Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ronald8 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:27:
Ben ik dan de enige zonder accuproblemen? 5.0.2 draait als een zonnetje en Play Services verbruikt nog geen 10% van de accu. Ik red nu bijna een hele dag met gemiddeld/veel gebruik.
Je hebt verschillende software versies met 5.0.2, waarop eindigt je build-nummer?
En als je 'bijna' een hele dag redt mag je rustig spreken van zwaar gebruik hoor. Als je je accu er zo snel doorheen stookt krijgt Play Services helemaal de kans niet om een hoger percentage te pakken :+
Ik zit na een dag vaak op 50% accu en ik vind mezelf al geen lichte gebruiker.

Ik heb trouwens gemerkt dat het ook veel uitmaakt of je locatiebepaling aan hebt staan en of deze op hoge nauwkeurigheid staat. Kennelijk wordt Play Services daarmee nogal actief met je locatie bijhouden.

[ Voor 13% gewijzigd door MadMarky op 03-07-2015 16:04 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 21:45
MadMarky schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:02:
[...]

Je hebt verschillende software versies met 5.0.2, waarop eindigt je build-nummer?
En als je 'bijna' een hele dag redt mag je rustig spreken van zwaar gebruik hoor. Als je je accu er zo snel doorheen stookt krijgt Play Services helemaal de kans niet om een hoger percentage te pakken :+
Ik zit na een dag vaak op 50% accu en ik vind mezelf al geen lichte gebruiker.

Ik heb trouwens gemerkt dat het ook veel uitmaakt of je locatiebepaling aan hebt staan en of deze op hoge nauwkeurigheid staat. Kennelijk wordt Play Services daarmee nogal actief met je locatie bijhouden.
Klopt, Je kunt het best locatie uit hebben staan. En als je het gebruikt het weer aanzetten. Scheelt een hoop wakelocks en dus accu. Dat is altijd het eerste wat ik uitzet als men problemen heeft met de accu.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:03
Ik gebruik te veel locatie-gebaseerde widgets en services om locatie helemaal uit te zetten.

Wel heb ik locatie gebaseerd op WIFI netwerken uit staan en "scannen altijd beschikbaar", wat je in de geavanceerde instellingen van WIFI kan vinden .

DWZ, onder KK had ik "Locatie op WIFI" uit staan. Ik zie dat je nu kan kiezen uit "grote nauwkeurigheid", "alleen GPS" of alleen "WIFI en GSM". Hier staat hij nu op "grote nauwkeurigheid".

En daarmee heb ik dus ong. 20% battery drain in 10 uur tijd, waarbij Google Services 21% gebruikt.

Ik vind het zo voorlopig wel best :P. Ik hoop wel dat in een volgende update vanuit Sony en vanuit Google het verbruik nog wat geöptimaliseerd wordt, maar ontevreden ben ik niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15
Ik heb mijn Z1C sinds een poosje in gebruik, kom van een Moto G 2013 af. Ik vind het een heerlijk toestel, lekker rap en een goede camera. Waar ik nog een beetje mee loop te hanessen zijn de notificaties. Ik draai nog Kitkat.

Bij mijn Moto G was ik gewend dat ik bovenin de statusblak (heet dat zo?) al de eerste regel van een whatsappje kon lezen. Met Lollipop werd dat nog beter, en lichtte mijn scherm even op om de totale inhoud van het appje weer te geven (dat is volgens mij een Motorola functie).
Op mijn Z1C zie ik geen van beide. Enig idee of dit wel kan? Brengt een Lollipop update hier nog verandering in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
@Musicfreak:

Als in bovenin drukt (midden ter hoogte van je klok bijv) en dan naar beneden veegt komt inderdaad het noficatiecentrum te voorschijn. Als je 1 bericht van 1 persoon hebt, zal het daar te lezen zijn.
Lolipop zal daarbij een pop up geven (soms goed vervelend, gebeurt ook als je in een andere chat aan het typen bent).

Als je meerdere chats met meerdere berichten ontvangen hebt, maar WA niet geopend: Noficatiecentrum open vegen, veeg daarna bij de regels x berichten x chat de boel nog eens naar beneden. Krijg je heel veel info ineens ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb sinds gister ook lollipop draaien maar kom 2 bugs tegen.

Als ik mijn toestel opnieuw opstart of aanzet blijft hij vaak hangen op het achtergrond scherm nadat hij gestart is. Hij laad dan de iconen en menu e.d. allemaal niet alleen de achtergrond.

In het notificatie scherm kan je extra iconen toevoegen die iconen en de huidige die er standaard staan werken soms niet meer. Je kan er dan op drukken wat je wil maar hij registreert niks.

Als ik m'n mobiel opnieuw opstart werken ze wel weer.

Ik vind het er verder gelikt en goed uitzien. Hier kan ik wel weer even zonder rooten en custom roms mee vooruit.
Ik lees hier over google services die veel accu zou vreten. Als ik bij energiebeheer --> app-stroomverbruik kijk zie ik helemaal niks staan. Waar vind ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Sinds ik lollipop erop heb staan heb ik last van dat ik als ik een telefoongesprek aan het voeren ben mijn Z1 opeens nog iemand gaat bellen uit mijn contactlijst. Wisselgesprek staat niet eens aan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

kaasaanfiets schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:33:
Ik lees hier over google services die veel accu zou vreten. Als ik bij energiebeheer --> app-stroomverbruik kijk zie ik helemaal niks staan. Waar vind ik dit?
Dus niet bij App-stroomverbruik, maar eentje lager bij Batterijverbruik :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
D_Jeff schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:49:
@Musicfreak:
Als je meerdere chats met meerdere berichten ontvangen hebt, maar WA niet geopend: Noficatiecentrum open vegen, veeg daarna bij de regels x berichten x chat de boel nog eens naar beneden. Krijg je heel veel info ineens ;)
Ik zal het eens uitproberen als ik meerdere appjes heb gekregen en deze nog niet beken heb. Heb toch maar de lollipop update geïnstalleerd, een factory reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Kost even wat tijd maar dan heb je ook wat.
Ik zou eigenlijk een image van de huidige situatie willen maken maar dat lukt niet echt denk ik, PC companion backupt volgens mij niet de app instellingen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

MadMarky schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Dus niet bij App-stroomverbruik, maar eentje lager bij Batterijverbruik :+
vaag, daar zie ik alleen maar Scherm (51%) en android besturingssysteem (19%) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:40

Theimon

Snapte!?

Goh, ik kreeg eindelijk de nieuwe update over the air aangeboden. Maar helaas zie ik nog geen one-click-root methode op het grote interwebz. Mja, de Kingroot app, maar die vertrouw ik niet. Die lui van xda zetten er niet voor niks grote rode waarschuwingen bij natuurlijk.

Ik heb namelijk weinig zin om te gaan spelen met recoveries en images. Ik vond de tool van Geohot een absolute uitkomst. 1 klik en klaar: root. Dus ik twijfel nog of ik de update er op zet. Ik ben zo blij met mn Adaway.....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan ook, als je nu wel root en recovery hebt, een pre-rooted versie flashen? Evt kan ik mijn versie wel ergens delen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Dat is wel een idee, scheelt mij een hoop werk ;)

Ook omdat het meeste werk om die te pre-rooten etc. op Windows gedaan wordt. Ik heb geen Windows in huis, dus tja....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, zeg het maar als je interesse hebt :). Het is overigens wel een .zip die je dus met je recovery moet flashen. Dus die moet je wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik heb de TWRP recovery erop staan. Dus laat maar komen ;)

En thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :). De ZIP die ik heb komt met "DualRecovery" (Phillz als je na de 'bootloader-vibrate' op volume up drukt, TeamWin als je op volume down drukt).

Hoe dan ook, gebruik altijd op eigen risico ;).

Ik twijfel of het toegestaan is de link hier direct te delen, dus je krijgt DM :)

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 07-07-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-10 12:31
Hmm ik heb ook weer wat met m'n z1c... Vorige week vrijdag geupdate naar lolipop OTA, werkte allemaal prima... Ga ik vanmiddag op de motor naar m'n werk, check voor vertrek nog even m'n telefoon, werkt gewoon.. batterij ongeveer 90%. kom ik 20 minuten later aan, helemaal niks meer... Niet te resetten met de powerknop, kleine reset knopje doet niks, hele avond op m'n werk aan de lader gelegen, niet aan te krijgen, alleen het indicatie lampje knippert rood als ie aan de lader hangt... Hij trekt ook amper stroom van de lader ( 20mA ongeveer, gemeten met usb powermeter) Hij reageeert ook niet op reparatie via sony bridge for mac...
Ik laat h'm nog maar eens de hele nacht aan de lader liggen, misschien dat dat nog wat doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Rode knop in het vak voor de simkaart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Ja.., tot en met 3 minuten inhouden.... Ondertussen de hele nacht aan de lader gehad,maar dat mocht niet baten... Nu maar een paar dagen laten liggen..en dan nog eens proberen.. Ondertussen maar ff naar de mediamarkt voor een tijdelijke telefoon.. Wordt waarschijnlijk een moto g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

En de tweede keer een spontane barst in mijn scherm, precies hetzelfde als vorige keer. Nog meer mensen hier die al 2 keer een barst in hun scherm gehad hebben?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nog niet eens één keer.
Draag de telefoon altijd in een dun siliconen hoesje in mijn broekzak, zit na een jaar nog geen krasje op.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ronald8 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:03:
[...]
eBay is erg handig voor dit soort dingetjes. Cases zijn te koop voor een paar euro, net als zo'n kabeltje. Ik heb pas zo'n hoesje besteld dus als ik hem heb zal ik wel even melden hoe het bevalt.
Kan je me vertellen hoe je ervaringen ondertussen zijn? Ik heb er nu een hard transparante hoesje van Imak omheen zitten maar allemachtig wat krast dat ding snel zeg! Ik doe het niet vaak, maar ik heb gedeeltelijke teruggave gevraagd en gekregen (50%).

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 12-07-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:21
musicfreak schreef op zondag 12 juli 2015 @ 07:54:
[...]

Kan je me vertellen hoe je ervaringen ondertussen zijn? Ik heb er nu een hard transparante hoesje van Imak omheen zitten maar allemachtig wat krast dat ding snel zeg! Ik doe het niet vaak, maar ik heb gedeeltelijke teruggave gevraagd en gekregen (50%).
Ik gebruik hem nog steeds, al heb ik wel al andere besteld omdat ik hem toch niet helemaal geweldig vind. Er komt erg makkelijk stof onder en dat vind ik niet echt mooi. Daarnaast is hij een beetje vergeeld, ik denk door zonlicht. Als laatste vind ik hem een beetje te slap aan de kant met alle openingen. Binnenkort verwacht ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Guusz schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 00:04:
Hmm ik heb ook weer wat met m'n z1c... Vorige week vrijdag geupdate naar lolipop OTA, werkte allemaal prima... Ga ik vanmiddag op de motor naar m'n werk, check voor vertrek nog even m'n telefoon, werkt gewoon.. batterij ongeveer 90%. kom ik 20 minuten later aan, helemaal niks meer... Niet te resetten met de powerknop, kleine reset knopje doet niks, hele avond op m'n werk aan de lader gelegen, niet aan te krijgen, alleen het indicatie lampje knippert rood als ie aan de lader hangt... Hij trekt ook amper stroom van de lader ( 20mA ongeveer, gemeten met usb powermeter) Hij reageeert ook niet op reparatie via sony bridge for mac...
Ik laat h'm nog maar eens de hele nacht aan de lader liggen, misschien dat dat nog wat doet...
na lollipop vreemd genoeg hier ook de batterij dood gegaan.
in eerste instantie dacht ik terug naar kitkat en het werkt weer.... maar het blijft het zelfde

sterker nog naar een tijdje staat de batterij bol en duwt de achterkant naar buiten.
op internet staan meer van deze verhalen (gek genoeg, allemaal na lollipop) misschien toeval ik weet het niet.
https://talk.sonymobile.c...-battery-drop/td-p/990701
http://forum.xda-develope...e-dying-suddenly-t3095120

[ Voor 5% gewijzigd door Proxx op 13-07-2015 12:19 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Proxx schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:16:
[...]

in eerste instantie dacht ik terug naar kitkat en het werkt weer.... maar het blijft het zelfde

sterker nog naar een tijdje staat de batterij bol en duwt de achterkant naar buiten.
op internet staan meer van deze verhalen (gek genoeg, allemaal na lollipop) misschien toeval ik weet het niet.
Mn vriendin heeft ook een compact, heb toch nog maar even gewacht met updaten. Ze is tevreden met KitKat (en waarom niet, volgens mij mis je helemaal niks..) dus eigenlijk zo maar laten denk ik?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, als je tevreden bent met Kitkat, waarom niet?

Zelf ben ik wel tevreden sinds de upgrade naar Lollipop. Touchscreen werkt stuk beter en batterijduur is een stuk beter geworden.

Nog niets gemerkt van een bolle accu.

Het lijkt me ook sterk dat een OS update dit veroorzaakt. Tenzij bv. het laadcircuit van de telefoon ook echt wordt aangestuurd met software/firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
mij lijkt het ook sterk hoor en de lollipop update brengt veel voordelen. de accu zal waarschijnlijk al stuk zijn voor de update.

het is alleen dat dit probleem zich begon voor te doen (eigenlijk tegelijk met de lolipop update)

mocht er een slechte batch accu's zijn die allemaal na 1,5 jaar stuk gaan verklaart het meteen waarom de meeste het opmerken na de lollipop update.

wel kan ik zeggen dat op kitkat het probleem minder op valt als in lolipop. (in kitkat lijkt het uitvallen meer op drainen ipv 50 --> 1% --> uit in lollipop.

en omdat het probleem minder opvalt in kiktkat wordt het vaak pas gemeld na het updaten. en zo krijgt lollipop vanzelf de schuld.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
[...]

Hmm lekker dan.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:52

rev

[...]

En hier ook. Mijn telefoon kwam terug van een reparatie (aan het scherm en het simcard slot) en meteen een OTA update met lollipop erop gezet. Op zich een hele verbetering. Maar na een week, zo maar opeens, ging de telefoon uit en deze was niet meer aan te krijgen. Alleen de led bovenin knipperde af en toe rood.

Ik heb hem meteen weer weggebracht ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 16:34
Mijn vriendin wil ook weer terug naar Kitkat, maar hij de telefoon start nu niet meer op. Ik heb deze; http://firmwaremobile.com...nload/file/257-z1-compact gebruikt.

Kent iemand dit probleem? De telefoon start op tot het paarse ''draai'' schermpje en gaat dan weer terug naar het Sony logo en zo steeds opnieuw.

Heeft iemand een Kitkat versie die wel werkt?

*stress*

[ Voor 7% gewijzigd door bartus1989 op 13-07-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ronald8 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:35:
[...]

Ik gebruik hem nog steeds, al heb ik wel al andere besteld omdat ik hem toch niet helemaal geweldig vind. Er komt erg makkelijk stof onder en dat vind ik niet echt mooi. Daarnaast is hij een beetje vergeeld, ik denk door zonlicht. Als laatste vind ik hem een beetje te slap aan de kant met alle openingen.
Dat klinkt niet echt als een aanrader. Ik zie er maar vanaf.
Binnenkort verwacht ik deze.
Leuke tip, ik heb de paarse besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
bartus1989 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:10:
Mijn vriendin wil ook weer terug naar Kitkat, maar hij de telefoon start nu niet meer op. Ik heb deze; http://firmwaremobile.com...nload/file/257-z1-compact gebruikt.

Kent iemand dit probleem? De telefoon start op tot het paarse ''draai'' schermpje en gaat dan weer terug naar het Sony logo en zo steeds opnieuw.

Heeft iemand een Kitkat versie die wel werkt?

*stress*
Niet goed ge-flashed? :P.

Met wat mazzel heb ik nog el een .ftf van de NL customization van KitKat op de PC thuis staan. .Kan ik evt vanavond even naar kijken. Met flashtool te flashen, dan zou het gewoon goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 16:34
Ik heb gewoon Flashtool gebruikt op de normale manier.
Weet alleen niet of ik de driver voor de Z1 compact heb geinstalleerd. Die van de Z2 had ik ook niet gedaan en dat werkte wel gewoon.

Ik hou me aanbevolen voor je .ftf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
bartus1989 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:53:
Ik heb gewoon Flashtool gebruikt op de normale manier.
Weet alleen niet of ik de driver voor de Z1 compact heb geinstalleerd. Die van de Z2 had ik ook niet gedaan en dat werkte wel gewoon.

Ik hou me aanbevolen voor je .ftf!
Ik stuur je details in DM.

Flashen uiteraard op eigen risico, maar hij zou goed moeten zijn (hier heeft die ook als basis gediend om met PRFCreator een prerooted flashable ZIP te maken :P )

Overigens: Je zou natuurlijk ook nog eens gewoon de repair functie van Sony PC Companion kunnen proberen. Weliswaar krijg je dan waarschijnlijk wel weer Lollipop, maar dan weet je wel of de telefoon uberhaupt nog normaal kan booten :)

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 14-07-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Gisteren is er een barst in mijn Nillkin tempered glass screenprotector gekomen, hij viel op een stenen vloer. Het display zelf is gelukkig onbeschadigd. Omdat ik komende vrijdag op vakantie ga heb ik tijdelijk een screenprotector nodig, eenEbay bestelling uit China oid heb ik niet meer op tijd in huis. Hebben jullie toevallig ervaring met onderstaande screenprotectors (gevonden via Marktplaats)? Welke zouden jullie aanraden?

http://mobielkoopjes.nl/p...or-sony-xperia-z1-compact
http://telefoonhoesjestor...ny-xperia-z1-compact.html
http://link.marktplaats.nl/m939167623
http://www.notebooktoebeh...peria-z1-compact-8008183/
http://www.24replace.nl/g...ctor-sony-z1-compact.html (tempered glass)

Dan nog een hele andere vraag, het valk me op dat de hoofdtelefoonuitgang van de Z1c minder goed klinkt dan m'n vorige Moto G. Het geluid klinkt minder vol. Als ik de telefoon op een bluetooth speaker aansluit dan klinkt deze via bluetooth ook een stuk voller dan via de mini-jack. Daarnaast kan 'ie dan ook harder. Voor deze vergelijking heb de diverse geluidsaanpassingen in de instellingen en de equalizer uitgezet. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
musicfreak schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:10:
Gisteren is er een barst in mijn Nillkin tempered glass screenprotector gekomen, hij viel op een stenen vloer. Het display zelf is gelukkig onbeschadigd. Omdat ik komende vrijdag op vakantie ga heb ik tijdelijk een screenprotector nodig, eenEbay bestelling uit China oid heb ik niet meer op tijd in huis. Hebben jullie toevallig ervaring met onderstaande screenprotectors (gevonden via Marktplaats)? Welke zouden jullie aanraden?

Dan nog een hele andere vraag, het valk me op dat de hoofdtelefoonuitgang van de Z1c minder goed klinkt dan m'n vorige Moto G. Het geluid klinkt minder vol. Als ik de telefoon op een bluetooth speaker aansluit dan klinkt deze via bluetooth ook een stuk voller dan via de mini-jack. Daarnaast kan 'ie dan ook harder. Voor deze vergelijking heb de diverse geluidsaanpassingen in de instellingen en de equalizer uitgezet. Herkennen jullie dit?
Elke plastic screenprotector zal wel goed genoeg zijn om te gebruiken tijdens je vakantie. De kwaliteit zal waarschijnlijk overal ongeveer hetzelfde zijn. Ik zou dus gewoon de goedkoopste nemen en dan later weer een tempered glass screenprotector erop plakken.

Over je hoofdtelefoonuitgang, heb je hem al geprobeerd met meerdere oordopjes? En dan wel oordopjes/koptelefoons van goede kwaliteit omdat goedkope dingen meestal sowieso slecht klinken. Anders is je hoofdtelefoonuitgang misschien beschadigd/kapot wat niet zomaar te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 15:44

WCA

musicfreak schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:10:

http://mobielkoopjes.nl/p...or-sony-xperia-z1-compact
http://telefoonhoesjestor...ny-xperia-z1-compact.html
http://link.marktplaats.nl/m939167623
http://www.notebooktoebeh...peria-z1-compact-8008183/
http://www.24replace.nl/g...ctor-sony-z1-compact.html (tempered glass)

Ik had mijn screenprotector van Ultimate Shield binnen twee dagen in huis

www.ultimateshield.co.uk :)

Mijn koptelefoonaansluiting klinkt prima trouwens, in combinatie met de Ultimate Ears 6000 koptelefoon. Heb wel de normaliser aan, dat scheelt

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dank voor de snelle reacties! Ik ga maar voor de goedkoopste protector dan. Die Ultimate shield mag dan wel snel in huis zijn, alleen de voorzijde kost tegen de 9 euro en mijn voor- en achterkant van Nillkin had ik de vorige keer voor 6 euro in huis...

Ik heb de hoofdtelefoonuitgang met diverse (goede) hoofdtelefoons getest, dezelfde als ik gebruikte met mijn Motorola. Ook heb ik ''m op mijn versterker aangesloten én op bluetooth speakers. Overal had ik hetzelfde resultaat. Dus tja. Ik ga nog verder op onderzoek uit.

Edit:
Ik heb nog een andere vraag. In mijn woning heb ik mijn ziggo modem/router op de begane grond staan. Op de 1e verdieping staat mijn Apple router. Deze gaat 's nachts uit. Nu merkt ik laatst een paar keer dat ik mijn Z1C op de 2 verdieping geen verbinding maakte met de Ziggo router beneden maar overschakelde op mobiele data. Toen ik bij de Wifi instellingen keek zag ik de zin 'slechte verbindingen vermijden' staan. Ik meen dat ik die instelling onder Android 4.4 heb aangezet. Vervolgens heb ik geupgrade naar 5.0, maar ik kan die instelling niet meer vinden in de geavanceerde wifi instellingen. Hoe zet ik deze instelling uit? Ik kan normaal gesproken op de 2e verdieping namelijk prima verbinding maken met de Ziggo router, ondanks het slechtere signaal.

[ Voor 42% gewijzigd door musicfreak op 19-07-2015 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 19:58
Hoihoi

Ben voor mn vriendin n telefoon aan t zoeken. Deze moet natuurlijk klein zijn, fatsoenlijke camera en niet te duur(onder of rond €300). Tot mijn verbazing is de Z1 nog maar 285 euro!

Nu twijfel ik alleen nog tussen deze en de Z3. Het verschil is met zon 30% nogal wat, dus is de Z3 die meerwaarde waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33
Giku schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:58:
Hoihoi

Ben voor mn vriendin n telefoon aan t zoeken. Deze moet natuurlijk klein zijn, fatsoenlijke camera en niet te duur(onder of rond €300). Tot mijn verbazing is de Z1 nog maar 285 euro!

Nu twijfel ik alleen nog tussen deze en de Z3. Het verschil is met zon 30% nogal wat, dus is de Z3 die meerwaarde waard?
De verschillen zijn niet zo heel erg groot. Nieuwer chipset, iets groter scherm en batterij.
Ik heb deze ook gekocht voor mijn vriendin ipv de z3. Scheelt toch een aardig bedrag en qua functionaliteit ligt het erg dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
barbarian schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:17:
[...]

De verschillen zijn niet zo heel erg groot. Nieuwer chipset, iets groter scherm en batterij.
Ik heb deze ook gekocht voor mijn vriendin ipv de z3. Scheelt toch een aardig bedrag en qua functionaliteit ligt het erg dicht bij elkaar.
Vriendin in de winkel meegenomen, de Z3 zou al te groor zijn. Zeker met dit bericht erbij zal het een Z1 worden dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ehm, maar het gaat hier om de -compact ? En fysiek zijn die bijna even groot, de z1 compact en z3 compact

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 30-07-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Met de lolipop update bemerk ik dat als ik nog 15% accu heb hij binnen een paar minuten uitvalt.

Ik had het idee dat dit op kitkat ook al was maar niet bij 15%.

Betekend dit een verouderde/ slechter wordende accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Giku schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:01:
[...]

Vriendin in de winkel meegenomen, de Z3 zou al te groor zijn. Zeker met dit bericht erbij zal het een Z1 worden dan!
Het klinkt een beetje alsof je de Z3 en de Z3 Compact door elkaar haalt.
Qua buitenafmetingen zijn de Z1 Compact en de Z3 Compact gelijk.
kaasaanfiets schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:06:
Met de lolipop update bemerk ik dat als ik nog 15% accu heb hij binnen een paar minuten uitvalt.

Ik had het idee dat dit op kitkat ook al was maar niet bij 15%.

Betekend dit een verouderde/ slechter wordende accu?
Als het nu eenmalig is zou het kunnen komen doordat de accu controller zich even opnieuw moest kalibreren. Als je je accu bijna nooit zo leeg laat gaan weet de controller op een gegeven moment niet meer wat nou nog precies de capaciteit van je accu is. Dan kan het inderdaad gebeuren dat je het percentage ineens snel terug ziet lopen.

Gebeurt dit regematig dan zou een reset naar fabrieksinstellingen je kunnen helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door MadMarky op 31-07-2015 13:42 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
MadMarky schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:32:
[...]

Het klinkt een beetje alsof je de Z3 en de Z3 Compact door elkaar haalt.
Qua buitenafmetingen zijn de Z1 Compact en de Z3 Compact
Gaat om de Compact natuurlijk(ook zo gekeken in de winkel ;)). Heb eigenlijk alleen gekeken naar de schermdiagonalen, nu de z3 groter is.

Is die Z3 volgens jullie wel die 100 extra euros waard dan? Feautureset verschil ziet er klein uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:01
Misschien ook meenemen in je overweging dat je waarschijnlijk bij de z3 langer updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Giku schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:03:
Is die Z3 volgens jullie wel die 100 extra euros waard dan? Feautureset verschil ziet er klein uit namelijk.
Ik zou die 100 euro sparen voor een volgende telefoon. Qua functies scheelt het weinig (alhoewel, volgens mij heeft de Z3C een optie voor 4K film en 120fps film). Verder is de achterkant van glas (of dat een voor- of nadeel is moet je zelf bepalen) en zijn er verschillende kleurtjes.

Zelf kijk ik vol verwachting naar de nieuwe Sony telefoons. De 'gelekte' E5663 zou een opvolger zijn voor de Z3C en qua specificaties klinkt het geweldig. Alleen blijft het afwachten of het een internationaal model is en of/wanneer/waar/hoe duur hij verschijnt. Ik hoop wel dat de USB poorten zonder klepje vanaf nu standaard gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-10 15:09
Ik ben op zoek naar advies, n.a.v. nogmaals een aantal scheuren in mijn touchscreen. Wat moet ik doen?

Toestel gekocht:
januari 2014, bij Amazon.de

Reparatie in november 2014:
- 1 enkele scheur in touchscreen (niet het glas, maar daarachter)
- gratis reparatie. The Phone House -> Dynafix -> Teleplan (Sony reparateur)

Eind juni 2015:
- aan/uit-knop werkt sporadisch, twijfel of ter reparatie, of wachten tot Z5 Compact uit is

Eind juli 2015:
- opeens meerdere scheuren in het touchscreen (niet het glas, maar daarachter), toestel onbruikbaar
- opgestuurd via The Phone House
- Dynafix geeft het volgende aan, kosten zouden €176 zijn:
Geachte klant,
Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Display | Touchscreen | Werkt in zijn geheel niet. Toetsen | Aan / uitknop | Reageert slecht
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Display | Touchscreen | Werkt in zijn geheel niet.
U ontvangt een prijsopgave omdat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.
Aan het toestel is val-, stoot- of drukschade geconstateerd.
Sony gebeld n.a.v. mail 'valt niet onder fabrieksgarantie', voordat ik bovenstaande te horen/lezen kreeg bij TPH:
- touchscreen heeft na reparatie 3 maanden garantie (verlopen dus) omdat blablabla (klonk wel correct, maar kan exacte woorden niet herinneren)
- knopje is wel onder garantie
- Dynafix kijkt voor Sony of het wel onder garantie valt, waardoor de telefoon niet altijd naar Teleplan hoeft

Waar ik dus nu advies over zoek:
- Ik ga niet €176 betalen, als een nieuwe €280 kost
- Ik heb de telefoon nog nooit laten vallen, zit altijd rustig in mijn broekzak, geen vreemde dingen mee gedaan
- Zo'n touchscreen hoort niet zomaar te breken, acht maanden na reparatie. Alle andere merken telefoons zitten ook in broekzakken en gaan niet stuk
- Kan ik ergens een second opinion vragen? Is dat verstandig? Ik vertrouw dat Dynafix niet....
- Zijn er vergelijkbare zaken? (kan op google niets vinden, misschien te kort gezocht)
- Wat zouden jullie doen?

Extra info, geen idee of het er toe doet:
- als het eind 2015 was geweest had ik gewoon een Z5 compact gekocht, jammer dan.
- Ik heb geen goede reservetelefoon om nog even te wachten

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Angelo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 21:37
TH0R schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:44:
Eind juni 2015:
- aan/uit-knop werkt sporadisch, twijfel of ter reparatie, of wachten tot Z5 Compact uit is
Wat is er precies aan de hand met je aan/uit-knop?

Die van mij doet het namelijk ook niet altijd zoals het zou moeten. Soms lijkt het alsof ie dubbele kliks registreert(bv. als scherm aanstaat en je duwt op de knop dan gaat het scherm heel even uit en meteen weer aan). Ooit lijkt het ook wel alsof ie niks registreert als ik er op duw. Ook als ik lang op de aan/uit-knop duw dan gaat het scherm aan en uit alsof ie heel veel enkele kliks registreert.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Thor:

Reparatie weigeren bij Dynafix? Dan ken jij hun naaistreek nog niet :P
"Onderzoekskosten in de richting van 50 a 75 euro"

Die ben je sowieso kwijt. Verder vind ik het een vaag verhaal, want Smartphones hebben een gemiddelde levensduur van 2 jaar. Maarja, na 6 maanden moet de klant bewijzen het niet gesloopt te hebben.
Via de NL wetgeving. Zie ook de rel van de Xperia Z en Radar ;)

Voor nu: Betaal de naaikosten, haal een andere Z1C of Z3C, voer Xperia Transfer uit en neem je verlies verder. Kan alleen maar slechter worden. (Meestal is de waterdichtheid na reparatie niet meer te garanderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Hey Tommy Angelo.
Ik heb precies hetzelfde, maar doet hij pas sinds anderhalf jaar na aankoop. Heel irritant!

@D_Jeff: ik denk dat ik jouw advies maar volg inderdaad :( Tenzij iemand nog goede info heeft over second opinion m.b.t. die gebruiksschade.

Trouwens: er is ook een optie bij Dynafix die heet 'milieuvriendelijk laten afvoeren' oid. Die is gratis :P Ik hoef de telefoon ook niet terug, belangrijkste spul was gebackupt naar de sd-card.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
TH0R schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:30:

@D_Jeff: ik denk dat ik jouw advies maar volg inderdaad :( Tenzij iemand nog goede info heeft over second opinion m.b.t. die gebruiksschade.

Trouwens: er is ook een optie bij Dynafix die heet 'milieuvriendelijk laten afvoeren' oid. Die is gratis :P Ik hoef de telefoon ook niet terug, belangrijkste spul was gebackupt naar de sd-card.
Ik denk dat we allebei wel kunnen gokken wat daarmee gebeurt :P

Zet in op "voor de pluk" om andere toestellen te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-10 12:02
Na de update naar Lollipop merk ik het volgende rete-irritante probleem: mijn gemiste oproepen worden niet weergegeven én af en toe komt de oproep niet door met geluid. Ik pak mijn telefoon dan op, haal hem uit de stand-by stand en zie een soort vastgelopen scherm van een oproep die al eerder heeft plaatsgevonden.

Ik kan mijn gemiste oproepen alleen terugvinden als ik zelf naar de oproepenlijst ga of als ik een sms-bericht heb ontvangen. Het oude vertrouwde rode telefoontje in de statusbalk is nergens te bekennen. Hebben meerdere mensen hier last van? Is er een optie om de melding in de statusbalk terug te krijgen en hoe ga ik in godsnaam om met die vastlopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wanneer je problemen ondervindt na een grote update helpt het vrijwel altijd om een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
TH0R schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:44:
Ik ben op zoek naar advies, n.a.v. nogmaals een aantal scheuren in mijn touchscreen. Wat moet ik doen?

[...]

Sony gebeld n.a.v. mail 'valt niet onder fabrieksgarantie', voordat ik bovenstaande te horen/lezen kreeg bij TPH:
- touchscreen heeft na reparatie 3 maanden garantie (verlopen dus) omdat blablabla (klonk wel correct, maar kan exacte woorden niet herinneren)
- knopje is wel onder garantie
- Dynafix kijkt voor Sony of het wel onder garantie valt, waardoor de telefoon niet altijd naar Teleplan hoeft

Waar ik dus nu advies over zoek:

- Ik heb de telefoon nog nooit laten vallen, zit altijd rustig in mijn broekzak, geen vreemde dingen mee gedaan
- Kan ik ergens een second opinion vragen? Is dat verstandig? Ik vertrouw dat Dynafix niet....
- Wat zouden jullie doen?

Extra info, geen idee of het er toe doet:
- als het eind 2015 was geweest had ik gewoon een Z5 compact gekocht, jammer dan.
- Ik heb geen goede reservetelefoon om nog even te wachten
Laat hun een foto zien waarbij duidelijk is dat het valschade is.
Als je de waarheid spreekt en er nergens deukjes zijn te bekennen, dan kan het dus geen valschade zijn.

Second opinion?
Laat het op jou risico doorsturen naar Teleplan. Als er kosten zijn, dan kun je dan alsnog kijken wat er te regelen valt.

Ik zou dit niet accepteren.
Vraag aan Sony of je het toestel naar Teleplan mag laten opsturen. Dynfix doet dat op verzoek van Sony/consument/winkel.

Toestel laten voor wat het is zou ik ook niet doen, dan heb je er helemaal niets meer aan.
Laten maken + verkopen levert in ieder geval nog wat geld op.
MadMarky schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:47:
Wanneer je problemen ondervindt na een grote update helpt het vrijwel altijd om een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren.
Klopt, ongeacht het merk van de telefoon, is een complete reset na een grote Android update altijd aan te raden. Wat mij betreft is het zelfs verplicht om problemen/irritaties te voorkomen .
Grote update: Van Android 4.0 naar 4.1 of van 4.4 naar 5.0 (tevens te herkennen aan de namen Jelly Bean, Kitkat, Lollipop).
Kleine update: Van 5.0 naar 5.1.1.

[ Voor 15% gewijzigd door Kiswum op 07-08-2015 16:06 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Na 1,5 begint mijn z1 compact er aardig gehavend uit te zien.

Ik doe er niet veel bijzonders mee, maar de achterkant bevat 2 breuken die alle bei ongeveer een kwart cirkel zijn in het midden van het glas, ze lopen niet door te de randen. Ik weet niet waardoor ze zijn ontstaan, maar ze zijn er.

Sinds vanavond laat ook het rooster los waar de speaker zit. Ze te zien is de lijm los gaan raken waardoor het rooster van zijn plek kan bewegen.

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1capot-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redclan.nl/files/z1capot-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
MadMarky schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:47:
Dat begrijp ik, en dat heb ik direct na de update dan ook gedaan. Zal het dan nu nogmaals proberen, maar heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Uit dit antwoord begrijp ik dat jij geen last hebt van het feit dat er geen melding in je statusbalk komt bij een gemiste oproep?

Nog een voorbeeld: ik was van de week gebeld rond 10:00 uur 's ochtends, zo werd mij later verteld. Er was letterlijk niets van te zien op mijn telefoon, zelfs niet in de oproepenlijst. Pas tegen 23:00 uur 's avonds kreeg ik het smsje binnen van de gemiste oproep met netjes het ochtendtijdstip erbij. Rara, politiepet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:10
Als je een SMS krijgt dan is er een kans dat de oproep niet eens je telefoon heeft bereikt. Best vreemd dat je de SMS zo ontzettend laat krijgt,maar dit kan natuurlijk ook betekenen dat het aan je provider ligt. Probeer eens je sim in een andere telefoon te stoppen en check of het probleem dan nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:52

rev

REDSD schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:46:

Sinds vanavond laat ook het rooster los waar de speaker zit. Ze te zien is de lijm los gaan raken waardoor het rooster van zijn plek kan bewegen.
Ja dat had ik ook. Rooster viel er op een gegeven moment uit, al na een jaar overigens. Heb nu een nieuw exemplaar ontvangen vanwege dit:

rev in "[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppie007
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 23:26
Goedenavond.
Ik heb al geruime tijd de sony xperia z1 en deze bevalt prima. Ben er nog steeds heel blij mee.
Sinds enige tijd gebruik ik Nova launcher. En, deze bevalt me goed. Nu ben ik alleen op zoek naar de volgende widget :
Als je de standaard xperia home launcher gebruikt, kan je een widget van accuweather op je begin scherm zetten. Bij deze widget, zie je ook echt druppels in het kader komen als het regent, en de wolken voorbij komen.
Weet iemand een widget die dit ook kan als je de Nova launcher gebruikt. Ik heb al gezocht maar kan van accuweather deze niet vinden.
Het gaat er dan om dat alleen het weer beweegt in het kader van de widget.
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel en weten jullie hier iets voor.
Graag hoor ik het, ook als er nog vragen zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Laatst online: 16-01 10:53
REDSD schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:46:
Dit probleem heb ik momenteel ook met mijn Z1 compact, best vervelend zo af en toe, als het roostertje een flink stuk opgeschoven is.
Sarrr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:06:
Na de update naar Lollipop merk ik het volgende rete-irritante probleem: mijn gemiste oproepen worden niet weergegeven én af en toe komt de oproep niet door met geluid. Ik pak mijn telefoon dan op, haal hem uit de stand-by stand en zie een soort vastgelopen scherm van een oproep die al eerder heeft plaatsgevonden.

Ik kan mijn gemiste oproepen alleen terugvinden als ik zelf naar de oproepenlijst ga of als ik een sms-bericht heb ontvangen. Het oude vertrouwde rode telefoontje in de statusbalk is nergens te bekennen. Hebben meerdere mensen hier last van? Is er een optie om de melding in de statusbalk terug te krijgen en hoe ga ik in godsnaam om met die vastlopers?
Als je hem unlockt komt er een melding met : "oproep doorgeschakeld"? Heb ik ook last van af en toe. Telefoon al gereset nadat de update naar lolipop uit is gevoerd, dus dat zal denk ik het probleem niet zijn.

daarnaast heb ik nog een kwaaltje, namelijk dat de trilunit van mijn z1 compact (vermoedelijk) los is komen te zitten. Hierdoor maakt de telefoon een vrij apart, soms storend geluid. Hebben meer mensen hier last van of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:40
Remco_O schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:19:daarnaast heb ik nog een kwaaltje, namelijk dat de trilunit van mijn z1 compact (vermoedelijk) los is komen te zitten. Hierdoor maakt de telefoon een vrij apart, soms storend geluid. Hebben meer mensen hier last van of ervaring mee?
Ik heb alleen last van een defecte trilunit, eens mee schudden en het is weer even in orde, maar ik mis zo soms wel medlingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Toen ik na mijn overstap vanaf een Moto G voor het eerst inlogde met mijn Google account zag ik dat de wifi verbindingen die ik op mijn Moto G had opgeslagen waren gesynchroniseerd, dat is blijkbaar gekoppeld aan je Google account.

Een paar dagen terug maakte ik iets geks mee met zijn Z1c. Van het ene op het andere moment waren deze wifi instellingen gewist.
Iets anders mafs: toen ik laatst de telefoon op het dock plaatste zat hij er niet gelijk goed op, hij maakte geen contact, ging niet opladen. Daarop rebotte de telefoon zichzelf. Dat heb ik al een paar keer eerder meegemaakt, echter met de diagnose app kom ik nog niet zoveel verder.

Wat kan dit zijn?

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-10 17:03
Ik ben klaar met het wachten op sony updates. De lollipop versie van hun heeft de memory leak bug waardoor mijn toestel steeds traag wordt. Scherm gaat soms niet aan als ik wordt gebeld. 5.1 is wel aangekondigd maar als dat weer zo lang duurt als de 5.0 dan verwacht ik 'm hier pas rond de kerst. Nog afgezien van de android lekjes

Cyanogenmod er op gezet en ding is als nieuw. Veel eerder moeten doen :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:10
3dmaster schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:52:
Ik ben klaar met het wachten op sony updates. De lollipop versie van hun heeft de memory leak bug waardoor mijn toestel steeds traag wordt. Scherm gaat soms niet aan als ik wordt gebeld. 5.1 is wel aangekondigd maar als dat weer zo lang duurt als de 5.0 dan verwacht ik 'm hier pas rond de kerst. Nog afgezien van de android lekjes

Cyanogenmod er op gezet en ding is als nieuw. Veel eerder moeten doen :)
daar had ik in het begin ook last van. Ik heb het weten op te lossen door een factory reset te doen. Misschien dat dat jou ook helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

musicfreak schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:42:
Toen ik na mijn overstap vanaf een Moto G voor het eerst inlogde met mijn Google account zag ik dat de wifi verbindingen die ik op mijn Moto G had opgeslagen waren gesynchroniseerd, dat is blijkbaar gekoppeld aan je Google account.

Een paar dagen terug maakte ik iets geks mee met zijn Z1c. Van het ene op het andere moment waren deze wifi instellingen gewist.
Iets anders mafs: toen ik laatst de telefoon op het dock plaatste zat hij er niet gelijk goed op, hij maakte geen contact, ging niet opladen. Daarop rebotte de telefoon zichzelf. Dat heb ik al een paar keer eerder meegemaakt, echter met de diagnose app kom ik nog niet zoveel verder.

Wat kan dit zijn?
Ik heb ook wel eens gehad dat de magnetische connector van de lader er niet goed op was geklikt. Vervolgens heeft mijn telefoon kennelijk de halve nacht liggen flipperen tussen laden en ontladen, inclusief SmartConnect settings die iedere keer mee gingen (geluid uit bij 's nachts laden) . Gevolg was dat ik 's ochtends nog 20% accu had (was 60%) maar de telefoon is niet gecrasht.
Weet niet wat er bij jou is gebeurd maar het lijkt normaal behoorlijk stabiel te zijn. Of heb je de dock misschien omgekeerd aangesloten?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Het dock omgekeerd aangesloten? Hoe doe je dat?

Met dat ik dat rebooten al een paar keer had meegemaakt bedoelde ik trouwens niet ene paar keer nadat ik 'm op het dock had geplaatst. Die andere keren gebeurden bijv. na het openen van Google maps zonder dat locatie aan stond.

• Djensen
  • Laatst online: 24-10 10:01
Herkent iemand dit probleem: Z1 compact van circa 1,5 jaar oud valt uit na het bereiken van nog 15% batterij niveau. Dus van 100% naar 15% functioneert hij naar verwachting en dan bij 15% staat de batterij indicator ineens op 0% (dit gebeurt in enkele seconden) en de telefoon schakelt zichzelf uit. Deze is ook niet meer te starten zonder eerst op te laden. Iemand een idee? Ik draai gewoon standaard lollipop zonder vreemde batterij-besparings-apps oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Ik lees het hier vaker, maar het is mij nog nooit overkomen.

Hier kan ik 'm leeg trekken tot ong. 4%

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 20-08-2015 08:40 ]

• Sarrr
Remco_O schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:19:

Als je hem unlockt komt er een melding met : "oproep doorgeschakeld"? Heb ik ook last van af en toe. Telefoon al gereset nadat de update naar lolipop uit is gevoerd, dus dat zal denk ik het probleem niet zijn.
Precies dat inderdaad, inmiddels alweer een nieuwe factory reset gedaan, maar gisteren precies hetzelfde probleem. Ik klik mijn beeldscherm aan en er staat een soort bevroren oproepscherm met de melding ´oproep doorgeschakeld´. Dan unlock ik hem naar bureaublad en is er niets van een gemiste oproep terug te vinden, mits ik dus handmatig besluit om zelf in mijn oproepenlijst te kijken of ik toevallig iets heb gemist.

• TH0R
Djensen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:27:
Herkent iemand dit probleem: Z1 compact van circa 1,5 jaar oud valt uit na het bereiken van nog 15% batterij niveau. Dus van 100% naar 15% functioneert hij naar verwachting en dan bij 15% staat de batterij indicator ineens op 0% (dit gebeurt in enkele seconden) en de telefoon schakelt zichzelf uit. Deze is ook niet meer te starten zonder eerst op te laden. Iemand een idee? Ik draai gewoon standaard lollipop zonder vreemde batterij-besparings-apps oid.
Ik heb precies het zelfde vorige maand ook gehad met mijn Z1c, Android 4.4 nog.
Alleen dan bij 14% batterij.
En zonder vreemde apps.

Hij had in november 2014 nog een factoryreset gehad.

Maar mijn telefoon is nu weg (barst in scherm, zogenaamd niet onder garantie, maar gratis achtergelaten bij dynafix) dus ik kan verder niets meer voor je controleren.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Grote kans dat het al ergens staat maar ik zoek me naar en kan het niet vinden.
Ik heb de Sony Xperia Z3 compact.
Hierbij heb ik het probleem dat ik geen melding in mijn statusbalk of vergrendeling krijg als ik door iemand gebeld bent.
Ik heb dus al een aantal keer commentaar gehad dat iemand meermaals mij heeft geprobeerd te bereiken en ik maar niet terug bel. Ik wist helemaal niet dat ze gebeld had. Pas als ik in de gemiste oproepen kijk kan ik het zien.
Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Laatst online: 16-01 10:53
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:59:
Hallo iedereen

Grote kans dat het al ergens staat maar ik zoek me naar en kan het niet vinden.
Ik heb de Sony Xperia Z3 compact.
Hierbij heb ik het probleem dat ik geen melding in mijn statusbalk of vergrendeling krijg als ik door iemand gebeld bent.
Hallo Nikkinik

Zoals je waarschijnlijk hierboven al gelezen hebt, hebben zowel Sarrr als ik hetzelfde probleem, al krijgen wij wel vaak een melding te zien over een doogeschakelde oproep.
Ik heb er tot op heden nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Waarschijnlijk heb je het al wel geprobeerd, maar misschien in het
Z3 compact ervaringen en discussie forum ook ff proberen/posten?

Mocht er daar een oplossing gegeven worden hoor ik dat graag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Z1 Compact van mn vriendin valt steeds vaker uit (reboot telefoon) Daarna werkt hij wel gewoon weer. Soms bij 70% al, soms bij lager... Heel apart. Lijkt mij wel iets met accu te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Remco_O schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Hallo Nikkinik

Zoals je waarschijnlijk hierboven al gelezen hebt, hebben zowel Sarrr als ik hetzelfde probleem, al krijgen wij wel vaak een melding te zien over een doogeschakelde oproep.
Ik heb er tot op heden nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Waarschijnlijk heb je het al wel geprobeerd, maar misschien in het
Z3 compact ervaringen en discussie forum ook ff proberen/posten?

Mocht er daar een oplossing gegeven worden hoor ik dat graag :*)
Daar sluit ik mij bij aan!

Kunnen de andere Z1/Z3-bezitters aangeven of zij wel een icoontje van een gemiste oproep in de statusbalk krijgen? (Wat 'vroeger' gewoon het rode relefoonsymbooltje was?)

En zien jullie bijvoorbeeld ook een getalletje staan bij het telefoonsymbooltje onderaan je homescreen, wanneer je oproepen hebt gemist? Dat heb ik namelijk ook niet, wel bij Facebookmeldingen of een nieuwe mail staat er een getalletje bij.

----

EDIT: Ik heb hier een thread gevonden waarin mensen dezelfde problemen beschrijven, met (tijdelijke) oplossingen wat ook niet echt oplossingen lijken te zijn.

Probeersel 1: In 'Apps' naar 'alle' gaan en dan bij 'Telefoon' de gegevens wissen.

In mijn geval staat er twee keer 'Telefoon' wat ik al verdacht vindt? Bij mij en andere mensen werkt dit echter alleen voor de eerste oproep: gegevens gewist, me laten bellen en bij de eerste keer stond er zowaar een icoontje in de statusbalk en een '1' bij het telefoonsymbool! :) Nog een keer laten bellen en... helaas. Weer het bevroren 'oproep doorgeschakeld' scherm en er stond nog steeds een '1' bij het telefoon, wat dus al een '2' moest zijn voor het aantal gemiste oproepen.

Ook opvallend: in de oproepenlijst stond bij de eerste gemiste oproep zowaar een rood telefoonsymbooltje! De tweede gemiste oproep is echter niet eens geregistreerd als een gemiste oproep, maar als een doorgeschakelde: er staat een blauw pijltje bij dat naar beneden wijst. Er gaat dus iets faliekant fout hier.

Probeersel 2: Zoeken welke 'third-party-app' dit probleem veroorzaakt en deze app verwijderen. Mensen rapporteren bijvoorbeeld 'Viber' als boosdoener. - Ik heb deze app niet eens, dus voor mij geen oplossing. Daarnaast zou het gewoon moeten werken, ongeacht wat je voor apps hebt geïnstalleerd.

Probeersel 3: Een app genaamd 'BadgeProvider' zoeken en hier alle gegevens van wissen. Blijkbaar bepaalt dit welke notificaties erdoor komen. - Heb ik ook niet in mijn lijst, dus geen idee wat de equivalent hiervan zou kunnen zijn.

Helaas beweert iedereen dat de oplossingen niet of slechts tijdelijk werken. Er heeft wel iemand van Sony gereageerd die beweert dat ernaar gekeken wordt en dat het dan wellicht wordt opgelost in de volgende update. Joepie...

Maar als anderen er geen last van hebben, dan moet het toch ergens te fixen zijn? Het is toch iets sofwarematigs want het bestaat (gezien de tijdelijke oplossing van probeersel 1) dus wel dat het kan!

[ Voor 64% gewijzigd door Sarrr op 29-08-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Na bijna anderhalf jaar gebruik begint mijn Z1C toch wel wat gebreken te vertonen. Opladen via de magnetische aansluiting lukt niet meer tot 100% en in het scherm begin ik een gelige waas te zien aan de randen. Ik ben sowieso van plan om binnenkort een andere toestel te kopen (waarschijnlijk een Z3C of Z5C), maar dan ga ik nog wel proberen om mijn Z1C binnen de garantie te laten repareren.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 22:53
eymey schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:40:
Ik lees het hier vaker, maar het is mij nog nooit overkomen.

Hier kan ik 'm leeg trekken tot ong. 4%
Eergisteren op 2% nog volop in gebruik (was een spelletje aan het doen). Daarna maar aan de lader gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 17-10 12:17
Het is wel erg traag geworden IMO na de laatste update. Heb je even in Chrome gebrowsed, kun je >10 seconden wachten voordat de icons in de launcher worden weergegeven. Werd laatst gebeld toen dit gebeurde en kon niet eens het gesprek aannemen. :|

Ik heb wel eens het idee dat Sony het expres traag maakt, zodat je een nieuw model aanschaft.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Mijn toestel is ook zo traag als dikke stront door een trechter, hoop dat de volgende update veel goed maakt, ik ben in ieder geval helemaal klaar met sony. Mijn volgende telefoon wordt zeker geen sony meer.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Eigenlijk absoluut geen last van. Ik doe wel een factory reset na iedere update. Enige actie waarbij hij bij mij traag reageert is bij het openen van de 'recent applications' lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ik heb twee keer een factory reset gedaan... Het toestel knikkert apps veel te snel uit het geheugen, de batterij is megasnel leeg, wordt heet en het touchscreen reageert slecht. Dat is pretty much mijn telefoonervaring de laatste tijd.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Laatst online: 25-10 08:54
Nou nou, wat ik hier lees mag ik blij zijn dat ik nog kitkat draai! Merk wel dat de batterij wat minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik draai op lollipop en herken de problemen noteert. Batterij gaat gewoon 2 dagen mee met redelijk wat gebruik.

Heel af en toe wat lag in de interface waardoor ik wel hoop dat er nog een update komt. Maar verder gewoon nog steeds tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-10 16:07
Deze week is het scherm gebroken van mijn Z1C.
Dit is reeds het 2de toestel waarbij dit me overkomt.

Nu heb ik het toestel nog maar sinds eind mei. Ik had er een hoesje rond zitten en een glazen screenprotector bovenop (Nilkin). Deze screenprotector had geen schade, maar daaronder wel een barst in mijn scherm waardoor ik dit niet meer kan gebruiken. De dag dat het gebeurde zat gsm ook heel de dag in mijn broekzak, dus van valschade kan geen sprake zijn. Denken jullie dat dit onder garantie gerepareerd zal worden of zal Sony dit gewoon op 'valschade' houden?

Ik heb 't toestel bij Amazon gekocht. Moet ik nu contact opnemen met Sony of amazon.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Is mij ook twee keer overkomen, maar dan zonder hoesje en screenprotector. Twee keer terwijl ik de telefoon in mijn broekzak had en hem er daarna stuk uithaalde, terwijl het enige wat ik had gedaan op een bureaustoel zitten was. Is twee keer gerepareerd onder garantie, via Coolblue. Ik denk alleen wel dat het een kwestie van tijd is voordat hij weer stuk is, want hij was vanuit precies hetzelfde punt stuk gegaan, ook onder de bovenste laag die nog intact was.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Geldt vooral voor de cover-loze USB poort telefoons.
Verder zal een z1c na 1,5 jaar niet met zo waterdicht zijn als in de eerste maanden. Dat stond toen al in de voorwaarden van deze feature en bij de Z3c is deze disclaimer nog wel terug te lezen.
Tevens zijn er denk ik mensen geweest die hun telefoon mishandelde in het (chloor)water, waardoor de druk hoger werd en er water in de telefoon kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:01
Kiswum schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:21:
[...]

Geldt vooral voor de cover-loze USB poort telefoons.
Verder zal een z1c na 1,5 jaar niet met zo waterdicht zijn als in de eerste maanden. Dat stond toen al in de voorwaarden van deze feature en bij de Z3c is deze disclaimer nog wel terug te lezen.
Tevens zijn er denk ik mensen geweest die hun telefoon mishandelde in het (chloor)water, waardoor de druk hoger werd en er water in de telefoon kwam.
Normaal zou ik zeggen dat mensen hun gezonde verstand moeten gebruiken bij claims van fabrikanten. In dit geval vind ik het toch wel een beetje anders liggen met al die reclame in zwembaden en foto's maken van zwemmende mensen in zwembaden. Blijft raar om iets in de voorwaarden te zetten en maar daarnaast er volop en voor een lange tijd mee adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit- probleem opgelost :)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Krijg net een melding dat er een OTA update met Android 5.1 klaar staat.
Bijbehorend versienummer is 14.6.A.0.368

Vanavond maar eens binnenhalen als ik weer wifi heb :)

edit:
Sony Xperia Android 5.1.1 Lollipop Changelog

– Improvements to volume and silent mode control, more control of your alerts, simplified and enhanced design
– Integration of LinkedIn with your Calendar and Contacts
– Camera focus, speed and accuracy improvements in Superior Auto mode
– Many new features for Xperia in Business, enhancing enterprise support for Xperia
– Now take pictures from the camera using Sony SmartWatch 3; use the SW3 as a remote shutter button
– Instant calendar events – create & share smart events directly from any email
– Calendar agenda in Email – no need to switch apps to check upcoming events
– Richer Xperia themes
– New Settings menu icons
– Additional options for Wi-Fi and Bluetooth in notification menu

[ Voor 74% gewijzigd door MadMarky op 16-09-2015 15:25 ]

🖥️ | 🚗

• on99
  • Laatst online: 26-07-2021
minimaLL schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:33:
Deze week is het scherm gebroken van mijn Z1C.
Dit is reeds het 2de toestel waarbij dit me overkomt.

Nu heb ik het toestel nog maar sinds eind mei. Ik had er een hoesje rond zitten en een glazen screenprotector bovenop (Nilkin). Deze screenprotector had geen schade, maar daaronder wel een barst in mijn scherm waardoor ik dit niet meer kan gebruiken. De dag dat het gebeurde zat gsm ook heel de dag in mijn broekzak, dus van valschade kan geen sprake zijn. Denken jullie dat dit onder garantie gerepareerd zal worden of zal Sony dit gewoon op 'valschade' houden?

Ik heb 't toestel bij Amazon gekocht. Moet ik nu contact opnemen met Sony of amazon.de?
Mocht het niet worden vervangen, kan je altijd via ebay een scherm bestellen en deze laten plaatsen in Nederland. In mijn scherm zat ongeveer een half jaar een barst totdat ik er helemaal gek van werd aangezien de bovenkant niet meer werkte.

Scherm kost niet veel en vervangen kost iets van 50 euro....

Ik moet wel zeggen dat het vervangende scherm stukken minder goed reageerd dat het origineel!

• Rhitik
MadMarky schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:20:
Krijg net een melding dat er een OTA update met Android 5.1 klaar staat.
Bijbehorend versienummer is 14.6.A.0.368

Vanavond maar eens binnenhalen als ik weer wifi heb :)

edit:

[...]
idem. Krijg nu ook een melding binnen.

• on99
Rhitik schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:09:
[...]

idem. Krijg nu ook een melding binnen.
Ik zojuist ook, maar zit nog op werk. Wacht even op wifi alvorens deze te downloaden.

Zijn er al merkbare verschillen?
Mijn batterij is wel merkbaar minder sinds de laatste update.
Ik weet alleen niet of dit komt door de software of gewoon door mijn batterij die minder wordt...

• D_Jeff
Thanks MadMarky :D

Via OTA krijg ik geen melding, maar PC Comp gaf direct een hit.
Qua grote betwijfel ik of dat een OTA gaat worden.

@On99: Ik had ergens gelezen dat er in de built van 5.0.2 een bug zit die bij een accu niveau van ~ 33% het stroomverbruik hoger ligt.

Daarnaast vind ik het energiebeheer van Lolipop niet duidelijk geworden. Hopelijk is dat met 5.1.x opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door D_Jeff op 16-09-2015 18:19 ]

• Rhitik
on99 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:09:
[...]

Zijn er al merkbare verschillen?
Mijn batterij is wel merkbaar minder sinds de laatste update.
Ik weet alleen niet of dit komt door de software of gewoon door mijn batterij die minder wordt...
Updaten is voltooid. Tot nu toe zie ik alleen dat de pictogrammen bij instellingen er iets anders uitzien. Voor de rest is het nog te vroeg. Ik heb nooit issues met de batterij gehad.

• on99
Rhitik schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:50:
[...]

Updaten is voltooid. Tot nu toe zie ik alleen dat de pictogrammen bij instellingen er iets anders uitzien. Voor de rest is het nog te vroeg. Ik heb nooit issues met de batterij gehad.
Tja, het is inderdaad even afwachten wat de daadwerkelijke verbeteringen zijn...
Ik heb mijn z1c al sinds feb2014 en denk eigenlijk dat de batterij een beetje dood aan het gaan is.

Mijn sony xperia s ging na 2 jaar ook niet meer zo lang mee als in het begin.

• Atomsk
  • Laatst online: 17-10 12:17
Mijn eerste indruk is dat het geheugenbeheer weer functioneert zoals het hoort. Gewoon vlot schakelen tussen apps zonder dat de launcher iedere keer uit het geheugen wordt geknikkerd en opnieuw moet laden. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 16-09-2015 19:34 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• D_Jeff
Een kort rondje zoek de verschillen:

1) Via startscherm "editor" heb je een knop erbij gekregen die "basis instellingen" heet.
In dit mini menu zitten 2 opties:
- Icoon grote van je startscherm en app overzicht instellen naar groot (standaard) of klein.
- Startscherm draaien toestaan ja/nee. (Dat werkt prima en ziet er geinig uit)

2) Je mute opties zijn veel uitgebreider geworden. Daarvan zijn al screenshots gemaakt.
3) Icoontjes van instellingen hebben een 'verfje' gehad. Opties voor ontwikkelaars heeft nu eindelijk een fatsoenlijk icoon.
4) Van 2,75 GB vrije ruimte naar 4,24 GB vrije ruimte. Altijd leuk :D
5) Notificatiecentrum: Wifi en Bluetooth hebben quick settings erbij gekregen.
6) Bloatware App Google Foto's erbij.

More to follow ;)

• eymey
Atomsk schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:32:
Mijn eerste indruk is dat het geheugenbeheer weer functioneert zoals het hoort. Gewoon vlot schakelen tussen apps zonder dat de launcher iedere keer uit het geheugen wordt geknikkerd en opnieuw moet laden. d:)b
Dat zou mooi zijn! Dat is namelijk eigenlijk het enige (echt vervelende) issue dat ik tot nu toe maart lollipop heb: de ontzettende lag en constant opnieuw moeten laden van juist veelgebruikte apps en launcher.

Benieuwd of hij er al voor de NL cust is. Zo ff checken met xperifirm en, als hij er is, meteen prerooten :P

edit: Meteen maar ff ge-checked :P

* Customized NL ( 1281-2668 Customized NL ) zit nog steeds op 14.5.A.0.270 / R1D
* Nordic Combined ( 1279-4149 Customized NCB) zit op 14.6.A.0.368 / R3D.
* Customized DE ( 1279-6978 ) zit op 14.6.A.0.368 / R2D

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 16-09-2015 21:16 ]

• Kiswum
Het enige probleem is de LinkedIn integratie. Hier is de upgrade ook bij mijn vrouws z1c binnen gekomen. Vanavond de upgrade uitvoeren nadat ik een backup heb uitgevoerd (je weet maar nooit).

Update: upgrade is zonder problemen gelukt. Stagefright is hierdoor ook geen dreiging meer.

Verder ook meer vrije ruimte, van 3,6 naar 4,5GB vrije ruimte.

[ Voor 30% gewijzigd door Kiswum op 17-09-2015 11:52 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen