https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Dat vinkje bedoelde ik niet. Ik bedoel de optie in de Play store om auto-update van een app uit te zetten.1962maltje schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:41:
Ik ga naar instellingen en dan apps beheer en daar zet ik sommige apps uit.
Maar heb nu geprobeerd met men simkaart in een samsung S4,en het probleem blijft.
mvg
Klopt hier het zelfde, komt spontaan voorbij terwijl de wifi gewoon verbinding heeftrenskoenraadt schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:47:
Wat me overigens wel tegenstaat (en ook al van mijn broertje hoorde) is dat er soms random in je scherm komt te staan dat de telefoon weer verbonden is met het wi-fi netwerk (wat deze al was en je in de tussentijd niets aan veranderd hebt of van je plaats bent geweest).
Kan niet zeggen of dat dit te maken heeft met het 5GHz netwerk of niet, aangezien ik niet op de hoogte ben wat mijn broertje gebruikt (ik zelf maak er in ieder geval WEL gebruik van). Theoretisch kan het wel gezien zijn modem/router (UPC) en mijn eigen router (DLink).
Meer mensen hier last van?

Vreemd...my_fiero schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:09:
[...]
Klopt hier het zelfde, komt spontaan voorbij terwijl de wifi gewoon verbinding heeft
Dat is geheel normaal ja. Elk AMOLED scherm heeft daar in meerdere of mindere mate last van, door het onregelmatig verouderen van de subpixels. Dit proberen ze door onderling verschillende groottes van de subpixels of een andere indeling daarvan wat op te vangen maar geheel lukt dat blijkbaar nog steeds niet.Michaelg schreef op zondag 01 juni 2014 @ 08:48:
Meer mensen last van dit fenomeen of ben ik 1 van de "gelukkige" ?
Nickname does not reflect reality
Wat ik heb gevonden: de Note is het enige toestel op de markt met een usb 3 poort, de Note heeft als enige bij haar pen zo een klikknopje (de neppers lijken dat niet te hebben), IMEI oid kan je tegenwoordig ook niet meer controleren, want die faken ze tegenwoordig ook.
In de winkel kijkenmoh.moh schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:26:
Wat zijn goede hardware-eigenschappen om te bekijken of een Samsung Galaxy Note 3 wel echt is? Ik kan namelijk niet via Antutu of iets dergelijks kijken of hij echt is, want tegenwoordig spoofen ze de software altijd...
Wat ik heb gevonden: de Note is het enige toestel op de markt met een usb 3 poort, de Note heeft als enige bij haar pen zo een klikknopje (de neppers lijken dat niet te hebben), IMEI oid kan je tegenwoordig ook niet meer controleren, want die faken ze tegenwoordig ook.
Als je de batterij uit het toestel haalt zit er een 'Samsung sticker' met daarop o.a. het IMEI en serienummer (je kan je natuurlijk afvragen of ze deze ook nagemaakt hebben..). Dit IMEI nummer zou je kunnen vergelijken met het IMEI nummer wat door de software opgegeven wordt?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
YouTube: FAKE vs. REAL Samsung Galaxy Note 3 - Comparisonmoh.moh schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:26:
Wat zijn goede hardware-eigenschappen om te bekijken of een Samsung Galaxy Note 3 wel echt is? Ik kan namelijk niet via Antutu of iets dergelijks kijken of hij echt is, want tegenwoordig spoofen ze de software altijd...
Met de lampen aan geen issues dus voortaan maar geen energie besparen op de TL lampen
[ Voor 72% gewijzigd door xeoMe op 03-06-2014 21:30 ]
Got a lotta living to do.
Volgens mij doet hij dat alleen als je in dat menu zit.Sillycious schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:24:
Mijn Note 3 blijft constant scannen naar WiFi netwerken, ondanks dat deze optie uitgeschakeld is bij > insteelingen > Wifi > geavanceerd > scannen altijd toestaan. Iemand een oplossing?
Zou het? Ik kan me van mijn vorige Samsungs niet herinneren dat ze ooit bleven scannen. Althans, zichtbaar....SlagerBlom schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:54:
[...]
Volgens mij doet hij dat alleen als je in dat menu zit.
Got a lotta living to do.
Wel heb ik WiFi Manager geïnstalleerd. Heb je meer controle.
Jeej, mijn telefoon is weer klaar. Ze hebben het scherm vervangen. Dus gelukkig zien ze dit wel als "defect".Michaelg schreef op zondag 01 juni 2014 @ 08:48:
Nou. Mijn note 3 is gisteren ingeleverd op een Samsung service center.
De notificatiebalk is duidelijk zichtbaar als ik mijn telefoon in landscape modus heb. Je kunt duidelijk zien bij lichtere achtergronden (bijvoorbeeld op GOT) dat de balk stukken feller is dan de rest van het scherm.
Ook ben ik via het service menu ( *#0*# ) naar de verschillende kleuren gegaan en vooral bij blauw valt het direct op. Als je goed kijkt kun je zelfs mijn wifi/ontvangst logo zien zitten wat gewoon is ingebrand.
Meer mensen last van dit fenomeen of ben ik 1 van de "gelukkige" ?
Mocht er iemand last van krijgen kun je hem dus gewoon laten repareren onder garantie.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
De vriendin en ik hebben er toch geregeld last van dat ie op de achtergrond draait en dan echt binnen een paar uur de accu leeg trekt.
Enige wat ik kan vinden is dat het met de gyroscope te maken zou kunnen hebben, maar een oplossing vind ik nergens.
Quote van XDA:metallicattim schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:55:
Is er nog altijd niemand die weet wat gsiff_deamon doet / vandaan komt?
De vriendin en ik hebben er toch geregeld last van dat ie op de achtergrond draait en dan echt binnen een paar uur de accu leeg trekt.
Enige wat ik kan vinden is dat het met de gyroscope te maken zou kunnen hebben, maar een oplossing vind ik nergens.
"I just renamed the file.. problem went away. it doesn't run anymore.. and haven't had any negative effects that I can tell...."
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1827087
Misschien iets?
Weet ook niet of het wel zo verstandig is om te doen...!?!
Juice Defender heeft het voor mij opgelost. Het is een kleine investering maar die is zijn geld zeker waard. Batterij gaat meer dan 2 dagen mee.metallicattim schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:55:
Is er nog altijd niemand die weet wat gsiff_deamon doet / vandaan komt?
Ligt er natuurlijk sterk aan wat je doet met je toestel of die 2 dagen lang is of niet
Ik gebruik veel mail, facebook, internet ( forums ), pokerstars, en nog wat andere apps die niet echt noemenswaardig zijn qua verbruik. Ik ben qua verbruik zeer tevreden met het toestel, zolang de demoon wegblijft.
Heb helaas geen idee hoe de krassen komen want ik ben er best zuinig mee, gorrila glass my ass zuinig mee, gorilla glass my ass
[ Voor 25% gewijzigd door xeoMe op 12-06-2014 16:47 ]
Het lijkt wel alsof de glasplaat bovenaan niet helemaal goed verlijmd zit. Dit is al vanaf dag 1 zo en ook mijn oude S4 had hier last van.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb het ook gedaan een paar weken geleden en nog steeds niets gemerkt (behalve dat m´n batterij nu makkelijk een dag meegaat en als de daemon z´n kop opstak ipv maar een halve)metallicattim schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:55:
Had ik inderdaad ook gezien, maar kan zo 1 2 3 die file niet vinden.
Weet ook niet of het wel zo verstandig is om te doen...!?!
Als het goed is system>bin>gsiff_daemon.bak>gsiff_daemonmetallicattim schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:42:
Waar staat dat bestand dan Blindfold?
Paar mogelijkheden.metallicattim schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:55:
Ik krijg een "taak mislukt" als ik het bestand wil hernoemen... zucht...
- Bestand is in gebruik (omdat je last hebt van de drain). Na een cold reboot zou ie niet meteen aan moeten staan. Anders checken met een task manager waar je system/kernel processen op kunt zien en het proces killen en dan het bestand aanpassen. Evt zou je het via een fileexplorer via je recovery ook kunnen doen.
- Je root filesystem is niet als writable gemount. Ik gebruik ES fileexplorer en daar moet je dat apart instellen in de opties.
Wellicht zijn er nog andere redenen, maar ik denk dat dit de meest waarschijnlijke zijn.
Heb dat probleem ook,en iedere dag kan ik weer de zooi opnieuw instellen. Draai op 4.4.2 met kernel 3.4.0-636608.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:36:
En weer alle WIFI sleutels weg................
Iemand iemand al een oplossing...
Het word steeds erger
[ Voor 10% gewijzigd door vincedd op 20-06-2014 10:53 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Heb wel WIFI Manager geïnstalleerd. Misschien helpt dat?
Wel 1 vraagje. Is er 1 klein app-je die er voor zorgt dat de Note automatisch USB3.0 kiest, als ik hem aansluit op de USBpoort van mijn laptop? Beetje onzinnig om dat steeds handmatig te moeten doen.
Of zie ik wellicht iets bij instellingen over het hoofd?
[ Voor 11% gewijzigd door SlagerBlom op 20-06-2014 17:24 . Reden: aanvulling ]
Hier ook exact hetzelfde probleem, erg vervelend!vincedd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:52:
[...]
Heb dat probleem ook,en iedere dag kan ik weer de zooi opnieuw instellen. Draai op 4.4.2 met kernel 3.4.0-636608.
Het word steeds erger
Ik inderdaad ook. Er zit alleen geen regelmaat in voor zover ik heb kunnen ontdekken, hopen dat ze het toch een keer fixen.Henkpaulus schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:40:
[...]
Hier ook exact hetzelfde probleem, erg vervelend!
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Idem hier. Ik had ze opnieuw ingesteld en weken geen problemen. Toen had ik een keer Ziggo Wifispots weer ingesteld en een dag later was alles weer weg. En sindsdien geen problemen meer (niet meer Ziggo ingesteld)reyals schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:01:
Tot zover al weken geen last gehad van verdwijnende sleutels. Zolang ik maar geen ziggo modem instel blijft het gewoon onthouden worden. als ik Ziggo wifispots instel of de sleutel van een Ziggo modem opsla is het na een paar dagen raak
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
maar ik (had) het met verschillende wifi routers,
netgear cisco en nog een paar merken.
het lijkt er op dat wanneer je een paar keer geswitched bent de key "vergeten" word
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Helaas voor jullie,maar ik gebruik geen ziggo.Niet thuis,bij andere niet en op de zaak ook niet>maar steeds weer die sleutels kwijt.Ben de ene keer om de dag de sleutels kwijt en soms na een paar dagen.Echt baggerBlindfold schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 01:09:
[...]
Idem hier. Ik had ze opnieuw ingesteld en weken geen problemen. Toen had ik een keer Ziggo Wifispots weer ingesteld en een dag later was alles weer weg. En sindsdien geen problemen meer (niet meer Ziggo ingesteld)
Nee,gebeurd ook bij andere routers. Zyxel, cisco ,thomsonreyals schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:33:
Of dat het dan ligt aan die cisco of ubee routers weet ik niet, maar daar lijkt het me te maken te hebben
Hmm, da's wel interessant. Hebben de mensen zonder Ziggo wifi spots wel Google backup aanstaan?reyals schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:19:
Als ik de backup naar Google uit heb staan heb ik het alleen met Ziggo verbindingen. Met Google back-up aan ook op andere verbindingen
heb geen Ziggo wifispots en wel Google backup aanstaan.Blindfold schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:53:
[...]
Hmm, da's wel interessant. Hebben de mensen zonder Ziggo wifi spots wel Google backup aanstaan?
Uit welke bron heb je ditronny69 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:09:
Er komen functies van de Samsung galaxy s5 naar de note 3. Zou een 187mb zijn. Wat gaat daar dan allemaal inzitten?
@limboconnect, lees sammobile
http://www.sammobile.com/...wnload-booster-kids-mode/
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
[ Voor 52% gewijzigd door ronny69 op 30-06-2014 22:02 ]
nee hoor,MrDucky schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:48:
@Mensen die last hebben van de verdwijnende wifi keys, je moet je toestel na de update Factory resetten hierna heb je dit probleem niet meer.
@limboconnect, lees sammobile
http://www.sammobile.com/...wnload-booster-kids-mode/
na een 5 tal keren nog steeds problemen gehad,
na de 6e keer voor het eerst 2 weken nog niet.
Verwijderd
En heb nog een probleem met me Note 3 me scherm rotatie werk niet meer.
Meer mensen met dit probleem??
Voor het Wifi stuk. Heb je de dingen hierboven genoemd al geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:56:
Wie kan me helpen? Ik ben ook steeds me WiFi wachtwoorden kwijt.
Verwijderd
Ja heb me Google back-up uitgezet en geen last meer van.Blindfold schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:36:
[...]
Voor het Wifi stuk. Heb je de dingen hierboven genoemd al geprobeerd?
De schermrotatie is nog niet opgelost.
Verwijderd
Alles staat aan. Krijg het niet werkend.reyals schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:22:
Staat je rotatie wel aan? In je meldingen venster....
Verwijderd
Ik ben toch niet de enige met dit probleem?????nog steeds geen oplossing gevonden.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:56:
Verwijderd
Alles,ik ben nu al 3 dagen bezig aan het zoeken.op internet kom je er ook niet veel tegen over dit onderwerp.reyals schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:31:
Wat heb je al geprobeerd?
Heb in recovery wipe cache gedaan,terug gezet naar fabrieksinstelling.
Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met kitkat.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:41:
[...]
Alles,ik ben nu al 3 dagen bezig aan het zoeken.op internet kom je er ook niet veel tegen over dit onderwerp.
Heb in recovery wipe cache gedaan,terug gezet naar fabrieksinstelling.
Ik gebruik de app ultimate rotation control. Hier geen problemen, met die app kan je ook alles individueel instellen. Volgens mij heb je wel root nodig (of dat nog steeds zo is weet ik niet, ik ben sowieso rooted).
Je kan de app in de playstore vinden. Hier Google Play: Ultimate Rotation Control
[ Voor 12% gewijzigd door struukduuker op 04-07-2014 07:40 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.maar zelfs bij deze app werkt het nog niet.en ik ben rooted.kabrok schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:38:
[...]
Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met kitkat.
Ik gebruik de app ultimate rotation control. Hier geen problemen, met die app kan je ook alles individueel instellen. Volgens mij heb je wel root nodig (of dat nog steeds zo is weet ik niet, ik ben sowieso rooted).
Je kan de app in de playstore vinden. Hier Google Play: Ultimate Rotation Control
Hier baal ik echt van.
Draai je dan ook toevallig een custom rom? Misschien eens een andere proberen dan. Ik zweer al tijden bij xnote.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:11:
[...]
Bedankt voor je reactie.maar zelfs bij deze app werkt het nog niet.en ik ben rooted.
Hier baal ik echt van.
Verwijderd
Ik draai de KitKat rom de originele 4.4.2kabrok schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:57:
[...]
Draai je dan ook toevallig een custom rom? Misschien eens een andere proberen dan. Ik zweer al tijden bij xnote.
Om er een andere rom op te zetten weet ik nog niet zo goed hoe dat werkt.
Maar helaas zit ik nog steeds met een mank toestel dat ondertussen al x aantal keer is gereset, mijn geduld is nu echt op aan het geraken en ik vrees dat ik dit rotding vandaag of morgen tegen de muur gooi !
- nog steeds problemen met het onthouden van wifi netwerken.
- op regelmatige basis terug instellen van facebook en samsung account gegevens.
- wegvallend gps signaal bij gebruik 4G
- wisselend volume van meldingen "extreem luid"
- soms extreem traag, vooral in de galery app en muziek
- traag skipper van nummer in auto via BT "soms wel soms niet"
- skippen van geluid bij het afspelen van muziek over BT
- opladen via USB 3 werkt meer niet dan wel.
- Slechte foto kwaliteit, bijna altijd blur door beweging
- extreem gevoelige rotatie van scherm.
- onregelmatig stroomverbuik, de ene dag amper 30% vebruik de andere dag leeg tegen de middag
- en nu sinds de laatste reset verdwijnen er foto's en video's uit de gallery !!!!!
Gelukkig heb ik deze telefoon gekregen via mijn werkgever onder het samsung ambassador program en heb ik er geen cent voor moeten betalen, Nadeel is ik moet dit rotding nog minstens 4maand gebruiken en mag deze niet rooten!!!
Onbegrijpelijk dat Samsung niet meer prioriteit geeft aan de nodige updates\ fixes voor dit toestel, het is tenslotte een van hun vlaggenschepen!
Ik zou reclame moeten maken bij klanten met dit toestel, maar sorry dit stuk ellende wens ik niemand toe!
Geen last meer van sinds ik geen Ziggo wifi spots erin zet (en/of google backup uitzetten)J rock schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 00:27:
Nog nooit gehad- op regelmatige basis terug instellen van facebook en samsung account gegevens.
Heb bijna overal 4G bereik en geen problemen met gps- wegvallend gps signaal bij gebruik 4G
ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik heb geen wisselende volumes waar dan ook.- wisselend volume van meldingen "extreem luid"
Gallery app zou wel eens een schop onder z'n hol kunnen gebruiken. Probeer Quickpic eens. Met Music app geen last.- soms extreem traag, vooral in de galery app en muziek
Ik stream en bel dagelijks in de auto via BT carkit en nooit last van skippen van geluid of niet afspelen. Speelt alles af uit elk programma dat ik er tegenaan gooi.- traag skipper van nummer in auto via BT "soms wel soms niet"
Ik laad op via de standaard meegeleverde oplader en via losse vage chinese import kabels en hij laadt altijd op (al gaat het wel een stuk trager met vage chinese kabels).- opladen via USB 3 werkt meer niet dan wel.
Bij auto krijg ik relatief ook best vaak blur, maar ik stel meestal de mode in en dan gaat het wel goed.- Slechte foto kwaliteit, bijna altijd blur door beweging
Ik zet meestal auto rotate uit, tenzij ik het wil gebruiken, maar is zeker erg gevoelig.- extreem gevoelige rotatie van scherm.
Als je geroot bent, dan is er een gsif daemon die je kunt wissen en dat loste mijn vage wisselende batterij problemen op, maar dit zou zeker aangepakt moeten worden voor de non root gebruikers.- onregelmatig stroomverbuik, de ene dag amper 30% vebruik de andere dag leeg tegen de middag
Nooit last van gehad.- en nu sinds de laatste reset verdwijnen er foto's en video's uit de gallery !!!!!
Klinkt alsof er iets van malware op je Note staat, heb hier geen enkel probleem. Probeer hem eens te restoren en vervolgens bij elke app die je installed te checken of die veel te veel permissies wil oid.J rock schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 00:27:
Ik volg dit topic al een tijdje en heb alle tips die ik voorbij zag komen gebruikt de problemen met mijn Note3 te verhelpen.
Maar helaas zit ik nog steeds met een mank toestel dat ondertussen al x aantal keer is gereset, mijn geduld is nu echt op aan het geraken en ik vrees dat ik dit rotding vandaag of morgen tegen de muur gooi !
- op regelmatige basis terug instellen van facebook en samsung account gegevens.
- wegvallend gps signaal bij gebruik 4G
- wisselend volume van meldingen "extreem luid"
- soms extreem traag, vooral in de galery app en muziek
- traag skipper van nummer in auto via BT "soms wel soms niet"
- opladen via USB 3 werkt meer niet dan wel.
- Slechte foto kwaliteit, bijna altijd blur door beweging
- extreem gevoelige rotatie van scherm.
- onregelmatig stroomverbuik, de ene dag amper 30% vebruik de andere dag leeg tegen de middag
- en nu sinds de laatste reset verdwijnen er foto's en video's uit de gallery !!!!!
Gelukkig heb ik deze telefoon gekregen via mijn werkgever onder het samsung ambassador program en heb ik er geen cent voor moeten betalen, Nadeel is ik moet dit rotding nog minstens 4maand gebruiken en mag deze niet rooten!!!
Onbegrijpelijk dat Samsung niet meer prioriteit geeft aan de nodige updates\ fixes voor dit toestel, het is tenslotte een van hun vlaggenschepen!
Ik zou reclame moeten maken bij klanten met dit toestel, maar sorry dit stuk ellende wens ik niemand toe!
Verwijderd
Mijn telefoon komt oorspronkelijk uit de Baltische staten ondanks dat ik hem gewoon in Groningen los gekocht had in een winkel. Nu had ik zoiets van laat ik er officiële Nederlandse (PHN) firmware op flashen en dat dus ook netjes gedaan met Odin.
Alleen zit ik nu toch te denken om hem weer netjes terug te krijgen zodat ik toch met Samsung Kies kan updaten.
Als ik nu de laatste Baltische staten versie download : PDA : ND3, PHONE : NC2, CSC : ND2 (SEB) en die er netjes op flash met odin, dan kan ik toch bij de volgende update gewoon netjes met Kies updaten of vergis ik me daar in?
Want ik heb toch zoiets van ik wil gewoon normaal met Samsung kies werken en niet met Odin etc aangezien ik voor de lol 's een leaked firmware op een S4 had gedraaid en ik niet meer kon downgraden door de bootloader update.
Verder is de telefoon nooit geroot of custom firmware etc etc alles is 0x0 en official dus.
Verwijderd
Dat wil dus niet omdat de CSC niet overeenkomt met de telefoon afkomst.reyals schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:33:
Met de normale phn versie kun je ook updaten via ota/kies. Dus geen reden om de baltische er op te zetten
De telefoon wil alleen een update initialiseren als de info allemaal overeenkomt.
Update :
Via een andere pagina de stock rom gedownload en het werkt!
Ik kan nu via kies de optie firmware upgrade etc doen!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 00:33 ]
Wat mij ook erg opvalt is dat wanneer ik de optie van de S-cover ontgrendelen bij openen uit zet, dat de telefoon nog steeds aangaat wanneer de cover geopend word.
Inmiddels al 7 x naar fabrieks instellingen gegaan, waarvan een van de keren in de samsung winkel met laden van nieuwe software.
maar nog steeds problemen met het ontgrendelen na verloop van tijd, dat het display niet aangaat,of na 20 sec.
[ Voor 63% gewijzigd door ijsbeer910 op 19-07-2014 09:20 . Reden: meer info ]
Verwijderd
De PC herkent de Note niet in Computer en ook ziet Kies hem niet.
In apparaat beheer wordt hij gezien als Samsung android ADB interface en bij Usb serial controllers als Samsung Mobile usb composite device.
Wat is er mis?
Klinkt misschien stom, maar staat je telefoon aan als je deze aansluit?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:55:
Heb een Note 3 gekocht en loop meteen tegen eenprobleem aan.
De PC herkent de Note niet in Computer en ook ziet Kies hem niet.
In apparaat beheer wordt hij gezien als Samsung android ADB interface en bij Usb serial controllers als Samsung Mobile usb composite device.
Wat is er mis?
Hier eventueel de losse USB-driver: Klik .
Ik zou eerst Kies verwijderen en deze installeren. Daarna de juiste versie van Kies (opnieuw) installeren en bij mij werkt het op die manier zonder problemen...
Verwijderd
Natuurlijk staat telefoon aan ...JdJtA schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:04:
[...]
Klinkt misschien stom, maar staat je telefoon aan als je deze aansluit?
Hier eventueel de losse USB-driver: Klik .
Ik zou eerst Kies verwijderen en deze installeren. Daarna de juiste versie van Kies (opnieuw) installeren en bij mij werkt het op die manier zonder problemen...
Losse USB driver had ik al van XDA en heb kies verwijderd en weer erop en ...niks
Toestel is geroot met TOWEROOT en KNOX uitgeschakeld met SU van Chainfire.
Mijn S5 werd wél herkend
EDIT
Opgelost telefoon herstart en hij werd gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 16:32 ]
Ik hag gisteren plots ook dat mijn batterij leegliep. Dacht dat het door de nieuwe FB update kwam, maar SNS zou ook kunnen.ronny69 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:08:
Media server en sns trekken mijn batterij leeg, iemand een oplossing voor dit probleem?
Hele zooitje (want had ook een steeds terugkerende vastloper) opnieuw geïnstalleerd en nu is het gelukkig weer weg.
Gewoon klikken op de datum achter Cyclus gegevensverbruik.darkdesign schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:58:
Mijn vriendin heeft de Note 3 en ze kan de cyclus gegevensgebruik niet aanpassen. Weet iemand hoe dat komt? Via Google word ik niet wijzer.
Cunning linguist.
Wordt toch maar eens langsgaan bij een servicepunt.
heb nu 4.4.2 draaien .
wat zou het kunnen zijn, het was geen gewone app update.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
eindelijk van dat ellendige niet aan willen van de telefoon af,
heel simpel, om mijn email van m'n werk op m'n telefoon te verkrijgen moet er een ms exchange account worden toegevoegd met een verplichte pincode.
dit is overigens sinds update in januari.
11 fabrieks reset, en 1x bij samsung service punt
Word/ is de telefoon dan niet warm?japiesa schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:12:
Mijn note 3 valt steeds uit waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb reeds een hard reset uitgevoerd en alle apps er nieuw opgezet. Wat mij trouwens opvalt is dat de telefoon niet uitvalt wanneer hij aan de stroom zit.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Heb dat probleem ook zelfs reset naar fabriek dan nog onthoud hij er stuk of 3. Google backup ook uitgezet doet ook geen wonderenvincedd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:16:
heb inmiddels 3 dagen versie 4.4.2 draaien.Hoop nu wel dat de wifi codes in mijn telefoon blijven staan
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
meestal krijg ik van degene aan de andere kant van de lijn te horen dat ik slecht verstaanbaar ben. Veel gekraak en ruis op de lijn. Als ik de luidsprekerstand uitschakel en de note aan mijn oor houdt, ben ik veel beter verstaanbaar. Weet iemand of er een bepaalde instelling is, om het geluid te verbeteren op de luidspreker stand ?
Verwijderd
Je kan het geluid aanpassen in instellingen-->apparaat-->oproepen-->instellingen voor beltoon en geluid en daar wat dingen aanpassen.Aloysxda schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:49:
Luitjes, op mijn note 3 heb ik de laatste android versie, 4.4.2 draaien. tijdens bellen gebruik ik vaak de luidspreker functie, waarbij je de handen vrij houdt. Kpn is mijn provider.
meestal krijg ik van degene aan de andere kant van de lijn te horen dat ik slecht verstaanbaar ben. Veel gekraak en ruis op de lijn. Als ik de luidsprekerstand uitschakel en de note aan mijn oor houdt, ben ik veel beter verstaanbaar. Weet iemand of er een bepaalde instelling is, om het geluid te verbeteren op de luidspreker stand ?
Daarnaast is het wel verstandig om even je microfoons te checken op broekzakstof of iets dergelijks want soms wil dat ook ervoor zorgen dat het geluid slecht is

Als je die 2 gaatjes even nakijkt en desnoods schoonmaakt ben je al een heel eind op weg!

Bedankt voor je hulp.
[ Voor 3% gewijzigd door Aloysxda op 16-08-2014 09:48 ]
AP/CP: N9005XXUGNG1
CSC: N9005PHNGNG1
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Yep, update verwerkt en ... merk geen verschillen. Niet in performance, UI, ...Señor Sjon schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:00:
Meer mensen die vandaag een update ontvangen hebben? Knox 2.0, kidsstand etc.
AP/CP: N9005XXUGNG1
CSC: N9005PHNGNG1
Dus wat het nut van deze update is voor de gemiddelde gebruiker (neem aan dat niet veel mensen Knox en/of die kidsstand gebruiken).
Had liever een 4.4.4 update gehad
[ Voor 12% gewijzigd door reyals op 21-08-2014 13:45 ]
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Ik ben echt gewend geraakt aan het scherm.
Helaas is me telefoon tientallen keren gevallen en dit keer is het glas kapot helaas.
Ik gebruik geen hoesjes omdat ik de Note zonder iets eromheen het lekkerst in me handen aanvoelt.
Ik ga het glas niet repareren maar gelijk door verkopen, als iemand interesse heeft kan je een om sturen met een goed bod, anders zet ik 'm op Marktplaats.
Ben van plan een Galaxy S5 op te pikken nu, zal handig zijn voor me aankomende vakantie (veel strand). En afwachten toonde Note 4 weer eens uit komt.
Maar serieus, nooit 1 vast loper gehad, wat een ongelooflijk toestel doet alles gewoon met gemak. Dit toestel is de reden geweest dat ik mijn laptop amper nog gebruik.
Ben zelf van een iPhone gekomen en geniet enorm van Android, ga nooit meer terug. Heb alleen een iPad mini liggen voor bepaalde apps.
Als je vaak je telefoon laat vallen is het toch handig een hoesje te nemen (TPU case oid) dan is hij iets meer schokbestendig. Toepasbaar op elke telefoon, dus misschien toch te overwegen als je een s5 gaat halen. Voor een paar euro heb je er al een van ebay.Nord1n schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:11:
Helaas is me telefoon tientallen keren gevallen en dit keer is het glas kapot helaas.
Ik gebruik geen hoesjes omdat ik de Note zonder iets eromheen het lekkerst in me handen aanvoelt.
Verwijderd
Update : alweer gevonden hoe dat aan te zetten
Open knox--> knox instellingen--> stand snel wijzigen aanvinken
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 23:12 ]
Hmm, er gebeurt meer via zo'n firmware update dan ik verwacht.Señor Sjon schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:00:
Meer mensen die vandaag een update ontvangen hebben? Knox 2.0, kidsstand etc.
Gebruik de apps GroupPlay en HPservices niet. En via GooglePlay wordt al maanden een update aangeboden waarbij ook de permissies uitgebreid worden. Ik geef dus steevast aan dat ik geen goedkeuring geef waardoor die updates dus niet verwerkt worden.
Wat schetst mijn verbazing ... Gisteren die firmware update geinstalleerd. Vanochtend via GooglePlay de opdracht gegeven om alle apps bij te werken. Ik verwacht dan weer de vraag of ik die uitgebreidere permissies van deze apps wil goedkeuren. Niet dus. Die apps werden keurig bijgewerkt.
Met andere woorden: middels die firmware update waren de permissies voor deze twee apps al aangepast.
erg vervelend, kan nu ook niet bellen hierdoor.
heb al geprobeerd er een headset in te doen, en als ik hem er weer uithaal verdwijnt het icoontje heel even en komt daarna weer in beeld met de melding headset aangesloten.
iemand een tip wat ik kan proberen?
Verwijderd
Al geprobeerd hem opnieuw op te starten?Henkpaulus schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:46:
Ik sinds gisteravond steeds het icoontje van de headset in beeld, terwijl ik geen hoofdtelefoon heb aangesloten.
erg vervelend, kan nu ook niet bellen hierdoor.
heb al geprobeerd er een headset in te doen, en als ik hem er weer uithaal verdwijnt het icoontje heel even en komt daarna weer in beeld met de melding headset aangesloten.
iemand een tip wat ik kan proberen?
Heb je iets via bluetooth erop gekoppeld en dat die dat ziet als headset?
Je kan dat zien door het snelle meldingen menu naar beneden te trekken en dan de bluetooth toggle lang ingedrukt te houden. Dan verschijnt er een nieuw venster waar je je actieve connecties in kunt zien en dan eventueel dat te beeindigen.
Is er vocht in de Hoofdtelefoon aansluiting gekomen?
Anders als dat allemaal niet werkt of het verhelpt of probleem is etc. kun je eventueel tijdens dat de telefoon aan is de batterij eruit trekken, 20 seconden wachten en hem erop nieuw inzetten en aan doen.
Dan zou die het weer ''normaal'' moeten doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 22:49 ]
Hoi, hoe heb je dan met towelroot kunnen rooten? En blijft Knox dan 0x0?reyals schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:54:
Gelukkig werkt rooten met towelroot nog, al is het met een omweg.
Ik zit nog op N9005XXUEND3 van April.
Towelroot, Knox netjes op 0x0. Heb per se Knox op 0x0 nodig, omdat ik anders geen exchange koppeling kan maken voor email op werk - die checkt erop...
Het is misschien een idee om die exchange in Knox te gebruiken. Hoef je ook niet alles te coderen
[ Voor 26% gewijzigd door reyals op 27-08-2014 17:34 ]
Voor prijzen en levertijden: Samsung Galaxy Note 3 - Prijzen & levertijden
Voor accessoires: Accessoires voor de Samsung Galaxy Note 3
Voor (Custom) ROM's: [Samsung Galaxy Note 3] Custom ROM's & Custom Firmware