Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:04

WCA

MadMarky schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:49:
Die "Alles Sluiten" knop heb ik anders ook in al 14.5.A.0.242? En de LED notificatie doet het volgens mij ook gewoon altijd, ook op stille mode.

Wat mij nog het meest irriteert aan mijn huidige Lollipop versie is dat de telefoon ook kort trilt bij groepsberichten in whatsapp, terwijl ik daar alleen maar een kort geluidje voor heb ingesteld. Alsof Android zelf bepaald dat er bij alle notificatie geluiden ook even getrild moet worden. Dat mogen ze wel eens oplossen.
De alles sluiten knop moest ik apart installeren, via een APK van XDA-Developers, die zit er sowieso al niet standaard in dus.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 10:53
MadMarky schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:49:
Die "Alles Sluiten" knop heb ik anders ook in al 14.5.A.0.242? En de LED notificatie doet het volgens mij ook gewoon altijd, ook op stille mode.
toevallig een prerooted variant geinstalleerd? Bij onder andere de russische prerooted lollipop is die knop inderdaad al toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb niets geroot, gewoon de Nederlandstalige Sony software.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nd45x0FuWFA4XxNHqu6k2Xqa/full.png

[ Voor 43% gewijzigd door MadMarky op 21-05-2015 11:06 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
Zou je misschien even kunnen kijken welke customization je hebt?
via *#*#7378423#*#* the typen en vervolgens ga je naar Service info>Software info>Customization version of active customization

Het nummer dat je noemt in eerdere posts
MadMarky schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:19:
Sinds afgelopen zaterdag stond de lollipop update klaar voor mijn foon (1279-6242),
Heb je waarschijnlijk gevonden op het typelabeltje? dat geeft namelijk aan dat het een groene/gele Z1 compact is ;)

Nederlandse taal is aanwezig in vrijwel alle versies als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat stond inderdaad op het labeltje, limegroen is correct ;)

Software customization is 1279-6976_R2D

edit:
Zwitsers/Oostenrijks telefoontje dus.

[ Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 21-05-2015 14:35 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:49

elsinga

=8-)

Ik had de alles sluiten ook al, ook Zwitser/Oostenrijkse variant (via ebay gescoord toen).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Alles sluiten is ook op mijn Z3c verdwenen. Ik weet niet waarom, want het is erg handig om je geheugen te wissen bij problemen.
Wat ook mooi is, als je je telefoon herstart, dan zie je alle "openstaande apps" nog steeds. Dat viel me ook op bij de S6 Edge met Android 5 (daar kon je overigens wel alle apps sluiten).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Customization 1281_2668_R5C nog steeds geen update, gekocht bij T-mobile.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:50

Edd

Op mijn Z1C krijg ik net de melding dat er een systeemupdate klaarstaat. Met R3C Customization

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:56
GreNade schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:53:
Customization 1281_2668_R5C nog steeds geen update, gekocht bij T-mobile.
Zelfde customization hier. Niet gekocht bij T-Mobile en ook nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3rd1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
1281_2668_R5C
niet bij t-mobile gekocht , gewoon los.
ik heb ook nog geen update naar lollipop
collega met Z1 kreeg hem gisteren ook pas.
zal hopelijk niet lang meer duren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de meest recent beschikbare versie ook hier checken met je cust. nummer (invullen aan einde van url)

http://scavenger.ch/xperi...el=D5503&id=1281-2668-R5C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10 21:21
Z1C van mijn vriendin (compleet stock!!!) is in een bootloop terecht gekomen na de update. 1 maal goed opgestart, maar de wifi deed het al niet meer. Na een reboot dus helaas een bootloop.

Na wat gepruts met een Baltische ftf, die opnieuw gecompileerd moest worden door Flashtool, maar helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Jammer, heeft me met alles weer opnieuw instellen toch weer een uurtje gekost. Ik vermoed dat de wat minder technische mensen hier helemaal niet uitkomen...

/edit @ hieronder:
Ah right, daar was ik me niet van bewust. Dan is zoiets dus eenvoudig te fixen. Weet ik dat voor de volgende keer, dank!

[ Voor 13% gewijzigd door bas-r op 23-05-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
bas-r schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:35:
Z1C van mijn vriendin (compleet stock!!!) is in een bootloop terecht gekomen na de update. 1 maal goed opgestart, maar de wifi deed het al niet meer. Na een reboot dus helaas een bootloop.

Na wat gepruts met een Baltische ftf, die opnieuw gecompileerd moest worden door Flashtool, maar helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Jammer, heeft me met alles weer opnieuw instellen toch weer een uurtje gekost. Ik vermoed dat de wat minder technische mensen hier helemaal niet uitkomen...
Helaas kan dit altijd wel gebeuren, Sony heeft een applicatie waarbij dit terug gezet kan worden. Met diezelfde applicatie kun je ook een complete backup maken van je gegevens.
Het is mij ook 1 keer overkomen dat de data van de Xperia S volledig was verdwenen na een grote update als dit. Sindsdien maken we ook bij elke kleine update een backup.
Deze informatie staat ook op de supportsite van Sony.

Je systeempartitie herstellen met een originele ROM, kan met Sony PC companion. Deze kan worden geïnstalleerd als je de telefoon aan een pc koppelt.
Als je de aanwijzingen op het scherm volgt, dan kan iedereen dit wel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Na de grote Lollipop update heb ik gisteren een kleine OTA update gehad van 16 mb.
Zijn een paar kleine veranderingen, waarvan een "close all" knop in je openstaande appsoverzicht de duidelijkste is.

Verder is de Android versie 5.0.2 geworden. Heb alleen verder nog geen changelog gelezen :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
D_Jeff schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:46:
Na de grote Lollipop update heb ik gisteren een kleine OTA update gehad van 16 mb.
Zijn een paar kleine veranderingen, waarvan een "close all" knop in je openstaande appsoverzicht de duidelijkste is.

Verder is de Android versie 5.0.2 geworden. Heb alleen verder nog geen changelog gelezen :P
Dat is dus een goede toevoeging geweest voor Android 5. Bedankt voor de update, ik verwacht dat dit ook op de overige Xperia's zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:17
Kiswum schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:49:
[...]
Je systeempartitie herstellen met een originele ROM, kan met Sony PC companion. Deze kan worden geïnstalleerd als je de telefoon aan een pc koppelt.
Als je de aanwijzingen op het scherm volgt, dan kan iedereen dit wel uitvoeren.
Heb anders weinig succes gehad met het maken van backups met Sony PC companion. Meestal lukt het niet eens om een backup te maken en wanneer het eindelijk wel lukt, mislukt het alsnog bij het herstellen. Dit alles met een normaal Z1 toestel zonder root.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Atomsk schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:41:
[...]

Heb anders weinig succes gehad met het maken van backups met Sony PC companion. Meestal lukt het niet eens om een backup te maken en wanneer het eindelijk wel lukt, mislukt het alsnog bij het herstellen. Dit alles met een normaal Z1 toestel zonder root.
Sorry, dit herken ik het niet vanaf diverse Windows machines met met o.a. deze telefoons: Xperia S, Xperia Sola en Xperia Z1c.
Ik weet dus ook niet waar het fout gaat. Het herstellen is voor mij ook altijd zonder problemen gelukt. Het enige wat ik heb meegemaakt, is dat mijn telefoon niet goed wordt gevonden of dat ik vergeten was om mijn backup niet lokaal, maar direct op de NAS te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 14:59

JayPe

Ondertitel

D_Jeff schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:46:

Ik kreeg m vanavond binnen ( ik dacht griekse custimization ). 16,9 MB. Duurde nog geen 10 minuten om de boel ge-update te krijgen. De close-all button is in iedergeval een verbetering, omdat op de een of andere manier ik steeds meer apps heb open staan dan voorheen met KitKat. Verder nog geen op of aanmerkingen. Hopelijk hangt de camera iets minder vaak, maar dat heb ik nog niet kunnen testen: de camera hangt eigenlijk alleen bij belangrijke gebeurtenissen, zoals de eerste zwemles van m'n dochter, of de eerste woordjes van m'n zoon :-) (of 8)7 ) Vanavond geen wereldschokkende belevenissen,..

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Kiswum schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Sorry, dit herken ik het niet vanaf diverse Windows machines met met o.a. deze telefoons: Xperia S, Xperia Sola en Xperia Z1c.
Ik weet dus ook niet waar het fout gaat. Het herstellen is voor mij ook altijd zonder problemen gelukt. Het enige wat ik heb meegemaakt, is dat mijn telefoon niet goed wordt gevonden of dat ik vergeten was om mijn backup niet lokaal, maar direct op de NAS te plaatsen.
Meestal faalt een backup bij mij ook: tijdens het maken al. Xperia Arc, Xperia S, en vroegah al met de W800i en de K850i. Zit m meestal in 'de hoeveelheid vinkjes' die ik zet: alles backuppen loopt meestal ergens op vast. Dus als ik al een backup maak, dan alleen van de meest rudimentaire zaken (dus niet de volledige SD kaart, geen foto's, geen video's, enkel contacten ofzo. Sinds de boel met Google gesyncroniseerd wordt ( contacten ) en Dropbox m'n foto's doet, is 't alleen Whatsapp (incl de media) die ik handmatig backup. PC companion is wat mij betreft een te ondoorzichtige blackbox (zijn blackboxes niet altijd ondoorzichtig?)

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 23:01
Ik heb een 1279-7219_R2C maar zit nog op 14.4.A.0.157. Heeft iemand in België al Lollipop gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Net binnengekregen (unbranded NL toestel), maar nog niet geüpdatet. Ga ik vanavond doen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 21:40
Tittah schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:06:
Ik heb een 1279-7219_R2C maar zit nog op 14.4.A.0.157. Heeft iemand in België al Lollipop gekregen?
Ik woon in België.
Zelfde customization en ik heb ook nog niets gezien van Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 23:01
MathieuT schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Ik woon in België.
Zelfde customization en ik heb ook nog niets gezien van Lollipop.
Ok, bedankt voor de terugkoppeling. Ik begon al ongerust te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

De update van KitKat naar Lollipop kreeg ik ook echt enkel en alleen via PC Companion ( aansluit aan de PC ) en zeker niet Over The Air ( OTA ) .. de kleinere update van gisteravond kwam wel OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

1281_2668_R5C nog steeds geen update

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 10:21
Nope, hier ook niet. Dit is de "Customized NL" versie toch?

De Z1 compact van mijn vriendin, gekocht bij Coolblue en gefabriceerd in 14W33, draait die customization ook.

Mijn exemplaar, ook van Coolblue maar dan een stuk eerder, had aanvankelijk Tmobile NL customization en de laatste paar maanden draaide ik met Nordics General customizatoin.

De Nordics customization heeft de update al wel :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 13:20
Ik ben Belg en heb al lollipop draaien, gisteren de OTA update gekregen.
Handig dat we nu alle openstaande apps in één keer kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:21
Belgerbil schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:21:
ik ben ook Belg en heb deze niet. Dus dat zegt niets. Hetgeen van belang is welke Customization je hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Belgerbil schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:21:
start de dailer ( jeweetwel; dat ding dat je gebruikt om een telefoonnummer in te toetsen, mocht je je mobieltje gebruiken om mee te bellen )

toets in:
*#*#service#*#*
dus:
*#*#7378423#*#*

en het service menu verschijnt.

Kies: Service Info
Kies: Software info
Zoek op: Customization Version: Bijvoorbeeld: 1280-1394_R2D

Laat hier eens weten welke customization version jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Laatst online: 29-08 13:20
JayPe schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:12:
[...]

start de dailer ( jeweetwel; dat ding dat je gebruikt om een telefoonnummer in te toetsen, mocht je je mobieltje gebruiken om mee te bellen )

toets in:
*#*#service#*#*
dus:
*#*#7378423#*#*

en het service menu verschijnt.

Kies: Service Info
Kies: Software info
Zoek op: Customization Version: Bijvoorbeeld: 1280-1394_R2D

Laat hier eens weten welke customization version jij hebt?
Dat bellen doe ik, geloof het of niet, wel vaker ;).

Customization version:
1279-6978_R1D

Toestel indertijd aangekocht bij 4launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

1279-6978 klinkt als generic DE unbranded.

Dat is dan erg vreemd. Volgens mij zit Duitsland al lang bij de lijst met lollipop-update-hebbende. Heb je de telefoon recentelijk nog aan je PC gehad hangen, met PC Companion van Sony erop enzo? De Lollipop update komt niet over the air ( OTA ), maar komt als een mega download.

Jup:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAbD72L.jpg

ook de update van Lollipop ( welke dan weer wel als 16,9 MB grote download over the air komt ) is al beschikbaar.

* Oh stop domme ikke : Ik doel natuurlijk op quovadis25, die de update nog niet (lijkt) te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door JayPe op 27-05-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:21
JayPe schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:00:

* Oh stop domme ikke : Ik doel natuurlijk op quovadis25, die de update nog niet (lijkt) te hebben.
Ik heb nu een Franse staan omdat de Belgische nog steeds de .157 firmware heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb mijn customization naar Generic NL gezet, op .157

Ik heb deze met Xperifirm gedownload, daarna met PRFcreator icm. SuperSU en DualRecovery voorzien van root en op m'n Z1c ge-flashed, gewoon over m'n Nordics customization heen (dus alle data en apps behouden).

Ik wacht nog even de NL-Alert test van komende maandag af en daarna ben ik wel van plan om op basis van de update die voor Nordics beschikbaar is, hetzelfde te doen (dus rooten en dan flashen). DWZ, als het goed is moet dit voor de Lollipop firmwares ook werken :P.

edit: Hierbij moet ik dus voor de volledigheid nog wel ff melden dat ik al root en en Recovery systeem had (wel gewoon locked bootloader). De door mij aangehaalde procedure genereert een via Recovery flashable zip.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 27-05-2015 15:40 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:38
GreNade schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:21:
1281_2668_R5C nog steeds geen update
idem dito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

hey eymey,

Ik had root (via towelroot) op m'n Z1C ten tijde van kitkat, en ik mis het nu wel een beetje (vooral voor wifi wachtwoorden en nog wat van die kleine voordeeltjes als je root hebt.

Heb je voor mij een leesbare tutorial, waarbij er niet al te veel aannames worden gedaan t.o.v. de kennis van de gebruiker? Ik bedoel: Stel je begint met 0 kennis, zonder enige bekendheid van/over de werking van een en ander. DualRecovery: komt t vaak zat tegen, maar wat t nou precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari401
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:43
Gister mijn Z1C zelf maar geflashed naar Lollipop. Duurde zo lang. Dit met behulp van deze guide http://xperiafirmware.com...y-xperia-z1-compact-d5503
Eerste keer booten duurde erg lang dus schrok wel maar alles werkt perfecto.

Verders over Lollipop zelf ben ik erg te spreken. Zo heb ik als ik de mobiel ontgrendel soms het gevoel of hij zichzelf ontgrendeld, omdat het soms gewoon 0,2 sec duurt dat hij ontgrendeld is wanneer ik de ontgrendelknop in klik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
JayPe schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:58:
hey eymey,

Ik had root (via towelroot) op m'n Z1C ten tijde van kitkat, en ik mis het nu wel een beetje (vooral voor wifi wachtwoorden en nog wat van die kleine voordeeltjes als je root hebt.

Heb je voor mij een leesbare tutorial, waarbij er niet al te veel aannames worden gedaan t.o.v. de kennis van de gebruiker? Ik bedoel: Stel je begint met 0 kennis, zonder enige bekendheid van/over de werking van een en ander. DualRecovery: komt t vaak zat tegen, maar wat t nou precies is?
Voor Kitkat zijn er genoeg (min of meer end to end) tutorials te vinden op XDA. Daar heb ik het aanvankelijk natuurlijk ook mee moeten doen :). Dus van geen root, via "easyroot" (dat o.a. Towelroot gebruikt) naar dualrecovery is wel te doen.

Als je dat eenmaal hebt is de combi van XperiFirm, Flashtool en PRFCreator dus ideaal :).

Easyroot: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900

Als je nu al Lollipop op je z1c hebt staan, dan zal je eerst weer terug moeten flashen naar KK om Easyroot te kunnen gebruiken, tenzij er inmiddels ook al andere methodes zijn om root te krijgen op Lollipop.

Ik kan nu niet alle links vinden (zit op werk), maar ff googlen op "xda xperia root recovery", evt. icm z1 compact, kom je denk ik al een eind :).

Hoe dan ook blijft het wel handig als je je eerst wat inleest zodat je weet wat de functie is van dualrecovery (nodig als je je boot loader locked wil houden en toch alleen aangepaste sony stock roms met stock kernels wil gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Precies: Ik wil graag begrijpen wat ik doe, voor ik iets doe. De meeste tutorials bespreken zaken waarbij van enige voorkennis wordt uitgegaan, en vaak kom je tutorials tegen die alweer verouderd en achterhaald zijn ( rooten van mijn Xperia S kwam ik ook niet doorheen, tot bleek dat de tools bijvoorbeeld wel voor Gingerbread of t/m een bepaalde kernel versie geschikt waren, en de telefoon al was geupdate naar Ice Cream Sandwich, en de laatste versie kernel had.

Ik heb dus nu al Lollipop, inclusief de eerste OTA update naar 5.0.2. Dus moet ie eerst terug naar KitKat,.. eens zien hoe ik dat voor mekaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Bij mij heeft die truuk met towelroot nooit gewerkt op kitkat, dus ben ik maar aan de slag gegaan met pre-rooted firmware creator (PRFCreator) en dat werkt prima. Heb daarnaast ook die dualrecovery erop gezet, is direct handig om te prullen.

[ Voor 19% gewijzigd door RuddyMysterious op 28-05-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
PRFCreator rules :). Maar de hiermee gegenereerde firmwares werken volgens mij alleen als je al een rooted firmware en Recovery erop hebt staan toch? Dus je zal wel eerst ergens moeten beginnen met een firmware waar je nog de exploit om Root te verkrijgen op kan loslaten.

Hoe dan ook: Met de volgende tool kan je de firmware van zo ongeveer ieder Xperia device en customization downloaden:
http://forum.xda-develope...mware-downloader-t2834142

Met "flashtool" kan je vervolgens uit de gedownloade en uitgepakte firmware weer een.ftf bundle maken:
http://www.flashtool.net/index.php

Bij het "hoe" van Flashtool gebruiken om een ftf te genereren kan volgende (wat oudere) topic je misschien ook helpen: http://forum.xda-develope...re-customization-t2311211

Kort gezegd heb ik gewoon alle files behalve de .ta files geselecteerd en 'alles' in de include lijst (kernel, etc.) verder aangevinkt. Ik ben ook howto's tegen gekomen waarin men meer stappen uitvoert, maar bij mij, voor het maken van een pre-rooted Customized NL kitkat rom voldeed het gewoon dus om een complete .ftf te maken.

Met "PRFCreator" kan je de gegenereerde .ftf, voor jouw device geschikte DualRecovery package en SuperSU combineren in een pre-rooted firmware.

Overigens, Xperifirm en Flashtool kan je dus als het goed is ook gebruiken om je Z1c weer terug te flashen naar bv. kitkat, om easyroot te gebruiken. De eerlijkheid gebiedt me alleen wel te zeggen dat ik niet zeker weet of de allerlaatste Kitkat firmware ook met Easyroot te rooten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb ook R5C, volgens mij is dit een customization die vooral voor oost-europa wordt gebruikt. Gangbaarder is R3C in Nederland, hebben die al wel een update?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
R5C heeft niet zo veel met regio te maken hoor?

Bv. gegevens van Custom NL:

Device: Xperia Z1 Compact (D5503)
CDA: 1281-2668
Market: Netherlands
Operator: Customized NL
Network: EURO-LTE
Release: 14.4.A.0.157 / R5C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

F*ck. 2e Z1 Compact die sneuvelt.. Wéér een gebroken scherm.

maar nee, de z3 compact is wèl een constructiefout, z1 compact is géén constructiefout (toch?)

Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Wat doe je allemaal met die telefoon joh ? ;)
Mijn kleinste loopt dagelijks door de huiskamers met de z1c en daarbij rolt dat ding regelmatig over de grond maar, het scherm geeft geen krimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier (ff afkloppen) tot nu toe ook nog steeds geen enkel gedoe, terwijl hij eigenlijk bijna altijd in m'n broekzak zit (ook tijdens het fietsen en wandelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sinds gisteren heeft m'n pa de Z1 compact (leuke phone voor € 250, de laatste bij de mediamarkt met hun 21% korting dagen :)) en ook nog geen update naar Lollipop.
Customization version: 1279-7219_R2C

[ Voor 54% gewijzigd door SmokingCrop op 30-05-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vind de Z1C ook een erg robuust toestel. Op zich wel jammer dat de Z3C randen van kunststof heeft.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Ik heb ze beiden nu maar weggebracht naar een telefoon-winkeltje.. Vanmiddag weer klaar als 't goed is..

Z1c: erg fijn toestel, maar niet geschikt voor mijn kontzak (en er dan op gaan zitten).

Als er ooit een opvolger komt, dan een z3c, vanwege de accesoires die ook daarop passen ( Brodit auto houder, docks thuis en op 't werk, hoesjes screenprotectors, the works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 21:57

Sherlock

No Shit

Sinds de update naar 5 krijg ik zeer regelmatig de vraag welk programma ik als startscherm of homescreen wel gebruiken. Als ik dan het Xperia homescreen kies en op altijd druk, dan komt de vraag toch vrij snel weer terug. Is dat op te lossen?

Andere startscherm is overigens basis home screen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10 16:21
JayPe schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:13:
Z1c: erg fijn toestel, maar niet geschikt voor mijn kontzak (en er dan op gaan zitten).
Daar hebben wel meer telefoons last van volgens mij.
Sherlock schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:04:
Sinds de update naar 5 krijg ik zeer regelmatig de vraag welk programma ik als startscherm of homescreen wel gebruiken. Als ik dan het Xperia homescreen kies en op altijd druk, dan komt de vraag toch vrij snel weer terug. Is dat op te lossen?

Andere startscherm is overigens basis home screen.
Dat 'probleem' heb ik alleen als m'n startscherm geüpdate is (ik gebruik Smart Launcher). Wordt het standaard Sony ook wel eens geüpdate? Dan ligt het misschien daaraan. Of heb je een niet-originele ROM? Anders misschien een Factory reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Ronald8 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:23:
[...]

Daar hebben wel meer telefoons last van volgens mij.
True.. Maar mijn Xperia S kon er wel tegen. De eerste Xperia S ging naar het hiernamaals na een zwemles en vervolgens een onzachte landing.
Mijn 2e Xperia S doet t nog steeds vlekkeloos, alleen traag als viskeuze fecaliën in een doorgietbuis.

Maar goed: 2x Z1compact gerepareerd , dus kan er hopelijk weer even tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

[b]Ronald8 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:23

Dat 'probleem' heb ik alleen als m'n startscherm geüpdate is (ik gebruik Smart Launcher). Wordt het standaard Sony ook wel eens geüpdate? Dan ligt het misschien daaraan. Of heb je een niet-originele ROM? Anders misschien een Factory reset...
Helemaal stock, zal eens kijken of het blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
NL-alert werkt hoor! Schrok me kapot! :X 8)7

KPN 4G btw

[ Voor 13% gewijzigd door __REMCO__ op 01-06-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

__REMCO__ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:02:
NL-alert werkt hoor! Schrok me kapot! :X 8)7

KPN 4G btw
Bij mij ook, heel fijn. Hoe kom ik er van af? Er staat nu een NL-Alert melding in mijn scherm die niet weggaat. Ik kan het scherm aan en uit zetten, maar verder doet de telefoon helemaal niks. Het touch screen reageert nergens op, iemand een idee?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier op KPN 4G helemaal niets ontvangen.

Weten jullie zeker dat je toestel op dat moment ook echt met LTE verbonden was?

Hier wel namelijk (en dus niets gekregen).

En tsja, waaorm zou je er vanaf moeten willen? Als het niet meer weg te klikken is, dan is dat een bug die opgelost moet worden. Er dan maar helemaal van af willen ondermijnt een beetje het doel van NL-alert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Dat ondermijnt het doel behoorlijk, maar een disfunctionele telefoon is ook niet wenselijk in een noodsituatie. Een disfunctionele telefoon is al helemáál niet wenselijk na een test.
Ik kan de telefoon niet eens uitschakelen. Ik vind dit zeer, zeer kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstridW
  • Laatst online: 03-11-2023
ik kon net ook niets meer, tot een collega op het idee kwam om mij te bellen en ja hoor bij de binnenkomende oproep, verscheen er ineens een optie om het NL alert scherm te sluiten. Verder werkte niets, resetknop niet etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

bedankt, dat ga ik ook even proberen\

EDIT: Het heeft geholpen. Bedankt voor de tip!

[ Voor 41% gewijzigd door DirtyBird op 01-06-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Op mijn z3c kreeg ik na 6 minuten een bericht met een sluit knop...

Herstart telefoon: power+ volume omhoog

[ Voor 24% gewijzigd door Kiswum op 01-06-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:09
Geen NL-Alert voor mij op met 2G/3G van Simyo

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 18:17
Kiswum schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:32:
Op mijn z3c kreeg ik na 6 minuten een bericht met een sluit knop...

Herstart telefoon: power+ volume omhoog
Lijkt mij toch ook verre van gewenst tijdens een echte NL alert situatie.
Mijn vrouw had zojuist ook een totale lockup met haar Z3c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
eymey schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:18:
Hier op KPN 4G helemaal niets ontvangen.

Weten jullie zeker dat je toestel op dat moment ook echt met LTE verbonden was?

Hier wel namelijk (en dus niets gekregen).

En tsja, waaorm zou je er vanaf moeten willen? Als het niet meer weg te klikken is, dan is dat een bug die opgelost moet worden. Er dan maar helemaal van af willen ondermijnt een beetje het doel van NL-alert.....
dat weet ik zeker want was een youtube filmpje aan t kijken en er stond 4G bovenin :) Ik kon trouwens melding "muten" of "sluiten". 2 opties dus. Kreeg wel 2 melding tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Double-X-L schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:51:
[...]

Lijkt mij toch ook verre van gewenst tijdens een echte NL alert situatie.
Mijn vrouw had zojuist ook een totale lockup met haar Z3c
Het is verre van ideaal zoiets, ik snap niet dat ze het na zo'n lange tijd nog steeds niet in orde kunnen maken. Het lijkt er wel op dat ze de fouten er pas uithalen na zo'n test (en zelfs dan hoef je geen wonderen te verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-10 16:03

Jeroen87

Bier Connaisseur

Kreeg keurig NL Alert binnen op 4G met een sluit knop erbij. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog steeds op 4.4 zit, en geen idee heb of dit probleem wellicht 5.0.2 specifiek is?

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zag later ook ineens dat ook ik op 4g toch de NL-Alert binnen heb gekregen (ook op 4.4).

Alleen had ik m'n toestel op stil staan.... en NL-Alert is blijkbaar niet reden genoeg om dat te overriden ;)

Verder kon ik 'm overigens gewoon prima weg klikken met sluit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Louwke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:46:
Collega met Simyo 2g/3g idd ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-10 16:24
Bij mij KPN met 4G (maar ook met Wifi op mijn bedrijf verbonden) begon mijn Sony opeens herrie te maken.
Lollipop 5.0.2 maar heb na 2 alarmen gauw op sluiten gedrukt. (mijn telefoon stond trouwens op dat moment niet op het lockscreen). Het maakte zoveel kabaal dat ik het gauw wilde sluiten. Daarna begonnen pas de sirenes buiten te loeien.

Edit: sorry mijn telefoon is een Z3C, zie nu dat ik in verkeerde topic zit

[ Voor 10% gewijzigd door Johandmc op 01-06-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Nog nooit een NL-Alert gehad (Vodafone 4G). Nu ook niet. Ik kan trouwens bij Lollipop ook helemaal niks meer instellen. Onder Settings -> More... -> zit geen "Emergency ...." instelling en cell broadcast kan ik ook nergens vinden.

Heb m'n Z1C op Engelstalig staan, maar dat zou toch niet uit moeten maken?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij Sony heeft het ook nooit onder Settings -> More gezeten.

Er is een aparte app die dit afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Louwke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:46:
Idem.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Jeroen87 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:59:
Kreeg keurig NL Alert binnen op 4G met een sluit knop erbij. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog steeds op 4.4 zit, en geen idee heb of dit probleem wellicht 5.0.2 specifiek is?
Ik zit nog op 4.4.4, dus niet 5.0.2 specifiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Bij mij ook geen NL-alert. Sinds kort dus over naar Lollipop, op T-Mobile netwerk. (= dramatisch in Zeeland)
Ronald8 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:23:
Vandaag weer een keer of zes die vraag gehad, echt super irritant. Ik heb niet echt veel zin in een factory reset, maar misschien is het wel nodig :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ronald8 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:39:
http://www.ebay.com/itm/391066906264

Ik had hem 22/4 besteld en hij was 9/5 binnen, dus het duurde maar ongeveer 2 weken.
Ik heb deze ook besteld, maar ik vind t vooralsnog niet echt wat; het sluit slecht aan, komt makkelijk los en laadt met slechts 0,4A terwijl de lader zelf 1A levert. Heb jij deze problemen ook? Of doe ik iets fout of heb ik t slecht getroffen? :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

In het kader van NL-Alert, antwoord van Sony op Twitter:

"Hi Robert, we hebben het even uitgezocht en het blijkt dat je telefoon niet uit NL komt (maar uit Oostenrijk). Vandaar geen NL-alert!"

Beetje raar... buitenlanders krijgen dus geen NL-Alert, ook niet als ze in een rampgebied zitten. Heeft iemand de mogelijkheid om de Cell Broadcast package uit een NL Customization toestel te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Is het nu ook nog aan te raden om een Z1C te kopen ipv een Z3C? Scheelt toch >100 euro en qua specs ontlopen ze elkaar volgens mij niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat is wel precies wat mijn vriendin ook gaat doen. Het verschil in specs is maar klein maar het prijsverschil is aanzienlijk. Zolang de Z1C leverbaar blijft zal het een geduchte concurrent blijven voor de Z3C.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Sherlock schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:41:
Bij mij ook geen NL-alert. Sinds kort dus over naar Lollipop, op T-Mobile netwerk. (= dramatisch in Zeeland)
Ik zit in Zeeuws-Vlaanderen op T-Mobile en heb nog altijd geen update ontvangen :(
Michiel4life schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:40:
Ik heb deze ook besteld, maar ik vind t vooralsnog niet echt wat; het sluit slecht aan, komt makkelijk los en laadt met slechts 0,4A terwijl de lader zelf 1A levert. Heb jij deze problemen ook? Of doe ik iets fout of heb ik t slecht getroffen? :-p
Ik heb de mijne ook 1 keer getest en het laden ging inderdaad niet zo heel vlot. Ik heb de originele usb-kabel gebruikt en aangezien die vrij stroef is trekt die de aansluiting nogal snel los. Bij mijn andere magneetstekker zit er een meer dunne en soepele kabel aan vast en dat werkt iets beter...

[ Voor 31% gewijzigd door SToRM666 op 02-06-2015 14:35 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 21:20
Ik heb een Z1C met Android 4.4.4 op KPN netwerk, en vraag me af hoe het zit met de Lollipop update. Ik krijg 'm niet binnen. Ik heb m'n toestel in de winkel gekocht, niet via de provider, dus direct van Sony. Ik lees her en der dat de uitrol begin april is begonnen, en ik had toch wel verwacht onderhand ook zelf aan de beurt te zijn.

Hoelang gaat dit nog duren, en kan ik dit versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Op de Sony site staat dat de uitrol pas enkele weken geleden is gestart.
Helaas hebben we hier thuis ook nog geen update ontvangen op de z1c.
Ivm garantie en bepaalde elementen die niet goed werken. Willen we deze telefoon origineel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:24:
Dat is wel precies wat mijn vriendin ook gaat doen. Het verschil in specs is maar klein maar het prijsverschil is aanzienlijk. Zolang de Z1C leverbaar blijft zal het een geduchte concurrent blijven voor de Z3C.
Heb ze gisteren even bij de mediamarkt vergeleken, maar vind de Z3 er toch weer wat gelikter uitzien met dat iets grotere scherm (Z1 heeft best een dikke rand). Vrees dat dat wel het enige verschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

SToRM666 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:34:
[...]

Ik zit in Zeeuws-Vlaanderen op T-Mobile en heb nog altijd geen update ontvangen :(
sumac schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:12:
Ik heb een Z1C met Android 4.4.4 op KPN netwerk, en vraag me af hoe het zit met de Lollipop update.
Jullie beseffen wel dat het al-dan-niet verschijnen van de Lollipop update niet gebonden is aan de carrier? Het heeft enkel te maken met de localisatie van de software (op te vragen via het servicemenu). Sony moet het beschikbaar maken voor je telefoon, KPN of T-Mobile is hierin geen partij.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 08:54
Volgens mij krijg ik de update pas tegen de tijd dat Android 6 officieel is uitgebracht. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Op zich zou ik toch misschien best wel weer terug willen naar KitKat..
Het nieuwe type notificaties op je lockscreen staat me tegen (alhoewel ik geloof dat dit in 5.1 weer op de balk kan?) en 4G werkt niet meer...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MadMarky schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:45:
[...]

[...]

Jullie beseffen wel dat het al-dan-niet verschijnen van de Lollipop update niet gebonden is aan de carrier? Het heeft enkel te maken met de localisatie van de software (op te vragen via het servicemenu). Sony moet het beschikbaar maken voor je telefoon, KPN of T-Mobile is hierin geen partij.
Helaas wordt de software ook door je provider getest, mits je een telefoon hebt met een provider logo zoals bij T-Mobile en soms ook bij Vodafone.
Resellers zoals Coolblue hebben ook weleens telefoons die oorspronkelijk van een provider komen. Dit is onder andere te zien aan het opstartlogo of extra apps zoals een provider apps.

Een update kan dus extra lang duren door je provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, dat niet alleen.

De "Customized NL" versie "1281-2668" is niet provider-specifiek maar heeft ook de update nog niet.

Wel heb ik eerder begrepen dat ook deze "generieke" versie pas vrijgegeven kan worden als de providers hun fiat hebben gegeven aan o.a. de modemsoftware/firmware die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Edd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:13:
Het nieuwe type notificaties op je lockscreen staat me tegen (alhoewel ik geloof dat dit in 5.1 weer op de balk kan?) en 4G werkt niet meer...
4G werkt niet meer? Hoezo dat niet? Lijkt mij niet een Lollipop probleem: Hier in huis 3x Z1c aanwezig en 3x geen enkel probleem met 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 21:20
Edd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:13:
Als 4G niet meer werkt, dan zijn mogelijk de instellingen van de netwerken gewist of niet goed overgenomen tijdens de update. Je moet je provider even bellen, die helpen je daar zo mee op weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

JayPe schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:41:
[...]

4G werkt niet meer? Hoezo dat niet? Lijkt mij niet een Lollipop probleem: Hier in huis 3x Z1c aanwezig en 3x geen enkel probleem met 4G.
3x Z1c icm Lollipop?
Ik heb de 4G-toggle aanstaan en wanneer ik in `Voorkeursnetwerktype" de optie "4G (voorkeur)/3G/2G" selecteer, wordt dit niet overgenomen als deze op de standaard "3G (voorkeur)/2G" staat. Wanneer ik eerst switch naar bijvoorbeeld "Voorkeur 3G" en daarna op "4G (voorkeur)/3G/2G" lijkt het wel overgenomen te worden. Maar als ik dan het scherm "Instellingen mobiel netwerk" verlaat en weer terug ga, staat hij weer op "3G (voorkeur)/2G". Ik vind dan ook geen enkel 4G netwerk.
Met KitKat werkte dit wel gewoon goed.

Een hele snelle zoektocht bracht me wel tot oplossingen, maar dan moet je rooten en heb ik geen zin in.
Zal van het weekend eens een factory reset proberen. Misschien helpt dat.
sumac schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:20:
[...]

Als 4G niet meer werkt, dan zijn mogelijk de instellingen van de netwerken gewist of niet goed overgenomen tijdens de update. Je moet je provider even bellen, die helpen je daar zo mee op weg!
Netwerk settings staan er nog gewoon in en staan goed. Zie het verhaaltje hierboven. Hij wil gewoon niet op 4G gaan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik hoop toch echt dat je na de update een factory reset hebt uitgevoerd.
Ik weet niet of ik het hier heb aangegeven, maar dat is belangrijk voor elke grote upgrade bij Android.
Of je van 4.1 naar 4.3 gaat of van 4.4 naar 5.0, het zijn allemaal grote updates waarbij een factory reset zeer is aan te raden. Voordat je gaat troubleshooten na zo'n update zou ik dat dus zeer aanbevelen.

Een backup zou je vantevoren kunnen maken met Sony PC Companion. Je gegevens kun je daarna terug zetten (let er wel op dat je geen systeemgegevens terug zet, want daar kan oude data van het systeem instaan ipv je persoonlijke settings.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ik heb een update gedaan via de Sony PC Companion. Hierin werd niets verteld over een factory reset. Dus nee, die heb ik niet gedaan.
Daarnaast vind ik een factory reset toch echt onderdeel van het troubleshooten. Dat zou niet moeten.
Ik ga het zo doen.. Eens zien of het helpt. Alles staat toch centraal gebackupped.

EDIT:
Dat was het dus.. Factory Reset en nu heb ik 4G.

[ Voor 8% gewijzigd door Edd op 03-06-2015 23:07 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
En de volgende ota update staat klaar van 9,9 MB.
Even afwachten wat het gaat brengen, wat voor de 2e keer kan ik nergens een changelog vinden. *zucht*

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Is er iemand met een Z1c waarop NL-Alert *wel* werkt, die eens wil kijken of er een APK aanwezig is die iets met cell broadcasting doet? Want die schijnt alleen op NL customization Sony toestellen te staan... Ik mis 'm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@D_Jeff: Collega die z'n z1c uit Duitsland had, heeft die update gisteren ook binnen gekregen :)

En ondertussen zit NL cust nog steeds op 4.4 :P. Ben wel benieuwd of ze voor de customizations die de update nu nog niet hebben gehad, toevallig gewoon wachten tot de stroom van OTA fixes een beetje opgedroogd is.

@Elsinga: Op de NL custs wordt NL-Alert inderdaad met een aparte app, die in het Nederlands "draadloze waarschuwingen" heet. Een apk met hetzelfde icoon op het "system" filesysteem heet "CivilAlerts.apk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

D_Jeff schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 02:29:
En de volgende ota update staat klaar van 9,9 MB.
Even afwachten wat het gaat brengen, wat voor de 2e keer kan ik nergens een changelog vinden. *zucht*
Is dat soms de 270 update? Daar heb ik idd ook geen changelog van kunnen vinden.
Enige wat ik merkte is dat de "ALLES SLUITEN" knop is vervangen voor eenzelfde knop als voor alle notificaties sluiten, ronde knop met drie versprongen balkjes.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

elsinga schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:34:
Is er iemand met een Z1c waarop NL-Alert *wel* werkt, die eens wil kijken of er een APK aanwezig is die iets met cell broadcasting doet? Want die schijnt alleen op NL customization Sony toestellen te staan... Ik mis 'm dus.
Ik heb de NL alert gewoon ontvangen :)

Toestel zit nog wel op 4.4.4

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

GreNade schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:09:
[...]

Ik heb de NL alert gewoon ontvangen :)

Toestel zit nog wel op 4.4.4
Dan zit je waarschijnlijk bij KPN of had je geen 4G netwerk:
nieuws: Proef mobiel alarmsysteem NL-Alert slaagt niet bij alle gebruikers - update

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje:
Ik merk de laatste tijd dat mijn telefoon nogal snel warm wordt. Ook kan ik niet meer zo lang als vroeger met mijn batterij doen (status 2203000 @84%). Waar ik een jaar geleden nog makkelijk de tweede avond haalde, is hij nu al bijna leeg na één dag. Dit doet me denken aan de wakelocks waar ik destijds met mijn SX S ook last van had.

Ik draai overigens nog 4.4.4. Gaat T-mobile die lollipop update uberhaubt nog uitrollen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
Venta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:08:
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje:
Ik merk de laatste tijd dat mijn telefoon nogal snel warm wordt. Ook kan ik niet meer zo lang als vroeger met mijn batterij doen (status 2203000 @84%). Waar ik een jaar geleden nog makkelijk de tweede avond haalde, is hij nu al bijna leeg na één dag. Dit doet me denken aan de wakelocks waar ik destijds met mijn SX S ook last van had.
De vraag is dus of je batterij slecht is of dat er iets anders aan de hand is? Mijn batterij zit na een jaar op 2152000 @93% dus met je batterij lijkt me niet zo veel mis.

Misschien een keer bij batterijverbruik kijken wat de grootste verbruikers zijn, apps die continu synchroniseren bijvoorbeeld.
Ik draai overigens nog 4.4.4. Gaat T-mobile die lollipop update uberhaubt nog uitrollen?

Alvast bedankt!
Dat weet natuurlijk niemand :P maar ik zou er van uit gaan dat deze nog wel uitgebracht gaat worden. De generic NL versie van 5.02 is ook nog niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Venta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:08:
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje:
Ik merk de laatste tijd dat mijn telefoon nogal snel warm wordt. Ook kan ik niet meer zo lang als vroeger met mijn batterij doen (status 2203000 @84%).
Klinkt als een proces dat je CPU bezig houdt en zo je accu leegtrekt. Kijk maar eens bij energieverbruik wat daar zoal staat.

Alvast bedankt!
Heeft je toestel T-Mobile branding of heb je deze los gekocht? In het tweede geval heeft T-Mobile er namelijk niets mee te maken maar ligt het enkel aan je toestel localisatie.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen