Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb dat met het geluid via de speaker ook sinds kort op mijn Xperia Z, dus dit is er waarschijnlijk in de laatste update bij gekomen. Naar mijn idee ligt dit niet aan het contact, maar de telefoon lijkt nu bij te houden of je de speaker bij het laatste gesprek aan of uit had staan (waar dit vroeger altijd uit was).

Edit: in het Xperia Z topic wordt hetzelfde probleem besproken. Het zou blijkbaar komen door een bug in Chrome... Erg vreemd, maar het zou natuurlijk kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 10-03-2014 11:43 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
hebben meer mensen last van die ghost pinches bij het browsen..
dus in chrome als ik omhoog of omlaag wil gaan dat ie ineens inzoemd of iets.

en volgensmij gebeurt dit niet alleen bij chrome ook ooit in de Album app.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

MaDLiVe

.-Observer-.

eymey schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:27:
Thanks! Ziet er eigenlijk best mooi uit :).

Denk dat ik dan die ga bestellen. Hoe zit het trouwens met de transparante achterkant van de Muvit? Krast deze snel?

Overigens was ik gisteren bij vrienden op verjaardagsbezoek. "Hij" heeft een Samsung Galaxy S4 en "zij" een LG G2. Beiden hadden hem in 1 of ander hoesje zitten met ook een dun 'klepje' aan de voorkant, dat ook magnetisch dicht leek te gaan. In het klepje zat een "venster". Zowel de LG als de Samsung waren ook zo 'slim' (m.b.v. een custom lockscreen app?) om bij het dicht zitten van het klepje ook alleen in dat 'venster' beknopte info te laten zien. Zag er best goed uit :).
Dat wat LG en Samsung gebruiken is inderdaad supermooi. Kan die hoesjes ook erg waarderen. Voor Sony telefoons is dit er niet, erg jammer maar wij moeten het doen met een notificaties led of een accessoire.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Proxx schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:47:

Ik kom van de Sony Xperia S en vond die browser veel fijner! Inderdaad veel last van dat inzoomen (waarmee de tekst overigens niet eens mee schaalt!). Ik heb dus maar weer de standaar browser geïnstalleerd, werkt gewoon het beste naar mijn idee. In de album het ik daar geen problemen mee.
drvinnie schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:34:

Vinden jullie de geluidskwaliteit van het bellen ook zo bedroevend? Het is dat telefoneren niet de hoofdfunctie voor mij is, anders zou het me meer storen. Het klinkt heel blikkerig. Net zo'n verjaardagskaart-speakertje.
Ik vind het belgeluid ook fantastisch. Bel regelmatig 's avonds een half uurtje en dat gaat fantastisch! Aan de andere kant van de lijn geven ze ook aan mij goed te kunnen verstaan, dus daarover ben ik hardstikke tevreden.

De enige vraag die ik heb is; kun je ook aangeven dat wanneer de oplader na 22:00 uur wordt aangesloten, hij in vliegtuigmodus gaat? Je kunt wel met wifi, belsignaal en bluetooth spelen, maar ik zie geen optie voor de vliegtuigmodus. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
Proxx schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:47:

Heb er sinds vandaag last van. Heb de telefoon nu bijna een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Toevallig Chrome beta? want ik heb nu FF Chrome en Chrome beta

en misschien toevallig maar kreeg het net alleen nog bij chrome beta voorelkaar.
zal nog eens wat langer in de gaten houden.

het gebeurt als je Lazy thumb scroll doet :X

dus met je duim langzaam scrollen in Chrome en Chrome Beta dan komt het vaak voor!
op XDA is er ook een topic over
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2642632

[ Voor 37% gewijzigd door Proxx op 10-03-2014 16:48 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Wat ik mi afvraag: Gisteravond had hij nog 12% over dus leg ik hem aan de wireless charging usb cable op een usb stekker. Power zat lijkt mij.
Toch had hij vanmorgen (0600) pas 47%, das 35% vanaf 22:35.
Nu las ik dat hij 's avonds in langzaam modus gaat, maar heb overdag al gehad dat hij gewoon echt traag laad. Zou het kabeltje ergens beschadigd kunnen zijn? Het is maar een ebay en ik rol hem vaak op. Heb er nog 6 liggen dus zal van de week een andere pakken, maar vind het wel jammer.
Idee is namelijk geweldig.
Nu is hij in 13 minuten van 47% naar 53% gegaan op een normale (Samsung) Micro-USB lader.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:03
Heb je het nou over wireless charging of over de magnetische connector aan de zijkant?

Wireless charging zal nooit snel gaan. Kijk naar hoe lang je tandenborstel nodig heeft om z'n batterij op te laden.

En bij (chinese?) E-bay kan draadbreuk of gewoon te dunne draad altijd een rol spelen. De weerstand kon dan wel eens veel te hoog worden, wat zich ook uit in minder mA's

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 11-03-2014 09:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Voor mensen die ook ruimte tekort komen op hun interne geheugen vanwege alle mooie grote games probeer dit; Foldermount

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 15:41
Zojuist even een magnetische kabel besteld via e-bay voor een mooie prijs denk ik zo (€7.24 totaal).
http://r.ebay.com/MGWFiN

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjeuhz op 12-03-2014 10:47 ]

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 20:25

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Bartjeuhz schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:44:
Zojuist even een magnetische kabel besteld via e-bay voor een mooie prijs denk ik zo (€7.24 totaal).
thanks voor de tip, ook besteld!

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Laat even weten of 'ie bevalt aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-10 17:18
Bij een inkomende oproep (terwijl hoofdtelefoon is aangesloten en geluid op 'normaal' staat) gaat de ringtone ook over op de luidspreker. Erg irritant wanneer je in een stille ruimte zit. Lijkt mij dat dit niet hoort. Iemand enig idee, of heb ik een instelling over het hoofd gezien?

Overigens heb ik ook regelmatig dat bij het opnemen van de telefoon, deze gelijk op speaker wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Sideshowbobbie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:42:
Bij een inkomende oproep (terwijl hoofdtelefoon is aangesloten en geluid op 'normaal' staat) gaat de ringtone ook over op de luidspreker. Erg irritant wanneer je in een stille ruimte zit. Lijkt mij dat dit niet hoort. Iemand enig idee, of heb ik een instelling over het hoofd gezien?

Overigens heb ik ook regelmatig dat bij het opnemen van de telefoon, deze gelijk op speaker wordt gezet.
dat staat al ergens in dit topic. Heeft blijkbaar iets te maken met een update van Chrome... Ik had het ook, heb net alle updates van Chrome verwijderd (dus de fabrieksversie weer installeren) en heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Ook lijkt het (maar dat kan ik ook fout hebben) dat de proximity sensor nou eerder reageert aan het eind van een gesprek. Maar ik ben sinds dat ik de updates van Chrome heb verwijderd pas 2x gebeld dus echt uitgebreid heb ik dat niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-10 17:18
__REMCO__ schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:31:
[...]

dat staat al ergens in dit topic. Heeft blijkbaar iets te maken met een update van Chrome... Ik had het ook, heb net alle updates van Chrome verwijderd (dus de fabrieksversie weer installeren) en heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Ook lijkt het (maar dat kan ik ook fout hebben) dat de proximity sensor nou eerder reageert aan het eind van een gesprek. Maar ik ben sinds dat ik de updates van Chrome heb verwijderd pas 2x gebeld dus echt uitgebreid heb ik dat niet kunnen testen.
Heb je het nu over het eerste of het tweede gedeelte in mijn bericht? De tweede is louter een opmerking dat ook ik last heb van het aangaan van de speaker tijdens het opnemen. Ik heb uiteraard kennis genomen van eerdere berichten hierover in dit topic.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Bij mij lijkt het wel of die proximity sensor steeds meer een eigen leven begint te leiden.
Als ik na een gesprek gefrustreerd op de knoppen duw dan, krijg ik helemaal geen beeld meer.
Is er misschien een optie om dat hele ding uit te schakelen ?
In android -> instellingen zelf kan ik er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
rufus666 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:25:

Weet iemand hoe ik meer "suggesties" in beeld krijg als ik een bericht aan het typen ben in bijv whatsapp, ik gebruik swype maar ik krijg regelmatige het verkeerde woord en heb dan maar 3 andere woorden bij de suggesties staan....dit waren er iets van 6 bij de Z
Iemand die mijn vraag kan beantwoorden, iemand suggereerde al dat ik moest "schuiven" maar ik heb geen idee hoe dan... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door rufus666 op 12-03-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Staat woorden leren aan?

--Je komt bij de instellingen van het Xperia Keyboard door een tekstveld te 'activeren' en dan op het wereldbolletje te drukken voor een paar tellen.
Je krijgt dan een klein menu met een optie die "Instellingen" heet.

Zoek daar eens ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
@Eymey: Heb nu, in afwachting van een zelfgemaakte desk stand steeds met usb geladen en denk dat het de kabel is.

Verder was i gisteren de accu aan het ontladen met zoveel mogelijk aan zodat ik hem 's nachts kan laden. Toch vond hij dat maar niks, want kreeg "meteen" last van de bekende "screen-on button lag". welke nu na opgeladen te zijn en wat zooi (Google play services e.d.) weer uitgezet te hebben.
Neig toch wel om na deze telefoon voor een iPhone te gaan. \mijn iPod belt dan wel niet, maar heb daar nooit gezeik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 19:57
ik heb mijn z1 compact nu een maand, maar het valt mij op dat hij af en toe vast loopt, zowel in browser als twitter ect, en ik heb soms dat het scherm niet reageerd als ik hem wil unlocken.

zijn er meer die hier last van hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Laatst online: 09-09 08:31
D_Jeff schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:19:
Staat woorden leren aan?

--Je komt bij de instellingen van het Xperia Keyboard door een tekstveld te 'activeren' en dan op het wereldbolletje te drukken voor een paar tellen.
Je krijgt dan een klein menu met een optie die "Instellingen" heet.

Zoek daar eens ;)
Hoi Jeff, ja woorden leren staat aan
maar wat je bedoelt met tekstveld activeren ....??

Als ik een sms of een whatsapp maak dan en ik wil een woord wijzigen, krijg ik 3 suggesties boven mijn toetsenbord, er staat nergens een wereldbolletje (het taal en tekstinvoer menu ben ik ook al 3x doorgespit....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjkellner
  • Laatst online: 20-10 03:25
Rhino shield screen protectors worden vanaf vandaag verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
Ik heb sinds deze week de krussel frostcover en de brando tempered glass rounded op mijn z1 compact zitten.
Deze combinatie bevalt tot nu toe erg goed, het tempered glass past goed, zeker icm. de cover. Het glaasje in 0.2mm dik, maar door de afgeronde kanten merk je hier nauwelijks wat van.
Het scherm voelt beter aan als de ASF en reageert uitstekend, voordeel ook is dat het niet zo'n stofmagneet meer is. De screenprotector heb ik over de ASF geplakt.
De cover is lekker dun en maakt de telefoon niet veel groter. Dit is de eerste cover die ik gebruik om een smartphone en is bij deze telefoon niet overbodig, op de achterkant heb ik al aardig wat krasjes zitten. Het doet mi. niet veel af aan de premium feel van de telefoon, al blijft hij zonder cover natuurlijk mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:30

KL643

beeldaandemuur

Ik ben benieuwd hoelang die frostcover het volhoudt..het ziet er namelijk kwetsbaar uit bovenaan de linkerkant (usb power klepje).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Heeft iemand al een flipcover gevonden die wel netjes compatible is met de originele DK32 desk charger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyboy1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10 09:04
Hey mede tweakers,

Ik vroeg me af of er onder de eigenaars van de z1c mensen zijn die vroeger een 5 inch telefoon hadden? Ik twijfel namelijk sterk tussen de z1c en de nexus 5. Ik kom van een (tegenwoordig zeer klein) 3.5 inch scherm van mn ipod 4g. Nu vroeg ik me af, is een 5 inch scherm echt een meerwaarde in gebruik, en hoe voelt het om naar 4.3inch te gaan dan?

merci! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik vond mijn Xperia Z ( 5 inch, 1080p ) qua balans tussen schermgrootte, resolutie en de resulterende gebruikte lettergrootte zeer fijn.

Wat dat betreft vind ik het wel een stap terug naar de Z1 Compact die voor zijn grootte, en met 720p, wel een hoge informatiedichtheid heeft maar ook vrij kleine letters (vooral in Sony UI elementen). Maar goed, dat is alleen in mijn specifieke geval een nadeel.

Ik vind de 4,3 inch wel een stuk handzamer. En specifiek in het geval Sony Xperia Z en Z1 versus Z1-compact, is de Z1-compact qua kijkhoeken en algehele kwaliteit van het scherm een hele stap vooruit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
KL643 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:11:
Ik ben benieuwd hoelang die frostcover het volhoudt..het ziet er namelijk kwetsbaar uit bovenaan de linkerkant (usb power klepje).
Voor mij een maand. Na deze periode is inderdaad het gedeelte boven het USB klepje in 2 gebroken en nu hangt er een los stukje plastiek aan. Ben nog aan het wachten op mijn screen protector en als hij er is gaat mijn Krusell cover mooi de vuilbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Eppux schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:53:
[...]

Voor mij een maand. Na deze periode is inderdaad het gedeelte boven het USB klepje in 2 gebroken en nu hangt er een los stukje plastiek aan. Ben nog aan het wachten op mijn screen protector en als hij er is gaat mijn Krusell cover mooi de vuilbak in.
ik heb gisteravond dat stuk eraf geknipt omdat hij in m'n broekzak bleef haken. Bij mij heeft het overigens 2 weken geduurd voordat precies hetzelfde stuk in tweeën brak. Best een tegenvaller.
Zojuist binnengekregen. Kwaliteit is prima. Stekkertjes voelen stevig aan. Magneetje blijft best goed zitten bij schudden van de telefoon. Wanneer je echt aan de kabel gaat zitten laat hij wat sneller los, wat voor mij geen probleem is. In de auto ook prima te gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Bartjeuhz op 17-03-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 20:25

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Venta schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:39:
[...]

Laat even weten of 'ie bevalt aub :)
heb hem ook al een paar dagen in gebruik (vrijdag binnengekomen) voldoet prima aan de verwachting. Aanrader...

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Laatst online: 16-12-2024
Nu een klein weekje de Z1 compact in bezit. Ik kwam van de Note 1 af.
Wat een verademing om een kleine gsm te hebben, die lekker snel is! Ook de accu duur vind ik heel goed. Mijn note hield het maar 1 dag vol, maar nu na twee dagen met veel whatsapp en bellen toch nog 15% over.

Nu wachten tot mijn dock binnen komt.

Ik ben wel een nadeel, Ik gebruik mijn telefoon ook als wekker. maar het laad lampje is wel erg fel. Iemand een manier gevonden om dat uit te zetten? Ik heb nu een frostcover, maar zit er toch aan te denken om naar een flip cover te gaan. Sommige hebben namelijk geen uitsparing bij de oorspeaker zitten, en zal het ledje er dan ook eronder weg vallen.

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Eppux schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:53:
[...]

Daar was ik al bang voor. Ik heb vaker dit soort covers gekocht en meestal houden die het niet lang vol. KL gaat op zoek naar iets anders.
nyboy1 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:10:
Hey mede tweakers,

Ik vroeg me af of er onder de eigenaars van de z1c mensen zijn die vroeger een 5 inch telefoon hadden? Ik twijfel namelijk sterk tussen de z1c en de nexus 5. Ik kom van een (tegenwoordig zeer klein) 3.5 inch scherm van mn ipod 4g. Nu vroeg ik me af, is een 5 inch scherm echt een meerwaarde in gebruik, en hoe voelt het om naar 4.3inch te gaan dan?

merci! :D
Heb de S4 en de HTC One gehad en ben blij dat ik weer terug ben naar dit formaat. Groot genoeg & handzaam met top hardware,Ik ben er blij mee!

[ Voor 38% gewijzigd door KL643 op 17-03-2014 16:53 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
pixel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:07:
Wat een verademing om een kleine gsm te hebben, die lekker snel is! Ook de accu duur vind ik heel goed. Mijn note hield het maar 1 dag vol, maar nu na twee dagen met veel whatsapp en bellen toch nog 15% over.

Ik ben wel een nadeel, Ik gebruik mijn telefoon ook als wekker. maar het laad lampje is wel erg fel. Iemand een manier gevonden om dat uit te zetten? Ik heb nu een frostcover, maar zit er toch aan te denken om naar een flip cover te gaan. Sommige hebben namelijk geen uitsparing bij de oorspeaker zitten, en zal het ledje er dan ook eronder weg vallen.
Als je LightFlow gebruikt kun je de LED Brightness instellen. Heb hier geen ervaring mee, dus kan niet met zekerheid zeggen of dit werkt, maar het valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Kastermaster schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:51:
[...]

Als je LightFlow gebruikt kun je de LED Brightness instellen. Heb hier geen ervaring mee, dus kan niet met zekerheid zeggen of dit werkt, maar het valt te proberen.
Ik gebruik lightflow en kan bevestigen dat je alles kunt aanpassen. Bij mij is het laadlampje slechts 1 minuut aan, daarna dimt deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Bartjeuhz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:58:
[...]

Ik gebruik lightflow en kan bevestigen dat je alles kunt aanpassen. Bij mij is het laadlampje slechts 1 minuut aan, daarna dimt deze :)
Maar werkt het ook als je stamina modus aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
__REMCO__ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:11:
[...]

Maar werkt het ook als je stamina modus aan hebt staan?
je kunt apps toevoegen aan stamina mode, zodat ze gewoon werken. Lighflow heeft ook een sleep modus, waar je tijden kunt instellen wanneer je slaapt en de LED bijv kan dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Bartjeuhz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:58:
[...]

je kunt apps toevoegen aan stamina mode, zodat ze gewoon werken. Lighflow heeft ook een sleep modus, waar je tijden kunt instellen wanneer je slaapt en de LED bijv kan dimmen.
dat je apps kan toevoegen dat weet ik. Bij mij werkt Lightflow niet voor de notificaties als ik stamina modus aan heb staan. Zodra deze uit staat geeft ie voor verschillende notificaties (gmail, exchange mail, whatsapp, facebook enz) verschillende kleuren (zoals ik het ingesteld heb) alleen zodra stamina modus weer aanzet geeft ie die kleuren pas als ik het scherm aanzet (unlock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
Mijn RhinoShield (front en back) is vandaag aangekomen en aangezien ik mijn Krusell frostcover beu ben (hou niet zo van cases en zoals hiervoor al vermeld is hij eveneens gedeeltelijk kapot), heb ik hem maar direct aangebracht.

Aanbrengen ging vlot (hoewel dit de eerste screen protector is die ik ooit heb aangebracht). In het pakketje zat een microvezel doekje, 2 plakkertjes voor de kleine stofjes en een kaartje om de protector met aan te brengen. Ik heb spijtig genoeg wel een klein stofje rechtsonder zitten, maar dit zal eerder aan mijn onkunde liggen. Door mijn Xperia al een maand in gebruik te hebben, waren er natuurlijk al meerdere miniscule krasjes op de achterkant. Deze zijn niet meer zichtbaar nu de protector er over zit.

Screen protector voelt geweldig aan. Eigenlijk voel je hem net niet, wat natuurlijk de bedoeling is :P. Vingers glijden zeer vlot over het scherm en heb tot nu toe geen verminderde touch sensitivity gemerkt.

Enige nadeel zijn de randen aan de achterkant, die voelen nu iets 'scherper' aan. Dit kan wel het gevolg zijn van een niet al te goede plaatsing. Aangezien ik er van uit ging dat de screen protector even groot ging zijn als het scherm, zit hij volledig in de ene hoek, maar is er aan de andere kant wel wat speling. Aan de voorkant heb ik dit probleem namelijk niet en hier zit hij zeer goed gecentreerd (na ervaring van de back cover :+).

Als laatste puntje: zoals je ook kan zien op de foto's hieronder zijn er uitsparingen voor alle zaken (front camera, proximity sensor, back camera en flash). Dus ik ga er van uit dat er hier geen problemen gaan zijn.

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/d10ZSp5X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/2lhHSpfm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/7deWdTVd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/WhSLzg97.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Eppux op 18-03-2014 01:14 . Reden: Uurtje meer ervaring ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Hoi, ik vroeg me af wanneer we naar 4.4 gaan. Ben zeer tevreden over de telefoon zelf en heb verder geen ervaring "tussen 4.0.2 en 4.3", maar heb zo het idee dat 4.3 op mijn z1c nog best wat "zuiniger kan qua energie.

Had een Sensation en Sgs-advance en die waren naar mijn mening toch echt "stil" tijdens scherm uit en bij weinig tot geen gebruik (overdag werken) deden ze het ook redelijk lang voor een toestel op leeftijd met bijhorende accu.

Tot op heden heb ik trouwens geen problemen met mijn frostcover. Wel dat ik hem er af en toe afhaal om hem schoon te maken want onder de rand zit hij binnen een uur vol met stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Laatst online: 16-12-2024
Thx voor de lightflow tip! Ga hem proberen!
Die RHinoshield ziet er ook wel heel interessant uit!! Misschien ook maar bestellen. Waar heb je heb besteld als ik vragen mag?

[ Voor 15% gewijzigd door pixel op 18-03-2014 09:00 ]

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pixel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:07:

Net light manager geïnstalleerd om de LED 's nachts uit te zetten en per applicatie het LED gedrag te kunnen kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
pixel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:55:
...
Die RHinoshield ziet er ook wel heel interessant uit!! Misschien ook maar bestellen. Waar heb je heb besteld als ik vragen mag?
Op de site van de makers zelf namelijk Evolutive Labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Mooi hoesje gevonden vandaag :) voor 550 TW dollar. Dat is ongeveer €13,- Merk +simplism. Super strak dingetje en wel de wit doorzichtige uitvoering. Ziet er mooi uit op een witte Z1C.
+simplism

[ Voor 10% gewijzigd door KL643 op 21-03-2014 03:16 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Zijn er meer mensen die last hebben van een niet werkende WiFi koppeling met de pc als de verbinding wordt hersteld? Ik bedoel dus: je hebt verbinding, laat je pc aan staan, gaat weg en komt daarna weer thuis. Je moet dan je pc en/of je telefoon resetten om weer een verbinding te krijgen. De drivers geven een uitroeptekentje weer met de boodschap: er is al een versie van dit stuurprogramma in het geheugen geladen o.i.d. Erg storend aangezien ik vaak alsnog mijn USB-kabel voor de dag moet halen, terwijl ik een magnetische lader heb gekocht speciaal om dit nu juist NIET te hoeven doen.

Een ander punt is de fotokwaliteit. In automatische modus is die meestal goed, maar handmatig krijg ik maar geen mooie foto's gemaakt. Óf de camera is out of focus, óf de foto is heel korrelig met veel ruis en artefacten, zowel op 8 als op 20,7MP. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://blogs.sonymobile.c...z1-and-xperia-z1-compact/

Helaas nog niet beschikbaar via de PC Companion, maar kan niet lang meer duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:30:
http://blogs.sonymobile.c...z1-and-xperia-z1-compact/

Helaas nog niet beschikbaar via de PC Companion, maar kan niet lang meer duren!
Laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoop dat de aanpassingen in de UI en de mogelijkheden om deze nog meer te customizen ook inhouden dat je de statusbar bv. wat groter kan maken. En dat ook de fonts in de statusbar (teksten onder de quick controls, teksten in de notification area, etc. groter gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik hoop er meer op dat er snel een pre rooted generic uit komt zonder die bootloader te moeten unlocken.

Ondanks ik alles download wat los en vast zit heb ik nu het betalen middels t-mobile ontdekt.
Dat bevalt me wel, alleen wil ik wel mijn muziek en films graag legaal behouden nu.
Nja, we gaan het meemaken. Als iemand de xda ftf heeft geinstalleerd dan hoor ik graag hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyboy1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10 09:04
eymey schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:52:
Ik vond mijn Xperia Z ( 5 inch, 1080p ) qua balans tussen schermgrootte, resolutie en de resulterende gebruikte lettergrootte zeer fijn.

Wat dat betreft vind ik het wel een stap terug naar de Z1 Compact die voor zijn grootte, en met 720p, wel een hoge informatiedichtheid heeft maar ook vrij kleine letters (vooral in Sony UI elementen). Maar goed, dat is alleen in mijn specifieke geval een nadeel.

Ik vind de 4,3 inch wel een stuk handzamer. En specifiek in het geval Sony Xperia Z en Z1 versus Z1-compact, is de Z1-compact qua kijkhoeken en algehele kwaliteit van het scherm een hele stap vooruit.
Heb de S4 en de HTC One gehad en ben blij dat ik weer terug ben naar dit formaat. Groot genoeg & handzaam met top hardware,Ik ben er blij mee!
Bedankt voor de reply's :D

ps kitkat is te flashen via XDA :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:49

elsinga

=8-)

Ik heb sinds gisteravond Kit Kat binnen via PC Companion, op mijn EU model Z1 compact (afkomstig uit Oostenrijk, non-branded).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjapperdx
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09-2022
Erg interessant om al jullie reacties en ervaringen te lezen!

Ik ben aan het twijfelen over de Z1 Compact. Ik zoek al langer een kleinere telefoon met high end specs en ik ben geen fan van het Apple systeem met bijbehorende prijzen.

Waar ik nog over twijfel is dat ik voor mijn werk, wekelijks foto's van mijn telefoon moet overzetten op de computer. Nu las ik een aantal pagina's terug dat je 'gratis' via box.com 50 GB krijgt. Is het mogelijk om foto's die je maakt automatisch te uploaden naar deze dienst? Dat wil zeggen dat hij de foto's automatisch upload bij het verbinden met WiFi. Dan kan ik de foto's vast wel benaderen via de PC.

Of is er een andere slimme manier om de foto's op je pc te krijgen zonder gebruik te maken van de USB port?

Ik wil voorkomen dat het klepje lam word binnen 3 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habitual
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-06 23:04
elsinga schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:47:
Ik heb sinds gisteravond Kit Kat binnen via PC Companion, op mijn EU model Z1 compact (afkomstig uit Oostenrijk, non-branded).
hmm voor mij is het nog niet beschikbaar (t-mobile).

tot zover heb ik begrepen dat er geen 4k of slowmotion functies er bij zitten, klopt dat?

best lame :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xjapperdx schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:29:
Erg interessant om al jullie reacties en ervaringen te lezen!

Ik ben aan het twijfelen over de Z1 Compact. Ik zoek al langer een kleinere telefoon met high end specs en ik ben geen fan van het Apple systeem met bijbehorende prijzen.

Waar ik nog over twijfel is dat ik voor mijn werk, wekelijks foto's van mijn telefoon moet overzetten op de computer. Nu las ik een aantal pagina's terug dat je 'gratis' via box.com 50 GB krijgt. Is het mogelijk om foto's die je maakt automatisch te uploaden naar deze dienst? Dat wil zeggen dat hij de foto's automatisch upload bij het verbinden met WiFi. Dan kan ik de foto's vast wel benaderen via de PC.

Of is er een andere slimme manier om de foto's op je pc te krijgen zonder gebruik te maken van de USB port?

Ik wil voorkomen dat het klepje lam word binnen 3 maanden...
Dat kan ja, kan ook via Google Drive, DropBox en noem het maar op :)
Je hebt ook WiFi-file-explorers, dus alles draadloos synchroniseren met je computer, geen probleem.

En houdt er rekening mee dat het scherm 4,3" groot is, maar er makkelijk een groter scherm in kan, oftewel, de telefoon is nog steeds klein voor z'n klasse, maar de buitenmaten zijn te groot voor 't scherm imho.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Er komen geen functies in een toestel die uit een toestel komen (die nog niet eens beschikbaar is) waar ze USP's zijn. Lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
Kitkat geflasht via flashtool. UI was al heel smooth, maar nu vloeit t nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Nice.

En wat kan je nu allemaal nog meer aanpassen aan de statusbar, quick controls en notification area en zo? En heb je het idee dat de lettergrootte daar veranderd is?

Zou je ook eens voor me willen testen of, als je in de configuratie onder de weergave-instellingen de fontgrootte aanpast, of dat nu ook invloed heeft op de teksten in de notification area?

Zelf denk ik dat ik pas ga upgraden als Sony echt een GenericNL uitbrengt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habitual
Dimiz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:38:
Er komen geen functies in een toestel die uit een toestel komen (die nog niet eens beschikbaar is) waar ze USP's zijn. Lijkt me logisch.
ze zitten wel in verschillende class segmenten.

a guy can hope cant he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjapperdx
CLB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:18:
[...]

Dat kan ja, kan ook via Google Drive, DropBox en noem het maar op :)
Je hebt ook WiFi-file-explorers, dus alles draadloos synchroniseren met je computer, geen probleem.

En houdt er rekening mee dat het scherm 4,3" groot is, maar er makkelijk een groter scherm in kan, oftewel, de telefoon is nog steeds klein voor z'n klasse, maar de buitenmaten zijn te groot voor 't scherm imho.
OK, Thanks. Had ik eigenlijk wel kunnen bedenken dat zoiets via Google drive wel mogelijk is. :D

En betreft het formaat. Ik ben dagelijks in een elektronica winkel dus ik heb hem al uitgebreid in m'n handen kunnen houden. Vergeleken met een iPhone vind ik hem wel dik. Maar vergeleken met een Z of Z1 is hij eigenlijk net zo 'dik'.

Iemand ook ervaringen of een grote (zeg vanaf 32 gb) micro sdkaart je telefoon ook langzamer maakt? Ik heb al heel lang geen micro sd kaartjes in een telefoon gehad. Ik weet dat wat jaartjes terug je veel liever dedicated geheugen kon hebben dan met een micro sd. Geld dit nog steeds of is het eventuele prestatieverlies verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwaarloosbaar, mits je geen Class 2-kaartje gaat gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
eymey schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:47:
:) Nice.

En wat kan je nu allemaal nog meer aanpassen aan de statusbar, quick controls en notification area en zo? En heb je het idee dat de lettergrootte daar veranderd is?

Zou je ook eens voor me willen testen of, als je in de configuratie onder de weergave-instellingen de fontgrootte aanpast, of dat nu ook invloed heeft op de teksten in de notification area?

Zelf denk ik dat ik pas ga upgraden als Sony echt een GenericNL uitbrengt :).
Quick Settings heeft zn eigen tabje gekregen, met 2 vingers kom je daar terecht. Met 1 vinger krijg je de notification area.

Fontgrootte heeft geen invloed op tekst in de notification helaas!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fOdfGGz.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GsXFzxh.png

[ Voor 6% gewijzigd door Psychosystema op 20-03-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Als ik de screenshots zo bekijk (had er ook al wat gezien in het XDA topic), dan heb ik het idee dat de fonts default al wel wat groter zijn dan bij 4.3 en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Heb net mijn Z1C binnen, topapparaat! Speaker verrast mij in positieve zin. Het beeld is super-scherp. Voor de rest is het nog een beetje uitvogelen.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjapperdx
CLB schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:08:
Verwaarloosbaar, mits je geen Class 2-kaartje gaat gebruiken :)
Nee, ik zou op z'n minst een class 10 kaartje halen. :9 Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-10 12:31
Ik probeer m'n telefoon te updaten via Sony bridge voor mac, nu geeft hij aan dat er nieuwe Xperia software beschikbaar is, de nieuwe versie is: 14.2.A.1.114, maar de huidige versie is ook 14.2.A.1.114....
Als ik dan doorklik blijft ie een tijdje hangen en zegt dan dat er een fout is met de update-engine.
De melding over een update krijg ik ook niet weg van mn telefoon.

Nog meer mensen die hier last van hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Guusz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:27:
Ik probeer m'n telefoon te updaten via Sony bridge voor mac, nu geeft hij aan dat er nieuwe Xperia software beschikbaar is, de nieuwe versie is: 14.2.A.1.114, maar de huidige versie is ook 14.2.A.1.114....
Als ik dan doorklik blijft ie een tijdje hangen en zegt dan dat er een fout is met de update-engine.
De melding over een update krijg ik ook niet weg van mn telefoon.

Nog meer mensen die hier last van hebben??
Ik had hier ook last van.
Maar ik heb de update gedaan met een W8 ultrabook.

Misschien even googelen naar Sony updater en Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-10 16:07
Hier kan ik de KitKat update reeds binnenhalen via PC Companion. Ik heb Duits SEI-nr. & Proximus als provider. (hoewel ik wel niet begrijp wat de invloed van uw provider hier van is - of is dat enkel als je niet via pc companion installeert?)

Bugs die ik de komende dag zal testen:
- Proximity Sensor: Eens kijken of hij over 't algemeen al sneller reageert.
- Fast Dormancy battery-drain. (Dit zou nu ondercategoriseert zitten bij Android.System, dus weet niet in welke mate ik dit zal kunnen controleren)
- Automatische speakerphone (hoewel ik dit nietvoorlopig niet meer voorgehad heb sinds de laatste chrome-update).

[ Voor 44% gewijzigd door minimaLL op 20-03-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habitual
t-mobile (weet ook niet of dat invloed heeft). Pc companion geeft steeds aan dat er geen niewe updates beschikbaar zijn

is het mischien ook een mogelijkheid dat ze gewoon een staggered release doen bij serial number groepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Naar ik steeds heb begrepen maakt de provider alleen uit als het toestel ook 'branded' is, dus als er provider specifieke software op staat. In zo'n geval moet de nieuwe firmware eerst door de provider zelf worden verwerkt (lees: aangevuld met eigen bloatware) voordat die kan worden uitgerold.

Gok dat hier inderdaad sprake is van staggered release op serienummer. Heb zelf een un-branded toestel, in NL gekocht, en PC companion zegt dat die nog up-to-date is, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Provider moet een Quick test doen of de software geen rare dingen gaat doen op hun netwerk.
Zodra de provider de rom vrij geeft, zal Sony ze indd in batchreeks vrijgeven (kinda load balancing, om te voorkomen dat je een soort DDoS effect krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Ik heb ook nog geen KitKat, ben benieuwd wanneer die updaten beschikbaar komt. Zal wel in de loop van brand de komende dagen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psychosystema schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:40:
Kitkat geflasht via flashtool. UI was al heel smooth, maar nu vloeit t nog beter.
Welke versie heb jij erop gezet?
Ik zie verschillende versies op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:03:
[...]

Welke versie heb jij erop gezet?
Ik zie verschillende versies op XDA
Ik heb deze versie gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2686973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten op nederlandse vrijgave voor t-mobile duurde me toch te lang.
Met flashtool erop gezet. Piece of cake, vijf minuten werk.

Eerste indruk. Toestel smooth en responsive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bug gevonden.
Sygic krijgt geen toegang tot de externe SD. Kan er via EsFileExplorer wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eentje: Camera heeft moeite met focus.

Beide bugs zijn ook al op XDA terug te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:12:
Nog eentje: Camera heeft moeite met focus.

Beide bugs zijn ook al op XDA terug te vinden
had je daar voor het flashen geen last van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zijn er al mensen die verschil merken met bijv accuduur na update van 4.3.x naar KitKat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeuhz schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:25:
[...]

had je daar voor het flashen geen last van dan?
Nee voor het flashen geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:34:
[...]

Nee voor het flashen geen problemen mee
heb je dan ook je bootloader unlocked? Want op XDA zegt iemand dat het daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeuhz schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:39:
[...]

heb je dan ook je bootloader unlocked? Want op XDA zegt iemand dat het daar aan ligt
Bootloader locked en geen root. 100% stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb, ook op 4.3 stock, sowieso het idee dat het erg moeilijk is om met de camera mooie scherpe foto's te maken.

Niet alleen focussen is lastig, maar ook de nog immer veel te agressieve (sterke) jpeg compressie en postprocessing.

M'n zusje postte vanmiddag toevallig een foto gemaakt met haar Samsung Galaxy S4 op facebook. Gewoon binnen bij bewolkt weer, zonder flits. Man oh man, wat maakt dat ding scherpe plaatjes.

Voor de rest zou ik die S4 voor geen goud willen, maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat Sony, terwijl dit ook al bij de Z, Z Ultra, Z1, etc. een groot punt van kritiek was, niet eindelijk eens de camerasoftware fatsoenlijk gaat maken.

Maak de jpeg compressie instelbaar (1,5 MB bij 13 megapixel of 5 MB bij 20 megapixel is gewoon weinig en duidelijk zichtbaar) en geef ook wat meer instellingen om de automatische beeldverbetering in te stellen of uit te schakelen.

De "beste smartphone camera ter wereld" van Sony maakt me jaloers op de camera in de Samsung Galaxy S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:50:
Een bug gevonden.
Sygic krijgt geen toegang tot de externe SD. Kan er via EsFileExplorer wel bij
Is een feature zeggen ze.. Kitkat is strenger met toegang tot write to SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psychosystema schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:56:
[...]

Is een feature zeggen ze.. Kitkat is strenger met toegang tot write to SD.
Nice feature :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon een veiligheidsding. Anders kunnen apps in principe je volledige SD-kaart uitlezen, ook bestanden waar ze helemaal niet bij moeten/hoeven kunnen. Blame Sygic en TomTom dat ze hun app nog niet hebben geupdate, want ze kunnen wél gewoon bij hun eigen "private" folder op de SD-kaart.

Leesvoer: http://www.xperiablog.net...-of-sd-card-restrictions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Zijn er hier meer mensen die continu gezeur heben dat de verbinding een time out ondervind ? Het gebeurd me voornamelijk bij de play store en youtube. Heel irritant !
Vind trouwens dat de hele youtube app maar brak werkt. Het duurt allemaal veel te lang met inladen en de app reageert ook erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habitual
zijn er ook andere die nog geen kitkat hebben?

heb zowel als via de pc companion en OTA (t-mobile) nog steeds geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
habitual schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:16:
zijn er ook andere die nog geen kitkat hebben?

heb zowel als via de pc companion en OTA (t-mobile) nog steeds geen update.
Ik heb ook nog geen update naar Kitkat
gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 17:03
vanmiddag de update binnengehaald en heb er nu al spijt van, ten eerste ben je al je data kwijt. had wel een backup gemaakt maar bedoel kwa games enz. daarbij kan ik nu ook niet meer bestanden naar mijn sd kaart zetten met wifi file transfer pro, iemand enig idee hoe dit komt?

ook vind ik de animatie van het lockscreen super lelijk geworden en is de nortificatie balk ook alleen maar omslachtig geworden. wou dat ik em niet ge-update had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"

Als je de link uit deze post had gelezen, dan wist je hoe dat van je transfer app komt.

Verder hier bij de update geen gegevens kwijt geraakt.

Alleen toegang tot de quick settings kost je nu idd 1 tapje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Poesmij schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:14:
vanmiddag de update binnengehaald (...)
Hoe? Via PC Companion, OTA, XDA of nog anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf heb ik de update via PC Companion binnen gekregen (op een als het goed is Generic NL device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 09:31

WCA

Iemand met T-Mobile de update al binnen?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Appelsap schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:55:
[...]

Hoe? Via PC Companion, OTA, XDA of nog anders?
ook via de pc companion.

nou na die link gelezen te hebben over dat sd kaart beveiliging wou ik dat ik nooit geupdate had. :(
nu word ik dus geforceerd om mijn telefoon te rooten.

[ Voor 29% gewijzigd door Poesmij op 24-03-2014 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Ik heb vorige week ook even de update geïnstalleerd. Moet zeggen dat ik qua performance en batterijverbruik niet veel verschil merk.

Begrijp niet helemaal dat ze de quicksettings onder een ander tabblad hebben gedaan. Extra handeling zorgt er alleen maar voor dat het langer duurt. Vreemde keuze dus.

Camera werkt bij mij overigens prima. Geen problemen met de focus oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Persoonlijk vind ik de quick settings op een aparte tab niet echt verkeerd. Je kan er volgens mij nu ook meer tegelijk laten zien.

Ik had dan alleen eigenlijk liever gezien dat ze gewoon de standaard methode van Android zoals op de Nexus devices hadden gehanteerd: Aan de linker kant naar beneden swypen = notiifcation area, aan de rechter kant naar beneden swypen = quick controls.

En het blijft jammer dat de instelling van de lettergrootte niet ook de grootte van teksten in de Sony UI aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:24:
Verwijderd in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"

Als je de link uit deze post had gelezen, dan wist je hoe dat van je transfer app komt.

Verder hier bij de update geen gegevens kwijt geraakt.

Alleen toegang tot de quick settings kost je nu idd 1 tapje extra.
Gewoon met twee vingers naar beneden swypen en je komt gelijk in de quick settings :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:54:
[...]

Gewoon met twee vingers naar beneden swypen en je komt gelijk in de quick settings :-)
goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:54:
[...]

ik vind het juist relaxed dat ik dit toestel met 1 hand kan bedienen, dan moet ik nog moeilijk gaan lopen doen om met 2 vingers naar beneden te swypen. vind deze update kwa design en features nou niet echt een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij 4.4 gaat het ook meer om 'under the hood'

Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen