🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Nothing to see here!
Je mag de rest hebben..Rhapsody schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:10:
Teveel drop? Dat kan helemaal niet.
Ideaal toch? Software die rekening houdt met de gebruiker.Ealanrian schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:11:
Pfff een applicatie die zo snel is dat ik tussen het drukken op de knop start en het daadwerkelijk starten van het ding met gemak koffie kan halen en opdrinken
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ealanrian schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:11:
Pfff een applicatie die zo snel is dat ik tussen het drukken op de knop start en het daadwerkelijk starten van het ding met gemak koffie kan halen en opdrinken
Nou, doe mij ook maar een bakkie danEalanrian schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:11:
Nee, die vinden meestal alleen de koffie of het brood alleen al mans zatEalanrian schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:23:
Kijk als het nou wachten op compilen zou zijn... maar dit is gewoon starten en zou dus voor de eind gebruiker moeten werken. Die verwachten niet dat je eerst koffie kan drinken en brood kan eten en van mij part nog een potje kan (vul maar in) voor dat ding doet wat ie moet doen.
Lekker op de bank
iOS developer
Goed teken toch? Meeste nerds zien er toch niet echt bijster goed uit.BikkelZ schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:00:
De nieuwe aanwinst van op mijn team heeft de uitstraling van een zak zand.
Jouw team is verantwoordelijk voor het dichten van een gat in de dijk?BikkelZ schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:00:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
wat voor zand?BikkelZ schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:00:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hoera! Weekend. Lekker dingen doen
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Geen idee, het zit in een zak.
iOS developer
Kan me voorstellen hoe jullie kantoor eruit ziet...
Je doet in de week geen dingen dan?
Nothing to see here!
Nee, dat moet inderdaad te veel drop zijnRhapsody schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:10:
Teveel drop? Dat kan helemaal niet.
Bijna weekend, nog snel even een NRE-bug fixen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Professioneel Heftruck Syndroom
TLDR;
Google wordt aangeklaagd door Oracle. Google doet de uitspraak
Holy shit.. dat zou echt episch zijn als de dat echt gaan doen... (optie 1)One of the most interesting passages in today's order quotes from an October 2005 email by Google's Android boss Andy Rubin:
"If Sun doesn't want to work with us, we have two options: 1) Abandon our work and adopt MSFT CLR VM and C# language - or - 2) Do Java anyway and defend our decision, perhaps making enemies along the way"
De shitstorm die dan zou losbarsten is echt buiten alle proporties
Ik denk dat ze binnenkort een keer overstappen naar iets wat ze zelf ontwikkeld hebben.
iOS developer
Goede kans dat als ze switchen, dat het Go wordt ofzoiets. Al heeft Go bij lange na niet de BCL die Java of .Net heeft.BikkelZ schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:20:
Nâh dat zou Google nooit gedaan hebben.....maar achteraf gezien was het wel de beste keus geweest.
Ik denk dat ze binnenkort een keer overstappen naar iets wat ze zelf ontwikkeld hebben.
PC load letter? What the fuck does that mean?
Niet programmeren. Dan moet ik leren. Kut toetsweek.
En dan gaat die school donderdag, na de laatste toets, een kuttoets, ergste van alles, nog LES GEVEN! Tot half vijf. Een lezing. Over de verlichting. Als voorbereiding op de nieuwe periode. IEDEREEN is dan moe, en dan gaan ze nog eens een saaie lezing tot half vijf geven, rot een eind op
.NET voor androidD-Raven schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:58:
Iemand dit al gelezen? http://www.reddit.com/r/p...nsidered_c_as_the_native/
TLDR;
[...]
Holy shit.. dat zou echt episch zijn als de dat echt gaan doen... (optie 1)
De shitstorm die dan zou losbarsten is echt buiten alle proporties![]()
Kom net thuis heeft mijn W8.1 het opgegeven. Na 2 minuten draaien besluit hij te blue-screenen met een dpc_watchdog_violation... Veilige mode, lange tijd wachten op het inlog scherm en starten zonder services/processen zorgt niet voor een crash, maar zodra ik weer terug naar de normale mode ga klaptie er weer uit... Hele dag heeft dat maffe ding netjes gewerkt, kom thuis om een potje "Don't Starve" te spelen blijkt mijn computer alsnog te zijn gestorven (jaja, sterf != starve, maar klinkt als)...
Aan de ene kant blij dat het niet gebeurt op locatie/een werkdag, maar aan de andere kant kan ik nu wel mijn weekend besteden aan het herinstalleren van het hele spul (waarbij al mijn ISO's op mijn server op kantoor staan
Denk dat ik maar eens helemaal opnieuw begin, die upgrade van W8 naar 8.1 en geklooi met een aantal brakke drivers heeft denk ik niet veel goeds gedaan voor het systeem...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hoeft niet want het bestaat al en heet Xamarin.Android.Gertjan. schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:23:
[...]
.NET voor androidWaar kan ik de petitie tekenen
Nog steeds het zelfde probleem, een programmeertaal gebruiken waarop allerlei restricties liggen van een third party. Ik denk dat er gewoon een tweede of zelfs derde taal (bijvoorbeeld Go en JavaScript) bij komt die op de Dalvik VM kan draaien en Java geen preferred langauge meer is.JeromeB schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:03:
Gaat het dan weer over een nieuwe zaak? Ik dacht dat google die zaak tegen Oracle al lang had gewonnen. Tenminste, ik zie op groklaw zo geen nieuwe berichten over een nieuwe zaak.
iOS developer
Die is wel nice maar het had natuurlijk nog steeds beter geweest als Google het gewoon officieel ondersteundeStM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:27:
[...]
Hoeft niet want het bestaat al en heet Xamarin.Android
Nothing to see here!
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Doe ik ook hoorSebazzz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:55:
Vertel dat niet tegen degenen die Eclipse of Netbeans gebruiken!
Dat is wel een hele oude post trouwens. Uit 2011 op FOSS. En die uitspraak was al gedaan voordat Oracle Google aanklaagde. Die uitspraak was nog een zweet momentje voor Google trouwens want het zou ze erger worden aangerekend dat ze met de kennis dat het fout is gewoon hebben doorgezet.D-Raven schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:58:
Iemand dit al gelezen? http://www.reddit.com/r/p...nsidered_c_as_the_native/
TLDR;
[...]
Holy shit.. dat zou echt episch zijn als de dat echt gaan doen... (optie 1)
De shitstorm die dan zou losbarsten is echt buiten alle proporties![]()
[ Voor 49% gewijzigd door Rutix op 01-11-2013 21:21 ]
Nothing to see here!
http://arstechnica.com/ga...terface-is-google-search/
De Open Source Android wordt langzaamaan zo ver uitgehold dat fabrikanten die niet Google Search als standaard meeleveren niet eens meer een startscherm hebben. Dit moet toch een keer fout gaan?
iOS developer
De launcher in de huidige staat blijft bestaan. Dus die leveren fabrikanten des noods mee. En veel fabrikanten hebben eigen alternatieven, just in case.
Voor ROMmakers, die leveren gewoon gApps als package mee, niet in de ROM, maar los, en dan heb je wel alle nieuwste dingen.
Blijft bestaan in de huidige staat ja, dus geen updates meer vanuit Google of de officiële branch. Het gaat er om dat er meer en meer zaken vanuit Android overgeheveld worden naar closed source Google apps.F.West98 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 01:57:
Nee...
De launcher in de huidige staat blijft bestaan. Dus die leveren fabrikanten des noods mee. En veel fabrikanten hebben eigen alternatieven, just in case.
Voor ROMmakers, die leveren gewoon gApps als package mee, niet in de ROM, maar los, en dan heb je wel alle nieuwste dingen.
iOS developer
Oh, nouja, een tweede of derde taal erbij kan ik mij best voorstellen. Ik verwacht echter niet dat ze de ondersteuning voor Java zullen stoppen. Verder was die zaak best interessant. Ik meen me te herinneren dat de zaak draaide om de naamgeving van classes en een triviaal stukje code om een nummer-range te checken. Toen heeft de rechter zelf nog Java geleerd om de zaak beter te begrijpen. Oracle had helemaal geen programmeurs betrokken bij de rechtzaak en ging de mist inBikkelZ schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:27:
[...]
Nog steeds het zelfde probleem, een programmeertaal gebruiken waarop allerlei restricties liggen van een third party. Ik denk dat er gewoon een tweede of zelfs derde taal (bijvoorbeeld Go en JavaScript) bij komt die op de Dalvik VM kan draaien en Java geen preferred langauge meer is.
PC load letter? What the fuck does that mean?
.Gertjan. schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:23:
Denk dat ik maar eens helemaal opnieuw begin, die upgrade van W8 naar 8.1 en geklooi met een aantal brakke drivers heeft denk ik niet veel goeds gedaan voor het systeem...
Inmiddels ontdekt dat het mogelijk in de combinatie van een aantal services/processen zit. Eerst schakelt de pc het keyboard/touchpad uit (die weigeren te werken waar een usb-muis prima blijft werken) om vervolgens na een tijdje helemaal vast te slaan. De daadwerkelijke schuldige heb ik nog niet gevonden, maar nu ik Comodo en de Nvidia dingen heb uitgeschakeld lijkt alles weer te werken.
Gisteren had ik al het zelfde gedrag geconstateerd (een safe-mode boot werkte prima)... Comodo werkte in eerste instantie prima, maar schijnbaar is er vanmiddag een update binnengeharkt die voor problemen zorgt...
Zucht... Begin zo wel een beetje het vertrouwens in de laptop te verliezen... Ding was verdacht close bij een gratis vliegles met buiklanding op de tegels...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat heb ik zo nu en dan nadat hij uit sleep (vooral een deep sleep) komt, dan bokken een aantal programma's en moet ik hem echt rebooten (vaak nog via een harde reset) om weer te kunnen werken...F.West98 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:36:
Mijn Windows 8 slaat soms ook helemaal vast, random. Dan loopt langzaamaan, stuk voor stuk, elk programma vast.
Was in eerste intantie erg happy met W8 (en 8.1), maar inmiddels begin ik toch wel een beetje minder gecharmeerd te raken...
Inmiddels draait hij (zonder de comodo services) weer goed... Comodo heeft ook al eerder dwars gelegen (die zorgde voor crashes als de Windows firewall aanstond).
Gestrekt been: Google Now: het begin van het einde van TouchWiz en Sense?BikkelZ schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 02:56:
[...]
Blijft bestaan in de huidige staat ja, dus geen updates meer vanuit Google of de officiële branch. Het gaat er om dat er meer en meer zaken vanuit Android overgeheveld worden naar closed source Google apps.
Here you go.
Nothing to see here!
* Firesphere snapt hier even niets vande website word alweer een paar dagen niet geüpload.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hoe meer jullie zeuren, hoe meer andere dingen ik ga doen.
VS2013 is (nog) een beetje brakjes. Als ik code change doe en niet eerst build voor het debuggen, gaat ie de oude debuggen en dus niet opnieuw compilen (terwijl er wel staat: build completed). 2012 deed dat wel.
En dan wel de nieuwe code willen debuggen
En al die kleurtjes bij de scrollbalk vind ik raar
HTTP POST naar een hidden iframe geen optie?F.West98 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:30:
[...]
Het is even wennen (ik dacht in eerste instantie dat het renderbugs waren), maar als je het systeem erachter doorgrondt is het juist heel handig. De kleurtjes geven aan waar een bepaald iets (zoals een method call, type of zoekresultaat) verder voorkomt in je file.En al die kleurtjes bij de scrollbalk vind ik raar
We are shaping the future
Ja, maar te lui om te fixenAlex) schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:36:
[...]
HTTP POST naar een hidden iframe geen optie?
Hmm.. Handig[...]
Het is even wennen (ik dacht in eerste instantie dat het renderbugs waren), maar als je het systeem erachter doorgrondt is het juist heel handig. De kleurtjes geven aan waar een bepaald iets (zoals een method call, type of zoekresultaat) verder voorkomt in je file.
Waarom gebruik je een scriptje om te quoten? Je kan bij elke post op de quote-link klikken en ook als je al een nieuwe reactie aan het tikken bent kan je nog reacties quoten. Mocht je echt iets handigers bedacht hebben, dan kan je in Lieve Devvers vragen of ze het willen implementeren.
Ik gebruikte al een tijdje Metalscroll en sinds 2012 gebruik ik de Productivity Power Tools addon. Dan zie je gewoon een uitgezoomde versie van je code in je scrollbar. Ik wil nooit meer anders, zo fucking handig om meteen naar de goede plek te scrollen (nee natuurlijk is je code daar niet te lezen, maar je gaat dingen wel herkennen op die manier)Alex) schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:36:
[...]
HTTP POST naar een hidden iframe geen optie?
[...]
Het is even wennen (ik dacht in eerste instantie dat het renderbugs waren), maar als je het systeem erachter doorgrondt is het juist heel handig. De kleurtjes geven aan waar een bepaald iets (zoals een method call, type of zoekresultaat) verder voorkomt in je file.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb hetzelfde in sublime.. added bonus is dat de pylint addon regels zo markeerd dat in de code bar ze zien als zwarte regels, dus je weet meteen waar dingen niet 100% zijn..oisyn schreef op zondag 03 november 2013 @ 01:27:
[...]
Ik gebruikte al een tijdje Metalscroll en sinds 2012 gebruik ik de Productivity Power Tools addon. Dan zie je gewoon een uitgezoomde versie van je code in je scrollbar. Ik wil nooit meer anders, zo fucking handig om meteen naar de goede plek te scrollen (nee natuurlijk is je code daar niet te lezen, maar je gaat dingen wel herkennen op die manier)
[ Voor 40% gewijzigd door Megamind op 03-11-2013 06:49 ]
tuurlijk kan dat wel... daar is in feite toch niks anders aan als een list in een list (in een list, etc.)Megamind schreef op zondag 03 november 2013 @ 03:32:
Kan je met een relationele database eigenlijk wel een multi-dimensional array opslaan? Hmm nog nooit geprobeerd en blijkbaar kan het niet
Wellicht dat de huidige mappers het niet uit zichzelf kunnen...
Wat denk je dat een multi-dimensionale array in je werkgeheugen is?Megamind schreef op zondag 03 november 2013 @ 03:32:
Kan je met een relationele database eigenlijk wel een multi-dimensional array opslaan? Hmm nog nooit geprobeerd en blijkbaar kan het niet
https://niels.nu
{signature}
Dat ligt er maar aan he. Als jij meerdere projecten heb waar je de assemblies van gebruikt maar je hebt dependency niet ingesteld dan zal hij dat project niet opnieuw builden.F.West98 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:30:
[...]
VS2013 is (nog) een beetje brakjes. Als ik code change doe en niet eerst build voor het debuggen, gaat ie de oude debuggen en dus niet opnieuw compilen (terwijl er wel staat: build completed). 2012 deed dat wel.
En dan wel de nieuwe code willen debuggen
En al die kleurtjes bij de scrollbalk vind ik raar
Doet resharper ookDXaroth schreef op zondag 03 november 2013 @ 01:30:
[...]
Heb hetzelfde in sublime.. added bonus is dat de pylint addon regels zo markeerd dat in de code bar ze zien als zwarte regels, dus je weet meteen waar dingen niet 100% zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Rutix op 03-11-2013 15:01 ]
Nothing to see here!
Ja logisch, maar ik wil het op een dynamische manier opslaan waarbij je dus dynamisch de kolommen kan maken en niet hardcoden.Voutloos schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:41:
Sterker nog, als je er een beetje vrij definitie van multidimensionale data erop na houdt, zou je kunnen stellen dat dat het enige is dat een RDBMS kan.
Daarnaast wil ik ook 5 dimensional array's kunnen opslaan, niet alleen 3.
Zoiets heb ik ooit in productie gezien in een zelfgemaakt CMS. Op zich was het een heel leuk idee, maar je hebt redelijk veel joins en queries nodig om een pagina op te bouwen.Megamind schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:33:
[...]
Ja logisch, maar ik wil het op een dynamische manier opslaan waarbij je dus dynamisch de kolommen kan maken en niet hardcoden.
Daarnaast wil ik ook 5 dimensional array's kunnen opslaan, niet alleen 3.
Uiteindelijk hebben we redelijk wat tijd in performance fixing moeten steken en kwamen we er achter dat zo'n dynamisch systeem in theorie leuk klinkt, maar in de praktijk zullen (eind)gebruikers hier weinig tot geen gebruik van maken.
Er is ook een naam voor dit soort ontwerpen/programmeren, maar ben de officiele term even kwijt.
In zo'n geval is het misschien handig om een XML kolom toe te voegen waar je dus eventuele extra 'kolommen' in kunt opslaan. Wellicht is een extra NoSQL database dan ook handig, maar daar heb ik nog niet eerder mee gewerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Jan_V op 03-11-2013 16:45 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Gevonden, het EAV model komt hier dicht bij in de buurt. Wellicht niet de precieze implementatie.Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:46:
Overengineering wellicht.
Maar op SO heeft men ook al door dat dit een sub-optimale oplossing is voor een regulier RDBMS
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
dcm360 schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:51:
Het kan met 2 tabellen
Hoe maak je een 1d array in een database? Door gewoon een tabel te maken met je array index als key. Hoe maak je dus een 2d array? Door gewoon 1 tabel met 2 keys te gebruiken.
Waarom zou je in hemelsnaam dimensies willen opslaan?
Waarom zou je uberhaupt een 5-dimensionale array op willen slaan. Krijg het idee dat het een beetje "omdat ik het wil" is, en niet echt een use-case heeft..oisyn schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:30:
Waarom zou je in hemelsnaam dimensies willen opslaan?
* Firesphere heeft een use-caseHydra schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:45:
[...]
Waarom zou je uberhaupt een 5-dimensionale array op willen slaan. Krijg het idee dat het een beetje "omdat ik het wil" is, en niet echt een use-case heeft.
Ik heb een geval waar het aantal dimensies afhangt van de gebruiker. In theorie mag deze eindeloos groot zijn.
Nadeel, ik moet het parsen en effectief afhandelen zonder al te veel overhead op de processen.
Zaken zoals een ongelimiteerd geneste datastructuur voor menu's of filesystemen kun je het beste (semi) recursief oplossen. Eventueel kun je je top level of speciale elementen decoreren als die nog extra data nodig hebben.Firesphere schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:05:
[...]
* Firesphere heeft een use-case
Ik heb een geval waar het aantal dimensies afhangt van de gebruiker. In theorie mag deze eindeloos groot zijn.
Nadeel, ik moet het parsen en effectief afhandelen zonder al te veel overhead op de processen.
Je vraagt je feitelijk af hoe je een tree opslaat in een database. Daarvoor moet je eerst herkennen wat voor tree je (nodig) hebt en vervolgens hoe je die opslaat in je database.
Dan heb je vaak zoiets:
- id
- parentId
- order
...en eventueel nog wat meer afhankelijk van de vorm waarin je je tree gegoten hebt.
iOS developer
Klopt wel ja. Alleen heb ik nu gekozen om de klant te laten fixen. Er zit namelijk ook een groot nadeel aan elke datum tussen nu en eind 2045 handmatig kiezenBikkelZ schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:41:
[...]
Zaken zoals een ongelimiteerd geneste datastructuur voor menu's of filesystemen kun je het beste (semi) recursief oplossen. Eventueel kun je je top level of speciale elementen decoreren als die nog extra data nodig hebben.
Je vraagt je feitelijk af hoe je een tree opslaat in een database. Daarvoor moet je eerst herkennen wat voor tree je (nodig) hebt en vervolgens hoe je die opslaat in je database.
Dan heb je vaak zoiets:
- id
- parentId
- order
...en eventueel nog wat meer afhankelijk van de vorm waarin je je tree gegoten hebt.
Ik zie uberhaupt niet wat een tree met multidimensionele arrays te maken heeft. Iedere dev snapt dat een tabel met menu-items ook prima naar zichzelf kan wijzen medunkt.BikkelZ schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:41:
Zaken zoals een ongelimiteerd geneste datastructuur voor menu's of filesystemen kun je het beste (semi) recursief oplossen.
Als het aantal dimensies ongelimiteerd mag zijn zijn het dus per definitie (semi) generieke objecten anders kun je het in de eerste plaats al niet implementeren. Dan heb je eerder te maken met een datatree dan wat anders. En die tree kun je vaak best plat op slaan in één databasetabel.Hydra schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:21:
[...]
Ik zie uberhaupt niet wat een tree met multidimensionele arrays te maken heeft. Iedere dev snapt dat een tabel met menu-items ook prima naar zichzelf kan wijzen medunkt.
iOS developer
Wat volgens mij het hele princiepe van een NoSQL database omschrijft.BikkelZ schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:45:
[...]
Als het aantal dimensies ongelimiteerd mag zijn zijn het dus per definitie (semi) generieke objecten anders kun je het in de eerste plaats al niet implementeren. Dan heb je eerder te maken met een datatree dan wat anders. En die tree kun je vaak best plat op slaan in één databasetabel.
Inner platform effect?Jan_V schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:44:
[...]
Zoiets heb ik ooit in productie gezien in een zelfgemaakt CMS. Op zich was het een heel leuk idee, maar je hebt redelijk veel joins en queries nodig om een pagina op te bouwen.
Uiteindelijk hebben we redelijk wat tijd in performance fixing moeten steken en kwamen we er achter dat zo'n dynamisch systeem in theorie leuk klinkt, maar in de praktijk zullen (eind)gebruikers hier weinig tot geen gebruik van maken.
Er is ook een naam voor dit soort ontwerpen/programmeren, maar ben de officiele term even kwijt.
Wat ook kan is dat je de applicatie dynamisch het schema van je database laat bijwerken. Dat is wat beter te indexeren en er is wat makkelijker op te joinen. Een nadeel is wel dat versie-updates een stuk moeilijker worden omdat je geen vaststaand doelschema meer hebt...In zo'n geval is het misschien handig om een XML kolom toe te voegen waar je dus eventuele extra 'kolommen' in kunt opslaan. Wellicht is een extra NoSQL database dan ook handig, maar daar heb ik nog niet eerder mee gewerkt.
Ook zul je ongetwijfeld gefronste wenkbrauwen zien bij de DBA die de rechten voor het account waar de applicatie onder draait moet uitdelen...
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 03-11-2013 22:25 ]
[ Voor 42% gewijzigd door HMS op 03-11-2013 23:12 ]
Euh. Nee.Megamind schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:17:
Wat volgens mij het hele princiepe van een NoSQL database omschrijft.
Ik ben niet echt thuis daarin maar volgens mij werden in een NoSQL database gewoon platte Json/XML objecten opgeslagen.
Dit heeft niks te maken met het denormaliseren van gegevens. Een treeitem dat naar een andere treeitem wijst als 'parent' is zo oud als de weg naar rome.BikkelZ schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:45:
Als het aantal dimensies ongelimiteerd mag zijn zijn het dus per definitie (semi) generieke objecten anders kun je het in de eerste plaats al niet implementeren. Dan heb je eerder te maken met een datatree dan wat anders. En die tree kun je vaak best plat op slaan in één databasetabel.
Ook niet.Megamind schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:44:
Ik ben niet echt thuis daarin maar volgens mij werden in een NoSQL database gewoon platte Json/XML objecten opgeslagen.
NoSQL zegt niks anders dan dat het geen RDBMS is dat SQL gebruikt. Er zijn honderden verschillende niet-SQL databases. Een key-value store als Redis is niet te vergelijken met een document store als CouchDB is niet te vergelijken met een graph database als Neo4j.
[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 03-11-2013 23:46 ]
Ik heb wat eerdere posts over het hoofd gelezen. Als het eigenlijk soort een verkapte objecten zijn die opgeslagen moeten worden kun je beter iets gebruiken als serialization, JSON of inderdaad XML.Hydra schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:44:
[...]
Dit heeft niks te maken met het denormaliseren van gegevens. Een treeitem dat naar een andere treeitem wijst als 'parent' is zo oud als de weg naar rome.
iOS developer
Ontiegelijklangwoord
Store
Klant: Ik wil graag Store even groot als het eerste woord.
Baas: Dat gaat er niet uitzien. Zoek even een compromis.
Ontiegelijklangwoord
Thuiswinkelwebsite!!
(
Ach...Noctonix schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:24:
Logo van de klant:
Ontiegelijklangwoord
Store
Klant: Ik wil graag Store even groot als het eerste woord.
Baas: Dat gaat er niet uitzien. Zoek even een compromis.

Ik heb 't wel eens slechter gezien.
Haha helaas zit Store in de domeinnaam..Alex) schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:36:
Klant:
Ontiegelijklangwoord
Thuiswinkelwebsite!!
()
Already been thereHuHu schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:36:
[...]
Ach...
[afbeelding]
Ik heb 't wel eens slechter gezien.
Verwijderd
Goedemorgen. Het is weer maandagFiresphere schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:17:
Goedemorgen. Koffie.
Tweakers IRCSoaDmaggot schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:32:
Meer mensen problemen met T.net IRC?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Juist, ik heb toch echt gezocht toen ik net binnen kwam hier.. Dat zal wel iets voor het openen van dat topic geweest zijn. Daarna nog even gechecked @ mede IRC-ers via andere kanalen maar die lagen allemaal nog op één oor.
Waterdicht excuus
Je hoeft je niet te verdedigenSoaDmaggot schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:37:
[...]
Juist, ik heb toch echt gezocht toen ik net binnen kwam hier.. Dat zal wel iets voor het openen van dat topic geweest zijn. Daarna nog even gechecked @ mede IRC-ers via andere kanalen maar die lagen allemaal nog op één oor.
Waterdicht excuus![]()
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Het is nog niet voor iedereen maandag en voor sommigen zit de maandag er al weer bijna op...Snake schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:52:
[...]
Je hoeft je niet te verdedigentis maandag voor iedereen.
Gelukkig maar, nog twee uurtjes voor mij. Ga na werktijd nog even door want in de ochtend niet zo veel gedaan..Ealanrian schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:05:
[...]
Het is nog niet voor iedereen maandag en voor sommigen zit de maandag er al weer bijna op...
Verwijderd
Ik ben hier ook absoluut geen voorstander van. Aangezien elke fabrikant de Play Store wil meeleveren (geen store = geen apps), worden ze verplicht van de nieuwe Google Search app mee te leveren. Android is het populairste mobiele OS op de markt vandaag en als straks iedereen Google Now moet gebruiken, vrees ik dat Google een beetje te veel macht gaat krijgen. Momenteel maak ik geen gebruik van Google Now, maar op mijn vorig toestel heb ik het wel eens geprobeerd. Ik verschoot er van hoeveel dat stukje software van me wist en hoe ik eigenlijk constant in de gaten wordt gehouden. Ik was op mijn laptop wat aan het browsen en bekeek de website van een bepaalde garage en toen ik op mijn gsm keek stond daar doodleuk op "Als je nu vertrekt ben je binnen X minuten bij die garage die je net zocht". Ik vrees dat we stilaan op een punt komen waarbij bedrijven teveel beginnen te weten. Nog maar gezwegen van de NSA ...BikkelZ schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 01:21:
Ik realiseer me pas nou wat dit echt betekent:
http://arstechnica.com/ga...terface-is-google-search/
De Open Source Android wordt langzaamaan zo ver uitgehold dat fabrikanten die niet Google Search als standaard meeleveren niet eens meer een startscherm hebben. Dit moet toch een keer fout gaan?
Ik ben bang.
Tijd om wat weg te gaan halen daar.
Oh daarom ligt de website van flexwebhosting eruitdev10 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:33:
Het is weer feest bij het Datacentrum van Easynet: Datacenter Easynet ligt WEER deels plat
Tijd om wat weg te gaan halen daar.
Nothing to see here!
http://haacked.com/archiv...ated-razor-delegates.aspx
[ Voor 58% gewijzigd door D-Raven op 04-11-2013 11:39 . Reden: linkje toegevoegd ter verduidelijking ]
Jup, zijn malletjes om figuurtjes te maken. In 1 beweging de fraaiste patroontjes zonder snijden.Ealanrian schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:39:
Helpt dat je bij het scheren?
Je zult toch echt wel moeten snijden hoor. Hoe wil je anders de patroontjes krijgenGateKeaper schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:45:
[...]
Jup, zijn malletjes om figuurtjes te maken. In 1 beweging de fraaiste patroontjes zonder snijden.
Zucht... Je begrijpt me wel!Ealanrian schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:46:
[...]
Je zult toch echt wel moeten snijden hoor. Hoe wil je anders de patroontjes krijgen
Toevallig dat ik mn baard geschoren heb gisteren, (iets over een weddenschap). Maar nee, daar kwamen deze dingen dan weer niet bij aan te pasEalanrian schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:39:
Helpt dat je bij het scheren?
Je baard scheren? wat is dat nou voor raar iets?D-Raven schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:51:
[...]
Toevallig dat ik mn baard geschoren heb gisteren, (iets over een weddenschap). Maar nee, daar kwamen deze dingen dan weer niet bij aan te pas
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.