http://imgur.com/4JgQJMI
Hoes besteld via Ebay, past wel goed.
http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1423.l2649
Verwijderd
sorry ik bedoelde de koptelefoon is witSToRM666 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:35:
Ik wil mijn zwarte Z wel ruilen hoor![]()
En waarom kon je de kleur niet zelf bepalen dan? Een review exemplaar ofzo?
Als er een beetje stof of zand bijkomt ben je die kwetsbare achterkant aan het opschuren als je je telefoon eruit haalt. Een simpele broekzak heeft de voorkeur.
De magnetische USB oplaadkabel die in bepaalde nederlandse webshops te koop is functioneert overigens prima op de compact en is iets goedkoper dan een gehele dock, ik heb er maar 1 aangeschaft zodat het klepje voor de usb hopelijk wat langer water / stofdicht blijft functioneren. Het is echter niet zo degelijk als bij Apple producten.
Sony is juist een fabrikant met een hele cleane skinVerwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:54:
Ik ben erg blij met deze telefoon!
en wat is ie snel echt heerlijk.
enige is dat er wel veel sony troep opzit.
Wat is nog iets meer jammer vind is de kleur van de android skin. Ik ben geloof iets meer van de nexus dus kale android..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Geen probleem, goed om te lezen dat de telefoon goed bevalt.
Ik ga nog even tot april ofzo wachten totdat ik ga kijken of ik m koop.
PSN id: NL_SToRM
Conclusie voor mij is dat (heb het over de zwarte) het toestel een pracht van een apparaat is, supersnel, mooie hardware aan boord heeft, heel lekker schermpje, accu is vanaf het begin al goed te noemen maar...
Er zijn ook wel wat nadeeltjes te noemen zoals de krasjes die al na enkele dagen uiterst zorgvuldig gebruik verschenen, ik vind de schermgrootte t.o.v de telefoongrootte wat klein, klepjes werken ansich goed, maar je zou toch maar is net dat ene klepje een mm scheefklikken. Het is een vingerprintmagneet bij de vleet en stof hoopte zich al snel op tussen de randen van de voor- en achterkant, evenals bij de speaker-opening.
Ik wacht heel even op de 'Sirius' en 'HTC One+' en dan kijken we volgende maand wel weer...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ben benieuwd naar je reviewCLB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:15:
M'n review op AW staat klaar, hier op Tweakers ben ik nog bezig, beetje tijdgebrek
Conclusie voor mij is dat (heb het over de zwarte) het toestel een pracht van een apparaat is, supersnel, mooie hardware aan boord heeft, heel lekker schermpje, accu is vanaf het begin al goed te noemen maar...
Er zijn ook wel wat nadeeltjes te noemen zoals de krasjes die al na enkele dagen uiterst zorgvuldig gebruik verschenen, ik vind de schermgrootte t.o.v de telefoongrootte wat klein, klepjes werken ansich goed, maar je zou toch maar is net dat ene klepje een mm scheefklikken. Het is een vingerprintmagneet bij de vleet en stof hoopte zich al snel op tussen de randen van de voor- en achterkant, evenals bij de speaker-opening.
Ik wacht heel even op de 'Sirius' en 'HTC One+' en dan kijken we volgende maand wel weer...
Even over de grootte van het toestel t.o.v. de schermgrootte. Waarschijnlijk is dat het nadeel van het hebben van dergelijke specs in zo'n compact toestel. Als je kleiner wil kun je ook een mini nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 05-02-2014 12:26 ]
Ik weet dat het nooit goed is, maar Sharp blijkt het ook te kunnen... gewoon jammer.
wat is het verstandigst qua accu: eerst de telefoon lang aan de oplader hangen om de accu helemaal op te laden of gewoon de telefoon gaan gebruiken en opladen zodra ie bijna leeg (4%) is?
De eerste 4 keren volledige cyclussen maken. (100 -> 0% ; 0% -> 100 versta ik als 1 volledige cyclus)
Dus beste is om de 'test lading' eerst op te maken.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Deze gids is gebaseerd op laptop accus, maar gaat ook over Lithium Ion.
http://batterycare.net/en/guide.html
Rail Away!
Ik heb accu's lui zien worden door een cyclus van bijv 20 -> 45 ; 45->32 ; 32->90 of 96 -> 100 ; 100-> 90 ; 90->100. (laptop accu's).
Op mijn Xperia U heb ik deze Google Play: Illumination Bar Notification geïnstalleerd om de notificatie bar per app in te stellen (whatsapp groen, gmail rood, exchange mail geel enz enz)
Zit dit standaard ingebouwd of moet ik weer die app gebruiken (is volgens mij nog niet compatible met de Z1compact)
Ik bedoelde te zeggen, maandag ochtend uit de oplader gehaald, en vandaag om 22:47 nog 10% batterij over heb van dezelfde lading. Dat geeft een heerlijk gevoel, ook al is het zo onbenullig!SToRM666 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:22:
Dag 3 op een volle batterij? Bedoel je dat je na 3 dagen nog 38% hebt of heb je m gisteravond of vanmorgen opgeladen?
Verwijderd
Hebben de z1c gebruikers last van flash light bleeding?
http://www.xperiablog.net...roblems-with-flash-bleed/
Op de sony site kun je de dock kopen voor 44euro incl verzenden.
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Mooie review, sluit geheel aan bij mijn ervaringenJannibal23 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:48:
Review op de frontpage. Zie reviews: Sony Xperia Z1 Compact: klein en fijn
Op de ebay site kan je een usb-magnetic adapter bestellen voor een paar euroProxx schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:15:
gewoon Micro usb
Op de sony site kun je de dock kopen voor 44euro incl verzenden.
Ok, klinkt goed! Dan zal ik hopelijk ook wel 3 dagen kunnen halen met 1 ladingon99 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:49:
Ik bedoelde te zeggen, maandag ochtend uit de oplader gehaald, en vandaag om 22:47 nog 10% batterij over heb van dezelfde lading. Dat geeft een heerlijk gevoel, ook al is het zo onbenullig!
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
benodigheden: oordopjes met microfoon (niet van Sony zelf maar die van Apple "earpods")
Oordopjes er in en dan muziek starten via de music app van Sony.
Met de Xperia Z ging het geluid altijd via de speaker ipv de oordopjes van Apple...
Ik moest dan klikken via de play/pause knop van de oordopjes om muziek door me oordopjes te laten komen ipv de speaker.
Dit zorgde voor grote irritatie... Zeker als ik in de ochtend in de bus zit en ik wil muziek luisteren... Dan kon iedereen meegenieten
eBay, heb ik mijn ding ook gehaald. Was maar een paar euro, geen echte maar het werkt ook.Frisbi schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:53:
Iemand suggesties hoe ik vanuit belgie een magnetische lader kan kopen? Eender of het een dk32 is of gewoon kabeltje... Pdashop, sony zelf hebben deze nog niet. Amazon levert dergelijk klein spul niet over de grens.
De bak van 50 cm met water geloof ik nu wel, maar ik kan me herrinneren dat er ook promo filmpjes zijn in een zwembad.
Ergens lijkt het me dat Chloor niet erg 'joepie' is voor je gsm.
Ik heb een tijd geleden nieuwe in-ears gekocht. Hierbij zat een extra AUX-kabeltje (van 5 cm), maar voor mijn huidige GSM heb ik dit niet nodig.Knamix schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:39:
Kan iemand iets testen voor me?
benodigheden: oordopjes met microfoon (niet van Sony zelf maar die van Apple "earpods")
Met de Xperia Z ging het geluid altijd via de speaker ipv de oordopjes van Apple...
Ik moest dan klikken via de play/pause knop van de oordopjes om muziek door me oordopjes te laten komen ipv de speaker.
Dit zorgde voor grote irritatie... Zeker als ik in de ochtend in de bus zit en ik wil muziek luisteren... Dan kon iedereen meegenieten
Als ik ze daarentegen gebruik voor een Nokia, Samsung, Sony of zelfs mijn desktop PC heb ik het extra kabeltje wel nodig, want anders heb ik hetzelfde probleem als jij (enkel geluid als ik de play-knop inhoud). Kabel uiteinde zelf ziet er exact hetzelfde uit met ieder 3 'ringen', maar ik veronderstel dat de functies hiervan soms omgewisseld worden. Ik kan wel niet direct ergens vinden of je zo een converter kabeltje ergens los kan kopen.
Een kennis met de gewone Z1 heb ik al meermaals zijn smartphone zien onderdompelen in verschillende watersamenstellingen en tot nu toe is hij er altijd al heel uitgekomen. De samenstellingen die ik tot nu toe met mijn eigen ogen heb gezien: zwembad (gedurende een 5 min ofzo), bier (meermaals, aangezien er dan altijd veel monden openvallenD_Jeff schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:05:
AmbroosV, kan je ook iets nuttigs zeggen over gebruik onder water, bijv een zwembad?
De bak van 50 cm met water geloof ik nu wel, maar ik kan me herrinneren dat er ook promo filmpjes zijn in een zwembad.
[ Voor 22% gewijzigd door Eppux op 06-02-2014 23:36 ]
Ik heb het getest met de Xperia Z1 en als ik de oordoppen aansluit krijg ik gelijk een startup-melding dat de muziek-app automatisch gestart kan worden. Na het handmatig starten van de walkman software kwam de muzikale noten mij ten gehore via de oordoppenKnamix schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:39:
Kan iemand iets testen voor me?
Chloor is inderdaad af te raden. Na blootstelling zo snel mogelijk je telefoon onder de kraan afspoelen. Zout water is écht een slecht idee en heeft al bij veel mensen tot een kapotte telefoon geleid.D_Jeff schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:05:
AmbroosV, kan je ook iets nuttigs zeggen over gebruik onder water, bijv een zwembad?
ik heb op ebay alleen maar magnetic chargers voor de Z1 kunnen vinden. Weet je of deze ook werken voor de Z1 compact?AmbroosV schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:54:
[...]
eBay, heb ik mijn ding ook gehaald. Was maar een paar euro, geen echte maar het werkt ook.
(heb je misschien anders een link van het artikel dat jij hebt gekocht?)
Ik heb deze besteld: http://www.amazon.de/Sony...ria-Compact/dp/B00HQDV9NQ. Ze leveren voor een klein prijsje ook in België, voor zover ik weet.Frisbi schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:53:
Iemand suggesties hoe ik vanuit belgie een magnetische lader kan kopen? Eender of het een dk32 is of gewoon kabeltje... Pdashop, sony zelf hebben deze nog niet. Amazon levert dergelijk klein spul niet over de grens.
Gisteren besteld, wordt binnenkort geleverd.
Trotse vader!
Ik ga zeker de magnetische oplader halen die TH0R liet zien!
grappig, want ik was laatst in de t-mobile shop en ze gaven daar aan dat ze deze telefoon in alle kleuren hebben behalve in lime. Waarschijnlijk omdat daar zo weinig vraag naar was.on99 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:57:
Mijn vriendin heeft gisteren de z1c lime besteld. Ik laat zo snel mogelijk foto's zien zodra deze binnen komt bij de T-Mobile shop. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Hij was in ieder geval wel te bestellen.
Ik ga zeker de magnetische oplader halen die TH0R liet zien!
Mijn dank is groot!Termi schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:20:
[...]
Ik heb het getest met de Xperia Z1 en als ik de oordoppen aansluit krijg ik gelijk een startup-melding dat de muziek-app automatisch gestart kan worden. Na het handmatig starten van de walkman software kwam de muzikale noten mij ten gehore via de oordoppen.
Verwijderd
Voor de geïnteresseerden, vergelijkingsfoto's met een Galaxy S2 (i9100), heb ik nog niet gezien tot nog toe:
https://drive.google.com/...5qSHhuZC1vLVk&usp=sharing
Het scherm vind ik echt super mooi, zeker na hiervoor een Xperia S te hebben gehad. Blij dat ik dat onding kwijt ben zeg!
Edit: Ik vind het kleine cameraknopje prettiger werken dan bij m'n SXS, deze wiebelt tenminste niet zo.
[ Voor 8% gewijzigd door drvinnie op 07-02-2014 16:12 ]
Kan je die mening onderbouwen? (Eventueel in vergelijking tot de Z1c).
Klopt, ik zie ze zelf ook nergens te koop, behalve op ebay of amazon. Een stagiair van d'r werkt bij een T-mobile shop en zij heeft blijkbaar een lime z1c besteld. Ik ben zelf ook benieuwd hoe lang ze daar op moet wachten.avec_style schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:29:
grappig, want ik was laatst in de t-mobile shop en ze gaven daar aan dat ze deze telefoon in alle kleuren hebben behalve in lime. Waarschijnlijk omdat daar zo weinig vraag naar was.
Edit:
Ze kreeg vandaag te horen dat ze niet zeker weet of ze de lime binnen kunnen krijgen bij T-Mobile.
[ Voor 9% gewijzigd door on99 op 07-02-2014 23:48 ]
De SXS heeft bij mij iig nooit lekker gedraaid. Altijd een beetje lag, soms werkelijk onhandelbaar. Deze compact is loeisnel. Hoewel de toestellen ongeveer even groot zijn voelt de compact fijner aan door de afgeronde hoeken. De S is hard en vond ik pijnlijk om lang vast te houden. Ik ben ook blij dat die led-balk weg is, die niets toevoegde behalve extra lichtflitsen als je in bed nog wat kijkt. En eindelijk heb ik nu software knoppen ipv van de niet-hardware-maar-ook-niet-software op de SXS, die werken ronduit slecht.D_Jeff schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:23:
@Drvinnie: XP S onding?
Kan je die mening onderbouwen? (Eventueel in vergelijking tot de Z1c).
Alles gaat soepel en zoals je verwacht. Apps werden ook meteen geïnstalleerd in geüpdatet via Wi-Fi.
Meteen maar data instellingen gecheckt en hij stond standaard op 3G.
Ook Light Flow geïnstalleerd en moet nog even kijken of het wat is.
De accuduur verbaasd mij enorm. Op een lading van 57% heeft hij het de hele avond gedaan terwijl ik allerlei dingen aan het instellen, installeren en/of uitzoeken was. Internet is razendsnel met deze telefoon. Mijn sensation was daar toch echt traag mee.
Camera is binnen van redelijke kwaliteit voor een telefoon, al is het hoe dan ook scherper en beter dan mijn oude sensation. Ook a better camera helpt, vind ik. zal morgen buiten proberen.
Nadelen, vind ik, zijn de wat zware on/off switch en de camera knop is erg wennen.
Verder mis ik eigenlijk een verkenner. Heb nu een app daarvoor, maar voorheen hadden ze een goede naar mijn mening.
Hoesje ga ik morgen uitzoeken en anders bestel ik wat op internet.
De bijgeleverde koptelefoon voldoet naar mijn mening, al heb ik de in-ear gevallen nog niet gevonden. Worden die niet meegeleverd tegenwoordig? Niet dat ik ze "moet" hebben, maar mis ze in de doos.
Het usb naar micro usb snoertje is wel grappig maar verder niet echt zinvol denk ik. Ook PC companion is, naar mijn idee, best nutteloos.
Wel weer handig dat de usbpoort van type b is.
Grappig ook dat hij een melding geeft dat het klepje dicht moet zodra je de kabel verwijderd.
Tot nu toe erg tevreden, alleen durf ik hem niet in mijn broekzak te stoppen haha.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Ik neem aan dat je een pre-order had via t-mobile.nl? Ik wist helaas niet zeker of ik de z1c wilde hebben totdat de battery test uit kwamen. Heb hem dan ook in de winkel gekocht zonder gratis sony headphone. Er zitten inderdaad geen in-ear koptelefoon bij... erg jammer. Ik ga morgen op zoek naar een mooie bluetooth ...Koos2009 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:37:
Heb de Z1c sinds vanmiddag binnen en hij is echt snel.
Alles gaat soepel en zoals je verwacht. Apps werden ook meteen geïnstalleerd in geüpdatet via Wi-Fi.
Meteen maar data instellingen gecheckt en hij stond standaard op 3G.
Ook Light Flow geïnstalleerd en moet nog even kijken of het wat is.
De accuduur verbaasd mij enorm. Op een lading van 57% heeft hij het de hele avond gedaan terwijl ik allerlei dingen aan het instellen, installeren en/of uitzoeken was. Internet is razendsnel met deze telefoon. Mijn sensation was daar toch echt traag mee.
Camera is binnen van redelijke kwaliteit voor een telefoon, al is het hoe dan ook scherper en beter dan mijn oude sensation. Ook a better camera helpt, vind ik. zal morgen buiten proberen.
Nadelen, vind ik, zijn de wat zware on/off switch en de camera knop is erg wennen.
Verder mis ik eigenlijk een verkenner. Heb nu een app daarvoor, maar voorheen hadden ze een goede naar mijn mening.
Hoesje ga ik morgen uitzoeken en anders bestel ik wat op internet.
De bijgeleverde koptelefoon voldoet naar mijn mening, al heb ik de in-ear gevallen nog niet gevonden. Worden die niet meegeleverd tegenwoordig? Niet dat ik ze "moet" hebben, maar mis ze in de doos.
Het usb naar micro usb snoertje is wel grappig maar verder niet echt zinvol denk ik. Ook PC companion is, naar mijn idee, best nutteloos.
Wel weer handig dat de usbpoort van type b is.
Grappig ook dat hij een melding geeft dat het klepje dicht moet zodra je de kabel verwijderd.
Tot nu toe erg tevreden, alleen durf ik hem niet in mijn broekzak te stoppen haha.
Het liefst zet ik meteen al mijn apps inc data over van mijn oude naar mijn nieuwe telefoon.
Weet iemand een goede manier om dit voor elkaar te krijgen?
(Het overzetten van apps is niet zo een probleem, het gaat mij meer om de application data)
Verwijderd
Je zou nog kunnen proberen of dit met de Xperia Transfer appp wel het geval is.
Gelukkig is dat hele configuratie overzetten tegenwoordig een eitje met de meeste gegevens op je google account. Ging van een samsung s2 richting de Z1c.
Ben al geruime tijd op zoek naar iets om m'n toestel te rooten. Veel linkjes richting xda-developers forum. Helaas een aantal van de apps daar nog zonder soelaas gebruikte.
Net dit linkje gevonden: http://androidcentral.us/...t-sony-xperia-z1-compact/
Nu druk aan het lezen over hoe en wat
Congrats!.je schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:59:
Nu trotse eigenaar van een Z1c
Gelukkig is dat hele configuratie overzetten tegenwoordig een eitje met de meeste gegevens op je google account. Ging van een samsung s2 richting de Z1c.
Ben al geruime tijd op zoek naar iets om m'n toestel te rooten. Veel linkjes richting xda-developers forum. Helaas een aantal van de apps daar nog zonder soelaas gebruikte.
XDA is soms verre van overzichtelijk, maar er staat over het algemeen wel alle info welke je nodig hebt. Succes ermee
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Heb inderdaad een pre order actief van T-Mobile icm koptelefoon.on99 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:51:
[...]
Ik neem aan dat je een pre-order had via t-mobile.nl? Ik wist helaas niet zeker of ik de z1c wilde hebben totdat de battery test uit kwamen. Heb hem dan ook in de winkel gekocht zonder gratis sony headphone. Er zitten inderdaad geen in-ear koptelefoon bij... erg jammer. Ik ga morgen op zoek naar een mooie bluetooth ...

Ik merkte dat ik al nagels nodig had om dat klepje eraf te halen, daarna zie ik een klein plastic/papieren lipje. Ook daar zijn nagels voor nodig en na veel klooien kon ik die naar achteren trekken.
Ik mis echter het klepje wat ik zie op de handleiding (nr 3).

Krijg het idee dat ik dit lipje eruit moet trekken. Heb er al wat kracht op gezet en hij zit behoorlijk vast. Vraag me dus af of dat wel de bedoeling is
Iemand enig idee?
[ Voor 8% gewijzigd door .je op 08-02-2014 21:45 ]
Check that worksCLB schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:48:
Zit een plasticje in, die moet eruit, met simkaart erbij er weer in, dit lipje is niks.
Does the Xperia Z1 Compact have a plastic back instead of glass?
Het is dezelfde bron maar XperiaBlog kon op hun toestel geen sheet vinden. Forum vraag
Weet je het 100% zeker dat het glas is?
Kan je iig bevestigen dat het erg kras-aantrekkelijk is. Heb de telefoon nu net een halve dag en achterop helaas al de nodige krassen mogen bevestigen. Niet dat ik me daar super aan stoor oid.Gaming247 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:46:
Ik heb nog geen bevestiging gehad dat iemand de shatterproof-sheet aan de achterkant er heeft afgehaald.
Het is dezelfde bron maar XperiaBlog kon op hun toestel geen sheet vinden. Forum vraag
Weet je het 100% zeker dat het glas is?
https://drive.google.com/...Q3dJNFhB/edit?usp=sharing
Hij is in ieder geval mooier dan de groene iphone 5c, welke de verkoper ons probeerde aan te smeren
Ik heb de roxfit en de krusell hoesjes besteld, de roxfit gaan weer retour want die maken de telefoon te dik en passen rond het scherm niet helemaal mooi vind ik. De krusell blijft eromheen, ik heb een witte Z1C met een transparante frost White cover en dat ziet er mooi uit!Koos2009 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:29:
Ga waarschijnlijk de roxfit gel shell of de krussel vergelijkbare hoes halen. Kan bij de muvit niet echt goed zien of de knoppen bedekt zijn of niet. Heb al in de diverse winkels gekeken, maar niemand lijkt al hoesjes te hebben.
Kijk je wel uit dat je de bootloader niet unlocked voordat je de ta partitie gebackupt hebt?.je schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:59:
Nu trotse eigenaar van een Z1c
Zonder die Keys werken een aantal functies niet meer.. En als de ta van een andere z1 c pakt brick je de telefoon
Verwijderd
Dat is dus het suffe wat ik niet begrijp.Proxx schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:20:
[...]
Kijk je wel uit dat je de bootloader niet unlocked voordat je de ta partitie gebackupt hebt?
Zonder die Keys werken een aantal functies niet meer.. En als de ta van een andere z1 c pakt brick je de telefoon
Op de post van http://androidcentral.us/...t-sony-xperia-z1-compact/ wordt niets gezegd over het maken van een TA Backup.
Volgens het xda-dev forum wordt wel aangeraden eerst een ta backup te maken. Volgende posts (zoals deze) die ik daar tegenkom zie ik dat ie eerst root moet hebben om die backup mogelijk te maken. Maar om root er op beschikbaar te krijgen moet ik 'm eerst unlocken met de bootloader. DoomLoRD z'n tool (DooMLoRD Easy Rooting Toolkit (v17)) geeft wel aan dat ik dat kan doen zonder 'm te unlocken maar wanneer ik die thread doorlees zie ik dat er veel mensen zijn die 'm eerst hebben moeten unlocken voordat het werkte.
Volgens bovenstaande link komt het neer op het volgende
- Devmode aanzetten (settings -> about phone -> blijven tikken op build number)
- USB Debug aanzetten (dev options staan nu onderaan bij settings)
- Koppelen via usb aan pc, op de telefoon de RSA key toestaan
- Telefoon herstarten, volume-up knop ingedrukt houden.
- Wachten tot je pc een fastboot driver nodig heeft (juiste driver staat in de howto van de post)
- Zijn root-tool aanzetten en instructies volgen
Ik heb 'm dus al unlocked via de handleiding op de sony site, zonder eerst een TA Backup te hebben gemaakt.... Does this mean I'm fucked? Wat ben ik kwijt met de DRM keys? Alleen mijn mogelijkheid om terug te gaan naar mijn garantie-periode?
[ Voor 7% gewijzigd door .je op 09-02-2014 13:34 ]
(audio equalizer) doet het ook niet meer geloof ik.
en als je een
TA backup van een andere z1 compact pakt brik je de telefoon
Aantal van die sony apps wil ik er juist graag vanaf hebben! Net als destijds die irritant tmobile apps op mn samsung s2Proxx schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:46:
bravia engine en wat sony apps kun je niet meer gebruiken geloof ik.
(audio equalizer) doet het ook niet meer geloof ik.
en als je een
TA backup van een andere z1 compact pakt brik je de telefoon
hier een quote van iemand op XDAFYI I rooted with the currently known cwm based solution and.
Track I'd still works... Used it without issues today..
However. No audio effects work like the equalizer and the different sound effects.. The settings are still there and you can make changes but no effect on sound. The same happened to another user using the same root process ...
So it seems unlocking the bootloader of this phone has some new side effects.....
So. HEADS UP TO YOU ALL...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Heb vandaag via de webshop van Sony deze dock besteld.Frisbi schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:53:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Verwijderd
klappen er in eens allerlei schermen open.
Herkenbaar iemand?
heb om te kijken wat de batterij drainers zijn Carat gedownload.
heb hem pas 2 dagen dus vind het niet zo gek dat hij de eerste dag in 1x leeg was
heb er de hele dag mee gespeeld.
Heeft iemand de Xperia Transfer app al geprobeerd?Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:31:
Een aantal apps slaat zijn gegevens op in de cloud, eg. op je google-account of het account waarmee je op die app bent ingelogd. Echter is dit (helaas) niet voor alle apps het geval.
Je zou nog kunnen proberen of dit met de Xperia Transfer appp wel het geval is.
Ja, ik had al m'n contacten overgezet van iphone4 naar de z1c via de meegeleverde USB dongle. De transfer app maakt een lijstje van de apps gevonden op de iphone.avec_style schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:35:
[...]
Heeft iemand de Xperia Transfer app al geprobeerd?
De USB dongle ging wel de iphone opladen zodat de z1c snel leegliep. Grappig haha.
Verwijderd
De mobile transfer app werkte bij mij niet tussen mn S2 en de Z1 compact met bijgeleverde kabeltje, maar m'n S2 was dan ook geroot en draaide omnirom, dus zal daar wel door komenavec_style schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:35:
[...]
Heeft iemand de Xperia Transfer app al geprobeerd?
Deze methode laat de bootloader heel, maar wiped wel je volledige telefoon, ook je interne sd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2634196
[ Voor 47% gewijzigd door TH0R op 10-02-2014 12:53 . Reden: xda-developers bekeken ]
Trotse vader!
deze behoud DRM keys (TA partitie)
maar je bent idd alles kwijt.
Het komt inderdaad niet uit de lucht vallen. Ik weet niet meer precies hoe laat het was, ik denk dat ik ongeveer rond 4 a 5 uur in de middag daadwerkelijk de functie uit heb gezet. Dit heb ik in Maps zelf gedaan en niet alleen de locatie instellingen uit te zetten via instellingen. Deze had ik namelijk rond een uur of 12 uitgezet en het bleek dat de batterij nog steeds "sneller" werd leeg getrokken dan de afgelopen week. Om een indicatie te geven van het gebruik:Ceze85 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:39:
Hoeveel sneller dan precies? Lijkt me nogal logisch namelijk dat je battery dan sneller leeg gaat ja.
Rond 01:00 uit de oplader gehaald met 98% batterij. 's Nachts niets mee gedaan, in de ochtend enkele berichten verstuurd en nieuws gelezen. Verder enkele berichten ontvangen gedurende de dag. M.a.w. niet veel activiteit wat de batterij leeg zou moeten trekken. Rond 4 a 5 uur had ik 66% batterij over. Ter vergelijking, op een normale werkdag zonder al te veel mobiel gebruik (en al helemaal geen gps gebruik) verbruik ik ongeveer 25% - 30% per dag!
Ik heb de locatie instellingen dan ook maar uitgezet, want anders dan mij locaties bij te houden weet ik ook niet waarom ik deze aan zou willen hebben... En helemaal als het mijn batterij verbruik doet toenemen. Het was voor mij een van de voornaamste redenen dat ik uiteindelijk voor de sony z1c koos en niet voor de lg g2. Hopelijk wordt het niet veel slechter met het verbruik...
Kijk. Waarschijnlijk loop ik hier dus tegenaan met een andere Root-unlocker:Proxx schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:56:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2642081
deze behoud DRM keys (TA partitie)
maar je bent idd alles kwijt.
Wat bedoelen jullie met "je bent alles kwijt"? De voorgaande instellingen op te telefoon en gedownloade software / updates? Neem aan dat het OS zelf prima in orde blijft?Why is the rooting procedure so damn complicated?
If the bootloader is locked, the device can only be rooted with an exploit. But the exploit known working for the Z1 Compact does not work on current firmwares, so you first need to flash an old firmware to perform the exploit.
[ Voor 12% gewijzigd door .je op 10-02-2014 15:17 ]
Je krijgt weer een fris OS terug. Je instellingen zijn weg, geen updates, etc. Zoals hij uit de doos kwam..je schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:15:
Wat bedoelen jullie met "je bent alles kwijt"? De voorgaande instellingen op te telefoon en gedownloade software / updates? Neem aan dat het OS zelf prima in orde blijft?
Wat op je externe SD-kaart staat blijft bestaan, maar wat op de interne SD-kaart staat is ook weg.
Trotse vader!
Daar kan ik nog mee leven zo in de begin periode van m'n telefoonTH0R schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:51:
[...]
Je krijgt weer een fris OS terug. Je instellingen zijn weg, geen updates, etc. Zoals hij uit de doos kwam.
Wat op je externe SD-kaart staat blijft bestaan, maar wat op de interne SD-kaart staat is ook weg.
Ja ook bij mij. Zelfs dan geeft ie teveel licht in t donker.Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:33:
Ik merk trouwens dat ik met auto brightness, zelfs in het licht, veel lagere brightness waardes op het scherm haal, dan wanneer ik hem handmatig op de laagste stand zet. Hebben anderen dit ook?
Heeft iemand hier wat van gemerkt met zijn toestel?
Succes met je keuze, ik vind de iPhone 5s wel een goede keuze, alleen het kost je inderdaad iets meer geld.
Dank voor de moeite, mijn voorkeur gaat uit naar andriod vanwege het iets grotere scherm en het OS, ik gebruik al jaren android en elke keer als ik de iphone 5 pak (van mijn moeder) voelt het toch weer een stap terug.on99 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:53:
Geen problemen hier, maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal anders dan andere telefoons. Ik heb mijne wel vergeleken met de iphone 4s, xperia p en s en daar blijkt in ieder geval niet uit dat er een blauwe gloed te zien is.
Succes met je keuze, ik vind de iPhone 5s wel een goede keuze, alleen het kost je inderdaad iets meer geld.
Iphone spreekt me wel aan omdat alles wel goed lijkt te werken, maar ik denk dat je het nooit perfect kan krijgen.
Ik had vandaag wel het idee dat streamen over Bluetooth erg zacht volume geeft. Kan iemand dat bevestigen? Ik probeer t morgen nog eens.
daar staan al een aantal laders.
wat ik wel gelezen heb is dat die ebay magnetic chargers niet blijven zitten in de auto.
het is dus wachten op een car dock incl. magnetic charger.
[ Voor 9% gewijzigd door Sannieboy op 11-02-2014 09:50 ]
Ik zie het nut niet meer zoveel in van Apps op SD. De hoeveelheid opslag die apps innemen is misschien 1000 - 2000 MB. Ik heb bijvoorbeeld tomtom geinstalleerd, de app staat op telefoongeheugen terwijl op de SD-kaart de map van Europa staat.Sannieboy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:48:
Domme vraag, maar moet je nou deze phone echt rooten om ook de Apps op de SD kaart te krijgen?En dit is alleen bij Sony en Samsung?? Heb deze probs niet met mn Android Asus transformer tablet, welliswaar zijn niet alle apps overzetbaar wel de enorme games iig!
Mijn Z1 compact is alweer gevallen, gelukkig maar een kleine beschadiging op het plastic van de achterkant en op de rand
Ohw dat kan wel met TomTom? daar was ik bang voor. Want TomTom neemt veel ruimte in beslag. Moet je voor TomTom de device niet rooten? Behalve als je het hebt gekocht natuurlijkTermi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:59:
[...]
Ik zie het nut niet meer zoveel in van Apps op SD. De hoeveelheid opslag die apps innemen is misschien 1000 - 2000 MB. Ik heb bijvoorbeeld tomtom geinstalleerd, de app staat op telefoongeheugen terwijl op de SD-kaart de map van Europa staat.
Mijn Z1 compact is alweer gevallen, gelukkig maar een kleine beschadiging op het plastic van de achterkant en op de rand. Ding is veel te glad.
Aan de andere kant games nemen wel veel opslag in beslag.
[ Voor 4% gewijzigd door Sannieboy op 11-02-2014 10:13 ]
Ik hoop dat Brodit binnenkort met een actieve autohouder komt voor de Z1 Compact zoals ze al hebben voor de Z1. Een houder zonder lader hebben ze al voor de Z1 Compact.drvinnie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:28:
Zijn er ook mensen die hem al in de auto geinstalleerd hebben? Ik wil denk ik zo'n magnetische lader kopen in combinatie met een universele houder.
Ik had vandaag wel het idee dat streamen over Bluetooth erg zacht volume geeft. Kan iemand dat bevestigen? Ik probeer t morgen nog eens.
Deze is voor de Z1
Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen