Klinkt meer als dit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1656324Taart schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:13:
Sinds ik whatsapp heb geüpdatet, krijg ik regelmatig de melding 'u hebt mogelijk nieuwe berichten' met veel kabaal en trilfunctie, terwijl ik Stamina modus aan heb en juist níet wil dat ik telkens meldingen krijg van whatsapp. Ik kan dit niet veranderen in de instellingen van de telefoon (bij stamina en meldingen lijkt alles goed te staan), noch in die van whatsapp (instellingen staan gewoon goed, bovendien trilt het toestel terwijl dat niet in whatsapp is ingesteld, lijkt dus iets van de telefoon zelf). Tips?
Laat je browser een volledige reset doen. Volle reset voor je Z1C lijkt me niet nodig.
1) Alle verwijder opties aanvinken in Chrome / <alternate browser>
2) Instellingen -> Apps -> Chrome/Browser -> stoppen -> cache wissen -> Gegevens wissen
Optioneel:
3) Verwijderen, reboot, reinstall
4) Doe hetzelfde met Android System WebView (mits je op 5.x.x zit)
1) Alle verwijder opties aanvinken in Chrome / <alternate browser>
2) Instellingen -> Apps -> Chrome/Browser -> stoppen -> cache wissen -> Gegevens wissen
Optioneel:
3) Verwijderen, reboot, reinstall
4) Doe hetzelfde met Android System WebView (mits je op 5.x.x zit)
[ Voor 10% gewijzigd door D_Jeff op 02-02-2017 16:50 ]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Deze melding komt op mijn Xperia Z3 nu ook met enige regelmaat naar voren.Taart schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:13:
Sinds ik whatsapp heb geüpdatet, krijg ik regelmatig de melding 'u hebt mogelijk nieuwe berichten' met veel kabaal en trilfunctie, terwijl ik Stamina modus aan heb en juist níet wil dat ik telkens meldingen krijg van whatsapp. Ik kan dit niet veranderen in de instellingen van de telefoon (bij stamina en meldingen lijkt alles goed te staan), noch in die van whatsapp (instellingen staan gewoon goed, bovendien trilt het toestel terwijl dat niet in whatsapp is ingesteld, lijkt dus iets van de telefoon zelf). Tips?
Lijkt een issue (functionaliteit) te zijn van Sony blijkbaar?

Ik heb deze melding ook met een Z1 Compact.. Best vervelend..
Ik heb een Moto G4 en krijg deze melding ook met enige regelmaat, sinds een week of twee.jeeesper schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:36:
[...]
Deze melding komt op mijn Xperia Z3 nu ook met enige regelmaat naar voren.
Lijkt een issue (functionaliteit) te zijn van Sony blijkbaar?
Dus niet alleen Sony...
Verwijderd
Op mijn Sony Z5 Compact heb ik sinds kort ook dit issue. Erg storend. Is er al een oplossing bekend?
Ook ik heb bovengenoemd fenomeen nog nooit ervaren op mijn Z1c met laatste voor "Customized NL" beschikbare ROM en laatste versies van alle apps.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De accu is bij mijn Z1C niet echt meer in goed, bij 60% valt de telefoon uit. Nu wil ik hem dus vervangen en zie ik de originele 2300 mAh overal te koop, maar ik zie op Aliexpress ook een 3000 mAh accu staan. Iemand hier toevallig ervaring mee? Zelf ben ik daar een beetje huiverig voor (china, namaak, samsung note 7), ondanks de goede reviews.
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat de camera app geen foto's meer opslaat. Na het nemen van een foto blijft de animatie van het opslaan maar lopen en wanneer ik de app afsluit is de foto niet opgeslagen.
Het geheugen zit niet vol (zowel intern als SD card +1GB vrij) en met andere apps zoals whatsapp en telegram kan ik de camera nog wel gewoon gebruiken. Telefoon herstarten helpt ook niet.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen behalve een fabrieksreset?
Het geheugen zit niet vol (zowel intern als SD card +1GB vrij) en met andere apps zoals whatsapp en telegram kan ik de camera nog wel gewoon gebruiken. Telefoon herstarten helpt ook niet.
cache enzo van camera wissen al geprobeerd?MadMarky schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:33:
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat de camera app geen foto's meer opslaat. Na het nemen van een foto blijft de animatie van het opslaan maar lopen en wanneer ik de app afsluit is de foto niet opgeslagen.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Cache en app gegevens van de camera inmiddels gewist maar helaas geen verschil in gedrag.
Heb het probleem inmiddels wel achterhaald:
Doordat ik de gegevens van de camera app gewist had moest ik alle voorkeuren weer opnieuw instellen. Dit heb ik in eerste gedaan zoals ze stonden. Toen ik er echter later voor koos om foto's op te slaan op het interne geheugen ipv op de SD card werkte het opslaan ineens wel weer
Toch vreemd aangezien de card maar halfvol staat. Zal het voor nu wel zo laten staan en de foto's regelmatig backuppen naar SD.
Heb het probleem inmiddels wel achterhaald:
Doordat ik de gegevens van de camera app gewist had moest ik alle voorkeuren weer opnieuw instellen. Dit heb ik in eerste gedaan zoals ze stonden. Toen ik er echter later voor koos om foto's op te slaan op het interne geheugen ipv op de SD card werkte het opslaan ineens wel weer
Toch vreemd aangezien de card maar halfvol staat. Zal het voor nu wel zo laten staan en de foto's regelmatig backuppen naar SD.
Heeft iemand hier wel eens TWRP geupgrade naar versie 3.x? Ik gebruik (zoals velen) XZDualRecovery met TWRP 2.8.7.0 & PhilZ Touch 6.59.0. Ik vraag me af of ik versie 3.x van de site van TeamWin kan flashen in recovery, of zou dat de recovery compleet vernaggelen? Mij is sowieso niet helemaal duidelijk waarom voor de Z-serie een aparte dualrecovery is gemaakt. Betekent dit soms dat de versie van Teamwin niet werkt met de Z1 compact en hiervoor een speciale versie is gemaakt? De reden dat ik TWRP wil upgraden is voor (hopelijk) de encryptie support. Ik heb mijn Z1c onlangs als test encrypted, maar dat lijkt niet te werken met TWRP 2.8.7.0, hij accepteert het wachtwoord niet. Ik heb daarna getest met mijn Nexus 7 met TWRP 3.x en daar lukt het wel om een encrypted partition te lezen in recovery. Hopelijk geldt dit ook voor de Z1c. Ik wil echt encryptie gebruiken, wel net zo veilig 
En voordat ik aan de slag ga met het upgraden van TWRP, is er ook een manier om je recovery partition te backuppen, in geval het mis gaat?
En voordat ik aan de slag ga met het upgraden van TWRP, is er ook een manier om je recovery partition te backuppen, in geval het mis gaat?
[ Voor 3% gewijzigd door segil op 17-03-2017 18:37 ]
Vandaag de accu van mijn Z1C vervangen. Accu via Ebay (13 euro) en achterkant met lijmlaag via Aliexpress (7 dollar) besteld.
Ik had van tevoren wat filmpjes bekeken en het leek een makkelijk klusje te worden. Alleen had ik even niet in de gaten dat het dunne achterkantje met lijmlaag die los moet iets anders is als waar de zwarte rand op de mobiel begint... Gevolg, enorm veel geklooi, kapotte vingers, kapotte plectrum en halve mobiel gesloopt

Maar goed, alles werkt nog, accu zit erin en ik heb er een stevige silicon case omheen waardoor het goed bij elkaar blijft. Voor een mobiel van ruim 3 jaar oud kan die er weer even tegenaan
Alleen even onthouden dat hij niet meer zo waterdicht is 
EDIT: helaas, niet alles werkt meer even goed, de camera kan niet meer goed scherpstellen....
Nou ja, dan maar wat vaker de iPhone van het werk mee
Ik had van tevoren wat filmpjes bekeken en het leek een makkelijk klusje te worden. Alleen had ik even niet in de gaten dat het dunne achterkantje met lijmlaag die los moet iets anders is als waar de zwarte rand op de mobiel begint... Gevolg, enorm veel geklooi, kapotte vingers, kapotte plectrum en halve mobiel gesloopt

Maar goed, alles werkt nog, accu zit erin en ik heb er een stevige silicon case omheen waardoor het goed bij elkaar blijft. Voor een mobiel van ruim 3 jaar oud kan die er weer even tegenaan
EDIT: helaas, niet alles werkt meer even goed, de camera kan niet meer goed scherpstellen....

Nou ja, dan maar wat vaker de iPhone van het werk mee
[ Voor 8% gewijzigd door FoxLenny op 03-04-2017 19:37 ]
Ha, daar ging een vriend van me ook al mee de fout in. Hij heeft uiteindelijk maar een nieuwe midden body besteld want hij wilde hem toch wel weer mooi hebben.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verdorie, vandaag is er een barst in het glas gekomen en het lijkt erop dat de touch niet meer werkt. 
Ik zie nog wel beeld en ik lees dat het mogelijk is dat alleen de digitizer defect is, maar het LCD scherm nog wel goed is. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de digitizer?
Ik snap niet hoe dit gebeurd is. Er zit/zat een tempered glass laag overheen en ik ging er vanuit dat daarmee het scherm niet kapot kan gaan. Glas water erover, en opeens zit er ook een barst in het scherm zelf.
Ik zie nog wel beeld en ik lees dat het mogelijk is dat alleen de digitizer defect is, maar het LCD scherm nog wel goed is. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de digitizer?
Ik snap niet hoe dit gebeurd is. Er zit/zat een tempered glass laag overheen en ik ging er vanuit dat daarmee het scherm niet kapot kan gaan. Glas water erover, en opeens zit er ook een barst in het scherm zelf.
Waarom heb je het daar allemaal besteld en niet bijvoorbeeld hier: https://www.gsmpunt.nl/ba...cu-lis1529erpc-origineel/FoxLenny schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:54:
Vandaag de accu van mijn Z1C vervangen. Accu via Ebay (13 euro) en achterkant met lijmlaag via Aliexpress (7 dollar) besteld.
?
Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe Z3 compact accu en deze site komt als eerste naar voren in Google. Ik neem aan dat het bij de Z1c ook wel zo zal zijn. Om de lijm na, zit alles erbij.
Edit ik zie het al, je ging voor de grotere accu. Ik vertrouw niet meer op replica accu's, voor mij alleen maar originele accu's in mijn telefoon, camera en laptop.
[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 05-04-2017 19:33 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
GoedkoperKiswum schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:31:
[...]
Waarom heb je het daar allemaal besteld en niet bijvoorbeeld hier: https://www.gsmpunt.nl/ba...cu-lis1529erpc-origineel/
?
Is een originele accu van Duitse shop met prima feedback, ga er vanuit dat het ook echt een originele is.
Achterkant is ook een stuk goedkoper, en daar maakt het me weinig van uit dat het niet origineel is, het ging me vooral om de plakrand die erop zat.
Ik ga dit topic verlaten. Z1 Compact van mn vriendin heeft nu weer accu problemen(paar maanden geleden nieuwe accu in gezet). Hebben nu een S7 gehaald. Die kan weer even vooruit! 
Succes met de toestellen!
Geen enkele telefoon is probleemloos. Ik ging schreeuwend weg bij Sony, naar samsung toe. Nu daar ook gillend gek weg.
Share and Enjoy!
Daarom heb ik zelf al jaren een LG G2 die ik naar tevredenheid gebruik! Geen problemen mee gehad!GreNade schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:48:
Geen enkele telefoon is probleemloos. Ik ging schreeuwend weg bij Sony, naar samsung toe. Nu daar ook gillend gek weg.
Een vriend van mij had een G2, die had constant issues met de headphone jack na de kitkat update. Nooit gefixt door LG, reparatiecentrum kon ook niets vindenEwivis schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:59:
[...]
Daarom heb ik zelf al jaren een LG G2 die ik naar tevredenheid gebruik! Geen problemen mee gehad!
Share and Enjoy!
Zo is er altijd wel wat bij elke telefoon. Je moet geluk hebben lijkt. Het zijn net auto's!GreNade schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:00:
[...]
Een vriend van mij had een G2, die had constant issues met de headphone jack na de kitkat update. Nooit gefixt door LG, reparatiecentrum kon ook niets vinden
(nu maar weer ontopic lijkt me ;-) )
Precies, en daarom zeg ik dat geen enkele telefoon perfect is. De een is alleen wat dichter bij perfect dan de andereEwivis schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:03:
[...]
Zo is er altijd wel wat bij elke telefoon. Je moet geluk hebben lijkt. Het zijn net auto's!
(nu maar weer ontopic lijkt me ;-) )
Share and Enjoy!
Oh noooo! En dat terwijl jij meerdere mensen (incl. mijzelf) om bij versleten accu niet meteen het toestel af te danken!Ewivis schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:58:
Ik ga dit topic verlaten. Z1 Compact van mn vriendin heeft nu weer accu problemen(paar maanden geleden nieuwe accu in gezet). Hebben nu een S7 gehaald. Die kan weer even vooruit!
Maar snap je wel. Zelf gaat, na 3 jaar trouwe dienst, mijn Z1c waarschijnlijk begin komende zomer ook wel vervangen worden. En die van m'n vriendin, met 2,5 jaar op de teller, ook. Ze doen het nog steeds, maar zo langzamerhand halen de apps, hogere geheugen vereisten en alle ontwikkelingen de toestellen wel in. En beide toestellen beginnen ook steeds vaker spontaan te rebooten zonder dat er noemenswaardige veranderingen qua ROM of apps zijn.
Waarschijnlijk wordt het voor mij een Xperia XZs (wanneer reviews geen enorme showstoppers aan het licht brengen en wanneer de eerste 100 euro's van de prijs zijn geschaaft). Het liefst had ik een XZs-compact gezien maar het lijkt erop dat Sony ook is gezwicht en dat er in het high-end segment geen compacte toestellen meer komen. De XZs zit voor mij nog net op het randje van "OK, valt mee te leven".
Voor vriendinlief moeten we nog maar even kijken hoe en wat. Grootte speelt voor haar sowieso niet echt een rol (iets met een handtas en zo ).
Maar wat was/is de Z1c toch een geweldig toestel. En dat zegt wat. Ik heb nog nooit langer dan 1,5 jaar gedaan met een Android smartphone maar zelfs dumb phones haalden bij maar net 2 jaar.
Ga m zeker missen.
@eymey
Wat mij betreft is er nog hoop, ik vrees echter voor de middelmatige specs en net te hoge prijs.
Begin september is de IFA in Duitsland, het zou mooi zijn als er 3 keer op rij een compact telefoon wordt aangekondigd op die beurs (Z3c, Z5c en Xc). Tijdens de MWC in Barcelona is slechts 1 keer een Compact versie aangekondigd en dat was de Z1c (Japan Z1f).Waarschijnlijk wordt het voor mij een Xperia XZs (wanneer reviews geen enorme showstoppers aan het licht brengen en wanneer de eerste 100 euro's van de prijs zijn geschaaft). Het liefst had ik een XZs-compact gezien maar het lijkt erop dat Sony ook is gezwicht en dat er in het high-end segment geen compacte toestellen meer komen. De XZs zit voor mij nog net op het randje van "OK, valt mee te leven".
Wat mij betreft is er nog hoop, ik vrees echter voor de middelmatige specs en net te hoge prijs.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Idd. De Xc is gewoon nét iets te middelmatig. De camera is dan wel goed en met de SoC valt ook te leven om wille van de accuduur.
Maar vooral dat ie geen IP rating heeft is dan weer zonde. En hoe dan ook mist het gewoon de wow factor die destijds de z1c had
Maar vooral dat ie geen IP rating heeft is dan weer zonde. En hoe dan ook mist het gewoon de wow factor die destijds de z1c had
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 06-04-2017 21:11 ]
Na bijna 3 jaar trouwe dienst is de z1c in de lade verdwenen. Spontaan rebooten en af en toe blijven hangen of uitvallen... Ik kon er niet meer op vertrouwen. Doordat de opvolger minder waterdicht is en ik de camera ook erg belangrijk vind is de vervanger een Samsung Galaxy s7 geworden. wel iets groter maar nog net acceptabel....
Steeds vaker heb ik problemen met de powerbutton aan de zijkant. Om het scherm uit te zetten, heb ik een button op het startscherm geïnstalleerd, maar om het scherm aan te zetten heb ik nog geen goede oplossing.
-Is dit probleem herkenbaar?
-Zou factory reset hierbij nog uit kunnen maken? Toestel is 2 jaar oud, kan me voorstellen dat stof uiteindelijk de das omdoet.
-Is er een andere mogelijkheid om het scherm/toestel aan te zetten?
En anders:
-Heeft iemand een goede opvolger voor hun Sony Xperia Z1 compact gevonden? Compact en android? De Xperia X Compact of de Samsung Galaxy a3 vind ik nog niet zo heel denderend.
-Is dit probleem herkenbaar?
-Zou factory reset hierbij nog uit kunnen maken? Toestel is 2 jaar oud, kan me voorstellen dat stof uiteindelijk de das omdoet.
-Is er een andere mogelijkheid om het scherm/toestel aan te zetten?
En anders:
-Heeft iemand een goede opvolger voor hun Sony Xperia Z1 compact gevonden? Compact en android? De Xperia X Compact of de Samsung Galaxy a3 vind ik nog niet zo heel denderend.
Draai ook sinds een tijdje op LineageOS 14.1. Deze rom heeft net een update gehad met een nieuwe kernel, draait nog net zo stabiel als eerder maar nu met security fixes (incl. BlueBorne!).
De JIT/ART hybride compiler van Android 7 is erg chill, niet dat gezeik van apps optimaliseren en lang wachten bij installatie.
Link naar de ROM: https://forum.xda-develop.../development/rom-t3657384
De JIT/ART hybride compiler van Android 7 is erg chill, niet dat gezeik van apps optimaliseren en lang wachten bij installatie.
Link naar de ROM: https://forum.xda-develop.../development/rom-t3657384
Ik heb voor de liefhebbers nog een zwarte achterkant, een sony protector voor het touchscreen en een hoeshe voir een z1 conpact.
Pm graag voor interesse. Anders doe ik ze weg
Pm graag voor interesse. Anders doe ik ze weg
ik heb regelmatig dat wanneer ik m'n telefoon unlock met de fingerprint, dat ie dan de camera opent, terwijl ik ZEKER weet dat ik het cameraknopje niet heb aangeraakt.
Herkenbaar?
Herkenbaar?
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Dan hou je het knopje ingedrukt. Of blijft hangen.Tusk schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:06:
ik heb regelmatig dat wanneer ik m'n telefoon unlock met de fingerprint, dat ie dan de camera opent, terwijl ik ZEKER weet dat ik het cameraknopje niet heb aangeraakt.
Herkenbaar?
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Dat lijkt me sterk, de z1 compact heeft geen vingerafdrukscannerTusk schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:06:
Herkenbaar?
Share and Enjoy!
shit ik heb gewoon het verkeerde topic uit mijn bookmarks gevist ! Excuses!
Gaat op de XZ1 compact
Gaat op de XZ1 compact
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ja, ik weet het. Een hele oude phone maar dit topic toch eens even nieuw leven inblazen en kijken of iemand mij ermee kan helpen.
Ik heb deze telefoon nog liggen en wil mijn dochter een inhouse mobile geven (discussies over wel of niet nodig zijn overbodig).
Om nu een account aan te maken voor mijn dochter moet het toestel minimaal hoger dan Android 5.1.1 zijn. Helaas is dit nu net waar dit toestel op is geeindigd. Dus, rooten en bijv. Lineage erop knallen.
Maar nu komt het, ik krijg de boatloader niet unlocked. Wanneer ik in command prompt zit gaat hij op zoek naar het device maar kan hij hem niet vinden. Blijft dus oneindig zoeken.
Het probleem zal hem zitten in de drivers voor de telefoon. Ik krijg hem in 'fastboot;' modus aan de pc maar de drivers updaten gaat niet. Als ik de drivers download (platform tools) kan hij de updates daarin niet vinden.
Iemand die mij hiermee kan helpen? Ook omdat de drivers die ik nodig denk te hebben vaak al verwijderd zijn, waarschijnlijk in verband met ouderdom.
Ik heb deze telefoon nog liggen en wil mijn dochter een inhouse mobile geven (discussies over wel of niet nodig zijn overbodig).
Om nu een account aan te maken voor mijn dochter moet het toestel minimaal hoger dan Android 5.1.1 zijn. Helaas is dit nu net waar dit toestel op is geeindigd. Dus, rooten en bijv. Lineage erop knallen.
Maar nu komt het, ik krijg de boatloader niet unlocked. Wanneer ik in command prompt zit gaat hij op zoek naar het device maar kan hij hem niet vinden. Blijft dus oneindig zoeken.
Het probleem zal hem zitten in de drivers voor de telefoon. Ik krijg hem in 'fastboot;' modus aan de pc maar de drivers updaten gaat niet. Als ik de drivers download (platform tools) kan hij de updates daarin niet vinden.
Iemand die mij hiermee kan helpen? Ook omdat de drivers die ik nodig denk te hebben vaak al verwijderd zijn, waarschijnlijk in verband met ouderdom.

Account aanmaken op de computer, en dan inloggen op de telefoon?soskes schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:35:
Ja, ik weet het. Een hele oude phone maar dit topic toch eens even nieuw leven inblazen en kijken of iemand mij ermee kan helpen.
Share and Enjoy!
Dat heb ik dus al gedaan jah. Maar aangezien mijn dochter geen 12 jaar oud is moet ik een ouder account aanmaken en blijkbaar kan ik haar daar niet mee aan melden op android onder 5.1.1.
Dus vandaar de vraag om hulp.
" Zorg eerst dat je kind een apparaat met Android Nougat (7.0) of hoger heeft"
Dus vandaar de vraag om hulp.
" Zorg eerst dat je kind een apparaat met Android Nougat (7.0) of hoger heeft"
[ Voor 20% gewijzigd door soskes op 15-09-2018 12:56 ]
Ik kan met de Z1C gewoon switchen tussen users. Geen root, laatste build qua updates.
Sony heeft juist al een langere tijd ondersteuning ingebouwd zitten, Google heeft het later overgenomen
Sony heeft juist al een langere tijd ondersteuning ingebouwd zitten, Google heeft het later overgenomen
Heeft iemand goede ervaringen met de installatie van LineageOS op de Z1c?
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen