Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heb je de meegeleverde screenprotector verwijderd of zit die eronder?GreNade schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:56:
[...]
www.ultimateshield.co.uk heb ik erop zitten
Verrek ja! Ik krijg nu op m'n Z3C ook de update binnen. Maar wel de helft zo groot als die van de Z1C (610,3 Mb vs. 1,2 Gb). En wel OTA ipv via de PC.Kiswum schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:38:
[...]
Wel erg goed dat de Z1c nu al een update heeft. Mijn Z3c heeft hem pas sinds vandaag/gisteren.
[ Voor 5% gewijzigd door barchettanl op 16-04-2015 09:54 ]
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Heb m er gewoon overheen geplakt.japser84 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:42:
[...]
Heb je de meegeleverde screenprotector verwijderd of zit die eronder?
Share and Enjoy!
De vorige Xperia schil vond ik veel netter, cleaner zeg maar.
Nu zit je met gigantische icons. Toevallig niemand die weet hoe ik die kan verkleinen? (Zonder externe app)
Ook naar gezocht. Tot nu toe nog niet gevonden. Wellicht dat dat in een downloaded thema zit? (Instellingen -> Persoonlijk maken -> Thema's -> ....)Belgerbil schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:16:
Hmmm net de update doorgevoerd en eerste impressie is dat die icoontjes me enorm gaan tegensteken.
De vorige Xperia schil vond ik veel netter, cleaner zeg maar.
Nu zit je met gigantische icons. Toevallig niemand die weet hoe ik die kan verkleinen? (Zonder externe app)
Dat heb ik gedaan, want de instelling stond oorspronkelijk op een compleet belachelijke 480ppi terwijl het scherm zelf maar ~420ppi is.(edit: oeps, dit geldt voor de Z2 maar niet voor de Z1 compact, foutje van mij) Bij mijn vorige foon met 320ppi stond mijn instelling op 250, bij mijn huidige Z2 staat die op 350. Om dezelfde "kleinheid" te bekomen als op mijn vorige foon zou die waarde ongeveer 310 moeten zijn, maar goed, het is niet dat we schermruimte tekort komen op de Z2.
[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-04-2015 20:03 ]
Niet dat het zoveel uitmaakt voor 's nachts opladen, maar tot wel een tegenvaller voor een originele lader.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb nu Android Lollipop na een heel avontuur, maar volgens mij heb ik een battery drain te pakken. In 5 minuten van 19% naar 12% maar misschien moet alles nog even goed opladen/opstarten/installeren/initialiseren voordat het lekker werkt.
Bij mij lijkt 5.0 juist zuiniger... maar harde feiten heb ik nog niet.Ronald8 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:53:
De originele levert bij mij max 1.26A maar ik heb al een 2A lader besteld.
Ik heb nu Android Lollipop na een heel avontuur, maar volgens mij heb ik een battery drain te pakken. In 5 minuten van 19% naar 12% maar misschien moet alles nog even goed opladen/opstarten/installeren/initialiseren voordat het lekker werkt.
Ik heb zelf nog versie 14.4.A.1.108 draaien op mijn telefoon inclusief root. Ik heb ook Nuts XZdualrecovery geinstalleerd. Maar het lukt mij niet om de prerooted rom te flashen. Dit loopt steeds stuk omdat ik niet in de recovery kom. Ik probeer in recovery te komen door mijn telefoon te herstarten en op de volumetoetsen te drukken wanneer het led lampje gaat branden. Helaas start de telefoon dan normaal op.
Ik heb ook al geprobeerd om via NDR Utils in recovery modus te starten, maar dit heeft ook niet geholpen.
(Ik heb gisteren de laatste versie van Nuts XZDualrecovery zelfs 2 keer geinstalleerd zonder foutmeldingen)
Zie ik iets over het hoofd?
Dat is misschien het probleem. Ik heb het op dezelfde manier gedaan maar dan met een oudere versie van dualrecovery (2.8.0) omdat de laatste versie fouten gaf. Daarna heb ik succesvol een Duitse pre-rooted ROM geflasht.avec_style schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:45:
ik heb een vraag voor de mensen die een pre rooted rom van lollipop hebben geinstalleerd.
(Ik heb gisteren de laatste versie van Nuts XZDualrecovery zelfs 2 keer geinstalleerd zonder foutmeldingen)
Zie ik iets over het hoofd?
JayPe schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:58:
Ik heb een barst in m'n scherm.. En gekocht bij een twijfelachtige webshop uit zeeland.
Kan ik ook direct met Sony contact opnemen, en zo ja: via welke weg kom ik het beste binnen, mocht ik aanspraak willen maken op garantie?
Hmm.The Phone House Arnhem is van 3 vestigingen naar één gegaan. Na vanochtend alle drie de vestigingen gezien te hebben (waarbij de eerste twee dus een desolate indruk achterlieten), het volgende:Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:59:
Voor garantie direct bij Sony kan je naar The Phone House met je klacht, ook al heb je hem niet daar gekocht. Moet je wel de aankoopbon van die webshop meenemen...
- The Phone House -> Willen opsturen naar Dynafix, die het naar Teleplan zullen doorsturen, omdat Teleplan de reparaties van Sony doet.
Optie a -> valt onder garantie, geen kosten
Optie b -> valt niet onder garantie, dus kosten van niet-van-te-voren-in-te-schatten-hoogte
Optie c -> valt niet onder garantie, niet akkoord gaan met offerte = onderzoekskosten van minimaal 35 euro.
Mannetje in de winkel zei: Z1 en Z3 compact = scherm barst gevoelig, maar dit is een Z1 compact. En de schade ( barst onder het scherm in het touchscreen gedeelte ) lijkt meer op druk-schade, dus kans op garantie = nihil.
Doorverwezen naar Doctor Phone elders in Arnhem ( heb heel de stad gezien nu ), zelfde conclusie: Lijkt niet op garantie, kosten 139 euro voor reparatie.
Wat is wijsheid?
[ Voor 27% gewijzigd door JayPe op 17-04-2015 13:07 ]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Bij mij werkte het om de telefoon uit te schakelen en bij het aanzetten meteen de volume up 5 seconde in te drukken.avec_style schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:45:
ik heb een vraag voor de mensen die een pre rooted rom van lollipop hebben geinstalleerd.
... Dit loopt steeds stuk omdat ik niet in de recovery kom. Ik probeer in recovery te komen door mijn telefoon te herstarten en op de volumetoetsen te drukken wanneer het led lampje gaat branden. Helaas start de telefoon dan normaal op.
Ronald8 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:12:
[...]
Dat is misschien het probleem. Ik heb het op dezelfde manier gedaan maar dan met een oudere versie van dualrecovery (2.8.0) omdat de laatste versie fouten gaf. Daarna heb ik succesvol een Duitse pre-rooted ROM geflasht.
Dat was inderdaad de oplossing! Versie 2.8.0 was dan niet meer beschikbaar op de site, maar versie 2.8.3 wel en deze werkt ook. Nu kan ik eindelijk ook van lollipop genieten met root!
Zijn er al mensen die Xposed gebruikt hebben? En werkt deze al een beetje?
Daar heb ik ook even naar gekeken maar ik durf het niet aan. Op XDA kregen veel mensen daardoor een bootloop en daar heb ik dus even geen zin in. Ik ben al blij dat Lollipop nu werkt.avec_style schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:22:
[...]
Zijn er al mensen die Xposed gebruikt hebben? En werkt deze al een beetje?
Hoe lang heb je hem al? Als het binnen 6 maanden na aanschaf is dan hoort de fabrikant aan te tonen dat het jouw schuld is.JayPe schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:02:
[...]
[...]
Hmm.The Phone House Arnhem is van 3 vestigingen naar één gegaan. Na vanochtend alle drie de vestigingen gezien te hebben (waarbij de eerste twee dus een desolate indruk achterlieten), het volgende:
- The Phone House -> Willen opsturen naar Dynafix, die het naar Teleplan zullen doorsturen, omdat Teleplan de reparaties van Sony doet.
Optie a -> valt onder garantie, geen kosten
Optie b -> valt niet onder garantie, dus kosten van niet-van-te-voren-in-te-schatten-hoogte
Optie c -> valt niet onder garantie, niet akkoord gaan met offerte = onderzoekskosten van minimaal 35 euro.
Mannetje in de winkel zei: Z1 en Z3 compact = scherm barst gevoelig, maar dit is een Z1 compact. En de schade ( barst onder het scherm in het touchscreen gedeelte ) lijkt meer op druk-schade, dus kans op garantie = nihil.
Doorverwezen naar Doctor Phone elders in Arnhem ( heb heel de stad gezien nu ), zelfde conclusie: Lijkt niet op garantie, kosten 139 euro voor reparatie.
Wat is wijsheid?
Misschien ben ik wat pessimistisch, maar voor een reparateur zijn garantie gevallen natuurlijk irritant. Ik neem aan dat ze geen vergoeding krijgen voor de afhandeling en dergelijke. Dus dan zeggen ze al snel dat het niet onder garantie valt zodat je het daar laat repareren want dat is winstgevend.
Waarom niet gewoon http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz1compact/ en dan http://support.sonymobile...actUs/phone/?region=nl_NLRonald8 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:39:
[...]
Hoe lang heb je hem al? Als het binnen 6 maanden na aanschaf is dan hoort de fabrikant aan te tonen dat het jouw schuld is.
Misschien ben ik wat pessimistisch, maar voor een reparateur zijn garantie gevallen natuurlijk irritant. Ik neem aan dat ze geen vergoeding krijgen voor de afhandeling en dergelijke. Dus dan zeggen ze al snel dat het niet onder garantie valt zodat je het daar laat repareren want dat is winstgevend.
Vul het formulier in en klaar.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Ik zit ook nog te wachten, gewoon geduld hebben, hij komt vanzelf en keersisa schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:54:
Is het mogelijk dat de updates binnen Nederland nog gedeeltelijk verspreid moeten worden? Ik zie hier op het forum al updates langs komen, terwijl ik zelf nog helemaal niks binnen heb
Share and Enjoy!
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar. Heb het zelfde probleem ondervonden op 2 van de 3 z1c's die ik gehad heb (de originele had het niet, de 1e refurb uit RMA had het wel, de splinternieuwe uit RMA heeft het ook)fnoff schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:30:
Vraagje voor de Lollipoppers, ik heb na een tijdje op mijn Z1 compact (nog met KitKat) dat het touchscreen slechter reageert. Swypes worden onderbroken en (sommige) toetsaanslagen worden niet geregistreerd. Na een herstart is dit weer een tijdje weg. Hadden jullie dit ook en hoe is dit onder Lollipop?
Het is in ieder geval een probleem met heel veel z1c's als ik zo het internet rondzoek.
Ben benieuwd wat de update doet!
Share and Enjoy!
Vooral als je wat sneller typt. Als je traag typt doet hij het naar behoren.
Camera-app lijkt me wel sneller te reageren.
Het toetsenbord deed bij mij ook raar, hij plakte zomaar woorden in tekstvelden en dat soort dingen, maar dat was ook al zo voor Lollipop. Ik heb het opgelost door Google keyboard te installeren.
Iconen zijn duidelijk groter, "taakbeheer" (achtergrond openstaande apps) werkt volgens Windows Aero, waar ik het overzicht van 4.4 toch netter vond.
Accuduur is nu een gok geworden, ipv duidelijk overzicht.
Accu is wel sneller leeg.
Notificatie centrum in lockscreen vind ik minder prettig.
Rare keyboard jumps. (had ik niet in kitkat)
Plus van het verhaal:
Toestel voelt wel sneller aan, zoals in eerder met een bench bewezen
/rant
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik vind je verhaal geen rant hoor, juist wel fijn om te lezen waar mensen tegenaan lopen! Dan weet ik in elk geval dat ik nog heeeel even ga wachten als ik eindelijk ook aan de beurt ben. (Yeah right, zodra die melding in mijn balk staat ga ik updaten hoorD_Jeff schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:52:
Update net gehad ("Duits toestel"). Maar ben niet echt onder de indruk.
Iconen zijn duidelijk groter, "taakbeheer" (achtergrond openstaande apps) werkt volgens Windows Aero, waar ik het overzicht van 4.4 toch netter vond.
Plus van het verhaal:
/rant
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
De accu lijkt me beter mee te gaan zolang je geen wifi en dergelijke aan staan hebt.D_Jeff schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:52:
Update net gehad ("Duits toestel"). Maar ben niet echt onder de indruk.
Plus van het verhaal:
/rant
Als dat wel het geval is zegt men gevoel mij dat hij inderdaad sneller leegloopt.
De keyboard jumps kan ik ook beamen, eerder een soort stotter als het ware.
Die notificaties op je lockscreen kan je gewoon afzetten hoor.
Zelfs voor apps apart of in zijn geheel.
Ik vind de camera wel vééééél sneller geworden.
Ik ben erg tevreden met 4.4 (14.4.A.0.157) en zou m'n root voor m'n Xposed camera 4k/120fps functionaliteit en m'n auto-record van telefoongesprekken niet kwijt willen raken.
Het enige echte euvel waar ik tegenaan loop is dat m'n Wifi zeer instabiel wordt tijdens gebruik van bluetooth, dat heb ik al vanaf dag 1. En hij wordt wel eens niet goed wakker uit z'n lock, maar door hem dan opnieuw te locken en unlocken doet hij het dan altijd weer normaal.
Verder heb ik inmiddels het scherm een keer vervangen. Dat gaat heel gemakkelijk zelf, zonder de behuizing los te hoeven maken. Ik had van Ebay uit frankrijk een scherm + digitizer besteld voor 68,-.Met een fohn en zuignap trek je betrekkelijk simpel het scherm aan de voorkant eraf. Vervolgens bevestig je de plakstrip en daar weer aanvast de LCD + vastgelamineerde digitizer en hij is weer als nieuw.
Mijn scherm was overigens kapot gegaan door m'n 9H glas protector (en eigen toedoen). Die was namelijk door temperatuurschommelingen en extreme kou op de laatste dag wintersport gaan scheuren en tijdens het loshalen van de protector was m'n display in de hoek gesprongen. Ik blijf het belachelijk vinden dat Sony als enige fabrikant nog steeds digitizer technology gebruikt waarbij bij een enkele scheur de gehele digitizer onbruikbaar wordt. Daar sta je dan met een klein scheurtje door de onderkant van je scherm, terwijl ik volledig gebarsten samsungs en iphones voorbij zie komen die nog volledig functioneel zijn.
Ik heb trouwens deze super sturdy, maar wel heel erg clunky: http://www.ebay.nl/itm/CN...&var=&hash=item3ce4f71552. Ziet er netjes afgewerkt uit.
Als laatste uit dit statusreport: ik ben erachter gekomen dat MHL erg goed werkt, het mooiste voorbeeld daarvan was afgelopen wintersport, toen hebben we met de hele bungalow via popcorn time de allernieuwste films op de huiskamer 40" tv gestreamd. Toch wel leuk wat die z1c dan nog allemaal in z'n mars heeft!
Praktische voordelen waar je echt iets van merkt zijn er volgens mij weinig. Wel heb je dan natuurlijk de ART runtime, een veranderd uiterlijk en de laatste beveiligingsupdates. Ik kan niet objectief zeggen of het ook sneller werkt of dat de accu langer meegaat, maar volgens mij is het beide een beetje verbeterd.PROximity schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:48:
Hoor graag wat de voordelen van 5.0 zijn in de praktijk.
Ik ben erg tevreden met 4.4 (14.4.A.0.157) en zou m'n root voor m'n Xposed camera 4k/120fps functionaliteit en m'n auto-record van telefoongesprekken niet kwijt willen raken.
Het enige echte euvel waar ik tegenaan loop is dat m'n Wifi zeer instabiel wordt tijdens gebruik van bluetooth, dat heb ik al vanaf dag 1. En hij wordt wel eens niet goed wakker uit z'n lock, maar door hem dan opnieuw te locken en unlocken doet hij het dan altijd weer normaal.
Xposed en die 4k/120fps mod mis ik nog niet echt. Maar met root-toegang en een open bootloader kan ik ook makkelijk weer terug naar 4.4.4 als het moet.
@ hieronder; thanks! Tjechische versie dus, wel generic.
[ Voor 13% gewijzigd door Sherlock op 23-04-2015 11:11 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Hier.Sherlock schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:39:
Is er een manier om op te zoeken welke branding bij je customization hoort? Ik heb nummer 1280-7864_R3C en vermoed dat dit een T-Mobile customization is, maar is er een plek waar je dat kan checken?
Android-versie: 5.0.2
Build-nummer: 14.5.A.0.242
Welke telefoon versie ('land') heb je?iheadz schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:33:
Gisteren de OTA Lollipop-update binnen gekregen op mijn Z1 compact.
Android-versie: 5.0.2
Build-nummer: 14.5.A.0.242
(het gaat dan om de customization, dat is een nummertje zoiets als 1281-2668 , te vinden in het software menu, of als "SI " nummer op het witte kaartje bij je simkaart.
-
Start de dialer ( gewoon, alsof je dus iemand gaat bellen dus), tik in *#*#7378423#*#*
Je komt in het service menu
Klik Service info
Klik Software info
Onder Customization version kan je dan zoiets vinden als:
1280-1394_RC2
-edit-
ha! Zie net dat mijn Z1 Compact een griekse is (??!) en dat Lollipop klaar staat :-)
[ Voor 34% gewijzigd door JayPe op 24-04-2015 12:03 ]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Customization Version: 1279-6978_R1D
-edit-
Blijkt een 'Duitse' te zijn!
[ Voor 9% gewijzigd door iheadz op 24-04-2015 13:12 ]
Ik heb ipv R5C R3C en blijkbaar is die unknown...Maj-Maj schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:09:
Heb update nog steeds niet binnen, customization 1281-2668-R5C.
Al mijn contacten staan op Outlook.com en ik draai lolipop
Hop,hop,hop!
Ik ben heel benieuwd naar je vergelijking. Ik heb dit opzetstukje en die past eigenlijk niet. Ik kan er wel mee opladen, maar het is een tactiek om hem aan te sluiten en als je je telefoon beweegt, schiet 'ie los. Dus een alternatief is zeer gewenst, het liefst zo'n adapter, maar een kabel kan ook.DevilsProphet schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:14:
[...]
Kan je vertellen welke kabels met magneet je precies hebt? Ik ben een grootschalige vergelijking aan het maken om persoonlijk de beste keus te vinden.
Heb je alle contacten behalve die 10% van een voormalig toestel geïmporteerd? Ik heb ook ooit een backup gemaakt van de contacten van mijn telefoon, maar kreeg er slechts een paar in de backup. Dit had te maken dat de backup alleen een kopie maakt van de lokale contacten van de telefoon. Nieuwe handmatig ingevoerde contacten zijn automatisch lokaal.dongilles schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:20:
Gisteren is mijn telefoon uitgevallen en toen was ik al mijn contacten kwijt. Nu na vele pogingen om deze terug te krijgen (zelf een complete factory reset) werkt het nog niet. Momenteel heb ik 10% van mijn contacten... Echt een hele rare bug. Is er iemand met een vergelijkbaar probleem?
Al mijn contacten staan op Outlook.com en ik draai lolipop
Net even gezocht naar de link die ik toen gevonden heb (ik dacht ergens op de Sont support pagina's), maar kan deze zo snel niet vinden.
Nee die staan ook gewoon in mijn Outlook account.MRIdev schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:27:
[...]
Heb je alle contacten behalve die 10% van een voormalig toestel geïmporteerd? Ik heb ook ooit een backup gemaakt van de contacten van mijn telefoon, maar kreeg er slechts een paar in de backup. Dit had te maken dat de backup alleen een kopie maakt van de lokale contacten van de telefoon. Nieuwe handmatig ingevoerde contacten zijn automatisch lokaal.
Net even gezocht naar de link die ik toen gevonden heb (ik dacht ergens op de Sont support pagina's), maar kan deze zo snel niet vinden.
Ik heb ondertussen het probleem gevonden. De nieuwe standaard mail app werkt via Gmail en deze kan niet goed omgaan met exchange en daardoor treden er verschillende problemen op. Ik heb nu de mail app Nine geinstalleerd en hiermee zijn alle problemen opgelost.
Zie hier voor meer berichten over dit probleem
http://forums.androidcent...lled-stock-email-app.html
Ik snap de aanpassing echt niet, voor mensen die niet veel met hun telefoon bezig zijn zullen nooit een oplossing voor dit probleem vinden... echt te schandalig voor woorden
Nou inderdaad. Ik zit maar te wachten en te wachten...basset schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:19:
Het updatebeleid van Sony is idd wel heel apart te noemen. Komt er een update voor de PS3, dan wordt die je door de strot geduwd. En deze is al bijna 3 weken bezig zijn weg naar alle telefoons te vinden.
Waarom moet dat in vredesnaam zo lang duren. Per week een ander land oid? Nou dan hebben wij hem wel over 8 maand.....
Via dit topic heb ik me georienteert op laadkabels. Helaas zijn 2 Ebay aanbiedingen niet meer beschikbaar. De verkopers bieden nog wel kabeltjes aan maar ik weet niet hoe ze zich verhouden tot de eerdere. Hebben jullie wellicht ervaring met deze twee?
http://www.ebay.nl/itm/Al...Ultra-Z2-Z3-/201099575938?
http://www.ebay.nl/itm/Bl...Ultra-XL39h-/131081958573
En anders ga ik eerst deze van 1,35 maar eens proberen, die wordt hier ook genoemd als goed werkend maar dat je 'm wel precies moet plaatsen:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...ompact-L39H-/291175261140
Het originele Sony DK32 dock is overigens nu voor 19 euro incl. verzendkosten te koop via diverse winkels die via Amazon.de leveren.
Alleen wel vrij prijzig.
http://priceonline.nl/?f=magnector%20x%20202
Hmm, dan kan hij al beter voor 20 euro de docking kopen. Heb er zelf zo een en ik klik mijn Z1 Compact gewoon iedere avond in mijn docking. Geen gepruts met kabeltjes goed draaien en smartphone zo zacht mogelijk oppikkenSupremo schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:41:
Ik ken die kabels niet, maar de enige kabel met een "fatsoenlijke" magneet is voor mij die van Magnector.
Alleen wel vrij prijzig.
http://priceonline.nl/?f=magnector%20x%20202
Ik heb zelf alleen de DK32 dock, gebruik hem iedere avond als desk stand (opladen om de dag). Werkt perfect, zelfs met rhinoshield op voorkant en achterkant.musicfreak schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:36:
Over een weekje heb ik ook een Z1 compact in huis. Ben beniewd!
.....
.....
Het originele Sony DK32 dock is overigens nu voor 19 euro incl. verzendkosten te koop via diverse winkels die via Amazon.de leveren.
Ik heb trouwens ook nog altijd geen update ontvangen voor Lollipop, dat mag ondertussen ook wel al eens gebeuren.
PSN id: NL_SToRM
Gefeliciteerd met je nieuwe toestelPirewiet schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:59:
Vandaag mijn nieuwe z1 compact binnen als vervanger voor mijn xperia neo waar ik 3,5 jaar zeer tevreden van was (maar waarvan dit weekend scherm brak na val). Was ook even verbaasd dat de lollipop update nog niet aangeboden werd, maar lees hier dat ik niet de enige ben.
Je zou even kunnen kijken of je een nederlandse customization hebt, dit kun je vinden door in de dialer *#*#7378423#*#* the typen en vervolgens ga je naar Service info>Software info>Customization version of active customization
Voor de beide nederlandse varianten is de lollipop update inderdaad nog niet vrij gegeven, maar er zijn ook toestellen in omloop onder medetweakers met een andere customization
customization 1281-2668_r5c
flashen of wachten ?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Mogelijk dat de uitrol pas verder gaat na deze update op de Z1 lijn.
Dankje. Heb customisation 1280-2812_R3C. Wat ik terugvind op internet is dat dit een spaanse custom is en dus blijkbaar nog niet overgezet.Remco_O schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:39:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe toestel![]()
Je zou even kunnen kijken of je een nederlandse customization hebt, dit kun je vinden door in de dialer *#*#7378423#*#* the typen en vervolgens ga je naar Service info>Software info>Customization version of active customization
Voor de beide nederlandse varianten is de lollipop update inderdaad nog niet vrij gegeven, maar er zijn ook toestellen in omloop onder medetweakers met een andere customization
http://www.xperiablog.net...-says-telstra/#more-33872
Als ik kijk naar wat 5.0 op mijn Z3-compact tablet heeft gebracht, dan geeft het geen baanbrekend "WOW gevoel". Het is ook niet slecht hoor en ik ben er niet ontevreden mee, maar grote voordelen brengt het ook niet.
En op de Nexus 7 2013 (nu door m'n vriendin in gebruik) bracht 5.0 vooral best wat ellende. 5.1, waar die tablet inmiddels op zit, draait wel prima.
M'n Z1c met root, Xposed, 120 fps en 20 megapixel mod op Kitkat draait eigenlijk helemaal zoals ik het wil hebben.
Dus idd, misschien dat 5.1 hem dan moet gaan worden (als ie komt).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 34% gewijzigd door O88088 op 09-05-2015 11:57 ]
Jammer dat de echte (deff) zo duur is, €24,5 op ebay. Laat zeker weten hoe goed hij werkt.Ronald8 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:56:
Ik heb vanaf vandaag zo'n adaptertje (merkloos uit China). De kwaliteit lijkt beter dan verwacht en de magneet is ook erg sterk (de telefoon kan er aan hangen!). Nu alleen nog even testen of er ook veel stroom door komt.
Ik heb deze custom ook. Slaat echt helemaal nergens op dat dit zo lang moet duren. Ik snap dat je de updates een beetje verspreid. Maar dit is toch wel van de zotte. En dat ongeacht of de 5.0 update de moeite wel of niet waard is.f3rd1 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:20:
update is er nog steeds niet
customization 1281-2668_r5c
flashen of wachten ?
Via Twitter weet Xperia NL ook verdacht weinig te melden.
Craft beer specialist
Via twitter lijkt Xperia NL helemaal niet te reageren, ik heb ze al meerdere tweets gestuurd, maar er wordt niet gereageerd...Jeroen87 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:57:
[...]
Ik heb deze custom ook. Slaat echt helemaal nergens op dat dit zo lang moet duren. Ik snap dat je de updates een beetje verspreid. Maar dit is toch wel van de zotte. En dat ongeacht of de 5.0 update de moeite wel of niet waard is.
Share and Enjoy!
Ik heb hem nu een paar keer gebruikt. De magneet is behoorlijk sterk, maar als je hem kantelt laat hij alsnog makkelijk los. Het belangrijkste voor mij was de stroom die hij kan leveren en zo te zien is dat tegen de 2A (hij laadt ongeveer 1% per minuut op, ongeveer hetzelfde als m'n gewone usb-kabel) al is dat wel sterk afhankelijk van de verbinding. Al met al vind ik het een goede koop.DevilsProphet schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:23:
[...]
Jammer dat de echte (deff) zo duur is, €24,5 op ebay. Laat zeker weten hoe goed hij werkt.
Ik snap trouwens niet waarom de Deff zo duur is. Het is een stukje plastic met een micro-usb en een Sony magneet aansluiting.
[ Voor 9% gewijzigd door O88088 op 11-05-2015 12:07 ]
[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 11-05-2015 12:26 ]
Ik had hem 22/4 besteld en hij was 9/5 binnen, dus het duurde maar ongeveer 2 weken.
Heb zelf deze, magneet is goed sterk, en blijft ook goed zitten. Logisch dat bij knikken ie makkelijk loskomt, maar dat betekent natuurlijk wel dat de kabel bespaard blijft van breuken.
Mijn klepje kan nu grotendeels dichtblijven, daar ben ik wel erg blij mee.
Share and Enjoy!
Bedankt! Ik heb m nu ook besteldRonald8 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:39:
http://www.ebay.com/itm/391066906264
Ik had hem 22/4 besteld en hij was 9/5 binnen, dus het duurde maar ongeveer 2 weken.
Voor de rest ben ik nog altijd tevreden met mijn Z1C, alhoewel het soms wel kriebelt om iets nieuws te kopen. Het is voor mij sowieso al een prestatie om na meer dan een jaar nog geen nieuwe te hebben, maar ik wacht even af wat de Z4(C) gaat geven.
[ Voor 32% gewijzigd door SToRM666 op 12-05-2015 10:33 ]
Die aflevering van Radar is niet om aan te zien inderdaad. Vol met stemmingmakerij (zoals altijd).
Dat is jammer, want ze hebben wel een punt:
de Xperia Z telefoons (1e generatie uitgesloten), hebben allen glas aan de voorkant en glas aan de achterkant. Dit voelt heel 'premium', maar is bijzonder fragiel.
Nu is de de iPhone 4/4S óók gemaakt van glas, maar hebben ze die in een stevig stalen frame gezet. Dus dikker glas, in een stalen frame.
Sony leek het een goed idee een bijzonder dun glasplaatje te gebruiken (tik er maar eens op), waarvan zij zélf niet eens kunnen vertellen of het Gorilla Glass Of Dragon Trail betreft, en dat vervolgens vast te lijmen (lees: slechts ondersteund op de gelijmde stukken, en niet uniform rondom om klappen/speling/temperatuurschommelingen te kunnen opvangen).
Als klap op de vuurpijl is Sony ook niet de makkelijkste in garantieafhandeling.
In hoeverre is de constructie van de Z1C gelijk aan de Z2C en loopt de Z1C dit risico ook? Iemand enig idee?
De achterkant van de Z1c is van plastic, van de Z3c is van glas. Heb nu een jaar of anderhalf, de Z1c, maar nog geen barsten gezien.musicfreak schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:50:
In radar was een poosje terug een item over problemen met gebarsten schermen van de Z3 en de Z3 compact. Tweaker jodeltje schreef daar in het Z3C topic het volgende over:
Die aflevering van Radar is niet om aan te zien inderdaad. Vol met stemmingmakerij (zoals altijd).
Dat is jammer, want ze hebben wel een punt:
de Xperia Z telefoons (1e generatie uitgesloten), hebben allen glas aan de voorkant en glas aan de achterkant. Dit voelt heel 'premium', maar is bijzonder fragiel.
Nu is de de iPhone 4/4S óók gemaakt van glas, maar hebben ze die in een stevig stalen frame gezet. Dus dikker glas, in een stalen frame.
Sony leek het een goed idee een bijzonder dun glasplaatje te gebruiken (tik er maar eens op), waarvan zij zélf niet eens kunnen vertellen of het Gorilla Glass Of Dragon Trail betreft, en dat vervolgens vast te lijmen (lees: slechts ondersteund op de gelijmde stukken, en niet uniform rondom om klappen/speling/temperatuurschommelingen te kunnen opvangen).
Als klap op de vuurpijl is Sony ook niet de makkelijkste in garantieafhandeling.
In hoeverre is de constructie van de Z1C gelijk aan de Z2C en loopt de Z1C dit risico ook? Iemand enig idee?
Share and Enjoy!
Heb er zelf ook geen last van, maar ik heb dan ook een case. Dat lijkt me zeker geen overbodige luxe met deze telefoon.
Hoe onbedienbaar? Heb je al op de resetknop gedrukt (dat kleine klopje bij de simkaart)? Als je wat meer informatie geeft is het probleem (makkelijker) te vinden.GRUMBLER schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:15:
Mijn z1c is door oververhitting onbedienbaar geworden, ben helaas op vakantie. Zaterdag er maar achteraan. Iemand hier ervaring mee? Hoe lang de reparatie duurt en wat ze repareren?
Dan wordt het waarschijnlijk een nieuw scherm. Misschien kun je nog wat proberen met flashmode/recovery zodat je een Factory reset kunt doen. Maar ik ben wel geïnteresseerd in hoe het zo gekomen is? Ik gebruik hem wel eens in de zon en dan wordt hij natuurlijk ook behoorlijk warm.GRUMBLER schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:39:
Alles al gedaan dat reset knopje en via uit knop en geluid plus (doet hetzelfde...), het scherm reageert op niets en ik kom niet voorbij de sim code. Het scherm reageert niet op aanraking. Op de achtergrond lijkt alles te werken. Maar ik kom niet voorbij siminlog doordat ik niets kan invoeren via het scherm.
Ik zie soms na reset grijs driehoek in beeld met zo'n reparatie tekentje.
In het zwembad zit chloor hè, daar kunnen de rubbers niet tegen.GRUMBLER schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:07:
Heb hem gebruikt in het zwembad onderwater foto's met flits. (Alle klepjes goed dicht en laadt alle via magneetdock) na foto of max 10 kwam de melding in beeld en daarna onbedienbaar scherm.
Ik zie soms na reset grijs driehoek in beeld met zo'n reparatie tekentje.
Share and Enjoy!
In zoet water zonder chloor ja.GRUMBLER schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:05:
waterdicht....
Share and Enjoy!
Desondanks kun je hem wel als RMA aanbieden, maar wees erg kritisch op eventuele deukjes/valschade die je telefoon kunnen aantasten op de werking van je telefoon. In dat geval heb je moet je de verantwoordelijkheid ook deels bij jezelf leggen.
P.s. lekker handig om dat niet in je eerste post te plaatsen, dat dit de oorzaak was van je eerdere probleem
Nu je op vakantie bent, moet je een zakje rijst kopen en hem daar inleggen zodat he de vocht uit het toestel kunt onttrekken. Dit moet enkele dagen en je moet hem echt uit laten staan. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 2 maanden oude Z3c (ook op vakantie gebeurd). Deze is door Sony geheel vergoed.
[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 15-05-2015 07:32 ]
- €130 voor hem te laten maken (is inmiddels 1.5 jaar oud)
- Reeds te vinden voor €260 nieuwprijs
of upgraden naar de Z3 voor nog eens een 100-tal euro meer.
Qua hardware volstond de Z1C zeker voor me. Dus is die opwaardeerprijs het dat wel waard voor een groter scherm en ook een glazen achterkant + betere speaker (de voordelen waarvoor ik het zou doen). Is die glazen achterkant effectief wel een voordeel?
Ik haat keuzes maken.
'Betere speaker' weet ik zo net nog niet. De Z1c heeft weliswaar alleen één speaker in de zijkant, maar het geluid ervan vind ik behoorlijk hard kunnen en ook relatief 'vol' klinken. Mijn Z3 tablet compact heeft dan wel 2 naar de voorkant gerichte speakers, maar ik vind het geluid dat eruit komt maar 'iel'. En het apparaat wil nogal eens gaan mee resoneren als je het volume wat harder zet.
Het grootste nadeel van de Z3 serie blijft echter het veeel te blauw gecalibreerde scherm. Je kan dit wel deels compenseren met de witbalans instellingen, maar de primaire kleuren kloppen dan al snel niet meer en er gaat ook wat contrast verloren.
Als mijn z1c het nou zou begeven, dan zou de kans 90% zijn dat het toch weer een Z1c wordt.
[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 16-05-2015 21:58 ]
Daarnaast heb je gewoon garantie op je telefoon en heb je een omruilrecht als je telefoonscherm blauw aanvoelt.
Je wilt niet weten wat voor problemen de huidige Samsung S6 (Edge) heeft bij de huidige batches (ik had voor mijn gevoel een perfecte versie zonder hardware bugs)
Is deze makkelijk te bevestigen? Die van mij vereist serieus een speciale techniek om de aansluitpuntjes goed op elkaar te zettenRonald8 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:39:
http://www.ebay.com/itm/391066906264
Het bevestigen zelf is geen probleem, alleen is het soms een beetje zoeken naar de perfecte verbinding zodat hij zo snel mogelijk oplaadt. Als het adaptertje echt niet goed is kun je vast wel een nieuwe krijgen van de verkoper.Taart schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:06:
[...]
Is deze makkelijk te bevestigen? Die van mij vereist serieus een speciale techniek om de aansluitpuntjes goed op elkaar te zettenIk heb die techniek inmiddels wel onder de knie, maar volgens mij komt het omdat het eigenlijk niet helemaal past. Ben benieuwd hoe dat is bij die jij en SToRM666 hebben (besteld).
Hier hetzelfde, ik heb ook de 1281-2668_R5C en nog geen update binnen. Bij controle krijg ik de melding dat het toestel up-to-date is maar ik draai nog steeds 14.4.A.0.157.Jeroen87 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:57:
[...]
Ik heb deze custom ook. Slaat echt helemaal nergens op dat dit zo lang moet duren. Ik snap dat je de updates een beetje verspreid. Maar dit is toch wel van de zotte. En dat ongeacht of de 5.0 update de moeite wel of niet waard is.
Nog een probleem: ik heb sinds een tijdje last van mijn 'terug'-knop (het pijltje); deze reageert af en toe totaal niet op aanrakingen. Vaak als ik het scherm dan heb uitgeklikt en opnieuw mijn schermbeveiliging unlock doet hij het weer wel (maar ook niet altijd). Heeft iemand anders hier last van? Zou dit een software-bug zijn die op te lossen is?
misschien wachten ze op de update van de update
maar dan mogen ze dat best laten weten.
dit duurt wel erg lang....
Laten maken onder verzekering?minimaLL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:39:
Hmm scherm gebarsten door een onoplettendheid.
- €130 voor hem te laten maken (is inmiddels 1.5 jaar oud)
- Reeds te vinden voor €260 nieuwprijs
of upgraden naar de Z3 voor nog eens een 100-tal euro meer.
Qua hardware volstond de Z1C zeker voor me. Dus is die opwaardeerprijs het dat wel waard voor een groter scherm en ook een glazen achterkant + betere speaker (de voordelen waarvoor ik het zou doen). Is die glazen achterkant effectief wel een voordeel?
Ik haat keuzes maken.
Valt vaak onder inboedelverzekering als je hem binnenshuis laat vallen..
Of is het dat je hem dan naar je verzekering moet opsturen en die laten hem maken?
Mijn vriendin heeft laatst d'r telefoon laten vallen op straat, in het buitenland, dus op de reisverzekering verhaald.Johandmc schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:01:
Ik heb wel eens gelezen dat verzekeringmaatschappijen tegenwoordig dan je telefoon willen hebben, omdat er teveel mee gesjoemeld werd. Dus dan ben je alsnog je telefoon kwijt?
Of is het dat je hem dan naar je verzekering moet opsturen en die laten hem maken?
Zij hoefde alleen aan te geven hoeveel het vervangen van d'r scherm zou kosten.. Ze heeft niet eens een rekening op hoeven sturen.
Maar wat jij zegt, zou me ook niks verbazen...
– Ensured the lock screen / notification bar doesn’t indicate “no service” when the device has coverage
– Added a Sony feature; bringing back the “close-all-button” in the activity menu, so you can easily close all apps at once
– Unblocked devices with server policies (such as Exchange Active Sync for e-mail), to enable the new Lollipop lock-screen notifications
– Ensured the LED light is lit across all sound modes – and no longer offset by “silent”
– Made the necessary fixes to enable the easy movement of content from internal memory to external microSD card (something we saw affecting a few devices)
– Improved messaging functionality in Ultra stamina mode – some conversations could not be opened before in Ultra stamina mode
Wat mij nog het meest irriteert aan mijn huidige Lollipop versie is dat de telefoon ook kort trilt bij groepsberichten in whatsapp, terwijl ik daar alleen maar een kort geluidje voor heb ingesteld. Alsof Android zelf bepaald dat er bij alle notificatie geluiden ook even getrild moet worden. Dat mogen ze wel eens oplossen.
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen