Hoe lang staat je scherm aan voor die 2 dagen? Percentage en Time On.Belgerbil schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:36:
Hoe zijn jullie bevindingen ivm accuduur na de 4.4 update trouwens?
Het lijkt mij dat mijn Z1C een pak zuiniger is dan voor de update.
Houd het nu toch al 2 dagen vol (zit nu op 60%) met wifi zo goed als constant aan, wat bellen & smsen, ...
            Heeft iemand al 4.4.4 bij t-mobile binnengehad?

Share and Enjoy!
Verwijderd
Nee Si = 1280 9816woutervanesch schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:52:
            Si? Customization nummer toch?
Hier 1281-2668_R3C (Generic NL )
                    Hier 1281-2668_R3C (Generic NL )
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Voor 2D 2H 23m : 3H48M en 29%Psychosystema schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:31:
[...]
Hoe lang staat je scherm aan voor die 2 dagen? Percentage en Time On.
            Hoi, ik heb een vraag, Heb mijn Z1C (T-Mobile, 14W04) nu 4 maanden en zag dat je de camera widget moest verwijderen om het touch screen stabiel te krijgen.
van mijn home-screen is dat gelukt, alleen wil dat nog niet lukken voor het lock-screen.
De laatste week heb ik last van de volgende dingen gehad:
- ontgrendelcode kan niet ingevoerd wrden omdat toestel niet goed reageert (2/4 cijfers lukt niet bijv)
- Toestel opent tijdens typen van WhatsApp bericht opeen een "speciaal"teken (ë, é ú etc) en doet niets meer)
- (tijdens sms/Whatsapp) Toestel opent ook iets vaags of kiest zelf een woord en gaat naar volgende zin zonder dat ik dat wil en wanneer ik het verwijder (gisteren alleen zo erg) blijft de knop hangen en veegt hij zo een hele sms weg.
- Toestel opent uit zichzelf allerlei apps en kan ik kan hem niet stoppen.
- Toestel wl nu niet eens meer normaal typen. Steeds maar weer "valse aanrakingen" bij dergelijke dingen.
- Bij het instellen van de antivirus (en andere apps waarbij een email nodig is staat er heel leuk Gmail als voorstel, maar zonder ".com" wat niet toe te voegen is omdat hij automatisch naar "wachtwoord" overspringt.
Over de telefoon:
* Android 4.3
* Netjes in een hoesje (Krussel frostcover black)
* 32GB MicroSD-kaart met muziek en wat video, foto's van vakantie
* Toestel is niet onderwater geweest, wellicht wel vochtig door regen, zweet etc etc.
Ik hoop dat dit makkelijk op te lossen is zonder het hele terugstuur gedoe. Dit is al mijn 2e, want binnen de eerste week reageerde de aanknop niet lekker dus is het hele toestel vervangen.
Helaas moet ik nog tot feb-maart 2016 en mijn volgende toestel wordt zeer waarschijnlijk geen sony.
Erg jammer want heb HTC en Samsung ook beiden gehad (verschillende modellen ook van vrienden geprobeerd waaronder de huidige S4 en One en dat was het ook niet helemaal. Ook een iPhone 5, 5C en 5S.
Moet ik trouwens upgraden naar Android 4.4 of beter van niet?
                    van mijn home-screen is dat gelukt, alleen wil dat nog niet lukken voor het lock-screen.
De laatste week heb ik last van de volgende dingen gehad:
- ontgrendelcode kan niet ingevoerd wrden omdat toestel niet goed reageert (2/4 cijfers lukt niet bijv)
- Toestel opent tijdens typen van WhatsApp bericht opeen een "speciaal"teken (ë, é ú etc) en doet niets meer)
- (tijdens sms/Whatsapp) Toestel opent ook iets vaags of kiest zelf een woord en gaat naar volgende zin zonder dat ik dat wil en wanneer ik het verwijder (gisteren alleen zo erg) blijft de knop hangen en veegt hij zo een hele sms weg.
- Toestel opent uit zichzelf allerlei apps en kan ik kan hem niet stoppen.
- Toestel wl nu niet eens meer normaal typen. Steeds maar weer "valse aanrakingen" bij dergelijke dingen.
- Bij het instellen van de antivirus (en andere apps waarbij een email nodig is staat er heel leuk Gmail als voorstel, maar zonder ".com" wat niet toe te voegen is omdat hij automatisch naar "wachtwoord" overspringt.
Over de telefoon:
* Android 4.3
* Netjes in een hoesje (Krussel frostcover black)
* 32GB MicroSD-kaart met muziek en wat video, foto's van vakantie
* Toestel is niet onderwater geweest, wellicht wel vochtig door regen, zweet etc etc.
Ik hoop dat dit makkelijk op te lossen is zonder het hele terugstuur gedoe. Dit is al mijn 2e, want binnen de eerste week reageerde de aanknop niet lekker dus is het hele toestel vervangen.
Helaas moet ik nog tot feb-maart 2016 en mijn volgende toestel wordt zeer waarschijnlijk geen sony.
Erg jammer want heb HTC en Samsung ook beiden gehad (verschillende modellen ook van vrienden geprobeerd waaronder de huidige S4 en One en dat was het ook niet helemaal. Ook een iPhone 5, 5C en 5S.
Moet ik trouwens upgraden naar Android 4.4 of beter van niet?
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
            Zelf heb ik ook af en toe wel eens last van dergelijke touchscreen problemen. 
Maar bij mij is het 9 van de 10 keer opgelost als ik even het scherm uit zet en weer aan. En het treedt ook voornamelijk alleen maar op als de geleiding in m'n handen niet helemaal optimaal is (te droog/stroef, of juist te vet/vochtig).
Je -moet- trouwens niets, maar Android 4.4 draait prima hier.
                    Maar bij mij is het 9 van de 10 keer opgelost als ik even het scherm uit zet en weer aan. En het treedt ook voornamelijk alleen maar op als de geleiding in m'n handen niet helemaal optimaal is (te droog/stroef, of juist te vet/vochtig).
Je -moet- trouwens niets, maar Android 4.4 draait prima hier.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
            Voordat je hem terug mag sturen is een upgrade denk ik wel verplicht, hij zal waarschijnlijk op de nieuwste versie moeten draaien. Het kan je anders 2-4 weken wachttijd kosten als het daaraan zou liggen  

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
            Ik wacht nog even af en zal vanavond dan wel 4.4 installeren.
van wat ik er van begrijp heb ik dan (theoretisch)
- +30% accuduur
- 120FPS filmen
- Beter gebruik van het RAM
- +30% accuduur
- 120FPS filmen
            Oplaadstekkertjes.
http://www.ebay.nl/itm/281360934271
92 eurocent. Werkt niet.
http://www.ebay.nl/itm/171127982516
€ 4,19 (beetje te duur). Is wit omdat m'n Z1C wit is, maar had net zo goed zwart mogen zijn.
http://www.ebay.nl/itm/191048353880
€ 4,99 + € 1,75. Iets duurder, maar wel snel binnen, want vanuit Ierland. Laadt helaas traag op.
http://www.ebay.nl/itm/380892928733
€ 1,77. Goede magneet, laadt goed op.
http://www.ebay.nl/itm/171268813953
€ 4,- . Het is een beetje zoeken waar het laadpunt zit, maar doet z'n werk goed. Mooi voor op m'n bureau op kantoor.
                    http://www.ebay.nl/itm/281360934271
92 eurocent. Werkt niet.
http://www.ebay.nl/itm/171127982516
€ 4,19 (beetje te duur). Is wit omdat m'n Z1C wit is, maar had net zo goed zwart mogen zijn.
http://www.ebay.nl/itm/191048353880
€ 4,99 + € 1,75. Iets duurder, maar wel snel binnen, want vanuit Ierland. Laadt helaas traag op.
http://www.ebay.nl/itm/380892928733
€ 1,77. Goede magneet, laadt goed op.
http://www.ebay.nl/itm/171268813953
€ 4,- . Het is een beetje zoeken waar het laadpunt zit, maar doet z'n werk goed. Mooi voor op m'n bureau op kantoor.
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Nee, 120 FPS filmen heb je niet. Tenzij je zelf met customizations en rooten aan de gang wil.Koos2009 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:01:
- +30% accuduur
- 120FPS filmen
+30% accuduur, geen idee. Zo drastisch was het bij mij in ieder geval niet van 4.3 naar 4.4.
Verwijderd
Behalve bij (oude) slecht magnetisch afgeschermde schermen heb ik nog nooit last gehad met permanente magneten. Die induceren immers geen stroom dus geen elektrische storing.eymey schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:36:
[...]
Ziet er goed uit!
Vraag me alleen af in hoeverre je moet oppassen met hoe sterk die magnetische kabeltjes zijn. Kan me voorstellen dat dit té sterk kan zijn en dan componenten in je telefoon verstoren.
Ik laat het weten indien ze last zouden veroorzaken.
Ik vraag me overigens af of de nieuwste Android update (naar 4.4.4) iets van verbetering gebracht hebben aan de low Light fotos van de z1 reeks.
In theorie zit je met de z1 (compact) en z2 met de beste lichtgevoeligheid (f2 lens & 1/2,3" sensor en back illuminated en boinc beeldverwerkingschip; de nokia lumia Windows phones buiten beschouwing gehouden).
De tweakers vergelijkingsreview (reviews: De Android-titanenstrijd: Galaxy S5, Xperia Z2 en HTC One vergeleken) wees de Samsung galaxy s5 als superieur aan en een bepaalde website (YouTube: Sony Xperia Z1 Compact Camera Enhancements in Android Kitkat 4.4.2) weet het ruis aan de te hoge iso waarde icm korte sluitertijd in superior auto mode (en dit is de mode die 99% van de gebruikers gebruikt om snel even een foto vanuit hun broekzak te maken).
Het lijkt me dus eenvoudig op te lossen door de iso waarde 1 stap lager te limiteren in superior auto mode (en op die manier de shutter automatisch 1 trapje hoger te nemen).
De iets hogere shuttertijd kan gemakkelijk opgevangen worden door de foto te nemen door een tap op het scherm ipv de redelijk stroeve hardwareknop die toch iets van beweging met zich meebrengt bij de meeste mensen. Ten nadele van het pre-focussen bij het half indrukken van die knop natuurlijk.
Ik ben wel een fotografieleek dus ik neem bij deze geen patent op de waarheid maar het klinkt toch logisch?
Hopelijk komt er nog een update van deze vergelijkende review met de nieuwe update?
Edit: http://www.sonymobile.com/us/software/phones/xperia-z1/ updated camera :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 23:29 ]
            Thanks alvast 
Tsja, de camera.... Ik blijf erbij dat Sony te weinig z'n best doet om de camerasoftware (en evt -firmware) te optimaliseren.
Ruis blijft DE grote achilleshiel van de hele Z serie. Bij low light valt er gewoonweg zeeer moeilijk een fatsoenlijke foto te maken. Niet op Superior Auto modus en niet op manual. De Z1 compact is hier helaas geen uitzondering in.
Ik geloof er ook niet meer in dat 4.4.4 dit gaat verbeteren. Sony had dit namelijk al lang kunnen doen....
Buiten dat maak ik me er niet (meer) zo druk om als eerst. Verder ben ik nog steeds dik tevreden met het toestel.
Samsung blijft superieur met camera. Zelfs een relatief middelmatige tot low-end camera in een Samsung Galaxy Ace 2 (5 megapixel) weet in sommige situaties betere plaatjes te maken met veel minder agressieve noise reduction en jpeg compressie.
Maar verder vind ik weinig aan Samsung goed... (en geven de schermen en brightness control met PWM me hoofdpijn).
                    Tsja, de camera.... Ik blijf erbij dat Sony te weinig z'n best doet om de camerasoftware (en evt -firmware) te optimaliseren.
Ruis blijft DE grote achilleshiel van de hele Z serie. Bij low light valt er gewoonweg zeeer moeilijk een fatsoenlijke foto te maken. Niet op Superior Auto modus en niet op manual. De Z1 compact is hier helaas geen uitzondering in.
Ik geloof er ook niet meer in dat 4.4.4 dit gaat verbeteren. Sony had dit namelijk al lang kunnen doen....
Buiten dat maak ik me er niet (meer) zo druk om als eerst. Verder ben ik nog steeds dik tevreden met het toestel.
Samsung blijft superieur met camera. Zelfs een relatief middelmatige tot low-end camera in een Samsung Galaxy Ace 2 (5 megapixel) weet in sommige situaties betere plaatjes te maken met veel minder agressieve noise reduction en jpeg compressie.
Maar verder vind ik weinig aan Samsung goed... (en geven de schermen en brightness control met PWM me hoofdpijn).
Dit kan je toch niet serieus menen? Een low end 5MP F2.8 camera uit 2012 die even veel detail toont als een high end 20MP F2.0 camera uit 2014 die in alle testen in de top 3 van huidige top smartphone camera's zit en qua rauw detail en pixels alleen de Lumia moet voorlaten?eymey schreef op zondag 06 juli 2014 @ 00:05:
(...)
Dan weet je toch echt niet hoe je de camera moet gebruiken. Auto-stand is bijvoorbeeld de dummy stand. Bij voldoende licht op 20MP in manuele stand en je krijgt nagelscherpe beelden - voor een smartphone. Bij kamer of schemerlicht "image stabiliser" voor kortere sluitertijden, ofwel het "High ISO" profiel om donkere situaties op te lichten en meer ruisreductie toe te passen.
Ik heb zelf een oude Samsung S3 Mini met dezelfde low end 5MP camera en dat is echt een compleet ander speelgoed. Hij trekt plaatjes, maar zonder enig detail.
Het probleem is de perceptie van ruis. Vaak heb je meer detail in een foto als er minder ruisreductie is. Zie je evengoed bij grotere, professionele camera's.Hevige ruisreductie geeft een cleanere maar onnatuurlijke look ten koste van detail. Het is subjectief en moelijk om de perfecte balans te vinden.
Persoonlijk heb ik liever wat meer fijn ruis dan een digitaal clean plaatje zonder fijne details. Kan je ook veel meer mee doen in post processing.
De review van Tweakers hierboven vermeld, benadeelt de sensor van de Z1 en Z2 ook door dus ook bij daglicht voor automatische stand te kiezen en dus voor 8MP ipv de volle 20MP - die de andere toestellen overtreft qua detail. Samen met de conclusie dat de Samsung S5 minder scoort in lowlight, kom je eigenlijk met een heel ander resultaat als eindconclusie.
Gelukkig bestaat er een mod voor geroote toestellen die ook 20MP beelden neemt in "superior auto mode" - een profiel dat ik zelf nooit gebruik om bovenstaande redenen.
[ Voor 15% gewijzigd door Mlazurro op 06-07-2014 03:31 ]
Verwijderd
Waarom wordt deze firmware niet in 1 keer voor iedereen uitgerold?Koos2009 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:01:
- +30% accuduur
- 120FPS filmen
            Omdat 120 FPS / 4K video opnames speciaal voor de Z2 zijn bedoeld.
Echter zijn er al ROMs voor de Z1C die deze opties ook laten bieden.
De hardware is het niet: die kan het aan, alleen Sony wil er niet aan 

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Inderdaad. Maar je hebt geen speciale ROM nodig. Alleen root en unlocked bootloader. En Xposed Framework. En weten hoe en met wat je zip files moet flashen.D_Jeff schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:55:
Omdat 120 FPS / 4K video opnames speciaal voor de Z2 zijn bedoeld.
Bij mij draait het prima op stock 4.4.4.
[ Voor 7% gewijzigd door Mlazurro op 06-07-2014 13:04 ]
Dat vind ik alleen een beetje teveel moeite voor iets wat eigenlijk meer een gimmick is dan een echte functie. 4K is nog lang niet ingeburgerd en 120fps filmen doe je ook niet dagelijks.Mlazurro schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:02:
[...]
Inderdaad. Maar je hebt geen speciale ROM nodig. Alleen root en unlocked bootloader. En Xposed Framework. En weten hoe en met wat je zip files moet flashen.
Bij mij draait het prima op stock 4.4.4.
Ingeburgerd is weinig relevant. Sony is er gewoon vroeg bij. Het feit is dat de beeldkwaliteit enorm veel beter is. Bekijk je hrt op een HD scherm of zet je het bestand om naar HD, in beide gevallen krijg je enorm scherpe beelden.Ronald8 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:25:
[...]
Dat vind ik alleen een beetje teveel moeite voor iets wat eigenlijk meer een gimmick is dan een echte functie. 4K is nog lang niet ingeburgerd en 120fps filmen doe je ook niet dagelijks.
Slowmotion in hoge kwaliteit is niet noodzakelijk maar wel esthetische wenselijk en welkom in bepaalde gevallen. Je hoeft niet extreem creatief te zijn om daar de voordelen van te zien. GoPro en de laatste iPhone pakken met dezelfde functie uit.
Het vergt wat tijd en risico maar het een gimmick en geen echte functie (?) noemen en is wel een zwaar understatement. De voordelen en resultaten zijn er zwart op wit en zichtbaar.
Zelf hoef ik geen 4x4 jeep, maar dat maakt het geen gimmick.
            Kan ik het Bliepgeluid uitschakelen dat klinkt als ik de magnetische laadsnoer erop of eraf haal.
ook heb ik het probleem dat hij bij het aansluiten ongeveer 10X moet bliepen voordat hij begint met opladen.
            ook heb ik het probleem dat hij bij het aansluiten ongeveer 10X moet bliepen voordat hij begint met opladen.
Dan neem je het niet serieus. Ik blijf bij mijn mening.Mlazurro schreef op zondag 06 juli 2014 @ 03:19:
[...]
Dit kan je toch niet serieus menen? Een low end 5MP F2.8 camera uit 2012 die even veel detail toont als een high end 20MP F2.0 camera uit 2014 die in alle testen in de top 3 van huidige top smartphone camera's zit en qua rauw detail en pixels alleen de Lumia moet voorlaten?
Dan weet je toch echt niet hoe je de camera moet gebruiken. Auto-stand is bijvoorbeeld de dummy stand. Bij voldoende licht op 20MP in manuele stand en je krijgt nagelscherpe beelden - voor een smartphone. Bij kamer of schemerlicht "image stabiliser" voor kortere sluitertijden, ofwel het "High ISO" profiel om donkere situaties op te lichten en meer ruisreductie toe te passen.
Ik heb zelf een oude Samsung S3 Mini met dezelfde low end 5MP camera en dat is echt een compleet ander speelgoed. Hij trekt plaatjes, maar zonder enig detail.
Het probleem is de perceptie van ruis. Vaak heb je meer detail in een foto als er minder ruisreductie is. Zie je evengoed bij grotere, professionele camera's.Hevige ruisreductie geeft een cleanere maar onnatuurlijke look ten koste van detail. Het is subjectief en moelijk om de perfecte balans te vinden.
Persoonlijk heb ik liever wat meer fijn ruis dan een digitaal clean plaatje zonder fijne details. Kan je ook veel meer mee doen in post processing.
De review van Tweakers hierboven vermeld, benadeelt de sensor van de Z1 en Z2 ook door dus ook bij daglicht voor automatische stand te kiezen en dus voor 8MP ipv de volle 20MP - die de andere toestellen overtreft qua detail. Samen met de conclusie dat de Samsung S5 minder scoort in lowlight, kom je eigenlijk met een heel ander resultaat als eindconclusie.
Gelukkig bestaat er een mod voor geroote toestellen die ook 20MP beelden neemt in "superior auto mode" - een profiel dat ik zelf nooit gebruik om bovenstaande redenen.
En ik weet echt wel hoe ik het maximale uit een smartphone cam moet halen (inmiddels al meerdere smartphones ervaring). En je kan wel de eventueel sub-optimale instellingen van tweakers.net reviews erbij halen. Maar ik baseer mijn mening echt niet op dit soort reviews, maar mijn eigen handson ervaringen met een Xperia X, een Z1 compact maar ook bv. een SP.
Ik had het helemaal niet over meer details uit "die low end 5MP F2.8 camera uit 2012", zoals jij m'n post in de eerste regel van je reply interpreteert. Ik had het erover dat de plaatjes er gewoon ontzettend strak uit zien voor een 5 MP camera, met ook alle details die met een 5 MP sensor mogelijk zijn.
Natuurlijk heeft een 20 (z1 compact) of 13 MP (Z) sensor meer details. Maar wat heb je aan die details als ze 'vervuild' raken door de agressieve processing en agressieve jpeg compressie? Over "rauw detail" gesproken.
Sony mag dan misschien mee draaien in de top (en dat vind ik ook zeker wel). Maar ook als ik dan even vergelijk met bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S5 die meerdere mensen om mij heen hebben, dan moet ik helaas constateren dat ook hier Samsung gewoon een cleaner plaatje aflevert ten koste van maar een heel klein beetje detail tov. de Sony. Vooral in de schemering. Hoe kunnen zij het dan wél met een stuk minder ruis en een stuk minder artefacten, zonder dat het echt heel drastisch ten koste gaat van het detail?
Maar goed, nogmaals: Ook ik vind de camera zeker niet slecht. Maar ik vind wel dat Sony (bewust?) behoorlijk steken laat vallen terwijl ik beter gewend ben van hun (vroegere K*** serie maar ook hun Alpha DSLR's/SLT's, waar ik er 1 van bezit). Geef op z'n minst gewoon wat meer instellingsmogelijkheden qua zwaarte van post-processing, jpeg compressie, etc.
Hmm, ik heb eigenlijk nog nooit een bliep geluid gemerkt bij het aankoppelen van de magnetische lader. Laat staan meerdere.......kuyp166 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:07:
Kan ik het Bliepgeluid uitschakelen dat klinkt als ik de magnetische laadsnoer erop of eraf haal.
Verwijderd
Ik ben ook van mening dat mits de juiste softwareaanpassingen deze camera de concurrentie kan wegblazen.Maar goed, nogmaals: Ook ik vind de camera zeker niet slecht. Maar ik vind wel dat Sony (bewust?) behoorlijk steken laat vallen terwijl ik beter gewend ben van hun (vroegere K*** serie maar ook hun Alpha DSLR's/SLT's, waar ik er 1 van bezit). Geef op z'n minst gewoon wat meer instellingsmogelijkheden qua zwaarte van post-processing, jpeg compressie, etc.
Als ik thuis kom volgende week doe ik zowiezo eens de vergelijking met een galaxy s3 (die in alle omstandigheden fantastische fotos neemt op auto)
            Iemand hier toevallig een bevestiging ontvangen van deelname aan de smartband actie? Had me vrijdag aangemeld maar behalve de melding van versturen op de site heb ik verder niets ontvangen.

DaveD
            Heb deze telefoon ook op het oog, lijkt me een leuke overstap vanaf een Desire HD.
Kan iemand met bijv. CPU-Z kijken wat de kloksnelheid van de GPU is? Ben benieuwd naar de soc, waarschijnlijk een MSM8974 maar ik hoop dat het de iets snellere MSM8974AB is
Edit: nvm, in hun whitepaper staat de 8974 zonder toevoegingen
            Kan iemand met bijv. CPU-Z kijken wat de kloksnelheid van de GPU is? Ben benieuwd naar de soc, waarschijnlijk een MSM8974 maar ik hoop dat het de iets snellere MSM8974AB is
Edit: nvm, in hun whitepaper staat de 8974 zonder toevoegingen
[ Voor 25% gewijzigd door Trygve op 07-07-2014 18:45 ]
Verwijderd
Nog steeds niemand?woutervanesch schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:52:
Verwijderd
Actie?DaveD1109 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:08:
Iemand hier toevallig een bevestiging ontvangen van deelname aan de smartband actie? Had me vrijdag aangemeld maar behalve de melding van versturen op de site heb ik verder niets ontvangen.
In combinatie met een t-mobile abo kreeg je een gratis smartband.
DaveD
            Dat gaat zeker niet werken zonder abo van T-Mobile?  ik wil ook wel gratis spulletjes.
 ik wil ook wel gratis spulletjes.

Alleen via t-mobile.Ronald8 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:58:
Dat gaat zeker niet werken zonder abo van T-Mobile?ik wil ook wel gratis spulletjes.
DaveD
Verwijderd
Hier een abonnementsloos exemplaar uit Nederlandse webshop gekocht en nog geen spoor van 4.4.4
            Vrouw lief heeft 4.4.4 klaar staan ( hey, een systeemupdate. 'schouder ophaal' ).

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Ik heb bewust een tijdje gewacht omdat ik niet precies wist hoe het zou werken. Ook ivm vakantie in korte tijd.Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:20:
[...]
Waarom wordt deze firmware niet in 1 keer voor iedereen uitgerold?
Ik moet zeggen dat de camera wel wat trager lijkt sinds 4.4. Wellicht ligt dat aan mij.
Het zou leuk zijn als Sony een update doet op de camera software inderdaad. Heb met een oude C902 van een vriendin toch echt prachtige foto's gezien.
Hier ook niks, duurt al een paar weken. Als je een beetje kijkt op het t-mobile forum dan zijn er bij meerdere mensen problemen. Vragen en klachten worden doorgeschoven naar Sony, aan t-mobile heb je dus niks. Ik kijk het nog even aan voordat ik Sony ga bellen.DaveD1109 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:08:
Verwijderd
Krijg net een melding van een applicatie update walkman binnen maar nog geen firmware update naar 4.4.4JayPe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:52:
Vrouw lief heeft 4.4.4 klaar staan ( hey, een systeemupdate. 'schouder ophaal' ).
            Wat is jullie ervaring met de Compact in de zon? Dan bedoel ik met betrekking tot temperatuur, de zwarte zal waarschijnlijk warmer worden in de zon dan de witte. Maar de zwarte Compact schijnt dan weer minder last te hebben van de flashbleed..

@R100:
Op Pinkpop was het dit jaar echt heet. Heb zelf de zwarte, maar met warm worden vond ik het wel meevallen.
Het is meer dat je zweet van je benen door je broekzak heengaat, waardoor het touchscreen naar een soort van watermodus gaat. (In watermodus reageert het iets minder lekker)
Flash bleed heb ik geen last van 

Op Pinkpop was het dit jaar echt heet. Heb zelf de zwarte, maar met warm worden vond ik het wel meevallen.
Het is meer dat je zweet van je benen door je broekzak heengaat, waardoor het touchscreen naar een soort van watermodus gaat. (In watermodus reageert het iets minder lekker)
Flash bleed heb ik geen last van
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
            T-Mobile toestel hier, nu pas 14.3.A.0.757 binnen!  

[ Voor 39% gewijzigd door Psychosystema op 08-07-2014 21:43 ]
            @r100
Vorige week heeft de mijne een tijdje in de 30 graden zon gelegen en werd daardoor erg warm. Maakte voor de prestaties niks uit. Maar toch even mee het zwembad ingedoken 

Vorige week heeft de mijne een tijdje in de 30 graden zon gelegen en werd daardoor erg warm. Maakte voor de prestaties niks uit. Maar toch even mee het zwembad ingedoken
            Met dat laatste mag je denk ik nog best wel oppassen. Net als met echt glas kan juist een te snelle overgang wel eens funest worden.

Vaag die stond er bij mij bij aanschaf afgelopen vrijdag al op.Psychosystema schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:57:
T-Mobile toestel hier, nu pas 14.3.A.0.757 binnen!
DaveD
Gaat vrij gemakkelijk open inderdaad. Ik heb ook een tablet Z, waarbij het klepje echt wel netjes afsluit en je moet pulken om m los te halen.DaveD1109 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 07:11:
Hoe zit bij jullie het klepje van de usb? Vind hem vrij makkelijk los gaan.
Maar: dat klepje heb ik binnen een week kapot gehad (en tablet 3 weken kwijt voor reparatie). Klepje van de Tablet Z is blijkbaar erg kwetsbaar.
Bij de Z1c (van mijn vrouw) viel mij ook op dat ie super makkelijk open gaat. Maar perongeluk: didn't happen (yet).
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Oké! Nou ben benieuwd hoe sony handeld als die toch kapot gaat en een beroep wordt gedaan op garantie.JayPe schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 07:58:
[...]
Gaat vrij gemakkelijk open inderdaad. Ik heb ook een tablet Z, waarbij het klepje echt wel netjes afsluit en je moet pulken om m los te halen.
Maar: dat klepje heb ik binnen een week kapot gehad (en tablet 3 weken kwijt voor reparatie). Klepje van de Tablet Z is blijkbaar erg kwetsbaar.
Bij de Z1c (van mijn vrouw) viel mij ook op dat ie super makkelijk open gaat. Maar perongeluk: didn't happen (yet).
DaveD
Sluit het klepje bij haar wel mooi aan? Bij mij sluit hij wel maar doordat hij bij een hoek zit valt hij niet compleet weg in de behuizing zeg maar.JayPe schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 07:58:
[...]
Gaat vrij gemakkelijk open inderdaad. Ik heb ook een tablet Z, waarbij het klepje echt wel netjes afsluit en je moet pulken om m los te halen.
DaveD
            Sluit zeker mooi aan. Ze gebruikt een dock om m op te laden, dus vaak gaat ie niet open. Ik moet altijd zoeken welk klepje het nou ook al weer is.. ( als de dock niet in de buurt, maar de telefoon wel leeg ).
Klepje is in een maand misschien 4 keer open geweest.
Tablet Z is destijds overigens via de winkel terug naar Sony geweest. Zonder kosten of zeuren what-so-ever gerepareerd (nieuw klepje) retour gekomen.
Als het klepje nu al niet goed sluit, dan beter nu terug sturen dan wachten tot je een keer waterschade hebt opgelopen: dáár krijg je geen garantie op ( of in iedergeval zeer lastig te bewijzen dat de klepjes dicht zaten toen er water in de buurt kwam ).
Heb je een foto van 'hoe het klepje dicht (maar niet lekker dicht) zit' ?
Tablet Z is destijds overigens via de winkel terug naar Sony geweest. Zonder kosten of zeuren what-so-ever gerepareerd (nieuw klepje) retour gekomen.
Als het klepje nu al niet goed sluit, dan beter nu terug sturen dan wachten tot je een keer waterschade hebt opgelopen: dáár krijg je geen garantie op ( of in iedergeval zeer lastig te bewijzen dat de klepjes dicht zaten toen er water in de buurt kwam ).
[ Voor 5% gewijzigd door JayPe op 09-07-2014 10:40 ]
https://www.dropbox.com/s...g/IMG-20140709-WA0000.jpgJayPe schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:39:
Sluit zeker mooi aan. Ze gebruikt een dock om m op te laden, dus vaak gaat ie niet open. Ik moet altijd zoeken welk klepje het nou ook al weer is.. ( als de dock niet in de buurt, maar de telefoon wel leeg ).
https://www.dropbox.com/s...5/IMG-20140709-WA0005.jpg
https://www.dropbox.com/s...m/IMG-20140709-WA0003.jpg
https://www.dropbox.com/s...j/IMG-20140709-WA0002.jpg
https://www.dropbox.com/s...g/IMG-20140709-WA0001.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door DaveD1109 op 09-07-2014 11:18 ]
DaveD
            Volgens mij hoort dat gewoon zo. Bij ziet het er hetzelfde uit iig

Ik zie er iig ook geen problemen in.

Bedankt dat wilde ik even weten! Ik de winkels.kon ik het nergens zien.omdat de demo's allemaal een alarm en.adapter kabel hebben aangesloten op de usb poort.

DaveD
Verwijderd
Vraag mij af of het niet verstandig is om afdichtingen af en toe in te smeren met zuurvrije vaseline?DaveD1109 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:05:
Bedankt dat wilde ik even weten! Ik de winkels.kon ik het nergens zien.omdat de demo's allemaal een alarm en.adapter kabel hebben aangesloten op de usb poort.
            Die van mij is waterdicht hoor -- liet 'm laatst 'per ongeluk' (expres dus) in een spoelbak in een café vallen. Ha, je had die kastelein moeten zien hoe snel hij hem eruit griste en droog depte 

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
            Ik ben trouwens dol op mijn waterdichte Sony gadgets:
Xperia acro S (waterdichte S), recent nog op dit hoekje op het asfalt gevallen uit m'n autoraam (tijdens het nemen van een selfie)

DSC-TX20

... en had ik dit niet gewonnen, dan had ik een waterdichte Tablet Z gekocht.

Xperia acro S (waterdichte S), recent nog op dit hoekje op het asfalt gevallen uit m'n autoraam (tijdens het nemen van een selfie)

DSC-TX20

... en had ik dit niet gewonnen, dan had ik een waterdichte Tablet Z gekocht.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Update: inmiddels is mijn toestel al sinds 4 juni weg. Naar Typhone gestuurd met de vraag het toestel om te ruilen, omdat hij klaarblijkelijk niet waterdicht is. Kreeg de mededeling dat ik hem direct naar hen zou sturen en ze zouden kijken naar een passende oplossing. Later bleek hij toch doorgestuurd te zijn naar reparatieservice Dynafix (zonder mijn weten) en inmiddels heb ik al een maand niets meer gehoord. Tussendoor gebeld, werd ik afgescheept met de mededeling dat hij binnen tien werkdagen klaar zou zijn. Inmiddels een boze mail gestuurd maar nog geen respons.Sarrr schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:30:
Oei, helaas toch een probleemgeval bij mij!
Gisteren is gebleken dat mijn telefoon toch niet zo waterdicht is als men doet voorkomen. De telefoon lag in de badkamer en heeft tijdens het douchen wat water opgevangen (niet veel, heb hem weleens eerder onder de kraan gehad waarbij hij meer water opving) waarna er uiteindelijk op miraculeuze wijze water ONDER het touchscreen is gekomen. Resultaat: haperende verlichting onderin het scherm en het touchscreen is op hol geslagen en zeer slecht te bedienen. Er is een duidelijke donkere streep aan de rechterkant van het scherm te zien en hele dunne straaltjes die van boven naar beneden lopen over het scherm.
Direct contact opgenomen met de klantenservice van Typhone, want dit moet natuurlijk niet kunnen na ruim drie maanden in het bezit te zijn van een water- en stofdichte telefoon... Ben hier erg ongelukkig mee dus ik hoop dat ik een vervangend exemplaar kan krijgen.
Edit: even een filmpje gemaakt van het probleem: YouTube: Sony Z1 Compact - Water onder touchscreen
Kortom: ik lijk tot nu toe nog de enige te zijn die last heeft van waterschade ondanks de waterdichtheid, maar er is nog geen oplossing gekomen. Na alle horrorverhalen over Dynafix ben ik ook als de dood dat hij niet waterdicht terugkomt en wellicht nog meer beschadigingen oploopt (aangezien ik het hoesje niet heb meegestuurd) terwijl ik er zelf superzuinig op ben. Ik houd mijn hart vast...
            Toch ook wel vreemd. Volgens mij moeten Sony spullen eerst naar Teleplan (reparatiecenter waar Sony mee werkt). En die sturen hem eventueel door naar Dynafix. Tenminste, dat heb ik bij de Z meerdere keren gelezen.

Verwijderd
Het klepje van mn tablet z sluit nog goed af naar mn gevoel maar het "pinnetje" om het klepje vast te houden is wel krom geplooid.JayPe schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 07:58:
[...]
Zouden ze dit ook onder garantie fixen? (enlijdt de waterdichtheid niet onder de herstelling?)
Dit pinnetje werkte overigens vanaf dag 1 niet goed...
Jammer genoeg zijn er nog steeds geen goedkope alternatieve docks beschikbaar voor de tablet z. En 50 euro voor de originele Sony dock lijkt me toch een beetje van het goede te veel...
            Ik heb een paar uur geleden mijn nieuwe Z1C (+magnetische dock/oplader) in ontvangst mogen nemen als vervanging voor mijn toch al wat oudere Go. De Go werkt nog prima en is compleet krasvrij en waterdicht na jaren intensief gebruikt te zijn, dus ik ben dan ook heel benieuwd hoe deze nieuwe telefoon zich zal houden.
Eerste indrukken zijn zeer positief, toestel ligt lekker in de hand en de witte versie ziet er ook zeker niet slecht uit. Alles loopt tot nu toe ook super, ik heb al aardig wat zware spullen (Sygic navigatie met 2GB aan mappen, Backcountry Navigator) geïnstalleerd en dat draait allemaal als een zonnetje. GPS-fix is supersnel, binnen 10 seconden heb ik vaak al een lock waar dat op de Go rustig een paar minuten kon duren. De batterij gaat wel vrij snel (30% in 2 uur), maar daar moet ik waarschijnlijk gewoon nog even mee stoeien.
Iets wat mij opviel is dat de klepjes op deze Z1C veel steviger af te lijken sluiten dan die op de Go, al kan dat natuurlijk ook komen door ouderdom op de laatstgenoemde. De speaker is iets minder positief -- deze klinkt beter, maar is een stuk minder luid. Geen grote problemen daar, maar dat is toch wel even wennen.
PS. Mocht er iemand de waterdichtheid van deze telefoon willen gebruiken, let dan op met het indrukken van knoppen onderwater! Ik kwam er laatst bij mijn Go achter dat er bij gebruik van de volumeknoppen water de behuizing binnen kon komen, al heeft dat gelukkig geen schade achtergelaten. Ik heb geen idee of de knoppen in de Z1C beter afschermen, maar wees dus voorzichtig.
            Eerste indrukken zijn zeer positief, toestel ligt lekker in de hand en de witte versie ziet er ook zeker niet slecht uit. Alles loopt tot nu toe ook super, ik heb al aardig wat zware spullen (Sygic navigatie met 2GB aan mappen, Backcountry Navigator) geïnstalleerd en dat draait allemaal als een zonnetje. GPS-fix is supersnel, binnen 10 seconden heb ik vaak al een lock waar dat op de Go rustig een paar minuten kon duren. De batterij gaat wel vrij snel (30% in 2 uur), maar daar moet ik waarschijnlijk gewoon nog even mee stoeien.
Iets wat mij opviel is dat de klepjes op deze Z1C veel steviger af te lijken sluiten dan die op de Go, al kan dat natuurlijk ook komen door ouderdom op de laatstgenoemde. De speaker is iets minder positief -- deze klinkt beter, maar is een stuk minder luid. Geen grote problemen daar, maar dat is toch wel even wennen.
PS. Mocht er iemand de waterdichtheid van deze telefoon willen gebruiken, let dan op met het indrukken van knoppen onderwater! Ik kwam er laatst bij mijn Go achter dat er bij gebruik van de volumeknoppen water de behuizing binnen kon komen, al heeft dat gelukkig geen schade achtergelaten. Ik heb geen idee of de knoppen in de Z1C beter afschermen, maar wees dus voorzichtig.
            @Lexam: Neen, zie http://xperiacashback.be/cashbackz1-nl
Quote:
"Deze actie is zolang de voorraad strekt geldig voor aankopen gedaan in deelnemende winkels in België die zich bevoorraden bij de dienstverlener.
Een lijst van de deelnemende winkels is beschikbaar op het volgende adres: http://xperiacashback.be. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor de beschikbaarheid van de geselecteerde producten in de deelnemende verkooppunten."
            Quote:
"Deze actie is zolang de voorraad strekt geldig voor aankopen gedaan in deelnemende winkels in België die zich bevoorraden bij de dienstverlener.
Een lijst van de deelnemende winkels is beschikbaar op het volgende adres: http://xperiacashback.be. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor de beschikbaarheid van de geselecteerde producten in de deelnemende verkooppunten."
            Ik wil een Z1c aanschaffen, ik lees over verschillende batches waarvan sommige telefoon mankementen vertonen. Is bij de nieuwe batch het probleem met de blauwe gloed bij foto's maken in het donker opgelost? Wat is de code van de nieuwste batch? En wat zijn de codes van de 'probleem' batches?
Iemand ervaring met deze winkel?
http://www.trendycomputer...ct-zwart-simlockvrij.html
            Iemand ervaring met deze winkel?
http://www.trendycomputer...ct-zwart-simlockvrij.html
            "Mankementen" is een groot woord. Het kan voorkomen dat je in het pikkedonker (dus helemaal geen omgevingslicht, maanlicht, straatlantaarns, etc.) je een gekleurde waas kan krijgen als je een foto volautomatisch neemt. En dat is nu net iets dat ik niet dagelijks doe.
En dan is er nog het truukje met de zwarte stift om het alsnog op te lossen.
Ik zou er niet te veel van wakker liggen.
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
            Wie van jullie heeft hem al eens onderwater gebruikt voor foto of film?

Ik vorige week een paar keer. Werkt probleemloos.

Dat van de zwarte stift heb ik gelezen. Is het niet zo dat de nieuwste batch het probleem niet meer heeft omdat de ring rond de camera dieper ligt?barchettanl schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:31:
"Mankementen" is een groot woord. Het kan voorkomen dat je in het pikkedonker (dus helemaal geen omgevingslicht, maanlicht, straatlantaarns, etc.) je een gekleurde waas kan krijgen als je een foto volautomatisch neemt. En dat is nu net iets dat ik niet dagelijks doe.
            Ik heb er op mijn Z1C (deze week maandag gekocht bij Afuture, donderdag ontvangen) geen last van, revisie 14w14 (week 14, 2014). De problemen schijnen opgelost te zijn in revisie 14w11. Tot nu toe ook nog geen andere klachten over de camera, 4.4.2 was een beetje traag bij het openen maar dezelfde dag kreeg ik nog 4.4.4 binnen en daarin werkt ook dat weer heerlijk. Mooi apparaatje!

Ik heb er tot nu toe iig geen last van gehad.SX-Superfly schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:28:
[...]
Dat van de zwarte stift heb ik gelezen. Is het niet zo dat de nieuwste batch het probleem niet meer heeft omdat de ring rond de camera dieper ligt?
Heb em nu een dikke maand denk ik.
Is wel een Duits toestel, waar ze het probleem al hebben aangepakt dacht ik.
Verwijderd
            pffffft wat een rip-off
telefoon besteld uit nederlandse webshop op 28/06/14 (=week 26 !!!) en heb een telefoon ontvangen van 14w07 (=week 7.....)
Kan dit light-bleeding probleem niet onder garantie gefixt worden want ik heb echt geen zin om op een nieuwe telefoon te schilderen/kleuren en bovendien zal deze fix niet even goed zijn als een volledige verhoogde ring? En lijdt de waterdichtheid niet onder de eventuele garantie-fix?
            telefoon besteld uit nederlandse webshop op 28/06/14 (=week 26 !!!) en heb een telefoon ontvangen van 14w07 (=week 7.....)
Kan dit light-bleeding probleem niet onder garantie gefixt worden want ik heb echt geen zin om op een nieuwe telefoon te schilderen/kleuren en bovendien zal deze fix niet even goed zijn als een volledige verhoogde ring? En lijdt de waterdichtheid niet onder de eventuele garantie-fix?
En toen heb je het toestel asap weer teruggestuurd omdat dit voor jou een dealbreaker was?Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:40:
pffffft wat een rip-off
Zo ja: goed gehandeld.
Zo nee: waarom niet?
Verwijderd
            Had nog nooit gehoord van de led flash bleed.
Deze gebeurt enkel bij hele donkere omstandigheden.
            Deze gebeurt enkel bij hele donkere omstandigheden.
            Beste,
ik denk eraan om de Z1 Compact te kopen. Echter zit ik met een soort van praktische vraag :
als ik hem (op z'n kant) in een houder (car mount) wil klemmen, zit de power knop dan niet gruwelijk in de weg? M.a.w. die wordt dan continue ingedrukt. Op websites staat dit toestel toch afgebeeld in zo'n houder geklemd.
Info: http://www.mobilezap.com....-accessory-pack-black.htm
Je kan hem eventueel ook zo klemmen dat ie uit het midden zit, maar met kans op onbalans en trillen. 

Iemand ervaring mee ?
Wat mij opvalt in de Pricewatch hoofdpagina is een bedrag van €352,79 , maar als ik dit aanklik dan staat ie in de gedetailleerde lijst voor €379,78 Bedankt Marmar
 Bedankt Marmar

ik denk eraan om de Z1 Compact te kopen. Echter zit ik met een soort van praktische vraag :
als ik hem (op z'n kant) in een houder (car mount) wil klemmen, zit de power knop dan niet gruwelijk in de weg? M.a.w. die wordt dan continue ingedrukt. Op websites staat dit toestel toch afgebeeld in zo'n houder geklemd.
Je kan hem eventueel ook zo klemmen dat ie uit het midden zit, maar met kans op onbalans en trillen.
Iemand ervaring mee ?
Wat mij opvalt in de Pricewatch hoofdpagina is een bedrag van €352,79 , maar als ik dit aanklik dan staat ie in de gedetailleerde lijst voor €379,78
[ Voor 11% gewijzigd door EverLast2002 op 11-07-2014 19:05 ]
            Helemaal onderin staat een link naar Amazon voor die prijs.

Ik heb precies die houder en ik doe hem er zo in dat de knoppen vrij zijn. Dat werkt prima, de klem is stevig genoeg om hem zo goed vast te houden.

Bedankt, dat is precies wat ik wilde wetenRonald8 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:17:
Ik heb precies die houder en ik doe hem er zo in dat de knoppen vrij zijn. Dat werkt prima, de klem is stevig genoeg om hem zo goed vast te houden.
Verwijderd
            Ik heb zelf maar de laatste versie (eu stock rom) geflashed met behoud van mijn apps  en instellingen. Moet zeggen dat het een hele verbetering is.

The-Force schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:13:
Wie van jullie heeft hem al eens onderwater gebruikt voor foto of film?
Een tipje om te voorkomen dat (onder)water het scherm doet flippen:Pilome243 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:15:
Ik vorige week een paar keer. Werkt probleemloos.
Druk op de multitask-knop (rechts)
Onder de actieve apps verschijnt ook een menu met mini-apps
Druk op het pijltje omhoog, links onder ( ^ )
Sleep de mini-app "Touch Block" naar beneden
Voordat je onder water gaat, even Touch Block aanklikken zodat het water geen vat krijgt op het scherm. Natuurlijk kan je nog altijd onderwaterfoto's maken met de cameraknop op de zijkant!
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
            Hmmm.
Met mijn Xperia S kan ik prima de Throw functie gebruiken: Een filmpje wireless afspelen op de TV: De televisie wordt herkend, en foto + film kan ik direct op mijn TV bekijken.
Met de Xperia Z1 Compact van vrouw lief werkt 't niet: De televisie wordt niet gevonden en daar houdt 't dan meteen helemaal mee op.
Wat doe ik verkeerd? ( Echt instellingen qua Throw kan ik niet vinden )
                    Met mijn Xperia S kan ik prima de Throw functie gebruiken: Een filmpje wireless afspelen op de TV: De televisie wordt herkend, en foto + film kan ik direct op mijn TV bekijken.
Met de Xperia Z1 Compact van vrouw lief werkt 't niet: De televisie wordt niet gevonden en daar houdt 't dan meteen helemaal mee op.
Wat doe ik verkeerd? ( Echt instellingen qua Throw kan ik niet vinden )
            Heb je de troubleshoot/instellingen ding al doorgelopen? Staat onder Xperia connectiviteit > instellingen voor Throw > over Throw. Anders is de Tv misschien te oud voor zulke nieuwe telefoons.

Je kunt hem er zo inzetten dat de knop niet registreert (gedoe). Vanaf het midden levert inderdaad veel trilling op. Ik stoor me hier wel aan. Het is helaas een onverwachts nadeel. Gewoon straks op de snelweg heb je vn het trillen geen last.EverLast2002 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:56:
Beste,
Iemand ervaring mee ?
Hm, oke. Ik dacht om een stukje foam weg te snijden op 1 van de klemmen, precies zoveel dat er in het midden een gat ontstaat waardoor die powerbutton niet ingedrukt wordt.drvinnie schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:34:
[...]
Je kunt hem er zo inzetten dat de knop niet registreert (gedoe). Vanaf het midden levert inderdaad veel trilling op. Ik stoor me hier wel aan. Het is helaas een onverwachts nadeel. Gewoon straks op de snelweg heb je vn het trillen geen last.
...even terugkomend op deze carholder : is de oplader-sleuf nog vrij wanneer ie vastgeklemd zit ? Als ik kijk in de handleiding dan zit de oplader aansluiting (14) precies aan de kant waar je hem vastzet. Klem je hem aan de onderzijde, dan druk je continue de camera-knop (7) in.....Ronald8 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:17:
            Ik plug toevallig net mijn Z1c weer even aan de PC Companion. En ik zie dat de 4.4 update er is!!! Dat is, voor de Generic NL (of moeten we toch zeggen T-mobile NL?) versie?

Hier nog niets. Ook t-mobile versie maar enkel alleen ota geprobeerd.eymey schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:47:
Ik plug toevallig net mijn Z1c weer even aan de PC Companion. En ik zie dat de 4.4 update er is!!! Dat is, voor de Generic NL (of moeten we toch zeggen T-mobile NL?) versie?
DaveD
            OTA komt per definitie (veel) later dan via SuS of PC Companion. 
Bevindingen tot nu toe:
* Easy root methode werkt nog steeds
* Hij lijkt weer nog een stuk snappy'er dan hij al was
* De irritante bug met het haperende geluid bij (na lange stilte) openen van het audio device lijkt eruit.
Verder eigenlijk niet echt drastische verschillen gezien. Het wordt even afwachten wat de accuduur doet.
                    Bevindingen tot nu toe:
* Easy root methode werkt nog steeds
* Hij lijkt weer nog een stuk snappy'er dan hij al was
* De irritante bug met het haperende geluid bij (na lange stilte) openen van het audio device lijkt eruit.
Verder eigenlijk niet echt drastische verschillen gezien. Het wordt even afwachten wat de accuduur doet.
4.4.4? Of 4.4.2? Kitkat had ik al een tijd bij tmobile namelijk.eymey schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:47:
Share and Enjoy!
Verwijderd
            Hallo,
Ik heb vorige week de Z1 compact ontvangen. Uiterlijk, materiaal, hardware en software zijn top. Het beeldscherm is wat minder dan verwacht. De kijkhoeken zijn geweldig, maar van de kleuren had ik meer verwacht (misschien dat hier de af-fabriek beschermfolie debet aan is).
Tevens heb ik last van wat backlight bleeding aan de onderkant van het scherm. Dit bevindt zich links tussen de 'home' en 'terug' toets, een kleine cm breed dus. Het is niet ernstig, maar bij donkere lichtomstandigheden valt het toch op. Dit komt met name doordat de 'balk' onderin bij de browser en meeste apps zwart is. Bovendien heeft mijn Xperia T hier geen last van, deze is mooi uniform langs alle randen.
Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie ook in meer of mindere mate last van backlight bleed?
            Ik heb vorige week de Z1 compact ontvangen. Uiterlijk, materiaal, hardware en software zijn top. Het beeldscherm is wat minder dan verwacht. De kijkhoeken zijn geweldig, maar van de kleuren had ik meer verwacht (misschien dat hier de af-fabriek beschermfolie debet aan is).
Tevens heb ik last van wat backlight bleeding aan de onderkant van het scherm. Dit bevindt zich links tussen de 'home' en 'terug' toets, een kleine cm breed dus. Het is niet ernstig, maar bij donkere lichtomstandigheden valt het toch op. Dit komt met name doordat de 'balk' onderin bij de browser en meeste apps zwart is. Bovendien heeft mijn Xperia T hier geen last van, deze is mooi uniform langs alle randen.
Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie ook in meer of mindere mate last van backlight bleed?
Hier geen last van. Is ook wel raar dat je dit hebt want het zijn onscreen knoppen. Lijkt er meer op dat je scherm scheef zit. Hiermee bedoel ik het paneel onder het glas.Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:25:
Hallo,
DaveD
Verwijderd
            @DaveD1109 
Nee het scherm zit niet scheef. De backlight bleed zit gewoon aan de onderste rand van het scherm, dus ook onder de onscreen knoppen.
            Nee het scherm zit niet scheef. De backlight bleed zit gewoon aan de onderste rand van het scherm, dus ook onder de onscreen knoppen.
4.4.4woutervanesch schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:01:
[...]
4.4.4? Of 4.4.2? Kitkat had ik al een tijd bij tmobile namelijk.
Hier is de mijne, revisie 14w14:Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:25:
http://ugstunt.com/z1czwart.jpeg
Het lijkt op deze slechte foto een stuk erger dan het is (vooral de rechterkant, in het echt geen sprake van!), maar er zit een iets lichtere rand aan de bovenkant richting het Sony-logo. Verder zit er ook bij mijn exemplaar een klein plekje onderaan (onder de Back-toets), maar dat is hier bijna niet te zien met het blote oog.
Kleuren zijn trouwens redelijk goed met de hand aan te passen, kijk even tussen de beeldinstellingen bij witbalans. Exacte Nederlandse namen van de instellingen weet ik niet (heb alles in het Engels!), maar er moet daar wel wat te vinden zijn.
            Voor de geinteresseerden, hier een paar screenshots van mijn batterijverbruik vandaag met 4.4.4 erop (vanochtend rond 07:00 van de lader gehaald). 
Telefoon zat grotendeels op 4g en vanaf 17:00 op wifi. Gek genoeg geven de statistieken ook een behoorlijke tijd zonder signaal, maar dat herken ik niet
Verder zo nu en dan gebruikt voor even facebook, een whatsappje of hangout bericht beantwoorden. Synchronisatie van alle Google diensten aan.
Scherm aan tijd is 29 minuten en de tijd zonder signaal is 32% (wat dus in mijn beleving niet klopt).

Telefoon zat grotendeels op 4g en vanaf 17:00 op wifi. Gek genoeg geven de statistieken ook een behoorlijke tijd zonder signaal, maar dat herken ik niet
Verder zo nu en dan gebruikt voor even facebook, een whatsappje of hangout bericht beantwoorden. Synchronisatie van alle Google diensten aan.
Scherm aan tijd is 29 minuten en de tijd zonder signaal is 32% (wat dus in mijn beleving niet klopt).

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 14-07-2014 23:09 ]
            Hmm. Vannacht had mijn Z1 Compact blijkbaar zin om helemaal leeg te lopen tot op het punt dat hij net (vanochtend) niet meer aan wilde. Gelukkig hielp goed opladen nog  

Over dat signaal dat er niet was: Ik had afgelopen zondag dat vrienden van mij me niet konden bereiken. Ik vond het maar vreemd maar toen bleek dat ik niemand kon bellen, dus geen bereik. Toestel aan en uit heeft het probleem toen verholpen. Wel vreemd jaeymey schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:07:
Voor de geinteresseerden, hier een paar screenshots van mijn batterijverbruik vandaag met 4.4.4 erop (vanochtend rond 07:00 van de lader gehaald).
[afbeelding]
[afbeelding]
ps. Voor 4.4.4. heb ik hier nooit last van gehad.
Verwijderd
Precies hetzelfde hier vannacht. Om 1 uur nog meer als half vol. Om 7.30 compleet leeg tot op het punt dat hij niet meer aan wilde.Ronald8 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:48:
Hmm. Vannacht had mijn Z1 Compact blijkbaar zin om helemaal leeg te lopen tot op het punt dat hij net (vanochtend) niet meer aan wilde. Gelukkig hielp goed opladen nog
Verwijderd
            Wat betreft signaalprobleem. 
Dit is bij mij ook een ramp. Ik ken alleen versie 4.4.4. dus ik kan niet zeggen hoe het eerst was. Ik heb gewoon vol bereik (KPN) en pats boem in één keer valt het weg. Dan kan ik proberen wat ik wil maar vind geen enkel signaal. Zelfs buitenshuis kan er geen enkele provider gevonden worden. Een 15 min. later is er opeens weer signaal. Dit gebeurt meerdere keren op een dag en is een serieus probleem.
            Dit is bij mij ook een ramp. Ik ken alleen versie 4.4.4. dus ik kan niet zeggen hoe het eerst was. Ik heb gewoon vol bereik (KPN) en pats boem in één keer valt het weg. Dan kan ik proberen wat ik wil maar vind geen enkel signaal. Zelfs buitenshuis kan er geen enkele provider gevonden worden. Een 15 min. later is er opeens weer signaal. Dit gebeurt meerdere keren op een dag en is een serieus probleem.
                        Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen

Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen
:fill(white):strip_exif()/i/1392386964.jpeg?f=thumbmini)
/u/375324/crop5d95a2d427d1d_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/535893/1099061_60x60_1.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/477667/crop57eed190cdf12_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/129865/crop5cb775b8692d8.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/254201/Tweakers%2520IMG_5310.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/403510/tweakers.net.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/324515/crop627103b05ba2e_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/422163/crop631af7911f7d8_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/125941/av-351386.jpg?f=community) 
            /u/183409/crop56d97ac666e43_cropped.png?f=community) 
            /u/296644/crop5cd93eabcc15d_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/211892/avatar22380_7.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/6035/the-force.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/506130/keitjes.jpg?f=community) 
            /u/509970/crop5f03aaf8611d2_cropped.png?f=community)