Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45
Tsja, dat dacht ik ook. Maar hun "nette" oplossing is om maar weer een retourlabel en retourformulier te sturen. Dus opnieuw zeker meer dan een week toestel kwijt (met als extra ook nog eens de werkdagen die wegvallen).

Ik vind het dus vrij schandalig (en een smet op mijn tevredenheid over hun) om 1) reparaties dus niet te inspecteren alvorens het toestel weer terug ter sturen 2) de klant nóg een keer op te zadelen met het toestel weken kwijt zijn ipv gewoon de fout toe te geven en als tegemoetkoming een vervanging regelen. Voldoet ook niet aan het consumentenrecht vwb garantie (op een amper 3 maanden oud toestel).

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 24-12-2014 18:42 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Ik had een vergelijkbaar probleem bij een reparatie van t-mobile. (dynafix)
Weer retour gegaan en dan wel netjes gerepareerd. Meer kunnen ze niet voor je doen. Gewoon pech!

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• eymey
Tsja, ik ga daar dus niet mee akkoord. Toestel gaat zsm retour maar wel onder luid protest.

Ik vind het gewoon belachelijk dat ze je afschepen met "och stuur maar weer retour. Dan kijken we er wel weer naar". Zeker een bedrijf als Coolblue, dat in al hun reclame uitingen en in e-commerce vakbladen goede sier loopt te maken met slogans als "wij doen niet moeilijk", "alles voor uw glimlach" en "wij zorgen zo snel mogelijk en naar tevredenheid voor afhandeling van uw retour".

En in het 'vorige' retour ticket dan ook nog doodleuk vermerlden dat het toestel na reparatie is gecontroleerd en naar behoren werkt :')

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 25-12-2014 00:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 10:39

ctc

Kan iemand mij helpen met het volgende (nogal domme) probleem? Ik heb een Z1c overgenomen van iemand, en heb hem geroot en geprobeerd er een nieuwe rom op te zetten. Helaas is dit compleet fout gegaan, en het toestel doet nu helemaal niets meer. Ik krijg geen beeld, alleen een "trilsignaal" als ik het probeer aan te zetten. als ik hem aan mijn computer hang gaat soms ook nog een ledje branden, maar dat is het dan ook.....

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie in volgende forum

forum.xda-developers.com/sony-xperia-z1-compact/help/z1-compact-dead-t2822014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 10:39

ctc

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:02:
Zie in volgende forum

forum.xda-developers.com/sony-xperia-z1-compact/help/z1-compact-dead-t2822014
Wow, ik heb vreselijk gezweet, dacht dat ik hem volledig gebricked had! ik moet zeggen, ik had deze oplossing al eens voorbij zien komen. Maar had er geen vertrouwen in, hij werkt inmiddels weer mbv de volgende link:
http://xperiafirmware.com...y-xperia-z1-compact-d5503

telefoon heeft een week niks liggen doen(was er klaar mee) maar doet het nu als een zonnetje! M'n Amoi mag weer in de kast!

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 18:16
eymey schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:07:
Tsja, ik ga daar dus niet mee akkoord. Toestel gaat zsm retour maar wel onder luid protest.

Ik vind het gewoon belachelijk dat ze je afschepen met "och stuur maar weer retour. Dan kijken we er wel weer naar". Zeker een bedrijf als Coolblue, dat in al hun reclame uitingen en in e-commerce vakbladen goede sier loopt te maken met slogans als "wij doen niet moeilijk", "alles voor uw glimlach" en "wij zorgen zo snel mogelijk en naar tevredenheid voor afhandeling van uw retour".

En in het 'vorige' retour ticket dan ook nog doodleuk vermerlden dat het toestel na reparatie is gecontroleerd en naar behoren werkt :')
Wat had je dan verwacht? Dat ze je direct een nieuw exemplaar sturen? Tuurlijk gaat dat tijd kosten. Het zou pas vervelend zijn, als ze op voorhand zeggen, dikke pech. Het is wel vervelend, maar het kan gebeuren lijkt mij.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als zij na, na het toestel terug te ontvangen van Teleplan en alvorens het aan mij terug te sturen, het vertikken om te inspecteren of het toestel goed gerepareerd is, terwijl het beschadigde scherm en de beschadigde behuizing overduidelijk zijn en binnen een minuut opvallen, dan vind ik dat ik inderdaad best mag verwachten dat ze een nieuw exemplaar sturen. Of op z'n minst een leentoestel tijdens het -wederom- weken kwijt zijn.

Daar heb ik als consument gewoon recht op. Een garantiekwestie mag geen onredelijke overlast geven (lees: het gekochte product kan niet gebruikt worden).

Vooral als in het retourticket van de originele reparatie wordt geclaimd dat het toestel uitgebreid is gecontroleerd :')

Dat het tegenwoordig met mobiele telefoons maar als normaal gezien wordt dat er wat wordt aangerommeld betekent nog niet dat dat ook normaal is.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 29-12-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 08:54
Nou, ik heb met oud en nieuw geprobeerd om nog wat filmpjes te maken van het vuurwerk, maar het lijkt echt helemaal nergens op. Je krijgt alleen maar zo'n uitgerekte lichtflits te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Haha heel herkenbaar... Hier wilde het ook al niet.
Hij begint nog heel redelijk maar daarna wordt het drama.
Toevallig staat het filmpje online....

http://youtu.be/vDmU6F0a4y0

Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn scherm van de Z1 compact is ineens gebarsten, is 2 weken geleden wel een keer gevallen maar nu pas zit er een licht barstje in. Touch screen werkt niet meer volledig.
Heb de telefoon aangeschaft via marktplaats en heb er geen bon bij.

Waar kun je goedkoop een scherm vinden voor reparatie? Of waar kan mijn scherm zo goedkoop mogelijk vervangen worden?

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Trouwens nog even een update wat betreft de defect van geparatie terug gekomen witte Xperia Z1 compact van m'n vriendin (tot nu toe nog geen tijd gehad om te posten):

Vorige week maandag heeft Coolblue het toestel opnieuw retour ontvangen. En op oudjaarsdag ontvingen wij een geheel nieuw exemplaar. Uiteindelijk heeft het dus nog een weekje langer geduurd dan het terug ontvangen van de originele reparatie, maar alles doet het nu iig weer OK.

Nieuwe exmplaar komt wel uit dezelfde productieweek maar gelukkig hier wel een goed werkend laadsysteem :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 16:34
Mijn vriendin heeft ook een Z1 compact gekocht bij Typhone. Nu zit er helaas 1 dode pixel in bij aanschaf.

Mijn vriendin interreseert het niks, maar ik ben het er eigenlijk niet zo mee eens..

Verder mooi ding zo'n Z1 compact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
bartus1989 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:42:
Mijn vriendin heeft ook een Z1 compact gekocht bij Typhone. Nu zit er helaas 1 dode pixel in bij aanschaf.

Mijn vriendin interreseert het niks, maar ik ben het er eigenlijk niet zo mee eens..

Verder mooi ding zo'n Z1 compact!
Ik ben bang dat een enkele dode pixel nog niet als defect geldt. Al in de garantievoorwaarden gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
Terug sturen,defect bij aflevering hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik heb via ebay voor nog geen 2 euro een magnetische laadkabel voor de Z1C gekocht, maar dat ding werkt voor geen meter. Hij laadt het toestel wel, maar of hij wel of geen contact maakt luistert heel nauw en hij laat snel los.

Werkt de originele kabel wel goed, of ook niet geweldig? Het klepje openen om op te laden is soms onhandig..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Pixel hoeft ze echt geen andere voor echter..

Komt een van jullie onderstaande bekend voor?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/wsw6j4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10hratk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2r38jk4.jpg

Het lijkt haast wel of het hele ding scheef is.. (die spleet tussen de zij en achterkant).

EDIT; fijn cameraatje toch die Z2.

[ Voor 11% gewijzigd door bartus1989 op 09-01-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Bartus: Dit soort plaatjes heb ik wel vaker voorbij zien komen. Alleen niet bij splinternieuwe exemplaren.

Wat mij betreft reden om direct terug te sturen en een ander exemplaar te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
De Sony wordt teruggestuurd en waarschijnlijk krijgen we een nieuwe onder het mum van DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Algurgazan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:29:
Ik heb via ebay voor nog geen 2 euro een magnetische laadkabel voor de Z1C gekocht, maar dat ding werkt voor geen meter. Hij laadt het toestel wel, maar of hij wel of geen contact maakt luistert heel nauw en hij laat snel los.

Werkt de originele kabel wel goed, of ook niet geweldig? Het klepje openen om op te laden is soms onhandig..
Over de originele kabel heb ik helaas geen info, wel heb ik 3x een goedkope kabel getest (heb de eerste keer bij de verkoper gemeld dat het niet werkte en kreeg toen meteen een nieuwe) en 3x hetzelfde resultaat als jij.

Maakt verschrikkelijk moeilijk contact en als hij contant maakt dan houdt hij het slechts zelden vast. Ik ben intussen gewend aan het openen van het klepje, ondanks dat ik er niet zo blij mee ben. Mocht het met een originele kabel wel goed werken dan zal ik daar zeker over na gaan denken.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:35

WCA

Bah, mijn headphone jack detecteert nu totaal niet meer of er een koptelefoon in zit, ik wou zo graag voorkomen dat ik m naar t-mobile moest terugsturen...

Nouja, hopen maar dat het goed gaat...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-10 12:29
Sinds een paar dagen gaat de batterij van de Z1 compact amper nog een dag mee, daarvoor deed ik er met gemak 2 dagen mee. Normaal red ik met 50% een dag en nu is die naar een paar uur gebruik al bijna leeg (dan app ik af en toe even en misschien 10 minuutjes clash of clans gespeeld)

Iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Redmonkey92 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:44:
Sinds een paar dagen gaat de batterij van de Z1 compact amper nog een dag mee, daarvoor deed ik er met gemak 2 dagen mee. Normaal red ik met 50% een dag en nu is die naar een paar uur gebruik al bijna leeg (dan app ik af en toe even en misschien 10 minuutjes clash of clans gespeeld)

Iemand dit ook?
Onlangs apps geinstalleerd? Check in ieder geval het "power usage" menu even. Zend dan even een screenshotje, kunnen we zien wat er aan de hand is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 20:38
Redmonkey92 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:44:

Iemand dit ook?
Wat zeggen je statistieken? Welk app of achtergronservice trok het meest batterij (na je schermweergave eventueel?)

Bij mijn toestel eventjes last gehad van batterydrain van "Media" (achtergrond service die je volumes scant op media bestanden). Maar dat was maar 1x per week en even opstarten was ok. Maar kon ik nog steeds een hele dag mee doen.

Ondertussen helemaal opgelost met een heel handige module van Xposed Framework (root= nodig) die de betreffende service automatisch laat afsluiten na een scan. Op die manier gaat m'n toestel nu àltijd in deep sleep. Module heet Xposed Media Scanner Optimizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Mlazurro schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 03:50:
[...]
Wat zeggen je statistieken? Welk app of achtergronservice trok het meest batterij (na je schermweergave eventueel?)

Bij mijn toestel eventjes last gehad van batterydrain van "Media" (achtergrond service die je volumes scant op media bestanden). Maar dat was maar 1x per week en even opstarten was ok. Maar kon ik nog steeds een hele dag mee doen.

Ondertussen helemaal opgelost met een heel handige module van Xposed Framework (root= nodig) die de betreffende service automatisch laat afsluiten na een scan. Op die manier gaat m'n toestel nu àltijd in deep sleep. Module heet Xposed Media Scanner Optimizer.
Kan even geen screens uploaden maar apps die de batterij leegtrekken zijn:
  • Scherm 20%
  • Transparant weather clock 16%
  • Android systeem 12%
  • Bike race 7% (die dag even gespeeld)
  • Android besturingssysteem 6%
  • Mobiel standby 6%
  • Smart connect 5%
  • Google services 4%
  • Telefoon inactief 4%
  • Whatsapp 3%
Enige apps die ik laatst gedownload heb is Runtastic, Brabant OV en benzine-Jip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:20
Transparant weather clock 16% ?
Gaat het hier om gewoon een widget? Zo ja, dan is het energieverbruik te hoog. Soms gebruiken dit soort widgets ook je locatiegegevens.
Check eens in het menu onder Locatie welke apps een hoog gps gebruik hebben. Het zou wel eens kunnen dat deze widget daar bij staat.

Heb je toevallig root? In dat geval kun je betterbatterystats installeren om grondige analyse te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
avec_style schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:43:
Transparant weather clock 16% ?
Gaat het hier om gewoon een widget? Zo ja, dan is het energieverbruik te hoog. Soms gebruiken dit soort widgets ook je locatiegegevens.
Check eens in het menu onder Locatie welke apps een hoog gps gebruik hebben. Het zou wel eens kunnen dat deze widget daar bij staat.

Heb je toevallig root? In dat geval kun je betterbatterystats installeren om grondige analyse te doen.
Ja widget maar die app heb ik er al opstaan sinds het begin, en heb mijn locatie uitstaan.
Bij locatie staat:

Recente locatieverzoeken:
Transparant weather clock: laag accugebruik

Nee heb geen root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ik stel toch voor om deze widget tijdelijk uit te zetten en te kijken of er dan iets verandert.
Daarnaast kan het geen kwaad om de sd kaart er tijdelijk uit te halen. Soms blijft het mediascan proces hangen bij sd kaarten die corrupt zijn.

Zonder root is het verder lastig om te analyseren waar het precies vandaan komt.
Misschien dat iemand anders nog een goed app kent hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Oke dan ga ik dat eens proberen, bedankt voor je hulp.

Ja rooten kan wel maar dan zit je met de garantie toch? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ondertussen mijn Z1c opgestuurd (Headphone jack kapot, klepje sluit niet meer goed, flash bleed probleem). Volgens T-Mobile is het toestel opgestuurd naar Sony. Ik denk dat ik er blij mee mag zijn dat ie niet door Dynafix gerepareerd wordt!

[ Voor 13% gewijzigd door WCA op 15-01-2015 12:42 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou, Teleplan is ook niet alles hoor (getuige mijn ervaring met de Z1c van m'n vriendin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

eymey schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:39:
Nou, Teleplan is ook niet alles hoor (getuige mijn ervaring met de Z1c van m'n vriendin).
T-Mobile heeft aangegeven mijn toestel naar Sony gestuurd te hebben. Teleplan is nog altijd beter dan Dynafix trouwens.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Met "Sony" bedoelen ze waarschijnlijk Teleplan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redmonkey92 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:34:
[...]

Kan even geen screens uploaden maar apps die de batterij leegtrekken zijn:
  • Scherm 20%
  • Transparant weather clock 16%
  • Android systeem 12%
  • Bike race 7% (die dag even gespeeld)
  • Android besturingssysteem 6%
  • Mobiel standby 6%
  • Smart connect 5%
  • Google services 4%
  • Telefoon inactief 4%
  • Whatsapp 3%
Enige apps die ik laatst gedownload heb is Runtastic, Brabant OV en benzine-Jip
Probeer eens om te downgraden naar firmware .108. Ik heb .157 een paar maanden gebruikt, maar kon nog net de dag aantikken bij gelijk gebruik. Sinds anderhalve week op .108 haal ik weer met gemak de anderhalve dag.

Better Battery Stats liet geen problemen zien met wakelocks. Geen idee waar het dan wel aan lag, maar er zijn veel meer mensen met batterijproblemen onder .157.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

eymey schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:00:
Met "Sony" bedoelen ze waarschijnlijk Teleplan .
Tsja, ik heb gevraagd of de telefoon dan naar Teleplan gestuurd wordt, zij bevestigden nadrukkelijk dat dat niet het geval is, en dat het toestel bij de fabrikant ligt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 21:24
Ik heb gisteren geüpdatet naar de .157 firmware en ik heb eigenlijk geen klachten/problemen. De accuduur is meer dan prima. Ik heb nu 4 uur dat het scherm aanstaat en ik heb nog 20% over. En dan heb ik hem vandaag flink gebruikt.

Hij is ook geroot om de 4k en 120fps mod erop te zetten, en ook dat werkt als een zonnetje. Ik ben happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
hoe heb je hem geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Toen het net uit was heb ik gebruik gemaakt van Towelroot. En blijkbaar is de roottoegang behouden met de update. Maar mijn geval was ingewikkeld omdat ik het flashen had verpest, dus het kan normaal gesproken ook anders zijn.

En dan nu waar ik oorspronkelijk voor kwam: ik heb net de Xposed module voor 20.7MP Superior Auto geïnstalleerd, naast de 4k & 120fps mod. Ik was bang dat dit weer voor problemen zou gaan zorgen maar dat is gelukkig niet gebeurd. Dus nu is de hoogste resolutie voor zowel handmatig als automatisch 5248 * 3936 pixels. En dan nog filmen in 4k kwaliteit en met 120 frames per seconde (met fullHD kwaliteit neem ik aan). Ik blijf het een prachtig apparaat vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-10 08:52
Sherlock schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:48:
[...]

Over de originele kabel heb ik helaas geen info, wel heb ik 3x een goedkope kabel getest (heb de eerste keer bij de verkoper gemeld dat het niet werkte en kreeg toen meteen een nieuwe) en 3x hetzelfde resultaat als jij.

Maakt verschrikkelijk moeilijk contact en als hij contant maakt dan houdt hij het slechts zelden vast. Ik ben intussen gewend aan het openen van het klepje, ondanks dat ik er niet zo blij mee ben. Mocht het met een originele kabel wel goed werken dan zal ik daar zeker over na gaan denken.
Iets meer geld uitgeven en voor 20 eu de magnetic x202 oid aanschaffen en er gaat een wereld voor je open. Had ook zo'n goedkoop ding en dat werkt idd voor geen meter, deze werkt perfect, je hoeft hem maar in de buurt te houden en trekt zichzelf vast. Laadt bovendien ook stukken sneller dan die goedkope kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-10 15:08
Laatst m'n Z1c op de ijsbaan laten vallen, zat er een klein scheurtje in de digitizer / scherm. Touch volledig weg, na 3 dagen met m'n bluetooth muis heb ik hem bij een gsm boer (amsterdam) laten repareren. Ben je 129 euro verder (auch), maar dan heb je wel binnen 30min weer een werkende telefoon, is me zeker de paar tientjes extra waard.

Schiet me nu te binnen: behalve de dikte van de telefoon is de behuizing van de Z1C even groot als de Z3C. Was het niet mogelijk geweest om een digitizer + lcd scherm van de Z3C op een Z1C te zetten? Ook een scherm op 1280x720 alleen 4,6 inch!... Zou graag de haalbaarheid onderzoeken, want anders bestel ik er eentje uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
PROximity schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:05:

Schiet me nu te binnen: behalve de dikte van de telefoon is de behuizing van de Z1C even groot als de Z3C. Was het niet mogelijk geweest om een digitizer + lcd scherm van de Z3C op een Z1C te zetten? Ook een scherm op 1280x720 alleen 4,6 inch!... Zou graag de haalbaarheid onderzoeken, want anders bestel ik er eentje uit China.
Ik denk dat de kans zeer groot is dat dat niet gaat lukken met de aansluitingen en de beschikbare ruimte binnenin. En volgens mij waren de afmetingen ook niet exact hetzelfde, al scheelde het maar een paar millimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
PROximity schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:05:Schiet me nu te binnen: behalve de dikte van de telefoon is de behuizing van de Z1C even groot als de Z3C. Was het niet mogelijk geweest om een digitizer + lcd scherm van de Z3C op een Z1C te zetten? Ook een scherm op 1280x720 alleen 4,6 inch!... Zou graag de haalbaarheid onderzoeken, want anders bestel ik er eentje uit China.
Succes met het porten van de drivers voor scherm en digitizer naar je Z1 compact ROM ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HallonRubus op 26-01-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
PROximity schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:05:
Balen dat hij defect is geraakt.
Balen dat je eigenlijk 50 euro teveel hebt betaald om hem te laten maken op een wijze dat je telefoon niet meer waterdicht is.

Doordat de bezels dunner zjin bij de Z3c, is het niet mogelijk om dat scherm in de Z1c te plaatsen. Je zou dan wat van het scherm af moeten snijden waardoor je alsnog 4,3" overhoud.
Verder vermoed ik hetzelfde als bovenstaande gebruikers. Wellicht zou het scherm niet kunnen werken.

p.s. ik denk dat de ijsbaan de druppel is geweest ;)
PROximity in 'nieuws: Klanten klagen over gebarsten schermen Sony Xperia Z3-smartphones'

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 26-01-2015 19:39 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:50
Op XDA zijn er enkele lollipop Roms te vinden, de meesten (allemaal?) op basis van CM12.
Heeft iemand hier zich toevallig al aan gewaagd? Ben benieuwd naar de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik wacht op de firmware van Sony of totdat Xposed op ART werkt. Anders zie ik er weinig voordelen in.

Het schijnt trouwens dat Android L komende maand uitkomt voor de Z1C. Ben benieuwd!

[ Voor 30% gewijzigd door O88088 op 31-01-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Omdat de zoekfunctie niet lijkt te werken, toch maar even zo vragen. Mijn scherm is opeens gebarsten, terwijl hij in mijn broek zat en ik nergens tegenaan ben gelopen. Ik zat voornamelijk te werken achter mijn bureau.

Nu kon ik niet echt vinden of er gelijke ervaringen zijn door het niet werken van de zoekfunctie. Als ik wat google lijkt het erop dat er geen spontane barsten voorkomen. Ik ga hem via Coolblue naar Sony sturen, maar ik ben er bang voor dat ze moeilijk doen over de garantie. Iemand hier ervaring mee?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52
Ik heb hetzelfde gehad.
Broekzak, nergens tegenaan gestoten.
Bij mij was het binnenste glas gebroken, niet het buitenste.
Waardoor de touch het niet deed voor het bovenste kwart van het scherm.

Werd onder garantie verholpen door Sony.

[ Voor 8% gewijzigd door TH0R op 03-02-2015 12:48 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
En ook mijn Z1C brak spontaan. Bijna niet te zien, dus geen ster.

Teruggestuurd naar MidiMedia die hem weer naar Ricom Repairs in Schiedam doorstuurde.
Die deden er een maand over, maar heb 'm onder garantie gerepareerd terug gekregen.

Klachtomschrijving klant:
Klachtcode omschrijving: Display beschadigd
spontaan gebarsten

Voorwaarden:
De reparatie is onder garantie uitgevoerd

Gestelde diagnose van het defect:
Behuizing defect / Verkleurd

Reparatie omschrijving:
Display Panel Repair (Depot)
Software Update uitgevoerd

Vervangen onderdelen:
1x ADHESIVE WP DISPLAY
1x PANEL SPEAKER WHITE
1x DISPLAY 4.27 INCH

Kosten:
€ 0,00 (incl. BTW)

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Bedankt voor de reacties, fijn om te weten dat er iig meer gevallen zijn. Nu hopen dat het bij mij ook onder de garantie valt, anders gaat het een duur geintje worden...

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo allemaal,

Heeft iemand al het probleem dat het scherm licht blijft geven ondanks dat het scherm uitstaat? Dit is alleen te zien in het donker.

Ik heb de telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart en de laatste firmware versie staat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 23:20
Ik heb sinds kort een vrij aparte bug in mij z1 compact, de backlight gaat niet meer uit.
Het ding is dat je dit alleen ziet in het donker als je onder een bepaalde hoek naar het scherm kijkt.

Wat het gevolg is dat je batterij een stuk sneller leeg loopt en omdat het bijna niet te zien is moet je eerst een donkere plek opzoeken om te zien of het gebeurd. Zodra je je telefoon uitzet met er een gloed te zien zijn over het scherm, normaal is die helemaal zwart.

Je kan het probleem verhelpen door de telefoon opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 17-10 12:17
Ik heb alleen dat de tilt-sensor er soms spontaan mee ophoudt. Webpagina's blijven dan in portretstand staan wanneer je het display horizontaal houdt. Een reset verhelpt het, maar lastig is het wel.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Nog even een update over mijn spontaan gebarsten scherm. 4 februari opgestuurd naar Coolblue en vandaag teruggekregen. Er zat bij het pakketje geen a4'tje met info wat er gemaakt is, maar het scherm is weer heel.

Op de Coolblue site staat dit:
Gerepareerd:
Er zijn diverse onderdelen van uw toestel vervangen.
Het toestel is daarna getest en werkt weer naar behoren.

Verder geen rekening gezien, dus netjes onder garantie gemaakt en keurig afgehandeld door Coolblue.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Heb een vraag, Ik wilde mijn bijgeleverde koptelefoon (Sony mdr10R/c) proberen en hij doet niks behalve door de speaker spelen.

Mijn andere in-ear koptelefoon (Creative nogwat) werken wel en de sony werkt ook op mijn computer.

Staat er ergens een instelling verkeerd oid?
Heb al gezocht, maar kan niks vinden in de telefoon zelf of vergelijkbare problemen in google.

Heb wel de laatste xxxxx.157 nog niet gedraaid. Verder is alles in orde en up-to-date.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Koos2009 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:27:
Heb een vraag, Ik wilde mijn bijgeleverde koptelefoon (Sony mdr10R/c) proberen en hij doet niks behalve door de speaker spelen.

Mijn andere in-ear koptelefoon (Creative nogwat) werken wel en de sony werkt ook op mijn computer.

Staat er ergens een instelling verkeerd oid?
Heb al gezocht, maar kan niks vinden in de telefoon zelf of vergelijkbare problemen in google.

Heb wel de laatste xxxxx.157 nog niet gedraaid. Verder is alles in orde en up-to-date.
Doet ie het bij alletwee de kabels?

Heb btw een splinternieuwe (er is iig niet aan af te zien dat het een refurb is) Z1 compact gekregen na drie keer opsturen bij T-Mobile, dus ik ben weer helemaal blij :D

[ Voor 12% gewijzigd door WCA op 20-02-2015 15:43 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Al een tijdje een probleem met mijn Xperia Z1C dat ik vaak de telefoon moet rebooten om weer audio over mijn headset te krijgen.

Mijn headset is ingeplugged, knop o pde headset werkt dan niet en als ik in de walkman app zelf muziek aanzet gaat het over de speaker zelf heen. Na een reboot doet deze het weer prima. Vraag me nou af of het een bug betreft of gewoon een kapot iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Heb nu net gereboot en het werkt wel bij de creative, ook met de sony icm knopjesloos snoer. heb daarvoor beiden gebreuikt waar het niet wekte.

Vreemd.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Heb trouwens gister een nieuwe Z1c van tmobile gekregen, omdat mijn headphonejack kapot was, zit de koptelefoon redelijk losjes in zijn aansluiting? Dat was bij mij wel het geval namelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Bij mij moet ik mijn headset er wel echt uit trekken. Zit niet super stroef. Maar niet zodanig los dat deze er gewoon uitfloept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Hmm, apart. Ik had het zelfde probleem, maar mijn koptelefoon ging bij het minstel of geringste er uit. Op een gegeven moment werkte de hele detectie niet meer, en moest ik de telefoon opnieuw opstarten (met de koptelefoon erin) om geluid te krijgen. Later deed ie het helemaal niet meer, en heb ik bij elkaar drie keer opgestuurd, waarbij het defect niet gerepareerd kon worden. Na die derde keer een nieuwe gehad, erg vreemd allemaal.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Het was dus niet een software matig probleem? Stelt me niet gerust. Heb 'm net terug voor een touchscreen probleem.

Na een update weigerde de touchscreen normaal te functioneren. Kon alleen in het midden van het scherm de touchscreen nog gebruiken. Daarbuiten weigerde deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bij mij leek het een hardwareprobleem te zijn ja. Ik weet nog steeds niet hoe en wat, want duidelijk over wat ze repareren aan het toestel heb je bij t-mobile niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Maar bij jou viel de headset er dan ook gewoon soort van uit?

Want dat is bij mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Sn0wblind schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:56:
Maar bij jou viel de headset er dan ook gewoon soort van uit?

Want dat is bij mij niet het geval.
Hij viel er niet uit, maar hij ging wel verdomd makkelijk los. Als de telefoon op de tafel lag, en je gaf een zacht rukje aan de kabel, plopte hij eruit. Hij zat wel in een leren hoesje.

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 20-02-2015 16:57 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ok, dat is bij mij nog niet het geval. Heb even die Smart Key software geinstalleerd. eens kijken of dat wat uitmaakt. Daarnaast zie ik nu een icoontje wanneer de ehadset er in zit. Als dit niet meer het geval lijkt te zijn volgens het icoontje terwijl de headset er wel in zit gaat die terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Smart key heb ik eraf gehaald, niks dan bugs.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10 13:17
GreNade schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:50:
Bij mij leek het een hardwareprobleem te zijn ja. Ik weet nog steeds niet hoe en wat, want duidelijk over wat ze repareren aan het toestel heb je bij t-mobile niet.
Sonytoestellen worden (in NL) gerepareerd door Teleplan. Op hun site (www.e-repair.nl) kun je mbv IMEI terugvinden wat ze aan je toestel hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

fnoff schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:16:
[...]

Sonytoestellen worden (in NL) gerepareerd door Teleplan. Op hun site (www.e-repair.nl) kun je mbv IMEI terugvinden wat ze aan je toestel hebben gedaan.
Dank je voor je reactie, op e-Repair zou inderdaad moeten staan wat er mee gebeurd Is, maar dit wordt totaal verkeerd ingevuld...

Eerste keer :
Diagnose: achterkant verkleurd
Werkzaamheden: achterkant vervangen

Tweede keer :
Diagnose, audio probleem headset
Werkzaamheden software update

Derde keer
Diagnose probleem met usb kabel
Werkzaamheden toestel geswapt...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Mijn Z1C lijkt moet meer op te laden.
En ik lees dat er ontzettend veel problemen zijn met z1c's die niet meer willen opladen maar ik lees nergens oplossingen.
Hij laad niet als hij aan of uit staat. Als ik hem aan zet brand er 2 seconden een rood lampje tot het Xperia logo in beeld komt.

Weet iemand hier iets meer van deze problemen af?

HIj laad niet via een honkietonkie usb iphone lader en niet via usb aan de pc.
Ik zit op mn werk en heb geen beschikking over een andere lader

Uuhm meteen een snelle edit: M'n collega had toevallig een of andere vage lader op z'n bureau met 2 usb uitgangen 1 voor Ipad/Iphone en 1 voor Galaxy Tab S staat er op.

Gelukkig zie ik dat hij via de Iphone poort er laad.

[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-02-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

kaasaanfiets schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:44:
Mijn Z1C lijkt moet meer op te laden.
En ik lees dat er ontzettend veel problemen zijn met z1c's die niet meer willen opladen maar ik lees nergens oplossingen.
Hij laad niet als hij aan of uit staat. Als ik hem aan zet brand er 2 seconden een rood lampje tot het Xperia logo in beeld komt.

Weet iemand hier iets meer van deze problemen af?

HIj laad niet via een honkietonkie usb iphone lader en niet via usb aan de pc.
Ik zit op mn werk en heb geen beschikking over een andere lader

Uuhm meteen een snelle edit: M'n collega had toevallig een of andere vage lader op z'n bureau met 2 usb uitgangen 1 voor Ipad/Iphone en 1 voor Galaxy Tab S staat er op.

Gelukkig zie ik dat hij via de Iphone poort er laad.
Bij Sony telefoons is mijn ervaring dat simpelweg 5v op de powerkabeltjes niet genoeg is om op te laden. Net als bij apple werken alleen bepaalde laders, die oa het amperage "afspreken" met de telefoon. Je oplader ondersteunt dus waarschijnlijk dat "protocol" (soms 2v op de middelste twee lijnen, soms digitaal, soms weerstand tussen twee aders) niet.

Ik ging ooit ingress spelen met een stel vrienden, en een van hen had een oplader gemaakt voor 5 telefoons, die op de aanstekeraansluiting werkte. Het ding zette simpelweg 5v op de buitenste twee lijnen, en daar neemt de xperia schijnbaar geen genoegen mee.

Hoop dat je er wat aan hebt, probeer eens een pc om mee op te laden, of de officiele lader.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-10 17:53
Sinds kort ben ook ik eigenaar van een Z1 compact, nu overstap van mijn Xperia S.
Nu heb ik de impressie dat vooral de achterkant behoorlijk gevoelig is voor krassen en daar heb ik niet zo veel zin in. Voor mijn xperia S had ik altijd een bumper case en die heeft toch wel een of twee klappen mogen opvangen in zijn levensduur. Voor deze mooie nieuwe telefoon lijkt het me dus ook handig om iets vergelijkbaars te hebben.

Nu heb ik al een beetje zitten rondkijken wat er is, ik zie cases die alleen de zijnkanten bedekken, volledige cases (zowel hard als zacht), back en front protectors. Zelf denk ik dat de voorkant niet zo snel zal krassen, aangezien hier volgens mij wel krasvrij 'glas' in zit. de achterkant heeft dat niet voor zover ik weet. Het liefst zou ik eigenlijk een case hebben waar je de telefoon goed in ziet, aangezien ik hem mooi vind. Een transparante dus, ik weet dan alleen niet of het een zachte of harde zou moeten zijn voor de bescherming. Wellicht kan ik bumper vinden die alleen de zijkant bedekt en een protector op de achterkant.

Nu hoop ik dat er hier nog mensen zijn die ervaring hebben met cases en me kunnen helpen met het vinden van een goede bescherming voor mijn nieuwe telefoon. Oh en heeft iemand misschien ook een idee voor een goede (niet al te dure) magnetische oplaad kabel? Dan kan ik dat usb klepje sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

S4RS schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:27:
Sinds kort ben ook ik eigenaar van een Z1 compact, nu overstap van mijn Xperia S.
Nu heb ik de impressie dat vooral de achterkant behoorlijk gevoelig is voor krassen en daar heb ik niet zo veel zin in. Voor mijn xperia S had ik altijd een bumper case en die heeft toch wel een of twee klappen mogen opvangen in zijn levensduur. Voor deze mooie nieuwe telefoon lijkt het me dus ook handig om iets vergelijkbaars te hebben.

Nu heb ik al een beetje zitten rondkijken wat er is, ik zie cases die alleen de zijnkanten bedekken, volledige cases (zowel hard als zacht), back en front protectors. Zelf denk ik dat de voorkant niet zo snel zal krassen, aangezien hier volgens mij wel krasvrij 'glas' in zit. de achterkant heeft dat niet voor zover ik weet. Het liefst zou ik eigenlijk een case hebben waar je de telefoon goed in ziet, aangezien ik hem mooi vind. Een transparante dus, ik weet dan alleen niet of het een zachte of harde zou moeten zijn voor de bescherming. Wellicht kan ik bumper vinden die alleen de zijkant bedekt en een protector op de achterkant.

Nu hoop ik dat er hier nog mensen zijn die ervaring hebben met cases en me kunnen helpen met het vinden van een goede bescherming voor mijn nieuwe telefoon. Oh en heeft iemand misschien ook een idee voor een goede (niet al te dure) magnetische oplaad kabel? Dan kan ik dat usb klepje sparen
Zowel de voor als de achterkant van deze telefoon krast verdomd snel, ik raad je aan om een glazen screen- en backprotector aan te schaffen.

Achterkant is van zacht plastic, en op de voorkant zit een plastic laag die erg snel krast.

Zelf heb ik een flipcase van DX.com , en een screenprotector, ook van DX.com

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
S4RS schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:27:
eBay is erg handig voor dit soort dingetjes. Cases zijn te koop voor een paar euro, net als zo'n kabeltje. Ik heb pas zo'n hoesje besteld dus als ik hem heb zal ik wel even melden hoe het bevalt. Nu heb ik zo'n ding, maar dat is niet wat jij zoekt.

Kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 13:47
Heel toevallig krijg ik deze net tweemaal binnen. Ik had al een magnetisch kabeltje, maar deze magneet is veel sterker. Of ie beetje snel oplaadt hiermee, heb ik nog niet goed kunnen testen, maar volgens mij is ook dat prima.

Hoesje gebruik ik zelf niet. Heb wel een carbon-look sticker op de krasgevoelige achterkant en een Ultimate Shield op de voorzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-10 17:53
Bedankt voor de snelle reacties! Ik zal zeker ook eens naar zo;n cases kijken als bij jou, ronald8, de kabel van pim, ziet er goed uit. waarop baseer je dat hij sterker is?, nvm

Ik zit overigens al veel op ebay te kijken, maar de keuze is gigantisch en de kwaliteit is altijd nog maar de vraag. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar jullie evaringen,

[ Voor 35% gewijzigd door S4RS op 25-02-2015 12:57 . Reden: 2e alinea ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Pilome243 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:35:
Heel toevallig krijg ik deze net tweemaal binnen. Ik had al een magnetisch kabeltje, maar deze magneet is veel sterker. Of ie beetje snel oplaadt hiermee, heb ik nog niet goed kunnen testen, maar volgens mij is ook dat prima.

Hoesje gebruik ik zelf niet. Heb wel een carbon-look sticker op de krasgevoelige achterkant en een Ultimate Shield op de voorzijde.
Heb net een Ultimate Shield Tempered Glass protector besteld! Ben benieuwd

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Ik ben er zeer tevreden over. Als je het niet weer, zie of voel je 'm niet zitten. Makkelijk aan te brengen en vrij van luchtbellen. Snel geleverd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Pilome243 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:04:
Ik ben er zeer tevreden over. Als je het niet weer, zie of voel je 'm niet zitten. Makkelijk aan te brengen en vrij van luchtbellen. Snel geleverd ook.
Uurtje na bestellen op de post gedaan, inderdaad razendsnel...

Heb je die van glas of die van plastic? en heb je eerst ingebouwde screenprotector eraf gehaald, of m daar bovenop geplakt? Zit er een plaklaag op, of zuigt ie zich vacuum zeg maar?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Ik heb die van glas. Plastic haal ik wel van eBay ;)
Die screenprotector waar het sony-logo opzit, heb ik laten zitten. Durf niet te zeggen of er plaklaag opzit, je kunt beter van de onderkant afblijven, anders krijg je wellicht vingervlekken die je er lastig afkrijgt. Maar hij zuigt zich inderdaad vanzelf vacuüm.
Meen dat Ultimate Shield een video op de website heeft hoe de protector stap voor stap aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Tempered glass is trouwens echt fijn. Ik had wat krassen op die plastic laag op het scherm en nu met het glas erop komen er geen krassen meer. Die plastic screenprotector is er ook makkelijk af te halen zonder lijmresten (maar het verpest waarschijnlijk wel je garantie!) en zonder het Sony logo heb je een mooie gladde glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ronald8 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:43:
Tempered glass is trouwens echt fijn. Ik had wat krassen op die plastic laag op het scherm en nu met het glas erop komen er geen krassen meer. Die plastic screenprotector is er ook makkelijk af te halen zonder lijmresten (maar het verpest waarschijnlijk wel je garantie!) en zonder het Sony logo heb je een mooie gladde glasplaat.
Garantie heb ik gevraagd aan de NL Webcare van Xperia , maar ze reageren nog niet. In de UK en US vervalt je garantie namelijk niet bij het verwijderen.

Linkje:
https://twitter.com/GreNadeNL/status/568755324594876416

[ Voor 6% gewijzigd door WCA op 25-02-2015 15:51 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Nou, Sony heeft de 'deadline' voor Lollipop voor de Z3 inmiddels gemist. Maar het lijkt er wel op dat Lollipop ook voor ons steeds dichterbij komt. Zie: http://www.xperiablog.net...ccording-to-vodafone-aus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
euhm....sony zei toch Q1? Deze loopt pas het einde van deze maand af. Dus ze kunnen het nog halen als ze een beetje opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
avec_style schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:25:
euhm....sony zei toch Q1? Deze loopt pas het einde van deze maand af. Dus ze kunnen het nog halen als ze een beetje opschieten.
Beetje late reactie, maar op de CES maakte Sony bekend volgende maand (februari) voor de Z3 Lollipop uit te brengen. Dat hebben ze dus niet gehaald. Merk wel dat steeds meer Sony-apps een material design-logo krijgen. Kan vast niet heel lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Volgende week begint de uitrol. Wanneer de Z1c aan de beurt is, blijft onduidelijk.

http://www.xperiablog.net...brief-changelog-detailed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijdje heb ik met mijn z1c dat continu mijn location aan blijft staan, zelfs al heb ik helemaal geen apps meer in de achtergrond draaien. Iemand enig idee waardoor dit komt en wat ik misschien kan doen? Accu gaat zo extreem snel leeg steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23

elsinga

=8-)

Ik heb het omgekeerde: apps vragen wel om de locatie maar kennelijk krijgen ze die niet want ze zeggen dat ze de locatie niet kennen. Vraag is te zien in de config en Maps ziet netjes de locatie.

Iemand een idee?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 17-10 12:17
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:04:
Sinds een tijdje heb ik met mijn z1c dat continu mijn location aan blijft staan, zelfs al heb ik helemaal geen apps meer in de achtergrond draaien. Iemand enig idee waardoor dit komt en wat ik misschien kan doen? Accu gaat zo extreem snel leeg steeds...
Reset naar fabrieksinstellingen lijkt me. Helpt dat niet, dan is het waarschijnlijk een hardware defect.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
nieuws: Sony start uitrol Lollipop-update Xperia Z3 en Z3 Compact

*O* *O* *O* *O* *O*

EDIT: Je haalt het niet direct uit de titel, maar in het artikel staat dat de update de komende 2 weken uitgerold wordt

[ Voor 23% gewijzigd door avec_style op 16-03-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Goed nieuws! Ik ben benieuwd. Voor de rest nog altijd dik tevreden met de Z1C :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nice! :).

Persoonlijk weet ik niet zeker of ik toegeef aan de benieuwdheid naar de nieuwe versie, of dat ik toch liever m'n huidige versie met Root, aantal Xposed mods, etc. houd. Want verder ben ik prima tevreden met hoe m'n Z1c op dit moment werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: Je haalt het niet direct uit de titel, maar in het artikel staat dat de update de komende 2 weken uitgerold wordt
Ik weet niet waar het getal 2 staat in het artikel. Volgens mij staat er 'komende' weken en dat kunnen er zo maar meer zijn dan 2 (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:20
Vandaag is de Z2 al aan de beurt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:24:
[...]

Ik weet niet waar het getal 2 staat in het artikel. Volgens mij staat er 'komende' weken en dat kunnen er zo maar meer zijn dan 2 (helaas)
Dit staat letterlijk in het artikel:
De overige Xperia Z-producten krijgen ook een upgrade naar Lollipop, beginnende ergens in de komende twee weken
eymey schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:49:
Nice! :).

Persoonlijk weet ik niet zeker of ik toegeef aan de benieuwdheid naar de nieuwe versie, of dat ik toch liever m'n huidige versie met Root, aantal Xposed mods, etc. houd. Want verder ben ik prima tevreden met hoe m'n Z1c op dit moment werkt.
Xposed is ook belangrijk voor mij. Ik weet wel dat er een tijd geleden al een beta versie verschenen is die werkt met lollipop. Geen idee of er al een stabiele versie beschikbaar is. Dat moet ik even uitzoeken wanneer de lollipop er is voor de Z1C.

Misschien dat ik de nieuwe ROM van XDA haal met Root en dan vervolgens wacht op Xposed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@avec_style je hebt volkomen gelijk. Ik las alleen de volgende regel:
De volgende apparaten kunnen in de komende weken een upgrade verwachten: Xperia Z, ZL, ZR, Tablet Z, Z1, Z1s, Z Ultra, Z1 Compact, Z2, Z2 Tablet, Z3, Z3v, Z3 Compact en Z3 Tablet Compact.
Hopen dat beide regels idd betekenen dat ergens binnen de komende 2 weken de update binnenkomt... sceptisch ben ik nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 18:26
Sinds een paar dagen valt het me op dat mijn batterijduur drastisch aan het afnemen is.
Eerst viel de z1compact uit bij ongeveer 30% batterij nog over.

Gisteren heb ik hem 2 uur gebruikt als navigatie; waarbij hij na deze tijd nog slechts 40% over had. Terwijl ik in het verleden de telefoon vaker voor deze langere ritten heb gebruikt waarbij ik dan nog veel meer over had (70% ofzo).

Vandaag met licht gebruik, 1,5 uur screen-on-time, nog slechts 20% over.

Ik heb in het service menu van sony gekeken (*#*#7378423#*#*) waarbij bij de "Battery Health Status: Good, no need to replace it." staat. En Actual Batt (uAh): 1336000, waarbij de telefoon ondertussen weer tot 58% is opgeladen. Dit lijkt mij aan de lage kant, aangezien de capaciteit van de batterij oorspronkelijk 2300 mAh is.

Zou ik dit onder garantie kunnen laten vervangen? De telefoon is meer dan een jaar oud ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
TwistedVision schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:21:
Sinds een paar dagen valt het me op dat mijn batterijduur drastisch aan het afnemen is.
Eerst viel de z1compact uit bij ongeveer 30% batterij nog over.

Gisteren heb ik hem 2 uur gebruikt als navigatie; waarbij hij na deze tijd nog slechts 40% over had. Terwijl ik in het verleden de telefoon vaker voor deze langere ritten heb gebruikt waarbij ik dan nog veel meer over had (70% ofzo).

Vandaag met licht gebruik, 1,5 uur screen-on-time, nog slechts 20% over.

Ik heb in het service menu van sony gekeken (*#*#7378423#*#*) waarbij bij de "Battery Health Status: Good, no need to replace it." staat. En Actual Batt (uAh): 1336000, waarbij de telefoon ondertussen weer tot 58% is opgeladen. Dit lijkt mij aan de lage kant, aangezien de capaciteit van de batterij oorspronkelijk 2300 mAh is.

Zou ik dit onder garantie kunnen laten vervangen? De telefoon is meer dan een jaar oud ondertussen.
Probeer eerst een factory reset (wel eerst een back-up van belangrijke dingen maken!). Misschien is het gewoon even software probleempje en dan zou je je telefoon voor niks een paar weken kwijt zijn. Dit is trouwens ook het eerste dat een reparateur zou doen.

Die 1336 mAh (die u moet een μ zijn, van micro) is 54% van 2300 mAh dus dat klopt wel ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
Ronald8 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:31:
[...]

Probeer eerst een factory reset (wel eerst een back-up van belangrijke dingen maken!). Misschien is het gewoon even software probleempje en dan zou je je telefoon voor niks een paar weken kwijt zijn. Dit is trouwens ook het eerste dat een reparateur zou doen.

Die 1336 mAh (die u moet een μ zijn, van micro) is 54% van 2300 mAh dus dat klopt wel ongeveer.
Ik ga zo eerst een factory reset doen.

Al denk ik toch dat m'n batterij rot is; hij staat nu op 1343 mAh, en 78%. Ik denk dat hij altijd hier de totale capaciteit aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
TwistedVision schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:07:
[...]

Ik ga zo eerst een factory reset doen.

Al denk ik toch dat m'n batterij rot is; hij staat nu op 1343 mAh, en 78%. Ik denk dat hij altijd hier de totale capaciteit aangeeft.
Die waarde is inderdaad een beetje apart. Bij mij is het 2394000 uAh bij 69% en hij is ruim een jaar oud/bijna een jaar in gebruik. Het lijkt me ook sterk dat Sony een accu met iets meer dan de helft van de gebruikelijke capaciteit nog OK zou noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
Ronald8 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:23:
[...]

Die waarde is inderdaad een beetje apart. Bij mij is het 2394000 uAh bij 69% en hij is ruim een jaar oud/bijna een jaar in gebruik. Het lijkt me ook sterk dat Sony een accu met iets meer dan de helft van de gebruikelijke capaciteit nog OK zou noemen.
Bedankt voor je reactie. Ik ga 'm morgen maar terug laten sturen dan.
Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen