Ik ben op zoek naar advies, n.a.v. nogmaals een aantal scheuren in mijn touchscreen. Wat moet ik doen?
Toestel gekocht:
januari 2014, bij Amazon.de
Reparatie in november 2014:
- 1 enkele scheur in touchscreen (niet het glas, maar daarachter)
- gratis reparatie. The Phone House -> Dynafix -> Teleplan (Sony reparateur)
Eind juni 2015:
- aan/uit-knop werkt sporadisch, twijfel of ter reparatie, of wachten tot Z5 Compact uit is
Eind juli 2015:
- opeens meerdere scheuren in het touchscreen (niet het glas, maar daarachter), toestel onbruikbaar
- opgestuurd via The Phone House
- Dynafix geeft het volgende aan, kosten zouden €176 zijn:
Geachte klant,
Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Display | Touchscreen | Werkt in zijn geheel niet. Toetsen | Aan / uitknop | Reageert slecht
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Display | Touchscreen | Werkt in zijn geheel niet.
U ontvangt een prijsopgave omdat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.
Aan het toestel is val-, stoot- of drukschade geconstateerd.
Sony gebeld n.a.v. mail 'valt niet onder fabrieksgarantie', voordat ik bovenstaande te horen/lezen kreeg bij TPH:
- touchscreen heeft na reparatie 3 maanden garantie (verlopen dus) omdat blablabla (klonk wel correct, maar kan exacte woorden niet herinneren)
- knopje is wel onder garantie
- Dynafix kijkt voor Sony of het wel onder garantie valt, waardoor de telefoon niet altijd naar Teleplan hoeft
Waar ik dus nu advies over zoek:
- Ik ga niet €176 betalen, als een nieuwe €280 kost
- Ik heb de telefoon nog nooit laten vallen, zit altijd rustig in mijn broekzak, geen vreemde dingen mee gedaan
- Zo'n touchscreen hoort niet zomaar te breken, acht maanden na reparatie. Alle andere merken telefoons zitten ook in broekzakken en gaan niet stuk
- Kan ik ergens een second opinion vragen? Is dat verstandig? Ik vertrouw dat Dynafix niet....
- Zijn er vergelijkbare zaken? (kan op google niets vinden, misschien te kort gezocht)
-
Wat zouden jullie doen?
Extra info, geen idee of het er toe doet:
- als het eind 2015 was geweest had ik gewoon een Z5 compact gekocht, jammer dan.
- Ik heb geen goede reservetelefoon om nog even te wachten