Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hopen dat dit nieuwe toestel geen problemen oplevert...
Share and Enjoy!
Looks like owners of the Sony Xperia Z1, Z1 Compact and Z Ultra will be joining the Android Lollipop family shortly. New firmware with build number 14.5.A.0.242 has just been certified for all variants of the above handsets with the strong likelihood of this being Lollipop.
Sony said that other variants of the Xperia Z series would start to see the update in around two weeks. This was last week, so potentially we could see Lollipop rolling for the Xperia Z1 series and Z Ultra by the end of this month. We’ll keep you posted on further developments.
Bedankt voor het melden, hopelijk komt de update snel
die van mij (Xperia Z1) geeft 2670000 aan. Bij huidig oplaadpercentage van 27%. Toestel is van september 2013 maar het biel mij dus ook op dat mijn batterij erg snel leeg is.Bij mij is het 2394000 uAh bij 69% en hij is ruim een jaar oud/bijna een jaar in gebruik. Het lijkt me ook sterk dat Sony een accu met iets meer dan de helft van de gebruikelijke capaciteit nog OK zou noemen.
Tijdens het bellen gaat hij automatisch in en uit speaker stand en soms hoor ik degene aan de andere kant gewoon niet.
Heb hem netjes opgeladen en een paar keer gereset, maar dt lijkt niet te helpen.
Wel heb ik hem van de week schoongemaakt onder de kraan.
Zou er vocht in zitten?
De rest van de telefoon werkt wel normaal.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 28-03-2015 15:43 ]
Share and Enjoy!
Misschien werkt de 'oorsensor' niet goed? M.a.w. misschien denkt de telefoon dat je oor je vinger is waardoor je misschien per ongeluk op de speakerstand drukt? Je zou het kunnen testen via diagnostics.Koos2009 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:24:
Hoi, ik heb mijn Z1 compact nu iets meer dan een jaar en sinds van de week heb ik problemen met het bellen.
Tijdens het bellen gaat hij automatisch in en uit speaker stand en soms hoor ik degene aan de andere kant gewoon niet.
Heb hem netjes opgeladen en een paar keer gereset, maar dt lijkt niet te helpen.
Wel heb ik hem van de week schoongemaakt onder de kraan.
Zou er vocht in zitten?
De rest van de telefoon werkt wel normaal.
Nu bijna 5 maand verder is er nog steeds geen update voor mijn Z1C. Ik weet dat hij er aan komt en dat dit ook bevestigd is maar duurt dit allemaal niet wat lang?
Android 5.1 is er inmiddels al weer dus in principe loop ik nu al 2 versies achter.
Hoe ontzettend ingewikkeld en moeilijk moet het wel niet zijn om android 5.0 voor de xperia werkend te krijgen. De snelheid waar het mee wordt uitgerolt lijkt wel alsof het "rocket science" is. Of er zit een team van 5 stagiaires aan te werken.
Op XDA zitten mensen die alles alleen doen en een factor 10 sneller werken dan de meeste grote bedrijven.
Ik ben trouwens niet van mening dat ik dankbaar moet zijn dat ik überhaupt ondersteuning voor mijn "dure" telefoon krijg. Persoonlijk vind ik dit niet meer dan normaal. Net zoals je van Windows 8 een update naar 8.1 krijgt.
Zelf kan ik wel wachten hoor. Ik zal ook niet meteen updaten zodra Lollipop uit is. Wil eerst reacties hier afwachten of alles wel naar tevredenheid functioneerd.
Op XDA zitten allemaal mensen die over het algemeen weten waar ze mee bezig zijn. Als zo'n gebruiker een versie flashed en het werkt een keer niet, dan flashed men zo weer wat anders.kaasaanfiets schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:41:
3 november... Dat was de datum dat Android 5.0 officieel openlijk beschikbaar was.
Nu bijna 5 maand verder is er nog steeds geen update voor mijn Z1C. Ik weet dat hij er aan komt en dat dit ook bevestigd is maar duurt dit allemaal niet wat lang?
Android 5.1 is er inmiddels al weer dus in principe loop ik nu al 2 versies achter.
Hoe ontzettend ingewikkeld en moeilijk moet het wel niet zijn om android 5.0 voor de xperia werkend te krijgen. De snelheid waar het mee wordt uitgerolt lijkt wel alsof het "rocket science" is. Of er zit een team van 5 stagiaires aan te werken.
Op XDA zitten mensen die alles alleen doen en een factor 10 sneller werken dan de meeste grote bedrijven.
Ik ben trouwens niet van mening dat ik dankbaar moet zijn dat ik überhaupt ondersteuning voor mijn "dure" telefoon krijg. Persoonlijk vind ik dit niet meer dan normaal. Net zoals je van Windows 8 een update naar 8.1 krijgt.
Voordat een officiele update van Sony (of welke fabrikant dan ook) naar miljoenen apparaten geduwd kan worden moet men 200% zeker zijn dat dit goed gaat.... in tal van situaties.
Is dus compleet -niet- vergelijkbaar.
Persoonlijk vind ik het leuk als ie komt, maar mijn huidige 4.4-gebaseerde Z1c werkt nog steeds naar volle tevredenheid.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Wat ik nog wel zou willen:Sherlock schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:46:
Ik heb mijn Z1C nu iets meer dan een jaar en merk wel dat ik aan de ene kant toe ben aan iets nieuws, maar aan de andere kant vind ik de telefoon an sich gewoon prima. Vandaar dat ik ook wel uitkijk naar de update, heb je toch een beetje dat gevoel van een nieuwe telefoon, maar dan zonder de kosten
Tap2Wake
4k video
Slo-mo
Share and Enjoy!
Tap2Wake is blijkbaar niet mogelijk op ons toestel (omwille van niet compatibele hardware).GreNade schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:42:
[...]
Wat ik nog wel zou willen:
Tap2Wake
4k video
Slo-mo
4K zou al mogelijk moeten zijn via enkele "tweaks" (die te vinden zijn op xda)
Jup, 4k is inderdaad mogelijk, slo-mo ook. Ik wil echter graag mijn garantie behouden. Te veel problemen gehad met dit toestel om het risico van een root te verantwoorden.quovadis25 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:25:
[...]
Tap2Wake is blijkbaar niet mogelijk op ons toestel (omwille van niet compatibele hardware).
4K zou al mogelijk moeten zijn via enkele "tweaks" (die te vinden zijn op xda)
Zodra de garantie eraf is though
(ik weet dat ik wettelijk gezien garantie heb, ook met root, maar ik weet ook dat bedrijven er moeilijk over blijven doen, en dat ik geen zin heb in gezeik.)
[ Voor 13% gewijzigd door WCA op 31-03-2015 15:31 ]
Share and Enjoy!
Zaterdag mijn bestaande Hi abonnement verlengd en, als cadeau kreeg ik een forse toestel korting.Sherlock schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:46:
Ik heb mijn Z1C nu iets meer dan een jaar en merk wel dat ik aan de ene kant toe ben aan iets nieuws, maar aan de andere kant vind ik de telefoon an sich gewoon prima. Vandaar dat ik ook wel uitkijk naar de update, heb je toch een beetje dat gevoel van een nieuwe telefoon, maar dan zonder de kosten
(Ik kwam voor een sim-only en liep de winkel uit met een toestel abonnement dat goedkoper was mhm)
Goed, ik heb dus gekozen voor een Z3 compact met bijbetaling van een paar tientjes. Die wilde ik in eerste instantie zelf gebruiken maar, de z3c is van plastic. goedkope knoppen, display is mwah mwah en echt sneller is die ook niet. Enkel de 4k feature is wel leuk. Ik heb uiteindelijk lekker mijn z1c gehouden en de z3c aan de vrouw gegeven. Voelt veel degelijker aan en het display vind ik ook beter. Dat die dan fractioneel trager is neem ik voor lief. Het verschil nihil.
Ik wil ook best wel wat nieuws maar dan zal de Z4c toch echt weer van aluminium moeten zijn, een full hd display met fatsoenlijke weergave en de snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan die van de z1c.
Nee, gelijk heb je. Nieuw is altijd leuk maar nog niet lonend.
Verder met je eens. Vooral qua witbalans en calibratie is de hele z3 lijn een regelrechte flater (ookal wordt het gebracht als een bewuste keuze). Qua materiaal zelf vind ik plastic niet per se een nadeel
Weet iemand nu of slow-motion video in lollipop geintroduceerd wordt, of kan ik beter niet wachten en toch rooten? Dan is er ook meteen een port voor remote play beschikbaar.
In mijn laatste Android ervaring (ZTE Blade) vond ik altijd wel een nadeel met niet standaard roms (hoewel een niet werkende Radio niet zo interessant was)
Ik heb er naar gezocht , maar kom op alleen maar wazige sites uit, waar geen antwoord gegeven wordt (of ik kan echt niet goed zoeken)
Hop,hop,hop!
Ook ik heb met rooten en custom roms op eerdere android toestellen altijd wel nadelen ervaren, van niet werkende radio tot instabiliteit, etc.
M'n Z1c heb ik ook root, maar dan vooral voor Avast Anti Theft, Xposed en gemodificeerde camera app (120 fps en hogere kwaliteit foto's ). Verder gewoon lekker alles custom gelaten. Want de standaard al erg strakke en nette ROM is juist 1 van de redenen om een Sony te hebben dus daar heb ik ook geen speciale wensen meer
Het lijkt me ook wel interessant als ze het voor elkaar krijgen om het klepje van de USB weg te laten en toch waterdichtheid te hebben. Dat zou een grote stap zijn, aangezien dat het enige klepje is wat ik af en toe nog gebruik (ik heb ook een magnetische kabel liggen).
PSN id: NL_SToRM
Inmiddels is het al 4 weken geleden dus laten drogen heeft niet geholpen. Kan ik hier nog iets mee of moet ik m'n verlies nemen? Hij komt bij een internet winkel vandaan dus zelf opsturen naar Sony kan dan niet volgens mij?
In een zaak als Dynafix heb ik al helemaal geen vertrouwen en krijg je waarschijnlijk gewoon te horen dat de klepjes niet dicht waren, wat ik uiteraard ook niet kan bewijzen dat ze wel waren.
Iemand tips/ervaring hiermee?
Dynafix repareert geen Sony toestellen, maar stuurt ze door naar Teleplan. Of je gelijk krijgt, weet ik niet, maar ik weet wel dat Sony over het algemeen goede service verleent en niet te moeilijk doet. Je zou hem kunnen opsturen en als ze geld willen zien, kun je er altijd nog afstand van doen (je betaalt niets, maar bent wel je toestel kwijt...).jap85 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:43:
Mijn Z1C is enkele weken gesneuveld door waterschade, ben er vrij zeker van de klepjes dicht waren en hij is maar heel even (10 seconden) onder water geweest. Toch ging 10 min later het scherm raar doen en kreeg ik vreemde meldingen, een paar uur later ging het toestel helemaal niet meer en nu trilt ie alleen 3x als ik hem aan wil zetten.
Inmiddels is het al 4 weken geleden dus laten drogen heeft niet geholpen. Kan ik hier nog iets mee of moet ik m'n verlies nemen? Hij komt bij een internet winkel vandaan dus zelf opsturen naar Sony kan dan niet volgens mij?
In een zaak als Dynafix heb ik al helemaal geen vertrouwen en krijg je waarschijnlijk gewoon te horen dat de klepjes niet dicht waren, wat ik uiteraard ook niet kan bewijzen dat ze wel waren.
Iemand tips/ervaring hiermee?
Is het niet zo dat als jij aangeeft dat de klepjes dicht waren dat Sony maar moet bewijzen dat dit niet zo is? ik kan me iets herinneren dat er al zo een discussie is geweest in deze thread.fnoff schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:15:
[...]
Dynafix repareert geen Sony toestellen, maar stuurt ze door naar Teleplan. Of je gelijk krijgt, weet ik niet, maar ik weet wel dat Sony over het algemeen goede service verleent en niet te moeilijk doet. Je zou hem kunnen opsturen en als ze geld willen zien, kun je er altijd nog afstand van doen (je betaalt niets, maar bent wel je toestel kwijt...).
Durf ik niet te zeggen, ik meen mij te herinneren dat de bewijslast de eerste 6 maanden bij de fabrikant ligt, daarna bij de gebruiker. Maar zoals ik zei, geloof ik niet dat Sony moeilijk doet.dongilles schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:44:
[...]
Is het niet zo dat als jij aangeeft dat de klepjes dicht waren dat Sony maar moet bewijzen dat dit niet zo is? ik kan me iets herinneren dat er al zo een discussie is geweest in deze thread.
Share and Enjoy!
Het lijkt erop dat hij vervangen gaat worden, bij de reparatiestatus staat momenteel;
"Uw reparatie bevindt zich momenteel in fase 3 - Wacht op onderdelen"
Mooi, want het vrouwtje bij de servicebalie vertelde me dat op de accu doorgaans maar 6 maanden garantie zit.. Wat ik overigens bijzonder weinig vind.. Maar het lijkt erop dat er toch wat mee gedaan wordt, binnen de garantie
Heb elders op internet ook al verschillende verhalen gelezen van mensen die hebben getest met een dicht klepje en waarbij dat stickertje alsnog rood werd, ook niet echt hard bewijs dus.
Maar ik kan het toestel dus zelf direct naar Sony sturen? Is dat het handigst?
Onder de usb poort zit er OA eentje.jap85 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:59:
Bedankt voor de reacties mbt de waterschade. Waar moeten die stickertjes precies zitten? Echt in het toestel dus? Ik zie wat roods maar weet niet of dat nu de stickers zijn of wat anders..
Heb elders op internet ook al verschillende verhalen gelezen van mensen die hebben getest met een dicht klepje en waarbij dat stickertje alsnog rood werd, ook niet echt hard bewijs dus.
Maar ik kan het toestel dus zelf direct naar Sony sturen? Is dat het handigst?
Ik had het zo begrepen:
Sony kijkt of de klepjes waterdicht zijn. Als de klepjes waterdicht blijken, maar de stickers rood, heb je geen garantie.
Als de klepjes niet waterdicht blijken, krijg je gewoon garantie. (in theorie, mijn ervaringen met het reparatiecentrum zijn erg slecht)
Share and Enjoy!
Zelf zat ik te denken aan een hoes/case en een screen protector. Welke gebruiken jullie?
Het oplaad dock vind ik zelf zeer handig.Beunhaaz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:36:
Aangezien ik dit weekend/volgende week overstap van BB Z10 op een Sony Z1 compact Wit vraag ik jullie welke accessoires aan te raden zijn.
Zelf zat ik te denken aan een hoes/case en een screen protector. Welke gebruiken jullie?
De oplaaddock is zeker een aanrader!Beunhaaz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:36:
Aangezien ik dit weekend/volgende week overstap van BB Z10 op een Sony Z1 compact Wit vraag ik jullie welke accessoires aan te raden zijn.
De Krusell FrostCover raad ik daarentegen ten zeerste af.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein
Verder heb ik een kloon van het officiele Sony oplaaddock voor de z1c: http://dx-box.com/magneti...ny-xperia-z1-compact.html
Als TPU-case heb ik laatst deze besteld:
http://www.cruzerlite.com...ony-xperia-z1-compact-z1f
Die bevalt erg goed! Zit als gegoten en houdt genoeg ruimte vrij om de magnetische connector goed te gebruiken.
Verwijderd
Lijkt toch een zwak punt van de compact te zijn. Drie jaar lang een galaxy S II gehad en die heeft veel meer abuse moeten doorstaan, en die doet het nog prima wat dat betreft.
Mijn ervaring met die Krusell is juist dat hij prima beschermt, maar als je hem loshaalt moet je wel een beetje voorzichtig zijn. Niet gelijk als een malle aan de zijkant gaan trekken, maar gewoon rustig over de lengte loshalen.Tommy Angelo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:57:
[...]
De oplaaddock is zeker een aanrader!
De Krusell FrostCover raad ik daarentegen ten zeerste af.
Enige echte nadeel vind ik dat er aardig wat stof tussen de backplate en de cover komt, waardoor je alsnog plekjes/krasjes op je backplate krijgt.
Sherlock schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:21:
[...]
Mijn ervaring met die Krusell is juist dat hij prima beschermt, maar als je hem loshaalt moet je wel een beetje voorzichtig zijn. Niet gelijk als een malle aan de zijkant gaan trekken, maar gewoon rustig over de lengte loshalen.
Enige echte nadeel vind ik dat er aardig wat stof tussen de backplate en de cover komt, waardoor je alsnog plekjes/krasjes op je backplate krijgt.

Op de bovenste staat hoe mijn cover er na een paar weken(!) uitzag. Op de onderste foto staan twee covers die anderhalf à twee maanden gebruikt zijn. Ik heb namelijk garantie geclaimd bij Krusell en die hebben mij eerst een nieuwe zwarte en daarna een nieuwe zwarte en een nieuwe witte cover gestuurd. De witte heb ik momenteel nog steeds in gebruik en deze is er nog lang niet zo slecht aan toe als de zwarte op de foto's.
Tja, de mijne zit er nu meer dan een jaar op en ziet er nog prima uit. Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop je hem los maakt van je telefoon. Of ze hebben verschillende batches met een verschil in hardheid van het materiaal? Ik elk geval ben ik er redelijk tevreden mee, maar dat is natuurlijk mijn eigen n=1 onderzoekjeTommy Angelo schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de bovenste staat hoe mijn cover er na een paar weken(!) uitzag. Op de onderste foto staan twee covers die anderhalf à twee maanden gebruikt zijn. Ik heb namelijk garantie geclaimd bij Krusell en die hebben mij eerst een nieuwe zwarte en daarna een nieuwe zwarte en een nieuwe witte cover gestuurd. De witte heb ik momenteel nog steeds in gebruik en deze is er nog lang niet zo slecht aan toe als de zwarte op de foto's.
Ik kan me voorstellen dat iemand anders (zeker na jouw foto's) er minder tevreden mee is!
http://www.xperiablog.net...ted-next-week/#more-33292
Dan zal je natuurlijk net weer zien dat het gefaseerd uitgerold wordt en dat het dan alsnog weken duurt.Klepmans schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:07:
Het lijkt erop dat de 5.0.2 update nu echt dichtbij gaat komen voor de Z1C.
http://www.xperiablog.net...ted-next-week/#more-33292
Edit: heeft iemand hier zo'n ding al eens daadwerkelijk geprobeerd?: eBay link.
[ Voor 13% gewijzigd door O88088 op 08-04-2015 20:13 ]
Hier twee reacties van mensen met een magnetische kabel (waarschijnlijk ietsje anders dan die in jouw linkje), maar deze mensen zeggen wel dat de magnetische kabel er niet goed in blijft zitten.Ronald8 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:13:
[...]
Dan zal je natuurlijk net weer zien dat het gefaseerd uitgerold wordt en dat het dan alsnog weken duurt.
Edit: heeft iemand hier zo'n ding al eens daadwerkelijk geprobeerd?: eBay link.
SToRM666 in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"
Turbo-Puppy in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"
Kan je vertellen welke kabels met magneet je precies hebt? Ik ben een grootschalige vergelijking aan het maken om persoonlijk de beste keus te vinden.Pilome243 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:09:
Zo'n verloopstukje heb ik niet geprobeerd. Wel heb ik twee andere kabeltjes met magnetisch aansluiting die goed genoeg blijven zitten. Ideaal zijn ze, ik wil nooit meer anders!
Pilome243 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:35:
Heel toevallig krijg ik deze net tweemaal binnen. Ik had al een magnetisch kabeltje, maar deze magneet is veel sterker. Of ie beetje snel oplaadt hiermee, heb ik nog niet goed kunnen testen, maar volgens mij is ook dat prima.
Hoesje gebruik ik zelf niet. Heb wel een carbon-look sticker op de krasgevoelige achterkant en een Ultimate Shield op de voorzijde.
Ik heb dat niet gezegd, ik vroeg er toen zelf naarTommy Angelo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:52:
Hier twee reacties van mensen met een magnetische kabel (waarschijnlijk ietsje anders dan die in jouw linkje), maar deze mensen zeggen wel dat de magnetische kabel er niet goed in blijft zitten.
SToRM666 in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"
Turbo-Puppy in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"
Uit eigen ervaring kan ik nu zeggen dat ik het toestel voorzichtig op kan pakken zonder dat de magneet loslaat. Ik moet alleen uitkijken dat de aansluiting niet knikt, want dan is die meteen los.
PSN id: NL_SToRM
Afgelopen donderdag de telefoon terug kunnen ophalen, hebben ze niet alleen m'n accu vervangen, binnen de garantie, maar ook;
- de speaker;
- NFC antenne;
- BT+WLAN antenne;
- backcover (die overigens helemaal onder de krassen zat);
Misschien was dit allemaal nodig te verwijderen om de accu te vervangen. Desalniettemin; vind ik het een super service!
Naar wat ik las, dus geen extra functionaliteit
Hop,hop,hop!
Waar zie je dat? kan op de pagina van sony niets vinden...basset schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:53:
Volgens Sony is 5.0 vandaag uitgekomen (echter nog niet OTA zo te zien)
Naar wat ik las, dus geen extra functionaliteit(4k en 120FPS) Dus toch maar rooten. Hopelijk zit ik er naast.
Share and Enjoy!
http://androidworld.nl/ni...-lollipop-sony-xperia-z1/
Ah dankje, ik was hem weer kwijtquovadis25 schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:22:
http://forum.xda-develope...pdatenews-t2908623/page27
hier vind je meer info over de update
Hop,hop,hop!
Uiterlijk is even wennen, verder kan ik er nog niet veel over zeggen. Vanavond maar eens uitproberen...
http://www.gsmhelpdesk.nl...-z1-z1-compact-en-z-ultra
Binnen 2 tot 3 weken dus ook in Nederland.
Helaas ik heb nog geen update ontvangenRhitik schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:28:
Vanmorgen kwam de update voor Android 5.0.2. (Lollipop).. telefoon was er ongeveer een half uurtje mee bezig. Ongeveer 750 MB download.
Uiterlijk is even wennen, verder kan ik er nog niet veel over zeggen. Vanavond maar eens uitproberen...
Met de PRFCreator heb ik een (Link deleted) gemaakt en deze geflashed vanuit recovery. (Flashen op eigen risico natuurlijk)
Installatie:
Zet de .zip file op je externe sd kaart,
reboot in recovery
Backup, wipe all (behalve sd kaart)
install .zip file
reboot en wacht 10min
[ Voor 21% gewijzigd door Gilotto op 27-10-2015 13:46 . Reden: Link verlopen ]
Wat voor versie heb je? (unbranded, t-mobile weetikveelwat?)Rhitik schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:28:
Vanmorgen kwam de update voor Android 5.0.2. (Lollipop).. telefoon was er ongeveer een half uurtje mee bezig. Ongeveer 750 MB download.
Share and Enjoy!
Unbranded denk ik. Gewoon besteld bij Belsimpel.nlGreNade schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:01:
[...]
Wat voor versie heb je? (unbranded, t-mobile weetikveelwat?)
Ik heb build nummer 14.5.a.0.242
als je daar op zoekt lees je inderdaad dat het per build nummer gaat.
http://www.xperiablog.net...-z1-compact-14-5-a-0-242/
waarom zou je dat uberhaupt willen?
ik vind 1080P volop goed genoeg voor mn televisie, voor mn telefoon al helemaal en dan word het nog eens verviervoudigd. Alleen maar zonde van de batterij IMO
Het gaat over het opnemen van videobestanden, frisse. De Z2 en Z3 kunnen allebei 720p aan 120fps, 1080p aan 60fps en 2160p aan 30fps. De Z1 kan dat blijkbaar niet, en de technische onderbouwing voor dat gebrek is hoogstens twijfelachtig.mesm90 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:41:
4K op een smartphone?
waarom zou je dat uberhaupt willen?
ik vind 1080P volop goed genoeg voor mn televisie, voor mn telefoon al helemaal en dan word het nog eens verviervoudigd. Alleen maar zonde van de batterij IMO
Het build number is de geinstalleerde versie van android. In nederland zijn er daarvan op het moment 2 versies, namelijk 14.4.a.0.157 voor unbranded NL toestellen(customised NL versie) en 14.4.a.0.108 voor T-mobile toestellenRhitik schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:28:
[...]
Unbranded denk ik. Gewoon besteld bij Belsimpel.nl
Ik heb build nummer 14.5.a.0.242
als je daar op zoekt lees je inderdaad dat het per build nummer gaat.
http://www.xperiablog.net...-z1-compact-14-5-a-0-242/
rollout van de update is gebaseerd op regio, en dus CDA nummer.
Ervan uit gaande dat je het toestel nooit geroot/geflashed hebt, is de kans aanwezig dat je van Belsimpel een toestel hebt gekregen dat oorspronkelijk voor bijvoorbeeld O2 duitsland(want die hebben al 14.5...) bedoeld was.
Edit:
P.S. Heb je het toestel al wat beter kunnen uitproberen? hoe bevalt 5.0 verder?
[ Voor 4% gewijzigd door Remco_O op 15-04-2015 08:44 ]
Zelfs de toestellen die wij los van Coolblue hebben, hebben de T-Mobile customization.
Mijn toestel van Coolblue is toch echt unbranded NL (getuige CDA 1281-2668 en customization R5C), vs CDA 1280-5440 en R9C voor T-mobile branded versieseymey schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:44:
Zijn er eigenlijk uberhaupt Unbranded NL versies van de Z1c in omloop?
Zelfs de toestellen die wij los van Coolblue hebben, hebben de T-Mobile customization.
Edit
Dit kun je vinden door in de dialer *#*#7378423#*#* the typen en vervolgens ga je naar Service info>Software info>Customization version of active customization
[ Voor 16% gewijzigd door Remco_O op 15-04-2015 08:50 . Reden: uitbreiding ]
Zo ben ik er ook achter gekomen bij onze Coolblue toestellen.
Blijkbaar sourced Coolblue ze dan ook uit verschillende kanalen....
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 15-04-2015 09:25 ]
Ik heb 1279-2796.Remco_O schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:48:
[...]
Mijn toestel van Coolblue is toch echt unbranded NL (getuige CDA 1281-2668 en customization R5C), vs CDA 1280-5440 en R9C voor T-mobile branded versies
Edit
Dit kun je vinden door in de dialer *#*#7378423#*#* the typen en vervolgens ga je naar Service info>Software info>Customization version of active customization
Verder: 5.0 werkt super. Als je de screenshots bekijkt (http://www.xperiablog.net...-z1-compact-14-5-a-0-242/) krijg je al een idee.
Pluspunten:
- meldingen op lock-screen (je kunt ze aanpassen zodat bijv niet de inhoud zichtbaar, bijv bij een mailtje
- extra ruimte op home screen (google search balk bovenaan; die je overigens ook kunt verbergen)
- je hebt nu de 'Ultra STAMINA-modus'.
- ingebouwde app onder batterij die laat zien welke apps veel stroom/data verbruiken (op de achtergrond)
- batterij verbruik geeft meer info
- Chrome tabbladen worden nu net als apps in een nieuw venster weergegeven (schakelen dmv applicatie button onderaan (kun je ook weer terugzetten mocht je het niet bevallen))
Minpunten:
- Ik vind het er wel iets minder 'chique' uitzien. De uitstraling van de pictogrammen zien er iets 'kinderlijker' uit.
Tot zover even mijn bevindingen tot nu toe...
Mijn toestel komt van t-mobile, en heeft 1281-2668_r5c, geen idee wat dat dan moet betekenen, jij enig ideeRemco_O schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:48:
[...]
Mijn toestel van Coolblue is toch echt unbranded NL (getuige CDA 1281-2668 en customization R5C), vs CDA 1280-5440 en R9C voor T-mobile branded versies
Edit
T is een nieuw (dus niet een refurbished) toestel uit de rma, omdat het toestel gecrediteerd is door Sony, misschien dat dat dat er iets mee te maken heeft?
[ Voor 16% gewijzigd door WCA op 15-04-2015 10:28 ]
Share and Enjoy!
Dat is jouw firmware versie. Maar voor deze versie is er op dit moment nog geen update.GreNade schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:22:
[...]
Mijn toestel komt van t-mobile, en heeft 1281-2668_r5c, geen idee wat dat dan moet betekenen, jij enig idee?
Edit:
[afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door quovadis25 op 15-04-2015 10:26 . Reden: typfout ]
Share and Enjoy!
Klinkt goedRhitik schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:19:
[...]
Ik heb 1279-2796.
Verder: 5.0 werkt super. Als je de screenshots bekijkt (http://www.xperiablog.net...-z1-compact-14-5-a-0-242/) krijg je al een idee.
Pluspunten:
- meldingen op lock-screen (je kunt ze aanpassen zodat bijv niet de inhoud zichtbaar, bijv bij een mailtje
- extra ruimte op home screen (google search balk bovenaan; die je overigens ook kunt verbergen)
- ingebouwde app onder batterij die laat zien welke apps veel stroom/data verbruiken (op de achtergrond)
- Chrome tabbladen worden nu net als apps in een nieuw venster weergegeven (schakelen dmv applicatie button onderaan (kun je ook weer terugzetten mocht je het niet bevallen))
Minpunten:
- Ik vind het er wel iets minder 'chique' uitzien. De uitstraling van de pictogrammen zien er iets 'kinderlijker' uit.
betreffende je CDA, volgens XperiFirm is dat een unbranded Italiaanse firmware
Wederom als XperiFirm het goed heeft, heb je dan inderdaad een unbranded versie, zou voordelig kunnen zijn betreffende de update, Heb wel is gehoord dat T-mobile niet altijd even snel is met het testen en vrijgeven van nieuwe versies (zelf ook meegemaakt met mijn Xperia S, die na reparatie(aangeboden via Hi) T-mobile branded was en waarbij de laatste OTA update behoorlijk op zich liet wachten).GreNade schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:22:
[...]
Mijn toestel komt van t-mobile, en heeft 1281-2668_r5c, geen idee wat dat dan moet betekenen, jij enig idee
T is een nieuw (dus niet een refurbished) toestel uit de rma, omdat het toestel gecrediteerd is door Sony, misschien dat dat dat er iets mee te maken heeft?
[afbeelding]
Maar ik geloof dat je zonder problemen mbt garantie de unbranded nederlandse versie zou kunnen flashen als je op de T-mobile versie zit.
Mogelijk heeft dat wat te maken met een eventueel abbo wat je er bij afsluit? of eventueel met beschikbaarheid, als er een overschot aan T-mobile branded toestellen was en een tekort aan unbranded.eymey schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:25:
Blijkbaar sourced Coolblue ze dan ook uit verschillende kanalen....
Zowel die van mij als m'n vriendin zijn iig los gekocht. Zonder abbo erbij dusRemco_O schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:57:
Mogelijk heeft dat wat te maken met een eventueel abbo wat je er bij afsluit? of eventueel met beschikbaarheid, als er een overschot aan T-mobile branded toestellen was en een tekort aan unbranded.
Kan ook zijn dat wij gewoon nog early batches hebben. Het toestel is ook oorspronkelijk exclusief door T-mobile naar NL toe gehaald.
Komt aardig overeen met de ervaring op mijn Z3 tablet compactRhitik schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:19:
[...]
Ik heb 1279-2796.
Pluspunten:
Minpunten:
Hoe zit het met de status bar? Op de T-z3c is hij lelijk blauw/cyaan als er een app open staat die niet voor material is ontworpen. Gek genoeg hoort chrome daar ook bij.
Ook dat kun je controlereneymey schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:05:
[...]
Zowel die van mij als m'n vriendin zijn iig los gekocht. Zonder abbo erbij dus
Kan ook zijn dat wij gewoon nog early batches hebben. Het toestel is ook oorspronkelijk exclusief door T-mobile naar NL toe gehaald.
Maar ik heb nog steeds een "probleem" met de Album app, sinds de laatste update van Album. Ik kan de camera niet meer selecteren vanuit het menu. Ik kan kiezen voor vele opties waaronder camera-effecten, maar geen camera... Ik heb in de instellingen gekeken, maar daar kan camera niet aanvinken in het Navigatiemenu.
Als ik kies voor 'Alle inhoud' zie ik mijn foto's wel, maar die staan tussen de "troep" van Whatsapp etc.
Wie heeft dit ook of is er een oplossing?
Tot gisteren middag wist XperiFirm niet af van het bestaan van de TMobile NL versie. Mijn in de T-Mobile shop gekochte Z1 Compact is ook gewoon Unbranded NL. Geen idee of de TMobile branded versie uberhaubt in omloop is.Wederom als XperiFirm het goed heeft, heb je dan inderdaad een unbranded versie, zou voordelig kunnen zijn betreffende de update, Heb wel is gehoord dat T-mobile niet altijd even snel is met het testen en vrijgeven van nieuwe versies (zelf ook meegemaakt met mijn Xperia S, die na reparatie(aangeboden via Hi) T-mobile branded was en waarbij de laatste OTA update behoorlijk op zich liet wachten).
Maar ik geloof dat je zonder problemen mbt garantie de unbranded nederlandse versie zou kunnen flashen als je op de T-mobile versie zit.
Ja klopt, is blauw ja. Erg lelijk vind ik het niet.eymey schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:07:
[...]
Komt aardig overeen met de ervaring op mijn Z3 tablet compact.
Hoe zit het met de status bar? Op de T-z3c is hij lelijk blauw/cyaan als er een app open staat die niet voor material is ontworpen. Gek genoeg hoort chrome daar ook bij.
Ben iig benieuwd naar de batterijduur
[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 15-04-2015 11:54 ]
Wil eigenlijk al tijdje de Z3compact, maar met de problemen die ik overal lees over spontaan barstende schermen en de nog relatief pittige prijs zit ik nu te denken over de Z1 of de samsung S5mini.
Heb het forum beetje door gescroled maar zag hier niet veel problemen met het scherm.
Wat is de ervaring met het spontaan breken van het scherm hier?
Barsten heb ik nog niet gehad, maar ik vind wel dat het touchscreen slecht reaeert, het verliest regelmatig zijn aanraking, en het werkt pas weer als je je scherm schoon maakt.japser84 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
Hallo, Ik ben erg aan het twijfelen over een nieuwe mobiel. Heb een nieuwe nodig nadat mijn oude sony arc S een verdrinkingsdood gestorven is![]()
Wil eigenlijk al tijdje de Z3compact, maar met de problemen die ik overal lees over spontaan barstende schermen en de nog relatief pittige prijs zit ik nu te denken over de Z1 of de samsung S5mini.
Heb het forum beetje door gescroled maar zag hier niet veel problemen met het scherm.
[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 15-04-2015 13:56 ]
Share and Enjoy!
Ik heb het toestel nu iets langer als een jaar, maar geen problemen mee gehad. Enige is wel dat ik kan aanraden als je voor de Z1 compact gaat, bestel er meteen een screenprotector bij. De shatterproof sheet die sony op het scherm heeft is behoorlijk krasgevoelig, want kunststofjapser84 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
...
Dat was in eerder versies inderdaad handiger. Je kunt wel nog naar mappen en dan naar '100ANDRO' (zoals ie bij mij genoemd is). Daar staan bij mij alle foto's die ik zelf met de camera-app gemaakt heb.Kes_GS schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:26:
Gisteren heb ik de upgrade naar 5.0 ook uitgevoerd. Nog even wennen...
Maar ik heb nog steeds een "probleem" met de Album app, sinds de laatste update van Album. Ik kan de camera niet meer selecteren vanuit het menu. Ik kan kiezen voor vele opties waaronder camera-effecten, maar geen camera... Ik heb in de instellingen gekeken, maar daar kan camera niet aanvinken in het Navigatiemenu.
Als ik kies voor 'Alle inhoud' zie ik mijn foto's wel, maar die staan tussen de "troep" van Whatsapp etc.
Wie heeft dit ook of is er een oplossing?
Ok, dus screenprotector van glas meebestellen? Nog tips waar te bestellen? Of mag dat niet op het forum?Remco_O schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:56:
[...]
Ik heb het toestel nu iets langer als een jaar, maar geen problemen mee gehad. Enige is wel dat ik kan aanraden als je voor de Z1 compact gaat, bestel er meteen een screenprotector bij. De shatterproof sheet die sony op het scherm heeft is behoorlijk krasgevoelig, want kunststof
1. Sony Magnetische Dock Xperia Z1 Compact DK32 (black)
pricewatch: Sony Magnetische Dock Xperia Z1 Compact DK32 (black)
2. Sony Xperia Dockingstation DK32
pricewatch: Sony Xperia Dockingstation DK32
Is dit een duplicate?
www.ultimateshield.co.uk heb ik erop zittenjapser84 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:07:
[...]
Ok, dus screenprotector van glas meebestellen? Nog tips waar te bestellen? Of mag dat niet op het forum?
Share and Enjoy!
Kan ik ook direct met Sony contact opnemen, en zo ja: via welke weg kom ik het beste binnen, mocht ik aanspraak willen maken op garantie?
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Verwijderd
Ik heb ook een Ultimate Shield erop zitten. Erg tevreden over.japser84 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:07:
[...]
Ok, dus screenprotector van glas meebestellen? Nog tips waar te bestellen? Of mag dat niet op het forum?
Ik heb wel een spontane barst na ongeveer een jaar gehad. Is wel netjes onder garantie gemaakt.japser84 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
Hallo, Ik ben erg aan het twijfelen over een nieuwe mobiel. Heb een nieuwe nodig nadat mijn oude sony arc S een verdrinkingsdood gestorven is![]()
iemand iets leuks?
Ik vind het touch screen inderdaad ook erg tegenvallen. Ik durf hem niet aan een iphone-gebruiker te lenen om even wat op te zoeken.GreNade schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:55:
[...]
Barsten heb ik nog niet gehad, maar ik vind wel dat het touchscreen slecht reaeert, het verliest regelmatig zijn aanraking, en het werkt pas weer als je je scherm schoon maakt.
Maar voor mij geen enkele reden om m'n z1c weg te willen doen ofzo. Sterker nog, als hij nu kapot zou gaan, dan is de kans groot dat m'n volgende toch weer een z1c wordt. De z3c zou de enige opvolger kunnen zijn maar het 'blauwe' scherm daarvan vind ik echt een te groot nadeel.
Ja, en zelfs je 06-nummer,.kaasaanfiets schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:35:
Als je de update installeert ben je dan je foto's en muziek e.d. kwijt?
(trollololo)
Serieus: Een update die je over-the-air ( OTA ) of via de koppeling aan je pc ( Sony PC Companion ) installeert zal niet voor gegevens verlies zorgen, maar je wordt wel gewaarschuwd dat als t mis gaat, je vooraf en backup moet hebben gemaakt: geen garanties.. Een wipe van alle data is niet vereist.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Volgens mij is dat de duitse versie, geluksvogelbarchettanl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:33:
Als ik hem een factory-reset geef, wil hij in de Duitse taal verder gaan. Gekocht bij MidiMedia.nl.
[afbeelding]
Share and Enjoy!
Nou ja, geluk ... Ik had 'm zo'n 7 maanden en toen sprong mijn glas spontaan. Teruggestuurd naar midimedia en die hebben 'm kostenloos laten repareren.
Om de tussenliggende tijd te overbruggen heb ik een Z3 Compact gekocht..!
M.a.w. deze Z1C is te koop, zodra Lollipop er op draait
[ Voor 93% gewijzigd door barchettanl op 15-04-2015 23:37 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Interessant ...

Antutu op Android 4.4.4

Antutu op Android 5.0.2

[ Voor 70% gewijzigd door barchettanl op 16-04-2015 00:23 ]
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Edit: ik heb te vroeg gejuicht, na de voorbereidende stappen geeft de Sony software een foutmelding dat er niet geupdate kan worden met aangepaste software.
[ Voor 34% gewijzigd door O88088 op 16-04-2015 11:05 ]
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen