Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Vreemd ik heb het zo ook gedaan en bij mij werkt het perfect.dierkx36 schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:59:
Even een vraag...
Heb vandaag een Xperia Z1 compact gekocht en daarbij een extra 16GB microsd.
Nu is het de bedoeling dat de muziek op de microsd komt te staan.
Ten eerste krijg ik het via Media Go al niet direct geplaatst op de microsd (goed ,doen we het via de fone zelf ,dus alles wat op intern geheugen staat aan muziek verplaatsten naar de SD) ziet vervolgens Sony Walkman wel de nummers ...maar kan ze niet afspelen ...
Wat gaat er hier verkeert
Ik zou zeggen: haal al je muziek er eens af, maak een map "Music" aan op je SD en drop daar je nummers in. (ik heb ze nog eens per artiest staan maar dat is persoonlijke organisatie
Heb de muziek gewoon toegevoegd via men PC.
Gewoon aan je PC prikken, SD kaartje opendoen in windows verkenner, muziek kopiëren en luisteren maar
edit: correctie van typo
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Dit is van de Sony MPC divisie, maar ik kan alleen de cijfers van deze divisie zien van het voorjaar 2013 - 2014. Elke kwartaal zullen er toch ook wel cijfers hiervan uitkomen?
Ik zoek dus uiteindelijk het aantal verkochte/verscheepte of geproduceerde Sony Z1 compact telefoons.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
met de app, app2sd dit ging met mijn S3 gewoon goed, maar heel raar, het gaat niet met de Z1 compact ?
Als ik app2sd open zie ik de apps die verplaatst kunnen worden, maar kan ze niet verplaatsen naar sd kaart?
Apps naar SD heeft diverse nadelen tov. het interne geheugen (bv. omdat een SD al snel langzamer kan zijn dan intern)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat is waar, maar waarom kan het niet gewoon ?eymey schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:27:
Waarom zou je dat eigenlijk willen? Is het interne geheugen van je Z1c niet genoeg?
Apps naar SD heeft diverse nadelen tov. het interne geheugen (bv. omdat een SD al snel langzamer kan zijn dan intern)
Google heeft een extra beschermingslaag op de SD kaart gelegd, waardoor het verplaatsten van Apps niet echt meer mogelijk is.
Jouw vorige S3 zou, uit mn hoofd gezegd, ICS of Jelly Bean draaien. Daarin was dit nog wel mogelijk
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Kennis van mij heeft een S4 met 4.3 Kitkat en daar kan het ook gewoon mee,D_Jeff schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:35:
Dat komt door Android 4.4 Kitkat.
Google heeft een extra beschermingslaag op de SD kaart gelegd, waardoor het verplaatsten van Apps niet echt meer mogelijk is.
Jouw vorige S3 zou, uit mn hoofd gezegd, ICS of Jelly Bean draaien. Daarin was dit nog wel mogelijk
of het het echt iets nieuws in 4.4 Kitkat ?
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 02-10-2014 16:13 ]
4.3 = Jelly Bean (met die versie kun je blijkbaar makkelijker app's naar de SD-kaart verplaatsen)Albert020 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:13:
[...]
Kennis van mij heeft een S4 met 4.3 Kitkat en daar kan het ook gewoon mee,
of het het echt iets nieuws in 4.4 Kitkat ?
4.4 = KitKat (met deze versie minder gauw; heb begrepen dat een app toestemming/machtiging moet hebben om zaken op de SD-kaart te schrijven, zie ook deze link)
[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 02-10-2014 16:43 ]
Mijn fout sorry, op de S4 staat 4.4.3 Kitkat, daar kan het dus wel gewoon met deze app2sdrclahsen schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:41:
[...]
4.3 = Jelly Bean (met die versie kun je blijkbaar makkelijker app's naar de SD-kaart verplaatsen)
4.4 = KitKat (met deze versie minder gauw; heb begrepen dat een app toestemming/machtiging moet hebben om zaken op de SD-kaart te schrijven, zie ook deze link)
En het gekke is dat het dus niet kan met de Xperia Z1 Compact..... ?
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 02-10-2014 18:47 ]
De telefoon is geroot en ik heb er de 120 fps videofunctie op gezet. (Ik heb de DRM-keys geback-upt) Heeft iemand tips wat ik kan doen om het toestel weer werkend te krijgen?
Excuses, na een soft reboot (door op het rode knopje naast de sd-kaart te klikken) werkt de telefoon weer. Ik was even bang dat de telefoon het loodje had gelegd. Gelukkig niet
[ Voor 16% gewijzigd door C0rrie op 04-10-2014 14:26 ]
Hard reset al geprobeerd?CorneeC schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:17:
Zojuist zat ik even te browsen en plotseling liep de telefoon vast. Het touchscreen werkt niet meer en ik kan de telefoon ook niet uit zetten. Hij blijft de website weergeven, het scherm gaat ook niet uit (nu na 10 minuten nog niet). Ook als ik de telefoon aan de lader leg, geeft het LED lampje geen kleur.
De telefoon is geroot en ik heb er de 120 fps videofunctie op gezet. (Ik heb de DRM-keys geback-upt) Heeft iemand tips wat ik kan doen om het toestel weer werkend te krijgen?
Excuses, na een soft reboot (door op het rode knopje naast de sd-kaart te klikken) werkt de telefoon weer. Ik was even bang dat de telefoon het loodje had gelegd. Gelukkig niet
Edit: net te laat dus
Iemand anders nog suggesties?

Share and Enjoy!
Hebben meer mensen dit probleem? Of weet iemand wat ik eraan kan doen?
Tom
Heb ik ook een keer gehad. Elke keer als ik afdruk, leek het alsof ie de foto deed opslaan, maar in werkelijkheid was er géén foto, maar liep de boel 'vast'.DaNose1982 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:11:
Ik heb al een half jaar dit toestel en ben er zeer tevreden over! Maar sinds een paar dagen kan ik geen foto's meer maken! Telkens als ik een foto wil maken loopt de camera vast! Ik moet dan via de aan- en uitknop de camera verlaten omdat dit niet via de touchscreen kan!
Hebben meer mensen dit probleem? Of weet iemand wat ik eraan kan doen?
Tom
Aan en uitzetten deed wonderen. Zo simpel, dat heb je vast zelf wel hebben geprobeerd neem ik aan? (alhoewel,. als IT-er weet ik dat een simpele herstart meestal niet door de gebruiker zelf wordt gedaan alvorens naar de afdeling te bellen :-) )
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
En krak.. Nette barst,. dwars door. scherm reageert niet meer op bovenste helft. Z1 Compact dood.JayPe schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:06:
Vraag: Zijn er hier ook gebruikers met een gebogen Z1 compact?
Ik zie dat mijn Z1 Compact duidelijk een 'curve' heeft tussen dock-connector en klepjes microSD en USB.
Terug buigen een optie?
Glas noch achterkant zijn gebroken, gebarsten of anderszins defect..
(naja: achterkant is wel zwaar gekrast)
Aangezien de behuizing niet helemaal recht meer is; wat zal ik doen?
- Nieuw scherm en glazen Z1f achterkant zoeken (waar?), voor én achterkant vervangen ( want achterkant van plastic = erg gekrast, de boel 'richten' zodat ie weer recht is, en voorzien van nieuwe voor en achterkant.. of een nieuws Z1 compact scoren, of een Z3 compact?
goedkoopste: oude xperia S reviven, maar dat ding is zooooo traag t.o.v. de Z1 compact..
beste????
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Een garantieclaim lijkt mij zinloos. De leverancier was een webshop waar ik liever niet ooit nog contact mee opneem, en Sony direct contacteren kan wellicht, maar ik verwacht niet dat ze deze schade als een fabrikage fout zullen aanmerken.eymey schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 01:06:
Is terug naar je leverancier (en die naar Sony) geen optie?
Mijn back cover ziet er ook niet meer uit en vroeg me af of ik hem zelf kon vervangen maar, kennelijk is er ook een glazen variant te krijgen lees ik nu. Is dit werkelijk zo en waar bestel of laat ik die monteren ?
EDIT: Zie ook XDA: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2710603&page=24
[ Voor 9% gewijzigd door Maj-Maj op 11-10-2014 20:13 ]
Zo dat ziet er niet moeilijk uit, en het plaatje is ook niet duurMaj-Maj schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:13:
Hier hebben ze hem bijvoorbeeld te koop: http://www.witrigs.com/oe...-xperia-z1-f-so-02f-black Z1 f staat is de Japanse variant van de internationale Z1 Compact, maar zijn verder hetzelfde. Vervangen lijkt niet heel moeilijk, lijkt een kwestie van goed plakken (als je durft): YouTube: How to replace Sony Xperia Z1 Compact back cover
EDIT: Zie ook XDA: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2710603&page=24
http://www.pdashop.nl/pro...ere-z1-compact-clear.html
http://www.mobilefun.nl/4...-z1-compact-100-clear.htm
http://www.mobilefun.nl/4...sony-z1-compact-zwart.htm
http://www.pdashop.nl/pro...-z1-compact-duo-pack.html
Nadeel is dat ik geen PayPal o.i.d. heb dus ik ben in principe gebonden aan de Nederlandse webshops. Hebben jullie nog advies?
Heb zelf deze met screenprotector aangeschaft.Maj-Maj schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:58:
Beste mede Z1 compact-eigenaren. Ook ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een zwarte Z1 Compact. Prachtig ding, wel iets aan de dikke kant maar hij is bloedsnel en fijn met een hand te bedienen. Zoals bijna elke gebruiker ben ik nu op zoek naar een case. Ik zit heel erg te twijfelen of ik zal gaan voor een flipcover met magneer (maar daar wordt 'ie weer zo dik van) of voor een case + screenprotector (geeft dat wel voldoende beveiliging). Bij de ene lees ik weer dat cases niet zoveel effect hebben omdat hij toch gaat krassen door stof e.d. wat er tussen komt en de ander heeft daar geen last van. Op het moment heb ik de volgende op het oog:
http://www.pdashop.nl/pro...ere-z1-compact-clear.html
http://www.mobilefun.nl/4...-z1-compact-100-clear.htm
http://www.mobilefun.nl/4...sony-z1-compact-zwart.htm
http://www.pdashop.nl/pro...-z1-compact-duo-pack.html
Nadeel is dat ik geen PayPal o.i.d. heb dus ik ben in principe gebonden aan de Nederlandse webshops. Hebben jullie nog advies?
Ben er zeer tevreden mee, de case maakt de Z1C haast niet dikker !
Sony Xperia Z1 Compact TPU Case Zwart
EDIT: Zit nu te denken over de volgende combinatie:
http://www.mobilefun.nl/4...-z1-compact-100-clear.htm en http://www.mobilefun.nl/4...ony-xperia-z1-compact.htm. En misschien nog een sok voor tegen het stof
[ Voor 72% gewijzigd door Maj-Maj op 12-10-2014 14:43 ]
Gewoon een ordinaire screenprotectorMaj-Maj schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:18:
Gebruik je daar een screenprotector bij of tempered glass?
@Albert020: Die TPU-case van GSMpunt.nl heb ik dus ook om m'n Z1 compact. Ik vind de powerknop en volumeknoppen nog steeds moeilijk te bedienen (om van de cameraknop maar te zwijgen) maar verder past deze ook uitstekend in mijn DK32 kloon en beschermt ie goed.
Maar onlangs heeft m'n vriendin een witte Z1c gekregen en had ik voor haar bij gsmpunt.nl, gebaseerd op mijn ervaringen met de zwarte, de witte versie gekocht. Maar helaas gaf die meer problemen (uitsparing magnetische connector bleek te klein en bij die witte waren de volumeknoppen amper te bedienen).
Voor m'n vriendin uiteindelijk op een 'clear' TPU-case bij deze verkoper op ebay uitgekomen:
http://www.ebay.co.uk/usr/freebitsuk (hoesje is er inmiddels niet meer).
En dat hoesje past wel weer goed. Volumeknoppen ook goed bereikbaar en hij lijkt ook nog iets dunner dan de TPU-case van gsmpunt.nl. Alleen loopt de uitsparing van de usb flap wat te ver door naar de bovenkant dus daar lijkt de bescherming net wel of net niet voldoende bij een val op die kant......
ik heb de telefoon nu enkele maanden maar ik ben toch niet zo tevreden over de batterij. Het lukt mij namelijk makkelijk om deze binnen 20 uur leeg te krijgen. Dit terwijl ik:
Stamina modus altijd aan heb. apps die actief zijn in standby
-Whatsapp en berichten
-Lux (helderheid van mijn beeldscherm wordt bij het aanzetten van het scherm automatisch aangepast)
en Nights Keeper
Batterijbesparing
Wifi op locatie
wachtrij achtergrond gegevens
Als ik controleer wat het meeste gebruik staat het scherm altijd boven aan. Om dit proberen te verminderen heb ik Lux geinstalleerd maar ook hier staat de helerheid erg laag. Verder gaat mijn scherm altijd uit na 1 minuut en heb ik x-reality for mobile uitstaan.
Omdat ik verder ging zoeken voor iets anders dat veel batterij slurpt heb ik Go Battery Management geinstalleerd. deze enkele opvallende dingen aan:
usbotg verbruikt dagelijks ongeveer 15% tot 20%. Waarom gebruikt deze zo veel? wat doet dit?
Chrome verbruikt enorm veel (bij instellingen staat deze er niet eens bij) en ik heb de app misschien 10 min gebruikt vandaag
Er staan apps bij die niet eens actief zijn, zoals de play store en mcdonalds app.
Iemand een tips om mijn batterijverbruik net zoals de rest te verbeteren?
Wikipedia: USB On-The-Go
Heb jij je telefoon gedurende de dag aangesloten op usb apparatuur?
heb je root? in dat geval kun je betterbatterystats installeren. Hiermee kun je zien welke processen zorgen voor een wakelock (dus er voor zorgen dat je telefoon niet in slaapstand gaat)
Ja die had ik ook gevonden. maar ik was nog wat vergeten te vermelden. Ik gebruik de USB-poort nooit. ik laad op via de magnetische dock en data zet ik draadloos over.avec_style schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:12:
dit is wat ik terugvind onder usbotg:
Wikipedia: USB On-The-Go
Heb jij je telefoon gedurende de dag aangesloten op usb apparatuur?
heb je root? in dat geval kun je betterbatterystats installeren. Hiermee kun je zien welke processen zorgen voor een wakelock (dus er voor zorgen dat je telefoon niet in slaapstand gaat)
Helaas heb ik mijn telefoon niet geroot
Misschien kan je deze uninstallen. Ik zou dat sowieso even doen met alle apps die je niet gebruikt.
In het uiterste geval kun je natuurlijk een factory reset doen.
Ik weet niet of dit ook voor de Z1 compact geldt, maar ik had bij mijn Xperia P ook een soort probleem. Toen bleek het dat wanneer ik het scherm uitzette met de aan/uit knop de oorzaak was, de exacte reden weet ik niet meer precies, maar als ik het scherm vanzelf liet uitgaan (na 15 seconde inactiviteit) toen waren de problemen weg.dongilles schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:02:
Als ik controleer wat het meeste gebruik staat het scherm altijd boven aan. Om dit proberen te verminderen heb ik Lux geinstalleerd maar ook hier staat de helerheid erg laag. Verder gaat mijn scherm altijd uit na 1 minuut en heb ik x-reality for mobile uitstaan.
Ik heb geen app die gebruik maakt van mijn usbpoorten. Ik heb nu wel alle apps die niet gebruikt worden er af gegooid. Mocht ik morgen nog de zelfde problemen hebben probeer ik een factory reset
@aryan
Dat is een rare bug. ik zet eigenlijk 90% van de tijd het scherm zelf uit. eens proberen altijd ik die automatisch uit laat gaan
Bij mij werkt het gewoon goed, zowel de powerknop als het volume.eymey schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:03:
Reviews zijn altijd welkom
@Albert020: Die TPU-case van GSMpunt.nl heb ik dus ook om m'n Z1 compact. Ik vind de powerknop en volumeknoppen nog steeds moeilijk te bedienen (om van de cameraknop maar te zwijgen) maar verder past deze ook uitstekend in mijn DK32 kloon en beschermt ie goed.
De cameraknop werkt ook bij mij redelijk, maar die was al klein he....
[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 13-10-2014 16:48 ]
Toevallig, ik heb hetzelfde donderdag net gehad. Bovenste kwart van het touchscreen doet het niet meer vanwege een barst. Met draaien van het scherm kwam ik nog wel bij de notifications, maar niet handig.JayPe schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:28:
[...]
En krak.. Nette barst,. dwars door. scherm reageert niet meer op bovenste helft. Z1 Compact dood.
Ik heb de telefoon bij Amazon.de gekocht, dus maar aan Sony gevraagd waar ik 'm kan laten repareren.
Sony geeft aan 'The PhoneHouse'.
Ik ben dus afgelopen zaterdag maar even langsgeweest. Geen probleem om te repareren.
Dynafix/Ascima doet de reparatie en gaat kijken of het garantie is of niet. Ze 'gaan met een microscoop kijken' (quote medewerker The PhoneHouse) of er niet te veel druk is uitgevoerd of zoiets.
Nu weet ik dat ik dat niet heb gedaan, maar ja, je weet nooit wat er in je broekzak per ongeluk is gebeurd (tegen tafel gestaan, etc?). In ieder geval niet iets bewust gedaan/gezien.
Kosten kunnen zo €200 worden. Dan mogen ze de telefoon houden (zonder reparatie €36 onderzoek- en verzendkosten). Dan koop ik een Z3 Compact.
Trotse vader!
Haha,. dito: Ik ga 't of laten doen ( als het 150- euro is, of zelf ( als het laten doen 150+ euro is..TH0R schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:15:
[...]
Kosten kunnen zo €200 worden. Dan mogen ze de telefoon houden (zonder reparatie €36 onderzoek- en verzendkosten). Dan koop ik een Z3 Compact.
Zie ik het niet zitten en/of het lijkt op 200+ te komen, dan een Z3 Compact.
Jammer is: Het was een pracht telefoon, en een paar hele fijne weken... de buig en barst zijn jammer, maar heb nu andere dingen aan mijn hoofd. Oude Xperia S doet 't wel en heb zelfs wat oude apps terug gevonden zie ik op de Z1 Compact nog niet eens geinstalleerd had.
Via een computermuis ( USBOTG kabeltje) ga ik proberen het scherm te unlocken, de telefoon leeg te halen en factory-reset geven. Dan gaat ie pas naar een reparatiecentrum (of doe 't zelf: iemand nog plectrums over?)
Wellicht is het natuurlijk idd wel wat lastiger als iets van amazon.de komt. Mede om die reden geef ik bij duren aankopen altijd maar liever ietsje meer uit om het gewoon bij een NL leverancier te kopen......
Telefoon is besteld 14 januari, 29 januari verstuurd. Helaas langer dan 6 maanden geleden.
Ik gebruik nu een oude Galaxy Ace. Werkt best goed als je 'm root en er niets meer dan nu.nl, whatsapp en teletekst op zet. Zucht.
Trotse vader!
Zou de nieuwe Android L ook naar de sony xperia z1 (compact) komen??
Wat denken/weten jullie???
Maar in het tempo waarin sony toestellen uitbrengt zie ik eerder gebeuren dat Lollipop voor de z3 compact uitkomt om z1c eigenaren wat te pushen maja... We gaan het mee maken ;-)
De vraag volgens mij is hoe lang het duurt voordat wij Lollipop hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 16-10-2014 09:00 ]
Share and Enjoy!
Dat toestel is ook al even op de markt.
http://www.androidorigin....et-android-l-update-leak/
Lijkt een 'confirmed leak':
P.S. – This leak has been provided to us by the same source who leaked the full spec sheet of the Sony Xperia Z3 Tablet Compact well before the IFA event, and it turned out to be 100% correct. This new leak should be considered as good as confirmed.
In het kort:
wij krijgen Android L pas in april
Trotse vader!
Zat even te denken: he, 83 uur en nog niet plat. Maar zo te zien ben je een wifi gebruiker zonder internetabbo. Als je energiebesparing gaat inzetten, zie 86 a 90 uur ook nog wel in zicht komen.Albert020 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:22:
Weer een dag veder en nog niet leeg..!
[afbeelding][afbeelding]
Zelf zit ik op ongeveer 34 tot 40 uur gemiddeld, met Stamina aan. Vind het zeker niet gek
1. Wat is de perfecte kleurtemperatuur op de Z1C? Vergeleken met mijn TabPro 8.4 zijn de kleuren op de Z1C echt matig te noemen. Een beetje schuiven met de witbalans levert al een iets beter beeld op, maar ik krijg het niet voor elkaar om het mooi sprankelend te krijgen als op de TabPro. Ligt dat aan het scherm zelf of zet ik de instellingen niet goed?
2. Is er een mogelijkheid om met een knop alle openstaande apps in een keer uit te zetten? Ik moet nu de apps een voor een 'wegvegen'.
-> Voor je daar aan begint: Staat X-Reality aan? Deze modus heeft een naam om het softwarematig een beetje "op te poetsen" voor foto's, maar laat het scherm veel blauwer en koeler lijken
2) Reboot
Alsl je de amoled schermen van Samsung gewend bent, dan kan ik me goed voorstellen dat je de kleuren tegen vindt vallen.Maj-Maj schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:31:
Beste mensen, nog even twee vraagjes over de Z1C:
1. Wat is de perfecte kleurtemperatuur op de Z1C? Vergeleken met mijn TabPro 8.4 zijn de kleuren op de Z1C echt matig te noemen. Een beetje schuiven met de witbalans levert al een iets beter beeld op, maar ik krijg het niet voor elkaar om het mooi sprankelend te krijgen als op de TabPro. Ligt dat aan het scherm zelf of zet ik de instellingen niet goed?
2. Is er een mogelijkheid om met een knop alle openstaande apps in een keer uit te zetten? Ik moet nu de apps een voor een 'wegvegen'.
Ik vind ze juist geweldig en zou alleen al vanwege het scherm nooit en te nimmer iets van Samsung kopen (de felle schreeuwerige Samsung schermen geven me hoofdpijn).
IK weet niet wat je onder 'sprankelend' verstaat, maar de kleuren op de Z1c zou ik gewoon "natuurgetrouw" noemen (als je X-reality uit zet).
@GreNade, de linkt werkt niet maar ik heb op Youtube al een filmpje gevonden met een downloadlink. Bedankt!
Ik heb een factory reset uitgevoerd en alles is weer zoals het hoort, hij gaat makkelijk 2 dagen mee.dongilles schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:03:
@avec_style
Ik heb geen app die gebruik maakt van mijn usbpoorten. Ik heb nu wel alle apps die niet gebruikt worden er af gegooid. Mocht ik morgen nog de zelfde problemen hebben probeer ik een factory reset![]()
@aryan
Dat is een rare bug. ik zet eigenlijk 90% van de tijd het scherm zelf uit. eens proberen altijd ik die automatisch uit laat gaan
bedankt voor de hulp!
Verwijderd
- Toestel opent tijdens typen van WhatsApp bericht opeen een "speciaal"teken (ë, é ú etc) en doet niets meer)
- (tijdens sms/Whatsapp) Toestel opent ook iets vaags of kiest zelf een woord en gaat naar volgende zin zonder dat ik dat wil en wanneer ik het verwijder (gisteren alleen zo erg) blijft de knop hangen en veegt hij zo een hele sms weg.
Dit heb ik gekopieerd uit ander bericht hier, belangrijkste probleem is wel onderstaande:
- Toestel opent uit zichzelf allerlei apps en kan ik kan hem niet stoppen.
1) Nu zie ik dat jullie indertijd aanraden om op android 4.4 over te gaan. Hoe doe ik dat en hoe zie ik op welke versie ik op dit moment zit?? En is dit ook een oplossing van het probleem?
Verder heb ik doordat toestel dus soms zelf applicaties opent en maar door blijft gaan ineens het probleem dat als ik geluiden in wil stellen, voor bijvoorbeel whatsap maar ook voor gewoon belsignaal dat ik niet meer uit de reguliere standaardsignalen kan kiezen en in dat scherm terecht kom, maar in plaats daarvan kom ik in office suite terecht... waar ik toch echt nooit voor gekozen heb.
2) Kan iemand mij helpen zodat ik weer gewoon uit de standaard beschikbare tonen kan kiezen?
Verwijderd
Bij het aanzetten, reageert scherm ook heel vaak juist niet, dus dan moet ik weer in standby en weer aan en weer in standby en weer aan.. tot eindelijk scherm reageert..
EDIT, gevonden, nee handschoenmodus staat gewoon uit.
EDIT2, ik zie dat ik al Android versie 4.4.4 heb..
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 11:16 ]
Ik heb mijn Z1C nu een tijdje en inderdaad, de firmware is zeker niet slecht. Maar ze zetten er wel heel veel eigen apps op. Nu heeft ie wel ruimte genoeg, maar ik heb altijd zoiets van; als ik ze niet gebruik, wil ik ze ook best er af gooien eigenlijkRonald8 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:05:
Binnenkort zal m'n Z1C eraan moeten geloven; de shatterproof laag gaat eraf en een nieuwe tempered glass screenprotector gaat erop. En aangezien de garantie dan waarschijnlijk al foetsie is kan een custom rom ook wel eens een leuk experiment worden. Al moet ik zeggen dat de originele Sony firmware verre van slecht is.
Ik heb hem nu ruim een half jaar en nog steeds tevreden
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
De eigen Sony applicaties vind ik absoluut een non-issue. De meesten kan je verwijderen, anderen kan je uitschakelen (en er is inderdaad meer dan genoeg ruimte).
Rooten heb ik voornamelijk gedaan vanwege de Anti Theft in root modus (hard reset bescherming). Advertenties lozen zou kunnen idd maar waarom zou ik, advertenties houden content gratis.
Het enige nadeel vind ik nog steeds het soms erg erratic reageren van het touchscreen (je moet hem dan naar standby doen en weer terug voor die het goed doet). En dat het touchscreen wel erg snel een 'swype' registreert ipv een touch.
Ook lijkt het met magnetische connector echt 'hit or miss' te zijn wat je eraan hebt. M'n vriendin heeft inmiddels een witte Z1 compact en die van haar wil met geen enkele connector snel laden (terwijl dezelfde connector het op mijn exemplaar prima doet).
Anderszijds: Ik heb een redelijk vaste hand en icm. het spelen met wel of geen HDR of eventueel een handmatig gekozen witbalans lukt het me wel degelijk geregeld om erg mooie plaatjes uit de Z1c te halen!
Zeker bij voldoende (dag)licht is de kwaliteit 9 van de 10 keer gewoon prima en ook bij low light valt er nog best wat uit te trekken, ookal heb je dan wel vrij snel ruis.
Om welke mod gaat dit als ik vragen mag?Ronald8 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:37:
Ik vind de fotokwaliteit perfect. Ik heb dan wel de 20MP mod erop zodat je veel minder softwarematige aanpassingen hebt. Het ligt er wel aan wat voor foto's je maakt, overdag met genoeg licht of in het donker.
Toevallig deze? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2643497
[ Voor 6% gewijzigd door C0rrie op 23-10-2014 16:13 ]
don't mind me
Hogere resolutie? Je bedoelt de 20MP die standaard ook gewoon beschikbaar is in manuele modus en eigenlijk minder geschikt is voor low light foto's?Ronald8 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:37:
Volgens mij heb ik de mod uit de link van JeroenF maar dan nog voor de tijd dat 4k erin zit. Dus alleen de hogere resolutie.
Ah, ik dacht even dat het ging om een mod die verbetering bracht qua foto beeldkwaliteit.
Maar dat is gewoon een kwestie van het betreffende topic op XDA even lezen. Er staan wel meer veranderingen in dan alleen maar 20 mp en 4k (bv. ook tweaks aan de bitrate bij video en de jpeg compressie).
Misschien ga ik die mod ook wel eens uitproberen (als dat kan zonder de bootloader te unlocken, telefoon is wel geroot verder). Ik heb nu namelijk het idee dat voornamelijk de jpeg compressie 1 van de grotere bottlenecks is voor de beeldkwaliteit.
[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 23-10-2014 21:03 ]
Ik heb het toestel nu geruime tijd. Veel vrienden en kennissen zijn verwonderd over hoe mooi de foto's zijn die de Z1c maakt. Dat zijn dan wel buitenfoto's bij daglicht genomen. Ik draai verder gewoon alles stock. Foto's bij weinig licht vallen wat tegen.ValeK308 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:17:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en de Z1 compact staat op mijn lijstje. Ik zie in de reviews echter dat de foto's nogal tegenvallen. Ik ben daarom benieuwd naar ervaringen van gebruikers: Is de kwaliteit van de foto's echt zo slecht of valt dat mee en is deze nog verbeterd door software updates?
Ik ga wel naar die 20mp mod kijken, als de foto's nog beter worden, dat zou een mooie bonus zijn.
Ik heb deze telefoon aan iemand aangeraden die altijd veel foto's maakte met haar vorige mobiel, ze is ook erg tevreden over de kwaliteit. Bij haar zijn de 'low-light' foto's wel beter dan bij mij, vind ik. Maar dat kan aan mijn perceptie liggen.
Al met al een supertelefoon.
Trotse vader!
Ik had alleen root, verder zonder recovery en dus ook geen deodex, etc.
Dus ik heb dualrecovery (voor locked bootloader) geinstalleerd en heb de "Kamome" tool (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2713329) gebruikt om een "deodex patch" te genereren voor mijn huidige systeem.
Van te voren met de vers geinstalleerde recovery wel even een backup gemaakt van de hele installatie
Helaas, de patch die de tool genereert zet na het installeren de Z1c in een boot loop. Het gaat fout net na het verschijnen van de boot animatie.
@Ronald8: Hoe ben jij aan de in de requirements voor de mod genoemde situatie gekomen? Heb je ook een Deodex patch gebruikt of heb je een custom rom gepakt die al deodexed was?
Unlock is uiteraard noodzakelijk. Als je vreest voor garantie kan je jouw drm keys backuppen zodat je opnieuw kan locken zoals stock. Info vind je ook op XDA.eymey schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:02:
Misschien ga ik die mod ook wel eens uitproberen (als dat kan zonder de bootloader te unlocken, telefoon is wel geroot verder).
Persoonlijk vond ik het risico niet opwegen tegen 4K en 120fps.
Inmiddels heb ik ook V8 van deze mod draaien op mijn Z1cJeroenF schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:16:
Ik weet ook niet precies welke ze bedoelen maar denk eerder dat het deze is: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2730097
Het 'de-odexen' van mijn reeds rooted stock ROM is uiteindelijk gelukt door het 'path' naar de java.exe binary goed in de environment van Windows te zetten. De tool kon toen op basis van alle APK's op m'n Z1c een deodex patch bakken die niet resulteerde in een boot loop. Daarna da camera mod ge-flashed.
Ik moet zeggen dat hij erg lekker lijkt te werken! De hele camera app lijkt sneller en JPEG bestanden zijn nu rond de 8 MB in plaats van slechts 2-3 MB. Ik moet nog wat meer testen bij daglicht maar foto's lijken nu ook zeker scherper door minder jpeg artefacts.
4k filmen lijkt ook goed te gaan hoewel ik daar verder niet zo veel aan heb (geen enkel scherm hier thuis komt hoger dan 1080p). En de timeshift video functionaliteit is wel leuk.
In het topic van de mod op XDA werd er ook benadrukt dat deodexen niet nodig was als je bovenvermelde module gebruikt.
Dat werd in het topic van de camera mod zelf dus niet duidelijk vermeld. Het topic waar jij naar linkt heb ik niet gevolgd
Deze mod draai ik ook op mijn toestel, maar volgens mij gaat dit om een andere mod dan die Eymey heeft gebruikt. Of niet? Wij hebben volgens mij alleen de 120fps en de 4k functies erbij gekregen terwijl Eymey nog tal van andere verbeteringen heeft. Of gaat het om dezelfde mod, dan zou het goed nieuws voor mij zijnMlazurro schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:41:
Ik draai perfect 120fps en 4K en ik heb nooit moeten deodexen. Xposed Framework met superuser enabled in de Xperia Xposed module van Serajr en flashen maar.
In het topic van de mod op XDA werd er ook benadrukt dat deodexen niet nodig was als je bovenvermelde module gebruikt.
Uiteraard gaat het om een andere mod. Maar de voornaamste features zijn toch 120fps en 4K. Van een fractie betere jpeg's of videokwaliteit (aan 500MB per minuut?) lig ik niet echt wakker. Je rom niet moeten deodexen is dan wel heel fijn.CorneeC schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:36:
[...]
Deze mod draai ik ook op mijn toestel, maar volgens mij gaat dit om een andere mod dan die Eymey heeft gebruikt. Of niet? Wij hebben volgens mij alleen de 120fps en de 4k functies erbij gekregen terwijl Eymey nog tal van andere verbeteringen heeft. Of gaat het om dezelfde mod, dan zou het goed nieuws voor mij zijn
Heeft iemand een link waar je concreet de verbeterde jpeg kwaliteit kan zien trouwens?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2730097
Ik zal iig niet beweren dat er 'tal van extra features' zijn tov. die 120fps en 4K.
Maar betere .jpeg heeft voor mij zeker wel meerwaarde. Ik kan nu geen concrete vergelijking meer maken aangezien ik nu de mod heb
Geroot, check
(dual)recovery geinstalleerd, check
Xposed framework geinstalleerd, check
supseruser geinstalleerd, check
flash zip cmare mod, check
En toen, deed mijn camera app het niet meer. Vervolgens een backup teruggezet via de recovery en toen flipte mijn hele mobiel hem. (brick?) Helemaal niks deed het meer. Alleen nog maar een knipperend rood notificatie lampje.
Na alle knopjes geprobeerd te hebben uiteindelijk de telefoon in fastboot gekregen. Stockrom geflashed. Nog steeds niets. Proberen hem weer in fastboot te krijgen en opeens ging hij aan.
Ik ga het voorlopig niet meer proberen in ieder geval. dan maar geen slo-mo filmpjes haha.
don't mind me
Was een kwestie van even de app-data van alles waar "camera" in zat verwijderen
Goed nieuws! Teleplan/Sony heeft de barst onder garantie gemaakt.TH0R schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:15:
[...]
Toevallig, ik heb hetzelfde donderdag net gehad. Bovenste kwart van het touchscreen doet het niet meer vanwege een barst. Met draaien van het scherm kwam ik nog wel bij de notifications, maar niet handig.
Ik heb de telefoon bij Amazon.de gekocht, dus maar aan Sony gevraagd waar ik 'm kan laten repareren.
Sony geeft aan 'The PhoneHouse'.
Ik ben dus afgelopen zaterdag maar even langsgeweest. Geen probleem om te repareren.
Dynafix/Ascima doet de reparatie en gaat kijken of het garantie is of niet. Ze 'gaan met een microscoop kijken' (quote medewerker The PhoneHouse) of er niet te veel druk is uitgevoerd of zoiets.
Nu weet ik dat ik dat niet heb gedaan, maar ja, je weet nooit wat er in je broekzak per ongeluk is gebeurd (tegen tafel gestaan, etc?). In ieder geval niet iets bewust gedaan/gezien.
Een goede reden om de volgende telefoon ook weer een Sony te laten zijn.
Ze hebben de volledige voor- en achterkant vervangen. De metalen zijkanten zijn nog wel origineel. Dat van de achterkant verbaast mij wel, maar zo ben ik wel mooi wat kleine krasjes kwijt.
Alle apps/instellingen/back-ups/inrichting/root/etc zijn bijna weer klaar, alsof mijn telefoon nooit weg is geweest.
Tip: Helium app, maakt back-ups zonder veel gedoe met usb-debugging etc. Maar helaas niet van alle apps.
Trotse vader!
De combi van mijn Z1 compact en hardlooparmband is geen gelukkige. Elke keer als ik het scherm wil aandoen met de powerknop wordt ook direct de camera geactiveerd door de fysieke camera button eronder wat tijdens het lopen een hoop irritatie geeft. Nu kan ik natuurlijk een nieuwe hardlooparmband kopen (tips van gebruikers zijn welkom) waar dit euvel zich niet meer bij voordoet maar liever verneem ik of er een optie is om de fysiek camera button uit te schakelen, wat mij betreft permanent.
Hulp is welkom!
Kun je dit niet in de camera app instellen en dan bij de opties Snel Starten. Althans dit werkt wel zo bij mijn xperia s.Franciscus7000 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:00:
Een korte zoektocht op Google heeft helaas niks opgeleverd dus leg ik de vraag hier maar neer, wellicht dat jullie me kunnen helpen met het volgende:
De combi van mijn Z1 compact en hardlooparmband is geen gelukkige. Elke keer als ik het scherm wil aandoen met de powerknop wordt ook direct de camera geactiveerd door de fysieke camera button eronder wat tijdens het lopen een hoop irritatie geeft. Nu kan ik natuurlijk een nieuwe hardlooparmband kopen (tips van gebruikers zijn welkom) waar dit euvel zich niet meer bij voordoet maar liever verneem ik of er een optie is om de fysiek camera button uit te schakelen, wat mij betreft permanent.
Hulp is welkom!
Problem solved, thnx voor hulp!Lieuwe15 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:33:
[...]
Kun je dit niet in de camera app instellen en dan bij de opties Snel Starten. Althans dit werkt wel zo bij mijn xperia s.
Een beetje afgeschrikt door de issues met de eerste generatie z toestellen.
Maar wat een geweldig ding is dit
Na zo'n beetje alle high end toestellen te hebben geprobeerd de afgelopen jaren, heb ik eindelijk mijn merk gevonden. Qua afwerking, skin en design is dit gewoon perfect. Ook het schermformaat vind ik prima. Kom nu van een G2, maar vind het kleinere scherm helemaal geen punt.
[ Voor 13% gewijzigd door Lowizi op 02-11-2014 18:02 ]
Halverwege de update echter een foutmelding dat de telefoon niet (meer) was gevonden... En nu lijkt de telefoon gebricked...
Ik krijg geen verbinding meer met de telefoon via USB (al hoor ik wel de bekende USB aankoppel geluidjes als ik 'm aansluit) en krijg bij aanzetten van de telefoon de volgende melding: "The software update failed. Make sure that your phone is connected to the computer and try again.".
Na opnieuw starten van de update in PC Companion krijg ik eerst de melding dat de telefoon niet kan worden gevonden en dat ik dan de USB kabel opnieuw moet aansluiten. Na dat gedaan te hebben kan er geen verbinding worden gemaakt.
Wie weet raad?
Update: als ik via PC Companion probeer om de software te herstellen (waarbij ik de USB kabel moet sansluiten met de volume omlaag toets ingedrukt) krijg ik dezelfde foutmelding als tijdens de update zelf: "Kan de apparaatsoftware neit downloaden. Controleer de internetverbinding of probeer het later opnieuw." Op Opnieuw drukken levert niks op.
BTW, de telefoon is niet geroot oid.
Update 2: via PC Companion op een andere computer een volledig herstel van .108 kunnen doen en telefoon leeft weer. Wel helemaal als af fabriek... dat wordt dus nog even wat werk om de boel weer in te stellen.
[ Voor 23% gewijzigd door elsinga op 04-11-2014 16:12 ]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik vind alleen maar Z1 schermen en ik heb 1 voor een Z1 Compact nodig.
Zijn alle Z1 Compact schermen hetzelfde? of zit er onderling ook nog weer verschil tussen.(b.v. diverse fabrikanten waarbij het ene scherm niet op het andere toestel past)
een vriend van mij heeft een supertof hoesje voor zijn iphone 5s, hij heeft een Laut slimskin (link). Dit hoesje heeft echt stijl, super dun en je ziet de mooie achterkant van de iphone. Helaas maakt Laut geen Z1C hoesjes.
Weet iemand mooie hoesjes voor de Z1C die de pracht en praal van deze telefoon eer aan doen?
Witrigs verkoopt originele Sony onderdelen. De prijs is daar dan ook naar... Hier het scherm.kaasaanfiets schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:28:
kan iemand mij in de goede richting duwen waar op ebay ik een replacement scherm kan kopen?
Ik vind alleen maar Z1 schermen en ik heb 1 voor een Z1 Compact nodig.
Zijn alle Z1 Compact schermen hetzelfde? of zit er onderling ook nog weer verschil tussen.(b.v. diverse fabrikanten waarbij het ene scherm niet op het andere toestel past)
Laut maakt misschien geen doorzichtige hoesjes voor Z1C, maar eBay staat er vol mee. Hier bijvoorbeeld. En ook 5 keer goedkoper dan Lautdongilles schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:53:
Hallo allemaal,
een vriend van mij heeft een supertof hoesje voor zijn iphone 5s, hij heeft een Laut slimskin (link). Dit hoesje heeft echt stijl, super dun en je ziet de mooie achterkant van de iphone. Helaas maakt Laut geen Z1C hoesjes.
Weet iemand mooie hoesjes voor de Z1C die de pracht en praal van deze telefoon eer aan doen?
Ook jammer dat ook deze verkoper weer met geen woord rept over eventuele uitsparingen voor de magnetische connector.
Trouwens, op die fiets: Mijn vriendin heeft sinds een maandje ook een Z1 compact (een witte). En waar div. kabels en een dock op mijn z1c perfect werken met de magnetische connector is er op haar telefoon echt geen enkel product dat hem goed laat laden. In alle gevallen loopt hij, ondanks dat de laad indicator wel aan gaat, gewoon leeg (en wordt warm).
Meer mensen met die ervaring m.b.t. hun connector? M'n vriendin vindt het niet belangrijk genoeg om haar telefoon er weer een paar weken kwijt voor te zijn. Maar ik kan het niet uitstaan
Ze zijn nog duurder dan een gemiddeld Z1 scherm terwijl die veel groter zijn.
Ik lees dat er onder andere een camera-bug mee is verholpen.
Edit: direct erna kreeg ik de optie op Tasks 1.0.A.0.1 te installeren.
[ Voor 50% gewijzigd door Klepmans op 06-11-2014 15:57 ]
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen