Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik heb overigens ook het idee dat de kwaliteit van de camera beter lijkt. Ik blijf soms inderdaad wat moeite houden met focus, maar zeker op manual met 20 megapixel lijkt de kwaliteit nu acceptabel .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
Ik heb de update nog steeds niet binnen, heb een unbranded versie.
De krusell frostcover heeft het inderdaad niet lang volgehouden, precies op het hoekje bij de usb opening is hij afgebroken.
Maar na een warranty claim bij krusell krijg ik wel een nieuwe opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante blog over het gebruik van een aparte co processor in de Z1C voor het uitlezen van verschillende sensoren om zo energie te besparen:

http://developer.sonymobi...essor-video-code-example/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
eymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:42:
Persoonlijk vind ik de quick settings op een aparte tab niet echt verkeerd. Je kan er volgens mij nu ook meer tegelijk laten zien.

Ik had dan alleen eigenlijk liever gezien dat ze gewoon de standaard methode van Android zoals op de Nexus devices hadden gehanteerd: Aan de linker kant naar beneden swypen = notiifcation area, aan de rechter kant naar beneden swypen = quick controls.

En het blijft jammer dat de instelling van de lettergrootte niet ook de grootte van teksten in de Sony UI aanpast.
Heb je dit wel geprobeerd? Dit is namelijk precies hoe de Quick Settings werken in de 4.4 update :P

Edit: er zit een heel korte delay op, maar toch..

[ Voor 4% gewijzigd door Kastermaster op 24-03-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
um, ik kan aan de rechter kant naar beneden swypen wat ik wil, maar dan krijg ik gewoon de notification area...... met het losse tabje voor de quick settings.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
eymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:35:
um, ik kan aan de rechter kant naar beneden swypen wat ik wil, maar dan krijg ik gewoon de notification area...... met het losse tabje voor de quick settings.
Vreemd. Heb je een clean install gedaan? Bij mij komt de Quick Settings tab dan tevoorschijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 15:41
Kastermaster schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:14:
[...]

Vreemd. Heb je een clean install gedaan? Bij mij komt de Quick Settings tab dan tevoorschijn..
als je pauzeert met je duim boven de quick settings tab, werkt dat inderdaad

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb het met zowel een clean install als upgrade (lang verhaal).

Heeel langzaam schuiven zodat je inderdaad even met je duim de quick settings tab aanraakt kan natuurlijk, maar dat is niet zoals het werkt op bv. m'n Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
eymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:25:
Ik heb het met zowel een clean install als upgrade (lang verhaal).

Heeel langzaam schuiven zodat je inderdaad even met je duim de quick settings tab aanraakt kan natuurlijk, maar dat is niet zoals het werkt op bv. m'n Nexus 7.
Two-finger-swipe van boven naar beneden werkt toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat werkt, maar zoals eerder ook al opgemerkt: Dat ondermijnt het met 1 hand kunnen bedienen van het toestel.

En nogmaals: Het werkt dus niet hetzelfde als bij de Nexus 7 (waar ik zelf de voorkeur aan gegeven zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
eymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:47:
Dat werkt, maar zoals eerder ook al opgemerkt: Dat ondermijnt het met 1 hand kunnen bedienen van het toestel.

En nogmaals: Het werkt dus niet hetzelfde als bij de Nexus 7 (waar ik zelf de voorkeur aan gegeven zou hebben).
Ah, je eerste opmerking had ik gemist.

Wat misschien dan wel voor je werkt is met de duim aan de rechterkant kort naar beneden swipen, dan kort weer naar boven en dan weer lang naar beneden. Het is even een slag die je te pakken moet hebben, maar het is te doen.

Of het handig is, is weer een heel ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgom
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 15:25
Vraagje: een z1 compact welke wordt besteld bij Tmobile shop (verlengen ABO), is die simlock vrij?
Kan dit nergens terug vinden. Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:35

WCA

mgom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:26:
Vraagje: een z1 compact welke wordt besteld bij Tmobile shop (verlengen ABO), is die simlock vrij?
Weet het niet zeker, maar volgens mij is hij simlockvrij.
Hij is wel T-Mobile branded, dus updates duren langer.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Merk branded is locked. Kan wel simlock vrij gemaakt worden ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste batch van TMobile was helemaal simlock en branded vrij. Heb er zelf toen een gekocht. Nu weet ik het niet zo zeker meer, dat zou je in de winkel moeten vragen!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mgom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:26:
Ja. Tmobile levert verse Z1C. Komt die van mij ook vandaan (heb hem nu anderhalve week). Geen simlock en niet branded, expliciet naar gevraagd toen ik mijn abo ging verlengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mr. Furious schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:26:
[...]

Ah, je eerste opmerking had ik gemist.

Wat misschien dan wel voor je werkt is met de duim aan de rechterkant kort naar beneden swipen, dan kort weer naar boven en dan weer lang naar beneden. Het is even een slag die je te pakken moet hebben, maar het is te doen.

Of het handig is, is weer een heel ander verhaal...
Mja, thanks voor het meedenken. Maar dat zijn toch allemaal net-niet oplossingen.

Maar goed, ik til er ook niet zo zwaar aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 17:03
ok weet iemand een makkelijke manier om terug te flashen naar de originele 4.3 firmware die bij de telefoon zat? de 4.4 update vind ik maar niks, telefoon blijft soms hangen en vind geen enkel voordeel ten opzichte van de 4.3 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb een FTF backup van de 4.3 ROM zoals die door Mobile Companion voor mijn unbranded Z1c werd verspreid liggen.

Die zou je met "Flashtool" gewoon moeten kunnen flashen en dan zit je weer op 4.3.

Doe ff DM als je daar interesse in hebt. Kan alleen pas vanavond worden voor ik 'm voor je klaar heb ivm. werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
eymey schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:54:
[...]

Mja, thanks voor het meedenken. Maar dat zijn toch allemaal net-niet oplossingen.

Maar goed, ik til er ook niet zo zwaar aan ;)
Kort naar beneden swipen totdat Notifications/Quick Settings ziet, dan een beetje rechts en dan naar beneden. Alsof je een 7 tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:22
Vraagje: ik zie op ebay de DK32 docks voorbij komen voor nog geen tientje (geen idee of ze origineel of fake zijn). Iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad om een 'nep'-dock te gebruiken?

Linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Sarrr schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:49:
Vraagje: ik zie op ebay de DK32 docks voorbij komen voor nog geen tientje (geen idee of ze origineel of fake zijn). Iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad om een 'nep'-dock te gebruiken?

Linkje.
Namaak. Op de originele staat Sony vermeld. (Zoals ik het zie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Bartjeuhz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:39:
Ik heb vorige week ook even de update geïnstalleerd. Moet zeggen dat ik qua performance en batterijverbruik niet veel verschil merk.

Begrijp niet helemaal dat ze de quicksettings onder een ander tabblad hebben gedaan. Extra handeling zorgt er alleen maar voor dat het langer duurt. Vreemde keuze dus.

Camera werkt bij mij overigens prima. Geen problemen met de focus oid.
Ik afgelopen week maar eens een firmware update gedaan vanuit de allereerste batch telefoons naar een nieuwe versie 4.3 en toen merkte ik dat de camera ineens langer nodig had om te focussen. Daarvoor ben ik nog in Parijs geweest en allerlei fototjes geschoten zonder problemen met de focus. Ik denk dat ze iets niet helemaal goed hebben gedaan bij Sony. Heb ondertussen een reset naar fabrieksinstellingen gedaan maar de firmware blijft helaas hetzelfde. De problemen met de focus, helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg is mijn Z1C al terug weg :( . Ik had problemen met 3g en 4G verbindingen die wegvielen, geen netwerken die gevonden konden worden in 3g en 4g stand en daarbij geen oproepen + berichten kunnen ontvangen. Enkel 2G werkte voor internet en telefonie, niet echt waarvoor je zo een toestel koopt. Hopelijk is dit snel gefixed. De termijn was ongeveer 2-3 weken dat ik hem had. Krijg ik dan een nieuwe of 'herstellen' ze dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:18:
Jammer genoeg is mijn Z1C al terug weg :( . Ik had problemen met 3g en 4G verbindingen die wegvielen, geen netwerken die gevonden konden worden in 3g en 4g stand en daarbij geen oproepen + berichten kunnen ontvangen. Enkel 2G werkte voor internet en telefonie, niet echt waarvoor je zo een toestel koopt. Hopelijk is dit snel gefixed. De termijn was ongeveer 2-3 weken dat ik hem had. Krijg ik dan een nieuwe of 'herstellen' ze dit toestel?
Hangt af waar je hem gekocht hebt. Meestal krijg je meteen een nieuwe, of heb je hem echt ter reparatie naar Sony gestuurd?

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vervelend bugs gevonden in 4.4.2:
- Email melding stopt spotify; zodra er een email binnen komt, stopt de notification sound spotify en moet handmatig weer op play gedrukt worden. Andere meldings geluiden oa whapsapp hebben geen invloed op het afspelen.

- Endomondo wordt na gebruik niet goed afgsloten waardoor de gps module actief blijft. Hoge drain tot gevolg; Endomondo moet geforceerd worden afgesloten na gebruik. Misschien dat dit ook met andere app's die gps gebruiken het gevall is, maar dat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt af waar je hem gekocht hebt. Meestal krijg je meteen een nieuwe, of heb je hem echt ter reparatie naar Sony gestuurd?
Via het werk, die bestellen het bij een telecom winkel die er niks over kan zeggen... Het zal dus afwachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
on99 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:14:
[...]

Namaak. Op de originele staat Sony vermeld. (Zoals ik het zie.)
Oké, maar kan het kwaad om een namaakdock te gebruiken? Kan dat schadelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Sarrr schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:47:
[...]

Oké, maar kan het kwaad om een namaakdock te gebruiken? Kan dat schadelijk zijn?
Ik zeg niet dat het zo is, maar het is mogelijk dat je lader niet krachtig genoeg is om je telefoon daadwerkelijk op te laden. Ik heb een tijdje terug een USB-kabeltje gekocht bij een telefoonwinkeltje om de hoek en mijn accu liep leeg aan de oplader. Minder snel dan wanneer ik hem niet aan de lader zou hangen, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Kastermaster schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:05:
[...]

Ik zeg niet dat het zo is, maar het is mogelijk dat je lader niet krachtig genoeg is om je telefoon daadwerkelijk op te laden. Ik heb een tijdje terug een USB-kabeltje gekocht bij een telefoonwinkeltje om de hoek en mijn accu liep leeg aan de oplader. Minder snel dan wanneer ik hem niet aan de lader zou hangen, maar toch..
Oké thanks, dan investeer ik toch liever in een echte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 18:13
Sarrr schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:24:
[...]

Oké thanks, dan investeer ik toch liever in een echte! :)
Dit snap ik niet goed; je koppelt hem toch aan je originele lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik weet niet of er een aparte lader bij de dock zit, maar als je daar de originele op aan kan sluiten zal het niet zo'n punt zijn of die dock van Sony komt of niet, hooguit de vraag of de contactjes goed zitten. Ik heb zelf een merkloos laadsnoertje gekocht met magneet via ebay, en dat werkt prima.

Wat Kastermaster zegt herken ik overigens wel: ik heb ook ooit een snoertje (en niet lader dus) gekocht online, dat heel erg dun was. Die gebruikte ik in de auto, maar daar ging gewoon niet genoeg stroom doorheen, dus liep de telefoon dan toch nog langzaam leeg. Wel langzamer dan zonder dat snoertje in de sigarettenpluglader (van 1A), maar toch. Nu dezelfde plug maar een dik snoer, probleem verholpen, nu laadt ie prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinop
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 18:44
Zijn er ook anderen die nog steeds aan het wachten zijn op 4.4? Vind het nu wel heel lang duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht ook nog steeds op kitkat, collega heeft een Xperia z1 en hij kreeg hem gisteren via ota binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habitual
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-06 23:04
hier ook nog niet (OTA of PC companion)
heb t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidDragon
  • Laatst online: 13-05-2024
Zijn er meer die de hidden functie " App Ops " in Android 4.3 niet kunnen starten? Ik kan nergens vinden dat die ook in 4.3 uitgeschakeld zou zijn, maar als ik hem via een shortcut start sluit die zichzelf meteen weer af of de shortcut doet niks, heb er verschillende geprobeerd namelijk of heeft Sony dit geblokkeert? (Zonder Root)

[ Voor 5% gewijzigd door SolidDragon op 26-03-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Ik heb het gevoel alsof Sony snel wat bugs in 4.4 wil fixen voordat ze verder gaan met uitrollen. Dit omdat ik van niemand de afgelopen dagen heb gehoord dat zij een update hebben gehad.
Dit is uiteraard een speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Laatst online: 19-10 17:03
Milosonator schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:48:
Ik heb het gevoel alsof Sony snel wat bugs in 4.4 wil fixen voordat ze verder gaan met uitrollen. Dit omdat ik van niemand de afgelopen dagen heb gehoord dat zij een update hebben gehad.
Dit is uiteraard een speculatie.
ik had hem maandag binnengehaald, dus dat is nog niet zo lang geleden.

nu dankzij eymey weer terug op de standaard 4.3 versie. bevalt persoonlijk toch beter(vooral die idiote sd beveiliging :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23

elsinga

=8-)

Ik heb met KitKat het verschinsel dat de Google Locatie het alleen maar doet als de GPS aan staat. Standje Wifi/mobiele netwerken werkt niet, dan blijft Google Maps bijvoorbeeld zeggen "wacht op locatie". IN Jelly Bean werkte het allemaal prima.

Herkent iemand dat of zouden jullie dat even willen proberen? Ik draai op een geheel standaard non-branded EU ROM.

[ Voor 5% gewijzigd door elsinga op 27-03-2014 07:59 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:58:
Ik heb met KitKat het verschinsel dat de Google Locatie het alleen maar doet als de GPS aan staat. Standje Wifi/mobiele netwerken werkt niet, dan blijft Google Maps bijvoorbeeld zeggen "wacht op locatie". IN Jelly Bean werkte het allemaal prima.

Herkent iemand dat of zouden jullie dat even willen proberen? Ik draai op een geheel standaard non-branded EU ROM.
Standje wifi/mobiele netwerken werkt bij mij wel.
Deze implementatie van de locatie service is knap irritant. Voordat je heet weet vergeet je gps aan te zetten als je gaat navigeren of bij sport tracking en heb je onnauwkeurige locatie data .

Zit nog een vervelende bug in het gps deel. Na gebruik van de gps wordt de module niet altijd goed gestopt en blijft hij onzichtbaar actief, zodat er weer ongemerkt procenten van je batterij afgesnoept worden.
Ik heb dit na gebruiik van endomondo en polar beat al ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mensen die deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2695742 Central Europa versie geprobeerd hebben?

Ik draai nu de journalist/commercial versie. Ben benieuwd wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Inmiddels doet de locatie service het bij mij ook weer... kennelijk een foutje bij Google...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb hier toch wel een licht iritant bugje dat ik ervaar met de 4.4 update:

Als het toestel in slaap ligt en er komt een notificatie binnen, of er gaat bijvoorbeeld een ingesteld alarm, dan hapert het geluid in de eerste seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 19:14
Ik heb een paar dagen geleden van simkaart gewisseld (van vodafone naar tele2) en sindsdien kan ik alleen maar anoniem bellen.
Ik heb gewoon de standaard software (moet nog een keer gaan rooten) en bij de instellingen -->oproepinstellingen --> aanvullende instellingen --> Beller ID , Heb ik Nummer weergeven ingesteld. Maar nog steed bel ik anoniem. Iemand anders dit al meegemaakt?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Sinds vanavond mn rhino screen protector erop gezet. Het erop plakken ging op zich gemakkelijk maar ik had wel een paar keer nodig om ze recht erop te krijgen. Je ziet ze wel erop zitten maar het is tot nu toe nog niet storend. Ik merk wel dat ze veel meer vinger-vegen vasthouden of in ieder geval net zoveel als zonder. Als je met je vingers langs je toestel gaat voel je de protector zitten. Ik heb hem eigenlijk niet lang genoeg om te kunnen zeggen of het irritant is, maar heb er vooralsnog geen last van. Verder merk ik nog niets qua verminderd contrast of afname van het touchgebeuren. Is het bijna 30 euro waard? Nee, maar het voelt wel een stuk prettiger om mn z1c nu in mn broekzak te stoppen.

Edit:
Zojuist vol in de zon merk je wel contrast verlies, het oogt iets doffer.

[ Voor 5% gewijzigd door on99 op 29-03-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Sinds ik een melding kreeg over de app 'Google Taken' en ik die geïnstalleerd had, heb ik het idee dat mijn batterij sneller leeg loopt. Heb hem nu maar uit gezet, kijken of het verschil maakt. Iemand anders hier mee te maken gehad? Heb ook al even naar de wakelocks gekeken, schijnen ook problemen mee te zijn.
Zie: http://talk.sonymobile.co...ia-z1/td-p/544665/page/12

Hopelijk opgelost in 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habitual
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-06 23:04
nog steeds geen update. Probeerde het gisteren met flashtools maar kreeg na het aansluiten van mijn z1c meteen de bericht dat het toestel gelocked was en kon niet verder gaan :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nou hoe het precies zit met de kitkat update? Een collega van mij heeft de update al vorige week binnen gekregen op zijn oudere toestel (Xperia z1) en ik met mijn nieuwe Xperia z1 compact wacht nog steeds op de update! En ja hij is simlock en branded vrij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik las elders dat de uitrol gefaseerd verloopt en dat de volgorde door het serienummer zou worden bepaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, maar je zou toch denken dat ze eerst de nieuwste modellen voorzien van kitkat. (ook verkoop technisch gezien) En daarna de ouderen modellen. Blijf het vreemd vinden. Maar goed we hebben geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:21
De uitrol is begonnen maar het hangt gewoon van de regio af. Soms moet er (zelfs voor unbranded-versies) gewacht worden op goedkeuring van carriers en dat kan even duren. Komt in een van de komende weken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Venta schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:32:
Sinds ik een melding kreeg over de app 'Google Taken' en ik die geïnstalleerd had, heb ik het idee dat mijn batterij sneller leeg loopt. Heb hem nu maar uit gezet, kijken of het verschil maakt. Iemand anders hier mee te maken gehad? Heb ook al even naar de wakelocks gekeken, schijnen ook problemen mee te zijn.

Niemand anders last van battery drain sinds afgelopen week? Was eerst juist zo positief over de accuduur van de z1c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Venta schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:28:
[...]

Niemand anders last van battery drain sinds afgelopen week? Was eerst juist zo positief over de accuduur van de z1c
Ik deel het gevoel met je, maar ik denk dat het reuze meevalt. In het begin kon ik gemakkelijk meer dan twee dagen op een volle batterij halen, maar dat kwam mede doordat ik op m'n werk niet veel bezig ben met mijn mobiel. In het weekend merk ik gewoon dat je meer verbruikt en daardoor een volle dag met gemakt haalt, zelfs twee, maar ik moet m'n z1c vanavond zeker niet vergeten op te laden. Van zaterdagochtend 100% tot zondagavond 22%.

Ik merk wel dat gps een hoop van je batterij af snoept. Gelukkig gebruik ik deze zelf niet al teveel. Ik zet ook alles uit qua gps/locatie, ook locatietoegang, omdat ik merkte dat die veel verbruikt.

Verder kan je met gemak een heledag foto's schieten op vakantie en ook nog eens ruim voldoende over houden om het einde van de dag te halen. Dus ik denk dat we echt tevreden mogen zijn met het batterij verbruik van de z1c. Tenminste ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Alieunited schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Ik heb het kabeltje hiervandaan, vorige week besteld gisteren op de deurmat.
Werkt uitstekend.
Deze heb ik nu ook binnen, helaas werkt het niet. Alleen als ik de kabel heel hard tegen de telefoon aan duw zie je even het icoontje van de batterij veranderen naar opladen, maar zodra ik dan loslaat (of minder hard duw) stopt het opladen weer. Ik had dit ook bij een goedkopere kabel uit China, maar het lijkt toch aan de telefoon te liggen... Is dit herkenbaar, of zijn er nog dingen die ik kan proberen om de verbinding te verbeteren? Magneetje is sterk genoeg, hij blijft netjes vast zitten.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venta schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:32:

Taken er snel weer af gegooid vorige week.Leek bij mij exchange service actief te houden en dus drain te veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
on99 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:48:
[...]

Ik deel het gevoel met je, maar ik denk dat het reuze meevalt. In het begin kon ik gemakkelijk meer dan twee dagen op een volle batterij halen, maar dat kwam mede doordat ik op m'n werk niet veel bezig ben met mijn mobiel. In het weekend merk ik gewoon dat je meer verbruikt en daardoor een volle dag met gemakt haalt, zelfs twee, maar ik moet m'n z1c vanavond zeker niet vergeten op te laden. Van zaterdagochtend 100% tot zondagavond 22%.

Ik merk wel dat gps een hoop van je batterij af snoept. Gelukkig gebruik ik deze zelf niet al teveel. Ik zet ook alles uit qua gps/locatie, ook locatietoegang, omdat ik merkte dat die veel verbruikt.

Verder kan je met gemak een heledag foto's schieten op vakantie en ook nog eens ruim voldoende over houden om het einde van de dag te halen. Dus ik denk dat we echt tevreden mogen zijn met het batterij verbruik van de z1c. Tenminste ik wel.
Toch is de batterijtijd bij mij, ook met GPS en locatieservices aan, een verademing tov. de Xperia Z en iedere andere Android smartphone die ik tot nu toe gehad heb!

Ik gebruik nogal wat locatiegevoelige widgets, OV planners en maps om te voet te navigeren. Gisterochtend de Z1c om 08:00 van de lader gehaald en een dag met het OV naar Scheveningen gegaan (vanuit Almere). Na een hele dag aardig wat foto's maken, facebooken, navigeren, etc. kwam ik 's avonds thuis met nog 48% op de batterij. Vanochtend werd ik wakker met nog 42%.

En dan nog steeds ga ik gewoon het einde van vandaag nog makkelijk halen (op een kantoordag doe ook ik overigens weinig met m'n smartphone).

En dit alles is dus nog zonder stamina modus aan. Ik ben hier echt zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Zo dan!

Mijn Xperia Z1 Compact is ge-root en staat nu de laatste nightly van CM11 op :)
Dat was een behoorlijke bevalling gisteren, heeft me toch al snel de hele middag en avond gekost om het root gedeelte voor elkaar te krijgen.

CM11 is best stabiel te noemen, ook al is er alleen nog maar een nightly na de experimental verschenen voor de z1c.

Hoop dan ook dat ik van deze CM mag genieten zoals ik dat ook deed op mijn i9100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
AmbroosV schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:58:
De uitrol is begonnen maar het hangt gewoon van de regio af. Soms moet er (zelfs voor unbranded-versies) gewacht worden op goedkeuring van carriers en dat kan even duren. Komt in een van de komende weken wel.
Ik (en onder mij een aantal andere) heb trouwens reeds een 4.4 ontvangen. Die overigens dus inderdaad niet helemaal bug-vrij lijkt te zijn.

Ik weet niet hoe het daarmee zit (of ik moet het gemist hebben) maar komt er dus nóg een uitrol aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Als iedereen hier het versienummer vergelijkt met de eerder geposte, dan kunnen we dat in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:21
eymey schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:09:
[...]

Ik (en onder mij een aantal andere) heb trouwens reeds een 4.4 ontvangen. Die overigens dus inderdaad niet helemaal bug-vrij lijkt te zijn.

Ik weet niet hoe het daarmee zit (of ik moet het gemist hebben) maar komt er dus nóg een uitrol aan?
Er komt nog wel een bugfix-update, maar wanneer weet ik niet.

De meeste bugs zijn er trouwens door te updaten zonder wipe. Als je eens een paar uur over hebt kan je 'm best gewoon resetten (of nog beter: reflashen inclusief wipe met Update Service) en is het grootste deel eruit.

Het is nogal moeilijk om te testen op upgrades afhankelijk van de user data, settings, ... Ik heb als experiment m'n Z1 zonder wipes vanaf dag één, op 4.3 deed die al wat vreemd bij momenten en op 4.4 krijg ik regelmatig wel eens een app die 't opgeeft. Telefoon genoeg herstarten helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :). Wel vreemd dat (o.a.) ik de update dan al een tijdje heb terwijl veel anderen nog moeten wachten.

Overigens, bugs waar ik last van heb:

* Geluid hapert, vooral als ie vanuit deep sleep bv. een notificatie moet geven. Aangesloten op bv. een speaker hoor je ook echt met een tik dat hij steeds het sound device helemaal moet openen en daarna direct weer dicht gooit. Ook als ik bv. het volume van de beltoon wijzig (wat dan een piepje geeft)

* Bij het opnemen van de telefoon moet ik soms behoorlijk moeite doen om hem naar "opnemen" toe te swipen :s

Ik heb overigens bij de 4.4 update gebruik gemaakt van helemaal wipen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolluff
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik heb al enige tijd een melding dat ik mijn telefoon kan updaten, dit moet via de pc. Maar voor geen mogelijkheid krijg ik de nieuwste update er op. Ik volg gewoon de instructies doe ik iets verkeerd of iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een update voor album enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06

MaDLiVe

.-Observer-.

.je schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:37:
Zo dan!

Mijn Xperia Z1 Compact is ge-root en staat nu de laatste nightly van CM11 op :)
Dat was een behoorlijke bevalling gisteren, heeft me toch al snel de hele middag en avond gekost om het root gedeelte voor elkaar te krijgen.

CM11 is best stabiel te noemen, ook al is er alleen nog maar een nightly na de experimental verschenen voor de z1c.

Hoop dan ook dat ik van deze CM mag genieten zoals ik dat ook deed op mijn i9100 :)
Ik neem aan dat je ook de bootloader hebt unlocked om CM11 te flashen? Het doet mij allemaal nog te buggy aan. Wel de bootloader unlocked en root maar draait nog steeds 4.3 ;) Deel vooral je ervaringen, ben erg benieuwd!

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolluff
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:51:
Is het een update voor album enz?
nee het is een systeem update, hij blijft hangen bij de voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:40:
[...]

Taken er snel weer af gegooid vorige week.Leek bij mij exchange service actief te houden en dus drain te veroorzaken
Bij mij ook. Gisteren na 6 uur nog 50% batterij. Gisteravond Taken verwijderd en nu na 6 uur nog 86% batterij. Na verwijderen van 'Taken' zowel exchange services als wakelocks drastisch afgenomen. Bedankt voor de app google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venta schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:07:
[...]

Bij mij ook. Gisteren na 6 uur nog 50% batterij. Gisteravond Taken verwijderd en nu na 6 uur nog 86% batterij. Na verwijderen van 'Taken' zowel exchange services als wakelocks drastisch afgenomen. Bedankt voor de app google!
Was geen app van google maar van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

MaDLiVe schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:13:
[...]

Ik neem aan dat je ook de bootloader hebt unlocked om CM11 te flashen? Het doet mij allemaal nog te buggy aan. Wel de bootloader unlocked en root maar draait nog steeds 4.3 ;) Deel vooral je ervaringen, ben erg benieuwd!
Inderdaad. Bootloader unlocken deed ik al het begin. Helaas iets te vroeg las ik achteraf toen er mij werd gewezen op de TA Backup. Ik ben dus wel de DRM keys en m'n warranty kwijt |:(

Gelukkig had ik wel een latere versie te pakken waardoor mijn Camera het nog deed! _/-\o_

Had na het unlocken van de bootloader al geprobeerd om het toestel eerder te flashen. De bug welke door door een Darkimmortal werd toegepast was helaas echter al gefixt in de stock rom die ik draaide.

Heb toen het root-en van mijn telefoon voor een klein maandje uitgesteld.

Het is me dan toch gelukt en wel met de volgende handleiding. Geduld moet je er wel veel bij hebben, door de meeste kleine foutjes moet je vaak vanaf stap 9 opnieuw beginnen. Wees niet bang ze te maken, je leert ervan!
[XDA Forum]Root and Dual Recovery for Locked Bootloader

Let op:
Hoewel het misschien niet duidelijk is voor de meeste heb je wel een external sd card nodig. Hiermee bedoelen ze dat je een microSD kaartje in je toestel moet doen en daar je zip files op. Met verschillende flashmode stappen wis je namelijk je inhoud van je internal sd card, met als gevolg dat je bij het flashen via je recovery menu later ook niet beschikt over de benodigde zip files >:)

Ik had issues met de laatste "Z1C-lockeddualrecovery flashable and installer". Op de e.o.a. manier werkte de 2.7.100 versie van [NUT] niet. Ik heb de 2.7.99 versie daarna gebruikt, welke wel werkte.

Het flashen middels de Philz Recover Menu (power on, wachten op sony logo + groen ledje, meteen volume-up indrukken tot led naar paars ging) wilde niet. Is een bug met Philz. Nogmaals herstart en nu met de volume-down knop, dan krijg je een andere Recovery Menu van TWRP. Was wel even uitvogelen hoe je je external SD kaart moest selecteren waar de zip files op stonden.

Bij mij bleef de ztc in een reboot-loop zitten na het flashen van alle zip files bij stap 19....

Mijn laatste poging was stap 19.1, 19.2, en 19.3 overslaan en richting CyanogenMod te gaan. Momenteel zijn er al een aantal z1c (code name Amami) nightlies van CM11 uit (geen stable nog!). Let wel op dat je ze op de external SD card zet :+

Met een CM11 nightly erop beschik ik nu oa over:
  • Niet meer over die gods-gloeiend-irritante stock rom appjes van Sony en hun irritante updates.
  • ... root controle over wat ik erop wil hebben
  • ... middels de combi van Privacy Guard (CM toevoeging) en een eigen firewall app (XPrivacy) wat meer bescherming over mijn eigen prive gegevens en wat door wordt gegeven aan apps.
  • ... behoorlijk wat ervaring opgedaan over custom rom flashen op m'n telefoon
Al met al behoorlijk wat pogingen later maar niet minder voldaan :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat is je perceptie van de lettergroottes met CM11 ? En wat is bv. de DPI die zij hanteren?

Ik heb op andere toestellen tot nu toe over het algemeen de ervaring gehad dat, als je bv. in CM een andere lettergrootte kiest, dat dit ook geldt voor de statusbalk en de notification area. Dat zou bij mij een vooruitgang zijn tov. Sony UI.

Maar ik wacht nog wel even tot het wat minder bewerkelijk is :+. In principe ben ik verder best wel tevreden met Sony z'n sausje over Android heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, ik heb onlangs (17 maart) de gok gewaagd en deze dock besteld:

http://dx-box.com/magneti...ny-xperia-z1-compact.html

De dock is vandaag binnen gekomen.

Ik heb het inzetstuk dat er al in zat verwijderd (en geen andere ervoor in de plaats gedaan).

En in deze configuratie past mijn Z1c inclusief TPU-case ( http://www.gsmpunt.nl/acc...mpact-tpu-case-zwart.html ) er in! _O_

Het is wel even oefenen om hem er ook zodanig op te zetten dat hij ook echt contact maakt voor het laden, maar dan doet hij het ook.

Toch zou ik m'n Z1c nog wel eens een keer in een Muvit Bimat case willen doen (zoals een poosje terug aan mij aangeraden in dit topic). Hij ziet er dan toch net even wat mooier uit dan in deze case. Maar goed, haast heeft het ook weer niet. Een bimat is toch best prijzig. En dan weet ik ook weer niet zeker of die in deze dock past

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 01-04-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

eymey schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:50:
Wat is je perceptie van de lettergroottes met CM11 ?
Font size kun je instellen onder "Display & Lights" en staat default op "normal". Het heeft een slidebar waar je op percentage schaal boven of onder de 100% kunt komen met sliden. Ik heb de fontsize op 100% laten staan. Vind de grootte voldoende om het van een normale afstand te lezen.

Wel vond ik de font type erg wazig. Deze zit in het home scherm van Trebuchet en kun je bij uit 3 verschillende fonts kiezen (settings -> (Personalisation) -> Home -> Trebuchet -> settings (onderin)).
Onder het kopje "Icons" staat dan weer een "Text font syle" optie met als keuze:
- Regular
- Light
- Condensed
Bij de installatie staat Condensed aan, ik heb echter Regular gekozen.

Het is maar net waar je eigen voorkeur zit :)
En wat is bv. de DPI die zij hanteren?
Geen idee. Google geeft me daar niet echt een antwoord op. Als ik de volgende post op XDA erover lees zie ik wel dat iemand klaagt over de te grote iconen op zijn scherm.

Op hetzelfde Trebuchet-settings gedeelte als wat ik hierboven noemde staat by default een vinkje bij "Large Icons". Ik heb het vinkje uitgezet en daardoor zijn de icoontjes ook een stuk kleiner (lees: prettiger).

Als ik de antwoorden uit de forumpost mag begrijpen kun je ook de DPI aanpassen, maar dan wel met risico dat apps het niet meer willen doen(?).
Ik heb op andere toestellen tot nu toe over het algemeen de ervaring gehad dat, als je bv. in CM een andere lettergrootte kiest, dat dit ook geldt voor de statusbalk en de notification area. Dat zou bij mij een vooruitgang zijn tov. Sony UI.
Sorry. Nooit echt als storende factor ervaren. Batterij charge icoontje met percentage erin had van mij wel wat groter gemogen, maar heb nu alleen de percentage er staan, wat ook opzich prima werkt qua informatie verstrekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Ik ben ook een 'raar geval', aangezien ik slechtziend ben. En bij de Sony UI helpt het me al enorm dat ik onder settings de fonts 1 stapje groter kan zetten. Maar bv. de labels onder de iconen bij de quick settings blijven gewoon klein, of de datum en tijd in de notification area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:06
Heb ook al een aantal weken een Z1c in bezit en heb sinds een week of 2 de 4.4 update ( kpn ) in gebruik.
Mijn accu duur is hier wel iets op achteruit gegaan zonder aanwijsbare oorzaak.

Hield ik het met 4.3 3 dagen uit moet ik met 4.4 moeite doen om de 2 dagen te halen .

Opzich geen punt gezien de meeste smartphones een dag al lang vinden :) maar ik ben er wel op achteruit gegaan . Hebben meer mensen hier last van en zo ja enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier totaal geen last. Ik kan in principe nog steeds 3 dagen halen bij weinig gebruik, en ruim 2 dagen ook als ik hem wat intensiever gebruik.

Begin eens met nakijken (onder energiebeheer) wat grofweg de grote gebruikers zijn. En ga eventueel met "Wakelock detector" of "Better Battery Stats" verder kijken naar apps/onderdelen die veel (of langdurige) wakelocks geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:35

WCA

Heeft iemand de 4.4 update al binnen bij T-Mobile?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Nee nog niet, maar ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten. Het voegt weinig nieuws toe als je dat verwacht. Ik heb de eerste batch vanuit de T-Mobile shops zonder T-Mobile meuk erop en heb nog niets gemerkt. Van mij mogen ze eerst de bugs eruit halen alvorens verder te gaan met uitrollen. Ik werd gek van mijn sxs met 4.4. Mijn bijna 2 en half jaar oude htc desire met 4.0 erop liep nog vloeiender. Stabiliteit is voor mij de laatste jaren een stuk belangrijker geworden, maar dat komt misschien omdat ik geen zin heb om iedere keer weer een nieuwe beta rom erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 19:57
ik heb nog steeds geen update, zit bij vodafone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het maakt voor een update niet uit waar je zit, wel of je toestel een bepaalde 'branding' heeft of gewoon Generic is.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week alweer een Kit Kat bug fix release:

http://www.xperiablog.net...lvr.it&utm_medium=twitter

En dat terwijl heel veel mensen hem nog niet eens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
eymey schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:31:
Het maakt voor een update niet uit waar je zit, wel of je toestel een bepaalde 'branding' heeft of gewoon Generic is.........
ik heb hem bij coolblue gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:25
Heeft iemand toevallig een tip om in de gmail app zelf niet de hele tijd te hoeven switchen tussen labels zoals Inbox en Updates? zou gewoon graag alles binnen krijgen in inbox zodat ik niet constant hoef te switchen :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, heb een probleem, mijn accu gaat ineens razendsnel leeg. Binnen tien minuten 9% weg! Heb geen rare apps of wat dan ook geïnstalleerd. Maar nu ineens vandaag dit?
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
tcviper schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:49:
Heeft iemand toevallig een tip om in de gmail app zelf niet de hele tijd te hoeven switchen tussen labels zoals Inbox en Updates? zou gewoon graag alles binnen krijgen in inbox zodat ik niet constant hoef te switchen :P
Updates? Nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Bij mij komt al m'n mail gewoon binnen in inbox. Of doel je dan op iets wat met Google+ te maken heeft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:33:
Hoi allemaal, heb een probleem, mijn accu gaat ineens razendsnel leeg. Binnen tien minuten 9% weg! Heb geen rare apps of wat dan ook geïnstalleerd. Maar nu ineens vandaag dit?
Iemand een oplossing?
Wat laat de battery/power manager zien?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeroyBrown84
  • Laatst online: 06-09 11:16
Heb deze telefoon op m'n wenslijst, 44 pagina's leesvoer gehad hier.. Maar mijn grote vraag is; zijn jullie nog even positief over de telefoon? 4,3" scherm is voor mij persoonlijk een groot pluspunt, maar zie nogal wat moeilijkheidjes qua updates etc. Ben ook benieuwd welke combinatie (hoesje / oplaadmanier) als goed wordt ervaren.. Hopende op reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zie de volgende post van mij, een stukje terug:

eymey in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"

Het zwarte TPU hoesje met genoemde dock werkt hier prima.

Verder ben ik gewoon tevreden over dit toestel, nog steeds :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, hebben jullie ook dat de achterkant van het glas vol met stofdeeltjes zit (in het glas/plastic ) En er niet vanaf gaan? Ik gebruik nu de bimat case, dus krasjes zijn het niet!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
LeroyBrown84 schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:08:
Heb deze telefoon op m'n wenslijst, 44 pagina's leesvoer gehad hier.. Maar mijn grote vraag is; zijn jullie nog even positief over de telefoon? 4,3" scherm is voor mij persoonlijk een groot pluspunt, maar zie nogal wat moeilijkheidjes qua updates etc. Ben ook benieuwd welke combinatie (hoesje / oplaadmanier) als goed wordt ervaren.. Hopende op reactie
Dat de flitser een waas over je foto's geeft lijkt me ook wel een puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
Ik heb hiervoor een iphone 5 gehad, het scherm van de xperiaZ1 compact is iets groter maar nog makkelijk met 1 hand te bedienen. Kwa Kwaliteit doen de schermen niet veel voor elkaar onder vind ik. Ik gebruikte een muvit bimat case maar de achterkant van de telefoon beschadigd heel snel als er ook maar een klein beetje "rotzooi" tussen zit, ik gebruik hem nu dan ook zonder case! De accuduur is vele malen beter als de iphone 5! Ik haal nu 1 dag en met de iphone moest ik hem zeker elke dag nog een keer extra opladen.

Nadelen: opladen met dat klepje, ik ben dan ook nog van plan om een magnetische oplaadpad te gaan halen! En ik vind het lange wachten op Android 4.4 vervelend of je dit echt als nadeel ziet zal per gebruiker verschillend zijn.

Edit: de camera die overdag super foto's maakt, maar bij slecht licht zwaar onder de maat.

Verder eigenlijk super tevreden!

[ Voor 3% gewijzigd door deurmatje op 06-04-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Alle smartphones die ik heb gehad, inmiddels al een aardig aantal, hadden allemaal wel wat. Bij een update wordt het ene verholpen, en ontstaat de volgende bug. Dus of en wanneer de telefoon de laatste versie van android draait boeit niet heel erg veel, belangrijker is dat ie stabiel draait.

En dat doet de Z1c prima, zeker op 4.3, dus daar houd ik het nog wel even op. Ook de verbinding is goed, de telefoon reageert snel door de lekker snelle hardware. Hij ligt lekker in de hand en is goed te bedienen - ik ben van een One X naar deze overgestapt, want vond de grotere schermen wel mooi maar te groot.

Belangrijkste pluspunt van deze telefoon - buiten dat het high-end hardware in een medium sized pakketje is - is de accuduur. Wat gaat die lekker lang mee, en dat is een verademing. Kan er met licht gebruik makkelijk twee dagen op halen, en dan nog is ie niet leeg. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Het enige waar ik eigenlijk nog ontevreden over ben is de camera. Die volgens mij echt beter moet kunnen (vooral bij minder licht) maar het gewoon niet waar maakt. Dit geldt voor alle recente Xperia modellen van Sony. Helaas lijkt het geen gehoor te krijgen bij Sony......

Verder louter positief, met name over de heerlijke accuduur. Voor het eerst durf ik gewoon een dag met de trein weg te gaan (terwijl ik dan best veel doe, waaronder FM radio luisteren) en hoef ik niet bang te zijn dat ik 's avonds voordat ik thuis ben met een lege accu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeroyBrown84
  • Laatst online: 06-09 11:16
Erg bedankt voor jullie reacties! Accuduur is voor mij positief (belangrijk); camera doe ik weinig mee dus zal voor mij een worst wezen.. @ Appelsap: Stabiliteit is natuurlijk het belangrijkst. Heb een lopend beroep dus het kleinere iets dikkere model lijkt me een pré. Toch maar overstag... misschien nog goed te rooten wanneer we een jaartje verder zijn! Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon ook afgelopen weekend aangeschaft, prachtig toestel. Vergeleken met de rest goed handzaam, mooi scherm en supersnel. Maar sinds ik de magnetische lader heb gekocht en getest wil de accu niet meer opladen.
zowel magnetisch als via de usb aansluiting, de telefoon herkend de oplader en laptop wel.

Hoe kan dit, is mijn accu nu al kapot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Even iets belangrijks: McAfee stuurt SMS berichten naar een Amerikaans telefoonnummer. Dit heeft significante kosten tot gevolg. Je kan McAfee niet verwijderen. Ik ga morgen even contact zoeken met Sony hierom, ik raad mensen hier aan om je telefoonrekening te checken en hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McAfee moet gewoon te verwijderen zijn, als je hem nog niet hebt opgestart, hier wel iig.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:08:
Ik heb deze telefoon ook afgelopen weekend aangeschaft, prachtig toestel. Vergeleken met de rest goed handzaam, mooi scherm en supersnel. Maar sinds ik de magnetische lader heb gekocht en getest wil de accu niet meer opladen.
zowel magnetisch als via de usb aansluiting, de telefoon herkend de oplader en laptop wel.

Hoe kan dit, is mijn accu nu al kapot??
Kan de telefoon nog wel aan? In dat geval doet je accu het nog wel, maar het circuit waarmee die moet opladen is wellicht wat van slag. Even uit en aan zetten misschien, of gewoon even helemaal uit en dan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
Milosonator schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:02:
Even iets belangrijks: McAfee stuurt SMS berichten naar een Amerikaans telefoonnummer. Dit heeft significante kosten tot gevolg. Je kan McAfee niet verwijderen. Ik ga morgen even contact zoeken met Sony hierom, ik raad mensen hier aan om je telefoonrekening te checken en hetzelfde te doen.
Ik heb McAfee gewoon kunnen verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag de DK-32 dock binnen via Coolblue (had nog een kortingscoupon liggen), en ik moet zeggen dat de laadsnelheid me geenszins tegenviel..in 1u10 minuten van 22% naar 92%. Vind 'm wel schandalig duur voor een stukje plastic, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appelsap schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:18:
[...]

Kan de telefoon nog wel aan? In dat geval doet je accu het nog wel, maar het circuit waarmee die moet opladen is wellicht wat van slag. Even uit en aan zetten misschien, of gewoon even helemaal uit en dan proberen?
Ja, telefoon kan nog wel aan. Ook al een hard reset vanuit de software en het rode knopje bij de simkaart gedaan. Niks helpt nog.

De telefoon gaf net wel de melding dat de telefoon meer stroom verbruikt dan de lader kan leveren. Ik heb al meerdere laders gebruikt sinds gisteren.

Blijf een raar verhaal? Zijn er nog meer opties, ik geen zin om de telefoon nu al op reparatiereis te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 06:40:
[...]

Ja, telefoon kan nog wel aan. Ook al een hard reset vanuit de software en het rode knopje bij de simkaart gedaan. Niks helpt nog.

De telefoon gaf net wel de melding dat de telefoon meer stroom verbruikt dan de lader kan leveren. Ik heb al meerdere laders gebruikt sinds gisteren.

Blijf een raar verhaal? Zijn er nog meer opties, ik geen zin om de telefoon nu al op reparatiereis te sturen.
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Misschien dat de stekker/kabel te weinig stroom kan leveren?
Ik heb bijvooorbeeld een 1A lader van Nokia, kabel zit vast aan stekker, geen usb-koppelstuk.

Trotse vader!

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen