Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Grijze Vos schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:41:
ook leuk, google je 'morton', kom je foto's van een of ander fotomodel tegen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Leuke curves inderdaad.Grijze Vos schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:41:
ook leuk, google je 'morton', kom je foto's van een of ander fotomodel tegen.
te flauw..
Verwijderd
Zijn er nieuwe afleveringen dan?sig69 schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:10:
Haha, de laatste aflevering van The IT Crowd id weer super!![]()
Not that I know of...
S4E6 — Reynholm vs. Reynholm aired on 2010-07-30
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Koffie?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De kraan is leeg ja. Zal wel te maken hebben met de bouwwerkzaamheden ofzo maar kondig het ff aan...Cor453 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:12:
[...]
Is de kraan leeg? Zeldzaam geval van uitdroging dan
En Firesphere kom maar brengen....
En je hebt je ochtendplasje niet bijgehouden?Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:15:
[...]
De kraan is leeg ja. Zal wel te maken hebben met de bouwwerkzaamheden ofzo maar kondig het ff aan...
En Firesphere kom maar brengen....
RTFM!
Je pointers zijn altijd* aligned op 0xf dus die bits zijn altijd 0, daar kun je makkelijk die boolean in stoppen en dan heb je een hele nette size reduction ten koste van een klein beetje bitwise logic (a < 1cy per op).Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 02:03:
Maar msvc voegt padding toe dus de structuur is 16 bytes op een x64 platform. Ik kan dus 3 shorts en en byte erbij opslaan zonder enige memory overhead.
Wat heeft dat met koffie te maken?_Moe_ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:18:
[...]
En je hebt je ochtendplasje niet bijgehouden?
Nice! Ik wist niet dat die er was. Thanks.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Nice, ik wist ook niet dat die er was. Die zal ik dan binnenkort toch eens moeten bekijken. Erg leuke serie.
--- Edit ---
In discussie met mensen die denken dat gamen met een monitor met meer dan 60 Hz echt helpt... en dat refresh rate iets te maken heeft met pixel response tijden
[ Voor 64% gewijzigd door TheNephilim op 01-10-2013 09:55 ]
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Dus we zijn even dicht voor onderhoud
Zo, ik geloof dat ik alles nu heb.
[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 01-10-2013 10:23 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Laat je kennis niet bepalen door je opleiding. Zelf een HBO (CMD-i) opleiding achter de rug waar java standaard was en geen aandacht was voor wiskunde, datastructuren of andere zaken die behoren tot de basiskennis van elke programmeur. Alle kennis die ik nu heb is geheel zelf aangeleerd en momenteel is mijn kennis ervan net zo groot als andere studenten bij de zelfde WO master. Medestudenten met een WO/HBO informatica achtergrond.Ryur schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:06:
Goed, voor mij is dit allemaal algebra.
Ik volg er niks van, mijn C++ kennis is minimaal (kan mij erin redden, maar op een hele lelijke hackie manier). Wil ik ooit wel eens oppakken weer. Op mijn opleiding werd/wordt het zo SLECHT gegeven! [...]
Ik weet niet of er ruimte in je opleiding is om zelf te kiezen in welke talen je opdrachten uitvoert. Anders gewoon een kwestie van c++ gebruiken.
Dat is ook niet mijn bedoelingCaelorum schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:42:
[...]
Laat je kennis niet bepalen door je opleiding.
Ik weet niet of er ruimte in je opleiding is om zelf te kiezen in welke talen je opdrachten uitvoert. Anders gewoon een kwestie van c++ gebruiken.
Daarom zei ik ook dat ik me nog in C++ wil verdiepen. Alleen momenteel geen tijd om het naast mijn stage + openstaande vakken te doen
Sommige vakken mag je wel kiezen voor een andere programmeertaal dan dat er gegeven wordt, maar dat is vooral tijdens je Major (en daar zit ik nog niet in
Maar helaas moeten de 'normale' vakken in de taal die gegeven wordt op school (soms in overleg met de docent kan er afgeweken van worden). Zo heb ik bijv totaal geen Android ervaring, en door vrijstellingen in het eerste jaar ook nooit (gelukkig) gekregen. Maar juist super veel iOS ervaring, en dan mag ik itt mijn klasgenoten juist een iOS app schrijven ipv Android.
Alleen van die rottaal Java mag niet afgeweken worden.
Die vrijstellingen heb ik trouwens gekregen door wijzigingen in het curriculum. Ik heb een 1,5 jaar vertraging door persoonlijke omstandigheden, en daardoor hoefde ik precies de Android vakken niet te doen!
Wow, mijn langste reactie ooit denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 01-10-2013 10:50 ]
En toch is het m.i. goed om Java-kennis te hebben. Heel veel applicaties in software-land gaan tegenwoordig op Java (met of zonder sausje). Ik zeg niet dat het je primaire taal moet worden, maar het is fijn om mee te kunnen in een "vaktaal" die zich wijd verbreid heeft.Ryur schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:49:
[...]
Dat is ook niet mijn bedoeling. Ben enorm bezig met mijn kennis te verbreden buiten de stof die op school gegeven wordt. Anders is mijn kennis wel heel erg verouderd als ik op de arbeidsmarkt kom
Daarom zei ik ook dat ik me nog in C++ wil verdiepen. Alleen momenteel geen tijd om het naast mijn stage + openstaande vakken te doen. Als ik weer eens een paar weken 'vrij' heb wil ik gaan oppakken.
Sommige vakken mag je wel kiezen voor een andere programmeertaal dan dat er gegeven wordt, maar dat is vooral tijdens je Major (en daar zit ik nog niet in), bijv bij "Middleware" dan kan je kiezen tussen wat gegeven wordt (Java) of C#.
Maar helaas moeten de 'normale' vakken in de taal die gegeven wordt op school (soms in overleg met de docent kan er afgeweken van worden). Zo heb ik bijv totaal geen Android ervaring, en door vrijstellingen in het eerste jaar ook nooit (gelukkig) gekregen. Maar juist super veel iOS ervaring, en dan mag ik itt mijn klasgenoten juist een iOS app schrijven ipv Android.
Alleen van die rottaal Java mag niet afgeweken worden.Vooral straks met dat vak wat ik zei over Algoritmes moet in Java, terwijl ik het veel makkelijker (en sneller) in Haskall/Clojure kan maken!
Die vrijstellingen heb ik trouwens gekregen door wijzigingen in het curriculum. Ik heb een 1,5 jaar vertraging door persoonlijke omstandigheden, en daardoor hoefde ik precies de Android vakken niet te doen!
Wow, mijn langste reactie ooit denk ik
Welke talen vind jij fijn dan, naast Objective-C?
Verwijderd
Maar ik had al voorkennis, bij het vak datastructuren kon ik meer dan de helft van de te behandelen datastructuren aanvinken als zijnde 'heb ik al eens geïmplementeerd', terwijl de meeste klasgenoten zoiets hadden van 'huh was is een heap'? Gewoon lekker aanhobbyen, dan leer je dat soort dingen wel.
Oeh. AssemblyCor453 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:54:
Oe Assembly, daar moet ik echt meer mee doen.... Alleen projectjes vinden is zo lastig.
Ik vind Java een zeer primitieve taal; ik heb er geen moeite mee hoor, maar het is niet mijn liefde. Geef mij maar C# liever, heeft veel meer 'slimme' dingen.Cor453 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:54:
[...]
En toch is het m.i. goed om Java-kennis te hebben. Heel veel applicaties in software-land gaan tegenwoordig op Java (met of zonder sausje). Ik zeg niet dat het je primaire taal moet worden, maar het is fijn om mee te kunnen in een "vaktaal" die zich wijd verbreid heeft.
Talen die ik nog zeer prettig vind:
- Ruby/Rails
- Haskell
- Clojure
- Scala
- C# dus
- en sinds kort Node.JS
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 01-10-2013 11:00 ]
Bootstrap een kernel. http://wiki.osdev.org/Bare_BonesEalanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:56:
[...]
Oe Assembly, daar moet ik echt meer mee doen.... Alleen projectjes vinden is zo lastig.
---
Wat is bij jullie het eerste (onbetaalde) resultaat als je zoekt op 'aangepast paardrijden' in Google?
Verwijderd
Een site voor paardrijden voor gehandicapten. Te veel op nsfw termen gegoogled?TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:01:
offtopic:
Wat is bij jullie het eerste (onbetaalde) resultaat als je zoekt op 'aangepast paardrijden' in Google?
Hahaha, nee!Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:04:
[...]
Een site voor paardrijden voor gehandicapten. Te veel op nsfw termen gegoogled?
Ik krijg altijd sterk de indruk dat resultaten op plaats getoond worden. Als het goed is, staat spgij.nl bovenaan. Heb best veel tijd in SEO gestoken voor de website, met name content verbeteren. Vroeg me af of dat z'n vruchten écht afwerpt, of dat ik alleen de site (die ik zelf regelmatig bezoek) bovenaan zie staan.
Dat staat idd gewoon bovenaan.TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:07:
[...]
Hahaha, nee!![]()
Ik krijg altijd sterk de indruk dat resultaten op plaats getoond worden. Als het goed is, staat spgij.nl bovenaan. Heb best veel tijd in SEO gestoken voor de website, met name content verbeteren. Vroeg me af of dat z'n vruchten écht afwerpt, of dat ik alleen de site (die ik zelf regelmatig bezoek) bovenaan zie staan.
Zit dus wel verschil in, maar de top 5 is al best netjes. De website is inmiddels al weer 2 (?) jaar oud denk ik, veel geleerd in die twee jaar.
Verwijderd
TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:01:
Kan niet wachten tot lunch, eindelijk m'n verse croissantjes van de bakker op smikkelen![]()
---
offtopic:
Edit: Hij staat er wel tussen op plaats 16.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 11:19 ]
In DuckDuckGo doen we het blijkbaar minder goedVerwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:18:
[...]
[afbeelding]
Edit: Hij staat er wel tussen op plaats 16.
#1 in Chrome (zowel normaal als Incognito), Safari en Firefox (zowel normaal als Private).
Je kan ook naar WiX kijken.sig69 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:46:
He bah, waarom heeft Microsoft nou de setup project templates uit VS2012 gehaald? InstallShield Limited Edition zuigt nogal
Hail to the king baby!
Nicely!OkkE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:24:
Google Search:
#1 in Chrome (zowel normaal als Incognito), Safari en Firefox (zowel normaal als Private).
---
Damn, heb gisteren 2 SATA kabels besteld... blijkbaar van 10 centimeter
/me: “Hier wel.”
Klant: “Goh, nu hier ook weer! Gek!”
Aangepast paardrijden | SPGIJTheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:01:
Kan niet wachten tot lunch, eindelijk m'n verse croissantjes van de bakker op smikkelen![]()
---
offtopic:
spgij.nl › Informatie
Aangepast paardrijden is leuke, sportieve en therapeutische bezigheid voor mensen met een handicap. Met de juiste aanpassingen kan iedereen bij ons ...
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Haha, wees blijk dat hij nog noemde wat er niet werkteOkkE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:35:
Klant: “Op mijn website werkt X niet!”
/me: “Hier wel.”
Klant: “Goh, nu hier ook weer! Gek!”
Wij hebben een klant die soms gewoon belt om te vragen (een heel verhaal) waar hij wat nieuwe informatie kwijt kan. Ik: "Eeeh, een nieuw blogbericht?", klant "Ja, inderdaad!" en dat was het
Over klanten gesproken, ik denk wel dat het tegenwoordig makkelijker word voor klanten, om zelf dingen te onderhouden. Interfaces zijn een stuk duidelijker en overzichtelijker dan 'vroeger'.
Thanks! Heb er een half jaar mee aan het klooien geweest, maar het is dus geluktGamebuster schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:44:
[...]
Aangepast paardrijden | SPGIJ
spgij.nl › Informatie
Aangepast paardrijden is leuke, sportieve en therapeutische bezigheid voor mensen met een handicap. Met de juiste aanpassingen kan iedereen bij ons ...
True. Maar het is een website waar wij al zeker een jaar niks meer aan hebben gedaan. Best vreemd toch, dat dan opeens bestaande functionaliteit zou breken door een technische fout.TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:49:
Haha, wees blijk dat hij nog noemde wat er niet werkte
(Het ging om filter mogelijkheden van een zoekopdracht, opeens zouden filters altijd 0 resultaten teruggeven.)
Volgens mij, als dat al zo is, wordt dat weer opgeheven door dat klanten minder tijd/moeite willen steken in het bijhouden / beheren van zulke systemen.Over klanten gesproken, ik denk wel dat het tegenwoordig makkelijker word voor klanten, om zelf dingen te onderhouden. Interfaces zijn een stuk duidelijker en overzichtelijker dan 'vroeger'.
Hier ook nummer 1TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:07:
[...]
Hahaha, nee!![]()
Nee, prachtig spel! Dit gaat me vandaag nogal van mijn werk afhouden (lees: studie xD)
Ga dan op een plek zitten waar je niet kan gamen
[ Voor 47% gewijzigd door Ealanrian op 01-10-2013 12:53 ]
Verwijderd
Hoe wil je dat .oisyn dat gaat doen?Robbiedobbie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:51:
Zeg .oisyn, fix die servercrashes eens bij de BF4 beta
Nee, prachtig spel! Dit gaat me vandaag nogal van mijn werk afhouden (lees: studie xD)
Ik denk dat je meer kans hebt bij PrisonerOfPain maar volgens mij heeft hij ook niet zomaar de rechten om wat servers opnieuw op te starten.
Nou ik verwacht op z'n minst een persoonlijk welkom als ik Battlefield 4 opstart!Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:53:
[...]
Hoe wil je dat .oisyn dat gaat doen?
Ik denk dat je meer kans hebt bij PrisonerOfPain maar volgens mij heeft hij ook niet zomaar de rechten om wat servers opnieuw op te starten.
Eerder een “Invalid Beta Key” bij opstarten, met zulke eisen.TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:10:
Nou ik verwacht op z'n minst een persoonlijk welkom als ik Battlefield 4 opstart!
---
Grappig! Kan zoiets nou straks werkelijk op tegen webdevelopers? Worden we obsoleet?alienfruit schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:31:
Hebben jullie Google Web Designer al gezien? http://google.com/webdesigner/
Heh- leuk om te horen! Het is een echte beta-beta dus we zijn nog druk bezig hier.Robbiedobbie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:51:
Zeg .oisyn, fix die servercrashes eens bij de BF4 beta
Game.HasUnlimitedAmmo 1Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:22:
Ik vind deze eisen nog wel mee vallen. Wanneer er gevraagd gaat worden om cheats word het wat anders natuurlijk
[ Voor 27% gewijzigd door PrisonerOfPain op 01-10-2013 13:40 ]
Awsome! ^^ Wat ik gezien heb, zag er ontzettend goed uit. Ik was eerst bang dat versie 4 te weinig vernieuwing zou bieden, maar niets lijkt minder waarPrisonerOfPain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:40:
[...]
Heh- leuk om te horen! Het is een echte beta-beta dus we zijn nog druk bezig hier.
Ik was een beetje snel en wasig aan het nadenken, omdat ik alweer klaarstond voor de volgende matchVerwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:53:
[...]
Hoe wil je dat .oisyn dat gaat doen?
Het lijkt er ook gewoon op dat die servertjes die crashen het een beetje druk hebben. Meestal gebeurt het bij het instorten van dat grote kantoor wanneer er 64 man opzittenPrisonerOfPain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:40:
[...]
Heh- leuk om te horen! Het is een echte beta-beta dus we zijn nog druk bezig hier.
[...]
Game.HasUnlimitedAmmo 1
Ik vond deze tweet wel toepasselijk, ook waar ik gelijk aan dacht:alienfruit schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:31:
Hebben jullie Google Web Designer al gezien? http://google.com/webdesigner/
Stephen Shankland @stshank 19h
Google is helping the Web move from annoying blinking Flash ads to annoying blinking HTML5 ads. Google Web Designer: http://bit.ly/1hfsYSm
Tuurlijk niet.TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:35:
Grappig! Kan zoiets nou straks werkelijk op tegen webdevelopers? Worden we obsoleet?
blijf je toch IE6 gebruiken?alienfruit schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:31:
Ja, leuk HTML5 banners. Dat is nog vervelende uit te schakelen dan Flash. Daar kon je gewoon Flash niet installeren...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nou dat mag ook wel, je moet wel een beetje kunnen genieten van je eigen werk! ^^
Het internet hier komt vandaag door een rietje binnen. Onze My Documents zijn nog steeds geredirect, naar een server. Die we via internet benaderen.
Ik dacht dat ik ondertussen alle referenties naar My Documents uit Visual Studio gesloopt had, helaas zorgde de netwerksnelheid er vandaag voor dat VS2012 al de gehele dag " (Not Responding)" in de titelbalk heeft staan.
Aangezien toch niets werkt, ProcMon er maar weer bijgepakt. Wat blijkt: iedere keer als je begint te typen, of wanneer de text-editor de focus krijgt (Alt+Tab), wordt er een AutoRecovery-file benaderd ... hardcoded binnen My Documents.
AutoRecovery uit, en Visual Studio vliegt!
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 01-10-2013 15:52 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
iOS developer
Ja, zelf zitten we ons op 't moment druk te maken over de geforce problemen en verder hebben we een hele kamer ingericht om feedback te verzamelen: http://instagram.com/p/e6tWV0Ndds/Ealanrian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:43:
[...]
Dat is nog veel beter.
Volgen jullie eigenlijk ook topics als [PC] Bf4 Bèta problemen topic.?
Belt een week terug in paniek op (vier keer voor 9 uur in de ochtend!!) dat hun brakke wordpress site gehacked is door een of andere turkse jihadist. Goh, daar hadden we je voor gewaarschuwd toen je onze offerte afwees en voor een duppie in India op de eerste rang ging zitten he? Of we backups hebben? Ja natuurlijk hebben we die. Afijn, klant verzoekt ons de backup terug te zetten dus dat doen we vrolijk.
Fast-forward naar vandaag, waar de directrice van het miljoenenbedrijf (en multinational) waar we het hier over hebben boos mailt dat ze een credit factuur eist. Want wij hebben helemaal geen toestemming gekregen voor het schrijven van een factuur voor die backup restore. Hoe we het lef hebben om daar zomaar een factuur voor te sturen.
Er is nu een mailtje hun kant op gegaan dat ze best een credit kunnen krijgen, maar dan draaien we ook de ineens ongevraagde werkzaamheden die wij verricht hebben terug. Kijken of ze zin hebben in nogmaals die bullcrap op hun site.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
Wat is dat nu voor onzin. Jullie hebben toch wel degelijk werk verricht of verwachten ze dat support gratis is?MueR schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:00:
Sommige klanten...
Belt een week terug in paniek op (vier keer voor 9 uur in de ochtend!!) dat hun brakke wordpress site gehacked is door een of andere turkse jihadist. Goh, daar hadden we je voor gewaarschuwd toen je onze offerte afwees en voor een duppie in India op de eerste rang ging zitten he? Of we backups hebben? Ja natuurlijk hebben we die. Afijn, klant verzoekt ons de backup terug te zetten dus dat doen we vrolijk.
Fast-forward naar vandaag, waar de directrice van het miljoenenbedrijf (en multinational) waar we het hier over hebben boos mailt dat ze een credit factuur eist. Want wij hebben helemaal geen toestemming gekregen voor het schrijven van een factuur voor die backup restore. Hoe we het lef hebben om daar zomaar een factuur voor te sturen.
Er is nu een mailtje hun kant op gegaan dat ze best een credit kunnen krijgen, maar dan draaien we ook de ineens ongevraagde werkzaamheden die wij verricht hebben terug. Kijken of ze zin hebben in nogmaals die bullcrap op hun site.
Ranzig volk
Gefeliciteerd dude, met je verjaardag natuurlijk!
[ Voor 63% gewijzigd door TheNephilim op 01-10-2013 16:21 ]
Ze zouden taart moeten sturen vanwege het feit dat jullie nog een backup hebben van een project wat niet meer bij jullie ligt.MueR schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:00:
Sommige klanten...
ps. en gefeliciteerd met je verjaardag
Kansloos tuig. Altijd maar voor een dubje op de eerste rij willen zitten
Ben wel benieuwd naar de afloop
Jullie doen dus hosting, maar niet de ontwikkeling? Snap de outsourcing naar India namelijk niet echt in dit verhaal als jullie ook nog backups van het project hebben.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Daarvoor sluiten wij SLA's af. En iedereen zonder SLA krijgt bij alles wat ze vragen terug "Dat gaat X euro kosten, wij wijzen u op de mogelijkheden tot het afsluiten van een SLA"MueR schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:00:
Sommige klanten...
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja, het is normaal dat je betaald wordt. Maar in dit geval was het blijkbaar niet direct duidelijk dat het niet bij de standaard support zat, maar dat er nagefactureerd zou worden.TheNephilim schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:12:
[...]
Ranzig volkHet is toch normaal dat er voor zoiets betaald word... De meeste klanten zijn juist blij dat alles weer in orde is
Daarom altijd laten weten dat er gefactureerd gaat worden, hoe klein het bedrag ook is en hoeveel haast er ook opzit. Klant belt: "Dit moet hersteld worden, met spoed!". Aangeven dat je ze een mail stuurt om de opdracht te bevestigen, en je werkzaamheden niet kunt starten voordat er een akkoord bevestiging per email wordt verstuurd als reply. Vervolgens dus een mail sturen met:
"Zoals zojuist telefonisch overlegd zullen wij een backup van dd-mm-jjjj voor u terugzetten voor uw domein met adres .......... Hiervoor factureren wij op basis van nacalcalculatie. Ons uurtarief betreft € xx.xx. De besteedde tijd wordt afgerond op kwartieren, met een minimum van één manuur.
Letop: Onze werkzaamheden starten pas na uw schriftelijk akkoord!
Toch niet zo moeilijk, even een template email versturen?
Pas hier heel erg mee op! Je mag niet zomaar werk wat geleverd is terugnemen, ookal betalen ze niet. Dan ben jij strafbaar.MueR schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:00:
Inderdaad, als jij een website oplevert, ze niet binnen het betalingstermijn betalen en je het offline haalt ben jij de pineut.
Klopt! Doen wij hier normaal gesproken ook, tenminste zo ongeveer.GateKeaper schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:29:
[...]
Ja, het is normaal dat je betaald wordt. Maar in dit geval was het blijkbaar niet direct duidelijk dat het niet bij de standaard support zat, maar dat er nagefactureerd zou worden.
Daarom altijd laten weten dat er gefactureerd gaat worden, hoe klein het bedrag ook is en hoeveel haast er ook opzit. Klant belt: "Dit moet hersteld worden, met spoed!". Aangeven dat je ze een mail stuurt om de opdracht te bevestigen, en je werkzaamheden niet kunt starten voordat er een akkoord bevestiging per email wordt verstuurd als reply. Vervolgens dus een mail sturen met:
"Zoals zojuist telefonisch overlegd zullen wij een backup van dd-mm-jjjj voor u terugzetten voor uw domein met adres .......... Hiervoor factureren wij op basis van nacalcalculatie. Ons uurtarief betreft € xx.xx. De besteedde tijd wordt afgerond op kwartieren, met een minimum van één manuur.
Letop: Onze werkzaamheden starten pas na uw schriftelijk akkoord!
Toch niet zo moeilijk, even een template email versturen?
Het gaat het mij om de mentaliteit. Dat MueR toevallig een backup had liggen was al een geluk bij een ongeluk voor ze en dan nog moeilijk doen.
Het verhaal is iets genuanceerder, maar je begeeft je er idd mee op glad ijs. En bij simpelweg offline trekken is de kans groot dat je voor de bijl gaat.TJHeuvel schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
Pas hier heel erg mee op! Je mag niet zomaar werk wat geleverd is terugnemen, ookal betalen ze niet. Dan ben jij strafbaar.
Inderdaad, als jij een website oplevert, ze niet binnen het betalingstermijn betalen en je het offline haalt ben jij de pineut.
Dan wordt het dus gewoon een incassobureau op ze af sturen (welke er in zijn in een no cure no pay vorm.) Maar dan moet er natuurlijk wel vooraf aan de klant bekend gemaakt zijn dat de backup-diensten geld kosten.TJHeuvel schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
Pas hier heel erg mee op! Je mag niet zomaar werk wat geleverd is terugnemen, ookal betalen ze niet. Dan ben jij strafbaar.
Overigens heb ik al wel eens ervaren dat dit wel gebeurd. Betalingserhinnering in de mail terwijl door een storing bij de hostingpartij de eerste mail met de factuur nooit verstuurd was, en ondertussen was het hostingaccount gedeactiveerd (website en mailboxen)TJHeuvel schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
Volgens mij ging het eerder om het terug draaien van de back-up restore, waardoor de gehackte Wordpress weer terug kwam. Technisch gezien dus niet off-line halen, hoewel het praktisch wel het zelfde resultaat zal hebben.TJHeuvel schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:35:
Je hebt gelijk dat je inderdaad niet zomaar je “geleverde product of dienst” mag terug nemen wanneer de klant niet betaalt. Blijft een lastige situatie... klanten die niet (willen) betalen.
OMG! Kreeg net deze screenshot van een vriend van me. Die moest iets aanpassen voor een klant van hem en kwam na inloggen in deze Direct Admin versie.
Haha, typisch! Wij verlenen daarom ook geen 'garantie' dat alles werkt en blijft werken, als ze niet een door ons aangeraden hosting gebruiken. Anders blijf je bezig met dergelijke brakke 'hosters'.OkkE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:56:
OMG! Kreeg net deze screenshot van een vriend van me. Die moest iets aanpassen voor een klant van hem en kwam na inloggen in deze Direct Admin versie.![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
OkkE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:56:
[...]
Volgens mij ging het eerder om het terug draaien van de back-up restore, waardoor de gehackte Wordpress weer terug kwam. Technisch gezien dus niet off-line halen, hoewel het praktisch wel het zelfde resultaat zal hebben.
Je hebt gelijk dat je inderdaad niet zomaar je “geleverde product of dienst” mag terug nemen wanneer de klant niet betaalt. Blijft een lastige situatie... klanten die niet (willen) betalen.
OMG! Kreeg net deze screenshot van een vriend van me. Die moest iets aanpassen voor een klant van hem en kwam na inloggen in deze Direct Admin versie.![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Ik heb klanten gehad die via EATServer ofzo de boel afhandelen
[ Voor 11% gewijzigd door StM op 01-10-2013 17:01 ]
We hebben ze een SLA aangeboden, die wezen ze af want te duur. Toen ze belden is gewoon aangegeven dat hier een factuur voor zou volgen, dat was akkoord. En nu, nadat we hun stupiditeit hersteld hebben, is er ineens nooit opdracht gegeven om een backup terug te zetten. En het terugzetten van die backup heeft ze nog geld gekost ook, want de wijzigingen die ze in het weekend gedaan hadden waren weg. Mjah, die backup loopt eens per dag. Als je toevallig op dezelfde dag een hoop wijzigingen maakt is dat jammer.Firesphere schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:28:
[...]
Daarvoor sluiten wij SLA's af. En iedereen zonder SLA krijgt bij alles wat ze vragen terug "Dat gaat X euro kosten, wij wijzen u op de mogelijkheden tot het afsluiten van een SLA"
Allereerst ben je niet strafbaar, hoogstens financieel aansprakelijk voor de geleden schade. Daarnaast ga ik niet stante-pede de boel terugzetten, daar gaan eerst netjes een herinnering, aanmaning en het hele circus achteraan. Als ze blijven weigeren gaat conform onze algemene voorwaarden de boel gewoon offline.TJHeuvel schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:35:
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.