iOS developer
Daarom vraag ik altijd om bevestiging per e-mail. Dan heb je het altijd hard op 'papier'.MueR schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:01:
[...]
We hebben ze een SLA aangeboden, die wezen ze af want te duur. Toen ze belden is gewoon aangegeven dat hier een factuur voor zou volgen, dat was akkoord. En nu, nadat we hun stupiditeit hersteld hebben, is er ineens nooit opdracht gegeven om een backup terug te zetten.
Ik ook, maar ik vind het absurd dat het nodig ispdebie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:14:
[...]
Daarom vraag ik altijd om bevestiging per e-mail. Dan heb je het altijd hard op 'papier'.
Zo gauw mensen iets niet meer begrijpen zijn ze totaal overgeleverd aan hun eigen onderbuikgevoel. Kijk een auto kopen of het werk van een loodgieter of een keuken dat begrijpen mensen. Je voelt het zelf ook wel als het loopwerkje van een keukenla beter is of slechter. Dat zijn keuzes waar mensen een welafgewogen beslissing over kunnen nemen.StM schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:15:
Het probleem is ook gewoon dat bij IT om een 1 of andere hele vage reden gewoon alle omgangsvormen van het zakelijk verkeer overboord gaan bij een (veel te groot) deel van de klanten. Mijn ouders hebben al tientallen jaren een bedrijf in een totaal andere branche en die zijn met enige regelmaat zeer verbaasd over hoe klanten reageren en welke eisen ze (proberen) te stellen. Het gevolg is dat je tot in den treuren alles dicht moet gaan zitten timmeren, maar eigenlijk is het een manier van zakendoen die ik helemaal niet prettig vind.
Een computer is voor de meeste mensen totale voodoo en ze moeten maar gewoon geloven dat als jij zegt dat het moeilijk is en dat het meer tijd kost dat dat zo is en dat ze je niet loopt te naaien. Ik krijg zelf ook een lastig gevoel als ik mijn auto naar de garage breng en er zijn wat problemen geconstateerd waar ik zelf geen last van had.
iOS developer
Screenshot? Ik kan het niet zien zonder in te loggen.BikkelZ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:13:
http://www.freelance.nl/?...jkproject&id=465233&cat=2
Ze zoeken iemand met zeven jaar ervaring met iOS
Verwijderd
1
2
| __declspec( align( 32) ) static const int maskArr[] = { 0, 0, -1, -1, -1, -1, -1, -1 }; __m256 mask = _mm256_load_ps( reinterpret_cast< const float* >( &maskArr[0] ) ); |
voor masking van AVX zut. Levert op:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Address Line Assembly 0x14000fda7 132 vmovaps ymm4, ymmword ptr [rip+0xb091] 0x14000fdaf 132 mov rbx, rcx 0x14000fdb2 132 mov r10, rdx 0x14000fdb5 132 mov eax, r11d 0x14000fdb8 132 movd xmm1, r11d 0x14000fdbd 132 mov r9d, dword ptr [r10] 0x14000fdc0 132 mov r8d, dword ptr [r10+0x4] 0x14000fdc4 132 mov ecx, dword ptr [r10+0x8] 0x14000fdc8 132 cvtdq2ps xmm1, xmm1 0x14000fdcb 132 movss dword ptr [rbp+0xc], xmm1 0x14000fdd0 132 cdq 0x14000fdd1 132 neg r11d 0x14000fdd4 132 sub eax, edx 0x14000fdd6 132 sar eax, 0x1 0x14000fdd8 132 add r9d, eax 0x14000fddb 132 add r8d, eax 0x14000fdde 132 add ecx, eax |
Regel 10. Convert double quadword to packed scalar. Gast, ik wil helemaal geen integer naar float converten, ik gebruik reinterprent cast met reden.
Edit: het probleem ligt ergens anders. De profiler highlight gewoon totaal de verkeerde code.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 19:51 ]
Avalaxy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:28:
[...]
Screenshot? Ik kan het niet zien zonder in te loggen.
iOS developer
Was het probleem maar beperkt tot als dingen meer (tijd) kosten dan verwacht dat men dan huiverig wordt of je hun niet belazert.BikkelZ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:28:
[...]
Zo gauw mensen iets niet meer begrijpen zijn ze totaal overgeleverd aan hun eigen onderbuikgevoel. Kijk een auto kopen of het werk van een loodgieter of een keuken dat begrijpen mensen. Je voelt het zelf ook wel als het loopwerkje van een keukenla beter is of slechter. Dat zijn keuzes waar mensen een welafgewogen beslissing over kunnen nemen.
Een computer is voor de meeste mensen totale voodoo en ze moeten maar gewoon geloven dat als jij zegt dat het moeilijk is en dat het meer tijd kost dat dat zo is en dat ze je niet loopt te naaien. Ik krijg zelf ook een lastig gevoel als ik mijn auto naar de garage breng en er zijn wat problemen geconstateerd waar ik zelf geen last van had.
Als ik dat lees, is het stukje met 7 jaar ervaring nog het minst erge uit die tekst. "In dit team zitten ook wel microsoft als andriod developers "
Ooit een acute allergische reactie gezien? Kan heftig zijn hoor!Robbiedobbie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:34:
[...]
Als ik dat lees, is het stukje met 7 jaar ervaring nog het minst erge uit die tekst. "In dit team zitten ook wel microsoft als andriod developers "
iOS developer
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ze hebben hem al weer gesloten...alienfruit schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:56:
De mix van Engels en Nederlands is nou ook niet zaligmakend. Verder waarom enkele getallen niet voluit schrijven?
Intermediair: deze opdrachtgever plaatst voornamelijk projecten voor derden.
iOS developer
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
iOS developer
Mijn model werkt in één keer!
Nu snap ik waar de cyclical reference-errors van SQL Server CE (de simpele variant bij VS) op slaan. Een cascade-loop. Veel duidelijkere meldingen in de niet-compact.
En nu snap ik waar het ooit bij het andere mis ging.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Volgens mij zit commander mode wel in de beta.douweegbertje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:52:
Wel leuk, BF4 waarbij de commander mode -niet- in de beta zit, toch zat ik met een commander in game!
Edit: Aha - dat zijn DICE mensen.
[ Voor 6% gewijzigd door PrisonerOfPain op 01-10-2013 20:09 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Maar dat kan, met een AVX2 ondersteunende CPU. Maar die heb ik niet
Verwijderd
Niet getreurd, nu heb je weer een excuus om een gloednieuwe pc aan te schaffenVerwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:19:
Meh. Ik probeer mijn frustum culling te optimaliseren met AVX, maar dat levert zoveel load-hit-stores op dat het 2x zo traag is als de float-met-een-loopje implementatie. Als je nu gewoon een float kon broadcasten naar een AVX/SSE register zonder eerst langs L1 te gaan zou het wel snel zijn.
Maar dat kan, met een AVX2 ondersteunende CPU. Maar die heb ik niet
Verwijderd
Het lijkt mogelijk om de LHS te vermijden met een VPSHUFPS gevolgd door een VINSERTF128 instructie. broadcast onder AVX1 ondersteunt alleen memory operands, terwijl de data in een register staat.
Moet zeggen dat ik de gameplay wel goed vind!PrisonerOfPain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:08:
[...]
Volgens mij zit commander mode wel in de beta.
Edit: Aha - dat zijn DICE mensen.
Wellicht dat snipers een beetje getweaked moeten worden? (stable range van 10101 meter
In elk geval ben ik zeer tevreden met de beta, en ga denk wel bf4 kopen.
*kuch*Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken.
My favorite programming language is solder.
Volledig mee eens! Mij hadden ze al overtuigd op gamescomdouweegbertje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:50:
[...]
Moet zeggen dat ik de gameplay wel goed vind!
Wellicht dat snipers een beetje getweaked moeten worden? (stable range van 10101 meter) in verhouding met een tank waarbij die al dropped na 100.
In elk geval ben ik zeer tevreden met de beta, en ga denk wel bf4 kopen.
Paar jaar terug vond ik nog niet veel aan battlefield. Blijkbaar was ik toen nog niet toe aan een serieuze game
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
| vinsertf128 ymm1, ymm1, xmm1, 0x1 vextractf128 xmm0, ymm1, 0x0 vinsertf128 ymm5, ymm1, xmm0, 0x1 volgende regel: overschrijf ymm0 met niet gerelateerde data regel daarna: overschrijf ymm1 met niet gerelateerde data |
Ik zeg niets
My favorite programming language is solder.
F.West doet nooit aan helpdesken! Slechts aan assertief vragen!
vind er persoonlijk sinds bf2 niet veel serieus aan. Ik joinde altijd 'headset verplichte' servers met goede commanders e.d. waarbij je verplicht was te communiceren. Anyways het is een beta, maar toch al 3x een crash gehadRobbiedobbie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:26:
[...]
Volledig mee eens! Mij hadden ze al overtuigd op gamescom
Paar jaar terug vond ik nog niet veel aan battlefield. Blijkbaar was ik toen nog niet toe aan een serieuze game
Verder ben ik wel blij dat hij gewoon lekker mijn resources gebruikt wat hij nodig heeft. Geheugen staat op 2.5gig e.d. Loopt allemaal wel soepel behalve bij een round end. Bij de laatste 4-5 ticks lagged heel het zootje
Hou eens op met spammen, al die callstacks komen straks op mijn bureau terecht ja.douweegbertje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:09:
Anyways het is een beta, maar toch al 3x een crash gehad
Verwijderd
I fixed it. /arch:AVX specificeren is wel zo handig bij het ontwikkelen van AVX code..Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:32:
Mijn compiler is weer lekker dwars aan het doen..
In een 20-seconden trace wordt 1.188s verspild aan frustum-AABB culling. Bij de oude implementatie was dat 2.656. Een speedup van 2.24x. Not bad. Op een AVX2 architectuur zou hij nog sneller zijn vanwege verbeterde broadcast en fma instructies.
Defaulte bij mij ook naar high/ultra 2560x1440, maar vind 1920x1080 med/high al zwaar zat.sig69 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:54:
Bij gebrek aan BF4 beta dacht ik BF3 maar weer eens aan te zwengelen, was alleen vergeten dat ik een nieuwe monitor heb.. 2560x1600 trekt het oude beestje dus echt nietLaat ook maar weer zitten dan, zet wel een filmpje aan
Chat slopen: Tik 'true'.
{signature}
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
haha moeten jullie nou overwerken totdat het spel live gaat of gewoon nog 'regelmatige' uren tot het einde van de maand?PrisonerOfPain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:17:
[...]
Hou eens op met spammen, al die callstacks komen straks op mijn bureau terecht ja.
Woah... Een gamestudio waar het niet crunch time is in de 1 á 2 maanden voordat het spel uit is??douweegbertje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:45:
[...] haha moeten jullie nou overwerken totdat het spel live gaat of gewoon nog 'regelmatige' uren tot het einde van de maand?
Ja, mooi wel dus.Caelorum schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:47:
[...]
Woah... Een gamestudio waar het niet crunch time is in de 1 á 2 maanden voordat het spel uit is??
Of super saaisig69 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:54:
Crunch time hebben wij gelukkig nooit (ben ook geen game dev). Als ik er over nadenk heb ik eigenlijk gewoon een superrelaxte baan
Ik zie dat soort dingen juist als een uitdaging e.d. Niet puur in uurtjes. Niet zo zeer een reactie direct aan jou gericht maar als ik een 'relaxte' baan wil dan ga ik wel als systeembeheerder bij de overheid werken oid
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:48:
[...] Ja, mooi wel dus.
Het is een lichtelijk ironische opmerking. Hij heeft dus wel crunch time.Caelorum schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:28:
[...]
Is dat een 'ja, mooi geen crunch time; of een 'ja, crunch time!'?
Aangezien hij een week geleden al had aangegeven crunch time te hebben neem ik aan dat hij bedoelt 'ja, crunch time'Caelorum schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:28:
[...]
Is dat een 'ja, mooi geen crunch time; of een 'ja, crunch time!'?
Nothing to see here!
Och, je kunt het allicht proberen. Mogelijk lopen er helderzienden rond met iOS kennis en kenden die het iOS systeem al voordat Apple het bedacht hadBikkelZ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:13:
http://www.freelance.nl/?...jkproject&id=465233&cat=2
Ze zoeken iemand met zeven jaar ervaring met iOS
Je hebt ook developers die hun ervaring overdrijven, zo sprak ik in 2003 iemand die al 10 jaar ervaring had met SQL 2000
Ik denk, ik zal mij ook maar weer eens melden hier. Tijdje niet meer geweest. Heb mijn werkmethodiek omgegooid, ik werk nu 45 minuten aan een stuk door (ook zonder onderbreking van collega's) om vervolgens een kwartier assistentie te verlenen en een kopje koffie te halen. Ik moet zeggen dat dat best goed werkt
Daarnaast vandaag ook eens op de fiets naar het werk gegaan, 12 kilometer gezellig door dorpjes heenrijden. Best lekker eigenlijk en het duurt maar een paar minuten in vergelijking met de auto. Alleen nu nog leren "ontspannen" te fietsen, ik ben iets te gehaast gegaan waardoor ik wel enigszins bezweet aankwam... Maar zolang het weer het toelaat is fietsen dus best een optie
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Maar dan klopt mijn werkdag niet meer, dan bestaat hij niet meer uit 8 uren, maar uit 8 uren en 40 minutenEalanrian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:09:
Plak nog 5 minuutjes aan je koffie tijd en je hebt weer tijd voor de devschuur
Ik kan ook gewoon zeggen dat mijn "werktijd" 50 minuten bedraagt en dan gewoon die 5 extra minuten hier rondhangen
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb ik ook op het oog. Tips voor studiemateriaal?Gamebuster schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:35:
Druk bezig met het leren van Vagrant en Chef. Zelden maak ik zulke foolproof software mee: Ik krijg het zowaar direct aan de praat! Awesome
^ Wat hij zegt.
Koffie!
Ealanrian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:21:
Sinds wanneer bestaat jou dag uit 8 uur? Ik dacht dat je altijd langere dagen maakte als zmp-er
Maar je hebt gelijk, werkdagen van exact 8 uur zijn zeldzaam (gelukkig heb ik ook wel eens een dag die korter duur dan 8 uur
Geen interviews
Nu:
3 interviews
Gaat hard
Momenteel zit ik de gehele dag op de stoel en ik kom ik er enkel af voor mijn wc bezoeken.
RTFM!
interviews?F.West98 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:45:
Vandaag 08:30:
Geen interviews
Nu:
3 interviews
Gaat hard
En dat is nummer 4
Haha, ja voor de WC of voor de koffie, hier idem dito_Moe_ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:46:
Een werkmethodiek, daar moet ik misschien toch ook maar eens over gaan denken. Ik zou vaker even mijn benen moeten strekken.
Momenteel zit ik de gehele dag op de stoel en ik kom ik er enkel af voor mijn wc bezoeken.
Kijk als je die uren toch al extra maakt moet je ook meer ontspanning hebben dus kan je best 5 minuten per uur extra besteden..Gertjan. schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:24:
[...]
Ik maak inderdaad langere dagen, maar die extra uren zijn vaak niet klant uren, maar administratie, begeleiding en andere zaken.
Maar je hebt gelijk, werkdagen van exact 8 uur zijn zeldzaam (gelukkig heb ik ook wel eens een dag die korter duur dan 8 uur)
Leidinggevende: Cronjob loopt al enkele dagen niet, wil je dit fixen?
Ik: Directory is leeg dus er zijn geen bestanden om verwerkt te worden
Leidinggevende: Directory staat vol!
Ik: Bij mij anders niet
Leidinggevende: Ik ben niet blind
Ik: Doe eens F5
Leidinggevende: Ohja, nu is hij leeg
Aargh! Waarom wordt er nooit naar mij geluisterd! (Vergelijkbare situaties gebeuren zo'n 5 keer op een dag)
(Ben trouwens nieuw hier, althans, eerste reactie in de Coffee Corner, aangenaam! Webdeveloper van beroep bij verschillende webshops)
Ik ben overigens even benieuwd naar hoe mensen hier hun code-behind inrichten.
Mijn code is zo opgebouwd:
- properties
- page events (Page_Init, Page_Load etc.)
- functies onderverdeeld in regions voor UI functies en functies voor berekeningen etc.
- region validatie, met daarin alle server-side validators
Hebben jullie hier een systeem in? Zetten jullie alles op alfabet? Of rammen jullie alles gewoon door elkaar?
Verwijderd
WelkomException schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:57:
Pff, leidinggevenden die denken altijd gelijk te hebben en telkens wordt het tegendeel bewezen.
Leidinggevende: Cronjob loopt al enkele dagen niet, wil je dit fixen?
Ik: Directory is leeg dus er zijn geen bestanden om verwerkt te worden
Leidinggevende: Directory staat vol!
Ik: Bij mij anders niet
Leidinggevende: Ik ben niet blind
Ik: Doe eens F5
Leidinggevende: Ohja, nu is hij leeg
Aargh! Waarom wordt er nooit naar mij geluisterd! (Vergelijkbare situaties gebeuren zo'n 5 keer op een dag)
(Ben trouwens nieuw hier, althans, eerste reactie in de Coffee Corner, aangenaam! Webdeveloper van beroep bij verschillende webshops)
Gelukkig heb ik dat nooit met mijn baas. Wel af en toe met klanten...Exception schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:57:
Pff, leidinggevenden die denken altijd gelijk te hebben en telkens wordt het tegendeel bewezen.
Welkom(Ben trouwens nieuw hier, althans, eerste reactie in de Coffee Corner, aangenaam! Webdeveloper van beroep bij verschillende webshops)
Systeem? Wij werken met Drupal (PHP)...pdebie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:24:
[...]
Hebben jullie hier een systeem in? Zetten jullie alles op alfabet? Of rammen jullie alles gewoon door elkaar?
[ Voor 28% gewijzigd door OkkE op 02-10-2013 10:28 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wat is de code-behind?pdebie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:24:
Met een Shift+Delete. Als ik nu nog ASP.NET WebForms zie, word ik gillend gek.pdebie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:24:
welkom Jeffrey.
Maar als je zo'n vraag moet stellen, neigt het ernaar dat je gewoon te veel code op één plek stopt.
Dit soort zaken klinkt als business logic, en kan (lees: hoort) dus in een aparte klasse, liefst assembly. Dan ga je ineens van 10+ regels naar één call.- functies onderverdeeld in regions voor UI functies en functies voor berekeningen etc.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Was code behind niet een soort syntactic sugar zodat het gescheiden leek, maar niet was?(tijd geleden dat ik windows aangeraakt heb so forgive me if im wrongCodeCaster schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:35:
[...]
Met een Shift+Delete. Als ik nu nog ASP.NET WebForms zie, word ik gillend gek.
Maar als je zo'n vraag moet stellen, neigt het ernaar dat je gewoon te veel code op één plek stopt.
[...]
Dit soort zaken klinkt als business logic, en kan (lees: hoort) dus in een aparte klasse, liefst assembly. Dan ga je ineens van 10+ regels naar één call.
Dat is waarEalanrian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:54:
[...]
Kijk als je die uren toch al extra maakt moet je ook meer ontspanning hebben dus kan je best 5 minuten per uur extra besteden.
Op zich kun je met webforms ook wel enigszins MVC-en. Ik moest afgelopen week een setje tabellen opbouwen in een webforms scherm en was in eerste instantie bezig om in de codebehind data uit te poepen (zowel de rijen als de kolommen zijn dynamisch), maar dat voelde om de een of andere manier niet echt lekker. Ik had wat slimme objecten gemaakt (met funcs/actions) en daar itereerde ik doorheen, maar toch voelde dat niet lekker omdat je html aan het renderen was, MVC laat je dat simpel weg niet doen (en aangezien ik steeds meer van MVC ben gaan houden wilde ik dat ook hier toepassen).CodeCaster schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:35:
[...]
De boel uiteindelijk naar de voorkant getrokken (dus in de aspx) en een aantal helper functies aangemaakt en nu rendert mijn asp.net formpje middels een setje lusjes de data netjes op het scherm
Kwam er ook achter dat ik door de gigantische hoeveelheid funcs en actions meer richting het functioneel programmeren aan het gaan ben
Kon je niet gewoon een stukje MVC gebruiken op die plek? Je kunt 'gewoon' MVC en Web Forms door elkaar gebruiken..Gertjan. schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:46:
[...]
Dat is waar
[...]
Op zich kun je met webforms ook wel enigszins MVC-en. Ik moest afgelopen week een setje tabellen opbouwen in een webforms scherm en was in eerste instantie bezig om in de codebehind data uit te poepen (zowel de rijen als de kolommen zijn dynamisch), maar dat voelde om de een of andere manier niet echt lekker. Ik had wat slimme objecten gemaakt (met funcs/actions) en daar itereerde ik doorheen, maar toch voelde dat niet lekker omdat je html aan het renderen was, MVC laat je dat simpel weg niet doen (en aangezien ik steeds meer van MVC ben gaan houden wilde ik dat ook hier toepassen).
De boel uiteindelijk naar de voorkant getrokken (dus in de aspx) en een aantal helper functies aangemaakt en nu rendert mijn asp.net formpje middels een setje lusjes de data netjes op het schermHoewel ik voorheen geen fan was van code in de aspx voelt het sinds ik MVC heb gebruikt wel iets beter om dat zo te doen, nu hoef je tenminste geen html uit te schijten in de cs files
Het is wat meer bulky dan Razor, maar op zich ziet het er nog steeds redelijk strak uit
Kwam er ook achter dat ik door de gigantische hoeveelheid funcs en actions meer richting het functioneel programmeren aan het gaan benBest wel grappig, normaal gesproken ben je geneigd je data om te buigen naar objecten om bijvoorbeeld te renderen. Als je funcs en actions goed gebruikt zet je gewoon algemene controls/objecten op en definieer je met een func hoe de gegevens uit de aangereikte data gelepeld kunnen worden, et voila verdomd dynamische en flexibele code
(bij mij "klikte" het gewoon op een gegeven moment, maar het is redelijk lastig om dit aan anderen uit te leggen
)
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Klopt, je kunt het inderdaad mixen, maar dat gaat niet altijd even soepel. Zeker als je afwijkende beveiliginszaken of bijvoorbeeld andere basistypes gebruikt dan System.Web.Page (ik heb altijd een soort enhancedpage waarin wat handig spul zit). Je moet dan alle "shared" logic van je pagina's eerst in een soort basis controller mikken. Ook moet je je master ombouwen naar een standaard layout. Daarnaast is het erg goed oppassen met je authorizatie/validaties.Korben schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Kon je niet gewoon een stukje MVC gebruiken op die plek? Je kunt 'gewoon' MVC en Web Forms door elkaar gebruiken.
Ja het had gekunnen, maar we zitten momenteel in een fase waarin we eigenlijk geen tijd kunnen verliezen. Hoewel de kans groot is dat je zonder complicaties MVC erinhangt kun je toch wel tegen issues lopen.
Zo heeft MVC er bijvoorbeeld een handje van om je default files te slopen (normaal wijst Folder/ naar Folder/default.aspx). Dit is wel op te lossen (en uiteindelijk weet je het wel), maar het mixen zorgt soms voor nare complicaties.
Plus die 10 in de andere file. Dus 1 call ja, maar die validatie hou je tochCodeCaster schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:35:
Dit soort zaken klinkt als business logic, en kan (lees: hoort) dus in een aparte klasse, liefst assembly. Dan ga je ineens van 10+ regels naar één call.
Inrichting van files heb ik helaas hier nooit goed kunnen sparren, aangezien ik de enige developer ben.
Helaas ben ik inderdaad nog wel aan WebForms gebonden. MVC staat op de wishlist. Ben er al wel zelf mee aan het spelen, maar op werk zijn we er nog niet mee bezig.
[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 02-10-2013 10:56 ]
Ealanrian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:58:
Pfff stuk na het lezen van documenten met een afkortingsdichtheid van 3 afkortingen per 8 woorden gemiddeld. Niet prettig lezen. En volgens mij is .Gertjan. uit zijn ritme
dat is nog atjlid bteer dan skutken leezn waar letters gehusseld zijn. afk. leest mak. dan gehusselde woordenEalanrian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:58:
Pfff stuk na het lezen van documenten met een afkortingsdichtheid van 3 afkortingen per 8 woorden gemiddeld. Niet prettig lezen. En volgens mij is .Gertjan. uit zijn ritme
Daar ben ik het dus niet mee eens. Geef mij maar gehusselde woorden, daar maken je hersenen automatisch nog enigszins logische zinnen van. Bij afkortingen zal je toch echt even na moeten denken wat de afkorting in de huidige context voor moet stellen..eagle00789 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:03:
[...]
dat is nog atjlid bteer dan skutken leezn waar letters gehusseld zijn. afk. leest mak. dan gehusselde woorden
Daar ben ik het mee eensF.West98 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:18:
Gehusselde letters al helemaal, dat lees je bijna even makkelijk als gewone woorden, want je hersenen kijken naar het totaalplaatje en niet de letters op zich
RTFM!
Damn, dat is al redelijk snel... Sommige mensen met wie ik samenwerk zijn pas zeer recentelijk overgestapt naar 2012...Het aftellen is begonnen voor de lancering van VISUAL STUDIO 2013 op woensdag 13 november
Gelukkig heb ik R# 8, dus kunnen we meteen naar 2013 over als hij uit is
Voordeel van een klein bedrijfje idd, mijn werkgevers zitten ook al op Windows 8.1 en hebben steeds van alles de nieuwste versie. Ik verwacht binnenkort dus ook VS2013 te kunnen gaan gebruiken..Gertjan. schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:28:
[...]
Damn, dat is al redelijk snel... Sommige mensen met wie ik samenwerk zijn pas zeer recentelijk overgestapt naar 2012...
Ik kan niet wachten! Ikzelf zit nog op Visual Studio 2012 en Windows 8..Gertjan. schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:28:
[...]
Damn, dat is al redelijk snel... Sommige mensen met wie ik samenwerk zijn pas zeer recentelijk overgestapt naar 2012...
Vooral omdat ik SurfaceRT development doe, en voor de RT is nog niet de preview van 8.1 uit
Zit al wel op R# 8
F.West98 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:18:
Gehusselde letters al helemaal, dat lees je bijna even makkelijk als gewone woorden, want je hersenen kijken naar het totaalplaatje en niet de letters op zich
Hoax.
Desalniettemin, toch mooi dat we dergelijke teksten zo eenvoudig kunnen lezen.
Regioneratepdebie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:24:
welkom Jeffrey.
Mijn code is zo opgebouwd:
- properties
- page events (Page_Init, Page_Load etc.)
- functies onderverdeeld in regions voor UI functies en functies voor berekeningen etc.
Hail to the king baby!
Alles beter dan in één file.pdebie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:55:
Plus die 10 in de andere file. Dus 1 call ja, maar die validatie hou je toch
Als het project het toelaat..Gertjan. schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:46:
Op zich kun je met webforms ook wel enigszins MVC-en.
Helemaal niet, want dat zorgt ervoor dat luie mensen ook verhalen kunnen typen.GateKeaper schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:53:
Desalniettemin, toch mooi dat we dergelijke teksten zo eenvoudig kunnen lezen.
Dan nog steeds hou je de vraag heb je een structuur in je code files? Waar pdebie op doelde. Ik heb dat meestal wel. Private members bovenaan, properties daaronder, dan event stuff en dan public methods en helemaal onderaan private methods meestalCodeCaster schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:35:
[...]
[...]
Nothing to see here!
Het is misschien niet waar dat er een onderzoek is gedaan, ik kan de tekst op die afbeelding zonder problemen lezen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik zit hier met VS2010 en ReSharper....... 5!.Gertjan. schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:28:
[...]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Voordeel is inderdaad dat je dezelfde validatie dan kan hergebruiken. Alleen hoe zie jij dit soort validatie voor je? Heb je een voorbeeld?
Dus stel ik valideer het volgende:
Order heeft een bezorgdatum. Bezorgdatum mag niet meer dan 30 dagen in de toekomst liggen en niet op een zondag vallen.
Hiervoor gebruik ik nu een customvalidator in de code behind. Hoe zou jij dit soort validatie dan opnemen in een assembly (zoals je zelf aangeeft).
RTM bedoel je. Maar die kun je al wel gewoon draaien hoor, heb ik ook gedaan: http://windows-now.com/bl...to-windows-rt-81-rtm.aspx.Ryur schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:32:
[...]
en voor de RT is nog niet de preview van 8.1 uit
Ik snap alleen de link met VS2013 niet
Die validators zijn allemaal leuk, maar je legt een deel van je businesslogic in je frontend. Mocht ooit de regel veranderen naar 40 dagen in de toekomst moet je het zowel in je businesslogic als in je frontend corrigeren.pdebie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:41:
[...]
Voordeel is inderdaad dat je dezelfde validatie dan kan hergebruiken. Alleen hoe zie jij dit soort validatie voor je? Heb je een voorbeeld?
Dus stel ik valideer het volgende:
Order heeft een bezorgdatum. Bezorgdatum mag niet meer dan 30 dagen in de toekomst liggen en niet op een zondag vallen.
Hiervoor gebruik ik nu een customvalidator in de code behind. Hoe zou jij dit soort validatie dan opnemen in een assembly (zoals je zelf aangeeft).
Ik zou in dit geval een validator knutsellen die kijkt naar DataAnnotations/Attributes op het object (waarbij het object zelf ook validaties kan uitvoeren op basis van de Annotations/attributes). Op die manier kun je met 1 validator allerlei zaken valideren en hoeft de frontend niets van de businesslogic te weten. Vanwege dat ben ik ook niet altijd een voorstander van frontendvalidatie, omdat je dan vaak 2x dezelfde logica aan het knutselen bent. Ik check het liever op de server en dan bij voorkeur tegen de businesslogic laag aan
Maar wel wat AJAX op de validatie te doen? Anders is het ook niet echt aardig voor de gebruiker...Ik zou in dit geval een validator knutsellen die kijkt naar DataAnnotations/Attributes op het object (waarbij het object zelf ook validaties kan uitvoeren op basis van de Annotations/attributes). Op die manier kun je met 1 validator allerlei zaken valideren en hoeft de frontend niets van de businesslogic te weten. Vanwege dat ben ik ook niet altijd een voorstander van frontendvalidatie, omdat je dan vaak 2x dezelfde logica aan het knutselen bent. Ik check het liever op de server en dan bij voorkeur tegen de businesslogic laag aan
Als je regions nodig hebt om het overzicht te bewaren dan doe je m.i. teveel in je classes. SRP anyone?urk_forever schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:55:
[...]
RegionerateAlles netjes bij elkaar en in regions. Is alleen niet zo handig bij het mergen naar verschillende branches en je moet het vanaf het begin doen anders heb je een probleem met het terug zoeken in de historie.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.