Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 13:47
Net even foto's van de buitenlucht gemaakt in de automatische modus met flits aan. Geloof niet dat ik last heb van flashbleed. Gaat om een zwarte Z1C 14W14.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iAM8kAUl.jpg

Die witte vlek is overigens een wolk...

[ Voor 28% gewijzigd door Pilome243 op 20-06-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
barchettanl schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:39:
[...]

Een forum is natuurlijk om alle kleine probleempjes onder de aandacht te brengen. Maar in het dagelijks leven is het een erg fijn toestel.

Vanmiddag was er nog iemand die dacht dat ik een iPhone had! Ik heb de witte en die ziet er met die aluminium zijkant er best wel fruitig uit :)
Bedankt voor je antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 13:20
Ik heb de mijne normaal gezien vandaag :).
Lekker spannend! Men vriendin neemt hem straks in ontvangst...
Dus zit nu constant naar men mail te kijken of ie er al is hehe.
Zit nog altijd te twijfelen qua case. Heb die chargingdock erbij gekocht dus zou graag een case hebben waarmee ik die ga kunnen gebruiken. Iemand een idee? Liefst met een doorschijnende achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-10 12:29
Ik heb het toestel ook sinds gisteren binnen, ik moet zeggen voor mijn eerste gevoel is het een zeer fijn toestel. Enigste nadelen wat ik tot nu toe heb ondervonden is het klepje bij het opladen en het toetsenbord (gelijk overgestapt naar een andere).

Zoek alleen nog een goede en goedkope case of folie. Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Pilome243 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:49:
Net even foto's van de buitenlucht gemaakt in de automatische modus met flits aan. Geloof niet dat ik last heb van flashbleed. Gaat om een zwarte Z1C 14W14.
https://www.dropbox.com/s...AADMX60IQ3SXnCzUzeh_0P1pa

Die witte vlek is overigens een wolk...
Hij is helemaal zwart :p
Het ziet er goed uit!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Redmonkey92 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:24:
Ik heb het toestel ook sinds gisteren binnen, ik moet zeggen voor mijn eerste gevoel is het een zeer fijn toestel. Enigste nadelen wat ik tot nu toe heb ondervonden is het klepje bij het opladen en het toetsenbord (gelijk overgestapt naar een andere).

Zoek alleen nog een goede en goedkope case of folie. Iemand aanbevelingen?
Ik heb deze besteld:

http://mediadevil.com/eu/...tion-sony-z1-compact.html

Voor 10€ kan je niet sukkelen :) krijgt ook goeie reviews op Amazon.co.uk en is makkelijk aan te brengen of te herplaatsen indien het nodig moest zijn. Ben alvast benieuwd. Nu nog een goeie case 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik heb een folie voor de voorkant en achterkant gekocht: Vikuiti MySafeDisplay DQCT130.

Er zitten 3 folies in een verpakking--gelukkig maar want de eerste keer wil meetal niet zo. Wel fijn, zo'n waterdichte telefoon want voor het aanbrengen was ik 'm even af :)

In 1 dag geleverd vanuit Duitsland (ik heb er al vaker folies gekocht voor andere toestellen, pasvorm is altijd perfect).

[ Voor 10% gewijzigd door barchettanl op 18-06-2014 21:30 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02
Ik heb alleen folies voor de achterkant (goedkoopste van eBay, paar euro in totaal en 6 stuks). Ik ben zuinig op m'n spulletjes dus ik heb nooit krassen aan de voorkant. Qua hoesje had ik eerst een Frostcover maar nu heb ik er een van tpu met een doorzichtige plastic achterkant, ook een paar euro van eBay. Het bevalt zo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 17:58
Ik heb sinds kort de Z1 compact, hij bevalt me super. Om energie te besparen maak ik gebruik van de stamina modus en wifi op locatiebasis.
Echter in tegenstelling tot mijn vorige telefoon (de Xperia T) lijkt wifi op locatiebasis het niet goed te doen.
Ik moet eerst vernieuwen en dan pas pakt hij de wifi.
Terwijl met de T de wifi direct werd opgepikt op de vast locaties. Iemand soortgelijke evaringen of oplossingen?

[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 19-06-2014 12:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Locatieservice te ver beperkt?

Wifi op locatiebasis werkt gedeeltelijk via gps en indirect op basis van zendmastlocatie.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 17:58
Ik heb net even gekeken en de locatiemodus staat op grote nauwkeurigheid, dus dat kan het niet zijn.
<sterker nog heb het nu op accubesparing gezet>

[ Voor 19% gewijzigd door GRUMBLER op 19-06-2014 13:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Uiteindelijk toch beslist om voor deze te gaan:

http://www.amazon.co.uk/T...words=terrapin+z1+compact

Ben benieuwd! Wel geen doorkijkachterkant maar goed, dan heb ik ook geen last van flasbleed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ben daar maar niet al te zeker van ;)
Het gaat via de behuizing naar de camera, het wordt niet door de flitser terug gekaatst naar de camera.

Zie laatste foto van deze post:
Kiswum in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Kiswum schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:15:
Ben daar maar niet al te zeker van ;)
Het gaat via de behuizing naar de camera, het wordt niet door de flitser terug gekaatst naar de camera.

Zie laatste foto van deze post:
Kiswum in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"
Akkoord, maar tis een matte behuizing (dus veel minder kans op reflectie) en een Duits toestel...
Ben de exacte week van in fabricage nog niet gaan opzoeken (waar vind ik dat ook alweer? 8)7 ).
Dus ik ben er (tot nu toe) vrij gerust in. Zal het asap eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
onder de simkaart zit een wit kaartje. Even pielen om 'm eruit te krijgen, maar daar staat het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 11:15

WCA

Nog meer mensen oververhittingsproblemen? Sinds KitKat wordt het toestel erg heet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Even een harde reset na zo'n grote update doen en dan is het warmte probleem + heel veel andere problemen, als het goed is geheel opgelost.

Wil je je data niet verliezen? Maak dan vantevoren een backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Heel erg heet? Het is één van de weinige telefoons met optionele waterkoeling :D

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 11:15

WCA

Harde reset gedaan, probleem was even weg maar nu weer terug :(

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 08:12
Sinds zaterdag ook in het bezit van deze smartphone als vervanging van een oude xperia S. Ben er vrij tevreden mee. Enige waar ik mee zit is dat tijdens elke herstart ik een melding krijg dat de klepjes dicht moeten om waterdichtheid te garanderen. Dit terwijl de klepjes gewoon dicht zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Kvasirdor schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:13:
Sinds zaterdag ook in het bezit van deze smartphone als vervanging van een oude xperia S. Ben er vrij tevreden mee. Enige waar ik mee zit is dat tijdens elke herstart ik een melding krijg dat de klepjes dicht moeten om waterdichtheid te garanderen. Dit terwijl de klepjes gewoon dicht zijn :).
Die melding kan je uitschakelen dacht ik.
Heb ik toch kunnen doen alleszins, kijk volgende keer eens of je daar geen vakje kan aanvinken dat je die melding niet meer wil zien.
Voorlopig ook heel tevreden over het toestel.
Zit nog wel met de screenprotector erop die erop hangt als je hem uit de doos haalt.
Ben nog aan het wachten op die die ik besteld heb :P
Wel al een potentiële nare kras op men achterkant :( (heb ook men case nog niet :-( ).
Hopelijk is die niet door de protector heen want dat zou echt wel balen zijn, nog geen week oud en al
zo een vuile kras! (tis echt geen kleintje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10 21:37
Hij heeft geen sensors om te zien of de klepjes dicht zijn, is dus meer een soort disclaimer. Je kan die melding uitzetten

Edit: Belgerbil was me dus voor :P

[ Voor 13% gewijzigd door Guusz op 23-06-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Mooi, dan vinken we dat weg :) . Iemand nog een alternatief voor de Album app? Witte navigatie toetsen zijn niet heel erg duidelijk als je in de Album app aan het browsen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Kvasirdor schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:33:
Mooi, dan vinken we dat weg :) . Iemand nog een alternatief voor de Album app? Witte navigatie toetsen zijn niet heel erg duidelijk als je in de Album app aan het browsen bent.
De "Photo's" app van google zelf?
Ook behoorlijk handig om je foto's meteen te backuppen als je ze gemaakt hebt.
Dan worden ze automatisch geüpload naar je google account (15gb gratis storage dacht ik).
Hoef je ze ook niet altijd op je foon te laten staan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 20:38
Kvasirdor schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:33:
Quickpic gebruik ik al 3 jaar. Snel & eenvoudig. En met de laatste update kan je ook in je Cloud-folders bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvasirdor
Backup is niet zo heel erg nodig. Voor belangrijke fotos heb ik een dslr liggen, enige foto's die ik met de telefoon maak zijn foto's van asieldieren wanneer ze binnenkomen en geregistreerd moeten worden. Jammer dat je moet inloggen bij de photo's app. Quickpic heb ik er net even opgezet. Ik heb helaas merk ik nu het probleem dat alle plaatjes (incl thumbs) in de gallerij staan. Even aanvogelen met .nomedia dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Bij quick pic kun je heel makkelijk een map uitsluiten meen ik. Hoef je nuet voor met .nomedia aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinop
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 18:44
Belgerbil schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:28:
[...]

Die melding kan je uitschakelen dacht ik.
Heb ik toch kunnen doen alleszins, kijk volgende keer eens of je daar geen vakje kan aanvinken dat je die melding niet meer wil zien.
Voorlopig ook heel tevreden over het toestel.
Zit nog wel met de screenprotector erop die erop hangt als je hem uit de doos haalt.
Ben nog aan het wachten op die die ik besteld heb :P
Wel al een potentiële nare kras op men achterkant :( (heb ook men case nog niet :-( ).
Hopelijk is die niet door de protector heen want dat zou echt wel balen zijn, nog geen week oud en al
zo een vuile kras! (tis echt geen kleintje).
De achterkant raakt erg snel beschadigd, is helaas plastic inplaats van glas wat in de japanse versie van de z1c zit. Zelfs een case er direct omheen heeft niet geholpen bij mij. Ik heb de z1c sinds de launch in februari en mijn achterkant zit inmiddels vol met kleine krasjes en kuiltjes, terwijl ik gebruik maakte van een Muvit Bimat case. Inmiddels er maar afgehaald (rubbere randen lieten los van het plastic) en nu een weekje zonder case.

Gelukkig is er een oplossing voor dit probleem maar dan moet je wel wat tweaken aan je toestel. Gewoon de glazen achterkant van de Z1f bestellen en een screen protector op de achterkant doen (aangezien ASF hier ook op zit en ook snel krast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Heb zelf een carbon decal op de achterkant zitten. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen en was makkelijk aan te brengen; luistert niet zo nauw als een screenprotector en geen luchtbellen. Had het ook aan de zijkanten en voorkant, maar dat was mij toch iets teveel van het goede, plus dat ik de stickers te veel voelde zitten (is aan de achterzijde niet zo). Sony logo en NFC logo zijn uitgesneden. Heb zelf die van sony eruit gehaald maar die van NFC laten zitten. Hier besteld: http://www.ebay.com/sch/m...ompact&_sacat=0&_from=R40

Afbeeldingslocatie: http://galerie.xperia.cz/albums/userpics/10002/DSC_0004~32.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Pilome243 op 25-06-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Zinop, als je je garantie en waterdichtheid wilt verliezen, dan is het een erg dure aankoop ;)

Het is inderdaad erg jammer dat de achterkant zo krasgevoelig is. Die van mijn vriendin ziet er incl. protectors er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Belgerbil schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:29:
[...]

Ik heb deze besteld:

http://mediadevil.com/eu/...tion-sony-z1-compact.html

Voor 10€ kan je niet sukkelen :) krijgt ook goeie reviews op Amazon.co.uk en is makkelijk aan te brengen of te herplaatsen indien het nodig moest zijn. Ben alvast benieuwd. Nu nog een goeie case 8)
Heb deze er ondertussen 2 dagen opzitten en ik moet zeggen: toppertje!
Je ziet er niks van, makkelijk te installeren, zit er een stofje onder? geen probleem haal je er makkelijk van onder bij het installeren met wat plakband aan een pen. Voelt lekker smooth aan ook en makkelijk schoon te maken met een doekje. Ook hele snelle levering (via de website zelf besteld) en je krijgt er 2 snoepjes bij :P

Edit:

Heb men Terrapin case binnen, mét uitsparing voor het magnetisch dock.
Maar helaas... hij werkt er niet mee :'( net iets te dik. Voel wel dat de magneten aantrekken maar
ze geraken niet helemaal tot op de pinnetjes. Dus dat word case eraf elke keer ik hem oplaad.
Voelt voor de rest wel ok aan, geen "lipje" om scherm te beschermen moest hij erop vallen.
Ook uitsparing voor camera-knop, volume knoppen en power button.

[ Voor 20% gewijzigd door Belgerbil op 26-06-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
Na het aanpassen van de outlook synchronisatie van push naar 15 minuten is mijn batterijduur van bijna 36 uur naar 48+ uur geschoten. Wat een wereldverschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Zojuist deze aangebracht: http://www.ultimateshield...d-glass-screen-protector/

Goed pasvorm, doekjes en stofstickers meegeleverd, makkelijk aan te brengen maar even opletten dat je 'm goed droogt na het gebruik van de natte doekje. Hij is alleen niet flinterdun, maar door de goede pasvorm stoort dat niet. Naïef als ik ben, ook geprobeerd een kras te maken met een vlijmscherp Stanley mes. Niet gelukt! Oke, ik heb niet als een malle kracht gezet, maar toch wel aardig hard gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI: Mocht iemand denken ja, ik wil ook 4k opnemen met mn Z1 compact moet je even hier kijken:

http://forum.xda-develope...__utmv=-&__utmk=189949992

Heb net minuutje geprobeerd, camera wordt wat warm maar geen crashes gehad tot nu toe.
Let wel op, 23sec filmpje kost als snel bijna 200mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Binnenkort door naar Android 4.4.4. Best snel voor Sony. Zie hier: http://www.xperiablog.net...or-xperia-z1-and-z-ultra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Binnenkort? Zeg maar nu... Krijg net de melding. Duits toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepmans
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 15:58
Zojuist de melding voor Android 4.4.4 binnengekregen (14.4.A.0.108). Downloading now.

Edit: taalfoutje

[ Voor 14% gewijzigd door Klepmans op 27-06-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Precies: we gaan van 14.3.A.0.757 = 4.4.2 naar 14.4.A.0.108 = 4.4.4.

Is dit geen nieuwstip voor Tweakers waard?

[ Voor 25% gewijzigd door barchettanl op 27-06-2014 14:11 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Krijg ook net de melding binnen voor de update.

Volgens Wiki gaat het om de update voor de bekende "HeartBleed" issue.
Deze is op 19 juni vrij gegeven door Google. Knappe prestatie van Sony om het binnen 1 week gereed te hebben.

Source: Wikipedia: Android version history

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:28:
FYI: Mocht iemand denken ja, ik wil ook 4k opnemen met mn Z1 compact moet je even hier kijken:
Heb net minuutje geprobeerd, camera wordt wat warm maar geen crashes gehad tot nu toe.
Ach, je hebt toch waterkoeling :+

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barchettanl schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:07:
Is dit geen nieuwstip voor Tweakers waard?
Dan moet je het submitten ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Zo, weer up-to-date.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9zthagW.jpg

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Is jullie dit ook opgevallen sinds de laatste update? Of zat dit er altijd al in?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IAJ11OT.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PUILcei.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lHX4Zm9.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jtegKad.png

Android voor Dummies :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het ziet doet me denken aan de elderly/simple mode die ik 8 maanden geleden voor het eerst bij Xiaomi zag ;):
http://en.miui.com/forum....id=24341&page=1#pid478401

p.s. deze optie is nieuw, waarschijnlijk activeer je hem als je de home knop een tijdje indrukt.

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 27-06-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdkocak
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 17:04
Ik heb hier een Duitse 14W21 model liggen maar helaas nog geen update :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Kiswum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:14:
p.s. deze optie is nieuw, waarschijnlijk activeer je hem als je de home knop een tijdje indrukt.
Heej, als ik de home knop lang indrukt, komt niet meer alleen Google Now, maar ook iets van Sony met de naam "What's New" of zoiets. Nog geen idee wat het precies doet.

Zit wel een hele rits aan permissies aan en kan hem blijkbaar niet uninstallen...

[ Voor 10% gewijzigd door barchettanl op 27-06-2014 22:43 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:28:

http://forum.xda-develope...__utmv=-&__utmk=189949992

Let wel op, 23sec filmpje kost als snel bijna 200mb
Jammer dat mijn bootloader niet unlocked is, zou het anders graag installeren. Vooral de 120fps modus lijkt mij interessant.

Ik ben geroot, maar bootloader locked omdat ik geen zin heb in complete wipe en alles opnieuw installeren / instellen - een vereiste om TWRP Recovery te installeren om de apk te flashen. Dus tenzij iemand weet hoe je deze mod flasht zonder Recovery of hoe je met locked bootloader een snelle backup en herstel kan doen.... geen 120fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
De nieuwe update installeert de Sony app What's New. Die is niet te verwijderen of uit te schakelen. Heel irritant want als je de home knop ingedrukt houdt, krijg je nu naast een snelkoppeling naar Google zoeken ook eentje naar die app. Belachelijk dat Sony dit zomaar in mijn gezicht smijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdkocak schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:40:
Ik heb hier een Duitse 14W21 model liggen maar helaas nog geen update :-(
Hoe weet je welke toestel je hebt? Die van mij aangekocht via coolbl.. op doos staat SI 1280-9815.3 NL.
Heb nog geen update melding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mijn vriendin heeft hem ook via CB, 14w4 heeft ze. Tot op heden nog geen update.

Je kunt de datum zien onder het lipje van je Simkaart

Productiedatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 18:04
Weet iemand met de nieuwe firmware of deze te rooten is met de nieuwe towelroot methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:27:
Mijn vriendin heeft hem ook via CB, 14w4 heeft ze. Tot op heden nog geen update.

Je kunt de datum zien onder het lipje van je Simkaart

[afbeelding]
Oke die van mij is van 14W07 met SI 1280 - 9816, dit nummer geeft toch de regio aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avec_style schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:27:
Weet iemand met de nieuwe firmware of deze te rooten is met de nieuwe towelroot methode?
http://forum.xda-develope...read.php?t=2796304&page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Root: dit zou moeten werken -- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900
(zelf niet geprobeerd)

TowelRoot v3 werkt in elk geval niet (wél net zelf geprobeerd)

[ Voor 22% gewijzigd door barchettanl op 28-06-2014 17:54 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Heeft iemand ervaring met een goede screen- en backprotector voor de z1 compact? En daarnaast een leren 'wallet' cover waar je nog een bankpas in kwijt kunt. Op ebay is veel keus maar heb geen idee welk merk het meest geschikt is.

Ik las ergens op dit forum dat Nillkin goede protectors heeft?
link: http://www.ebay.com/itm/N...ctors&hash=item233bbc1a4b

Ook Rhino Shield zou goed zijn maar die kan ik niet vinden voor de Z1 compact

[ Voor 41% gewijzigd door SX-Superfly op 28-06-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 16:27
Wat betreft de nieuwe update: Ik had begrepen dat die tot nu toe alleen in wat landen in Azie wordt uitgerold. Zal dus nog wel ff duren voordat Generic NL customizations (of andere Europese) hem hebben.

Maakt mij ook niet zo veel uit. M'n Z1c werkt (bijna) naar tevredenheid.

Een update kan ook falikant fout gaan (zoals bij de Xperia SP). Een downgrade is dan niet zondermeer mogelijk zonder te rooten of op FTF files te vertrouwen en Sony kan er zo maar maanden over doen om een fix uit te brengen :N

edit:
For the time being heb ik ook eens die 'nieuwe' root methode geprobeerd (die voor zover ik kan zien gewoon de Towelroot APK patched zodat deze het wel op de z1c doet en deze dan installeert). Werkt pefect! _/-\o_

Overigens blijft het wel grappig hoe zowel Eset NOD32 op mijn PC als Avast op mijn Z1c waarschuwen dat Towelroot mogelijk kwaadaardig is. Maar goed, ook op mijn Z1c heb ik nu dus weer root (voor o.a. Anti Theft met hard reset bescherming) maar dan met gewone Generic NL.

Hopelijk blijft deze exploit ook nog werken op het moment dat de nieuwe update uit komt :)

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 28-06-2014 22:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Is een (towel)root ook weer ongedaan te maken? De DeltaTV app (25 kanalen tv kijken) werkt namelijk niet op geroote apparaten. Maar ik zou wel willen rooten om Whats New er af te gooien.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Misschien kun je Xposed framework installeren, dan kun je een module downloaden die verbergt dat je telefoon geroot is. Dat is misschien een goede tussenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Die Easy Root Tool werkt prima. Towelroot an sich niet, maar nu dus wel via deze methode. Was alleen ff aan het kloten om de developer options te zien te krijgen :P (tig keer tappen op de build number....what the hell is dat nu weer.....)

Maar het werkt dus :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 18:04
SX-Superfly schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:45:
Ook Rhino Shield zou goed zijn maar die kan ik niet vinden voor de Z1 compact
alsjeblieft
http://www.evolutivelabs....ts/sony-xperia-z1-compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Thanks.

Is dit beter dan de goedkopere Nillkin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik heb in de afgelopen 4 jaar achtereenvolgens een Motorola Milestone en een HTC Desire Z gehad die ik altijd in mijn broekzak meesjouw. Op beide telefoons nooit een enkele kras gekregen (en nooit een screen protector gebruikt!)

De Xperia Z1 Compact heb ik 2 dagen in bezit en er zitten op zowel voor- als achterkant meerdere (kleine) krassen. Dit bevreemd mij heel erg! Waar kan dit aan liggen?

Anyway, om erger te voorkomen, wil ik screenprotectors kopen. Heb nu verschillende screen protector merken / websites voorbij zien komen hier op het forum, welke raden jullie nu aan? Door de bomen zie ik het bos niet echt meer ;-) Alvast bedankt voor jullie tips!

MediaDevil (€9,97 per stuk)
SchutzFolien24 (meerdere merken/modellen, tussen €3,95 en €9,95 per kant)
UltimateShield (£9,99)
MyTrendyPhone (meerdere merken/modellen, tussen €6,40 en €32,30)
RhinoShield ($29,99 voor + achterkant)
Nillkin ($5,46 maar een te lange levertijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
rjongen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:01:
Ik heb in de afgelopen 4 jaar achtereenvolgens een Motorola Milestone en een HTC Desire Z gehad die ik altijd in mijn broekzak meesjouw. Op beide telefoons nooit een enkele kras gekregen (en nooit een screen protector gebruikt!)

De Xperia Z1 Compact heb ik 2 dagen in bezit en er zitten op zowel voor- als achterkant meerdere (kleine) krassen. Dit bevreemd mij heel erg! Waar kan dit aan liggen?

Anyway, om erger te voorkomen, wil ik screenprotectors kopen. Heb nu verschillende screen protector merken / websites voorbij zien komen hier op het forum, welke raden jullie nu aan? Door de bomen zie ik het bos niet echt meer ;-) Alvast bedankt voor jullie tips!

MediaDevil (€9,97 per stuk)
SchutzFolien24 (meerdere merken/modellen, tussen €3,95 en €9,95 per kant)
UltimateShield (£9,99)
MyTrendyPhone (meerdere merken/modellen, tussen €6,40 en €32,30)
RhinoShield ($29,99 voor + achterkant)
Nillkin ($5,46 maar een te lange levertijd)
Ja, interessant, dat wil ik ook weten. Ik las in een ander topic hier (volgens mij over de Nexus 5) dat men erg te spreken was over de goedkope Nillkin, gekocht via Ebay. Lange levertijd inderdaad, maar komt via brievenbuspost dus binnen 2 weken heb je dat wel binnen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-10 16:58
Zou iemand mij kunnen vertellen of er al een goede batch toestellen is zonder de slechte camera en welke dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

barchettanl schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:12:
Is een (towel)root ook weer ongedaan te maken? De DeltaTV app (25 kanalen tv kijken) werkt namelijk niet op geroote apparaten. Maar ik zou wel willen rooten om Whats New er af te gooien.
SuperUser downloaden, temp unroot, ( door de towelroot apk daarna eraf te gooien maak je het het volledig ongedaan )
Al zou ik in jou geval alleen de temp unroot gebruiken voor die specifieke apps ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Nogsteeds geen 4.4.4 :( met een Nederlands toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald8 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:35:
Nogsteeds geen 4.4.4 :( met een Nederlands toestel.
klopt, ik ook niet zal nog wel even duren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb ook nog nergens gehoord/gelezen dat die update al anywhere in Europa binnen komt, laat staan in NL

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Niet? Is toch al door een paar mensen in dit topic gemeld dat ze de update binnen hebben. Ik had 'm ook vrij snel. Eigenlijk zodra het bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 21-10 16:07
rjongen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:38:
[...]

Thanks! Heb de Ultimate Shield zojuist besteld :)
Ik wacht uw bevindingen af! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik denk dat ik een duits toestel heb (meen dat bij het initialiseren het land op Duitsland stond) en 4.4.4 reeds een paar dagen al op het toestel heb staan.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barchettanl schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:16:
Ik denk dat ik een duits toestel heb (meen dat bij het initialiseren het land op Duitsland stond) en 4.4.4 reeds een paar dagen al op het toestel heb staan.
Heb je de update via OTA binnengekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, als ik de Sony Update checker check, dan heeft een aantal Europa landen hem idd al.

Maar goed, Nederland lijkt tegenwoordig steeds slomer te worden.

We zitten hier ook nog steeds op een cruciale update voor de Xperia SP van m'n vriendin te wachten. Het ding is nu bijna onwerkbaar sinds een Android 4.3 upgrade. Sony heeft er maanden over gedaan om een fix te bakken. Die is er nu eindelijk en is al ongeveer in heel Europa uitgerold. Behalve NL......

Wij hebben iig nog een prima werkende Z1c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Heb men Terrapin case met een vijltje kunnen tweaken (hehe) zodat ie werkt met de officiële dock.
De uitsparing voor de magneet was nu net aan de krappe kant waardoor je magneten geen contact maken.
Is bij deze dus opgelost en is voor de rest een héél nette case, voor 9€ zeker geen klagen!

http://www.amazon.co.uk/T...Solid-Black/dp/B00HUGVN3U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
eymey schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:39:
We zitten hier ook nog steeds op een cruciale update voor de Xperia SP van m'n vriendin te wachten. Het ding is nu bijna onwerkbaar sinds een Android 4.3 upgrade.
Een reden om de X Z1C te kopen was omdat m'n X Acro S onwerkbaar traag werd. Laat nou net na het kopen van de Z1C Towelroot uitkomen, die met de juiste parameters (dat duurde ook een week) m'n S kan rooten. En dus Lag Fix (=fstrim) kan uitvoeren. In de omschrijving stond dat het een paar minuten kan duren, in mijn geval duurde het misschien een seconde. Maar ... het werkt verdorie wel! Ding is weer een heel stuk meer responsive.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joozt86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 00:26
Ik heb de Z1C nu sinds maart in gebruik, toestel bevalt prima, wel een puntje waar ik me nogal aan irriteer. Misschien dat meer mensen hier last van hebben (gehad), ik hoop dat er een oplossing is.

Regelmatig heb ik een (enorme) vertraging tussen het drukken op de aan/uit knop en het weergeven van het unlock scherm; scherm blijft dan meerdere seconden (5-6) gewoon zwart... hebben meer mensen dit ervaren? Heb nu 4.4.2 er op staan, maar had dit probleem ook al met de vorige versie. Unlockscreen is trouwns de standaard android code patroon met een foto als achtergrond, geen rare dingen dus naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 18:27
joozt86 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:10:
Ik heb de Z1C nu sinds maart in gebruik, toestel bevalt prima, wel een puntje waar ik me nogal aan irriteer. Misschien dat meer mensen hier last van hebben (gehad), ik hoop dat er een oplossing is.

Regelmatig heb ik een (enorme) vertraging tussen het drukken op de aan/uit knop en het weergeven van het unlock scherm; scherm blijft dan meerdere seconden (5-6) gewoon zwart... hebben meer mensen dit ervaren? Heb nu 4.4.2 er op staan, maar had dit probleem ook al met de vorige versie. Unlockscreen is trouwns de standaard android code patroon met een foto als achtergrond, geen rare dingen dus naar mijn idee.
Ja, ook ik heb daar last van. Gelukkig niet vaak trouwens; hopelijk is het weg bij de update naar 4.4.4. Overigens heb ik het toestel nu anderhalve week en ben er dik over te spreken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdkocak
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 17:04
Op zich ben ik heel tevreden met mijn Z1C maar wat mij stoort is dat de achterkant hier en daar kraakt als je er op drukt en soms ook als je het oppakt. Lijkt wel of de achterkant van een heel dun materiaal gemaakt is. Dat is wel heel minder voor een telefoon van 400 Euro.

Hebben meer gebruikers hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb geen last van inschakel/unlock delay.

Wel heb ik vrij regelmatig dat, wanneer ik het scherm aan zet, het touchscreen helemaal de weg kwijt is. Soms kan ik het unlockpattern al niet goed tekenen, maar soms merk ik het ook pas als ik wat wil gaan typen.

Zet ik het scherm dan even kort uit en weer aan, is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
Heb je toevallig veel widgets op je homescreens staan?
Na het verwijderen van de sony camera widget had ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf nauwelijks :)

Maar ik gok dat je die vraag aan Joozt86 stelt :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
:+ klopt, ik lees mee via een rss regeltje in feedly, maar die loopt niet realtime mee vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een bericht op mijn telefoon dat er een systeem update beschikbaar is.
14.4.A.0.108.

Vanavond maar even installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:18:
Krijg net een bericht op mijn telefoon dat er een systeem update beschikbaar is.
14.4.A.0.108.

Welke Si nummer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Alieunited schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:56:
Ik had eveneens last van de bug waardoor er enkele seconden zit tussen het drukken van de aan/af knop en het aanspringen van het scherm. Deze bug kwam niet altijd voor, maar wel meestal op momenten dat ik mijn Z1 snel nodig had :+.

Nu ik jouw comment over de widgets lees, heb ik het inderdaad nooit meer voor gehad sinds de release van de nieuwe versie van Spotify. Doordat dit een volledig nieuwe app was, stond de widget niet meer ingesteld op mijn homescreen en eigenlijk heb ik er sindsdien geen last meer van gehad.

Extra vraagje: als ik in de auto mijn Z1 aansluit via de aux-kabel en eveneens via de sigarettenaansteken van Brodit krijg ik een constante ruis op de achtergrond. Van het moment dat er muziek op staat, is het amper hoorbaar. Maar als ik dan iets hoger in de toeren ga, wordt de toon van het geruis iets hoger, waardoor dit zelfs boven de muziek uitkomt. Een mogelijke oplossing die ik heb gevonden is een noise-reducing aux-kabel, maar is dit niet eerder het problemen omzeilen dan het op te lossen? Enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen op een correcte manier?

/Edit: extra vraag toegevoegd

[ Voor 31% gewijzigd door Eppux op 02-07-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:18:
14.4.A.0.108.

Krijg ook een update melding binnen, van movies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 10:53
Eppux schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:30:
Extra vraagje: als ik in de auto mijn Z1 aansluit via de aux-kabel en eveneens via de sigarettenaansteken van Brodit krijg ik een constante ruis op de achtergrond. Van het moment dat er muziek op staat, is het amper hoorbaar. Maar als ik dan iets hoger in de toeren ga, wordt de toon van het geruis iets hoger, waardoor dit zelfs boven de muziek uitkomt. Een mogelijke oplossing die ik heb gevonden is een noise-reducing aux-kabel, maar is dit niet eerder het problemen omzeilen dan het op te lossen? Enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen op een correcte manier?
Waarschijnlijk is dit dynamoruis, dit is onder meer te voorkomen met een ground loop isolator tussen je Z1C en je radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1280-7864-R2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 11:57

E-Rick

I love it :7

Ik ben sinds kort ook in bezit van dit toestel. Erg blij mee, maar helaas (was te verwachten) past ie niet in de dock van mn Xperia Z. Daarom heb ik via ebay dit kabeltje gekocht, zodat ik het klepje van de usb-poort een beetje kan sparen, maar het werkt helaas niet zo goed als ik had gehoopt. Het is best een gepruts om de kabel op de goeie plek te krijgen, en bij de minste beweging van mn telefoon valt ie er weer af. De magneet maakt ook geen direct contact met mn toestel lijkt het.
Zijn er mensen met de zelfde ervaring? Is hier iets aan te doen (bijvoorbeeld magneet er iets uittrekken ofzo)? Of is mijn exemplaar gewoon stuk en moet ik contact opnemen met de verkoper en een nieuwe vragen?

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Remco_O schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Waarschijnlijk is dit dynamoruis, dit is onder meer te voorkomen met een ground loop isolator tussen je Z1C en je radio.
Is dit dan een probleem door mindere kwaliteit van materialen in de auto, sigarettenaansteker of smartphone of zal je hier altijd last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Hoe zijn jullie bevindingen ivm accuduur na de 4.4 update trouwens?
Het lijkt mij dat mijn Z1C een pak zuiniger is dan voor de update.
Houd het nu toch al 2 dagen vol (zit nu op 60%) met wifi zo goed als constant aan, wat bellen & smsen, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:52

rev

Eppux schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:30:
[...]
Ik heb dit probleem tot nu toe bij elke telefoon die ik aansluit op de aux-in van mijn auto. De oplossing (voor mij) was deze adapter:

HTC Bluetooth Stereo Clip

Duur, maar werkt al twee jaar feilloos. En door apt-x klinkt het beter dan een kabeltje (althans, bij mijn vorige telefoon, bij de Z1C heb ik niet meer de moeite genomen een vergelijkende test uit te voeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Rick schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:03:
Ik ben sinds kort ook in bezit van dit toestel. Erg blij mee, maar helaas (was te verwachten) past ie niet in de dock van mn Xperia Z. Daarom heb ik via ebay dit kabeltje gekocht, zodat ik het klepje van de usb-poort een beetje kan sparen, maar het werkt helaas niet zo goed als ik had gehoopt. Het is best een gepruts om de kabel op de goeie plek te krijgen, en bij de minste beweging van mn telefoon valt ie er weer af. De magneet maakt ook geen direct contact met mn toestel lijkt het.
Zijn er mensen met de zelfde ervaring? Is hier iets aan te doen (bijvoorbeeld magneet er iets uittrekken ofzo)? Of is mijn exemplaar gewoon stuk en moet ik contact opnemen met de verkoper en een nieuwe vragen?
Ik heb 2 kabeltjes "magnector x" besteld rechtstreeks van hun site.
Zijn wat duurder maar veel krachtigere magneet naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Zelf eergisteren de update naar 4.4.4 melding ontvangen OTA (België).

Maar ik wil al geruimte tijd de 120fps & 4K video mod installeren. Dan maar de knoop doorgehakt en vandaag even beziggehouden met:

a) clean install van 4.4.4 met Sony Update Service - volledige data wipe dus.
b) DRM keys backuppen
c) bootloader unlocken
d) Dual Recovery installeren
e) rooten
f) camera functies van Z2 (120fps slowmo & 4K recording) flashen in recovery

Het is de eerste keer dat ik een (relatief nieuwe) smartphone zo onder handen neem - er is altijd een risico, je speelt met bestanden die anderen in elkaar gefutseld hebben. Moet zeggen: het was het helemaal waard. Vooral het feit dat ik mijn bootloader opnieuw kan locken mocht ik beroep willen doen op garantie, gaf de doorslag.

4K is echt retescherp op een 1080p monitor. Nul pixels, nul artifacts. En bij weinig licht is het ruis ook fijner door het grote aantal pixels en dus minder zichtbaar.
En de 120fps functie ("Timeshift") is natuurlijk ook spectaculair als je de juiste situatie kiest - met de zomer voor de deur helemaal geen probleem. Het blijft echter een mod, dus deze is "maar" maximaal in 720p.

Nog ivm de nieuwe firmware en aanpassingen aan de camera app. Ik zie ergens minder scherpte in de foto's. Op pixelniveau. Kan verkeerde indruk zijn, maar ik heb het gevoel dat de vorige versie een hardere verscherping toepaste - uiteraard ten koste van meer zichtbare jpeg-artifacts. Maar sowieso nog heel tevreden van de camera - al moet je hem wel wat leren kennen en spelen met instellingen.

Mijn exemplaar is natuurlijk heel erg snappy nu maar ik kan uiteraard niet zeggen of dit ligt aan de clean-install of aan de nieuwe firmware-update. Waarschijnlijk combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:09:
[...]

Ik heb 2 kabeltjes "magnector x" besteld rechtstreeks van hun site.
Zijn wat duurder maar veel krachtigere magneet naar het schijnt
Ziet er goed uit!

Vraag me alleen af in hoeverre je moet oppassen met hoe sterk die magnetische kabeltjes zijn. Kan me voorstellen dat dit té sterk kan zijn en dan componenten in je telefoon verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joozt86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 00:26
Alieunited schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:56:
Heb er inderdaad wel redelijk wat, echter niet meer dan ik op mijn SE Ray (vorige telefoon) had staan, daar geen probleem gehad met het unlockscreen, wel dat 'ie gewoon rete traag was :+
Zal es wat widgets weghalen en kijken of t beter gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Mlazurro schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:17:
Zelf eergisteren de update naar 4.4.4 melding ontvangen OTA (België).

Maar ik wil al geruimte tijd de 120fps & 4K video mod installeren. Dan maar de knoop doorgehakt en vandaag even beziggehouden met:

a) clean install van 4.4.4 met Sony Update Service - volledige data wipe dus.
b) DRM keys backuppen
c) bootloader unlocken
d) Dual Recovery installeren
e) rooten
f) camera functies van Z2 (120fps slowmo & 4K recording) flashen in recovery

Het is de eerste keer dat ik een (relatief nieuwe) smartphone zo onder handen neem - er is altijd een risico, je speelt met bestanden die anderen in elkaar gefutseld hebben. Moet zeggen: het was het helemaal waard. Vooral het feit dat ik mijn bootloader opnieuw kan locken mocht ik beroep willen doen op garantie, gaf de doorslag.

4K is echt retescherp op een 1080p monitor. Nul pixels, nul artifacts. En bij weinig licht is het ruis ook fijner door het grote aantal pixels en dus minder zichtbaar.
En de 120fps functie ("Timeshift") is natuurlijk ook spectaculair als je de juiste situatie kiest - met de zomer voor de deur helemaal geen probleem. Het blijft echter een mod, dus deze is "maar" maximaal in 720p.

Nog ivm de nieuwe firmware en aanpassingen aan de camera app. Ik zie ergens minder scherpte in de foto's. Op pixelniveau. Kan verkeerde indruk zijn, maar ik heb het gevoel dat de vorige versie een hardere verscherping toepaste - uiteraard ten koste van meer zichtbare jpeg-artifacts. Maar sowieso nog heel tevreden van de camera - al moet je hem wel wat leren kennen en spelen met instellingen.

Mijn exemplaar is natuurlijk heel erg snappy nu maar ik kan uiteraard niet zeggen of dit ligt aan de clean-install of aan de nieuwe firmware-update. Waarschijnlijk combinatie van beide.
Ik zit er ook al een tijdje aan te denken alleen heb ik nul ervaring met het rooten van een toestel en dergelijke. Hoe ging jou dit af? Is het moeilijk? Zijn er duidelijke how-to's te vinden waar stap voor stap uitgelegd word wat ik moet doen? (Engels/Nederlands). Ik ben een beetje angstig dat mocht er wat misgaan, dat ik er dan helemaal alleen voor sta.

Tevens vraag ik mij af hoe de camera interface eruit ziet met de nieuwe functies? Kan je misschien een screenshot plaatsen?
Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen