Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:
  • 212.534 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

eL_Jay schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:38:
zat toevallig weer eens op een pc ZONDER ADblocker.
Wordt direct keihard afgestraft
[afbeelding]
Dat ziet er meer uit als een bug... (waar de banner de veroorzaker lijkt te zijn)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07 18:12
Gevalletje pech, dit is een bug. Niet minder vervelend, maar we zullen nooit advertenties verkopen die zich zo vertonen (lijkt een layer dit en die kennen we niet als advertentieproduct).
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Niet helemaal duidelijk waar ik het kwijt moet, maar in nieuws: Vraag naar powerbanks explodeert na release Pokémon Go zitten meerdere affiliate links in de reacties. In ieder geval alles wat naar Banggood linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In principe mag je dat melden in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*, maar ik zal eens gaan spitten. :)

Okee, dat is toch lastiger dan gedacht, in een draadje als Krullebol.nl in 'nieuws: Vraag naar powerbanks explodeert na release Pokémon Go' zie ik verscheidene banggood-linkjes, maar ik herken hier geen referrals?

Heb je concrete voorbeelden? (Gebruik het linkje onder de datum en tijd voor een directe link naar een reactie, plak die dan kaal in je reactie, GoT maakt die netjes voor je op. :) )

[ Voor 73% gewijzigd door Dirk op 14-07-2016 21:52 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 23:06
Niet zo zeer een rare of twijfelachtige reclame, maar het valt mij op dat de reclame van de BCC (http://www.bcc.nl/acties/op-opruiming) opent in het huidige tabblad en alle andere reclames in een nieuw tabblad.
Ik snapte nadat ik de reclame had geopend even niet waar Tweakers gebleven was, totdat ik er achter kwam dat de reclame in hetzelfde tabblad was geopend. Ik weet niet of dit de bedoeling is? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dat is zeker niet de bedoeling en dus ga ik het aan laten passen. Dank voor de melding!

Edit: opgelost, zou niet meer moeten gebeuren nu.
sven5010 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 00:51:
Niet zo zeer een rare of twijfelachtige reclame, maar het valt mij op dat de reclame van de BCC (http://www.bcc.nl/acties/op-opruiming) opent in het huidige tabblad en alle andere reclames in een nieuw tabblad.
Ik snapte nadat ik de reclame had geopend even niet waar Tweakers gebleven was, totdat ik er achter kwam dat de reclame in hetzelfde tabblad was geopend. Ik weet niet of dit de bedoeling is? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Bart Zoetmulder op 15-07-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpelgrom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Opende zojuist de Pricewatch en kwam dit rechtsboven tegen. Geen foute reclame, maar lijkt me niet de bedoeling dat het de rechterkant van het menu blokkeert. Staat normaal naast de koophulp/boven best getest.

[ Voor 3% gewijzigd door jpelgrom op 15-07-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

jpelgrom schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:37:
Opende zojuist de Pricewatch en kwam dit rechtsboven tegen. Geen foute reclame, maar lijkt me niet de bedoeling dat het de rechterkant van het menu blokkeert. Staat normaal naast de koophulp/boven best getest.
Dat is zo te zien een bugje aan onze kant. Gaan we naar kijken :)

Edit: en gefixed :Y)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:12:
Dat is zeker niet de bedoeling en dus ga ik het aan laten passen. Dank voor de melding!

Edit: opgelost, zou niet meer moeten gebeuren nu.
Hmm dat is vreemd, zojuist kwam de reclame weer voorbij en heb het gelijk even getest, maar hij opent nog steeds in hetzelfde tabblad. Het lijkt ook niet aan Firefox te liggen, want in Microsoft Edge gebeurt precies hetzelfde.
Het valt mij nu trouwens ook op dat wanneer ik over een andere advertentie hoover, er onderin beeld een linkje komt naar googleadservices.com..., maar bij de reclame van BCC verschijnt er niks.
De link van de BCC reclame lijkt (https://tpc.googlesyndica...ruiming-wk28-300x600.html) te zijn voor de kleine advertentie en (https://tpc.googlesyndica...ruiming-wk28-970x250.html voor de grote advertentie, ik weet niet of jullie daar iets mee kunnen?

Als ik de bron bekijk van de advertenties valt mij ook de volgende regel op;
HTML:
1
<body onclick="ExitApi.exit();" onload="init();" style="background-color:#D4D4D4;margin:0px;; cursor:pointer">

En dan voornamelijk het laatste stukje van die regel m.b.t. het stukje over de style, waarbij een dubbele ; wordt gebruikt en achter pointer geen ; staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dan heeft Google het niet opgelost en dan dien ik 'm opnieuw in. Net zolang tot het lukt ;)

Tnx voor het meedenken!
sven5010 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 01:10:
[...]

Hmm dat is vreemd, zojuist kwam de reclame weer voorbij en heb het gelijk even getest, maar hij opent nog steeds in hetzelfde tabblad. Het lijkt ook niet aan Firefox te liggen, want in Microsoft Edge gebeurt precies hetzelfde.
Het valt mij nu trouwens ook op dat wanneer ik over een andere advertentie hoover, er onderin beeld een linkje komt naar googleadservices.com..., maar bij de reclame van BCC verschijnt er niks.
De link van de BCC reclame lijkt (https://tpc.googlesyndica...ruiming-wk28-300x600.html) te zijn voor de kleine advertentie en (https://tpc.googlesyndica...ruiming-wk28-970x250.html voor de grote advertentie, ik weet niet of jullie daar iets mee kunnen?

Als ik de bron bekijk van de advertenties valt mij ook de volgende regel op;
HTML:
1
<body onclick="ExitApi.exit();" onload="init();" style="background-color:#D4D4D4;margin:0px;; cursor:pointer">

En dan voornamelijk het laatste stukje van die regel m.b.t. het stukje over de style, waarbij een dubbele ; wordt gebruikt en achter pointer geen ; staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van-Gogh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 09:35
Sven5010, kun je aangeven welk systeem en browser(versie) je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 07:40:
Dan heeft Google het niet opgelost en dan dien ik 'm opnieuw in. Net zolang tot het lukt ;)

Tnx voor het meedenken!
Geen probleem, hopelijk weten ze het nu wel op te lossen. :)
Van-Gogh schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 07:48:
Sven5010, kun je aangeven welk systeem en browser(versie) je gebruikt?
Jazeker, mijn browser is Firefox 47.0.1 en het OS is Windows 10 Pro x64 (versie 1511, build 10586.494).
De user agent string is: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0.

Edit: het gebeurt niet alleen bij reclames van BCC, maar ook bij reclames van o.a. Landal en Unilin. Dit zijn volgens mij allemaal HTML5 gebaseerde reclames i.p.v. flash.

[ Voor 11% gewijzigd door sven5010 op 17-07-2016 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van-Gogh
Jazeker, mijn browser is Firefox 47.0.1 en het OS is Windows 10 Pro x64 (versie 1511, build 10586.494).
De user agent string is: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0.

Edit: het gebeurt niet alleen bij reclames van BCC, maar ook bij reclames van o.a. Landal en Unilin. Dit zijn volgens mij allemaal HTML5 gebaseerde reclames i.p.v. flash.
Google heeft het uitgezocht en het komt idd voor op firefox bij bepaalde reclames. Ze hopen het zo snel mogelijk opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik kijk het filmpje van Tweakers Express 2015 en krijg reclame ervoor voor de Express 2016, beetje dubieus :P Misschien een apart linkje neerzetten bij de videoreportage? ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneaky sneaky... grote reclame voor de ZUK Z2 Pro, voor een PRACHTIGE prijs. Uiteraard.

Helaas, als ik hem wil kopen, is het inneens een normale Z2.

sneaky bastards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Heeft niet zozeer met reclame te maken, maar ik weet niet wat ik moet doen of wie te benaderen. Ik kreeg zojuist een DM om mee te doen met een actie. Een topic hiervoor aanmaken lijkt me overdreven dus als iemand dit leest en contact met mij wil opnemen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
chim0 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 06:08:
Heeft niet zozeer met reclame te maken, maar ik weet niet wat ik moet doen of wie te benaderen. Ik kreeg zojuist een DM om mee te doen met een actie. Een topic hiervoor aanmaken lijkt me overdreven dus als iemand dit leest en contact met mij wil opnemen, graag!
Onderaan elke DM staat een knopje om 'misbruik' te melden:
Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste berichten kan je hier melden.
Gebruik dat knopje voor de zekerheid ook maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik heb hem al aangepakt, die gaat niet meer DM's versturen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
rens-br schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:03:
[...]

Onderaan elke DM staat een knopje om 'misbruik' te melden:

[...]

Gebruik dat knopje voor de zekerheid ook maar.
Dirk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:25:
Ik heb hem al aangepakt, die gaat niet meer DM's versturen. :)
Beide bedankt! Kan je nagaan, al 16 jaar op Tweakers en dit niet weten. :$ Komt omdat ik er eigenlijk nooit last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bug die ik een keer hier heb geplaatst (Verwijderd in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door") is na ruim een maand nog steeds niet opgelost…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
[afbeelding]
Deze blijft nog steeds oppoppen in de Edge browser, jammer.
Gezien de overige reacties hier lijkt dit met meer banners voor te komen. Jammer dat ik zodoende verplicht wordt of Bannervrij abonnement te nemen of een adblocker te installeren om T.net naar behoren te kunnen gebruiken. Want popovers die content blokkeren en geen sluit-kruisje hebben....... 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door eL_Jay op 22-07-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:11:
Sneaky sneaky... grote reclame voor de ZUK Z2 Pro, voor een PRACHTIGE prijs. Uiteraard.

Helaas, als ik hem wil kopen, is het inneens een normale Z2.

[afbeelding]
Ik zit hier een aantal dagen later nog steeds tegen een reclame van een ZUK Z2 Pro aan te kijken welke bij klikken op de banner veranderd in een normale Z2 wordt.

Dat lijkt me met zo onderhand toch wel op te lossen? Lijkt me niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van-Gogh
eL_Jay schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:35:
[...]

Deze blijft nog steeds oppoppen in de Edge browser, jammer.
Gezien de overige reacties hier lijkt dit met meer banners voor te komen. Jammer dat ik zodoende verplicht wordt of Bannervrij abonnement te nemen of een adblocker te installeren om T.net naar behoren te kunnen gebruiken. Want popovers die content blokkeren en geen sluit-kruisje hebben....... 8)7
Dat lijkt een issue met Edge te zijn. Ik zal het doorgeven aan de developers. Hopelijk kunnen wij het oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van-Gogh
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:59:
[...]

Ik zit hier een aantal dagen later nog steeds tegen een reclame van een ZUK Z2 Pro aan te kijken welke bij klikken op de banner veranderd in een normale Z2 wordt.

Dat lijkt me met zo onderhand toch wel op te lossen? Lijkt me niet wenselijk.
Heb je misschien een link waar je heen gestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
Al een hele tijd heb ik last met het afspelen van 1080p videos hier op Tweakers. Vaak beginnen ze na een tiental seconden te schokken. Ik bekijk niet zo vaak videos hier dus heb er nooit echt tijd in gestopt om te onderzoeken waar het aan ligt. Ik gebruik overigens Chrome.

Tot nu dus... Simpele test page: video: Battlefield 1 Preview - Eerste uitgebreide speelsessie . Wat me opvalt is dat voor deze pagina mijn Surface Pro 3 i7 maar liefst 60% CPU tijdens het full-screen afspelen van de video en dus na een second of 20 al begint te schokken.
Wanneer ik van tabs switch blijft de CPU vrij laag (onder de 15%). Maar nu komt het, switch ik naar de tab met de Battlefield video, dan gaat de CPU gelijk terug naar 50% zelfs als de pagina net geopend is en de video dus niet eens afspeelt ! Wel zie ik een geanimeerde reclame voor Telenet Wigo, en concludeer ik dus dat gewoon een simpele ad (2 eigenlijk, boven en rechts) blijkbaar minstens 40% CPU opslorpt.
Volgende stap is dan ook evident: AdBlock installeren. En ja hoor... Met AdBlock blijft de CPU usage laag. Maar vooral: ik kan de hele Battlefield video uitkijken in 1080p zonder ook maar 1 onderbreking, terwijl de CPU rond de 20% blijft hangen.

Uit principe block ik nooit ads, omdat sites zoals ook Tweakers nu eenmaal ook inkomsten nodig hebben. Maar als ads op deze manier de ervaring van een site om zeep helpen, is er toch iets grondig mis. Hopelijk kan iemand van Tweakers hier eens naar kijken. Voorlopig houd ik dus AdBlock wel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:58
Geen reclame op Tweakers zelf maar wist niet waar ik het anders moest melden eigenlijk. Via een Facebook reclame komen mensen op de volgende pagina: [url]Geen reclame op Tweakers zelf maar wist niet waar ik het anders moest melden eigenlijk. Via een Facebook reclame komen mensen op de volgende pagina: [url]Geen reclame op Tweakers zelf maar wist niet waar ik het anders moest melden eigenlijk. Via een Facebook reclame komen mensen op de volgende pagina: twijfelachtige pagina (mijn antivirus gaf niks, maar klik op eigen risico), waar men ook Tweakers vermeld met een onveilige/besmette? url achter. geen idee of Tweakers hier iets tegen kan beginnen maar wou het toch even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 11:08
Geen reclame op Tweakers, maar van Tweakers zelf van een event wat al voorbij is. Wist geen ander topic waar ik deze moest melden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PgJIqtn.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door S401 op 22-08-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dank voor je scherpe oog! Ik zal even navragen of de campagne idd wel uit staat overal. Het was een prachtig event, maar idd wel alweer voorbij (helaas).
Jefrim schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:10:
Geen reclame op Tweakers, maar van Tweakers zelf van een event wat al voorbij is. Wist geen ander topic waar ik deze moest melden.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
nieuws: 'Chat-app Allo is te koppelen aan Google-account'

Dat zorgt ervoor dat foto's en video's sneller worden verzonden dan bij bijvoorbeld Hangouts,

"bijvoorbeeld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anthony schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:45:
nieuws: 'Chat-app Allo is te koppelen aan Google-account'

Dat zorgt ervoor dat foto's en video's sneller worden verzonden dan bij bijvoorbeld Hangouts,

"bijvoorbeeld"
Hoort in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Excuses, moet ik in het verkeerde tabblad hebben gepost.

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
Op mijn telefoon (lumia 640xl met W10M - edge) heb ik sinds enige tijd last van het feit zich af en toe bij het klikken op een nieuws artikel er zich een aliexpress pagina opent ipv het nieuws artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
triflip schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:08:
Op mijn telefoon (lumia 640xl met W10M - edge) heb ik sinds enige tijd last van het feit zich af en toe bij het klikken op een nieuws artikel er zich een aliexpress pagina opent ipv het nieuws artikel.
Dat is geen advertentieformaat dat Tweakers serveert. Ik heb het gevoel dat er een malafide app of ander stukje software draait die dit veroorzaakt. Is het altijd naar Ali Express en ervaar je dit misschien ook op andere websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
Inspector schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:08:
[...]

Dat is geen advertentieformaat dat Tweakers serveert. Ik heb het gevoel dat er een malafide app of ander stukje software draait die dit veroorzaakt. Is het altijd naar Ali Express en ervaar je dit misschien ook op andere websites?
Het is altijd naar aliexpress, ik zie op dat moment toevallig ook altijd een aliexpress banner boven aan de website. Toont de banner een ad van een andere site dan werkt de site gewoon perfect. Betreft de google ads banner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
We gaan de aliexpress banner uit laten zetten! Het hangt even af van de snelheid van reageren van Google wanneer ie uit is, maar de ervaring leert dat dit niet lang zal duren.
triflip schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

Het is altijd naar aliexpress, ik zie op dat moment toevallig ook altijd een aliexpress banner boven aan de website. Toont de banner een ad van een andere site dan werkt de site gewoon perfect. Betreft de google ads banner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Hij staat ondertussen uit (sinds 12 uur)
triflip schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:08:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:35
Op de frontpagina staat soms de back to school advertentie van bcc. Als ik op die advertentie klik krijg ik een wit scherm met de adclick.g.doubleclick.net. Verversen heeft ook geen zin, ik krijg dan hetzelfde, ik word niet naar de site van BCC geleid.

Ik dacht trouwens al dat die actie afgelopen was?

[ Voor 9% gewijzigd door Ps3gamer91 op 02-09-2016 22:11 ]

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakM
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Vandaag voor het eerst op de iPad een overlappende reclame tegengekomen. Toch maar even hier melden. Overlappende advertentie
Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dank voor de melding, deze is ondertussen verholpen!
Ps3gamer91 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:09:
Op de frontpagina staat soms de back to school advertentie van bcc. Als ik op die advertentie klik krijg ik een wit scherm met de adclick.g.doubleclick.net. Verversen heeft ook geen zin, ik krijg dan hetzelfde, ik word niet naar de site van BCC geleid.

Ik dacht trouwens al dat die actie afgelopen was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dank voor je de melding. Die gekke banners leiden soms hun eigen leven, we geven de bug door en dit zal begin van de werkweek opgelost worden.
TweakM schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:31:
Vandaag voor het eerst op de iPad een overlappende reclame tegengekomen. Toch maar even hier melden. [afbeelding]
Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakM
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Bedankt voor de snelle (re)actie!
Bart Zoetmulder schreef op zondag 04 september 2016 @ 00:20:
Dank voor je de melding. Die gekke banners leiden soms hun eigen leven, we geven de bug door en dit zal begin van de werkweek opgelost worden.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dRDzBBmZwEvMcrdlj0Zs7JDo/full.png

Kennelijk wordt er (te) oude javascript gebruikt voor deze banner, deze bleef ook na een refresh zo staan (Firefox 48.0.2)

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 07-09-2016 12:19 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ga 'm doorzetten naar development / sales support, dank voor het rapporteren!
MadMarky schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:18:
[afbeelding]

Kennelijk wordt er (te) oude javascript gebruikt voor deze banner, deze bleef ook na een refresh zo staan (Firefox 48.0.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit de juiste plek is, maar heb hier een overlappende reclame. is niet altijd het geval, maar 50% van de keren wel bij deze advertentie.

http://i.imgur.com/kHt4whU.jpg?1

FireFox 48.0.2

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dank voor de melding. Dat is zeker niet de bedoeling. Advertenties horen nooit over andere content heen te gaan. Ik ga het even uit laten zoeken. Is vermoedelijk een bug of verkeerd ingeboekt.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:10:
Weet niet of dit de juiste plek is, maar heb hier een overlappende reclame. is niet altijd het geval, maar 50% van de keren wel bij deze advertentie.

http://i.imgur.com/kHt4whU.jpg?1

FireFox 48.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-11-2023
Advertentie lijkt niet te passen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TOxPiUn.jpg

nieuws: Chris Metzen verlaat Blizzard Entertainment

gebruik chrome 52.0.2743.116 m
op windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chappie112
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06-2024
Krijg sinds vandaag melding dat er scripts proberen te laden via unauthenticated sources.

Chrome: Version 52.0.2743.116 (64-bit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/66AMpxOvatQ3rqTi3lJXJgyP/thumb.png

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vind de video reclame van RoelsRulez (oid) ook nogal dubieus. De eerste paar seconden dacht ik dat ik een verkeerde video had aangeklikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Je hebt een punt, we zullen intern bespreken of het duidelijk genoeg is dat het hier om een teaser gaat voor een andere video productie op Tweakers (interne reclame). Vond je de video van de review wel interessant?
Ramon schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:07:
Ik vind de video reclame van RoelsRulez (oid) ook nogal dubieus. De eerste paar seconden dacht ik dat ik een verkeerde video had aangeklikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Auf Deutsch :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ikHncbj.png

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:28

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

In eerste instantie herkende ik het rode vlak niet eens als reclame, later dacht ik toch aan reclame, een geraffineerde methode om nieuwsgierig te maken. Met het rode vlak heb ik nog niet zo'n probleem, wel met de overlap in de content:
tweakers Add Issue 20160919

Bijna was ik geneigd om te klikken, om erachter te komen aan wie deze bijna filosofische reclameuiting is toe te schrijven (Who is afraid of red, red and red?). De reclame ontpopte zich echter net op tijd als een normale reclame zoals we ze wel kennen:
tweakers Add Issue Detail 20160919

Overlap is natuurlijk het grootste punt. Het rode vlak heeft vermoedelijk te maken met het digitale landweggetje dat ik van de spoorwegen toebedeeld kreeg. Als ik de reclame uiteindelijk zag begreep ik eigenlijk niet goed waarom dat zo lang moest duren.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Mediamarkt zal blij zijn met de aandacht die ze van je kregen. Goed voor brand awareness ;)

Dat ie over de content valt is meer iets waar ik me zorgen over maak, dus die stuur ik intern door, banners moeten zich netjes gedragen.
teacup schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:41:
In eerste instantie herkende ik het rode vlak niet eens als reclame, later dacht ik toch aan reclame, een geraffineerde methode om nieuwsgierig te maken. Met het rode vlak heb ik nog niet zo'n probleem, wel met de overlap in de content:

Bijna was ik geneigd om te klikken, om erachter te komen aan wie deze bijna filosofische reclameuiting is toe te schrijven (Who is afraid of red, red and red?). De reclame ontpopte zich echter net op tijd als een normale reclame zoals we ze wel kennen:

Overlap is natuurlijk het grootste punt. Het rode vlak heeft vermoedelijk te maken met het digitale landweggetje dat ik van de spoorwegen toebedeeld kreeg. Als ik de reclame uiteindelijk zag begreep ik eigenlijk niet goed waarom dat zo lang moest duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 22:03
Reclame voor een goksite hoort volgens mij niet echt thuis op tweakers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ECwDQYm.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ShaneV op 22-09-2016 16:09 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ShaneV schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:08:
Reclame voor een goksite hoort volgens mij niet echt thuis op tweakers.

[afbeelding]
In België schijnt reclame voor goksites toch redelijk normaal te zijn. Met het oog op de legalisatie daarvan in Nederland kunnen we dit straks ook op grote schaal op Nederlandse sites verwachten...

Dit even afgezien van de policy van Tweakers, welke ik op dit specifieke punt niet ken maar dat zal Bart vast wel kunnen vertellen :)

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 22-09-2016 18:15 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dat klopt :)

In België is het beleid hierop iets anders dan in NL, dat is cultureel zo bepaald. Ik heb me laten overtuigen dat in België gok/kansspel reclame meer regulier is dan in NL. Dat is de reden dat we het daar (in goed overleg dus) toestaan.

In NL geldt dat we er geen fan van zijn. Daarbij is het wel zo dat er verschillende categoriën zijn. Staatsloterij en Holland Casino zouden we waarschijnlijk wel toelaten, maar pure gok sites daarentegen niet.

Zo hebben we onlangs nog een campagne van Getbux geweigerd, ook zo'n twijfelgeval, hadden jullie die wel of niet doorgelaten?
crisp schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:11:
[...]

In België schijnt reclame voor goksites toch redelijk normaal te zijn. Met het oog op de legalisatie daarvan in Nederland kunnen we dit straks ook op grote schaal op Nederlandse sites verwachten...

Dit even afgezien van de policy van Tweakers, welke ik op dit specifieke punt niet ken maar dat zal Bart vast wel kunnen vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:19:

Zo hebben we onlangs nog een campagne van Getbux geweigerd, ook zo'n twijfelgeval, hadden jullie die wel of niet doorgelaten?

[...]
Die vraag zou je zelf moeten kunnen beantwoorden aan de hand van de policy. In eerste instantie lijken mij financiele zaken niet direct tot de doelgroep alhier beantwoorden. Hoewel er in Werk en Inkomen vast genoeg gegadigden zijn voor Bux. Het risicoprofiel is dan wel weer erg hoog.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 23-09-2016 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
We hebben het ook zelf beantwoord door het niet toe te laten, alleen de policy was hier niet duidelijk in. Het is grijs gebied. Officieel is het gewoon een legaal financieel product. Echter ik noem het als voorbeeld omdat de manier waarop dit product werkt bij ons gepercipieerd wordt als een te hoog risico, vandaar onze weigering.
PcDealer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:29:
[...]

Die vraag zou je zelf moeten kunnen beantwoorden aan de hand van de policy. In eerste instantie lijken mij financiele zaken niet direct tot de doelgroep alhier beantwoorden. Hoewel er in Werk en Inkomen vast genoeg gegadigden zijn voor Bux. Het risicoprofiel is dan wel weer erg hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart Zoetmulder op 23-09-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 09:21

Blaatpraat

Geen moderator

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1z585rd.jpg

Pop-up reclame als ik het nieuws zit te lezen (die niet door het anti-pop-up-systeem van firefox gedetecteerd wordt zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dit is een onderzoek van CIM.be. Een onderzoeksbureau die onderzoek doet naar internetgedrag en bestedingen in de Belgische markt.

Zie ook hun uitleg op hun site:

"Het CIM stelt zich tot doel zijn leden op permanente en regelmatige basis binnen de kortst mogelijke termijn nauwkeurige en betrouwbare gegevens te leveren die noodzakelijk zijn voor de objectieve weergave en de optimalisering van de reclamebestedingen in België"

Je kunt je afvragen of een pop up de juiste manier is, maar dit is nu eenmaal wat de lokale afspraken zijn in de Belgisch media branche.
Blaatpraat schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:01:
[afbeelding]

Pop-up reclame als ik het nieuws zit te lezen (die niet door het anti-pop-up-systeem van firefox gedetecteerd wordt zelfs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:51:
Dit is een onderzoek van CIM.be. Een onderzoeksbureau die onderzoek doet naar internetgedrag en bestedingen in de Belgische markt.

Zie ook hun uitleg op hun site:

"Het CIM stelt zich tot doel zijn leden op permanente en regelmatige basis binnen de kortst mogelijke termijn nauwkeurige en betrouwbare gegevens te leveren die noodzakelijk zijn voor de objectieve weergave en de optimalisering van de reclamebestedingen in België"

Je kunt je afvragen of een pop up de juiste manier is, maar dit is nu eenmaal wat de lokale afspraken zijn in de Belgisch media branche.

[...]
Heb ik een policy wijziging gemist? Ik dacht dat het tweakers policy was om geen popups toe te staan op tweakers? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Voor NL is dat idd beleid/policy. En voor België voor betalende partijen ook. Dit marktonderzoek vormt een uitzondering.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:48:
[...]

Heb ik een policy wijziging gemist? Ik dacht dat het tweakers policy was om geen popups toe te staan op tweakers? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:27 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze advertentie lijkt dusdanig weinig op een advertentie dat ik pas na klikken ontdekte dat het geen nieuwe balk van Tweakers was. Dat lijkt me niet hoe je hits wilt genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:01:
Deze advertentie lijkt dusdanig weinig op een advertentie dat ik pas na klikken ontdekte dat het geen nieuwe balk van Tweakers was. Dat lijkt me niet hoe je hits wilt genereren.
Er staat toch een url onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

En de sluit en info knoppen van Google Adsense staan rechtsboven in.

[ Voor 4% gewijzigd door _David_ op 04-10-2016 21:49 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:49:
En de sluit en info knoppen van Google Adsense staan rechtsboven in.
De stijl van de kaders lijkt behoorlijk op die van Tweakers zelf, inclusief het kleurgebruik en de uitgeknipte foto's. Vergelijk het bijvoorbeeld maar met de vormgeving van de tegels in de Pricewatch. Er staat een URL, maar als je aandacht naar de linkertegel gaat valt die URL behoorlijk weg in de tekst eronder. Tekst die ook nog eens dezelfde grootte en kleur heeft als de URL in de advertentie. Hetzelfde geldt voor de Google-knop rechtsboven, die relatief onopvallend is en ook meer wegvalt door de 'ruis' van het True-blokje er niet ver boven. Bovendien is ook hier weer een kleur gebruikt, blauw in dit geval, die veel (lijkt op een die) in de stijl van Tweakers voorkomt op een plek waar die kleur veel voorkomt in de vorm van de forumnummering. Het telt allemaal op.

Strikt genomen staat het er allemaal wel, maar echt veel moeite om de boel op te laten vallen lijkt er niet gedaan te zijn. Integendeel - het vermoeden rijst dat er misschien opzet in het spel is. Anders is het vrij ongelukkig gekozen. Vergeet ook niet dat mensen van links naar rechts lezen en van boven naar onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Goed dat je deze rapporteert, ik had 'm zelf nog niet gezien. Lastig te zeggen of het opzet is, ik denk het niet want deze campagne is niet groot ingekocht. Wel ongelukkig dan dus. We houden het even in de gaten.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:43:
[...]

[...]

De stijl van de kaders lijkt behoorlijk op die van Tweakers zelf, inclusief het kleurgebruik en de uitgeknipte foto's. Vergelijk het bijvoorbeeld maar met de vormgeving van de tegels in de Pricewatch. Er staat een URL, maar als je aandacht naar de linkertegel gaat valt die URL behoorlijk weg in de tekst eronder. Tekst die ook nog eens dezelfde grootte en kleur heeft als de URL in de advertentie. Hetzelfde geldt voor de Google-knop rechtsboven, die relatief onopvallend is en ook meer wegvalt door de 'ruis' van het True-blokje er niet ver boven. Bovendien is ook hier weer een kleur gebruikt, blauw in dit geval, die veel (lijkt op een die) in de stijl van Tweakers voorkomt op een plek waar die kleur veel voorkomt in de vorm van de forumnummering. Het telt allemaal op.

Strikt genomen staat het er allemaal wel, maar echt veel moeite om de boel op te laten vallen lijkt er niet gedaan te zijn. Integendeel - het vermoeden rijst dat er misschien opzet in het spel is. Anders is het vrij ongelukkig gekozen. Vergeet ook niet dat mensen van links naar rechts lezen en van boven naar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Edit: Nu verschijnen ze ook op andere sites. Dus lijkt erop dat ik ergens mee besmet ben.

Deze verschijnen vandaag ineens op tweakers (en nergens anders).
Ze staat voor de tekst.
Ze brengen mijn processor belasting naar 100% met alleen chrome open (dit bericht typen is al een uitdaging).
Ik heb tweakers nogmaal gewhitelist in ABP, maar zelfs nadat ik addblock weer activeerde bleven ze komen. Het aantal geblokkeerde reclames blijft ook doortellen (nu op 500+). Dus ik denk dat er iets in een loop aan het laden is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Wqhb9L.png

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 09-10-2016 08:52 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
Even cookies trashen en misschien Hitman Pro draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
zeef schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:50:
Even cookies trashen en misschien Hitman Pro draaien?
Het was een browser plugin (couchpotato). Tenminste, ik heb ze 1 voor 1 uitgezet en zonder deze waren de ads weg.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:14
Kreeg een reclame over het kopen van goud voor world of warcraft, lijkt mij dat dit niet ethisch verantwoord is.

Betreft reclame van www.g2g.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:49
Bij het artikel: Software-update: Wine 1.8.5 krijg ik een advertentie te zien over iets met het downloaden van DLL'' s. Klopt dat wel?

Afbeeldingslocatie: https://vhhanw.bl3301.livefilestore.com/y3mlnluDEwYI-EDj8IfIDS1BUqaayScFej4BnxhVfAo4bG1yVfut_kPWCDd7rOIeeSulVkscKqqwXY0cah0FRhh7YgAV8Klz_r90LsMrIQBAxjJi7JWPUVRiq5VlH1h4JX6C1uu6kHZTlEt2EjguwQb8XhSvznr1eY-7WWDNcrsE3c?width=1600&height=900&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ik laat deze uitzetten. Dank voor het doorgeven!
DVX73 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:30:
Kreeg een reclame over het kopen van goud voor world of warcraft, lijkt mij dat dit niet ethisch verantwoord is.

Betreft reclame van www.g2g.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Zijn zogenaamde adwords campagnes, kan inhaken op de content van de site of het artikel of op een eerdere zoek of surf actie van degeen die 'm te zien krijgt. Niet helemaal netjes dat deze dll's gepushed worden via reclames. Ga er achteraan. Dank voor het melden.
Allard Pruim schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:29:
Bij het artikel: Software-update: Wine 1.8.5 krijg ik een advertentie te zien over iets met het downloaden van DLL'' s. Klopt dat wel?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
In jullie beleid staat te lezen:
Bovendien hebben we besloten een minimumprijs in te stellen voor onze bannerruimte en blokkeren we gok- en porno-advertenties standaard.
Toch krijg ik deze reclame over een gokwebsite te zien. Ik laat advertenties toe op Tweakers, enerzijds om jullie te steunen en anderzijds omdat ik verwacht dat ik relevante (tech-related) reclame te zien krijg. Dit is dus een jammere misser voor mij. Ik hoop dat dat niet meer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BramVroy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:45:
In jullie beleid staat te lezen:

[...]

Toch krijg ik deze reclame over een gokwebsite te zien. Ik laat advertenties toe op Tweakers, enerzijds om jullie te steunen en anderzijds omdat ik verwacht dat ik relevante (tech-related) reclame te zien krijg. Dit is dus een jammere misser voor mij. Ik hoop dat dat niet meer gebeurt.
Zie ShaneV in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door" en de reacties daaronder. Voor België is de policy daaromtrent iets anders.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:19:
Dat klopt :)

In België is het beleid hierop iets anders dan in NL, dat is cultureel zo bepaald. Ik heb me laten overtuigen dat in België gok/kansspel reclame meer regulier is dan in NL. Dat is de reden dat we het daar (in goed overleg dus) toestaan.

In NL geldt dat we er geen fan van zijn. Daarbij is het wel zo dat er verschillende categoriën zijn. Staatsloterij en Holland Casino zouden we waarschijnlijk wel toelaten, maar pure gok sites daarentegen niet.

[...]
Ik wil hier ook even m'n stem kwijt - zie dit topic over hetzelfde. Ik kan me inbeelden dat kansspelreclame een aardige duit oplevert, maar ik zie het persoonlijk helemaal niet graag op mijn scherm. Geen idee waarom wij Belgen dat 'normaal' zouden vinden. Het klopt dat we al eens billboards over kansspelen zien, maar dat is nog wat anders dan een hele frontpage ermee bedekt zien en er gedwongen op te moeten kijken.

Sorry jongens, maar bij deze schakel ik toch m'n adblocker terug in. Ik heb vaak nuttige reclames gehad over games of tech, maar kansspelen -- daar ben ik niet naar op zoek als ik op Tweakers kijk!

Geen idee in hoeverre dit mogelijk is, maar misschien is het een idee om voor dit soort reclames op de hele front een categoriale indeling te maken en ingelogde gebruikers de kans te geven om bij instellingen te selecteren welke reclames ze willen zien. (Bv. software, hardware, games, jobs, enz.) Ik zou verwachten dat je zo ook meer clicks genereert omdat gebruikers altijd advertenties zien die ze graag willen zien. (Ik zou nooit op reclame voor kansspelen klikken, maar heb toch al meermaals reclame voor een game of hardware opengeklikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ik kan je dat culturele of geaccepteerde argument ook niet uitleggen, het is lokaal bepaald. Zoals je ziet is het lastig uit te leggen op een platform met één community. Ik ben blij dat je jouw mening geeft en ik zal deze opnieuw intern doorsturen.

Verder is je laatste alinea interessant, een vergelijkbaar initiatief is in wording. Precies omdat we denken dat advertising of partner informatie / aanbiedingen gericht een beter effect hebben. Daarmee voorkom je een mogelijke irritatie en maak je het ook gewoon relevanter. Resultaat zou logischerwijs zijn dat je ook meer interactie of effect hebt met je campagne. Het is intern nu vooral de vraag hoe we dit kunnen opzetten, of we het willen en of het slagingskans heeft. Het is namelijk zo dat er vrij veel volume moet zijn voordat je dit succesvol kunt doen. Nu hebben we het bereik er zeker voor, maar we zullen dan van iedereen een (vanzelfsprekend binnen de privacy wet) profiel moeten hebben en dat kost tijd, geld en geduld.

We houden iedereen op Tweakers op de hoogte! En wie weet komen we nog een keer bij je terug om verder van gedachte te wisselen!
BramVroy schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:44:
[...]

Ik wil hier ook even m'n stem kwijt - zie dit topic over hetzelfde. Ik kan me inbeelden dat kansspelreclame een aardige duit oplevert, maar ik zie het persoonlijk helemaal niet graag op mijn scherm. Geen idee waarom wij Belgen dat 'normaal' zouden vinden. Het klopt dat we al eens billboards over kansspelen zien, maar dat is nog wat anders dan een hele frontpage ermee bedekt zien en er gedwongen op te moeten kijken.

Sorry jongens, maar bij deze schakel ik toch m'n adblocker terug in. Ik heb vaak nuttige reclames gehad over games of tech, maar kansspelen -- daar ben ik niet naar op zoek als ik op Tweakers kijk!

Geen idee in hoeverre dit mogelijk is, maar misschien is het een idee om voor dit soort reclames op de hele front een categoriale indeling te maken en ingelogde gebruikers de kans te geven om bij instellingen te selecteren welke reclames ze willen zien. (Bv. software, hardware, games, jobs, enz.) Ik zou verwachten dat je zo ook meer clicks genereert omdat gebruikers altijd advertenties zien die ze graag willen zien. (Ik zou nooit op reclame voor kansspelen klikken, maar heb toch al meermaals reclame voor een game of hardware opengeklikt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:29
Ik zie net de xcom2 banner die zeer groot is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3reOd0a5regZC0uSzYWCcKX2/full.png

Bij het herladen van de pagina, wordt alles wek goed uitgelijnd.

[ Voor 21% gewijzigd door ge-flopt op 17-10-2016 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ik ga deze rapporteren, dank voor het doorgeven!
ge-flopt schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:57:
Ik zie net de xcom2 banner die zeer groot is:
[afbeelding]

Bij het herladen van de pagina, wordt alles wek goed uitgelijnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10
Het gaat meestal goed, maar op de een of andere manier is de BF1 banner soms een beetje broken:
http://i.imgur.com/r7gz6B7.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Niet raar of twijfelachtig, maar gewoon een verlopen reclamecampagne die zojuist in beeld kwam.
Link werkt ook niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/elvc5th2t/Screen_Shot_2016_10_28_at_12_36_47.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Deze fraaie popup kreeg ik vanavond toen ik Tweakers opende op mijn Lumia 950.

Afbeeldingslocatie: https://t6qnua.dm2304.livefilestore.com/y3mzmoMpOTiw2PUhzd2ZqqqwZtahnor0s8VOVIL1OK_DPkscTg0taoZefRDA6Nk4Syc-n2HHWvaV759zNOBP7cr9GvxG2g_Zhvcn7EyrydUZBlb6grEfjIg4JGqHNxrw-lQ5A_w8uw01kGaPe4_8dg3RYrSiepwc6cm_2tRmJ1hGow?width=1040&height=2160&cropmode=none

[ Voor 18% gewijzigd door Amadeus1966 op 15-11-2016 20:53 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Amadeus1966 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:51:

[afbeelding]
Wij serveren geen popups voor zover ik weet. Ik geef het even door aan iemand die het kan controleren.

[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 15-11-2016 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zeef schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:56:
[...]

Wij serveren geen popups voor zover ik weet.
En toch kan dit soort 'troep' er ook bij ons tussendoor glippen, bijvoorbeeld via automated. Het is helaas eerder voorgekomen.. :(

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Arrggh wat lelijk idd. Ons beleid is dat dit niet kan en mag. Fijn dat je er melding van maakt, dan sporen we adverteerder op (is geen KPN, maar ws cowboy partij) en dan blokkeren we deze. Dat zal ik morgen doen. Hopelijk blijft het hierbij.
Amadeus1966 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:51:

[afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de grap klikte ik op de LOI reclame voor "HBO Software Developer", waarbij staat dat het 18 x 173 euro kost.
Als je doorklikt dan zie je dat het 18 x 220 euro is of 18 x 297 euro.

Screenshots:
http://imgur.com/a/vrsuF

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Goeie grap ;)

Maar alle gekheid op een stokje, dat zou niet mogen, we gaan in overleg met LOI. Dank voor je comment!
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:51:
Voor de grap klikte ik op de LOI reclame voor "HBO Software Developer", waarbij staat dat het 18 x 173 euro kost.

Screenshots:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Even een reminder, om goed te kunnen achterhalen waar de fout zit zijn de volgende zaken van belang.
  • Tijd
  • Plaats op de site waar je de reclame zag
  • URL waar de banner je naartoe stuurt.*
  • Screenshot
Hoe meer info je ons kan geven, hoe beter we kunnen ingrijpen. :)

*= indien mogelijk linkadres kopiëren. In ieder geval niet de link gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 17-11-2016 15:19 ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Dat was dinsdag 15-11 om 11:18 exact
Ik klikte op het windowsphone gedeelte van tweakers.
Waar de link mij naar toe wilde leiden....
Geen idee, want ik klik niet op dergelijke links.

[ Voor 9% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-11-2016 20:24 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• zeef
Amadeus1966 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:09:
Dat was dinsdag 15-11 om 11:18 exact
Ik klikte op het windowsphone gedeelte van tweakers.
Waar de link mij naar toe wilde leiden....
Geen idee, want ik klik op dergelijke links.
Oh, het was niet specifiek naar jou bedoeld hoor. ;) Meer een lijstje voor het algemeen gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
We hebben LOI om een reactie gevraagd en er blijkt onlangs een prijswijziging geweest te zijn, waarbij de wijziging van informatie bij Tweakers helaas niet meegenomen is. De prijs van 18x220 euro is dus correct. Ook namens LOI dank voor de oplettendheid, e.e.a. wordt aangepast.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:51:

Screenshots:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 19-09 22:00

qless

...vraag maar...

Ik krijg op tweakers advertenties (van travelbird) in het Frans, op de hoofdpagina rechts

Ik vind dit raar en storend.

1) Tweakers is nederlandstalig
2) 60% van Belgie is nederlanstalig, frans is maar 39%

Op de advertentie klikken lijdt naar een volledige franstalige site, met slechts heel summier, onderaan de pagina een linkje om naar een andere travelbird site te gaan.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

qless schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:16:
Ik krijg op tweakers advertenties (van travelbird) in het Frans, op de hoofdpagina rechts
Woon jij in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 19-09 22:00

qless

...vraag maar...

Ja dat klopt.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Ben je onlangs in Frankrijk geweest, of misschien ook Franstalig België? Of heb je deze site eerder al in de Franse taal bezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op HD resolutie is niet de gehele breedte van de pagina zichtbaar:
Black Friday actiepagina
Black Friday actiepagina uitgeklaptBlack Friday actiepagina ingeklapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Dat klopt, dat hebben we met dit soort acties en take over formaten. Ik heb mij laten vertellen dat daar niets aan te doen is (behalve dan kleinere formaten maken).
PcDealer schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 01:13:
Op resolutie is niet de gehele breedte van de pagina zichtbaar:
Black Friday actiepagina
[afbeelding][afbeelding]
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is niet het topic om te discussiëren over reclame. Alleen meldingen over fouten of verdachte reclame. Overige posts worden verplaatst naar [Discussie] Reclame algemeen.

Spammers in reacties op artikelen kan je hier melden.

Wat hebben we nodig om je klacht te kunnen checken?
  • Tijd
  • Plaats op de site waar je de reclame zag
  • URL waar de banner je naartoe stuurt.*
  • Screenshot
*= indien mogelijk linkadres kopiëren. In ieder geval niet de link gebruiken.