De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.134 views

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:19
Moggeh!

Het is veel te vroeg voor dat soort code. :O

Koffie? (Haha I just beat Firesphere :+)

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:59
virtueel mac address enzo wel aangepast?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
ook leuk, google je 'morton', kom je foto's van een of ander fotomodel tegen. :)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
Grijze Vos schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:41:
ook leuk, google je 'morton', kom je foto's van een of ander fotomodel tegen. :)
:9~

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Grijze Vos schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:41:
Leuke curves inderdaad.

te flauw..

Verwijderd

sig69 schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:10:
Haha, de laatste aflevering van The IT Crowd id weer super! _/-\o_ _/-\o_
Zijn er nieuwe afleveringen dan?

Verwijderd

EddoH schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:52:
[...]

Leuke curves inderdaad.

te flauw..
Mwoa ik vond 'm wel scherp hoor :)

• Ealanrian
NO! water is op dus geen koffie :(

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:54:
[...]

Zijn er nieuwe afleveringen dan?
Not that I know of... :?
S4E6 — Reynholm vs. Reynholm aired on 2010-07-30

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Cor453
Is de kraan leeg? Zeldzaam geval van uitdroging dan :+

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen allemaal.

Koffie?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
Cor453 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:12:
[...]

Is de kraan leeg? Zeldzaam geval van uitdroging dan :+
De kraan is leeg ja. Zal wel te maken hebben met de bouwwerkzaamheden ofzo maar kondig het ff aan...

En Firesphere kom maar brengen....

• Cor453
Ik was eerder met de koffie! Jeej!

/me Zeldzaam moment van koffie-euforie

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-12 06:29
Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

De kraan is leeg ja. Zal wel te maken hebben met de bouwwerkzaamheden ofzo maar kondig het ff aan...

En Firesphere kom maar brengen....
En je hebt je ochtendplasje niet bijgehouden?

RTFM!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-12 12:14
Die inderdaad. Van mij mogen ze er nog wel een paar seizoenen achteraan plakken :)

Roomba E5 te koop

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 02:03:
Maar msvc voegt padding toe dus de structuur is 16 bytes op een x64 platform. Ik kan dus 3 shorts en en byte erbij opslaan zonder enige memory overhead.
Je pointers zijn altijd* aligned op 0xf dus die bits zijn altijd 0, daar kun je makkelijk die boolean in stoppen en dan heb je een hele nette size reduction ten koste van een klein beetje bitwise logic (a < 1cy per op).

• Ealanrian
_Moe_ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:18:
[...]

En je hebt je ochtendplasje niet bijgehouden?
Wat heeft dat met koffie te maken?

• OkkE

OkkE

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12 19:13
Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:32:
[...]

Wat heeft dat met koffie te maken?
Kon je van je ochtendplasje koffie maken ;)

Verwijderd

Nice, ik wist ook niet dat die er was. Die zal ik dan binnenkort toch eens moeten bekijken. Erg leuke serie.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb laatst ook alle afleveringen gezien, geniaal :+

--- Edit ---

In discussie met mensen die denken dat gamen met een monitor met meer dan 60 Hz echt helpt... en dat refresh rate iets te maken heeft met pixel response tijden :/

[ Voor 64% gewijzigd door TheNephilim op 01-10-2013 09:55 ]

• OkkE

OkkE

Aarrgghhh, mijn collega mag nooit meer op vakantie gaan; nu moet ik allemaal support vragen gaan behandelen. -O- :r

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22

Hoogie2004

Whohooooo

Klopt die titel wel, op usenet staat 'The last byte' (of dat is de codenaam om takedowns te voorkomen...)

My iRacing profile | Strava

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Tux

Aah, de eerste java.lang.OutOfMemoryError: PermGen space van vandaag. Duidelijk tijd om meer koffie te halen :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus een redelijjk interresant discusie over pointers en er wordt niet eens een topic geopend zodat dat over een week in het niets is verdwenen? :/

Dus we zijn even dicht voor onderhoud :Y)

Zo, ik geloof dat ik alles nu heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 01-10-2013 10:23 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah, we kunnen weer xd

Verwijderd

Ik hield de vraag bewust vaag omdat ik heb zelf ook wel op kon lossen.. Maar vervolgens hapten alle devs alsnog :N :+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:47
Ryur schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:06:
Goed, voor mij is dit allemaal algebra.
Ik volg er niks van, mijn C++ kennis is minimaal (kan mij erin redden, maar op een hele lelijke hackie manier). Wil ik ooit wel eens oppakken weer. Op mijn opleiding werd/wordt het zo SLECHT gegeven! [...]
Laat je kennis niet bepalen door je opleiding. Zelf een HBO (CMD-i) opleiding achter de rug waar java standaard was en geen aandacht was voor wiskunde, datastructuren of andere zaken die behoren tot de basiskennis van elke programmeur. Alle kennis die ik nu heb is geheel zelf aangeleerd en momenteel is mijn kennis ervan net zo groot als andere studenten bij de zelfde WO master. Medestudenten met een WO/HBO informatica achtergrond.
Ik weet niet of er ruimte in je opleiding is om zelf te kiezen in welke talen je opdrachten uitvoert. Anders gewoon een kwestie van c++ gebruiken.

• Ealanrian
JEEEEJ Koffie, de dag heeft nog kans weer goed te worden.

• Ryur
Caelorum schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:42:
[...]

Laat je kennis niet bepalen door je opleiding.
Ik weet niet of er ruimte in je opleiding is om zelf te kiezen in welke talen je opdrachten uitvoert. Anders gewoon een kwestie van c++ gebruiken.
Dat is ook niet mijn bedoeling ;). Ben enorm bezig met mijn kennis te verbreden buiten de stof die op school gegeven wordt. Anders is mijn kennis wel heel erg verouderd als ik op de arbeidsmarkt kom ;)
Daarom zei ik ook dat ik me nog in C++ wil verdiepen. Alleen momenteel geen tijd om het naast mijn stage + openstaande vakken te doen :). Als ik weer eens een paar weken 'vrij' heb wil ik gaan oppakken.

Sommige vakken mag je wel kiezen voor een andere programmeertaal dan dat er gegeven wordt, maar dat is vooral tijdens je Major (en daar zit ik nog niet in ;)), bijv bij "Middleware" dan kan je kiezen tussen wat gegeven wordt (Java) of C#.

Maar helaas moeten de 'normale' vakken in de taal die gegeven wordt op school (soms in overleg met de docent kan er afgeweken van worden). Zo heb ik bijv totaal geen Android ervaring, en door vrijstellingen in het eerste jaar ook nooit (gelukkig) gekregen. Maar juist super veel iOS ervaring, en dan mag ik itt mijn klasgenoten juist een iOS app schrijven ipv Android.
Alleen van die rottaal Java mag niet afgeweken worden. :( Vooral straks met dat vak wat ik zei over Algoritmes moet in Java, terwijl ik het veel makkelijker (en sneller) in Haskall/Clojure kan maken!

Die vrijstellingen heb ik trouwens gekregen door wijzigingen in het curriculum. Ik heb een 1,5 jaar vertraging door persoonlijke omstandigheden, en daardoor hoefde ik precies de Android vakken niet te doen!

Wow, mijn langste reactie ooit denk ik :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 01-10-2013 10:50 ]

• Cor453
Ryur schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:49:
[...]

Dat is ook niet mijn bedoeling ;). Ben enorm bezig met mijn kennis te verbreden buiten de stof die op school gegeven wordt. Anders is mijn kennis wel heel erg verouderd als ik op de arbeidsmarkt kom ;)
Daarom zei ik ook dat ik me nog in C++ wil verdiepen. Alleen momenteel geen tijd om het naast mijn stage + openstaande vakken te doen :). Als ik weer eens een paar weken 'vrij' heb wil ik gaan oppakken.

Sommige vakken mag je wel kiezen voor een andere programmeertaal dan dat er gegeven wordt, maar dat is vooral tijdens je Major (en daar zit ik nog niet in ;)), bijv bij "Middleware" dan kan je kiezen tussen wat gegeven wordt (Java) of C#.

Maar helaas moeten de 'normale' vakken in de taal die gegeven wordt op school (soms in overleg met de docent kan er afgeweken van worden). Zo heb ik bijv totaal geen Android ervaring, en door vrijstellingen in het eerste jaar ook nooit (gelukkig) gekregen. Maar juist super veel iOS ervaring, en dan mag ik itt mijn klasgenoten juist een iOS app schrijven ipv Android.
Alleen van die rottaal Java mag niet afgeweken worden. :( Vooral straks met dat vak wat ik zei over Algoritmes moet in Java, terwijl ik het veel makkelijker (en sneller) in Haskall/Clojure kan maken!

Die vrijstellingen heb ik trouwens gekregen door wijzigingen in het curriculum. Ik heb een 1,5 jaar vertraging door persoonlijke omstandigheden, en daardoor hoefde ik precies de Android vakken niet te doen!

Wow, mijn langste reactie ooit denk ik :P
En toch is het m.i. goed om Java-kennis te hebben. Heel veel applicaties in software-land gaan tegenwoordig op Java (met of zonder sausje). Ik zeg niet dat het je primaire taal moet worden, maar het is fijn om mee te kunnen in een "vaktaal" die zich wijd verbreid heeft.

Welke talen vind jij fijn dan, naast Objective-C?

Verwijderd

Octrees en quadtrees heb ik ook niet gehad op school.

Maar ik had al voorkennis, bij het vak datastructuren kon ik meer dan de helft van de te behandelen datastructuren aanvinken als zijnde 'heb ik al eens geïmplementeerd', terwijl de meeste klasgenoten zoiets hadden van 'huh was is een heap'? Gewoon lekker aanhobbyen, dan leer je dat soort dingen wel.
Cor453 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:54:

Oeh. Assembly O-)

• Ealanrian
Oe Assembly, daar moet ik echt meer mee doen.... Alleen projectjes vinden is zo lastig.

• Ryur
Cor453 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

En toch is het m.i. goed om Java-kennis te hebben. Heel veel applicaties in software-land gaan tegenwoordig op Java (met of zonder sausje). Ik zeg niet dat het je primaire taal moet worden, maar het is fijn om mee te kunnen in een "vaktaal" die zich wijd verbreid heeft.

Ik vind Java een zeer primitieve taal; ik heb er geen moeite mee hoor, maar het is niet mijn liefde. Geef mij maar C# liever, heeft veel meer 'slimme' dingen.

Talen die ik nog zeer prettig vind:
  • Ruby/Rails
  • Haskell
  • Clojure
  • Scala
  • C# dus
  • en sinds kort Node.JS

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 01-10-2013 11:00 ]

• PrisonerOfPain
Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:56:
[...]

Oe Assembly, daar moet ik echt meer mee doen.... Alleen projectjes vinden is zo lastig.
Bootstrap een kernel. http://wiki.osdev.org/Bare_Bones

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kan niet wachten tot lunch, eindelijk m'n verse croissantjes van de bakker op smikkelen :9

---

offtopic:
Wat is bij jullie het eerste (onbetaalde) resultaat als je zoekt op 'aangepast paardrijden' in Google? :X

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:01:

offtopic:
Wat is bij jullie het eerste (onbetaalde) resultaat als je zoekt op 'aangepast paardrijden' in Google? :X
Een site voor paardrijden voor gehandicapten. Te veel op nsfw termen gegoogled?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:04:
[...]

Een site voor paardrijden voor gehandicapten. Te veel op nsfw termen gegoogled?
Hahaha, nee! :+

Ik krijg altijd sterk de indruk dat resultaten op plaats getoond worden. Als het goed is, staat spgij.nl bovenaan. Heb best veel tijd in SEO gestoken voor de website, met name content verbeteren. Vroeg me af of dat z'n vruchten écht afwerpt, of dat ik alleen de site (die ik zelf regelmatig bezoek) bovenaan zie staan.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-12 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:07:
[...]

Ik krijg altijd sterk de indruk dat resultaten op plaats getoond worden. Als het goed is, staat spgij.nl bovenaan. Heb best veel tijd in SEO gestoken voor de website, met name content verbeteren. Vroeg me af of dat z'n vruchten écht afwerpt, of dat ik alleen de site (die ik zelf regelmatig bezoek) bovenaan zie staan.
Dat staat idd gewoon bovenaan.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb hem alleszinds ook bovenaan staan.

• Hipska
  • Laatst online: 01-12 09:00

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Thanks! ^^ Dan weet ik genoeg xd

Zit dus wel verschil in, maar de top 5 is al best netjes. De website is inmiddels al weer 2 (?) jaar oud denk ik, veel geleerd in die twee jaar.

Verwijderd

Kan niet wachten tot lunch, eindelijk m'n verse croissantjes van de bakker op smikkelen :9

---

offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pjUw34C5mHfVmaZN26SI4uU5/thumb.png

Edit: Hij staat er wel tussen op plaats 16.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 11:19 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:18:
[...]

[afbeelding]

Edit: Hij staat er wel tussen op plaats 16.
In DuckDuckGo doen we het blijkbaar minder goed :p

• OkkE

OkkE

Google Search:
#1 in Chrome (zowel normaal als Incognito), Safari en Firefox (zowel normaal als Private). :)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 17:13
sig69 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:46:
He bah, waarom heeft Microsoft nou de setup project templates uit VS2012 gehaald? InstallShield Limited Edition zuigt nogal :r
Je kan ook naar WiX kijken.

Hail to the king baby!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:24:
Google Search:
#1 in Chrome (zowel normaal als Incognito), Safari en Firefox (zowel normaal als Private). :)
Nicely! 8)

---

Damn, heb gisteren 2 SATA kabels besteld... blijkbaar van 10 centimeter :/ Daar heb ik dus echt helemaal niks aan :+

• OkkE

OkkE

Klant: “Op mijn website werkt X niet!”
/me: “Hier wel.”
Klant: “Goh, nu hier ook weer! Gek!”

:')

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11

---

offtopic:
Aangepast paardrijden | SPGIJ
spgij.nl › Informatie‎
Aangepast paardrijden is leuke, sportieve en therapeutische bezigheid voor mensen met een handicap. Met de juiste aanpassingen kan iedereen bij ons ...

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:35:
Klant: “Op mijn website werkt X niet!”
/me: “Hier wel.”
Klant: “Goh, nu hier ook weer! Gek!”

:')
Haha, wees blijk dat hij nog noemde wat er niet werkte :p

Wij hebben een klant die soms gewoon belt om te vragen (een heel verhaal) waar hij wat nieuwe informatie kwijt kan. Ik: "Eeeh, een nieuw blogbericht?", klant "Ja, inderdaad!" en dat was het :+

Over klanten gesproken, ik denk wel dat het tegenwoordig makkelijker word voor klanten, om zelf dingen te onderhouden. Interfaces zijn een stuk duidelijker en overzichtelijker dan 'vroeger'.
Gamebuster schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Aangepast paardrijden | SPGIJ
spgij.nl › Informatie‎
Aangepast paardrijden is leuke, sportieve en therapeutische bezigheid voor mensen met een handicap. Met de juiste aanpassingen kan iedereen bij ons ...
Thanks! Heb er een half jaar mee aan het klooien geweest, maar het is dus gelukt :+

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:49:
Haha, wees blijk dat hij nog noemde wat er niet werkte :p
True. Maar het is een website waar wij al zeker een jaar niks meer aan hebben gedaan. Best vreemd toch, dat dan opeens bestaande functionaliteit zou breken door een technische fout.
(Het ging om filter mogelijkheden van een zoekopdracht, opeens zouden filters altijd 0 resultaten teruggeven.)
Over klanten gesproken, ik denk wel dat het tegenwoordig makkelijker word voor klanten, om zelf dingen te onderhouden. Interfaces zijn een stuk duidelijker en overzichtelijker dan 'vroeger'.
Volgens mij, als dat al zo is, wordt dat weer opgeheven door dat klanten minder tijd/moeite willen steken in het bijhouden / beheren van zulke systemen. :P

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:07:
[...]

Hier ook nummer 1

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12 14:50
Zeg .oisyn, fix die servercrashes eens bij de BF4 beta ;)

Nee, prachtig spel! Dit gaat me vandaag nogal van mijn werk afhouden (lees: studie xD)

• Ealanrian
.oisyn heeft toch niks met BF4 dat is PrisonerOfPain.

Ga dan op een plek zitten waar je niet kan gamen :P. Ik moet ook wachten tot vanavond :(

[ Voor 47% gewijzigd door Ealanrian op 01-10-2013 12:53 ]

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:51:

Nee, prachtig spel! Dit gaat me vandaag nogal van mijn werk afhouden (lees: studie xD)
Hoe wil je dat .oisyn dat gaat doen? :p
Ik denk dat je meer kans hebt bij PrisonerOfPain maar volgens mij heeft hij ook niet zomaar de rechten om wat servers opnieuw op te starten.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:53:
[...]

Ik denk dat je meer kans hebt bij PrisonerOfPain maar volgens mij heeft hij ook niet zomaar de rechten om wat servers opnieuw op te starten.
Nou ik verwacht op z'n minst een persoonlijk welkom als ik Battlefield 4 opstart! :+

• Ealanrian
Een persoonlijk in game welkom van POP?

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:10:
Nou ik verwacht op z'n minst een persoonlijk welkom als ik Battlefield 4 opstart! :+
Eerder een “Invalid Beta Key” bij opstarten, met zulke eisen. :+

• Ealanrian
Ik vind deze eisen nog wel mee vallen. Wanneer er gevraagd gaat worden om cheats word het wat anders natuurlijk :p

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie Google Web Designer al gezien? http://google.com/webdesigner/

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hahaha, ja gewoon even een "Hallo TheNephilim, veel succes met fraggen vandaag! Wat vind je van de fatsoenlijke party support?" :Y)

---
Grappig! Kan zoiets nou straks werkelijk op tegen webdevelopers? Worden we obsoleet? :o

• PrisonerOfPain
Robbiedobbie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:51:

Heh- leuk om te horen! Het is een echte beta-beta dus we zijn nog druk bezig hier.
Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:22:
Ik vind deze eisen nog wel mee vallen. Wanneer er gevraagd gaat worden om cheats word het wat anders natuurlijk :p
Game.HasUnlimitedAmmo 1 :o

[ Voor 27% gewijzigd door PrisonerOfPain op 01-10-2013 13:40 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:40:
[...]

Heh- leuk om te horen! Het is een echte beta-beta dus we zijn nog druk bezig hier.
Awsome! ^^ Wat ik gezien heb, zag er ontzettend goed uit. Ik was eerst bang dat versie 4 te weinig vernieuwing zou bieden, maar niets lijkt minder waar 8)

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12 14:50
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:53:
[...]

Ik was een beetje snel en wasig aan het nadenken, omdat ik alweer klaarstond voor de volgende match :+
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:40:
[...]

[...]

Game.HasUnlimitedAmmo 1 :o
Het lijkt er ook gewoon op dat die servertjes die crashen het een beetje druk hebben. Meestal gebeurt het bij het instorten van dat grote kantoor wanneer er 64 man opzitten ;) Wel een paar dingetjes tegengekomen (locaties in map waar je 10 meter achteruit vliegt als je probeert te springen), maar over het algemeen vind ik het een erg mooie beta _/-\o_ Alleen jammer dat mijn laptop hem niet op ultra wil draaien, en dat ik met high tevreden moet zijn :'( Volgend jaar toch maar weer eens een desktopje gaan bouwen

• OkkE

OkkE

Ik vond deze tweet wel toepasselijk, ook waar ik gelijk aan dacht:
Stephen Shankland ‏@stshank 19h
Google is helping the Web move from annoying blinking Flash ads to annoying blinking HTML5 ads. Google Web Designer: http://bit.ly/1hfsYSm

TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:35:
Grappig! Kan zoiets nou straks werkelijk op tegen webdevelopers? Worden we obsoleet? :o
Tuurlijk niet.

• Ealanrian
Grrr documenten met een afkortingen lijst waar afkortingen niet in staan die vervolgens in een van de 2 andere databases zouden moeten staan waar ze ook niet in voor komen....

• alienfruit

alienfruit

Ja, leuk HTML5 banners. Dat is nog vervelende uit te schakelen dan Flash. Daar kon je gewoon Flash niet installeren...

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39
alienfruit schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:31:
Ja, leuk HTML5 banners. Dat is nog vervelende uit te schakelen dan Flash. Daar kon je gewoon Flash niet installeren...
blijf je toch IE6 gebruiken? ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Internet ligt er hier al de hele dag uit :/. "Gelukkig" ben ik al dagen op zoek naar een of andere race condition dus ik ben nog wel even zoet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PrisonerOfPain
Ok. Het bugfixen staat even op pause om de beta te aanschouwen.

• Ealanrian
Dus jullie zitten in spectator mode? :P

• PrisonerOfPain
Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:58:
Dus jullie zitten in spectator mode? :P
We zitten gewoon te spelen ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou dat mag ook wel, je moet wel een beetje kunnen genieten van je eigen werk! ^^

• Ealanrian
Dat is nog veel beter.

Volgen jullie eigenlijk ook topics als [PC] Bf4 Bèta problemen topic.?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.oisyn schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:52:
Internet ligt er hier al de hele dag uit :/
Het internet hier komt vandaag door een rietje binnen. Onze My Documents zijn nog steeds geredirect, naar een server. Die we via internet benaderen.

Ik dacht dat ik ondertussen alle referenties naar My Documents uit Visual Studio gesloopt had, helaas zorgde de netwerksnelheid er vandaag voor dat VS2012 al de gehele dag " (Not Responding)" in de titelbalk heeft staan.

Aangezien toch niets werkt, ProcMon er maar weer bijgepakt. Wat blijkt: iedere keer als je begint te typen, of wanneer de text-editor de focus krijgt (Alt+Tab), wordt er een AutoRecovery-file benaderd ... hardcoded binnen My Documents. :( Zolang die call niet returnt (wat momenteel 5-500 seconden duurt), hangt de IDE.

AutoRecovery uit, en Visual Studio vliegt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 01-10-2013 15:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

De Virtual Machine ligt er de hele ochtend al compleet uit bij iedereen, een mooie gelegenheid om ongestoord aan mijn eigen projectjes te gaan werken tijdens werktijd :Y

iOS developer

• PrisonerOfPain
Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Dat is nog veel beter.

Volgen jullie eigenlijk ook topics als [PC] Bf4 Bèta problemen topic.?
Ja, zelf zitten we ons op 't moment druk te maken over de geforce problemen en verder hebben we een hele kamer ingericht om feedback te verzamelen: http://instagram.com/p/e6tWV0Ndds/

• OkkE

OkkE

RedBull promo dames op bezoek. :w

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Sommige klanten... :r

Belt een week terug in paniek op (vier keer voor 9 uur in de ochtend!!) dat hun brakke wordpress site gehacked is door een of andere turkse jihadist. Goh, daar hadden we je voor gewaarschuwd toen je onze offerte afwees en voor een duppie in India op de eerste rang ging zitten he? Of we backups hebben? Ja natuurlijk hebben we die. Afijn, klant verzoekt ons de backup terug te zetten dus dat doen we vrolijk.

Fast-forward naar vandaag, waar de directrice van het miljoenenbedrijf (en multinational) waar we het hier over hebben boos mailt dat ze een credit factuur eist. Want wij hebben helemaal geen toestemming gekregen voor het schrijven van een factuur voor die backup restore. Hoe we het lef hebben om daar zomaar een factuur voor te sturen.

Er is nu een mailtje hun kant op gegaan dat ze best een credit kunnen krijgen, maar dan draaien we ook de ineens ongevraagde werkzaamheden die wij verricht hebben terug. Kijken of ze zin hebben in nogmaals die bullcrap op hun site.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

MueR schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:00:

Belt een week terug in paniek op (vier keer voor 9 uur in de ochtend!!) dat hun brakke wordpress site gehacked is door een of andere turkse jihadist. Goh, daar hadden we je voor gewaarschuwd toen je onze offerte afwees en voor een duppie in India op de eerste rang ging zitten he? Of we backups hebben? Ja natuurlijk hebben we die. Afijn, klant verzoekt ons de backup terug te zetten dus dat doen we vrolijk.

Fast-forward naar vandaag, waar de directrice van het miljoenenbedrijf (en multinational) waar we het hier over hebben boos mailt dat ze een credit factuur eist. Want wij hebben helemaal geen toestemming gekregen voor het schrijven van een factuur voor die backup restore. Hoe we het lef hebben om daar zomaar een factuur voor te sturen.

Er is nu een mailtje hun kant op gegaan dat ze best een credit kunnen krijgen, maar dan draaien we ook de ineens ongevraagde werkzaamheden die wij verricht hebben terug. Kijken of ze zin hebben in nogmaals die bullcrap op hun site.
Wat is dat nu voor onzin. Jullie hebben toch wel degelijk werk verricht of verwachten ze dat support gratis is?

Verwijderd

BTW: Happy bday MueR *O*

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ranzig volk :/ Het is toch normaal dat er voor zoiets betaald word... De meeste klanten zijn juist blij dat alles weer in orde is :S

Gefeliciteerd dude, met je verjaardag natuurlijk! :9

[ Voor 63% gewijzigd door TheNephilim op 01-10-2013 16:21 ]

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-12 21:08

Ze zouden taart moeten sturen vanwege het feit dat jullie nog een backup hebben van een project wat niet meer bij jullie ligt.

ps. en gefeliciteerd met je verjaardag

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 13:12
Kansloos tuig. Altijd maar voor een dubje op de eerste rij willen zitten :r

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
Ben wel benieuwd naar de afloop :)

Jullie doen dus hosting, maar niet de ontwikkeling? Snap de outsourcing naar India namelijk niet echt in dit verhaal als jullie ook nog backups van het project hebben.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daarvoor sluiten wij SLA's af. En iedereen zonder SLA krijgt bij alles wat ze vragen terug "Dat gaat X euro kosten, wij wijzen u op de mogelijkheden tot het afsluiten van een SLA" :Y)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:12:
[...]

Ranzig volk :/ Het is toch normaal dat er voor zoiets betaald word... De meeste klanten zijn juist blij dat alles weer in orde is :S
Ja, het is normaal dat je betaald wordt. Maar in dit geval was het blijkbaar niet direct duidelijk dat het niet bij de standaard support zat, maar dat er nagefactureerd zou worden.

Daarom altijd laten weten dat er gefactureerd gaat worden, hoe klein het bedrag ook is en hoeveel haast er ook opzit. Klant belt: "Dit moet hersteld worden, met spoed!". Aangeven dat je ze een mail stuurt om de opdracht te bevestigen, en je werkzaamheden niet kunt starten voordat er een akkoord bevestiging per email wordt verstuurd als reply. Vervolgens dus een mail sturen met:

"Zoals zojuist telefonisch overlegd zullen wij een backup van dd-mm-jjjj voor u terugzetten voor uw domein met adres .......... Hiervoor factureren wij op basis van nacalcalculatie. Ons uurtarief betreft € xx.xx. De besteedde tijd wordt afgerond op kwartieren, met een minimum van één manuur.

Letop: Onze werkzaamheden starten pas na uw schriftelijk akkoord!

Toch niet zo moeilijk, even een template email versturen? ;)

• alienfruit

alienfruit

Ligt er een beetje aan of het dit in hun contract staat of niet. Maar ja, verwachten dat het niets kost is ook wat vreemd.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Als er geen bedragen genoemd worden, ga ik er ook vanuit dat het als service gedaan wordt.

• TJHeuvel
  • Niet online
Pas hier heel erg mee op! Je mag niet zomaar werk wat geleverd is terugnemen, ookal betalen ze niet. Dan ben jij strafbaar.

Inderdaad, als jij een website oplevert, ze niet binnen het betalingstermijn betalen en je het offline haalt ben jij de pineut.

Freelance Unity3D developer

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

Ja, het is normaal dat je betaald wordt. Maar in dit geval was het blijkbaar niet direct duidelijk dat het niet bij de standaard support zat, maar dat er nagefactureerd zou worden.

Daarom altijd laten weten dat er gefactureerd gaat worden, hoe klein het bedrag ook is en hoeveel haast er ook opzit. Klant belt: "Dit moet hersteld worden, met spoed!". Aangeven dat je ze een mail stuurt om de opdracht te bevestigen, en je werkzaamheden niet kunt starten voordat er een akkoord bevestiging per email wordt verstuurd als reply. Vervolgens dus een mail sturen met:

"Zoals zojuist telefonisch overlegd zullen wij een backup van dd-mm-jjjj voor u terugzetten voor uw domein met adres .......... Hiervoor factureren wij op basis van nacalcalculatie. Ons uurtarief betreft € xx.xx. De besteedde tijd wordt afgerond op kwartieren, met een minimum van één manuur.

Letop: Onze werkzaamheden starten pas na uw schriftelijk akkoord!

Toch niet zo moeilijk, even een template email versturen? ;)
Klopt! Doen wij hier normaal gesproken ook, tenminste zo ongeveer.

Het gaat het mij om de mentaliteit. Dat MueR toevallig een backup had liggen was al een geluk bij een ongeluk voor ze en dan nog moeilijk doen.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:41

StM

TJHeuvel schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

Pas hier heel erg mee op! Je mag niet zomaar werk wat geleverd is terugnemen, ookal betalen ze niet. Dan ben jij strafbaar.

Inderdaad, als jij een website oplevert, ze niet binnen het betalingstermijn betalen en je het offline haalt ben jij de pineut.
Het verhaal is iets genuanceerder, maar je begeeft je er idd mee op glad ijs. En bij simpelweg offline trekken is de kans groot dat je voor de bijl gaat.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 21:11
[...]

Dan wordt het dus gewoon een incassobureau op ze af sturen (welke er in zijn in een no cure no pay vorm.) Maar dan moet er natuurlijk wel vooraf aan de klant bekend gemaakt zijn dat de backup-diensten geld kosten.

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-12 21:08
[...]

Overigens heb ik al wel eens ervaren dat dit wel gebeurd. Betalingserhinnering in de mail terwijl door een storing bij de hostingpartij de eerste mail met de factuur nooit verstuurd was, en ondertussen was het hostingaccount gedeactiveerd (website en mailboxen) :(

• OkkE

OkkE

Volgens mij ging het eerder om het terug draaien van de back-up restore, waardoor de gehackte Wordpress weer terug kwam. Technisch gezien dus niet off-line halen, hoewel het praktisch wel het zelfde resultaat zal hebben. :)

Je hebt gelijk dat je inderdaad niet zomaar je “geleverde product of dienst” mag terug nemen wanneer de klant niet betaalt. Blijft een lastige situatie... klanten die niet (willen) betalen. :{

OMG! Kreeg net deze screenshot van een vriend van me. Die moest iets aanpassen voor een klant van hem en kwam na inloggen in deze Direct Admin versie. :o :X _O-

Direct Ancient

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:56:

OMG! Kreeg net deze screenshot van een vriend van me. Die moest iets aanpassen voor een klant van hem en kwam na inloggen in deze Direct Admin versie. :o :X _O-

[afbeelding]
Haha, typisch! Wij verlenen daarom ook geen 'garantie' dat alles werkt en blijft werken, als ze niet een door ons aangeraden hosting gebruiken. Anders blijf je bezig met dergelijke brakke 'hosters'.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OkkE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:56:
[...]

Volgens mij ging het eerder om het terug draaien van de back-up restore, waardoor de gehackte Wordpress weer terug kwam. Technisch gezien dus niet off-line halen, hoewel het praktisch wel het zelfde resultaat zal hebben. :)

Je hebt gelijk dat je inderdaad niet zomaar je “geleverde product of dienst” mag terug nemen wanneer de klant niet betaalt. Blijft een lastige situatie... klanten die niet (willen) betalen. :{

[afbeelding]
_O-
Ik heb klanten gehad die via EATServer ofzo de boel afhandelen :X

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:41

StM

Die skin is als het goed is nog steeds beschikbaar bij de meest recent DA versie (al heb ik het gecheckt op een installatie die al een aantal jaar oud is maar steeds bijgewerkt), dus opzich hoeft dat niet heel veel te zeggen :P Het is wel al een flink aantal jaar niet de standaard meer.

[ Voor 11% gewijzigd door StM op 01-10-2013 17:01 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Firesphere schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Daarvoor sluiten wij SLA's af. En iedereen zonder SLA krijgt bij alles wat ze vragen terug "Dat gaat X euro kosten, wij wijzen u op de mogelijkheden tot het afsluiten van een SLA" :Y)
We hebben ze een SLA aangeboden, die wezen ze af want te duur. Toen ze belden is gewoon aangegeven dat hier een factuur voor zou volgen, dat was akkoord. En nu, nadat we hun stupiditeit hersteld hebben, is er ineens nooit opdracht gegeven om een backup terug te zetten. En het terugzetten van die backup heeft ze nog geld gekost ook, want de wijzigingen die ze in het weekend gedaan hadden waren weg. Mjah, die backup loopt eens per dag. Als je toevallig op dezelfde dag een hoop wijzigingen maakt is dat jammer.

Allereerst ben je niet strafbaar, hoogstens financieel aansprakelijk voor de geleden schade. Daarnaast ga ik niet stante-pede de boel terugzetten, daar gaan eerst netjes een herinnering, aanmaning en het hele circus achteraan. Als ze blijven weigeren gaat conform onze algemene voorwaarden de boel gewoon offline.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1 ... 41 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.