Beste tweakers,
ik zit al tijdje op het forum wat af te lezen en wegens budget heb ik besloten dat t tijd is voor een nieuwe zelfbouw pc om m'n aftandse studentenlaptop te vervangen.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Algemeen computeren, gamen (niet hardcore, wel recente games)
•Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €800
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
muis, headset, keyboard
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles incl monitor
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
misschien eerder AMD processor omdat er dan meer budgetruimte is voor een SSDtje of een betere graka
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
graag SSD voor op zn minst OS, full hd monitor
Ik ken er werkelijk weinig van, dus baseer me vooral op het BBG Basis game systeem...
Kunnen jullie mss een voorstel doen? Ik wil er zoveel mogelijk uithalen voor ongeveer 800 euro, sta open voor alles.
1 regel; geen intel vs amd discussies...
dank!
ik zit al tijdje op het forum wat af te lezen en wegens budget heb ik besloten dat t tijd is voor een nieuwe zelfbouw pc om m'n aftandse studentenlaptop te vervangen.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Algemeen computeren, gamen (niet hardcore, wel recente games)
•Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €800
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
muis, headset, keyboard
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles incl monitor
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
misschien eerder AMD processor omdat er dan meer budgetruimte is voor een SSDtje of een betere graka
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
graag SSD voor op zn minst OS, full hd monitor
Ik ken er werkelijk weinig van, dus baseer me vooral op het BBG Basis game systeem...
Kunnen jullie mss een voorstel doen? Ik wil er zoveel mogelijk uithalen voor ongeveer 800 euro, sta open voor alles.
1 regel; geen intel vs amd discussies...
dank!