De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.252 views

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:44
.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:15:
Je zegt het sarcastisch, maar wat is er mis met de Griekse keuken? Grieks, Spaans, Italiaans... hele ordes van grootte verschil met de Hollandse pot.
Niets mis met de Griekse keuken. Vanavond ook maar eens afhalen :)

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
Hoewel ik de griek op zich best lekker vind, heb ik toch liever de libanees .. mja, dan zit je dus wel 2 uur+ te eten, en daar heeft men niet altijd tijd voor

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:20

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:20:
[...]

ah gadver. daar zit Crème fraîche in. :r :r :r
Geen idee van, vind het in ieder geval heerlijk gekruid vlees! ^^

Ik zie het al wel weer, dit gesprek doet wonderen voor de economie :p

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:38
Beste keukens naar mijn mening:

1) Indonesisch
2) Indiaas
3) Grieks

De Nederlandse bungelt bij mij ergens onderin, zo rond plekje 200.

[ Voor 32% gewijzigd door Avalaxy op 31-10-2013 16:26 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Hollandse keuken! Andijviestamp! Dat kan je tenminste uit een Man Bowl eten. :P

Afbeeldingslocatie: http://foolishgadgets.com/wp-content/uploads/2011/07/man-bowl1.jpg

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:35
Avalaxy schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:25:

1) Indonesisch
2) Indiaas
3) Grieks
1) Moeders thuis
2) Oosterse keuken
3) Duits (Schnitzel!!!!)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:15:
Je zegt het sarcastisch, maar wat is er mis met de Griekse keuken? Grieks, Spaans, Italiaans... hele ordes van grootte verschil met de Hollandse pot.
Dat is subjectief. Grieks eten vind ik niet lekker en dus slaat je redenering dat het met de afstand tot de middelandse zee te maken heeft nergens op.

Niet overal zo serieus op in gaan .oisyn.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 21:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:25:

1) Indonesisch
2) Indiaas
3) Grieks
1) Thais
2) Indonesisch
3) Italiaans
De Nederlandse bungelt bij mij ergens onderin, zo rond plekje 200.
:Y
armageddon_2k1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:27:
Dat is subjectief. Grieks eten vind ik niet lekker en dus slaat je redenering dat het met de afstand tot de middelandse zee te maken heeft nergens op.
Mijn stelling was echter een objectieve. De landen in noord Europea hebben gewoon niet zo'n hele uitgeproken bekende keuken met international alure. Ik vind ook niet alle zuiderlijke keukens even lekker.

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2013 16:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:13:
Doe mij maar een willekeurige Thaise curry :9. Sowieso, Aziatische keuken boven alles. En nee, daarmee bedoel ik niet de Nederlandse Indo-Chinees.
Nou... die ondefinieerbare dingen die ik pas in Japan op heb, inclusief slijmerige substanties en andere rariteiten... Geef mij dan maar een stamppot en een gehaktbal.

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:13:
Doe mij maar een willekeurige Thaise curry :9. Sowieso, Aziatische keuken boven alles. En nee, daarmee bedoel ik niet de Nederlandse Indo-Chinees.
Ga jij maar eens voor je werk 4 weken in Shanghai zitten. Dan is je 'hollandse pot' niet zo erg meer en kom je erachter dat ook Aziaten (allemaal, alle aziaten op 1 hoop gooien) hun eten prima kunnen verneuken.

Mensen vergelijken hier 'hollandse pot' met andere keukens, door hun eigen aardappeltjes met touwtjesvlees te vergelijken met een goed restaurant in een ander land. Zo kan ik het ook wel :+

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 31-10-2013 16:30 ]

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:27:
Mijn stelling was echter een objectieve. De landen in noord Europea hebben gewoon niet zo'n hele uitgeproken bekende keuken met international alure. Ik vind ook niet alle zuiderlijke keukens even lekker.
Dat is dan wel waar, maar de Griekse... ik heb nog nooit gehoord dat die goed bekend staat eerlijk gezegd. Maar ja, wellicht mijn gebrek aan kennis van de Griekse keuken.

• Korben

Korben

() => {};

armageddon_2k1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

Dat is dan wel waar, maar de Griekse... ik heb nog nooit gehoord dat die goed bekend staat eerlijk gezegd. Maar ja, wellicht mijn gebrek aan kennis van de Griekse keuken.
.oisyn houdt gewoon van vlees en knoflook; dan is de Griekse keuken ideaal. :P

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:30:
[...]

Ga jij maar eens voor je werk 4 weken in Shanghai zitten. Dan is je 'hollandse pot' niet zo erg meer en kom je erachter dat ook Aziaten (allemaal, alle aziaten op 1 hoop gooien) hun eten prima kunnen verneuken.

Mensen vergelijken hier 'hollandse pot' met andere keukens, door hun eigen aardappeltjes met touwtjesvlees te vergelijken met een goed restaurant in een ander land. Zo kan ik het ook wel :+
Och och och lekker kortzichtig allemaal weer. Je hebt er helemaal geen idee van wat ik met wat vergelijk.

Kwa persoonlijke smaak (dus wat nu volgt is puur subjectief): Nederlandse gerechten zijn dingen als stamppotten enzo, en gerechten met Nederlandse gewassen als andijvie, spinazi en bloemkool. Nee, die moet ik niet, ook niet uit een goed restaurant. Maar ga je bijv. in een van de drie landen uit mijn vorige rijtje naar een crappy restaurant dan vind ik het eten alsnog superlekker. In China ben ik nooit geweest, en ik moet zeggen dat ik de noord-Aziatische keuken sowieso wat minder vind, maar ik heb wel 4 weken in Thailand gezeten en ook gewoon in lokale compleet non-touristische restaurantjes en marktjes gegeten, waar de hele lokale bevolking zijn eten eet. Sorry hoor, maar daar is echt niets mis mee, zolang je een beetje open staat voor de gerechten (dus vooral kijken naar hoe het smaakt en niet zozeer naar hoe het eruit ziet of waar het vandaan komt). Ik was vroeger een moeilijke eter, maar dat was voordat ik bekend raakte met wat er nog meer in de wereld te halen valt. In Azië weten ze goed gebruik te maken van kruiden, en hoe.
Korben schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:36:
[...]

.oisyn houdt gewoon van vlees en knoflook; dan is de Griekse keuken ideaal. :P
Dat klopt :P

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2013 16:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 19:27
douweegbertje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:23:
[...]

Dus omdat jullie een tosti (brood+ham+kaas) een croque monsieur (brood+ham+kaas) noemen kun je daar wel van genieten? Wat een ballen vergelijking, heb hier vaak genoeg een goede tosti op. Maar als je culinair wilt gaan vergelijken, kom dan niet met een verkapte snack als een tosti aan.
Kijk, als je nu zou zeggen dat de Franse keuken beter is (waar je overigens de croque monsieur naam van hebt gejat) dan de Nederlandse dan geef ik je gelijk. De Belgische tosti met de Nederlandse vergelijking is een beetje...
Jullie? Ik ben nederlands :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:39:
[...]

Och och och lekker kortzichtig allemaal weer. Je hebt er helemaal geen idee van wat ik met wat vergelijk.
Dude. Waarom voel je je aangesproken :) Ik had het helemaal niet over jou, maar over mensen 'in het algemeen' die hollandse pot crap vinden. Moet ik nou echt overal een smiley achter gaan zetten?

En prima dat je je vermaakt heb in Tailand gozer en dat je 'echt lekker local' gegaan ben om je argument kracht bij te zetten.

Ik heb ook een open mind en vind veel eten super lekker. Na 4 weken China had ik het wel gezien, maar ik zat op een industrieterrein voor mijn werk en at mee met de collegas. Kan toch? Jij je feestje en ik mijn feestje.

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 31-10-2013 16:44 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:44:
[...]

Dude. Waarom voel je je aangesproken :)
Ja gek he als je op mij reageert :)
en dat je 'echt lekker local' gegaan ben om je argument kracht bij te zetten.
Ja jij komt toch met de suffe stelling dat ik maar eens 4 weken in Shanghai moest gaan zitten? Onder het mom van "dan piep je wel anders".

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2013 16:46 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01 23:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hey, wat is dat voor culinair geblaat hier? Ga's programmeren ofzo jullie!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:39:
[...]
Nederlandse gerechten zijn dingen als stamppotten enzo, en gerechten met Nederlandse gewassen als andijvie, spinazi en bloemkool. Nee, die moet ik niet, ook niet uit een goed restaurant.
[...]
Heb jij ooit Nederlandse stamppot in een goed restaurant gezien? Ik nog niet.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Tja iedereen associeert Argentinië misschien met lekker en beter eten en dat is in principe ook wel terecht wat betreft de basis maar ik mis de variatie van eten die je in Nederland kunt vinden. Wat dat betreft is het helemaal niet slecht in Nederland als je ook maar een beetje moeite doet. Een stad als Eindhoven heeft meer Oosterse supermarkten dan een stad als Buenos Aires waar 12 miljoen mensen wonen, en dan ook nog een beter aanbod.

Goede restaurants waarbij je oenologisch minder begaafde gast gewoon een "wijnpakket" er bij kan nemen schieten als paddestoelen uit de grond (althans tot een jaar geleden) geheel tegen de crisis in.

Ga je hier in de supermarkt kijken naar wijn is a) de helft vieze bocht en b) alles komt hier vandaan. Dus niet even een lekkere Veltliner op de kop tikken om bij je Thaise groene curry te drinken.

Nee doe mij maar Nederland. Ik heb al een aardig rijtje aan restaurants in mijn hoofd waar ik weer langs ga als ik er over twee maanden weer ben.

iOS developer

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:44:
[...]

Ja gek he als je op mij reageert :)
Klopt, en toen meldde ik dat ik wel moe was na 4 weken Aziatisch en toen vergeleek ik opeens dingen niet goed.
Ja jij komt toch met de suffe stelling dat ik maar eens 4 weken in Shanghai moest gaan zitten? Onder het mom van "dan piep je wel anders".
Nee, als men de zin gebruikt "Moet je eens..." betekent: "Nou, gast, wat ik toch mee gemaakt heb. Ik heb 4 weken in China gezeten en dat vond ik minder en dus gaat mijn persoonlijke voorkeur niet naar Aziatische keuken boven alles". Dat betekent niet "Jij moet 4 weken naar China gaan, anders mag je niet mee meepraten".

[ Voor 47% gewijzigd door armageddon_2k1 op 31-10-2013 16:48 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:45:
[...]

Dat hangt een beetje van je definitie van een goed restaurant af. Een goed eetcafe valt daar imho ook onder.

• armageddon_2k1
[...]

Ik heb wel eens hele goede stamppot in een normaal restaurant gezien :) Die was echt perfect :) Maar ik ben ook wel echt een aardappelliefhebber :9

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:46:
Wat dat betreft is het helemaal niet slecht in Nederland als je ook maar een beetje moeite doet.
Het is natuurlijk niet zo raar dat men in een land waar de eigen keuken gewoon nergens over gaat al snel buiten de deur gaat kijken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2013 16:54 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Krijg honger man.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

[...]

Ik heb ooit een andijviestamppot bij http://www.villabloemenhof.com/ gegeten die echt het toppunt van de avond was. Je kunt wel allerlei exotische liflafjes interessant gedrapeerd op een spanned bord klaar maken maar iedereen weet hoe andijviestamppot smaakt en pas dan komt echt goed naar voren of je een goede kok bent.

iOS developer

• armageddon_2k1
Speaking of which, sinds 2 weken ben ik met Hellofresh aan de gang. Nu 2 weken geprobeerd en wel lekkere gerechtjes gemaakt. Aanrader dus :)
BikkelZ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:55:
[...]

Ik heb ooit een andijviestamppot bij http://www.villabloemenhof.com/ gegeten die echt het toppunt van de avond was. Je kunt wel allerlei exotische liflafjes interessant gedrapeerd op een spanned bord klaar maken maar iedereen weet hoe andijviestamppot smaakt en pas dan komt echt goed naar voren of je een goede kok bent.
Spijker, kop.

[ Voor 62% gewijzigd door armageddon_2k1 op 31-10-2013 16:55 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01 11:37
Is er laatst niet een sterren restaurant overgegaan naar de "oeroude" hollandse pot?

En ik ga vanavond iets luxe doen: kaassaus over mijn bloemkool (met biefstuk) :9 :9~

let the past be the past.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51

RayNbow

Kirika <3

Net hutspot (van gisteren) op. :9~

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Een" 3-sterrenrestaurant? Er zijn er maar 2 dus zo heel moeilijk moet het niet zijn om dat te verifieren ;)

* .oisyn hoopt dat z'n vrouw vanavond haar signature rodewijnrisotto met eendenborst klaarmaakt.

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2013 17:07 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Overleg je nooit met Mrs .oisyn? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als het om boodschappen doen en eten koken gaat meestal niet nee ;). Ik zal moeten eten wat de pot schaft, maar gelukkig is dat immer lekker.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2013 17:37 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:44
De pot is lekker?

• armageddon_2k1
Zo, 17:00 gepaseerd en iedereen (op een paar na) is naar huis hoor ;) Stelletje ambtenaren.
Van 15:00 tot 17:00 50 updates per half uur... en nu valt het dood :+

[ Voor 37% gewijzigd door armageddon_2k1 op 31-10-2013 17:37 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stuk beter dan de inhoud iig :+

Seriously though, mijn vrouw is een hobby-kok :)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2013 17:38 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:37:
[...]

Stuk beter dan de inhoud iig :+

Seriously though, mijn vrouw is een hobby-kok :)
Ik ben hobby-stratenmaker. Ik kan er alleen geen ene ruk van. :+

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
http://net.tutsplus.com/a...t-and-why-they-are-wrong/

:D, en dat posten op reddit. Hoezo rode lap voor een stier houden.. :+

* D-Raven pakt een bak popcorn en gaat de comments lezen.

Heerlijk overigens (en best triest eigenlijk) hoe zoveel ontwikkelaars nog steeds ASP.Net gelijkstellen aan Webforms.

[ Voor 19% gewijzigd door D-Raven op 31-10-2013 18:47 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Geef mij een webframework in welke taal dan ook van rond 2002 wat significant beter was dan WebForms.

iOS developer

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
BikkelZ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:50:
Geef mij een webframework in welke taal dan ook van rond 2002 wat significant beter was dan WebForms.
Wie heeft het hier over 2002 ?..

Man... 2002... volgens mij was ik toen net met Turbo Pascal aan de gang...

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

D-Raven schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:52:
[...]

Wie heeft het hier over 2002 ?..

Man... 2002... volgens mij was ik toen net met Turbo Pascal aan de gang...
WebForms zijn geintroduceerd op 16 januari 2002: Wikipedia: ASP.NET

Volgens mij waren de heren critici op dat moment meestal nog bezig met mysql_real_escape en iedere GET-variabele uit te lezen met $name = "Bobby'; DROP TABLES;'"

[ Voor 18% gewijzigd door BikkelZ op 31-10-2013 19:02 ]

iOS developer

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

heb er eigenlijk gezegd amper een kut van gelezen maar toen ik een example zag:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
function add($a, $b) {
    if (is_int($a) && is_int($b)) {
        return $a + $b;
    }

// throw error
}

en

C#:
1
2
3
int add(int a, int b) {
    return a + b;
}

Als ze hier mee gaan beginnen dan haak ik gelijk af. Alsof je bij elke functies als een mongloid een simpele is_int() gaat gooien. Als we dan gaan vergelijken, neem dan op zijn minst fatsoenlijke voorbeelden en dingen wat mensen echt gebruiken bij fatsoenlijke applicaties.

Je kunt niet zomaar 1 domme functie neergooien en daar een één of andere conclusie op trekken. Met een beetje goed framework hoef je amper nog na te kijken voor goede sql statements en user input. Dit wordt echt zo ontzettend makkelijk gemaakt door libs en andere meuk dat je niet een scratch php bestandje met een .NET functie moet gaan vergelijken.

Biased verhaaltjes schrijven kan ik ook, maar ik kan concreet niets in dat verhaal vinden van 'oh hey ja dat is leuk, ik stap af van PHP'.
Not only is the all-in-one IDE easy to use, but Microsoft created a simplified API to make ASP.NET development easier and less complex.
PHP heeft ook IDE's, en hey, ik kan in notepad zelfs m'n code maken zonder een project te hebben die ik moet compilen...

Echt vrijwel elk argument kun je trashen en kom je uiteindelijk bij je eigen conclusie dat het in feite geen ruk uitmaakt of nu met taal X of Y gaat werken.

Als je gewoon fatsoenlijk code (iets wat mensen vaak vergeten overigens..) dan is vrijwel alles goed voor je. Men verkracht PHP soms omdat je amper 'regels' hebt in de taal, maar als je dit nou eens voor de verandering niet doet en het goed opzet, heb je een net zo krachtig, al dan niet krachtiger platform voor je applicatie als .NET

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:13:
heb er eigenlijk gezegd amper een kut van gelezen maar toen ik een example zag:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
function add($a, $b) {
    if (is_int($a) && is_int($b)) {
        return $a + $b;
    }

// throw error
}

en

C#:
1
2
3
int add(int a, int b) {
    return a + b;
}

Als ze hier mee gaan beginnen dan haak ik gelijk af. Alsof je bij elke functies als een mongloid een simpele is_int() gaat gooien. Als we dan gaan vergelijken, neem dan op zijn minst fatsoenlijke voorbeelden en dingen wat mensen echt gebruiken bij fatsoenlijke applicaties.

Je kunt niet zomaar 1 domme functie neergooien en daar een één of andere conclusie op trekken. Met een beetje goed framework hoef je amper nog na te kijken voor goede sql statements en user input. Dit wordt echt zo ontzettend makkelijk gemaakt door libs en andere meuk dat je niet een scratch php bestandje met een .NET functie moet gaan vergelijken.

Biased verhaaltjes schrijven kan ik ook, maar ik kan concreet niets in dat verhaal vinden van 'oh hey ja dat is leuk, ik stap af van PHP'.

[...]

PHP heeft ook IDE's, en hey, ik kan in notepad zelfs m'n code maken zonder een project te hebben die ik moet compilen...

Echt vrijwel elk argument kun je trashen en kom je uiteindelijk bij je eigen conclusie dat het in feite geen ruk uitmaakt of nu met taal X of Y gaat werken.

Als je gewoon fatsoenlijk code (iets wat mensen vaak vergeten overigens..) dan is vrijwel alles goed voor je. Men verkracht PHP soms omdat je amper 'regels' hebt in de taal, maar als je dit nou eens voor de verandering niet doet en het goed opzet, heb je een net zo krachtig, al dan niet krachtiger platform voor je applicatie als .NET
Daarnaast kan PHP ook gewoon casten, en werkt
function(int $a, int $b){} prima. Of floats voor mijn part. PHP-bashen is nou eenmaal een sport :)

En ja, ik ken genoeg zaken in php die veel beter/netter kunnen, maar we hebben't er mee te doen he ;)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:21:
[...]

Daarnaast kan PHP ook gewoon casten, en werkt
function(int $a, int $b){} prima. Of floats voor mijn part. PHP-bashen is nou eenmaal een sport :)

En ja, ik ken genoeg zaken in php die veel beter/netter kunnen, maar we hebben't er mee te doen he ;)
Even snel wat docs gelezen. Wat ik zie zijn Type Hints die niet werken op int en string omdat dat geen types zijn. Kun je me even de goede kant op wijzen?

iOS developer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:18:
[...]

Ik ben hobby-stratenmaker. Ik kan er alleen geen ene ruk van. :+
Vernang hobby door professional en je ziet dat je opmerking dan nog steeds net zo goed van toepassing is, en hij dus eigenlijk irrelevant is ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:24:
[...]

Even snel wat docs gelezen. Wat ik zie zijn Type Hints die niet werken op int en string omdat dat geen types zijn. Kun je me even de goede kant op wijzen?
Je hebt een interface nodig die de Int defined als Int. Default procedure, maar wel iets complexer.

En je hebt gelijk, Int en String kunnen niet met type-hints.
Wat wel uiteraard werkt is gewoon documenten met
/**
* @var int $name
*/
Maar een interface is meestal netter (en soms overkill :P )

Klant:
Ik wil in de admin de ruwe reactie van onze API zien. Onbewerkt
* Firesphere slaat die hele XML dan maar op in de database als raw en gooit het naar buiten in de admin
klant:
Kun je die vishaak-achtige haakjes enzo weghalen? Zo is de respons onleesbaar!
8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 31-10-2013 21:42 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

80% van mijn irritaties gaat toch wel over het constant moeten checken van alle integers. En ik denk dat Type Hints gewoon heel erg prettig zijn voor IDE bouwers die je veel makkelijker kunnen helpen met het voorspellen van fouten en wat je in een bepaalde functie moet stoppen. Je hebt meestal de flexibiliteit van een typeless variabele niet nodig.

iOS developer

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:38
Jezus Firesphere, wat heb jij voor klanten. Ik zou per direct m'n baan opzeggen en strandjutter of putjeschepper worden.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:34:
Jezus Firesphere, wat heb jij voor klanten. Ik zou per direct m'n baan opzeggen en strandjutter of putjeschepper worden.
rare :D

• PdeBie
lol! Ze wilde toch de RAW data? :P

Heb je dat ook gezegd? Of wat heb je gedaan?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:51:
lol! Ze wilde toch de RAW data? :P

Heb je dat ook gezegd? Of wat heb je gedaan?
Ik heb ze glazig aangekeken. Zo van "ehhhhhh, jij wilde raw toch?" :D

Verwijderd

Uhm. Wow. Octave (een soort van command line variant van matlab) sluit af als je de delete knop gebruikt terwijl er niets meer op je regel staat.

Wat is daar nu weer het nut van..

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

SPee schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:03:
Is er laatst niet een sterren restaurant overgegaan naar de "oeroude" hollandse pot?
Ron Blaauw.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:14
3TB hdd killen/erasen met 7 pass verify, 9 uur remaining :P

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
Nog eventjes geduld dus :p

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:17
Goedenmorgen! Koffie?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

1 movember. :w

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PdeBie
Wie doet er mee met movember :)
Tellen ringbaardjes ook? Op de website van movember staat van niet.

Ow en, dit is misschien wat voor de klanten van Firesphere :+
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/improved_keyboard.png

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 01-11-2013 09:24 ]

• DXaroth
Ik gok dat FireSphere wel met koffie aan komt zetten (ik neem lekker thee), met vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/73AlqYz.jpg

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 01:27:
Uhm. Wow. Octave (een soort van command line variant van matlab) sluit af als je de delete knop gebruikt terwijl er niets meer op je regel staat.

Wat is daar nu weer het nut van..
Is een bug in MingW builds, op Linux geen last van, zie ook: http://savannah.gnu.org/bugs/?37655

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Koffie dan maar. We moeten ergens beginnen vandaag.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Een of andere dure thee gekocht bij gezondheidwinkeltje.

Observatie A: Het ruikt erg sterk naar kers.
Observatie B: Het smaakt erg sterk naar kers.

Bijzonder. Ik lust alleen geen kersen, dus de thee vind ik dan ook niet zo lekker.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• PdeBie
haha, zo'n soortgelijke situatie had m'n vriendin laatst in een duur restaurant.
Ze bestelde een thee. Koos een heel chique doosje uit de nog chiquere kist.

observatie a: het rook naar 'gewone' thee.
observatie b: zo smaakte het ook.
En dat voor maar 3,50 per kopje :+

----------------

on-devschuur-topic:
Vandaag een functionaliteit inbouwen in ons orderformulier wat de klanten al lang en breed is beloofd en ze dus om staan te springen! Een checkbox. Namelijk of de bestelling afgehaald wordt of bezorgd moet worden.

Verdere gevolgen van de checkbox aanvinken zijn er nog niet. Dus bezorggegevens etc. moeten nog steeds ingevuld worden en alle validaties gaan dus ook vrolijk af. Want er zijn namelijk nog wat onderliggende systemen die hier niet op voorbereid zijn. Sales dacht dat het alleen een kwestie was van 'even vinkje toevoegen'.

Voeg toch maar gewoon toe. We hebben het beloofd! Gaat er alleen maar om dat je hem aan en uit kan vinken.
- Maar dat heeft verder toch totaal geen zin? Was mijn reactie. Dan kunnen ze voorlopig beter in het veld 'opmerkingen' zetten: 'wordt afgehaald'. En tegen de tijd dat alles systemen aangepast zijn dat er ook een bestelling zonder bezorgadres kan bestaan, dan voegen we het vinkje toe.

Nee, voeg nou maar toe. Dan vullen ze maar tijdelijk hun eigen adres in als bezorgadres.

Tripple facepalm worthy!
:F :F :F

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:23:
Een of andere dure thee gekocht bij gezondheidwinkeltje.

Observatie A: Het ruikt erg sterk naar kers.
Observatie B: Het smaakt erg sterk naar kers.

Bijzonder. Ik lust alleen geen kersen, dus de thee vind ik dan ook niet zo lekker.
Rook het in de winkel al niet heel erg naar kers dan? :p

Hier maar gewoon een bakje koffie! :+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

pdebie schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:17:
Wie doet er mee met movember :)
Tellen ringbaardjes ook? Op de website van movember staat van niet.
Wij doen met het hele bedrijf mee. (8>

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PdeBie
OkkE schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:25:
[...]

Wij doen met het hele bedrijf mee. (8>
Ik vrees niet dat ik de heren hier zo gek krijg om mee te doen. Die lachen je eerder recht in je gezicht uit.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorry, ik druk mijn snor.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2013 11:32 ]

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:55

ZaZ

Tweakers abonnee

Dan had ik in maart al moeten beginnen. Mijn baardgroei is niet zo heftig

Lekker op de bank

• PdeBie
je moet ook geen baard laten groeien, maar een snor :+

Maar elke snor telt. Of hij nou heel vol is of niet.

• Ealanrian
Ik heb geen sponsor dus ik doe niet mee. Ik denk dat als ik me een maand niet zou scheren men mij niet meer herkent..

• Caelorum
DXaroth schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:24:
Hoewel ik de griek op zich best lekker vind, heb ik toch liever de libanees .. mja, dan zit je dus wel 2 uur+ te eten, en daar heeft men niet altijd tijd voor
Bij een goed Grieks restaurant kijken ze ook raar op als je voor de anderhalf uur weg probeert te lopen. Oh, en het helpt ook enorm als de kok zich staat te vervelen en je hem laat aanschuiven (voor drinken) :P

*edit*
Vandaag eindelijk eens die software van Intel installeren. Koste me maar 9 uur om te downloaden van hun servers :X

*edit 2*
Bij nader inzien.. Start ik de installer op moet die alsnog dingen downloaden..... ....

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 01-11-2013 11:58 ]

• PdeBie
Caelorum schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:56:
[...]

Bij een goed Grieks restaurant kijken ze ook raar op als je voor de anderhalf uur weg probeert te lopen. Oh, en het helpt ook enorm als de kok zich staat te vervelen en je hem laat aanschuiven (voor drinken) :P
Inderdaad!
Wij zitten regelmatig heel lang te tafelen bij de griek. Sterker nog. We hebben daar een eigen tafel (of daar lijkt het op, want als wij reserveren krijgen we altijd dezelfde :P ). En soms krijgen we nog een fles ouzo mee naar huis ook. :9~

• Caelorum
Jup, dat is 1 ding waar Griekse restaurants over het algemeen heel goed in zijn. Klantenbinding.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, het gaat gewoon nog steeds over eten :p Nou ik heb net m'n bammetjes op hoor! :o

Schiet allemaal niet echt op vandaag, allemaal kleine dingetjes; vragen, aanpassingen, support shizzle, bugs en errors in plugins die niet overweg kunnen met bepaalde hosting etc :/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarschijnlijk gaan we zo weer genieten van een traditioneel Nederlands gerecht: de kapsalon :+

• Caelorum
popcorn hier :P Of misschien soep... hmmm... of havermout... moeilijke keuze.

• Ealanrian
popcorn als lunch? daar heb je toch niet genoeg aan om de dag door te komen?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

DXaroth schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:24:
Ben er wel eens om half vier 's nachts naar buiten gelopen :9

iOS developer

• Caelorum
Ealanrian schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:52:
popcorn als lunch? daar heb je toch niet genoeg aan om de dag door te komen?
Het is ontbijt ^^ Moet er wel even bij vermelden dat het nog leftovers waren van gisteravond, dus..

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 01-11-2013 13:00 ]

• PdeBie
popcorn als ontbijt? :r

-----

anyway, de eerder genoemde checkbox is ingebouwd. Lekkere zinloze tijdsbesteding. Gelukkig is het vrijdag.

Klapt er ineens een netwerk verbinding uit bij onze productie database server. Telefoon van stil naar roodgloeiend sneller dan een Bugatti Veyron van 0 naar 100.

Systeembeheerders zijn er direct opgedoken, maar konden geen oorzaak vinden. Server ge-reboot en alles draait weer als een zonnetje.

Creepy zo vlak voor het weekend. :|

Verwijderd

Woohoo nationale feestdag *O*
Ok, geen nationale feestdag maar Allerheiligen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 13:26 ]

• DXaroth
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:25:
het is zo lullig dat die stomme heiligen mijn verjaardag hadden moeten kiezen.. bedoel.. serieus, deze dag is al goed genoeg zonder al die heiligen...

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:25:
Inderdaad *O* . Lekker lang uitslapen! Hehe

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-01 16:52

Brantje

De post is daar >>

Ik kreeg van van een klant een scriptje die een stagair gemaakt heeft.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/55yr8.png

Help? Waar heeft die stagair zijn phplessen gehad? Bij de overheid?

[ Voor 23% gewijzigd door Brantje op 01-11-2013 13:48 ]

Verwijderd

Brantje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:47:
Ik kreeg van van een klant een scriptje die een stagair gemaakt heeft.
[afbeelding]

Help? Waar heeft die stagair zijn phplessen gehad? Bij de overheid?
Afbeeldingslocatie: http://memecrunch.com/meme/PORN/you-re-going-to-have-a-bad-time/image.png

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

1x raden wie het idd mag nalopen en eventueel fixen.
Me handen jeuken om crtl-a + del te doen en zelf from scratch beginnen.

wat is er logisch aan een alter tabel order by DESC 8)7
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/55yEi.png

Verwijderd

Ik denk dat je sowieso best opnieuw begint. Mysql_query gebruiken is een slecht idee.

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:54:
Ik denk dat je sowieso best opnieuw begint. Mysql_query gebruiken is een slecht idee.
Dat weet ik, en de devvers hier ook, maar die stagair niet.
We gaan zo even lootjes trekken wie het leuke werkje mag gaan doen =)

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik denk dat je sowieso best opnieuw begint. de stagair opnieuw laat beginnen. Mysql_query gebruiken is een slecht idee.
TFIFY :Y)

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
mysql_query doet het prima toch?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53

Pizzalucht

Snotneus.

Brantje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:56:
[...]

Dat weet ik, en de devvers hier ook, maar die stagair niet.
We gaan zo even lootjes trekken wie het leuke werkje mag gaan doen =)
Ziet er niet erg groot/ingewikkeld uit, heb je toch zo herschreven naar PDO :P

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Pizzalucht schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:57:
[...]

Ziet er niet erg groot/ingewikkeld uit, heb je toch zo herschreven naar PDO :P
Denk eerder dat het de stagair gaat worden die PDO mag gaan leren :*).

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53

Pizzalucht

Snotneus.

Brantje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:00:
[...]

Denk eerder dat het de stagair gaat worden die PDO mag gaan leren :*).
Sowieso een beter idee natuurlijk, anders blijft hij andere mensen opzadelen met die code :'(

Verwijderd

Wat is dit nu weer voor onzin? :(
Afbeeldingslocatie: https://goput.it/0n83.png

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:36

Haan

dotnetter

Ik denk dat je sowieso best opnieuw begint. de stagair opnieuw laat beginnen. Mysql_query PHP gebruiken is een slecht idee.
je was nog wat vergeten >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

.oisyn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:33:
Waarschijnlijk gaan we zo weer genieten van een traditioneel Nederlands gerecht: de kapsalon :+
Geweldig. Een goede kapsalon is wel genieten :P. Dan de vrijdagmiddagborrel er gelijk achteraan?

• kaesve
  • Laatst online: 16-05-2025
Typescript is leuk, totdat je tegen vage bugs in de compiler aan loopt.. :(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Serieus, wie ben jij en wie heeft je binnengelaten?

Mensen is Bammurt al door de koffieballotage heen gekomen? :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Korben

Korben

() => {};

BtM909 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:36:
[...]

Serieus, wie ben jij en wie heeft je binnengelaten?

Mensen is Bammurt al door de koffieballotage heen gekomen? :(
Er is nog geen ballotage geweest, dus nee.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet werkende plaatjes zijn idd onzin.
.edit: maar gelukkig werkt ie wel O-)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2013 14:44 ]

• Ealanrian
Dan blijft de vraag wie is in de kerk geboren?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere slingert het koffiezetapparaat aan.

Dan moeten we maar gaan stemmen he?

Ongelofelijke vrijdag-productiviteit vandaag. Niet heel handig, want ik heb een deadline te halen :/

Pagina: 1 ... 73 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.