Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanochtend 09:52 ligt er weer een deel plat in het Easynet datacenter!
Net als 1 maand geleden (1 oktober om 10:00 uur).

Hoe wordt dit nu opgelost en wat zullen nu de oorzaken zijn? (Oorzaak DDOS)
Heeft Easynet van 1 oktober iets geleerd? (of toch alleen bij FXW)

Feit is dat het vertrouwen in Easynet Datacenter nu wel heel erg hard omlaag gaat (of wordt het toch alleen FXW).

Zijn er meer mensen met netwerkproblemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja kak, is het weer zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Easynet of alleen FXW? Dat is de enige waar ik momenteel storingen zie? (en we last van hebben)

@hieronder, dat is alleen FXW... lijkt me een storing alleen daar? (beetje onhandig, maand na er bijna een dag uitgelegen te hebben, lastig te verkopen aan klanten)

[ Voor 46% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 04-11-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FXW:

Problemen met netwerkverbinding

Wij ondervinden momenteel een netwerkstoring op de volgende ipreeksen:

46.17.x.x
85.17.41.x
109.70.x.x
128.140.216.x
128.140.217.x
128.140.218.x
128.140.219.x
185.27.140.x
62.84.240.x
62.84.241.x

Hierdoor kan het zijn dat uw server niet of traag bereikbaar is.
Wij werken momenteel aan dit probleem om de netwerkstoring zsm te verhelpen.
Het is momenteel druk op onze telefooncentrale waardoor de wachtrij lang is.
Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

ja jemig.... is het weer zo ver? Alles ligt er hier weer uit. Ik geef ze een klein uurtje en anders ben ik weg bij FXW, na 7 jaar klant te zijn geweest

[ Voor 12% gewijzigd door tijmeng op 04-11-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmeng schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:45:
ja jemig.... is het weer zo ver? Alles ligt er hier weer uit. Ik geef ze een klein uurtje en anders ben ik weg bij FXW
Timing is niet hun sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu een uur aan de gang.!

FXW vertelde mij dat het geen storing is wat binnen hun bereik ligt. Ik werd weer gewezen op hun overmacht en dat ze op dit moment contact hebben met Easynet datacenter.

@tijmeng: ik ben al ruim 8 jaar klant bij FXW, en als dit mij ook te lang duurt ben ik ook zeker weg.

Mijn telefoon staat in ieder geval alweer roodgloeiend met klanten die de weborders niet kunnen verwerken, klanten die geen mails kunnen openen etc. W-A-A-R-D-E-L-O-O-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens vind ik het persoonlijk wel erg toevallig dat het weer begin van de maand is, een ochtend en ook nog nagenoeg hetzelfde tijdstip....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

@jkzero

idem hiero... tuurlijk je krijgt waarvoor je betaalt, 7 jaar ging dat goed.. Maar kan nu moeilijk aan mensen uitleggen waarom ze weer voor een lange tijd niet bij hun mail, sites en bovenal cloud kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees: DDOS aanvallen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Of ze hebben hun rekening gewoon niet betaald bij Easynet en Easynet heeft ze van het netwerk gegooid op de eerste maandag van de maand.
/doemdenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE 10:50uur

De core-routers worden momenteel aangevallen door een DDOS waardoor het netwerk traag is.
Op dit moment voeren we reboots en NULL routes uit van onze core-routers om het probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

En wij zitten ook weer in de IP-range :/

Gelukkig draait 'slechts' onze mail bij fxw en niet onze andere diensten, maar ik vind dit toch ook wel erg teleurstellend..

edit:
Ah een DDOS, tja dat maakt het wel iets meer overmacht..

[ Voor 16% gewijzigd door Standeman op 04-11-2013 11:05 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@whatson: dat is goed gevonden.

Ik word zelf altijd wel goed geholpen en te woord gestaan bij FXW, maar met storingen van zulke omvang is het voor hun lastig om klanten tevreden te houden.

Als ik FXW aanstuurde was ik niet meer bij die "grote betrouwbare" serverpark van Easynet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Wat me trouwens nog eigenlijk het meeste stoort is dat er geen enkel excuus vanaf FXW komt.. Vorige storing, bijna 24 uur offline en het enige wat ze doen is karig hun helpdesk storing pagina bijhouden. Pomptiedom storing verholpen, business as usual.

Je kunt toch op zn minst iets van een excuus mailtje sturen naar al je klanten waarin je uitlegt hoe en wat. Het zelfde geldt voor een stukje webcare.. Anno 2013 kun je als bedrijf niet zonder. Laat ze eens hun twitter account gebruiken ipv al maanden stil te zijn.

Het zijn een paar kleine en in mijn ogen noodzakelijke puntjes om je klanten tevreden te houden, ook bij zo'n storing.

En boeiend dat het aan Easynet ligt... Zij nemen daar af, dus FXW is verantwoordelijk, ik heb als klant van FXW werkelijk waar niets met de partij Easynet te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:08:
Als ik FXW aanstuurde was ik niet meer bij die "grote betrouwbare" serverpark van Easynet gaan zitten.
Tja, zal vast met de kosten te maken hebben gok ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan een moderator de titel van dit topic wijzigen?

Easynet Datacenter deels plat door DDOS aanval

-----------------------------------------

En wat FXW betreft. Ze zijn inderdaad niet heel gul met het geven van excuus naderhand.
Wellicht zouden ze de getroffen ranges een schappelijke korting kunnen geven op de server factuur en vervolgens deze kosten weer claimen bij Easynet. = klantvriendelijkheid, klantenbinding

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:16:
Easynet Datacenter FXW deels plat door DDOS aanval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Over de HTTPS werkt FXW wel.

[ Voor 21% gewijzigd door tijmeng op 04-11-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne niet, wat is belangrijker???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49
Het is te hopen dat dit iets sneller gaat, niet echt goede reclame zo..

Kan je hier eigenlijk geld voor terugvragen voor een Premium VPS, of is het dan 'overmacht'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:27:
Het is te hopen dat dit iets sneller gaat, niet echt goede reclame zo..

Kan je hier eigenlijk geld voor terugvragen voor een Premium VPS, of is het dan 'overmacht'?
Ze zullen het wel weer overmacht noemen. Zoals altijd.
Tenzij ze zelf met een hammer door het DC lopen is het overmacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@barryvdh: ze beroepen zich op overmacht.

Ik heb vorige maand mijn SLA opgevraagd, die zouden ze sturen om te kijken in hoeverre een klant een claim kan indienen. Overigens nooit een SLA ontvangen.

Mijn klanten weten niets van FXW, daarin krijg ik dus als bedrijf slechte reclame.
Uiteraard leg ik ze wel uit dat het op dit moment gaat om een DDOS aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Het is pas overmacht als een dikke 747 bovenop het Easynet DC crasht. De rest is gewoon normale bedrijfsvoering.

Als de KLM niet vliegt door een defect aan een vliegtuig is het toch ook geen overmacht omdat het probleem bij Boeing ligt??? FXW doet feitelijk niets anders... Een hardware (vliegtuig of server) omzetten in een dienst (vliegen of hosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu te bellen met FXW. Sta al 12 minuten in de wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 20:49
tijmeng schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:33:
Het is pas overmacht als een dikke 747 bovenop het Easynet DC crasht. De rest is gewoon normale bedrijfsvoering.

Als de KLM niet vliegt door een defect aan een vliegtuig is het toch ook geen overmacht omdat het probleem bij Boeing ligt??? FXW doet feitelijk niets anders... Een hardware (vliegtuig of server) omzetten in een dienst (vliegen of hosten)
Gezien de ligging van Easynet (recht onder de start/landingsbaan bij Schiphol) nog niet eens compleet uitgesloten ;). Wel een slordige zaak natuurlijk, onze eigen spullen in 2A (waar vorige maand wel alles uitlag) draaien nu probleemloos door, lijkt dus enkel FXW te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:34:
Ik probeer nu te bellen met FXW. Sta al 12 minuten in de wacht...
Wat hoop je te bereiken dan? Die kunnen je toch niks vertellen, behalve wat op de storingspagina staat.
Ik mag hopen dat als ze meer informatie hebben (of een schatting voor wanneer het opgelost is) ze dit direct bijwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 05-09 00:13
tijmeng schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:33:

Als het een DDOS is dan is het gewoon overmacht.
Een DDOS is ontzettend slecht te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

62.84.240.x komt langzaam weer online...... kan website weer bereiken (erg langzaam weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinxxx
  • Laatst online: 04-11-2013
Bij mijn VPS staat onder SLA:

Met een Premium server van Fxw.nl bent u verzekerd van het beste serviceniveau en een volledig geïnstalleerd up-to-date systeem. U kunt direct beginnen met het hosten van uw websites en e-mail.

Fxw.nl biedt een compleet en volledig gratis Service Level agreement op Premium diensten. Elders betaalt u al snel € 100,- of meer per maand, bij Fxw.nl is de beste Premium service vanzelfsprekend!

Een Premium dienst levert aanzienlijke voordelen!

Gratis support op alle door Fxw.nl geïnstalleerde standaard software
Gratis updates en upgrades op de door Fxw.nl geïnstalleerde standaard software
Gratis herinstallatie van alle servers
Ruime openingstijden Technische Helpdesk tot 23:00 uur voor vragen en advies
Bij ernstige hardware verstoringen vervangende server binnen 3 uur
Helpdesk support tickets binnen 1 uur beantwoord
24/7 beschikbaar voor storingen en kritische incidentmeldingen
Reactietijd van 15 minuten bij kritische incidentmeldingen
24/7 monitoring
Netwerk uptime garantie van 99,9%

en nog meer blabla.

Aan het einde staat dan het volgende:

Gebeurtenissen welke niet in aanmerking komen voor creditering bij het niet behalen van de gestelde netwerk-uptime garantie zijn:

Vooraf aangekondigd onderhoud aan netwerkbestanddelen om de beschikbaarheid te kunnen blijven waarborgen

Spoedonderhoud in het netwerk welke ten goede komt aan de werking / beveiliging van de servers en netwerkbestanddelen

Hardwarematige storingen
Storingen door terroristische aanvallen
Waterschade / Brandschade
Storingen door de gebruiker zelf veroorzaakt
Aanvallen door Hackers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Sfinxxx schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:37:

Hardwarematige storingen
Storingen door terroristische aanvallen
Waterschade / Brandschade
Storingen door de gebruiker zelf veroorzaakt
Aanvallen door Hackers
[/i]
kortom zowat alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Een DDOS is GEEN terroristische en/of hackaanval... Dus daar zou nog een gat zitten in de voorwaarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinxxx
Precies.

Al zou het ze sieren eens wat terug te doen na alle ellende van de afgelopen periode. Ik krijg het anders niet meer uitgelegd aan mijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga sterk overwegen om alles gewoon te verhuizen naar een andere partij. Zal aardig wat werk gaan kosten, maar een compensatie van FXW is daarom nog wel op z'n plaats.

Ik heb m'n SLA dus nog niet gekregen, maar als een DDOS geen terroristische en/of hackaanval is kan elk getroffen bedrijf hier dus wel wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinxxx
Probleem is, waar moet je heen? Zijn er betere in dezelfde prijscategorie? Daar baseer ik mijn prijzen op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Zo zie je maar weer: goedkoop is duurkoop
Of in het engels: If you pay peanuts you'll get monkeys.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Sfinxxx schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:49:
Probleem is, waar moet je heen? Zijn er betere in dezelfde prijscategorie? Daar baseer ik mijn prijzen op natuurlijk.
TransIP?

En ik neem aan dat ze een DDOS onder een hack-aanval tellen (groep die specifiek een aanval doet om een netwerk plat te leggen, lijken me hackers, maar dat is maar net hoe je het interepreteert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:46:
Ik ga sterk overwegen om alles gewoon te verhuizen naar een andere partij. Zal aardig wat werk gaan kosten, maar een compensatie van FXW is daarom nog wel op z'n plaats.

Ik heb m'n SLA dus nog niet gekregen, maar als een DDOS geen terroristische en/of hackaanval is kan elk getroffen bedrijf hier dus wel wat mee!
Een DDOS is geen hackpoging, het is gewoon het overvloedig sturen van (HTTP) requests richting servers. Er wordt veelal geen inbraak poging gedaan.
Anderzijds is er ook niet veel tegen te doen. We kennen allemaal nog wel de machtige banken die een tijdje lang doelwit zijn geweest en zelfs met hun hardware en vele snelle verbindingen op de knieën gingen.

Dus in hoeverre een rechter dit geen overmacht noemt weet ik niet. Er lijkt in ieder geval zoals gezegd een gat in de voorwaarden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
99,9% betekent dat zolang de storing maar minder dan 8 uur en een beetje duurt, ze binnen de specs blijven.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik hoop is dat FXW na vandaag dan eindelijk eens iets terug doet aan haar klanten.
Een klanttevredenheid is voor een bedrijf erg waardevol toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

rdfeij schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:58:
[...]
Anderzijds is er ook niet veel tegen te doen. We kennen allemaal nog wel de machtige banken die een tijdje lang doelwit zijn geweest en zelfs met hun hardware en vele snelle verbindingen op de knieën gingen.

Dus in hoeverre een rechter dit geen overmacht noemt weet ik niet. Er lijkt in ieder geval zoals gezegd een gat in de voorwaarden te zijn.
DDOS is problematisch. Je kan het niet firewallen want het verkeer staat al op de lijn. Als je als ISP een uplink van bijv. 10G hebt en iemand weet meer dan dat te genereren richting jouw netwerk dan heb je een probleem. Je moet dan afwachten tot de aanval stopt of dat er iemand dichter bij de bron de kraan dichtdraait.

Aan de andere kant is het ook een mooi excuus voor een grote storing, je klanten zijn niet per se in staat zelf te kunnen zien wat de storing veroorzaakt.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

StevenK schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:59:
99,9% betekent dat zolang de storing maar minder dan 8 uur en een beetje duurt, ze binnen de specs blijven.
99,7 zitten ze op voor 2013

http://www.webhostingtalk...2F1%2F44286#axzz2jfoNJ5HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Topictitle aangepast, betreft FXW en niet het DC waar hun toevallig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het aanpassen van de titel DJSmiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een DDOS aanval niet direct door FXW te zien dan in hun eigen netwerk?

Toen ik FXW belde werd mij verteld dat de huidige storing niet binnen hun bereik ligt en verklaarden dat Easynet DC de reden is van de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Grappig dat mensen denken dat je geld terug kunt krijgen bij een DDoS aanval. Zou wel lekker zijn, huur je een dikke server park en DDoS je gewoon aan het eind van de maand jezelf en heb je elke keer gratis hosting! Een DDoS aanval is niets tegen te doen zolang het inkomende verkeer groter is dan het netwerk aan kan. Stel nou dat je in de file staat kan jouw baas dan schade op jou verhalen omdat jij had moeten werken en hij daarom omzet is misgelopen? Inderdaad dat kan dus niet :) Hup allemaal weer aan het werk en niet zo huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinxxx
Een baas kan jou wel verplichten de verloren tijd die jij hebt opgelopen door in de file te staan in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Ik heb niks met die DDoS te maken, prima dat er een keer een storing is... maar dit is de tweede grote storing in een korte tijd. Ik heb van de vorige storing nog niet eens een excuus mailtje ontvangen...

Toch maar is om compensatie vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
hipy schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:30:
Ik heb niks met die DDoS te maken, prima dat er een keer een storing is... maar dit is de tweede grote storing in een korte tijd. Ik heb van de vorige storing nog niet eens een excuus mailtje ontvangen...

Toch maar is om compensatie vragen..
Mja, de vorige grote storing stond er wel dat we iets zouden ontvangen, maar ook geen update over geweest (hoe/wat precies, wat er gedaan is om volgende keer te voorkomen, alternatieven etc)
UPDATE: 20:45
De stroomstoring is opgelost, de meeste servers zijn weer bereikbaar.
Binnenkort ontvangt u een uitgebreid verslag van deze storing via deze pagina.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@dylanvana: het lijkt erop dat je geen problemen hebt met de DDOS aanval meng je er dan ook niet in.

Zoals andere hostproviders kun je je tot op zekere hoogte preventief beschermen tegen dergelijke aanvallen.
In de file staan is een goede schets om een DDOS aanval uit te leggen, neemt niet weg dat je als online bedrijf schade leidt (niet door werknemers, maar door een leverancier).

Je kunt de consequenties van een DDOS aanval dus niet gaan vergelijken met in de file staan dylanvana..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
De core-routers worden momenteel aangevallen door een DDOS waardoor het netwerk traag is.
Op dit moment voeren we reboots en NULL routes uit van onze core-routers om het probleem te verhelpen.
Wat ik mij dan afvraag, kunnen ze nou geen tijd geven hoe lang ze hier nog mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telefonisch volledig onbereikbaar...!!

Ik ga m'n verloren tijd nu maar eens gebruiken om een andere hostprovider te zoeken die beter opgewassen is tegen zulke DDOS aanvallen. Zoals ik al zei is preventief beschermen van je server toch niet onmogelijk?

Omdat ik er niet zo in thuis ben kan het niet een mogelijkheid zijn dat er een mirrorserver of iets draait?
Of dat er sowieso een pagina op de website komt waarop staat dat er op dit moment een storing gaande is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 18:36
Denk dat het juist verstandig is om geen tijdschema te verkondigen.
Anders nog eens een reeks boze telefoontjes.

Feit dat ze al zolang ermee bezig zijn.. Zou je kunnen denken dat dit geen simpele aanval is
Maar een goed gecoordineerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Ok ik ben er klaar mee! bye bye FXW na 7 jaar.

-af en toe downtime -> prima
-geen compensatie -> ook prima
-geen excuses achteraf dmv mailtje ofzo -> beetje jammer
-gebrekkige info op helpdesk pagina -> beetje jammer
-slechte communicatie via FB of twitter webcare -> ook jammer

-maar: discussies verwijderen van je FB pagina aangaande de storing van vandaag -> dat is gewoon laf.. Niets communiceren, daaraan toe, maar dan lafjes meldingen van storingen + klachten verwijderen alsof er niets aan de hand is. Dat kan gewoon niet. Lekker schone schijn ophouden daar bij FXW.

Na 7 jaar zijn ze een klant met 2 vpsen kwijt.

zie nu ook dat ze meldingen van de 1 oktober storing eraf hebben gehaald

rectificatie.. zie ze nu weer staan, en via een ander FB ook weer

[ Voor 10% gewijzigd door tijmeng op 04-11-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@tijmeng: ik sluit me helemaal bij jou aan! Dit is werkelijk zeer laf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:11
Enigsinds vermakelijk om de berichten te lezen hier.
Flexwebhosting zit toch in een andere prijscategorie dan een TRUE o.i.d.
Als je dan nu gaat klagen dat je klanten inkomsten mislopen, tsjah, dan heb je zelf ook voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Mijn inziens moet je dan zelf ook voor redundancy zorgen bij een andere provider en DC.

Verder lijkt me bellen ook zinloos, laat ze liever zsm de boel proberen te fixen en zich bezig houden met het probleem. Het zou inderdaad wel netjes zijn als ze achteraf met een e-mail of bericht komen ter verduidelijking, maar dat moeten we dan eerst maar afwachten.

Overigens ben ik zelf ook klant, maar niet getroffen. De communicatie vanuit Flexwebhosting is soms inderdaad wat benedenmaats, maar qua uptime heb ik niets te klagen. Wel neem ik een VPS af, zodat ik geen last heb van ander gespuis op de servers. (edit: @Barryvdh, klopt. Ik bedoel ook minder last. Het moet al een stuk raarder lopen wil mijn 'server' plat gaan vanwege de buurman z'n gerotzooi.)

@jkzero: Je roept alsof Flexwebhosting niets (preventief) doet (ik heb geen idee of dat waar is, ik hoop van niet :)), maar dat lijkt me ook redelijk uit de lucht gegrepen? Zelfs een Tweakers gaat down als "het moet". Het blijkt niet zo makkelijk dit fenomeen helemeaal te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Miyamoto op 04-11-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Miyamoto schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:48:
Overigens ben ik zelf ook klant, maar niet getroffen. De communicatie vanuit Flexwebhosting is soms inderdaad wat benedenmaats, maar qua uptime heb ik niets te klagen. Wel neem ik een VPS af, zodat ik geen last heb van ander gespuis op de servers.
Met een VPS zit je nog steeds met meer mensen op een server he, alleen krijgt iedereen een deel van de resources toegewezen.
Als je alleen wil op de server, moet je een dedicated nemen.
Bij mij is mijn dedicated overigens wel online (vorige keer ook met de grote storing), alleen al mijn VPS'en niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

@rooot..... je hoort mij niet klagen over downtime etc.. dat risico heb je eenmaal bij de prijs die je betaald.

Maar je hoort me wel klagen over de communicatie....

[ Voor 32% gewijzigd door tijmeng op 04-11-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
UPDATE 12:30

Er is helaas nog steeds een probleem met de verbinding tussen ons netwerk en dat van het datacenter.
De verbinding lijdt nog steeds onder de ddos. We werken er hard aan om het probleem op te lossen.

UPDATE 13:15

Vanwege deze storing is onze technische dienst slecht/niet telefonisch bereikbaar.
Heeft u technische vragen kunt u een ticket sturen, deze worden zo spoedig mogelijk snel beantwoordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Barryvdh op 04-11-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rooot: ik lees op fora dat er hostingproviders zijn die "beter beschermd" zijn tegen DDOS aanvallen. Dat ze deze aanvullen betere kunnen afvangen etc. In die zin bedoel ik preventief meer inzetten om de kwaliteit en de 99,9% uptime te kunnen waarborgen.

Net zoals tijmeng vind ik vooral de communicatie zeer onder de maat.

Een andere punt wat bij FXW vaak de mist in loopt is de administratief. Zo krijg ik vaak dubbele facturen etc. Heb zelfs een keer dubbele facturen gekregen die ook naar een klant van mij werden gestuurd. Niets vermoeden zijn er toen facturen dubbel betaald waarbij we geen terugkoppeling kregen van FXW. Hier kwamen we op ten duur zelf achter. Dat heeft ook weer met de communicatie te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.trustpilot.nl/review/www.flexwebhosting.nl

Ik heb mijn 2-sterren beoordeling gegeven ipv een 1-ster omdat ik voorgaande jaren wel tevreden was.

Waarom ik dit doe? Omdat ik graag zie dat Flexwebhosting/FXW haar dienstverlening c.q. communicatie gaat verbeteren. Dit mag je hopelijk verwachten van leveranciers.

Er zijn webshops afhankelijk van de hosting en die krijgen nu ook geen contact en worden onder de maat op de hoogte gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Mijn VPS haperd zo nu en dan weer online... extreem traag dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Bijn ons lijkt er weer wat mail binnen te stromen. Dus misschien gaat het de goede kant op (we zitten in de 109.*.*.* range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Standeman schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:30:
Bijn ons lijkt er weer wat mail binnen te stromen. Dus misschien gaat het de goede kant op (we zitten in de 109.*.*.* range).
Ook bij mij komt de e-mail weer binnen 62.84.*.* range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

128.140.*.* range hier nog down (zowel dedicated servers als meerdere VPS). Dus ook niet "een beetje" up. 10 minuten voor de officiele downtime haperde de server bij ons wel eventjes maar daarna was alles weer snel en dacht ik dat het om een snelle hickup ging.

[ Voor 55% gewijzigd door Kecin op 04-11-2013 13:42 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
109.*.*.* bij mij nog steeds onbereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Weet iemand of de 'Fail-over' optie die FXW aanbied deze storing had kunnen opvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fail-over werkt dan zeer waarschijnlijk ook niet. Heb hier bij de vorige storing naar gevraagd. Fail-over staat in hetzelfde DC.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 13:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 21:48
Heb zelf een dedicated server bij FXW in de 109.70.*.* range. Ik kreeg eerder nog af en toe replies van een ping, maar nu is het 100% packetloss, al 30+ minuten. Hoop dat mijn IPs niet ge-NULL-route zijn ofzo :s

[ Voor 8% gewijzigd door Aphax op 04-11-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Dat is dan echt een gemiste kans voor ze, de Fail-over die ze aanbieden had ik op z'n minst op een ander netwerk, en een ander DC, zal waarschijnlijk wel hebben te maken met hoge traffic tussen de server en de Fail-over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had verwacht dat ze hun fail-over wel in een ander DC (of locatie) zouden hebben. Heb daarom ook maar geen fail-over afgenomen, want dat heeft dan weinig zin. Er blijkt geen netwerk of fysieke scheiding te zijn en dat lijkt me nu juist de bedoeling van een fail-over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Failover heb ik destijds ook naar gevraagd. Blijkbaar staan die inderdaad in hetzelfde DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo ironisch om te lezen op de vps pagina van de FXW website:

24/7 bereikbaar
Wij zijn altijd voor u bereikbaar

99,9% uptime
Wij staan achter onze producten en garanderen een uptime van 99,9%

Topkwaliteit
Bij ons is uw server stabiel en razendsnel.

------------------------------------------------------------
Bereikbaarheid en communicatie laat nu juist te wensen over. Alleen altijd bereikbaar wanneer er niets aan de hand is.

Uptime van 99,9% is ook niet meer haalbaar sinds 1 oktober 2013.

Topkwaliteit.... hmmm fail-over in zelfde DC getuigd niet echt van die topkwaliteit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Ook ik ben de ellende met FXW zat. Weet er iemand een andere VPS hoster die wel de zaken op orde heeft? De reeds genoemde TransIP blijkt ook niet altijd even servicegericht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist contact gehad met HostNet. Ze bellen mij morgen terug.
Helaas viel mijn telefoon uit (batterij....).

Ik heb verder geen ervaring met HostNet. Ze zijn wel een stuk duurder, maar deze dag en de grote storing van 1 oktober zijn voor mij wel reden om mssn maar eens iets meer uit te geven voor meer betrouwbaarheid en kwaliteit.

https://www.hostnet.nl/virtual-private-servers/managed-vps

Misschien als er massaal mensen overstappen naar HostNet, dat we een groepkorting kunnen afdwingen op het contract...?

Ervaringen met HostNet hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Ben nu zelf aan het kijken naar Yourhosting of Transip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Ik ben tot op heden tevreden met DirectVPS leveren puike vpssen waarbij je veel zelf kunt doen en indien nodig reageren ze redelijk snel op vragen.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Misschien kunnen we met een groep die echt wil overstappen overwegen om naar 1 andere provider te gaan en dan alsnog zorgen dat we een korting kunnen vragen ;)

Jaaaa Nederlands zit in het bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 21:48
Het lijkt iets beter te worden (maar niet veel), server reageert wat vaker op pings nu, gek genoeg wel heel veel duplicated packets (router op hol geslagen?):

494 packets transmitted, 88 received, +3586 duplicates, 82% packet loss, time 493138ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.739/113.165/1048.628/130.660 ms, pipe 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja, transip heeft in April ook DDOS aanvallen voor de kiezen gehad: http://webwereld.nl/bevei...vallen-zwakken-nu-snel-af

Ik weet alleen niet in welke maten hun klanten daar last van hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Even 5 minuten online geweest, en weer down. Opzeggen van een VPS, kan dat gewoon via de mail (inachtneming van een maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HostNet net aan de telefoon gehad. Ze kunnen schappelijke korting geven tot 15% op de managed vps 4 bijvoorbeeld. Ook voor .nl domeinnamen kreeg ik een prima prijs van 5 euro per jaar (excl btw)

Bij een 5 jarig .nl contract zakten ze naar 4,20 per jaar.

de VPS is dus duurder, maar domeinnamen zijn goedkoper heb alleen verder nog geen ervaring.

Misschien zijn er nog andere prijzen bekend van andere partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk niet dat we hier het over prijzen van andere partijen moeten gaan bespreken. Laten we even focussen op de problemen bij flexweb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
UPDATE: 14:50
Op dit moment zijn we nog druk bezig met het oplossen van het netwerkprobleem.
We hebben nog steeds de DDOS niet helemaal onder controle, sommige gedeeltes van ons netwerk zijn wel bereikbaar.
Inmiddels is ons netwerkteam uitgebreid en zijn allen bezig met dit netwerkprobleem.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yourhosting over DDOS:

Firewalling:
Yourhosting gebruikt een professionele firewallconstructie om bijvoorbeeld een DDoS-aanval makkelijker te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-07 19:40
In principe zou ik iedereen hier ovh aanraden. Een dedicated server vanaf 4euro excl btw heb je 2gb ram, 500gb schijf, en een 1.6ghz atom processor met 2 threads. Ik heb de iets duurdere versie van 11 euro excl btw. draait dus 2x diezelfde atom processor. Draait een website en die kan zonder problemen 2k concurrent visitors aan op static. en 500 visitors op de php paginas. Prima waar voor je geld al zeg ik t zelf. Maar ook alle andere servers zijn prima geprijst http://www.ovh.nl/dedicated_servers/

Wel zelf natuurlijk via linux even alles opzetten.

Het allerbelangrijkste, ze geven je gratis ddos protectie van minimaal 160gbit tot 480 gbit (verschil tussen ddos uit europa of wereldwijde source).

Echter staat alles op uitverkocht omdat ze zon grote vraag hadden voor servers dat ze achter liepen op de aflever tijden, normaal binnen enkele uren en ze hadden last van wat turnover omdat ze nieuwe aanbiedingen hadden geintroduceerd. Ik heb niks over ze te klagen verder, top service and availability en latency.

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontopic:
Is er al info beschikbaar vanwaar de DDOS voortkomt? Nieuw botnet uittesten of is er iemand een beetje boos op FXW?
Ik snap niet dat ze na het debakkel van vorig jaar geen virtuele hosting nemen bij amazon bijvoorbeeld. Kwestie van tijdens een aanval hun capaciteit te kunnen uitbreiden.

offtopic:
@jkzero, je registreert je vandaag op de website en je zit de hele tijd FXW te flamen. Verder voeg je weinig constructief toe aan het hoe/wat er nu precies gaande is en hoe ze het oplossen.
Ik kan begrijpen dat je pissed bent dat je website niet bereikbaar is maar dat is geen reden om een 30 post lange rant te beginnen. Wil je van host veranderen, doe dit dan.
Ik probeer dit topic met interesse te volgen maar dit is zeer moeilijk aangezien jouw posts zonder nuttige inhoud om de haverklap opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
marco282 schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:08:
In principe zou ik iedereen hier ovh aanraden. Een dedicated server vanaf 4euro excl btw heb je 2gb ram, 500gb schijf, en een 1.6ghz atom processor met 2 threads. Ik heb de iets duurdere versie van 11 euro excl btw. draait dus 2x diezelfde atom processor. Draait een website en die kan zonder problemen 2k concurrent visitors aan op static. en 500 visitors op de php paginas. Prima waar voor je geld al zeg ik t zelf. Maar ook alle andere servers zijn prima geprijst http://www.ovh.nl/dedicated_servers/

Wel zelf natuurlijk via linux even alles opzetten.

Het allerbelangrijkste, ze geven je gratis ddos protectie van minimaal 160gbit tot 480 gbit (verschil tussen ddos uit europa of wereldwijde source).

Echter staat alles op uitverkocht omdat ze zon grote vraag hadden voor servers dat ze achter liepen op de aflever tijden, normaal binnen enkele uren en ze hadden last van wat turnover omdat ze nieuwe aanbiedingen hadden geintroduceerd. Ik heb niks over ze te klagen verder, top service and availability en latency.
Ik zou geen OVH nemen. Ik ben er klant geweest, als er een storing is kan je net zo goed een nieuwe server kopen. Mijn server is een aantal keer gewoon gereboot zonder reden. Ook heeft de server er 3 dagen uit gelegen, en een response op mijn ticket? "Ja we gaan het onderzoeken". Heb uiteindelijk mijn server daar maar opgezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Beide VPSen zijn weer online!!

ga meteen de bende maar eens verhuizen richting TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
IP range? Hier nog steeds down: 46.17 xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

109.70 en 62.84

alhoewel traagjes nu

[ Voor 44% gewijzigd door tijmeng op 04-11-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinxxx
46.17.xx.xx was even up, maar is weer down helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb drie VPS'en bij FXW, op drie verschillende ranges, 109.70 en 128.40 laten regelmatig hun gezicht even zien, maar zijn net zo snel weer offline. 46.17 is het hardnekkigst offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Spliffeh: bedankt voor je offtopic bericht!

Je wilt dat ik een bijdrage lever over hoe dit komt en hoe het op te lossen is?
Ik heb geen verstand van servers, ik weet alleen dat er verschillende webshops van klanten een 0,00 omzet scoren vandaag. En hetzelfde gebeurde op 1 oktober al! Dat is iets wat je niet in de koude kleren gaat zitten.

Ik kan niet meer informatie geven dan FXW doet via haar helpdesk pagina. En kan kan vertellen dat die informatievoorziening ook erg mager is.

Iedereen weet dat het een DDos aanval betreft. Vragen die mensen hebben zijn dan ook:
In hoeverre was FXW beschermd tegen DDos, zoals bv Yourhosting wel een preventieve aanpak heeft?
Hoe zit het met de fail-over waar men vragentekens over heeft?
In hoeverre biedt FXW klantgerichte oplossingen. Zo wachten we nog steeds op nadere uitleg van de storing van 1 oktober 2013.!

Ik weet niet hoeveel webshops of klanten anderen allemaal bij FXW hebben, maar bij mij zijn het er dusdanig veel dat pissig zijn op z'n plek is binnen 1 maand tijd! Hoop dat je m'n toelichting begrijpt en dat je mijn woede daarom ook beter begrijpt.

Ik zal daarom nu ook geen woede uitingen meer posten, want die staan er al genoeg (ook van andere gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 21:41

KoudeAardbei

Moderator

Ook hier drama... Zowel VPS Premium 2, 2 kleine pakketen en een managed dedicated.
Iemand enig idee wat er te doen is met de SLA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier komt alles een klein beetje weer up:
128.140.*.* range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier af en toe geopperd dat FXW goedkoop is en dat je dan niet moet zeuren bij dit soort problemen omdat de server "goedkoop" is. Maar als ik kijk wat ik nu betaal bij FXW voor een eenvoudige dedicated server, en vervolgens kijk naar de prijslijst van ovh en strato, dan betaal je daar de helft voor een server met betere specs. Ik wil niet verhuizen omdat het een hele klus is, maar begin er nu wel serieus aan te denken. Iemand ervaring met strato.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Ik kwam er trouwens achter dat ik altijd nog de hoofdprijs betaal voor een VPS pakket van een paar jaar terug. Vergelijkbaar pakket bij FXW is nu 2x zo goedkoop tov toen.......

Wilde eerst mn contract aan laten passen (scheelt paar 100 per jaar), maar verhuis het nu maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 21:41

KoudeAardbei

Moderator

Hier de mail van een VPS weer up, dedicated is nog steeds offline.

Offtopic:
Helaas strato geen Directadmin.. maak in het systeem vrij veel gebruik van de API's.
Iemand een goede host m.b.t. dedicated servers? +/- €250 p/m budget, gelieve via PB anders krijgen we hier een slowchat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SLA kun je opvragen via je FXW panel (wel bereikbaar). Echter wordt dat geschreven over hack aanvallen etc. Een apart kopje inzake DDos staat niet vermeldt terwijl dat misschien toch achteraf verstandig zou zijn geweest.

Ik las in een artikel dat de DDos een toename kent van ruimt 58% ten opzichte van vorig jaar. Iets om rekening mee te houden. Zeker voor de grotere hostingproviders.

Hier schrijven ze over DDos reflection. Iets wat Yourhosting gebruikt en ook al heeft toegepast met succes (aldus een medewerker van Yourhosting).

@tijmeng: ik heb dat ook gehad met die VPS prijzen. Heb 3 jaar lang te veel betaald. Heb daarom in 2012 3 kwartalen gratis VPS ontvangen van FXW - dat was dan wel weer een goede service :)
Pagina: 1 2 Laatste