Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 14:59

JayPe

Ondertitel

D_Jeff schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 02:29:
En de volgende ota update staat klaar van 9,9 MB.
Even afwachten wat het gaat brengen, wat voor de 2e keer kan ik nergens een changelog vinden. *zucht*
Dat is de update naar .283?

http://forum.xda-develope...tified-xperia-z1-t3125649

De eerste Lollipop update is 'puur van KitKat naar Lollipop' ( .242 )
De tweede Lollipop update is o.a. de 'sluit alles' ( .270 ) knop
De derde Lollipop update is hopelijk de 'battery-drain-fix': ( .283 )

Battery-drain: bij laag batterij niveau ( < 30% ) gaat ie extra snel leeg sinds de update naar Lollipop. ( schijnt )

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10 17:32
Ik heb vorige week naar Lollipop geupdate.

Had nog geen melding op mijn telefoon, maar na hem even op een computer met PC Companion aan te hebben gesloten kwam de melding er wel opeens en kon ik hem OTA installeren. (En met even aangesloten bedoel ik ook letterlijk even, want mijn USB verbinding met mijn PC werkte ruk en zat een paar keer per seconde aan en uit te gaan.)

Ik merk niet veel verschil qua performance en batterijduur (iig gevoelsmatig niet). Wel is het kantelen van het scherm tussen portrait en landscape opeens retetraag geworden. Duurt makkelijk 5-10 seconden voordat hij doorheeft dat hij moet draaien. Hebben anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 21:20
Venta schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:08:
Ik merk de laatste tijd dat mijn telefoon nogal snel warm wordt. Ook kan ik niet meer zo lang als vroeger met mijn batterij doen (status 2203000 @84%). Waar ik een jaar geleden nog makkelijk de tweede avond haalde, is hij nu al bijna leeg na één dag. Dit doet me denken aan de wakelocks waar ik destijds met mijn SX S ook last van had.
Soms wordt mijn toestel ook erg warm, en als dat niet na een paar minuten ophoudt, dan betekent dat voor mij een ding: herstarten. Doe ik dat niet, dan is de accu binnen een paar uur helemaal leeg. Na de herstart is het probleem altijd weg. Misschien heb jij een ander probleem, maar bij mij is het dus een proces of iets wat blijft draaien en veel energie verbruikt. Als het een probleem is met je accu, dan gaat een herstart dit waarschijnlijk niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-10 08:52
GreNade schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:23:
[...]

Onder de usb poort zit er OA eentje.

Ik had het zo begrepen:
Sony kijkt of de klepjes waterdicht zijn. Als de klepjes waterdicht blijken, maar de stickers rood, heb je geen garantie.

Als de klepjes niet waterdicht blijken, krijg je gewoon garantie. (in theorie, mijn ervaringen met het reparatiecentrum zijn erg slecht)
Even een update mbt mijn Z1C die het zwembad niet had overleefd. Werd door de winkel doorverwezen naar Dynafix. Had er weinig vertrouwen in maar dacht niet geschoten is altijd mis, toestel viel nog net binnen de garantie.

Omdat er ik dus weinig (eigenlijk totaal geen) vertrouwen in had en in April op vakantie ging waarvoor ik een fatsoenlijke cameraphone wilde hebben, had ik enkele weken ervoor reeds een Z3 Compact aangeschaft.

Vervolgens toestel midden april opgestuurd, en kreeg deze week een 'nieuw' toestel toegestuurd :D. Wel gerefurbished (ander IMEI nr) maar er is geen krasje op te zien, in prima staat dus prima. Vreemde was dat er op het begeleided papier stond 'Gebruikersfout - Reparatie uitgevoerd' oid stond. Nja het zal wel :*)

Dus mocht je waterschade hebben, altijd proberen! Zit nu dus wel met 2 telefoons maar de Z1 gaat naar m'n vriendin, die nog steeds met een M loopt daar de laatste tijd over begon te klagen.

[ Voor 4% gewijzigd door jap85 op 05-06-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
@jap85, viel nog net binnen de garantie? De telefoon is pas sinds maart 2014 te koop en je hebt 2 jaar garantie. Hoezo viel hij net binnen de garantie??

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Kiswum schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:28:
@jap85, viel nog net binnen de garantie? De telefoon is pas sinds maart 2014 te koop en je hebt 2 jaar garantie. Hoezo viel hij net binnen de garantie??
Was in de war met garantie vanuit de winkel, hij komt inderdaad uit April 2014 dus nog net binnen het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
In elke NL winkel heb je minimaal 2 jaar garantie op je elektrische product en/of smartphone, mits je hem gebruikt onder normale omstandigheden.
Een Xperia Z1c telefoon maximaal 30 minuten in maximaal 1 meter zoetwater gebruiken valt daar dus ook onder.
Echter kan het zijn dat je telefoon door slijtage minder goed bestand is tegen dit soort dieptes na verloop van tijd.

Maar goed, 2 jaar garantie is het minimum. (Bij apple staat volgens mij nog steeds 1 jaar op de site, maar ze moeten handelen naar het Nederlands/Europees recht en dat is dus 2 jaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ja het zal best dat je officieel wel recht hebt op die garantie wanneer het toestel in het water is geweest, maar na alle verhalen dat mensen te horen kregen dat het hun eigen schuld was had ik eigenlijk niet verwacht dat ik zomaar een ander toestel zou krijgen dus viel me alles mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je krijgt geen garantie als er water schade onder de klepjes geraakt is. Anders wel.
Dat stond op een blaadje bij de levering bij m'n pa (onlangs gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48

DirtyBird

Praktiserend denker

Vraagje mbt de update naar lollipop; ik begrijp dat je die alleen via pc companion kunt binnenhalen, maar geeft mn telefoon wel aan dat ie beschikbaar is? Of moet ik dat af en toe via pc companion controleren?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 15:44

WCA

SmokingCrop schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:58:
Je krijgt geen garantie als er water schade onder de klepjes geraakt is. Anders wel.
Dat stond op een blaadje bij de levering bij m'n pa (onlangs gekocht).
Tenzij ze constateren dat de klepjes niet meer waterdicht zijn, voor de rest heb je gelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
@(*)%&*$&!!
Ik had eerst een Z1C, daarvan sprong spontaan het glas na een half jaar. Ik dat ding opsturen en ondertussen een Z3C gekocht. Na een maand of wat kwam de Z1C terug en sindsdien netjes in de doos bewaard, om evt. te verkopen.

Met m'n Z3C vorige maand op vakantie op de eerste dag het zwembad in gegaan. Dat deed ik met de Z1C ook, en ook met diens voorloper de Xperia Acro S (waterdichte S). En de Z3C heeft ook regelmatig onder de douche gestaan. Anyway, op m'n hotelkamer deed het ding raar. Niet lekker reageren, apps die niet wilden sluiten; ik met de powerknop en volume-op het ding afsluiten. Daarna ging hij niet meer aan. Op vakantie een nieuwe telefoon gekocht (Asus Zenfone C met dual sim, ook wel handig, heb ik de Mifi niet meer nodig).

Nu weer thuis gekomen dan maar de Z1C weer gepakt. Zie ik dat het 'laatje' waar de SIM-kaart in moet er niet meer in zit! HELP!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10 16:21
barchettanl schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:36:
@(*)%&*$&!!

Nu weer thuis gekomen dan maar de Z1C weer gepakt. Zie ik dat het 'laatje' waar de SIM-kaart in moet er niet meer in zit! HELP!
http://www.witrigs.com/oe...or-sony-xperia-z1-compact

Hier kun je er een bestellen mocht je dat willen. Je zou ook kunnen proberen of je er een van Sony (of de reparateur) kan krijgen als service/garantie. En misschien kun je ze ook op eBay vinden voor een paar euro, maar dat is niet zo handig als je hem nog wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Oh, heh, dat valt weer mee dan :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:17
Net even een factory reset gedaan. Toch wel de moeite waard. Voorheen werd bijv. bij mij niet weergegeven hoe lang het laden nog duurt. Wanneer je trouwens een paar keer klikt op de Android versie in de settings, krijg je een easter egg: Android spelletje, maar niet erg speelbaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat is niet zozeer een spelletje, maar in het geval van Android 5.0 (lollipop) een van kleur veranderende lolly.
Bij Android 4.4 kreeg je een KitKat afbeelding te zien.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:10
MadMarky schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:22:
Dat is niet zozeer een spelletje, maar in het geval van Android 5.0 (lollipop) een van kleur veranderende lolly.
Bij Android 4.4 kreeg je een KitKat afbeelding te zien.
Die lolly kan dus veranderen in een flappy bird achtige game. (wel ongelooflijk moeilijk om te spelen)
Probeer maar een paar keer op de lolly te klikken of anders ingedrukt te houden (vergeten welke van de 2 opties de game unlocked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
@JayPe: De camera lijkt iets vlotter te starten en kan iets meer met manuel modus. Daarnaast is in het aanpasgedeelte van je homescreen een aantal verwijderknoppen toegevoegd en werkt rotatie in apps overzicht weer.

Versienummer is niet veranderd.

@Michel: Alleen via de pc is het mogelijk. Gebruik je tethering, vergeet dan het optiemenuutje van pc comp niet te checken.

@Atomsk: Je hebt gelijk. Lollies en de droid in flappybird style. Leuk zoethoude

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
JayPe schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:41:
[...]

Battery-drain: bij laag batterij niveau ( < 30% ) gaat ie extra snel leeg sinds de update naar Lollipop. ( schijnt )
Ik lees net, dat het waarschijnlijk een probleem is bij 1 gebruiker met een falende accu. Als hij BBC streaming opstart, dan gaat zijn telefoon uit. Mogelijk is de accu van deze persoon niet meer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sisa
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-10 15:03
Nou zeg.... Nog steeds geen update naar Lollipop binnen.
Word er een beetje moedeloos van. Ongelooflijk dat het zo lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ze zijn ons denk ik vergeten :(

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 22:03
Ik heb maar ff een vraag uitgezet naar Sony Mobile NL op Facebook ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

eymey schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:46:
Ik heb maar ff een vraag uitgezet naar Sony Mobile NL op Facebook ;)
Ik zie dat ze ook al gereageerd hebben, kopen we weer niks voor.
Ze zeggen dat ze geen data kunnen geven voor specifieke modellen en dat we zullen moeten wachten op een melding op de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Doordat het wachten te lang duurt, heb ik gisteren de Z1c voorzien van Android 5.0. Handmatig, maar met behoud van alle locks.
Ik heb de handleiding gebruikt die hier al eerder was geplaatst. Ik had in eerste instantie een Russische ROM erop gezet (hier zit Nederlands ook in), maar doordat ik die niet echt vertrouwde, ben ik op zoek gegaan naar een Europese variant via deze tool. Het maken van een Central Europe .tft is er iets niet goed gegaan, waardoor hij niet door de telefoon werd geaccepteerd. Doordat je je telefoon toch moet wissen als je van Android 4.4 naar Android 5 gaat, heb ik hem aan Pc Companion gehangen. Vanaf daar heb ik gekozen voor "Support Zone" -> "Phone/Tablet software updaten" en daarna "Repair my phone/tablet".

Ik weet niet zeker of hij de bestaande ROM heeft vernieuwd of er zelf een compleet nieuwe op heeft gezet. Uiteindelijk behield ik gewoon de Lolipop rom (.270) en was de telefoon ook daadwerkelijk geupdate en de data werd netjes gewist.
Het kan dus best wel zijn dat je de update niet via je telefoon of de pc companion applicatie krijgt, maar wel als je hem "repareert".

Ik heb geen vreemde problemen gemerkt met deze nieuwe rom op de Z1c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Kiswum schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:01:
Doordat het wachten te lang duurt, heb ik gisteren de Z1c voorzien van Android 5.0. Handmatig, maar met behoud van alle locks.
Ik heb de handleiding gebruikt die hier al eerder was geplaatst. Ik had in eerste instantie een Russische ROM erop gezet (hier zit Nederlands ook in), maar doordat ik die niet echt vertrouwde, ben ik op zoek gegaan naar een Europese variant via deze tool. Het maken van een Central Europe .tft is er iets niet goed gegaan, waardoor hij niet door de telefoon werd geaccepteerd. Doordat je je telefoon toch moet wissen als je van Android 4.4 naar Android 5 gaat, heb ik hem aan Pc Companion gehangen. Vanaf daar heb ik gekozen voor "Support Zone" -> "Phone/Tablet software updaten" en daarna "Repair my phone/tablet".

Ik weet niet zeker of hij de bestaande ROM heeft vernieuwd of er zelf een compleet nieuwe op heeft gezet. Uiteindelijk behield ik gewoon de Lolipop rom (.270) en was de telefoon ook daadwerkelijk geupdate en de data werd netjes gewist.
Het kan dus best wel zijn dat je de update niet via je telefoon of de pc companion applicatie krijgt, maar wel als je hem "repareert".

Ik heb geen vreemde problemen gemerkt met deze nieuwe rom op de Z1c.
Welke customization heb je? Als je dezelfde hebt ga ik dat eens proberen. Alvast bedankt :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik had volgens mij deze erop zitten:
1281-2668_r5c
Met 14.4.A.0.157

Telefoon bij Coolblue besteld met een T-Mobile abonnement. Dit was er 1 uit de eerste batches en het camera probleem. Volgens mij is dat probleem softwarematig opgelost, want ik had er gisteren niet/nauwelijks meer last van gehad met een aantal test afdrukken. Ik zal het nog wel een keer in de buitenlucht testen (de Z3c heeft dit probleem overigens niet).
Andere bugs, zoals een slecht werkende wifi bij bestandsoverdracht, lijkt ook opgelost te zijn door de update/factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Kiswum schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:15:
Ik had volgens mij deze erop zitten:
1281-2668_r5c
Met 14.4.A.0.157

Telefoon bij Coolblue besteld met een T-Mobile abonnement. Dit was er 1 uit de eerste batches en het camera probleem. Volgens mij is dat probleem softwarematig opgelost, want ik had er gisteren niet/nauwelijks meer last van gehad met een aantal test afdrukken. Ik zal het nog wel een keer in de buitenlucht testen (de Z3c heeft dit probleem overigens niet).
Andere bugs, zoals een slecht werkende wifi bij bestandsoverdracht, lijkt ook opgelost te zijn door de update/factory reset.
Ga het vanavond proberen, heb dezelfde :)

edit:

Het heeft niet gewerkt. Ik ben gefrustreerd geraakt, en heb het toch maar via flashtool gedaan. Nu eindelijk lollipop :D

Edit2
Is het normaal dat de telefoon zo heet wordt? Met Kitkat had ik nooit het gevoel dat de telefoon erg warm werd.

Ook gaat de batterij een stuk sneller leeg, waar Android "Google play services " als schuldige aanduidt. Ideeën?

[ Voor 20% gewijzigd door WCA op 13-06-2015 12:11 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf heb ik eergisteren 14.5.a.0.270-r2d (Nordics Combined customization) op mijn Z1c gezet. Eerst met Xperifirm gedownload, daarna met Flashtool FTF gemaakt en daarna met 'PRFcreator" er een flashable zip met pre-root van gemaakt.

Ik had al root + DualRecovery dus dit was voor mij de mooiste manier om te upgraden zonder root te verliezen :).

Mijn gevoelens m.b.t. Lollipop zijn gemengd:

* Ik heb het idee dat in het Android settings menu, contrast iets minder lekker is (ik gebruik zelf "Wood" theme)

* Ook ik merk dat de Z1c nogal snel warm kan worden als je 'm flink op z'n staart trapt. Ook li jkt dan de accu sneller leeg te gaan.

* Belangrijkste (dit kan mogelijk gepaard gaan met vorige punt): Bereik met 4g lijkt heel slecht geworden. Signaalmeter zit op 4g altijd op maar 1 of 2 streepjes. Verbindingen lijken het verder gewoon normaal te doen (zij het niet zo snel als met Android 4.4), maar het is wel opvallend.

Wel is de camera een fl ink stuk vlotter geworden en vandaag, met de Z1c de hele dag thuis op wifi, doet de accu het wel een heel stuk beter dan gisteren (toen ik de hele dag op mobiele netwerken zat).

Zo te bezien lijkt het misschien nog nieteens zo verwonderlijk dat Lollipop er voor Nederlandse custs ook nog niet is. Hebben mensen die een Central Europe customization erop gezet hebben ook deze ervaring?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Och, wat een SUKKEL ben ik soms. Schreef ik een paar dagen geleden dat ik het 'laatje' kwijt was voor m'n SIM-kaart. Nou, misschien helpt het als je niet probeert een SIM-kaart in een Micro-SD slot te steken! Ik was waarschijnlijk in de war met m'n Z3C (die ik heb ingeleverd om na te laten kijken waarom hij niet door-start). Ik kwam er natuurlijk achter toen ik m'n ebay-gekochte SIM-tray probeerde erin te doen ...

MAAR

Elke keer als ik m'n toestel oplaad, start het sales-demo filmpje. Dat deed hij al toen ik er nog geen SIM-kaart in had en hoopte dat het daar door zou komen. Had zelfs een factory reset gedaan. SIM erin, de instellingengids doorlopen en alles leek in orde: geen filmpje meer. Homescreen indelen, enz enz.
Totdat ik 'm weer aan de lader deed. Het sales-flimpje startte weer én m'n homescreen was gereset! GRRRRR... Ik heb nog gecheckt bij Beveiliging - Apparaatbeheerders, maar daar zie ik alleen Android Apparaatbeheer en E-mail actief staan. Ik weet niet wat een Trust-agent is, maar Smart Lock (Google) uitschakelen helpt niet (wat doet het eigenlijk)?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 23:22
barchettanl schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:27:
Och, wat een SUKKEL ben ik soms. Schreef ik een paar dagen geleden dat ik het 'laatje' kwijt was voor m'n SIM-kaart. Nou, misschien helpt het als je niet probeert een SIM-kaart in een Micro-SD slot te steken! Ik was waarschijnlijk in de war met m'n Z3C (die ik heb ingeleverd om na te laten kijken waarom hij niet door-start). Ik kwam er natuurlijk achter toen ik m'n ebay-gekochte SIM-tray probeerde erin te doen ...

MAAR

Elke keer als ik m'n toestel oplaad, start het sales-demo filmpje. Dat deed hij al toen ik er nog geen SIM-kaart in had en hoopte dat het daar door zou komen. Had zelfs een factory reset gedaan. SIM erin, de instellingengids doorlopen en alles leek in orde: geen filmpje meer. Homescreen indelen, enz enz.
Totdat ik 'm weer aan de lader deed. Het sales-flimpje startte weer én m'n homescreen was gereset! GRRRRR... Ik heb nog gecheckt bij Beveiliging - Apparaatbeheerders, maar daar zie ik alleen Android Apparaatbeheer en E-mail actief staan. Ik weet niet wat een Trust-agent is, maar Smart Lock (Google) uitschakelen helpt niet (wat doet het eigenlijk)?
Dialer > *#*#SELLMORE#*#*, kan zijn dat je twee of drie keer moet proberen. Dat is de code om demomodus aan/uit te zetten. SELLMORE = 73556673.

Let wel op, een ingeschakelde demomodus kan homescreens resetten, foto's verwijderen, instellingen aanpassen, ... Niet aanzetten om eens te proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik wilst al lang van de SELLMORE demo, vaak dat ik dat stiekem bij de Mediamarkt in typte (pas dit jaar schijnen ze het zelf ook te kunnen). Enfin, ik heb het nu 2x twee keer ingetypt (de eerste keer gebeurt er namelijk niks). Maar kan enkel activeren. Deactiveren kan bij Apparaatbeheerder, zoals ik hierboven ook al aan gaf, maar helaas, nog altijd blijft de demo afspelen tijdens het laden en wordt de homescreen gereset, bluetooth en NFC aangezet en foto's verwijderd :'(

EDIT

OOOOOOOOOOOOOH, de tweede keer dat je het intypt, lijkt er niets te gebeuren (zoals ik net ook al schreef), maar blijkbaar zet je het daar mee uit!!!!!!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door barchettanl op 14-06-2015 19:14 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-10 12:02
Ik heb de laatste tijd steeds vaker problemen met het toetsenbord. Soms reageert hij niet of vallen er ineens bepaalde letters uit, die ik dan gewoonweg niet meer kan aantikken (hij pakt dan een van de letters ernaast). De terugknop geeft ook vaak problemen en heel af en toe wordt er willekeurig gescrolled en geklikt terwijl ik mijn telefoon niet aanraak.

Soms helpt het om het scherm even uit te klikken en daarna opnieuw de schermbeveiliging te ontgrendelen, maar meestal moet ik mijn hele telefoon opnieuw opstarten in de hoop dat dit probleem (tijdelijk) is opgelost. Vandaag echter weer twee keer mijn telefoon opnieuw opgestart, zonder succes.

Hebben meer mensen hier last van? Heeft iemand een potentiële oplossing voor willekeurig uitvallende toetsen? Het lijkt een sofwareprobleem te zijn, maar ik heb er verder de ballen verstand van. Ik zit trouwens nog op de 'oude' Android, update laat op zich wachten (1281-2668_R5c met 14.4.A.0.157).

EDIT: Ik heb touchscreen meerdere keren getest met Xperia Diagnostics en het blijkt dat een deel van het scherm gewoonweg niet reageert. De gele lijnen die ik trek worden op verschillende plaatsen onderbroken. Is dit een hardwareprobleem of zou het een bug zijn die mogelijk te fixen is? ;(

[ Voor 40% gewijzigd door Sarrr op 15-06-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ìk zou eens goed checken op scheurtjes in je glas.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
barchettanl schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:15:
Ìk zou eens goed checken op scheurtjes in je glas.
Dat is het probleem echt niet, totaal geen scheurtjes in mijn glas. Heb normaal een screenprotector, die eraf gehaald om te checken of dat het probleem was, maar niets te zien. Zou ook raar zijn, want de ene keer doen sommige knoppen het wel en de andere keer niet.

Ik lees op internet dat meerdere mensen hier bij de Z1 ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Sarrr schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:30:
[...]

Dat is het probleem echt niet, totaal geen scheurtjes in mijn glas. Heb normaal een screenprotector, die eraf gehaald om te checken of dat het probleem was, maar niets te zien. Zou ook raar zijn, want de ene keer doen sommige knoppen het wel en de andere keer niet.

Maak je scherm eens goed schoon, dat helpt bij mij. Scherm lijkt enorm gevoelig te zijn voor vette vingers in ieder geval. Ik kan je vertellen dat de lollipop update het scherm verbetert.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik ken dit probleem, ik was echter in de veronderstelling dat dit te maken heeft met de goedkope screenprotector die ik erop heb zitten. Hoe dan ook, ik heb het idee dat het bij mij enkel gebeurt als ik een beetje zweterige of anderzins vochtige handen heb (bijvoorbeeld na het douchen). Even het scherm afvegen aan mn shirt ofzo verhelpt het probleem bij mij eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
GreNade schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:02:
[...]

Maak je scherm eens goed schoon, dat helpt bij mij. Scherm lijkt enorm gevoelig te zijn voor vette vingers in ieder geval. Ik kan je vertellen dat de lollipop update het scherm verbetert.
Dat laatste meen ik ook te merken :-). Alleen is 4g (kpn) toch echt merkbaar slechter en trekt mobiel data tov. Wifi mn accu echt sneller leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
GreNade schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:02:
[...]

Helaas vertoonde het scherm zonder protector en goed afgeveegd nog precies dezelfde problemen. Heb ook al een fabrieksreset geprobeerd, maar daarna kwam ik niet eens meer goed door de welkomststappen heen. Telefoon zit inmiddels in een envelopje voor reparatie. (Valt nu tenminste nog binnen de garantie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_008
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 12:54
Ik zie op xperifirm dat 2 toestellen die eerst nog op 14.4.A.0.157 zaten (zoals de nederlandse nu nog altijd zit) vandaag naar 14.5.A.0.283 zijn gegaan. Zou dat betekenen dat ze weer begonnen zijn met uitrollen en dat eerst de niet-lollipop toestellen aan de beurt zijn, waarna de lollipop toestellen deze bug-fix (I assume) update krijgen?? Laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-10 16:03

Jeroen87

Bier Connaisseur

Het valt mij vooral op dat alle RxD toestellen de update gehad hebben en alle RxC modellen nog wachten op updates. (en de NL custom is dus R5C).

Kan er ook totaal geen nieuws over vinden verder.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_008
Jeroen87 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:06:
Het valt mij vooral op dat alle RxD toestellen de update gehad hebben en alle RxC modellen nog wachten op updates. (en de NL custom is dus R5C).

Kan er ook totaal geen nieuws over vinden verder.
de geupdate oostenrijkse was 14.4.A.0.157/R8C en is nu 145.A.0.283/R4D. De geupdate Duitse (telecom.de) was R14C en is R5D. Waarschijnlijk met de C van Kitkat en de D van Lollipop ;). tis dus niet zo dat er RxC modellen zijn. Heb geen idee wat het betekent though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Het is met de NL Custom rom niet echt vooruit te branden. Hoor de meeste nog op 4.4.4 zitten en ik weet niet wanneer de boel vrijgegeven wordt voor 5.0.2 / 5.1.

Hopelijk passen ze nog wel de camera software aan. Een autofocus die het onder kitkat (4.4.x) met een podium tegenlicht optreden prima doet, maar onder Lollipop traag is en regelmatig de weg kwijt is.

Beeld staat dan scherp, draai je richting een spotlight, is de autofocus van slag en het beeld wordt onzuiver. Gemiste kans, die met 4.4 er niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat "focus probleem" heb/had ik met KK anders ook regelmatig onder bepaalde omstandigheden.

Verder vind ik onder Lollipop de camera wel veel responsiever dan onder KK.... en meteen ook 1080p 60 fps bij filmen en bv. ook goede bestandsgroottes (en scherpte) bij foto's.

Maar goed, ik ben benieuwd wat de .283 versie van Lollipop gaat verbeteren. Ik hoop ook betere 4g en 3g hier in NL :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-10 16:01
Betekent dit eigenlijk ook dat de update direct de laatste beschikbare wordt? Of moeten de telefoons die nog een lollipop hebben alle drie/vier de updates door?
Richard_008 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:02:
Ik zie op xperifirm dat 2 toestellen die eerst nog op 14.4.A.0.157 zaten (zoals de nederlandse nu nog altijd zit) vandaag naar 14.5.A.0.283 zijn gegaan. Zou dat betekenen dat ze weer begonnen zijn met uitrollen en dat eerst de niet-lollipop toestellen aan de beurt zijn, waarna de lollipop toestellen deze bug-fix (I assume) update krijgen?? Laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@MRIdev: Als ik even terug denk aan mn Neo, waar ik zeer lang gewacht heb met updaten van Gingerbeard naar ICS, landde ik eerst op 4.0.3 en moest daarna nog een paar kleintjes doen om op 4.0.4 te landen.

Ik verwacht dat weer hetzelfde zal zijn met deze "turn over".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
En kwamen die dan sneller achter elkaar dan nu het geval is?
D_Jeff schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:38:
@MRIdev: Als ik even terug denk aan mn Neo, waar ik zeer lang gewacht heb met updaten van Gingerbeard naar ICS, landde ik eerst op 4.0.3 en moest daarna nog een paar kleintjes doen om op 4.0.4 te landen.

Ik verwacht dat weer hetzelfde zal zijn met deze "turn over".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Nou, zelfs mijn vriendin die een Xperia Z heeft...is eerder aan de beurt :P Die kreeg gister de 5.0.2 update binnen. Ik werd natuurlijk hard uitgelachen :(

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
MRIdev schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 07:50:
En kwamen die dan sneller achter elkaar dan nu het geval is?

[...]
Gelukkig hebben we het topic nog :P
Het Sony Ericsson Xperia Neo-topic

Zover ik weet kwamen zijn er 2 heel vlug na release gekomen en een iets grotere na ongeveer 2 maanden, zoals op de laatste pagina van het topic te lezen valt.

Ik spot trouwens wel 1 overeenkomst als het om updaten gaat met Z1C en Neo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Heeft iemand toevallig al de .283 release uit een ander land geflasht? op xperifirm zie ik dat in sommige landen al een nieuwe update uit is:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iyo3s/3b54b0cbdc.png

Ik heb er geen moeite mee om die update even te flashen, dat heb ik al eerder gedaan. Ik heb alleen geen trek in branding van de providers, en de update is er alleen nog maar bij bepaalde buitenlandse providers.

Weet iemand of een van deze providers misschien geen branding toepast? Dan flash ik die rom wel, aangezien .270 een verschrikkelijke update is die nooit op de wereld gezet had mogen worden.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik zit nog op de R2D. Nog geen update melding gehad voor R3D / R5D (.283)

Hoe groot zou die update moeten zijn?
Gok zelf dat het onder de 100 mb zou moeten zijn, gezien de changelog van XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D_Jeff schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:17:
Ik zit nog op de R2D. Nog geen update melding gehad voor R3D / R5D (.283)

Hoe groot zou die update moeten zijn?
Gok zelf dat het onder de 100 mb zou moeten zijn, gezien de changelog van XDA.
Hoe groot de update nog is, ik zou nog even bij 157 blijven als ik jou was. 270 geeft bij mij oververhitting en batterijproblemen, en het is nog zo traag als dikke stront ook.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
GreNade schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:23:
[...]

Hoe groot de update nog is, ik zou nog even bij 157 blijven als ik jou was. 270 geeft bij mij oververhitting en batterijproblemen, en het is nog zo traag als dikke stront ook.
Dat leed is helaas al geschiedde :P

Traagheid: Yep. Vooral bij de animatie overgangen binnen het OS zelf. Bij de Apps weinig last.
Oververhitting: Geen last, tenzij ik 4 cores naar > 95 % load trek.
Batterijprobleem: In de standby prima verhouding. In gebruik, met name bij de dataverbinding relateerde apps (Whatsapp, Chrome) en apps met veel wit: accu vliegt gevoelsmatig leeg.

Eerst maar eens zien wanneer Sony 5.1 vrijgeeft voor de Z lijn. Als ik de Google changelog moet geloven, zijn er aardig wat bugs geplet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Ik heb nog KitKat en ik heb toch ook wel het gevoel dat mijn batterij zo nu en dan sneller kreeg Is. Dan lijkt het alsof er een App flink staat te stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHvdW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 20:55
MRIdev schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:42:
Ik heb nog KitKat en ik heb toch ook wel het gevoel dat mijn batterij zo nu en dan sneller kreeg Is. Dan lijkt het alsof er een App flink staat te stoken.
Ook hier momenteel snel door de batterij hen op KitKat. Gaat wel over als ik de GPS uitzet. Benieuwd wanneer de officiele update naar Lollipop komt voor de R5C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

WillemHvdW schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:11:
[...]

Ook hier momenteel snel door de batterij hen op KitKat. Gaat wel over als ik de GPS uitzet. Benieuwd wanneer de officiele update naar Lollipop komt voor de R5C
Gebaseerd op wanneer ik dacht dat ie kwam....nooit meer :P

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
mijn z1 compact heeft ook nog steeds 5.0.2 niet gehad. Mijn relatief oude Tablet Z daartegen wel. Had het andersom verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41

lonkhuijzen

100% ADH

JayPe schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:41:
[...]

Dat is de update naar .283?

http://forum.xda-develope...tified-xperia-z1-t3125649

De eerste Lollipop update is 'puur van KitKat naar Lollipop' ( .242 )
De tweede Lollipop update is o.a. de 'sluit alles' ( .270 ) knop
De derde Lollipop update is hopelijk de 'battery-drain-fix': ( .283 )

Ik heb dit probleem met de batterij en heb hem voor reparatie bij coolblue binnengebracht. Blijkt nu dat de garantie is afgewezen omdat het geen originele rom is.... Wel een officiële andere rom. Als het dus vanwege de rom is dat de accu kapot gaat zou dus sony's eigen roms de accu slopen...

Volgens mij is de batterij ook iets gezwollen. Overigens niet akkoord gegaan met de afwijzing dus coolblue komt er nog op terug.

Heb het idee dat de reparatiedienst van sony wel heel makkelijk de garantie ontwijkt.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_008
xperifirm meld dat de nederlandse en belgische .270 beschikbaar zou zijn

Edit 16:30: PC Companion of OTA zijn het hier helaas nog altijd niet mee eens
Edit 17:00: OTA meld hem al, maar ik moet PC Companion gebruiken die hem nog niet meld, maar zal vast snel komen dan
Edit 17:25: Ook PC Companion meld hem nu; Lollipop at last...

[ Voor 73% gewijzigd door Richard_008 op 26-06-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 23:22
lonkhuijzen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:41:
[...]

Ik heb dit probleem met de batterij en heb hem voor reparatie bij coolblue binnengebracht. Blijkt nu dat de garantie is afgewezen omdat het geen originele rom is.... Wel een officiële andere rom. Als het dus vanwege de rom is dat de accu kapot gaat zou dus sony's eigen roms de accu slopen...

Volgens mij is de batterij ook iets gezwollen. Overigens niet akkoord gegaan met de afwijzing dus coolblue komt er nog op terug.

Heb het idee dat de reparatiedienst van sony wel heel makkelijk de garantie ontwijkt.
Een andere regiovariant flashen met Flashtool kan geen kwaad, maar als je ooit je bootloader unlocked hebt zonder backup van TA (voor DRM) kan je garantie wegvallen. Als je je telefoon binnenstuurt moet je gewoon altijd een locked bootloader en alle DRM-keys hebben. Een unlocked bootloader of relocked zonder DRM-restore zie je direct in de servicesoftware die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41

lonkhuijzen

100% ADH

Klopt inderdaad en ik was noet zo snugger daarmee, maar ook daarbij mogen ze dus eigenlijk de garantie niet weigeren. Maar dat de reparateur dan moeilijker doet heb ik wel gemerkt:)

Overigens net contact gehad met coolblue en die sturen een ander toestel naar mij op, superservice!

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3rd1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
jheeeee .270 nu aan het downloaden via computer , ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
idem hier.. :) 5.1 is installing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Eerst even wat backups nemen en dan ook maar eens installeren.

Al enige feedback van de OTA release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
Blijkt 5.0.2 te zijn.. beetje jammer dat ze 'm niet direct naar 5.1 hebben getild..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben benieuwd naar jullie bevindingen mbt (kpn) 4g bereik, warmte en battery drain :-). Zit nu nog op vakantie adres in Zeeland. Morgen (helaas)weer naar huis en dan meteen pre-rooted zip bakken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb net geüpdate naar 14.5.A.0.270. De 'close-all' knop komt wel van pas :D Er is ook al een .283 versie, maar die lijkt beperkt te zijn tot bepaalde landen/carriers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
eymey schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:03:
Ben benieuwd naar jullie bevindingen mbt (kpn) 4g bereik, warmte en battery drain :-). Zit nu nog op vakantie adres in Zeeland. Morgen (helaas)weer naar huis en dan meteen pre-rooted zip bakken :-)
Hier ook 4G en KPN abbo. Qua bereikbaar geen klachten, ik zie hetzelfde patroon als onder 4.4.

Warmte vind ik echt meevallen, zoals ik eerder beschreven heb.
Batterydrain: Niet van 30%, maar gewoon vanaf 100% vind ik de accu harder leeglopen.
Alleen in "deep sleep" is het wel verbeterd: GSM wordt niet per half uur wakker gemaakt, maar eerder in de richting van per 2 uur of zelfs later.
Dit half uurs wake up is een softwarematig dingetje van Sony / Sony Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sisa
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-10 15:03
Een uur geleden een melding dat hij binnen was! Heeft lang geduurd, dus ik hoop dat het het waard is

********EDIT

Heb 7 updates in de Play Store, maar updaten lukt niet! De eerste blijft constant op downloaden 0% staan. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 44% gewijzigd door sisa op 27-06-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Laatst online: 25-10 08:54
Hier is ie ook binnen (heb de R5C). Ik denk dat ik hem nog maar niet download tot er een fix is voor de batterydrain die ik hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ronald8 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:49:
Ik heb net geüpdate naar 14.5.A.0.270. De 'close-all' knop komt wel van pas :D Er is ook al een .283 versie, maar die lijkt beperkt te zijn tot bepaalde landen/carriers.
De .270 versie die ik had, had natuurlijk geen root/custom recovery. Dus ik weer naar KitKat, toen rooten/recovery erop, toen Lollipop 14.5.A.0.270 pre-rooted/recovery erop en als finishing touch nog even de 4K/120FPS cameramod eroverheen (XDA linkje)

Ik ben voorlopig weer tevreden :)

Edit: Xposed werkt ondertussen. Ik durf nog niet teveel modules aan te zetten omdat ik het geheel wel graag draaiend wil houden. Ik heb nu alleen de CPU temperatuur in de statusbalk en 20MP Superior Auto aanstaan.

Nu ben ik helemaal tevreden :D

[ Voor 15% gewijzigd door O88088 op 27-06-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Zoals bij de rest met R5C ook bij mij dit weekend eindelijk de .270 update binnen :)

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 17-10 12:17
Het grootste nadeel van Lollipop vind ik trouwens wel dat het "recente apps overzicht" zo traag is. Niet als het eenmaal geladen is, maar voor het zover is, moet ik vaak 3 seconden wachten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf gisteren ook ff bezig geweest om met Xperifirm de .270 update binnen te halen, pre-root eroverheen, etc.

Alleen bij mij start Lollipop na het updaten 1 keer normaal. Als ik daarna reboot, dan komt m'n toestel in een boot loop te hangen. Of hij reboot al spontaan als hij net de cache foor alle applicaties opnieuw heeft gegenereerd en dan de applicaties gaat opstarten.

Dus iets gaat bij mij niet helemaal goed. Maar goed, ik was nu optimistisch geweest door in PRF creator ook meteen de flashable ZIP van de 120fps mod mee te nemen. Misschien dat dat de oorzaak is.

Vanavond dus nieuwe poging zonder die mod mee te nemen, en wellicht ook ff eerst een app opschoon actie houden :). Fijne aan het hebben van Recovery is dat je nog backups hebt :+

Voor degenen die ook preroot hebben gemaakt: Hebben jullie bij het genereren van de .ftf met Flashtool ook nog dingen uit de door Xperifirm uitgepakte ROM weg gelaten, of gewoon alles mee genomen?

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 29-06-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-10 14:00
Ik heb gewoon via PC Companion geupdate naar Lollipop (5.0.2/.270). Daarna mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen (is vaak beter na een grote update heb ik begrepen).

Daarna weer zonder probelemen mijn apps geinstalleerd. Hij werd in het begin wel warm en de baterij liep toen wat sneller leeg. Maar na alle installaties/updates heb ik mijn telefoon weer opnieuw opgestart en het werkt allemaal gewoon prima. Veel nieuwe handige functies, baterijduur is gewoon weer erg goed, ook de Stamina-mode werkt weer erg handig en ook de camera app werkt gewoon normaal. Ging allemaal soepel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Factory reset is voor mij idd ook nog een optie. Maar toch liever niet.

En ik wil sowieso wel root hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Sinds de update zie ik geen knop voor een tabblad overzicht in chrome, iemand een idee hoe ik daar aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_008
Michiel4life schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:38:
Sinds de update zie ik geen knop voor een tabblad overzicht in chrome, iemand een idee hoe ik daar aan kan komen?
Ja, erg irritant. Eerste wat ik uitgezet heb. Ga in chrome naar instellingen en dan het kopje "Merge tabs and apps" op off zetten (of de nederlandse variant van de naam natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Richard_008 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:50:
[...]

Ja, erg irritant. Eerste wat ik uitgezet heb. Ga in chrome naar instellingen en dan het kopje "Merge tabs and apps" op off zetten (of de nederlandse variant van de naam natuurlijk ;) )
Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de update gedaan maar heb bij m'n snelknoppen geen optie voor luidspreker, trillen of stil. Iemand een idee? Nu staat standaard de luidspreker aan maar dat is heul niet wat ik wil....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 21:45
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 04:09:
Net de update gedaan maar heb bij m'n snelknoppen geen optie voor luidspreker, trillen of stil. Iemand een idee? Nu staat standaard de luidspreker aan maar dat is heul niet wat ik wil....
Dat is het nieuwe geluid-profiel van lollipop. Alles/Prioriteit/Geen

Daar moet je even mee spelen. Het komt erop neer dat het oude 'stil' niet meer aanwezig is.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 26-10 11:23

elsinga

=8-)

Je gaat van heel weinig volume nu naar tril. Andere optie is inderdaad Prioriteit, die gebruikt de op dat moment geldende volume instelling.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Na de update zijn de snelkoppelingen/widgets van stamia, wifi, geluid etc allemaal weg en ook niet meer terug te zetten......echt over nagedacht maar niet heus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ach, daar heb je genoeg widgets uit de play store voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-10 14:00
calsonic schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:21:
Na de update zijn de snelkoppelingen/widgets van stamia, wifi, geluid etc allemaal weg en ook niet meer terug te zetten......echt over nagedacht maar niet heus.
De stamina widget bestaat gewoon nog. Ik gebruik hem namelijk nu zelf. En wifi, geluid etc. is allemaal snel te benaderen door het meldingenvenster uit te vouwen en dan op de statusbalk te klikken. Je kunt daar ook snel naar alle batterij- en besparingsopties en je kunt zelf instellen welke "Snelle instellingen" je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Ik ben erg blij met de update! Mijn toestel is echt beter geworden. Scherm reageert sneller en beter en daarnaast zijn de animaties en overgangen erg vlot.Batterij lijkt net zo lang mee te gaan als op 4.4. Wel even afwachten of ik vergelijkbare "problemen" krijg als beschreven in mijn vorige bericht.

Ik mis wel de widgets op het lock screen, geen berichten meer lezen van WhatsApp en mijn agenda inkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik moet zeggen dat, in tegenstelling tot de NCB versie, Custom NL hier ook erg goed draait!

* Over het algemeen lijkt hij sneller (behalve bij openen recente apps)
* Ook hier lijkt het touchscreen aanzienlijk beter te werken. Heb tot nu toe nog geen enkele keer gehad dat ik opnieuw moest locken en weer aanzetten omdat touch over de zeik was.

* Accuduur lijkt, i.t.t. berichten van anderen, even goed als op 4.4, zo niet beter. Gisterochtend van de lader, nu nog 52% over. Incl. gisteravond 20 minuten navigatie aan. Wel heb ik buiten dat het toestel vrij weinig actief gebruikt en stond ie vannacht in flight mode.

* Bereik van 4g gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb het idee dat mijn accu minder lang mee gaat, al is het niet schrikbarend. Zou overigens ook kunnen komen door het warme weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
In augustus wordt 5.1 schijnbaar verwacht: http://www.xperiablog.net...eria-devices-from-august/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Alleen die augustus zou ik met een flinke korrel zout nemen, als je nu alleen al ziet hoe lang er gedaan wordt over het gefaseerd uitrollen van 5.0.2

En over die accu discussie:
Ik merk ook dat sinds .270 de accu iets sneller leeg lijkt te lopen, maar het scheelt voor mij niet zoveel (op een dag 50% accugebruik ipv 35-40%) tegenover de vorige sw versie. Wat ik storender vind is dat de android interface nog wel eens traag wil verschijnen na het sluiten van een grote app, gedurende een seconde zie je de verschillende UI elementen opgebouwd en ingeladen worden. Kan me niet heugen dat ik dat eerder gezien had.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Augustus geloof ik ook geen snars van, nee.

En helemaal, als dat ook gepaard moet gaan met "modem" updates en zo, dan zit je ook meteen alweer met 2 maanden vertraging voor de update in NL gaat rollen.

Maar ik krijg graag ongelijk :P

Wat betreft de performance bij/na grote apps: Ja, heel nu en dan zie ik wel eens wat 'lag'. Maar voor mij gelukkig net niet irritant genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik krijg net OTA een systeemupdate binnen van tegen de 800mb, dus ik denk dat ik eindelijk lollipop ga krijgen.
Ik ben nu aan het downloaden, dus het is even afwachten.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
MadMarky schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:25:
Alleen die augustus zou ik met een flinke korrel zout nemen, als je nu alleen al ziet hoe lang er gedaan wordt over het gefaseerd uitrollen van 5.0.2

En over die accu discussie:
Ik merk ook dat sinds .270 de accu iets sneller leeg lijkt te lopen, maar het scheelt voor mij niet zoveel (op een dag 50% accugebruik ipv 35-40%) tegenover de vorige sw versie. Wat ik storender vind is dat de android interface nog wel eens traag wil verschijnen na het sluiten van een grote app, gedurende een seconde zie je de verschillende UI elementen opgebouwd en ingeladen worden. Kan me niet heugen dat ik dat eerder gezien had.
Ik heb mijn accu probleem weten op te lossen door een factory reset te doen. Sindsdien werkt het weer lekker soepel en gaat mijn accu weer net zo lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
Ik heb sinds 5.0.2 ook last van een power drain door google play services. Ik heb dat opgelost door onder datagebruik bij google play services de setting "achtergronddata in app beperken" aan te zetten. Sindsdien zie ik hem niet meer terug in de top 3 van grootverbruikers. Misschien een tip voor iemand die hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die app staat bij mij ook behoorlijk hoog.

Echter niet zo hoog dat ie dus een hele harde drain veroorzaakt.

Ik vraag me ook af wat er allemaal stopt met werken als je die service afsluit van data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
eymey schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:36:
Die app staat bij mij ook behoorlijk hoog.

Echter niet zo hoog dat ie dus een hele harde drain veroorzaakt.

Ik vraag me ook af wat er allemaal stopt met werken als je die service afsluit van data :)
Ik heb zelf geen negatieve gevolgen kunnen ontdekken, maar ik ben ook geen zware gebruiker met veel apps die er last van zouden kunnen hebben.

Bij mij pakte hij soms 20% accu.. dat was echt veel te veel..

[ Voor 6% gewijzigd door Arnovdh op 02-07-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Sarrr schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:30:
[...]

Update: telefoon is inmiddels terug van reparatie. 'Mechanische fout hersteld' stond er op mijn formulier. Touch werkt weer naar behoren, wel al een aantal vastlopers gehad. Update staat inmiddels ook klaar, maar ben nog huiverig i.v.m. batterijverbruik.

Wel opeens een redelijk zware battery drain door een proces genaamd 'com.android.systemui'. Na wat Googlen lijkt dat iets te maken te hebben met het wakker worden van de telefoon uit stand-by, maar ik kan in mijn telefoon niet vinden hoe ik dat kan uitschakelen. Heb dit proces nooit eerder bij mijn batterijverbruik zien staan.

Edit: Niet alleen com.android.systemui verbruikt heel veel batterij, maar Google Play en Android System staan nu beiden bovenaan. Een minuut van de lader en al 3% eraf. Heel raar, ik ga sowieso toch maar updaten en kijken of het gefixt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sarrr op 03-07-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ben ik dan de enige zonder accuproblemen? 5.0.2 draait als een zonnetje en Play Services verbruikt nog geen 10% van de accu. Ik red nu bijna een hele dag met gemiddeld/veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
elsinga schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:45:
Je gaat van heel weinig volume nu naar tril. Andere optie is inderdaad Prioriteit, die gebruikt de op dat moment geldende volume instelling.
Waar vinden jullie die knop dan? Ik ben zover dat ik het meldingenvenster uitschuif, in de statusbalk op dat potloodje klik en dan kan ik inderdaad wat snelle instellingen verslepen naar 'actieve snelle instellingen'. Daar staat wel Stamina bij, maar ik zie echt nergens iets wat op een geluidsprofiel lijkt. Ik kan ook helemaal niet uit veel icoontjes kiezen.

Als ik op internet kijk bij bijvoorbeeld Samsung, schijnt er nog een knop 'alles' te moeten zitten die nog meer mogelijke snelle instellingen uitvouwt. Hier dus niet. Ook geen 'melodie' of iets met 'prioriteit' of 'stil'. Help? Waar is mijn knop?

EDIT: Whaaa, oké je moet dus blijkbaar op de volumeknop drukken om bij je geluidsprofielen te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sarrr op 03-07-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 26-10 11:23

elsinga

=8-)

Geluidsprofiel krijg je als je de volumetoetsen gebruikt.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Ik zei ook niet dat ie in augustus in Nederland zou zijn mensen :)
Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen