Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:17
Heb nu al verschillende keren geprobeerd een Exchange ActiveSync account in te stellen. De kalendersynchronisatie werkt prima, maar het e-mailprogramma kan er niet mee overweg. Oudere (ongelezen) e-mail wordt niet gedownload, in standaard threaded view wordt er niets weergegeven, in andere weergaves hebben de berichten geen onderwerp en de datum is van 1970, mail die je wist blijft gewoon op de server staan, etc. Instellingen van synchronisatie staan gewoon goed qua server en datumbereik.

Is het standaard e-mailprogramma echt zo slecht? Heb even getest met een andere client (Nine) speciaal voor exchange en daarbij werkt e-mail gewoon perfect.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
@Atomsk: Ik kan me herinneren dat Google / MS het protocol achter Active Sync voor Android vanaf Jelly Bean 4.2.x heeft uitgeschakeld.

Gebruik je een "Third party" app, dan zou het gewoon goed moeten werken ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-10 15:21

JayPe

Ondertitel

Ik krijg mijn SU binairies niet bijgewerkt ( easy root / towelroot )
Niet met de CWM SuperSU noch met de Chainfire Superuser..

wa doe ik verkeerd?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
D_Jeff schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:48:
@Atomsk: Ik kan me herinneren dat Google / MS het protocol achter Active Sync voor Android vanaf Jelly Bean 4.2.x heeft uitgeschakeld.

Gebruik je een "Third party" app, dan zou het gewoon goed moeten werken ;)
Nee, het gaat niet om een gmail of outlook.com account, maar om de exchange server van m'n werk. Op m'n vorige toestel en m'n ipad werkt dit prima. Deze email app maakt er helemaal niets van. :-( Wat jij bedoeld is dat gmail geen activesync meer ondersteund. Dat klopt, maar daar gaat het dus niet om.

Wat me trouwens ook tegenvalt, is "throw". Waarom mag alleen de de walkman app, of Sony's muziekdienst gebruik maken van DLNA apparaten? Echt belachelijk: ben je in de walkman app, zie je zo m'n Pioneer receiver staan en kun je muziek ernaar streamen. Heb je Spotify of een willekeurige andere app, dan wordt er zogenaamd niks gevonden. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 01-08-2014 16:49 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:54
JayPe schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:07:
Ik krijg mijn SU binairies niet bijgewerkt ( easy root / towelroot )
Niet met de CWM SuperSU noch met de Chainfire Superuser..

wa doe ik verkeerd?
Heeft het eerder al gewerkt en kun je nu alleen geen update doen of kun je de binaries helemaal niet installeren?

Dat laatste had ik, de oplossing was toen een oudere versie van SuperSU (1.99 of 1.95). Dat werkte toen vlekkeloos. Eventueel kun je proberen om SuperSU opnieuw te installeren of een zip ervan te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 16:49
Ik ben sinds gisteren thuis van vakantie. In die tijd heeft T-mobile hier 4g dekking uitgerold en heb ik 4.4 geïnstalleerd. Mn accu gaat nu zeer snel (relatief) leeg. Iemand anders ook die ervaring? Komt het door 4g of zijn er meer die na 4.4 meer drain hebben?

Edit: ik haat 'whats new'. Lekker weer Sony.

[ Voor 8% gewijzigd door drvinnie op 01-08-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07

elsinga

=8-)

Ook hier trouwens een Smartband (zwart) ontvangen, terwijl ik netjes (ter controle voor Sony) de IMEi van mijn Oostenrijkse (van ebay) Z1c heb ingevoerd. Kennelijk was dat goed genoeg. ;)

Ben benieuwd of dat wat bevalt, dat laten loggen van m'n activiteiten. En wat ik wel raar vind: je kunt de Find my phone app aan je smartband koppelen, zodat je je telefoon terug kunt vinden. Leuk, maar die app moet je dan wel altijd geselecteerd hebben staan en dan kun je dus je Walkman app niet meer bedienen...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ook ik heb de Smartband net binnen gekregen. Geen idee wat je er mee kan doen, maar daar kom ik misschien nog wel achter.

Leuk was de begeleidende brief: "Door het grote succes van Nederland tijdens het WK zijn de Braziliaans gekleurde SmartBands ook als een speer gegaan. Deze zijn helaas niet meer op voorraad". Wat ze bedoelen te schrijven is: "Doordat wij geen idee hebben of je echt een T-Mobile klant bent of niet, zijn de SmartBands als een speer gegaan.". Want ook ik bel nog steeds met Vodafone (en ik geloof dat mijn toestel uit Duitsland komt) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door barchettanl op 02-08-2014 21:14 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans449
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:58
MA_B schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:27:
Tot gistermiddag heb ik nooit problemen gehad met m'n Z1c, heerlijke telefoon. Ik vind het echt een verademing ten opzichte van de HTC One X, die ik helaas nu weer in gebruik heb:

Gistermiddag ging m'n telefoon opeens niet meer aan, terwijl de batterij iets daarvoor nog 50% vol was. Hij reageert niet meer op de powerknop (ook niet icm de volumeknoppen) en doet niks als ik op het resetknopje bij de simkaart druk. Toen ik weer thuiskwam heb ik hem aan de lader gehangen, maar hij geeft niet aan op te laden, en na een nacht aan de lader herkent m'n computer hem niet als telefoon, waardoor ik hem niet kan herstellen via PC companion. Hij lijkt wel serieus stuk te zijn... komt dit iemand bekend voor?

Ik heb gisteren nog twee updates geinstalleerd (Album en nog iets kleins) en sinds een paar dagen draait ie volgens mij op 4.4.4. Ik vrees dat hij vandaag terug moet, want ik zou niet meer weten wat ik er nog zelf aan kan doen...
Had je nog een oplossing gevonden of is hij echt terug gegaan om te laten fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hans449 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:59:
[...]

Had je nog een oplossing gevonden of is hij echt terug gegaan om te laten fixen?
probeer eens om de Z1c langdurig aan de oplader te houden of de reset knop bij de simkaarthouder indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans449
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:56:
[...]

probeer eens om de Z1c langdurig aan de oplader te houden of de reset knop bij de simkaarthouder indrukken.
Telefoon heeft meer dan 24 uur aan de lader gehangen en geeft nog steeds een rood brandend lampje. En ook de reset knop werkt niet. Na een paar seconden gaat de rode led dan 2x knipperen en blijft dan weer gewoon rood branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hans449 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:09:
[...]

Telefoon heeft meer dan 24 uur aan de lader gehangen en geeft nog steeds een rood brandend lampje. En ook de reset knop werkt niet. Na een paar seconden gaat de rode led dan 2x knipperen en blijft dan weer gewoon rood branden.
al geprobeerd als je simkaart en sdkaart eruit haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans449
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:39:
[...]

al geprobeerd als je simkaart en sdkaart eruit haalt
Ook al geprobeerd, werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-10 14:22
Update waterschade:
Na twee maanden in de weer te zijn geweest met Typhone, Dynafix en weet ik veel wat voor bedrijven er achter de schermen bij zijn komen kijken, heb ik nu eindelijk toch weer een Sony Z1 Compact terug. Een nieuw toestel dus uiteindelijk. Het heeft even geduurd, maar ik ben blij dat de schade erkend is en ik gewoon weer mag genieten van mijn telefoon.

Tip voor hoesje in combinatie met dock:
Ik heb een beetje rondgekeken voor een nieuw hoesje. Ik had eerst de Roxfit Gel Shell, maar die witte bumpers werden toch snel viezig van kleur en ik vond het zonde dat ik het design van de telefoon niet goed meer zag. Ik heb uiteindelijk een zeer compact doorzichtig hoesje gekocht, dat wel hard is en goed aansluit. Hij zit er nog maar een halve week om, dus over de krassen kan ik nog weinig zeggen.

Het gaat om deze Polycarbonate Shell Case, gekocht bij MobileFun.

Hij beschermt de achterkant en houdt de knoppen vrij (behalve het slot voor de micro-SD) en nog belangrijker: het magnetische laadstuk is ook vrij, waardoor het toestel makkelijk is op te laden terwijl hij in het hoesje zit. (Ik heb zowel een magnetische lader als een docking station.)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/105080550/Hoesje1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/105080550/Hoesje2.jpg

Het enige nadeel aan dit hoesje is dat hij niet echt een opstaande rand heeft, waardoor het scherm in aanraking komt met de ondergrond als je het toestel plat op tafel legt met het scherm naar beneden. Maar goed, ik heb een screenprotector en leg hem sowieso liever niet zo neer.

Wat wel heel fijn is aan dit hoesje, is dat hij gewoon om het toestel kan blijven zitten als je de Sony dock (ik heb de originele) wilt gebruiken! Let er dan even op dat je hem 'kaal' - zonder inzetstukje - gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/105080550/Dock1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/105080550/Dock%202.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/105080550/Dock3.jpg

Kortom: ik ben tot nu toe tevreden! Na die waterpret ben ik helemaal huiverig geworden om klepjes te openen (hoewel het daar waarschijnlijk niet aan lag), dus ik ga helemaal over op de magnetische laders.

[ Voor 6% gewijzigd door Sarrr op 03-08-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:30
Sinds gisteren in het bezit van een xperia z1 compact maar ik zie vandaag dat er een kiertje tussen de plastic achterkant en het frame. Hierdoor durf ik hem niet onder water te houden :(

Is het iets waar ik me zorgen om moet maken? Of is hij nog steeds waterdicht?

Me nagel past er net niet in en ik krijg er ook geen beweging in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
Knamix schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 18:59:
Sinds gisteren in het bezit van een xperia z1 compact maar ik zie vandaag dat er een kiertje tussen de plastic achterkant en het frame. Hierdoor durf ik hem niet onder water te houden :(

Is het iets waar ik me zorgen om moet maken? Of is hij nog steeds waterdicht?

Me nagel past er net niet in en ik krijg er ook geen beweging in
Misschien een foto ervan?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Volgens mij (ik geef geen garanties!!) kan dat geen kwaad. De achterkant zit met een watervaste tape vast aan het frame (of eigenlijk een plastic tussenstuk). Zolang die tape in orde is, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Hebe even Google afgezocht en iemand had hetzelfde probleem (mijne is wel ietsjes minder dan die van hem)

http://talk.sonymobile.co...e/original?v=mpbl-1&px=-1

Nou krijg ik zoals ik al zei geen beweging erin en het toestel is nog geen week oud...

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 16:53

Garrett

Watercooler

Omruilen onder garantie, simpel zat toch? ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Garrett schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:02:
Omruilen onder garantie, simpel zat toch? ;)
Geen reserve mobiel + geen zin om hem 4 weken kwijt te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Knamix schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:23:
[...]

Geen reserve mobiel + geen zin om hem 4 weken kwijt te zijn :/
Als hij nog geen week oud is dan moeten ze hem gewoon omruilen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Bij mij valt vaak het netwerk eruit. Zit op Vodafone en mijn wifi doet het wel gewoon. Meer mensen hier last van?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Ik heb deze telefoon sinds afgelopen vrijdag en ben er super blij mee. Nu wil ik ook enkele foto's onderwater gaan maken op vakantie tijdens het snorkelen. Ik weet dat de telefoon waterdicht is tot 1.5 meter voor een korte tijd maar heeft iemand van jullie al ervaring met het foto's maken onderwater en werkt de telefoon dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 16:49
dongilles schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:36:
Ik heb deze telefoon sinds afgelopen vrijdag en ben er super blij mee. Nu wil ik ook enkele foto's onderwater gaan maken op vakantie tijdens het snorkelen. Ik weet dat de telefoon waterdicht is tot 1.5 meter voor een korte tijd maar heeft iemand van jullie al ervaring met het foto's maken onderwater en werkt de telefoon dan nog?
Soms reageert het scherm op waterdruk (registreert touch terwijl je niets doet), maar verder werkt hij prima. Oh en de speaker doet het nat niet, die moet daarna weer drogen voordat het ergens naar klinkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:26
dongilles schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:36:
Heb het in het zwembad geprobeerd en dat werkt prima. Heb het alleen niet te lang geprobeerd dus ik zou niet weten hoelang je dat kan volhouden.
Ben toevallig net zelf op vakantie geweest en wezen snorkelen maar ik durfde het niet aan om de telefoon daar onderwater te gebruiken. Dit komt omdat het ten eerste zout water is in plaats van zoet/chloor water. En ten tweede wil ik het risico liever niet lopen dat mijn telefoon kapot gaat.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Sarrr schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:10:

Tip voor hoesje in combinatie met dock:
Ik heb een beetje rondgekeken voor een nieuw hoesje. Ik had eerst de Roxfit Gel Shell, maar die witte bumpers werden toch snel viezig van kleur en ik vond het zonde dat ik het design van de telefoon niet goed meer zag. Ik heb uiteindelijk een zeer compact doorzichtig hoesje gekocht, dat wel hard is en goed aansluit. Hij zit er nog maar een halve week om, dus over de krassen kan ik nog weinig zeggen.
Geeft dit hoesje ook problemen met flitsfoto's? Heb nu die Roxfit. Zonder hoesje gaan flitsfoto's prima, met hoesje krijg je een enorme witte waas.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-10 14:22
Atomsk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:03:
[...]

Geeft dit hoesje ook problemen met flitsfoto's? Heb nu die Roxo. Zonder hoesje gaan flitsfoto's prima, met hoesje krijg je een enorme witte waas.
Ik had dat probleem inderdaad ook met die Roxfit bumper, en dat toestel wat ik toen had was uit één van de eerste batches. Ik heb nu een later toestel (waarmee dat probleem direct op het toestel volgens mij is opgelost - taferelen m.b.t. inkleuren randje e.d. niet nodig) en ik heb het idee dat het met dit hoesje niet opspeelt.

Ik heb vorige week foto's gemaakt van vuurwerk-achtige taferelen in het donker en heb geen blauwe waas gekregen. Ik zal er nog wat testjes mee uitvoeren, maar volgens mij gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Laatst online: 17-10 13:47
JeroenF schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:54:
[...]

Heb het in het zwembad geprobeerd en dat werkt prima. Heb het alleen niet te lang geprobeerd dus ik zou niet weten hoelang je dat kan volhouden.
Ben toevallig net zelf op vakantie geweest en wezen snorkelen maar ik durfde het niet aan om de telefoon daar onderwater te gebruiken. Dit komt omdat het ten eerste zout water is in plaats van zoet/chloor water. En ten tweede wil ik het risico liever niet lopen dat mijn telefoon kapot gaat.
Als je onderwater foto's gaat maak is de bediening erg lastig dus zul je de fysieke cameraknop moeten gebruiken. Druppels worden vaak als 'touch' geregistreerd. Volgens de handleiding is ie op een meter een half uur lang waterdicht...
Zoutwater zou ik zeker niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Zoals ik eens eerder schreef, kan je voor onderwatergebruik het beste de toetsen blokkeren.

Druk op de multitaskknop (rechtsonder);
Kies voor de ^ linksonder om een nieuwe mini-app te selecteren;
Kies (of sleep naar beneden) de Touch Block mini-app
Door deze te activeren zullen waterdruppels niet meer als touch geregistreerd worden. Foto's kan je natuurlijk nog wel maken, met de fysieke cameraknop of ... met de SmartBand :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Bedankt voor de reacties

Ik ga de Xperia toch maar niet in de zee gebruiken.

Ik heb ook nog verder gezocht en een groot deel van de mensen raad het af om de Xperia te gebruiken in zout water. Zout water zou het rubber en metaal kunnen aantasten. Helaas maar niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Niet online
Ik heb die van mij vorige week van het scheveningse water laten proeven, ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 11:09
superdraak345 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:33:
Ik heb die van mij vorige week van het scheveningse water laten proeven, ging prima.
Dat wil nog niet zeggen dat dit dus gewoon 'kan'.

Sony raadt ook ten zeerste af om hem met zeewater of ander zout water in aanraking te laten komen en als dit wel gebeurt, zsm te spoelen met zoet water.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-10 15:08
Na 2-3 weken deze telefoon in mijn bezit de volgende bevindingen:

De upgrade van 4.3 naar 4.4.4 ben ik tevreden over (in tegenstelling tot de upgrade naar 4.4.2 op m'n vorige Z), en ook kwa foto's ben ik wat betreft scherpte onder de indruk al vervangt het natuurlijk nooit m'n dedicated DSLR.

Verder na het succesvol rooten en unlocken van 4K en 120fps@720p ben ik nog meer enthousiast geraakt over de telefoon, van het weekend geweldige slow-motion beelden geschoten en extreem scherpe 4k beelden, echt smullen.

Ik gebruik een Krusell Screen protector Sony Xperia Z1 Compact, die zeer soepel en scratchresistant lijkt te zijn, aanrader!
Helaas met de hardcase achterkant van de Roxfit TPU Case Sony Xperia Z1 Compact had ik na 2 dagen al putjes in de backcase, dus die meteen verwijderd. Ben nog steeds opzoek naar een (semi) transparante softshell.

Batterijduur gaat bij mij met gemiddeld gebruik net 2 dagen mee, prima dus. De telefoon is snel, handzaam en de kleuren zijn goed. Net zoals de Z is helaas de minimale brightness van het scherm veel te hoog, maar daar gebruik ik de app night mode dan maar voor.

Ik merk ook net op dat de backcase een kier heeft ter hoogte van het midden (was me nooit opgevallen), al ben ik laatst per ongeluk een 20min. wezen windsurfen (zoet water) met m'n telefoon in m'n short, dus is blijkbaar geen probleem voor de waterdichtheid.

Overigens had ik me onlangs ook opgegeven voor de smartband actie, ondanks dat ik de telefoon 2de hands op de kop heb getikt en al 2 jaar hetzelfde sim only abonnement van t-mobile heb van 11 euro p/m (met onbeperkt, maar geknepen internet) lag er van het weekend toch zo'n band op de deurmat.

Hulde aan Sony en T-Mobile, ik ben een tevreden (vaste) klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
gister geüpdate naar 4.4 KitKat alleen kan ik nou de standaard berichttoon van Sony niet meer vinden. Weet iemand hoe deze heet en waar ik deze vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 15:41
Ik heb onlangs een reeks foto's en video's gemaakt in de caribische zee. Absoluut geen problemen mee gehad. Kan iedereen wel adviseren Aqua camera light te gebruiken. Werkt echt een stuk beter dan de stock app.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Er is vandaag iets mis met de pricewatch:

pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Zwart
Conrad.nl
Score: 3.5
€ 169,26
€ 169,26
Bekijk

Is te mooi om waar te zijn natuurlijk, en is het ook.. verwijst naar set van 100 vrouwelijke connectors.

*dit is vast niet goede plaats om te vermelden bedenk ik me net, iemand de juiste locatie?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 07:29
kizke schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:07:
Er is vandaag iets mis met de pricewatch:

pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Zwart
Conrad.nl
Score: 3.5
€ 169,26
€ 169,26
Bekijk

Is te mooi om waar te zijn natuurlijk, en is het ook.. verwijst naar set van 100 vrouwelijke connectors.

*dit is vast niet goede plaats om te vermelden bedenk ik me net, iemand de juiste locatie?*
Hover over de totaalprijs met je muis en daar zie je de "onjuiste prijs melden" tekst.
Ik heb al een melding gedaan. Is een foute produktkoppeling helaas :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 06-08-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goh, ik heb ong. drie kwartier terug een zelfde soort melding moeten doen bij:

pricewatch: TP-Link TL-SG1016DE

Ook een té 'mooie' lage prijs bij Conrad. De link leidde naar een 3-fase gelijkrichter :X

De link is inmiddels weg.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 06-08-2014 10:22 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjdd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Heb net Z1 compact ontvangen. Weet iemand hoe ik kan nagaan wanneer deze is geproduceerd? Alles lijkt verder goed te werken, update gedaan. Alleen wifi nog instabiel, maar dat kan ook aan thuisnetwerk liggen. Camera moet ik nog testen. De

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Klepje van de simkaart openmaken en het witte kaartje eruit trekken. Daar staat op in welke week hij is geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjdd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Dank je!! Ik vroeg me al af, vreemd wit flapje. Ik denk dat het betreft 14w29? 2014 week 29? Dat zou wel heel erg vers van de pers zijn, nu week 32?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rrie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
jjdd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:17:
Dank je!! Ik vroeg me al af, vreemd wit flapje. Ik denk dat het betreft 14w29? 2014 week 29? Dat zou wel heel erg vers van de pers zijn, nu week 32?!
Zou goed kunnen hoor. Net een nieuwe levering waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Ik heb een met de standaard mail app die al voor geïnstalleerd staat op Xperia, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb 2 verschillende mail adresssen
Gmail, hiervan sync ik: de mail, contctpersonen en agenda
Mijn werk mail, deze zit nu gekoppeld via Exchange, hiervan sync ik alleen de agenda

Het probleem
De mail app sync, ondanks dat ik "Email synchroniseren" uit heb staan toch alle emails.
Mijn werkagenda wordt alleen gesynced als ik de mail doe vernieuwen (ik wil geen emails gepushed hebben)

Nu heb ik andere mail apps geprobeerd maar of deze kan ik niet gebruiken icm Exchange (gmail) of downloaden niet mijn werkagenda.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
De e-mail app is nogal slecht. Heb zelf ook een exchange account van m'n werk. Hierbij wilde ik wél e-mail ontvangen, maar dit werkte totaal niet: bestaande e-mail werd niet gedownload, de onderwerpsregel werd niet weergegeven, alle e-mail dateerde van 1970 volgens de weergave, etc. Gebruik nu de app Nine Google Play: Nine - Exchange ActiveSync voor exchange.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Die app werkt perfect! bedankt, alleen even kijken of het me de 10 euro (aanbieding normaal 20) waar is om een push agenda te hebben.

Wel nog een ander punt. Ik nu nog mijn Gmail gelinked aan de standaard mail app. Maar deze maak in mijn Gmail web versie een nieuwe trash en send map aan als ik iets verwijder via mijn telefoon. deze heten dan [imap]-trash en [imap]-send. Waardoor komt dit?

[ Voor 50% gewijzigd door dongilles op 06-08-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Beste Tweakers,

Ik wil graag de z1 compact halen icm een abo.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer weer iemand een goedkoop abonnement waar het toestel gratis bij zit.

Verder heb ik nog een vraag over de camera van de z1 compact hoe bevalt hij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Volgens mij is de goedkoopste optie nog altijd om het toestel los te kopen ;)
PROximity schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:41:
Verder na het succesvol rooten en unlocken van 4K en 120fps@720p ben ik nog meer enthousiast geraakt over de telefoon, van het weekend geweldige slow-motion beelden geschoten en extreem scherpe 4k beelden, echt smullen.
Dat klinkt interessant! Ik ga me ook maar eens verdiepen in het rooten van mijn toestel.

[ Voor 92% gewijzigd door SToRM666 op 10-08-2014 14:20 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-10 21:04
Hallo allemaal, hier al heel veel gelezen over de Z1 Compact (dank voor alle tips en info!) en vorige week deze telefoon besteld. Vanwege de vele reacties over de krasgevoeligheid heb ik direct bij Ultimate Shield front en back protectors besteld, deze moeten echter nog binnenkomen. Bij het openmaken van de doos van de Z1C zag ik dat daar ook (apart verpakt) protectors inzitten, incl. stofdoekje en scraper voor luchtbelletjes. Ik heb daarover nog niets gelezen, wat is dit voor een protector en volstaat deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Tomoth schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:41:
Hallo allemaal, hier al heel veel gelezen over de Z1 Compact (dank voor alle tips en info!) en vorige week deze telefoon besteld. Vanwege de vele reacties over de krasgevoeligheid heb ik direct bij Ultimate Shield front en back protectors besteld, deze moeten echter nog binnenkomen. Bij het openmaken van de doos van de Z1C zag ik dat daar ook (apart verpakt) protectors inzitten, incl. stofdoekje en scraper voor luchtbelletjes. Ik heb daarover nog niets gelezen, wat is dit voor een protector en volstaat deze?
Die zaten er bij mij niet bij hoor.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Ligt eraan uit welk land je telefoon komt wellicht?
Ik had er wél oordopjes bij zitten (EN), die van mijn vrouw kwam zonder dopjes (NL)..

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-10 21:04
Volgens mij uit Italië.. Besteld bij 4Launch, op verpakking staat EN, IT en bij eerste keer opstarten stond de taal op Italiaans. Gekke is dat in geen enkele beschrijving (meegeleverde of online) iets genoemd wordt over die protector? Ook niet als onderdeel van de inhoud van de box...

Heb even op internet gezocht naar een foto ervan:
Afbeeldingslocatie: http://wsjudd.giffgaffapps.com/img/review/z1compact/IMG_9854.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Tomoth op 11-08-2014 08:27 . Reden: Link naar foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
__REMCO__ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:32:
gister geüpdate naar 4.4 KitKat alleen kan ik nou de standaard berichttoon van Sony niet meer vinden. Weet iemand hoe deze heet en waar ik deze vandaan kan halen?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
JayPe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:41:
Ligt eraan uit welk land je telefoon komt wellicht?
Ik had er wél oordopjes bij zitten (EN), die van mijn vrouw kwam zonder dopjes (NL)..
Welk type headset zat erbij?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Zojuist een Z1 Compact ontvangen, afgelopen donderdag besteld op Amazon.de voor 355 euro. Is geleverd inclusief OTG kabel, 1,5 A lader en laadkabel en headset MH750. Batch 14W22. Kitkat 4.4.2, vraagt meteen om een update naar 4.4.4 uit te voeren.

[ Voor 16% gewijzigd door ebia op 12-08-2014 13:07 ]

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 14:36

casapira

The truth is in me.

eejeej schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:34:
Onlangs een DK32 dock gekocht, die na een paar dagen stopte met werken.
Ding opengeschroeft (2 schroefjes onder de rubber antisliprand) en doorgemeten, printplaat defect.
Oplossing: usb kabel rechtstreeks aan het laadcontact gesoldeerd.

Nu nog een cover vinden die past, de krusell frost cover past niet zoals hier al te lezen was.
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Heb de telefoon nu 2 weken, en docking is ermee gestopt.
Kun je een foto plaatsen van de soldeeractie (als je die hebt)?

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
Telefoon komt idd uit Engeland kijk maar naar de stekker en daar zit standaard een screenprotector bij,had een kennis van mij ook.Is ook lekker makkelijk past bij ons niet in de muur.
Tomoth schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 07:44:
Volgens mij uit Italië.. Besteld bij 4Launch, op verpakking staat EN, IT en bij eerste keer opstarten stond de taal op Italiaans. Gekke is dat in geen enkele beschrijving (meegeleverde of online) iets genoemd wordt over die protector? Ook niet als onderdeel van de inhoud van de box...

Heb even op internet gezocht naar een foto ervan:
[afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door erp833 op 14-08-2014 17:57 ]

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Weet iemand hoe je een vaste achtergrond kan instellen op deze telefoon.
Die functie lijkt verwijderd te zijn uit Android (Sony schil?) om onverklaarbare reden.
Ik wil gewoon een vaste afbeelding zoals dat op m'n Galaxy S ook gewoon kon.
Pff, zo frustrerend dat dit soort basisfunctionaliteit om zeep wordt geholpen.

• eymey
Ik kan bij "Persoonlijk maken" gewoon een achtergrond kiezen :?

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 27-10 11:45
Didyoumeetmax? schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:48:
Weet iemand hoe je een vaste achtergrond kan instellen op deze telefoon.
Die functie lijkt verwijderd te zijn uit Android (Sony schil?) om onverklaarbare reden.
Ik wil gewoon een vaste afbeelding zoals dat op m'n Galaxy S ook gewoon kon.
Pff, zo frustrerend dat dit soort basisfunctionaliteit om zeep wordt geholpen.
Dit kan gewoon, zelfs op vele verschillende manieren:

1) Ga naar de Album app, kies een foto, rechtsboven op de 3 puntjes > Use as > Wallpaper.
2) Longpress op je homescreen > wallpapers.
3) Zoals eymey hierboven al aangaf: via Settings > Personalization > Wallpaper.

Kortom: even verder kijken dan je neus lang is, voordat je gaat roepen dat Sony iets "om zeep helpt" ;)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Didyoumeetmax?
Volgens mij heb ik daar enkel de optie om scroll wallpapers in te stellen waarbij ik veel te ver moet inzoomen op m'n foto.

Ik wil gewoon 1 vaste foto die fixed op m'n achtergrond staat. Als ik door m'n schermen blader moet de achtergrond gewoon blijven staan en niet semi mee scrollen.

• eymey
Oh zo. Tsja, zo specifiek heb ik eigenlijk nooit op gelet. Op al m'n telefoons tot nu toe heb ik voor zo ver ik weet scrollende achtergronden gehad. Hoogstens op meer stock android gebaseerde custom rom's kon ik dit instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 27-10 11:45
Didyoumeetmax? schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:06:
Ik wil gewoon 1 vaste foto die fixed op m'n achtergrond staat. Als ik door m'n schermen blader moet de achtergrond gewoon blijven staan en niet semi mee scrollen.
Dan moet je even deze app downloaden, daarmee gaat dat (gebruik ik zelf ook).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
Tnx, gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Na jaren een Iphone 4 te hebben gehad een Z1 compact aangeschaft.
Moest erg wennen aan Android en twijfelde in het begin of ik hem zou in ruilen voor een iphone 5c/5s.

Heb hem inmiddels een week of 3, ben tevreden over het toestel en heb besloten om hem te houden.

Heb wel een Engelse versie gekregen (bij de Phonehouse) met 1A (Apple kloon) lader die hier al eerder gepost is maar die voldoet prima voor mij. Heb hem toch alleen 's nachts aan de lader en dan is hij 's morgens altijd wel 100%. (duurt volgens mij zo'n 2,5 uur om hem van +/-10% naar 100% te krijgen.)

Het is helaas nog wel 1 van de eerste leveringen 14W7 dus met flash bleed maar dat los ik t.z.t. wel op door een glazen achterkant er op te zetten van Witrigs. Is de krasgevoeligheid van de achterkant ook gelijk opgelost.

Wat wel vreemd is is dat hij regelmatig even kort trilt terwijl er geen bericht of push ofzo binnenkomt.
Meer mensen hier "last" van? (Heb Kitkat 4.4.4 en Telfort als provider)

Wil het toestel denk ik ook rooten binnenkort om van de SD restricties af te komen. :(
Als ik m'n foto's nu laat opslaan op de SD kan ik ze niet verwijderen dus moet ik ze wel in het interne geheugen opslaan. Op zich geen probleem maar wil gewoon van die restrictie af! :+

Of zou ik beter kunnen wachten tot dat de Android L update is uitgerold?
Komt in het najaar waarschijnlijk..?
(Las ergens dat je een geroot toestel niet kan updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 13:20
(Las ergens dat je een geroot toestel niet kan updaten)
Tuurlijk kan je een geroot toestel updaten.
Je bent je root alleen kwijt als je de standaard update terug flasht.
Als je de aangepaste update op je telefoon zet (mét root erin) dan is er geen probleem.
Die zie je snel verschijnen op het forum hier of op bv XDA.
Dat is een persoonlijke keuze natuurlijk :).

Edit: extra info

[ Voor 10% gewijzigd door Belgerbil op 18-08-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 15:18
Sinds een weekje heb ik ook een Z1 Compact. Ik ben erg blij met het toestel, super opvolger van mn Xperia S. Het enige behoorlijk vreemde is dat hij af en toe trilt zonder verder een melding te geven. En nee het is niet het Phantom vibration syndrome. Hebben meer mensen hier last van? En is er een oplossing?
(4.4.4 stock)

• Mlazurro
  • Laatst online: 20-10 20:38
Shifty47 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:24:
(...)Hebben meer mensen hier last van? En is er een oplossing?
Mijn exemplaar (4.4.4 + root + unlocked bootloader) heeft het ook heel af & toe. Ongeveer 1 à 2x per week. Ik heb er dus geen last van en ook nog niet gezocht naar een oplossing.

• eymey
Same here, met 4.4.4 + root maar gewoon locked.

Verwijderd

Vandaag een 128GB (pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I 128GB) microsd kaart geplaatst (ROM: CM11) ondanks dat maar tot 64GB ondersteund wordt volgens de specs. Werkt prima zowel onder fat32 als ext4.

• DaveD1109
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:33:
Vandaag een 128GB (pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I 128GB) microsd kaart geplaatst (ROM: CM11) ondanks dat maar tot 64GB ondersteund wordt volgens de specs. Werkt prima zowel onder fat32 als ext4.
Relaxed!!!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Gooi m eens vol, tot voorbij de 64 GB.. en kijk eens of ie blijft werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:05
Shifty47 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:24:
Sinds een weekje heb ik ook een Z1 Compact. Ik ben erg blij met het toestel, super opvolger van mn Xperia S. Het enige behoorlijk vreemde is dat hij af en toe trilt zonder verder een melding te geven. En nee het is niet het Phantom vibration syndrome. Hebben meer mensen hier last van? En is er een oplossing?
(4.4.4 stock)
Ik heb het met mijn Z1 Compact nog niet gehad, maar mijn P gaf af en toe een tril of een geluidje en als ik dan keek was er inderdaad geen notificatie. Na een tijdje kreeg ik door dat dat kwam doordat hij reageerde op de NFC in mijn pasje van werk die af en toe langs mijn broekzak bewoog.

Misschien is het zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 15:18
Coocoocachoo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:19:
[...]

Ik heb het met mijn Z1 Compact nog niet gehad, maar mijn P gaf af en toe een tril of een geluidje en als ik dan keek was er inderdaad geen notificatie. Na een tijdje kreeg ik door dat dat kwam doordat hij reageerde op de NFC in mijn pasje van werk die af en toe langs mijn broekzak bewoog.

Misschien is het zoiets?
NFC stond al uit. Ik heb nu het trillen uitgezet bij de instellingen van het Xperia keyboard en dat lijkt te werken. (ik gebruikte al het google keyboard maar die van Xperia staat er nog wel op)

Overigens werkt het trillen in het Google keyboard weer juist niet :S ondanks dat dit wel gewoon aanstaat in de instellingen. Heeft iemand hier een idee over?

[ Voor 11% gewijzigd door Shifty47 op 22-08-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrage
  • Laatst online: 12-04-2023
nu vanaf eind maart de telefoon in gebruik

+ stootvast (meerdere malen uit mijn handen laten vallen en alu frame vangt de klappen mooi op )
+ goed beeldscherm

- bij het fotos maken slaat de camera app vast na 2 a 3 fotos
- zwaar( apparaat is gewoon veel te zwaar voor de omvang er van )
- wifi schakeld te pas en te onpas zichzelf aan
- speaker box is nu al kapot (komt vervormt geluid uit)
- en sinds vandaag laad de baterij ook niet meer op (wel usb verbinding met de computer )

al met al na nog geen half jaar in gebruik van de z1 compact
serieus over de jank dat ik hier een 2 jaar abo voor heb afgesloten
was veel meer tevreden met mijn medium range sony neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
barrage schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:54:

+ stootvast (meerdere malen uit mijn handen laten vallen en alu frame vangt de klappen mooi op )
+ goed beeldscherm

- en sinds vandaag laad de baterij ook niet meer op (wel usb verbinding met de computer )

Dat van de camera heb ik ook! Heel irritant en heb er nu zelfs mijn telefoon voor gereset.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Laatst online: 17-10 13:47
Dat van die camera heb ik ook. Loopt meteen vast bij de eerste foto soms. Ongeacht welke app ik gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00
Hier geen problemen mee, wel een paar keer gehad met Camera FV-5 maar de standaard-app werkt tot nu toe prima. Zitten jullie al op 4.4.4, en welke revisie hebben jullie? Revisie kan je vinden in de SIM-tray, formaat ##W##.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Laatst online: 22-12-2022

+ goed beeldscherm

Ik ondervind juist veel problemen met het scherm! Al 2 keer moeten opsturen wegens dode pixels en nu, na nog geen 3 weken sinds ik hem terug heb, een scheur in de bovenste laag van het scherm, terwijl ik geen flauw idee heb hoe en wanneer die er in is gekomen :S

Nog meer mensen die problemen ondervinden met (de robuustheid van) het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier de z1c sinds maart in gebruik en werkelijk nog geen enkel probleem met de robuustheid of bouw kwaliteit.

Dat hij zwaar zou zijn herken ik ook absoluut niet. Het blijft voor mij het beste Android toestel sinds mn HTC Desire in 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben ook nog altijd zeer te spreken over de Z1C, beste toestel dat ik al gehad heb :)
Het scherm is prima qua grootte. Groter zou leuker zijn, maar dat zal dan weer ten koste gaan van de accu. Ik vind het wel erg fijn dat ik 3 a 4 dagen op 1 lading haal.

[ Voor 49% gewijzigd door SToRM666 op 24-08-2014 10:53 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-10 16:06
Venta schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:55:
[...]

Ik ondervind juist veel problemen met het scherm! Al 2 keer moeten opsturen wegens dode pixels en nu, na nog geen 3 weken sinds ik hem terug heb, een scheur in de bovenste laag van het scherm, terwijl ik geen flauw idee heb hoe en wanneer die er in is gekomen :S

Nog meer mensen die problemen ondervinden met (de robuustheid van) het scherm?
heb ook gehad dat er een scheur in mijn scherm kwam zonder reden.
door dit werkte het hele touchscreen ook niet meer, dit is dan ook vervangen onder garantie.
het leuke daaraan was dat ze het nieuwe glas er dus niet goed in hadden gezet waardoor hij niet meer waterdicht was, zoals je al raad, weer kapot.
ben nu alweer zoon 5 weken kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds december twee experia's z1 in bezit. Ik heb inmiddels T-Mobile update 4.4.4. geïnstalleerd. Ik heb 3 vragen:
Het lukt mij maar niet om via mijn mobiel op internet sites mijn e-mailadres (ziggo) in te geven. Hij blijft dan vragen om een geldig internet adres. Meestal ga ik dan maar weer op mijn laptop maar zou het fijn vinden als ik ook via mijn mobiel internet handelingen kan verrichten.
Tevens heeft 1 van de toestellen problemen met het openen van filmpjes op fb.
En als laatste worden we nogal op kosten gejaagd omdat wifi buitenshuis het ronduit slecht doet. Dit kan aan de router liggen echter hebben anderen met een ander toestel wel wifi verbinding. Dit gebeurde vooral in het buitenland terwijl wij op hotspots volle wifi verbinding hadden of een code hadden ingevoerd. Echter contact bleef uit waardoor er weer travel pakketten aangeschaft moesten worden. Ook geeft het toestel aan dat er wifi verbinding is (bijv op het werk) maar er staat een vraagteken door het wifi teken. Ook na aanmelding bleef verbinding uit of valt snel uit.

Veel vragen maar hopelijk kan hier ons uiteindelijk iemand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayPe schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:01:
Gooi m eens vol, tot voorbij de 64 GB.. en kijk eens of ie blijft werken..
80GB gevuld en werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Er zit weer een update aan te komen.

.133 op het eind.. het zou gewoon 4.4.4 zijn (op XDA wordt vermoed dat het om een Vodafone carrier update gaat. maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat Sony anders de Source niet zou vrijgeven)

http://developer.sonymobi...e-for-build-14-4-a-0-133/
https://www.ptcrb.com/ven...t_guest.cfm?modelid=24844

[ Voor 10% gewijzigd door Proxx op 25-08-2014 10:35 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk de klok continu te laten weergeven als het toestel in het (magnetic) docking station zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil

+ goed beeldscherm

Kijk eens of je voor je WiFi ingesteld staat om automatisch in te loggen op een bekend WiFi netwerk.
Kan je uitzetten als je een long press doet op het gekozen netwerk en dan "Automatisch verbinden" uitvinken.

Speakerbox op het maximum zetten is geen goed idee, dan vervormd ie inderdaad wat.
Zeker als je muziek erdoor jaagt, gewoon wat lager zetten qua volume. Hij gaat luid genoeg (voor mij toch)

En de zwaarte, tja je zit met een alu frame en volwaardige materialen.
Niet een hoopje plastic zoals bij de concurrentie (Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Laatst online: 26-10 12:50
Ik heb een paar vraagjes. Ik heb veel op het internet gezocht en in de Media Markt lang met de Z1 Compact aan het spelen geweest, maar er zijn twee dingetjes die mij stoorden en ik vraag mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn.

1. Scherm: ik merk dat de helderheid niet zo hoog is. Als ik hem op max zet is het prima te gebruiken, maar op de auto-modus is het bijna onleesbaar. Ook lijkt het scherm erg statisch waardoor er snel vingerafdrukken en stofjes op het scherm achterblijven.
2. Camera-ruis: de camera werkt best goed en geeft aardige plaatjes, maar ik zie toch wel vaak best wat ruis in foto's op internet die met dit toestel zijn gemaakt.

Hoe ervaren jullie dit allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Ovindel schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:17:
Ik heb een paar vraagjes. Ik heb veel op het internet gezocht en in de Media Markt lang met de Z1 Compact aan het spelen geweest, maar er zijn twee dingetjes die mij stoorden en ik vraag mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn.

1. Scherm: ik merk dat de helderheid niet zo hoog is. Als ik hem op max zet is het prima te gebruiken, maar op de auto-modus is het bijna onleesbaar. Ook lijkt het scherm erg statisch waardoor er snel vingerafdrukken en stofjes op het scherm achterblijven.
2. Camera-ruis: de camera werkt best goed en geeft aardige plaatjes, maar ik zie toch wel vaak best wat ruis in foto's op internet die met dit toestel zijn gemaakt.

Hoe ervaren jullie dit allemaal?
Dat statische is op te lossen door een screenprotector erover te gooien.
Kost je van 5€ tot iets van 50€ en hoger (naargelang wat je wil).
Ik heb er een van 10€ en die bevalt me prima. Beschermt je scherm ook tegen nare krassen.
Iets waar hij blijkbaar gevoelig aan is zonder een screenprotector.

Dat van die fotoruis is al deels opgelost door een update van Sony zelf als ik me niet vergis.
Maar die is er nog altijd een beetje.
Achteraf bekeken zie je hem alleen als je echt volledig inzoomt op een foto.
Dus tenzij je je foto's die je maakt wil afdrukken en levensgroot wil ophangen... heb je er last van ja/nee?
Dat is een puntje waar je zelf de keuze zal moeten maken.
Vergeet wel niet dat je nog altijd te maken hebt met een camera in een smartphone...
En niet met een spiegelreflex bv. Op dat gebied is hij toch wel bij de beste (zoniet de beste) die je kan vinden in een telefoon op het moment. Ik ben er in elk geval heel tevreden mee.

Zoek trouwens ook eens naar de gebruikersreview van dit toestel door Kiswum hier op tweakers.
Die zal je ook wel heel wat wijzer maken. Ik vind het in ieder geval een toptoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Thanks voor je snelle reactie!

Ik was vergeten erbij te zeggen dat ik die ruis vooral zag op foto's waar het licht wat minder is. Als het helemaal donker is hebben de foto's natuurlijk ruis, maar bij schemering vond ik het al enorm op die paar die ik heb gezien in verschillende reviews.
Ik wil hem vooral gebruiken voor als ik mijn SLR niet bij de hand heb en toch even een plaatje wilt schieten. Hoe mooiere foto hoe beter natuurlijk, en dit toestel past in mijn budget dus leek me een goede optie.
Die blauwe waas waar ik over heb gelezen is overigens ook opgelost?

Geen last dus van de lage helderheid en contrast van het scherm overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuyp166
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:03:
Weet iemand of het mogelijk de klok continu te laten weergeven als het toestel in het (magnetic) docking station zit?
Ik gebruik daarvoor Wekker. staat in de appstore.
voordeel is dat deze goed in te stellen is qua helderheid en de klok beweegt langzaam tegen scherminbranding.

via smartconnect kun je instellen dat je telefoon de app opent als je hem in je dock stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ovindel schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:17:
Ik heb een paar vraagjes. Ik heb veel op het internet gezocht en in de Media Markt lang met de Z1 Compact aan het spelen geweest
Wat ik altijd doe bij de Mediamarkt (omdat dat de enige winkel is met echt werkende toestellen ipv plastic dummies), is de ingebouwde demo aanzetten.

*#*#SELLMORE#*#*

(dus *#*#73556673#*#*)

en dan 1 of 2x accept aantikken.
Dus ja, bij de Mediamarkt in Middelburg staan altijd alle Sony toestellen demo's te draaien!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Wat gebeurt er dan precies? Ik snap het niet helemaal. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Een reklamefilmpje, grappig om te zien hoor.

Zoiets als dit: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=33AkVQSdEhk]

[ Voor 46% gewijzigd door barchettanl op 25-08-2014 21:23 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024

+ goed beeldscherm

Energiebeheer > WIFI op locatie uit zetten

jammer want is een hele handige goed werkende functie... bij mij althans.

vervormt geluid is bij veel toestellen als het volume op max staat.
of het moet zijn dat je de telefoon hebt laten zwemmen dan moet je wachten tot hij weer droog is voordat het geluid weer normaal is.

die camera bugs zijn idd klote

[ Voor 11% gewijzigd door Proxx op 26-08-2014 09:43 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 10:53
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:03:
kuyp166 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:08:

Ik gebruik daarvoor Wekker. staat in de appstore.
voordeel is dat deze goed in te stellen is qua helderheid en de klok beweegt langzaam tegen scherminbranding.

via smartconnect kun je instellen dat je telefoon de app opent als je hem in je dock stopt.
er zit ook een standaard functie hiervoor bij de klok.
Wekker/klok aanklikken > instellingen > bureauklok
backlight kun je aan en uit zetten door op het scherm te tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Is idd een mooie feature. Alleen erg jammer dat ik m'n telefoon op het nachtkastje standaard van me af moet draaien omdat er gewoon geen manier lijkt te zijn om het lampje tijdens het laden uit te schakelen. Zeker het groene lampje als het laden voltooid is, is erg fel.

Dit is ook het enige wat me bv. niet lukt om in Lightflow te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
De automatische helderheidsregeling is trouwens ook maar matig. Zoals Sony het geïmplementeerd heeft gaat de helderheid iets als 2 niveaus lager of hoger vanaf de slider-positie. Uiteraard zou ik liever zien dat helderheid van min tot max wordt geregeld, afhankelijk van het omgevingslicht.

Is hier een alternatief voor?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Zelf gebruik ik
Google Play: Brightness
Die kan extra donker.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Gezien de dalende prijs van de Xperia Z1 Compact ga ik steeds meer twijfelen om mijn huidige Xperia SP te verkopen en een Z1C te kopen.

Over ongeveer 2 maanden ga ik naar China en daar wil ik veel foto's maken. Nu is mijn Xperia SP hier niet goed genoeg voor en ik vraag me af op een Z1C daar wel goed genoeg voor is, of dat ik beter een digitale camera kan kopen en de Xperia SP nog een jaar behoud.

Ik heb wel foto's gezien en gehoord dat er een blauwe gloed is bij een flits, maar hoe ervaren jullie de camera naar langer gebruik?
Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen