Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb veel problemen met het afspelen van muziek vanaf een 32GB sd kaartje.

Veel nummers lopen vast maar niet allemaal, sommige doen het wel gewoon altijd. Ze lopen voor wat ik gemerkt heb altijd op dezelfde plek vast, andere nummers selecteren heeft dan geen zin, sterker nog de hele app (officiële die er op staat van sony) speelt dan niks meer af hij zit niet vast ofzo maar vertikt het om nog iets af te spelen.

App geforceerd sluiten en opnieuw proberen heeft ook geen zin.

Ik heb een andere muziek app geïnstalleerd maar die lijkt helemaal niks af te kunnen spelen.

Zijn deze problemen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Gevalletje hik met zijn database. Eerst moet de media door een 'crawler' (AKA Media / Media Server) gevonden worden en toegevoegd.

Het is niet de eerste keer dat Media een hik heeft.

Maak een back up van de meuk die op de SD kaart staat, formatteer de SD kaart vanuit je GSM en probeer het opnieuw. Je kan eventueel met een Media programma van Sony deze nummers checken op rare codecs.

Kijk verder of je het proces Media kan vinden in je actieve app list of in de app cache list.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 15:50
Ik zit nu op de tweede dag, in de 3e 'ontlading' met de nieuw geplaatste accu.

Ik weet nog niet of ik er heel erg op vooruit gegaan ben met de oude accu.

De oude accu haalde ik 's ochtends rond 07:00 van de lader. En met weinig tot geen verbruik (dus veel standby) zat ik aan het einde van de avond rond de 20%. Gisteren zat ik, bij de eerste ontlading, 's avonds om 19:00 al helemaal zonder stroom.

Accu opgeladen, HD filmpjes playlist op Youtube aangezet en dan kan ie wel weer gerust 3,5 uur met het scherm aan blijven en dan nog 30% over hebben rond 0:00. En afgelopen nacht dus weer naar 100% geladen.

Eens kijken waar ie vandaag op uit komt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 21:45
eymey schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:04:
Ik zit nu op de tweede dag, in de 3e 'ontlading' met de nieuw geplaatste accu.

Ik weet nog niet of ik er heel erg op vooruit gegaan ben met de oude accu.

De oude accu haalde ik 's ochtends rond 07:00 van de lader. En met weinig tot geen verbruik (dus veel standby) zat ik aan het einde van de avond rond de 20%. Gisteren zat ik, bij de eerste ontlading, 's avonds om 19:00 al helemaal zonder stroom.

Accu opgeladen, HD filmpjes playlist op Youtube aangezet en dan kan ie wel weer gerust 3,5 uur met het scherm aan blijven en dan nog 30% over hebben rond 0:00. En afgelopen nacht dus weer naar 100% geladen.

Eens kijken waar ie vandaag op uit komt.
Ik zou eigenlijk wel eens een vergelijking willen zien met de android 4.4 versie en de android 5.1.1 versie.. Volgens mij is dat wat zorgt dat je accu sneller leeg gaat...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, maar de Android versie is niet veranderd.

Het enige wat veranderd is nadat m'n batterijduur ineens heel veel korter is, is de batterij.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
eymey schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:31:
Tsja, maar de Android versie is niet veranderd.

Het enige wat veranderd is nadat m'n batterijduur ineens heel veel korter is, is de batterij.
Bedoelde meer dat ansich de accu-duur is verminderd na updaten naar 5.1.1 vanaf versie 4.4.
Dat is bij mijn LG G2 zo, deze telefoon en de one plus one hoor ik er ook mensen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat kan ik op zich wel beämen ja, maar ik draai inmiddels al een behoorlijke tijd op 5.1.1 en vond de accuduur meestal prima (niet denderend, maar gewoon prima).

Nu is het gewoon abominabel :X

Ik geef 'm nog een paar cycli de kans, maar anders toch eens ff kijken wat ik ga doen.

edit: Overigens heeft m'n vriendin een Z1-compact uit begin 2015. Die draait dezelfde 5.1.1 ROM als ik en heeft ook grofweg dezelfde apps en verbruikspatroon. En bij haar is de accuduur nog steeds wat ik ook ooit van mijn Z1c gewend was.

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 02-06-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-10 18:36
Over de accuduur, het kan zijn dat ik hem gewoon minder gebruik, maar volgens mij gaat de mijne toch wat langer mee nadat ik een hoop standaard zooi die ik toch niet gebruik (zoals account manager, googe play kiosk, hangouts, xperia lounge, etc) heb uitgezet (instellingen, apps, app selecteren, uitschakelen).

Ik haal nu ongeveer 50% op 1 dag ('s ochtend om 6 uur uit de lader, 's avonds om 11 uur er weer in) en gebruik hem redelijk door de dag heen voor whatsapp/facebook/nieuws/tweakers/etc.

Android 5.1.1 (14.6.A.0.368), ruim 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
ericuitpeize schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:13:
Zonet bij parts4gsm een nieuwe accu en plaksticker (pakking) besteld. Ik ga er zelf maar een nieuwe accu inzetten. Voor 26 euro wil ik die gok wel wagen... Ik ga er van uit dat door een nieuwe sticker / sealing er op te plakken de waterdichtheid ook wel weer redelijk is.....
Eergisteren de stoute schoenen aangetrokken en de zaak losgehaald. Ik vond het niet eenvoudig om de achterkant los te halen. Het zat behoorlijk vast... Uiteindelijk met beleid, plectrum en een föhn is het toch gelukt. Met een wattenstaafje en spiritus kun je heel makkelijk stickerresten verwijderen.

Eenmaal open is de batterij zo vervangen (Schroefje is wel heel klein :o Mijn kleinste schroevendraaiertje was eigenlijk nog te groot...

De uitdaging is de nieuwe pakking sticker er op plakken. Met een beetje mazzel is dat wel goed gegaan. Ik heb alleen niet meer naar de NFC antenne gekeken (was ik niet van op de hoogte..) Binnenkort maar ff kijken of dat nog werkt... Ik dacht dat er wel een koperen ding op de batterij zat geplakt, ik dacht dat dat een soort warmtemeter was....

Batterij is beter, ik heb ah eind vd dag nog 50%, maar héél veel beter is het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat 'koperen ding' is de NFC antenne :). Die zit op de batterij geplakt, op een dusdanige manier dat 2 contacten aan het uiteinde van de sticker contact maken met 2 pinnen in de telefoon :)

Ik hoop dat bij mij de batterij ook nog beter wordt. Ik ben zeker ook nog wel van plan om nog wat dingen te gaan optimaliseren, maar met de huidige configuratie en huidig gebruikspatroon zou hij toch even lang mee moeten kunnen als de twee jaar oude vorige batterij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat 'koperen ding' is de NFC antenne :). Die zit op de batterij geplakt, op een dusdanige manier dat 2 contacten aan het uiteinde van de sticker contact maken met 2 pinnen in de telefoon :)

Ik hoop dat bij mij de batterij ook nog beter wordt. Ik ben zeker ook nog wel van plan om nog wat dingen te gaan optimaliseren, maar met de huidige configuratie en huidig gebruikspatroon zou hij toch even lang mee moeten kunnen als de twee jaar oude vorige batterij :P

edit: Pff, met mijn Parts4gsm accu is het dus echt drama zeg :(. Gisteravond de telefoon weer opgeladen naar 90%. En toen ik rond 0:30 ging slapen zat hij nog op 60%. Ik heb hem niet aan de lader gehangen, maar herstart en daarna in flight mode gezet, waarop hij normaal nagenoeg niets verliest.

Toen vanochtend de wekker ging, was de batterij 14% :(

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 03-06-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
[b]eymey schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:03

edit: Pff, met mijn Parts4gsm accu is het dus echt drama zeg :(. Gisteravond de telefoon weer opgeladen naar 90%. En toen ik rond 0:30 ging slapen zat hij nog op 60%. Ik heb hem niet aan de lader gehangen, maar herstart en daarna in flight mode gezet, waarop hij normaal nagenoeg niets verliest.

Toen vanochtend de wekker ging, was de batterij 14% :(
Lijkt me een garantiegevalletje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Dat ga ik waarschijnlijk ook wel doen. Waarbij ik dus wel weer opnieuw m'n Z1c open moet slopen :(.

En om het aantal keren open slopen te beperken moet ik 'm dan dus eigenlijk ook open houden, tot ik weer een vervangende batterij binnen krijg, wat dus effectief betekent dat ik m'n z1c een paar dagen niet kan gebruiken.

Een fatsoenlijk reservetoestel hebben we jammer genoeg niet meer in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
eymey schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:53:
Idd. Dat ga ik waarschijnlijk ook wel doen. Waarbij ik dus wel weer opnieuw m'n Z1c open moet slopen :(.

En om het aantal keren open slopen te beperken moet ik 'm dan dus eigenlijk ook open houden, tot ik weer een vervangende batterij binnen krijg, wat dus effectief betekent dat ik m'n z1c een paar dagen niet kan gebruiken.

Waar woon je? Ik heb nog wel een mobiel die je even kan gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In Almere :)

Overigens thanks voor het aanbod. Maar ik ga eerdaags toch echt gewoon overstappen naar een nieuw apparaat (waarschijnlijk de Z5-compact ).

Ik ga dan wel ook alsnog garantie claimen op de accu voor m'n Z1-compact. Dat kan dan mooi een reservetoestel voor de toekomst worden :). Voor als er iets is met mijn volgende toestel, of de Z1c van m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
eymey schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:53:

ow aangeven dat je je telefoon niet te vaak wilt open maken en dat ze dan eerst de nieuwe accu opsturen en dat jij, als je die nieuwe accu hebt ontvangen, dan pas de defecte accu retour stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Alright.... na de forse leegloopactie in de nacht van donderdag op vrijdag heb ik op vrijdagochtend, voor ik naar m'n werk ging, de Z1c even helemaal uitgeschakeld en toen 'offline' op weten te laden naar 60% (toen moest ik naar m'n werk).

Sindsdien is hij van 60% rond 08:00 tot 25% rond 0:00 gegaan :o. Dat is toch ineens weer een hele verbetering.

Toch nog maar even aan kijken, dus. Blijkbaar heeft deze accu echt een aantal cycli nodig om goed op z'n maximale capaciteit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
eymey schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:07:
Alright.... na de forse leegloopactie in de nacht van donderdag op vrijdag heb ik op vrijdagochtend, voor ik naar m'n werk ging, de Z1c even helemaal uitgeschakeld en toen 'offline' op weten te laden naar 60% (toen moest ik naar m'n werk).

Sindsdien is hij van 60% rond 08:00 tot 25% rond 0:00 gegaan :o. Dat is toch ineens weer een hele verbetering.

Toch nog maar even aan kijken, dus. Blijkbaar heeft deze accu echt een aantal cycli nodig om goed op z'n maximale capaciteit te komen.
Ja en misschien dat er toch nog een app zorgde dat je mobiel niet in deep sleep ging? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ewivis schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Ja en misschien dat er toch nog een app zorgde dat je mobiel niet in deep sleep ging? !
Dat was het vrijwel zeker niet. Volgens better battery stats had de cpu 99 procent van de tijd in deep sleep gezeten. En geen opvallende wakelocks toen ik direct bij het zien van de drain controleerde.

Vandaag gaat het ook weer prima. 100 om 8:00. Nu nog 72. Inclusief half uur met scherm vol aan fietsnavigeren.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 04-06-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

gister geprobeerd om mijn toestel te rooten maar kreeg het niet voor elkaar omdat ik op lollipop zit werken de tools allemaal niet.
Behalve die kingroot misschien maar die vertrouw ik niet.

Heeft iemand een noobguide hoe ik hem kan rooten en een custom rom kan installeren? ik vind het zo frustrerend dat elke toestel daar weer een compleet andere methode voor heeft, ik heb het wel gedaan met de HTC Desire, Sensation, en een S2 maar nu raak ik de kluts kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:10
kaasaanfiets schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:02:
gister geprobeerd om mijn toestel te rooten maar kreeg het niet voor elkaar omdat ik op lollipop zit werken de tools allemaal niet.

Heeft iemand een noobguide hoe ik hem kan rooten en een custom rom kan installeren? ik vind het zo frustrerend dat elke toestel daar weer een compleet andere methode voor heeft, ik heb het wel gedaan met de HTC Desire, Sensation, en een S2 maar nu raak ik de kluts kwijt.
Bij mij werkte Kingroot gevolgd door SuperSuMe om root te krijgen. Nadeel is wel dat je saldo nodig hebt om SuperSuMe erop te krijgen. Als je wilt kun je het geld daarna terugkrijgen door de app weer te verwijderen.Het is ook mogelijk om de firmware te downgraden naar KitKat en dan is de telefoon een stuk eenvoudiger te rooten. Vervolgens nieuwe firmware met SuperSU erin erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-10 22:35
kaasaanfiets schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:02:

Ik heb toevallig zo'n guide geschreven. Verhaaltjes!: Sony Xperia Z1 Compact knutselproject - Deel 1. Ik ben alleen nooit aan een deel 2 toegekomen :+ Hier is in ieder geval een plaatje van het begin van het tweede deel: http://imgur.com/ysUXz8z. Als dat klaar is heb je een gerootte telefoon en kun je andere firmware installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door O88088 op 07-06-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De zelf vervangen accu in mijn Z1-compact presteert inmiddels weer ongeveer net zoals de originele accu 2 jaar terug :o

Ik kan nu op een gemiddelde werkdag (waarop alle functies als whatsapp, facebook, 4g, etc. wel aan blijven staan maar waar ik slechts ongeveer 1,5 uur schermtijd heb) aan het einde van de dag nog rond de 55% over houden. En dus ook nog een tweede werkdag halen zonder tussentijds op te laden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
eymey schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:01:
De zelf vervangen accu in mijn Z1-compact presteert inmiddels weer ongeveer net zoals de originele accu 2 jaar terug :o

Ik kan nu op een gemiddelde werkdag (waarop alle functies als whatsapp, facebook, 4g, etc. wel aan blijven staan maar waar ik slechts ongeveer 1,5 uur schermtijd heb) aan het einde van de dag nog rond de 55% over houden. En dus ook nog een tweede werkdag halen zonder tussentijds op te laden :9
Zo ken ik um weer :P

Aanvulling: Kan je nog wat zeggen over het "Howto" en welke onderdelen je gebruikt hebt?
Thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door D_Jeff op 07-06-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Ronald8 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:46:
[...]

Ik heb toevallig zo'n guide geschreven. Verhaaltjes!: Sony Xperia Z1 Compact knutselproject - Deel 1. Ik ben alleen nooit aan een deel 2 toegekomen :+ Hier is in ieder geval een plaatje van het begin van het tweede deel: http://imgur.com/ysUXz8z. Als dat klaar is heb je een gerootte telefoon en kun je andere firmware installeren.
Kleine aanpassing is dat je ook zonder root andere/nieuwe firmware kunt installeren. In je guide staat het wel goed en daar gebruik je het ook om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-10 12:02
Mijn Z1 Compact begint de laatste weken wel kuren te vertonen met de accu. Hij loopt onverklaarbaar leeg, ook 's nachts, terwijl er niets bijzonders gebeurt. Heb al bij meerdere apps zoals Facebook de pushmeldingen uitgeschakeld en ook veel apps gedwongen gestopt, maar het probleem blijft aanhouden.

Wat ook raar is, is dat als ik bij batterijverbruik kijk er helemaal geen kopje 'scherm' meer staat. Er wordt bijvoorbeeld 26 % gebruikt door Chrome en ook zoiets door Google Play Services, en verder staat er dan geen gebruik van andere apps bij.

Hebben meer mensen hier last van? Ik ga toch maar weer een fabrieksreset proberen, maar de vorige heeft dat niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De mijne ligt 's nachts juist altijd aan de lader, dus geen last van :P
Maar even zonder gekheid: Als m'n accu snel leegloopt is er bij het batterijverbruik altijd wel een schuldige te vinden. Heb je al eens geprobeerd om regelmatig alle apps te sluiten vanuit het overzicht? Dan weet je ook zeker dat er geen app op de achtergrond actief blijft.
De locatie modus op accubesparing zetten en stamina mode inschakelen doen ook wonderen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sarrr schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:24:
Mijn Z1 Compact begint de laatste weken wel kuren te vertonen met de accu. Hij loopt onverklaarbaar leeg, ook 's nachts, terwijl er niets bijzonders gebeurt. Heb al bij meerdere apps zoals Facebook de pushmeldingen uitgeschakeld en ook veel apps gedwongen gestopt, maar het probleem blijft aanhouden.

Wat ook raar is, is dat als ik bij batterijverbruik kijk er helemaal geen kopje 'scherm' meer staat. Er wordt bijvoorbeeld 26 % gebruikt door Chrome en ook zoiets door Google Play Services, en verder staat er dan geen gebruik van andere apps bij.

Hebben meer mensen hier last van? Ik ga toch maar weer een fabrieksreset proberen, maar de vorige heeft dat niet opgelost.
Klopt, mijn vriendin heeft hetzelfde. Laatst had ze ineens dat hij sneller leegliep (chrome die ineens veel accu slurpte, alsdus overzicht).
Ook dat hij ineens uitviel of herstart kreeg.
Ineens was het over en nu alweer paar weken nergens last van. Geen touw aan vast te knopen, want ze heeft het al eens eerder gehad ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Ewivis schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Klopt, mijn vriendin heeft hetzelfde. Laatst had ze ineens dat hij sneller leegliep (chrome die ineens veel accu slurpte, alsdus overzicht).
Ook dat hij ineens uitviel of herstart kreeg.
Ineens was het over en nu alweer paar weken nergens last van. Geen touw aan vast te knopen, want ze heeft het al eens eerder gehad ook..
Uitval en herstart herken ik ook. Bij mij is Chrome ook ineens één van de grootverbruikers geworden inderdaad, maar ik ga er precies hetzelfde mee om als altijd. Ook al in de instellingen zitten rommelen, achtergrondsynchronisatie zoveel mogelijk uitgezet, maar helaas. Dan hoop ik ook maar op een wonder dat het opeens stopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
MadMarky schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:07:
De mijne ligt 's nachts juist altijd aan de lader, dus geen last van :P
Maar even zonder gekheid: Als m'n accu snel leegloopt is er bij het batterijverbruik altijd wel een schuldige te vinden. Heb je al eens geprobeerd om regelmatig alle apps te sluiten vanuit het overzicht? Dan weet je ook zeker dat er geen app op de achtergrond actief blijft.
De locatie modus op accubesparing zetten en stamina mode inschakelen doen ook wonderen.
Ja, echt alles al gedaan. Ik wis gedurende de dag sowieso zeer vaak de lopende apps, ik hou niet van rommel bij het bladeren. :P Locatie staat altijd uit en zet ik alleen handmatig aan als ik ga navigeren o.i.d. Staminamodus heb ik ook altijd aan, maar ik kreeg de laatste tijd het idee dat het daardoor alleen maar erger werd omdat hij dan elke keer bij het aanklikken van het scherm natuurlijk weer verbinding gaat maken etc. Ik sta dus echt voor een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien toch ook minder wordende accu?

Sinds ik deze vervangen heb kan ik, bij middelmatig gebruik en in de nacht flight mode aan, twee dagen doen met 1 lading. Locatie en synchronisaties staan gewoon aan (behalve die van Facebook). Zonder stamina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De werkelijke accucapaciteit kun je uitlezen met het programma Battery Monitor. Bij de configuratie wel even opgeven dat je de capaciteit wilt zien zoals opgegeven door de Android kernel.
Mijn Z1C zit na bijna 2 jaar nog op ~1850mAh van de oorspronkelijke 2300.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die waarde kan ook misleidend zijn.

MIjn vorige accu gaf gewoon nog vrolijk 2300 aan. Maar dat haalde hij dus echt niet meer.

Dat was wel te merken toen de nieuwe accu erin zat. Het kostte wel meer dan 1 laadcyclus om de nieuwe accu 'op stoom' te krijgen, maar daarna: Als nieuw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat is ook de reden dat je de waarde zoals opgegeven door de Android Kernel moet gebruiken. Die kijkt hoeveel energie de accu daadwerkelijk heeft opgeslokt tijdens de laatste keer opladen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
MadMarky schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:50:
De werkelijke accucapaciteit kun je uitlezen met het programma Battery Monitor. Bij de configuratie wel even opgeven dat je de capaciteit wilt zien zoals opgegeven door de Android kernel.
Mijn Z1C zit na bijna 2 jaar nog op ~1850mAh van de oorspronkelijke 2300.
In de store zie ik vele Battery Monitors staan. Wie is de maker van de monitor die jij gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

fflow schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:03:
[...]

In de store zie ik vele Battery Monitors staan. Wie is de maker van de monitor die jij gebruikt?
Google Play: Battery Monitor Widget

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Laatst online: 08:54
Mijn Z1 Compact is inmiddels bijna 2 jaar oud en haal nu ongeveer 3 uur schermtijd op een lading. Meer dan een beetje Twitter en internet doe ik niet, dus ik vrees dat de batterij gewoon af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
4 weken geleden voor 39 euro laten vervangen voor een originele [niet kunnen controleren] nieuwe batterij in Assen [Telefoonstore.com] en kan weer minstens 2 dagen per lading licht internetten, telefoneren, agenda bijwerken et cetera. Mijn Z1C werkt weer als nieuw. Geen gekl**t met zelf vervangen, lekker makkelijk, in 45 minuten kon ik mijn Z1C weer ophalen. De Z1C is net twee jaar oud en hoop ik nog 2 jaar te kunnen houden.

*knip* hier hebben we de VA voor.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 22-07-2016 08:50 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb pasgeleden zelf de accu vervangen door een nieuwe. Kostte me € 15 voor een originele accu en €5 voor een nieuwe seal om de telefoon weer waterdicht te hebben. Ben nu van een accucapaciteit van 1700mAh terug op 2400mAh :)

Best netjes ook, gezien dat een nieuwe accu volgens spec maar 2300mAh capaciteit zou moeten hebben maar mij hoor je niet klagen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik stond op het punt om de z5c te bestellen toen geruchten van een x compact naar buiten kwamen en heb daarom besloten mijn nog goed werkende z1c een tijdje te houden.
Nu was ik aan het kijken naar een andere rom en het viel me op dat de roms nogal eens wat stabiliteitsproblemen hebben met o.a. camera en simkaart.
Ik dacht dat sony alle binaries had vrijgegeven waardoor het makkelijker zou zijn om een stabiele rom te maken. Ik heb hier geen verstand van dus ik vraag zonder oordeel: is het zo moeilijk of zelfs onmogelijk? Of kost het veel tijd? Is een android 7 rom voor de z1c aannemelijk?
Ik ben wat dat betreft ook niet echt een tweaker en ik hecht veel waarde aan een goed werkende telefoon :).
Ondanks dat wil ik de aosp rom wel uitproberen. Als iemand tips heeft hoor ik ze graag.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Ha, het zelfde hier. Ik denk al een tijdje na over de z5c, die inmiddels ook een steeds betere prijs krijgt.

Echter, in mei dit jaar heb ik nog de batterij in mijn z1c vervangen, waardoor die nog net zo lang mee gaat als toen hij nieuw was. En verder doet m'n z1c het ook nog prima, zij het dat tegenwoordig met mijn app gebruik het werkgeheugen weleens tekort schiet.

En zeker nu met een mogelijk nieuw compact model op komst, laat ik het nog ff zo :).

Wat betreft custom roms: Ik heb tot nu toe op bijna al mijn Android smartphones custom roms gedraaid. En, ondanks dat ik mijn Z1c wel ge-root heb, ben ik nog niet over gestapt op een custom ROM. Ik heb wel zitten kijken naar Android 6 op mijn Z1c, bv. van Cyanogen. Maar ik observeer het zelfde als jij: Nog te veel haken en ogen qua stabiliteit en camera.

Met stock 5.1.1 (afgezien van de root) is mijn Z1c verder stabiel, stabieler dan ik met andere Android smartphones tot nu toe heb mee gemaakt. Dus ik laat het maar zo :).

edit: Overigens, morgen weten we als het goed is wat meer, wat betret mogelijke nieuwe modellen. Volgens mij zou Sony dan in Duitsland een persconferentie houden. De uitgelekte specs voor het mogelijke nieuwe Compact model bevallen me wel :9. Alleen qua camera leken ze een flinke stap terug te maken......

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 31-08-2016 09:24 ]

• IntoDevel
  • Laatst online: 29-06 12:20
Vandaag kreeg mijn Z1 Compact ineens een update. Nee, helaas niet naar Android 6 of 7. Ik vermoed security patches of iets dergelijks. Kan er zo gauw online niets over vinden. Nieuwe versie is 14.6.A.1.236.

• FoxLenny
IntoDevel schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:00:
Vandaag kreeg mijn Z1 Compact ineens een update. Nee, helaas niet naar Android 6 of 7. Ik vermoed security patches of iets dergelijks. Kan er zo gauw online niets over vinden. Nieuwe versie is 14.6.A.1.236.
Hier hetzelfde! (mobiel via T-mobile)
Zometeen eens installeren en kijken of er nog wat bijzonders te melden is.

EDIT: zoals verwacht nog steeds 5.1.1

[ Voor 4% gewijzigd door FoxLenny op 01-09-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Toevallig een toestel met customize NL ?

Heb zelf DE en die heeft die update al gehad, half jaar terug ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
D_Jeff schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:33:
Toevallig een toestel met customize NL ?

Heb zelf DE en die heeft die update al gehad, half jaar terug ongeveer.
Gewoon de originele via T-Mobile, nog nooit iets aan veranderd. Had hem meteen met de release, dus nu 2,5 jaar ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

FoxLenny schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:09:
Gewoon de originele via T-Mobile, nog nooit iets aan veranderd. Had hem meteen met de release, dus nu 2,5 jaar ongeveer.
Je kan met behoud van data gewoon dezelfde versie maar met customisation 'Customized NL' erop flashen en dan OTA updaten naar Marshmallow.

Blijven hangen op die T-mobile-versie is absoluut niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:47:
[...]

Je kan met behoud van data gewoon dezelfde versie maar met customisation 'Customized NL' erop flashen en dan OTA updaten naar Marshmallow.

Blijven hangen op die T-mobile-versie is absoluut niet nodig.
Hm, misschien maar eens kijken, Marshmallow lijkt me nog wel handig om mee te pakken. Las alleen hoop verhalen van instabiliteit en problemen met camera......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Ik heb inderdaad ook de update binnengekregen.

Mijn accu is nu echt officieel overleden (hij gaat vanaf 60-90% ineens uitschakelen bij gebruik van camera, maps etc.) dus ik heb een nieuwe besteld. Straks zelf even knutselen en hopen dat ik de levensduur nog kan redden... De verhalen hier stemmen me in ieder geval wel positief. ;-)

Edit: volgens mij is het gelukt, toestel is opgestart en ligt aan de lader. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Sarrr op 04-09-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

IntoDevel schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:00:
D_Jeff schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:50:
Net een OTA melding van versie. 236 @ 9,4 MByte.

Iemand een chance log gezien?
Dan loopt de Nederlandse customization toch wel flink achter, heb zelf een Oostenrijkse telefoon (geen idee waarom) en had de update ook afgelopen december al binnen. ZIjn inderdaad enkel wat bugfixes.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Scherp, MM!

voornamelijk wat bugs geplet in de .236 versie, maar het is wel een geval van "zoek de verschillen"

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
Heeft iemand enig idee hoe je VoLTE kan inschakelen op de Z1C? Ik heb al zitten spitten in de instellingen, maar kan daar niets vinden. De snapdragon 800 zou het iig moeten ondersteunen. Of is het zo dat VoLTE wordt gebruikt zodra je op een netwerk zit dat het ondersteunt?

Ik ben wel benieuwd of iemand dat weet? Google helpt me iig niet echt verder..

Edit.. nvm.. De setting verschijnt pas als het netwerk het ondersteunt. Tele2 heeft het kennelijk nog niet voor iedereen vrijgegeven. (kwam ik net tegen op het forum)

[ Voor 19% gewijzigd door Arnovdh op 14-09-2016 13:10 ]

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 14:20
Mijn Z1c is rooted en draait Stock LP 5.1.1, build 14.6.A.0.368. Voorlopig wil ik nog geen custom rom installeren. Ik krijg sindskort dagelijks melding van System Update dat een nieuwe firmware beschikbaar is (14.6.A.1.236). Ik heb een tijdje deze melding genegeerd, maar overweeg nu toch om 'm te installeren.

Weet iemand zo of mijn root vervalt als ik deze OTA update installeer? En zo ja, kan ik dat makkelijk herstellen met TWRP? Anders moet ik de firmware zip zelf gaan bouwen (zoals Ronald8 ook mooi heeft uitgelegd in deze post, maar dat duurt weer een tijdje en een OTA update klinkt wel handig :))
Oja, ik wil de update wel over de huidige installeren, zonder een factory reset.

• eymey
Ik zou als ik jou was (dwz, ook niet als ik jou was, want ik doe het iedere keer zo) gewoon een custom zip bouwen m.b.v. Xperifirm, Flashtool en PRFCreator.

Toevallig heb ik het afgelopen weekend nog gedaan om mijn Customized DE versie van 1.236 te vervangen door de Customized NL versie. Heb ook meteen de nieuwste versie van SuperSU en LockedDualRecovery mee gebakken.

De Z1c van m'n vriendin ben ik trouwens op dit moment aan het un-rooten :P. De enige reden om die rooted te hebben was de "Hard reset protection" van Avast, die ze recentelijk jammer genoeg geschrapt hebben. De hoofdreden om te un-rooten is dat, sinds de laatste update, Pokemon Go het ineens niet meer wil doen..... :')

• ericuitpeize
Beste allemaal,

Opeens doet mijn radio het niet meer. Muziek met de mediaspeler afspelen is geen probleem. De radio gaat wel gewoon aan, het scherm laat niets bijzonders zien en ik zie ook de 'muziekwolkjes' maar ik rijg geen geluid. Iemand enig idee?

Groeten
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
D_Jeff schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:44:
Scherp, MM!

voornamelijk wat bugs geplet in de .236 versie, maar het is wel een geval van "zoek de verschillen"
Bijna zeker dat alle Stagefright bugs dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb nu al 2 jaar mijn Sony xperia z1 compact. En heb er al sinds dat ik hem voor het eerst in mijn handen had veel problemen mee. De sony lijdt zijn eigen leven, hij doet vanalles terwijl ik het touchscreen niet aanraak. Daarnaast heeft de sony vaak ook een frozen screen. Ik moet hem wel 5/6 keer per dag helemaal opnieuw opstarten. Heb de telefoon ondertussen al 6 keer op gestuurd voor een reperatie, de telefoon blijft het niet doen. Al 2 keer is het geëscaleerd bij sony. De eerste keer deden ze helemaal niks. Kreeg wat spullen om het voor het ongemak, maar daar heb je wat als het toestel het niet doet. Erna hebben ik nog een keer gebeld met Sony en gingen ze het opnieuw bespreken. Deze keer kreeg ik alleen te horen dat ze niks meer voor me konden doen omdat het buiten de garantie ligt. Dit vind ik dus echt onbeschoft en zeker geen goede service. Het toestel heeft het nooit gedaan en nu wordt ik gewoon af gescheept met zoiets. Dit heeft er toe geleidt dat ik zeker NOOIT meer een Sony ga kopen. Ik moet nu onverwachts toch een nieuwe telefoon gaan kopen en deze zijn zeker niet goedkoop. Ik ga ook niemand meer een sony aanraden. De reactie van sony vind ik erg slecht. Ik heb allang in de garantie aangegeven dat het toetsel echt kapot was en nu deze zwake smoes. Is er nog iets wat ik kan doen of ben ik gewoon gedoemd om een nieuw toestel te kopen en kan sony hier zomaar mee weg komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als eerste natuurlijk erg vervelend dat je niet van het toestel hebt kunnen genieten. Je kan natuurlijk altijd pech hebben met een "maandagmorgen exemplaar".

Maar wat voor antwoord verwacht je hier nu eigenlijk, terwijl je het er blijkbaar toch nog twee jaar mee hebt uitgehouden?

Als je dit topic een beetje doorneemt, dan zie je dat hier overwegend uitermate tevreden gebruikers zijn. Uitspraken als "voor mij nooit meer Sony" kunnen we hier dan ook niets mee. Zelfde geldt voor uitspraken als "Sony hier zo maar mee weg komen".

Je had je in het eerste half jaar al gewoon bij je verkoper moeten melden (en ook aanhouden, in gebreke stellen, etc.). Volgens het Nederlandse (en Europese) consumentenrecht is de verkoper je eerste aanspreekpunt. Díe is verplicht om jou een deugdelijk apparaat te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Laatst online: 20-07 19:22
Heeft er hier iemand ooit last gehad van een niet meer werkende oorspeaker? Mijn vriendin kan momenteel alleen nog bellen via de speaker (wat niet altijd geapprecieerd wordt door de omstaanders :P).

Bij het googlen naar anderen met dit probleem kwam ik zeer vaak het probleem van een defecte AUX uitgang tegen. Hierdoor denkt de smartphone dat er een koptelefoon is ingeplugged waardoor hij automatisch de oorspeaker uitschakeld en het geluid naar de AUX uitgang stuurt. De oplossing hiervoor was enerzijds het uitkuisen van de AUX uitgang zodat hij niet het verkeerde signaal stuurt. Anderszijds een app installeren zoals SoundAbout waardoor je de automatische soundswitch naar AUX kan uitschakelen en het forceren van gebruik van de oorspeaker bij het bellen. Ik heb beide geprobeerd, maar zonder resultaat spijtig genoeg.

Nu heb ik in de app lijst een 'Diagnostics' app gevonden waarin je de meeste functionaliteiten van je smartphone even kan testen. Spijtig genoeg komt er bij het expliciet testen van de oorspeaker, dus ook geen geluid uit. Ik vermoed dus dat de oorspeaker gewoon defect is. RMA is alleszins geen mogelijkheid meer, aangezien ik de telefoon initiëel heb gekocht bij release.

Mijn eerstvolgende optie is dus eens een factory reset uitproberen om een software probleem definitief uit te sluiten. Indien het hierna nog steeds niet werkt zal ik hem eens uit elkaar halen en de oorspeaker proberen te vervangen. Maar voor ik deze stappen ga ondernemen, wou ik toch even horen of er misschien iemand van jullie nog een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Heeft iemand een up to date handleiding om de z1c te rooten en een custom rom te installeren ?
Wat is tegen kom is oud en werkt niet meer op 5.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Eppux schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:09:
Heeft er hier iemand ooit last gehad van een niet meer werkende oorspeaker? Mijn vriendin kan momenteel alleen nog bellen via de speaker (wat niet altijd geapprecieerd wordt door de omstaanders :P).

Bij het googlen naar anderen met dit probleem kwam ik zeer vaak het probleem van een defecte AUX uitgang tegen. Hierdoor denkt de smartphone dat er een koptelefoon is ingeplugged waardoor hij automatisch de oorspeaker uitschakeld en het geluid naar de AUX uitgang stuurt. De oplossing hiervoor was enerzijds het uitkuisen van de AUX uitgang zodat hij niet het verkeerde signaal stuurt. Anderszijds een app installeren zoals SoundAbout waardoor je de automatische soundswitch naar AUX kan uitschakelen en het forceren van gebruik van de oorspeaker bij het bellen. Ik heb beide geprobeerd, maar zonder resultaat spijtig genoeg.

Nu heb ik in de app lijst een 'Diagnostics' app gevonden waarin je de meeste functionaliteiten van je smartphone even kan testen. Spijtig genoeg komt er bij het expliciet testen van de oorspeaker, dus ook geen geluid uit. Ik vermoed dus dat de oorspeaker gewoon defect is. RMA is alleszins geen mogelijkheid meer, aangezien ik de telefoon initiëel heb gekocht bij release.

Mijn eerstvolgende optie is dus eens een factory reset uitproberen om een software probleem definitief uit te sluiten. Indien het hierna nog steeds niet werkt zal ik hem eens uit elkaar halen en de oorspeaker proberen te vervangen. Maar voor ik deze stappen ga ondernemen, wou ik toch even horen of er misschien iemand van jullie nog een idee heeft?
Als de Diagnose tester geen geluid kan produceren, issie naar zn grootje.
Je kan altijd een case openen (2 jaar garantie), maar der bestaat een kans dat je 125 euro lichter bent.

Er zijn ook winkels die spatwaterdicht repareren voor ongeveer 80 euro.

Vraag bij Sony Xperia Support kan altijd voor een garantie check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Binnenkort accu vervangen, van vriendin valt steeds uit.
Accu, lijmstrips voor aan zijkant zijn binnen. Nu nieuwe achterkant nog!!

Hopelijk daarna weer opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:). Vriend van me heeft laatst ook de accu in zijn Z1-compact vervangen.

Alleen, ondanks het feit dat hij erg handig is met dit soort dingen (handiger dan ik), deed hij het toch in het begin verkeerd. Hij was het 'middenframe' los aan het pulken :{. Nou ja, heeft hij nog meer te knutselen :P

Toch wel leuk om te zien hoe goed de Z1-compact iedereen nog bevalt.

De laatste tijd werd mijn Z1c trouwens af en toe erg traag. En hij bleef steeds zeuren over te weinig ruimte in de interne opslag. En dan bleek ik ook echt nog maar een paarhonderd MB vrij te hebben, ondanks een flinke opruimactie, verplaatsen van apps naar SD waar mogelijk, etc.

Van de week dus toch maar eens een factory reset gedaan. Vanwege root heb ik met Titanium backup ook nog wat backups van sms-berichten en bepaalde apps weer terug kunnen zetten. Alleen ABN AMRO, ABN AMRO Wallet (NFC betalen) en Whatsapp moest ik helemaal opnieuw installeren. De eerste twee vanwege beveiligingsmaatregelen en Whatsapp omdat die steeds ge-killed werd door Android als m'n z1c ge-locked stond.

In ieder geval: Met een zelfde collectie apps als voorheen, en zonder apps naar SD te verplaatsen, heb ik nu weer 4 GB vrij _O_.

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 22-10-2016 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Whatsapp backup? Dat doe ik tegenwoordig via de ingebouwde backup tool naar Google toe. Daarmee behoud je alle bestanden, zelfs als je van telefoon overstapt (en dat doe ik op jaarbasis best wel vaak :)).

Met de Sony backuptool kun je ook een hoop gegevens opslaan, daarvoor is geen roottoegang + Titatanium backup voor nodig.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 24-10 22:35
Eppux schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:09:
[Verhaal]

Maar voor ik deze stappen ga ondernemen, wou ik toch even horen of er misschien iemand van jullie nog een idee heeft?
Volgens mij is er na een factory reset weinig meer te doen, behalve inderdaad de speaker vervangen.
kaasaanfiets schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:59:
Heeft iemand een up to date handleiding om de z1c te rooten en een custom rom te installeren ?
Ik downgrade altijd eerst naar 4.4 om die te rooten en dan vervolgens upgraden naar 5.1.1. Daarbij is het wel van belang dat je een firmware met ingebakken root flasht want anders ben je weer terug bij af ;) 4.4 was nog makkelijk te rooten met bijvoorbeeld Towelroot, dat is in 5.x aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kiswum schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:14:
Whatsapp backup? Dat doe ik tegenwoordig via de ingebouwde backup tool naar Google toe. Daarmee behoud je alle bestanden, zelfs als je van telefoon overstapt (en dat doe ik op jaarbasis best wel vaak :)).

Met de Sony backuptool kun je ook een hoop gegevens opslaan, daarvoor is geen roottoegang + Titatanium backup voor nodig.
Beiden waar.

Echter, bij de Sony backuptool miste ik toch een hoop applicaties, plus dat de Sony backuptool nieteens in staat is om het 'eigen' Xperia Home te backuppen (voor de indeling van de mapjes onderin de launcher).

En tsja, als het dan met 1 tool wel bijna allemaal in 1 keer kan... (op een paar apps na). Uiteindelijk de Whatsapp messages inderdaad weer van Google geplukt.
kaasaanfiets schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:59:
Ronald8 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:23:
[...]

Volgens mij is er na een factory reset weinig meer te doen, behalve inderdaad de speaker vervangen.

[...]

Ik downgrade altijd eerst naar 4.4 om die te rooten en dan vervolgens upgraden naar 5.1.1. Daarbij is het wel van belang dat je een firmware met ingebakken root flasht want anders ben je weer terug bij af ;) 4.4 was nog makkelijk te rooten met bijvoorbeeld Towelroot, dat is in 5.x aangepakt.
Laatst ging het fout toen ik een flashable pre-rooted zip van de allerlaatste Customized NL versie wilde maken en flashen. Daarna wilde m'n systeem niet meer booten. Ik heb toen met Flashtool een officiele Sony ROM ge-flashed om m'n Z1c weer bootable te krijgen. Ik heb toen Z1c 14.6.A.0.368 Customized NL gepakt, die ik nog op m'n PC had staan. Dat is ook gewoon een 5.1 ROM volgens mij.

Ik heb toen, om weer root te verkrijgen, "Kingroot" gebruikt. Een beetje een vage tool, maar hij kreeg het wel voor elkaar om weer root te verkrijgen. Hij wil wel allemaal tools van dezelfde maker aan je opdringen en levert ook een eigen "SU" variant mee, dus dat is even oppassen. Ik heb na het verkrijgen van root gewoon weer XZDualrecovery erop geslingerd en daarna de dingen die met Kingroot mee kwamen weer ge-deïnstalleerd. Daarna gewoon vanuit recovery weer een goede pre-rooted ROM met SuperSU erop :).

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 22-10-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Nou ik heb hem eindelijk via kingroot geroot. Ik moest een oude versie gebruiken want de nieuwste kan ik niet in combinatie met Super sume gebruiken.

Uiteindelijk XZDualrecovery er op gekregen en een rom gedownload: http://forum.xda-develope...-0-rockz1kkernel-t3048931

Installatie doorlopen en nu blijft hij al 20 minuten op 0% staan bij het installeren.

Dit gaat dus niet goed. Gereboot via het rode knopje bij de simkaart en boot hij weer. (hopelijk nog geroot)

Doe ik iets verkeerd?
En kan iemand een zo stock(nexus look) mogelijke rom aanraden met een zo hoog mogelijke stabiele android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als ik het zo bekijk, heb je geprobeerd om een custom ROM (met ook een custom kernel) te installeren. Dat kan dus niet in jouw geval, want je hebt een methode gebruikt om root te krijgen op een toestel waarop de bootloader nog 'locked' is.

Simpel gezegd kan je dus enkel ROM's flashen die zijn gebaseerd op een originele Sony Z1-compact ROM

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 25-10-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-10 16:24

Gilotto

Paint Skillz

Ik heb de bootloader unlocked van mijn Compact en de Jaguar-Rom geinstalleerd. Deze Rom komt zonder playstore en heeft de laatste veiligheidsupdates in de kernel en de rom zitten.

Ik heb m nu ruim een week getest. De batterij gaat wat sneller leeg dan de officiele Sony rom, maar houdt het nog steeds ruim een weekend uit (in 63 uur van 100% naar 30%). Dit is natuurlijk afhankelijk van het gebruik :).
Ben er zeker tevreden mee.

Het uitzoekwerk voor het backuppen van je TA-partitie voor het ontgrendelen van de bootloader en het flashen van de custom recovery kostte me ruim 8 uur. Maar ja, je moet ergens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ziet er wel erg nice uit, die Jaguar Rom! :). Wel beetje heel Paranoid ge-hardened (weet niet of je daar in dagelijks gebruik last van hebt, bv. als je ervoor kiest om wél de Google dingen te gebruiken? :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Geen idee eigenlijk :P Ik heb er F-Droid opgezet. Verder ben ik toch niet sociaal ;) dus geen whatsapp, facebook ofzo. Ben dus ook geen doorsnee gebruiker.

De snelheid is wel echt verbeterd. Camera maakt prima foto's met open camera.

kwa instellen: Ik kom eigenlijk weinig problemen tegen. Er is een app AFwall+ waar je de internet toegang kan regelen van alle apps die daar om willen vragen. De app krijgt bijvoorbeeld alleen als je wifi hebt internet toegang, of juist als je geen wifi hebt. Best wel handig.

[ Voor 60% gewijzigd door Gilotto op 25-10-2016 15:57 . Reden: leesbaar gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Handig idd.

En zeker als de camera ook beter foto's zou maken dan onder stock kan het best wel eens wat zijn.Mits social media en Google Play wel mogelijk zijn :D.

En ik vraag me af of unlocken van de bootloader en TA niet ervoor zorgt dat diensten zoals de ABN AMRO wallet (betalen met NFC. wat ik nu aan het testen ben) weigeren te werken.

Voor unlocken an sich ben ik niet zo bang. Het valt me allang mee van mezelf dat ik dat met 2,5 haar Z1c niet allang gedaan heb :D

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 25-10-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

eymey schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 00:06:
Als ik het zo bekijk, heb je geprobeerd om een custom ROM (met ook een custom kernel) te installeren. Dat kan dus niet in jouw geval, want je hebt een methode gebruikt om root te krijgen op een toestel waarop de bootloader nog 'locked' is.

Simpel gezegd kan je dus enkel ROM's flashen die zijn gebaseerd op een originele Sony Z1-compact ROM
Nou tijdens de installatie kan je aanvinken wat voor toestel je hebt en of je bootloaden gelocked is e.d. Ik koos dus voor een gelockte bootloader.

Inmiddels heb ik ook mn bootloader geunlocked en ga het nog een keer proberen.

Ik baal er wel van dat ik die kingroot applicatie er niet af krijg. Ik heb al verschillende manieren probeert die online te vinden zijn maar Super seme blijft hangen op "stage 6 cleanup"
En heb nog een Kinguser app er op staan die ik niet kan verwijderen.

Edit: Hij is nu wel aan het installeren. Ik vraag me alleen af of ik nu compleet af ben van de kingroot applicaties. Of blijven daar nog restanten van achter zelfs na het installeren van een nieuwe rom?

[ Voor 9% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-10-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je eerst een volledige wipe hebt gedaan, dan zijn de Kingroot applicaties weg. De Kingroot dingen worden volgens mij als systeem app geinstalleerd. Daarom kan je ze daarna niet verwijderen. Toen ik uit nood m'n telefoon moest "Kingrooten" omdat ik root kwijt was geraakt, heb ik dus kingroot gedraaid, XZDualRecovery erop en daarna een wél goede ROM ge-flashed vanuit TWRP recovery. Volgens mij waren bij mij de Kingroot spullen toen weg.

Anders kan je dus eventueel nog een volledige wipe doen (moet je daarna alleen wel alles weer opnieuw inrichten).

Overigens, voor een gewone Sony ROM met root heb ik nog nooit m'n bootloader hoeven unlocken.

Je moet zo'n ROM alleen dus wel zelf even prepareren met Xperifirm, Flashtool en PRFCreator.

Ik weet niet precies waar je op doelt bij kiezen voor locked of unlocked. Dat heb ik bij het installeren van een nieuwe ROM in TWRP of een andere recovery nog niet gehoeven ;)

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 25-10-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Wie kan mij helpen een geroot, laatste nederlandse rom te installeren op een telefoon met duitse rom (non-root). Ik heb dus al eens die xperifirm en flashtool gebruikt (jaar geleden ofzo). Maar nog niet zelf een rom gebakken.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ewivis schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:43:
Wie kan mij helpen een geroot, laatste nederlandse rom te installeren op een telefoon met duitse rom (non-root). Ik heb dus al eens die xperifirm en flashtool gebruikt (jaar geleden ofzo). Maar nog niet zelf een rom gebakken.

Ik hoor het graag!
Ik zal een poging wagen :) - eigen risico -

Maak een Backup van de gegevens die je wilt bewaren. Apps zal je waarschijnlijk opnieuw moeten installeren.

Voorbereiding:
Installeer [url="\"http://www.flashtool.net/downloads.php"]flashtool[/url]
Installeer de device drivers in flashtool (Deze zijn unsigned, dus je moet driver verification uitzetten op windows 10)
Open XperiFirm via flashtool en download de laatste NL .ftf file.
Download de laatste SuperSu van Chainfire
Download de laatste dualrecovery flashable zip van NUT
Download de PRFCreator tool van zxz0O0 om je rom te maken
Creeer Rom en zet deze op je sd kaart

Rooten:
Snelste manier: Root je telefoon met kingroot. Ik ken deze methode niet, maar is recent en zal waarschijnlijk wel werken. Er wordt wel gewaarschuwd voor malware in de thread.

Oude manier: Download de NL T-Mobile .116 ftf firmware met XperiFirm en flash deze via flashtool.
Download Easy Root Tool van zxz0O0 en run 2x de install.bat (Het rooten lukt bij mij meestal pas de 2e keer, daarvoor blijft ie hangen.)

Recovery:
Download dualrecovery install van NUT en run install.bat en selecteer optie 2

Flash rom:
Reboot in recovery
Wipe en flash je rom

Succes
eymey schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:09:
Handig idd.

En zeker als de camera ook beter foto's zou maken dan onder stock kan het best wel eens wat zijn.Mits social media en Google Play wel mogelijk zijn :D.

En ik vraag me af of unlocken van de bootloader en TA niet ervoor zorgt dat diensten zoals de ABN AMRO wallet (betalen met NFC. wat ik nu aan het testen ben) weigeren te werken.

Voor unlocken an sich ben ik niet zo bang. Het valt me allang mee van mezelf dat ik dat met 2,5 haar Z1c niet allang gedaan heb :D
De foto's zijn in ieder geval niet beter dan met stock firmware. Google Apps zouden gewoon moeten werken. Wat betreft de wallet app heb ik geen idee.
Ik blijf het raar vinden dat de banken Sony wel vertrouwen dat ze de telefoon veilig houden terwijl alleen de grootste lekken door Sony worden gedicht. Zelf heb ik geen enkele bank software op mijn telefoon staan.

Deze telefoon heb ik via mijn werk en is nu meer dan 2 jaar oud. Dus garantie krijg ik toch niet meer :) Blijft jammer dat er zo weinig kleine telefoons met goede specs uitkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gilotto op 26-10-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Gilotto schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Ik zal een poging wagen :) - eigen risico -

Maak een Backup van de gegevens die je wilt bewaren. Apps zal je waarschijnlijk opnieuw moeten installeren.

Voorbereiding:
Installeer [url="\"http://www.flashtool.net/downloads.php"]flashtool[/url]
Installeer de device drivers in flashtool (Deze zijn unsigned, dus je moet driver verification uitzetten op windows 10)
Open XperiFirm via flashtool en download de laatste NL .ftf file.
Download de laatste SuperSu van Chainfire
Download de laatste dualrecovery flashable zip van NUT
Download de PRFCreator tool van zxz0O0 om je rom te maken
Creeer Rom en zet deze op je sd kaart

Rooten:
Snelste manier: Root je telefoon met kingroot. Ik ken deze methode niet, maar is recent en zal waarschijnlijk wel werken. Er wordt wel gewaarschuwd voor malware in de thread.

Oude manier: Download de NL T-Mobile .116 ftf firmware met XperiFirm en flash deze via flashtool.
Download Easy Root Tool van zxz0O0 en run 2x de install.bat (Het rooten lukt bij mij meestal pas de 2e keer, daarvoor blijft ie hangen.)

Recovery:
Download dualrecovery install van NUT en run install.bat en selecteer optie 2

Flash rom:
Reboot in recovery
Wipe en flash je rom

Succes
Ok top, dank je wel! Ik ga het proberen zodra ik een nieuwe accu erin heb zitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Ik denk op zich dat Kingroot niet zo zeer Malware bevat. Of iig geen Malware met als doel data te stelen. Maar het is wel opdringerig en wil van alles. Gelukkig heb je het maar tijdelijk 'nodig' :). Kingroot werkt overigens niet op de laatste 5.1.1. Maar wel de vorige die je ook nog via Xperifirm kan krijgen :).

Mja, ik weet dus niet zeker of de bank deze custom ROM niet zou vertrouwen. Maar ben het verder wel met je eens.

En wat het laatste betreft: Ben ik ook met je eens. Echt heel jammer dat alleen Sony high end compacte modellen heeft uigebracht. De Z3-compact is echter nauwelijks een upgrade tov. de Z1c. En de Z5-compact heeft gewoon de Snapdragon 810, die mij iets te veel problemen lijkt te geven.

En daarna..... zijn ze alleen maar met een X-compact gekomen (die niet echt high end is) en het verschil tussen een X-compact en bv. een XZ, is bv. ook als het verschil tussen de toenmalig Samsung Galaxy S4 en de X4-compact. Dus niet alleen compact in grootte, maar ook in specs......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Klopt helemaal. Bovendien heb ik ook zo'n officieel magnetic dock erbij gekocht (nou ja, gekregen). Werkt perfect, maar niet meer met de Z5-Compact en de X compact. Erg jammer. Dus blijf ik maar met mijn trouwe Z1-Compact werken tot ie er bij neervalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
Nog meer mensen last van een vastgelopen Z1C na nl alert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 15:44

WCA

FoxLenny schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:18:
Nog meer mensen last van een vastgelopen Z1C na nl alert?
Toen ik mijn Z1c nog had was dat standaard

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nog nooit een NL Alert bericht ontvangen hier, dus heb geen idee...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb vandaag uberhaupt voor het éérst een NL-alert ontvangen op mijn Z1c op KPN 4g. Maar dan ook echt voor de aller eerste keer.

Geen vastloper. Kon 'm gewoon netjes weg drukken en m'n z1c unlocken. Ik zit op de laaste 5.1.1 ROM die er is voor de NL customization.

Wat ik dan wel nog steeds een design faal vind, is dat NL-alert zich 'netjes' aan de geluidsinstellingen van mijn z1c houdt. Wat mij betreft zou een NL-alert altijd met geluid door moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Duits costum. Mochten de palen ooit uitgaan, dan ontvang ik niets op deze Z1c
Uitdaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
NL flashen m.b.v. Flashtool? :D. Appeltje-eitje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb mijn z1c met pijn in mn hart vervangen. Ik heb een goedkoop dingetje gekocht wat t een jaar moet uithouden en dan hoop ik dat er een echte mooie opvolger voor mn z1c is.
Reden; er zit zoveel stof in de camera dat foto's maken niet meer kan (dus ook niet koppelen aan whatsapp web bijvoorbeeld). Nou vind ik een goede camera niet zo belangrijk, maar helemaal geen camera hebben viel me toch tegen.
Ik ga proberen m zelf op te maken en het schoon te maken, maar ik heb er een beetje een hard hoofd in :(

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Michiel4life schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:11:
Ik heb mijn z1c met pijn in mn hart vervangen. Ik heb een goedkoop dingetje gekocht wat t een jaar moet uithouden en dan hoop ik dat er een echte mooie opvolger voor mn z1c is.
Reden; er zit zoveel stof in de camera dat foto's maken niet meer kan (dus ook niet koppelen aan whatsapp web bijvoorbeeld). Nou vind ik een goede camera niet zo belangrijk, maar helemaal geen camera hebben viel me toch tegen.
Ik ga proberen m zelf op te maken en het schoon te maken, maar ik heb er een beetje een hard hoofd in :(
Volgens mij is dat niet zo moeilijk hoor om te vervangen. Let wel, als je de achterkant open maakt dat je direct stickers haalt om je achterkant weer netjes direct te plakken. Tevens is het misschien aardig om direct een nieuwe achterkant te bestellen via ebay alen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ewivis schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:49:
[...]

Volgens mij is dat niet zo moeilijk hoor om te vervangen. Let wel, als je de achterkant open maakt dat je direct stickers haalt om je achterkant weer netjes direct te plakken. Tevens is het misschien aardig om direct een nieuwe achterkant te bestellen via ebay alen te krijgen.
Bedankt voor de tip, maar ik zie het niet echt zitten om nog geld te steken in een telefoon van 2+ jaar oud die geen updates meer krijgt. Hoewel dit mijn beste telefoon ooit is, is dit wel het einde denk ik. De koptelefoonaansluiting kraakt een beetje, hij is niet meer waterdicht, en zo wordt t langzaamaan een duur geintje.
Ik ga proberen om de camera-unit een stukje uit de behuizing te tillen en het stof erachter weg te blazen met perslucht. Ik heb ergens (geen idee meer waar, een of ander forum denk ik) een post gevonden van iemand die zei dat dit wel mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Camera unit vervangen zou ik ook niet meer zo snel aandurven nee.

Afgelopen zomer heb ik nog wel de accu zelf vervangen. Een relatief kleine investering die een verder nog perfect werkende Z1c weer mooi opkalefatert :).

Maar bij 'diepere' liggende onderdelen wordt het misschien toch wat meer tricky.

Het is wel jammer dat er nog niet echt een waardige opvolger voor de Z1c is. De z5c wordt wat mij betreft toch wat te veel 'verpest' door de te hete / niet zo zuinige SoC. En de X-compact is het ook gewoon nét niet (vooral omdat hij niet meer waterdicht is).

Kom maar op met die XZ-compact, Sony! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Flashen.. nah, das al teveel moeite :+

Ik zit gewoon te wachten op de beurs van Barca in Feb. Hopelijk ditmaal wel een X2 ala XZ
/me D_Jeff durft te dromen dat het gaat gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Michiel4life schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:42:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik zie het niet echt zitten om nog geld te steken in een telefoon van 2+ jaar oud die geen updates meer krijgt. Hoewel dit mijn beste telefoon ooit is, is dit wel het einde denk ik. De koptelefoonaansluiting kraakt een beetje, hij is niet meer waterdicht, en zo wordt t langzaamaan een duur geintje.
Ik ga proberen om de camera-unit een stukje uit de behuizing te tillen en het stof erachter weg te blazen met perslucht. Ik heb ergens (geen idee meer waar, een of ander forum denk ik) een post gevonden van iemand die zei dat dit wel mogelijk was.
Zo duur is het niet hoor, cameraunit is 10 dollar en die plakstrips zijn 2 dollar ofzo. Achterkantje is 2,5 dollar ofzo.

Oftewel voor 12,50 euro ben je klaar. Moet je zelf wel even knutselen :) Als je em dan toch open hebt, nieuwe accu erbij. En je kan weer een poos vooruit ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ewivis schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:38:
[...]

Zo duur is het niet hoor, cameraunit is 10 dollar en die plakstrips zijn 2 dollar ofzo. Achterkantje is 2,5 dollar ofzo.

Oftewel voor 12,50 euro ben je klaar. Moet je zelf wel even knutselen :) Als je em dan toch open hebt, nieuwe accu erbij. En je kan weer een poos vooruit ! :)
Valt kwa kosten inderdaad wel mee bij aliexpress. Ik heb ook een teardown gevonden op youtube. Nadeel is wel dat om de camera en 3,5jack te vervangen, je de hele telefoon uit elkaar moet halen :(.
Het risico, met mijn gebrek aan handigheid en ervaring, is dan aanzienlijk dat het einde telefoon wordt. Niet perse erg aangezien in hem wel heb afgeschreven en dit mooie nieuwe ervaring kan opleveren....maar het is m'n z1c ;( ...
Ik twijfel nog heel erg, misschien zijn er ook wel andere leuke toepassingen te bedenken voor een verder prima telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Michiel4life schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:58:
[...]

Valt kwa kosten inderdaad wel mee bij aliexpress. Ik heb ook een teardown gevonden op youtube. Nadeel is wel dat om de camera en 3,5jack te vervangen, je de hele telefoon uit elkaar moet halen :(.
Het risico, met mijn gebrek aan handigheid en ervaring, is dan aanzienlijk dat het einde telefoon wordt. Niet perse erg aangezien in hem wel heb afgeschreven en dit mooie nieuwe ervaring kan opleveren....maar het is m'n z1c ;( ...
Ik twijfel nog heel erg, misschien zijn er ook wel andere leuke toepassingen te bedenken voor een verder prima telefoon.
Als je een beetje kan schroeven en kan pielen dan is het goed te doen hoor. Je hoeft niet te solderen oid.
En inderdaad, afgeschreven is ie al. Maar ik zou eerst proberen om te kijken of je het stof kan wegblazen inderdaad. Scheelt weer. Dan zou ik een nieuw achterkantje met een sticker voor de achterkant bestellen. Dan is die ook weer helemaal netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Een aantal maanden geleden ook de accu vervangen en daarna was de accuduur weer top! Ik had gedacht/gehoopt nog wat langer te doen nadat ik de accu vervangen had. Echter zit er nu een cash back van 100 euro op de X compact en ben ik daarvoor gegaan. Accuduur is volgens mij beter dan in het begin van de Z1c en verder is het dan toch wel lekker om een nieuwe telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-10 22:25
Ik heb de laatste weken het probleem dat mijn Z1C rond 30% ineens gewoon begint af te tellen en dan zichzelf afsluit. Nu had ik wat oplossingen zitten zoeken op internet maar nog niet echt iets bruikbaars tegengekomen.

Nu ontdek ik vandaag dat hij op zijn achterkant kan rondraaien op tafel, met andere woorden, er zit een hele kleine bump in de achterkant, dus ik vrees dat mijn batterij aan het zwellen is :'(

Sony de batterij laten vervangen is waarschijnlijk veel te duur, een nieuwe gsm is zonde omdat ik nog zeer tevreden ben over deze.
Dus ik ben aan het denken om het zelf te vervangen omdat een nieuwe batterij precies niet zo heel veel kost. Maar ik heb daar geen enkele ervaring mee.

Ik vind op Ebay van alles voor een Z1C: batterijen met NFC, batterijen zonder NFC, backplates met lijm, backplates zonder lijm, alleen lijm en dan nog een kit met batterij zonder NFC met lijm en gereedschap.
Iemand met ervaring die iets kan aanraden? Misschien een linkje?

En eventueel tips? Op youtube lijkt het op het eerste zicht niet zo heel moeilijk, maar het is wel angstaanjagend om die zo te moeten open prutsen met een haardroger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Is makkelijk. youyube gewoon volgen inderdaad. 1 stekker en 1 schroefje als ik het me goed herinner. Ik heb andere achterkant besteld, accu en ook nog adhesive (soort sticker om de achterkant vast te lijmen/plakken. Ik heb wel 'originele' accu van de bol.com. Maar voor Z1 ook 1 gehaald (ebay 6 euro..) en die werkt ook best.

Maar ja met al die Note7 grappen toch wel beetje opletten natuurlijk. Ik zeg, gewoon doen hoor, niks moeilijks aan :)

• Sarrr
MathieuT schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:52:
Ik heb de laatste weken het probleem dat mijn Z1C rond 30% ineens gewoon begint af te tellen en dan zichzelf afsluit. Nu had ik wat oplossingen zitten zoeken op internet maar nog niet echt iets bruikbaars tegengekomen.

Nu ontdek ik vandaag dat hij op zijn achterkant kan rondraaien op tafel, met andere woorden, er zit een hele kleine bump in de achterkant, dus ik vrees dat mijn batterij aan het zwellen is :'(

Sony de batterij laten vervangen is waarschijnlijk veel te duur, een nieuwe gsm is zonde omdat ik nog zeer tevreden ben over deze.
Dus ik ben aan het denken om het zelf te vervangen omdat een nieuwe batterij precies niet zo heel veel kost. Maar ik heb daar geen enkele ervaring mee.

Ik vind op Ebay van alles voor een Z1C: batterijen met NFC, batterijen zonder NFC, backplates met lijm, backplates zonder lijm, alleen lijm en dan nog een kit met batterij zonder NFC met lijm en gereedschap.
Iemand met ervaring die iets kan aanraden? Misschien een linkje?

En eventueel tips? Op youtube lijkt het op het eerste zicht niet zo heel moeilijk, maar het is wel angstaanjagend om die zo te moeten open prutsen met een haardroger :P
Maak je geen zorgen, het is echt vrij simpel om dit te doen. Ik heb inmiddels al twee keer de achterkant vervangen, waarvan één keer inclusief de accu. Als je precies de stappen volgt via YouTube is het echt goed te doen. Inderdaad even met de haardroger en een plectrum langs de randen en je wipt de achterkant er zo af. Je kunt dan even de randen netjes schoonmaken en de cameralens als je wilt. Dan even met behulp van een minitool voorzichtig de accu met het stekkertje aansluiten.

Op aliexpress zijn hele goedkope backcovers te koop inclusief lijmlaag, die je er binnen no-time op plakt. Enige minpunt is dat deze achterkantjes wel gemakkelijk breken bij laten vallen, maar ach.:9 Het is echt wel de moeite waard voor die paar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-10 22:25
Het is gelukt :) Bedankt voor de tips ;)
Het was wel even tricky om de nieuwe lijm sticker perfect terug op de achterkant te kleven, maar het is toch gelukt, de waterdichtheid ga ik toch niet meer testen denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ha, dat heb ik ook niet meer gedaan nee. Hoewel ik afspoelen onder de kraan nog wel zou durven, mits ik hem daarna meteen kan drogen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Spatwaterdicht is na reparatie de betere benaming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taart
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-10-2022
Sinds ik whatsapp heb geüpdatet, krijg ik regelmatig de melding 'u hebt mogelijk nieuwe berichten' met veel kabaal en trilfunctie, terwijl ik Stamina modus aan heb en juist níet wil dat ik telkens meldingen krijg van whatsapp. Ik kan dit niet veranderen in de instellingen van de telefoon (bij stamina en meldingen lijkt alles goed te staan), noch in die van whatsapp (instellingen staan gewoon goed, bovendien trilt het toestel terwijl dat niet in whatsapp is ingesteld, lijkt dus iets van de telefoon zelf). Tips?
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen