Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:58
Bosmonster schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:51:
- niks te zien aan statusleds
- bij pingen vaak hoge uitschieters of periodes dat het helemaal wegvalt (zeer onregelmatig). Reset lost die meestal direct op.
- ik test alleen bedraad uiteraard (gebruik wifi van dat ding sowieso niet, maar heb eigen betere apparatuur erachter). De technicolor functioneert slechts in bridge-modus.

Kan de signaalwaardes checken, maar het feit dat een reset het oplost doet mij denken. Dan moet het toch wel aan het modem liggen?

Geschiedenis met slechte verbinding is zeer lang. Heb al een keer een half jaar gratis gekregen van UPC en er is al meerdere keren een netwerkmonteur geweest en alles is al zo'n beetje vervangen wat er te vervangen is (zowel bij ons als in de wijkkast). Maar monteurs komen natuurlijk alleen overdag, wanneer de verbinding over het algemeen beter is (of ze testen na een reset..).

Kan wel weer UPC bellen, maar dan zit ik het eerste uur ook weer dezelfde vragen te beantwoorden en het modem te resetten en afspraken te maken met monteurs die uiteindelijk ook niks doen.

Daarom was mijn vraag ook concreter: Is het mogelijk om zelf een beter modem te kopen dan die technicolor? Of werkt dat niet ivm compatibiliteit.

Anders zet ik er wel een tijdschakelaar tussen die iedere nacht dat ding even van de stroom haalt ofzo...
Kopen zal niet lukken, dat moet in overleg met UPC gaan en zal dus via een monteur worden

heb je het trouwens ook rechtstreeks getest? zo nee, haal de TC7200U uit bridge en test het eens rechtstreeks

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Lijkt wel de UPC-helpdesk hier, overal het probleem zoeken behalve bij UPC zelf :+ Als ik problemen had met mn netwerk had ik het niet in het UPC-topic gepost, maar in Netwerken.

Maar bedankt voor je antwoord. Eigen modem aanschaffen kan dus niet. Ik ga wel een nieuw modem aanvragen bij UPC en misschien er weer eens een half jaartje gratis uitslepen.

[ Voor 66% gewijzigd door Bosmonster op 05-11-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Bosmonster schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:02:
Lijkt wel de UPC-helpdesk hier, overal het probleem zoeken behalve bij UPC zelf :+ Als ik problemen had met mn netwerk had ik het niet in het UPC-topic gepost, maar in Netwerken.

Maar bedankt voor je antwoord. Eigen modem aanschaffen kan dus niet. Ik ga wel een nieuw modem aanvragen bij UPC en misschien er weer eens een half jaartje gratis uitslepen.
Doe nou eens eerst uitsluiten waar het probleem exact zit :o

Niet alleen om te "bewijzen" dat het niet bij jou zit, maar veel relevanter om zeker te zijn dat alle pijn en moeite die je voor een nieuwe modem moet doen daadwerkelijk zin heeft. Of is het je hobby om urenlang aan de lijn te hangen met helpdeskers en dagdelen thuis te bijvel voor monteurs? 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

dion_b schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:10:
[...]

Doe nou eens eerst uitsluiten waar het probleem exact zit :o

Niet alleen om te "bewijzen" dat het niet bij jou zit, maar veel relevanter om zeker te zijn dat alle pijn en moeite die je voor een nieuwe modem moet doen daadwerkelijk zin heeft. Of is het je hobby om urenlang aan de lijn te hangen met helpdeskers en dagdelen thuis te bijvel voor monteurs? 8)7
Yes, maar dat heb ik allemaal dus al een keer of 20 gedaan de afgelopen 2 jaar. Dus hoop ook dat je begrijpt dat ik daar inmiddels een beetje moe van word..

Met XS4ALL heb in 10 jaar abonnement nooit problemen gehad en met UPC is het alleen maar ellende geweest.

Ik ben benieuwd naar wat de oorzaak kan zijn dat het internet dat het modem levert zeer onstabiel is en een reset dat weer even tijdelijk oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 05-11-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Tot mijn eigen grote schrik (reden: PM :)) overweeg ik nu toch om over te stappen naar UPC, omdat ik bij Telfort van 16MB ADSL naar 10MB VDSL ben gedropt....

Nu zit ik te kijken en eigenlijk vind ik de zakelijke variant het meest aantrekkelijk:
  • Internet 60/6
  • 5 IP adressen
  • Modem in bridge mode (kan alleen bij 5 vaste IP adressen)
  • Telefoon
Voor dit alles samen betaal ik €57,50, hetgeen €25 meer is dan ik nu betaal... Maar goed de vaste IP-adressen en de grotere snelheid vergoeden een hoop....

Ik vind dat bedrag te pruimen, maar waar ik nog mee zit is de opmerking "Een UPC Zakelijk Internet abonnement is inclusief Digitale Kabel TV & Radio". Betekent dat dat ik geen extra kosten heb voor mijn standaard kabelaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 13:25
HeSitated schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:14:
Tot mijn eigen grote schrik (reden: PM :)) overweeg ik nu toch om over te stappen naar UPC, omdat ik bij Telfort van 16MB ADSL naar 10MB VDSL ben gedropt....

Nu zit ik te kijken en eigenlijk vind ik de zakelijke variant het meest aantrekkelijk:
  • Internet 60/6
  • 5 IP adressen
  • Modem in bridge mode (kan alleen bij 5 vaste IP adressen)
  • Telefoon
Voor dit alles samen betaal ik €57,50, hetgeen €25 meer is dan ik nu betaal... Maar goed de vaste IP-adressen en de grotere snelheid vergoeden een hoop....

Ik vind dat bedrag te pruimen, maar waar ik nog mee zit is de opmerking "Een UPC Zakelijk Internet abonnement is inclusief Digitale Kabel TV & Radio". Betekent dat dat ik geen extra kosten heb voor mijn standaard kabelaansluiting?
Voor zover ik weet bestaat elk UPC pakket uit de standaard aansluiting. Geen losse kosten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 15:10

B2

wa' seggie?

UPC gaat dus dit jaar nog over op IPv6. Hoe gaan we dat dan doen met onze VPN's e.d. Deze zijn niet langer benaderbaar op IPv4 door Carrier Nat.

Het modem kon in de pilotgroep ook niet in bridgemodus, het draaien van een eigen router was hierdoor ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Bosmonster schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:02:

Dit gaat de helpdesk ook aan jou vragen, dat is om dingen uit te sluiten, maar zoals Dion al zegt, als jij liever uren lang aan de lijn hangt met de helpdesk, liever op je knieen zit te smeken voor een modem en een dagdeel thuis blijft voor een monteur, be my guest.
Aangezien je je oplossing al klaar had vraag ik me af waarom je je vraag hier hebt neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
nieuws: Overname Ziggo door UPC-moederbedrijf is definitief
Bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers heeft Liberty Global aangegeven dat de fusie tussen Ziggo en UPC per direct zal beginnen. De twee providers zullen daarna gaan opereren onder de naam van Ziggo. Wanneer klanten van UPC de naam Ziggo zien verschijnen als hun kabelaar, is onbekend.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Inderdaad , nu heb ik eigenlijk Ziggo ipv UPC.
Ben benieuwd wat de veranderingen allemaal gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
Met het oog op dit nieuws en geruchten die ik heb gehoord (dat Ziggo abbonees over zouden moeten naar de horizon) zit ik toch met een vraag....

Ik heb net een nieuwe tv gekocht, en aangezien ik nog een oude niet-HD humax decoder heb sta ik op het punt om een Ziggo CI+ module te kopen.
Maar werkt die dan over een (half) jaar ofzo ook bij UPC? Zit er uberhaupt verschil in CI+ modules tussen Ziggo en UPC (smartcard natuurlijk uitgezonderd)? Ik zie bijvoorbeeld in de pricewatch wel een Ziggo-branded CI+, maar niet een expliciete UPC versie...

Op de UPC site vind ik alleen dat mijn TV idd CI+ ondersteunt en een installatie handleiding, maar dat beantwoord mijn vraag niet echt.

Edit:
Excuus, heb nu pas door dat dit topic expliciet over UPC internet gaat...

[ Voor 3% gewijzigd door Knobby op 06-11-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Razenko schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:42:
[...]

Dit gaat de helpdesk ook aan jou vragen, dat is om dingen uit te sluiten, maar zoals Dion al zegt, als jij liever uren lang aan de lijn hangt met de helpdesk, liever op je knieen zit te smeken voor een modem en een dagdeel thuis blijft voor een monteur, be my guest.
Aangezien je je oplossing al klaar had vraag ik me af waarom je je vraag hier hebt neergezet.
Misschien kwam ik wat gefrustreerd over, maar dat "uitsluiten" is dus wat ik elke keer weer opnieuw moet doen. Elke keer weer moet ik mijn netwerk uitsluiten, terwijl daar niks aan verandert.

Je snapt dat als ik dan hier een vraag stel, ik niet exact hetzelfde wil horen als wat ik elke keer hoor bij de helpdesk. Ik heb inderdaad zelf al uitgezocht waar het aan ligt en mijn vraag was concreet of het mogelijk was een eigen modem aan te schaffen.

Juist voordat ik weer monteurs laat komen die de centrale weer in gaan duiken, wil ik in ieder geval een brak modem juist verder uitsluiten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 06-11-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
B2 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:53:
UPC gaat dus dit jaar nog over op IPv6. Hoe gaan we dat dan doen met onze VPN's e.d. Deze zijn niet langer benaderbaar op IPv4 door Carrier Nat.
Wij gaan er helemaal niets mee doen, want volgens datzelfde bericht gaan alleen nieuwe klaten de DS-Lite oplossing met CG-NAT krijgen.
Het modem kon in de pilotgroep ook niet in bridgemodus, het draaien van een eigen router was hierdoor ook niet mogelijk.
Nogal logisch, als je geen eigen IPv4 hebt valt er niets te bridgen 8)7

Zie trouwens de comments op FP. Dit is gewoon een pil die we vroeg of laat zullen moeten slikken. Meest relevante is zorgen dat je (VPN) providers ook op IPv6 benaderbaar gaan worden. Dat kan sneller gaan dan je denkt, er is nu een kip-ei situatie dat niemand iets gaat implementeren tot er klanten op IPv6 zitten, maar dat niemand klanten IPv6 gaan geven tot er diensten zijn. Als een grote speler opeens wel een bult klanten met IPv6 oplevert doorbreek je die patstelling.
Bosmonster schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:29:
[...]

Misschien kwam ik wat gefrustreerd over, maar dat "uitsluiten" is dus wat ik elke keer weer opnieuw moet doen. Elke keer weer moet ik mijn netwerk uitsluiten, terwijl daar niks aan verandert.

Je snapt dat als ik dan hier een vraag stel, ik niet exact hetzelfde wil horen als wat ik elke keer hoor bij de helpdesk. Ik heb inderdaad zelf al uitgezocht waar het aan ligt en mijn vraag was concreet of het mogelijk was een eigen modem aan te schaffen.

Juist voordat ik weer monteurs laat komen die de centrale weer in gaan duiken, wil ik in ieder geval een brak modem juist verder uitsluiten :)
Hoe weet je zo zeker dat het probleem ligt in de modem en niet in het netwerk van UPC waar het op aangesloten is? Misschien heb je dat uitgezocht en geconstateerd dat het binnenkomend en uitgaand signaal perfect is, maar als je dat niet met ons deelt kunnen wij dat niet ruiken :P

Die TC7200 is geen geniaal apparaat, maar doet wat het moet doen. Het klinkt ook niet alsof jouw exemplaar dood is. Als je al een andere modem krijgt zal het waarschijnlijk nog zo'n zelfde zijn (of een functioneel identieke Ubee-geval wat UPC nu schijnt uit te rollen).

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 06-11-2014 11:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 12:54

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, heb ook een Ubee modem hangen.

Zal eens googlen wat CG nat is...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

dion_b schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:42:
[...]

Wij gaan er helemaal niets mee doen, want volgens datzelfde bericht gaan alleen nieuwe klaten de DS-Lite oplossing met CG-NAT krijgen.

[...]

Nogal logisch, als je geen eigen IPv4 hebt valt er niets te bridgen 8)7
Dat snap ik ook best maar daar gaat het niet om. Nu draai ik pfSense met een transparant proxy en contentfilter en bepaal ik welke client een internet connectie krijgt en welke niet. Als het modem een reeks ipv6 adressen aan clients in mijn thuisnetwerk gaat uitdelen heb ik daar geen invloed meer op.
Zie trouwens de comments op FP. Dit is gewoon een pil die we vroeg of laat zullen moeten slikken. Meest relevante is zorgen dat je (VPN) providers ook op IPv6 benaderbaar gaan worden. Dat kan sneller gaan dan je denkt, er is nu een kip-ei situatie dat niemand iets gaat implementeren tot er klanten op IPv6 zitten, maar dat niemand klanten IPv6 gaan geven tot er diensten zijn. Als een grote speler opeens wel een bult klanten met IPv6 oplevert doorbreek je die patstelling.
Ik bedoel een eigen OpenVPN server e.d. Misschien is elk netwerk waar ik op kom nog niet geschikt voor IPv6 en kan ik niet connecten aan mijn VPN server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
B2 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:26:
[...]

Dat snap ik ook best maar daar gaat het niet om. Nu draai ik pfSense met een transparant proxy en contentfilter en bepaal ik welke client een internet connectie krijgt en welke niet. Als het modem een reeks ipv6 adressen aan clients in mijn thuisnetwerk gaat uitdelen heb ik daar geen invloed meer op.

[...]

Ik bedoel een eigen OpenVPN server e.d. Misschien is elk netwerk waar ik op kom nog niet geschikt voor IPv6 en kan ik niet connecten aan mijn VPN server.
Alleen nieuwe klanten van UPC gaan dit krijgen vanaf een bepaald moment, dus jij behoudt gewoon je IPv4, dan kun je nog prima op exact dezelfde manier pfSense draaien, OpenVPN etc.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

dion_b schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:17:
[...]

Alleen nieuwe klanten van UPC gaan dit krijgen vanaf een bepaald moment, dus jij behoudt gewoon je IPv4, dan kun je nog prima op exact dezelfde manier pfSense draaien, OpenVPN etc.
Er zal zeker een moment komen waarop bestaande klanten ook overgaan. Het zij door overstappen van provider en daarna weer terug naar UPC of door bijvoorbeeld een kapotte modem. Ik wil slechts aangeven dat dit soort dingen niet zonder meer blijven werken en vraag mij af hoe dit op te lossen. Volgens mij kan die discussie hier prima plaats vinden. Als je het niet weet, ook prima, maar nieuwe klanten kunnen dit soort vragen ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Absoluut, maar laten we daarvoor wachten tot we weten exact waar ze mee live gaan. Ik lees dingen over een trial die gedaan is, daar zijn vast zaken uit naar voren gekomen waar wat mee gedaan wordt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:41

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kom er vandaag achter dat als ik via Horizon.tv, tv kijk op mijn 2e scherm, hij in fullscreen naar mijn 1e scherm springt. Heb geen idee of dit door een update van UPC komt, of dat ik zelf iets in kan stellen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:27
Chrome? Flash doet dat af en toe ja. Heeft niks te maken met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:41

NoFearCreations

3DPrint the world!

Inderdaad Chrome. Is er iets om het te fixen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Voor sommige mensen helpt het om via chrome://plugins/ de andere flashplayer in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

@B2
@dion_b

Hopelijk is UPC dan wel zo slim om bij invoering van IPv6 de huidige IPv4-adressen vast te zetten op de klant en niet meer op MAC-adressen.
Weten ze ook gelijk wat dan nog echt vrij is.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-05 10:38
*Grom* Al weken laggen mijn games van tijd tot tijd. Teamspeak 3 sessies die haperen of disconnecten, maar ik haal wel van tijd tot tijd de volle snelheid 200/20.

In router mode, bekabeld.

Dit zijn de waardes van het Cisco EPC3925 modem:

Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125573-131230c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125573-131230c_upc.bin
Firmware Build Time: Dec 30 12:49:43 2013

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Downstream Channels          

Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  2.3 dBmV    39.4 dB
Channel 2:  2.2 dBmV    39.2 dB
Channel 3:  1.9 dBmV    38.7 dB
Channel 4:  1.5 dBmV    38.4 dB
Channel 5:  1.4 dBmV    38.3 dB
Channel 6:  2.0 dBmV    38.6 dB
Channel 7:  2.0 dBmV    38.6 dB
Channel 8:  2.2 dBmV    38.2 dB

Upstream Channels        

Power Level:
Channel 1:  51.4 dBmV
Channel 2:  51.6 dBmV
Channel 3:  51.6 dBmV
Channel 4:  51.1 dBmV

Dit is een traceroute naar de XS4ALL website:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to www.xs4all.nl (194.109.6.92), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  0.205 ms  0.264 ms  0.352 ms
 2  10.15.230.1 (10.15.230.1)  6.554 ms  10.964 ms  11.024 ms
 3  212.142.56.17 (212.142.56.17)  12.143 ms  12.198 ms  12.245 ms
 4  nl-ams05a-rd2-ae-20-2365.aorta.net (84.116.244.61)  15.192 ms  15.259 ms  15.305 ms
 5  nl-ams09b-ri1-xe-8-0-0.aorta.net (84.116.130.2)  15.426 ms  15.373 ms nl-ams09b-ri1-xe-10-2-0.aorta.net (84.116.130.22)  16.892 ms
 6  0.xe-1-2-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.7.209)  15.507 ms  10.988 ms  11.421 ms
 7  0.ae5.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.5.13)  16.706 ms  16.733 ms  16.781 ms
 8  www.xs4all.nl (194.109.6.92)  16.587 ms  16.439 ms  16.342 ms

Er gebeurd iets direct na de 1e hop. Dit was een trace naar XS4ALL maar ik krijg dezelfde trace waardes overal wel een beetje heen.

Iemand een clue?

[ Voor 3% gewijzigd door toro op 10-11-2014 16:25 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Je signaalwaardes zien er goed uit, maar je info is wat beperkt.

Heb je het modem in router of bridge mode, draadloos of bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
In router mode, bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

dion_b schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:42:
[...]

Die TC7200 is geen geniaal apparaat, maar doet wat het moet doen. Het klinkt ook niet alsof jouw exemplaar dood is. Als je al een andere modem krijgt zal het waarschijnlijk nog zo'n zelfde zijn (of een functioneel identieke Ubee-geval wat UPC nu schijnt uit te rollen).
Heb inmiddels de Ubee en het probleem is opgelost!

Weet ook niet waar het anders aan het moeten liggen eerlijk gezegd als in de loop van de dag de packet loss steeds verder oploopt en een reset van het modem dat weer herstelt. Het eerste dat ik juist zou willen uitsluiten is dat het aan het modem ligt. Het alternatief is dat het bij UPC ligt en dat wordt een stuk lastiger aantonen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Bosmonster schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:42:
[...]

Heb inmiddels de Ubee en het probleem is opgelost!

Weet ook niet waar het anders aan het moeten liggen eerlijk gezegd als in de loop van de dag de packet loss steeds verder oploopt en een reset van het modem dat weer herstelt. Het eerste dat ik juist zou willen uitsluiten is dat het aan het modem ligt. Het alternatief is dat het bij UPC ligt en dat wordt een stuk lastiger aantonen.
Bekend probleem(daarom word tc7200 niet meer geleverd), gebruik nogal torrents met en dan merk je vrij snel dat de modem zelfs in bridge het moelijk krijgt en ik zeker op de dag moet reboten wil ik weer normaal pagina's kunnen laden.

Torrent gebruikt niet veel conn/min max 500, dit zou echt geen probleem moeten zijn anno 2014, meeste routers doen tegenwoordig 16.000conn/min.

Nu sinds weekend Ubee en totnutoe geen probleem meer gehad en kan nu zelfs nu meer dan 1500con/min gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612382

Sorry voor late reactie ik had zo druk om te reageren.

@RobbyTown: @dion_b:

Wat voor Modem heb je?
Het is UPC modem die ik van hun gekregen.

Hoe is het aangesloten? (upc router? draadloos of bedraad)
Bedraad gelijk aan pc met gigabit netwerk.

Wat doe je als je internet eruit klapt?
Ik doe stekker van modem eruit 1 mint daarna weer erin.

Vandaag monteur gewest een oude man van 55+ hij wist ook niet wat het probleem legt als in orden klopt, maar dan moet bij hun central kijken wat het fout gaat.
Hij zit tussen door effen snelheid testen hij krijg niet goed hij wist ook niet wat moet het doen bel naar klantenservice bijna 40 mint lukt niet ik heb via mijn pc zetten testen lukt het wel 200/20Mbit.

Time-out blijft gewoon elke dag meerdat 60 keer.

Status upstreamkanaal

Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 4 Locked 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 46.00 dBmV
2 1 Locked 23300000 16QAM 5120000 ATDMA 46.00 dBmV
3 2 Locked 30200000 16QAM 5120000 ATDMA 46.00 dBmV
4 3 Locked 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 46.00 dBmV

Status datatransmissiekanaal

Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 134 Locked 410750016 256 QAM 6952000 35.973 dB 0.97 dBmV
2 127 Locked 354750016 256 QAM 6952000 36.387 dB 1.63 dBmV
3 128 Locked 362750016 256 QAM 6952000 36.387 dB 1.73 dBmV
4 129 Locked 370750016 256 QAM 6952000 35.973 dB 1.26 dBmV
5 130 Locked 378750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 0.77 dBmV
6 131 Locked 386750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 0.86 dBmV
7 132 Locked 394750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 0.73 dBmV
8 133 Locked 402750016 256 QAM 6952000 35.973 dB 0.93 dBmV

Lokaal log

2014-11-10 13:38:21 [CRITICAL] SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
2014-11-10 13:39:15 [CRITICAL] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
devil-strike schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:36:
[...]

Bekend probleem(daarom word tc7200 niet meer geleverd), gebruik nogal torrents met en dan merk je vrij snel dat de modem zelfs in bridge het moelijk krijgt en ik zeker op de dag moet reboten wil ik weer normaal pagina's kunnen laden.

Torrent gebruikt niet veel conn/min max 500, dit zou echt geen probleem moeten zijn anno 2014, meeste routers doen tegenwoordig 16.000conn/min.

Nu sinds weekend Ubee en totnutoe geen probleem meer gehad en kan nu zelfs nu meer dan 1500con/min gebruiken.
Heb dit probleem ook en herstart de modem steeds meerdere malen. Goed om te weten zal maar eens contact opnemen met UPC om eventueel me technicolor om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Vreemd, hier de TC7200 (niet in bridge). Permanent Torrent en Usenet verbindingen openstaan eigenlijk en nooit problemen... Enige waar ik af en toe last van heb is de inlog bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 612382 schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:13:
Sorry voor late reactie ik had zo druk om te reageren.

@RobbyTown: @dion_b:

Wat voor Modem heb je?
Het is UPC modem die ik van hun gekregen.
Ja, dat hebben de meeste mensen in dit topic 8)7

Als je nu eens aangeeft *welke* dan? Op basis van wat je hieronder post (8x4 DOCSIS configuratie) kan het drie Cisco modems zijn, een Thomson, een Technicolor, een Ubee of een Samsung. Of dat wat uitmaakt... zou zomaar kunnen, maar dat kunnen we pas beoordelen als we het weten :o
Hoe is het aangesloten? (upc router? draadloos of bedraad)
Bedraad gelijk aan pc met gigabit netwerk.
Kijk, hier is dus type modem relevant, namelijk of dat ding een router bevat die NAT doet, of dat je via bridge gelijk aan het internet hangt.
Wat doe je als je internet eruit klapt?
Ik doe stekker van modem eruit 1 mint daarna weer erin.
Zomaar gek idee: wat gebeurt er als je ipv modem te rebooten je PC reboot?
Vandaag monteur gewest een oude man van 55+ hij wist ook niet wat het probleem legt als in orden klopt, maar dan moet bij hun central kijken wat het fout gaat.
Hij zit tussen door effen snelheid testen hij krijg niet goed hij wist ook niet wat moet het doen bel naar klantenservice bijna 40 mint lukt niet ik heb via mijn pc zetten testen lukt het wel 200/20Mbit.
Oftewel hij had een gare laptop (geen clean OS), maar goed, monteurs zijn er voor de kabels, niet voor de speedtests. Schoenmaker hou je bij je leest denk ik dan...
Time-out blijft gewoon elke dag meerdat 60 keer.

Status upstreamkanaal

Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 4 Locked 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 46.00 dBmV
2 1 Locked 23300000 16QAM 5120000 ATDMA 46.00 dBmV
3 2 Locked 30200000 16QAM 5120000 ATDMA 46.00 dBmV
4 3 Locked 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 46.00 dBmV

Status datatransmissiekanaal

Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 134 Locked 410750016 256 QAM 6952000 35.973 dB 0.97 dBmV
2 127 Locked 354750016 256 QAM 6952000 36.387 dB 1.63 dBmV
3 128 Locked 362750016 256 QAM 6952000 36.387 dB 1.73 dBmV
4 129 Locked 370750016 256 QAM 6952000 35.973 dB 1.26 dBmV
5 130 Locked 378750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 0.77 dBmV
6 131 Locked 386750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 0.86 dBmV
7 132 Locked 394750016 256 QAM 6952000 36.175 dB 0.73 dBmV
8 133 Locked 402750016 256 QAM 6952000 35.973 dB 0.93 dBmV
Perfect signaal. Upstream moet <52dBmV zijn om stabiel met vier kanalen te werken. 46dBmV is ruim daaronder. Downstream moet minimaal 34dB SNR hebben, op alle kanalen in orde, en vermogen moet tussen de +10 en -10dBmV zitten, idealiter rond de nul. Ook allemaal zoals het hoort.

Enige wat je niet kunt zien is de upstream SNR. Als daar ruis is kan dat problemen veroorzaken, maar je beschrijving van hoe vaak en vooral hoe regelmatig het gebeurt wijst niet op een signaalprobleem.
Lokaal log

2014-11-10 13:38:21 [CRITICAL] SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
2014-11-10 13:39:15 [CRITICAL] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out
Dat is een kortstondig signaalverlies om 13u38/9. Maar als dit de enige is in je log verklaart dat ook niet waarom je zo vaak problemen hebt.

Zomaar gek idee: check eens hoe lang je DHCP lease is. Zou meerdere dagen moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Heeft er misschien iemand een idee wat er in mijn situatie aan de hand kan zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

toro36 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:31:
Heeft er misschien iemand een idee wat er in mijn situatie aan de hand kan zijn? :)
Draadloos / bekabeld?
Hebben andere systemen er ook last van?

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik heb de Cisco 3925, en het WiFi signaal daarvan is echt zeer slecht. Op de computerkamer regelmatig dat de verbinding compleet wegvalt, terwijl de modem beneden centraal in de huiskamer staat en we echt niet zulke dikke muren hebben.

Ook de wifi op mijn phone als ik boven ben valt regelmatig weg.

Zijn er bepaalde settings of oplossingen om het signaal sterker te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Yi-Long schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:06:
Ik heb de Cisco 3925, en het WiFi signaal daarvan is echt zeer slecht. Op de computerkamer regelmatig dat de verbinding compleet wegvalt, terwijl de modem beneden centraal in de huiskamer staat en we echt niet zulke dikke muren hebben.

De enige fatsoenlijke oplossing is een fatsoenlijke router aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Yi-Long schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:06:

http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/wifi-instellingen/

Kijk eerst hier eens naar. :)
Good luck!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kipusoep schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:55:
[...]

De enige fatsoenlijke oplossing is een fatsoenlijke router aanschaffen.
Oneens. De enige fatsoenlijke oplossing is een fatsoenlijke access point aan te schaffen en die boven te plaatsen :o

Z'n probleem is niet met de routerfunctionaliteit van dat ding maar met de WiFi. Die van de EPC3925 is best beroerd, maar als het in de woonkamer wel acceptabel is en boven niet, is het primaire probleem toch echt de vloer (gok: laminaat met isolerende onderlaag met metaalfolie :z ). Dus zelfs met een goede AP/router beneden ga je geen dag/nacht verschil merken.

Kortom, je wilt boven een AP hebben. Dat kan best een router zijn die je als AP instelt (want dedicated AP's zijn bijna niet te krijgen |:( ), maar je wilt nadrukkelijk niet de routerfunctionaliteit ervan gebruiken. Bijkomend voordeel van AP boven is dat je de WiFi van de modem/router nog kunt blijven gebruiken waardoor je dekking in de woonkamer er niet op achteruit gaat ;)

Oslik blyat! Oslik!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:40

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Vaag probleempje, ik kan ineens geen mail meer verzenden...

Niet via pc (Bedraad, Outlook), noch via telefoon (WiFi, K9) en diverse mailaccounts. Verder werkt alles qua internet, maar krijg van de mail clients een melding over netwerkproblemen. Mail ontvangen lukt wel gewoon.

Straks maar even de Horizon rebooten, maar het is net of UPC poort 25 heeft dichtgegooid? Meer mensen hier last van misschien?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 19:36
Even een klein vraagje: als ik een abonnement bij UPC neem voor 200 Mbit/s, haal ik thuis dan ook echt die 200 Mbit over de coax-kabel, ongeacht de afstand naar de centrale/wijkkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, afstand heeft (tot op bepaalde hoogte) geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

@hylke94
Houdt wel rekening dat je met meerderen op zo'n kast zitten. In da avond uren kan de snelheid dan wel zakken.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

bvk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:59:
Vaag probleempje, ik kan ineens geen mail meer verzenden...

Niet via pc (Bedraad, Outlook), noch via telefoon (WiFi, K9) en diverse mailaccounts. Verder werkt alles qua internet, maar krijg van de mail clients een melding over netwerkproblemen. Mail ontvangen lukt wel gewoon.

Straks maar even de Horizon rebooten, maar het is net of UPC poort 25 heeft dichtgegooid? Meer mensen hier last van misschien?
We zijn natuurlijk alweer een halve dag verder, maar heb het ff getest en geen problemen, ook met K-9 op een S3 en eigen domein adres.
Moet er wel bij zeggen dat ik zowel op de S3 als mijn PC verzend via poort 587 met STARTTLS, ik gebruik de mail-service van UPC dus totaal niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 192811 op 14-11-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
The Wizard schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 06:16:
Ja, afstand heeft (tot op bepaalde hoogte) geen invloed.
Heeft helemaal geen invloed ook niet na bepaalde lengte, is geen dsl, ookal zit je dus een kilometer of 4a5 van centrale(wat niet vaak voorkomt van coax) zou je nog de volle 200mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 19:36
Top! Allemaal bedankt voor deze info. Maakt de keuze om over te stappen weer wat makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
devil-strike schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:55:
[...]

Heeft helemaal geen invloed ook niet na bepaalde lengte, is geen dsl, ookal zit je dus een kilometer of 4a5 van centrale(wat niet vaak voorkomt van coax) zou je nog de volle 200mbit halen.
Ik bedoel eigenlijk dat het signaal van een mindere kwaliteit wordt bij toenemende lengte. Voor de snelheid maakt het idd niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Als het goed zou zijn zou kwaliteit van de coax in de grond goed moeten zijn, in huis is het zeker voor tv belangrijk goeie kabels tehebben(inteverentie van digitenne/4g tegen tegaan), voor kabelmodem is vaak toch net aan 60cm coax wat er tussen zit, langer word nooit aangeraden voor kabelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devil-strike schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:35:
Als het goed zou zijn zou kwaliteit van de coax in de grond goed moeten zijn, in huis is het zeker voor tv belangrijk goeie kabels tehebben(inteverentie van digitenne/4g tegen tegaan), voor kabelmodem is vaak toch net aan 60cm coax wat er tussen zit, langer word nooit aangeraden voor kabelmodem.
De schroef-kabel die ik van UPC erbij heb gekregen is toch echt 1,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Anoniem: 192811 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:39:
[...]

De schroef-kabel die ik van UPC erbij heb gekregen is toch echt 1,5 meter.
Dan hebben ze dat zeker ook veranderd? bij zowel tc7200 als bij ubee zat 60cm coax.

Maar maakt ook niet zoveel uit zolang het signaal maar goed binnen komt op het modem.

[ Voor 13% gewijzigd door devil-strike op 14-11-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devil-strike schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:44:
[...]
Dan hebben ze dat zeker ook veranderd? bij zowel tc7200 als bij ubee zat 60cm coax.

Maar maakt ook niet zoveel uit zolang het signaal maar goed binnen komt op het modem.
Ik heb internet van UPC sinds augustus vorig jaar en kreeg de TC7200 met die kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Anoniem: 192811 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:52:
[...]

We zijn natuurlijk alweer een halve dag verder, maar heb het ff getest en geen problemen, ook met K-9 op een S3 en eigen domein adres.
Moet er wel bij zeggen dat ik zowel op de S3 als mijn PC verzend via poort 587 met STARTTLS, ik gebruik de mail-service van UPC dus totaal niet.
Ook hier werkt het spontaan weer, na gisterenavond laat de Horizon gereboot te hebben. Ik start net mijn pc en Outlook op en de nog klaarstaande mails in Postvak Uit gingen direct de deur uit...

Een vreemd "hikje" zullen we dan maar zeggen :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Zijn hier mensen die de 'UPC Phone' app gebruiken en mij kunnen vertellen of de dienst bij hen ook eruit ligt en dus geen verbinding kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37
UPC wordt met de dag trager in Amsterdam en Zaanstad.
Op speedtest.net haal ik nu nog maar 20mbit down en 17mbit up.
Op een 200/20mbit abbo. Bij een kennis van mij is het ongeveer hetzelfde.

Diep en diep triest.

En ja op http://www.upc.nl/speedtest/ is het ook een drama:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/speedtest-upc-2014-11-16-2215.jpg

En ja, modem gereset, router gereset, bedraad internet en computer opnieuw opgestart, win8.1

En ja, heel vroeg in de ochtend is de snelheid wel goed, dus capaciteit probleem.
Zo duur en dan nog zo slecht.

Edit:
Meer mensen hier last van? Zo ja, zullen we collectief gaan klagen bij UPC? Via Tweakers, want dan wordt er tenminste geluisterd.

[ Voor 11% gewijzigd door neeecht op 16-11-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

neeecht schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:18:

Diep en diep triest.

[afbeelding]

En ja, modem gereset, router gereset, bedraad internet en computer opnieuw opgestart, win8.1

En ja, heel vroeg in de ochtend is de snelheid wel goed, dus capaciteit probleem.

Edit:
Meer mensen hier last van? Zo ja, zullen we collectief gaan klagen bij UPC? Via Tweakers, want dan wordt er tenminste geluisterd.
Nu je het zegt... Het was altijd prima, in ieder geval tot de tijd dat het 200/20 abonnement nog "Extreme" heette en ik waarschijnlijk de enige was in de straat met deze snelheid.

En als ik nu ook de test doe valt inderdaad de download tegen, alhoewel veel beter als bij jou:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/speedtest%201611142228.PNG

Maar even in de gaten houden dit, maar om nu direct te gaan klagen....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
In Arnhem op zich ook goed te doen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wJrnN3lJegFrLFgM06tS9bFz/full.png

[ Voor 34% gewijzigd door plofkip op 17-11-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 22:40
Ik heb een vaag probleem... Bij het helpen van kennissen met een UPC horizon box (Samsung). Daar was het (wireless) internet erg traag, maar werkte op zich wel.

Bij een eerste poging om eens de 5Ghz band aan te zetten, viel de connectie weg. Wireless was er niet meer in de router te komen. Via een UTP kabel in de horizon box wel.

Daar vervolgens de wireless paswords gereset, en toen was er weer wel verbinding mogelijk. Althans, met de router. Elke vorm van internet verkeer blijft uit.

Volgens mij krijgt de router wel degelijk een eigen IP adres; en met de 'ping' en trace tool in de webinterface kan ik wel naar buiten! Maar vanaf een laptop (bedraad of wireless), telefoon of tablet lukt het opeens niet meer; allemaal tegelijk ermee opgehouden. Dus dat wijst toch naar de router als 'schuldige'.

Volgens mij is de samsung horizon doos de enige netwerk hardware in huis; dus de optie 'verbinden met bestaand netwerk' staat uit. De DHCP server doet het gewoon; elk apparaat krijgt netjes een IP adres. Maar toch geen internet verbinding...

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Toen ik net 200/20mbit had, de eerste maand ofzo elke dag zelfs RUIM 200/20mbit.

Gelukkig kon ik nog een oude speedtest (.net) vinden: http://x264.nl/dump/upc-speedtest-2014-07-08.png
Via UPC ging het nog sneller.

Het is nu al weken drama in Amsterdam en de Zaanstreek. UPC kan het NIET meer aan.
Ze hebben gekozen om de upload snelheid te waarborgen, maar het is echt rampzalig.

(Amsterdam West, Amsterdam Bijlmer, Zaandam en Zaandijk nu allemaal langzaam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 22:40
Wat zie ik over het hoofd?
Nevermind, gevonden. Bleek toch een extra (antieke) wireless router aanwezig te zijn; en de Horizon box was wirelessly verbonden met die router..... "Was", want het password daarvan was om onduidelijke reden zoek. Dus daarom geen internet meer.

Ook logisch dat de behaalde snelheid wat tegenviel. UTP kabeltje trekken maakte een wereld van verschil. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
http://pp-sqb.mantma.co.uk/download.php probeer ik nu te downloaden met UPC.
Eén groot drama.

Edit:
Twee torrent uploads uit gezet (zelf gecapped tot 1mbyte/s) en nu wel goed.
UPC kan het gewoon niet meer aan.

[ Voor 39% gewijzigd door neeecht op 17-11-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 21:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

neeecht schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:18:

Diep en diep triest.

[afbeelding]

Edit:
Het valt mij al langer op dat downloadsnelheden vanaf sommige locaties sinds een paar weken veel slechter geworden zijn. Vanaf mijn franse webserver (OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!) haal ik nog maar 2-4MB/s savonds terwijl ik een paar maand geleden eigenlijk altijd de 100Mbit van die server vol trok.

Sochtends lijkt hij sneller te zijn, maar geregeld dat het ook buiten het "spitsuur" traag is. Protocol maakt niets uit (http / ftp). Server is idle dus daar ligt het zeker niet aan.

Gister wat aan het prutsen geweest, zelfs op ftp://mirror.nl.leaseweb.net/speedtest/1000mb.bin haalde ik geen constante max snelheid, terwijl ik een halfjaartje geleden dat altijd haalde op leaseweb.

Tot een halfjaartje geleden woonde ik bij mijn ouders in een klein dorpje waar de snelheden van UPC sowieso altijd erg goed waren. Maar ook daar is de snelheid de laatste tijd vrij matig (terwijl ze nog 200Mbit hebben :P).

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 17-11-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Tortelli bedankt voor de bevestiging.
Moeten we in actie komen via tweakers? Want het lijkt zo goed als dat UPC ons nu gewoon de beloofde snelheden niet kan waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 18:27
Hier ook last van in Zaanstad(Wormerveer).
Betaal voor 60Mb, maar gister haalde ik ca. 20Mb met de speedtest.
Ook is het bij mij erg wisselend, de ene keer wel snel en het andere moment niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
neeecht schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:29:
@Tortelli bedankt voor de bevestiging.
Moeten we in actie komen via tweakers? Want het lijkt zo goed als dat UPC ons nu gewoon de beloofde snelheden niet kan waarmaken.
Waarom niet gewoon bellen en zeggen dat je niet je bekabelde internet snelheid haalt?
ja je moet dan even een paar testen doen maar dan zal wel door worden gestuurd naar het Snelheids Problemen team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Tortelli schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:24:
[...]

Het valt mij al langer op dat downloadsnelheden vanaf sommige locaties sinds een paar weken veel slechter geworden zijn. Vanaf mijn franse webserver (OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!) haal ik nog maar 2-4MB/s savonds terwijl ik een paar maand geleden eigenlijk altijd de 100Mbit van die server vol trok.

Sochtends lijkt hij sneller te zijn, maar geregeld dat het ook buiten het "spitsuur" traag is. Protocol maakt niets uit (http / ftp). Server is idle dus daar ligt het zeker niet aan.

Gister wat aan het prutsen geweest, zelfs op ftp://mirror.nl.leaseweb.net/speedtest/1000mb.bin haalde ik geen constante max snelheid, terwijl ik een halfjaartje geleden dat altijd haalde op leaseweb.

Tot een halfjaartje geleden woonde ik bij mijn ouders in een klein dorpje waar de snelheden van UPC sowieso altijd erg goed waren. Maar ook daar is de snelheid de laatste tijd vrij matig (terwijl ze nog 200Mbit hebben :P).
Met name bij OVH heeft dit te maken met de peering die UPC en OVH onderling hebben. Ik meen mij te kunnen herinneren dat OVH en UPC geen directe peering hebben. UPC is van mening dat OVH hiervoor zou moeten betalen (want veel dataverkeer) en OVH weigert dit.

Hetzelfde speelt tussen UPC en KPN. Die connectie is ook maar maximaal 20Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wx5cC6P.png
Hier ook niet de volle speed

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12
Bij mij 120Mbit pakket is de snelheid prima:
121.74 down en 11.82 up.
Maar is uiteraard geen 200Mbit/s pakket.
Spijkenisse btw.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 18-11-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

De snelheden op die test websites is vaak wel prima omdat ze met tig connecties ter gelijk je downloadsnelheid testen.
Download gewoon een bestand van 100 of 1000MB vanaf een website, dat zegt 100x meer.

http://rbx.proof.ovh.net/files/1Gio.dat

http://sbg.proof.ovh.net/files/1Gio.dat

ftp://mirror.nl.leaseweb.net/speedtest/1000mb.bin

http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin

[ Voor 32% gewijzigd door Tortelli op 18-11-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Tortelli schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:58:
De snelheden op die test websites is vaak wel prima omdat ze met tig connecties ter gelijk je downloadsnelheid testen.
Download gewoon een bestand van 100 of 1000MB vanaf een website, dat zegt 100x meer.

Dat is juist het leuke, JUIST getest via http://www.upc.nl/speedtest/ en dan nog NIET de snelheid halen.
Ik zit nu rond de 100mbit, dus de helft van wat ik zou moeten halen. Echt zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dat maakt de test eerlijker. Dan test je je verbinding ipv de server

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• steven92
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Goedenmiddag,

Wij willen graag weer gebruik gaan maken van de diensten van UPC. Vroeger de kabel gebruikt voor televisie , maar in het begin tijdperk van de Digitenne zijn we daar op overgestapt. Makkelijker i.v.m. weinig kabels etc. We willen graag het complete pakket nemen.

Nu het volgende: In de tijd dat we overgingen op Digitenne, heeft mijn pa al de coaxkabels weggehaald, dat is het probleem niet, maar hij heeft ook bij het aop punt de kabel afgeknipt. Ik weet dat die niet mag, maar nu gaan we dat weer in ere herstellen. Mijn pa heeft twee rechterhanden dus dat komt zeker wel goed! Ik zie door de bomen het bos niet dus mijn vraag is: welke opbouwdoos heb je nu precies nodig? Het liefst sluiten we het modem aan in de meterkast, maar aangezien we in een oud huis wonen zit het punt waar de kabel binnenkomt op een niet handige plek ongeveer 3 meter bij de meterkast vandaan... Hoe kun je dit het beste aanpakken? Ook is de overbrugging van het punt waar de kabel binnenkomt en waar de tv staat 20 meter.

Ik weet dat je een retoursgeschikte versterker er tussen moet zetten, maar welke? En je kunt beter een los modem en mediabox gebruiken i.p.v. de Horizonbox?

Mijn concrete vraag is:"Wie kan mij vertellen hoe ik het beste de infrastructuur in huis kan regelen?" Het is namelijk geen standaardsituatie zoals bij de meeste mensen het geval is...

Alvast bedankt voor het meedenken!

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

Als je zeker wil zijn koop je het bij upc zelf: http://accessoires.upc.nl

Of je laat een monteur komen. Dan krijg je vaak gratis op de versterker na.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

UPC en ftp is sowieso niet een juiste methode om je snelheid te testen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• steven92
@WeirdEye thanks voor je antwoorden. Ik ken de shop van UPC. Ik heb gelezen dat wanneer er een monteur komt en die ziet dat je aan het AOP hebt gerommeld je een boete krijgt Weet je ook nog antwoorden op mijn andere vragen?

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

Boete lijkt mij sterk. Heb ik nog nooit meegemaakt. Ben namelijk zelf monteur voor upc :p

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

steven92 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:16:
@WeirdEye thanks voor je antwoorden. Ik ken de shop van UPC. Ik heb gelezen dat wanneer er een monteur komt en die ziet dat je aan het AOP hebt gerommeld je een boete krijgt Weet je ook nog antwoorden op mijn andere vragen?
De enige die een boete mag geven is de Nederlandse staat. UPC mag je helemaal geen boete geven.

Bij mij komt het signaal ook op een verkeerde plek binnen (woonkamer) en niet in de meterkast. Ik heb direct na binnenkomst een (retour) versterker er aan hangen. Vanaf daar gaat het naar de meterkast.

In de meterkast is het modem aangesloten en de diverse kabels naar de verschillende TV's.

De horizon staat in de woonkamer maar doet alleen dienst voor TV dingen. Voor internet maak ik gebruik van een oud Cisco modem van UPC en een eigen Router.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
steven92 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:16:
Geen boete, maar het herstellen van die AOP (en het voor laten rijden van mannetje om dat te doen) kost geld, dat mag zeker bij bewust opzet gewoon in rekening gebracht worden. Wat je pa gedaan heeft is gewoonweg vandalisme van andermans eigendom :o

Verder mbt andere vragen:
- AOP verplaatsen kan, maar wordt dure grap. Moet door de eigenaar ervan (dus UPC in dit geval) gedaan worden incl opnieuw inregelen netwerk vanaf eindversterkerkast, plus nog evt breekwerk om het op je nieuwe plek te krijgen. Dan heb je wel gelijk de garantie dat het goed is en blijft (en zo niet dat je er support op kunt krijgen). Neem contact op met UPC voor offerte, maar zal in de honderden EUR lopen.

Sowieso, "standaardsituaties" bestaan nauwelijks. In m'n huidige huis is de AOP in de woonkamer bij de voorgevel, terwijl meterkast (met KPN ISRA) in het traphuis middenin de woning is. Over twee maanden verhuizen we. Daar is de AOP in de woonkamer halverwege tussen deur en voorgevel (komt ws omdat de woonkamer paar meter uitgebreid is bij renovatie 10j terug), terwijl meterkast voor gas en electra bij achtergevel huis zit, en ISRA weer in andere kast halverwege zit 8)7.
Als je echt oudbouw (<1960) hebt zal AOP meestal bij voorgevel zijn, heb je nieuwbouw dat anno nu opgeleverd wordt kun je meestal uitgaan van alles in de meterkast, maar zelfs dat zijn maar vuistregels.

- Of je een versterker nodig hebt is nog maar de vraag. Te sterk signaal is even slecht als te zwak signaal. Beter om te meten hoe het is zonder versterker en dan te kijken wat je nodig hebt. Voor een modem geldt dat het tussen de -10dBmV en +10dBmV moet ontvangen, met exact 0dBmV als ideaal. Je hebt dus liever -4dBmV dan +6dBmV :o

- Mbt waar modem moet staan: formeel binnen meter van AOP. Minder formeel: ook hier hangt het af van je signaal. Wat je vooral niet wilt is een modem achter meerdere splitters (of trouwens versterkers). Als je een enkele, goede kabel (>85dB afgeschermde A++ coax) van AOP naar meterkast leidt gaat het waarschijnlijk wel goed (dat ga ik iig in m'n nieuwe woning doen), maar dan moet je wel signaal checken. Zie hierboven voor downstreamwaardes, upstream moet echt max 52dBmV zenden, maar liefst heb je nog paar dB marge eronder.

Tenslotte: mbt Horizon met of zonder losse modem. Je kunt je ook afvragen of "TV" (als in: een abonnement op een stel zenders die je voorgeprogrammeerde content op vaste tijden door de strot duwt ongeacht of je er dan op zit te wachten) nog anno 2014, bijna 2015 zinnig is. De combinatie van Uitzending Gemist en Netflix geeft je zat mogelijkheden voor zowel actualiteiten als entertainment waar je wilt, wanneer je wilt. Geef mij liever een dikke internetpijp (heb 200Mbps kabelinternet) en laat alle decoders maar zitten. Scheelt kosten, scheelt grote lompe dozen met ditto stroomverbruik en geeft meer vrijheid. Bij een kabelaar zit er altijd (D)TV in het pakket. Ik heb dan ook een loze decoder in de kast liggen die retour gaat mocht ik ooit opzeggen. De rest gaat gewoon over m'n modem.

Oslik blyat! Oslik!

• steven92
@WeirdEye emnich dion_b Bedankt voor de antwoorden! Erg verhelderend :) M.b.t. tot het tv gedeelte mijn ouders vallen niet onder de noemer "Tweaker" en die vinden het prima om op vaste tijden content door hun strot geduwd te krijgen...

Maar ik lees dat sommige de Horizonbox alleen gebruiken voor het tv gebeuren. Wat is het voordeel ten opzichte van de "oude" mediabox? 4 programma's opnemen en verder? Ik wil gewoon een zo'n stabiel mogelijke configuratie!

Bedankt tot nu toe!

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

Horizon is voornamelijk vanwege de opname functie, wil je niet opnemen dan krijg je de pacebox.
Bij een horizon kun je kiezen voor een los modem, dat is een keuze die je hebt.

Bij een pacebox krijg je altijd een los modem.

Dit hangt ook af van het abbo wat je afsluit. Bij 120 en 200Mbit krijg je volgens mij altijd de horizon.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hi, iemand bekend met UPC in Wormerveer-Noord? Een vriendin van mij heeft mij gevraagd om voor haar internet en tv te regelen daar maar ik zie dat de KPN daar max 10Mbit ADSL levert en dat er UPC aanwezig is. Waar ze nu woont heeft ze KPN Compleet Glasvezel en ik heb haar gewaarschuwd dat verhuizen naar Wormerveer de dark ages van het Internet betekend want haar huidige 100/100 Mbit glasvezel lijntje is ze straks kwijt. KPN heeft geen glasvezel uitrol op de planning staan in dat deel van Wormerveer, dus is ze veroordeeld tot UPC. Iemand uit dat deel van de wereld die met UPC ervaring heeft?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
steven92 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:17:
[...]

Maar ik lees dat sommige de Horizonbox alleen gebruiken voor het tv gebeuren. Wat is het voordeel ten opzichte van de "oude" mediabox? 4 programma's opnemen en verder? Ik wil gewoon een zo'n stabiel mogelijke configuratie!
Tja, voor alleen TV kun je wat meer tegelijk opnemen en grotere HDD en verder is de decoder net iets beter (iets scherper HD beeld) dan bij de andere zooi. De echte meerwaarde zit op ander vlak, veel meer apps en een ingebouwde (zij het wat matige) media player.

De modem erin is grosso modo vergelijkbaar met wat UPC los levert. Of het handiger is om dat ding bij je TV te hebben hangt af van je situatie. Juist als de TV vlakbij aansluitpunt staat heeft het meerwaarde. Als je TV ver van je aansluitpunt staat ben je ws beter af met losse modem.

Verder moet je er bij geen enkele router/modem vanuit gaan dat je heel je huis met WiFi bedekt. Als dat wel nodig is: regel een tweede access point. Maarja, dat staat los van modem van Horizon-ding wel of niet gebruiken.
regmaster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:43:
Hi, iemand bekend met UPC in Wormerveer-Noord? Een vriendin van mij heeft mij gevraagd om voor haar internet en tv te regelen daar maar ik zie dat de KPN daar max 10Mbit ADSL levert en dat er UPC aanwezig is. Waar ze nu woont heeft ze KPN Compleet Glasvezel en ik heb haar gewaarschuwd dat verhuizen naar Wormerveer de dark ages van het Internet betekend want haar huidige 100/100 Mbit glasvezel lijntje is ze straks kwijt. KPN heeft geen glasvezel uitrol op de planning staan in dat deel van Wormerveer, dus is ze veroordeeld tot UPC. Iemand uit dat deel van de wereld die met UPC ervaring heeft?
Wormerveer is onder de rook van A'dam. Andere kant dan waar ik woon, maar zal niet zoveel verschillen. Werkt op zich allemaal best redelijk. Op piekmomenten kan het soms tikje druk zijn, maar dan heb je het over 180Mbps van de 200Mbps halen, niet dramatischer dan dat.

Verder wel aandachtspunt: Wormerveer is vlakbij Zaandam. Daar staat een knoert van een Digitenne mast. Als je coaxkabels of -connectoren slecht afgeschermd zijn kun je daar interferentie van ervaren. Maar dat is alleen op TV-frequenties, je internetverbinding heeft er geen last van.

Oslik blyat! Oslik!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:35

Freakie1NL

Grote Baas

Nou ik ga per 1 december over op 200MB/s van UPC. Is de eerste keer dat ik gebruik zal maken van de kabel. Hiervoor altijd koper gehad, KPN, Tweak en nu dus UPC. Zat eerst nog te denken aan Solcon maar het feit dat ADSL relatief traag is tegenwoordig en ik geen glasvezel heb liggen heb ik toch UPC genomen. Ik zeg relatief traag omdat ik netto gewoon 20MB/s slurp en dus prima netflix kan kijken. Bovendien kan ik ivm werk geen down time hebben, van ADSL naar ADSL schijnt dat nog wel eens te zijn.

Ik vermoed dan ook dat 200MB/s in eerste instantie een overkill zal worden maar dat ik er op bepaalde momenten prima blij ben met die extra 80MB/s (t.o.v 120 MB/s). Het ISRA punt ligt trouwens op een andere plek dan de kabel (beide overigens niet in de meterkast). Moet dus het een en ander gaan weerleggen, maar gelukkig had ik vorig jaar al UTP getrokken naar de TV omdat de IPTV poort geen internet uitzend en ik dit voor mijn receiver, mediaspeler en blu-ray wel nodig had. Resultaat is dat ik straks als het goed is gewoon de switch van locatie moet omdraaien zodat 1 kabel vanaf de TV naar ISRA voldoende is om vanaf het ISRA via een switch mijn PC te voorzien. Moet ik natuurlijk wel een gigabyte switch aanschaffen, 100MB/s is nu niet meer genoeg.

Hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan, ik heb een los modem verzocht samen met de horizon. Iemand enige idee welke ze op dit moment verstrekken bij 200MB/s? Klopt de Technicolor TC 7200 nog steeds? Kan ik alvast inlezen op wat features.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik denk niet dat je 200MB/s gaat halen, eerder max 25MB/s ;)

Los daarvan, hoor dat mensen tegenwoordig een Ubee EVW3226 krijgen. Vrij standaard 8x4 EuroDOCSIS modem met 4x GbE en non-concurrent WiFi-n.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

dion_b schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:07:

Los daarvan, hoor dat mensen tegenwoordig een Ubee EVW3226 krijgen. Vrij standaard 8x4 EuroDOCSIS modem met 4x GbE en non-concurrent WiFi-n.
Scherp. Al zou ik 20MB/s halen dan zou dat bijna 10 maal sneller zijn dan wat ik nu heb. Hopen dat het niet te verslavend is, ben voornemens maar 1 jaar UPC te nemen hoop dat er daarna glas ligt. Echter de laatste provider die ik maar 1 jaar wilde nemen, daar heb ik uiteindelijk 6 jaar bij gezeten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
dion_b schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:07:

Klopt, heb hier die Ubee modem staan. Stabiel dingetje, geen problemen tot nu toe. Staat wel in Bridgemode, dus hoeft geen DHCP en Firewall dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:06:
[...]

Wormerveer is onder de rook van A'dam. Andere kant dan waar ik woon, maar zal niet zoveel verschillen. Werkt op zich allemaal best redelijk. Op piekmomenten kan het soms tikje druk zijn, maar dan heb je het over 180Mbps van de 200Mbps halen, niet dramatischer dan dat.

Verder wel aandachtspunt: Wormerveer is vlakbij Zaandam. Daar staat een knoert van een Digitenne mast. Als je coaxkabels of -connectoren slecht afgeschermd zijn kun je daar interferentie van ervaren. Maar dat is alleen op TV-frequenties, je internetverbinding heeft er geen last van.
Goeie tip, thanks. Nu gebruik ik standaard Hirschmann kabels maar ik zal het zeker in de gaten houden. Nu zit ze wel op de begane grond van een redelijk recent appartementen complex (=veel gewapend beton) dus storingen zullen meevallen maar het is toch iets om rekening mee te houden.
Die 10 % verlies op UPC snelheid valt binnen de normen dus dat is acceptabel. Zit ik alleen nog met dat Horizon gedoe, dat is de standaard bij 120 Mbit dus dat wordt een lagere verbinding voor haar want met Horizon is teveel mis mee en het is nogal een pietlut als zaken niet goed werken. Die 50 Mbit van alles in 1 basis moet vast genoeg zijn om thuis te kunnen werken en gewoon internet met af en toe een filmpje kijken via Netflix. Royaal HD erbij voor extra kanalen en wellicht een extra HD doos voor de 2e tv.
Dan heeft KPN een jaar de tijd om glas in de wijk te komen leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen probleem maar ik wil toch even kwijt dat het tegenwoordig wel een erg stug bedrijf is geworden, al 10 jaar neem ik internet van hun af en ik kon altijd van alles aanpassen maar dat kan niet meer.

Ik wil mijn alles-in-één 60 omzetten naar een 120mbit internet only, aan de telefoon bij het bestellen zeggen ze dat dit binnen 72 uur geregeld is. Nu na drie dagen bel ik maar eens waar mijn snellere internet blijft en krijg ik te horen dat ik nu moet wachten tot mijn contract afloopt om dit te kunnen doen, ik zou alleen mijn pakket kunnen omzetten in een alles-in-één 120, met bijbehorend nieuwe jaarabonnement.

Wel erg raar dat je niet tussentijds kan switchen naar een duurder abonnement, glasvezel komt zo wel heel dichtbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 21-11-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

regmaster schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:47:
[...]

Goeie tip, thanks. Nu gebruik ik standaard Hirschmann kabels maar ik zal het zeker in de gaten houden. Nu zit ze wel op de begane grond van een redelijk recent appartementen complex (=veel gewapend beton) dus storingen zullen meevallen maar het is toch iets om rekening mee te houden.
Die 10 % verlies op UPC snelheid valt binnen de normen dus dat is acceptabel. Zit ik alleen nog met dat Horizon gedoe, dat is de standaard bij 120 Mbit dus dat wordt een lagere verbinding voor haar want met Horizon is teveel mis mee en het is nogal een pietlut als zaken niet goed werken. Die 50 Mbit van alles in 1 basis moet vast genoeg zijn om thuis te kunnen werken en gewoon internet met af en toe een filmpje kijken via Netflix. Royaal HD erbij voor extra kanalen en wellicht een extra HD doos voor de 2e tv.
Waarom zou je dat doen? UPC heeft tot en met eind deze maand een actie lopen dat je 25% korting hebt voor 1 geheel jaar. Echter uitsluitend vanaf het Alles-in-1-Power pakket. Daar het basis pakket niet mee doet is het power pakket het eerste jaar goedkoper. Dan zie ik geen reden om basis te nemen.

Let wel de actie is ondergesneeuwd door de 39euro 3 maanden actie, maar hij geld nog zeker tot eind deze maand. Ik heb vorige week nog een nieuw contract met die korting afgesloten. En een snelle rekenaar weet zo dat 12 maanden 25% korting meer korting is dan 3 maanden maximaal 40 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
regmaster schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:47:
[...]

Ga daar niet te snel vanuit, als je een 4G handset hebt bijv maakt het het alleen maar erger :o
Die 10 % verlies op UPC snelheid valt binnen de normen dus dat is acceptabel.
Het is geen kwestie van verlies oid, je haalt 90% van de tijd gewoon de volle 100% (sterker nog, meestal net iets hoger), maar als het druk is, is het druk en sta je in de file. Nouja, in de file... verschilt van buurt tot buurt, maar ik merk het nooit, kan het alleen bij vlagen meten.
Zit ik alleen nog met dat Horizon gedoe, dat is de standaard bij 120 Mbit dus dat wordt een lagere verbinding voor haar want met Horizon is teveel mis mee en het is nogal een pietlut als zaken niet goed werken. Die 50 Mbit van alles in 1 basis moet vast genoeg zijn om thuis te kunnen werken en gewoon internet met af en toe een filmpje kijken via Netflix. Royaal HD erbij voor extra kanalen en wellicht een extra HD doos voor de 2e tv.
50Mbps is zat voor die toepassingen, sterker nog de helft zou meer dan voldoen. Maar waarom allemaal geld over balk smijten voor "Royaal HD" en tweede dozen als ze toch gaat Netflixen?
Ernemmer schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:16:
Geen probleem maar ik wil toch even kwijt dat het tegenwoordig wel een erg stug bedrijf is geworden, al 10 jaar neem ik internet van hun af en ik kon altijd van alles aanpassen maar dat kan niet meer.

Ik wil mijn alles-in-één 60 omzetten naar een 120mbit internet only, aan de telefoon bij het bestellen zeggen ze dat dit binnen 72 uur geregeld is. Nu na drie dagen bel ik maar eens waar mijn snellere internet blijft en krijg ik te horen dat ik nu moet wachten tot mijn contract afloopt om dit te kunnen doen, ik zou alleen mijn pakket kunnen omzetten in een alles-in-één 120, met bijbehorend nieuwe jaarabonnement.

Wel erg raar dat je niet tussentijds kan switchen naar een duurder abonnement, glasvezel komt zo wel heel dichtbij.
Je geeft antwoord zelf al - je gaat helemaal niet naar een duurder abonnement maar naar een goedkopere (geen alles in een meer). Nogal logisch dat ze je dan aan je jaarcontract houden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Pjottski schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:01:
[...]

UPC en ftp is sowieso niet een juiste methode om je snelheid te testen.
Weet niet wat er veranderd is, maar ik haal de laatste 2 dagen weer prima snelheden vanaf o.a. mijn webserver via http / ftp.
FTP werd ooit gecapt maar dat is erg lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:57:
Je geeft antwoord zelf al - je gaat helemaal niet naar een duurder abonnement maar naar een goedkopere (geen alles in een meer). Nogal logisch dat ze je dan aan je jaarcontract houden :z
Ik wist niet dat je ook internet-only kon afnemen, dus zonder basis TV, of begrijp ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28
Freakie1NL schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:44:
[...]

Waarom zou je dat doen? UPC heeft tot en met eind deze maand een actie lopen dat je 25% korting hebt voor 1 geheel jaar. Echter uitsluitend vanaf het Alles-in-1-Power pakket. Daar het basis pakket niet mee doet is het power pakket het eerste jaar goedkoper. Dan zie ik geen reden om basis te nemen.

Let wel de actie is ondergesneeuwd door de 39euro 3 maanden actie, maar hij geld nog zeker tot eind deze maand. Ik heb vorige week nog een nieuw contract met die korting afgesloten. En een snelle rekenaar weet zo dat 12 maanden 25% korting meer korting is dan 3 maanden maximaal 40 euro korting.
Uit de vorwaarden:
Deze aanbieding is alleen geldig voor klanten die door UPC benaderd zijn met het actie-aanbod en alleen in door UPC geselecteerde postcodegebieden. Bij twijfel kunt u dit in de winkel of per telefoon navragen.
Misschien valt erover te onderhandelen, maar het staat dus niet bij de algemene aanbiedingen en toen UPC ons voor de zoveelste keer belde om ons te verleiden tot overstappen is dit niet genoemd (terwijl dat misschien wel gewerkt zou hebben; tot 12 oktober was het ook nog zonder eenmalige apparatuurkosten blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Raynman schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:41:
[...]
Uit de vorwaarden:

[...]

Misschien valt erover te onderhandelen, maar het staat dus niet bij de algemene aanbiedingen en toen UPC ons voor de zoveelste keer belde om ons te verleiden tot overstappen is dit niet genoemd (terwijl dat misschien wel gewerkt zou hebben; tot 12 oktober was het ook nog zonder eenmalige apparatuurkosten blijkbaar).
Gaarne niet aan de grote klok hangen maar ik heb mijn aanvraag in november gedaan en heb ook niets extra's toe hoeven betalen voor een modem + horizon box combinatie (ga echt een TV ontvanger als modem gebruiken):

Prijs na 12 maanden: € 71,00

Internet en Bellen op los modem € 0,00 € 0,00

Totaal per maand (actie): € 53,25

Totaal per maand na 12 maanden € 71,00

Apparatuurkosten:* € 0,00

Overige eenmalige kosten:* € 0,00

Ongelofelijk dat ik bij UPC terecht kan voor 200/20 met Royaal pakket voor de prijs die Tweak mij nu al 4 maanden foutief rekent voor 20/2. Een van de redenen waarom ik daar wegga, ik wil best meer betalen als de service maar goed is. Anders ben ik heel snel weg.

Voor een het feit dat ik dan geen nieuwsserver meer heb, is al een oplossing. Laat ik zeggen dat het handig is als je mensen kent die werkzaam zijn als reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 192811 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:34:
[...]

Ik wist niet dat je ook internet-only kon afnemen, dus zonder basis TV, of begrijp ik iets verkeerd?
"Basis TV" is gewoon de vastrecht op de kabel waar ook nog een paar zenders (ondertussen ook ongecodeerde (HD) DTV op zitten zodra signaal aan is. Dat moet sowieso (net zo goed als dat je linksom of rechtsom altijd voor de koperkabel bij DSL betaalt en voor onderhoud van de vezels bij glas), maar een uitgebreide "alles-in-een" pakket hoeft niet. Je kunt gewoon minimale basis TV en een internetabo nemen.

Of dat goedkoper is dan een alles-in-een pakket verandert om de haverklap, zeker met al die rare kortingen, maar het komt toch altijd op hetzelfde neer: als je voor een dubbeltje op eerste rij wilt zitten en goedkoopste wilt, kun je dat exact een keer per jaar bijstellen. Ga je niet steeds op kortingsjacht, dan kun je op elk willekeurig moment na afloop van je eerste jaar pakket wijzigen, maar dan heb je niet noodzakelijkerwijs het goedkoopste. Maar goed, dat is bij iedere provider (en niet alleen van internet) hetzelfde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Tortelli schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:05:
[...]

Weet niet wat er veranderd is, maar ik haal de laatste 2 dagen weer prima snelheden vanaf o.a. mijn webserver via http / ftp.
FTP werd ooit gecapt maar dat is erg lang geleden.
Via http kom ook altijd uit op 24/25 MB/s, ga ik ftp-en met een 1000 MB bin file kom ongeacht het moment van de dag nooit verder dan 3.5 MB/s wat na enkele seconden wegzakt tot onder 1 MB/s. Het fluctueert gewoon heel erg tussen de bovengenoemde waarden, maar het gaat nooit voluit.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Is het trouwens normaal dat je kabel singaal blijft ontvangen in Amsterdam? Kwam er achter dat mijn kabel gewoon een actief signaal heeft, waarmee ik gewoon TV kan kijken (alleen open zenders) zonder dat ik ooit een UPC factuur betaald heb.

En dat was al zo voor mijn aanvraag. Heb er alleen nooit gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:57:

[...]

Ik ga van 39,50 naar 45 euro per maand dus ik vind het wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Freakie1NL schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:39:
Is het trouwens normaal dat je kabel singaal blijft ontvangen in Amsterdam? Kwam er achter dat mijn kabel gewoon een actief signaal heeft, waarmee ik gewoon TV kan kijken (alleen open zenders) zonder dat ik ooit een UPC factuur betaald heb.

En dat was al zo voor mijn aanvraag. Heb er alleen nooit gebruik van gemaakt.
Verschilt erg per regio. Ik heb na 6 jaar glasvezel ook weer UPC, maar hier stond geen signaal meer op de kabel. Het ligt er net aan of de monteur toevallig daar langs komt en een werkorders heeft (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33
Hebben nog meer mensen last van terugvallende snelheden ? Vooral 's avonds? m'n usenet valt weg van 10 megabyte/s naar 608 kilobyte/s vanavond. Heel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb nergens last van, UPC werkt hier altijd op volle snelheid. (6942)

Misschien eens testen met speedtest of het echt aan jou ligt of dat het aan de usenet provider ligt.

[ Voor 46% gewijzigd door Ernemmer op 22-11-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hangt er erg vanaf waar je woont. Zeker in de grote steden kan het 's avonds wel eens instorten.

Dat is ook het euvel dat wij hier al jaren hebben. Helaas zijn dat ook de locaties waar meestal geen glasvezel ligt en je dus geen keus hebt. Ik kan kiezen tussen 20/1 ADSL of 120/10 UPC.

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 24-11-2014 12:01 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste