Daar ben ik ook benieuwd naar, nog een laatste item. Ik wil een goede protector voor de voor-en achterkant (geen case). iemand daar nog goede tips over naar aanleiding van eigen ervaringen.
Pffff, net even snel gezocht, maar niet zo snel terug gevonden. Kijk er later nog even naar.....
Zoek even op 'RhinoShield' in dit topic. Je bent niet de enige die het niet zo voor cases heeftloen1 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:16:
Daar ben ik ook benieuwd naar, nog een laatste item. Ik wil een goede protector voor de voor-en achterkant (geen case). iemand daar nog goede tips over naar aanleiding van eigen ervaringen.
Kan je iets duidelijker zijn wat je onder "recent" verstaat?AmbroosV schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:39:
[...]
Je kan altijd op de doos zien wanneer een telefoon gemaakt is in de vorm van bvb 14W05 (2014 week 5). Recente toestellen zouden het probleem in ieder geval niet meer mogen hebben. Ik hoop morgen zeker een antwoord van Sony te hebben.
Dus vanaf welke datum kan men de nieuwe batch verwachten?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Die RhinoShield klinkt veelbelovend maar alsnog ben ik bang dat het weinig bescherming biedt als je telefoon niet plat op het scherm/achterkant valt. Dan heb ik toch liever een case dat er tenminste nog iets tussen toestel en ondergrond zit.
Dat zelfde heb ik dus ook.
zo'n shield beschermt de zijkanten en hoeken totaal niet.
Met een (TPU) case eromheen zal hij, als hij op 1 van de hoeken terecht komt of plat op een vlakke ondergrond, altijd eerst met de case het betreffende oppervlak raken. En die zal de eerste klap opvangen en hopelijk deels absorberen.
zo'n shield beschermt de zijkanten en hoeken totaal niet.
Met een (TPU) case eromheen zal hij, als hij op 1 van de hoeken terecht komt of plat op een vlakke ondergrond, altijd eerst met de case het betreffende oppervlak raken. En die zal de eerste klap opvangen en hopelijk deels absorberen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
En je loopt met een super lelijke case om je telefoon heen...
Ik heb een stoffen pouch van ebay welke goed bevalt en vandaag kreeg ik ook nog eens een set van 5 screenprotectors binnen (voor- en achterkant) 
Ik heb er nu enkel 1 op de achterkant geplakt, aangezien die het meest krasgevoelig is.
Ik heb er nu enkel 1 op de achterkant geplakt, aangezien die het meest krasgevoelig is.
[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 29-04-2014 19:21 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik heb twee rhino shields op mijne en op die van mijn vriendin. Op zich beschermt het wel goed, maar er komen heus wel krassen op je rhino protector. Laat ik zeggen dat ik heb geprobeerd om met een sleutel een kras te maken, in het midden van mn scherm, en dat lukt. Handig!! Verder is het wel heel fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over kleine krasjes. Of het bijna €30 waard is moet nog blijken na een jaar ofzo. Ik ben benieuwd hoe lang al die paar euro covers het vol houden.R____D schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:06:
Die RhinoShield klinkt veelbelovend maar alsnog ben ik bang dat het weinig bescherming biedt als je telefoon niet plat op het scherm/achterkant valt. Dan heb ik toch liever een case dat er tenminste nog iets tussen toestel en ondergrond zit.
Ik heb net m'n Krusell Frostcover binnen. Nu hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken over krassen
(of je ziet ze niet door de wazige achterkant
)
De pasvorm is goed, het voelt ook niet slecht aan ondanks dat hij van polycarbonaat is (of plastic als je dat wil).
Edit: zo fijn voelt het niet aan. De randjes zijn best scherp en hij kraakt soms. Misschien wen ik er nog aan..
De pasvorm is goed, het voelt ook niet slecht aan ondanks dat hij van polycarbonaat is (of plastic als je dat wil).
Edit: zo fijn voelt het niet aan. De randjes zijn best scherp en hij kraakt soms. Misschien wen ik er nog aan..
[ Voor 16% gewijzigd door O88088 op 29-04-2014 21:43 ]
14W11R____D schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:44:
Heb je daar een linkje voor? Dat wil ik wel even lezen.
http://forum.xda-develope...read.php?t=2671795&page=9
Je kunt de test elke avond wel uitvoeren, 2 meter van je huis gaan staan en een foto van de lucht maken
Een kamer heeft vaak objecten die te dichtbij staan.
De zwarte variant is ook een versie waarbij het fout gaat, 1 van de eerste meldingen op XDA is gemaakt met een zwarte Z1c.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Mijn Krusell Frostcover heeft het een maand volgehouden. Kwam wel ongeveer goed uit, want enkele dagen later is mijn screen protector gearriveerdR____D schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:32:
Ik heb net m'n Krusell Frostcover binnen. Nu hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken over krassen(of je ziet ze niet door de wazige achterkant
)
Ik heb overigens ondertussen wel al meermaals mijn Z1 compact laten vallen, maar tot nu toe nog geen blijvende schade gehad. Ik heb het gevoel dat hij steviger gebouwd is dan dat hij lijkt.
Even weer terug naar het camera probleempje.... Ik heb het hier gelezen.... http://forum.xda-develope...read.php?t=2645499&page=9
Ben trouwens wel benieuwd wat jullie inmiddels hebben gevonden qua hoesjes die goed samengaan met de DK-32 dock van Sony. Ik gebruik zelf een een mooie roxfit hoes maar dat betekent dat ik elke avond mijn telefoon uit de hoes moet trekken. Ben wel een groot fan van book/flip-cover hoesjes.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Pfff, klaar. Kijk maar of jullie je kunnen vinden in mijn review 
productreview: Sony Xperia Z1 Compact Zwart review door Kiswum
Door de vele foto's kan het laden wat langer duren, maar met mijn Xiaomi Mi2 is het gelukt om de review in zijn geheel te laden
productreview: Sony Xperia Z1 Compact Zwart review door Kiswum
Door de vele foto's kan het laden wat langer duren, maar met mijn Xiaomi Mi2 is het gelukt om de review in zijn geheel te laden
He daar, hebben jullie de nieuwe gallerij app al binnen gekregen? Zo ja, dan heb ik een mooie nieuwe functie ontdekt: als je nu een video bekijkt kan je deze bewerken (net als al eerder kon met foto's). Het mooie is dat je stukjes van de video in slow-motion kan laten gaan.
Ik las ergens dat je de achterkant van de Z1C kunt vervangen door de glazen achterkant van de Z1f (Japanse versie), daarmee verminder je zowel de gevoeligheid voor krassen en los je het probleem op met de blauwe waas. Mijn vraag: is dit een kwestie van een removeble backpanel verwisselen of moet je met lijm etc aan de gang?
[ Voor 6% gewijzigd door loen1 op 30-04-2014 09:02 ]
Vet! Tnx voor het vermelden... weer wat geleerdsuperdraak345 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 03:57:
He daar, hebben jullie de nieuwe gallerij app al binnen gekregen? Zo ja, dan heb ik een mooie nieuwe functie ontdekt: als je nu een video bekijkt kan je deze bewerken (net als al eerder kon met foto's). Het mooie is dat je stukjes van de video in slow-motion kan laten gaan.
Volgens mij moet je het verhitten en daarna kun je de achterkant vervangen.loen1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:59:
Ik las ergens dat je de achterkant van de Z1C kunt vervangen door de glazen achterkant van de Z1f (Japanse versie), daarmee verminder je zowel de gevoeligheid voor krassen en los je het probleem op met de blauwe waas. Mijn vraag: is dit een kwestie van een removeble backpanel verwisselen of moet je met lijm etc aan de gang?
Heb je daarna nog garantie? Nee
Is de telefoon daarna nog waterdicht? Nee, ik verwacht het niet.
Is het Tweakerswaardig? Ja absoluut!
Hier kun je een filmpje en foto's bekijken:
http://www.xperiablog.net...ompact-disassembly-guide/
Misschien zou je dan iets van lijm of kit kunnen gebuiken om hem waterdicht te houden. Maar dan moet je wel het lef hebben om het te proberen en om het dan ook daadwerkelijk te testen onder water.
Verder heb ik m'n magnetische lader ontvangen :-) geen officiële Sony maar een goedkope uit China. Vooralsnog werkt het zoals het hoort. Bewegen ermee gaat aardig en geen last van gekke problemen.
Verder heb ik m'n magnetische lader ontvangen :-) geen officiële Sony maar een goedkope uit China. Vooralsnog werkt het zoals het hoort. Bewegen ermee gaat aardig en geen last van gekke problemen.
Hoe diep moeten jullie het aan/uit knop indrukken? Bij mij verdwijnt 't hele knop voordat ik een klik voel.
Waar heb je jouw exemplaar gekocht als ik vragen mag ? Kwestie van toch te weten waar ze de nieuwe batches reeds verkopen..R____D schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:17:
Ik moet nu wel zeggen dat het wel meevalt hoe krasgevoelig hij is. Ik gebruik hem nu meer dan een week zonder hoesje of screenprotector en er is nog geen krasje te vinden. Nu moet ik wel bekennen dat ik hem niet op harde ondergronden leg en goed oplet maar dat is niet heel raar met een nieuwe telefoon toch?
+1, dat wil ik ook weten. Voor alle duidelijkheid, jij hebt dus een Z1C met productiedatum na 14W11??MetalD schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:48:
[...]
Waar heb je jouw exemplaar gekocht als ik vragen mag ? Kwestie van toch te weten waar ze de nieuwe batches reeds verkopen..
Niet te vroeg juichen mensen, het kan zijn dat het niet aanwezig is, maar het kan zijn dat het wel aanwezig is.R____D schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:09:
[...]
Mijn Z1 Compact van week 7 2014 heeft volgens mij geen last van het probleem met de blauwe waas maar ik heb dat niet uitvoerig getest. Ik heb foto's gemaakt in een donkere kamer en daar zag ik geen waas over de foto's maar ik heb dus niet buiten getest.
Edit: ik heb een zwarte en daar schijnt het probleem sowieso al minder geweest te zijn.
Ik heb m'n telefoon niet zelf gekocht dus ik zou ook niet weten waar hij wel vandaan komt. Hij is van 14W7 en voor zover ik heb getest heb ik geen flashbleed. Maar dat waren foto's in mijn donkere kamer en dus niet zoals Kiswum wil buiten met iets op 10 meter of de lucht. Dus misschien heeft die van mij het wel maar dan is het in ieder geval niet heel opvallend. Ik zal vanavond proberen om de lucht te fotograferen en die foto hier te te posten.
@Psychosystema Ik hoef mijn knopje zeker niet helemaal in te drukken. Het zal een paar tienden van een millimeter zijn.
Oké, de foto is iets slechter dan ik had verwacht. Deze foto is van de lucht.
@Psychosystema Ik hoef mijn knopje zeker niet helemaal in te drukken. Het zal een paar tienden van een millimeter zijn.
Oké, de foto is iets slechter dan ik had verwacht. Deze foto is van de lucht.
[ Voor 24% gewijzigd door O88088 op 30-04-2014 22:14 ]
@R__D, Er is toestemming nodig om de foto te bekijken, kun je hem op publiekelijk zetten (ik heb overigens zojuist om toestemming gevraagd) 
@Psychosystema, ik heb niets vreemds gemerkt aan de power knop, ik kan me niet herinneren dat ik hem ver in moest drukken. Het enige vervelende wat ik daaraan vond, is dat Sony nog steeds geen reset optie erin heeft staan (en om hem 8 seconden in te houden voor een reset vind ik te lang duren
)
@Psychosystema, ik heb niets vreemds gemerkt aan de power knop, ik kan me niet herinneren dat ik hem ver in moest drukken. Het enige vervelende wat ik daaraan vond, is dat Sony nog steeds geen reset optie erin heeft staan (en om hem 8 seconden in te houden voor een reset vind ik te lang duren
Die van mij gaat helemaal erin voordat er een klik geregistreerd wordt, zelfde geldt voor volume up knop.
Dit is al m'n tweede z1c, scherm van eerste ging dood na 3 weken. :((
Oeps! Foutje. Hij is nu openbaar :-)
@Psychosystema, wat doe je met je telefoons
of heb je gewoon steeds pech?
@Psychosystema, wat doe je met je telefoons
@R____D, je hebt dus wel last van de blauwe waas, maar in het dagelijks leven merk je er niets van, kan ik het zo stellen?
Ja zo kun je dat wel noemen. Op gewone foto's merk ik er niks van, ook niet als flits gebruikt wordt.Kiswum schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:12:
@R____D, je hebt dus wel last van de blauwe waas, maar in het dagelijks leven merk je er niets van, kan ik het zo stellen?
Bedankt voor het testen!
Ik ben heel zuinig met m'n telefoons! M'n iphone4 is nog heel na 4jaar haha.[b][message=42165457,noline]
@Psychosystema, wat doe je met je telefoonsof heb je gewoon steeds pech?
Heb ik zo toevallig pech 2x achter elkaar of is de kwaliteit zo slecht van Sony..
Anoniem: 594137
Zojuist in de T-mobile winkel in Winterswijk Z1C wit: productieweek 7, zwart: week 4....
Dus om het flitser probleem te ontlopen is het nog wachten op een nieuwe levering. Of naar een T mobile winkel gaan waar wat meer doorstroom van toestellen is.
Dus om het flitser probleem te ontlopen is het nog wachten op een nieuwe levering. Of naar een T mobile winkel gaan waar wat meer doorstroom van toestellen is.
Heb gisteren een exemplaar besteld via een vd webshops. Volgens mij was het nieuwe voorraad. Wordt morgen bezorgd, zal eens kijken naar de productie datum .Anoniem: 594137 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:40:
Zojuist in de T-mobile winkel in Winterswijk Z1C wit: productieweek 7, zwart: week 4....
Mijn schoonzus werkt bij een T-shop, maar zij was er niet van op de hoogte, totdat ik het tegen haar zei. Wat zeiden ze in de T-mobile winkel erover toen je even op het labeltje/doosje wilde kijken?Anoniem: 594137 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:40:
Hebben ze niet raar staan kijken toen je besloot om hem toch niet aan te schaffen?
Ze werkten best aardig mee, was ook niet druk in de winkel. Van het probleem hadden ze nog niet gehoord, moest het over een tijdje nog maar eens proberen.
Ik kom voor mijn werk wel vaker in centra van andere steden dus ga m,n geluk dan elders eens beproeven...
Ik kom voor mijn werk wel vaker in centra van andere steden dus ga m,n geluk dan elders eens beproeven...
Anoniem: 594191
Kan iemand mij vertellen waar precies de productieweek op de doos/sticker afgelezen kan worden?
Ik kom net terug van een winkel waar ik deze graag wil kopen, maar daar kon ik nergens iets van 14WXX op de doos vinden. Ook niet op de grootste sticker met daarop wat specificaties van het model. Helaas hadden ze een eigen barcodesticker over twee dunne, langwerpige, barcodes geplakt. Deze wilden ze er liever niet afhalen, maar misschien dat ze het toch willen doen als iemand kan bevestigen dat het daarop moet staan.
Ik kom net terug van een winkel waar ik deze graag wil kopen, maar daar kon ik nergens iets van 14WXX op de doos vinden. Ook niet op de grootste sticker met daarop wat specificaties van het model. Helaas hadden ze een eigen barcodesticker over twee dunne, langwerpige, barcodes geplakt. Deze wilden ze er liever niet afhalen, maar misschien dat ze het toch willen doen als iemand kan bevestigen dat het daarop moet staan.
Net ontvangen, het is eentje uit week 12. Zie echter geen verhoogde cameralens of het moet heel subtiel zijn.FortyOne schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:53:
[...]
Heb gisteren een exemplaar besteld via een vd webshops. Volgens mij was het nieuwe voorraad. Wordt morgen bezorgd, zal eens kijken naar de productie datum .
Edit: Overigens kon ik nergens de productiedatum op de doos zelf zien.
[ Voor 8% gewijzigd door FortyOne op 03-05-2014 15:23 ]
Achter het klepje waar de simkaart in gaat zit tevens een klein label met een en ander aan info waar onder productiejaar en week.
ik heb de mijne gehaald bij phoneshop waar de toestellen van week 16 zijn (2014). Volgens mij is de camera idd aangepast (ring ligt hoger). Overigens zitten er ook oordopjes bij! kan er nog niet mee spelen, want moet een micro sim halen, maar zal zsm testen
Week 16????
2 weken geleden uit de fabriek gerold vanuit Japan, ik wist niet dat het zo snel bij ons terecht zou komen
Ik hoop dat deze batch bij meerdere shops terecht gaat komen.
2 weken geleden uit de fabriek gerold vanuit Japan, ik wist niet dat het zo snel bij ons terecht zou komen
Zonder sim kun je echt wel spelen hoor, alles werkt gewoon behalve bellen, sms en whatsapp natuurlijk. Beter dat er nu oordopjes bij zitten.loen1 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:32:
ik heb de mijne gehaald bij phoneshop waar de toestellen van week 16 zijn (2014). Volgens mij is de camera idd aangepast (ring ligt hoger). Overigens zitten er ook oordopjes bij! kan er nog niet mee spelen, want moet een micro sim halen, maar zal zsm testen
Welke kleur is het toestel?loen1 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:32:
zojuist een update binnen gekregen voor de walkman en het foto album.
Pfff..... het foto album (dat bijna maandelijks een update krijgt). Maar je kan nog steeds niet ervoor kiezen om alleen maar je camera directory in het album te krijgen, wat bij bijna iedere andere gallery app wel kan.
Verder zitten er ook ontzettend briljante handigheidjes in die Album app, maar het feit dat je ongecensureerd alles gewoon in je overzicht krijgt, ook wat je via whatsapp gespammed krijgt en dat je dat niet kan beperken, dat maakt het plezier toch wel wat minder.
Verder zitten er ook ontzettend briljante handigheidjes in die Album app, maar het feit dat je ongecensureerd alles gewoon in je overzicht krijgt, ook wat je via whatsapp gespammed krijgt en dat je dat niet kan beperken, dat maakt het plezier toch wel wat minder.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Dat is dan ook de reden dat ik deze app niet gebruik. Je kunt er wel via het menu alleen de camera dir openen maar ik vind dat een omweg. Daarom gebruik ik lekker quickpic.
De walkman app vind ik wel een lekkere app, alleen mis ik 2 belangrijke features. Je kan niet zoeken/muziek afspelen op genre en je kan niet zoeken/muziek afspelen op directory structuur.
De walkman app vind ik wel een lekkere app, alleen mis ik 2 belangrijke features. Je kan niet zoeken/muziek afspelen op genre en je kan niet zoeken/muziek afspelen op directory structuur.
Mijn whatsapp afbeeldingen komen er niet in hoor, gewoon een ".nomedia" bestand toevoegen in de folder van Whatsapp.
Tsja, ik weet dat je trucs kan uithalen met .nomedia maar dat zou gewoon niet nodig moeten zijn.
Mijn punt is gewoon dat dit een beetje een trend lijkt te worden met Sony: Er wordt geniale functionaliteit in de meeste van de apps ingebouwd (aan de Album app vind ik het bv weer geniaal dat je naar links en rechts kan swypen om de grid size aan te passen).
Maar dat dit ten koste gaat van denken aan de meest basic vereisten aan de apps.
Overigens, on a side note: Ik las hier een poos terug over focus problemen met de camera. Ik heb hier tot nu toe nooit last van gehad tot gisteravond op het bevrijdingsfestival Flevoland. Zelfs bij het gewone daglicht ging de camera soms compleet de mist in en kreeg op geen enkele mogelijke manier een focus meer. Tot ik de app afsloot en weer opnieuw opstartte.
Verder heb ik geconstateerd dat de microfoons in de Sony inmiddels ook achter lopen op de concurrentie. Op filmpjes van de optredens is bij mij alles distorted tijdens kicks van de bassdrum. Terwijl opnames op een Samsung Galaxy S4 van een vriend van me zuiver blijven. Geen halszaak voor mij, maar icm. de ook matige prestaties van de camera bij low light toch wel een teleurstelling op een verder bijna perfect toestel.
Mijn punt is gewoon dat dit een beetje een trend lijkt te worden met Sony: Er wordt geniale functionaliteit in de meeste van de apps ingebouwd (aan de Album app vind ik het bv weer geniaal dat je naar links en rechts kan swypen om de grid size aan te passen).
Maar dat dit ten koste gaat van denken aan de meest basic vereisten aan de apps.
Overigens, on a side note: Ik las hier een poos terug over focus problemen met de camera. Ik heb hier tot nu toe nooit last van gehad tot gisteravond op het bevrijdingsfestival Flevoland. Zelfs bij het gewone daglicht ging de camera soms compleet de mist in en kreeg op geen enkele mogelijke manier een focus meer. Tot ik de app afsloot en weer opnieuw opstartte.
Verder heb ik geconstateerd dat de microfoons in de Sony inmiddels ook achter lopen op de concurrentie. Op filmpjes van de optredens is bij mij alles distorted tijdens kicks van de bassdrum. Terwijl opnames op een Samsung Galaxy S4 van een vriend van me zuiver blijven. Geen halszaak voor mij, maar icm. de ook matige prestaties van de camera bij low light toch wel een teleurstelling op een verder bijna perfect toestel.
[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 06-05-2014 08:46 ]
Anoniem: 594678
Ik ben sinds enkele weken de bezitter van Sony Xperia Z1, en ik loop tegen het volgende probleem aan:
als ik een foto verwijder uit mijn afbeeldingen verdwijnt deze foto ook uit whatsapp. Bij mijn vorige telefoon (iphone) bleef de foto in whatsapp gewoon zichtbaar.
Dit vind ik vrij vervelend.
Zie ik een instelling over het hoofd? Of is hier geen oplossing voor?
als ik een foto verwijder uit mijn afbeeldingen verdwijnt deze foto ook uit whatsapp. Bij mijn vorige telefoon (iphone) bleef de foto in whatsapp gewoon zichtbaar.
Dit vind ik vrij vervelend.
Zie ik een instelling over het hoofd? Of is hier geen oplossing voor?
Simpele oplossing: geen foto's verwijderen als je ze niet kwijt wil.
Merkte ik inderdaad ook recent op. Mijn vorige smartphone was een Xperia P en die had in vergelijking met de Z1 Compact een high end microfoon. Op festivals, in clubs, het geluid was telkens nagenoeg perfect.eymey schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:43:(...)
Met de Z1 Compact krijg ik gewoon één lang distorted gedreun. Het is jammer, maar waarschijnlijk is er wel een reden voor. Misschien dat de betere/grotere/gevoeligere microfoon niet compatibel was met het hele waterdicht systeem van het toestel? Te weinig ruimte in de behuizing? Kosten besparen?
Ik vond het teleurstellend - zeker gezien mijn P een midrange toestel was en de Z1 Compact bijna over de hele lijn high-end is, maar ik kan er mee leven. Misschien is er wel een "hack" voor waar je een stukje schuimrubber of een oordopje voor de mic moet houden en zo toch goeie kwaliteit krijgt
Kan het zijn dat het probleem van de microfoon softwarematig opgelost kan worden via de huidige instellingen?
Ik heb het zelf ook geconstateerd op een concert en het was eigenlijk net zo erg/iets erger dan bij mijn Xiaomi mi2. In de telefoon kun je overigens het geluid op een aantal manieren aanpassen, check maar eens bij de settings van de equalizer. Je hebt o.a. xLOUD en de ruisonderdrukking.
Ik heb het zelf ook geconstateerd op een concert en het was eigenlijk net zo erg/iets erger dan bij mijn Xiaomi mi2. In de telefoon kun je overigens het geluid op een aantal manieren aanpassen, check maar eens bij de settings van de equalizer. Je hebt o.a. xLOUD en de ruisonderdrukking.
Tsja, dat gaat voornamelijk over de luidsprekers of tijdens het bellen volgens mij.
Dit lijkt me echt niet softwarematig. Het is gewoon duidelijk de microfoon die niet tegen de geluidsdruk kan.
Dit lijkt me echt niet softwarematig. Het is gewoon duidelijk de microfoon die niet tegen de geluidsdruk kan.
Ik heb deze kabel nu een week of twee (zonder logo). Ik vind het een kutding. Hij kantelt heel makkelijk, is lastig vlot aan te sluiten zodat hij goed contact maakt (wtf!?). Inmiddels laad hij zelfs ook niet meer op. Van te voren dacht ik voor een paar dollar wat kan het mij schelen, maar ik vind de kwaliteit wel om te huilen. Ik weet natuurlijk niet of de originele kabel van Sony ook zo'n slechte 'pasvorm' heeft.Guusz schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:21:
[...]
Ik heb ze bij deze verkoper gekocht: http://www.ebay.com/itm/B...pters&hash=item1e8517f4ad.
Op die van mij staat een sony logotje, dat zie ik nu niet staan op de foto's...
Verder gaat dat in je broekzak ook niet lukken met die kabel, maar dat komt meer door het ontwerp van de poort... De kabel kan heel makkelijk kantelen en dan maakt ie dus geen contact meer.
De connector is dan ook helemaal niet gemaakt om los aan te sluiten zoals alle spotgoedkope kabeltjes worden verkocht. Ik heb zelf de originele docking station van Sony en hierbij werkt het inklikken perfect. Sony verkoopt de kabeltjes ook niet zonder de docking station.drvinnie schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:26:
[...]
Ik heb deze kabel nu een week of twee (zonder logo). Ik vind het een kutding. Hij kantelt heel makkelijk, is lastig vlot aan te sluiten zodat hij goed contact maakt (wtf!?). Inmiddels laad hij zelfs ook niet meer op. Van te voren dacht ik voor een paar dollar wat kan het mij schelen, maar ik vind de kwaliteit wel om te huilen. Ik weet natuurlijk niet of de originele kabel van Sony ook zo'n slechte 'pasvorm' heeft.
@drvinnie
Ik ben juist blij verrast door m'n kabeltje. Juist door die verhalen van bugs en slechte kwaliteit viel het mij juist hartstikke mee. Aansluiten vergt inderdaad wat oefening maar dat is ook zo met een gewone micro usb.
@Eppux
Zo'n dock is toch wat onhandig als je geen vaste plek hebt om op te laden. Dan zou je kunnen zeggen dat je dan maar de micro usb kabel moet gebruiken maar dan moet je elke keer de klepjes openmaken.
Ik ben juist blij verrast door m'n kabeltje. Juist door die verhalen van bugs en slechte kwaliteit viel het mij juist hartstikke mee. Aansluiten vergt inderdaad wat oefening maar dat is ook zo met een gewone micro usb.
@Eppux
Zo'n dock is toch wat onhandig als je geen vaste plek hebt om op te laden. Dan zou je kunnen zeggen dat je dan maar de micro usb kabel moet gebruiken maar dan moet je elke keer de klepjes openmaken.
[ Voor 31% gewijzigd door O88088 op 06-05-2014 18:38 ]
Buiten het gemakkelijk losklikken als de stekker knikt ben ik er ook wel tevreden mee. Zolang ik m voorzichtig oppak kan ik mijn berichten lezen zonder dat die los gaat. Bij een dock vond ik dat wat minder handig.
Voor ik 55 pagina's doorspit:
Samenvatting van wat ik heb gelezen:
- Op de doos is géén productiecode terug te vinden
- Op het toestel wel ( Achter 't klepje van de simkaart )
- Code is bijvoorbeeld 14W13 voor : 2014, Week 13
- Vanaf welke productieweek is er sprake van een aangepast ontwerp?
Zou liefst nog voor zondag een witte in huis hebben, maar aangezien ik geen zin heb om een flash-bleed-infected-toestel cadeau te doen,. zal 't wel niet wat worden denk ik? Of zouden de webshops met de laagste prijzen voldoende doorloop hebben gehad, zodat deze inmiddels al aan de volgende lading bezig zijn?
*mijn eigen Xperia S heeft mij destijds ook flinke hoofdbrekens gekost, en uiteindelijk een toestel in een winkel (TPH) gekocht, omdat ik daar de productiedatum kon controleren (gele waas in het scherm bij eerste batches), daarbij was 't ook zaak om niet een toestel uit de eerste productieweken te krijgen. De prijsverschillen tussen fysieke winkels en webwinkels is op dit moment voor de Z1compact echter veelste groot ( TPH -> 531 euro tegen <<450 euro bij een groot aantal webwinkels ).
Whaa.. Moederdag,. 't is zondag voor je 't weet
Samenvatting van wat ik heb gelezen:
- Op de doos is géén productiecode terug te vinden
- Op het toestel wel ( Achter 't klepje van de simkaart )
- Code is bijvoorbeeld 14W13 voor : 2014, Week 13
- Vanaf welke productieweek is er sprake van een aangepast ontwerp?
Zou liefst nog voor zondag een witte in huis hebben, maar aangezien ik geen zin heb om een flash-bleed-infected-toestel cadeau te doen,. zal 't wel niet wat worden denk ik? Of zouden de webshops met de laagste prijzen voldoende doorloop hebben gehad, zodat deze inmiddels al aan de volgende lading bezig zijn?
*mijn eigen Xperia S heeft mij destijds ook flinke hoofdbrekens gekost, en uiteindelijk een toestel in een winkel (TPH) gekocht, omdat ik daar de productiedatum kon controleren (gele waas in het scherm bij eerste batches), daarbij was 't ook zaak om niet een toestel uit de eerste productieweken te krijgen. De prijsverschillen tussen fysieke winkels en webwinkels is op dit moment voor de Z1compact echter veelste groot ( TPH -> 531 euro tegen <<450 euro bij een groot aantal webwinkels ).
Whaa.. Moederdag,. 't is zondag voor je 't weet
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
is er ook een slimme manier om de media bestanden die ik er al heb in staan niet te laten zien in de gallery, met .nomedia worden alleen nieuwe foto's tegen gehouden.SToRM666 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:00:
Mijn whatsapp afbeeldingen komen er niet in hoor, gewoon een ".nomedia" bestand toevoegen in de folder van Whatsapp.
Ik heb een backup van mijn media folder van mijn oude telefoon terug gezet en nu heb ik in mijn gallery zo'n 1400 foto's vanuit whatsapp erin staan. Dat wil ik dus niet....
edit: op zich vind ik het niet erg, maar er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen camera, whatsapp en attachments dus een aanbeveling voor een andere gallery hoor ik dan ook graag
[ Voor 14% gewijzigd door loen1 op 07-05-2014 07:38 ]
Hmmm... dat probleem had ik in het begin ook op mijn Xperia Z na het gebruiken van de .nomedia file, maar na een update van de gallery app waren ze er opeens uit.
Bij mijn Z1C heb ik ook gewoon de Whatsapp folder van mijn Z overgezet met de .nomedia file er al in en die toont geen enkele Whatsapp foto in de gallery app.
Bij mijn Z1C heb ik ook gewoon de Whatsapp folder van mijn Z overgezet met de .nomedia file er al in en die toont geen enkele Whatsapp foto in de gallery app.
[ Voor 49% gewijzigd door SToRM666 op 07-05-2014 12:54 ]
Is er al duidelijkheid vanaf welke batch er géén flashbleed meer optreedt?
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Volgens eerdere berichten vanaf week 11 niet meer. Maar dat is een forumpost dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat is.
Week 11 komt overigens ook vanuit het Tweakers nieuwsartikel, maar die heb ik (onder andere) overgenomen 
Het valt me trouwens tegen dat er nog geen foto's geen geplaatst van mensen die een redelijk nieuwe telefoon hebben.
@Loen1 uit mijn stad, bijvoorbeeld
Het valt me trouwens tegen dat er nog geen foto's geen geplaatst van mensen die een redelijk nieuwe telefoon hebben.
Ik post maar zelden op got, soms als ik iets toe te voegen heb, meestal als ik vragen heb 
In dit geval heb ik beide.
Allereerst, ik heb deze ochtend het internet afgestruind naar het flash bleed probleem.
Kiswum plaatst zojuist de opmerking dat er nog geen foto's zijn geplaatst van de nieuwe modellen.
Op android hilfe kwam ik in dit bericht een link tegen met zeer duidelijke foto's van een Z1c waarop te zien is dat de ring van camera hoger is geplaatst.
Zojuist heb ik hier gelezen dat de flash bleed wellicht niet alleen maar met de constructie te maken heeft, maardat het ook met bepaalde settings te maken heeft. Kan iemand hier iets meer over zeggen?
Dan mijn probleem en vragen:
Sinds gister ben ik in het bezit van een Z1c, een 2e handsje, via internet gekocht bij een telefoonwinkel, zij hadden deze ingeruild. Volgens hen was het een zeer recent model, maar ze wisten niet uit welke productieweek. Het befaamde labeltje zat er niet meer in. Zij wisten niks van een flash bleed en konden dus ook niet zeggen deze telefoon uit een slechte dan wel goede bach komt. De prijs was goed, dus ik dacht, ik ga ervoor.
De telefoon ziet er zoals door hen beloofd perfect uit. Maar helaas, deze heeft er ook last van de flash bleed. Nu twijfel ik of ik deze telefoon terug ga sturen. Zo vaak maak ik geen foto's in donkere omstandigheden, maar ik heb wat lopen testen gisteravond en je ziet het toch best snel. Met objecten op de voorgrond valt het mee, maar je ziet wel dat het de foto beinvloed.
Daarnaast lijkt Sony vooralsnog niets te gaan doen met garantie. Op andoid-hilfe.de lees ik dat Sony duitsland de ontwerpfout in eerste instantie toe gaf, maar nu krabbelen ze terug. Wat dat betreft hoef ik er ook niet op de hopen dat ik het toestel naar Sony op kan sturen en vervolgens zonder flash bleed terug krijg.
Daarom dub ik er dus over om het toestel toch terug te sturen naar de winkel en ben ik alleen de verzendkosten kwijt.
Een extra reden waarom ik daar over twijfel is omdat de telefoon die ik ontvangen heb geen Nederlands model lijkt te zijn. In eerste instantie vond ik het vreemd dat er geen Nederlands boekje in de doos zat, maar juist alleen maar boekjes in oost Europese talen. Kijkend op de sticker op doosje zag ik vervolgens ook niet "NL" staan, zoals in Kiswums review, maar "SK,PL,CS".
Kan ik daardoor problemen krijgen met garantie?
Stel dat ik mijn telefoon naar Sony op moet sturen, kunnen zij er dan moeilijk over doen?
Ik heb wel een factuur van die winkel, maar daar staat verder ook geen serienummer oid op vermeld.
In dit geval heb ik beide.
Allereerst, ik heb deze ochtend het internet afgestruind naar het flash bleed probleem.
Kiswum plaatst zojuist de opmerking dat er nog geen foto's zijn geplaatst van de nieuwe modellen.
Op android hilfe kwam ik in dit bericht een link tegen met zeer duidelijke foto's van een Z1c waarop te zien is dat de ring van camera hoger is geplaatst.
Zojuist heb ik hier gelezen dat de flash bleed wellicht niet alleen maar met de constructie te maken heeft, maardat het ook met bepaalde settings te maken heeft. Kan iemand hier iets meer over zeggen?
Dan mijn probleem en vragen:
Sinds gister ben ik in het bezit van een Z1c, een 2e handsje, via internet gekocht bij een telefoonwinkel, zij hadden deze ingeruild. Volgens hen was het een zeer recent model, maar ze wisten niet uit welke productieweek. Het befaamde labeltje zat er niet meer in. Zij wisten niks van een flash bleed en konden dus ook niet zeggen deze telefoon uit een slechte dan wel goede bach komt. De prijs was goed, dus ik dacht, ik ga ervoor.
De telefoon ziet er zoals door hen beloofd perfect uit. Maar helaas, deze heeft er ook last van de flash bleed. Nu twijfel ik of ik deze telefoon terug ga sturen. Zo vaak maak ik geen foto's in donkere omstandigheden, maar ik heb wat lopen testen gisteravond en je ziet het toch best snel. Met objecten op de voorgrond valt het mee, maar je ziet wel dat het de foto beinvloed.
Daarnaast lijkt Sony vooralsnog niets te gaan doen met garantie. Op andoid-hilfe.de lees ik dat Sony duitsland de ontwerpfout in eerste instantie toe gaf, maar nu krabbelen ze terug. Wat dat betreft hoef ik er ook niet op de hopen dat ik het toestel naar Sony op kan sturen en vervolgens zonder flash bleed terug krijg.
Daarom dub ik er dus over om het toestel toch terug te sturen naar de winkel en ben ik alleen de verzendkosten kwijt.
Een extra reden waarom ik daar over twijfel is omdat de telefoon die ik ontvangen heb geen Nederlands model lijkt te zijn. In eerste instantie vond ik het vreemd dat er geen Nederlands boekje in de doos zat, maar juist alleen maar boekjes in oost Europese talen. Kijkend op de sticker op doosje zag ik vervolgens ook niet "NL" staan, zoals in Kiswums review, maar "SK,PL,CS".
Kan ik daardoor problemen krijgen met garantie?
Stel dat ik mijn telefoon naar Sony op moet sturen, kunnen zij er dan moeilijk over doen?
Ik heb wel een factuur van die winkel, maar daar staat verder ook geen serienummer oid op vermeld.
De foto's waar je het over hebt, volgens mij steekt de camera echt niet uit, dit lijkt er gewoon 1 van de oude batch te zijn.
De foto's waar ik op doelde, zijn eigenlijk voorbeelden van mensen waarbij het wel goed gaat
Dus foto's van de lucht waar het er wel zwart uitziet ipv blauw of paars.
Als je de Z1c redelijk goedkoop kon kopen heb je een aantal opties:
Je houdt hem en hoopt dat Sony uiteindelijk met een oordeel komt, het nadeel kan zijn dat dit alleen voor telefoons uit een bepaalde regio is (in jou geval is dat Tsjechie en Polen).
Je kunt de ring zwart maken zodat deze niet meer reflecteert, maar het is dan wel te hopen dat je je garantie behoud.
Je retourneerd je telefoon en hoopt dat hij over een maand voor dezelfde prijs wordt aangeboden bij een andere winkel, maar dan wel 1 met de verhoogde camera.
Je kunt je telefoon ter reparatie aanbieden, het kan zijn dat je een nieuwe krijgt of dat je telefoon wordt beoordeeld door het reparatiecentrum, dit is namelijk het advies dat ik van Sony heb ontvangen.
Ik hoop dat het met een instelling aan te passen is, maar je kunt dergelijke handmatige instellingen volgens mij niet opslaan. Het zou ook mooi zijn als de software wordt aangepast zodat de intensiteit van de LED verlichting wordt aangepast aan de hand van de omstandigheden.
Ik hoop dus dat er een oplossing zal komen vanuit Sony, mocht dat niet zo zijn, dan is het erg jammer. Het toestel scored desondanks toch wel een 9.
De foto's waar ik op doelde, zijn eigenlijk voorbeelden van mensen waarbij het wel goed gaat
Dus foto's van de lucht waar het er wel zwart uitziet ipv blauw of paars.
Als je de Z1c redelijk goedkoop kon kopen heb je een aantal opties:
Je houdt hem en hoopt dat Sony uiteindelijk met een oordeel komt, het nadeel kan zijn dat dit alleen voor telefoons uit een bepaalde regio is (in jou geval is dat Tsjechie en Polen).
Je kunt de ring zwart maken zodat deze niet meer reflecteert, maar het is dan wel te hopen dat je je garantie behoud.
Je retourneerd je telefoon en hoopt dat hij over een maand voor dezelfde prijs wordt aangeboden bij een andere winkel, maar dan wel 1 met de verhoogde camera.
Je kunt je telefoon ter reparatie aanbieden, het kan zijn dat je een nieuwe krijgt of dat je telefoon wordt beoordeeld door het reparatiecentrum, dit is namelijk het advies dat ik van Sony heb ontvangen.
Ik hoop dat het met een instelling aan te passen is, maar je kunt dergelijke handmatige instellingen volgens mij niet opslaan. Het zou ook mooi zijn als de software wordt aangepast zodat de intensiteit van de LED verlichting wordt aangepast aan de hand van de omstandigheden.
Ik hoop dus dat er een oplossing zal komen vanuit Sony, mocht dat niet zo zijn, dan is het erg jammer. Het toestel scored desondanks toch wel een 9.
Ik ben opzich ook zeker tevreden met het toestel. Mijn huidige/vorige toestel was de HTC Desire S.
Helaas is die inmiddels wat te traag door de steeds zwaarder draaiende apps, maar verder perfect toestel voor mij qua formaat. Bovendien is het ding zowat onverwoestbaar
In dat formaat zijn er wel wat modernere telefoons, maar dan ga ik er maar amper op vooruit en die zijn daarom het geld niet waard wat mij betreft.
Dus kwam ik uit op de Moto G of de Z1c. Mijn vriendin heeft laatst de Moto G aangeschaft, maar die is net wat groter waardoor net wat minder stevig in mijn kleine handje ligt. Anders was ik daar al tevreden mee geweest. Maar omdat ik de Z1c fijner vast kan houden met 1 hand + alle voordelen qua specs, dus toch voor de Z1c gegaan. Maar wel gewacht tot ik een interessante 2 handse tegen kwam.
Voordat ik mijn vorige bericht plaatste had ik gebeld met Sony, maar na 10 minuten in de wacht zonder te horen hoeveel wachtenden er nog voor je zijn, heb k het maar opgegeven. Zojuist heb ik het succesvol geprobeerd via de chat. Via het imei nummer konden ze zien dat het een Pools toestel was en dat valt gewoon onder de Europese garantie.
Verder gaf de dame aan dat ik het toestel ivm de flash bleed ter reparatie terug kon sturen.
Citaat: "Ja ook voor de flash bleed kan er een reparatie gedaan worden"
Ik heb echter alleen nog maar gelezen dat mensen het toestel met evenveel bleed terug krijgen?
Iemand die daar al positieve ervaringen mee heeft gehad?
Afhankelijk van reacties op bovenstaande vraag ga ik
- of het toestel toch terug sturen
- of ik ga nog contact opnemen met de winkel en het rechtstreek bij Sony of via de winkel voor garantie opsturen. Heb geen zin in meerdere keren verzendkosten! Dan had ik het toestel net zo goed nieuw kunnen kopen.
Moet garantie via de winkel, of kan dat rechtstreeks? Ik kan niks vinden over "regionale" service centers van Sony. Mijn HTC kon ik eens bij een KPN winkel in Eindhoven terug brengen voor een garantie perikel.
Met betrekking tot de verbeterde batch en die link in mijn vorige post. Het lijkt voor mij toch alsof die zilveren ring een stuk hoger ligt vergeleken met de ring van mijn toestel.
Heb jij dat al wel gezien dan?
Helaas is die inmiddels wat te traag door de steeds zwaarder draaiende apps, maar verder perfect toestel voor mij qua formaat. Bovendien is het ding zowat onverwoestbaar
Dus kwam ik uit op de Moto G of de Z1c. Mijn vriendin heeft laatst de Moto G aangeschaft, maar die is net wat groter waardoor net wat minder stevig in mijn kleine handje ligt. Anders was ik daar al tevreden mee geweest. Maar omdat ik de Z1c fijner vast kan houden met 1 hand + alle voordelen qua specs, dus toch voor de Z1c gegaan. Maar wel gewacht tot ik een interessante 2 handse tegen kwam.
Voordat ik mijn vorige bericht plaatste had ik gebeld met Sony, maar na 10 minuten in de wacht zonder te horen hoeveel wachtenden er nog voor je zijn, heb k het maar opgegeven. Zojuist heb ik het succesvol geprobeerd via de chat. Via het imei nummer konden ze zien dat het een Pools toestel was en dat valt gewoon onder de Europese garantie.
Verder gaf de dame aan dat ik het toestel ivm de flash bleed ter reparatie terug kon sturen.
Citaat: "Ja ook voor de flash bleed kan er een reparatie gedaan worden"
Ik heb echter alleen nog maar gelezen dat mensen het toestel met evenveel bleed terug krijgen?
Iemand die daar al positieve ervaringen mee heeft gehad?
Afhankelijk van reacties op bovenstaande vraag ga ik
- of het toestel toch terug sturen
- of ik ga nog contact opnemen met de winkel en het rechtstreek bij Sony of via de winkel voor garantie opsturen. Heb geen zin in meerdere keren verzendkosten! Dan had ik het toestel net zo goed nieuw kunnen kopen.
Moet garantie via de winkel, of kan dat rechtstreeks? Ik kan niks vinden over "regionale" service centers van Sony. Mijn HTC kon ik eens bij een KPN winkel in Eindhoven terug brengen voor een garantie perikel.
Met betrekking tot de verbeterde batch en die link in mijn vorige post. Het lijkt voor mij toch alsof die zilveren ring een stuk hoger ligt vergeleken met de ring van mijn toestel.
Ik heb nu behoorlijk wat gezocht, maar ik ben helemaal geen foto's tegen gekomen waarbij de camera echt uitsteekt. Ik kom alleen foto's en berichten tegen waar men het heeft over de hogere ring.De foto's waar je het over hebt, volgens mij steekt de camera echt niet uit, dit lijkt er gewoon 1 van de oude batch te zijn.
Heb jij dat al wel gezien dan?
Verhoogde ring: Toestel van 14w11 van Levz
Wat deze persoon voorstelt is ook een goed idee, test het uit door er een klein stukje tape over de ring te plaatsen:
http://forum.xda-develope...?p=51737092&postcount=106
Toestel ter reparatie aanbieden heeft geen zin, tenzij je een geheel nieuwe achterkant krijgt en dat lijkt niet het geval geweest te zijn volgens deze persoon:
http://talk.sonymobile.co...on-shots/m-p/673891#M4872
Wat deze persoon voorstelt is ook een goed idee, test het uit door er een klein stukje tape over de ring te plaatsen:
http://forum.xda-develope...?p=51737092&postcount=106
Toestel ter reparatie aanbieden heeft geen zin, tenzij je een geheel nieuwe achterkant krijgt en dat lijkt niet het geval geweest te zijn volgens deze persoon:
http://talk.sonymobile.co...on-shots/m-p/673891#M4872
Nou vooruit danKiswum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:03:
Week 11 komt overigens ook vanuit het Tweakers nieuwsartikel, maar die heb ik (onder andere) overgenomen
Foto 1
Foto 2
Ik vind de kwaliteit niet zo best (ruis!), maar volgens mij geen flash bleed.
Ik zie geen verhoogde cameralens, zoals op het XDA Forum (Levz). Ik heb overigens een protector op de achterkant zitten.

De waas is vooral zichtbaar als je objecten fotografeert vanaf 10 meter afstand. Je kunt het vanavond eens voor de deur proberen en de lucht fotograferen.
Binnenshuis is dit vaak lastig te doen doordat ruimtes vaak maximaal 8 meter zijn.
Als ik de telefoon zo zie, dan lijkt er inderdaad geen verhoogde rand op te zitten. Ik hoop dat meer mensen hun ervaringen met de producties vanaf week 11 kunnen posten. Ik heb tot nu toe pas 2x een telefoon met verhoogde rand gezien
Binnenshuis is dit vaak lastig te doen doordat ruimtes vaak maximaal 8 meter zijn.
Als ik de telefoon zo zie, dan lijkt er inderdaad geen verhoogde rand op te zitten. Ik hoop dat meer mensen hun ervaringen met de producties vanaf week 11 kunnen posten. Ik heb tot nu toe pas 2x een telefoon met verhoogde rand gezien
Hoe weet de doorzichtige laag kunststof of de flits dat je op 10m afstand zit? Als er flashbleed is, moet je dit toch zien in een gemiddelde flitsfoto van een pikdonkere omgeving of kamer? Of dit nu 3m of 80m is. De flits heeft geen variabele sterkte denk ik, de camera gebruikt ISO om de flitsbelichting te compenseren.Kiswum schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:39:
De waas is vooral zichtbaar als je objecten fotografeert vanaf 10 meter afstand. Je kunt het vanavond eens voor de deur proberen en de lucht fotograferen.(...)
Ik heb trouwens een zwarte 14W06. Geen enkel probleem met de flits.
Er zijn sinds kort telefoons die de flitser meer of minder licht geven, maar om antwoord te geven op je vraag, ik denk dat het reflectie is van de flitser. Na 10 meter wordt de reflectie wellicht niet meer opgenomen door de telefoon. Dit kan een reden zijn waarom je pas een blauwe waas ziet vanaf een bepaalde afstand, dit kan 8 meter zijn, maar als veiligheidsmarge kun je gewoon 10 meter aanhouden zodat je ver genoeg van het object af staat.
Ik zou je dan ook willen vragen of je dit zou kunnen testen op een afstand van 10 meter of meer, desnoods gewoon 1 van de buitenlucht in het donker en met flitser.
Als je dan een volledig zwarte foto met sterren krijgt, dan ben ik blij verrast.
Met mijn Xiaomi gaat dit zonder problemen, bij de Z1c van mijn vriendin gaat wordt het bijna volledig blauw.
Het kan zijn dat je dit niet in alle normale omstandigheden zal merken, maar als je de flitser per ongeluk aan hebt staan bij binnen feesten, dan kan je achteraf slechte foto's krijgen. Ik geef wel als tip aan, probeer met je mobiel zo min mogelijk foto's met flitser te maken. Zonder flitser zien veel foto's er alsnog goed uit.
Mijn vriendin merkte overigens bij een bruiloft het probleem ook direct, ik heb dan ook aangeraden om de flitser die avond uit te zetten.
Hier een aantal van mijn foto voorbeelden:
Met het roze toestel:
Kiswum in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"
Sinds deze melding is er een witte telefoon in gebruik en zijn de voorbeelden van 3 verschillende kleuren telefoons toegevoegd.
@Ambroos, wat is eigenlijk de laatste status, je had het in je laatste bericht dat er een oplossing zou zijn voor mensen met dit probleem?
Ik zou je dan ook willen vragen of je dit zou kunnen testen op een afstand van 10 meter of meer, desnoods gewoon 1 van de buitenlucht in het donker en met flitser.
Als je dan een volledig zwarte foto met sterren krijgt, dan ben ik blij verrast.
Met mijn Xiaomi gaat dit zonder problemen, bij de Z1c van mijn vriendin gaat wordt het bijna volledig blauw.
Het kan zijn dat je dit niet in alle normale omstandigheden zal merken, maar als je de flitser per ongeluk aan hebt staan bij binnen feesten, dan kan je achteraf slechte foto's krijgen. Ik geef wel als tip aan, probeer met je mobiel zo min mogelijk foto's met flitser te maken. Zonder flitser zien veel foto's er alsnog goed uit.
Mijn vriendin merkte overigens bij een bruiloft het probleem ook direct, ik heb dan ook aangeraden om de flitser die avond uit te zetten.
Hier een aantal van mijn foto voorbeelden:
Met het roze toestel:
Sinds deze melding is er een witte telefoon in gebruik en zijn de voorbeelden van 3 verschillende kleuren telefoons toegevoegd.
@Ambroos, wat is eigenlijk de laatste status, je had het in je laatste bericht dat er een oplossing zou zijn voor mensen met dit probleem?
[ Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 11-05-2014 21:13 . Reden: voorbeeld posts toegevoegd ]
Heb het druk gehad, zal eens kijken of ik vanavond wat foto's kan nemen. Ben tot nu toe overigens erg positief de telefoon. Snel en makkelijk in gebruik.[b][message=42208083,noline]
Spot on Kiswum: Als de afstand tot een reflecterend object groter wordt, neemt de kans op flashbleed toe: de verhouding 'lekkend-flits-licht-via-de-behuizing' vs 'belichte objecten' verschuift, waardoor de flash-bleed pas goed zichtbaar wordt bij objecten op afstand, of bij objecten die zeer weinig licht weerkaatsen.
--
Overigens: Die éne reactie waar iemand meldt dat de reparatie niet heeft geholpen lijkt mij niet voldoende bewijs dat Sony het probleem niet oplost indien een telefoon wordt terug gestuurd. D'r zullen toch wel méér mensen zijn geweest die de telefoon ter reclamatie terug hebben gestuurd?
--
Overigens: Die éne reactie waar iemand meldt dat de reparatie niet heeft geholpen lijkt mij niet voldoende bewijs dat Sony het probleem niet oplost indien een telefoon wordt terug gestuurd. D'r zullen toch wel méér mensen zijn geweest die de telefoon ter reclamatie terug hebben gestuurd?
[ Voor 34% gewijzigd door JayPe op 12-05-2014 11:02 . Reden: haakjes toegevoegd + commentaar op 'niet repareren' ]
Bedankt voor het verduidelijken van mijn gedachtenJayPe schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:24:
1 reactie zegt inderdaad niet zoveel en ik hoop dat er nog meer meningen komen van mensen die hebben gemeld dat het niets heeft geholpen, tot op heden heb ik dan ook weinig andere reacties gelezen van mensen waarbij het probleem voor 100% is opgelost.
Mensen klagen natuurlijk liever eerder, dan dat ze online aangeven wat er allemaal wel goed werkt.
Ik hoop eigenlijk ook dat mensen van hier een mening kunnen geven over de reparatiewerkzaamheden die door het servicecenter zijn uitgevoerd. Voor zover ik weet is er niet direct een winkel waar men naartoe kan om hun telefoon te "repareren".
Voor Samsung weet ik dat ik bij bijvoorbeeld PHC in Eindhoven terecht kon. Dat is namelijk een officiele servicecentrum en bij grote problemen sturen zij de toestellen door naar Dynafix in Nuth of een bedrijf in België.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat flashbleed iets te maken heeft met reflecterende objecten. Er moet al een grote spiegel staan om zo'n blauwe waas in een lenselement te krijgen.
Als het variabel is met afstanden in een beeld, lijkt het mij obviously meer te maken hebben met autofocus. Een focusmechanisne werkt meestal door de lens (of lenzen) binnenin het objectief te verschuiven richting beeld. Waarschijnlijk schuift de lens bij beelden vanaf 10m of verder een fractie van een millimeter naar voor, waardoor de lens last krijgt van flitslicht dat in de behuizing zit. Bij close-ups is er blijkbaar minder flash bleed, omdat de lens dan dichter moet focussen en bijgevolg meer in de behuizing schuift en de flashbleed geen invloed meer heeft.
Maar nogmaals, zelf geen enkele vorm van flashbleed.
Als het variabel is met afstanden in een beeld, lijkt het mij obviously meer te maken hebben met autofocus. Een focusmechanisne werkt meestal door de lens (of lenzen) binnenin het objectief te verschuiven richting beeld. Waarschijnlijk schuift de lens bij beelden vanaf 10m of verder een fractie van een millimeter naar voor, waardoor de lens last krijgt van flitslicht dat in de behuizing zit. Bij close-ups is er blijkbaar minder flash bleed, omdat de lens dan dichter moet focussen en bijgevolg meer in de behuizing schuift en de flashbleed geen invloed meer heeft.
Maar nogmaals, zelf geen enkele vorm van flashbleed.
Dus jij kan bevestigen dat je een nacht foto van de lucht kunt maken met flits?
Het klinkt eigenlijk best geloofwaardig. Als het aan de flitser+achterkant zou liggen dan zou je het altijd moeten merken denk ik.
Ik zal het nog eens herhalen voor de 3de maal: ja.Kiswum schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:37:
Dus jij kan bevestigen dat je een nacht foto van de lucht kunt maken met flits?
Het lijkt mij een combinatie van flitser, plastiek achterkant, rand om de lens zelf, diepte van de lens en de focus.R____D schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:52:
Het klinkt eigenlijk best geloofwaardig. Als het aan de flitser+achterkant zou liggen dan zou je het altijd moeten merken denk ik.
Focus en flitser zijn natuurlijk onschuldig, die doen gewoon hun werk zoals het hoort. De fout ligt meer in het design/behuizing.
Maar als ik rond kijk, is het eenvoudig op te lossen met een permanent marker. En het is duidelijk dat niet iedereen er last van heeft.
Ik moest het specifiek vragen, want vaak wordt er te makkelijk gezegd dat er niets aan de hand is, maar als de testscenario daadwerkelijk wordt uitgevoerd, dan blijkt het achteraf alsnog aanwezig te zijn.
Want er rijst bij mij de vraag, wat is er dan zo speciaal aan jouw toestel dat je dit probleem niet hebt?
Zou je dan voor mijn geruststelling een foto kunnen plaatsen?
Uiteraard ben je hierin niet verplicht hoor
Ik zal je bij deze ook met rust laten
Want er rijst bij mij de vraag, wat is er dan zo speciaal aan jouw toestel dat je dit probleem niet hebt?
[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 12-05-2014 21:38 ]
Beetje vreemde vraag, alsof dat iets is waarover ik zou liegen.Kiswum schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:33:
Ik moest het specifiek vragen, want vaak wordt er te makkelijk gezegd dat er niets aan de hand is, maar als de testscenario daadwerkelijk wordt uitgevoerd, dan blijkt het achteraf alsnog aanwezig te zijn.
Maar hier is ie dan. Recht uit de camera.
Duidelijk gefocust op de maan dus >10m en stuk van m'n buitenkant dakvenster onderaan zodat je duidelijk zit dat er geen blauwe zweem is.
Wat ik wel opmerkte was dat als ik foto nam met flits én zonder flits van alleen de maan en zonder dakraam, dat de foto met flits - die uiteraard géén enkele invloed heeft in de foto wegens geen enkel object dat geraakt wordt door het flitslicht wegens duizende km's ver - er blauwer uit zag over de hele lijn. Maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de wit en/of kleurbalans van de beeldverwerking die niet snapt waarom er geen flitslicht is in de foto en dit verwachtte.
Er zijn berichten dat de 'volledige automagische modus' de witbalans niet zo goed instelt, waardoor foto's er 'blauwig' uitzien, en dat dit soms foutief wordt aangezien voor de flashbleed.
Ik heb het zelf met een compleet andere telefoon: in een lederen hoesje, waarin de uitsnede van de camera + flitser niet 'ruim' genoeg is; reflectie van de hoes, dicht bij de lens, geeft een (bruine) waas, vanwege het bruine hoesje..
Boven: in het hoesje, onder: zonder hoesje:
Voorbeeld foto:
(let op: Het gaat hierbij dus niet om flash-bleed van een Z1 Compact, maar een Xperia S in een nep-lederen-Nillkin bookletcover)
Afstand: +/- 3 meter.
Als ik een foto maak van mijn toetsenbord is er géén verschil te zien tussen 'met of zonder' hoesje: Als het reflecterende object (toetsenbord) zich op korte afstand van de camera bevind, is de hoeveelheid licht die vanaf het object terug komt, voldoende groot om de kleine fractie licht die door het hoesje wordt gereflecteerd te overstemmen.
Nu wil ik niet beweren dat jouw telefoon dus flashbleed heeft; het is/kan ook gewoon de wit-balans zijn, máár het effect van een zeer blauwe foto bij gebruik van flits en een iet wat grote afstand tot objecten in de omgeving => Flashbleed.
Anyhoe: Het gaat niet om de reflectie van objecten, maar om het ontbreken daarvan: Als er geflitst wordt terwijl de objecten in beeld ver weg staan, komt er géén of weinig flitslicht terug (zoals je zelf zegt: De maan is nogal verweg om jouw ledje te reflecteren). Omdat er géén flitslicht terug komt, maar er wel licht-lekkage van dichtbij optreedt, krijg je een waas over de foto.Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat flashbleed iets te maken heeft met reflecterende objecten. Er moet al een grote spiegel staan om zo'n blauwe waas in een lenselement te krijgen.
Ik heb het zelf met een compleet andere telefoon: in een lederen hoesje, waarin de uitsnede van de camera + flitser niet 'ruim' genoeg is; reflectie van de hoes, dicht bij de lens, geeft een (bruine) waas, vanwege het bruine hoesje..
Boven: in het hoesje, onder: zonder hoesje:
Voorbeeld foto:

(let op: Het gaat hierbij dus niet om flash-bleed van een Z1 Compact, maar een Xperia S in een nep-lederen-Nillkin bookletcover)
Afstand: +/- 3 meter.
Als ik een foto maak van mijn toetsenbord is er géén verschil te zien tussen 'met of zonder' hoesje: Als het reflecterende object (toetsenbord) zich op korte afstand van de camera bevind, is de hoeveelheid licht die vanaf het object terug komt, voldoende groot om de kleine fractie licht die door het hoesje wordt gereflecteerd te overstemmen.
Daar heb je precies wat ik probeer aan te geven: Géén reflectie van een object dichtbij, maar wel flits => Blauwe waas. Je maan foto mét dakraam heeft op korte afstand van de camera een object dat reflecteert. De (eventuele) inwendige licht lekkage door de plastic achterkant wordt hier overstemt door het object dichtbij.Wat ik wel opmerkte was dat als ik foto nam met flits én zonder flits van alleen de maan en zonder dakraam, dat de foto met flits - die uiteraard géén enkele invloed heeft in de foto wegens geen enkel object dat geraakt wordt door het flitslicht wegens duizende km's ver - er blauwer uit zag over de hele lijn. Maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de wit en/of kleurbalans van de beeldverwerking die niet snapt waarom er geen flitslicht is in de foto en dit verwachtte.
Nu wil ik niet beweren dat jouw telefoon dus flashbleed heeft; het is/kan ook gewoon de wit-balans zijn, máár het effect van een zeer blauwe foto bij gebruik van flits en een iet wat grote afstand tot objecten in de omgeving => Flashbleed.
[ Voor 24% gewijzigd door JayPe op 12-05-2014 23:07 ]
@Mlazurro
Bedankt voor de foto, maar ondanks dat er duidelijk een groot object op <1 meter afstand is, lijkt het er goed uit te zien.
Ik zie overigens wel blauwe plekken in de lucht, maar dat is niet hetzelfde als een blauwe waas.
Met vrij zicht, zonder vrij zicht.
Bedankt voor de foto, maar ondanks dat er duidelijk een groot object op <1 meter afstand is, lijkt het er goed uit te zien.
Ik zie overigens wel blauwe plekken in de lucht, maar dat is niet hetzelfde als een blauwe waas.
Met vrij zicht, zonder vrij zicht.
[ Voor 30% gewijzigd door Kiswum op 12-05-2014 23:43 ]
@Kiswum ... Gefeliciteerd met het behalen van de gebruikers review top 5 op de voorpagina! Het was natuurlijk ook een zeer goede en uitgebreide review van de z1c
Sinds februari ben ik een tevreden eigenaar van mijn z1c (Android 4.4). Maar sinds 2 dagen heb ik een probleem waar ik geen antwoord op heb. Al mijn muziek (MP3) klinkt vanaf het ene op het andere moment vervormd. Stemmen klinken hol en veraf. Ik hoor veel galm en echo en er zijn geregeld glitches in het geluid.
Mijn eerste gedachte was een defecte koptelefoon. Maar een tweede koptelefoon (ander type) gaf exact hetzelfde probleem. Alle geluidseffecten (clear audio, equalizer) staan uit. Via de speaker klinkt het wel normaal.
De app die ik gebruik voor het afspelen is DS Audio (hoort bij mijn Synology NAS) maar ik heb het probleem ook met de Sony Walkman app. Lokaal afspelen of streamen via de NAS, het maakt geen moer uit, alles klinkt vervormd.
Ik begin nu te vermoeden dat mijn koptelefoon ingang niet lekker is. Aangezien ik geen bluetooth koptelefoon heb kan ik dit helaas niet uitsluiten.
Heeft het zin om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Zie ik dingen over het hoofd? Zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan proberen voordat ik hem retourneer?
Mijn eerste gedachte was een defecte koptelefoon. Maar een tweede koptelefoon (ander type) gaf exact hetzelfde probleem. Alle geluidseffecten (clear audio, equalizer) staan uit. Via de speaker klinkt het wel normaal.
De app die ik gebruik voor het afspelen is DS Audio (hoort bij mijn Synology NAS) maar ik heb het probleem ook met de Sony Walkman app. Lokaal afspelen of streamen via de NAS, het maakt geen moer uit, alles klinkt vervormd.
Ik begin nu te vermoeden dat mijn koptelefoon ingang niet lekker is. Aangezien ik geen bluetooth koptelefoon heb kan ik dit helaas niet uitsluiten.
Heeft het zin om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Zie ik dingen over het hoofd? Zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan proberen voordat ik hem retourneer?
Ifeman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:20:
Dag allen,
Ik heb na veel lezen op dit forum en andere websites, besloten om dit toestel te kopen en dat heb ik gedaan via phoneshop.nl. Daar zouden ze volgens een andere gebruiker toestellen hebben die geen last meer hebben van de flashbleed.
Op het labeltje achter het simkaart-slot staat: 14W17. Of er sprake is van een verhoogde ring rondom de lens weet ik niet zeker. Als ik er met mijn vinger overheen ga, voel ik wel dat de lens heel iets dieper ligt dan de ring. Ik zal vanavond een foto maken in het donker om te kijken of er sprake is van flashbleed.
Voor de geïnteresseerden hier wat foto's van de camera:

Ik heb na veel lezen op dit forum en andere websites, besloten om dit toestel te kopen en dat heb ik gedaan via phoneshop.nl. Daar zouden ze volgens een andere gebruiker toestellen hebben die geen last meer hebben van de flashbleed.
Op het labeltje achter het simkaart-slot staat: 14W17. Of er sprake is van een verhoogde ring rondom de lens weet ik niet zeker. Als ik er met mijn vinger overheen ga, voel ik wel dat de lens heel iets dieper ligt dan de ring. Ik zal vanavond een foto maken in het donker om te kijken of er sprake is van flashbleed.
Voor de geïnteresseerden hier wat foto's van de camera:

[ Voor 20% gewijzigd door C0rrie op 14-05-2014 16:05 ]
Het lijkt idd de koptelefoon ingang te zijn. Want draaien met de koptelefoon plug verergert of verhelpt juist de storing. Dat wordt dus rma. Balen ben ik hem een tijdje kwijt
@CorneeC, Ben benieuwd naar je resultaten. Ontdekte deze telefoon deze week en overweeg nu sterk om 'm aan te schaffen. Ondanks dat m'n Galaxy S2 nog prima voorziet in mijn behoeften, maar dat terzijde.
@CorneeC: zo op het eerste zicht geen opstaande rand rond de lens, bij mij ligt de lens ook een fractie dieper. Bij de nieuwere versie is het zwarte plastic rond de lens hetgene wat hoger ligt.
Buiten dit probleem ben ik nog altijd super tevreden met dit toestel. De accu gaat meestal 3 dagen mee en qua grootte is die perfect. Het laden met de magnetische kabel gaat ook goed, dus de klepjes hoef ik eigenlijk nooit te gebruiken.
Buiten dit probleem ben ik nog altijd super tevreden met dit toestel. De accu gaat meestal 3 dagen mee en qua grootte is die perfect. Het laden met de magnetische kabel gaat ook goed, dus de klepjes hoef ik eigenlijk nooit te gebruiken.
[ Voor 41% gewijzigd door SToRM666 op 14-05-2014 20:47 ]
@Pim_smeets, Gister was ik niet in staat om een foto te maken, dus zal ik dat vanavond doen. De telefoon bevalt zeer goed tot op heden.
@SToRM666, Ja, dat vermoeden had ik al. Dit zou dus betekenen dat het weeknummer er niet toe doet? Want het 'gerucht' ging dat telefoons vanaf 14W11 vernieuwd zijn. Ik heb zojuist mijn magnetische kabel binnen! Eindelijk die klepjes met rust laten en tot nu toe gaat het laden goed. Ik las eerder dat je de telefoon in ruststand moet neerleggen, maar ik kan de telefoon gewoon gebruiken (met beleid) zonder dat de kabel losschiet.
De kabel heb ik hier besteld: http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649
Vanavond laat zal ik de foto's in het donker eens uploaden.
@SToRM666, Ja, dat vermoeden had ik al. Dit zou dus betekenen dat het weeknummer er niet toe doet? Want het 'gerucht' ging dat telefoons vanaf 14W11 vernieuwd zijn. Ik heb zojuist mijn magnetische kabel binnen! Eindelijk die klepjes met rust laten en tot nu toe gaat het laden goed. Ik las eerder dat je de telefoon in ruststand moet neerleggen, maar ik kan de telefoon gewoon gebruiken (met beleid) zonder dat de kabel losschiet.
De kabel heb ik hier besteld: http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649
Vanavond laat zal ik de foto's in het donker eens uploaden.
Ik heb volgens mij bij dezelfde persoon die kabel besteld. Op zich kun je m nog gewoon oppakken, je moet enkel uitkijken dat de connector niet naar voor of achter kan knikken want dan schiet die gemakkelijk los. Voor de rest vind ik het wel veel handiger dan zo'n dock.
Thanks @CorneeC: Ik heb ook deze magnetische kabel besteld
. Die van GSMpunt.nl vind ik toch best wel snel los schieten (en dat ie kan kantelen is bijna niet te voorkomen, behalve met een nog sterkere magneet).
Voor op het nachtkastje ben ik iig wel blij met het dock dat ik gekocht heb.
Voor op het nachtkastje ben ik iig wel blij met het dock dat ik gekocht heb.
Ik heb ook de magnetische kabel, heb wel het idee dat het laden wat langzamer gaat. Merken jullie dat ook?
Ik heb nu verschillende exemplaren, maar volgens mij zijn al die magnetische connectoren conform hetzelfde design, of heb ik het mis? Je zou toch zeggen dat iets beter passends voor de Z1 Compact te maken is.
Afgelopen nacht om 00.50 uur heb ik nog wat foto's gemaakt van de lucht. Alle foto's zijn gemaakt met automatische instellingen en zonder hoesje (telefoon is tevens zwart).
http://freebits.nl/images/2014/05/16/DSC_0019.jpg
http://freebits.nl/images/2014/05/16/DSC_0022.jpg
http://freebits.nl/images/2014/05/16/DSC_0024.jpg
http://freebits.nl/images/2014/05/16/DSC_0026.jpg
De kwaliteit is natuurlijk verre van goed (heb de foto's vrij snel genomen), maar is er sprake van flashbleed?
@FortyOne, Ik zou het eigenlijk niet goed weten. Gistermiddag vond ik dat het laden even snel ging als met een vaste kabel. Omdat ik eigenlijk alleen 's nachts oplaad, let ik er niet goed op.
http://freebits.nl/images/2014/05/16/DSC_0019.jpg
http://freebits.nl/images/2014/05/16/DSC_0022.jpg
http://freebits.nl/images/2014/05/16/DSC_0024.jpg
http://freebits.nl/images/2014/05/16/DSC_0026.jpg
De kwaliteit is natuurlijk verre van goed (heb de foto's vrij snel genomen), maar is er sprake van flashbleed?
@FortyOne, Ik zou het eigenlijk niet goed weten. Gistermiddag vond ik dat het laden even snel ging als met een vaste kabel. Omdat ik eigenlijk alleen 's nachts oplaad, let ik er niet goed op.
[ Voor 5% gewijzigd door C0rrie op 16-05-2014 09:38 ]
@CorneeC: Foto 2 en 3 lijken met duidelijke gevallen val flash bleed!
Overigens heb ik zelf ook nog even getest met mijn zwarte Z1c: En helaas, ik blijk dus toch ook last te hebben van de flash bleed
. Ik kom het in de dagelijkse praktijk blijkbaar niet tegen, maar inderdaad lijkt het probleem dus op te treden als de focus op 'oneindig' staat.
Overigens heb ik zelf ook nog even getest met mijn zwarte Z1c: En helaas, ik blijk dus toch ook last te hebben van de flash bleed
Ben er nog steeds niet over uit of dit nu een refresh is, of gezien moet worden als Z2 Compact:
Identieke specs, twee nieuwe kleuren en vooralsnog alleen in Japan verkrijgbaar...
Identieke specs, twee nieuwe kleuren en vooralsnog alleen in Japan verkrijgbaar...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
@CorneeC; thanks voor de moeite. Weet niet of we nou mogen concluderen dat dit bericht niet klopt. En dat productie na 14w11 helemaal niks zegt over een eventuele fix.
Ik wacht in ieder geval nog even met de aanschaf van de Z1c op het toestel hierboven. Als het een Z2 compact blijkt te zijn zal de Z1c ongetwijfeld in prijs worden verlaagd. En als het een fix is, is dat een een hele mooie.
Ik wacht in ieder geval nog even met de aanschaf van de Z1c op het toestel hierboven. Als het een Z2 compact blijkt te zijn zal de Z1c ongetwijfeld in prijs worden verlaagd. En als het een fix is, is dat een een hele mooie.
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen