Ik heb nu al een jaar of 4 een pc waar bijna niet op te gamen valt en hij is behoorlijk aan een upgrade toe. Nu ik lekker een ochtendkrantje rondbreng komt er ook gemakkelijk wat geld in het laatje. Ik heb zelf al heel veel research gedaan en een vriend van me heeft ook zijn eigen pc gebouwd dus heb uiteindelijk ook hier voor gekozen omdat het eigenlijk alleen maar voordelen heeft. Na wat wikken en wegen heb ik even een wenslijstje samengesteld. Deze is niet geperfectioneerd dus er kan nog veel aan verbeterd worden denk ik. Aangezien ik me nog niet zo lang bezig houd met Pc build (nu ongeveer 3/4 maanden). Ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven over mijn samenstelling en me ook nog kunnen helpen hem beter te maken! Dit hoeft geen High-End gaming pc te worden. Maar zeker wel eentje die games draait op een speelbaare FPS (rond 40) op high settings. Ik heb me door een mede tweaker laten overhalen om waarscheinlijk toch met AMD te gaan. Daarom heb ik hier 2 wenslijsten staan. Één die met Intel gaat en een gtx 760, en één die met AMD gaat met een gtx 770
WAT MOET IK NU DOEN? AMD OF INTEL?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil voornamelijk gewoon games spelen. Denk aan Battlefield 3, Crysis 3 en next gen games spelen in 1080p.
Daarnaast gewoon standaard dingen doen zoals internet browsen etc. etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro. Of goedkoper als het kan. Zonder prestaties te verliezen. Dit word geen High-End build. Maar wel eentje die lekker op 1080p kan gamen op high settings!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.
Nee. Helemaal niks. Alleen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
GEEN SSD. 500GB HDD want meer heb ik echt niet nodig.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet een ATX build worden. geluidsniveau maakt niet zo veel uit maar niet te luidruchtig.
Er moet een mogelijkheid zijn om deze pc te upgraden op termijn.
Er moet ruimte zijn voor een SLI of Crossfire upgrade. (neem deze informatie ook mee bij de videokaart. misschien presteert een bepaalde videokaart beter dan de ander in SLI?)
Ik ben vanplan mijn CPU te overclocken. Niet heel erg overclocken maar gewoon een paar Ghz
En het moet een mooie build worden. Dus lange kabels voor het ordenen van de kabels..
Ik heb veel goede verhalen gehoord over de GTX 760 die net is uitgekomen. Omdat deze videokaart de beste prestaties voor het geld levert en hij in SLI zeer goed presteert heb ik deze gekozen. Maar misschien hebben jullie betere ideeën?
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld Intel!
Met dank aan een mede tweaker ben ik AMD ook gaan overwegen met een gtx 770.
Dit is wat hij/ik heb samengesteld met AMD.
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!!
WAT MOET IK NU DOEN? AMD OF INTEL?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil voornamelijk gewoon games spelen. Denk aan Battlefield 3, Crysis 3 en next gen games spelen in 1080p.
Daarnaast gewoon standaard dingen doen zoals internet browsen etc. etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro. Of goedkoper als het kan. Zonder prestaties te verliezen. Dit word geen High-End build. Maar wel eentje die lekker op 1080p kan gamen op high settings!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.
Nee. Helemaal niks. Alleen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
GEEN SSD. 500GB HDD want meer heb ik echt niet nodig.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet een ATX build worden. geluidsniveau maakt niet zo veel uit maar niet te luidruchtig.
Er moet een mogelijkheid zijn om deze pc te upgraden op termijn.
Er moet ruimte zijn voor een SLI of Crossfire upgrade. (neem deze informatie ook mee bij de videokaart. misschien presteert een bepaalde videokaart beter dan de ander in SLI?)
Ik ben vanplan mijn CPU te overclocken. Niet heel erg overclocken maar gewoon een paar Ghz
En het moet een mooie build worden. Dus lange kabels voor het ordenen van de kabels..
Ik heb veel goede verhalen gehoord over de GTX 760 die net is uitgekomen. Omdat deze videokaart de beste prestaties voor het geld levert en hij in SLI zeer goed presteert heb ik deze gekozen. Maar misschien hebben jullie betere ideeën?
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld Intel!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 103,- | € 103,- |
1 | EVGA GeForce GTX 760 2GB Superclocked ACX Cooling | € 248,90 | € 248,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 45,95 | € 45,95 |
1 | Corsair Carbide 300R | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 20,95 | € 20,95 |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 63,- | € 63,- |
1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,40 | € 14,40 |
1 | Corsair CX600M | € 57,95 | € 57,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 817,- |
Met dank aan een mede tweaker ben ik AMD ook gaan overwegen met een gtx 770.
Dit is wat hij/ik heb samengesteld met AMD.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 76,- | € 76,- |
1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC | € 354,91 | € 354,91 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,85 | € 53,85 |
1 | Zalman Z11 Plus | € 57,70 | € 57,70 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 24,70 | € 24,70 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 58,90 | € 58,90 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,50 | € 15,50 |
1 | XFX Pro 550W | € 52,50 | € 52,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 828,96 |
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!!
[ Voor 25% gewijzigd door jessje89 op 05-08-2013 18:23 ]