Even wachten, lijkt inderdaad vast te lopen maar na een paar minuten doet die het gewoon. Volg goed de instructies anders werkt het overigens niet.Venta schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:45:
[...]
Euhmm.. hoe maak je verbinding? Bij mij loopt PC Companion vast. Ik maak verbinding via wifi, en dan moet ik met de usb verbinding maken, maar dan loopt het progje vast. Ben ik de enige of heeft iemand een oplossing?
Geen officiële metingen gedaan, maar op gevoel zeg ik dat het niets uitmaakt, accu gaat ook met KK lekker lang mee. Blijft een heel fijn toestel.D_Jeff schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:03:
Druft iemand al een uitspraak te doen over de accuduur ? - Dus Jelly Bean VS KitKat -
Overigens heb ik nog steeds een aparte bug, die ook al in JB zat trouwens. Zodra ik ophang van een telefoongesprek springt het verbindingsicoon van zo'n vier balkjes naar 2, 1 of zelfs 0 met een rood kruisje. Ik kan wel direct weer bellen of gebeld worden, dus het lijkt alleen het icoon te zijn dat raar doet, maar apart is het wel.
Ik heb een rare, irritante kleine bug: als ik een foto maak, en deze daarna direct bekijk via de shortcut naar het fotoalbum vanuit de camera, dan komt er na een halve seconde een donkere waas over de foto heen.
Als ik de app Foto's los opstart, krijg ik die waas niet. Ook bij video's gebeurt het niet, en bij de andere foto app Albums heb ik er helemaal geen last van. Heb dit al een paar weken, dus het zit niet in de nieuwste update.
Heeft heel toevallig iemand anders hier ook last van?!
Als ik de app Foto's los opstart, krijg ik die waas niet. Ook bij video's gebeurt het niet, en bij de andere foto app Albums heb ik er helemaal geen last van. Heb dit al een paar weken, dus het zit niet in de nieuwste update.
Ik had dit ook bij JB, na de KK update heb ik hier geen last meer van!CaptBiele schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:17:
Ik heb een rare, irritante kleine bug: als ik een foto maak, en deze daarna direct bekijk via de shortcut naar het fotoalbum vanuit de camera, dan komt er na een halve seconde een donkere waas over de foto heen.
ok, weet niet wat dit is, maar hoe kan je de throw functie volledig uitzetten?
als ik bluetooth aanzet wilt hij gelijk verbinden met mijn draadloze speaker, de enige functie in het throw menu heb ik al uitgevinkt
als ik bluetooth aanzet wilt hij gelijk verbinden met mijn draadloze speaker, de enige functie in het throw menu heb ik al uitgevinkt

Ik zit te twijfelen tussen het kopen van een charging dock of een losse kabel. Ik neig naar een kabel, want dat lijkt me handiger, maar ik heb hier al gelezen dat mensen daarmee last hadden van spontane reboots? En laat die aansluiting snel los of kan ik het toestel nog gewoon oppakken als die via zo'n kabel aangesloten is?
[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 17-04-2014 11:23 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik heb 3 losse magnetische kabels gekocht op Ebay. De gene die ik heb hebben voldoende kracht(kan de telefoon er aan op tillen) en ook in de auto nog niet gehad dat ie los schiet...
Enige nadeel voor in de auto vind ik, maar dat is meer softwarematig, is dat de telefoon denkt dat ie in het dock gaat en dan je navigatie app afsluit als je h'm aan of af koppelt.
Enige nadeel voor in de auto vind ik, maar dat is meer softwarematig, is dat de telefoon denkt dat ie in het dock gaat en dan je navigatie app afsluit als je h'm aan of af koppelt.
Heb je toevallig een link van welke je besteld hebt? Mag via PM.
Ik heb er al 1 gezien via een NL webshop, maar als het via ebay een stuk goedkoper is dan doe ik dat wel
Ik heb er al 1 gezien via een NL webshop, maar als het via ebay een stuk goedkoper is dan doe ik dat wel
Backprotectors, ik heb een aantal dagen geleden deze protector besteld en zojuist op onze nieuwe witte Xperia geplakt, mocht je er een aantal nodig hebben, dan kan ik deze in ieder geval aanraden:
http://www.ebay.nl/itm/35..._trksid=p3984.m1497.l2649
Verder heb ik op dezelfde dag ook een usb kabel besteld op aanraden van iemand hier op GOT, ik heb hem nog niet binnen, maar dat zal ook niet lang meer duren. Hier de link":
http://www.ebay.nl/itm/19..._trksid=p3984.m1497.l2649
Nog even een foto, dit is wat je krijgt voor 2 euro

Het is lastig te zien dat hij erop zit, maar de protector sloot naadloos aan, maar helaas zitten er toch 3 kleine bubbeltes in doordat de telefoon nogal statisch was en daardoor zeer snel stof aantrof
(door die bubbeltjes is eigenlijk pas te zien dat er een protector op zit.)
Voor de mensen die het willen weten.
De witte variant van januari 2014 geeft een blauwe waas, maar in dit geval bij beduidend minder foto's dan voorheen.
Zie hier de voorbeelden die ik op de site van Sony heb geplaatst.
We hopen dat Sony toch met een oplossing komt, maar hij is goed genoeg om in 95% van de gevallen leuke foto's te maken. Ik hoop dat het straks lekker zonnig is zodat ik verder kan gaan met het maken van foto's voor mijn review.
http://www.ebay.nl/itm/35..._trksid=p3984.m1497.l2649
Verder heb ik op dezelfde dag ook een usb kabel besteld op aanraden van iemand hier op GOT, ik heb hem nog niet binnen, maar dat zal ook niet lang meer duren. Hier de link":
Nog even een foto, dit is wat je krijgt voor 2 euro

Het is lastig te zien dat hij erop zit, maar de protector sloot naadloos aan, maar helaas zitten er toch 3 kleine bubbeltes in doordat de telefoon nogal statisch was en daardoor zeer snel stof aantrof
Voor de mensen die het willen weten.
De witte variant van januari 2014 geeft een blauwe waas, maar in dit geval bij beduidend minder foto's dan voorheen.
Zie hier de voorbeelden die ik op de site van Sony heb geplaatst.
We hopen dat Sony toch met een oplossing komt, maar hij is goed genoeg om in 95% van de gevallen leuke foto's te maken. Ik hoop dat het straks lekker zonnig is zodat ik verder kan gaan met het maken van foto's voor mijn review.
[ Voor 53% gewijzigd door Kiswum op 17-04-2014 14:03 . Reden: foto's van protector toegevoegd ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ziet er goed uit, @Kiswum
.
Ik heb eerder via E-bay eens iets besteld van http://www.schutzfolien24.de en daar heb ik gisteren ook back protectors besteld
Ik heb eerder via E-bay eens iets besteld van http://www.schutzfolien24.de en daar heb ik gisteren ook back protectors besteld
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 17-04-2014 13:47 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
@Guusz: Ik ben ook geinteresseerd in de link naar die magnetische connectors
.
Degene die ik via gsmpunt.nl heb besteld functioneert, maar is absoluut niet sterk. Voor op het nachtkastje is het prima, maar bv. in de trein in mijn zak aan de powerbank zou het nooit gaan werken.
Overigens vraag ik me wel af of er een max zit aan hoe sterk zo'n magneet mag zijn? Ik weet namelijk niet of dit op een bepaald moment ook componenten in de telefoon kan gaan storen?
Degene die ik via gsmpunt.nl heb besteld functioneert, maar is absoluut niet sterk. Voor op het nachtkastje is het prima, maar bv. in de trein in mijn zak aan de powerbank zou het nooit gaan werken.
Overigens vraag ik me wel af of er een max zit aan hoe sterk zo'n magneet mag zijn? Ik weet namelijk niet of dit op een bepaald moment ook componenten in de telefoon kan gaan storen?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Bedankteymey schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:46:
Ziet er goed uit, @Kiswum.
Ik heb inmiddels foto's erbij gezet van de backprotectors.
Als die achterkantjes zo goed zijn, dan zal het ook naadloos passen met de screenprotector zelf.
Ik denk dat die ook wel een echte aanrader zullen zijn.
Ik heb ze bij deze verkoper gekocht: http://www.ebay.com/itm/B...pters&hash=item1e8517f4ad.eymey schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:50:
@Guusz: Ik ben ook geinteresseerd in de link naar die magnetische connectors.
Op die van mij staat een sony logotje, dat zie ik nu niet staan op de foto's...
Verder gaat dat in je broekzak ook niet lukken met die kabel, maar dat komt meer door het ontwerp van de poort... De kabel kan heel makkelijk kantelen en dan maakt ie dus geen contact meer.
Nee, dat lijkt maar zo! Kan wel een half uur duren voordat het werkt. Hangt af van de grootte van je SD-kaart/geheugen en wat voor bestanden er op staan!Venta schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:45:
[...]
Euhmm.. hoe maak je verbinding? Bij mij loopt PC Companion vast. Ik maak verbinding via wifi, en dan moet ik met de usb verbinding maken, maar dan loopt het progje vast. Ben ik de enige of heeft iemand een oplossing?
Toevallig wilde ik ook het kabeltje via gsmpunt bestellen, maar nu heb ik dat dus gedaan via de link van Kiswum. Bedankt voor de tip!
Het is dat ik al 5 protectors voor aan de voor- en achterkant besteld heb, anders had ik die 6 backprotectors ook wel besteld.
Het is dat ik al 5 protectors voor aan de voor- en achterkant besteld heb, anders had ik die 6 backprotectors ook wel besteld.
[ Voor 39% gewijzigd door SToRM666 op 17-04-2014 18:30 ]
Die reboots gebeuren bij mij alleen als ik de kabel verkeerdom aansluitSToRM666 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:20:
Ik zit te twijfelen tussen het kopen van een charging dock of een losse kabel. Ik neig naar een kabel, want dat lijkt me handiger, maar ik heb hier al gelezen dat mensen daarmee last hadden van spontane reboots? En laat die aansluiting snel los of kan ik het toestel nog gewoon oppakken als die via zo'n kabel aangesloten is?
Anoniem: 48877
Ik ken het deels; had met 4.3 never nooit problemen met GPS, maar sinds KitKat (14.3.A.0.757) (die ik nu 2 dagen draaien) is het best wel drama.. ik gebruik veel GPS voor Ingress en dat gaat allemaal een stuk minder soepel.. loopt vaak achter, sta lang ineens enkele secondes te wachten totdat locatie klopt en in de auto is het nog veel belabberder/onvoorspelbaarder.. super vervelend want verder ben ik erg blij met de nieuwe update.. iemand tips? Een beetje wisselen tussen die 3 locatie opties lijkt af en toe te helpen maar zo goed als het bij JB was, is het echt niet meerelsinga schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:58:
Ik heb met KitKat het verschinsel dat de Google Locatie het alleen maar doet als de GPS aan staat. Standje Wifi/mobiele netwerken werkt niet, dan blijft Google Maps bijvoorbeeld zeggen "wacht op locatie". IN Jelly Bean werkte het allemaal prima.
Herkent iemand dat of zouden jullie dat even willen proberen? Ik draai op een geheel standaard non-branded EU ROM.
edit: oh en notificatiegeluiden gaan ook soms mis.. dat ze beetje krakerig klinken..
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 48877 op 17-04-2014 19:43 ]
Ik heb vandaag een zwarte mogen ontvangen. Ik zal er eens een weekje mee spelen en dan eens proberen om m'n eerste review te schrijven. Tot nu toe bevalt hij nog zeer goed
ik ben alleen nog een beetje te bang om de beschermende plastic folies eraf te halen
Thanks!Guusz schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:21:
[...]
Ik heb ze bij deze verkoper gekocht: http://www.ebay.com/itm/B...pters&hash=item1e8517f4ad.
Op die van mij staat een sony logotje, dat zie ik nu niet staan op de foto's...
Verder gaat dat in je broekzak ook niet lukken met die kabel, maar dat komt meer door het ontwerp van de poort... De kabel kan heel makkelijk kantelen en dan maakt ie dus geen contact meer.
Wacht niet te lang met een cover. Vooral de achterkant vertoont snel kleine krasjes.R____D schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:48:
Ik heb vandaag een zwarte mogen ontvangen. Ik zal er eens een weekje mee spelen en dan eens proberen om m'n eerste review te schrijven. Tot nu toe bevalt hij nog zeer goedik ben alleen nog een beetje te bang om de beschermende plastic folies eraf te halen
Ik ben altijd erg zuinig met m'n spulletjes.on99 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:20:
[...]
Wacht niet te lang met een cover. Vooral de achterkant vertoont snel kleine krasjes.
[ Voor 23% gewijzigd door O88088 op 17-04-2014 21:58 . Reden: gekke fout ]
Nog even een update over deze kabel.Kiswum schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:42:
Deze is gisteren netjes bij ons binnen gekomen, de magneetjes in de kabel zijn sterk genoeg om de telefoon te laten hangen/te laten dragen.
Als je hem gaat aansluiten, dan gaat dit prima als je de telefoon op z'n rug legt, maar als je de front naar beneden wilt, dan gaat de kabel er redelijk snel uit.
Door de constructie van de kabel schiet hij dus los als hij een beetje wordt gekanteld.
De kabel is wat mij betreft alleen geschikt als je de telefoon met rust laat en dus niet wilt gebruiken, want dan schiet de kabel er steeds los.
De kabel heeft zijn taak overigens wel volbracht, ik heb de telefoon op mijn hoesje laten rusten met de front maar beneden en het kabeltje daarna aan de telefoon gekoppeld. Je hebt hier denk ik wel verlichting bij nodig om goed uit te voeren.
@R____D, het schijnt dat hij zelfs beschadigd met de cover er omheen (bekijk dit topic maar eens vanaf febr.), de achterkant is zeeeeer krasgevoelig en dat is de reden waarom ik hem heb bedenkt met een cover van €0,35 per stuk. Laat de folie er dan maar op de achterkant opzitten totdat er een cover of folie omheen zit
[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 18-04-2014 08:28 ]
Dat de magnetische connector bij kantelen snel los schiet zal wel inherent zijn aan de constructie
.
Overigens werd ik er steeds meer bedreven in om de connector ook aan te sluiten in het donker
. Maar die van gsmpunt houdt dus sowieso niet zo goed vast.
Sinds een weekje gebruik ik een DK32 kloon uit China en die werkt toch eigenlijk nog wel wat lekkerder, behalve dat ik nog een manier moet vinden om de charge indicator uit te schakelen.
Overigens werd ik er steeds meer bedreven in om de connector ook aan te sluiten in het donker
Sinds een weekje gebruik ik een DK32 kloon uit China en die werkt toch eigenlijk nog wel wat lekkerder, behalve dat ik nog een manier moet vinden om de charge indicator uit te schakelen.
Ik zal het wel zien als mijn kabel binnenkomt.
Voor mijn telefoons gebruik ik trouwens altijd een stoffen pouch, dit vind ik het beste werken. Als ik hem mee moet nemen dan zit het toestel beschermd en als ik hem thuis niet gebruik dan leg ik hem op de pouch. Voor de Z1C heb ik nu wel voor de zekerheid extra protectors besteld zodat de achterkant mooi blijft.
Bij zo'n case die continu om het toestel heen zit denk ik dat er sneller her en der stof en vuil tussen komt en daarbij kun je dan niet echt veel meer van het toestel zelf zien, wat ik wel jammer vind.
Voor mijn telefoons gebruik ik trouwens altijd een stoffen pouch, dit vind ik het beste werken. Als ik hem mee moet nemen dan zit het toestel beschermd en als ik hem thuis niet gebruik dan leg ik hem op de pouch. Voor de Z1C heb ik nu wel voor de zekerheid extra protectors besteld zodat de achterkant mooi blijft.
Bij zo'n case die continu om het toestel heen zit denk ik dat er sneller her en der stof en vuil tussen komt en daarbij kun je dan niet echt veel meer van het toestel zelf zien, wat ik wel jammer vind.
Ik heb voor mijn Z1c de Rhinoshield gekocht via evolutivelabs. Rhinoshield beweert dat hun beschermfolie zo sterk is dat je er op kunt rammen met een hamer zonder dat het je toestel beschadigd. Nou durf ik persoonlijk daarop niet te testen, maar ik heb hem dus wel gekocht.
Voor zowel de voorkant als de achterkant. Ik was eigenlijk al te laat want op de (kunststof) achterkant zaten al behoorlijk wat kleine beschadigingen helaas.
De folie laat zich heel makkelijk plaatsen, mits je telefoon natuurlijk goed vuil en vetvrij is. Er zitten uitsparingen in voor de camera's, de flitser en de nabijheids sensor.
Je kunt aan de telefoon nu merken dat er een folie op zit. De randjes van het folie zijn behoorlijk voelbaar, maar niet heel erg storend moet ik zeggen.
Ik heb de folie dus besteld bij evolutivelabs en betaald via PayPal. Ideaal. Heeft een goeie week geduurd voordat mijn pakketje aanwezig was.
In het pakket zit
-De folie (voor en achter)
-Een plastic plaatje om lucht onder de folie weg te drukken
-Een klein microvezeldoekje om scherm schoon te krijgen
- 2 stickertjes om stofjes en andere vuiltjes van je scherm af te halen
kwartiertje werk en je bent beschermd tegen krassen (en scheuren/barsten)
Voor zowel de voorkant als de achterkant. Ik was eigenlijk al te laat want op de (kunststof) achterkant zaten al behoorlijk wat kleine beschadigingen helaas.
De folie laat zich heel makkelijk plaatsen, mits je telefoon natuurlijk goed vuil en vetvrij is. Er zitten uitsparingen in voor de camera's, de flitser en de nabijheids sensor.
Je kunt aan de telefoon nu merken dat er een folie op zit. De randjes van het folie zijn behoorlijk voelbaar, maar niet heel erg storend moet ik zeggen.
Ik heb de folie dus besteld bij evolutivelabs en betaald via PayPal. Ideaal. Heeft een goeie week geduurd voordat mijn pakketje aanwezig was.
In het pakket zit
-De folie (voor en achter)
-Een plastic plaatje om lucht onder de folie weg te drukken
-Een klein microvezeldoekje om scherm schoon te krijgen
- 2 stickertjes om stofjes en andere vuiltjes van je scherm af te halen
kwartiertje werk en je bent beschermd tegen krassen (en scheuren/barsten)
Waarom extra folie erop? er zit al folie op.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Sinds de 4.4 update (de laatste .7**) blijft mijn camera hangen zodra ik een foto wil nemen. Erg irritant, app al opnieuw gereset (cache en data) maar geen resolve. Rare is dat de front camera wel prima werkt.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Als je een update van 3.x naar 4.x uitvoert dan is het verstandig om een factory reset uit te voeren heb ik gemerkt. Ik had bijvoorbeeld het probleem dat foto's niet goed opgeslagen werden en dat de camera app vast liep. Naar een complete reset was dat niet meer het geval
Uit voorzorg nog wel even een complete backup van je data uitvoeren.
De screenprotector is op de voorzijde nauwelijks zichtbaar, ik betwijfel of hij er nog wel op zit, aangezien het bij de Xperia S, T en Sola wat beter te zien waren.
Stel je laat hem zitten en plakt er nog een overheen, dan kun je hem altijd naar de originele staat terug brengen en dan kan het meer opleveren als je hem na 1/2 jaar zou verkopen.
Die (extra) screenprotector zal als het goed is geen problemen geven met registraties, je kunt namelijk nog steeds met je handschoenen je telefoon bedienen. In handschoenmodus hoef je het scherm soms niet aan te raken om alsnog iets uit te kunnen voeren.
Uit voorzorg nog wel even een complete backup van je data uitvoeren.
Better safe than sorry...Amaze86 schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:56:
De screenprotector is op de voorzijde nauwelijks zichtbaar, ik betwijfel of hij er nog wel op zit, aangezien het bij de Xperia S, T en Sola wat beter te zien waren.
Stel je laat hem zitten en plakt er nog een overheen, dan kun je hem altijd naar de originele staat terug brengen en dan kan het meer opleveren als je hem na 1/2 jaar zou verkopen.
Die (extra) screenprotector zal als het goed is geen problemen geven met registraties, je kunt namelijk nog steeds met je handschoenen je telefoon bedienen. In handschoenmodus hoef je het scherm soms niet aan te raken om alsnog iets uit te kunnen voeren.
[ Voor 53% gewijzigd door Kiswum op 21-04-2014 08:56 ]
Aan de voorkant zit standaard een shatterproof sheet, aan de achterkant niet. En de achterkant is juist zeer gevoelig voor krassen. Ik ga dan ook op de achterkant een protector plakken.
changelog:
extra "tip" toegevoegd: telefoon terug geven aan verkoper
Ik heb jullie hulp nodig, ik zoek zoveel mogelijk mensen die mee willen doen met een onderzoek dat kan resulteren in een officiële klacht.
Het gaat hier om een klacht die ik naar Sony Mobile zal sturen i.v.m. de bleeding/blur die eigenlijk ontstaan op alle foto's die je buiten maakt met flitser in duisternis.
Dit is weliswaar niet een al te groot probleem en de meesten zullen het niet eens merken, maar naar mijn mening is het wel een productiefout die de aandacht verdiend van Sony Nederland/België/UK
Ik hoop het resultaat hiervan in mijn review te kunnen zetten. Mijn review ben ik nog voorzien van materiaal en is door omstandigheden verzet naar volgend weekend
Het probleem van de camera is op Tweakers reeds aangekaart, maar zolang Sony niet met een statement komt, zal er simpelweg niets mee worden gedaan en als er geen statement is, zal de verkopende partij je niets anders aan kunnen bieden dan een telefoon uit dezelfde batch, dus hetzelfde probleem.
- Wat ze ook kunnen aanbieden, is een reparatie van je telefoon, maar dat lijkt eerder op een uitstel van het probleem, dan dat er wordt toegegeven dat er een fout in de productie zit/zat.
- Uiteraard kun je zelf de metalen ring gaan beschilderen met een markeerstift, maar daarmee los je het alleen op voor jezelf en niet voor anderen.
- Je kunt je telefoon ook weer inleveren, maar bij bijv. Coolblue is alleen de batch "14w04" op voorraad, dit heb ik op 15-04 gecontroleerd in de winkel bij 3 verschillende kleuren. Hierdoor neem je hetzelfde probleem mee naar huis, maar ik heb gemerkt dat van de 3 kleuren, roze het grootste probleem vertoonde, ook bij foto's binnenshuis.
Wat is het probleem?
Het is donker (rond 23.00 uur ín de avond) en je maakt een foto van:
- De lucht met flits (niet aan te raden, maar dit bewijst het probleem direct).
- Een speeltoestel die verder staat dan 10 meter.
- De natuur die verder weg staat dan 10 meter.
In al deze gevallen krijg je direct een blauwe/paarsige waas op de foto's, mits het donker is en je de flits gebruikt.
In welke gevallen zal het resultaat minder goed zichtbaar zijn in het donker met flits:
Foto's die binnenshuis gemaakt zijn van je huisdier binnen een straal van 5 meter
Foto's die buitenshuis gemaakt zijn van je hond binnen een straal van 5 meter
Welke kleuren hebben er last van?
Ik heb het getest met een roze, zwarte en witte telefoon gemaakt in 14w04 (productiedatum is zichtbaar op het label onder je simkaart), hiervan draaiden er 2 op 4.4.2 (Build 14.3.A.0.757).
Ik heb vermoedelijk het volgende minimaal nodig (als ik meer info nodig heb, dan stuur ik een groeps pb):
1-2 foto's waarbij jij hetzelfde probleem kunt laten zien + productiedatum van het label + de kleur van je telefoon + eventueel de gebruikte build.
Foto's gemaakt met 3 verschillende telefoons:
Roze exemplaar:

Witte exemplaar:

Zwarte exemplaar:

Vreemd effect, de led schijnt door de gehele body en kan mede daardoor ook het probleem veroorzaken:

p.s. om problemen te voorkomen met de bandbreedte van de site, probeer je foto's te resizen naar bijvoorbeeld: 640*360 of lager of maak gebruik thumbnails (img=640,360).
@mods, als jullie vinden dat ik meer mensen kan bereiken door hier een apart topic over te openen, dan hoor ik het graag. Ik hoop namelijk in dit topic de meeste mensen te bereiken in een zo kort mogelijke tijd.
extra "tip" toegevoegd: telefoon terug geven aan verkoper
Ik heb jullie hulp nodig, ik zoek zoveel mogelijk mensen die mee willen doen met een onderzoek dat kan resulteren in een officiële klacht.
Het gaat hier om een klacht die ik naar Sony Mobile zal sturen i.v.m. de bleeding/blur die eigenlijk ontstaan op alle foto's die je buiten maakt met flitser in duisternis.
Dit is weliswaar niet een al te groot probleem en de meesten zullen het niet eens merken, maar naar mijn mening is het wel een productiefout die de aandacht verdiend van Sony Nederland/België/UK
Ik hoop het resultaat hiervan in mijn review te kunnen zetten. Mijn review ben ik nog voorzien van materiaal en is door omstandigheden verzet naar volgend weekend
Het probleem van de camera is op Tweakers reeds aangekaart, maar zolang Sony niet met een statement komt, zal er simpelweg niets mee worden gedaan en als er geen statement is, zal de verkopende partij je niets anders aan kunnen bieden dan een telefoon uit dezelfde batch, dus hetzelfde probleem.
- Wat ze ook kunnen aanbieden, is een reparatie van je telefoon, maar dat lijkt eerder op een uitstel van het probleem, dan dat er wordt toegegeven dat er een fout in de productie zit/zat.
- Uiteraard kun je zelf de metalen ring gaan beschilderen met een markeerstift, maar daarmee los je het alleen op voor jezelf en niet voor anderen.
- Je kunt je telefoon ook weer inleveren, maar bij bijv. Coolblue is alleen de batch "14w04" op voorraad, dit heb ik op 15-04 gecontroleerd in de winkel bij 3 verschillende kleuren. Hierdoor neem je hetzelfde probleem mee naar huis, maar ik heb gemerkt dat van de 3 kleuren, roze het grootste probleem vertoonde, ook bij foto's binnenshuis.
Wat is het probleem?
Het is donker (rond 23.00 uur ín de avond) en je maakt een foto van:
- De lucht met flits (niet aan te raden, maar dit bewijst het probleem direct).
- Een speeltoestel die verder staat dan 10 meter.
- De natuur die verder weg staat dan 10 meter.
In al deze gevallen krijg je direct een blauwe/paarsige waas op de foto's, mits het donker is en je de flits gebruikt.
In welke gevallen zal het resultaat minder goed zichtbaar zijn in het donker met flits:
Foto's die binnenshuis gemaakt zijn van je huisdier binnen een straal van 5 meter
Foto's die buitenshuis gemaakt zijn van je hond binnen een straal van 5 meter
Welke kleuren hebben er last van?
Ik heb het getest met een roze, zwarte en witte telefoon gemaakt in 14w04 (productiedatum is zichtbaar op het label onder je simkaart), hiervan draaiden er 2 op 4.4.2 (Build 14.3.A.0.757).
Ik heb vermoedelijk het volgende minimaal nodig (als ik meer info nodig heb, dan stuur ik een groeps pb):
1-2 foto's waarbij jij hetzelfde probleem kunt laten zien + productiedatum van het label + de kleur van je telefoon + eventueel de gebruikte build.
Foto's gemaakt met 3 verschillende telefoons:
Roze exemplaar:

Witte exemplaar:

Zwarte exemplaar:

Vreemd effect, de led schijnt door de gehele body en kan mede daardoor ook het probleem veroorzaken:

p.s. om problemen te voorkomen met de bandbreedte van de site, probeer je foto's te resizen naar bijvoorbeeld: 640*360 of lager of maak gebruik thumbnails (img=640,360).
@mods, als jullie vinden dat ik meer mensen kan bereiken door hier een apart topic over te openen, dan hoor ik het graag. Ik hoop namelijk in dit topic de meeste mensen te bereiken in een zo kort mogelijke tijd.
[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 21-04-2014 10:42 . Reden: tip toegevoegd ]
@Kiswum, kan je het niet beter via xda doen...dan bereik je meer mensen dan hier alleen op tweakers.
@Ambroos is bij Sony Betrokken. Misschien kan je hem om een reactie vragen?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Bedankt voor de tips, ik zal sowieso bij AmbroosV even navragen wat hij voor me kan doen.
XDA zou ik kunnen doen, maar dat is nogal internationaal, aangezien Sony NL niets doet met de mededeling van hun Duitse collega's, moet ik informatie hebben van NL/BE toestellen. Daarnaast zie ik de doorsnee gebruiker eerder naar het Tweakers forum gaan, dan naar XDA.
Ik zal in de tussentijd kijken hoe populair AW eigenlijk is, maar ik heb het gevoel dat het forum daar niet erg actief is (althans bij de Xiaomi producten)
XDA zou ik kunnen doen, maar dat is nogal internationaal, aangezien Sony NL niets doet met de mededeling van hun Duitse collega's, moet ik informatie hebben van NL/BE toestellen. Daarnaast zie ik de doorsnee gebruiker eerder naar het Tweakers forum gaan, dan naar XDA.
Ik zal in de tussentijd kijken hoe populair AW eigenlijk is, maar ik heb het gevoel dat het forum daar niet erg actief is (althans bij de Xiaomi producten)
Hello!
Ik heb net 't bericht van Kiswum gelezen en 't is inderdaad een bekend probleem bij een beperkt aantal toestellen uit de eerste batches. Ik vraag hogerop even na wat de beste procedure is voor jullie, een oplossing lijkt me wel mogelijk.
Ik heb net 't bericht van Kiswum gelezen en 't is inderdaad een bekend probleem bij een beperkt aantal toestellen uit de eerste batches. Ik vraag hogerop even na wat de beste procedure is voor jullie, een oplossing lijkt me wel mogelijk.
De cameraproblemen zijn zowat het enige wat me momenteel tegenhoudt om deze telefoon te kopen. Hoop ook op een duidelijk antwoord...
Je kan altijd op de doos zien wanneer een telefoon gemaakt is in de vorm van bvb 14W05 (2014 week 5). Recente toestellen zouden het probleem in ieder geval niet meer mogen hebben. Ik hoop morgen zeker een antwoord van Sony te hebben.MetalD schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:35:
De cameraproblemen zijn zowat het enige wat me momenteel tegenhoudt om deze telefoon te kopen. Hoop ook op een duidelijk antwoord...
Alvast bedankt voor de moeite, ik heb vorige week bij Cooblue 3 verschillende kleuren bekeken en ze kwamen allen uit dezelfde batch (helaas..) Ik had verwacht dat de (goed verkochte) zwarte en witte versie wel van een nieuwe batch zouden komen, maar helaas was dat niet het geval.
Mijn vriendin is wel blij dat de witte in ieder geval bij minder gevallen een wazig beeld geeft, maar ze betreurd het dat ze de roze niet meer heeft
Mijn vriendin is wel blij dat de witte in ieder geval bij minder gevallen een wazig beeld geeft, maar ze betreurd het dat ze de roze niet meer heeft
Ok, maar wanneer je een telefoon online bestelt, is dat wel moeilijk te controleren..AmbroosV schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:39:
[...]
Je kan altijd op de doos zien wanneer een telefoon gemaakt is in de vorm van bvb 14W05 (2014 week 5). Recente toestellen zouden het probleem in ieder geval niet meer mogen hebben. Ik hoop morgen zeker een antwoord van Sony te hebben.
ik heb hier ook last van en helaas heeft de kitkat update dit niet verholpen.CaptBiele schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:17:
iemand tips heb al geprobeerd de foto widget opnieuw op te starten.
Ik moet zeggen dat de batterijduur toch wel met ongeveer 20 ~ 30 % is afgenomen sinds de update naar 4.4
. Voor de rest blijft het een prima toestel.
Ook hier merk ik een aanzienlijke afname van de batterijduur nadat ik de update naar 4.4 heb uitgevoerd. Wel een behoorlijk minpuntje.
Ik heb juist het idee dat de batterij duur is toegenomen in 4.4 en dat zonder clean installTermi schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:46:
Ik moet zeggen dat de batterijduur toch wel met ongeveer 20 ~ 30 % is afgenomen sinds de update naar 4.4. Voor de rest blijft het een prima toestel.
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Idd. Ik kan hier ook echt geen vermindering waarnemen.
Bij mij ook geen impact op de batterij. Na nachtje slapen en gewoon op kast laten liggen is er een kleine 10% af (sync aan, wifi aan, niets uit gezet). Evenveel als bij 4.3.
Ik merk wel dat de camera app bij veel fotograferen soms blijft hangen. Heeft misschien iets te maken met hitteprobleem (of gerucht) dat hier en daar op het internet zweeft. Onlangs gemerkt op huwelijksfeest - wou camera eens testen in verschillende omstandigheden.
In voldoende licht en op 20MP blijft de camera toch wel ongeëvenaard - met uitzondering van bepaalde Nokia's.
Misschien dat ik hem binnenkort nog eens helemaal wipe en reset. Uiteindelijk toch al 2 updates (4.4 en kleine update 14.3.A.0.757) zonder clean install achter de rug.
Ik merk wel dat de camera app bij veel fotograferen soms blijft hangen. Heeft misschien iets te maken met hitteprobleem (of gerucht) dat hier en daar op het internet zweeft. Onlangs gemerkt op huwelijksfeest - wou camera eens testen in verschillende omstandigheden.
In voldoende licht en op 20MP blijft de camera toch wel ongeëvenaard - met uitzondering van bepaalde Nokia's.
Misschien dat ik hem binnenkort nog eens helemaal wipe en reset. Uiteindelijk toch al 2 updates (4.4 en kleine update 14.3.A.0.757) zonder clean install achter de rug.
Heb ik ook last van gehad. Software herstel via pc companion verhielp bij mij het probleem. (Let op, eerst backup maken).MaDLiVe schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:55:
Sinds de 4.4 update (de laatste .7**) blijft mijn camera hangen zodra ik een foto wil nemen. Erg irritant, app al opnieuw gereset (cache en data) maar geen resolve. Rare is dat de front camera wel prima werkt.
Anoniem: 48877
Hier hetzelfde.. Duidelijk merkbaar dat ik aan het einde van de dag zo'n 10 a 20% minder over heb dan normaal.Termi schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:46:
Ik moet zeggen dat de batterijduur toch wel met ongeveer 20 ~ 30 % is afgenomen sinds de update naar 4.4. Voor de rest blijft het een prima toestel.
Gelukkig lijken de GPS problemen (die ik enkele dagen geleden aankaartte) toch mee te vallen; soms een GPS fix vinden duurt enkele secondes langer dan voorheen, maar als dat eenmaal is gelukt lijkt hij toch vrij stabiel te zijn.
Heb alleen al wel 2x gehad dat ik met m'n Z1C amper tot geen bereik/internet ergens in een dorp, en dat een vriend van me die ook bij T-Mobile zit maar een ander toestel heeft dat wel gewoon had.. maar dat zal wel toeval zijn aangezien ik verder geen mensen over dekking horen klagen?
Is de achterkant nu daadwerkelijk zo krasgevoelig ? Ben serieus de zwarte Z1 Compact aan het overwegen, maar lees zeer veel reacties dat de achterkant wel héél krasgevoelig zou zijn. Hoesje lijkt me zowiezo wel het beste met een telefoon van 450 euro...
Als je nou gewoon even de laatste pakweg 2 pagina's leest, dan lees je inmiddels voldoende over het al of niet krasgevoelig zijn. En dan zou je ook lezen dat een hoesje ook niet zaligmakend is.
Je moet voor jezelf even afwegen of je het echt zo belangrijk vind. Natuurlijk doe je er alles aan om krassen te voorkomen maar helemaal vermijden zul je ze nooit. En als je er een hoesje overheen hebt dan zie je de achterkant toch niet. En dat hoesje heb je er dan toch wel bijna altijd om zitten.
Ik heb hem nu een paar dagen, eerst had ik het plastic erop laten zitten maar dat werd ik zat dus nu doe ik het zonder (hoesje moet nog komen). Het is goed te doen, alleen natuurlijk niet samen met sleutels in je zak doen en niet neerleggen op harde materialen.
Ik heb hem nu een paar dagen, eerst had ik het plastic erop laten zitten maar dat werd ik zat dus nu doe ik het zonder (hoesje moet nog komen). Het is goed te doen, alleen natuurlijk niet samen met sleutels in je zak doen en niet neerleggen op harde materialen.
Gezocht:
Slow motion functie in de Xperia Z1 Compact na update, heeft iemand deze al gevonden of is het simpelweg nog niet aanwezig?
nieuws: 'Gebruikers Xperia's kunnen na update video's maken in 4k en slow-motion'
Slow motion functie in de Xperia Z1 Compact na update, heeft iemand deze al gevonden of is het simpelweg nog niet aanwezig?
nieuws: 'Gebruikers Xperia's kunnen na update video's maken in 4k en slow-motion'
Bij mij niet, maar zag wel dat je motion shot en motiongraph als applicatie aan je camera kan toevoegen, maar volgens mij zijn deze functies niet nieuw.Kiswum schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:36:
Gezocht:
Heb ook een zwarte besteld vandaag, ter vervanging van mn V die maar vast blijft lopen sinds de laatse update.. Krassen vind ik niet zo erg, zal ze uiteraard proberen te voorkomen maar wanneer zie je die nou als ze op de achterkant zitten..
Ik vind het tot nu toe echt een zeer goed toestel, misschien wel de beste die ik al gehad heb 
Het 5inch scherm van mijn Xperia Z mis ik ook niet echt.
[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 22-04-2014 23:28 ]
Ik heb nu een week met de Xperia gespeeld en het is inderdaad echt een fantastische telefoon, maar ik had eigenlijk wel iets hogere verwachtingen
.
De Japanse Xperia Z1f heeft namelijk een glazen achterkant en ik had eigenlijk ook een metalen buitenkant verwacht (het lijkt er sterk op, maar is het zeer waarschijnlijk niet), maar het metaal zit in de body zelf.
Ondanks dat, zit hij wel stevig in elkaar, is hij waterdicht en is de hardware van top kwaliteit.
De Japanse Xperia Z1f heeft namelijk een glazen achterkant en ik had eigenlijk ook een metalen buitenkant verwacht (het lijkt er sterk op, maar is het zeer waarschijnlijk niet), maar het metaal zit in de body zelf.
Ondanks dat, zit hij wel stevig in elkaar, is hij waterdicht en is de hardware van top kwaliteit.
Ik mag hopen dat ze uiteindelijk nog wat Z2 functies toevoegen aan de Z1(C). TT2W, 4K en slow-motion kunnen allemaal. Het is alleen de vraag of Sony er de moeite voor doet/ wil doen.dez1983 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:43:
[...]
Bij mij niet, maar zag wel dat je motion shot en motiongraph als applicatie aan je camera kan toevoegen, maar volgens mij zijn deze functies niet nieuw.
Frame is toch aluminium, met gekleurde plastic randjes?Kiswum schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:36:
[..] en ik had eigenlijk ook een metalen buitenkant verwacht (het lijkt er sterk op, maar is het zeer waarschijnlijk niet), maar het metaal zit in de body zelf.
Ik onderschrijf dat volledig. Paar puntjes zijn er altijd maar ik ben zeer tevreden.SToRM666 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:27:
Ik vind het tot nu toe echt een zeer goed toestel, misschien wel de beste die ik al gehad heb
Dat kan ik beämenSToRM666 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:27:
Maandag ook weer 2 treinreizen lang volop gebruikt, waaronder streaming radio via 4g met luisteren op een bluetooth headset, veel de camera gebruikt bij m'n ouders, etc. En gisteren kwam ie ook nog ruim m'n werkdag (met licht gebruik) door.
Als ik dan toch moet klagen, vind dus nog steeds dat er meer uit de camera gehaald moet kunnen worden als Sony de software en firmware nog wat verder optimaliseert.
En ik hoop ook wel dat er snel nog een 4.4.x updat komt:
* Nog steeds last van de bug dat het geluid de eerste seconde hapert bij het afspelen van een notificatie omdat het audio device wakker moet worden als er meer dan een seconde of 30 geen geluid is gespeeld.
* Ik heb zo eens in de week na een aantal dagen uptime last van een spontane reboot. Dat gebeurt dan ineens uit het niets bij zoiets simpels als het openen van de klok om een wekker te zetten bijvoorbeeld.
* Zo nu en dan lijkt het touchscreen niet of heel slecht te reageren na het ontwaken van het scherm. Even uit en na een paar seconden weer aan lost dit weer op. En het gebeurt soms dat, als ik gebeld word, ik kan swypen wat ik wil, maar ik krijg de groene opneem knop niet naar rechts

Voor het overige reageert het touchscreen goed. Soms iets te goed naar mijn idee. Een tap registreert ie bij mij soms nogal snel als een swype.
Mijn goede en slechte punten:
+ de snelheid en eenvoud van de skin. En ze brengen ook telkens her en der kleine verbeteringen aan.
+ de grootte. Wat mij betreft is dit toestel bijna perfect qua omvang.
+ de accuduur. Ik haal 3 a 4 dagen met gemiddeld gebruik.
+ de kijkhoeken van het scherm (vooral t.o.v. mijn vorige toestel).
+ het toestel voelt solide aan.
- de krasgevoelige achterkant
- alhoewel ik de flits niet veel gebruik, vind ik het flitsprobleem met de camera wel spijtig.
- de speaker zou een iets vollere klank mogen hebben.
Voor een eventuele Z2 Compact zou ik graag het volgende zien:
* kleinere bezels (iets groter scherm).
* platter en lichter ontwerp, qua hoogte en breedte vind ik het prima.
* het scherm is mooi, maar ik werd er ook niet door weggeblazen. Maar dit kan ook aan de resolutie en/of grootte liggen.
* stereospeakers met een vollere klank.
+ de snelheid en eenvoud van de skin. En ze brengen ook telkens her en der kleine verbeteringen aan.
+ de grootte. Wat mij betreft is dit toestel bijna perfect qua omvang.
+ de accuduur. Ik haal 3 a 4 dagen met gemiddeld gebruik.
+ de kijkhoeken van het scherm (vooral t.o.v. mijn vorige toestel).
+ het toestel voelt solide aan.
- de krasgevoelige achterkant
- alhoewel ik de flits niet veel gebruik, vind ik het flitsprobleem met de camera wel spijtig.
- de speaker zou een iets vollere klank mogen hebben.
Voor een eventuele Z2 Compact zou ik graag het volgende zien:
* kleinere bezels (iets groter scherm).
* platter en lichter ontwerp, qua hoogte en breedte vind ik het prima.
* het scherm is mooi, maar ik werd er ook niet door weggeblazen. Maar dit kan ook aan de resolutie en/of grootte liggen.
* stereospeakers met een vollere klank.
Mja, ik vind de klank juist al stukken beter dan uit de Xperia Z of vorige HTC's die ik heb gehad. Natuurlijk zou het mooi zijn als hij dezelfde volle klank kan krijgen als de HTC One, maar op zich vind ik het al beter dan ik tot nu toe gewend was.
En het flitsprobleem, tsja.. dat is dus in latere batches opgelost. Dat is dus geen structureel probleem van het toestel
Platter hoeft van mij ook niet. Dat zou alleen maar weer ten koste gaan van de accuduur.
En het scherm is natuurlijk smaakgevoelig. Ik vind het precies goed: 720p is op dit formaat ruim voldoende (en slurpt de accu tenminste niet zo hard leeg) en ik vind de kleuren gewoon natuurlijk en niet zo overdreven spetterend als bij Samsung z'n amoled schermen.
Maar als het technisch toch mogelijk is zonder compromissen op andere gebieden, dan ben ik het wel met je eens vwb de Z2 compact
En het flitsprobleem, tsja.. dat is dus in latere batches opgelost. Dat is dus geen structureel probleem van het toestel
Platter hoeft van mij ook niet. Dat zou alleen maar weer ten koste gaan van de accuduur.
En het scherm is natuurlijk smaakgevoelig. Ik vind het precies goed: 720p is op dit formaat ruim voldoende (en slurpt de accu tenminste niet zo hard leeg) en ik vind de kleuren gewoon natuurlijk en niet zo overdreven spetterend als bij Samsung z'n amoled schermen.
Maar als het technisch toch mogelijk is zonder compromissen op andere gebieden, dan ben ik het wel met je eens vwb de Z2 compact
Ik zou toch zweren dat het een metalen rand is. Sony zelf zegt aluminium. De laatste zin is wel helemaal waar :-)Kiswum schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:36:
Ik heb nu een week met de Xperia gespeeld en het is inderdaad echt een fantastische telefoon, maar ik had eigenlijk wel iets hogere verwachtingen.
Het is aluminium. De rand voelt soms ook koud aan, wat je bij kunststof niet hebt.
Pffff, vanmiddag bij 3 telecom winkels geweest ivm met afloop kontrakt, de Z1 compact was mijn doel.
Lijkt wel of iedereen een vette bonus van Samsung krijgt, iedere verkoper probeert mij een Samsung aan te praten. Z1 compact (zwart) ook nergens in voorraad! Na 3 pogingen dus met lege handen naar huis, maar ik geef het niet op!
Lijkt wel of iedereen een vette bonus van Samsung krijgt, iedere verkoper probeert mij een Samsung aan te praten. Z1 compact (zwart) ook nergens in voorraad! Na 3 pogingen dus met lege handen naar huis, maar ik geef het niet op!
Aluminium, ik dacht dat het metaal was vanwege het koude gevoel, maar het was niet magnetisch en dus geen metaal dacht ik 
De z2 compact is overigens al getest bij een of andere instantie, zoek maar op Google en je ziet de foto's voorbij komen. Het is tegen die tijd de vraag of deze groter zal zijn of met zo groot /klein.
De z2 compact is overigens al getest bij een of andere instantie, zoek maar op Google en je ziet de foto's voorbij komen. Het is tegen die tijd de vraag of deze groter zal zijn of met zo groot /klein.
Aluminium is niet magnetisch, net als koper en messing. RVS is meestal niet magnetisch, maar er zijn magnetische varianten....Kiswum schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:05:
Aluminium, ik dacht dat het metaal was vanwege het koude gevoel, maar het was niet magnetisch en dus geen metaal dacht ik
Via een webshop kun je toch ook gewoon verlengen? Waarschijnlijk nog betere prijzen ook.surfing john schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:42:
Pffff, vanmiddag bij 3 telecom winkels geweest ivm met afloop kontrakt, de Z1 compact was mijn doel.
Triest dat verkopers blijkbaar een eigen agenda hebben, dat verklaart ook wel waarom de domme massa allemaal met Samsungs rondloopt.
Toch maar het toestel compleet gewiped en opnieuw 757 erop gezet (root en unlocked bl). Echter loopt nu constant Google search vast, thans hij force closed voordat hij geopend is. Cache geleegd maar hielp niets. Iemand bekend met dit probleem?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Eerst upgraden en daarna pas de Factory reset.
Kun je de reset nogmaals uitvoeren?
Kun je de reset nogmaals uitvoeren?
Ik kan nu verlengen , heb eigenlijk best een telefoon nodig.
Wat is beter(wijsheid, slim etc.) gaan voor deze Z1 compact , of even afwachten tot de Z2 compact er is ?
Zit er wel 2 jaar aan vast.
enerzijds zal de Z2 niet heel veel vernieuwend zijn m.i. , maar best kans dat het abbo met de Z1 compact wel iets goedkoper wordt als de Z2 compact er is.
Wat is beter(wijsheid, slim etc.) gaan voor deze Z1 compact , of even afwachten tot de Z2 compact er is ?
Zit er wel 2 jaar aan vast.
enerzijds zal de Z2 niet heel veel vernieuwend zijn m.i. , maar best kans dat het abbo met de Z1 compact wel iets goedkoper wordt als de Z2 compact er is.
De z2 compact verwacht ik niet voor september in de winkels. Als je voor de z1c kiest en je hebt nog even de tijd, dan zou ik enkele weken wachten totdat de nieuwe batch overal aanwezig is.
Qua performance is er volgens mij niet echt een groot verschil meer tussen de grote z1 een z2.
Qua performance is er volgens mij niet echt een groot verschil meer tussen de grote z1 een z2.
Idd. Ik zat in dezelfde situatie (maar dan met los toestel) en heb de Z1C besteld. Voor de Z2C goed en wel verkrijgbaar is ben je waarschijnlijk een half jaar verder en zoveel meer zal ie niet brengen. Ik verwacht betere behuizing a la Z2, processor van Z2 en een full hd scherm, waarschijnlijk 4,5'' met kleinere bezels waardoor het toestel even groot blijft. Misschien wel iets dunner/lichter.
Prijs is al redelijk gedaald van de Z1C dus daar zou ik ook niet voor gaan wachten.
Prijs is al redelijk gedaald van de Z1C dus daar zou ik ook niet voor gaan wachten.
[ Voor 17% gewijzigd door jap85 op 24-04-2014 11:36 ]
Er zal altijd wel een nieuwere/betere telefoon aankomen. Als je daar op zou wachten dan koop je helemaal geen nieuwe meer. Bovendien is de Z2 compact nog niet meer dan een gerucht.
We zijn alweer een aantal dagen verder...nog een antwoord gekregen van Sony?AmbroosV schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:39:
[...]
Je kan altijd op de doos zien wanneer een telefoon gemaakt is in de vorm van bvb 14W05 (2014 week 5). Recente toestellen zouden het probleem in ieder geval niet meer mogen hebben. Ik hoop morgen zeker een antwoord van Sony te hebben.
Had nog even de ''sony" help of info desk benaderd.
Daar weten ze helemaal niets van een 2e batch.
Zelfs niet na quoten van de info dat er een 2e batch is aangemaakt.
Wel weer apart
Daar weten ze helemaal niets van een 2e batch.
Zelfs niet na quoten van de info dat er een 2e batch is aangemaakt.
Wel weer apart
@Samuel123, dat heet: consumenten voor de domme houden, als je het mij vraagt 
Ze bevestigen overigens ook niet dat er een foute batch is geweest en zullen tevens niet bevestigen dat Duitsland het wel heeft erkend. Dit gebeurd pas als er veel mensen hebben geklaagd (ik wacht overigens nog steeds op een antwoord van Sony op de vraag die ik ze had gestuurd voor een "klachten e-mail adres").
Op het moment dat het wordt erkend, dan zullen er vermoedelijk veel mensen zijn die het gaan testen en daardoor alsnog contact opnemen met Sony/Reseller.
Misschien moet ik dan toch maar een mailtje sturen naar het adres voor PR/Journalisten of een berichtje via FB en Twitter de wereld in sturen, dat wil ook nog wel eens helpen.
Ze bevestigen overigens ook niet dat er een foute batch is geweest en zullen tevens niet bevestigen dat Duitsland het wel heeft erkend. Dit gebeurd pas als er veel mensen hebben geklaagd (ik wacht overigens nog steeds op een antwoord van Sony op de vraag die ik ze had gestuurd voor een "klachten e-mail adres").
Op het moment dat het wordt erkend, dan zullen er vermoedelijk veel mensen zijn die het gaan testen en daardoor alsnog contact opnemen met Sony/Reseller.
Misschien moet ik dan toch maar een mailtje sturen naar het adres voor PR/Journalisten of een berichtje via FB en Twitter de wereld in sturen, dat wil ook nog wel eens helpen.
Ik heb een toestel van week 7 van 2014 en voor zover ik heb getest heb ik geen last van de cameraproblemen.
Jammer genoeg nog niet, ik probeer het nog eens.KL643 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:19:
[...]
We zijn alweer een aantal dagen verder...nog een antwoord gekregen van Sony?
Bedankt voor het testen!R____D schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:09:
Ik heb een toestel van week 7 van 2014 en voor zover ik heb getest heb ik geen last van de cameraproblemen.
Voor de zekerheid: duisternis + foto + flitser op een object die verder staat dan 10 meter.
Geeft geen problemen bij je.
Dit is bijvoorbeeld te testen als je de lucht fotografeert of een speeltoestel tijdens het uitlaten van de hond
Ik heb ook de blauwe waas in het donker met flits. Helaas. Vooralsnog geen problemen met mijn shots, maar wel vervelend om te weten dat ik er last van heb.Kiswum schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:03:
[...]
Bedankt voor het testen!
Voor de zekerheid: duisternis + foto + flitser op een object die verder staat dan 10 meter.
Geeft geen problemen bij je.
Dit is bijvoorbeeld te testen als je de lucht fotografeert of een speeltoestel tijdens het uitlaten van de hond
Uiteindelijk toch maar weer even een clean install gedaan. Werkt allemaal weer naar behoren. Jammer dat er in de quicksettings geen torch shortcut is.
Grapje? of zit er al standaard een screenprotector op?Amaze86 schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:56:
Ik kan het werkelijk niet zien, als die er al standaard op zit!
laat maar... verkeerd gelezen
[ Voor 73% gewijzigd door Sup4rdurt op 25-04-2014 19:26 ]
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Ik heb m ook binnen, erg mooi toestel! Moet wel zeggen dat ie wel echt aanvoelt als een apparaat wat je echt niet moet laten vallen, in tegenstelling tot m'n vorige Sony (Ericsson) toestellen. Voelt wel erg premium aan maar of het nu een voordeel is...Heb m'n Arc wel eens tijdens het fietsen op het asfalt laten kletteren en behalve een kleine beschadiging op een hoekje had ie verder niets, als ik dat met deze doe heb ik het gevoel dat ie dan in 1000 stukjes op straat ligt.. Maar goed, dan maar goed oplettten, het voelt wel lekker aan in de hand.
Die data transfer kabel die erbij zit, is die ook als USB on the go kabel te gebruiken? En kun je die gebruiken om bijvoorbeeld een dualshock 3 te koppelen?
Tot slot trouwens heeeeel matig dat er geen headset bij zit, zeker bij zo'n high end toestel mag er wel een goede in ear bij zitten, zoals dat altijd het geval is geweest sinds de tijd van de Walkman toestellen.
Die data transfer kabel die erbij zit, is die ook als USB on the go kabel te gebruiken? En kun je die gebruiken om bijvoorbeeld een dualshock 3 te koppelen?
Tot slot trouwens heeeeel matig dat er geen headset bij zit, zeker bij zo'n high end toestel mag er wel een goede in ear bij zitten, zoals dat altijd het geval is geweest sinds de tijd van de Walkman toestellen.
Wat je beschrijft lijkt op het lazy thumb probleem en dat is bij mij sinds 4.4 niet meer voorgekomen
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Vince026, staat de handschoenmodus uit? Dit kan er namelijk voor zorgen dat het touchscreen wat gevoeliger wordt en dat hij je vinger al registreert terwijl je boven het scherm hangt met je vinger.
Er zit een diagnostische test in het menu van de telefoon, wellicht kun je deze draaien (ik heb hem zelf maar kort gebruikt, je kunt o.a. het geluid, ledlicht en de trilling van de telefoon testen.)
Er zit een diagnostische test in het menu van de telefoon, wellicht kun je deze draaien (ik heb hem zelf maar kort gebruikt, je kunt o.a. het geluid, ledlicht en de trilling van de telefoon testen.)
Ik heb inmiddels een officiële klacht ingediend bij Sony via hun support e-mail adres.
Ik heb helaas geen duidelijke oplossing van Sony mogen ontvangen. Het enige wat ik kan aanraden is om (deze kleine smet van) de blauwe waas, ergens te melden. Als je je stem niet laat horen, zal er niets aan worden gedaan voor jou, een nieuwe koper of voor iemand anders met hetzelfde probleem.
Waarschijnlijk zal ik een poll of handtekeningenactie op poten zetten om aan te geven dat het probleem nog steeds in telefoons voorkomt, bij mensen die onlangs een gloednieuwe premium Smartphone in de Benelux hebben aangeschaft.
Fabrikanten zullen niet snel fouten toegeven, want als dat gebeurd, dan kan dat een smet zijn op hun reputatie. Echter vind ik dat de consument mag weten dat er iets aan de hand is met hun (mogelijke) aankoop en dat Sony met een oplossing komen. Je gloednieuwe telefoon beschrijven met een pen om het zelf maar op te lossen is zonde en avond foto's voortaan altijd zonder flitser maken vind ik geen oplossing.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en ik hoop dat Sony snel met een passende oplossing komt.
Ik heb helaas geen duidelijke oplossing van Sony mogen ontvangen. Het enige wat ik kan aanraden is om (deze kleine smet van) de blauwe waas, ergens te melden. Als je je stem niet laat horen, zal er niets aan worden gedaan voor jou, een nieuwe koper of voor iemand anders met hetzelfde probleem.
Waarschijnlijk zal ik een poll of handtekeningenactie op poten zetten om aan te geven dat het probleem nog steeds in telefoons voorkomt, bij mensen die onlangs een gloednieuwe premium Smartphone in de Benelux hebben aangeschaft.
Fabrikanten zullen niet snel fouten toegeven, want als dat gebeurd, dan kan dat een smet zijn op hun reputatie. Echter vind ik dat de consument mag weten dat er iets aan de hand is met hun (mogelijke) aankoop en dat Sony met een oplossing komen. Je gloednieuwe telefoon beschrijven met een pen om het zelf maar op te lossen is zonde en avond foto's voortaan altijd zonder flitser maken vind ik geen oplossing.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en ik hoop dat Sony snel met een passende oplossing komt.
Het kan zowel een hardware- als software probleem zijn en waarschijnlijk wil Sony dat je de software er nog een keer op gaat zetten. Mijn tip is eigenlijk, maar een complete backup via Sony Companion en zet 4.4 er nogmaals op.
Ik weet niet hoe vaak het voor komt en als het voor komt of je nog wel andere dingen kunt doen, maar wellicht kun je het ook testen met een externe tool zoals (maar ik vermoed dat dit alleen zal bevestigen, dat het gebeurd): Multi-Touch Testhttps://play.google.com/store/apps/details?id=ru.tpyxa.android.multitouch
Mocht het na de update niet hebben geholpen, dan kun je er alleen vanaf komen door hem aan te bieden bij Sony. Bij de 4e reparatie in 1 jaar heb je volgens mij recht op een nieuwe...
Ik weet niet hoe vaak het voor komt en als het voor komt of je nog wel andere dingen kunt doen, maar wellicht kun je het ook testen met een externe tool zoals (maar ik vermoed dat dit alleen zal bevestigen, dat het gebeurd): Multi-Touch Testhttps://play.google.com/store/apps/details?id=ru.tpyxa.android.multitouch
Mocht het na de update niet hebben geholpen, dan kun je er alleen vanaf komen door hem aan te bieden bij Sony. Bij de 4e reparatie in 1 jaar heb je volgens mij recht op een nieuwe...
Ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar Sony, ben benieuwd wat ze ervan zeggen. Ik vind namelijk wel dat je gelijk hebt dat dit niet helemaal o.k. is aan deze telefoon (ondanks dat ik het zelf niet als heel erg storend ervaar). Een productiefout zou gewoon opgelost moeten worden door Sony.Kiswum schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:01:
Ik heb inmiddels een officiële klacht ingediend bij Sony via hun support e-mail adres.
Edit: Soms worden fouten wel toegegeven, zie frontpage
nieuws: Apple lanceert wereldwijd reparatieprogramma voor iPhone 5-aan/uit-knop
[ Voor 7% gewijzigd door KL643 op 26-04-2014 13:09 ]
Het is bij Apple na 1 - 1,5 jaar erkend, we hebben een lange weg te gaan 
Andere zaken die zijn erkend en "opgelost"
Paarse gloed bij iPhone 5 vanwege de camera (Oplossing: gebruiker moet geen felle bronnen fotograferen)
nieuws: Apple: paarse gloed in foto's genomen met iPhone 5 is normaal
Death grip bij iPhone 4 en later ook gecontroleerd op andere telefoons (Oplossing: Gratis hoesje)
nieuws: Apple geeft gebruikers gratis case tegen 'death grip' iPhone 4
GPS/Wifi problemen bij de Asus TF201 (oplossing: Externe BT module)
nieuws: Asus begint inschrijving gratis gps-accessoire voor Transformer Prime
Xbox One heeft problemen met de optische schijf (oplossing: nieuwe optische schijf en digitaal spel)
nieuws: Microsoft compenseert kopers gebrekkige Xbox One met game
Daarnaast wordt gelukkig wel vaker een probleem echt erkend, maar dat kan soms wel even duren voordat dat gebeurd.
Andere zaken die zijn erkend en "opgelost"
Paarse gloed bij iPhone 5 vanwege de camera (Oplossing: gebruiker moet geen felle bronnen fotograferen)
nieuws: Apple: paarse gloed in foto's genomen met iPhone 5 is normaal
Death grip bij iPhone 4 en later ook gecontroleerd op andere telefoons (Oplossing: Gratis hoesje)
nieuws: Apple geeft gebruikers gratis case tegen 'death grip' iPhone 4
GPS/Wifi problemen bij de Asus TF201 (oplossing: Externe BT module)
nieuws: Asus begint inschrijving gratis gps-accessoire voor Transformer Prime
Xbox One heeft problemen met de optische schijf (oplossing: nieuwe optische schijf en digitaal spel)
nieuws: Microsoft compenseert kopers gebrekkige Xbox One met game
Daarnaast wordt gelukkig wel vaker een probleem echt erkend, maar dat kan soms wel even duren voordat dat gebeurd.
Ik kan me ook voorstellen dat men eerst heel zeker het probleem in kaart wil hebben gebracht, voor men met een officieel statement komt. Voor die tijd kan je gewoon niet te veel informatie prijs geven (zeker niet in sommige landen met een claimcultuur).
Ik moet nu wel zeggen dat het wel meevalt hoe krasgevoelig hij is. Ik gebruik hem nu meer dan een week zonder hoesje of screenprotector en er is nog geen krasje te vinden. Nu moet ik wel bekennen dat ik hem niet op harde ondergronden leg en goed oplet maar dat is niet heel raar met een nieuwe telefoon toch?
Ik vind het raar dat ze telefoons geen soort van 'voetjes' geven. Als ze een richeltje maken van een halve mm hoog boven en onderaan de achterkant, dan zou dat enorm veel krassen schelen en nauwelijks invloed hebben op het uiterlijk (zeker niet bij zo'n vlak ding als een Sony telefoon tegenwoordig). Bij mijn eigen telefoon vormen de knoppen aan de voorkant zo'n richel en daardoor raakt het scherm niets bij een vlakke ondergrond. Na 3 jaar vrijwel geen kras te vinden.
Er worden toch ook geen laptops verkocht zonder voetjes? Maar een even grote tablet wordt ook heus wel eens (minder vaak okè) op een tafel of kast gelegd?
Er worden toch ook geen laptops verkocht zonder voetjes? Maar een even grote tablet wordt ook heus wel eens (minder vaak okè) op een tafel of kast gelegd?
Tja dacht ik ook op het begin, na 4 dagen toch maar voor de zekerheid een case eromheen en een screenprotector. Aan de voorkant geen krasje te bekennen dankzij de screenproctector, maar de achterkant zit vol met puntjes en krasjes terwijl de case er niet af is geweest. Kan je nu aanraden zowel een screenprotector op de voorkant als achterkant te zetten om een beetje fatsoenlijk te houden (en mogelijk later nog te kunnen verkopen).R____D schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:17:
Ik moet nu wel zeggen dat het wel meevalt hoe krasgevoelig hij is. Ik gebruik hem nu meer dan een week zonder hoesje of screenprotector en er is nog geen krasje te vinden. Nu moet ik wel bekennen dat ik hem niet op harde ondergronden leg en goed oplet maar dat is niet heel raar met een nieuwe telefoon toch?
Welke kleur gebruik je @zinop?
Weet iemand al vanaf welke datum het probleem met de blauwe waas er niet meer inzit? Ik wil een kleine (<4.5") high end telefoon met een goede camera en dacht eigenlijk aan de Z1C. Echter brengen de negatieve verhalen omtrend de camera me aan het twijfelen. Aan de anderzijds, er is geen goed alternatief of mis ik nu iets?
Je hebt nog enkele kleinere Chinese toestellen en iPhones. Hoe die camera's zijn weet ik niet.loen1 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:53:
Weet iemand al vanaf welke datum het probleem met de blauwe waas er niet meer inzit? Ik wil een kleine (<4.5") high end telefoon met een goede camera en dacht eigenlijk aan de Z1C. Echter brengen de negatieve verhalen omtrend de camera me aan het twijfelen. Aan de anderzijds, er is geen goed alternatief of mis ik nu iets?
Mijn Z1 Compact van week 7 2014 heeft volgens mij geen last van het probleem met de blauwe waas maar ik heb dat niet uitvoerig getest. Ik heb foto's gemaakt in een donkere kamer en daar zag ik geen waas over de foto's maar ik heb dus niet buiten getest.
Edit: ik heb een zwarte en daar schijnt het probleem sowieso al minder geweest te zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door O88088 op 29-04-2014 14:11 ]
Ik las toevallig net op XDA dat je moet letten op een productiedatum na 14W11
Heb je daar een linkje voor? Dat wil ik wel even lezen.
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen