OK. Ik had geen geduld om te wachten tot de update beschikbaar zou komen voor Customized NL, dus ik heb met Xperifirm de Customized DE versie opgehaald, pre-rooted ROM geprepareerd (te flashen via recovery) en gaan met die hap
Voor de 5.0 update kwam heb ik een poosje met de Nordics Combined (NCB) versie rond gelopen. Die beviel niet zo goed qua bereik op 4G bij KPN. Dit lijkt met de DE versie wel goed te gaan. Ik mis nu dus alleen de app voor cell broadcasts / NL-Alert maar goed, NL-Alert zelf wordt ook nog steeds niet goed ondersteund op 4G-netwerken.
Mijn bevindingen:
* M'n Z1C is weer 'snappy'! Geen seconden meer wachten bij wisselen tussen apps of zelfs het laden van de App Drawer.
* Meer instellingsmogelijkheden omtrent het geluid op 'stil' zetten (uitzonderingen voor starred contacts, etc. ). Alleen wel apart dat ik die keuzes nu pas krijg als m'n toestel naar 'stil' gaat met de volume knoppen. Moet nog zien of ik hier ook sneller bij kan.
* Meer opties in het quick settings scherm bij Wifi en Bluetooth.
* Het "NFC aan" logo staat nu standaard in m'n statusbalk. En i.t.t. andere indicators kan ik deze niet uitschakelen?
* Ook het vermelden waard: Volgens de detector apps van Zimperium INC en Lookout, die voorheen aangaven dat mijn toestel vulnerable is, is m'n toestel nu niet meer vulnerable! Dus het lijkt erop dat deze update ook de Stagefright vulnerabilities oplost.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.