Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok op een re-launch van de Z1, in nieuwe kinky kleurtjes, goedkoper in de markt gezet and that's it.

Een refresh zou wel een spec-bump hebben gekregen, bijvoorbeeld Snapdragon 801 en 3GB RAM...
Een Z2 Compact zou wel aangepast zijn, andere hardware, nieuwe features, dat is het ook niet. Weird :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
@pim_smeets; Graag gedaan. Inderdaad, het lijkt erop dat de productieweek er niet toe doet. Nou vind ik het zelf niet zo erg, omdat ik 's avonds vrijwel nooit foto's maak, maar alsnog jammer. Overdag schiet ie wel mooie plaatjes vind ik.

@CLB, als het om een re-launch zou gaan, dan is de camera nog steeds niet aangepast of wel? Ik zie geen verhoogde ring or iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
@CorneeC, bedankt voor de foto's! Het is/lijkt minder erg dan bij mij, maar de 2e en 3e foto zijn niet geheel zoals het hoort. Dit kun je merken als je hetzelfde zou proberen met een andere telefoon, dan zal het gewoon geheel zwart moeten blijven.
Zoals je zegt, in de praktijk gebruik je deze instellingen niet vaak. Het is alleen jammer dat het aanwezig is.

Iemand op Tweakers heeft gisteren bij mij aangegeven dat hij zijn telefoon op laat sturen. Sony heeft ons namelijk een mail gestuurd dat het verschijnsel via een reperatieverzoek gerepareerd kan worden.
Deze persoon zal hopelijk snel weten of het is opgelost.
Sony kon mij geen garantie geven dat het probleem opgelost zou worden als ik hem ter reperatie aan zou bieden.

p.s. de Z1, Z2 en Z1f gebruiken glas, wellicht is daardoor een verhoging ook niet nodig bij deze A2

@CLB, ik denk dat dit de Z2 compact zal worden:
http://www.techradar.com/...ready-on-the-way--1239773

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 16-05-2014 13:22 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
Als je mij/ons op de hoogte hiervan kan houden, zou dit erg gewaardeerd worden! Wie weet stuur ik mijn toestel dan ook op. :)
Kiswum schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:21:
@CorneeC, bedankt voor de foto's! Het is/lijkt minder erg dan bij mij, maar de 2e en 3e foto zijn niet geheel zoals het hoort. Dit kun je merken als je hetzelfde zou proberen met een andere telefoon, dan zal het gewoon geheel zwart moeten blijven.
Zoals je zegt, in de praktijk gebruik je deze instellingen niet vaak. Het is alleen jammer dat het aanwezig is.

Iemand op Tweakers heeft gisteren bij mij aangegeven dat hij zijn telefoon op laat sturen. Sony heeft ons namelijk een mail gestuurd dat het verschijnsel via een reperatieverzoek gerepareerd kan worden.
Sony kon mij geen garantie geven dat het probleem opgelost zou worden als ik hem ter reperatie aan zou bieden.

p.s. de Z1, Z2 en Z1f gebruiken glas, wellicht is daardoor een verhoging ook niet nodig bij deze A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat komt goed, als ik een oplossing heb, dan deel ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:48
Kiswum schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:21:

Dit word hem ws : http://www.gsmarena.com/s..._ntt_docomo-news-8522.php

De Z1C is zijn leven ook begonnen als Z1F( in Japan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is toch dezelfde als ik link...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat klopt CLB, jouw link is het zelfde als die van Shyne.
(http://androidworld.nl/nieuws/fotos-xperia-a2/)

Die van mij gaat echter over een andere Sony, eentje waarvan ik denk dat het de echte Z2 compact wordt :)

De links die jullie plaatsten tonen geen verschillen met de Z1 compact, op de kleur na dan. Wat mij betreft hinten al deze artikelen onterecht naar een Z2 compact. Helaas nemen veel sites dit ook weer makkelijk over zoals nu.nl

Ik vind deze benaming niet alleen onterecht vanwege de link die ik heb gestuurd, maar eigenlijk doordat er geen overeenkomsten zijn met de huidige Z2.

De grote verschillen tussen de Z1 en Z2 zijn:
- Schermformaat
- Frontcam
- Processor Snapdragon 801 vs 800
- Accu
http://www.phonearena.com...peria-Z1/phones/8323,8000

Het verschil tussen Z1f/compact en de A2
- De kleur

Weten jullie trouwens wat ik denk?
Ik denk dat de A2 gewoon een Z1f is, die speciaal voor Docomo is gemaakt, dit komt wel vaker voor.
Denk maar eens aan de Xperia SX, deze is volgens mij alleen via Docomo beschikbaar gesteld.
http://www.kyoex.com/docomo-sony-so-05d-xperia-sx/

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 16-05-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:31
(jarig!)
In dat laatste zou je best eens gelijk kunnen hebben. Ook ik betwijfel of deze echt zo grootschalig uit gaat komen als de Z1 compact. Hij voegt namelijk nauwelijks wat toe tov. de Z1c. Dan kan Sony net zo goed de Z1c wat goedkoper aan gaan bieden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466422

FortyOne schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:18:
Ik heb ook de magnetische kabel, heb wel het idee dat het laden wat langzamer gaat. Merken jullie dat ook?
Met magneetkabel gaat het laden.bij mij ook erg.langzaam.
Vannacht in 7 uur maar 45% bijgeladen. Bij het wakker worden dus nog geen.volle telefoon :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:20
Anoniem: 466422 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Met magneetkabel gaat het laden.bij mij ook erg.langzaam.
Vannacht in 7 uur maar 45% bijgeladen. Bij het wakker worden dus nog geen.volle telefoon :-(
Dan heb je een slechte kabel. Die van mij laad even snel* als de gewone Sony kabel.

*niet merkbaar langzamer/sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Same here :). Gaat gewoon op 'normale' snelheid met de magneetkabel van gsmpunt.nl en de namaak-dock.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hier ook geen problemen gehad. waarschijnlijk is het een slechte kabel of het contact was niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De mijne is ook in iets meer dan 2 uur vol met de magnetische kabel.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga als de.accu bijna leeg is een nieuwe poging doen met de magnetische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Z1 Compact nu een week en ik ervaar een enorme ruis tijdens het bellen op het moment dat de gesprekspartner spreekt.

- op het moment dat de ander stil is dan is er geen ruis, maar zordra hij/zei iets zegt klinkt het of er hard is de microfoon wordt geblazen.
- Met dezelfde sim-kaart in mijn Galaxy S2 heb ik er geen last van, dus het lijkt me niet aan het netwerk te liggen.
- Met een headset aangesloten of het geluid via de (grote onderste) speaker is de ruis er niet, dus een probleem met de kleine speaker bij het oor?
- ik heb de functies "spraakverbetering" en "ruisonderdrukking" geprobeerd, maar merk daarbij geen verschil.
- de telefoon draait op 4.4.2 met buildnr 14.3.A.0.757 . Volgens mij de nieuwste versie.

Iemand dezelfde ervaring? Mogelijke oplossing?
Zijn er manieren om als test de speaker bij het oor te gebruiken zonder dat ik een telefoongespek voer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
Er is een diagnostics menu waarmee je onderdelen kan testen, zit ergens in je hoofdmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de testfunctie gevonden _REMCO_ ,"over de telefoon" => "diagnostische gegevens" => "apparaat testen" => "oorspeaker"

Bij de test van de oorspeaker wordt er een ringtone afgespeeld waardoor het moeilijk te bepalen is, maar het lijkt alsof de ruis er bij deze test niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
Ik heb nu ook last van langzaam magnetisch opladen. Afgelopen nacht in 8 uur tijd is de accu van 20% naar 30% gegaan. De link die ik eerder meldde (zie hieronder) dus niet gebruiken voor het kopen van zo'n kabeltje. Excuses aan degene die mijn link heeft gebruikt. Als het goed is kan je de kabel nog terugsturen en je geld terugkrijgen.

http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649

SToRM666 en Kiswum, waar hebben jullie de kabel vandaan? :)

[ Voor 10% gewijzigd door C0rrie op 18-05-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Oops... ik heb hem ook juist bij jouw verkoper besteld :{ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
@CorneeC mijn kabel komt hier vandaan. Alleen betalen met PayPal en het duurt een flinke poos voordat je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kiswum schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:42:
Backprotectors, ik heb een aantal dagen geleden deze protector besteld en zojuist op onze nieuwe witte Xperia geplakt, mocht je er een aantal nodig hebben, dan kan ik deze in ieder geval aanraden:

http://www.ebay.nl/itm/35..._trksid=p3984.m1497.l2649

Verder heb ik op dezelfde dag ook een usb kabel besteld op aanraden van iemand hier op GOT, ik heb hem nog niet binnen, maar dat zal ook niet lang meer duren. Hier de link":
http://www.ebay.nl/itm/19..._trksid=p3984.m1497.l2649
Hier de protector en de oplaadkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Ik laat die kabel van phones-gadgets toch maar binnen komen. Misschien is mijn exemplaar wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:02:
Wat mij betreft hinten al deze artikelen onterecht naar een Z2 compact.
Helaas nemen veel sites dit ook weer makkelijk over zoals nu.nl
Dat is niet echt helaas imho...
Als Sony niet duidelijk laat weten hoe ze een telefoon in de markt zetten krijg je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
eymey schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:42:
Ik laat die kabel van phones-gadgets toch maar binnen komen. Misschien is mijn exemplaar wel goed :)
Ik hoop het voor je! Ik heb gisteren een e-mail verstuurd met de vraag of ik mijn geld kon terugkrijgen of dat er een andere oplossing was. Binnen een half uur kreeg ik antwoord en mij werd verteld dat er direct een nieuwe kabel op de post werd gedaan. Ze zeiden nog weinig klachten binnen te hebben gekregen m.b.t. langzaam laden.

Stel dat jouw kabel niet werkt, dan kan je alsnog de verkoper een e-mail sturen en kijken of hij je kan helpen :)

@Kiswum, daar heb ik hem ook vandaan. Kennelijk heb ik dan een defecte kabel of iets dergelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door C0rrie op 19-05-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Mja, wat me (ook aan bv. die kabel van gsmpunt.nl ) opvalt is dat zulke goedkope kabeltjes vaak ook zo dun zijn.

Kan me dus wel voorstellen dat als er ook maar even een contactje niet goed is gesoldeerd (of bij ondeugdelijke trek ontlasting), het al snel fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb m daar ook vandaan, geen problemen ermee tot nu toe. Misschien een overbodige vraag, maar hoe heb je m aangesloten? Met de kabel naar boven of naar beneden langs het toestel?

[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 19-05-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
SToRM666 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:29:
[...]

Ik heb m daar ook vandaan, geen problemen ermee tot nu toe. Misschien een overbodige vraag, maar hoe heb je m aangesloten? Met de kabel naar boven of naar beneden langs het toestel?
Ik heb ze op beide manieren aangesloten. Voornamelijk met de kabel naar beneden (richting de onderkant van het toestel). Ik vroeg mijzelf af of het invloed zou kunnen hebben. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:14
Er is alleen maar 1 manier waarop de kabel goed aangesloten kan worden. Dat is volgens mij met de kabel naar beneden.
Als je de kabel er andersom op doet, dan loop je het risico dat de telefoon spontaan gaat rebooten. (misschien dat de kabel dan ook langzamer laadt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
Ja, dat rebooten heb ik een paar keer meegemaakt. Maar dat gebeurt ook wanneer ik de kabel (naar beneden gericht) er niet in één keer op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Hmmm... Rebooten heb ik nooit gehad, maar ik gebruik de stekker ook altijd met de kabel naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

avec_style schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:50:
Er is alleen maar 1 manier waarop de kabel goed aangesloten kan worden. Dat is volgens mij met de kabel naar beneden.
Als je de kabel er andersom op doet, dan loop je het risico dat de telefoon spontaan gaat rebooten. (misschien dat de kabel dan ook langzamer laadt?)
Correct. Het is uberhaupt knap om de kabel verkeerd aan te sluiten want 1 contact is rond en de ander ovaal. Op de magneet stekker is dit ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe de bestanden op de SD kaart opgeslagen worden? Via de optie 'files overbrengen naar de SD kaart' heb ik foto's en muziek overgezet naar de SD kaart. Als ik via een File Explorer op de telefoon navigeer dan staan alle bestanden in de juiste mappen. Echter als ik navigeer via mijn pc (USB connectie) dan zie ik wel de mappen staan, alle bestanden worden echter getoond op de root van de SD kaart. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 12:16
b_verberne schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:32:
Weet iemand hoe de bestanden op de SD kaart opgeslagen worden? Via de optie 'files overbrengen naar de SD kaart' heb ik foto's en muziek overgezet naar de SD kaart. Als ik via een File Explorer op de telefoon navigeer dan staan alle bestanden in de juiste mappen. Echter als ik navigeer via mijn pc (USB connectie) dan zie ik wel de mappen staan, alle bestanden worden echter getoond op de root van de SD kaart. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?
Had ik in het begin ook. Is op een gegeven moment 'vanzelf' overgegaan. Welke versie van Android heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Afgelopen maandag warmte probleem, accu loopt zeer snel leeg, terug naar fabrieksinstellingen en probleem leek opgelost. Vandaag wederom zelfde probleem, touchscreen reageert traag, accu vanochtend om 8.00 uur op 100%, nu 16.25 uur op 38%, 1 telefoontje gepleegd (5 minuten) paar sites en mail bekeken, meer niet.
Lijkt op probleem wat ik ooit had met mijn oude HTC, moederbord vervangen en probleem opgelost.
Meer bezitters met identieke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
heb je na de factory reset dezelfde apps weer terug op je telefoon gezet?
Het zou kunnen dat 1 van deze apps zorgt voor een hangend proces.

Ik gebruik zelf altijd betterbatterystats om dit soort zaken te analyseren.
Op XDA kun je een gratis versie van deze app vinden. (effe googlen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Heb je een backup van voor de problemen? Dan zou je die erop kunnen zetten met de PC Companion. Als het aan Android ligt zal fabrieksinstellingen terugzetten niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Ik ga aan de slag met jullie tips, ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Ieder geval een grote boosdoener, die energie opvreet:
Weer & Klok Widget for Android
Vanavond en vannacht even kijken hoe het verder gaat met de accu (zonder oplader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kastermaster schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:07:
[...]

Had ik in het begin ook. Is op een gegeven moment 'vanzelf' overgegaan. Welke versie van Android heb je?
Ik heb versie 4.4.2 erop staan. Het rare is dat het via de telefoon wel allemaal in de juiste mappen lijkt te staan. Ik zal het eens verder aan kijken, ik heb er op zich niet zo veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kom maar op:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gjDFlNj4Yc1oXybAyEtcRkBQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinop
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 13:20
Moeten ze eerst nog ff de z2 compact uitbrengen :P (Tenzij sony de A2 als Z2 rekent..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Vandaag de magnetische laadkabel van "phones-gadgets" binnen gekregen. En meteen even uitgeprobeerd met een 4-poorts usb voedingsstation van "Stenmark" (recent op 1dayfly) met 2x 2,1A poorten en 2x 1A poorten.

In de 1A poort krijg ik ong. 14% per half uur erbij. In de 2,1A poort is dit ong. 24%

Lijkt mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
surfing john schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:46:
Ieder geval een grote boosdoener, die energie opvreet:
Weer & Klok Widget for Android
Vanavond en vannacht even kijken hoe het verder gaat met de accu (zonder oplader)
Vannacht in vliegtuigmodus slechts 2% terugloop, vanaf 7.30 uur volledig in gebruik nu 7% verbruik, ziet er hoopvol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Misschien hier last van?

http://androidworld.nl/nieuws/hangouts-trekt-accu-leeg/

Bij mij is het niet echt "accu leeg trekken", maar heb wel het idee dat het de laatste periode wat rapper gaat dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Laatst online: 04-06 12:16
b_verberne schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:07:
[...]

Ik heb versie 4.4.2 erop staan. Het rare is dat het via de telefoon wel allemaal in de juiste mappen lijkt te staan. Ik zal het eens verder aan kijken, ik heb er op zich niet zo veel last van.
Staat er toevallig een update voor PC Companion klaar? Misschien ligt het daar aan. Zoals eerder opgemerkt was het probleem 'spontaan' verdwenen, maar ik had automatisch updaten aan staan, of er in ieder geval geen aandacht aan geschonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466422 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:48:
Ik heb mijn Z1 Compact nu een week en ik ervaar een enorme ruis tijdens het bellen op het moment dat de gesprekspartner spreekt.

- op het moment dat de ander stil is dan is er geen ruis, maar zordra hij/zei iets zegt klinkt het of er hard is de microfoon wordt geblazen.
- Met dezelfde sim-kaart in mijn Galaxy S2 heb ik er geen last van, dus het lijkt me niet aan het netwerk te liggen.
- Met een headset aangesloten of het geluid via de (grote onderste) speaker is de ruis er niet, dus een probleem met de kleine speaker bij het oor?
- ik heb de functies "spraakverbetering" en "ruisonderdrukking" geprobeerd, maar merk daarbij geen verschil.
- de telefoon draait op 4.4.2 met buildnr 14.3.A.0.757 . Volgens mij de nieuwste versie.

Iemand dezelfde ervaring? Mogelijke oplossing?
Zijn er manieren om als test de speaker bij het oor te gebruiken zonder dat ik een telefoongespek voer?
Een nieuwe simkaart heeft geen verschil gemaakt, nog steeds te veel ruis.
Van de winkel een nieuw exemplaar gekregen, maar die gaf dezelfde storing. Beide toestellen waren van week 4-2014.
Uiteindelijk vandaag het toestel geruild voor een S5, nette service van Coolblue. Nu bel ik weer zonder ruis.

Ik vind het heel erg jammer want ik vond de Z1 Compact een mooi toestel met ideale combi van specs en afmeting. Nu dus "helaas" een groot toestel. Ik durfde het na deze ervaring met twee slechte Z1 Compacts niet aan om voor een andere Sony te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojoh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-04 23:07
Hallo.. M'n z1 compact begint nu wel heel raar te doen.. Zodra ik hem aan de lader doe dan begint hij te flippen.. bv. kan mn ontgrendelingspatroon niet meer doen.. Mn lockscreen gaat spontaan aan en uit.. Als ik hem uit zet dan gaat het sony logo spontaan aan en uit.. en als hij een tijd aan de lader zit krijg ik op een gegeven moment de melding: Batterij laadt niet op. De aangesloten energiebron is onvoldoende. De batterij raakt sneller leeg dan deze wordt opgeladen. Ga tijdens het opladen spaarzaam met uw apparaat om. 8)7 8)7 WTF????? Ik kan hem alleen opladen als hij precies de battpercentage heeft van 1%.. vreeeemd!!! |:( Maar dan laadt hij wel goed op.. Nou had ik met sony gesproken en natuurlijk zeggen ze van probeer eerst geforceerd sluiten als dat niet werkt back up maken en herstellen en als dat niet werkt alles terug naar fabrieksinstellingen.. ok!! Alles gedaan en nog steeds hetzelfde probleem plus dat ie nou binnen 3 sec zn scherm uitzet.. :? :? Heeft iemand nog suggesties?? Ik heb m besteld bij typhone. En echt geloof me voor dit gedoe is het echt een top toestel!!! Ben hier echt ziek van!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Heb je verschillende USB kabels geprobeerd?
Misschien is de kabel wel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojoh
yup..!! ook al geprobeerd.. Heb ook nog aan de laptop,ander huis(je weet het maar nooit) :X :X geprobeerd..

[ Voor 60% gewijzigd door Mojoh op 23-05-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
Je laadt de telefoon op door middel van een normale USB-kabel of via een magnetische kabel? Ik heb die melding dat de aangesloten energiebron onvoldoende was ook gekregen toen ik de magnetische kabel op verschillende manieren probeerde te bevestigen. Daarna ging het opladen ook zeer langzaam.

Ik heb Phone Gadgets trouwens een e-mail gestuurd dat mijn kabel niet meer goed werkte en binnen een half uur kreeg ik antwoord dat een nieuwe kabel verzonden zal worden. Deze kreeg ik gisteren binnen en gelukkig laadt de telefoon weer snel op (magnetisch). Toch wel service van ze! @Mojoh, ik hoorde dat er een reset knop zit achter het klepje van de sim-kaart. Ik weet niet precies wat dat doet met je toestel, maar daar zou je wat meer informatie over kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 15:16

JayPe

Ondertitel

@Mojoh, ik hoorde dat er een reset knop zit achter het klepje van de sim-kaart. Ik weet niet precies wat dat doet met je toestel, maar daar zou je wat meer informatie over kunnen zoeken.
http://sony-xperia.mobi/e...act-hard-reset-button.jpg

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Mojoh schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:11:
Hallo.. M'n z1 compact begint nu wel heel raar te doen.. Zodra ik hem aan de lader doe dan begint hij te flippen.. bv. kan mn ontgrendelingspatroon niet meer doen.. Mn lockscreen gaat spontaan aan en uit.. Als ik hem uit zet dan gaat het sony logo spontaan aan en uit..

<KNIP>

Ben hier echt ziek van!!
Wellicht is je lader defect. Mijn Xperia S is ook gevoelig voor de lader. De originele laders van Sony doen het prima, maar als ik een el-cheapo blokje gebruik, of een brakke USB hub, dan gaat 't scherm flippen, of in de auto; aan een rans-usb-plug: geluid storen, ruitenwissers hoor ik dan op de radio enzo.

En: Resetknop om de boel een battery-pull te geven ( bij de Xperia S was het powerknop + volume omhoog een seconde of 10 vasthouden, tot 3x vibratiealarm afging ) kan ook helpen..

Als laatste: Ziek zijn van een defect apparaat: Neem even afstand, doe een meditatie-oefening, ga een stukje joggen ofzo, trap tegen een balletje, en kijk eens of het beter gaat. Nog steeds ziek? Je bent te veel gehecht aan je materiele zaken. Get a life :+ 8)7

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00

KL643

beeldaandemuur

Ben nu even klaar met Sony! Ik heb mijn toestel aangeboden ter reparatie i.v.m. met het zogenoemde light bleed probleem. Eerst duurde het al een eeuwigheid voordat ik een reply kreeg via de mail vervolgens hoor ik niets meer. Gisteren maar eens gebeld met Sony om te kijken hoe ik mijn telefoon kon aanbieden aan Sony. Ik heb aangegeven dat ik de telefoon heb overgenomen en daar geen bon van heb. Krijg ik van daag een mail van Sony met het volgende bericht:

Geachte heer KL643, :)
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Sony Xperia Support.
U gaf aan dat het toestel een cadeau is geweest, en de vorige bezitter daarom geen aankoopbewijs heeft. We hebben kunnen achterhalen dat het toestel via T-Mobile Nederland verkocht werd, misschien kunt u bij T-Mobile terecht voor een kopie van de pakbon/leverbon, wij kunnen in deze helaas niet verder helpen.
Ik mag geen garantiebewijs ter beschikking stellen.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Sony Xperia Support. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonymobile.com ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interessante content.
U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonymobile.com.
Het Service Request ID in het onderwerp van deze e-mail is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct te maken hebben met deze case. Denkt u er a.u.b. aan dat het ticket vijf dagen na ontvangst van ons antwoord automatisch vervalt.
Met vriendelijke groeten,

Sony Xperia Support Nederlands

Moet ik nu echt om een bonnetje gaan smeken om mijn garantie te claimen? IMEI is bekent, serie nummer en dan nog moeilijk doen :(

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Turbo-Puppy schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:34:
[...]

Correct. Het is uberhaupt knap om de kabel verkeerd aan te sluiten want 1 contact is rond en de ander ovaal. Op de magneet stekker is dit ook zo.
Helaas is het best makkelijk. Deed het ook per ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@KL643, dat is echt wel heel erg. De lightbleed is bij ze bekend, de locatie van de winkel is bekend, hij is (als het goed is) niet opgegeven als gestolen en toch willen ze toch echt een bon zien. Wat zou er gebeuren als je een bon van ons zou gebruiken? Ik vermoed dat er geen IMEI nummer op het bonnetje zou staan.

Dit was hun kans om ons het tegendeel te bewijzen, namelijk dat ze het wel kunnen oplossen.
Ik ben vrij sceptisch en ik kan me niet voorstellen dat het reparatiecentrum de telefoon zou kunnen maken...

Kom op Sony, toon je goede wil.
@AmbroosV, als je meekijkt, volgens mij zou je de benodigde fix nog opzoeken/verifiëren/doorgeven?

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 26-05-2014 00:06 . Reden: taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Thanks for the heads up :) ben ook goed over zeik wat betreft Sony's houding!

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Sinds de Kitkat update loopt telkens de camera vast en blijft Snapchat bijvoorbeeld hangen als je switcht van de ene camera naar de andere. Iemand een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Harde reset kan helpen na de update naar Kitkat.
Een zo goed als volledige backup kun je maken via PC companion.

Edit:
Onder water test:

http://youtu.be/VoDF5M_z1Ck

http://youtu.be/0pOzhke8C4U

[ Voor 28% gewijzigd door Kiswum op 26-05-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Wordt gek van Sony!! Ze blijven maar roepen dat ik maar een aankoopbewijs moet zien te bemachtigen....wat een slechte service van Sony, dat had ik niet verwacht.

Edit: net naar T-mobile geweest en die kunnen niets voor mij doen, gaat lekker zo.

[ Voor 21% gewijzigd door KL643 op 27-05-2014 12:15 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:12
Ik heb de laatste tijd last van dat als ik Bijv via netflix hbo go of andere streamingsdiensten dat het geluid niet gelijk lijkt met wat er afgespeeld word.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 07:55

elsinga

=8-)

KL643 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:57:
Wordt gek van Sony!! Ze blijven maar roepen dat ik maar een aankoopbewijs moet zien te bemachtigen....wat een slechte service van Sony, dat had ik niet verwacht.

Edit: net naar T-mobile geweest en die kunnen niets voor mij doen, gaat lekker zo.
Tja, het zou niet moeten maar dit roept om een fotosjopje...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik vind het gewoon te belachelijk voor woorden dat je als bedrijf weg loopt voor je verantwoordelijkheden. Ja deze telefoon is geproduceerd door Sony,3 maanden geleden. Nummers (IMEI etc) allemaal bekent en dan nog blijven zeuren over een bonnetje (wat ik niet kan leveren). Kwestie van serienummer invoeren in het systeem, telefoon accepteren, probleem oplossen, telefoon terug naar klant en opgelost...weer een tevreden klant, zo simpel kan het zijn.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
elsinga schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Tja, het zou niet moeten maar dit roept om een fotosjopje...
Het zou niet moeten, maar je wordt wel tegen de muur gedrukt op deze manier.
Het lijkt erop dat dit inderdaad nodig is om de bureaucratie te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 16:37
Toch normaal dat je een aankoopbewijs moet voorleggen? Is quasi bij elk ander product bij elk ander merk zo.

Waarom zou Sony hier de uitzondering moeten zijn? Jammer genoeg ben jij de uitzondering omdat je een noodzakelijk document mist.

Je kreeg het toestel als cadeau? De schuld ligt bij diegene die jou het aankoopbewijs niet gaf of niet bijhield. Persoonlijk zou ik er dan ook om gevraagd hebben achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Een fabrikant kan toch zien wanneer en waar het toestel gemaakt is? Als je als fabrikant achter je product staat dan doe je niet zo moeilijk over een bonnetje. Garantie geef je op een product, niet aan een persoon. BTW, ik heb de telefoon overgenomen van iemand, niet cadeau gekregen (Hij had hem via zijn werk, marketing, gekregen).

Anyways..ik heb wel vaker iets overgenomen zonder bon en tot nu toe nooit problemen gehad. Bij Apple doen ze niet moeilijk (gewoon serial nr check en klaar) en ook bij HTC kon ik gewoon het serie nr opgeven en werd de telefoon bij mij thuis opgehaald, zo kan het dus ook _/-\o_
Mlazurro schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:51:
Toch normaal dat je een aankoopbewijs moet voorleggen? Is quasi bij elk ander product bij elk ander merk zo.
Dus nee, het is niet bij elk ander merk hetzelfde, het kan ook anders (lees beter).

[ Voor 19% gewijzigd door KL643 op 27-05-2014 15:34 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:34

JanB

Het ken rotter !!!

Feitelijk is Sony jou helemaal geen garantie verschuldigd. Het is namelijk de verantwoordelijkheid van wie je het product koopt en niet de fabrikant.

nieuws: 'Webwinkels schuiven verantwoordelijkheid vaak af bij garantie'

Je moet dus ook niet bij Sony aankloppen, maar bij de winkel waar het toestel gekocht is. Dat Sony jou rechtstreeks wel wilt helpen (na het overleggen van een aankoopbewijs) is eigenlijk dus service van ze.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

JanB schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:43:
Feitelijk is Sony jou helemaal geen garantie verschuldigd. Het is namelijk de verantwoordelijkheid van wie je het product koopt en niet de fabrikant.

nieuws: 'Webwinkels schuiven verantwoordelijkheid vaak af bij garantie'

Je moet dus ook niet bij Sony aankloppen, maar bij de winkel waar het toestel gekocht is. Dat Sony jou rechtstreeks wel wilt helpen (na het overleggen van een aankoopbewijs) is eigenlijk dus service van ze.
Verschillen wij even van mening zeg :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Vandaag m'n hoesjes uit China gekregen :). Van die silicone/rubber bumpers met een doorzichtige plastic achterkant. Waren 2 euro per stuk dus ik verwachtte er weinig van maar eigenlijk zijn ze heel goed! De afwerking is wat minder maar de bouwkwaliteit is tot nu toe goed, net als de pasvorm. Het lijkt er zelfs op dat m'n magnetische kabel beter blijft zitten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

KL643 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:12:
[...]

Nou ja, volgens de wet heb jij ongelijk. Sony mag elke eindgebruiker service weigeren, de eindgebruiker hoort die namelijk via de verkopende partij te halen. ;)

Overigens denk ik ook dat Sony niet moeilijk moet doen, maar ze *hoeven* dat niet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Mag dan wel voor de wet ongelijk hebben maar dan nog valt mij het tegen van Sony. Nu gaat het om het fixen van het lightbleed probleem van deze telefoon. Ik vraag mij nu af waarom Sony zich zo hard opstelt? Ik heb het idee dat ze dit probleem niet kunnen oplossen...in ieder geval niet met software. Gaan ze de backplate vervangen door een gemodificeerde versie, dan erkennen ze een constructiefout wat ze nu dus nu blijven ontkennen.

Wat nu als het iets anders zou zijn, b.v. een defect scherm, zouden ze dan ook zo reageren? Dat zou betekenen dat ik de telefoon dan weg kan gooien omdat deze niet geaccepteerd wordt door Sony.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Ik vermoed eerder dat ze zo nukkig doen omdat telefoons véél, héél véél worden gestolen.

But anyhoe: het kàn ook anders, maar 't moet niet. Waarom regel je niet gewoon het bonnetje? Alsof de wereld te klein is omdat Sony graag een bewijsje ziet dat jij wel de rechtmatige eigenaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 589267

Hallo Mojoh,

Ik raad je aan om eerst een andere oplader te testen. Gebruik je het toestel tijdens het opladen? Ook kan je de slaapstand van het display verhogen, als het display al na een paar seconden uitvalt. Haal de simkaart en de SD-kaart eens uit het toestel om te testen of deze misschien de oorzaak zijn. Mocht dit niet helpen, raad ik je aan om een softwareherstel uit te voeren via PC Companion. Wanneer je de softwareherstel hebt uitgevoerd, zet dan de back-up niet direct terug op het toestel om te testen of er een defect zit in je backup.

De repairfunctie van PC Companion gebruiken:

1. PC Companion downloaden en installeren:
Je kunt altijd de meest recente versie van onze software downloaden via deze link:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/pc-companion/

Installeer het programma op je PC, voor zover je dit nog niet hebt gedaan.
Om te voorkomen dat de firewall op je PC de communicatie tussen je telefoon en PC Companion verhindert, raden wij je aan om deze gedurende de installatie te deactiveren. Deactiveer ook de internetverbinding en activeer beide weer nadat PC Companion is geïnstalleerd.
Installeer nu PC Companion op je PC.

2. Zodra je telefoon met PC Companion is verbonden, ga dan naar "Support Zone" en klik daar op " Starten".
(Opmerking: als je Support Zone voor de eerste keer opstart, wordt de functie geinitialiseerd. Dit kan eventueel enkele minuten in beslag nemen).

3. Start in "Support Zone" de optie "Actualisatie van de telefoonsoftware" en volg daarna stap voor stap de aanwijzingen van het programma. Verbind de telefoon pas op het moment waarop u een desbetreffende melding krijgt. Is je telefoon al voorzien van de meest recente software, kan je deze opnieuw op je telefoon installeren door op "Repareren" te klikken.

Met vriendelijke groet,
Alexandra van Sony Xperia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:34

JanB

Het ken rotter !!!

KL643 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:12:
[...]

Dit is niet mijn mening, maar hoe het wettelijk in elkaar zit. Mijn mening kan ik hier wel gaan ventileren, maar daar schiet je niets mee op. Ik denk niet dat Sony zijn het ook maar iets van mijn mening aan zal trekken.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Point taken :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ben benieuwd wat Alexandraa te zeggen heeft over mensen die last hebben van de blauwe waas op foto's...

Hier zijn de tussenstanden van de poll in mijn review:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390449&layout=1&sort=prc

Waarschijnlijk krijg ik het standaard verhaal: Neem contact op met je verkoper, zodat deze opgestuurd kan worden, daar zal het probleem worden opgelost.

Helaas bestaat er dan alsnog een kans dat het niet wordt opgelost, aangezien het ook niet wordt erkend.
Ik heb ook maar 1 reactie gelezen van iemand die zijn telefoon daadwerlijk heeft opgestuurd en 3 weken later zijn telefoon terug krijg, helaas zonder oplossing.

Ik zie dan liever 1 van de volgende opties staan:
- Neem contact op met de verkoper en we garanderen dat het probleem met 100% zekerheid wordt opgelost.
- U kunt uw telefoon bij een servicepunt omwisselen voor een nieuwe telefoon die het probleem niet heeft.
- Helaas we kunnen het probleem momenteel niet verhelpen, maar we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat alle getroffen telefoons snel worden hersteld/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kiswum schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:07:
Ik ben benieuwd wat Alexandraa te zeggen heeft over mensen die last hebben van de blauwe waas op foto's...
Ik denk weinig, anders had ze dat hier al gedaan.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 15:46
Oei, helaas toch een probleemgeval bij mij!

Gisteren is gebleken dat mijn telefoon toch niet zo waterdicht is als men doet voorkomen. De telefoon lag in de badkamer en heeft tijdens het douchen wat water opgevangen (niet veel, heb hem weleens eerder onder de kraan gehad waarbij hij meer water opving) waarna er uiteindelijk op miraculeuze wijze water ONDER het touchscreen is gekomen. Resultaat: haperende verlichting onderin het scherm en het touchscreen is op hol geslagen en zeer slecht te bedienen. Er is een duidelijke donkere streep aan de rechterkant van het scherm te zien en hele dunne straaltjes die van boven naar beneden lopen over het scherm.

Direct contact opgenomen met de klantenservice van Typhone, want dit moet natuurlijk niet kunnen na ruim drie maanden in het bezit te zijn van een water- en stofdichte telefoon... Ben hier erg ongelukkig mee dus ik hoop dat ik een vervangend exemplaar kan krijgen.

Edit: even een filmpje gemaakt van het probleem: YouTube: Sony Z1 Compact - Water onder touchscreen

[ Voor 16% gewijzigd door Sarrr op 31-05-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ouch, mijn vriendin was blij dat ze in het zwembad filmpjes onder water kon maken.
Dit mag toch echt niet kunnen. De enige vereiste die er is, is dat alle klepjes goed dicht zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 15:46
Klepjes zaten dicht, er zat zelfs een hoesje omheen! De Roxfit Gell Shell bumper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojoh
Anoniem: 589267 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:49:
Hallo Mojoh,

Ik raad je aan om eerst een andere oplader te testen. Gebruik je het toestel tijdens het opladen? Ook kan je de slaapstand van het display verhogen, als het display al na een paar seconden uitvalt. Haal de simkaart en de SD-kaart eens uit het toestel om te testen of deze misschien de oorzaak zijn. Mocht dit niet helpen, raad ik je aan om een softwareherstel uit te voeren via PC Companion. Wanneer je de softwareherstel hebt uitgevoerd, zet dan de back-up niet direct terug op het toestel om te testen of er een defect zit in je backup.

De repairfunctie van PC Companion gebruiken:

1. PC Companion downloaden en installeren:
Je kunt altijd de meest recente versie van onze software downloaden via deze link:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/pc-companion/

Installeer het programma op je PC, voor zover je dit nog niet hebt gedaan.
Om te voorkomen dat de firewall op je PC de communicatie tussen je telefoon en PC Companion verhindert, raden wij je aan om deze gedurende de installatie te deactiveren. Deactiveer ook de internetverbinding en activeer beide weer nadat PC Companion is geïnstalleerd.
Installeer nu PC Companion op je PC.

2. Zodra je telefoon met PC Companion is verbonden, ga dan naar "Support Zone" en klik daar op " Starten".
(Opmerking: als je Support Zone voor de eerste keer opstart, wordt de functie geinitialiseerd. Dit kan eventueel enkele minuten in beslag nemen).

3. Start in "Support Zone" de optie "Actualisatie van de telefoonsoftware" en volg daarna stap voor stap de aanwijzingen van het programma. Verbind de telefoon pas op het moment waarop u een desbetreffende melding krijgt. Is je telefoon al voorzien van de meest recente software, kan je deze opnieuw op je telefoon installeren door op "Repareren" te klikken.

Met vriendelijke groet,
Alexandra van Sony Xperia support.
Hallo Alexandra,

Ik heb alles geprobeerd wat je zei maar helaas... Hij loopt nog steeds te "flippen" als hij op de lader gaat.. Ik heb 4 veschillende laders geprobeerd. Heb nu ook een magetische lader aangeschaft en daar doet hij het ineens wel goed!!! (dat ik hem dus elk moment kan opladen en dat de telefoon niet juist ontlaadt ) Maar als ik de telefoon uitzet dan gaat nog steeds het sony logo aan en uit op het scherm, ook als de telefoon niet aan de lader zit.. Ik merk ook dat het touchscreen af en toe hapert of helemaal niet reageert.. Heb je eventueel nog andere suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 13:53
Iemand de NL Alert gehad op zijn Z1 Compact?

Volgens Sony is er niets aan te configureren, maar helaas zonder te specificeren of dat inhoudt dat het out-of-the-box werkt, of nooit gaat werken (http://talk.sonymobile.co...on-Z1-compact/td-p/552095).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Nee ook niet gehad, maar geloof dat 90% van de mensen hier op het werk niets ontvangen heeft.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 20:17
Coocoocachoo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:08:

Volgens Sony is er niets aan te configureren, maar helaas zonder te specificeren of dat inhoudt dat het out-of-the-box werkt, of nooit gaat werken (http://talk.sonymobile.co...on-Z1-compact/td-p/552095).
Ik heb hem ontvangen terwijl ik er nooit wat op ingesteld heb, ik draai op kitkat.

Ik had doubletwist aanstaan (muziekplayer) en het alert kwam in het beeld, opeens ging de muziek via de luidspreker spelen, mijn collega's konden even meegenieten met de muziek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mijn vriendin heeft hem 3x ontvangen (T-Mobile) en volgens mij staat kun je het gewoon instellen in je telefoon. Ik heb dit volgens mij opgemerkt bij de Provider instellingen. Je moet dacht ik wel naar beneden scrollen.

Hij stand ook al goed ingesteld en ik heb hier niets aan veranderd.

p.s. het bovenstaande bericht van Coocoocachoo gaat over Android 4.3.
Mijn bericht gaat over 4.4.2

[ Voor 15% gewijzigd door Kiswum op 02-06-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleiN13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:44
Coocoocachoo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:08:

Ik heb hem mooi een half uur te laat gehad alleen krijg ik met geen mogelijkheid het bericht meer van me scherm. Hele toestel is geblockeerd, kan alleen nog maar externe knoppen gebruiken en het alert mute. Opnieuw opstarten doet ook weinig want dan komt het alert gewoon weer opnieuw. Iemand enig idee hoe ik het bericht weg krijg?

Edit:
Na zoveelste reboot heb ik nu toch eindelijk een sluit knop bij het bericht staan. Misschien kwam het omdat ik al in het settings menu zat toen het bericht weer te voorschijn kwam.

[ Voor 11% gewijzigd door sleiN13 op 02-06-2014 13:00 . Reden: Probleem heeft zich opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Helaas hier niet (wel op het juiste moment op mijn Nokia 6150 vorige eeuw mobiel met CB kanaal 919 aan). Ook niet met de US CellBroadcast package met de hand geinstalleerd. Wellicht dat ik daar komende vakantie nog plezier van ga hebben, maar hier in NL niet. Draai overigens een no-rooted Kitkat.

Mocht iemand weten waar ik kanaal 919 voor Cell Broadcast kan instellen op de Z1c dan hou ik me aanbevolen. Ik heb wel een menupunt Infodienstberichten in Draadloos en Netwerk, maar die is van de zelf handmatig geinstalleerde US CB package.Mocht iemand een generieke package hebben die op een non-rooted toestel kan draaien en waarin je zelf kanalen kunt configureren, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik had hem gewoon ontvangen zoals het hoort en zonder iets in te stellen. Wel dubbel ontvangen maar geen problemen om hem weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ik heb hem niet ontvangen. Ik denk dat het komt omdat ik bij het rooten een UK firmware versie op gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Hier heb ik hem ook niet ontvangen. Gewoon stock 4.4 firmware.

KPN 4g

Er zijn hier wel aardig wat collega's met Samsung of CyanogenMod geinstalleerd op Samsung (geen 4g) en die kregen hem wel.

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 02-06-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

SZG

Hier tweemaal ontvangen (Hi 4G) met 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:35

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Heb hem hier ook ontvangen, kan niks meer met het toestel.

Ga er alles aan doen om nooit weer een nl alert op mijn telefoon te krijgen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
@SZG: Hmm, zou het dan dus door 4.4 komen? Of zat je toevallig net op dat moment aangemeld op 3g of zelfs 2g? :)

Misschien kan @AmbroosV dit eens na vragen?

@Pjottski: Dus omdat er wrs een bug in je toestel is geslopen in jouw specifieke situatie is nu NL-Alert evil?

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 02-06-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewout99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06 12:48
Hallo Mensen, Ik heb de Nl alert vandaag ontvangen en het chraste mijn telefoon tot 2x toe (Sony Z1 compat) om het weer werkend te krijgen:
- haal de sim kaart er uit,
- ga naar apps wis
- de chace van de app
- schakel de app uit
- Ga naar de app zelf instelling menu zet alarm uit
- Stop de simkaart er opnieuwe in en voila je telfoon is weer bruikbaar.

Moest 30 min aan de (huis) telefoon hangen met nl-alert gsm-web en sony totdat ik bij een oplossing kwam dacht dat ik het even zou delen.

Grz Ewout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperdoes
  • Laatst online: 14-06 11:59
precies om 12 uur ontvangen. Mijn collega heeft dezelfde telefoon. Allebei konden wij na de tijd ons toestel niet meer bedienen. Een andere collega heeft mij toen gebeld. Daarna kon ik wel op close klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Klinkt als werk aan de winkel voor Sony.

In dat opzicht fijn dat het op 4g nog niet werkt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

ewout99 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:01:
Hallo Mensen, Ik heb de Nl alert vandaag ontvangen en het chraste mijn telefoon tot 2x toe (Sony Z1 compat) om het weer werkend te krijgen:
- haal de sim kaart er uit,
- ga naar apps wis
- de chace van de app
- schakel de app uit
- Ga naar de app zelf instelling menu zet alarm uit
- Stop de simkaart er opnieuwe in en voila je telfoon is weer bruikbaar.

Moest 30 min aan de (huis) telefoon hangen met nl-alert gsm-web en sony totdat ik bij een oplossing kwam dacht dat ik het even zou delen.

Grz Ewout
Om welke app gaat het hier? Want ik heb geen aparte NL-Alert app. Ook niks ontvangen trouwens (KPN/Simyo 3G/2G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij mijn vriendin crashte het toestel ook.
Zie hier mijn eerdere bericht daarover:
Kiswum in 'nieuws: Overheid verstuurt maandag opnieuw testbericht voor NL-Alert'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:17
eymey schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:46:
@SZG: Hmm, zou het dan dus door 4.4 komen? Of zat je toevallig net op dat moment aangemeld op 3g of zelfs 2g? :)

Misschien kan @AmbroosV dit eens na vragen?

@Pjottski: Dus omdat er wrs een bug in je toestel is geslopen in jouw specifieke situatie is nu NL-Alert evil?
Ik ben ermee bezig. Veel gebruikers melden het probleem.

Wat meestal helpt om het bericht te kunnen sluiten is om je te laten opbellen door een ander nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Een hard-reset voldeed voor mij. Tweede melding kon ik gewoon sluiten.
Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen