) :) Kan niet wachten, na al die tijd iphone 5s vond ik het tijd voor eens wat anders en ik vind de Sony designs formidabel! Ben zeer benieuwd vanmiddag :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Verwijderd

ondertussen een nieuwe toestel gekregen van tmobile. Ben nog steeds erg tevreden over de z1c! Helaas wel wat domme apps die ik niet kan verwijderen. Dus via uitschakelen enz uitgezet.

• avec_style
Ik heb een vraag voor de mensen die hun telefoon al geroot hebben. Ik heb gelezen dat na het rooten sommige functionaliteit niet meer werkt. (zie quote hieronder)
Proxx schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:46:
bravia engine en wat sony apps kun je niet meer gebruiken geloof ik.
(audio equalizer) doet het ook niet meer geloof ik.
Kunnen jullie nagaan of het bovenstaande inderdaad het geval is bij jullie?

• Proxx
  • Laatst online: 29-05-2024
ik heb mijn toestel pas sinds gisteren en nog niet geroot.
die voorbeelden die ik noemde komen van XDA gebruikers af die het melden.

wat ik verder las over die Bravia engine is dat die gebruiker geen verschil zag... maar meer weet ik er ook niet van.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Welke headset word er geleverd wanneer ik bestel op de T-mobile website?

Before me there were many, after me there will be none

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Als je nog moet bestellen, dan krijg je een bosje bloemen. Was voorheen de Sony MDR-10rc.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

avec_style schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:45:
Ik heb een vraag voor de mensen die hun telefoon al geroot hebben. Ik heb gelezen dat na het rooten sommige functionaliteit niet meer werkt. (zie quote hieronder)

[...]

Kunnen jullie nagaan of het bovenstaande inderdaad het geval is bij jullie?
Alles werkt nog na het rooten, heb mijn telefoon gelijk geroot nadat hij binnen was gekomen, heb de link ergens op de laatste 2 pagina's gepost. Wanneer je je bootloeader unlocked kun je problemen krijgen vanwege DRM keys. Maar het unlocken van de bootloader is eigelijk ook niet nodig voor custom ROMS. Er zijn eigelijk nog geen goeie custom ROMS. Dus ik ben bij root gestopt (enkele Sony zaken verwijderd, en snel apps geinstalled met titanium backup).

1 ding dat ik mis is een uitgebreider powermenu, iemand enig idee hoe je die snel kan installeren? Bij de Z1 stond dit onder developer options.

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Pjottski schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:56:
Als je nog moet bestellen, dan krijg je een bosje bloemen. Was voorheen de Sony MDR-10rc.
Mmh, dan mogen ze de site wel updaten want bij inhoud verpakking staat aangeven dat er een Stereo Headset bijgeleverd word.

Before me there were many, after me there will be none

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dan zal die nog wel geleverd worden, maar blazen ze het niet meer hoog van de toren. En alsnog een bosje bloemen erbij. :)

In mijn bezorgde pakketje van gister zitten geen losse in-ears dopjes.

[ Voor 43% gewijzigd door Pjottski op 13-02-2014 13:14 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 11:23

elsinga

=8-)

In mijn geleverde model (via Ebay uit Oostenrijk) zaten wel in-ear dopjes.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• SToRM666
Bij mij begint het ondertussen ook al flink te kriebelen om de Compact te kopen, dus misschien komend weekend al eens kijken of ik m ergens in het echt kan zien.
tcviper schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:26:
Als het goed is krijg ik em vandaag eindelijk ook binnen (via redcoon) :) Kan niet wachten, na al die tijd iphone 5s vond ik het tijd voor eens wat anders en ik vind de Sony designs formidabel! Ben zeer benieuwd vanmiddag :)
Ik ben wel benieuwd wat je er als iPhone bezitter van vindt.

[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 13-02-2014 13:55 ]

• avec_style
MaDLiVe schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:57:
[...]

Alles werkt nog na het rooten, heb mijn telefoon gelijk geroot nadat hij binnen was gekomen, heb de link ergens op de laatste 2 pagina's gepost. Wanneer je je bootloeader unlocked kun je problemen krijgen vanwege DRM keys. Maar het unlocken van de bootloader is eigelijk ook niet nodig voor custom ROMS. Er zijn eigelijk nog geen goeie custom ROMS. Dus ik ben bij root gestopt (enkele Sony zaken verwijderd, en snel apps geinstalled met titanium backup).

1 ding dat ik mis is een uitgebreider powermenu, iemand enig idee hoe je die snel kan installeren? Bij de Z1 stond dit onder developer options.
Doen de Bravia engine en de audio equalizer het wel bij jou?
Of heb je dat ook verwijderd (als dat al mogelijk is)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

MaDLiVe schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:57:
[...]

Als je root hebt een echte aanrader: Xposed en dan het Advanced Power Menu

Rail Away!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mad Marty schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:54:
[...]

Als je root hebt een echte aanrader: Xposed en dan het Advanced Power Menu
Thanks, zal het bekijken :)
avec_style schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:32:
[...]

Doen de Bravia engine en de audio equalizer het wel bij jou?
Of heb je dat ook verwijderd (als dat al mogelijk is)
Heb het even voor je nagekeken. De audio settings in sound (zoals clearaudio+) werken gewoon. De bravia engine, waar kan ik die vinden ;) Kan alleen X-reality vinden en dat werk ook naar behoren (volgens mij is dat hetzelfde).

Trouwens ik heb een tijd geleden een Sony SBH-52 headset gekocht, en dat werkt echt geweldig met de bijbehorende app en Sony telefoon. Pairen via NFC. Kon zelfs de firmware van de headset bijwerken via mijn telefoon. Kan tevens call-log bekijken en calender items. Gebruikte het eerst op een windows mobile 8 phone en daar werkte het ook prima. Mooie techniek!

[ Voor 22% gewijzigd door MaDLiVe op 13-02-2014 15:23 ]

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41
Zojuist deze telefoon ontvangen bij mn T-mobile verlenging via Coolblue.
1000mb en 200 minuten voor 35eu per maand (incl 10eu korting) en hoefde niks bij te leggen.
Tot mijn verrassing zat er een Sony MDR-10RC (+/- 100eu) in de doos.

Ik ga dit topic in de gaten houden en ook mijn ervaringen posten.
Ben redelijk lang HTC gebruiker geweest maar na de goede ervaringen met Xperia tablet Z ook voor een Sony telefoon gegaan.

Steam: CatBearCow

• avec_style
MaDLiVe schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:22:
Heb het even voor je nagekeken. De audio settings in sound (zoals clearaudio+) werken gewoon. De bravia engine, waar kan ik die vinden ;) Kan alleen X-reality vinden en dat werk ook naar behoren (volgens mij is dat hetzelfde).
Bedankt!
Ik krijg morgen mijn telefoon binnen. Ik zal deze dan ook meteen even rooten.

• TH0R
Sn0wblind schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:05:
[...]

Door deze stappen uit te voeren:

open a terminal emulation app (e.g. this one) and enter the following commands:
Code:
cd /sys/devices/mdss_dsi_panel
Code:
cat panel_id
the first three letters of the reply show the manufacturer
jdi novatek 720p cmd

Dat is Japan Display Inc.

Toestel besteld bij Amazon.de

Trotse vader!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoi, ik bemerkte sinds gisteravond dat de on/off button soms niet reageert om hem uit slaapstand te halen.

Ik wil bijvoorbeeld wat kijken en druk op de zij-knop en dan gebeurd er niks. Na een paar keer drukken en soms na 1-2x drukken en een paar seconden wachten, gaat het scherm pas aan zodat ik kan unlocken.

Ik heb het toestel verder standaard met alleen een foto bij het lock-screen en Stamina modus aan.
De batterij heb ik de eerste x tot 35% laten zakken en toen opgeladen tot 100 (zaterdagavond), vanmiddag had hij nog 10% en vroeg hij om stroom dus ligt nu aan de lader. Hij is niet gevallen of heeft ergens tegenaan gestoten dus ik denk dat er misschien iets is met de contacten onder die knop. Of maak ik me nu te druk om niks?
Net even op google gezocht op "sony xperia z1 compact lagging power button" en daarop vind hij eigenlijk alleen reviews van de Z1c.

Edit: Heb een jdi Novatek scherm

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Verwijderd

TH0R schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:10:
[...]

jdi

Dat is Japan Display Inc.

Toestel besteld bij Amazon.de
Ik heb auo.. Witte telefoon van Coolblue.
http://www.xperiablog.net...riaBlog+%28Xperia+Blog%29

Blijkbaar is de JDI beter..

Doet bij jullie de equalizer het wel in spotify? Volgens mij een algemene bug in z1 en z1 compact

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 19:59 ]

• REDSD
ik heb een auo novatek (van Cool blue gekocht).

Ik heb het scherm even naast mijn Galaxy s3 en iphone 5 gelegd, en het volgende kon ik op het blote oog waarnemen:

- Galaxy s3 was het scherm wat groenig ten opzichte van de z1c
- Iphone 5 en z1c zitten dichter bij elkaar, ik heb geprobeerd ongeveer de zelfde helderhied te gebruiken.

De iphone oogte alles iets fletser, maar ook iets realistischer.
De z1c oogte alles iets contrastrijker, dit is met bravia technology uit.

Op het blote oog zou ik zeggen dat het scherm iets naar blauw nijgt, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar.
Ik zou hem zo niet slechter of beter beoordelen dan een iphone 5 scherm, het contrast laat alles iets mooier ogen, maar niet zozeer realistischer.

Edit:
De foto's zoals hierboven, kan ik bij niet bevestigen, maar voor zo ver ik kan zien is mijn paneel niet zo slecht als in de foto's van de website, ik heb het bescherm plaatje er nog op, omdat cool blue mijn screen protectors vergeten is op te sturen.

Maar zelfs met deze laag er nog op is de kijkhoek nog steeds beter dan op die foto's.

[ Voor 19% gewijzigd door REDSD op 13-02-2014 20:06 ]

• __REMCO__
foto's van de Z1c met frostcover in een DK32 dock. Met het standaard en extra inzetstukje past de telefoon niet dus heb hem nou zonder inzetstukje en dan werkt t ook :)

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/P1000645.JPG
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/P1000646.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
__REMCO__ schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:36:
foto's van de Z1c met frostcover in een DK32 dock. Met het standaard en extra inzetstukje past de telefoon niet dus heb hem nou zonder inzetstukje en dan werkt t ook :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Is dit de frostcover wit of doorzichtig?

Andere vraag, hoe maak je een screenshot :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 11:23

elsinga

=8-)

Screenshot kun je o.a. maken met de kleine apps die onder de []] toets zitten.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:27
Waar hebben jullie de DK32 magnetic docks besteld als ik mag vragen?
Op Sonymobile.nl i guess, ff bestellen, heel handig.

[ Voor 28% gewijzigd door tcviper op 14-02-2014 10:34 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
tcviper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:27:
Waar hebben jullie de DK32 magnetic docks besteld als ik mag vragen?
Op Sonymobile.nl i guess, ff bestellen, heel handig.
Bij amazon.de http://www.amazon.de/Sony...00HQDV9NQ/ref=pd_sim_ce_1

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Termi schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:52:
[...]

Andere vraag, hoe maak je een screenshot :P?
Standaard Smartphone manier (Werkt met Andriod & iOS):
Volume down + Power button langer dan 2 tellen ter gelijker tijd indrukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Termi schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:52:
[...]
Is dit de frostcover wit of doorzichtig?
beide ;) Transparant White :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

__REMCO__ schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:36:

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is echt slecht van Sony. Voor de DK31 icm de Z1 waren er amper covers te vinden waarmee de telefoon in het dock zou passen. Precies hetzelfde euvel met de DK32 dock en de Z1C. Ik verkoop nu mijn DK31 dock in de hoop dat de DK32 icm adapter en frostcover zou gaan passen maar ook dit lijk weer niet het geval. Zelf brengt Sony geen hoesjes uit. Zou zo een smartcover zoals bij de LG G2 of Samsung Galaxy 4 best kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy.dz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Frostcover ziet er erg mooi (en onopvallend uit). Ik vind hem alleen wel duur. Goedkoopste wat ik kan vinden is €17,95.

Ik heb begin deze week deze cover in het zwart binnen gekregen: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Wellicht een goed alternatief. De cover zit strak om de telefoon en is mooi glad waardoor ik hem prima in en uit mijn broekzak kan halen. In totaal was ik inclusief verzenden €3,73 kwijt en had ik hem uit Engeland binnen 4 dagen binnen. Enig nadeel is dat er geen uitsparing is gemaakt voor de magnetic connector. Toch kan ik hem voor dit geld in elk geval wel aanraden!

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/IMG_20140214_124743.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/IMG_20140214_124725.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/IMG_20140214_124715.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/IMG_20140214_124759.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/IMG_20140214_124736.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/IMG_20140214_124828.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Branie1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 18:07
Kun je niet wat van die hoesjes bestellen en dan aan mede tweakers verkopen?? Heb er wel 7,50 voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Vraagje voor de mensen die hun telefoon geroot hebben.
Ik lees dat je een aantal bestanden op de SD kaart van je telefoon moet zetten (tijdens het root proces dus).
Ik heb geen apart SD kaart op het moment. Is het ook mogelijk om deze bestanden op het interne geheugen te plaatsen? (hebben jullie dat geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
avec_style schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:44:
Vraagje voor de mensen die hun telefoon geroot hebben.
Ik lees dat je een aantal bestanden op de SD kaart van je telefoon moet zetten (tijdens het root proces dus).
Ik heb geen apart SD kaart op het moment. Is het ook mogelijk om deze bestanden op het interne geheugen te plaatsen? (hebben jullie dat geprobeerd)
Voordat je gaat rooten moet je een backup maken van je telefoon(een soort van image).
Er bestaat een kans dat er iets mis gaat en zonder back-up wordt het een stuk lastiger je telefoon weer aan de praat te krijgen.

De SD kaart heb je dus in ieder geval nodig voor de back-up, ik weet niet hoe ze dat doen voor telefoons zonder sd, zoals de HTC one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Daar heb je wel een goed punt. Heeft iemand enig idee hoe je dat het beste doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gisteren de Z1c ontvangen, met screenprotector en de al genoemde frostcover. Ben voor een zwarte telefoon gegaan met de witte frostcover, bevalt me prima. Hij zit lekker strak om de telefoon heen, en steekt net boven het scherm uit zodat ook de voorkant wordt beschermd mocht ie plat op de grond vallen. Ook fijn is dat de achterkant ruw is, waardoor die lekker in de hand ligt en er veel minder snel uit zal glippen dan het gladde toestel zelf. De randen van de uitsparingen zijn wel wat aan de scherpe kant, hadden wat meer afgerond mogen zijn. Alles is nog bereikbaar behalve het SIM en SD kaart klepje, dat lijkt me niet erg bezwaarlijk. USB laadklepje gaat nog heel makkelijk open om de kabel aan te sluiten. Heb inmiddels ook een paar van die magnetische laadplugjes besteld uit China, ben benieuwd hoe die bevallen. Als ze binnen zijn zal ik het laten weten.

Toestel zelf is wat kleiner dan de One X die ik had, en wat mij betreft: precies goed. Ligt lekker in de hand, en is prima met één hand te bedienen zonder rare overstrekkende bewegingen met de duim te moeten maken. Schermkwaliteit is prima, mooie kleuren, goed contrast en zeer goede helderheid. Heb even gekeken, en zelf het AUO scherm. Kijkhoeken zijn goed, geen kleurverschuivingen maar wel iets minder goed contrast. In vergelijking met de One X merkbaar, maar die heeft dan ook wel een bijzonder scherm.

Volumeknopje is wat klein, maar wel stevig zodat per ongeluk indrukken niet snel gebeurt. Camera knopje heeft halve en hele indrukstand, en vind ik echt een nuttige toevoeging. Speaker aan de onderkant geeft aardig geluid en flink volume. Geluid tijdens bellen is redelijk, maar haalt de kwaliteit van oude nokia's niet helaas, al is dan bij geen enkele smartphone het geval vrees ik. De softwareoptie om de geluidskwaliteit te verbeteren vond ik vrij nutteloos.

Accuduur ziet er op het eerste gezicht prima uit. Nu 1h30min scherm aan gehad, allerhande apps geïnstalleerd, kwartiertje gebeld en nog bijna 80% batterij. Hij maakt een goede verbinding met het wifi netwerk, lte signaalsterkte is thuis beperkt, road-tests van hoe goed de gsm/hsdpa/lte ontvangst is moet ik nog doen. Wat heel erg merkbaar is, is hoe soepel en snel alles draait op dit toestel. Heerlijk gewoon.

Ben vooralsnog erg tevreden. Moet wel even wennen aan de standaard apps, was wel erg gehecht aan HTC's sense-skin, mis die een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Jay-K schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:22:
Welke headset word er geleverd wanneer ik bestel op de T-mobile website?
als je nog interesse hebt in zo'n headset: V&A aangeboden: Sony MDR-10RC (Wit) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy.dz
Branie1981 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:44:
Kun je niet wat van die hoesjes bestellen en dan aan mede tweakers verkopen?? Heb er wel 7,50 voor over
Ik zal hem voor je bestellen. In welke kleur wil je hem?

Er zit trouwens ook nog een gratis screenprojector bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:02
Heb hem nu een sinds vorige week dinsdag in mijn bezit als ik het goed heb.
Via Studentenmobiel besteld inclusief de MDR-10RC

Accu gaat echt lang mee, eindelijk weer eentje die meerdere dagen mee gaat als je niets anders doet dan een beetje facebooken/internetten/whatsappen/bellen.
De 'bescherming' van de aansluitingen ben ik sceptisch over, in ieder is hij nu nog waterdicht, maar denk dat daarin wel de zwakste schakel zit. Vorige Xperia S ging dat klepje vrij snel kapot namelijk.

Net even gekeken wat voor scherm en het is de: jdi novatek 720p cmd
Las hierboven dat die 'beter' zou zijn, maar daar heb ik verder geen ervaring mee of kennis over!

al met al prima telefoon! Ben er zeer tevreden over en nog geen mankementen kunnen ontdekken.
Hij is snel, ligt lekker in de hand, fatsoenlijk gewicht (dat je ook echt iets in de hand hebt) en accu is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Thommy.dz: Welke kleuren zijn leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy.dz
D_Jeff schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:04:
@Thommy.dz: Welke kleuren zijn leverbaar?
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/S-LINE-WAVE-GEL-CASE-COVER-FOR-NEW-SONY-XPERIA-Z1-COMPACT-SCREEN-PROTECTOR-/00/s/MTM0MFgxNjAw/z/fIgAAMXQlgtS56PO/$_12.JPG

Zwart, rood, paars, rose, wit, donkerblauw.

Wellicht een idee dat geïnteresseerden een PM sturen. Bestellen van een hoesje is denk ik iets te off topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

avec_style schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:30:
Daar heb je wel een goed punt. Heeft iemand enig idee hoe je dat het beste doet?
Je moet een aantal keer een tft file flashen en dan wipen. Die files op je interne geheugen zetten moet je dan ergens daarna doen ipv. daarvoor. De kans dat er iets mis gaat is vrijwel nihiel. Je kan namelijk gewoon opnieuw een tft flash file flashen vanuit de bootloader. Het beste zou gewoon zijn om een el cheapo flash kaartje te komen. Wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vf7QWsO.jpg
http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649
Ik wil iedereen afraden deze lader te gebruiken
Mijn telefoon ging meteen rebooten en startte toen op in veilige modus, was daarna een aantal instellingen kwijt (lay-out van homescreen, toetsenbordinstellingen)
bovendien past hij niet eens goed op de telefoon en blijft hij niet zitten (hij valt er steeds af)
waardeloos ding en dus ook nog mn telefoon in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Ik heb even wat foto's gemaakt van het bealdscherm (type: auo) zodat mensen een indruk krijgen over de schermen vergeleken met twee andere goede schermen. De galaxy s3 (links) en de iphone 5 (rechts).

De foto's zijn aardig goed gelukt en geven een goed beeld van de verschillen.
Vooral de foto van game of thrones laten de kleur en contrast verschillen goed zien.
De iphone 5 heeft het beste scherm, de kleuren kloppen gewoon het contrast is realistisch.
De z1 compact heeft net als de s3 een verhoogd contrast, maar de s3 heeft een wat groenige tint er overheen, waar de z1 compact ligt naar het blauw neigt.
Maar bij de z1 compact is de blauwige tint op het blote oog eigenlijk niet goed te zien.

De foto met het gebakje laten beide het gebrek zien wat je krijgt als je het contrast om hoog gooit.
De schaduw toont artifacts in zowel de s3 als de z1 compact, de iphone toont deze foto wel helemaal goed.

Hopelijk heeft iemand er wat aan, voor mij persoonlijk is het verschil tussen de iphone en z1c redelijk nihiel wanneer de helderheid op automatisch staat.
Voor de foto's heb ik van alle telefoons de helderheid op 100% gezet.

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1-s3-iphone5/thumb_DSC_0033.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
MaDLiVe schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:22:
[...]

Je moet een aantal keer een tft file flashen en dan wipen. Die files op je interne geheugen zetten moet je dan ergens daarna doen ipv. daarvoor. De kans dat er iets mis gaat is vrijwel nihiel. Je kan namelijk gewoon opnieuw een tft flash file flashen vanuit de bootloader. Het beste zou gewoon zijn om een el cheapo flash kaartje te komen. Wel zo veilig.
Nou ik vind het nog een lastige toer bij Sony. (Zoals ik vorig jaar ook in het Xperia S topic opmerkte). Voorlopig is mijn telefoon op zwart rond stap 12 en kan ik op geen enkele manier meer een TFT (terug) flashen. " ERROR - Error flashing. Aborted" etc etc. Ik kan het niet aanraden. (Windows 8.1)

Edit: met 'skip verification' en een nieuwe generic lijkt er iig weer leven in te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door drvinnie op 14-02-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Net een paar uur geleden met T-Mobile klantenservice gebeld vanwege de haperende knoppen. Ik krijg van de week een nieuw toestel en ook hij hoorde dat de speaker was gaan "ploppen".

Best raar, maar ja, goed opgelost hoop ik.

Verder ben ik er tevreden over, maar helaas heb ik een toestel met wat kleine foutjes.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Gister had ik na een restart een melding met een gele driehoek en een uitroepteken over een update van een Google app. Ik drukte dat die te snel weg maar nou kan ik die nergens meer vinden... Iemand anders die melding ook gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Nee nog niet gezien in mijn statusbalk, dat of ik hem over het hoofd gezien door de vele meldingen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 18:59
Kreeg ook een melding en dacht dat het misschien wel 4.4 zou zijn. Was wel een systeemupdate met de hele procedure van koppelen,min. 50% batterijvermogen en restart, etc. Staat nu op 4.3 en dan 14.2.A.1.114.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjkellner
  • Laatst online: 20-10 03:25
hoe stel je profielen in (zoals werk, prive, vergadering etc.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:24:
[afbeelding]
http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649
Ik wil iedereen afraden deze lader te gebruiken
Mijn telefoon ging meteen rebooten en startte toen op in veilige modus, was daarna een aantal instellingen kwijt (lay-out van homescreen, toetsenbordinstellingen)
bovendien past hij niet eens goed op de telefoon en blijft hij niet zitten (hij valt er steeds af)
waardeloos ding en dus ook nog mn telefoon in de war.
Lijkt op de mijne, maar ik heb er dan nog een Sony logo opstaan. Kwam in een Sony doosje ook. Geen idee of het een nepperd is. Mijne werkt wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
En waar heb je die besteld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ebay ook, en hij liet me telefoon net ook herstarten.....

Deze heb ik http://www.ebay.com/itm/G...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 18:59
Iemand al eens geprobeerd een widget aan het lockscreen toe te voegen? Volgens mij is dat (standaard) onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMKAAS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 12:10
Ik heb sinds eergisteren deze telefoon maar heb 1 groot probleempje die hopelijk door iemand hier is op te lossen, namelijk:
Mijn kalenders syncen niet! Althans, ik probeer mijn google kalenders te syncen, maar zodra ik deze aandruk en terug ga naar de kalender staat er niks.
Als ik dan weer ga kijken bij de lijst met kalenders die ik kan syncen staan ze er ook niet meer tussen. Dan moet ik eerst de kalender app sluiten en weer openen, en dan staan ze er weer voor eventjes.
Dit gebeurt zowel met de stock app als met bv Business Calender.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met deze of wellicht een andere recente android telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haya99 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:35:
Iemand al eens geprobeerd een widget aan het lockscreen toe te voegen? Volgens mij is dat (standaard) onmogelijk.
Kan gewoon hoor, ik heb pattern unlock en als ik boven de pattern naar links swype kan ik widgets wijzigen/toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09-2023
Hallo
Ik wil de z1c gaan bestellen, ik heb echter een hi abonnement die ik kan gaan verlengen.
Nu las ik dat hi deze telefoon niet levert, betekent dit dat ik dan moet overstappen naar tmobile?
Of kan ik mijn hi abonnement gewoon verlengen en de telefoon er toch bij krijgen via een ander verkooppunt?

Hoop dat iemand mij kan helpen aan een z1C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Laatst online: 17-10 23:49
Heb sinds gisteren de z1c met verlenging van Hi. Bij belsimpel.nl maar kan ook bij andere aanbieders. Geen probleem dus.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Pagina: 1 ... 7 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen