Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:35
user_tweakers schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:10:
Gezien de dalende prijs van de Xperia Z1 Compact ga ik steeds meer twijfelen om mijn huidige Xperia SP te verkopen en een Z1C te kopen.

Over ongeveer 2 maanden ga ik naar China en daar wil ik veel foto's maken. Nu is mijn Xperia SP hier niet goed genoeg voor en ik vraag me af op een Z1C daar wel goed genoeg voor is, of dat ik beter een digitale camera kan kopen en de Xperia SP nog een jaar behoud.

Ik heb wel foto's gezien en gehoord dat er een blauwe gloed is bij een flits, maar hoe ervaren jullie de camera naar langer gebruik?
Heb de Z1 Compact sinds juni in gebruik en ik vind de foto's eigenlijk prima. Veel scherpte en nog weinig last gehad van de zogenoemde "flashbleed". Ik heb de limlimoengele variant die is geproduceerd in week 14. Ben overigens geen kenner qua fotografie, maar in mijn beleving zijn de foto's van vergelijkbare kwaliteit als de iPhone 5 die ik eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
rclahsen schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:21:
[...]

Heb de Z1 Compact sinds juni in gebruik en ik vind de foto's eigenlijk prima. Veel scherpte en nog weinig last gehad van de zogenoemde "flashbleed". Ik heb de limlimoengele variant die is geproduceerd in week 14. Ben overigens geen kenner qua fotografie, maar in mijn beleving zijn de foto's van vergelijkbare kwaliteit als de iPhone 5 die ik eerst had.
Dat zou prima zijn, maar is de productiedatum van belang? Zitten er verschillen in de producties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:35
user_tweakers schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:25:
[...]

Dat zou prima zijn, maar is de productiedatum van belang? Zitten er verschillen in de producties?
Ja, vanwege dit: nieuws: Sony past ontwerp Xperia Z1 Compact aan na probleem met flitser

Maar je ziet het ook in dit topic: in de eerste pagina's wordt ook meer melding gemaakt van flash bleeding. Laatste pagina's minder. Kan betekenen dat het probleem is opgelost (of dat de mensen die er last van hebben de handdoek in de ring hebben gegooid)

[ Voor 23% gewijzigd door rclahsen op 31-08-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Kan iemand mij helpen? Ik heb het gevoel dat de z1c telkens op de achtergrond informatie blijft ophalen.
Ik krijg telkebs push berichten, apps worden automatisch geupdate enz. Ik kan maar niet vibden hoe ik dat af kan zetten. Het kan komen omdat ik van een iphone afkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Iphones doen het ook, maar dan stilletjes ;)

Voor de Niet sony apps: Open je Play Store, zoek de opties op en zet "Automatisch bijwerken" uit.
Voor de Sony apps kan je naar Update center gaan en daar de instellingen aanpassen ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:51:
Wij hebben sinds december twee experia's z1 in bezit. Ik heb inmiddels T-Mobile update 4.4.4. geïnstalleerd. Ik heb 3 vragen:
.....

Veel vragen maar hopelijk kan hier ons uiteindelijk iemand helpen.
Er is nog geen antwoord gegeven hierzo, maar wellicht zijn een aantal van je problemen specicfiek voor de Sony Xperia Z1 (dit is het Z1 compact topic).

Ik merkte de afgelopen week op vakantie, dat mijn vriendin met haar Z1 compact beduidend minder bereik had dan ik met mijn Xiaomi Mi2. Als de waarde van een wifi accesspoint hetzelfde was (bijv. 20%), dan kon ik nog wel met 8K/s sites bekijken en bij haar helemaal niet, de connectie werd gewoon afgebroken.
Ik heb de instelling uitgeschakeld, waarbij je telefoon niet met slechte connecties moet verbinden, maar dat hielp helaas niet.
rclahsen schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:34:
[...]

Ja, vanwege dit: nieuws: Sony past ontwerp Xperia Z1 Compact aan na probleem met flitser

Maar je ziet het ook in dit topic: in de eerste pagina's wordt ook meer melding gemaakt van flash bleeding. Laatste pagina's minder. Kan betekenen dat het probleem is opgelost (of dat de mensen die er last van hebben de handdoek in de ring hebben gegooid)
Ik denk inderdaad dat men ermee is gaan leven (zoals mijn vriendin) of dat de nieuwe versies een hardware upgrade hebben gehad. Er staat momenteel nog een software update klaar sinds enkele weken, maar mijn vriendin heeft deze nog niet geïnstalleerd. Als de Flashlight bug hiermee is opgelost, dan laat ik dat nog zeker even weten. Verwacht er echter niet teveel van ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:51
Mijn telefoon heeft het flash bleed 'probleem' ook, maar ik gebruik de flits uberhaupt al weinig en al helemaal nauwelijks met het focuspunt op 'oneindig' (want daarmee heb je er het meeste last van).

Het is me iig niet de hassle van het inruilen waard.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
D_Jeff schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:59:
Iphones doen het ook, maar dan stilletjes ;)

Voor de Niet sony apps: Open je Play Store, zoek de opties op en zet "Automatisch bijwerken" uit.
Voor de Sony apps kan je naar Update center gaan en daar de instellingen aanpassen ;)
Bedankt het is gelukt!

En klopt het als er push meldingen van bijvoorbeeld Deezer komen ik deze uit kan zetten via apps-->Deezer--> en dan het vinkje meldingen weergeven uit zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door dongilles op 01-09-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
Ik heb al maanden dat mijn telefoon camera app vast loopt. Ik kan dus bijna nooit meer foto's maken. Op het moment dat ik de foto maak loopt hij vast en slaat de foto niet op. Filmpjes maken kan wel. Ik wordt helemaal gek van dit probleem, en kan op internet geen oplossing vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
MrOizo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:51:
Ik heb al maanden dat mijn telefoon camera app vast loopt. Ik kan dus bijna nooit meer foto's maken. Op het moment dat ik de foto maak loopt hij vast en slaat de foto niet op. Filmpjes maken kan wel. Ik wordt helemaal gek van dit probleem, en kan op internet geen oplossing vinden. Iemand?
Heb ik ook soms last van. Toestel uit en aanzetten helpt bij mij altijd. Sony moet hier snel wat aan doen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Laatst online: 17-09 13:49
Uit en aan zetten helpt, maar ik heb daar geen ruk aan en mis altijd het waardevolle moment. Ik had er ook al last van met mijn vorige: xperia s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
In het begin had ik het vaak dat de camera vast liep, maar sinds 4.4.4 komt het niet meer voor; wel dat hij lijkt te bevriezen maar de app crasht niet meer.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
Mijn Z1c begint nu toch ook kuren te krijgen.
De camera freest vaak.
Als ik de wekker zet krijg ik geen melding meer hoe lang het nog duurt voordat deze gaat en als hij dan gaat krijg ik het wekkerscherm niet. De enige mogelijkheid om het uit te zetten is het toestel te unlocken, de klok te openen en deze in de taskmanager weg te vegen.
Ik krijg geen notifications meer bij k9 mail (niet zo erg)

Onlangs het toestel wel geroot om write2sd mogelijk te maken en screenmirror voor de chromecast in te schakelen.
Nog meer mensen bijv. het wekker probleem?
Anders binnenkort toch maar aan de custom rom, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Factory reset en dan een poos proberen zonder root.

Als je toestel het voorheen gewoon goed heeft gedaan lijkt een custom rom me niet de remedie die je wilt (tenzij je toch wil gaan experimenterenmet custom roms).

Dus ik zou het eerst gewoon in een problematische / stukke huidige android installatie zoeken.

Ik herken verder genoemde problemen niet. Wekker doet het hier gewoon prima (dagelijks). Het enige waar ik wel steeds meer tegenaan loop is dat de camera problemen heeft met focussen. Tijdens het maken van de compositie alles scherp en dan, juist als je gaat afdrukken, gaat ie focussen en lijkt het alsof ie soms 'te vroeg' een foto maakt terwijl de focus nog niet helemaal geregeld is.

Geen freezes verder.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:21
Ik heb de problemen met de camera ook een tijd gehad (en k9 die geen mail op haalt ook een paar keer).
Op vakantie (1000 foto's) ging het maar 1x fout, maar buiten de vakantie er wel vaak last van gehad.

Om uit de freeze te komen: lock telefoon en unlock telefoon
Soms helpt dat niet en gaat de volgende foto weer fout. Ik maak dan een foto van iets heel simpels voor de jpeg-compressie (een zwart vlak bijv.) waarna de telefoon wel door de freeze heen gaat.

Ik heb ook af en toe dat foto's moeilijk verwerkt/opgeslagen worden. Dan moet je niet te snel plaatjes schieten, maar dat is meestal na een tiental seconden wel opgelost.

Mijn theorie is dat er iets op het filesystem mis is (hoge load, fouten?), maar dat is puur een theorie. Bij het maken van filmpjes van het vuurwerk op 1 augustus in Zwitserland ging de opname ook stotteren, wat mijn theorie ondersteund.

Ik heb sinds Android 4.4.4 de problemen nog steeds, maar ze zijn misschien wel minder geworden.

Factory reset is misschien wel de oplossing, maar ik heb geen zin om van alles opnieuw in te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door TH0R op 03-09-2014 13:45 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 10:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Ben benieuwd of mensen custom roms draaien? Grote missing point is het missen van het sony framework en daarom ook geen fancy camera app. Er zijn er erg veel beschikbaar.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De camera bevroor eigenlijk alleen net na de upgrade van Android 4.2 naar 4.4. Dit was direct opgelost na een factory reset. Dit is namelijk altijd aan te raden bij dergelijke updates.

Wat vinden jullie van de Z3 compact? Ik ga hem z.s.m. bestellen, ik ben alleen nog aan het kijken waar hij het goedkoopst zal zijn icm een abonnement. Bij de Z1c van mijn vriendin was deze gratis bij een abonnement van 32 euro (begin april). Voor de rest zal ik het hier niet over prijzen gaan hebben ;)

@TH0R het backup systeem van Sony kan alles backuppen, volgens mij ook echt alle instellingen van je apps. Dat was bij mij Sola in ieder geval wel het geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 03-09-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
dongilles schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:19:
[...]

Bedankt het is gelukt!

En klopt het als er push meldingen van bijvoorbeeld Deezer komen ik deze uit kan zetten via apps-->Deezer--> en dan het vinkje meldingen weergeven uit zetten?
In de instellingen van de App zou dat inderdaad moeten kunnen ;)

@Kiswum: Opvallend is dat de Z3c een intro prijs heeft van 499 euro, terwijl de Z1c 549 euro moest opbrengen.

Kleurstelling vind ik wel mooier (in het bijzonder de "rooie kater"), maar verder heb ik niet echt de trigger om naar de winkel te sprinten :P

[ Voor 42% gewijzigd door D_Jeff op 03-09-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kiswum schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:04:
De camera bevroor eigenlijk alleen net na de upgrade van Android 4.2 naar 4.4. Dit was direct opgelost na een factory reset. Dit is namelijk altijd aan te raden bij dergelijke updates.

Wat vinden jullie van de Z3 compact? Ik ga hem z.s.m. bestellen, ik ben alleen nog aan het kijken waar hij het goedkoopst zal zijn icm een abonnement. Bij de Z1c van mijn vriendin was deze gratis bij een abonnement van 32 euro (begin april). Voor de rest zal ik het hier niet over prijzen gaan hebben ;)

@TH0R het backup systeem van Sony kan alles backuppen, volgens mij ook echt alle instellingen van je apps. Dat was bij mij Sola in ieder geval wel het geval.
Als wat in het artikel staat klopt qua specs, dan is de Z3-compact weer een echte evolutie in de "-compact" lijn! Ik heb sinds ik de Z1-compact heb altijd gezegd dat dit het toestel gaat zijn waar ik jaren mee ga doen, en ik blijf ook nog steeds zeer tevreden met de Z1-compact.

Maar als het effectieve schermoppervlak werkelijk is gegroeid naar 4,6 inch zonder dat hij fysiek groter geworden is én dan ook nog een keer een grotere accu, dan kan het haast niet anders of dit gaat ook weer een topper worden! _O_ De stereo speakers aan de voorkant zijn dan een leuke bonus.

Maar ik ga nu toch echt eens een vol jaar of meer met mijn Z1-compact vol maken

:X denk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
+ de nieuwe processor zou 25% veel zuiniger zijn en daardoor een hogere accuduur ;)

Als ik de specsheets bekijk, dan spreekt dat de claim ook weer tegen

http://www.sonymobile.com...pact/specifications/#tabs

Battery

2600 mAh
Talk time: up to 14 hours***
Standby time: up to 920 hours***
Music listening time: Up to 110 hours***
Video playback time: Up to 10 hours***

http://www.sonymobile.com...pact/specifications/#tabs

Battery

Talk time: (Up to) 18 hours**
Standby time: Up to 670 hours**
Music listening time: Up to 94 hours**
Video playback time: Up to 12 hours**
Battery: 2300 mAh minimum

@D-jeff, dat prijsverschil is inderdaad bijzonder te noemen. De lagere prijs vind ik echter wel meer aansluiten bij de markt. In dit geval is het hopelijk beter voor mij als nieuwe koper :)

Edit: 25% verschil kan te hoog zijn gegrepen.
De SOC's de 2,2GHz snapdragon 800 zou de "traagste" versie zijn en de 2,5 Snapdragon 801 zou de "snelste" versie zijn in die serie.

MSM8974AC vs MSM8974VV

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 03-09-2014 23:18 ]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-10 20:19
Ik heb de z3c vandaag meteen besteld bij coolbleu. Gratis bij een abbo van 1 jaar bij KPN. 74 euro per maand. 5gb data. De rest onbeperkt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Kiswum
Het wordt tijd voor een Z3 compact topic ;)

Ik heb zojuist mijn Z3 Compact besteld.
1 maand na binnenkomst hoop ik de review af te hebben (eind oktober).
Na bijna 2 jaar gaat mijn Xiaomi Mi2 in de standby modus. Ik heb nu de perfecte opvolger gevonden.

offtopic:
In totaal zal ik €865,76 kwijt zijn* over een looptijd van 2 jaar.
90min/onbeperkt SMS/2000MB/4G
*excl. inflatieverhoging in het 2e jaar

• eymey
:) dat is nog een aardig bedragje :)

Maarehm, had jij niet ook een Z1 compact? :o

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Twijfel twijfel twijfel! De Sony Xperia Z3 Compact of een goedkopere Chinese variant (Xiaomi Mi4, One Plus One)? :X

• Kiswum
@eymey, mijn vriendin is de trotse bezitter van de Z1 compact, ik heb deze 2 weken mogen lenen. Hierdoor kon ik hem voor haar, jullie en mezelf reviewen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja, dat was het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z3 Compact is inmiddels gepresenteerd, toestel heeft mijn interesse en eigen ervaringen-topic volgt! :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Alvast bedankt voor de moeite die je in weer zo'n topicpost legt CLB!

Ik zal het Z3 topic in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Leuk zo'n groter scherm in de Z3C, maar de resolutie blijft het zelfde hoor.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
barchettanl schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:36:
Ik denk dat iedereen dat wel weet, maar je vertelt er niet bij of je dat nou een probleem vindt of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:27
barchettanl schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:36:
Had je liever full hd gewild...kon denk het wel.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Heb mijn Z1 Compact nog maar sinds februari. Ik wacht nog wel tot de Z5 Compact ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
720p op zo'n scherm is duidelijk genoeg en daarnaast ook nog zuiniger. Doordat de telefoon niet groter is geworden, hoor je mij niet klagen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Bof, duidelijk genoeg. Dat vind ik niet. Ik heb nu 4,3 duim met 720p en dat is al iets te weinig om te surfen op desktopwebsites. Op een groter scherm zou de wazige tekst mij nog harder irriteren. Zeker als je weet dat de HTC One M7 wel 1080p heeft bij eenzelfde grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Na een dagje strand (wat me met de waterdichte z1c toch te doen leek), zitten er allemaal krassen op mijn scherm. Bij de t-mobile shop vertelde ze me dat het toch minstens 200 euro ging kosten om dit te laten repareren.

Echter, nu vind ik op internet dat er wel meer mensen nogal snel krassen op hun scherm hebben gekregen. Het blijkt dat er nog een beschermfolie over het glas heen zit en dat deze erg snel krast. Het is echter wel mogelijk deze folie te verwijderen, zie: YouTube: Sony Xperia Z1 Compact anti-shatter film removal

Wat denken jullie hiervan? En is het mogelijk om ergens die originele beschermfolie te kopen? Ik kon het zo gauw nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:50

WCA

Dat het toestel erg snel krast merk ik ook, het schijnt dat die shatterproof screenprotector van erg zacht plastic gemaakt is.

Als je het folie verwijdert, is echter ook het Sony logo weg, dat is geprint op de protector. Ook verlies je je garantie als je dit folie verwijdert.

Share and Enjoy!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 13:20
woutervanesch schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:45:
Dat het toestel erg snel krast merk ik ook, het schijnt dat die shatterproof screenprotector van erg zacht plastic gemaakt is.

Als je het folie verwijdert, is echter ook het Sony logo weg, dat is geprint op de protector. Ook verlies je je garantie als je dit folie verwijdert.
Bestel je een screenprotector en dat is opgelost ;). (voor 10 - 15€ heb je al een goeie)
Alleen voor de achterkant moet je dan nog wat zoeken.
Meeste mensen hier hebben er wel een cover opzitten denk ik.

• barchettanl
Ik had een cover op de achterkant van Schutzfolie24, maar het laat elke keer los ... Dan maar niet.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Kiswum
De Zavvies op de achterkant van de Z1c hier in huis, zit er nog steeds. Krast ook snel, maar dat ligt eerder aan de vrouwelijke gebruiker ;)

de prijs van 6 folies ligt rond de €2,00

http://www.ebay.nl/sch/i....vvies+z1+compact&_sacat=0

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25
of gewoon de rhinoshield halen (of iets dergelijks). Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:01
Ik zit in een tweestrijd : ik kan de witte Z1c kopen voor 265 euro, mede dankzij de 100 euro cashback actie, maar twijfel of ik toch niet beter de Z3c zou kopen. Het is een vervanging voor de Xperia Ray van mijn vrouw. Ik stel vast dat ze de hele tijd mijn Nexus 5 gebruikt ipv haar Ray.
Het grotere scherm, de grotere accu in quasi dezelfde behuizing, maar vooral de prijs van de Z3c doen me twijfelen, gezien deze toch een 200 euro duurder zal uitkomen.
Toeslaan of toch afwachten?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
lukadad schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:48:
Ik zit in een tweestrijd : ik kan de witte Z1c kopen voor 265 euro, mede dankzij de 100 euro cashback actie, maar twijfel of ik toch niet beter de Z3c zou kopen. Het is een vervanging voor de Xperia Ray van mijn vrouw. Ik stel vast dat ze de hele tijd mijn Nexus 5 gebruikt ipv haar Ray.
Het grotere scherm, de grotere accu in quasi dezelfde behuizing, maar vooral de prijs van de Z3c doen me twijfelen, gezien deze toch een 200 euro duurder zal uitkomen.
Toeslaan of toch afwachten?
Als je nu een Z3C koopt krijg je er een koptelefoon (á 149 euro volgens Sony) bij, als je die dan verkoopt valt het prijsverschil weer een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:01
Die actie met de koptelefoon bij aankoop van een Z3compact loopt blijkbaar niet (of nog niet) in België. De Z3c is praktisch nergens in België al te pre-ordenen, behalve bij coolblue dan.
Zal nog even afwachten (cashback Z1c loopt tot eind september). Misschien zijn er tegen dan al reviews te vinden tussen de Z1c en de Z3c.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Lukadad, ik hoop voor je dat ik dan snel even een opsomming kan maken met de verschillen tussen de Z3c en de Z1c van mijn vriendin.
Rond 26 september hoop ik die van mij binnen te krijgen.

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:46
Ik heb sinds gisteren een scheur op het scherm van mijn Xperia Z1 Compact, de scheur zit niet aan de buitenkant van het glas maar aan de binnenkant.
Mijn touchscreen werkt hierdoor niet meer goed, af en toe doet het onderste gedeelte het nog maar het bovenste gedeelte werkt helemaal niet meer (boven de scheur).

Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad en hoe is dit het beste te laten repareren en hoeveel tijd ben ik mijn telefoon dan kwijt?

• Kiswum
@drpeer_holland, ik heb geen idee hoe lang een reparatie duurt. Dit ligt onder andere aan de verkoper en de locatie waar je telefoon naartoe wordt gestuurd. De kans bestaat dat men je klacht niet serieus neemt en er direct vanuit gaat dat dit je eigen schuld is en dat er kosten aan verbonden zijn.
Neem de onderstaande quote in gedachten en doe er alles aan om je gelijk te krijgen.

Succes!
AmbroosV schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:50:
In het geval van spontane barsten (waar ik dit ook onder zou rekenen), moet je er altijd op staan dat je telefoon naar Sony gaat. Bijna geen van de operatoren en winkels is op de hoogte van de repair policies van Sony die redelijk los zijn.

Als het echt om een spontane barst gaat, dan kunnen ze dat bij Teleplan (waar alle telefoons heen moeten) duidelijk zien en wordt dat gewoon gemaakt.

Veel winkelmedewerkers bijvoorbeeld zeggen ook al op voorhand dat ze niet opsturen in dat soort gevallen "want barsten in het scherm zijn je eigen fout", maar je moet daar toch op hameren (niet letterlijk aub). Komt wel in orde dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn C1 compact. Heb nou sinds mei via marktplaats een nieuwe C1 compact gekocht. Deze is alleen in Zwitserland gekocht. Heb de aankoopbon.
Nou doet die de laatste weken HEEL erg raar.
- Elke ochtend als ik 'm van de lader haal moet ik eerst de rode reset knop indrukken om 'm uberhaubt aan te krijgen.
- Daarnaast als ik 'm probeer uit te zetten blijft die in een loop waarbij die niet volledig uitgaat, maar steeds opnieuw opstart.....een reset op de rode knop doet wonderen
- Als ik 'm oplaad dmv de pogopins, gaat de led branden (zodat die lijkt op te laden) maar 's ochtends is die zover leeg dat die niet meer aangaat. En moet die eerst een 15 min opgeladen worden dmv usb, voordat het scherm een keer aangeeft dat die aan het laden is. Dan is de telefoon dus echt helemaal leeg getrokken, ook al gooi ik m aan de lader met nog 70% vol.

Heb een hard reset allang geprobeerd, en alles verder wel getest wat er te testen valt.
Dus die moet nodig gerepareerd worden, was mijn conclusie. Dus gebeld met Sony care gebeld, en het hele verhaal uitgelegd.
Waarop ik dus te horen kreeg dat het moeilijk gaat met repareren aangezien die is gekocht in Zwitserland......HALLO SONY WERELD GARANTIE!!!!!!! Wat een onzin!
Nou zou ik m moeten sturen naar zwitserland, en hopen dat die ooit terug komt ofzo?

CLB kan jij me verder helpen? Dit is toch waanzin? Ik heb gewoon recht op garantie, waar ik dan ook dat ding heb gekocht. Was zo'n fan van sony, en heb al veel telefoons van ze gehad, en dan wordt je zo behandeld.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10 13:17
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:09:
(...)
Waarop ik dus te horen kreeg dat het moeilijk gaat met repareren aangezien die is gekocht in Zwitserland......HALLO SONY WERELD GARANTIE!!!!!!! Wat een onzin!
Nou zou ik m moeten sturen naar zwitserland, en hopen dat die ooit terug komt ofzo?

CLB kan jij me verder helpen? Dit is toch waanzin? Ik heb gewoon recht op garantie, waar ik dan ook dat ding heb gekocht. Was zo'n fan van sony, en heb al veel telefoons van ze gehad, en dan wordt je zo behandeld.....
Voor zover ik weet gaat garantie in principe via de winkel waar het product verkocht is. Het is extra service van de fabrikant om dit rechtstreeks af te handelen. In de garantievoorwaarden lees ik ook:
If you have purchased your Product in a country member of the European Economic Area
(EEA) or in Switzerland or the Republic of Turkey, and such Product was intended for sale in
the EEA or in Switzerland or in Turkey, you can have your Product serviced in any EEA
country or in Switzerland or in Turkey, under the warranty conditions prevailing in the country
in which you require servicing, provided that an identical Product is sold in such country by
an authorised Sony distributor.
Voor zover ik het begrijp moet het dus wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helpen kan ik niet, daarvoor zou je Ambroos even aan kunnen schieten :)
Het model wordt gewoon gevoerd in Nederland dus dat zou niet echt lastig moeten zijn.
Mijn Xperia ZL kan hier niet worden aangeboden, maar het toestel is hier dan ook niet te vinden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Je moet even bij de Phonehouse informeren, die schijnen garantieaanvragen van veel aanbieders te accepteren.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel voor alle info! Ik ga deze week es navraag doen bij de Phonehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-10 13:56
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:09:
Ik zou inderdaad zoals eerder vermeld proberen bij The Phone House. En anders via de Xperia Care-chat blijven proberen, want die kunnen daar soms mee helpen.

Verder heb je eigenlijk/wettelijk geen recht op garantie, toch niet in Nederland en al helemaal niet van Sony zelf. Volgens de Europese wetgeving is het de verkoper die moet voldoen aan de garantiewetgeving, niet de fabrikant. Veel fabrikanten (waaronder Sony) doen toch zo veel mogelijk de moeite om klanten te helpen aangezien het tegenwoordig verwacht wordt, maar je moet altijd in eerste plaats bij de verkoper langs.

Héél soms is Sony ook de verkoper, als je via hun webshop koopt bijvoorbeeld. En Apple is daar wat makkelijker in aangezien ze daar alle verkopen loggen in hun systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik heb sinds juli een z1 compact, weinig speciale klachten tot nu toe. achterkant krast snel maar opgelost met cover. gsm word soms heel snel warm maar verder geen klachten.
ik zit nu nog steeds op 4.4.2 en blijf maar wachten op de kitkat. dit duurt toch al even
als ik het lipje opentrek staat er: model D5503 14W25 pm-0640-bv
toestel aangekocht via coolblue (pdashop)
zit er nog iemand op zn honger? af en toe kijk k mn update center na maar steeds geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:04:
hallo
ik heb sinds juli een z1 compact, weinig speciale klachten tot nu toe. achterkant krast snel maar opgelost met cover. gsm word soms heel snel warm maar verder geen klachten.
ik zit nu nog steeds op 4.4.2 en blijf maar wachten op de kitkat. dit duurt toch al even
als ik het lipje opentrek staat er: model D5503 14W25 pm-0640-bv
toestel aangekocht via coolblue (pdashop)
zit er nog iemand op zn honger? af en toe kijk k mn update center na maar steeds geen update
4.4.2 is KitKat. Je mist eigenlijk niks op een paar kleine bugfixes na als je niet updatet naar 4.4.4.

Check verder eens met Sony PC Companion via een Windows-computer ipv met de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

4.4.4 heeft bij mij anders het hele oververhittings/battery drain probleem opgelost. Fabrizio geeft aan dat zijn toestel snel warm wordt, dus misschien wel slim om de update zo snel mogelijk te krijgen :P

sinds 4.4.4 wordt mijn toestel helemaal niet meer warm bij normaal gebruik iig.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf met pc companion krijg ik geen melding voor update naar 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Andere suggestie: Je hebt ook nog de Sony Update Service.
Handig tooltje dat vaak net even wat beter werkt dan PCC, als het gaat om update checks.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:59:
zelf met pc companion krijg ik geen melding voor update naar 4.4.4
Als hij aangekocht is via Coolblue zou je 'm al moeten hebben.

Ga eens naar je telefoon-app en druk dan dit in: *#*#SERVICE#*#* (S = 7 etc).
Dan: Service info > Software info > Customization version. Geef dat eens even door, dan kijk ik het direct exact na.

(Verander verder niks in 't servicemenu, kan je heel wat in misdoen.)

• eymey
Inderdaad. Hier ook een Z1-compact van Coolblue.

Die leveren gewoon de "TMOBILE_NL" customization, die als het goed is ook de enige customization is die in NL van de Z1 compact uit is gekomen.

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Een nieuwe Z1 Compact gekocht. Versie 14W32, kwam al met 4.4.4. Tot nu toe zeer tevreden over het toestel; mooi scherm, supersnel, en fantastische accuduur (24 uur op accu, 3,5 uur schermtijd en nog 54% over. Zonder gebruik van energiebesparende modi!). Enige irritante met de camera is dat na goed scherpstellen het indrukken van de sluiterknop (de echte of de virtuele) leidt tot nogmaals scherpstellen. Er is zeker geen optie om dat uit te schakelen?

[ Voor 6% gewijzigd door DrBos op 25-09-2014 13:11 ]

• Tomvl117
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-08 16:00
DrsBos schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:08:
Een nieuwe Z1 Compact kunnen kopen voor 280,-. Versie 14W32, kwam al met 4.4.4. Tot nu toe zeer tevreden over het toestel; mooi scherm, supersnel, en fantastische accuduur (24 uur op accu, 3,5 uur schermtijd en nog 54% over. Zonder gebruik van energiebesparende modi!). Enige irritante met de camera is dat na goed scherpstellen het indrukken van de sluiterknop (de echte of de virtuele) leidt tot nogmaals scherpstellen. Er is zeker geen optie om dat uit te schakelen?
Ik heb net even gekeken, en dat "extra scherpstellen" heeft geen verdere invloed op de foto. De focus blijft op het object waarop het origineel stond gefocust.

• Tomvl117
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-08 16:00
Om terug te komen op de beschermfolie van hiervoor, ik heb de originele Anti-Shatter Film verwijderd (garantie was toch al vervallen door het unlocken van de bootloader, etc.) en heb daar een 0,3 mm Tempered Glass beschermlaag op gezet. Naar mijn mening is 0,3 mm net iets te dik, ondanks het verschil in diepte dat veroorzaakt wordt door het verwijderen van de ASF. De originele ASF raakt inderdaad heel snel bekrast, maar dat is nog niets vergeleken met de plastic achterkant. Die ga ik er binnenkort af slopen, om er vervolgens een echt glazen achterkantje op te zetten (die van de Z1f, de Japanse variant, is wel van glas). Daar zit wedereens een ASF op, dus vervang ik dan ook door een Temp. Glass laag :)
Het resultaat is overigens echt geweldig, de telefoon ziet er echt een stuk strakker uit zonder het Sony logo (hoewel dit een kwestie van smaak is).
Voor meer info over dat glazen achterkantje, zie XDA Dev.

[ Voor 16% gewijzigd door Tomvl117 op 18-09-2014 23:35 ]

• Christiano007
  • Laatst online: 23:04

Christiano007

Ich bin der champion

Geldt de cashback actie ook als je bijv. Bij pdashop.be besteld terwijl je in Nederland woont ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

DrsBos schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:08:
Een nieuwe Z1 Compact kunnen kopen voor 280,-. Versie 14W32, kwam al met 4.4.4. Tot nu toe zeer tevreden over het toestel; mooi scherm, supersnel, en fantastische accuduur (24 uur op accu, 3,5 uur schermtijd en nog 54% over. Zonder gebruik van energiebesparende modi!). Enige irritante met de camera is dat na goed scherpstellen het indrukken van de sluiterknop (de echte of de virtuele) leidt tot nogmaals scherpstellen. Er is zeker geen optie om dat uit te schakelen?
De cameraknop is een twee-staps cameraknop, dus eerst half indrukken om te focussen, en dan doordrukken om af te drukken. Net als bij compactcameras en dslr's :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Tomvl117 je zou je garantie alleen verliezen als je de volledige IMEI code hebt ingevuld bij de Flashtool. Je kunt het laatste cijfer gewoon weglaten om hem toch te unlocken en je volledige garantie te behouden (mits hij nog wel opgestart kan worden voor het versturen.)

Je zal je garantie en waterdichtheid echter wel volledig (kunnen) verliezen als je de achterkant vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
woutervanesch schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:55:
[...]

De cameraknop is een twee-staps cameraknop, dus eerst half indrukken om te focussen, en dan doordrukken om af te drukken. Net als bij compactcameras en dslr's :)
Dat wist ik :D Maar het is tevens het geval met de on-screen buttons. Dus als je scherpstelt en daarna op de on-screen shutter button drukt, dan stelt 'ie nogmaals scherp alvorens de foto te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Dat fenomeen herken ik.

Soms vind ik dat ronduit raar, bijvoorbeeld als je voor touch focus hebt gekozen.

Wat vervelend is, is dat dat re-focussen soms niet goed lijkt te gaan en hij 'afdrukt' terwijl de focus nog net off is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
een aantal mensen in deze thread hebben aangegeven dat de telefoon niet snel laadt en/of deze snel warm wordt.

Ik had beide problemen een paar dagen geleden. Ik heb toen even met betterbatterystats mijn telefoon gemonitord. En het bleek dat de service mediascanner zorgde voor een partial wakelock. (daarom kan de telefoon dus niet naar deep sleep)
Ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad en toen betekende het dat de sd kaart stuk was (en dat proces kan dan niet alle files goed zien waardoor hij maar bezig blijft)

Gelukkig was dat niet bij mijn huidige sd kaart aan de hand, maar het had er uiteindelijk wel mee te maken. Ik heb dus via het menu mijn sd kaart ontkoppelt (wat best wel lang duurde), daarna even de sd kaart eruit halen en er weer in stoppen. Dan kun je via het menu deze weer koppelen en dat loste het probleem bij mij op.

• Christiano007
  • Laatst online: 23:04

Christiano007

Ich bin der champion

.

[ Voor 97% gewijzigd door Christiano007 op 22-09-2014 19:36 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:38
heren, even een vraagje

m'n moeder zei dat ze dit jaar (na 10 jaar) wel een smartphone zou willen (komt van een nokia zonder kleurenscherm)

Nu ga ik zelf van abbo wisselen en naar Telenet voor king+kingsize, momenteel loopt er een actie dat je daar tegen leuke prijzen een gsm kan bijkrijgen, die dan voor m'n moeder zou zijn uiteraard. mijn oog viel op de Z1 compact voor €300, daar volgt nog een cashback @ €100 bij. (andere opties zijn voor €50 euro een lumia 625 enz..maar budgettoestellen vallen snel tegen)

zou een Z1 compact geschikt zijn voor iemand die al bijna schrik heeft van PC's? Ze kent helemaal niets van smartphones enz maar wil wel mee met de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Er zit een simple home modus op, daarmee heb je grote knoppen voor verschillende functies, deze vervangt je standaard home functie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
woutervanesch schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:48:
Er zit een simple home modus op, daarmee heb je grote knoppen voor verschillende functies, deze vervangt je standaard home functie.
ik heb erop liggen zoeken maar vind er geen afbeelding van /: maar als het wat op die car modus lijkt kan het niet slecht zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmobolt.com/wp-content/uploads/2014/03/Xperia-Z2-Simple-Home.jpg

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melakke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-03-2015
Heeft iemand anders problemen met fatsoenlijke foto's maken met de frontcamera? Mijn frontcamera maakt binnenhuis alleen ontscherpe foto's vol ruis, terwijl er genoeg licht is. De preview op het scherm ziet er vaak ook stukken beter uit dan de daadwerkelijk gemaakte foto. Ook merk ik dat foto's vaak gepostprocessed worden, waardoor het lijkt alsof mensen bergen van foundation op hebben(Hier heb ik het overigens niet over de soft-skin optie van de camera, deze staat bij mij uit). Buiten op een klaarlichte dag maakt de frontcamera nog wel redelijke foto's.

http://imgur.com/a/cqXia

Eerste foto is van de backcamera, tweede is een screenshot van de frontcamera en de laatste foto is de resulterende foto van de frontcamera. Zoals je ziet, komt de resulterende foto van de frontcamera totaal niet overeen met de preview. De resulterende foto ziet er ontzettend overbelicht uit. Dit effect wordt erger naarmate het donkerder word. De foto is overigens gemaakt binnenhuis op een lichte dag.

Ik weet niet zeker of de Z1 dezelfde frontcamera heeft als de Z1 Compact, maar een vriendin maakt met de Z1 frontcamera veel scherpere foto's in hetzelfde licht.
Ben ik de enige met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Melakke schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:48:
Heeft iemand anders problemen met fatsoenlijke foto's maken met de frontcamera? Mijn frontcamera maakt binnenhuis alleen ontscherpe foto's vol ruis, terwijl er genoeg licht is. De preview op het scherm ziet er vaak ook stukken beter uit dan de daadwerkelijk gemaakte foto. Ook merk ik dat foto's vaak gepostprocessed worden, waardoor het lijkt alsof mensen bergen van foundation op hebben(Hier heb ik het overigens niet over de soft-skin optie van de camera, deze staat bij mij uit). Buiten op een klaarlichte dag maakt de frontcamera nog wel redelijke foto's.

http://imgur.com/a/cqXia

Eerste foto is van de backcamera, tweede is een screenshot van de frontcamera en de laatste foto is de resulterende foto van de frontcamera. Zoals je ziet, komt de resulterende foto van de frontcamera totaal niet overeen met de preview. De resulterende foto ziet er ontzettend overbelicht uit. Dit effect wordt erger naarmate het donkerder word. De foto is overigens gemaakt binnenhuis op een lichte dag.

Ik weet niet zeker of de Z1 dezelfde frontcamera heeft als de Z1 Compact, maar een vriendin maakt met de Z1 frontcamera veel scherpere foto's in hetzelfde licht.
Ben ik de enige met deze ervaring?
Ik denk dat het probleem bij jou ligt. Als ik bij mezelf kijk zien foto's van de frontcamera er goed uit. Heb je er een screenprotector op? Misschien ligt het daar aan.

Edit:

Ik heb nu best wel veel krasjes op de shatterproof laag. De ondiepe krasjes maken me niet zo veel uit maar nu heb ik er een die het licht vervormt (dus een kleurige streep op m'n scherm). Dus nu denk ik eraan om die shatterproof laag eraf te halen en er misschien iets anders op te doen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Extra Edit:

Is die shatterproof laag nou om te voorkomen dat het scherm barst of om te voorkomen dat het glad los komt als het al gebroken is?

[ Voor 15% gewijzigd door O88088 op 22-09-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een ultimated shield erop geplakt en bevalt veel beter, alleen sony logo ben je kwijt.
.ebay.co.uk/itm/111443471045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Garantie ben je ook kwijt als je de protector eraf haalt of is mijn info inmiddels achterhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was geen probleem met die van me zoon, reparatie onder garantieregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ronald8 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:12:
Is die shatterproof laag nou om te voorkomen dat het scherm barst of om te voorkomen dat het glad los komt als het al gebroken is?
Ik denk allebei.

• JayPe
  • Laatst online: 27-10 15:21

JayPe

Ondertitel

Vraag: Zijn er hier ook gebruikers met een gebogen Z1 compact?

Ik zie dat mijn Z1 Compact duidelijk een 'curve' heeft tussen dock-connector en klepjes microSD en USB.

Terug buigen een optie?
Glas noch achterkant zijn gebroken, gebarsten of anderszins defect..
(naja: achterkant is wel zwaar gekrast)

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• WCA

WCA

JayPe schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:06:
Vraag: Zijn er hier ook gebruikers met een gebogen Z1 compact?

Ik zie dat mijn Z1 Compact duidelijk een 'curve' heeft tussen dock-connector en klepjes microSD en USB.

Terug buigen een optie?
Glas noch achterkant zijn gebroken, gebarsten of anderszins defect..
(naja: achterkant is wel zwaar gekrast)
Geen last van, maar ik ben wel benieuwd, heb je foto's?

Share and Enjoy!

• rufus666
  • Laatst online: 09-09 08:31
Zoals velen heb ik mijn toestel onlangs geroot, om weer gewoon gebruik te kunnen maken van de SD kaart om mijn mp3 collectie kwijt te kunnen....

Nu krijg ik de vraag om te update (staat er al weken)
Ik heb al flink rondgezocht, maar kan ik deze melding ook uit schakelen ?

• JayPe
  • Laatst online: 27-10 15:21

JayPe

Ondertitel

woutervanesch schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:28:
[...]

Geen last van, maar ik ben wel benieuwd, heb je foto's?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/83lXqGO.jpg

Vooral de zijde met de klepjes staat krom.. en bolt de achterkant lichtjes op.
Vanaf de zijde met de aan-knop, volume en shutter-knop lijkt ie wel recht te zijn.

Op de foto is 't wellicht lastig te zien, maar toch: in real-life is ie krom.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• WCA

WCA

rufus666 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:24:
Zoals velen heb ik mijn toestel onlangs geroot, om weer gewoon gebruik te kunnen maken van de SD kaart om mijn mp3 collectie kwijt te kunnen....

Nu krijg ik de vraag om te update (staat er al weken)
Ik heb al flink rondgezocht, maar kan ik deze melding ook uit schakelen ?
Waarom moet je je toesten rooten om MP3's op je µSD kaart te zetten?
Vooral de zijde met de klepjes staat krom.. en bolt de achterkant lichtjes op.
Vanaf de zijde met de aan-knop, volume en shutter-knop lijkt ie wel recht te zijn.

Op de foto is 't wellicht lastig te zien, maar toch: in real-life is ie krom.
Die is inderdaad krom, het lijkt wel een iPhone 6+ :P
Maar even serieus, het schijnt dit soort telefoons (aluminium rand met een glazen/plat plastic achterkant) in meer gevallen buigt. Ik heb er zelf overigens nog niets van gemerkt, en ik doe niet extreem zuinig met het toestel. (Ik heb wel een hoesje)

Share and Enjoy!

• rufus666
woutervanesch schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:27:

Waarom moet je je toesten rooten om MP3's op je µSD kaart te zetten?
Omdat ik since kitkat (4.4 ?) muziek bestanden op de SD kaart niet meer gelezen werden, alleen door een root en een kleine app "sd fix" was dit weer mogelijk.

• Kiswum
Ik heb er nu een (corrupte) 8GB kaartje inzitten waar al muziek op stond.

De muziek werd vanzelf herkend en ik speel het nu zonder problemen af.
Het lijkt met deze telefoon dus geen probleem te zijn.

(de SD kaart had ik nog, maar die moest ik weggooien doordat data er normaal gesproken niet goed vanaf gespeeld kan worden. Gelukkig kan ik hem nu wel gebruiken voor deze test :))

Edit: Dit was met de Z3c met 4.4.4

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 26-09-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-10 07:28

elsinga

=8-)

rufus666 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:58:
[...]

Omdat ik since kitkat (4.4 ?) muziek bestanden op de SD kaart niet meer gelezen werden, alleen door een root en een kleine app "sd fix" was dit weer mogelijk.
Da's heel raar... ik heb mijn muziek in een mapje /MP3 op de SD kaart staan en dat wekt prima. Idem met video's.

Sinds Kitkat kunnen apps op je telefoon niet meer *schrijven* naar willekeurige folders op je SD kaart, maar alleen naar hun eigen foldertje. Maar dat is heeeeel wat anders.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
als ik muziek op mijn sd kaart zet, dan heeft hij daar ook geen problemen mee. Alleen jammer dat hij m3u files (playlists) niet meteen ziet, maar dat is makkelijk op te lossen door de sd kaart te ontkoppelen en weer te koppelen. (via menu dus)

Dus als je zelf muziek op je sd kaart er op wilt zetten dan moet dat lukken (telefoon koppelen aan pc en dan met windows explorer het muzier er op zetten). Als je de muziek er op wilt zetten, met een andere app (welke bijv. je muziek van de NAS haalt en op je SD kaart zet) gaat niet lukken.

Verwijderd

Welke snelle sd kaarten werken met de z1c?

• Kiswum
Ik zet mijn muziek er juist altijd via mijn nas op. Ik gebruik total commander met de ftp en LAN plugin.
Heit is gewoon een kwestie van kopiëren en plakken.
Ik sluit telefoons bijna nooit aan een pc aan. Ik doe alles via het internet of mijn nas.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Via USB is toch wel sneller dan via WiFi, of niet? Zeker als het gaat om een substantiële hoeveelheid data die overgezet moet worden.

• Kiswum
Over het algemeen zit ik niet snel boven bij mijn pc. Ik zou het via mijn nas naar mijn stick moeten zetten en daarna via mijn stick naar mijn mobiel.
Ik kies er dan liever voor om lekker op de bank te kunnen blijven zitten en via WiFi alles over te zetten. Ik download dan op minimaal 2MB/sec. Voor mij gaat dat snel genoeg om er op te blijven wachten (het OS immers maart muziek). Ik kan de tijd anders nog wel doden door tv te kijken of om op mijn mobiel te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
Ik was er toch heilig van overtuigd dat ik destijds door de update geen MP3 bestanden meer kon spelen vanaf mijn SD kaart, omdat ze destijds na de update niet gevonden werden....
Ik had toen wel iets gelezen had over SD restricties zonder het verder te onderzoeken...en ben toen vanuit gegaan dat het daardoor niet meer mogelijk was

Nu lees ik wel soortgelijke "probleempjes" maar waarschijnlijk had ik toen even kaart opnieuw moeten koppelen en was het gefixt geweest.... :| :|

Ik ben nu de laatste update aan het downloaden *fingers crossed*

[ Voor 16% gewijzigd door rufus666 op 28-09-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ook hier een korte vergelijking tussen oud en nieuw.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8PSmly07WhX7MHQUH9k2Bj7v/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ceYlZ0i7tHlOOFrrsP4CMvdy/medium.jpg

De rest heb ik in het z3c topic geplaatst :)

De z3c heeft overigens geen last van eventuele lightbleeding bij het maken van nacht foto's met flitser. De camera is naar mijn weten precies hetzelfde, maar de achterkant is van glas en de LED flitser is naar het midden van de telefoon geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Vanmorgen viel het mij op dat mn accu best hard was leeggelopen vannacht, terwijl ik lag te slapen.
In het overzicht kwam ik "Mediaserver" tegen, die voor 60% van het verbruik schuldig was.

Mediaserver zelf staat uit, in de Album app heb ik gezichtsherkenning uit gezet en een quick search op Google kwam met de suggestie om de Play Games/Videos/Music uit te schakelen, wat ik gedaan heb.

Verder nog ideeën om dit proces in te dammen met energieverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
D_Jeff schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:26:
...

Verder nog ideeën om dit proces in te dammen met energieverbruik?
Blader enkel pagina's terug. Blijkbaar is dit een probleem bij een corrupt geraakte SD kaart. Als ik het me goed herinner was een mogelijke oplossing het even ontkoppelen van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Eppux schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:07:
[...]

Blader enkel pagina's terug. Blijkbaar is dit een probleem bij een corrupt geraakte SD kaart. Als ik het me goed herinner was een mogelijke oplossing het even ontkoppelen van de kaart.
Klopt ongeveer, bij mij werkte je oplossing in ieder geval niet. Ik heb alle bestanden van mijn SD gebackup't, en in de telefoon de kaart opnieuw geformatteerd. Daarna natuurlijk alles weer terugzetten.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Reboot, paar foto's genomen en de Google Play dingen uitschakelen did the trick.
Valt me ook op dat het dataverbruik ook gelijk iets lager is. (gemeten met 3G Watchdog).

Nu even aankijken of het niet tijdelijk is.

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen