Z1Compact uit Duitsland, geen branding
PC Companion ziet nog niets
Downloaden van de 5.1MB grote update gaat niet goed, 'failed to verify'
http://www.xperiablog.net...1-z1-compact-and-z-ultra/ stukje over de update, zonder release notes helaas.
[ Voor 30% gewijzigd door TH0R op 06-11-2014 16:43 . Reden: Link ]
Trotse vader!
Ik gebruik een goedkope ebay sleeve van een paar euro. Ik vind het jammer dat je bij de meeste cases het toestel nog amper ziet. Als het toestel uit de sleeve is leg ik m er altijd op.dongilles schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:53:
Weet iemand mooie hoesjes voor de Z1C die de pracht en praal van deze telefoon eer aan doen?
Op de achterkant heb ik een protector zitten welke ik in een set van 5 (voor en achter) gekocht heb. Deze set kostte me ook maar 5 euro ofzo.
Het toestel ziet er tot op heden nog altijd uit als nieuw
[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 06-11-2014 18:39 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik heb er geen last van.
Mijn laatste probleem van de Mediaserver bleek een buggie Album App te zijn. Die laat zich ook niet meer zien
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik hoop dat hiermee de bug wordt opgelost die ervoor zorgt dat je telefoon vastloopt als je een paar foto's achter elkaar maakt. Naast mij zijn er nog een paar andere die hier ook last van hebben.D_Jeff schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:00:
Update aan het uitvoeren. Ik zou alleen niet weten welke camera bug er zou moeten zijn?
Ik heb er geen last van.
Mijn laatste probleem van de Mediaserver bleek een buggie Album App te zijn. Die laat zich ook niet meer zien
Alleen werkt het rooten nu niet meer helaas, net zoals bij anderen:
http://forum.xda-develope...ad.php?t=2784900&page=121
Trotse vader!
Ik wacht wel ff. Ik gebruik toch wel een aantal dingen waarvoor ik het fijn vind dat m'n toestel rooted is .
Alleen voor Android L ben ik eventueel bereid root te verliezen, mits (met name) de kwaliteit van de camera flink wordt opgeschroeft.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Goed dat ik dit lees. Ik wil mijn root ook nog niet kwijt.TH0R schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:57:
Via pc companion de update geïnstalleerd. Geen probleem.
Alleen werkt het rooten nu niet meer helaas, net zoals bij anderen:
http://forum.xda-develope...ad.php?t=2784900&page=121
Probeerde gisteren wel met pc companion de update uit te voeren, maar het programma gaf (gelukkig) aan dat er geen update beschikbaar was.
Er zijn mensen die claimen dat het wel werkt met v1 van easy root, etc.
Trotse vader!
Mijn vriendin had er ook last van, om gek van te worden. Lijkt te verholpen zijn met de update. Nu hopen dat ie het blijft doen...avec_style schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:49:
[...]
Ik hoop dat hiermee de bug wordt opgelost die ervoor zorgt dat je telefoon vastloopt als je een paar foto's achter elkaar maakt. Naast mij zijn er nog een paar andere die hier ook last van hebben.
Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |
Had ik eerder niet.
Als je een zandkorrel in je zak hebt kan dat gebeuren. Maar helpt eigenlijk niks tegen, dat ligt aan de hardheid van zand. Ik heb er in ieder geval een protector op nudrvinnie schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:04:
Ik heb mn anti shatter er ook afgetrokken, maar ben er can geschrokken hoe snel ik krassen op het glas kreeg! Kan ik niet aanraden dus.
Toch even een opvolging van mijn eigen eerder gedane post m.b.t. de witte Z1c van m'n vriendin:eymey schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:42:
Ziet er goed uit. Hoewel het natuurlijk wel altijd de vraag is of het ook net zulke goede kwaliteit is als bij Laut
Ook jammer dat ook deze verkoper weer met geen woord rept over eventuele uitsparingen voor de magnetische connector.
Trouwens, op die fiets: Mijn vriendin heeft sinds een maandje ook een Z1 compact (een witte). En waar div. kabels en een dock op mijn z1c perfect werken met de magnetische connector is er op haar telefoon echt geen enkel product dat hem goed laat laden. In alle gevallen loopt hij, ondanks dat de laad indicator wel aan gaat, gewoon leeg (en wordt warm).
Meer mensen met die ervaring m.b.t. hun connector? M'n vriendin vindt het niet belangrijk genoeg om haar telefoon er weer een paar weken kwijt voor te zijn. Maar ik kan het niet uitstaan.
Het apparaat lijkt toch meer vage kuren te hebben dan alleen maar een slecht werkende magnetische oplaadconnector:
* Een week terug had m'n vriendin voor het slapen gaan haar Z1c gewoon netjes uitgezet. Ook niet aan de lader gehangen ofzo. Ze wilde alleen energie besparen. 's Ochtends kreeg ze hem echter met geen mogelijkheid meer aan. Ook niet met de 'volume + power ingedrukt houden' truc. En aan de lader hangen leverde alleen 3x knipperen van de notificatieled op. De rode resetknop bracht uitkomst.
* Bij het laden (aan de micro usb uiteraard) gaat het toestel zich erg vreemd gedragen. Dit merkten we gisteren in de auto bij het navigeren. Hij gaat heel spastisch wisselen tussen allerlei schermen/apps, waaronder een geheel zwart scherm met alleen een blauw digitaal klokje. Het lijkt alsof het touchscreen compleet 'bezerk' gaat.
Pfff, m'n vriendin heeft dus wel pech met haar toestellen. 1,5 jaar moeten werken met een crappy Samsung Galaxy ace 2, daarna een Xperia SP die niet wilde deugen en nu weer een slecht exemplaar (schijnbaar) van de Z1c.
Hopelijk wil Coolblue ook in dit geval weer service verlenen
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hoe:
- 108 kernel terugflashen
- easytowelroot xperia
- 157 kernel flashen
Ik ga proberen om vandaag een handleiding te maken die wat uitgebreider is.
Eentje die niet voor n00bs is, maar wel voor een groot deel van de lezers hier :-)
[ Voor 4% gewijzigd door TH0R op 10-11-2014 12:03 ]
Trotse vader!
Toestel is nu ook extreem strak en zuiver (unlocked, rooted, Nova Launcher, Greenify & Xposed, 4K & 120FPS) en alleen bijvoorbeeld een Lollipop update zou mij kunnen overtuigen om er nog eens mee te spelen.
Merk ook geen enkel van de hier vermelde bugs of problemen. Camera werkt perfect.
Enige miniem stoorelementje is dat "Media" app soms eens ad random 45% batterij trekt en de Z1c grotendeels uit "deep sleep" houdt - maar dan nog zit ik met meer dan een dag op één lading. Gewoon even force closen en rebooten en het is opgelost. Misschien iets met SD-kaartje. Op zich geen last van.
Ik heb trouwens een nieuw wit achterkantje gekocht voor mijn Z1C, helaas niet met de originele logo's want het is een glazen imitatie van 4,50. Maarja boeiend. Ben wel benieuwd hoe een zwarte Z1C met een witte back cover er uit ziet.
Ga je ook een verslag maken over hoe je die nieuwe achterkant erop maakt? En ga je de waterdichtheid testen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Disclaimer: ik ben nergens voor verantwoordelijk
Opbouwende kritiek is welkom, net zoals succesverhalen en mislukkingen.
Wat heb je nodig:
- Easyroot - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900 Download deze 2x!
- Flashtool - Trage download Minder trage download
- (eventueel) XperiFirm - Download
- ftf-file 108: Download Poolse, maar dat is niet van belang
- (eventueel) ftf-file 157: Download Duitse versie, er is nog geen NL. Maakt geen verschil denk ik, beide EURO-LTE en niet branded.
- Windows (misschien werken linux/OSX ook)
- USB-kabel tussen Z1 Compact en pc/laptop, sluit deze pas aan als ik het zeg
- Genoeg kennis om supersu te updaten en gebruiken
- Genoeg kennis van computers en mobieltjes om je zelf te kunnen redden zonder screenshots
- ADB-drivers geïnstalleerd (komen volgens mij mee met PC Companion)
- Z1 Compact updaten naar firmware .157
- Kernel terugflashen naar .108
- Z1 Compact rooten
- Kernel terugflashen naar .157
- Eventueel een eigen kernel/flashfile maken
- Eerst update je je Z1 Compact naar firmware .157, via PC Companion of OTA
- Installeer Flashtool en zet de ftf-file van 108 en 157 in de firmwares map
- Zet je Z1 Compact uit
- Start Flashtool, druk op bliksem en dan flashmode.
- Klik op de 108-versie en klik op 'flash'. Geen van de 3 vinkjes hoef je aan te vinken.
- Flashtool vraagt van alles, dit is de truc: Houd de knop in waarmee je het volume lager zet en verbind meteen de USB-kabel. Flashtool zegt meteen dat je geflasht hebt
- Toestel starten zonder USB-kabel
- Pas easyroot toe, dze blijft hangen bij JavaVM sucks o.i.d.
- Start nogmaals easy root vanuit een andere directory (het gaat nu wel goed) en herstart
- Check even of root werkt, bijv door Supersu op te starten en de su-binary te updaten
- Zet je Z1 Compact weer uit
- Start Flashtool, druk op bliksem en dan flashmode.
- Klik op de 157-versie en klik op 'flash'. Geen van de 3 vinkjes hoef je aan te vinken.
- Flashtool vraagt van alles, dit is de truc: Houd de knop in waarmee je het volume lager zet en verbind meteen de USB-kabel. Flashtool zegt meteen dat je geflasht hebt
- Toestel starten zonder USB-kabel
- Toestel heeft .157 en is geroot
- Op het moment van maken van deze manual was er nog een NL .157 firmware te downloaden. Misschien komt deze later en kun je deze handleiding gebruiken.
- Pak xperifirm uit, zet deze eventueel in de directory van Flashtool
- Start xperifirm op (werkt niet bij downloadenals je via een proxy op internet moet)
- Klik op de Z1 Compact, D5503
- Kies je land en provider (ik heb Germany Custom, geen verschil met NL denk ik en sneller updates)
- Klik in het meest rechtse venster op je firmware zodat hij kan downloaden en kies wel voor unpack.
- Na de download heb je een aantal files staan, waaronder kernel.sin, loader.sin en rpm.sin (met nog wat tekens tussen naam en extensie, deze tekens mag je weg halen)
- Pak mijn .157 ftf-file uit met een tool die zip aan kan, om te zien hoe de structuur is. Hetzelfde als een war-file
- Vervang in mijn uitgepakt voorbeeld de drie .sin-files door de drie .sin-files uit je download.
- Kijk in META-INF naar manifest.mf. Hier kun je je eigen branding geven ter verduidelijking. Bijv. NL Custom, ipv Thijs wat er nu staat.
- Selecteer de drie .sin-files en de META-INF directory en maak er een zip-file van zonder compressie. Zorg er voor, dat de extensie .ftf is en zet het bestand in de firmwares directory van flashtool.
- Gebruik je eigen file om te flashen ipv degene in mijn handleiding
http://forum.xda-developers.com/sony-xperia-z1-compact/general/update-14-4-0-157-t2930506/page5
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900
http://www.android.gs/enter-download-mode-flash-mode-on-xperia-z1/
[ Voor 30% gewijzigd door TH0R op 10-11-2014 22:03 ]
Trotse vader!
Ik vermoedde al een soortgelijke procedure (op een dergelijke manier kon je de Xperia Z ook rooten) maar het is goed voor de meeste mensen die het even op een rijtje willen zien maar wel weten waar ze mee bezig zijn
Iedereen veel plezier er mee, hopelijk kan ik veel mensen blij maken en veel uitzoekwerk besparen.
Trotse vader!
Misschien, nee ik ga de waterdichtheid niet testen het scherm wordt ook vervangen en ik heb mijn twijfels of het dan überhaupt nog wel waterdicht is. Gelukkig zou het me ook een worst wezen.Ronald8 schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:03:
Ja de Z1C krijgt Lollipop, maar wel pas ergens in maart volgend jaar.
Ga je ook een verslag maken over hoe je die nieuwe achterkant erop maakt? En ga je de waterdichtheid testen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zou je foto's kunnen maken van het uiteindelijke resultaat? Ik zit hier zelf ook aan te denken maar ben toch wel heel benieuwd hoe het er uit komt te zienkaasaanfiets schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:41:
Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat de Z1C ook lollipop krijgt?
Ik heb trouwens een nieuw wit achterkantje gekocht voor mijn Z1C, helaas niet met de originele logo's want het is een glazen imitatie van 4,50. Maarja boeiend. Ben wel benieuwd hoe een zwarte Z1C met een witte back cover er uit ziet.
Ben ook een tijdlang aan het zoeken geweest naar een cover. Ik hou niet van flipcovers of dikke siliconen hoesjes, dan is het compacte idee van je telefoon weg en het is irritant bij het uit je broekzak halen. Heb nu een behoorlijk ideale cover gevonden op Ebay voor maar een paar dollar
Deze cover is gemaakt van TPU plastic welke zacht is, maar wel steviger en gladder dan siliconen. Ik schat dat ie krap een millimeter dik is. Er zijn uitsparingen voor o.a. het USB klepje en de magnetische lader. De power, volume en cameraknop zijn bedekt maar laten zich zonder al teveel problemen bedienen, ook op de tast omdat er een soort verdikking in de cover zit waardoor ze gewoon voelbaar zijn.
Het enige nadeel is dat er in je broekzak snel stof onder de randen kruipt, gelukkig laat zich dat gemakkelijk schoonmaken.
[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 24-11-2014 10:33 ]
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de nieuwste update kan komen, terwijl mijn telefoon aangeeft dat ik de nieuwste versie reeds bezit? Moet die automatisch worden aangeboden en kan dat langer duren, of is er iets mis?
Edit: op de website van Sony staat de 108 als nieuwste versie aangegeven. Kwestie van wachten tot hij op mijn telefoon wordt aangeboden?
[ Voor 12% gewijzigd door Sarrr op 16-11-2014 13:15 ]
De 3e manier is helaas om zeep geholpen (Sony Update Service)
Staat het daar niet, dan zal je nog moeten wachten.
De update is 5,1 MB groot.
Dat was nou precies een van de redenen dat ik mn ativ s vervangen had....vastlopende camera'ssurfing john schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:39:
Sinds de laatste update loopt de camera nu iedere keer vast, alleen scherm uit zetten met de knop aan de zijkant (zwart scherm) daarna met dezelfde knop scherm aanzetten, direct in de camera modus, nu kan ik wel terug naar beginscherm!
Hop,hop,hop!
https://www.knaldeals.com...aadkabel-1m-ec21-1050119#
Het type nr kan ik ook nergens terugvinden. Heb eigenlijk binnen een paar dagen een goede magnetische kabel nodig (cadeautje) die Magnetic X202 van Amazon gaat dus te lang duren.. Iemand voor een goede die binnen een paar dagen bezorgd wordt? (of ervaring met bovengenoemde?)
EDIT: Toch maar de Magnetic X202 besteld, nu hopen dat ie een beetje snel komt maar las in een ander topic dat iemand m al had binnen een paar dagen dus.
[ Voor 14% gewijzigd door jap85 op 27-11-2014 11:13 ]
Is er iets onder de motorkap veranderd?
Er zijn inderdaad helemaal geen officiële Sony kabels, vind het ook een groot gemis dat Sony deze niet heeft meegeleverd.jap85 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:52:
Kwam deze magnetische kabel tegen, ze zeggen dat het een 'originele Sony' kabel is maar die zijn er toch helemaal niet?
https://www.knaldeals.com...aadkabel-1m-ec21-1050119#
Het type nr kan ik ook nergens terugvinden. Heb eigenlijk binnen een paar dagen een goede magnetische kabel nodig (cadeautje) die Magnetic X202 van Amazon gaat dus te lang duren.. Iemand voor een goede die binnen een paar dagen bezorgd wordt? (of ervaring met bovengenoemde?)
EDIT: Toch maar de Magnetic X202 besteld, nu hopen dat ie een beetje snel komt maar las in een ander topic dat iemand m al had binnen een paar dagen dus.
Wel jammer dat je zo gebonden bent aan de levertijd want je had anders voor $2 klaar kunnen zijn. Kostte mij 3 weken levertijd maar het is wel 10x goedkoper dan knaldeals.
* Maakt slecht contact, en als er al contact is dan wordt het snel verbroken.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Wanneer ik de magnetische lader gebruik, dan begint de demo en daarna komt het allereerste menu scherm (vanaf fabriek) weer tevoorschijn en ben ik de wijzigingen kwijt. Dat niet 1 keer, maar elke keer als ik de lader er aan hang. Kan ook niet vinden of ik nog iets extra's moet instellnen. Het vreemde (volgens mij) is dat de ingestelde achtergrond wel blijft staan ??
Ook tijdens het laden verschijnt er een reklame filmpje, krijg dat niet uitgeschakeld.
Heb de usb-lader nog niet gebruikt, misschien gaat dat wel goed. Maar ik haal liever niet elke keer het klepje los.Inmiddels wel geprobeerd met dezelfde resultaten.
Wat moet er nog ingesteld worden ?
Alvast dank, Cees
[ Voor 10% gewijzigd door ceweha op 29-11-2014 16:45 . Reden: vraag filmpje ]
De LED knippert rood als ik 'm met USB verbind, als ik power+volume up ingedrukt houd blijft 'ie blauw maar gebeurt er niks
Edit: opgelost! Toestel uitgezet met hardware-knop naast simkaart. Sony PC Companion opgestart, soort van herstelprocedure in gang gezet waarbij je het toestel ook nog moet selecteren uit een lijst, vervolgens met USB met pc verbinden terwijl je volume down ingedrukt houdt. Na herstel opnieuw geroot en vanuit recovery m'n oude backup weer hersteld
[ Voor 21% gewijzigd door Trygve op 30-11-2014 01:41 ]
Had jij wel de bootloader unlocked? Gewoon geroot en een custom recovery is niet genoeg.r100 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:42:
Oei, volgens mij heb ik iets flink verkeerds gedaan. Heb een tijdje geleden NewRoot gebruikt voor mijn Z1C. Nu heb ik in CWM gekozen voor "wipe data/factory reset" en vervolgens CM11 M12 en daarna Gapps geflashed. Toen koos ik in de recovery voor reboot device, en vervolgens gebeurde er niks. Weet iemand wat ik kan doen? Ik kom vanaf een Desire HD, en deze stappen leken mij logisch, maar wellicht heb ik een aantal stappen over het hoofd gezien.
De LED knippert rood als ik 'm met USB verbind, als ik power+volume up ingedrukt houd blijft 'ie blauw maar gebeurt er niks
Edit: opgelost! Toestel uitgezet met hardware-knop naast simkaart. Sony PC Companion opgestart, soort van herstelprocedure in gang gezet waarbij je het toestel ook nog moet selecteren uit een lijst, vervolgens met USB met pc verbinden terwijl je volume down ingedrukt houdt. Na herstel opnieuw geroot en vanuit recovery m'n oude backup weer hersteld
Je hebt gelijk, dat redelijk essentiële onderdeel was ik even vergetenMacPoedel schreef op zondag 30 november 2014 @ 09:54:
[...]
Had jij wel de bootloader unlocked? Gewoon geroot en een custom recovery is niet genoeg.
Elke keer als ik de telefoon aan de lader hang dan begint de telefoon weer met de demo en ben ik een aantal instellingen kwijt. Het rare is dat niet alles is overschreven. Achtergrond is wel de door mij ingestelde, toetsenbord en nog een paar dingen blijven wel ingesteld. Maar het startscherm wordt ook weer terug gezet.
Heb alles al een keer naar fabriekinstellingen gezet maar niets helpt. Via de gebruiksaanwijzing kom ik niet verder. Tijdens het laden kan ik de telefoon ook niet standby zetten, de demo blijft maar door draaien. Telefoon is net 2 weken oud maar ik zit er aan te denken om hem maar weer weg te brengen of om te ruilen voor een ander. Jammer, want het is en mooi apparaatje, wat ook nog eens snel is. Maar zo heb ik er ook niets aan. Af en toe begin ik toch behoorlijk nijdig/wanhopig te worden.
Groet, Cees
[ Voor 3% gewijzigd door ceweha op 30-11-2014 15:42 ]
Je telefoon staat in demo modus. Probeer eens *#*#73556673#*#* te typen in de dialer.ceweha schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:35:
Kan niemand mij helpen ??
Elke keer als ik de telefoon aan de lader hang dan begint de telefoon weer met de demo en ben ik een aantal instellingen kwijt. Het rare is dat niet alles is overschreven. Achtergrond is wel de door mij ingestelde, toetsenbord en nog een paar dingen blijven wel ingesteld. Maar het startscherm wordt ook weer terug gezet.
Heb alles al een keer naar fabriekinstellingen gezet maar niets helpt. Via de gebruiksaanwijzing kom ik niet verder. Tijdens het laden kan ik de telefoon ook niet standby zetten, de demo blijft maar door draaien. Telefoon is net 2 weken oud maar ik zit er aan te denken om hem maar weer weg te brengen of om te ruilen voor een ander. Jammer, want het is en mooi apparaatje, wat ook nog eens snel is. Maar zo heb ik er ook niets aan. Af en toe begin ik toch behoorlijk nijdig/wanhopig te worden.![]()
Groet, Cees
Heb het geprobeerd en lijkt te werken !!!Shifty47 schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:29:
[...]
Je telefoon staat in demo modus. Probeer eens *#*#73556673#*#* te typen in de dialer.
Dank.
Graag gedaan en ik wens je veel plezier met je top toestel!ceweha schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:28:
[...]
Heb het geprobeerd en lijkt te werken !!!
Dank.![]()
Ook noodoproep was pas toegankelijk na een hard reset.
Toestel: xperia z1 compact. Met mijn vorige (s) had ik precies hetzelfde probleem.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Choose life
probeer nog een keer of tien reset. Na een tijdje verscheen bij mij de optie sluiten. Ik heb ook contact opgenomen met sony support via de website. Ik raad aan iedereen die dit probleem heeft om hetzelfde te doen.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:10:
Ik ontvang net (voor het eerst) het NL-Alert-CMAS op mijn sony xperia z1 compact. Ik kan alleen op 'mute alert' klikken, en dan gaat het geluid uit, maar het bericht blijft in mijn scherm staan. Heb mn telefoon nu al drie keer gereset, maar het bericht blijft komen en staan, HELP!!!
Verwijderd
Heb inderdaad even support geraadpleegd, moest mijn sim eruit halen en de cache en gegevens wissen van de app 'draadloze waarschuwingen'. Nu is het bericht weg!!MrOizo schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:25:
[...]
probeer nog een keer of tien reset. Na een tijdje verscheen bij mij de optie sluiten. Ik heb ook contact opgenomen met sony support via de website. Ik raad aan iedereen die dit probleem heeft om hetzelfde te doen.
Share and Enjoy!
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Geen fancy pantsie mods dus of customroms.
Nu staat al een tijdje de OTA update te spingen (14.5.A.0.157) op het notificatie schermpje.
Wat is wijsheid?
OTA update lijkt mij op deze manier niet slim ( gaat dat wel goed met root? raak ik root kwijt? wat is uberhaupt de update?)
en wat is het slimste om wel te doen?
- Upgraden (hoe? via welke stappen?) en verlies ik dan root, en/of hoe krijg ik weer root toegang?
- Of kan ik de OTA updatesimpelweg verbergen?
(ik heb geen changelog gezien of wat dan ook, ik heb geen klachten, dus zolang er geen lollipop update voor de Z1 Compact is, zie ik nog niet in waarom ik de update nodig zou kunnen hebben)
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Ik heb deze methode gebruikt. Werkte prima, je moet alleen ff die 2 flashable kernels ergens anders vandaan halen. Notificaties kun je verwijderen met de xposed module NotifyClean.JayPe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:55:
Ik heb 14.4.A.0.108 op m'n telefoon staan, welke ik via de EasyRoot methode (towelroot?) heb voorzien van root toegang (voor simpele dingen als het slopen van "What's new", Titanium backup en Wifipassword recovery...
Nu staat al een tijdje de OTA update te spingen (14.5.A.0.157) op het notificatie schermpje.
Wat is wijsheid?
OTA update lijkt mij op deze manier niet slim ( gaat dat wel goed met root? raak ik root kwijt? wat is uberhaupt de update?)
- Upgraden (hoe? via welke stappen?) en verlies ik dan root, en/of hoe krijg ik weer root toegang?
(ik heb geen changelog gezien of wat dan ook, ik heb geen klachten, dus zolang er geen lollipop update voor de Z1 Compact is, zie ik nog niet in waarom ik de update nodig zou kunnen hebben)
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Er staan flashable kernels bij etc.
Hier dus:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43216578#43216578
[ Voor 39% gewijzigd door TH0R op 04-12-2014 09:21 ]
Trotse vader!
Wel, ik volg die wijsheid. Ik ga geen update installeren van 5MB die én mijn root opheft en mij dus verplicht van enkele risicovolle kernel switches te doen om deze weer terug te bekomen én geen enkel noemenswaardig voordeel biedt. Ik heb met mijn toestel nergens last van. Batterij gaat 2 dagen mee bij matig gebruik, camera werkt perfect en dankzij root draaien alleen de apps op de achtergrond die dat mogen van mijJayPe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:55:
(...)
Wat is wijsheid?
(...)
telefoon opnieuw opstarten helpt bij mij altijd het snelstLowizi schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:25:
Mijn Z1 compact geeft steeds een "camera niet beschikbaar" melding. Om gek van te worden... Heeft iemand een oplossing?
Het dillema: ga ik weer voor een (inmiddels relatief goedkope) Z1 Compact of ga ik voor de nieuwe Z3 Compact? De oude Z1C laat ik dan wel maken. Maar je weet het: kan geen minuut zonder
[ Voor 14% gewijzigd door barchettanl op 05-12-2014 19:21 ]
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
* Laden via de magnetische connector lukt met geen enkele lader (terwijl mijn zwarte Z1 compact het op alle magnetische laders goed doet). Telefoon loopt zelfs leeg en wordt warm.
* Op sommige USB-laders en soms ook op de originele Sony lader raakt het toestel soms compleet in de war en gaat 'rare dingen' doen (wederom doet op dezelfde laders mijn telefoon het prima).
* Als m'n vriendin 'm wil uitschakelen gaat ie ongeveer de helft van de keren vanzelf weer aan en komt in een soort permanente en energie slurpende boot loop terecht waarbij hij steeds het Sony logo toont (het paarse opstartscherm komt niet). Pas na een forced poweroff gaat ie normaal booten.
Een complete factory reset + herinstallatie via PC Companion mocht niet baten.
Wel jammer, m'n vriendin heeft tot nu toe wel pech met telefoons
Adviesje: Don't. Gevoelsmatig lijkt de Agressor instelling voor de CPU zwaarder te staan, met mindere focus op de accuduur. Alsof het een soort van killswitch is om naar de Z3C te gaan.JayPe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:55:
Ik heb 14.4.A.0.108 op m'n telefoon staan, welke ik via de EasyRoot methode (towelroot?) heb voorzien van root toegang (voor simpele dingen als het slopen van "What's new", Titanium backup en Wifipassword recovery...
Wat is wijsheid?
Ik zie dat sommige Z1C de update .157 geen eens krijgen.
Heb dit probleem nu ook al enige tijd en wordt en begint me nu ook behoorlijk te irriteren. Even snel een foto'tje versturen over de whatsapp oid is er gewoon niet meer bij..__REMCO__ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:54:
[...]
telefoon opnieuw opstarten helpt bij mij altijd het snelst
Ben de laatste maanden een beetje uitgekeken op mijn Z1C....(14W04) Wat me ook behoorlijk tegenvalt is de krasvastheid van zowel het front als de achterkant. Hij doet het verder prima hoor en de batterij gaat bij mij ook gewoon rond de 2 dagen mee. Het geluid lijkt bij mij ook erg afgenomen te zijn in volume, kan de vinger er niet precies op leggen maar t lijkt gewoon alsof hij eerder meer volume gaf...
PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6
Ik ken nu 3 mensen met een zwarte Z1c, mezelf incluis, die geen enkel probleem hebben.
En ik ken wel 4-5 mensen die een witte hebben met allemaal vage problemen, inclusief m'n vriendin dus.
Persoonlijk ken ik iig niemand die twevreden is het zijn/haar witte Z1c.
Vandaag is die van m'n vriendin overigens bij Coolblue geärriveerd. Ben benieuwd wat ze vinden en of ze 'm naar Sony gaan sturen.
Camera app die vastloopt, Wifi die niet stabiel is waardoor ze thuis soms bewust en soms onbewust op 3G werkt. Uiteraard heeft ze ook nog steeds de blauwe waas (volgens mij ook 14W04)
Ik heb haar aangeraden om het toestel af te geven bij de koper (Coolblue)
Je raad het al, ze heeft een witte. Het zou vreemd zijn als software/hardware problemen te maken hebben met de kleur van de telefoon.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb zelf een groene, die heeft in een half jaar tijd 2x een vastlopende camera app gehad maar is verder probleemvrij. Geen waas bij het gebruik van de flitser, geen hangups of accuproblemen, alles werkt gewoon prima.
Ik draai nu met de eerste 14.4.A.0.108 software terwijl een 4MB update met hetzelfde versienummer al een tijdje klaar staat voor een OTA update. Voel me niet bepaald geroepen om die te installeren als ik de verhalen hier zo lees.
Maar ik vind het gewoon té toevallig.
We zitten trouwens beiden ook op 14.4.A.0.108 (nog geen update aangeboden gekregen, t-mobile nl customization waaronder hij in NL door o.a. Coolblue ook los wordt verkocht).
Coolblue zijn verder toffe gasten, doen in het algemeen niet heel erg moeilijk (als jij maar duidelijk genoeg bent met omschrijven van "het gebreken" )
Verder zijn de kleuren van dit toestel, zo ver ik weet, niet bepaald voor "known errors".
Iemand een idee?
Is dat niet die bekende bug genaamd Sleep of Death? Daar zijn workarounds voor.Djensen schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:06:
Mijn Z1C loopt vast gedurende het opladen (in de nacht) op het oplaaddock van Sony. De volgende ochtend voelt hij warm aan en dan is enkel de harde reset (met een pen dat pinnetje indrukken) mogelijk om hem weer levend te krijgen. IkK probeer te achterhalen waardoor de crash wordt veroorzaakt, het is niet altijd zo geweest en soms is er ook niks aan de hand. Heb al enkele apps verwijderd maar helaas zonder resultaat
Iemand een idee?
PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6
Of treedt bij jullie het probleem pas 'sinds enige tijd' op? Ik gebruik namelijk wel sinds ongeveer 2 maanden de mod die 120fps en grotere bestanden geeft dus wellicht zit daar het probleem niet in. Maar ook van voor die tijd herken ik het niet zo.
Choose life
ik heb het pas sinds dat ik heb geüpdate naar 4.4.4. Daarvoor nooit problemen met de camera gehad (vastlopers)eymey schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:19:
Of treedt bij jullie het probleem pas 'sinds enige tijd' op?
De blauwe waas heb ik wel (een witte Z1C) maar goed, zoveel foto's maak ik nou ook weer niet en al helemaal niet in het donker.
Mijn problemen hebben met video te maken:
als ik een video probeer te maken (zowel met de camera app van Cyanogenmod als met een andere app) loopt de betreffende app vast. Eerst blijft het beeld hangen en uiteindelijk wordt de app door Android gestopt.
Tweede probleem is dat ik in de meeste apps meestal geen video kan bekijken. Zowel Firefox als Chrome als de Youtube app heb ik dit probleem mee, VLC gaat meestal wel goed. Als een filmpje al laadt (met enige regelmaat laden filmpjes uberhaupt niet, al lopen betreffende apps dan niet vast) wordt alleen audio afgespeeld, geen beeld.
Beide problemen zijn soms voor even verholpen na een reboot, maar keren meestal snel weer terug. Door alle verschillende apparaten die door Cyanogenmod ondersteund worden is het lastig naar een oplossing zoeken. Heeft iemand hier een tip of een idee?
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
[ Voor 9% gewijzigd door O88088 op 18-12-2014 21:35 ]
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Hier ben ik ook wel benieuwd naardrvinnie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:39:
Ik krijg sinds vandaag ook bericht op mijn telefoon dat de 14.4.A.0.157 klaar staat om te updaten. Weet iemand of ik dat bericht ook kan uitzetten? Ik vind het storend en ik ben niet van plan om te updaten.
Ook lijkt het zo te zijn dat de camera minder vaak vastloopt, en muziek slaat niet meer over. Goede update dus!
Share and Enjoy!
Maar ik heb zowel root als ook de 120fps (en betere jpeg compressie) camera mod.
En eigenlijk even geen zin om door de hele hassle heen te gaan van kernels swappen, root, etc.
Dus ik denk dat ik nog even wacht (tot ik me niet kan inhouden
wat ik doe is het volgende:Ronald8 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:53:
Dat kan heel simpel door in Apps de meldingen voor Update Center uit te zetten. Dan ben je echter wel alle notificaties van updates kwijt.
- lang indrukken op de notificatie
- er vershijnt een popup (meer info of iets dergelijks). Klik hier op
- info van de app wordt getoond. Klik nu op 'stoppen'.
Dit laat de notificatie verdwijnen. (volgens mij komt deze weer te voorschijn na een reboot of na een hele poos)
Heeft iemand onderstaande upgrade methode gebruikt? (je verliest hierbij je root kennelijk niet)eymey schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:22:
Ik heb hem sinds een paar dagen ook in m'n statusbalk staan.
Maar ik heb zowel root als ook de 120fps (en betere jpeg compressie) camera mod.
En eigenlijk even geen zin om door de hele hassle heen te gaan van kernels swappen, root, etc.
Dus ik denk dat ik nog even wacht (tot ik me niet kan inhouden).
http://forum.xda-develope...ed-de1279-697814-t2931326
Alleen degene die daar wordt aangeboden heeft wel een customization voor DE (Duitsland). Op zich zal dat in praktijk functioneel en technisch weinig uit maken met de "Customized T-mobile NL" die de meeste Nederlandse exemplaren hebben (zelfs als je hem helemaal niet via T-mobile hebt aangeschaft). Nederland en Duitsland zijn qua netwerken wel aardig gelijk aan elkaar.
Maar goed, het is dus wel een optie om te proberen
Anderszijds vraag ik me af wat ik er mee opschiet. Van vastlopen van de camera heb ik nagenoeg geen last (misschien ook door de mod die ik al gebruik?). En opladen moet ik toch wel iedere dag doen door gebruik van o.a. smartband.
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 19-12-2014 11:06 ]
Maar werken de milestones van CM11 niet stabiel voor de Z1C dan? Ik zat er aan te denken die te proberen, nu nog op originele rom met root.Algurgazan schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:22:
Heb hem met een Clean Install geinstalleerd, dus daar ligt het niet aan. Nightly misschien maar proberen inderdaad.. Of even afwachten tot 5.0 stable wordt..
Dank! Daar had ik niet aan gedacht, omdat Update Center je wel de updates van losse pakketten laat negerenRonald8 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:53:
Dat kan heel simpel door in Apps de meldingen voor Update Center uit te zetten. Dan ben je echter wel alle notificaties van updates kwijt.
Je moet op "add event" klikken en dan aangeven dat Spotify de "Start Action" moet zijn. Helaas kun je geen "play" opdracht eraan koppelen, dat werkt alleen met de walkman applicatie.MadMarky schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:06:
Zijn er mensen die smart connect gebruiken voor het afspelen van muziek?
Ik zou graag willen dat Spotify de standaard muziekspeler wordt wanneer ik in de auto zit, maar de Walkman applicatie staat geselecteerd in het profiel van het bluetooth apparaat en deze krijg ik niet gewijzigd.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb inderdaad precies dat gedaan bij de gebeurtenis "Muziek voor onderweg". Het gevolg is dat Spotify gestart wordt zodra er verbinding is met de auto, maar Walkman vervolgens alsnog gebruikt wordt voor afspelen. ik moet eerst in Spotify zelf op play drukken, daarna werkt de bediening in de auto wel met spotify samen.
Kon je de standaard applicatie niet kiezen op het moment dat je voor het eerst een verbinding met een apparaat aanmaakt?
[ Voor 14% gewijzigd door MadMarky op 22-12-2014 12:08 ]
Je moet niet de gebeurtenis "muziek voor onderweg" gebruiken, want die gaat uit van de start actie "headset aansluiten". Dat is niet wat er gebeurt. Het gaat om de bluetooth verbinding. Je moet dus in smart connect bij het bluetooth apparaat onderaan op "gebeurtenis toevoegen" of hoe het ook heet.
_██_
(ಠ_ృ)
@Atomsk, ik had mijn beschrijving gemaakt, net nadat ik jouw antwoord had gelezen. Deze lijkt ook perfect te werken op een Sony telefoon. Ik heb het volluit uitgeschreven in het onderstaande topic van de Z3c
Kiswum in "[Sony Xperia Z3 Compact] Ervaringen & Discussie"
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
De "muziek voor onderweg" gebeurtenis stond standaard nergens aan gekoppeld en heb ik daarom maar gebruikt voor de autoradio. Heb hem nu uitgeschakeld en een aparte gebeurtenis aangemaakt en aan de autoradio connectie gehangen. Maar eens kijken wat er straks gebeurdAtomsk schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:43:
[...]
Je moet niet de gebeurtenis "muziek voor onderweg" gebruiken, want die gaat uit van de start actie "headset aansluiten". Dat is niet wat er gebeurt. Het gaat om de bluetooth verbinding. Je moet dus in smart connect bij het bluetooth apparaat onderaan op "gebeurtenis toevoegen" of hoe het ook heet.
@Kiswum
Het verplaatsen van muziek kan ik gebruiken voor een evt plan B, bedankt voor de input
Wanneer ik mijn Z1c verbindt (Bluetooth) met mijn Parrot Carkit is soms het geluid heel zacht (50%) en niet 100% zoals de vorige keer dat deze verbonden was. Dit lijkt een bescherming voor te hard geluid, maar ik wil gewoon dat het geluid op 100% staat en dan verder regelen met de Parrot.
Als ik dit met een andere ROM (vanilla Android) doe, is dit probleem er niet. Maar wil graag een Sony Rom. Hebben meer mensen hier last dat het volume automatisch wordt beperkt?
Ik maak veel gebruik van de 4k mod, het lijkt alsof hij alleen het volledige sensoroppervlak gebruikt.
Hij vangt meer licht op, laat meer dept of field zien, en in donkere situaties filmt hij dus een stuk beter en als je 4k filmt en de video's in vegas naar 1080p downsampled heb je veel minder compressie. Echt geweldige beelden maak ik ermee!
[ Voor 3% gewijzigd door PROximity op 23-12-2014 20:06 ]
Ik daar gewoon de Sony stock rom en ik heb dat probleem niet. (gebruik ook een parrot)Volotactus schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:28:
Heb mijn Z1c alweer een hele tijd en draai een custom rom (KitSlim_AMG), maar erger mij de laatste tijd vooral aan 1 ding.
Wanneer ik mijn Z1c verbindt (Bluetooth) met mijn Parrot Carkit is soms het geluid heel zacht (50%) en niet 100% zoals de vorige keer dat deze verbonden was. Dit lijkt een bescherming voor te hard geluid, maar ik wil gewoon dat het geluid op 100% staat en dan verder regelen met de Parrot.
Als ik dit met een andere ROM (vanilla Android) doe, is dit probleem er niet. Maar wil graag een Sony Rom. Hebben meer mensen hier last dat het volume automatisch wordt beperkt?
Het probleem waarvoor we hem terug hadden gestuurd is inderdaad verholpen. Maar en passant hebben ze bij Teleplan het toestel flink mishandeld / slordig weer in elkaar gezet
Choose life
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen