Normaal geproken trouwens niks te klagen over FXW, altijd goede support en reactie op vragen, ook voor het installeren van updates of vragen over directadmin/linux. En al er duizenden klanten offline liggen, kan ik me ook wel voorstellen dat ze geen tijd hebben om iedereen persoonlijk te woord te staan.
^Volledig mee eens.Barryvdh schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:49:
Normaal geproken trouwens niks te klagen over FXW, altijd goede support en reactie op vragen, ook voor het installeren van updates of vragen over directadmin/linux. En al er duizenden klanten offline liggen, kan ik me ook wel voorstellen dat ze geen tijd hebben om iedereen persoonlijk te woord te staan.
Onze servers beginnen weer te sputteren. Eerst bloedjesnel, dan weer traag
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
46.17... hier nu ook
edit : slechts 1 van de 2 vps ... damn
edit : slechts 1 van de 2 vps ... damn
[ Voor 50% gewijzigd door fn9mm op 04-11-2013 16:14 ]
109.70... range lijkt nog steeds zo .... als een pier
Misschien wordt het voor FXW weer tijd voor een update van de Helpdesk pagina?
Wat is de huidige stand van zaken mensen van FXW?
Misschien wordt het voor FXW weer tijd voor een update van de Helpdesk pagina?
Wat is de huidige stand van zaken mensen van FXW?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 16:15 ]
Verwijderd
Hier laten 109.70 en 128.40 zich ook steeds meer zien, alleen 46.17 blijft achter..
En ook hier eigenlijk geen klachten over FXW, hun communicatie in dit soort gevallen is dan wellicht ondermaats, de gewone support is altijd goed te bereiken, denken mee. En uiteindelijk heb ik de support nauwelijks nodig. Enige minpunt is dat ze nogal eens krampachtig kunnen doen als je VPS qua verkeer plotseling piekt..
En ook hier eigenlijk geen klachten over FXW, hun communicatie in dit soort gevallen is dan wellicht ondermaats, de gewone support is altijd goed te bereiken, denken mee. En uiteindelijk heb ik de support nauwelijks nodig. Enige minpunt is dat ze nogal eens krampachtig kunnen doen als je VPS qua verkeer plotseling piekt..
Bij mij geen failures meer sinds 16.06 op 109.70.x.x
62.84. xx
109.70.xx
46.17.xx
Allemaal weer on-line en wel gewoon snel..
109.70.xx
46.17.xx
Allemaal weer on-line en wel gewoon snel..
Weet iemand of de mail die verstuurd is vanaf de servers wel gewoon aankomt?
Bij ons lijkt alles het weer te doen..
UPDATE: 16:15
De netwerkstoring is opgelost.
Echter zijn wij nog steeds bezig met het probleem, het kan voorkomen dat bij een reboot van een router er traagheid kan ontstaan.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Inkomende e-mail met maar 1 MX record, zal later aangeboden worden ( meestal na 24 uur een Bounce ) en uitgaangde e-mail zal ook wel in de queue zitten
UPDATE: 16:15
Echter zijn wij nog steeds bezig met het probleem, het kan voorkomen dat bij een reboot van een router er traagheid kan ontstaan.
Verwijderd
Heel mooi dat het opgelost is, maar dit betekent in mijn geval helaas niet dat alles weer online is, mijn VPS met ip 46.17 is nog steeds offline.
Hier ook weer up, soms beetje traag maar werkt wel weer (SSH, FTP, 2222, 8080, etc). Ook 128.140.*.*
Update: Blijkbaar is alles weer up. Melding van FXW/Flexwebhosting:
Bron: http://helpdesk.fxw.nl/in...ws&_a=viewnews&newsid=290
Update: Blijkbaar is alles weer up. Melding van FXW/Flexwebhosting:
Bron: http://helpdesk.fxw.nl/in...ws&_a=viewnews&newsid=290
vreemd .. de server die niet reageert staat uit in het fxw control panel
hem starten lukt niet
'helaas is er iets foutgegaan'
yeah right ...
hem starten lukt niet
'helaas is er iets foutgegaan'
yeah right ...
Wat ik dan wel vreemd vind is dat niet alles tegelijk online komt na de "DDoS" aanval
hmmmm misschien toch netwerk onderhoud dat compleet is mislukt?
websites draaien allemaal weer maar mijn e-mail wordt nog niet verstuurd
edit: meer mensen hier last van?
edit: meer mensen hier last van?
[ Voor 20% gewijzigd door Qzar op 04-11-2013 16:58 ]
Heeft iemand ook enig idee of alle mails die gister tussen 10 en 17 "ontvangen" zouden moeten zijn, nog met vertraging binnenkomen?
Bij mij is alles gewoon binnengekomen. (WE hebben een M2M mail dienst die elke 5 minuten een error stuurt wanneer het niet lukt, dus ik zie alle 200+ errorsVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:24:
Heeft iemand ook enig idee of alle mails die gister tussen 10 en 17 "ontvangen" zouden moeten zijn, nog met vertraging binnenkomen?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Problemen zijn nog niet helemaal opgelost.
Gisteren avond en nacht zag ik de packetloss terug gaan naar 0.
Maar nu zie ik de packet loss weer op lopen. We zit al op 5%
Gisteren avond en nacht zag ik de packetloss terug gaan naar 0.
Maar nu zie ik de packet loss weer op lopen. We zit al op 5%
Zojuist met FXW gesproken.
De storing/DDos aanval duurde gister erg lang. Zij hebben namelijk hardware vervangen met meer capaciteit. Ik heb niet echt begrepen dat ze buiten de capaciteit vergroting andere maatregelen hebben getroffen.
Over verdere support en klachtenafhandeling van de storing van 4 november kunnen klanten een ticket aanmaken naar de verkoopafdeling.
Wat de storing van 1 oktober betreft kunnen klanten een mail sturen voor een verklaring. De verklaring hebben ze niet online gezet op de helpdesk pagina omdat het in dit geval om een officiële verklaring gaat (mag niet zomaar gepubliceerd worden).
De storing/DDos aanval duurde gister erg lang. Zij hebben namelijk hardware vervangen met meer capaciteit. Ik heb niet echt begrepen dat ze buiten de capaciteit vergroting andere maatregelen hebben getroffen.
Over verdere support en klachtenafhandeling van de storing van 4 november kunnen klanten een ticket aanmaken naar de verkoopafdeling.
Wat de storing van 1 oktober betreft kunnen klanten een mail sturen voor een verklaring. De verklaring hebben ze niet online gezet op de helpdesk pagina omdat het in dit geval om een officiële verklaring gaat (mag niet zomaar gepubliceerd worden).
Geplaatst door: Bert - Fxw.nl Op: 05 Nov 2013 13:21
Mijn VPS's liggen er nu iig weer even uit..Melding nood onderhoud netwerk datacenter.
Op maandag 4 november om 9:45uur werd ons netwerk aangevallen door een grote DDOS.
Door deze DDOS werd het netwerk traag en onbereikbaar.
Onze netwerk engineers hebben geprobeerd de DDOS zo snel mogelijk te lokaliseren, op te vangen en onder controle te krijgen.
Door de omvang van de DDOS was het erg moeilijk de DDOS aanval op te vangen en onder controle te houden.
Rond 16:00uur was het netwerk weer bereikbaar.
Hierbij hebben we extra netwerk apparatuur ingezet om alles onder controle te krijgen.
Op dit moment blijkt er helaas toch nog sprake te zijn van geringe packetloss.
Het blijkt dat er op de nieuwe apparatuur nog aanvullend onderhoud moet worden gepleegd om deze zo goed mogelijk in te regelen.
Het kan gebeuren dat u hier vandaag nog hinder van ondervindt. Uiteraard doen we het uiterste om overlast tot een minimum te beperken.
Wat gaan we doen om dit probleem in de toekomst te voorkomen:
We zullen op korte termijn nog meer extra apparatuur gaan bijzetten zodat grote DDOS aanvallen sneller kunnen worden opgelost of voorkomen.
De getroffen ip-ranges zijn:
46.17.x.x
85.17.41.x
109.70.x.x
128.140.216.x
128.140.217.x
128.140.218.x
128.140.219.x
185.27.140.x
62.84.240.x
62.84.241.x
Verwijderd
Hier is alles supertraag.. op alle ip-ranges. Alles nog wel online, maar de backend van een Wordpress site inladen duurt ongeveer 20 seconden.
Edit: nu alles offline
Edit: nu alles offline
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 13:46 ]
Lees de vorige post eens
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dan hadden ze die lekker mogen mailen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:50:
Zojuist met FXW gesproken.
Jaja mensen, het is weer zover..... nu ben ook ik er klaar mee
Verwijderd
Webshop weer offline, ik hoop maar dat het niet weer de hele dag gaat duren
Ach Fxw de klanten wachten wel een dag langer op hun bestelling

Hoppa eerste opzeggingen al ontvangen...... ben ook klaar met fxw. heb er 12 servers draaien met dik 1000 websites en weer alles plat.. ben er ook klaar mee.
Helaas contract lopen tot begin Januari.. Iemand nog serieuze dedicated partijen (mét directadmin ivm api)?
Heerlijk, alles ligt er weer uit. Uiteraard midden in een verhuizing.
WorldStream is erg goedkoop, vroeger gezeten en nooit iets op aan te merken. Support is wat langzamer maar dat is ook te verwachten aangezien de prijzen laag zijn. Of een TransIP vps, eventueel de Pro pakketten?KoudeAardbei schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:56:
Helaas contract lopen tot begin Januari.. Iemand nog serieuze dedicated partijen (mét directadmin ivm api)?
Liggen ze er nu ook uit wegens een DDOS? Ik kan niet bij mijn VDS servers ineens..
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Thanks, de Blade Pro X24 maar is testen..dylanvana schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:58:
[...]
WorldStream is erg goedkoop, vroeger gezeten en nooit iets op aan te merken. Support is wat langzamer maar dat is ook te verwachten aangezien de prijzen laag zijn. Of een TransIP vps, eventueel de Pro pakketten?
Verwijderd
Ach so.. het leek op het bericht van gisteren, maar was dus een nieuw bericht.
Jammer dat FXW niet de moeite neemt om hier een mailtje over rond te sturen, dit komt voor mij weer als een verrassing.
Alles is weer online trouwens..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 14:02 ]
Doen ze wel maar dan moet je wel ingeschreven staan op hun mailinglist.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:02:
[...]
Ach so.. het leek op het bericht van gisteren, maar was dus een nieuw bericht.
Jammer dat FXW niet de moeite neemt om hier een mailtje over rond te sturen, dit komt voor mij weer als een verrassing.
Alles is weer online trouwens..
Weet jij waar je je kunt aanmelden voor die mailinglist? Ik kan zo niets vinden…Kecin schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:15:
[...]
Doen ze wel maar dan moet je wel ingeschreven staan op hun mailinglist.
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Hmm, ik krijg nu ook maar sporadisch verbinding met mijn website, en CP panel lijkt ook niet te reageren.
Krijg iig downtime-alerts van New Relic, maar nu op mijn dedicated..
Krijg iig downtime-alerts van New Relic, maar nu op mijn dedicated..
http://helpdesk.fxw.nl/in...=view&unsubscriberesult=1Ulster Seedling schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:56:
[...]
Weet jij waar je je kunt aanmelden voor die mailinglist? Ik kan zo niets vinden…
Rechts kan je je e-mailadres invullen bij "Abonneren"
Is er overigens hier al iemand die een compensatie verwacht of een klacht heeft ingediend?
Wel smerig dat ze naar aanleiding van de storing twee dagen "aangekondigd" netwerkonderhoud plegen, dat valt dan natuurlijk weer buiten de SLA...
en de 2ehands netwerk apparatuur wordt er ingehangen vermoed ik.
Volgens mij kun je een DDOS nog steeds niet afvangen door het plaatsen van extra apparatuur... De uplinks / transits worden toch wel dichtgeduwd door al het dataverkeer...
Wederom:
-edit-
Nu echt trage loads op de meeste domeinen, helft images worden niet ingeladen e.d.
Fuuu
Dat voor het weekend.
Nog niets gemerkt bij onze servers overigens (wel half uur terug dikke hickups en traagheid, was ook zo weer weg). Pfff.Wij ondervinden momenteel een netwerkstoring op de volgende IP adres reeksen:
46.17.x.x
85.17.41.x
109.70.x.x
128.140.216.x
128.140.217.x
128.140.218.x
128.140.219.x
185.27.140.x
62.84.240.x
62.84.241.x
Hierdoor kan het zijn dat uw server niet of traag bereikbaar is.
Wij werken momenteel aan dit probleem om de netwerkstoring zsm te verhelpen.
-edit-
Nu echt trage loads op de meeste domeinen, helft images worden niet ingeladen e.d.
Fuuu

[ Voor 11% gewijzigd door Kecin op 15-11-2013 16:08 ]