Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Kan iemand hier even uitleggen hoe je dan precies McAfee verwijderd? Bij mij is die knop grijs, ook de 'nu stoppen' knop is grijs. Het uitschakelen van de services die er draaien helpt hier ook niet bij.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Ik gok in je Apps overzicht (zo het ging het iig wel met Neo/XP U/XP S).

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Screenshot :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xHGi0sm.png

[ Voor 18% gewijzigd door Milosonator op 09-04-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maqr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 10:50
Iemand anders die de Kitkat update nog niet binnen heeft?

Ik heb overigens vodafone, ik weet niet of dat iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
hier ook nog niks. op een unbranded toestel van coolblue. :(

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:35
Proxx schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:59:
hier ook nog niks. op een unbranded toestel van coolblue. :(
Same, coolblue unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milosonator schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:35:
Kan iemand hier even uitleggen hoe je dan precies McAfee verwijderd?
Omdat je 'm al gestart hebt is dat niet zo 1,2,3 mogelijk, dat is wat ik zei ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 19:57
Dersan schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:04:
[...]

Same, coolblue unbranded.
Ik heb ook nog niks, coolblue! Weet niet of het uitmaakt maar zit bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maqr
Via PC Companion en OTA kreeg ik allebei niets binnen, maar na wat googlen kwam ik dit tegen:

http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

Via de Sony Update Service zit ik nu wel op 4.4.2. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Ik heb 4.4 ook nog niet, maar ik mis volgens mij niets, dus ik wacht liever op de gefixede versie.

Iemand verder een idee hoe ik McAfee eraf krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maqr
Ik heb zelfs via Sony Update Service de bugfix update binnengehaald, zonder het door te hebben.

http://www.xperiablog.net...s-kitkat-sound-bug-issue/

Ik ben in één keer van Jelly Bean naar 14.3.A.0.757 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBr
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-12-2022
Ik heb inmiddels ook 4.4.2 en ik ervaar grote problemen. Naast wat foutmeldingen (bvb het batterijklepje dat open zou staan maar dicht zit) en dat het geluid niet altijd goed door de speaker wordt afgespeeld, is het met name de batterij. De 'Mediaserver' app trekt de batterij in 8 uur leeg terwijl ik er eerder wel 30 uur mee deed.

Meer mensen met dit probleem?

Die laatste update lijkt alleen de geluidsissues op te lossen maar niet de batterij-issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb vandaag ook een Compact besteld. Ik zat nog even te twijfelen tussen een iPhone 5S of deze, maar mede door de prijs blijf ik voorlopig bij Android. Is dan ook weeral mijn 3de Xperia toestel op rij (S, Z en nu dus Z1C) :)

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 09-04-2014 22:05 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Milosonator schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:36:
Ik heb 4.4 ook nog niet, maar ik mis volgens mij niets, dus ik wacht liever op de gefixede versie.

Iemand verder een idee hoe ik McAfee eraf krijg?
Ik heb een harde reset moeten doen om het eraf te krijgen. Probleem is bij T-mobile gemeld, en krijg mijn geld voor de sms-jes terug. Mensen hier die hem via T-mobile hebben kunnen dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Geld voor smsjes? Stuurt McAffe smsjes dan?

Heb heb zelf goed kunnen verwijderen dus geen last van maar ben gewoon nieuwsgierig

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
N.a.v. dit bericht: nieuws: Sony past ontwerp Xperia Z1 Compact aan na probleem met flitser

Zijn er hier al mensen met de 'nieuwe' versie van de Z1C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik heb hoogstwaarschijnlijk niet de nieuwe (aangezien ik hem alweer een tijdje heb).

Dat gezegd hebbende, heb ik het probleem met de flitser eigenlijk nog niet gehad tot nu toe (voor zo ver ik hem gebruik). Maar goed, in het artikel staat ook dat volgens Sony de zwarte versie (die ik heb) het probleem niet heeft.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
Ik krijg net de 14.3.A.0.757 update binnen via PC companion, nu aan het updaten, heb een unbranded versie via coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah :). Is dat -de- 'vertraagde' kitkat-uitrol?

Met mijn 4.4 versie zit ik nu op .681

Ook Generic unbranded van Coolblue.

Dat wordt vanavond checken en ook meteen weer ff een .ftf ripje maken :)

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 10-04-2014 11:36 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Proxx schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:25:
Geld voor smsjes? Stuurt McAffe smsjes dan?

Heb heb zelf goed kunnen verwijderen dus geen last van maar ben gewoon nieuwsgierig
Ja, naar een Amerikaans telefoonnummer, te weten: 001925353903

Ik mijn geval moest ik een fabrieksreset doen om McAfee te verwijderen, voordat het zich 'vastnesteld' in het systeem en zich niet meer laat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
eymey schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:35:
Ah :). Is dat -de- 'vertraagde' kitkat-uitrol?
Denk dat ze eerste de bugs eruit wilde halen voordat ze verder gingen met uitrollen. Update verliep erg snel.

Naast de quick settings zie ik op het eerste oog dat het lockscreen is veranderd, de agenda is verbeterd en de app File Commander is toegevoegd. De mcafee app had ik in 4.3 verwijderd en die is niet terug gekomen.
Verder zal ik tijdens het normale gebruik de verschillen al dan niet merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier ook even tussendoor de update gedraaid.

Helaas zit 1 (voor mij iritante) bug er nog steeds in: Als er een geluid afgespeeld moet gaan worden (alarm, notificatie, etc.) stottert het geluid in de eerste seconde. Dit kan je als het goed is zelf al vrij simpel constateren door gewoon bij de geluidsinstellingen bv. een notificatiegeluid te kiezen en het voorbeeld af te spelen.

Verder weinig verschil tov. de al bestaande kitkat.

Overigens heb ik nog steeds wel het idee (kitkat-specifiek) dat het touchscreen erg snel een veegbeweging registreert terwijl ik zou zweren dat ik alleen maar aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die ook zijn achterkant vol heeft met plekjes? Gebruik de mufit case, maar mijn achterkant zit vol met witte spikkels die ik er op geen mogelijkheid af krijg! Of zit er ook op de achterkant een plastic bescherm filter?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:53:
Niemand die ook zijn achterkant vol heeft met plekjes? Gebruik de mufit case, maar mijn achterkant zit vol met witte spikkels die ik er op geen mogelijkheid af krijg! Of zit er ook op de achterkant een plastic bescherm filter?
Ja. Ik heb er ook al een paar puntjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoort toch niet bij een (wat Sony noemt) Hi-end smartphone! Kijk ik snap best als je geen cover er omheen doet je krassen kan krijgen op de plastic achterkant. Maar als je hem vanaf dag een netjes in een case hebt, en hem er dan nog beschadigd door wat? Stofdeeltjes :? ! Pffff wel erg cheap ass plastic.... :-(
En Sony xperia care die aan de telefoon lijn zegt ehm ja het is plastic... 8)7 Dan zeg ik zeg tot ziens xperia welkom HTC One M8!

Met alle respect voor de andere xperia gebruikers ;) O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:17:
Dat hoort toch niet bij een (wat Sony noemt) Hi-end smartphone! Kijk ik snap best als je geen cover er omheen doet je krassen kan krijgen op het plastic achterkant. Maar als je hem vanaf dag een netjes in een case hebt, en hem er dan nog beschadigd door wat? Stofdeeltjes! Pffff wel erg cheap ass plastic....
En Sony xperia care die aan de telefoon lijn zegt ehm ja het is plastic... Dan zeg ik zeg tot ziens xperia welkom HTC One M8
Klopt het is idd jammer, mja dit is mij tot nu toe bij elke smartphone overkomen, mijn iPhone5 zag er ook niet meer uit, Ook altijd met case gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 17:03
had de update al vanaf dag 1 geïnstalleerd en vanaf dag 1 al spijt. 4.3 werkte voor mij prima, heb hem hier dan ook naar terug geflashed. maar nu heb ik dus al een week lang een melding in mijn notificatie balk staan voor de nieuwe update. iemand die weet of ik dit uit kan zetten of word ik toch geforceerd om te rooten? voor het eerst een sony, perfect toestel zoals die nu is, hoef die domme zooi van de nieuwe update niet. (stupid sd kaart beveiliging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
deurmatje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:32:
[...]

Klopt het is idd jammer, mja dit is mij tot nu toe bij elke smartphone overkomen, mijn iPhone5 zag er ook niet meer uit, Ook altijd met case gebruikt..
Dit.

Dat je het jammer vindt dat je telefoon alsnog gebruikssporen krijgt, ookal gebruik je hem in een case, dat snap ik.

Maar om dan maar de materiaalkeuze van de fabrikant af te kraken..... Ja, een HTC One m8 is inderdaad van een ander materiaal. Dus?

Persoonlijk kijk ik in eerste instantie naar functionaliteit, techniek en andere zaken. Pas daarna materiaal. M'n smartphone is een gebruiksvoorwerp. Dat ik hem ook in een hoes heb is puur om de kans op ernstige schade (waardoor hij niet meer werkt) bij ongelukjes te verkleinen.

Maar goed, voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
eymey schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:46:
Hier ook even tussendoor de update gedraaid.

Helaas zit 1 (voor mij iritante) bug er nog steeds in: Als er een geluid afgespeeld moet gaan worden (alarm, notificatie, etc.) stottert het geluid in de eerste seconde. Dit kan je als het goed is zelf al vrij simpel constateren door gewoon bij de geluidsinstellingen bv. een notificatiegeluid te kiezen en het voorbeeld af te spelen.

Verder weinig verschil tov. de al bestaande kitkat.

Overigens heb ik nog steeds wel het idee (kitkat-specifiek) dat het touchscreen erg snel een veegbeweging registreert terwijl ik zou zweren dat ik alleen maar aanraak.
Ik heb deze bug nu ook. Hij deed het perfect met 4.3.
Erg irritant! valt me wel op dat als er twee geluiden achter elkaar komen binnen een aantal seconden dat ie het dan wel goed doet.

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb mijn Z1C ook net binnen. De eerste indruk is echt zeer goed! :)
Ik had m in de winkel al even getest, maar nu ik m hier heb liggen bevalt die al veel beter. Qua grootte vind ik m echt perfect. Ik had wat vrees dat ik het scherm te klein zou vinden (heb nu ook nog een Xperia Z), maar ook dat valt tot nu toe heel erg mee. Ik heb al eerder een 4,3 inch 720p scherm gehad met de Xperia S, maar dit scherm is echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:48:
[...]

Dit.

Dat je het jammer vindt dat je telefoon alsnog gebruikssporen krijgt, ookal gebruik je hem in een case, dat snap ik.

Maar om dan maar de materiaalkeuze van de fabrikant af te kraken..... Ja, een HTC One m8 is inderdaad van een ander materiaal. Dus?

Persoonlijk kijk ik in eerste instantie naar functionaliteit, techniek en andere zaken. Pas daarna materiaal. M'n smartphone is een gebruiksvoorwerp. Dat ik hem ook in een hoes heb is puur om de kans op ernstige schade (waardoor hij niet meer werkt) bij ongelukjes te verkleinen.

Maar goed, voor iedereen persoonlijk.
Inderdaad ieder zijn mening,
Ik ben van mening dat als je ruim 500,- betaald voor een stuk plastic, je wel mag verwachten dat het niet zo is dat als je er een scheet op laat er al een kras op zit! En al helemaal niet als er ook nog eens een case omheen zit! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zie het ook als gebruikers voorwerp. Maar ik ben toestellen na 6 maanden zat. En wil ik wat nieuws, normaal gesproken komen ze bij mij werkelijk als nieuw weer uit de case. Maar met deze telefoon van nog geen 1,5 maand oud lijkt hij wel 4 jaar oud! Dus verkoop technisch levert het een stuk minder op, in mijn geval dan. Maar ook als je hem voor jezelf wilt houden en je er zuinig op bent, is hij snel versleten! Iets wat toch zonde is van je 500,- pieterballen!
Hiervoor de z1 gehad met glazen voor en achterkant deze zag er nog perfect uit!

Ook nog een dingetje van Sony, het is geen kleine Z1 qua hardware!

(bron Android world)

Nog één verschil
Maar er is nog één verschil te vinden tussen de beide telefoons en dat is het materiaal waaruit de achterkant bestaat. Xperiablog was al eerder op het spoor dat de achterkant van de Z1 Compact weleens van plastic gemaakt zou kunnen zijn en dit is nu bevestigd door Sony. Dat is apart te noemen aangezien er eerder door Sony-medewerkers gezegd werd, dat dit niet het geval was. De whitepapers - documenten waarin alle functies en features van een telefoon staan - zijn inmiddels ook voor de tweede keer aangepast.

Al met al iedereen heeft zijn eigen mening. Maar ik vind de achterkant een mid-range achterkant. En zeker geen Hi end achterkant zoals zijn grote broer de Z1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben het zeker met je eens dat het niet netjes is dat de achterkant ineens van plastic is en niet van hetzelfde niveau als de Z1. Zeker als die zo snel beschadigt door stof in een case.

Maar goed, verder blijft het natuurlijk qua functionaliteit en performance een high end apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
pixel schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:13:
[...]

Ik heb deze bug nu ook. Hij deed het perfect met 4.3.
Erg irritant! valt me wel op dat als er twee geluiden achter elkaar komen binnen een aantal seconden dat ie het dan wel goed doet.
Gelukkig, het ligt dus niet aan mij ;)

Ik vermoed dat, om accu te sparen, het audio device na een X aantal seconden weer dicht wordt gezet. Een goede keuze natuurlijk.

Maar klaarblijkelijk zit er in 4.4 (of de Sony versie daarvan want mijn Nexus 7 tablet heeft dit probleem niet) een timing issue, waarbij het audio device later goed en wel geöpend is dan dat het geluid gespeeld wordt.

Dat het tweede geluid direct er achteraan wel soepel wordt geöpend bevestigt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:28:
[...]

Inderdaad ieder zijn mening,
Ik ben van mening dat als je ruim 500,- betaald voor een stuk plastic, je wel mag verwachten dat het niet zo is dat als je er een scheet op laat er al een kras op zit! En al helemaal niet als er ook nog eens een case omheen zit! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zie het ook als gebruikers voorwerp. Maar ik ben toestellen na 6 maanden zat. En wil ik wat nieuws, normaal gesproken komen ze bij mij werkelijk als nieuw weer uit de case. Maar met deze telefoon van nog geen 1,5 maand oud lijkt hij wel 4 jaar oud! Dus verkoop technisch levert het een stuk minder op, in mijn geval dan. Maar ook als je hem voor jezelf wilt houden en je er zuinig op bent, is hij snel versleten! Iets wat toch zonde is van je 500,- pieterballen!
Hiervoor de z1 gehad met glazen voor en achterkant deze zag er nog perfect uit!

Ook nog een dingetje van Sony, het is geen kleine Z1 qua hardware!

(bron Android world)

Nog één verschil
Maar er is nog één verschil te vinden tussen de beide telefoons en dat is het materiaal waaruit de achterkant bestaat. Xperiablog was al eerder op het spoor dat de achterkant van de Z1 Compact weleens van plastic gemaakt zou kunnen zijn en dit is nu bevestigd door Sony. Dat is apart te noemen aangezien er eerder door Sony-medewerkers gezegd werd, dat dit niet het geval was. De whitepapers - documenten waarin alle functies en features van een telefoon staan - zijn inmiddels ook voor de tweede keer aangepast.

Al met al iedereen heeft zijn eigen mening. Maar ik vind de achterkant een mid-range achterkant. En zeker geen Hi end achterkant zoals zijn grote broer de Z1
Ik heb mijn kras problemen opgelost door screenprotectors op zowel de voorkant als de achterkant te plaatsen. Deze verbergen de gemaakte krassen en bieden tot nu toe (1.5 maand) een krasvrij ogend toestel. Echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Is het niet gewoon dat shatterproof sheet dat zo snel krast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zit niet op de achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
De keuze van dit materiaal op de achterkant begrijp ik ook niet, mijn oude One X heb ik twee jaar zonder hoesje gebruikt en daar was nauwelijks een beschadiging op te zien.

De Aziatische versie van de Z1C heeft wel een glazen achterkant, deze is ook los te bestellen:
http://www.witrigs.com/oe...-xperia-z1-f-so-02f-black
Op XDA heeft een gebruiker de achterkant vervangen zonder al teveel problemen.
Sony had voor een paar cent meer toch ook op de internationale versie kunnen voorzien van de glazen achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad! Dan had je echt een Hi end smartphone! Nu is het software matig een topper, wat veel mensen wilden hebben. Is alleen de hardware bagger kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Laatst online: 26-07-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:28:
Inderdaad! Dan had je echt een Hi end smartphone! Nu is het software matig een topper, wat veel mensen wilden hebben. Is alleen de hardware bagger kwaliteit....
Om je reactie te nuanceren, de hardware is in orde, hij werkt toch lekker snel? Alleen de afwerking qua materiaal en met name de krasbestendigheid van de voor en achterkant mag zeker beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:37
Ik heb de Z1compact nu bijna twee maanden en ben ook wel een beetje teleurgesteld in de bouwkwaliteit....
De achterkant krast inderdaad zeer snel:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3826/13781475715_c70d6ab52f_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3773/13781485133_5f69aa3337_c.jpg
Ondanks dat ik h'm sinds het begin in een hoesje heb zitten...

Verder kwam ik er net achter , toen ik deze foto's maakte dat de behuizing bij de usb/sd-kaart klepjes al is vervormd :/ . Ik gebruik de magnetische kabel, dus de klepjes gaan nauwelijks open:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3665/13781802244_8616fb8b03_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7026/13781806744_c8878a19c3_c.jpg

Ik ben bang dat ie nu ook niet meer goed waterdicht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Whooo. Ziet er niet gezond uit zeg! :o :{

Toch net ook eens even mijn Z1c bestudeerd, zowel de achterkant als de vorm. Op die van mij dus werkelijk nog geen enkel krasje of spikkeltje of wat dan ook te zien (zit in een zwart TPU-hoesje). Ook is hij gewoon nog overal kaarsrecht. Terwijl ik toch iedere dag 12 km fiets met m'n Z1c in de broekzak (en er van week er nog mee gevallen ben, gelukkig niet -op- de Z1c).

Nou heb ik wel de zwarte versie. Zou die dan toch degelijker zijn dan de gekleurde versies? (die ook meer last hebben van de flash bleeding, waar ik ook geen last van heb).

Wel vind ik het idee van ook een achterkant-beschermer erop doen eigenlijk nog nieteens zo gek :)

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 11-04-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 17:03
eymey schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:40:

Nou heb ik wel de zwarte versie. Zou die dan toch degelijker zijn dan de gekleurde versies? (die ook meer last hebben van de flash bleeding, waar ik ook geen last van heb).
ik vind dat er ook niet erg goed uitzien, maar ik heb ook een gele en heb hem ook bijna 2 maanden maar mijne is er toch echt niet zo erg aan toe als die van Guusz.
niet dat ik er voorzichtiger mee ben, sterker nog hij is al van mijn stoel op de tegels gevallen.
Dat is dan ook de enige beschadiging waarvan ik zie dat het het toestel erg gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 20:38
Guusz schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:51:
Ik heb de Z1compact nu bijna twee maanden en ben ook wel een beetje teleurgesteld in de bouwkwaliteit....
De achterkant krast inderdaad zeer snel:
(...)
Waarom geen protector op de achterkant? Is paar minuutjes werk en je achterkant is beschermd. Ook al plaats je hem in een hoes/cover/case. Is nagenoeg onzichtbaar als het goed gedaan is.

Ik heb direct na bestelling van de Z1c, op ebay een setje van 6x voor & achter beschermers besteld voor nog geen 7 euro.

Iets anders: Aangezien ik mijn gsm gebruik als GPS in de wagen indien nodig, ben ik op zoek naar een dock voor in de wagen mét zuignap en mét lader door magnetisch contact. Tot nu toe weinig gevonden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Die waren toen nog niet beschikbaar.... En daarnaast mag je aannemen dat een case voldoende bescherming biedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Mlazurro schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:14:
[...]
Iets anders: Aangezien ik mijn gsm gebruik als GPS in de wagen indien nodig, ben ik op zoek naar een dock voor in de wagen mét zuignap en mét lader door magnetisch contact. Tot nu toe weinig gevonden. Iemand tips?
Als je het niet erg vindt om er wat geld aan uit te geven, kan ik Brodit zeker aanraden. Werkt wel niet met zuignappen, maar wordt bevestigd door middel van de kleine spleten in het dashboard. Er bestaan voor zo goed als ieder type auto 1 of meer manieren van bevestiging. Ik heb de actieve houder en ik heb het gevoel dat hij hierin zelfs sneller laadt als in mijn DK32 dock. Daarnaast zit de dashboard clip echt muurvast, deze beweegt echt geen millimeter. Als je wilt kan ik wel eens wat foto's nemen morgen overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Laatst online: 20-10 20:38
Guusz schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:17:
Die waren toen nog niet beschikbaar.... En daarnaast mag je aannemen dat een case voldoende bescherming biedt...
Dat er zand en stof en klein spul tussen je smartphone en case komt en door wrijving krassen veroorzaakt, kan je moeilijk op de fabrikant van de smartphone steken vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat vind ik ook.

Een case is absoluut niet 'heilig' en vergroot inderdaad juist de kans op krassen door wrijving van zand en stof.

En natuurlijk krast een oppervlak dat van metaal is gemaakt of 'echt glas' minder snel dan eentje van plastic. En het is ook niet echt netjes dat Sony eerst de indruk heeft gewekt dat de achterkant van glas is, terwijl het dan plastic lijkt te zijn.

Maar persoonlijk ben ik wel blij met dit materiaal: Veel minder kans op barsten bij een stoot of een val. Dat ik hem dan tegen krasjes moet beschermen is een logisch gevolg daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Guusz schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:17:
Een case zou je toestel in principe wel "mooi" moeten houden. Ik denk echter eerder dat een case meer helpt tegen val en/of stootschade dan tegen krassen op je telefoon. Je had inderdaad voor de meeste bescherming een cover op de voor en achterkant moeten plakken. Ik heb mijn telefoon anderhalve maand zonder enige bescherming gehad, maar nooit in m'n broekzak gedaan totdat ik een cover had. Heb totaal geen krassen o.i.d.. Heb nu een rhino protector waar ik met een sleutel wilde kijken in hoeverre het krasbestendig is, maar dat is het dus niet. Handig dat ik dat in het midden van m'n scherm wilde proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Houston will we have a problem?
Vandaag hebben we deze roze panter bij Coolblue gehaald. Deze beauty is van mijn vriendin, maar ik mag hem een weekje lenen voor een review. Zal deze een blauwe waas hebben of niet, dat is 1 van de dingen die ik in ieder geval ga testen. Ik houd jullie op de hoogte.

telefoon 3

telefoon 2

telefoon 1

Edit:
Met blauwe waas. Helaas is het ook bij modellen aanwezig die nu nog worden verkocht.
waas zichtbaar

Bij close ups is de waas niet altijd aanwezig.
geen waas

Hier nog een foto uit de test, deze is midden in de nacht gemaakt (en hier heb ik heel veel voorbeelden van).
Met flits
met filts
Zonder flits
zonder filts

Inmiddels heb ik contact opgenomen met de verkoper.

[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 14-04-2014 09:19 . Reden: resultaten toegevoegd ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
Ik heb na de kitkat update als ik muziek luister dat die soms zomaar op de luidspreker gaat zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnBudding
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 08:34
N.a.v. de test van Kiswum..... "Ohhh.... wat errug!!!"

Jammer dat die camera zo teleurstellend is en blijft. Een goede kanshebber voor mijn volgende telefoon is zojuist afgevallen.... :(

En ik was nogal gecharmeerd van het formaat en de accuduur.....

Wat ik wel graag zou willen weten is of Kiswum de 4.4.2 update al geïnstalleerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gelukkig heb ik hier met mijn zwarte exemplaar nog geen last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
eymey schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:32:
Gelukkig heb ik hier met mijn zwarte exemplaar nog geen last van gehad :)
Ook hier een zwarte variant in huis zonder problemen. Sowieso vind ik het een erg goed toestel, mag ook wel eens gezegd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb de upgrade (van 4.3 naar Kitkat 4.4.2) afgelopen zaterdag via de pc op de telefoon gezet. De roze variant wordt wellicht niet veel verkocht en vandaar dat we er vermoedelijk nu 1 uit de oude batch hebben. Helaas is dit ook direct een telefoon die ik gebruik om te reviewen, maar Cooblue wil hem graag omwisselen, maar ze weten niet wanneer een toestel is gefabriceerd en kunnen daardoor niet beloven of het nieuwe toestel er 1 is uit een nieuwe batch.
Inmiddels heb ik hierdoor contact opgenomen met Sony Mobile NL.

Mijn vriendin denkt er nu zelfs aan om hem om te wisselen voor een zwart exemplaar, deze schijnt er weinig/geen last van te hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door Kiswum op 14-04-2014 14:15 . Reden: versie nummer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Ik zal vanavond eens kijken. Ik heb een zwart expemplaar, zonder problemen tot dusverre en mijn vriendin heeft een lime versie. Ik ben benieuwd of zij last heeft van die blauwe waas. Het is in ieder geval heel erg vervelend voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Gewoon naar de badkamer lopen, deur dicht, licht uit doen en foto maken.
Je kunt ook in de woonkamer staan en een foto maken als het geheel donker is.
Zelfs buiten kan ik het makkelijk reproduceren. Oplossing: flitser uit en alles handmatig goed instellen en hopen dat het goed gaat.

Ik ben benieuwd naar je resultaten on99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04

KL643

beeldaandemuur

MartijnBudding schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:24:
N.a.v. de test van Kiswum..... "Ohhh.... wat errug!!!"

Jammer dat die camera zo teleurstellend is en blijft. Een goede kanshebber voor mijn volgende telefoon is zojuist afgevallen.... :(

En ik was nogal gecharmeerd van het formaat en de accuduur.....

Wat ik wel graag zou willen weten is of Kiswum de 4.4.2 update al geïnstalleerd heeft?
Hoezo teleurstellend? De camera van deze telefoon maakt fantastiche foto's. Ja, s'avonds in het donker op automatisch met flits heb je een blauwe waas. Ik weet het niet hoor maar zijn dat dan de foto's die je graag bewaard? Daarnaast, zet dan de flits uit en je zult zien dat de foto veel beter is. Wil je kwalitatief goede night shots, koop dan een goede camera. Er is nog geen enkele telefoon op de markt die goede night shots maakt.

Op xda loopt een draadje met foto's genomen waneer het er toe doet (overdag dus) en check het zelf maar en oordeel dan nogmaals of de camera teleurstellend is.

voorbeeld : http://forum.xda-develope...?p=51846976&postcount=103

[ Voor 3% gewijzigd door KL643 op 14-04-2014 15:02 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
KL643, dat meen je toch niet serieus, jij vind dit soort resultaten prima in het donker, bij mobiele telefoons in deze prijsklasse?
Dat de foto's overdag prima zijn, dat kan ik deels beamen (op basis van de enkele foto's die ik met dit weer buiten heb geschoten, kan ik nog niet zeggen of het goed, slecht,beter is dan mijn andere telefoons.)
Als ik een telefoon heb van 500 euro, dan verwacht ik goede foto's in het donker. Ik verwacht geen slechte of perfecte foto's, maar gewoon goed.
Het kan zijn dat een foto af en toe verkeerd gaat, maar het is niet acceptabel als je dit 10/10 keer hebt natuurlijk. Met genoeg omgevingsverlichting gaat het ook wel goed, maar het is te hopen dat ik straks goede foto's (met en zonder flits) kan maken tijdens een groot concert.

Kortom, ik verwacht goede foto's in alle normale omstandigheden bij een high end telefoon. Dat ze af en toe perfect zijn, dat is alleen maar een zeer groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik ben 100% serieus :) Wat je zelf ook al aangaf, stel hem handmatig in en de foto's zijn stukken beter. (alleen het uitzetten van de flitser helpt al). Om nou te zeggen dat de camera teleurstellend is..nee dat is hij zeker niet!

*off topic* tipje, hou de telefoon in je broekzak en geniet van het concert. Je zal zien dat je alles dan beter opslaat op je eigen harde schijf :+

Edit: Als je al überhaubt z.g. goede night shots kan maken met een telefoon, dan ziet het er op een telefoon schermpje nog wel leuk uit maar bekijk ze eens op het beeldscherm van je computer en dan zal je zien dat het allemaal bagger is en rijp voor de prullenbak.

[ Voor 25% gewijzigd door KL643 op 14-04-2014 15:21 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 23:20
Even een vraagje, ik gebruik mijn toestel ook voor hardlopen, ik bewaar hem dan in mijn broekzak.
Na verloop van tijd wordt het toestal nat van zweet, dit is opzicht geen probleem, bij geen 1 toestel tot nu toe.

Het probleem is alleen dat het toestel niet meer te gebruiken is zolang het scherm vochtig is.
Nu heb ik een beschermlaagje over het scherm zitten wat misschien voor de problemen zorgt.
Mijn S3 had dit probleem veel minder, hier kon ik het scherm nog gebruiken, maar bij de z1c doet hij niks meer, of hij geeft foute input waardoor de telefoon als een malle door mijn schermen en apps gaat.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
KL643 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:12:
Ik ben 100% serieus :) Wat je zelf ook al aangaf, stel hem handmatig in en de foto's zijn stukken beter. (alleen het uitzetten van de flitser helpt al). Om nou te zeggen dat de camera teleurstellend is..nee dat is hij zeker niet!

*off topic* tipje, hou de telefoon in je broekzak en geniet van het concert. Je zal zien dat je alles dan beter opslaat op je eigen harde schijf :+

Edit: Als je al überhaubt z.g. goede night shots kan maken met een telefoon, dan ziet het er op een telefoon schermpje nog wel leuk uit maar bekijk ze eens op het beeldscherm van je computer en dan zal je zien dat het allemaal bagger is en rijp voor de prullenbak.
Mwa, ik moet toegeven dat ik bv. Samsung (dat vond ik van de Galaxy SIII al) behoorlijk mooie nicht shots maakt (wel handmatig, zonder flits). Ik durf best te zeggen dat deze beter zijn dan bij de Sony's (terwijl ze naar verluidt gewoon Sony sensoren gebruiken).

In die zin vind ik wel dat Sony vooral opgebied van de software (te agressieve processing en jpeg compressie) behoorlijk wat steken laat vallen.

Blauwe waas zou ik persoonlijk overigens ook behoorlijk van balen (waar heb je anders flits voor?).

Maar gelukkig vind ik de camera dus zeker niet teleurstellend. Behalve dan het feit dat Sony niks lijkt te doen om het nog beter te maken terwijl die softwarematig nog zeker moet kunnen.

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 14-04-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Foto's van mijn zwarte z1c in de badkamer, niet geheel donker moet ik zeggen. Eentje met en eentje zonder flits. In ieder geval geen blauwe waas. Ik heb er ook foto's mee geschoten in Parijs (even een deel uitgeknipt van een foto).

De eerste is met flits, tweede zonder en de derde zonder flits in het donker.

https://drive.google.com/...JNG8wRXM/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/...rQlo4N1k/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/...wRUd6bHM/edit?usp=sharing

[ Voor 10% gewijzigd door on99 op 14-04-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
REDSD schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:43:

Het probleem is alleen dat het toestel niet meer te gebruiken is zolang het scherm vochtig is.
Nu heb ik een beschermlaagje over het scherm zitten wat misschien voor de problemen zorgt.
Mijn S3 had dit probleem veel minder, hier kon ik het scherm nog gebruiken, maar bij de z1c doet hij niks meer, of hij geeft foute input waardoor de telefoon als een malle door mijn schermen en apps gaat.

Ik heb begrepen dat je de handschoenmodus hiervoor het beste in kunt schakelen (hij wordt daardoor wel iets gevoeliger heb ik gemerkt.)
Als je de developermodus inschakeld (10x op buildnummer klikken), dan kun je eventueel je aanrakingen registreren, dan zie je waar je vinger wordt geregistreerd op het scherm.

@on99

Ik heb zojuist mijn telefoon een complete reset gegeven op verzoek van Sony, ik moet nog testen of het nu beter is gesteld.
Het lijkt beter/weg te zijn in de badkamer, maar ik probeer het vanavond nog even in een donkere kamer.
Bedankt voor je resultaten!
KL643 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:12:
Ik geef alles op voor de wetenschap, men wilt ook graag weten hoe het geluid is tijdens een concert (gelukkig is er niet voor de slecht akoestische Arena gekozen, maar het Gelredome) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 14-04-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

eymey schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:44:
[...]

Mwa, ik moet toegeven dat ik bv. Samsung (dat vond ik van de Galaxy SIII al) behoorlijk mooie nicht shots maakt (wel handmatig, zonder flits). Ik durf best te zeggen dat deze beter zijn dan bij de Sony's (terwijl ze naar verluidt gewoon Sony sensoren gebruiken).

In die zin vind ik wel dat Sony vooral opgebied van de software (te agressieve processing en jpeg compressie) behoorlijk wat steken laat vallen.

Blauwe waas zou ik persoonlijk overigens ook behoorlijk van balen (waar heb je anders flits voor?).

Maar gelukkig vind ik de camera dus zeker niet teleurstellend. Behalve dan het feit dat Sony niks lijkt te doen om het nog beter te maken terwijl die softwarematig nog zeker moet kunnen.
Ben het met je eens, ik heb zelf ook een S4 en een One gehad en ja, de night shots waren beter...maar uiteindelijk zagen die foto's er ook niet top uit op een PC scherm. Iedereen zijn mening maar om nu te stellen dat deze camera teleurstellend IS, vind ik niet terecht. Je kan hem niet goed vinden, dat is wat anders. Ik ben geen fanboy (verwissel regelmatig van telefoon) maar dit is wel een van de betere telefoons die ik afgelopen 2 jaar versleten heb en de foto's die ik her en der tegen kom van dit toestel zien er super o.k uit...behalve dan in 1 bepaalde situatie (en dat is voor mij persoonlijk geen enkel probleem).
Kiswum schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:00:
[...]

Ik geef alles op voor de wetenschap, men wilt ook graag weten hoe het geluid is tijdens een concert (gelukkig is er niet voor de slecht akoestische Arena gekozen, maar het Gelredome) ;)
Nu maar hopen dat je een goed plekje kan veroveren waar je het goed kan testen :)

[ Voor 11% gewijzigd door KL643 op 14-04-2014 18:20 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnBudding
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 08:34
@KL643 Deels heb je gelijk, echter het is gewoon jammer dat die camera het gewoon nèt niet is.... Ik zal eens naar je XDA linkje kijken... :)

[edit] Owwwww... Die snorharen zijn wel scherp :)

[ Voor 16% gewijzigd door MartijnBudding op 14-04-2014 21:24 . Reden: Voortschrijdend inzicht :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
eymey schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:06:
Ik heb hier toch wel een licht iritant bugje dat ik ervaar met de 4.4 update:

Als het toestel in slaap ligt en er komt een notificatie binnen, of er gaat bijvoorbeeld een ingesteld alarm, dan hapert het geluid in de eerste seconde.
Bij de oude versie leek het wel alsof er ongeveer 1 sec stilte was voordat het geluid werd afgespeeld. Het lijkt mij er op dat de nieuwe geluiden direct worden afgespeeld zonder ruis ervoor, wat je gewoon merkt is dat de processor uit standby moet komen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb de mijne sinds vrijdag en ben er zeer tevreden mee. Het toestel voelt zeer robuust aan en het scherm is veel beter dan dat van mijn Z.
De laatste update staat er ondertussen ook al op. Op zich goeie aanpassingen (het oude aanraakgeluid is nu gelukkig weer terug), maar wel jammer dat ze opeens enkele standaardgeluiden vervangen hebben. Maar die heb ik apart kunnen downloaden.

Over de foto's. Zonder flits ziet alles er prima uit, maar als ik de flitser inschakel lijk ik wel wat last te hebben van de blauwe waas. Ik heb een zwarte Z1C.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 15-04-2014 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Ik vind de kwaliteit van foto's van heel dichtbij ook vooral heel goed:

Afbeeldingslocatie: http://blog.stygia.nl/wp-content/uploads/DSC_0143.jpg

http://blog.stygia.nl/wp-content/uploads/DSC_0143.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Snorharen en katten....

mijn 2 Megapixel foto (SE W???)

Afbeeldingslocatie: http://i1286.photobucket.com/albums/a613/Konoes/DSC00835_zpsf2103018.jpg

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Katten.... Ben meer een hondenpersoon :)

@Storm666, weet je toevallig of er een bobbel om je camera heen zit? Of zit je camera een beetje in de behuizing?
Zoals bij deze foto

Nog even een update.
Een reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen:
Foto met mijn Xiaomi en Sony
mi2

purple

p.s. mijn vriendin vond de paarse gloed wel iets hebben...
Het lijkt erop dat de kleur van de behuizing de kleur van de foto bepaald, alsof de behuizing reflecteert aan de binnenkant.

[ Voor 55% gewijzigd door Kiswum op 15-04-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Milosonator schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:19:
Ik vind de kwaliteit van foto's van heel dichtbij ook vooral heel goed:

[afbeelding]

http://blog.stygia.nl/wp-content/uploads/DSC_0143.jpg
Haha, het leuke aan katten is dat ze het helemaal niet erg lijken te vinden als je je telefoon zo dichtbij houdt.

Toen onze kat ge-chipt was, kwam ik op het idee om eens te kijken of dat toevallig een NFC chip is waar de Z1c wat mee kan. Dus ik met de Z1c over haar heen. Vond ze heerlijk :')

Overigens geen chip gevonden (zal dan wel niet NFC zijn). Het gekke is alleen dat er dus kattenluikjes bestaan die op de chip van de kat werken, maar waar je wel ook losse NFC tags bij kan gebruiken.

@kiswum: Hoop voor je (en anderen die er last van hebben) dat Sony nog met een oplossing kan/wil komen.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 15-04-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-10 12:06
Zojuist een nieuwe update ontvangen
build 14.3.A.0.757( Kpn netwerk unbranded toestel . )

Denk dat het wat minor bugfixes zijn de update was vrij klein tussen de 10 en 20 mb

/edit

http://www.ibtimes.co.uk/...-ultra-z1-compact-1444245

[ Voor 27% gewijzigd door Shyne op 15-04-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
14.3.A.0.757 afgelopen zaterdag via unbranded telefoon binnengehaald (geen simkaart erin, maar aangeschaft met T-mobile verlenging).

Bij was de update wat groter en ik kon hem vanaf 4.3 alleen maar via de pc binnenhalen en op mijn telefoon zetten. Minor changes zullen vermoedelijk wel gewoon via OTA binnengehaald kunnen worden.

p.s. ik ben er net achter gekomen dat deze telefoon geproduceerd was in januari 2014.
Herinneren jullie dat labeltje nog bij de simkaart?
Bewaar deze goed, tevens zou hier een productiedatum op staan. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten?

[ Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 15-04-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kiswum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:24:
Katten.... Ben meer een hondenpersoon :)

@Storm666, weet je toevallig of er een bobbel om je camera heen zit? Of zit je camera een beetje in de behuizing?
Zoals bij deze foto

Nog even een update.
Een reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen:
Foto met mijn Xiaomi en Sony
[afbeelding]

[afbeelding]

p.s. mijn vriendin vond de paarse gloed wel iets hebben...
Het lijkt erop dat de kleur van de behuizing de kleur van de foto bepaald, alsof de behuizing reflecteert aan de binnenkant.
nieuws: Sony past ontwerp Xperia Z1 Compact aan na probleem met flitser

Dus een nieuw toestel vragen, of een stift kopen.

(Uiteraard wel triest dat je als gebruiker aan een toestel van een dergelijke prijs met vilstiften moet gaan klooien :/ )

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Kiswum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:24:
Zoals bij deze foto
Bij mij zit de lens een fractie (0.5mm) in de behuizing en het plastic eromheen is volledig vlak.
Aan de ene kant gebruik ik zelden mijn flitser, aangezien ik het effect zonder flitser vaak mooier vind. Maar aan de andere kant vind ik het wel jammer dat er nu al hardwarematig iets niet goed zit.

Voor de rest echt super tevreden met het toestel. Ik zit nu al op dag 3 met mijn accu en die zit met gemiddeld gebruikt nu nog op 47%. Ik heb m wel even kort aan mijn laptop gehangen voor de update. Het scherm lijkt ook gladder dan dat van mijn Z, maar dat kan ook de nieuwigheid zijn :P
Voor de rest vind ik de afgeronde hoeken rond het scherm ook veel beter.

Ik had wel iets meer van de speaker verwacht. Als je naar het gaas aan de onderkant kijkt dan lijkt er een vrij grote speaker te zitten, maar als je zelfs nog maar 1/3 afdekt dan is al het geluid al weg. Er zal dus waarschijnlijk meer achter zitten dan enkel de speaker.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 15-04-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kiswum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:17:
14.3.A.0.757 afgelopen zaterdag via unbranded telefoon binnengehaald (geen simkaart erin, maar aangeschaft met T-mobile verlenging).

Bij was de update wat groter en ik kon hem vanaf 4.3 alleen maar via de pc binnenhalen en op mijn telefoon zetten. Minor changes zullen vermoedelijk wel gewoon via OTA binnengehaald kunnen worden.

p.s. ik ben er net achter gekomen dat deze telefoon geproduceerd was in januari 2014.
Herinneren jullie dat labeltje nog bij de simkaart?
Bewaar deze goed, tevens zou hier een productiedatum op staan. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten?
Ik heb hier de .757 sinds vorige week maandag ofzo al binnen via PC Companion.

Helaas zitten hier dus ook nog steeds bugs in, zoals bv. het stotteren van het geluid tijdens de eerste seconde afspelen van zoiets als een notificatie of het alarm.

Het labeltje bij de simkaart heb ik er trouwens gewoon in laten zitten. Zat ook vast dus had zoiets van "die raak je toch kwijt als je hem los trekt, laat maar zitten".

Edit: Op mijn labeltje staan het jaartal en weeknummer ( bij mij 14W06 ). Hetzelfde als bij de Xperia Z, alleen stond het daar op de zijkant aan de onderkant.

edit: Ik heb dus een zwarte Z1c die in week 6 van 2014 is geproduceerd, 26 februari geleverd door Coolblue :).

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 15-04-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderM78
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 14:48
[quote]REDSD schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:43:
Even een vraagje, ik gebruik mijn toestel ook voor hardlopen, ik bewaar hem dan in mijn broekzak.
Na verloop van tijd wordt het toestal nat van zweet, dit is opzicht geen probleem, bij geen 1 toestel tot nu toe.

Ik wil, als ik weer ga hardlopen, de Z1c ook gaan gebruiken voor de registratie van mijn loop en muziek uiteraard.
Ik heb een jaar of wat geleden een armband gekocht van Tune-Belt. Deze kocht ik voor mijn HTC Sensation en kon hem voor mijn HTC OneS ook gebruiken. Net even getest en de Z1c past er ook in.
Dit is een ideale accesoire. Zo zit het toestel niet in je broekzak en bungelt hij dus niet tegen je benen aan en kun je het toestel altijd nog makkelijk bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://i567.photobucket.com/albums/ss120/sandhaas/Mobile%20Uploads/DSC_0091.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i567.photobucket.com/albums/ss120/sandhaas/Mobile%20Uploads/DSC_0092.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door SanderM78 op 15-04-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 23:20
SanderM78 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:27:
Ik wil, als ik weer ga hardlopen, de Z1c ook gaan gebruiken voor de registratie van mijn loop en muziek uiteraard.
Ik heb een jaar of wat geleden een armband gekocht van Tune-Belt. Deze kocht ik voor mijn HTC Sensation en kon hem voor mijn HTC OneS ook gebruiken. Net even getest en de Z1c past er ook in.
Dit is een ideale accesoire. Zo zit het toestel niet in je broekzak en bungelt hij dus niet tegen je benen aan en kun je het toestel altijd nog makkelijk bedienen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zal eerst de handschoen modus proberen.
Ik hou hem het liefst in mijn broekzak, dan kan ik wat makkelijker op het scherm kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Laatst online: 22-12-2022
Vraagje, ik heb zojuist een rij dode pixels ontdekt. Vind ik toch wat vlug na twee maanden. Weten jullie of je die meteen terug kan sturen of moet de rij dode pixels van een bepaalde grootte zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hier nog even foto's om aan te tonen dat de camera overdag gewoon zijn werk goed doet, maar het leek erop dat ik werd uitgelachen door een aantal meiden vanwege de kleur van de telefoon... ;)

Helaas was het vandaag en gisteren niet echt zonnig te noemen, ik hoop in het Paasweekend meer fraaie beelden te kunnen maken.
Test_roan Test_eend

Test_fiets Test_speeltoestel_1

Test_speeltoestel_2

Foto's uit de burstmodus: Let vooral op de laatste foto, de regendruppels worden namelijk geregistreerd :)

Burst_1 Burst_2

Burst_3_regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
SToRM666 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:14:
[...]

Bij mij zit de lens een fractie (0.5mm) in de behuizing en het plastic eromheen is volledig vlak.
Aan de ene kant gebruik ik zelden mijn flitser, aangezien ik het effect zonder flitser vaak mooier vind. Maar aan de andere kant vind ik het wel jammer dat er nu al hardwarematig iets niet goed zit.

Voor de rest echt super tevreden met het toestel. Ik zit nu al op dag 3 met mijn accu en die zit met gemiddeld gebruikt nu nog op 47%. Ik heb m wel even kort aan mijn laptop gehangen voor de update. Het scherm lijkt ook gladder dan dat van mijn Z, maar dat kan ook de nieuwigheid zijn :P
Voor de rest vind ik de afgeronde hoeken rond het scherm ook veel beter.

Ik had wel iets meer van de speaker verwacht. Als je naar het gaas aan de onderkant kijkt dan lijkt er een vrij grote speaker te zitten, maar als je zelfs nog maar 1/3 afdekt dan is al het geluid al weg. Er zal dus waarschijnlijk meer achter zitten dan enkel de speaker.
Ik vind de speaker juist heel goed. Geluid is niet vervormd en kan best luid gezet worden. De speaker zit volgens mij aan de linkerkant van het gaas, want als je daar je had voor houdt is het geluid weg. Microfoon zal er ook wel achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-10 14:57
Ik heb zojuist de update naar Android 4.4.2 geinstalleerd, yay! :P

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kiswum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:34:
Hier nog even foto's om aan te tonen dat de camera overdag gewoon zijn werk goed doet, maar het leek erop dat ik werd uitgelachen door een aantal meiden vanwege de kleur van de telefoon... ;)

Helaas was het vandaag en gisteren niet echt zonnig te noemen, ik hoop in het Paasweekend meer fraaie beelden te kunnen maken.
[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]

Foto's uit de burstmodus: Let vooral op de laatste foto, de regendruppels worden namelijk geregistreerd :)

[afbeelding]
Leuke plaatjes ja, vooral van die watervogel in actie. Echter, als je het plaatje daar wat groter bekijkt, dan zie je dus wel weer heel duidelijk wat ik met agressieve processing en jpeg compressie bedoel: Je ziet rond de golvjes en ook rond de vleugels gewoon 'blokjes' en artefacten.

Dat is gewoon zo jammer. Je ziet dat de sensor enorm veel detail gaat geven en dan verpest de processing het. Maak het dan op z'n minst configureerbaar, Sony.

Ik heb dat afgelopen weekend ook eens met de Samsung Galaxy S5 van m'n zusje vergeleken. En die levert gewoon grotere bestanden op maar dus ook meer detail. Niet dat dat meteen de camera van de Z1c slecht maakt, maar van Sony ben ik gewoon beter gewend in het verleden met bv. de k*** serie.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 15-04-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Heb ook vanmorgen de KitKat update OTA binnen gehaald..... Nog geen rare dingen tot nu toe, alleen de plek van de noodoproep knop op het lockscreen is wat ongelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Druft iemand al een uitspraak te doen over de accuduur ? - Dus Jelly Bean VS KitKat -

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik merkte weinig verschil tussen JB en Kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Bijna geen verschil qua batterijverbruik. Laat ik zeggen dat de accuduur er niet op achteruit is gegaan. Of het beter is geworden durf ik niet te zeggen. Ik heb geen testprogramma's om dit te meten maar dit merk ik op uit eigen ervaringen de afgelopen dagen.

Wat ik wel merk is dat de agenda functie beter is geworden om mee te werken. Als ik de agenda open krijg ik ook het overzicht zoals ik deze webbase zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Heb al verschillende bronnen geraadpleegd. Maar geen enkele bron kan duidelijk aangeven of de Z1C te rooten is zonder garantie te verliezen. Verloopt de garantie bij een root in Nederland?

WIl namelijk gaan rooten om toch me SD kaart te kunnen blijven gebruiken in combi natie met wifi transfer pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sn0wblind schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:14:
Heb al verschillende bronnen geraadpleegd. Maar geen enkele bron kan duidelijk aangeven of de Z1C te rooten is zonder garantie te verliezen. Verloopt de garantie bij een root in Nederland?

WIl namelijk gaan rooten om toch me SD kaart te kunnen blijven gebruiken in combi natie met wifi transfer pro.
Op die vraag zal nooit iemand je 100% uitsluitsel gaan kunnen geven.

Mijn 2 cents: Als je alleen maar "root" (wat in principe kan zonder je bootloader te unlocken), dan blijf je ook op de 'stock' kernel van Sony draaien. Deze zorgt voor de interfacing met je hardware en zorgt er in principe ook voor dat daar geen 'gevaarlijke' instellingen naar toe gaan.

Als je je bootloader unlocked, dan kan je niet alleen custom kernels draaien, maar er veranderen ook wat gegevens in je TA partitie (waaronder DRM keys, tooltjes van Sony Update Service om een niet startende telefoon te fixen, etc.) en dan kan Sony je extra kosten berekenen mocht je hem moeten indienen voor garantie. Of het zelfs op je customization gooien als men aanleiding daartoe heeft en dus geen garantie meer verlenen. Dit vertellen ze ook op de developer pagina waar je een unlock kan aanvragen.

Naar ik meen heeft een hogere rechter in NL ooit bepaald dat puur en alleen het rooten of zelfs unlocken niet zo maar per definitie mag leiden tot garantieverlies als het ontstane defect hier geen gevolg van kan zijn.

Maar er is dus in ieder geval een heel grijs gebied. Dus het is veilig om te zeggen: "Wil je geen gezeik, root dan niet... en unlock al helemaal niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@AmbroosV kan je vertellen of je je garantie verliest.
Hij kan wellicht ook vertellen hoe je hem kan rooten via Sony support centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik zie helaas alleen maar methodes met het unlock van de boots loader. Enige reden dat ik wil rooten is om SDfix te draaien voor de SDkaart en wifi transfer pro. Ik gebruik namelijk de magnetische lader en wifi transfer pro om het USB port klepje te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mag ik vragen waarvoor je wifi transfer pro precies gebruikt?

Ik gebruik Total Commander met LAN plugin om mijn bestanden (handmatig) naar mijn NAS te kopieren.
Eventueel kan ik het ook via de FTP plugin naar mijn nas kopieren.
Hier is geen roottoegang voor nodig, tenzij je de system folder wilt betreden.

Als je alles geautomatiseerd wilt hebben, dan lukt het waarschijnlijk niet met Total Commander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Met Kitkat is het niet meer mogelijk om bestanden van je PC over wifi te versturen naar de SD kaart van de Z1C. Je kan die dus nog alleen via USB beschrijven.

Ik wil dat dus weer terug naar 4.3 stijl hebben met http://lifehacker.com/sdf...d-write-access-1548731298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
Sn0wblind schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:45:
Ik zie helaas alleen maar methodes met het unlock van de boots loader. Enige reden dat ik wil rooten is om SDfix te draaien voor de SDkaart en wifi transfer pro. Ik gebruik namelijk de magnetische lader en wifi transfer pro om het USB port klepje te sparen.
Dit kan ook met de pc software van Sony zelf. Werkt heel goed sinds de laatste update. Zodra ik thuis kom, synct mijn telefoon volautomatisch met mijn pc over WiFi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
Sn0wblind schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:59:
Met Kitkat is het niet meer mogelijk om bestanden van je PC over wifi te versturen naar de SD kaart van de Z1C. Je kan die dus nog alleen via USB beschrijven.

Ik wil dat dus weer terug naar 4.3 stijl hebben met http://lifehacker.com/sdf...d-write-access-1548731298
Dit gaat wel als je Sony Pc Companion gebruikt. Was er geen fan van, maar sinds de laatste update, werkt het eigenlijk feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Sn0wblind schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:45:
Kan gewoon met een locked bootloader voor 4.3 : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2634196 Kwestie van goed lezen. Daarna kan je hem updaten naar Kitkat : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2688933 en dat is weer een kwestie van goed lezen en de juiste dingen downloaden en flashen.

edit: en als je echt los wilt gaan, kan je de bootloader ook nog unlocken met behoudt van drm keys (zodat je die kan herstellen als er iets mis is met je toestel en hij terug moet naar Sony)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2642081
Sn0wblind schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:59:
Dat kan toch ook gewoon met Google drive / dropbox of wat dan ook?

[ Voor 30% gewijzigd door KL643 op 15-04-2014 16:39 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
eymey schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:17:
[...]

Edit: Op mijn labeltje staan het jaartal en weeknummer ( bij mij 14W06 ). Hetzelfde als bij de Xperia Z, alleen stond het daar op de zijkant aan de onderkant.

edit: Ik heb dus een zwarte Z1c die in week 6 van 2014 is geproduceerd, 26 februari geleverd door Coolblue :).
Bedankt voor die info, ik denk dat jij geen problemen met de camera hebt of wel?
p.s. staat jouw camera op een verhoging of zit hij ietsjes dieper in de case?
Ervaar jij verder geen problemen met foto's + flits op objecten die wat verder staan (2 meter of verder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Kastermaster schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:00:
[...]

Dit gaat wel als je Sony Pc Companion gebruikt. Was er geen fan van, maar sinds de laatste update, werkt het eigenlijk feilloos.
Dit is inderdaad een betere oplossing. Wist niet dat dit kon. Is dan ook volgens mij niet zo heel bekend. In ieder geval werkt dit!

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Laatst online: 22-12-2022
Sn0wblind schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:11:
[...]

Dit is inderdaad een betere oplossing. Wist niet dat dit kon. Is dan ook volgens mij niet zo heel bekend. In ieder geval werkt dit!

Dank je!
Euhmm.. hoe maak je verbinding? Bij mij loopt PC Companion vast. Ik maak verbinding via wifi, en dan moet ik met de usb verbinding maken, maar dan loopt het progje vast. Ben ik de enige of heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:48

Sherlock

No Shit

Hmm, ik wil een goede backup maken omdat ik alles kwijt ben als ik de bootloader unlock. Om die goede backup (Nandroid) te maken moet ik root hebben, en voor root is het ook weer handig als de bootloader unlocked is... In elk geval volgens deze guide

Ik baal er nu eigenlijk al van dat ik die update geinstalleerd heb, en het is nog maar twee uur geleden :(

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Pagina: 1 ... 12 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen