Ewivis schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:43:
Wie kan mij helpen een geroot, laatste nederlandse rom te installeren op een telefoon met duitse rom (non-root). Ik heb dus al eens die xperifirm en flashtool gebruikt (jaar geleden ofzo). Maar nog niet zelf een rom gebakken.
Ik hoor het graag!
Ik zal een poging wagen

- eigen risico -
Maak een Backup van de gegevens die je wilt bewaren. Apps zal je waarschijnlijk opnieuw moeten installeren.
Voorbereiding:
Installeer [url="\"http://www.flashtool.net/downloads.php"]flashtool[/url]
Installeer de device drivers in flashtool (Deze zijn unsigned, dus je moet
driver verification uitzetten op windows 10)
Open XperiFirm via flashtool en download de laatste NL .ftf file.
Download de laatste
SuperSu van Chainfire
Download de laatste
dualrecovery flashable zip van NUT
Download de
PRFCreator tool van zxz0O0 om je rom te maken
Creeer Rom en zet deze op je sd kaart
Rooten:
Snelste manier: Root je telefoon met
kingroot. Ik ken deze methode niet, maar is recent en zal waarschijnlijk wel werken. Er wordt wel gewaarschuwd voor malware in de thread.
Oude manier: Download de NL T-Mobile .116 ftf firmware met XperiFirm en flash deze via flashtool.
Download
Easy Root Tool van zxz0O0 en run 2x de install.bat (Het rooten lukt bij mij meestal pas de 2e keer, daarvoor blijft ie hangen.)
Recovery:
Download
dualrecovery install van NUT en run install.bat en selecteer optie 2
Flash rom:
Reboot in recovery
Wipe en flash je rom
Succes
eymey schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:09:
Handig idd.
En zeker als de camera ook beter foto's zou maken dan onder stock kan het best wel eens wat zijn.Mits social media en Google Play wel mogelijk zijn

.
En ik vraag me af of unlocken van de bootloader en TA niet ervoor zorgt dat diensten zoals de ABN AMRO wallet (betalen met NFC. wat ik nu aan het testen ben) weigeren te werken.
Voor unlocken an sich ben ik niet zo bang. Het valt me allang mee van mezelf dat ik dat met 2,5 haar Z1c niet allang gedaan heb

De foto's zijn in ieder geval niet beter dan met stock firmware. Google Apps zouden gewoon moeten werken. Wat betreft de wallet app heb ik geen idee.
Ik blijf het raar vinden dat de banken Sony wel vertrouwen dat ze de telefoon veilig houden terwijl alleen de grootste lekken door Sony worden gedicht. Zelf heb ik geen enkele bank software op mijn telefoon staan.
Deze telefoon heb ik via mijn werk en is nu meer dan 2 jaar oud. Dus garantie krijg ik toch niet meer

Blijft jammer dat er zo weinig kleine telefoons met goede specs uitkomen.
[
Voor 20% gewijzigd door
Gilotto op 26-10-2016 10:49
]