Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:
  • 212.533 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:34:
Dat klopt, dat hebben we met dit soort acties en take over formaten. Ik heb mij laten vertellen dat daar niets aan te doen is (behalve dan kleinere formaten maken).

[...]
Bedankt voor je reactie. Alleen al vanuit exposure/sales oogpunt raar dat niet alle deelnemers het goed te zien is. Daarnaast functioneert die pagina gewoon niet goed. Het valt me tegen dat daar niet beter over is nagedacht. Ik zou van tweakers verwachten dat de plaatjes netjes meeschalen of bepaalde items (linkerkant) verplaatst worden of verdwijnen.

[ Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 14-12-2016 19:37 . Reden: verduidelijkt ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

PcDealer schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:26:
[...]

Bedankt voor je reactie. Alleen al vanuit exposure/sales oogpunt raar dat niet alle deelnemers niet (goed) te zien zijn. Daarnaast functioneert die pagina gewoon niet goed. Het valt me tegen dat daar niet beter over is nagedacht. Ik zou van tweakers verwachten dat de plaatjes netjes meeschalen of bepaalde items (linkerkant) verplaatst worden of verdwijnen.
De actiepagina's moeten technisch nog een flinke makeover krijgen, ook (vooral) om responsive gemaakt te kunnen worden. Dat is iets wat nog op de (veels te lange :P) to-do lijst staat ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb last van die grote adbanner bovenaan de homepage, deze laadt als laatste in, als de gehele page er al is, dan popt deze pas en drukt het scherm naar beneden, waardoor ik in alle snelheid vaak het verkeerde indruk..vooral als ik van het ene nieuwsbericht terug ga naar home en de volgende aan wil klikken.
Laatste versie van chrome op Android..
Zou het minder erg vinden als het blok van de ad ook meteen zou meeladen, dan blijft alles teminste op dezelfde plek staan, dat de inhoud dan seconde trager is maakt dan minder uit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ndKiR8J211clsF8oTAcfSFcN/medium.png

Klein filmpje ter illustratie:
YouTube: Tweak ad

Dat die banner pas later uitklapt gebeurt overigens ook op elke pagina van een nieuwsbericht, alleen heb ik er dan minder last van omdat je niets aanklikt maar gaat lezen.
Sowieso vind ik het wel erg grote banners voor op een tablet..

[ Voor 15% gewijzigd door Only op 02-12-2016 08:27 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07 18:12
Only schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:20:
Ik heb last van die grote adbanner bovenaan de homepage, deze laadt als laatste in, als de gehele page er al is, dan popt deze pas en drukt het scherm naar beneden, waardoor ik in alle snelheid vaak het verkeerde indruk..vooral als ik van het ene nieuwsbericht terug ga naar home en de volgende aan wil klikken.
Laatste versie van chrome op Android..
Zou het minder erg vinden als het blok van de ad ook meteen zou meeladen, dan blijft alles teminste op dezelfde plek staan, dat de inhoud dan seconde trager is maakt dan minder uit..
Het betreft een bewuste ux keuze, door easy loading is de content supersnel beschikbaar en hoeft deze niet op externe bronnen (zoals banner systemen) te wachten. Algemeen wordt dit als prettiger gezien dan het in 1 keer laden van pagina's incl externe bronnen.

Helaas is het punt dat jij noemt een mogelijk nadeel, gelukkig is het meer een uitzondering dan regel, maar het is spijtig dat het voor jou onhandig werkt. Voor nu kan ik je alleen maar aanraden even te wachten en wellicht de rest van de homepage ook even te lezen, staan nog veel meer interessante zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Op zich is het probleem niet dat de banner laat pas laad, het gaat vooral mis op het feit dat je scrollpositie hierdoor veranderd.

Als je de banner nog in beeld kan komen dan ontkom je daar vrijwel niet aan. Als je echter al naar beneden bent gescrolled dan zou de banner op zo'n manier kunnen worden toegevoegd dat je scrollpositie niet wijzigt lijkt me? Hij maakt de pagina dan hoger ipv langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

bartvb schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:59:
Op zich is het probleem niet dat de banner laat pas laad, het gaat vooral mis op het feit dat je scrollpositie hierdoor veranderd.

Als je de banner nog in beeld kan komen dan ontkom je daar vrijwel niet aan. Als je echter al naar beneden bent gescrolled dan zou de banner op zo'n manier kunnen worden toegevoegd dat je scrollpositie niet wijzigt lijkt me? Hij maakt de pagina dan hoger ipv langer.
Dat zou dan eerder iets zijn dat browsers zelfs zouden kunnen oplossen. Met javascript oid krijg je dat toch nooit zonder merkbare verspringingen voor elkaar.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Het lijkt niet super ingewikkeld (maar zelf niet geimplementeerd)?
http://kirbysayshi.com/20...tion-knockoutjs-list.html
http://stackoverflow.com/...vent-scrolling-on-prepend

Wat hier ook helpt is dat je van te voren weet wat de hoogte van de banner is.

Lastigste deel is waarschijnlijk het integreren met DFP.

[ Voor 14% gewijzigd door bartvb op 02-12-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

bartvb schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:32:
Het lijkt niet super ingewikkeld (maar zelf niet geimplementeerd)?
http://kirbysayshi.com/20...tion-knockoutjs-list.html
http://stackoverflow.com/...vent-scrolling-on-prepend

Wat hier ook helpt is dat je van te voren weet wat de hoogte van de banner is.

Lastigste deel is waarschijnlijk het integreren met DFP.
Dat laatste zorgt er dus waarschijnlijk voor dat je het nooit gelijktijdig kan doen, waardoor je effectief 2 verspringingen snel achter elkaar krijgt. Daarom stel ik al dat browsers het eigenlijk beter zelf kunnen oplossen... Bij veel websites speelt deze issue immers.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik ben niet bepaald een Javascript expert maar iets als dit:
http://marcj.github.io/css-element-queries/

zou moeten kunnen helpen, toch? Dan hoef je niets te doen met de adserver of de javascript rond de advertenties. Zodra de DIV waar de billboard wordt geresized kan je je scrollpositie 250px omhoog zetten (iig in moderne browsers).

Hmm, op zich wel iets om naar te kijken voor mijn eigen site.

Overigens eens dat het nog beter zou zijn als browsers dit zelf op zouden lossen. Je hebt hetzelfde probleem met pagina's met veel plaatjes die langzaam laden. Erg irritant. Maar dat probleem speelt al jaren en voor zover ik weet is dit nog in niet 1 browser opgelost, ik verwacht dan ook niet heel veel hulp van die kant.

[ Voor 10% gewijzigd door bartvb op 02-12-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:14

Barryke

blauw

Bart Zoetmulder schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:37:
Persoonlijk vind ik de manier waarop ook niet gelukkig. Het schijnt marktconform te zijn, dus blijkbaar is dit voor deze organisatie de beste manier. Desondanks terecht dat je daar melding van maakt. Ik zal onze collega's in België zeker vragen om dit toch nog eens bespreekbaar te maken bij CIM. Er zijn betere manieren, daar zijn we het over eens.

[...]
Bart FYI ;)

Slechte nieuws: de CIM / Gemius popup (belgische markt analyse dmv invul formulier) bestaat nog steeds.
Goede nieuws: deze keer geen gehijackte link klik, maar een normale popup bij het openen van tweakers.net *O*

Wel jammer dat Chrome die popup niet blokkeerde. :Y)

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Barryke schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:57:
[...]

Bart FYI ;)

Slechte nieuws: de CIM / Gemius popup (belgische markt analyse dmv invul formulier) bestaat nog steeds.
Goede nieuws: deze keer geen gehijackte link klik, maar een normale popup bij het openen van tweakers.net *O*

Wel jammer dat Chrome die popup niet blokkeerde. :Y)
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 17:58

ongekend41

Division Brabant

Gezien het mixed content topic (min-of-meer) gesloten is en het waarschijnlijk door een reclame komt, dan maar hier.

Wanneer ik een FP artikel bezoek en de banner van Teufel getoond word, krijg ik een mixed content waarschuwing. Denk dat dit 'm is: http://adclear.teufelaudi....klassik.tweak.72.1649052

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het is reeds beantwoord maar ik kom nu weer een takeover op pagina van Civ VI tegen die niet schaalt.

Bij goed te zien op 1366x768 op 60% in FF met sidemenu en op 70% zonder.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 14-12-2016 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ongekend41 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:50:
Gezien het mixed content topic (min-of-meer) gesloten is en het waarschijnlijk door een reclame komt, dan maar hier.

Wanneer ik een FP artikel bezoek en de banner van Teufel getoond word, krijg ik een mixed content waarschuwing. Denk dat dit 'm is: http://adclear.teufelaudi....klassik.tweak.72.1649052
Vanwege die reden heb ik een tijdje terug een topic speciaal voor die melding in SB geopend ;)

https mixed content warning

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 17:58

ongekend41

Division Brabant

Raven schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:25:
[...]

Vanwege die reden heb ik een tijdje terug een topic speciaal voor die melding in SB geopend ;)

https mixed content warning
Wist niet dat dat een algemeen mixed content topic was, had 'm wel met de search gevonden. Wellicht had ik 'm inderdaad beter daar kunnen posten. Anderzijds gaat het over een http tracking-pixel binnen een reclame dus past 'ie hier ook wel.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
ongekend41 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:50:

Dit is eerder vandaag intern gerapporteerd en ik verwacht morgen een oplossing! Dank voor jullie alertheid.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

15/12/16; 14:42

Getarget op 7455 > tweakers > tweakers.site-large > tablets_en_telefoons > nieuws > detail
Line item: 69602754
Creative: 63127273554

Lijnt niet uit in het midden van de pagina: nieuws: Nederlanders verbruiken dubbel zoveel data via 4g als vorig jaar

Linkje naar screenshot:
http://imgur.com/a/9SISW

[ Voor 7% gewijzigd door Blonde Tux op 15-12-2016 14:49 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Blonde Tux schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:47:

Getarget op 7455 > tweakers > tweakers.site-large > tablets_en_telefoons > nieuws > detail

Lijnt niet uit in het midden van de pagina: nieuws: Nederlanders verbruiken dubbel zoveel data via 4g als vorig jaar
[afbeelding]
Tux bedoeld dat die vervelende Philips-reclame niet fatsoenlijk boven het artikel komt te staan maar gewoon ergens dwars door het beeld bovenin... Ook bij mij last van op de tablet.... :X

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

roches schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:51:
[...]

Tux bedoeld dat die vervelende Philips-reclame niet fatsoenlijk boven het artikel komt te staan maar gewoon ergens dwars door het beeld bovenin... Ook bij mij last van op de tablet.... :X
Idd, dit kan Bart zo naar z'n traffic team doorzetten, maakt hun leven wat makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

De Philps Hue advertentie staat niet zo lekker op de pagina:

Advertentie fout geplaatst

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alkjoa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:58
Niet het juiste forum maar ik kon geen betere vinden.

Onzin user review, hoort niet thuis op tweakers:
pricewatch: HP 775672-B21 5,2TB

Is er geen forum of button om zoiets te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Blonde Tux schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:52:
[...]

Idd, dit kan Bart zo naar z'n traffic team doorzetten, maakt hun leven wat makkelijker
Gaan we meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Alkjoa schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:07:

Ik ga 'm straks lezen en kijken wat we hiermee moeten. Dank voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Blonde Tux schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:47:

Linkje naar screenshot:
http://imgur.com/a/9SISW
De creatie is aangepast en dus zou dit niet meer mogen gebeuren. De tests die we zelf doen laten geen problemen meer zien. Dank voor de melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hier: Meldingen 'onreine' productreviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45

Opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:05
Is de Epson projector Reclame die een directe vergelijking doet met de projector van een ander merk wel toegestaan volgens de Nederlandse Reclame code?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yxqC99DHnqUUvJK24QVPTiTR/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JlN0PgMNg8JndbKon7Kk9HVY/full.png

Edit: 2e plaatje

[ Voor 19% gewijzigd door Sir Guinhill op 21-12-2016 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:37
Sir Guinhill schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:27:
Is de Epson projector Reclame die een directe vergelijking doet met de projector van een ander merk wel toegestaan volgens de Nederlandse Reclame code?
Volgens deze website (geen officieele instantie ofzo) mag het sinds een tijdje, al wordt het niet vaak gedaan:
'Vroeger mocht u in uw reclames geen vergelijking maken met uw concurrenten. Een reclameslogan als ‘De chocoladepasta van Nutella smeert beter dan die van Nusco’ was niet toegestaan. De Wet op de handelspraktijken verbood elke reclame-uiting waarin een bedrijf zijn producten vergelijkt met die van een concurrent. De Europese richtlijn van 1998 maakte voor alle aangesloten lidstaten een eind aan dit verbod. Het Europese Parlement heeft in dat jaar namelijk een richtlijn over vergelijkende reclame aangenomen. Deze richtlijn geldt sinds april van dit jaar ook in Nederland. Dit heeft voor u tot gevolg dat reclame waarin u direct of indirect verwijst naar uw concurrent of naar een concurrerend product voortaan is toegestaan.'
... al kan ik daar niet uithalen welke 'april van dit jaar' bedoeld wordt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:05
goed om te weten, dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sir Guinhill schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:27:
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: 2e plaatje
Check hier onder 13: https://www.reclamecode.n...sp?paginaID=262%20&deel=2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zag eerder deze week al een gekke reclame. Niet te veel aandacht aan besteed, maar kreeg 'em nou voor de 2e keer voorgeschoteld. Je hoeft niet veel onderzoek te doen om te zien dat het product waar deze reclame voor is totale onzin is. Het gaat om het volgende:

op https://tweakers.net/nieuws/list/20161222 vandaag om 10:40 zag ik de volgende reclame:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lBuFr7TDa5SA68PfJRAwZ219/full.png

Door een paar druppels vloeistof op je scherm aan te brengen gebeuren er ineens allemaal magische dingen, zoals een 9H+ hardheid, minder "straling", anti-bacterieel en weet ik allemaal wat.

Interessante discussie op xda over hoe ze claimen gecertificeerd te zijn, maar het certificatiebureau van niets weet.

Dit is pure oplichterij, ik snap dat het door de filters komt, maar ik vind dit geen plek hebben op een feiten-gebaseerde site als tweakers.

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ach, ik moet hier wel om lachen. Geen tweaker die hier in trapt, maar ze betalen wel fijn mee aan de site. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightmanone1984
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 15:51
Is niet meer geldig. Al geregeld. -weg edit-

[ Voor 89% gewijzigd door Lightmanone1984 op 02-01-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Ik vind het niet zo fijn dat er nu complete, dikke video blokken verschijnen als reclame. Is dit een nieuw formaat of zoiets? Een video-reclame niet als leader van een video item, maar gewoon zo, direct afspelend op de pagina. In feite deed die Hue banner van laatst het ook al, maar die was een stuk kleiner

Video reclame

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
ATS schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:01:
Ik vind het niet zo fijn dat er nu complete, dikke video blokken verschijnen als reclame. Is dit een nieuw formaat of zoiets? Een video-reclame niet als leader van een video item, maar gewoon zo, direct afspelend op de pagina. In feite deed die Hue banner van laatst het ook al, maar die was een stuk kleiner

[afbeelding]
Het is een formaat die al vrij lang op Tweakers bestaat. Het is de zogenaamde inread banner. Op veel sites opent deze tijdens het scrollen en zit ie ergens halverwege het nieuwsitem, vandaar de naam inread.

Wij kennen dit formaat ook, maar deze opent niet en staat netjes onderaan een artikel. Dat ie wellicht nu wat meer opvalt dan voorheen is omdat er nu een grote (gaming) campagne op ingeboekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:29
Ik zie de laatste paar dagen de volgende advertentie:
株式投資で650万円が消えた6...
なぜ多くの人が安易に株に手を出して 退職金を失うのか?その秘密とは。
www.kabunogakkou.com
Nu is hij niet raar of twijfel achtig, maar ik denk dat hij hier (een nederlandse website) weinig verkeer zal genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEHM
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vanmorgen kwam ik een reclame tegen voor trouwringen naar een of andere vage veiling site.

Ligt 's nachts de filteraar in bed? ;)
  • Tijd: 04.27
  • Url: catawiki.nl
  • Plaats op de site: tweakers.net main page
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvtggIx6QrTP8a3DLdiBHiqQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Is niet echt een vage site IMO? Behoorlijk bekende (van oorsprong Nederlandse) veilingsite vooral gericht op verzamelaars.

Zie b.v. ook:
plan: Tweakers verkozen tot Beste Nieuwssite en Beste Prijsvergelijker
(Beste site in communities)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Reclame voor (trouw)ringen op een website met een voornamelijk jong technisch opgeleid mannelijk publiek ... Erger kan haast niet. Net als die Google advertenties die hier vroeger onderaan de pagina stonden, die reclames zijn allemaal zo irrelevant dat je het niemand kwalijk kan nemen dat ze de adblocker aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
BEHM schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 04:48:
Vanmorgen kwam ik een reclame tegen voor trouwringen naar een of andere vage veiling site.

Ligt 's nachts de filteraar in bed? ;)
  • Tijd: 04.27
  • Url: catawiki.nl
  • Plaats op de site: tweakers.net main page
[afbeelding]
Dit is zo te zien een retarget campagne, toch zelf aantal ringen bekeken onlangs, of een familielid die dat deed op jouw device?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BEHM
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:04:
[...]

Dit is zo te zien een retarget campagne, toch zelf aantal ringen bekeken onlangs, of een familielid die dat deed op jouw device?
Nee, deze Mac vlak daarvoor aangeschaft en geinstalleerd. En vrouwlief heeft geen trouwringen gezocht, en zelf heb ik ook geen andere vrouw op het oog ;)

En daarnaast heb ik bij Google aangegeven dat ik uberhaupt geen reclames wil ontvangen op basis van de inhoud van mijn mailbox, zoekopdrachten, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
BEHM schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:20:
[...]

Nee, deze Mac vlak daarvoor aangeschaft en geinstalleerd. En vrouwlief heeft geen trouwringen gezocht, en zelf heb ik ook geen andere vrouw op het oog ;)

En daarnaast heb ik bij Google aangegeven dat ik uberhaupt geen reclames wil ontvangen op basis van de inhoud van mijn mailbox, zoekopdrachten, etc.
Dank voor je reactie, ik ga kijken of we erachter kunnen komen op welke basis deze op Tweakers is terecht gekomen.

Edit:
Snel een antwoord (en dat terwijl ik op wintersport ben 😉);

Volgens onze kenners is het een dynamische retargetting banner. "Deze user is op de site van catawiki geweest."

Wellicht voor iets anders? Of een foutje van de systemen van Catawiki.nl.

[ Voor 19% gewijzigd door Bart Zoetmulder op 13-01-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Misschien even testen voordat er iets online gezet wordt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aKkDJdy.jpg

IPhone 6s plus in safari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Vorkie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:58:

[afbeelding]

IPhone 6s plus in safari.
Ik heb deze doorgegeven aan het productteam, het is geen advertentie, maar een test vanuit Tweakers.
Dank voor het signaleren en doorgeven!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vorkie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:58:
De enquete is gisterenavond uitgezet op mobile :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik heb de enquete niet gezien maar ik ben voor :)
Er is, voor zover ik weet, geen fatsoenlijke vergelijker van specificaties en prijzen in Nederland. En de websites over zonnepanelen zijn voor 95% super vaag/cowboyig/low on details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik zei het idd niet zo heel lief en erg kortaf, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wo2KtYa.png

Deze vond ik vrij speciaal voor Tweakers.net ;)
Oh ik heb geen onderbroeken gekocht op mijn werk, maar ik kan voor mijn collega's niet spreken :P

edit: even in spoilers zetten omdat mannen in kleine onderbroekjes als NSFW wordt ervaren. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Afvalzak op 19-01-2017 23:13 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Afvalzak schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:24:
[afbeelding]

Deze vond ik vrij speciaal voor Tweakers.net ;)
Oh ik heb geen onderbroeken gekocht op mijn werk, maar ik kan voor mijn collega's niet spreken :P
Op z'n minst NSFW dit. Gatver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Laatst online: 16-09 11:23
25/1 15:12
Boven aan de pagina
nieuws: Charger-ransomware verschijnt in Play Store-app
https://www.nanofixit.shop/

Header reclame pusht content weg
link naar imgur:
http://imgur.com/a/XqhiG

[ Voor 9% gewijzigd door MonkeySee89 op 25-01-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Tnx voor je comment: maar ik snap 'm niet helemaal. Het is zo dat door easy loading sowieso de content eerst geladen wordt en daarna de banner. Dan lijkt het daarna of de content plaats moet maken, maar het is een prioriteit dingetje. De banner mag nooit over de content heengeen, maar daar is geen sprake van toch?

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Tnx voor je comment: maar ik snap 'm niet helemaal. Het is zo dat door easy loading sowieso de content eerst geladen wordt en daarna de banner. Dan lijkt het daarna of de content plaats moet maken, maar het is een prioriteit dingetje. De banner mag nooit over de content heengeen, maar daar is geen sprake van toch?

Of zie ik iets over het hoofd?
Aan de rechterkant heb je meerdere widgets normaal gesproken, deze worden nu onder de content geladen in plaats van op de juiste plek. Of ben ik dan gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RickV89 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:40:
[...]

Aan de rechterkant heb je meerdere widgets normaal gesproken, deze worden nu onder de content geladen in plaats van op de juiste plek. Of ben ik dan gek?
Dat heeft niets met reclame te maken. We zijn in een proces om de rechterkolom te verwijderen om meer horizontale ruimte te creeeren voor de content. Dat is waarschijnlijk over een paar iteraties afgerond. In de tussentijd ziet het er inderdaad wat 'onaf' uit ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
crisp schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:56:
[...]

Dat heeft niets met reclame te maken. We zijn in een proces om de rechterkolom te verwijderen om meer horizontale ruimte te creeeren voor de content. Dat is waarschijnlijk over een paar iteraties afgerond. In de tussentijd ziet het er inderdaad wat 'onaf' uit ;)
Aah zo. Dan heb ik niets gezegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
Coolblue banner met bedankje voor hun tweaker award is wel echt het toonbeeld van afhankelijkheid van reclame. Doet de vraag over de onafhankelijkheid van tweakers in mijn ogen wel enorm rijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Croqy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:54:
Coolblue banner met bedankje voor hun tweaker award is wel echt het toonbeeld van afhankelijkheid van reclame. Doet de vraag over de onafhankelijkheid van tweakers in mijn ogen wel enorm rijzen.
Ik ben benieuwd wat je onderbouwing daarvan is. Je weet dat de Tweakers Awards een publieksprijs is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 01:50:
[...]

Ik ben benieuwd wat je onderbouwing daarvan is. Je weet dat de Tweakers Awards een publieksprijs is?
De uitslag was amper bekend, of de frontpage banner is meer dan de helft van de tijd die van coolblue. Tweakers verwijst naar coolblue, en coolblue verwijst naar tweakers. Die symbiose genereert vast veel clicks, die poen opleveren. Het geeft voor mij aan dat de tweakers awards wordt ge(of mis)bruikt om extra inkomsten te genereren. De waarde van de award is in mijn ogen vergelijkbaar met die van het 'ik kies bewust' vinkje, doen alsof het beter is dan andere vergelijkbare producten terwijl dat vaak helemaal niet het geval is, om dmv misleiding consumenten een bepaald product of dienst aan te smeren. De award zegt niks over de feitelijke intrinsieke waarde van het product of de dienst, het is een wassen neus gebaseerd op enkele persoonlijke ervaringen en marketing, niet op een zorgvuldige afweging van feitelijkheden.

Tweakers is een onafhankelijke site voor technieuws, maar door dergelijke acties waarbij het genereren van inkomsten het primaire doel lijkt wordt die onafhankelijkheid in twijfel getrokken. (welke argumenten er ook zijn die het tegendeel moeten aantonen: die suggestie wordt eenmaal gewekt. En veel GoT-ers storen zich daar aan, getuige de commentaren).
Door de coolblue banner te verwijderen wordt die indruk minder gewekt, vandaar mijn melding in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Croqy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:05:
[...]

De uitslag was amper bekend, of de frontpage banner is meer dan de helft van de tijd die van coolblue. Tweakers verwijst naar coolblue, en coolblue verwijst naar tweakers. Die symbiose genereert vast veel clicks, die poen opleveren. Het geeft voor mij aan dat de tweakers awards wordt ge(of mis)bruikt om extra inkomsten te genereren. De waarde van de award is in mijn ogen vergelijkbaar met die van het 'ik kies bewust' vinkje, doen alsof het beter is dan andere vergelijkbare producten terwijl dat vaak helemaal niet het geval is, om dmv misleiding consumenten een bepaald product of dienst aan te smeren. De award zegt niks over de feitelijke intrinsieke waarde van het product of de dienst, het is een wassen neus gebaseerd op enkele persoonlijke ervaringen en marketing, niet op een zorgvuldige afweging van feitelijkheden.

Tweakers is een onafhankelijke site voor technieuws, maar door dergelijke acties waarbij het genereren van inkomsten het primaire doel lijkt wordt die onafhankelijkheid in twijfel getrokken. (welke argumenten er ook zijn die het tegendeel moeten aantonen: die suggestie wordt eenmaal gewekt. En veel GoT-ers storen zich daar aan, getuige de commentaren).
Door de coolblue banner te verwijderen wordt die indruk minder gewekt, vandaar mijn melding in dit topic.
Dank voor je inhoudelijk reactie!

Dat de Tweakers awards door partners worden gebruikt om extra inkomsten te genereren is alom bekend. Ziggo adverteert al jaren met een claim dat ze door Tweakers worden gekozen tot de beste. Dat is een groot compliment voor Tweakers, want we worden dus ook door deze bedrijven gezien als dé autoriteit op het gebied van tech. En niet alleen wij als platform, maar juist jullie als bezoekers. Het is het ultieme bewijs dat zij veel vertrouwen hebben in jullie oordeel.

Verder kan ik je verzekeren dat er geen enkele inmenging op de uitslag is vanuit redactie, commercie of what so ever. De procedure is transparant. Product en marketing bepalen de categorieën, de redactie doet een voorstel voor de eerste genomineerden en de community (bezoekers die een profiel hebben) vult deze lijst aan. Daarna is het 100% aan de community om te stemmen en dus de winnaars te bepalen.

Wij sturen vervolgens naar de top 3 genomineerden een media kit, zodat ze ons logo kunnen gebruiken in hun communicatie (social, search en ook campagnes) als ze winnen. Coolblue geeft ons daarbij een campagne opdracht,die alleen doorgaat als men ook daadwerkelijk wint. Daarop hebben wij geen enkele invloed en dat willen we ook helemaal niet.

Jouw melding neem ik natuurlijk mee in de afweging of we dit blijven doen in de toekomst, maar ik wil in ieder geval duidelijk hebben dat hier totaal geen sprake is van afbreuk aan de door ons allen gekoesterde onafhankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bart Zoetmulder schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:46:
[...]
Wij sturen vervolgens naar de top 3 genomineerden een media kit, zodat ze ons logo kunnen gebruiken in hun communicatie (social, search en ook campagnes) als ze winnen. Coolblue geeft ons daarbij een campagne opdracht,die alleen doorgaat als men ook daadwerkelijk wint. Daarop hebben wij geen enkele invloed en dat willen we ook helemaal niet.

Jouw melding neem ik natuurlijk mee in de afweging of we dit blijven doen in de toekomst, maar ik wil in ieder geval duidelijk hebben dat hier totaal geen sprake is van afbreuk aan de door gekoesterde onafhankelijkheid.
Nou, eh, ik heb niks tegen Coolblue - ik koop er zelf ook, maar "een campagne opdracht,die alleen doorgaat als men ook daadwerkelijk wint" lijkt toch wel op beïnvloeding, meer dan op "gekoesterde onafhankelijkheid". Wanneer een opdrachtgever los van de uitslag een opdracht zou geven, of eventueel zou wachten met een opdracht, totdat de uitslag bekend zou zijn, zou dat mij een beter gevoel geven, als ik onafhankelijkheid zou claimen. Anderzijds heb ik er geen moeite mee, dat Tweakers commerciëel geworden is. Het geld moet ergens vandaan komen. Wie als ondernemer niet betaalt, komt niet in de pricewatch, bijvoorbeeld. Geen geheim, maar wel iets om op te letten, als je echt de laagste prijs wilt. Ook andere vergelijkingssites leven vast niet van de wind...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Toff schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Nou, eh, ik heb niks tegen Coolblue - ik koop er zelf ook, maar "een campagne opdracht,die alleen doorgaat als men ook daadwerkelijk wint" lijkt toch wel op beïnvloeding, meer dan op "gekoesterde onafhankelijkheid". Wanneer een opdrachtgever los van de uitslag een opdracht zou geven, of eventueel zou wachten met een opdracht, totdat de uitslag bekend zou zijn, zou dat mij een beter gevoel geven, als ik onafhankelijkheid zou claimen. Anderzijds heb ik er geen moeite mee, dat Tweakers commerciëel geworden is. Het geld moet ergens vandaan komen. Wie als ondernemer niet betaalt, komt niet in de pricewatch, bijvoorbeeld. Geen geheim, maar wel iets om op te letten, als je echt de laagste prijs wilt. Ook andere vergelijkingssites leven vast niet van de wind...
Ik kan je alleen maar zeggen dat van beïnvloeding geen enkele sprake is. De sales mensen, incl mijzelf weten tot het moment van de uitreiking niet wie de winnaars zullen zijn. Daarbij hebben we sowieso geen enkele invloed op het proces. Niet van nomineren, laat staan invloed op de winnaar. We hebben overigens ook geen belang.

Dit werkt alleen maar als je het volledig gescheiden houdt, en dat doen we dus. Dat Coolblue jullie als stemmers wil bedanken vind ik sympathiek, ze doen dat op eigen initiatief. Zij geven ons dus los van de uitkomst een plaatsingsopdracht. Als er niet gewonnen wordt dan gaat de bedank actie niet door.

Vanzelfsprekend jammer dat jij daar twijfels over hebt, maar hopelijk begrijp je onze beweegredenen en manier van werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:16

TinusTegengas

Formula Racing

Advertentie voor valse papieren, paspoort, rijbewijs.

topic 1754571

Kreeg een error bij het melden van het topic..

Mag hem nu ook niet meer bekijken.
Je hebt geen toegang tot categorie 6.

Het topic dat je op hebt gevraagd bevindt zich (momenteel) in een voor jou afgesloten forum.

[ Voor 36% gewijzigd door TinusTegengas op 10-02-2017 08:38 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
TinusTegengas schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:36:
Advertentie voor valse papieren, paspoort, rijbewijs.

topic 1754571
Bedankt voor je bericht.

Dat topic is inmiddels netjes opgeruimd, waardoor je deze error krijgt. Dit topic is overigens alleen bedoeld voor het melden van vreemde / rare advertentie banners.

Vreemde topics kun je melden met een TR of via Schop een Modje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

crisp schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:51:
[...]

De actiepagina's moeten technisch nog een flinke makeover krijgen, ook (vooral) om responsive gemaakt te kunnen worden. Dat is iets wat nog op de (veels te lange :P) to-do lijst staat ;)
Geldt dat ook voor advertorials? Links is bij mij half weergegeven (ik zie nog net SUHD TV en Quantum dot, links valt weg): https://tweakers.net/advertorials/Quantum-Dot/hoofdpagina/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

PcDealer schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 02:01:
[...]

Geldt dat ook voor advertorials? Links is bij mij half weergegeven (ik zie nog net SUHD TV en Quantum dot, links valt weg): https://tweakers.net/advertorials/Quantum-Dot/hoofdpagina/
Ja, dat is technisch hetzelfde cms.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Een ad wou vandaag toegang tot mijn microfoon? Ik zette speciaal voor jullie mijn adblock uit. Gewhitelist omdat ik jullie iets gun, maar dit kan echt niet....

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ztvu1.png

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:34
matthewk schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:31:
Een ad wou vandaag toegang tot mijn microfoon? Ik zette speciaal voor jullie mijn adblock uit. Gewhitelist omdat ik jullie iets gun, maar dit kan echt niet....

[afbeelding]
Hi, dat is heel erg vreemd. Ik ga morgen de ad even onderzoeken, kijken of ik eenzelfde melding krijg. Wel raar, aangezien het een statische banner lijkt te zijn :/

In ieder geval bedankt voor de melding en ik ga het onderzoeken :)

@matthewk Ik ben in de systemen gedoken, maar ik heb niet kunnen vinden waarom de microfoon permissie werd geactiveerd. Dit is bekeken in Firefox en Google Chrome.

Was er niet toevallig een rectangle actief op de pagina die wellicht de culprit kan zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door chengbondkwok op 23-02-2017 17:48 ]

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

chengbondkwok schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:27:
[...]

Hi, dat is heel erg vreemd. Ik ga morgen de ad even onderzoeken, kijken of ik eenzelfde melding krijg. Wel raar, aangezien het een statische banner lijkt te zijn :/

In ieder geval bedankt voor de melding en ik ga het onderzoeken :)

@matthewk Ik ben in de systemen gedoken, maar ik heb niet kunnen vinden waarom de microfoon permissie werd geactiveerd. Dit is bekeken in Firefox en Google Chrome.

Was er niet toevallig een rectangle actief op de pagina die wellicht de culprit kan zijn?
Jup, rechts. Staat ni op de pagina helaas (indien je bedoelt rectangle ad). Ik krijg het iig ook niet meer. Mss foutje bij google geweest?

[ Voor 6% gewijzigd door matthewk op 23-02-2017 18:40 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
matthewk schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:40:
[...]

Jup, rechts. Staat ni op de pagina helaas (indien je bedoelt rectangle ad). Ik krijg het iig ook niet meer. Mss foutje bij google geweest?
Yes die bedoelde ik. Sorry dat ik de culprit niet naar boven heb kunnen halen, mocht je het in de toekomst weer tegenkomen (wat ik uiteraard niet hoop), kan je dan alle banners die je op dat moment op de pagina ziet in een screenshot zetten? Wellicht dat een andere banner de boosdoener was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 19:49
De advertentie op de frontpage gaat nergens over. Het maakt de hele pagina verder heel moeilijk leesbaar door die takeover: http://imgur.com/a/2Ak4S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
friggler schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:41:
De advertentie op de frontpage gaat nergens over. Het maakt de hele pagina verder heel moeilijk leesbaar door die takeover: http://imgur.com/a/2Ak4S
Wat maakt het moeilijk leesbaar? Kan je de nieuwsartikelen moeilijk vinden? Is de kleur rood te fel? Toegegeven, het is niet moeders mooiste takeover, maar de definitie 'moeilijk leesbaar' is nogal breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 19:49
chengbondkwok schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:42:
[...]

Wat maakt het moeilijk leesbaar? Kan je de nieuwsartikelen moeilijk vinden? Is de kleur rood te fel? Toegegeven, het is niet moeders mooiste takeover, maar de definitie 'moeilijk leesbaar' is nogal breed.
Het grootste probleem is dat door de drukte van de reclame het overzicht van het geheel wegvalt. (Sorry, beter kan ik het niet verwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
friggler schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Het grootste probleem is dat door de drukte van de reclame het overzicht van het geheel wegvalt. (Sorry, beter kan ik het niet verwoorden)
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Door de hoeveelheid info links en rechts wordt het te druk voor het oog.

We kunnen er helaas niet zoveel doen dan dit meenemen in de evaluatie richting de klant toe. Aan de andere kant: de take over zul je maar maximaal 4x zien totdat je je cookies wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepickle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-03-2023
ik zie het net zo als friggler, door de enorme switch advertisement heb ik opnieuw mijn adblock ingeschakeld, normaal zijn de advertenties ok hier, maar dit felle rood en over de volledige normaal witte ruimte, sorry, wacht ik wel een paar dagen alvorens ik mijn adblock terug uitschakel op tweakers

anderzijds kunnen jullie er waarschijnlijk niet aan doen dat zo'n schreewerig rood gebruikt wordt, maar full site adds met zo'n achtergrond kleur is toch om een adblock vragen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

En ik vind het kattegejank om niets. Alles is net zo leesbaar als zonder takeover. NME kom er maar in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
icepickle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:45:
ik zie het net zo als friggler, door de enorme switch advertisement heb ik opnieuw mijn adblock ingeschakeld, normaal zijn de advertenties ok hier, maar dit felle rood en over de volledige normaal witte ruimte, sorry, wacht ik wel een paar dagen alvorens ik mijn adblock terug uitschakel op tweakers

anderzijds kunnen jullie er waarschijnlijk niet aan doen dat zo'n schreewerig rood gebruikt wordt, maar full site adds met zo'n achtergrond kleur is toch om een adblock vragen...
Ik vind het helaas jammer dat je terugvalt op 'rigoreuze' maatregelen, terwijl je de take over maximaal 4x zult zien. Na 4x op de homepage / een gaming gerelateerde artikel te hebben gelezen, zie je de take over nooit meer totdat je de cookies wist.

Wij kunnen helaas niets doen met het geleverde materiaal, behalve terugkoppelen dat de kleurkeuze misschien ongelukkig was / niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepickle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-03-2023
chengbondkwok schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Ik vind het helaas jammer dat je terugvalt op 'rigoreuze' maatregelen, terwijl je de take over maximaal 4x zult zien. Na 4x op de homepage / een gaming gerelateerde artikel te hebben gelezen, zie je de take over nooit meer totdat je de cookies wist.

Wij kunnen helaas niets doen met het geleverde materiaal, behalve terugkoppelen dat de kleurkeuze misschien ongelukkig was / niet mooi.
Nou heb ik het net even getest van bij mij thuis, en daar heb je gelijk, na 4x is die weg. Het is gewoon een volledige breuk met de stijl die mij redelijk stoorde, als het dan meer dan 1 artikel blijf dan wacht ik liever een dagje :)

maar goed, dank voor de melding, dan laat ik morgen de hopelijk normale ads opnieuw toe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
chengbondkwok schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:58:
Na 4x op de homepage / een gaming gerelateerde artikel te hebben gelezen, zie je de take over nooit meer totdat je de cookies wist.
Zijn er dan nog mensen, die niet standaard de cookies wissen, na iedere sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Toff schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:59:
[...]

Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
icepickle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:45:

Met een abonnement ben je een jaar lang verlost van de reclame. Je hebt al een abo vanaf 1 euro per maand.
Toff schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 00:59:
[...]

Reporting

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 07-03-2017 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

WCA

Op de frontpageartikelen staat soms deze reclame: Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/4kjgv05i7/20170308_181824.png

Op mobiel kan je niet scrollen als je de pagina 'vastpakt' op deze advertentie. Zeer hinderlijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/2Y1yyb8
7455 > tweakers > tweakers.site-large > it_pro > nieuws > detail
Line item: 59495754
Creative: 58026036714

Advertiser: Ezoic

Banner lijnt niet erg lekker uit, lijkt alsof de creative in een foutief frame wordt geserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Blonde Tux schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:35:
[afbeelding]

Banner lijnt niet erg lekker uit, lijkt alsof de creative in een foutief frame wordt geserveerd.
Die van jou is een kruisje :P
Je moet wel het plaatje linken. niet de pagina waar het plaatje op staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Y1yyb8.png

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Haastig gespoed, snel van trein naar trein rennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
GreNade schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:20:
Op de frontpageartikelen staat soms deze reclame: [afbeelding]

Op mobiel kan je niet scrollen als je de pagina 'vastpakt' op deze advertentie. Zeer hinderlijk.
We hebben even op een aantal toestellen een testje gedaan. Bij grotere schermen is het minder hinderlijk dan bij kleine schermen, omdat je langs de banner moet scrollen. Doordat het een zogenaamde kubus uiting is kun je binnen de uiting links en rechts swipen. Daardoor werkt verticaal swipen niet.

We zullen het creatieve bureau van Vodafone vragen om de banner zodanig te ontwerpen dat horizontaal binnen de uiting blijft, maar verticaal weer 'van' Tweakers wordt.

Tot die tijd; je kunt er langs dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Blonde Tux schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:35:
[afbeelding]

Daar lijkt het idd op, we geven het door! Tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

De laatste tijd wel erg veel 'suggestieve' reclames van banggood. Mag tnet graag bezoeken op mijn werk maar met dit soort dingen eromheen zijn er wel mensen die wat vreemd kijken als ze toevallig een blik op mijn scherm werpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wI5w9ZpdQ543I1n0N9SQst7b/medium.png

edit: Heb ze al de hele dag niet meer gezien.. mocht er iets aan gedaan worden, tnx !

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 20-03-2017 12:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Tijd
22:52
Plaats op de site waar je de reclame zag
Op de homepage.
URL waar de banner je naartoe stuurt.*
Deze link.
Screenshot
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/677ex0.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Toxic_Dreams schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:03:
Tijd
Op de homepage.
Deze link.
Screenshot
[afbeelding]
Deze is gerapporteerd. Gebeurt alleen bij gebruikers die de tracker open hebben staan (is klein deel bezoekers), maar reden genoeg om er morgen even in te duiken. Dank voor het doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Bij een 2560x1080P scherm, de browser aan de ene helft van het scherm (dus de helft) komt deze banner niet helemaal goed uit de verf op de homepage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fkP3o5TdzZ9ufLx6lXq6URos/thumb.png

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BLACKfm schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:09:
Bij een 2560x1080P scherm, de browser aan de ene helft van het scherm (dus de helft) komt deze banner niet helemaal goed uit de verf op de homepage.

[afbeelding]
Ik heb je post bij deze even naar het juiste topic verplaatst ;)
Zoals je hierboven ziet is deze issue al gemeld en wordt er naar gekeken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

crisp schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:45:
[...]

Ik heb je post bij deze even naar het juiste topic verplaatst ;)
Zoals je hierboven ziet is deze issue al gemeld en wordt er naar gekeken :)
Ik had niet anders verwacht dat er speciale topics voor waren, maar goed, zo lukt het ook :P

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Kreeg hier net ook een banggood reclame die ik niet verwacht op t.net en die toch een beetje gek over kan komen op mijn collega's :)
Plaatjes vergelijkbaar met wat DukeBox op 19 maart heeft gepost maar dan ook met blote mannenbillen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
DukeBox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:49:
De laatste tijd wel erg veel 'suggestieve' reclames van banggood. Mag tnet graag bezoeken op mijn werk maar met dit soort dingen eromheen zijn er wel mensen die wat vreemd kijken als ze toevallig een blik op mijn scherm werpen.
[afbeelding]

edit: Heb ze al de hele dag niet meer gezien.. mocht er iets aan gedaan worden, tnx !
Defspace schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:33:
Kreeg hier net ook een banggood reclame die ik niet verwacht op t.net en die toch een beetje gek over kan komen op mijn collega's :)
Plaatjes vergelijkbaar met wat DukeBox op 19 maart heeft gepost maar dan ook met blote mannenbillen erbij.
Ik heb vandaag in de creative review gekeken en ben geen 'suggestieve' banners tegengekomen van Banggood. Mocht dit opnieuw voorkomen, geef gerust een gil, en dan duik ik er weer in.
Toxic_Dreams schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:03:
Tijd
Op de homepage.
Deze link.
Screenshot
[afbeelding]
BLACKfm schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:09:

[afbeelding]
Deze is sinds gisteren gefixed en zou weer normaal moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

chengbondkwok schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:01:
Ik heb vandaag in de creative review gekeken en ben geen 'suggestieve' banners tegengekomen van Banggood. Mocht dit opnieuw voorkomen, geef gerust een gil, en dan duik ik er weer in.
Ik de google api heb ik de betreffende banners al geblocked voor mijn werk account, prive heb ik ze nog niet langs zien komen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
chengbondkwok schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:01:

Klopt, want dit zijn retargeting banners die er voor iedereen anders uit zien. Voor een deel op basis van wat je eerder hebt bekeken, voor een groot deel ook compleet willekeurig.

Behalve het blokkeren van heel Banggood (ik heb er bij mij ook al klachten over gehad) heb ik daar nog geen goede oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:23
Zeg, kan die irritante takeover er niet vanaf? Iedere pageload kost me nu ineens bijna een minuut hier. :(

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Ger schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:48:
Zeg, kan die irritante takeover er niet vanaf? Iedere pageload kost me nu ineens bijna een minuut hier. :(
Overdrijven we nu niet een beetje? De takeover is statisch, voldoet aan de aan ons gestelde eisen op het gebied van afbeeldingsgrootte (in kb's). En verder komt de takeover alleen op de frontpage en gaming gerelateerde artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

chengbondkwok schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Overdrijven we nu niet een beetje? De takeover is statisch, voldoet aan de aan ons gestelde eisen op het gebied van afbeeldingsgrootte (in kb's). En verder komt de takeover alleen op de frontpage en gaming gerelateerde artikelen.
Misschien heeft @Ger een prehistorische computer?
* PcDealer typt op een dualcore Celeron B...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Misschien niet helemaal een rare/twijfelachtige reclame volgens de definitie in de OP, maar ik heb bij de reclame voor het filmpje van dit artikel wel wat vraagtekens.

Jullie rippen een filmpje van YouTube, plakken er wat reclame voor en voila, weer wat centjes verdiend. Ik snap dat jullie eigen materiaal niet gratis en voor niets online gooien, maar wat jullie nu doen is mijns inziens niet helemaal netjes tegenover YouTube en Project March (ik neem aan dat jullie de advertentie inkomsten niet aan hen doneren...). Daarnaast is het volstrekt overbodig, het YouTube filmpje had ook prima onder het artikel gezet kunnen worden. ;)

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik Tweakers.net betrap op deze twijfelachtige manier van advertenties tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:23
chengbondkwok schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Nou, nee ik overdrijf niet. Als ik op een iMac van 2 jaar oud met een dikke internetverbinding serieuze vertraging merk op Tweakers, dan meld ik dat gewoon. Alle andere sites gingen prima, Tweakers was een drama. Zou fijn zijn als dat dan serieus genomen wordt.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet het topic om te discussiëren over reclame. Alleen meldingen over fouten of verdachte reclame. Overige posts worden verplaatst naar [Discussie] Reclame algemeen.

Spammers in reacties op artikelen kan je hier melden.

Wat hebben we nodig om je klacht te kunnen checken?
  • Tijd
  • Plaats op de site waar je de reclame zag
  • URL waar de banner je naartoe stuurt.*
  • Screenshot
*= indien mogelijk linkadres kopiëren. In ieder geval niet de link gebruiken.