Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Even een update voor de NL alert instellingen:
Deze instellingen zijn niet te vinden bij de netwerkinstellingen, maar het is in ons geval een app.
De app heet: Draadloze waarschuwin(..gen). Het icoontje is oranje met een antenne en bevind zich in de standaard situatie op de 2 tabblad van de apps.

Als je op de 3 puntjes/instellingen klikt, dan kun je kiezen voor WEA-instellingen en hierin staan in dit geval standaard de volgende 2 intellingen:
NL-Alert
NL-Alert-CMAS

Deze kun je via een vinkje in- of uitschakelen. De instellingen zijn niet uit te lezen via dit menu.
Dit is getest op een NL telefoon die bij Coolblue is gekocht.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Heb de hele app verwijderd. Dat werkt het beste !
Kost allemaal geheugen die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:31
Nou nou nou, "onzin" en "dat werkt het beste".

NL-Alert is een an sich goed bedachte dienst om in geval van nood, waar de infra dusdanig verstoord is dat SMS-c's, etc. niet meer bereikbaar zijn maar mogelijk nog wel telefoonmasten via straalverbindingen, toch informatie te kunnen verstrekken.

Maar ook in minder extreme situaties: Gewoon direct informatie zodra je ook de sirenes in je regio af hoort gaan. En dus niet meer naar de noodsituatie site van de overheid, etc. Geen afhankelijkheid van databases met aangemelde telefoonnummers (sterker nog, de overheid hoeft je telefoonnummer niet te kennen om je een waarschuwing te sturen), iedere GSM in de regio ontvangt het bereicht (dus ook mensen die er op bezoek zijn en normaliter misschien niet op een eventuele lokale informatiedienst geabonneerd zijn), etc.

Daar kan je het mee eens zijn of oneens, dat is je goed recht. Maar om het dan "onzin" te noemen. Ik heb deze app nog nooit in mijn geheugenverbruik terug zien komen, of in ieder geval nieteens in de buurt van enigszins significant.

@kiswum: Thanks voor de constructieve info :)

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 02-06-2014 22:58 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 15:17
Turbo-Puppy schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:07:
Heb de hele app verwijderd. Dat werkt het beste !
Kost allemaal geheugen die onzin.
De app is niet actief en zit dus niet in het geheugen tot hij een bericht ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, het lijkt er trouwens op dat ik die hele app helemaal niet op mijn Z1 compact heb staan (ook aangeschaft via Coolblue).

Nou heb ik wel een uitstapje gehad naar een root met een UK-rom, ook zonder bootloader te unlocken, maar snel daarna ben ik (dacht ik) gewoon weer terug gegaan naar NL firmware met behulp van de Sony Update Service.

:?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
ik kreeg gister 2x een NL-alert. Ging best hard af maar kon ze allebei gewoon wegdrukken. Android 4.3 en KPN 4G verbinding.

Zit nog steeds te twijfelen of ik moet updaten naar 4.4. Wordt er al gewerkt aan een bugfix om de bug's uit 4.4 te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:33

elsinga

=8-)

Kiswum schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:26:
Even een update voor de NL alert instellingen:
Deze instellingen zijn niet te vinden bij de netwerkinstellingen, maar het is in ons geval een app.
De app heet: Draadloze waarschuwin(..gen). Het icoontje is oranje met een antenne en bevind zich in de standaard situatie op de 2 tabblad van de apps.

Als je op de 3 puntjes/instellingen klikt, dan kun je kiezen voor WEA-instellingen en hierin staan in dit geval standaard de volgende 2 intellingen:
NL-Alert
NL-Alert-CMAS

Deze kun je via een vinkje in- of uitschakelen. De instellingen zijn niet uit te lezen via dit menu.
Dit is getest op een NL telefoon die bij Coolblue is gekocht.
Die app heb ik dus niet (wat wellicht komt doordat mijn Z1c uit Oostenrijk komt). Is er iemand die deze app als losse package heeft die ik kan installeren?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

SZG

eymey schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:46:
@SZG: Hmm, zou het dan dus door 4.4 komen? Of zat je toevallig net op dat moment aangemeld op 3g of zelfs 2g? :)

...
@eymey Geen idee of het door 4.4 komt. Ik weet niet of de telefoon 2/3g was aangemeld, ik had verbinding met het wifinetwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan zit ie meestal aangemeld op het 2g netwerk. En inmiddels is ook naar voren gekomen dat op 4g het uberhaupt nog niet wordt ondersteund (had men natuurlijk ook helemaal niet kunnen zien aankomen :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
avec_style schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:31:
ik heb hem niet ontvangen. Ik denk dat het komt omdat ik bij het rooten een UK firmware versie op gezet heb.
Dat hoeft niet. Ik heb geen root en heb een simyo (zonder 4G)-simkaart. Het blijkt dat simyo deze dienst nog niet ondersteund op 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:33

elsinga

=8-)

Maar KPN ondersteunt dat wel. En aangezien Cell Broadcast een netwerk-dienst is, die niet per MVNO aan of uit gezet kan worden...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
NL Alert kun je op veel andere telefoons gewoon in/uitschakelen. Niet alleen de provider moet ervoor zorgen dat het werkt, maar de telefoonfabrikant helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
eymey schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:01:
Hmm, het lijkt er trouwens op dat ik die hele app helemaal niet op mijn Z1 compact heb staan (ook aangeschaft via Coolblue).

Nou heb ik wel een uitstapje gehad naar een root met een UK-rom, ook zonder bootloader te unlocken, maar snel daarna ben ik (dacht ik) gewoon weer terug gegaan naar NL firmware met behulp van de Sony Update Service.

:?
Van regio wisselen kan alleen door de firmware zelf te flashen. Als je een UK-ROM met root had ben je na het reflashen met Sony Update Service gewoon teruggezet op een cleane UK-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :). Goed punt.

Dan moet ik toch nog maar eens ff proberen of de ftf backup van 4.3 die ik ooit een keer heb gemaakt toevallig wel nog van de NL versie was. Of is er nog een andere manier om weer aan de NL firmware te komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:53
Vandaag spijtig genoeg gewoon een scheur in mijn beeldscherm gekomen van mijn xperia z1 compact.. tele 2 gebeld. "beschadiging op scherm valt niet onder garantie". lekker dan 200-300 euro aan een schermpie weg.. iemand enig idee of ik dit ergens goedkoop kan laten repareren? heb de telefoon pas 2-4 maanden.

Groeten,

Jari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat je je eerst moet afvragen hóe die scheur erin is gekomen. Weet je van jezelf dat je hem kort daarvoor of recentelijk hebt laten vallen of stoten, tsja... dan wordt het lastig.

Maar is het naar jouw mening een 'spontane' scheur en heb je verder nergens tekenen van schade/butsen, etc., waarom laat je je dan zo makkelijk afwimpelen?

Degene die jou iets verkoopt is je primaire aanspreekpunt voor garantie. En zeker in het eerste half jaar ligt sowieso de bewijslast van "schade veroorzaakt door gebruiker" bij de leverancier. En dingen uitsluiten van garantie is onwettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
Bedankt voor de reactie,
Ik weet niet of je zelf een z1 compact heb maar je weet toch bij dat meldingslampje. Ik zat met mijn nagel onder het scherm en ja, zette niet eens heel veel druk wel eigen schuld maar hoort niet zomaar te kunnen vind ik. Vrouw van klantenservice zei dat scherm problemen niet onder de garantie vallen :/.
Dus word nu of het scherm veranderen of een 2e hands telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, wat die vrouw van de klantenservice zegt is dus de grootste bullshit die je maar kan bedenken. In ieder geval mag zoiets niet volgens de wet.

Ja, wel als het heel duidelijk eigen schuld is maar de vraag is zelfs of op dat "eigen schuld" hier niet wat valt af te dingen. Ik het zelf inderdaad een Z1 compact, maar ik kan echt nergens zo maar met m'n nagel onder hoor......

Ik zou dus gewoon sowieso nogmaals tele2 bellen en zeggen dat zij gewoon verplicht zijn om je toestel in ontvangst te nemen (of meteen Teleplan/Sony hiervoor in te schakelen namens Tele2). Als Tele2 en Sony dan heel duidelijk kunnen aantonen dat het jouw eigen schuld is, dan is het een ander verhaal. Maar niet zo maar ongezien je laten afpoeieren.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 04-06-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dit is niet de eerste keer dat ik lees dat een scherm redelijk spontaan kapot gaat. Check google even voor vergelijkbare problemen, check ook meteen het Engelstalige Sony forum. Ik weet niet of dit probleem specifiek voor de Z1c was, maar het hoort niet zo snel kapot te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
In het geval van spontane barsten (waar ik dit ook onder zou rekenen), moet je er altijd op staan dat je telefoon naar Sony gaat. Bijna geen van de operatoren en winkels is op de hoogte van de repair policies van Sony die redelijk los zijn.

Als het echt om een spontane barst gaat, dan kunnen ze dat bij Teleplan (waar alle telefoons heen moeten) duidelijk zien en wordt dat gewoon gemaakt.

Veel winkelmedewerkers bijvoorbeeld zeggen ook al op voorhand dat ze niet opsturen in dat soort gevallen "want barsten in het scherm zijn je eigen fout", maar je moet daar toch op hameren (niet letterlijk aub). Komt wel in orde dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-06 21:05
Jari401 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:59:
Vandaag spijtig genoeg gewoon een scheur in mijn beeldscherm gekomen van mijn xperia z1 compact.. tele 2 gebeld. "beschadiging op scherm valt niet onder garantie". lekker dan 200-300 euro aan een schermpie weg.. iemand enig idee of ik dit ergens goedkoop kan laten repareren? heb de telefoon pas 2-4 maanden.

Groeten,

Jari
ik had 3 weken geleden ook ineens een barst(splinterdunne scheur die van voren niet eens zichtbaar was) in mijn scherm. heb hem gelijk terug gebracht naar coolbue en zojuist bericht gekregen dat ik hem morgen weer terug krijg. ik heb de werkbon bij de mail ontvangen maar er staat nergens dat het me iets moet gaan kosten dus volgens mij valt het bij mij onder garantie :*) :*)

[ Voor 44% gewijzigd door Poesmij op 05-06-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
Poesmij schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:53:
[...]

ik had 3 weken geleden ook ineens een barst(splinterdunne scheur die van voren niet eens zichtbaar was) in mijn scherm. heb hem gelijk terug gebracht naar coolbue en zojuist bericht gekregen dat ik hem morgen weer terug krijg. ik heb de werkbon bij de mail ontvangen maar er staat nergens dat het me iets moet gaan kosten dus volgens mij valt het bij mij onder garantie :*) :*)
Hoop dat ik hem ook met garantie terug kan krijgen :) :).
Heb vandaag nog even sony gebeld en die zei idd dat zij het moesten beoordelen en dat tele2 dit niet zomaar via de telefoon mocht doen _/-\o_ .
Bedankt iig voor de reacties op mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb een vraag. Heb net een MicroSD kaartje (van de aldi) gehaald en deze met de contacten naar boven er in gedaan. Andersom lukte niet, alleen lijkt hij het niet te herkennen.

Doe ik wat fout?

eDUT: lAAT maar, Telefoon eerst uit en dan kaartje plaatsen werkt wel. Unit is niet hot swappable......

Mijn Sensation uit 2010? en mijn SGS Advance hadden dat wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Koos2009 op 05-06-2014 20:49 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:19
eymey schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:29:
[...]

Leuke plaatjes ja, vooral van die watervogel in actie. Echter, als je het plaatje daar wat groter bekijkt, dan zie je dus wel weer heel duidelijk wat ik met agressieve processing en jpeg compressie bedoel: Je ziet rond de golvjes en ook rond de vleugels gewoon 'blokjes' en artefacten.

Dat is gewoon zo jammer. Je ziet dat de sensor enorm veel detail gaat geven en dan verpest de processing het. Maak het dan op z'n minst configureerbaar, Sony.
Maakt het hierbij nog uit welke camera app je gebruikt? Daar kan je nl. in switchen. Of gebeurt deze processing onafhankelijk van de app?

En kan je via de Camera knop ook gelijk een foto maken als je telefoon vergrendeld is?

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 06-06-2014 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is nog een beetje onduidelijk.

Maar volgens mij is het zo dat die zaken zoals processing e.d. al door de firmware worden gedaan, dus voordat Android / de app het binnen krijgt. Het enige waar je volgens mij een beetje invloed op kan uitoefenen is de jpeg compressie (sommige apps kan je dat instellen) maar dat is ook wel ong. het enige .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt de cameraknop inderdaad gebruiken als je telefoon is vergrendeld.
Je kunt hem hiermee gewoon opstarten, je kunt daarna ook alleen de foto's bekijken die je op dat moment hebt geschoten.

Bij die waterfoto's kan het uitmaken of je inzoomt (min-puntje van de camera), je gebruik maakt van burst shoots en of je de instellingen op automatisch hebt staan.
In mijn geval had ik zeer waarschijnlijk ingezoomd en de camera op automatisch staan (ik test de telefoons vaak zoals de meeste gebruikers het zouden gebruiken :))

@Jari401, tenzij je Wolverine heet, mag het scherm niet breken. Ik ga er vanuit dat het nu wel goed zal komen met de reparatie ;)
Mocht je last hebben van de blauwe waas, zou je dit ook expliciet bij het reparatieforumlier erbij kunnen zetten? Ik heb hier helaas nog geen reacties gezien van mensen die hun telefoon heb aangemeld met dit probleem en het resultaat vervolgens hebben gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-06 11:13
[b]Koos2009 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:47
eDUT: lAAT maar, Telefoon eerst uit en dan kaartje plaatsen werkt wel. Unit is niet hot swappable......
Oh bij mij gewoon hot swap hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
ergens in de instellingen menu heb je een optie om je sd kaart te mounten of unmounten. Dat scheelt weer een restart. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
eymey schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:16:
Maar volgens mij is het zo dat die zaken zoals processing e.d. al door de firmware worden gedaan, dus voordat Android / de app het binnen krijgt. Het enige waar je volgens mij een beetje invloed op kan uitoefenen is de jpeg compressie (sommige apps kan je dat instellen) maar dat is ook wel ong. het enige .
Hmm irritant!

In de Tweakers review lees ik dat er in de Z1c een Bionz beeldverwerkingsprocessor zit, dezelfde als in dslr's van Sony. De sensor is een Exmor RS-sensor. Die processor is dan waarschijnlijk de boosdoener. Dat lijkt mij dan hardware, of niet? Anders kan je het probleem wellicht nog met een custom ROM oplossen.

[ Voor 38% gewijzigd door musicfreak op 06-06-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
Vraagje: Is de flashbleed ook goed zichtbaar in de album app van het toestel of zie je dat pas echt op een computer?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je ziet het volgens mij zelfs tijdens het fotograferen, maar in het album is het goed zichtbaar (mits je de juiste methode gebruikt voor een gegarandeerde "waas").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:52

KL643

beeldaandemuur

Er zijn meerdere methodes...maak maar eens en foto 's avonds in de kroeg met flits..niet om aan te zien.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Stel, ik gebruik een WC ruimte. Wat is een methode om het te testen, Kiswum/KL643 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat zou te klein zijn, je moet een object fotograferen die (bij voorkeur) zo'n 10 meter of verder van je af staat en waar het donker is.

Ik zou het vanavond gewoon proberen als je de lucht fotografeert. In mijn geval was een speeltuintje midden in de nacht ook goed genoeg om te testen.
Als je 1 object hebt die te dicht bij staat, dan kan deze het licht weerkaatsen en dan is de kans een stuk kleiner dat je het kunt waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Nu ik dit allemaal lees over de camera, niet alleen over de flashbleed maar ook over de processing, ben ik haast geneigd om van deze telefoon af te stappen. Heb nl. nog een iPhone 5s liggen, dat is ook een prima toestel en even puur naar de camera kijkend heb je daarbij niet dat de extra soms verstorende beeldbewerking op wordt losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach, de camera is absoluut verre van slecht!

Het is nog steeds gewoon een goede camera met heel veel detail. Het had alleen gewoon beter gekund.

Van de flashbleed heb ik verder amper last. Hij treedt alleen op als de focus echt op oneindig komt te liggen en in die situaties kom ik nauwelijks, als ik dan al met flits fotografeer.

Voor de rest ben ik nog steeds meer dan uitermate tevreden met mijn Z1C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je moet gewoon weten wanneer het fout kan gaan, dat is hetzelfde als het probleem met de Zafier camera bij iPhone camera's.

De camera is prima, maar in 5% van de gevallen kan het irritant zijn. Over het algemeen heb je er niet veel last van. Het is alleen vervelend vanwege die kleine "bugs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Heb net een fijne watervaste stift gekocht en ga tzt de rand bewerkenen en dan maar eens kijken wat het verschil is.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-06 19:28
Ik wacht nog even met de aanschaf van de Z1 Compact op een prijsverlaging. Heb nu nog een S2 en als ik zie hoe weinig foto's ik daarmee in het donker met flits gemaakt heb (meer dan duizend foto's), twijfel ik niet over de aanschaf van de Z1C.
Natuurlijk is het een spijtige ontwerpfout, maar voor mij geen dealbreaker want ik zal ik er zelden last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zonder flits kun je prima foto's maken in het donker/ tijdens feesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Dinsdagmiddag mijn Xperia acro S voor een Z1 Compact verruild. Voor hen die het niet weten: de acro S is de waterdichte variant van de welbekende S. In Nederland was hij niet leverbaar, dus via ebay zo'n anderhalf jaar geleden gekocht.

De twee toestellen zijn nagenoeg even groot: de Z1C past zelfs in het dock van m'n acro S!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LTFJNABl.png

Nu heeft de acro S oplaadpunten aan de zijkant zitten, maar die zijn niet compatible met de Z1C. Dus om toch te laden heb ik op ebay een kabeltje gekocht voor €5,-. Ja, vanuit China is het nog goedkoper, maar dan moet ik weer letterlijk op de Slow boat from China wachten. Een chinese DK31/32 is ook nog onderweg.

Eerste ding dat mij opviel: heeft de camera geen Photosphere functie? (zoals mijn Nexus 7)

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kiswum schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:04:
Zonder flits kun je prima foto's maken in het donker/ tijdens feesten.
Ben ik het niet helemaal met je eens...beelden worden eerder onscherp door beweging.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:38
KL643 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:39:
[...]

Ben ik het niet helemaal met je eens...beelden worden eerder onscherp door beweging.
Dat heb je met elke telefoon zonder enige vorm van beeldstabilisatie. Als je geweldige foto's wil vind ik dat je dan maar een gewone camera moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Met de laatste zin ben ik het met je eens :) maar je begrijpt toch wel dat je met het gebruik van een flits betere (scherpere) foto's krijgt dan zonder flits in het donker? Indien ik mooie nachtshots wil maken neem ik mijn statief mee en mijn spiegelreflex, dan weet ik zeker dat het goed komt maar mijn Xperia Z1 compact maakt slechte foto's indien gebruik wordt gemaakt van de flitser `s avonds.

Sony heeft zitten slapen bij het maken van deze telefoon..als ze iets beter hun best hadden gedaan dan had dit simpel voorkomen kunnen worden, zie hier op xda http://forum.xda-develope...p?p=50903275&postcount=25

Mag jij raden aan welke kant de flitser zit :+

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2a8hrlx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ounmsw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/aaf7zk.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door KL643 op 06-06-2014 23:36 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Links mijn Xperia acro S, midden mijn witte Z1C, rechts een Sony DSC-TX20.
(alle 3 waterdicht ;) )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IjOrrqU.jpg

Pikdonkere slaapkamer.

[ Voor 37% gewijzigd door barchettanl op 06-06-2014 23:59 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
W12, Zwart - Duits Model.

Heb mn eigen kamer even gebruikt om 00:30. Ik kan op de foto's in de Album app geen paars/roze/blauwe waas ontdekken. Ben ik dan een geluksvogel of was dit net het "omslagpunt" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

De zwarte schijnt er sowieso weinig tot geen last van te hebben.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dank voor de adviezen, het is echter toch een iPhone geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@KL643 de zwarte heeft er wel degelijk last van, maar het is eerder donkerblauw ipv blauw/paarsig.
De eerste gebruiker die het probleem heeft gemeld had een zwarte Z1c.

Nogmaals, als je het voor 100% zeker wilt weten of je het hebt, doe het dan op een object die verder staat dan 10 meter. Als het 1e voorwerp in de kamer op 10m afstand staat, dan kan het gewoon in je kamer. Ik vrees echter dat dit bij weinig Z1c bezitters het geval zal zijn ;)
Dit wilt niet zeggen dat het probleem nooit zal opduiken bij objecten die een meter van je af staan, maar de vraag is: Hoe kan ik zeker weten dat ik het heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Dan is D_Jeff een geluksvogel :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Dat hoeft niet perse. Toen ik hetzelfde deed (foto's in donkere kamer) merkte ik er ook weinig/niks van. Toen ik foto's van de lucht maakte 's nachts was heel m'n foto blauw door de flashbleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb iets vreemds met mijn gallerij. Hij laat een heleboel foto's dubbel zien, of zelfs meerdere malen. Alleen is de resolutie van sommige foto's heel laag. Soms verwijder ik ze, maar ze komen vanzelf weer terug. Is dit een instelling of weet iemand hier iets meer van?

Edit: Als ik bij mappen kijk, staan er een paar mappen met de naam thumbnail-<resolutie>. Daar zet hij allemaal kopieën in. Waarom doet hij dat?

Edit2: Excuses, zelf probleem weten op te lossen. Dit is dus het geval .nomedia waar ik eerder over heb gelezen. Raar dat dit blijkbaar handmatig moet.

[ Voor 36% gewijzigd door Venta op 07-06-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-06 21:05
nou ik heb na 3 weken mijn xpc binnen:)
hele lcd paneel is vervangen en het viel gelukkig onder garantie!
maar weet iemand hier of er een case is voor deze telefoon waarbij ook alle klepjes afgeschermd zijn?
ik zou graag alleen het dock connector open hebben en de jack plug maar de rest mag van mij gewoon onder de case zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik vrees dat je dan lang kan zoeken.

Alle fabrikanten van hoesjes/cases zijn er meestal op gericht om in ieder geval de connectoren vrij te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Laatst online: 11-06 16:37
Ik snap nog steeds niet waarom er geen car holder is voor de Z1c mét actieve magnetische lader. Desnoods een houder die flexibel is en geschikt voor zowel Z1/Z2 etc...

Handigheid over 9000 en toch vind ik nergens een. Behalve Brodit maar die is prijzig en werkt niet met zuignap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Mlazurro: Alle Brodit houders kun je gewoon op een zwanenhals met zuignap schroeven, ik heb dit 7 jaar gedaan met diverse telefoons.

Ze zijn wel een stuk prijziger, maar je zult geen los schietende kabel hebben zoals je in het voorbeeld van barchettanl ziet. Ik denk namelijk dat dit regelmatig los zal schieten tijdens het rijden in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Hier is het een stuk goedkoper dan Cool Blue.

~edit~ excuus: een klein beetje goedkoper. De link naar Cool Blue is voor een bundel.

--
Dit is ook wel heel aardig: een externe accu die dmv de laadpunten aan de zijkant werkt.
http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-z1-132518p.html
Aan de accessoires te zien is de Z1C wel een heel stuk populairder dan mijn acro S!

[ Voor 96% gewijzigd door barchettanl op 09-06-2014 11:24 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 21:04
barchettanl schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:32:
...
Eerste ding dat mij opviel: heeft de camera geen Photosphere functie? (zoals mijn Nexus 7)
De standaard camera app heeft inderdaad enkel een panorama functie. Maar sinds kort kan je de stock Android camera app wel installeren vanuit de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Nee, dat is eigenlijk een standaard houder met gewoon een kabeltje erbij. Ik zoek, inderdaad zoals de Brodit hierboven, een houder met pincontacten erin verwerkt. Lijkt mij veel handiger & stabieler dan een kabeltje dat dmv (zwakke) magneetjes tegen de gsm zit. Valt er zo uit op beetje wilde baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb wel eens dat ik geen geluid bij m'n muziek/YouTube krijg als m'n telefoon op stil of trillen staat. Soms krijg ik daarna nogsteeds geen geluid ook al staat hij wel op geluid (ringtone geluid). Een reboot helpt meestal wel maar dat is ook niet ideaal. Hebben jullie dit ook of ligt het aan mij? En weten jullie een oplossing? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Er zit een heel klein haarscheurtje aan de achterkant van m'n toestel. Ik weet eigenlijk niet of het 't plastic is, of de folie die Sony altijd over haar toestellen doet (hoewel ik niet weet of dat ook enkel voor de voorkant of beide kanten geldt).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fCY3kPQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C0mTZ9T.jpg

Ik kan het met m'n nagel voelen. Onder normale omstandigheden zie je het eigenlijk niet. M'n Sony TX-20 heeft wel een goeie macro-functie die het zichtbaar maakt :)

Tevens: het laden via de magnetische contactpuntjes gaat heel langzaam. Als het scherm aan staat eigenlijk niet (hij laadt net zoveel als dat hij ontlaadt). Als ik de USB gebruik (zelfde lader), gaat het wel vlot.

Toestel precies een week geleden binnen gekregen. Terugsturen naar MidiMedia.nl (evt. onder 'afkoelperiode')?

[ Voor 9% gewijzigd door barchettanl op 09-06-2014 21:31 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Is het een scheurtje of een krasje? Wat zit er trouwens op de flitser? Ik zie een bolling, maar waar die nou vandaan komt.

Ook lijkt het alsof de camera verhoogd is, weet jij toevallig uit welke productieweek deze telefoon komt? Je kan dat zien op een klein stripje achter het klepje van de SIM-kaart.

Het magnetisch laden ging bij mij ook langzaam. Ik heb het gevoel dat dit kwam doordat ik de magnetische kabel meerdere malen op zijn kop hield. Daardoor kreeg de telefoon een reboot. Ik heb een nieuwe kabel aangevraagd (zie link hieronder) en toen laadde de telefoon weer snel (met de kabel richting de onderkant van het toestel). Misschien dat de connectoren schade hebben opgelopen?

http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649

Verder heb ik nog een vraag: hebben jullie ook wel eens dat wanneer je een foto wil maken, een foutmelding krijgt? Deze krijg ik af en toe nadat de foto is gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door C0rrie op 09-06-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Oepsie! My bad: dat plastic dingetje op de flitser is van het beschermfolietje dat ik heb gekocht en er zelf op heb gedaan! (dat was ook het moment dat mij dat scheurtje opviel -- een krasje voel je volgens mij niet zo goed). Bedankt voor de tip! Dat rondje bleef zeker in het gat van de folie zitten toen ik het erop deed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kOH7Tny.jpg

14W10. En wat is dat geheimzinnige OFF knopje daarnaast?

Zover ik weet heb ik de connector niet ondersteboven aangesloten. Zou ook niet moeten kunnen denk ik.

Ja, ik heb dat ook al een paar keer gehad dat de camera een foutmelding gaf. Camera niet gereed of zo?

Ik kan het toestel misschien terug sturen binnen de 14 dagen, zeggen dat ik mijn vakantiegeld nog niet heb gekregen of zo ...

[ Voor 6% gewijzigd door barchettanl op 09-06-2014 23:11 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ronald8 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:33:
Ik heb wel eens dat ik geen geluid bij m'n muziek/YouTube krijg als m'n telefoon op stil of trillen staat. Soms krijg ik daarna nogsteeds geen geluid ook al staat hij wel op geluid (ringtone geluid). Een reboot helpt meestal wel maar dat is ook niet ideaal. Hebben jullie dit ook of ligt het aan mij? En weten jullie een oplossing? Alvast bedankt :)
Waarschijnlijk heb je tijdens het afspelen van een youtube filmpje het geluid uit gezet Dit kun je aanpassen door op de volume knop te drukken en daarna op het icoontje drukken je die dan voor je ziet. Hier kun je alle geluidsinstellingen aanpassen.
Mijn vriendin heeft dit ook bij haar telefoon, maar ze moet dit nog even zelf aanpassen.

Verder de problemen met de camera heb ik alleen gemerkt nadat ik de telefoon had geupgrade. Het syteem terug zetten in fabrieksinstellingen werkte op dat moment en het probleem kwam nier meer terug.

Voor de Nas-ers hier.
Ik verzend al mijn foto's vanaf de telefoon draadloos naar mijn NAS via Total commander/netwerkshare. Hoe sturen jullie je data naar een netwerkschijf en merken jullie dan ook dat bepaalde bestanden niet goed aankomen/beschadigd zijn? Ik heb vooral backups gemaakt van foto's en apps en ik merkte hierbij dat de data niet altijd goed aankwam. Dit is zowel op 2 als 15 meter afstand van de router.
Met de Xperia S en Xiaomi telefoons gaat dit verder zonder problemen.

Ik heb dit probleem ook gemerkt met een andere Xperia Z1c, het zou sterk zijn dat dit probleem op beide telefoon toevallig zou zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
heb je dit probleem als je iets naar de NAS schrijft of komt het ook voor als je iets van de NAS haalt?

Ik schrijf eigenlijk nooit iets naar de NAS. Haal er wel vrij regelmatig dingen van af en daar heb ik in ieder geval nooit problemen mee gehad. Ik gebruik trouwens ES file explorer (met root rechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Beste mensen,

Op ebay vond ik het volgende verloopstukje, lijkt me wel handig als je meerdere micro USB oplaadgebruikers hebt.....

http://www.ebay.nl/itm/14...3D141304561402%26_rdc%3D1

Ik heb geen aandelen..;-)

Groeten
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@avec_style, ik haal er niet vaak iets vanaf. Als dat is, dan zijn het maar enkele bestanden/foto's/streams, maar dat gaat zonder problemen.
Het is dus alleen opgemerkt tijdens het uploaden. Ik zit hierdoor dus ook niet vaak achter de pc om het via een usb kabel over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rini1976
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2023
@ Barchettan.l 14W10 batch. Betekend dat jij een nieuwe batch gekregen hebt? Aan jou foto's te zien heb je geen last van de flits problemen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik heb geen idee wat oud of nieuw is. Het is in elk geval dus een 14W10.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nivt2fm.jpg

Ik lijk geen flash bleed te hebben, vanavond nog eens proberen (als ik niet in slaap sukkel).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fhgbLqS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oYxAU2s.jpg

Misschien is het wat vertekend door de lichtinval van een halogeenlampje er schuin boven?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zeer mooie foto's, het lijkt erop dat er toch een bolling om de camera zit. Ik kan dit echter niet goed zien, het kan ook zijn dat de camera wat dieper zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rini1976
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2023
Nou ik ben in ieder geval zeer benieuwd of jou toestel in het donker wel helemaal goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Meh....heb de viltstift truc toegepast en wat een wereld van verschil zeg!! Zal morgen de foto's even posten.

Edit:

En dan nu de foto's, eerst nog zonder viltstift bewerking van de telefoon, daarna met :)

Voor

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2a8hrlx.jpg

Na

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2wlvel5.jpg

Voor

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ounmsw.jpg

Na

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/117bqd4.jpg

Eat this Sony! En dan nog ontkennen dat er sprake is van een productiefout 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door KL643 op 11-06-2014 08:04 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wow!

Ik wist niet dat het verschil zo groot zou kunnen zijn. Perfect gedaan en dat met een stift van 1 euro!
Heb je heel de ring versierd of alleen een gedeelte? (de hele ring bekleuren lijkt mij namelijk mooier staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Kijk eens wat een verschil, voor en na ...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2h2qLsn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7tUXo8o.jpg

Maar in mijn geval zit het verschil in dat beschermfolie'tje dat ik op de achterkant heb geplakt! Hoewel het natuurlijk niet over de lens heb geplakt is (nouja, op de flitser had ik 't nog wel tot een dag geleden 8)7 ) heeft het toch wel behoorlijk invloed.
Dus dat wordt geen foto's in het pikkedonker maken (wanneer zou je dat willen?) of de folie even los trekken.

Maar om nou te zeggen dat de flash-bleed geheel weg is..?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ygoDgGV.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door barchettanl op 11-06-2014 08:55 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kiswum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:41:
Wow!

Ik wist niet dat het verschil zo groot zou kunnen zijn. Perfect gedaan en dat met een stift van 1 euro!
Heb je heel de ring versierd of alleen een gedeelte? (de hele ring bekleuren lijkt mij namelijk mooier staan)
De hele ring en de stift was €2,50 ;)
barchettanl schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:52:

Dus dat wordt geen foto's in het pikkedonker maken (wanneer zou je dat willen?)
Party shots als je op stap bent? Die waren bij mij ook niet om aan te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door KL643 op 11-06-2014 09:53 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
Rini1976 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:08:
@ Barchettan.l 14W10 batch. Betekend dat jij een nieuwe batch gekregen hebt? Aan jou foto's te zien heb je geen last van de flits problemen, klopt dat?
Die van mij komt zelfs uit 14W11 (zwart model), maar de flashbleed treedt nog steeds op.

@KL643, Heb je dit met een permanent CD/DVD marker gedaan? En welke kleur is jouw telefoon? :) Zit er ook aan te denken om het eens te proberen. Ben alleen bang dat ik de camera zelf per ongeluk zwart kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kleur is wit en ik heb bij de winkel gewoon een goede watervaste stift gekocht met een kleine punt.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
KL643 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:11:
Kleur is wit en ik heb bij de winkel gewoon een goede watervaste stift gekocht met een kleine punt.
Oké, duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Kan je niet even een macro-foto'tje maken?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jaeusy.png

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Dit is ook wel een opvallend kabeltje:
http://www.ebay.nl/itm/2-...ash=item4ad6a611f0&_uhb=1

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 09:42
Heb deze telefoon vandaag besteld met een dock erbij.
Zoek nu alleen nog een cover erbij die ik ook kan gebruiken MET die dock.
Iemand een suggestie? Liefst een doorzichtige.

Mijn oog was gevallen op deze
pricewatch: Case-Mate Sony Xperia Z1 Compact Barely There Clear

Maar ik lees tegenstrijdige dingen over het feit dat die al dan niet met de dock te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Laatst online: 22-12-2022
Zijn er hier nog meer mensen die spontane scheurtjes in hun scherm hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppie007
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 23:26
Goedenavond, binnenkort ( binnen 1 week) ga ik ook overstappen van mijn iPhone 4 naar deze mooie sony xperia z1 compact.
Ik ga voor de zwarte, lekker neutraal.
Ik had even een vraagje, wat voor hoesje hebben jullie er om heen zitten? Ik wil namelijk wel een hoesje eromheen.
Het liefst wil ik alleen een back-cover. Niet 1 waarbij je iets moet openklappen.
Heb op internet al een beetje zitten zoeken. Maar, waar kan je het beste een beetje opletten.
Het liefst moet het de telefoon niet veel dikker maken. En moet natuurlijk nog wel bij de knoppen/afsluitkleppen kunnen.
Graag hoor ik wat voor hoesjes/backcovers jullie hebben.

Alvast bedankt voor de reactie's.

P.s. Mocht iemand een link hebben waar al 1 van deze informatie staat dan hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Beppie007 op 15-06-2014 19:18 . Reden: Regel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:29
Heeft iemand towelroot al geprobeerd? M'n vriendin krijgt morgen haar Z1c, maar maakt nu wel gebruik van een paar root apps op haar huidige telefoon. Zou mooi zijn als ie werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door StarC op 15-06-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
StarC schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:40:
Heeft iemand towelroot al geprobeerd? M'n vriendin krijgt morgen haar Z1c, maar maakt nu wel gebruik van een paar root apps op haar huidige telefoon. Zou mooi zijn als ie werkt.
ik wil het graag proberen maar zou je hiervoor ook je tn partitie moeten backuppen. of is dit niet nodig?

lijkt niet te werken...
http://forum.xda-develope...read.php?t=2783876&page=2

[ Voor 10% gewijzigd door Proxx op 16-06-2014 10:48 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
StarC, je bent sneller dan de redactie van Tweakers ;)

nieuws: Geohot brengt universele root-methode uit voor Android-apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Update on Flash Bleed:

Als ik rond 23.30 foto's maak van de lucht, vanuit een dakraam, zie ik geen waas over de foto's.
Heb ik dan geluk gehad? :P

W12 - 2014 als productiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geluk of het is er 1 van de nieuwe serie.
Foto :D (er staat toch niet een deel van het dakraam op toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zal vanaaf eens uploaden ;)

Het is wel een toestel uit Duitsland, waar volgens dit Topic, de fout erkent is.

U vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10463828_599091470186314_7383201774953535690_o.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door D_Jeff op 17-06-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Ik ben op zoek naar een compacte, high end telefoon. De Sony Xperia Z1 C lijkt zo'n beetje de enige keus te zijn.

Maar ik lees hier wel heel veel problemen met deze telefoon. Of valt dat in het dagelijks gebruik wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geweldig D_Jeff
Dit ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Proxx schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:46:
[...]
ik wil het graag proberen maar zou je hiervoor ook je tn partitie moeten backuppen. of is dit niet nodig?

lijkt niet te werken...
http://forum.xda-develope...read.php?t=2783876&page=2
ze hebben het toch voor elkaar om Towelroot te kunnen gebruiken op de sony z1c
een 2e exploit omzeild de extra beveiliging van Sony.

ik heb het gisteren geprobeerd en kan bevestigen dat het werkt!
meteen even een backup van TN partitie gemaakt!!
en dual recovery er op gezet!

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
breaky73 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 02:51:
Ik ben op zoek naar een compacte, high end telefoon. De Sony Xperia Z1 C lijkt zo'n beetje de enige keus te zijn.

Maar ik lees hier wel heel veel problemen met deze telefoon. Of valt dat in het dagelijks gebruik wel mee?
Ik heb buiten dat camera probleem (waar ik zelf niet veel last van heb) geen enkel probleem hoor. Ik vind het zelfs een van de betere toestellen die ik al gehad heb :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Zo, nu ook eigenaar van een Z1 Compact. Prachtig ontwerp, lekker klein en voelt solide aan. Knopjes zijn even wennen voor mij (kom van een Galaxy S2), maar dat komt wel goed. Flashbleed heb ik nog niet kunnen testen, zal ik vanavond doen. De vibratie valt mij nogal tegen. Zelfs toen ik wist dat er een whatsapp berichtje aan zat te komen voelde ik hem niet eens. En trillen staat op lang en ik heb een dunnen broek aan. Maar goed, went misschien ook wel.
Wat mij echter nog niet gelukt is, mijn google agenda's importeren. Mijn eigen agenda pak ie zonder problemen. Maar ik heb ook een paar agenda's gedownload (WK speelschema bijvoorbeeld) en die haalt ie niet binnen. Iemand een idee?
Beppie007 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:17:
Ik had even een vraagje, wat voor hoesje hebben jullie er om heen zitten?
Ik heb nu deze eromheen zitten. Geeft lekker veel grip en heeft weinig openingen. Qua klepjes alleen voor de USB oplader. Het niet het dunste hoesje denk ik, maar de pasvorm is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Pilome243 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:50:(...)
Wat mij echter nog niet gelukt is, mijn Google agenda's importeren. Mijn eigen agenda pak ie zonder problemen. Maar ik heb ook een paar agenda's gedownload (WK speelschema bijvoorbeeld) en die haalt ie niet binnen. Iemand een idee?
Ik had net hetzelfde. Op desktop WK agenda toegevoegd. Maar verscheen niet op smartphone. Ik heb de link dan maar ook nog eens geopend op m'n smartphone, geïmporteerd en het was opgelost.

Misschien synchroniseert dat niet. Of toch niet onmiddellijk.
Proxx schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:35:
ze hebben het toch voor elkaar om Towelroot te kunnen gebruiken op de sony z1c
een 2e exploit omzeild de extra beveiliging van Sony.

ik heb het gisteren geprobeerd en kan bevestigen dat het werkt!
meteen even een backup van TN partitie gemaakt!!
en dual recovery er op gezet!
Werkt het bij de laatste firmware van de Z1c? Ik heb momenteel Android 4.4.2 en buildnummer 14.3.A.0.757

Wordt je toestel gereset? Of helemaal geen data verlies?

EDIT: Het werkt, geen wipe. Xposed, Titanium Backup & Greenify (ROOT) erop gesmeten :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mlazurro op 17-06-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Mlazurro schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:42:
[...]
Ik had net hetzelfde. Op desktop WK agenda toegevoegd. Maar verscheen niet op smartphone. Ik heb de link dan maar ook nog eens geopend op m'n smartphone, geïmporteerd en het was opgelost.

Misschien synchroniseert dat niet. Of toch niet onmiddellijk.
Heb de Google Agenda app gedownload. Daarin stonden de gedownloade agenda's niet aangevinkt om te synchroniseren. Nadat ik ze daar had aangevinkt verschenen ze ook in de stock agenda app. Dus google agenda er weer afgegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
breaky73 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 02:51:

Een forum is natuurlijk om alle kleine probleempjes onder de aandacht te brengen. Maar in het dagelijks leven is het een erg fijn toestel.

Vanmiddag was er nog iemand die dacht dat ik een iPhone had! Ik heb de witte en die ziet er met die aluminium zijkant er best wel fruitig uit :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 15:16

JayPe

Ondertitel

Vrouwlief heeft haar witte nu een week of 3,.. en is zeer tevreden. ze komt van een Xperia Arc, dus 't is sowieso een enorme stap vooruit, maar toch. Ik vind m vrij dik ogen (heb zelf een Xperia S), zeker t.o.v. haar oude Arc (die door z'n gekromde achterkant heel dun lijkt), maar hoewel vrouwlief vrij kritisch is, heeft ze er helemaal geen last van: Hoewel 'lomp' in uiterlijk ligt ie toch goed in de hand.

Ik zal eens spieken wat voor model/week t eigenlijk om gaat..ah: 14W9 -> en jawel. Als ik nu een foto maak van buiten, zit er een blauwe waas op. Maar ik denk niet dat vrouwlief daar oooit last van gaat hebben.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen