Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 15:50
Dat fileshredder gaat natuurlijk nooit werken als al overduidelijk is (uit eerdere pogingen) dat de sd-kaart geen schrijfacties accepteert. Fileshredder is niet een magische tool door iets kan doen zonder te schrijven ;-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb hier afgelopen weekend ook .236 pre-rooted geinstalleerd. Wat een verandering tov. .216 zeg!

Zoals eerder gezegd wilde .216 op mijn Z1c en die van m'n vriendin nog wel eens tot freezes leiden, of heel langzaam worden (vooral als bijvoorbeeld het toetsenbord tevoorschijn moest komen of gebruikt worden). Het was nog net niet zo dramatisch als met de eerste Lollipop release voor Z1c, maar scheelde niet veel.

Nu is het toestel weer heerlijk snel en hij lijkt vooral in standby ook ineens een stuk zuiniger!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Goed om te horen. Ik kon niet heel veel meer vinden qua veranderingen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepmans
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 14:58
eymey schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:47:
Nu is het toestel weer heerlijk snel en hij lijkt vooral in standby ook ineens een stuk zuiniger!
Ik voel ook even de noodzaak om te melden dat ik een duidelijke verbetering merk in accuduur. Mijn Z1C gaat sinds deze update weer merkbaar langer mee en ook lijkt hij iets responsiever, al is het verschil maar marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:30
Heeft er iemand wel eens Tasker gebruikt in combinatie met de telefoon? Nadat ik had geprobeerd om via Tasker in te stellen dat mijn patroon verdween niet ingevoerd hoefden te worden als de telefoon mijn WiFi thuis detecteerde liep mijn batterij leeg wanneer de WiFi aanstond. Het Taskerprofiel werkt niet echt goed, een aantal keren werkte het vlekkenloos. Echter daarna kreeg ik alleen een zwart scherm. Het verwijderen van Tasker hielp en ik heb helaas terug moeten gaan naar de fabrieksinstellingen.

Ik heb Tasker nu werderom geïnstalleerd en wil wat andere taken toevoegen, maar ik ben bang dat ik weer (andere) problemen. Iemand ervaring daarmee? Of gewoon van de WiFi afblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10 18:52
waarom gebruik je niet de smartlock functie die standaard in android zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
En weer geen controle bericht van NL Alert. Kan dat liggen aan het feit dat ik een DE custom rom heb?

@ Update: Roaming menu is eruit gesloopt. Niet tof.
Keus is nu volledig aan of uit. Voorheen was het uit/nationaal/wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10 18:52
D_Jeff schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:58:
En weer geen controle bericht van NL Alert. Kan dat liggen aan het feit dat ik een DE custom rom heb?
klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHvdW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 20:55
Hier ook geen NL Alert en toch gewoon een NL versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 17-10 12:17
Hier op een standaard NL rom ook geen alert (bij KPN op LTE).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier Customized DE, maar wel met de Civil Alert APK geïnstalleerd.

Geen controlebericht, KPN LTE.

Maar zo te zien hebben dus zelfs mensen met netjes Customized NL hem niet ontvangen op KPN LTE.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
avec_style schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:14:
waarom gebruik je niet de smartlock functie die standaard in android zit?
Omdat daar geen Wifi ondersteunt wordt en dan ben ik paranoïde om bijvoorbeeld het op basis van locatie te doen. Via gezichtsherkenning werkt ook niet echt vlekkeloos.

P.S. NL-alert ontvangen, maar gewoon standaard firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
D_Jeff schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:58:
...

@ Update: Roaming menu is eruit gesloopt. Niet tof.
Keus is nu volledig aan of uit. Voorheen was het uit/nationaal/wereld
Als roaming uit staat, staat nationaal roaming dan nog aan? Heb het nut nooit echt gesnapt. Nationaal roamen brengt toch geen meerkost met zich mee in België/Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Eppux schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:42:
[...]

Als roaming uit staat, staat nationaal roaming dan nog aan? Heb het nut nooit echt gesnapt. Nationaal roamen brengt toch geen meerkost met zich mee in België/Nederland?
Zo ver ik weet (en dat is zwaar "gevalletje klok luiden -> klepel"):

Telfort roamt over het netwerk van KPN heen. Als je Nationaal roamen dan uit hebt staan, is de kans groot dat je geen mobiel internet hebt.
Steek je de grens over en switch je naar een partner netwerk van je provider, dan blokeert de optie nationaal roamen het mobiel internet van de partner.

Nu is het aan of uit. Dat betekend wanneer ik roaming aanlaat en ik ga de grens over dan ben ik mooi de <...> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Afgelopen maanden heb ik geen update voorbij zien komen, mis ik iets? hoe kom ik er achter of ik op de juiste/nieuwste versie zit?
Als ik op updates controleer vindt hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

als je build-nummer op .216 of .236 eindigd heb je momenteel de laatste versie. Als je ver achterloopt (bijv nog Android 5.0.1) dan kun je ook je telefoon updaten door deze aan een computer te koppelen en PC Companion te gebruiken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Mijn trilfunctie is defect en ik denk dat het komt doordat de trilmotor los is gekomen. De trilfunctie is duidelijk hoorbaar, maar de telefoon trilt nauwelijks en maakt een verschrikkelijk geluid. Dit moet dus gerepareerd worden.

Dit wordt echter, na twee keer in het begin, de derde reparatie. Heb ik dan recht het op een swap? Of moet dat drie keer een reparatie aan hetzelfde onderdeel zijn? Is het überhaupt verstandig om dat te laten doen, aangezien er dan misschien een refurbished model terugkomt wat feitelijk hetzelfde is als een reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Rustig hiero :P

Allereerst, De beste wensen.

Verder heb ik ontdekt dat sommige App's lelijk gemeen kunnen doen en je accuduur er harder doorheen jagen.

Het "venijn" zit in de grote nauwkeurigheidsmodus van de GPS. Deze zet standaard de Wi-Fi chip aan met de Optie "scannen altijd bereikbaar". Het wil ook niet opvallen, want je Wi-Fi modus zelf kan uitstaan.

Te vinden onder Instellingen -> Wi-Fi -> Geavanceerd.

Gewoon heel flauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Die had ik al een keer gevonden, ook na een tip ergens op een forum. Maar dan vooral vanwege de privacy issues. Goed te weten dat 'ie er ook voor zorgt dat je accu eerder leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Altijd erg tevreden geweest over mijn Xperia Z1 Compact. Sinds het begin gehuld in een bumpercase en met tempered glass. Geen problemen gehad, maar vanavond had ik tijdens het voetballen mijn telefoon in mijn rugzak gedaan. Daarna er weer uit gehaald en begon ik een berichtje te typen, maar opeens reageerde het touch screen niet meer. Vreemd, dus ik hem weer opnieuw opgestart. Werkt weer niet. Ik inspecteer de telefoon en zie een klein barstje, die niet in de tempered glass zit, maar in of onder het scherm (ik kan hem niet voelen als ik met mijn vinger er over heen ga). Inmiddels is die barst over mijn hele scherm heen gekomen, terwijl ik hem alleen nog maar in mijn broekzak gehad heb en er expres geen druk op uitgeoefend heb.

Hoe dan ook, mijn abonnement loopt nog een jaar door en ik heb geen verzekering. Ik ben er altijd netjes mee omgegaan en kan dat redelijk bewijzen, aangezien alles spiksplinternieuw is en je de residu van tempered glass overal ziet zitten. Hij is alleen wel geroot. Zal wel niks krijgen, maar ga het morgen toch maar eens proberen bij Ben. :+

Hoe dan ook, zijn hier mensen met vergelijkbare ervaringen? Heb er nog nooit van gehoord, maar het is naar mijn weten echt spontaan gekomen. Van de ene op de andere seconde werkte het touchscreen niet meer en ik heb de barst nooit gezien.

En loont het om zelf het scherm te vervangen? Kan niet zo moeilijk zijn lijkt me. Iemand toevallig in dit topic met een replacement kit voorhanden?

EDIT: Ohja, telefoon is nu 14 maanden oud, mijn abonnement bij Ben heeft net een jaar aangetikt en ik moet nog een jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Point op 12-01-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Spontane barsten komen eigenlijk in bijna de gehele Xperia lijn voor, dus ook bij de Z1-compact. Ook vaak genoeg hier voorbij gekomen.

Probeer er gewoon mee naar je verkoper/Sony te gaan. Ik weet niet of je na 14 maanden nog 100% kosteloze garantie krijgt, maar volgens mij gaat Sony er vrij netjes mee om als echt blijkt dat het om het "spontane barst probleem" gaat.

Scherm zelf vervangen zou ik zelf nooit aan beginnen, zeker niet met een dun/fragiel toestel als deze. Zelfs de officiele reparateurs willen het nogal eens niet in 1 keer voor elkaar krijgen om 'm weer deugdelijk in elkaar te zetten (eigen ervaring met Z1c van m'n vriendin).

Overigens even afkloppen, maar mijn Z1c is nu 22 maanden oud. Nog steeds onberispelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Thanks voor je reactie. Heb al contact met Ben gehad, ze willen hem wel opsturen. Onderzoekskosten zijn voor mij en ze kunnen me niet vertellen of ik nog garantie heb, dat zal moeten blijken... ik twijfel nu een beetje. De Z1C is anders afgeschreven, maar als blijkt dat ik bij Ben geen garantie heb mag ik natuurlijk opdraaien voor de kosten en voor de onderzoekskosten heb ik ook een anders scherm, gooi er nog 100 euro bij op en ik kan voor een leuk Xiaomi telefoontje gaan.

Ik denk er nog even over na. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik heb twee keer hetzelfde gehad, twee keer onder garantie gerepareerd (via Coolblue). Maar het blijft een gokje, omdat ze geen duidelijkheid willen geven vooraf.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm van mijn Z1C is spontaan in mijn broekzak gebarsten. Opgestuurd via Phonehouse en krijg nu de mededeling dat Sony het niet onder garantie wil repareren. Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt? Heeft het zin om met Sony in discussie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 16:07
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:00:
Scherm van mijn Z1C is spontaan in mijn broekzak gebarsten. Opgestuurd via Phonehouse en krijg nu de mededeling dat Sony het niet onder garantie wil repareren. Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt? Heeft het zin om met Sony in discussie te gaan?
Hoe lang heb je hem al? Het eerste half jaar moet Sony bewijzen dat het geen productiefout was (dus dat het jouw schuld is geweest), daarna moet jij aantonen dat het wel een productiefout was om aanspraak te maken op garantie. Je kunt bijvoorbeeld laten zien dat er geen andere schade is (bijv. deuken, diepe krassen, gebogen frame) maar het blijft een moeilijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-10 11:54
Ik had een sony experia Z1 compact met gebroken scherm. Ik heb het scherm vervangen en de telefoon werkt perfect terug. Wel een probleem. Waneer er gebeld word naar het toestel wanneer dit niet actief is(niet ontgrendeld) slaagt hij vast en moet je hem herstarten. Wanneer er gebeld word wanneer je op de telefoon bezig bent kan je de oproep gewoon opnemen. Iemand een idee of oplossing? Graag hoor ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
pvpke schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:05:
Ik had een sony xperia Z1 compact met gebroken scherm. Ik heb het scherm vervangen en de telefoon werkt perfect terug. Wel een probleem. Wanneer er gebeld word naar het toestel wanneer dit niet actief is(niet ontgrendeld) slaagt hij vast en moet je hem herstarten. Wanneer er gebeld word wanneer je op de telefoon bezig bent kan je de oproep gewoon opnemen. Iemand een idee of oplossing? Graag hoor ik het.
Het simpelste lijkt mij een factory reset. Maak voordat je dat doet wel een backup van belangrijke bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Ronald8 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Het simpelste lijkt mij een factory reset. Maak voordat je dat doet wel een backup van belangrijke bestanden.
Hey, had ik niet aan gedacht aangezien ik dacht dat het met het scherm te vervangen was. Wel trad dit pas na een maand op dus kan idd wel een softwarefout zijn. Iemand anders hier nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald8 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:09:
[...]

Hoe lang heb je hem al? Het eerste half jaar moet Sony bewijzen dat het geen productiefout was (dus dat het jouw schuld is geweest), daarna moet jij aantonen dat het wel een productiefout was om aanspraak te maken op garantie. Je kunt bijvoorbeeld laten zien dat er geen andere schade is (bijv. deuken, diepe krassen, gebogen frame) maar het blijft een moeilijk verhaal.
De telefoon was qua garantie anderhalf jaar oud, maar een paar geleden vervangen vanwege defecte GPS, maar Sony was onwrikbaar. Ik was eigenlijk niet van plan te laten repareren, maar deze telefoons zijn toch behoorlijk uniek qua prestaties/afmetingen verhouding. Sony is het enige merk dat compacte telefoons met topspecificaties maakt. Behalve Apple dan.... Dus heb ik toch maar voor 143 euri's laten repareren. En maar een flip cover aangeschaft om het scherm beter te geschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 20:38
Ik heb mijn exemplaar nog steeds - sinds het moment dat hij op de markt kwam en werkt prima. 2x per maand even een onverklaarbare spontane reset, maar verder geen enkel klagen. Kan natuurlijk aan apps, root en andere customizing die ik gedaan heb liggen.

Zo tevreden, dat ik overweeg eentje te kopen voor m'n vriendin. Die wil graag eentje met een hoog prijs/kwaliteitsgehalte. De laatste prijzen die ik zag voor de Z1c waren net onder de 300 euro. Weet iemand of ze nog érgens te koop zijn. Zelf al paar keer gezocht, maar vind ze nergens. Tenzij voor 400-500 euro..

[ Voor 8% gewijzigd door Mlazurro op 19-02-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Ik denk dat de Z1c doordat 'ie wat ouder is eerder duurder (minder aanbieders, minder voorraad) zal worden dan goedkoper. De Z3c is inmiddels al te krijgen voor 345 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Mlazurro schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:47:
Ik heb mijn exemplaar nog steeds - sinds het moment dat hij op de markt kwam en werkt prima. 2x per maand even een onverklaarbare spontane reset, maar verder geen enkel klagen. Kan natuurlijk aan apps, root en andere customizing die ik gedaan heb liggen.

Zo tevreden, dat ik overweeg eentje te kopen voor m'n vriendin. Die wil graag eentje met een hoog prijs/kwaliteitsgehalte. De laatste prijzen die ik zag voor de Z1c waren net onder de 300 euro. Weet iemand of ze nog érgens te koop zijn. Zelf al paar keer gezocht, maar vind ze nergens. Tenzij voor 400-500 euro..
Op Amazon.de kun je de witte of gele versie vinden voor ongeveer 350. Maar voor niet heel veel meer kun je inderdaad een Z3C of zelfs Z5C vinden. Tweedehands is zijn er nog genoeg te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Ronald8 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Hey,

Ik heb hem gereset. De eerste 2 dagen ging het prima. Nu komt hetzelfde probleem weer boven. Telkens er een inkomend gesprek is loopt die vast. Voor de rest werkt hij perfect. Nog andere ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
pvpke schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:55:
[...]

Hey,

Ik heb hem gereset. De eerste 2 dagen ging het prima. Nu komt hetzelfde probleem weer boven. Telkens er een inkomend gesprek is loopt die vast. Voor de rest werkt hij perfect. Nog andere ideen?
Ik weet niet hoe avontuurlijk je bent met Android, maar je zou een andere ROM kunnen proberen als uiterste redmiddel (bijv. een standaard Sony ROM flashen buiten PC Companion om of Cyanogen).

Als dat niet werkt dan is het waarschijnlijk geen software probleem en dan ligt het waarschijnlijk toch aan het nieuwe scherm. Wil je dat oplossen dan zou je of weer een nieuwe moeten kopen of de telefoon afschrijven :X. Zonder garantie en met een nieuw scherm wil/kan Sony waarschijnlijk ook weinig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

pvpke schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:55:
[...]

Hey,

Welke versie van de systeemsoftware gebruik je nu, is dat wel de laatste versie?
Je kunt dat vinden bij Instellingen -> Over de telefoon -> Build-nummer
Bij mijn weten is de meest recente versie 14.6.A.1.236

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Beste,

Bedankt voor het meedenken! Het is inderdaad de laatste versie. Denk nog een beetje verder te zoeken en het dan maar op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
na lange tijd toch maar geupdate naar de nieuwste android (5.1.1, build 14.6.A.0.368) via OTA. Tot nu toe geen probleem dus de fabrieksreset laat ik nog even achterwege.

Het enige wat ik vervelend vind is dat wanneer ik met de powerbutton het scherm unlock ik eerst nog een keer omhoog moet vegen voordat ik het beveiligingspatroon kan invoeren.

Voordat ik de update uitvoerde kreeg ik het beveiligingspatroon gelijk te zien zonder eerst omhoog te hoeven vegen. Ik heb (voor mijn gevoel) zo'n beetje alle mogelijke opties aan/uit gezet die ermee te maken zouden kunnen hebben maar dit blijft. Is het toch ergens uit te te zetten dat ik gelijk het beveiligingspatroon te zien krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 21:45
__REMCO__ schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:31:
na lange tijd toch maar geupdate naar de nieuwste android (5.1.1, build 14.6.A.0.368) via OTA. Tot nu toe geen probleem dus de fabrieksreset laat ik nog even achterwege.

Het enige wat ik vervelend vind is dat wanneer ik met de powerbutton het scherm unlock ik eerst nog een keer omhoog moet vegen voordat ik het beveiligingspatroon kan invoeren.

Voordat ik de update uitvoerde kreeg ik het beveiligingspatroon gelijk te zien zonder eerst omhoog te hoeven vegen. Ik heb (voor mijn gevoel) zo'n beetje alle mogelijke opties aan/uit gezet die ermee te maken zouden kunnen hebben maar dit blijft. Is het toch ergens uit te te zetten dat ik gelijk het beveiligingspatroon te zien krijg?
Volgens mij kan dat niet, tenzij je Root en dan via xposed een aanpassing maakt (gravity box oid)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 14:20
Mlazurro schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:47:

Ik heb mijn Z1c via Marktplaats gekocht voor 125 euro. Er worden veel Z1c's aangeboden met een vernieuwd scherm. Dat wilde ik niet, vanwege de waterdichtheidsgarantie. Daar moet je opletten. Verder prima toestel en heeft nog enkele maanden garantie zelfs.
Ewivis schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:37:
[...]

Volgens mij kan dat niet, tenzij je Root en dan via xposed een aanpassing maakt (gravity box oid)
Heb je ervaring met gravitybox op de Z1c, werkt het ook met een prerooted stock rom? Ik lees dat gravitybox niet echt geschikt is voor xperia toestellen, vanwege de Sony tweaks.

Enkele issues die ik heb met mijn Z1c: soms stopt de tril feedback tijdens het typen, en gaat later weer verder. Ik twijfel of de proxmity sensor goed werkt, want wanneer ik bel en de phone van mijn hoofd verwijder, blijft het scherm zwart. En sinds kort klinkt tijdens het bellen het overgaan van de andere kant erg schel. Het gesprek zelf klinkt gewoon goed. Maar dat zou ook aan de provider kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-10 12:02
Weet iemand (waar ik kan vinden) of er nog een nieuwe grote update aan gaat komen voor de Z1C?

Ik zit nog steeds met het probleem dat sinds de laatste grote update inkomende gesprekken 'bevriezen' op het scherm en als 'doorgeschakeld' staan aangegeven in de oproepenlijst, in plaats van als een gemist gesprek. Ik zie dus alleen dat ik een oproep gemist heb doordat het scherm ofwel bevroren is in de oproepstand (en dan ook niet meer te bedienen) of als ik zelf besluit in mijn oproepenlijst te kijken of ik nog iets gemist heb. Er staat dus ook geen rood telefoon-icoontje bovenin de meldingen of in de lijst.

Ik hoopte eigenlijk op een nieuwe update die dit weer zou verhelpen, aangezien mijn zoektocht op internet en enkele mogelijke oplossingen tot dusver niet gewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sarrr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:31:
Weet iemand (waar ik kan vinden) of er nog een nieuwe grote update aan gaat komen voor de Z1C?

Ik zit nog steeds met het probleem dat sinds de laatste grote update inkomende gesprekken 'bevriezen' op het scherm en als 'doorgeschakeld' staan aangegeven in de oproepenlijst, in plaats van als een gemist gesprek. Ik zie dus alleen dat ik een oproep gemist heb doordat het scherm ofwel bevroren is in de oproepstand (en dan ook niet meer te bedienen) of als ik zelf besluit in mijn oproepenlijst te kijken of ik nog iets gemist heb. Er staat dus ook geen rood telefoon-icoontje bovenin de meldingen of in de lijst.

Ik hoopte eigenlijk op een nieuwe update die dit weer zou verhelpen, aangezien mijn zoektocht op internet en enkele mogelijke oplossingen tot dusver niet gewerkt hebben.
Heb je al een de telefoon-app gereset(Cache etc.)? Mijn vriendin heeft er geen last van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Sarrr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:31:

Een reset naar fabrieksinstellingen zou zoiets gewoon op moeten lossen, het is niet iets dat bekend staat als bug in de laatste software release.

Maar om je vraag te beantwoorden: de Z1 is nu twee jaar oud dus verwacht geen (grote) updates meer, android 6 komt sowieso niet meer naar onze telefoons.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Ik heb onlangs mijn Z1C verkeerd op de het DK32 dock geplaatst waardoor hij kortsluiting maakte. Op een gegeven moment begon de Blitzwolf lader te roken, gelukkig had ik het op tijd door. Zie nog wel een vlek op de speaker waarop het dock stond én ik heb wat problemen met mijn Z1C.

Als ik de Z1C helemaal oplaad dan gaat alles goed. Laad ik hem een gedeelte op dan detecteert hij dit niet goed, hij blijft dan aangeven dat hij aan het opladen is, en geeft een foutmelding dat de telefoon sneller ontlaad dan laad. Ook kan ik mijn telefoon niet meer uitzetten, hij komt dan in een soort bootloop terecht, hij start eventjes op om daarna weer uit te gaan. Opnieuw opstarten gaat wel goed.

Zou dit een accuprobleem zijn, zou het helpen om de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Hopelijk is dit probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

musicfreak schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:49:
Ik heb onlangs mijn Z1C verkeerd op de het DK32 dock geplaatst waardoor hij kortsluiting maakte. Op een gegeven moment begon de Blitzwolf lader te roken, gelukkig had ik het op tijd door. Zie nog wel een vlek op de speaker waarop het dock stond én ik heb wat problemen met mijn Z1C.
[...]
Ook lekker dat het dock geen controle heeft op polariteit, stel prutsers...

Het klinkt in ieder geval als een accuprobleem. Het enige dat zou kunnen helpen is je telefoon helemaal ontladen en vervolgens weer tot 100% laden, hiermee 'reset' je de controller van je Li-ion accu. Als hij daarna vreemd blijft doen heeft je accu toch wat permanente schade opgelopen.

[ Voor 35% gewijzigd door MadMarky op 11-04-2016 12:10 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-10 12:02
MadMarky schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:47:
[...]

Een reset naar fabrieksinstellingen zou zoiets gewoon op moeten lossen, het is niet iets dat bekend staat als bug in de laatste software release.

Maar om je vraag te beantwoorden: de Z1 is nu twee jaar oud dus verwacht geen (grote) updates meer, android 6 komt sowieso niet meer naar onze telefoons.
Helaas, dit heb ik al meermaals geprobeerd. Het probleem doet zich pas voor vanaf de laatste update en er zijn meer mensen die er last van hebben. Het is heel irritant, maar kennelijk is het aantal gedupeerden te klein zodat er nog geen goede oplossing is gevonden.

@Ewivis: Telefoon-app resetten en cache wissen heb ik ook al geprobeerd. Zie een eerdere post van mij in dit topic hierover. Het probleem is dan welgeteld voor één keer opgelost; bij de eerste oproep gaat alles zoals het hoort en daarna heb ik hetzelfde probleem weer.

EDIT: Wat ook echt raar is trouwens, is dat als ik naar mijn apps kijk er DRIE keer de Telefoon-app (versie 5.1.1-1) in de lijst staat, die ik los van elkaar kan uitschakelen en de gegevens kan wissen. Vorige keer dat ik keek waren er twee (na een fabrieksreset). Weet iemand wellicht een manier om de telefoon-app die standaard in Android zit te verwijderen en opnieuw te installeren? Misschien helpt dat...

[ Voor 17% gewijzigd door Sarrr op 12-04-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb ook drie telefoon apps die allemaal actief zijn, maar geen problemen met bellen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
MadMarky schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:09:
[...]

Ook lekker dat het dock geen controle heeft op polariteit, stel prutsers...

Het klinkt in ieder geval als een accuprobleem. Het enige dat zou kunnen helpen is je telefoon helemaal ontladen en vervolgens weer tot 100% laden, hiermee 'reset' je de controller van je Li-ion accu. Als hij daarna vreemd blijft doen heeft je accu toch wat permanente schade opgelopen.
Ik heb de tip ter harte genomen en vandaag mijn telefoon ontladen. Echter dat lijkt te mislukken, de led blijft rood. Ook na een paar uur laden start de telefoon niet op. Als je dit probeerd dan gaat de rode led driemaal één seconde knipperen, daarna een seconde niet, vervolgens weer driemaal één seconde.

Ik heb de telefoon met mijn laptop verbonden en PC companion gestart. Na het installeren van de drivers herkend deze de telefoon niet meer.

Wat nu? Is hier wat aan te doen? Zou het een accuprobleem zijn of erger?
Ik vrees dat dit niet onder garantie gerepareerd gaat worden, of denken jullie van wel? Als ik 'm aanmeld bij Ben (mijn provider) en het is garantie dan kan Ben tot 50 euro rekenen voor onderzoekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Heb je al op het resetknopje gedrukt? Misschien dat dat nog wat doet. Het zit verstopt achter het klepje voor je simkaart. Als hij echt niet herkend wordt kun je nog een andere computer gebruiken of proberen de software te herstellen.

Maar het zou ook best een hardware probleem kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door O88088 op 13-04-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Ronald8 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:01:
Heb je al op het resetknopje gedrukt?
Dat is toch een extra uitknop? De telefoon trilt dan driemaal en gaat daarna uit. Het hielp helaas niet.

Is het trouwens het dock waar de fout in zit, of de lader? Ik vraag dit ivm mogelijke garantie. Bij Blitzwolf heb ik dat nog wel verwacht ik, maar niet bij de maker van het dock van 5 dollar ofzo. En bij Ben / Sony hoef ik ook niet aan te kloppen lijkt me, omdat de oorzaak helder is en niet bij de telefoon ligt.

[ Voor 42% gewijzigd door musicfreak op 15-04-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Helaas moet ik melden dat de accu van mijn Z1C plotseling na 50% charge onbetrouwbaar is geworden, precies na 2 jaar gebruik. Safe Mode / Reset halen weinig uit, helaas.
Symptomen: Uitvallen op 38% / sprong van 44 naar 28 of 16% / 2 seconde per 1% vanaf 40%

Echter wil ik wel dat de IP 'feature' behouden blijft, dus vraag ik mij af of iemand via Sony zo'n reparatie al gedaan heeft en wat dat gekost heeft.

Ik heb berekend dat het tot ongeveer 175 - 200 euro nog lonend is, daarboven niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb mijn Z1C nu ook bijna precies 2 jaar. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest met een Android toestel, als met deze. In principe zou ik hem zo nog wel een jaar kunnen gebruiken, zeker omdat er op dit formaat, buiten de Z3C en de Z5C, nog steeds amper fatsoenlijke alternatieven bestaan.

Jammer genoeg begin ik het idee te krijgen dat de achterkant bol begint te worden. Ik gok dus dat ook bij mij de accu stuk aan het gaan is.

Ik merk gelukkig nog geen rare sprongen qua resterend batterijpercentage. Het loopt gewoon redelijk lineair van 99% terug naar rond de 4%. Maar dit lijkt wel steeds sneller te gaan. Ik heb nog geen zin gehad om een factory reset te doen, dus het kan ook goed zijn dat mijn gebruikspatroon of een (rest van een) app de vrij hoge battery drain veroorzaakt.

Maar zamen met het 'boller' worden van de Z1C begin ik me toch wel wat zorgen te maken. De Z1c van m'n vriendin, die van eind 2014 is, is gewoon nog helemaal plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 15:44

WCA

D_Jeff schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:51:
Helaas moet ik melden dat de accu van mijn Z1C plotseling na 50% charge onbetrouwbaar is geworden, precies na 2 jaar gebruik. Safe Mode / Reset halen weinig uit, helaas.
Symptomen: Uitvallen op 38% / sprong van 44 naar 28 of 16% / 2 seconde per 1% vanaf 40%

Echter wil ik wel dat de IP 'feature' behouden blijft, dus vraag ik mij af of iemand via Sony zo'n reparatie al gedaan heeft en wat dat gekost heeft.

Ik heb berekend dat het tot ongeveer 175 - 200 euro nog lonend is, daarboven niet meer.
Bij Dynafix/sony hoef je niet te rekenen op waterdichtheid ben ik bang, ik kreeg mn Z1c zo terug:
Afbeeldingslocatie: http://plexsch.nl/screenshots/205cad2c-a90f-456a-a5e6-164921a114cf.png

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
GreNade schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:33:
[...]

Bij Dynafix/sony hoef je niet te rekenen op waterdichtheid ben ik bang, ik kreeg mn Z1c zo terug:
[afbeelding]
Dat noem ik alles behalve een fatsoenlijke reparatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bij mijn weten en ervaring behoort de reparatie naar teleplan te gaan, Dynafix staat bekend om slechter te fixen. Toen mijn Sony voor garantie wegging was het eerst naar Dynafix en gelijk door naar Teleplan. ( perfect gerepareerd trouwens, op het MB na alles vernieuwd )

Maar goed, in dit geval zou ik hem zelf proberen te repareren, via Aliexpress heb je voor ongeveer € 15,- á € 20,- een nieuwe accu met wat tools en een nieuwe achterkant met waterdichte tape.
Voor dat geld zou ik hem mooi eerst zelf proberen te repareren, staan genoeg instructies op youtube, als het echt niet lukt breng ik hem wel naar ali om de hoek.

Waterdichtheid is volgens mij na elke reparatie niet meer gegarandeerd, al kan hij alsnog wel waterdicht zijn, ik ga het niet testen iig.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
GreNade schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:33:
[...]

[afbeelding]
Ha... Zo kwam het eerste exemplaar van de z1c van vriendinlief ook terug van een reparatie bij teleplan. Meteen opnieuw terug gestuurd naar verkoper (coolblue) en toen direct splinternieuwe gekregen.
Humma Kavula schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:16:
Bij mijn weten en ervaring behoort de reparatie naar teleplan te gaan, Dynafix staat bekend om slechter te fixen. Toen mijn Sony voor garantie wegging was het eerst naar Dynafix en gelijk door naar Teleplan. ( perfect gerepareerd trouwens, op het MB na alles vernieuwd )

Maar goed, in dit geval zou ik hem zelf proberen te repareren, via Aliexpress heb je voor ongeveer € 15,- á € 20,- een nieuwe accu met wat tools en een nieuwe achterkant met waterdichte tape.
Voor dat geld zou ik hem mooi eerst zelf proberen te repareren, staan genoeg instructies op youtube, als het echt niet lukt breng ik hem wel naar ali om de hoek.

Waterdichtheid is volgens mij na elke reparatie niet meer gegarandeerd, al kan hij alsnog wel waterdicht zijn, ik ga het niet testen iig.
Helaas ben ik slechtziend, dus voor mij gaat zelf repareren waarschijnlijk sowieso te priegelig worden. Mss. Toch maar eens rond vragen hoe veel een nieuwe accu kost incl. deugdelijk inbouwen. Of toch maar een z5c halen.

[ Voor 51% gewijzigd door eymey op 24-04-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 15:44

WCA

Die foto is overigens na 6x opsturen gemaakt. Eerste 5x naar teleplan geweest, laatste keer bij dynafix.

Teleplan heeft er net zo goed en potje van gemaakt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Nu lees ik een beeld die een beetje klopt :p

De meeste fixes gaan goed, maar niet allemaal. Lijkt wel op de medische wereld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Nu mijn garantie verlopen is wordt het tijd om de telefoon te rooten voor bijvoorbeeld slow motion functies etc. Inmiddels wat gelezen en volgens mij is het makkelijkst om het volgende stappenplan te volgen:

1. Root met Kingroot

De volgende stappen zo snel mogelijk na 1 aangezien er twijfels zijn over de integriteit van Kingroot

2. Dualrecovery installeren dmv bestand van NUT
3. Xperfirm gebruiken om firmware te downloaden
4. Een tft bestand maken met behulp van flashtool
5. Door middel van PRFcreator prerooted firmware maken met superSU erin.
6. De gecreëerde prerooted firmware flashen met behulp van de recovery

Nu zit ik met een aantal vragen. Als ik de links volg van de verschillende website naar flashtool dan kom ik uit op allerlei schimmige downloadsites, die dan soms weer doorlinken naar casino's etc. Al bij al vertrouw ik dat niet. Is er een goed betrouwbare link ergens? Of is het mogelijk een ergens een prerooted tft bestand te downloaden om te gebruiken?

Bij voorkeur wil ik mijn bootloader gesloten houden en dat moet volgens mij lukken met bovenstaande stappenplan en ik ben verder ook tevreden met de stock ROM van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

MRIdev schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:19:
Nu mijn garantie verlopen is wordt het tijd om de telefoon te rooten voor bijvoorbeeld slow motion functies etc. Inmiddels wat gelezen en volgens mij is het makkelijkst om het volgende stappenplan te volgen:

1. Root met Kingroot

De volgende stappen zo snel mogelijk na 1 aangezien er twijfels zijn over de integriteit van Kingroot

2. Dualrecovery installeren dmv bestand van NUT
3. Xperfirm gebruiken om firmware te downloaden
4. Een tft bestand maken met behulp van flashtool
5. Door middel van PRFcreator prerooted firmware maken met superSU erin.
6. De gecreëerde prerooted firmware flashen met behulp van de recovery

Nu zit ik met een aantal vragen. Als ik de links volg van de verschillende website naar flashtool dan kom ik uit op allerlei schimmige downloadsites, die dan soms weer doorlinken naar casino's etc. Al bij al vertrouw ik dat niet. Is er een goed betrouwbare link ergens? Of is het mogelijk een ergens een prerooted tft bestand te downloaden om te gebruiken?

Bij voorkeur wil ik mijn bootloader gesloten houden en dat moet volgens mij lukken met bovenstaande stappenplan en ik ben verder ook tevreden met de stock ROM van Sony.
De officiële website van flashtool: http://www.flashtool.net/index.php

Ten tweede is rooten niet gelijk aan je garantie verwerpen. De bootloader unlocken zou dat al meer zijn, alhoewel er manieren zijn om je originele bootloader (met bijhorende keys) te backuppen en terug te zetten indien je dat zou willen, waardoor men niet kan zien dat je ooit de bootloader unlocked hebt; behalve dan als ze aan Sony zelf vragen of jouw IMEI de unlock-webservice is gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
IveGotARuddyGun schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:00:
[...]

De officiële website van flashtool: http://www.flashtool.net/index.php

Ten tweede is rooten niet gelijk aan je garantie verwerpen. De bootloader unlocken zou dat al meer zijn, alhoewel er manieren zijn om je originele bootloader (met bijhorende keys) te backuppen en terug te zetten indien je dat zou willen, waardoor men niet kan zien dat je ooit de bootloader unlocked hebt; behalve dan als ze aan Sony zelf vragen of jouw IMEI de unlock-webservice is gepasseerd.
Dus toch die website van flashtool is de officiële.

Misschien moet ik mijn eerste zin veranderen in, nu mijn telefoon 2-jaar oud is en de garantie vervallen is.....

Ik weet dat het mogelijk is om de DRM-keys op te slaan en naderhand de bootloader te locken met en de DRM-keys terug te zetten zodat alles weer normaal is. Mijn ervaring met rooten van de HTC Desire waren niet voldoende positief om dat allemaal te gaan doen.

Bedankt! Ga ik deze week aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

MRIdev schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:42:
[...]

Dus toch die website van flashtool is de officiële.

Misschien moet ik mijn eerste zin veranderen in, nu mijn telefoon 2-jaar oud is en de garantie vervallen is.....

Ik weet dat het mogelijk is om de DRM-keys op te slaan en naderhand de bootloader te locken met en de DRM-keys terug te zetten zodat alles weer normaal is. Mijn ervaring met rooten van de HTC Desire waren niet voldoende positief om dat allemaal te gaan doen.

Bedankt! Ga ik deze week aan de slag.
Tegenwoordig zit Xperifirm trouwens volledig geïntegreerd in flashtool én zorgt dat ervoor dat een firmware-download in de ingebouwde Xperifirm direct een 'normal' ftf-file oplevert, ipv een flashable zip. De enige reden om nog te werken met die zips, is omdat prerootedfirmwarecreator (==prfcreator) zo'n zip oplevert.

De truuk is dus: download de juiste versie via flashtool met xperifirm -> ftf-bestand.
Draai dat ftf-bestand dan door prfcreator -> extra zip-bestand dat geflasht dient te worden via recovery, maar pas nádat het ftf-bestand van die firmware is geflasht geweest
Voilà.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
IveGotARuddyGun schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:05:
[...]

Tegenwoordig zit Xperifirm trouwens volledig geïntegreerd in flashtool én zorgt dat ervoor dat een firmware-download in de ingebouwde Xperifirm direct een 'normal' ftf-file oplevert, ipv een flashable zip. De enige reden om nog te werken met die zips, is omdat prerootedfirmwarecreator (==prfcreator) zo'n zip oplevert.

De truuk is dus: download de juiste versie via flashtool met xperifirm -> ftf-bestand.
Draai dat ftf-bestand dan door prfcreator -> extra zip-bestand dat geflasht dient te worden via recovery, maar pas nádat het ftf-bestand van die firmware is geflasht geweest
Voilà.
Goede tip van flashtool, maar wat bedoel je precies met "maar pas nádat het ftf-bestand van die firmware is geflasht geweest."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

MRIdev schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:31:
[...]

Goede tip van flashtool, maar wat bedoel je precies met "maar pas nádat het ftf-bestand van die firmware is geflasht geweest."?
Eerst het ftf-bestand flashen mbv flashtool, daarna pas de zip die PRFCreator gemaakt heeft erop flashen via een recovery (zoals TWRP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
IveGotARuddyGun schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:26:
[...]

Eerst het ftf-bestand flashen mbv flashtool, daarna pas de zip die PRFCreator gemaakt heeft erop flashen via een recovery (zoals TWRP).
OK, is dat ook nodig als diezelfde firmware er al op staat? Of gewoon voor de zekerheid doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

MRIdev schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:16:
[...]

OK, is dat ook nodig als diezelfde firmware er al op staat? Of gewoon voor de zekerheid doen?
Nee inderdaad niet, ik ging ervan uit dat het een nieuwe firmware betreft.

De reden om eerst het ftf-bestand te flashen is omdat de zip van PRFCreator enkel /system/ bevat, maar niet de kernel, terwijl de kernel wel nodig is om te kunnen werken.

Als de bijhorende kernel al aanwezig is, bv omdat je een al aanwezige rom wilt rooten, dan is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
IveGotARuddyGun schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:06:
[...]

De reden om eerst het ftf-bestand te flashen is omdat de zip van PRFCreator enkel /system/ bevat, maar niet de kernel, terwijl de kernel wel nodig is om te kunnen werken.

Als de bijhorende kernel al aanwezig is, bv omdat je een al aanwezige rom wilt rooten, dan is dat niet nodig.
Bedankt voor de hulp!!

Inmiddels is het gelukt alleen niet via het stappenplan wat ik eerder bedacht had. In wat berichten op XDA las ik dat op deze manier het overschrijven van Kingroot met SuperSU waarschijnlijk niet ging lukken. Uiteindelijk via de app Supersume Kingroot vervangen door SuperSU en dat werkt dus in 10 minuten.

Blij met 120fps en Xprivacy. :)

Helaas zit ik nog op firmware 0.386 en wil graag naar 1.236 ivm stagefright. Kan ik daarvoor elke firmware kiezen uit Flashtool/Xperfirm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
IveGotARuddyGun schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Volgens mij komen kernel en modem updates e.d. ook gewoon mee met een door PRFCreator gemaakte ZIP hoor.

Ik heb mijn Z1c al een behoorlijk lange tijd ge-root en upgrade al vanaf Kitkat firmwares eigenlijk steeds via recovery met door PRFCreator gemaakte ZIP's. En dat gaat gewoon goed :).
MRIdev schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:24:
[...]

Bedankt voor de hulp!!

Inmiddels is het gelukt alleen niet via het stappenplan wat ik eerder bedacht had. In wat berichten op XDA las ik dat op deze manier het overschrijven van Kingroot met SuperSU waarschijnlijk niet ging lukken. Uiteindelijk via de app Supersume Kingroot vervangen door SuperSU en dat werkt dus in 10 minuten.

Blij met 120fps en Xprivacy. :)

Helaas zit ik nog op firmware 0.386 en wil graag naar 1.236 ivm stagefright. Kan ik daarvoor elke firmware kiezen uit Flashtool/Xperfirm?
In principe kan je iedere versie pakken. Wel ff door PRFCreator heen halen en via recovery flashen natuurlijk, anders ben je root weer kwijt :)

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 04-05-2016 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

eymey schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:41:
[...]

Volgens mij komen kernel en modem updates e.d. ook gewoon mee met een door PRFCreator gemaakte ZIP hoor.

Ik heb mijn Z1c al een behoorlijk lange tijd ge-root en upgrade al vanaf Kitkat firmwares eigenlijk steeds via recovery met door PRFCreator gemaakte ZIP's. En dat gaat gewoon goed :).

[...]

In principe kan je iedere versie pakken. Wel ff door PRFCreator heen halen en via recovery flashen natuurlijk, anders ben je root weer kwijt :)
Juist ja, ik was vergeten dat het wel kon; ik deed het nooit wegens het opvolgen van raad uit een bepaald topic op XDA, maar het argument weet ik zelfs niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Allemaal geluk!! Bedankt wederom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Beste mensen,

Sinds een klein weekje heb ik een probleem met energieverbruik... Mijn telefoon is veel sneller leeg als normaal en als ik in energiebeheer - batterijverbruik kijk is Google Play-services de boosdoener (30% of meer batterijverbruik door die app). Ik heb al gegoogled en het enige wat ik vind is een factory reset... Is er ook nog een iets minder rigoreuze manier om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!
Eric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ericuitpeize schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:30:
Beste mensen,

Sinds een klein weekje heb ik een probleem met energieverbruik... Mijn telefoon is veel sneller leeg als normaal en als ik in energiebeheer - batterijverbruik kijk is Google Play-services de boosdoener (30% of meer batterijverbruik door die app). Ik heb al gegoogled en het enige wat ik vind is een factory reset... Is er ook nog een iets minder rigoreuze manier om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!
Eric
Je kan ook de data verwijderen van de Google Play Services (en ook Google Play Framework) in Settings - Applications - All.

Let wel op: dan moet je je weer inloggen met je Google account op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
IveGotARuddyGun schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Je kan ook de data verwijderen van de Google Play Services (en ook Google Play Framework) in Settings - Applications - All.

Let wel op: dan moet je je weer inloggen met je Google account op je telefoon.
In het Nederlands: Instellingen - Apps - App-voorkeuren resetten?

Ik heb dat gedaan maar hoef niet opnieuw in te loggen, blijkbaar de verkeerde keuze..

Iig alvast bedankt!!

Eric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ericuitpeize schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:20:
[...]

In het Nederlands: Instellingen - Apps - App-voorkeuren resetten?

Ik heb dat gedaan maar hoef niet opnieuw in te loggen, blijkbaar de verkeerde keuze..

Iig alvast bedankt!!

Eric
Sorry, de relevante apps zijn Google Play Services, Google Services Framework en Google Account Manager (die laatste zorgt ervoor dat een account terug moet ingesteld worden, hou die bij de hand maar verwijder de data nog niet meteen met de overige opgesomde apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Uiteindelijk toch maar een factory reset gedaan waarbij ik de instellingen backup van Google gebruikt heb (ondanks het feit dat ik daardoor de bug misschien weer 'importeer'). Alles is goed gegaan en hij draait weer als een zonnetje... Het enige wat ik niet weer geïnstalleerd heb is Instagram. Toeval of niet, het gedonder begon nadat ik die app gedownload heb... IveGotARuddyGun bedankt voor je hulp en tot later!

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/fxv76zkud/unnamed.png

te vroeg gejuicht.......... Vanmiddag met ong. 35% spontaan naar 0 en uitgevallen en weer die rottige Google Play-services....

[ Voor 46% gewijzigd door ericuitpeize op 19-05-2016 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
ericuitpeize schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:00:
[afbeelding]

te vroeg gejuicht.......... Vanmiddag met ong. 35% spontaan naar 0 en uitgevallen en weer die rottige Google Play-services....
Heb je je locatie uitstaan? Kan je screenshot sturen van als je op de Google play services hebt geklikt in het overzicht in je screenshot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ericuitpeize schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:00:
[afbeelding]

In dat overzicht, tap eens op Google play services en kijk of Mobile Radio Active redelijk veel tijd heeft aan gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/qj608g8n9/Screenshot_2016_05_20_10_04_30.png
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/g941skzph/Screenshot_2016_05_20_10_49_39.png

Het heeft volgens mij inderdaad met de 'mobiele radio actief' te maken... Iemand suggesties hoe ik dit kan 'oplossen'?

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/wd3hp3k5h/Screenshot_2016_05_20_10_46_12.png

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/cir3du0n9/Screenshot_2016_05_20_10_04_13.png

[ Voor 13% gewijzigd door ericuitpeize op 20-05-2016 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
ericuitpeize schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:01:
[afbeelding]
[afbeelding]

Het heeft volgens mij inderdaad met de 'mobiele radio actief' te maken... Iemand suggesties hoe ik dit kan 'oplossen'?

[afbeelding]

[afbeelding]
http://repo.xposed.info/m...yler.mobileradioactivefix

Moet je wel rooten en xposed installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Zijn er mensen die dat met een Z1 in combi met een vodafone abo gedaan hebben. Op zich zie ik het rooten wel zitten, als ik zie hoe makkelijk ik al mijn google settingen van de backup terugpak lijkt me dat geen probleem. Ik ben alleen een beetje huiverig hoe mijn toestel dan in NL en het buitenland het netwerk oppakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
ericuitpeize schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Zijn er mensen die dat met een Z1 in combi met een vodafone abo gedaan hebben. Op zich zie ik het rooten wel zitten, als ik zie hoe makkelijk ik al mijn google settingen van de backup terugpak lijkt me dat geen probleem. Ik ben alleen een beetje huiverig hoe mijn toestel dan in NL en het buitenland het netwerk oppakt...
Volgens mij heeft dat totaal geen invloed verder op je verbinding. Ik had er in ieder geval geen last van bij mijn LG G2.

Rooten heb ik zelf nog niet gedaan bij de Z1 compact. Niet nodig ook. Vriendin is tevreden hoe hij zo is... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Jouw vriendin heeft geen problemen met de batterijduur? (ik eigenlijk ook niet tot vorige week hij plotseling uitviel, misschien is door een val oid de batterij wel plotseling minder..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dat is enkel een fix voor de foute telling van mobile radio-gebruik, niet voor de bug die zorgt dat de batterij leegloopt vanaf een app de mobiele dataverbinding heeft gebruikt.
ericuitpeize schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:01:
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Pas op, mobile radio active mag een zekere hoeveelheid tijd krijgen zonder dat er een probleem is, dit is de teller die de totale tijd dat een app (of service) de mobile dataverbinding gebruikt zal tellen.

De gerelateerde bug heeft als symptoom dat de mobile radio active-teller op úren en uren komt te staan, ondanks dat de foon nog maar een dag aan staat en amper gebruikt is geweest. Pas dan is er effectief een probleem.

Ikzelf heb Google Play Services het zwijgen opgelegd door diens toegang tot het interwebs te blokkeren (gratis op F-Droid) en de service in slaap te forceren (vereist de betalende Donation Package om systeemapps te hibernaten) vanaf dat het scherm uit staat. Zo komt mijn teller 'keep awake' bij BetterBatteryStats (BBS in het kort) (gratis te vinden op XDA-Developers) of GSM Battery Monitor (gratis) maar een kwartier per dag bij als ik voorts geen gebruik maak van apps die de telefoon wakker houden, in plaats van een volledig uur per dag dankzij voornamelijk Google Play Services.

Niet vergeten dat voor al die functionaliteit je foon geroot moet zijn. Dit is niet hetzelfde als unlocked, heeft geen impact op je garantie en kan volledig ongedaan worden gemaakt door je foon te 'herstellen naar fabriekswaarden' via de Sony computerapplicatie.

[ Voor 8% gewijzigd door RuddyMysterious op 20-05-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Heeft iemand ervaring met batterij vervangen? Ondanks dat 'radio mobile active' misschien onevenredig energie gebruikt (meestal rond 1-2 uur per dag) heb ik het idee dat het in de batterij zit. Als het niveau rond de 35% - 40% komt valt de telefoon spontaan uit en is het batterij-niveau 0%.. Ik denk dat ik de batterij moet vervangen maar wil het toestel ook graag waterdicht houden. Ik woon tussen Groningen en Assen.

Thx all.
Eric

[ Voor 4% gewijzigd door ericuitpeize op 26-05-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zit eigenlijk beetje met dezelfde vraag als @ericuitpeize, maar dan voor regio Almere.

Iemand ervaring met lokale reparatietoko's ?

Gelukkig valt de mijne niet rond 35% uit, maar telt ie netjes af naar 1%. Maar samen met het feit dat ik meestal het einde van de dag niet haal waar ik met een zelfde gebruik vorig jaar nog 2 dagen kon halen, lijkt bij mij de achterkant ook 'boller' te worden.

Stiekem denk ik er heel erg over om een Z5-compact te gaan scoren maar dan wil ik ook wel nog steeds de Z1-compact repareren om als reservetoestel te houden. Waterdicht blijven is nice to have, maar het gaat me vooral om dat hij optisch ook weer netjes in elkaar wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
eymey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:12:
Ik zit eigenlijk beetje met dezelfde vraag als @ericuitpeize, maar dan voor regio Almere.

Iemand ervaring met lokale reparatietoko's ?

Gelukkig valt de mijne niet rond 35% uit, maar telt ie netjes af naar 1%. Maar samen met het feit dat ik meestal het einde van de dag niet haal waar ik met een zelfde gebruik vorig jaar nog 2 dagen kon halen, lijkt bij mij de achterkant ook 'boller' te worden.

Stiekem denk ik er heel erg over om een Z5-compact te gaan scoren maar dan wil ik ook wel nog steeds de Z1-compact repareren om als reservetoestel te houden. Waterdicht blijven is nice to have, maar het gaat me vooral om dat hij optisch ook weer netjes in elkaar wordt gezet.
Volgens mij stelt het allemaal niet zo veel voor eigenlijk:

YouTube: SONY Xperia Z1 COMPACT - battery replacement

Battery via ebay bestellen...

Zomaar een voorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/G...506%26rk%3D1%26rkt%3D1%26

Tja dan is hij niet meer waterdicht... Kan je niet meer whatsappen onder de douche.. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Ewivis op 26-05-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, zelf zou ik hem het liefste nog steeds gewoon door iemand / een bedrijf met ervaring laten repareren :). En iig met een officiele Sony batterij, niet iets van Ebay.

Maar Thanks. Voor iemand die durft ziet het er idd best makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
eymey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:33:
Mja, zelf zou ik hem het liefste nog steeds gewoon door iemand / een bedrijf met ervaring laten repareren :). En iig met een officiele Sony batterij, niet iets van Ebay.

Maar Thanks. Voor iemand die durft ziet het er idd best makkelijk uit.
Ik heb al meerdere malen het uitgevoerd bij LG G2's. Wellicht dat je ook ergens een originele accu kan halen van internet hoor... Als je naar de lokale Turk gaat is het ook een accu van ebay/aliexpress....

Je zou het eens moeten proberen. Het zijn gewoon stekkertjes die je los en vast moet maken, en wat schroeven?

Naja, kijk maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De lokale turk zal z'n onderdelen inderdaad misschien ook uit een discutabele bron betrekken. Echter, er bestaan ook 'grotere' clubs die beweren om op een professionele manier en met originele onderdelen reparaties uit te voeren.

Bij dat soort clubs heb ik toch meer het idee dat het ook in hun eigen belang is om kwaliteit te leveren en om ook te doen wat ze claimen, omdat ze al langer bestaan en ook langer willen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
eymey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:03:
De lokale turk zal z'n onderdelen inderdaad misschien ook uit een discutabele bron betrekken. Echter, er bestaan ook 'grotere' clubs die beweren om op een professionele manier en met originele onderdelen reparaties uit te voeren.

Bij dat soort clubs heb ik toch meer het idee dat het ook in hun eigen belang is om kwaliteit te leveren en om ook te doen wat ze claimen, omdat ze al langer bestaan en ook langer willen blijven bestaan.
Uiteraard, maar dan betaal je ook de hoofdprijs natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
True :).

Ach ja, ik moet nog een besluit nemen. Mij gaat het er primair om dat ik niet een accu krijg die spontaan in de fik vliegt ofzo. Waarschijnlijk wordt het dan toch een 'lokale turk'. Alleen al in het centrum van Almere blijken er 3 shops te zitten waar ik op zich een goede indruk van krijg.

Stiekem wil ik, na 2 jaar Z1-compact sowieso wel eens wat nieuws. Anderzijds: Los van de ietwat bolle achterkant, dat toch zorgwekkend is, doet het het verder gewoon nog OK.

En de Z5-compact vind ik eigenlijk nog net wat aan de prijzige kant, wetende dat hij over pakweg een half jaar waarschijnlijk ook bij de duurdere shops voor onder de 400 euro is te krijgen.

Ah ja..... first world problems :)

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 26-05-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
eymey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:48:
True :).

Ach ja, ik moet nog een besluit nemen. Mij gaat het er primair om dat ik niet een accu krijg die spontaan in de fik vliegt ofzo. Waarschijnlijk wordt het dan toch een 'lokale turk'. Alleen al in het centrum van Almere blijken er 3 shops te zitten waar ik op zich een goede indruk van krijg.

Stiekem wil ik, na 2 jaar Z1-compact sowieso wel eens wat nieuws. Anderzijds: Los van de ietwat bolle achterkant, dat toch zorgwekkend is, doet het het verder gewoon nog OK.

En de Z5-compact vind ik eigenlijk nog net wat aan de prijzige kant, wetende dat hij over pakweg een half jaar waarschijnlijk ook bij de duurdere shops voor onder de 400 euro is te krijgen.

Ah ja..... first world problems :)
Heb zelf nog steeds de LG G2. Custom rom erop, android 6.0.1. En eigenlijk draait hij nog steeds snel genoeg en gaat de accu ook nog steeds ruim dag mee. Ik zou niet weten waarom ik een andere zou moeten. Hetzelfde geldt voor mn vriendin met een z1 compact. Ding is snel zat en accu gaat nog prima mee! Als accu raar gaat doen, vervang ik die zelf wel. Mislukt dat, kunnen we altijd nog andere halen. :) voor 15 euro de gok waard lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Zonet bij parts4gsm een nieuwe accu en plaksticker (pakking) besteld. Ik ga er zelf maar een nieuwe accu inzetten. Voor 26 euro wil ik die gok wel wagen... Ik ga er van uit dat door een nieuwe sticker / sealing er op te plakken de waterdichtheid ook wel weer redelijk is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 22:09
Hier nog een aanbeveling voor accu vervanging!

Na twee jaar gebruik deed ik nog maar 10 uur met één lading, en dan moest ik niet te gek doen. Nu nieuwe accu erin gezet en het ding gaat zo weer twee dagen mee! Net als toen het apparaat nieuw was en dit gewoon met stock Android 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
ericuitpeize schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:13:
Zonet bij parts4gsm een nieuwe accu en plaksticker (pakking) besteld. Ik ga er zelf maar een nieuwe accu inzetten. Voor 26 euro wil ik die gok wel wagen... Ik ga er van uit dat door een nieuwe sticker / sealing er op te plakken de waterdichtheid ook wel weer redelijk is.....
Als je toch bezig bent zou je eventueel ook een glazen achterkant erin kunnen zetten ;) toen de telefoon uitkwam viel iedereen over het feit dat het 'slechts' een plastic achterkant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Ronald8 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:21:
[...]

Als je toch bezig bent zou je eventueel ook een glazen achterkant erin kunnen zetten ;) toen de telefoon uitkwam viel iedereen over het feit dat het 'slechts' een plastic achterkant was.
Haha, echt niet... Ik heb er toch een hoesje om heen en ik geef niet zoveel om blingbling... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Wibs schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:18:
Hier nog een aanbeveling voor accu vervanging!

Na twee jaar gebruik deed ik nog maar 10 uur met één lading, en dan moest ik niet te gek doen. Nu nieuwe accu erin gezet en het ding gaat zo weer twee dagen mee! Net als toen het apparaat nieuw was en dit gewoon met stock Android 5.1.1.
Heb jij ook een nieuwe pakking gemonteerd? En durf je er nog mee onder water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 22:09
ericuitpeize schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:35:
[...]
Heb jij ook een nieuwe pakking gemonteerd? En durf je er nog mee onder water?
Ja die heb ik ook opnieuw gemonteerd. Zat weer prima in elkaar, plakte als een gek, plastic weer mooi flush met het frame. Maar nadat ik de telefoon weer eens intensief gebruikt had en de boel flink warm werd, toen kwam een kleine bolling ook weer terug. Misschien moet ik hem eens langer onder een stapel boeken zetten, dat alles goed vastgedrukt is.

Die bolling komt trouwens door luchtbellen die ontstaan in een plakfolie op de achterkant en niet door een rotte accu. Ik heb ze zo veel mogelijk lek geprikt maar misschien niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goed, jullie hebben me overtuigd.

Zojuist ook bij parts4gsm accu en pakking besteld... en bij een andere shop voor 6 euro een repareersetje.

Baat het niet, dan schaadt het voor dat geld mss alleen m'n z1-compact, maar dan heb ik alsnog een excuus om de z5-compact te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch maar even in nieuwe post ivm tijd sinds vorige post:

Vandaag waren zowel de batterij als ook het gereedschapsetje binnen!

Loshalen van de achterkant ging met de spudger uit het setje verrassend makkelijk. Netjes alle adhesive resten van de achterkant verwijderd.

De originele batterij was er zo uit gehaald. Na het plaatsen van de nieuwe batterij heb ik de NFC antenne van de oude batterij gepulkt. Deze bleek nog voldoende te kleven dus die zit nu op de nieuwe batterij. Het was nog wel gepiel om dit zodanig te doen dat de beginpunten van de 'antenneprint' netjes uitgelijnd kwamen met de contacten in de xperia.

Helaas kreeg ik de nieuwe pakking niet zo 'flush' als ik wilde. Onder water gebruiken of zelfs onder de kraan houden doe ik dus maar niet meer. Maar de achterkant zelf zit er op zich wel weer netjes op.

Maar alles, inclusief NFC, werkt weer! De batterij is van week 52 van 2015. Weet niet of dit ook echt zo is, maar als het wel zo is, dan is hij 23 maanden nieuwer dan de originele :-)

Overigens wel maf: oude batterij zag er verder niet bol uit. Maar de achterkant is nu toch weer perfect plat.

Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen