Klopt, het is echt een ramp hoe datums worden afgehandelt.PrisonerOfPain schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:35:
Omdat date parsing altijd fout gaat.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Moesten we nu eens allemaal datums gaan opslaan zoals SAP dat doet: 20130930 of 79869069. Lang leve inverted datesFiresphere schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:39:
[...]
Klopt, het is echt een ramp hoe datums worden afgehandelt.
Ik voer 2013-01-13 in: 13 januari 2013. Top!
Ik voer 2013-03-01 in: 1 maart 2013. Top!
Ik voer 2013-13-01 in: 13 januari 2013. Top!
Ik voer 2013-01-03 in: 3 januari 2013. eeeeeehhhhh 1 maart!
Dat verschil is gewoon bagger om te valideren.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Moet je de locale instellen. Die website is engels/amerikaans, dus heeft ook die locale en dus die default setting voor parsen van tijd/datum. Verder heb je ook een parseExact methode.pdebie schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:49:
[...]
Verwijderd
Goed idee! En stoppen met werken van zodra je je niet meer productief voelt.Ealanrian schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:49:
Als we nou eens met z'n allen afstappen van tijd is het probleem direct opgelost.
/me gaat alvast naar huis
Ah wacht, er begint me wat te dagen. Jullie spelen zeker met Nederlands commentaar?Patriot schreef op maandag 30 september 2013 @ 03:44:
[...]
Echt niet!? Ik moet zeggen dat ik totaal geen Fifa-speler ben, maar zelfs ík heb die bug meerdere malen meegemaakt. Het aantal keren dat ik Fifa heb gespeeld is op één hand te tellen, maar dat de commentator dingen compleet verkeerd zei heb ik zeker twee keer meegemaakt (op verschillende platforms).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik zie de stapel change-requests wel weer aankomen...
Gebruiken er mensen ooit YYYY-DD-MM? Enige wat ik gebruikt zie worden is DD-MM-YYYY, MM-DD-YYYY en YYYY-MM-DD.pdebie schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:49:
[...]
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn, als dat budgetair maar goed afgesproken is. Je moet natuurlijk wel veel klantcontact houden, en constant feedback blijven halen. Je moet niet aan het eind van het traject een product over de schutting gooien en dan maar verwachten dat het is wat de klant wil.Evilbee schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:26:
Vandaag eindelijk groen licht gekregen om met een project te starten. Helaas weet de klant nog totaal niet wat ie nou wil, dus de filosofie is nu: bouw nu maar eerst een wat, dan komen de exacte requirements later wel
Ik zie de stapel change-requests wel weer aankomen...
Maar ik ken weinig projecten waar aan het begin van het project de klant exact kan aangeven wat en hoe ze iets precies gemaakt willen hebben.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Fifa 13 had dat ook met engels commentaar wel eens. Ging meestal wel goed, maar ook vaak genoeg fout om me bij te blijven.oisyn schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:25:
[...]
Ah wacht, er begint me wat te dagen. Jullie spelen zeker met Nederlands commentaar?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat snap ik ook, alleen is het bij deze klant een stuk erger dan ik normaal mee maak.Woy schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:34:
[...]
Dat hoeft niet perse een probleem te zijn, als dat budgetair maar goed afgesproken is. Je moet natuurlijk wel veel klantcontact houden, en constant feedback blijven halen. Je moet niet aan het eind van het traject een product over de schutting gooien en dan maar verwachten dat het is wat de klant wil.
Maar ik ken weinig projecten waar aan het begin van het project de klant exact kan aangeven wat en hoe ze iets precies gemaakt willen hebben.
Wij doen een klein deel project van een heel groot project. Zij zijn de opdrachtgever, maar ze willen zelf geen projectmanagement doen om de deelprojecten op elkaar aan te sluiten (er zijn iets van 10 deel projecten die op elkaar invloed hebben).
Jup. Ik ben wat dat betreft best een lui mens.. Op het werk kan ik heerlijk doorwerken, maar als ik zoiets thuis wil gaan doen lukt het voor geen meterTheNephilim schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:01:
[...]
Oh ja dat ken ik, hele ideeën over wat je nog allemaal moet doen (qua werkgerelateerd), maar eenmaal thuis heb je gewoon even behoefte aan vrije tijd.
MM-DD-YYYY zie ik ook nooit. Dan is het meestal MM/DD/YYYY. Zelf gebruik ik vrijwel altijd YYYY-MM-DDRadiant schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:26:
[...]
Gebruiken er mensen ooit YYYY-DD-MM? Enige wat ik gebruikt zie worden is DD-MM-YYYY, MM-DD-YYYY en YYYY-MM-DD.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2013 12:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik snap dat het vaak fout gaat, maar het is aan jouw bedrijf/projectleider om het bedrijf duidelijk te maken dat je geen resultaatverplichting aan kunt gaan als er geen goed resultaat en bijbehorende afhankelijkheden te defineren is. Op urenbasis wil je best het geld van de klant gaan verspillen ( Want dergelijk projecten met veel verschillende partijen, zonder iemand die dat goed coördineert gaan zo goed als zeker compleet fout ).Evilbee schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:42:
[...]
Dat snap ik ook, alleen is het bij deze klant een stuk erger dan ik normaal mee maak.
Wij doen een klein deel project van een heel groot project. Zij zijn de opdrachtgever, maar ze willen zelf geen projectmanagement doen om de deelprojecten op elkaar aan te sluiten (er zijn iets van 10 deel projecten die op elkaar invloed hebben).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat hebben wij inderdaad al duidelijk gemaakt. Het is niet dat ik het project nu al zie falen. Het is puur de discussie met de klant en de andere partijen over wat er met wie is afgesproken (en meestal zijn daar 3 variaties van).Woy schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:46:
[...]
Ik snap dat het vaak fout gaat, maar het is aan jouw bedrijf/projectleider om het bedrijf duidelijk te maken dat je geen resultaatverplichting aan kunt gaan als er geen goed resultaat en bijbehorende afhankelijkheden te defineren is. Op urenbasis wil je best het geld van de klant gaan verspillen ( Want dergelijk projecten met veel verschillende partijen, zonder iemand die dat goed coördineert gaan zo goed als zeker compleet fout ).
Gelukkig ben ik geen projectleider van dat project
Verwijderd
3x unsigned short als vertex positions (altijd aligned aan X of Y as, altijd positief)
3x unsigned char voor de normals. Die worden op de vertex shader *2 - 1 gedaan.
3x unsigned char door de colors.
= 12 bytes.
Theoretisch kan ik ook naar 9 bytes door de assumptie te maken dat een normal altijd aligned aan een axis ligt. Vervolgens kan ik de meest significante bit van de vertex position gebruiken om op te slaan of de normal +1 of -1 is op die as. Ik moet nog even kijken hoe ik dat efficiënt ga doen. De shader wordt niet blij van if's.
Aan de andere kant is de shader niet echt een bottleneck nu, eerder de hoeveelheid draw calls die je kan afvuren en de rasterizer..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 13:12 ]
als iedereen en elke taal nu gewoon ISO 8601 zou volgen cq. implenteren als date constructor..oisyn schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:44:
[...]
MM-DD-YYYY zie ik ook nooit. Dan is het meestal MM/DD/YYYY. Zelf gebruik ik vrijwel altijd YYYY-MM-DD
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik ben YYYY-DD-MM nog nooit tegengekomen. Is ook niet echt te verwachten: DD-MM en MM-DD volgen het spraakgebruik, er is volgens mij geen spraakgebruik dat het jaar eerst zet, dan de dag, dan de maand.Radiant schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:26:
[...]
Gebruiken er mensen ooit YYYY-DD-MM? Enige wat ik gebruikt zie worden is DD-MM-YYYY, MM-DD-YYYY en YYYY-MM-DD.
(Maar... dat kan in Azie of Afrika natuurlijk best zo zijn. Voor westerse toepassingen dus best een aanname, maar ik zou je interne logica er niet op vasthangen.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:09:
[...]
als iedereen en elke taal nu gewoon ISO 8601 zou volgen cq. implenteren als date constructor.
quote: https://xkcd.com/1179/ISO 8601
[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 30-09-2013 13:43 ]
{signature}
Wie kent deze nog
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2013 13:44 ]
Respectabel, color zou je ook nog in een cbuffer kunnen stoppen want het lijkt me dat die niet voor iedere drawcall hetzelfde zijn.Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:04:
[...]
3x unsigned short als vertex positions (altijd aligned aan X of Y as, altijd positief)
3x unsigned char voor de normals. Die worden op de vertex shader *2 - 1 gedaan.
3x unsigned char door de colors.
= 12 bytes.
Batch, batch, batchAan de andere kant is de shader niet echt een bottleneck nu, eerder de hoeveelheid draw calls die je kan afvuren en de rasterizer..
Pas hier wat aan, stort het formulier in elkaar. Nou, pas daar dan nog wat aan, stort het formulier ook in elkaar.
En natuurlijk is het kaartenhuis zo gebouwd dat de beste manier eigenlijk van scratch beginnen is. Maar daar is geen tijd voor.
Ik zie door de kaarten het formulier niet meer
PAGE NOT FOUND
Ah, je moet beter leren linken
http://www.nvidia.com/docs/IO/8230/BatchBatchBatch.ppt
[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 30-09-2013 14:02 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
www.nvidia.com/docs/IO/8228/BatchBatchBatch.pdfBtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:02:
[...]
PAGE NOT FOUND
edit:
Nope, sorry! Los van dat ik geen ervaring/kennis heb van andere platformen bouw ik deze app juist omdat de Windows Store nog heel beperkt is. Android en iOS hebben andere alternatieven. Daarnaast leunt de app sterk op specifieke Windows 8 features en heb je bepaalde controls (in mijn geval Telerik) nodig, waarvan een licentie $1000 kost.Cor453 schreef op maandag 30 september 2013 @ 06:41:
@Avalaxy: plannen om je Analytics app te porten naar een ander platform? Hij oogt wel lekker clean namelijk.
I see, kan inderdaad verwarrend overkomen. De grafieken laten allemaal je data zien van de afgelopen maand (zowel de kleine als de grote. Als je op zo'n kleine klikt wordt hij getoond in de grote grafiek). Die getallen die er bij staan is de data van vandaag.douweegbertje schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:19:
[...]
Ja en nee![]()
De ja is dat je wel alles laat zien wat (naar mijn mening) belangrijk is in een app.
De nee is puur omdat (imo) het nog niet klopt. Wat is nu wat? De grafiek zou dan van heel de maand moeten zijn en de stats rechts ook van heel de maand? Onderaan zou dan alleen van vandaag zijn(?) terwijl rechtsboven dan staat 8/29 - 9/29 (zou ik overigens als EU time doen).
Het is wel soort van logisch, dat je zoiets wilt zien hoor. De grafiek van heel de maand en dan stats van vandaag, maar nu wordt het wel deels verwarrend van welke 'query' er nu wordt weergegeven.
Ik kan het natuurlijk ook nu even verkeerd zien.
Oh, en hoeveel data ze laten wordt wordt natuurlijk bepaald door de datepickers; standaard staan die zo ingesteld dat de afgelopen maand wordt getoond.
Wie weet verander ik het nog zodat die getallen ook de data over een hele maand tonen. Even afwachten wat uit de beta-test/feedback komt.
[ Voor 54% gewijzigd door Avalaxy op 30-09-2013 14:10 ]
Herkenbaar.pdebie schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:59:
En natuurlijk is het kaartenhuis zo gebouwd dat de beste manier eigenlijk van scratch beginnen is. Maar daar is geen tijd voor.
Overigens, ik heb gemerkt dat het soms — achteraf gezien — als nog sneller om from scratch te beginnen. Maar dat is niet altijd even duidelijk vooraf en vaak lastig(er) om de rest daar van te overtuigen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hey, daar heb ik er hier ook een vanpdebie schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:59:
Momenteel aan het werken aan een formulier wat zo sterk is als een kaartenhuis.
Pas hier wat aan, stort het formulier in elkaar. Nou, pas daar dan nog wat aan, stort het formulier ook in elkaar.
Ik zie door de kaarten het formulier niet meer
Geeft niet, was gewoon benieuwd. Hij ziet er wel gaaf uit verder!Avalaxy schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:07:
[...]
Nope, sorry! Los van dat ik geen ervaring/kennis heb van andere platformen bouw ik deze app juist omdat de Windows Store nog heel beperkt is. Android en iOS hebben andere alternatieven. Daarnaast leunt de app sterk op specifieke Windows 8 features en heb je bepaalde controls (in mijn geval Telerik) nodig, waarvan een licentie $1000 kost.
[...]
I see, kan inderdaad verwarrend overkomen. De grafieken laten allemaal je data zien van de afgelopen maand (zowel de kleine als de grote. Als je op zo'n kleine klikt wordt hij getoond in de grote grafiek). Die getallen die er bij staan is de data van vandaag.
Oh, en hoeveel data ze laten wordt wordt natuurlijk bepaald door de datepickers; standaard staan die zo ingesteld dat de afgelopen maand wordt getoond.
Verwijderd
Er staat wat extra junk achter, ja.BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:02:
[...]
PAGE NOT FOUND
edit:
Ik kan de batches groter maken (nu 16x16x16), maar dat verplaatst voor mijn hardware de bottleneck naar de GPU. Ik heb een max van 3000 batches/frame en ~6k triangles gezet, dat zorgt voor ongeveer 30 fps in de meeste situaties.
Boven die X batches of Y triangles stopt hij met het renderen van de landscape.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 14:27 ]
Zullen we het bespreken van je app gewoon in het topic doen waar het hoort en even uit dit topic houden?Avalaxy schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:54:
Als je ideeën hebt hoe dat beter kan hoor ik het overigens graagHet leek mij wel een goede manier, maar het kan vast beter.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Dat probleem is volgens mij algemeen bekend en ook al in eerdere versies van Fifa. Het wordt zelfs in de review op Tweakers benoemt reviews: FIFA 14: kampioen in de problemen (laatste alinea)..oisyn schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:34:
[...]
Wij spelen op kantoor al een aantal jaren elke dag tijdens de pauze een paar potjes Fifa. Ik heb een aantal vreemde situaties meegemaakt, maar nog nooit wat je hier beschrijft
Ik heb het altijd aan Youri verweten dat hij niet zo heel snugger is
Is een bewuste dubbelpost; de eerste is een mini-modbreak en dat is handiger om even apart te posten. Ik ga dan niet wachten tot iemand weer wat nutteloos post om vervolgens de rest van m'n verhaal te postenEalanrian schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:31:
Wat een hoop dubbelposts vandaag...
Watch your language, mods in townBtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:33:
[...]
Is een bewuste dubbelpost; de eerste is een mini-modbreak en dat is handiger om even apart te posten. Ik ga dan niet wachten tot iemand weer wat nutteloos post om vervolgens de rest van m'n verhaal te posten
Agree. Helaas is dat bij dit formulier niet het geval, omdat het behoorlijk uitgebreid is.OkkE schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:07:
[...]
Herkenbaar.
Overigens, ik heb gemerkt dat het soms — achteraf gezien — als nog sneller om from scratch te beginnen. Maar dat is niet altijd even duidelijk vooraf en vaak lastig(er) om de rest daar van te overtuigen.
Probleem met dit formulier is dat het ooit is gebouwd op basis van een offline (windows applicatie) formulier.
Later kwamen er echter allerlei nieuwe wensen en functionaliteiten boven water en die moesten er (uiteraard) even ingebouwd worden. Daaruit volgde wat verbeterpuntjes, maar inmiddels lagen er ook alweer vele andere wensen te wachten om ingebouwd te worden.
Kortom, op een gegeven moment werd het een formulier waarmee er met hack, op hack, op hack nieuwe functionaliteit is toegevoegd en bugs werden opgelost. Gevolg: het gedrocht wat het nu is.
Langzaamaan ben ik alle blokken weer uit elkaar aan het trekken (wanneer ik ergens wat tijd over heb), maar door alle functionaliteiten die aan elkaar hangen, stort het ene deel weer in als je het andere aanpast.
Dus mijn mening zou inderdaad zijn: van scratch beginnen met de kennis van zaken van nu. Maar doordat er nu op de live omgeving enkele bugs inzitten die eerst opgelost moeten worden, is dat natuurlijk geen optie. Dus hack, op hack, op hack.....
ARGH!
--edit--
En ik geef overigens toe dat ik zelf verantwoordelijk ben voor deze spaghettibrei, want heb het formulier zelf zo gebouwd. Maar door alle tijdsdruk elke keer is dit probleem ontstaan. Hoewel ik het meerdere malen heb aangekaart dat ik meer tijd voor bepaalde zaken nodig had, kreeg ik dit niet altijd. Met dit gedoe als gevolg.
[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 30-09-2013 14:49 . Reden: toevoeging ]
En toch, het zijn (hier in ieder geval) bepaalde klanten die ook zorgen voor spaghetti xd Als ontwikkelaar heb je aan sommige klanten gewoon zo'n kluif dat je van de ene change in de andere rolt. Uiteindelijk moet het dan ook nog snel (even) voor release en dan bouw je fout op fout op fout.pdebie schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:46:
[...]
En ik geef overigens toe dat ik zelf verantwoordelijk ben voor deze spaghettibrei, want heb het formulier zelf zo gebouwd. Maar door alle tijdsdruk elke keer is dit probleem ontstaan. Hoewel ik het meerdere malen heb aangekaart dat ik meer tijd voor bepaalde zaken nodig had, kreeg ik dit niet altijd. Met dit gedoe als gevolg.
Tenminste, dat is hier het geval. De klant is wispelturig, niet altijd even duidelijk en onzeker. Als je denkt het onderste uit de kan gehaald te hebben, wat betreft inzicht in wat ze willen, dan toch komen ze later nog weer met allerlei nieuwe eisen.
Inmiddels weet ik wel beter en geef ik gewoon aan dat het zo'n spaghetti is geworden dat ik het vaak niet heel snel opgelost krijg. Jammergenoeg is dan het enige wat je te horen krijgt: ja, maar het moet opgelost! En wel ASAP!
Prima zeg ik dan. ASAP is dan echter wel pas over een dag of later bijvoorbeeld. En niet meer even hupsakee weer een hack erop. Ik neem in dit soort changes wel vaak een stukje ontwarring van de spaghetti mee om het voor mezelf later makkelijker te maken.
Verwijderd
Het gevaarlijkste is dat je dan een hele hoop functionaliteit kan breken. Vaak bestaat spaghetticode uit een hoop hacks die altijd maar worden toegevoegd, maar ze zijn er wel met een reden. Haal je er iets uit, is de kans groot dat je de boel sloopt.pdebie schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:03:
Dat is ook zo, maar doordat je zelf 99% van de tijd aan zo'n formulier werkt ga je de schuld toch al snel bij jezelf leggen (althans, dat heb ik wel een hele tijd gedaan).
Inmiddels weet ik wel beter en geef ik gewoon aan dat het zo'n spaghetti is geworden dat ik het vaak niet heel snel opgelost krijg. Jammergenoeg is dan het enige wat je te horen krijgt: ja, maar het moet opgelost! En wel ASAP!
Prima zeg ik dan. ASAP is dan echter wel pas over een dag of later bijvoorbeeld. En niet meer even hupsakee weer een hack erop. Ik neem in dit soort changes wel vaak een stukje ontwarring van de spaghetti mee om het voor mezelf later makkelijker te maken.
Daarnaast is spaghetticode vaak slecht gedocumenteerd wat het er natuurlijk niet makkelijker op maakt.
Deze kop says it all:
http://www.tofugu.com/201...y-horse-racing-simulator/Crazy Japanese Horse Racing Simulator. Minus Horses. Minus Simulation
[ Voor 43% gewijzigd door BtM909 op 30-09-2013 15:10 ]
Klopt, dat is dus dat kaartenhuis waar ik eerder over sprak.Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:09:
[...]
Het gevaarlijkste is dat je dan een hele hoop functionaliteit kan breken. Vaak bestaat spaghetticode uit een hoop hacks die altijd maar worden toegevoegd, maar ze zijn er wel met een reden. Haal je er iets uit, is de kans groot dat je de boel sloopt.
Daarnaast is spaghetticode vaak slecht gedocumenteerd wat het er natuurlijk niet makkelijker op maakt.
Well, yes it is:BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:09:
This can't be real![]()
![]()
[video]
Deze kop says it all:
[...]
http://www.tofugu.com/201...y-horse-racing-simulator/
Die reactie van die kerel zelf ook.Styxxy schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:27:
Nu het toch over formulieren gaat:
http://stackoverflow.com/...sing-goto-to-handle-input
Brrrr
Javascript is not an option. The question doesn't ask for alternatives or to debunk goto. Pros and cons between the two options is what I am looking at the moment.
Japan World Cup 3! Dat is inderdaad briljant
Regelmatig op Youtube al eens bekeken
[ Voor 71% gewijzigd door PdeBie op 30-09-2013 15:37 ]
Het is een dubbelpost omdat die opmerking al veel eerder is gemaakt en waarop ik suggereerde dat jullie het zeker met Nederlands commentaar spelen.BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:28:
[...]
Dat probleem is volgens mij algemeen bekend en ook al in eerdere versies van Fifa. Het wordt zelfs in de review op Tweakers benoemt reviews: FIFA 14: kampioen in de problemen (laatste alinea).
Ik heb het altijd aan Youri verweten dat hij niet zo heel snugger is
Waarbij ik de volgende reactie wil plaatsen:

Ongeïnspireerde crap van Youri Mulder en z'n compaan zonder enige gevoel van belevenis. Even wat zinnetjes voorlezen en hopla weer wat geld verdiend. Het Engelse commentaar is echt zóóóveel fijner.
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2013 15:44 ]
Ja ik las dat idd al en had geen zin om m'n post weg te halen.oisyn schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:42:
[...]
Het is een dubbelpost omdat die opmerking al veel eerder is gemaakt en waarop ik suggereerde dat jullie het zeker met Nederlands commentaar spelen.
Waarbij ik de volgende reactie wil plaatsen:
[afbeelding]
Ongeïnspireerde crap van Youri Mulder en z'n compaan zonder enige gevoel van belevenis. Even wat zinnetjes voorlezen en hopla weer wat geld verdiend. Het Engelse commentaar is echt zóóóveel fijner.
Ik heb Fifa14 nog niet gespeeld (speel af en toe 13) en heb het tot nu toe 1 keer eerder gehad met Engels commentaar (Nederlands is echt te suf voor woorden).
Nog mazzel gehad dat er een hoop troep op de Mac Mini lag en dat ze die niet gezien hebben samen met nog andere zaken die meer waard waren dan de laptops bij elkaar. Daar stond zo'n 8000 euro aan projecten zonder externe backup op.....geluk gehad.....
iOS developer
Verwijderd
Dat is wel heel erg zuur. Al aangifte gedaan?BikkelZ schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:54:
Kwam afgelopen zaterdag thuis en alles stond open. Twee laptops weg, mijn iPad en wat geld. Waren ze echt max twintig minuten voordat we thuis kwamen binnen gezien de laatste tijd die ik op de Facebook sessie zie van mijn vriendin en wat de buurvrouw gehoord heeft.
Nog mazzel gehad dat er een hoop troep op de Mac Mini lag en dat ze die niet gezien hebben samen met nog andere zaken die meer waard waren dan de laptops bij elkaar. Daar stond zo'n 8000 euro aan projecten zonder externe backup op.....geluk gehad.....
Damn, dan heb je zeker geluk gehad. Al zou ik nog enorm balenBikkelZ schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:54:
Kwam afgelopen zaterdag thuis en alles stond open. Twee laptops weg, mijn iPad en wat geld. Waren ze echt max twintig minuten voordat we thuis kwamen binnen gezien de laatste tijd die ik op de Facebook sessie zie van mijn vriendin en wat de buurvrouw gehoord heeft.
Wij hebben thuis een aantal honden, ouders hebben een kennel, dus inbrekers zie je hier niet snel. Maar het idee dat ze dan in je huis geweest zijn en nog wat dure spullen weg, waar jij wel hard voor werkt... grrr
Ik hoop dat er binnenkort wat projecten uit Nederland eindelijk doorgaan, kan ik de boel gaan vervangen.
iOS developer
Aaargh! Dat is kut!BikkelZ schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:54:
Mijn vader zijn laptop hebben zie hier ooit ook gestolen. Kosten vielen al bij al nog mee, alleen was hij hierdoor meer dan 300 uren aan een hobby project kwijt en heeft dit nooit meer terug opgepakt.
RTFM!
Dude, nee dan zou ik er ook goed zat van zijn_Moe_ schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:28:
[...]
Mijn vader zijn laptop hebben zie hier ooit ook gestolen. Kosten vielen al bij al nog mee, alleen was hij hierdoor meer dan 300 uren aan een hobby project kwijt en heeft dit nooit meer terug opgepakt.
* Biersteker gaat na al die horror verhalen maar even svn repo opzetten voor een projectje (en redundancy fixen)_Moe_ schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:28:
[...]
Aaargh! Dat is kut!
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Je hebt helemaal gelijk en ik had bijna al mijn belangrijke data al in the cloud zitten (nu zeker alles) maar ik vind het wel lastig om grote hoeveelheden data ergens te storen. Mijn designs en klanteninformatie gaat perfect met DropBox, projecten in git, maar gigabytes aan foto's? Die wil ik helemaal niet overal syncen.Avalaxy schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:16:
Wel heel lullig, maar die foto's en projectfiles ben je natuurlijk ook kwijt als je je laptop per ongeluk een keer laat vallen en de hardeschijf gaat kapot. Niet fijn om te horen, maar laat het een les zijn om dat soort dingen voortaan gewoon lekker met de cloud te syncen, skydrive of dropbox bijvoorbeeld.
Misschien maar gewoon alles syncen naar mijn webhost? Ik geloof dat ik unlimited diskspace heb....Ealanrian schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:18:
Of eigen backup ding (2*nas met 1 op externe locatie) als je niet wilt dat er verschillende organisaties mee kijken... * Ealanrian zet het alu hoedje maar weer af
Yep, daar heb ik inmiddels alles op gezet wat niet op GitHub thuis hoort. Trouwens wel super makkelijk dat je ook je GitHub account daar gewoon voor kunt gebruikenFiresphere schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:34:
Waarom geen Git-repo bij bijvoorbeeld bitbucket?
[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 30-09-2013 16:35 ]
iOS developer
Als je veel ruimte nodig hebt en toch data veilig wil hebben zou ik eens kijken naar Owncloud of BitTorrent Sync.
Ik heb datzelfde probleem. Ik heb eens gekeken naar 2 synologies (een thuis en een bij mijn ouders), maar die oplossing koste volgens mij 1500 euro en dat vond mijn vrouw wat te veel...BikkelZ schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:34:
[...]
gigabytes aan foto's? Die wil ik helemaal niet overal syncen.
[...]
Voor code is bitbucket in principe onbeperkt qua data (zie ook https://confluence.atlass...e.action?pageId=273877699).TheNephilim schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:37:
Heb sinds een tijdje ook een Git repo bij Bitbucket, werkt prima al doe ik er nog te weinig mee.
Als je veel ruimte nodig hebt en toch data veilig wil hebben zou ik eens kijken naar Owncloud of BitTorrent Sync.
Voor backups van systemen zijn er idd andere mogelijkheden.
Moet ik alleen nog iets regelen voor offsite backup.
Kijk anders ook eens naar Crashplan. Ongelimiteerd data backuppen in de cloud. Zelfs eventueel nog met eigen key, dus misschien wel RSA proof.oisyn schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:39:
* .oisyn staat ook op het punt een DS412+ aan te schaffen.
Het ging me ook voornamelijk om de foto's. Dat Bitbucket unlimited is, dat is dan wel weer nice trouwens.BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:39:
[...]
Voor code is bitbucket in principe onbeperkt qua data (zie ook https://confluence.atlass...e.action?pageId=273877699).
Voor backups van systemen zijn er idd andere mogelijkheden.
Volgens mij kun je, als je twee van die Synology's koopt, ze met een van de (ingebouwde) diensten zo aan elkaar knopen..oisyn schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:39:
* .oisyn staat ook op het punt een DS412+ aan te schaffen.
Read the code, write the code, be the code!
Nu hoop ik echter dat google me niet gaat naaien om nu per direct m'n account te suspenden omdat ik in 1 dag deze site zijn 'maand opbrengst' heb mogen ontvangen...
Gewoon rSync oid gebruiken. Ik gebruik al tijden twee QNAP's daarvoor.TheNephilim schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:43:
[...]
Het ging me ook voornamelijk om de foto's. Dat Bitbucket unlimited is, dat is dan wel weer nice trouwens.
[...]
Volgens mij kun je, als je twee van die Synology's koopt, ze met een van de (ingebouwde) diensten zo aan elkaar knopen.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Extra wrang is dat veel van de optimalisaties die ik door voer er op zijn gericht om de pagina's binnen x milliseconde te laden omdat ze weten dat veel mensen afhaken als dingen te traag zijn.
------
Via GUI folder deleten: staat nog steeds te stampen
Via PS en dan erase: minder dan één seconde
Ja maar dan zijn ze toch altijd publiek?wackmaniac schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:48:
Voor knaak en bos wortels heb je accountje op Flickr of Picasa; daar staan de meesten van onze foto's.
[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 30-09-2013 16:52 ]
iOS developer
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Awesome, er is ook een Crashplan client voor Atom based Synology DiskStations (zoals de DS412+ die ik van plan ben aan te schaffen). Ik wil best $4 per maand betalen voor zo'n service voor unlimited storageSardaukar schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:41:
[...]
Kijk anders ook eens naar Crashplan. Ongelimiteerd data backuppen in de cloud. Zelfs eventueel nog met eigen key, dus misschien wel RSA proof
Dat is wel prettig, ik ga dat straks even uitzoeken. Zou helemaal mooi zijn als al mijn foto's die ik op mijn telefoon neem meteen mee gaan.
Inmiddels OwnCloud aan het installeren.
iOS developer
Eigen server met cloudbackupdouweegbertje schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:44:
devschuur goes into the cloud!
* Biersteker ziet nu dat de repos worden gevuld. Is blij/opgelucht
mja 9/10x kan een eigen server niet opboksen tegen bijv. 4$ p/m onbeperkt opslag.Biersteker schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:57:
[...]
Eigen server met cloudbackup.
* Biersteker ziet nu dat de repos worden gevuld. Is blij/opgelucht.
True, maar er gebeurt nogal al veel op de server dat lokaal ook nuttig is. (een aantal testservers bijvoorbeeld).douweegbertje schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:27:
[...]
mja 9/10x kan een eigen server niet opboksen tegen bijv. 4$ p/m onbeperkt opslag.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ja, dat doen ze bij ARM ook rete irritant. Voor als het zo traag als dikke stront is.Daar is het zo erg dat je dus eerst in citrix moet en dan een of andere vaag VPN software gebruiken en dan pas kan je naar de SAP server connecten. Soms duur het gewoon minuten voor de pagina geladen is. En dat is dan gewoon bij hun op locatieBikkelZ schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:50:
Ik zit hier voor $50 per uur al de hele ochtend te kijken hoe mijn Citrix doos faalt bij het verwijderen van 2GB uit de trashcan omdat de disk vol zit. Hoe ze het toch altijd voor elkaar krijgen om zulke productiviteitsvernietigende beslissingen (zoals het verplichten om op een VM te werken) te nemen gaat mij echt boven de pet. Zelfs als een VM wel normaal werkt is het significant trager met werkelijk álles.
Inderdaad. Ik heb een $9 family crashplan voor 10 computers en dat is echt niks voor unlimited space.oisyn schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:02:
[...]
Awesome, er is ook een Crashplan client voor Atom based Synology DiskStations (zoals de DS412+ die ik van plan ben aan te schaffen). Ik wil best $4 per maand betalen voor zo'n service voor unlimited storage
Nothing to see here!
Ik volg er niks van, mijn C++ kennis is minimaal (kan mij erin redden, maar op een hele lelijke hackie manier). Wil ik ooit wel eens oppakken weer. Op mijn opleiding werd/wordt het zo SLECHT gegeven!
En over al die datastructuren, helaas nooit mijn sterkste vak geweest, terwijl ik het wel heel erg leuk vind. Volgend kwartiel (midden november) heb ik daar weer lessen over.
Toevallig verschillende workgroups? Want dan komt die niet tevoorschijn in het Network. Ik heb ook een keer gehad dat de workgroup op magische wijze was veranderd..oisyn schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:04:
Vaag. Win 2012 server VM ingericht, instellingen goed gezet enzo, image gemaakt, tweede VM opgezet vanaf image. Resultaat: tweede server popt wel op in Network, eerste niet. (kan er verder wel naartoe browsen door handmatig de naam in de adresbalk te tikken)
[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 01-10-2013 11:18 ]
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.