[PC/PS4] Planetside 2 deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Aangezien ze nu bezig zijn met performance is er volgens mij nog niet veel over te zeggen. Weet verder zelf niet veel van processors, maar de processor van de PS4 lijkt me nou niet meteen extreme resultaten t.o.v. een redelijke game-PC leveren bij planetside.
Verder zou de content hetzelfde moeten zijn, maar veel informatie is daar nog niet over gegeven.
Als laatste zal het lastig worden met de outfits op de PS4, aangezien PC/PS4 servers afzonderlijk zitten moeten er nieuwe outfits opgericht worden voor de PS4. Dat zal waarschijnlijk een poos duren en de kwaliteit zal in het begin niet zo hoog zijn als de PC-outfits.

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 22:00
PS4 ervaring wordt precies dezelfde ervaring als PC (zelfde content) behalve de bediening natuurlijk.
Als je alle grafische settings op ultra zet dat is wat je gaat ervaren op PS4 maar dan op een steady 40 FPS+.

Met dank aan de 8 cores op de PS4.

• Blaming
Hoe gaan ze dat dan voor elkaar krijgen? multicore performance was volgens mij altijd een van de zwakste punten van planetside 2. Lijkt me heel knap als ze dat dan opeens wel kunnen voor de playstation.

• Rolfski
Juist dat hele multi threading verhaal zijn ze op dit moment aan het fixen voor PS 4 en PC spelers gaan hiervan dus ook profiteren.

Behalve dit, ligt alles bij SOE nu op zijn gat voor Operation Make Faster Game (OMFG)

• Blaming
Dat had ik door ja, wel vreemd dat ze dat plotseling doen voor ze hem uitbrengen op de PS4, maar goed. Zolang ik er van profiteer vind het wel best.
Daarnaast hadden ze hier volgens mij niet alles voor deze operatie moeten schrappen, de pop op de meeste servers begint nu terug te lopen en het is de vraag hoe makkelijk die mensen terug te krijgen zijn.

• Rolfski
Performance issues is een van de grote factoren waarom pops teruglopen. Die zijn er namelijk met al die Game Updates niet kleiner op geworden. De andere is populatie ongelijkheid, die vooral zichtbaar wordt tijdens deze WDS. Dit zijn ze trouwens ook aan het fixen.

Hoewel nieuwe content ook belangrijk is om de game fris te houden denk ik dat ze er goed aan hebben gedaan om zo voor de PS 4 lancering ff tijdelijk alles op alles te zetten en de tijd te nemen om de game uit elkaar te halen en goed te optimaliseren. Iets wat technisch niet bepaald makkelijk schijnt te zijn voor zo'n massale game als dit. Dat helen multi thread programmeren schijnt behoorlijk rocket science te zijn.

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 11:16
Rolfski schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:58:
Performance issues is een van de grote factoren waarom pops teruglopen. Die zijn er namelijk met al die Game Updates niet kleiner op geworden. De andere is populatie ongelijkheid, die vooral zichtbaar wordt tijdens deze WDS. Dit zijn ze trouwens ook aan het fixen.
Performance issues zijn voor mmo's altijd killing. Als je een groot publiek wilt aanspreken met je game is het wel van belang dat de game ook goed draait op de wat minder goede pc's. Daarnaast zitten er gemiddeld veel bugs in het spel, vooral na de release van een GU. Aan de ene kant is het fijn dat er zo vaak updates komen, aan de andere kant is het rot dat je er eigenlijk vanuit kunt gaan dat er een aantal flinke bugs in het spel zitten op het moment dat ze de GU releasen.

Ik heb het artikel van de populatie ongelijkheid niet helemaal gelezen. Maar als ik het goed begrijp gaan ze de ongelijkheid zelf niet fixen (zou ik ook gek vinden) maar gaan ze de verdeling van 'punten' aanpassen aan de hand van de grootte van de populatie op dat moment; is jouw faction met minder spelers, dan krijg je naar verhouding meer punten.
Het is maar de vraag of ze daar iets mee oplossen. Als er tegenover elke Vanu 1,3 Terran staat blijft het gevecht oneerlijk, de TR kan dan gewoon met zn allen over een outpost heen walsen en daar kan nog steeds niemand iets aan doen...

Gisteren het spel opnieuw geïnstalleerd (dit keer via steam). Ik heb de geluidsbug nog niet gehoord, maar dubbele loadingscreens en foutmelding als ik het probeer af te sluiten blijven bestaan.

• Rolfski
De echte populatie ongelijkheid zullen ze nooit bij de wortel aanpakken, bv door restricties op te leggen. Het zal altijd een systeem blijven van stimuleren/ontmoedigen.

SOE heeft nl hoog in het vaandel staan dat je op elk moment moet kunnen spelen wat je wilt (met of zonder je vrienden). Bovendien leveren restricties, bv om karakters wissels voor een Alert tegen te gaan, een nadeel op voor betalende spelers, die niet zomaar even van account kunnen wisselen om die restricties te omzeilen.

Die optimalisaties gaan trouwens nog de hele maand oktober duren. Ze hebben de hele road map op zijn gat gelegd: www.planetside2.com/roadmap

Das dus behoorlijk veel werk als je bedenkt dat een team van 70 man full time op deze game zit.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 17:14
Ik ben inmiddels iets meer als een maandje gestopt.
Reden waarom ik gestopt ben met het spel zijn inderdaad ook performance issues, maar vooral terran overpop, de altijd aanwezige bugs (echt ze fixen 1 ding en mollen 2 andere dingen) en algemene verveling op een gegeven moment.

Heb er toch 700 uur plezier uit gehaald, wat wel een record is voor een 'gratis' spelletje en wellicht dat ik het in de toekomst nog eens opstart :-) .

Steam

• Rolfski
Als je van plan was om ff een break te nemen van deze game dan is het daar eerlijk gezegd nu een goede tijd voor. Wacht ff de optimalisaties af en ga ondertussen lekker BF 4 beta spelen zou ik zeggen.

Iig kunnen we stevige optimalisaties verwachten als we Smedley (CEO) mogen geloven:
"Optimizations are coming along really, really well. some real world use cases we are seeing frame rates go from 48 to 77"

en
"and on some dual core machines as much as a 30% increase in speed. And we aren't done by a long shot :)"

De eerste optimalisatie patch wordt trouwens op 23 oktober verwacht.

[ Voor 76% gewijzigd door Rolfski op 29-09-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:22
Dat 43 naar 77 stuff boeit me geen rats ass. Ik ben allang blij als deze game gewoon een uiterste minimum van 30 fps toe laat en niet lager. Op de console is het denk ik voor het gevoel ook lekkerder als het spel dan gewoon op een stabiele 30 fps draait, zodat de verschillen in FPS niet merkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Gisteren voor het eerst gespeeld, zit op woodman echt geen last van die FPS problemen waar jullie het over hebben. (alles op ultra) Wel 1 Ding, mijn allies krijgen geen blauw driehoekje boven hun hoofd. Ben dust constant tegen men eige mannen aant schieten.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:47

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Daar heb ik ook wel eens last van, even in en uitloggen doet het dan weer voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Ircghost schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:29:
Daar heb ik ook wel eens last van, even in en uitloggen doet het dan weer voor mij
Ook spotten lukt met dan niet. Relog vanavond is proberen.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Klopt ja, heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Toevallig een SLI opstelling?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

I wish :P, in mijn GameRig Specs (in mijn signature) kun je mijn pc zien en vergelijken met die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Ircghost schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:28:
I wish :P, in mijn GameRig Specs (in mijn signature) kun je mijn pc zien en vergelijken met die van jou.
Had ik al gezien, maar is geblokkeerd hier op het werk. Ik hoor van meer mensen die ons probleem hebben ook een SLI setup hebben.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:22
PS2 is niet geoptimaliseerd voor SLI.

Overigens is een opstelling van meerdere GPU's echt overrated. Vooral gezien de slechte frametimes bij multiple GPU's.
mathiasv91 schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:01:
Gisteren voor het eerst gespeeld, zit op woodman echt geen last van die FPS problemen waar jullie het over hebben. (alles op ultra) Wel 1 Ding, mijn allies krijgen geen blauw driehoekje boven hun hoofd. Ben dust constant tegen men eige mannen aant schieten.
Dat kan, wat voor CPU heb je, en heb je 'm overgeklokt?

Mijn specs staan in mijn sig, en ik had toch echt wel framedrops richting de 25 FPS bij een crowded point. Vooral bij hoge snelheden, bijvoorbeeld met air vehicles.

SLI draagt niet bij aan de performance, en 500 Mb Vram is ook niet bevorderlijk. Ook mijn heethoofd CPU zit aan zijn overclock max (maandagochtend exemplaar, helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hebt ook een monster cpu nodig om het spel op het moment te spelen (drukke stukken met 50 man of meer). Bij de bio labs zakt mijn fps naar 15 terwijl mijn gpu gewoon echt uit zijn neus zit te vreten op zulke momenten (20%), in het spel staat alles op het laagst.

Ik speel het op een oude Q6600 (@3.2), als ze het spel willen uitbrengen op de PS4 dan zullen ze hard moeten werken aan dingen zoals multithreaded rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 20:56
Tsjah, niks tegen de Q6600 (ik heb m zelf ook jaren gehad), maar dan heb je het over een processor dat bijna 7 jaar oud is. De i5 4670K wat de standaard is vandaag is 3x zo snel zowat. Dit rechtvaardigt natuurlijk niet dat PS2 zo crap moet zijn met multi threading, maar de Q6600 is niet echt meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Daar heb je absoluut gelijk in :P, daarom ook mijn opmerking dat ze hard moeten bezig gaan om het spelend te krijgen op een PS4. Als je er van uit gaat dat de IPC van een Q6600 haast vergelijkbaar is met de CPU die in de PS4 zit. Natuurlijk hebben ze bij een console veel minder overhead.

Moet dus ook binnenkort mijn pc een keer upgraden ;), liefst neem ik een AMD cpu omdat deze met name in multithreaded applicaties goed is (maak ik veel gebruik van) maar zolang PS2 daar geen gebruik van kan maken houd ik het bij mijn oude Q6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bij mij speelt het voor geen meter op de Q6600 (dat zit in mijn laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
mathiasv91 schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:01:
Welkom! Check ff je fps als je in massale gevechten belandt. Bij de meeste PC's droppen de frame rates dan onder de 60 fps en wordt de CPU de bottleneck.

Als je als nieuwe speler trouwens gratis nieuwe wapens en booster packs wilt scoren (+ 50% korting op in-game Station Cash geld) dan zou ik ff een account aanmaken via dit linkje in de openings-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ircghost schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:24:
Bij mij speelt het voor geen meter op de Q6600 (dat zit in mijn laptop)
Laptop cpu is ook niet echt bedoelt voor zulke dingen, vaak zijn ze qua ipc trager dan hun vergelijkbare desktop modellen en de clocksnelheid ligt ook nog eens lager.
Rolfski schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:49:
[...]
Welkom! Check ff je fps als je in massale gevechten belandt. Bij de meeste PC's droppen de frame rates dan onder de 60 fps en wordt de CPU de bottleneck.
Inderdaad op lege stukken heb ik ook 150+ fps, maar daar heb ik niks aan als het druk wordt en het weer inkakt ;).

Leuk punt wat ik in de roadmap van PS2 zag is dat ze nog een extra continent willen toevoegen en dat elke factie een eigen continent heeft, dit zou dus in feite kunnen betekenen dat je de "extra" warpgates kan innemen en zo een bepaalde factie kan verbannen uit je continent.
Dit geeft wel meer diepgang aan het spel, nu heeft het namelijk helemaal geen nut om een bepaalde factie terug te dringen tot hun warpgate.

http://forums.station.sony.com/ps2/?threads/83010 en http://forums.station.sony.com/ps2/?threads/82996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:48:

Leuk punt wat ik in de roadmap van PS2 zag is dat ze nog een extra continent willen toevoegen en dat elke factie een eigen continent heeft, dit zou dus in feite kunnen betekenen dat je de "extra" warpgates kan innemen en zo een bepaalde factie kan verbannen uit je continent.
Dit geeft wel meer diepgang aan het spel, nu heeft het namelijk helemaal geen nut om een bepaalde factie terug te dringen tot hun warpgate.
Hossin is nog maar het tipje van de sluier. Waar ze uiteindelijk naar toe willen is de diepgang van Planetside 1, die zoals je ziet, veel meer continenten had. Op dit moment zijn Searhus (vulkanisch continent) plus een aantal kleinere continenten (battle islands, die ook gebruikt gaan worden voor e-sports) al in de maak. Het moeras/jungle continent Hossin kun je trouwens al bezoeken op de Public Test Server (die je hier kan installeren).

Afbeeldingslocatie: http://welshtroll.co.uk/wp-content/uploads/2013/05/GlobalMap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb180/HanSime/NewAuraxianMegaMap_Lattice.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik vraag mij af hoe je dan een warpgate kan terugverdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Betrokken

Ircghost schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:55:
Ik vraag mij af hoe je dan een warpgate kan terugverdienen
Geweld.

Met geweld.

of lief vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik denk dat je van een kant de gate inneemt en deze net zoals de teleporters in biolabs een soort van spawnzone maken aan de andere kant?

Lijkt met trouwens erg tof dat ze op deze manier de map uitbreiden, zo blijft het langer leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 15:14

Rub3s

+3 , omdat het kan

Het lijkt me ook leuk ja, maar ik denk dat tegen de tijd dat de meeste eilanden in ps2 zitten, Half Life 3 al uitgekomen is...

Een eiland met een vulkaan lijkt me overigens wel rete vet 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Rub3s op 02-10-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Met uitbarstingen van tijd tot tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Volgens mij hebben ze op zich wel plannen om wat te gaan doen op het vulkanische Searhus met lava-uitbarstingen en verschuivende aardkorsten. De uitdaging blijft frame rates natuurlijk. Het is precies de reden dat er nu geen sneeuwstormen op Esamir zijn en zandstormen op Indar. Devs hadden die er graag in willen hebben en de Forgelight engine kan het ook allemaal prachtig renderen maar performance heeft voorrang natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Het idee van extra continenten lijkt op zich erg vet, maar als ik inlog valt het me steeds op dat op Amerish en Esamir vrijwel niks te doen is.

Het lijkt mij dat er gewoonweg te weinig spelers zijn om deze 3 continenten te vullen, dus wat is het nut van nog 1 of 10 continenten?

Persoonlijk zou ik liever zien dat ze een reeks server merges doen, zodat er meer een constante oorlog ontstaat op alle fronten. Dan zijn nieuwe continenten misschien interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Rolfski schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 03:23:
Volgens mij hebben ze op zich wel plannen om wat te gaan doen op het vulkanische Searhus met lava-uitbarstingen en verschuivende aardkorsten. De uitdaging blijft frame rates natuurlijk. Het is precies de reden dat er nu geen sneeuwstormen op Esamir zijn en zandstormen op Indar. Devs hadden die er graag in willen hebben en de Forgelight engine kan het ook allemaal prachtig renderen maar performance heeft voorrang natuurlijk.
Zou het wel heel mooi maken, zou tof zijn als ze een vergelijkbare storm maken die je in de Dune serie ook hebt. Een Coriolis storm ;), maar dit is waarschijnlijk wishfull thinking.
Ze zouden de framerate kunnen verbeteren in het geval van sneeuw of storm door de draw distance lager te zetten.

Ik denk dat als de GTA5 hype over is en de performance van het spel acceptabel is dat er weer meer mensen gaan spelen.
Kunnen de mensen met een PS4 op dezelfde servers spelen als de pc, of kan dit niet door dat psn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Shotgunbunny schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:21:
Het lijkt mij dat er gewoonweg te weinig spelers zijn om deze 3 continenten te vullen, dus wat is het nut van nog 1 of 10 continenten?
Het idee is een lattice system, zoals Indar/Easmir nu maar dan inter-continent, zodat je altijd op een of twee continenten aan het vechten bent. Ongeveer zoals dit, bedenk dat battle islands een beperkte capaciteit hebben (100 man):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3nBExZe.png
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:13:
Kunnen de mensen met een PS4 op dezelfde servers spelen als de pc, of kan dit niet door dat psn netwerk?
Nope. PS4 patches hebben iets meer goedkeuringstijd nodig, daarom zijn het verschillende servers voor deze platformen.

[ Voor 38% gewijzigd door Rolfski op 04-10-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Rolfski schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:21:
[...]
Nope. PS4 patches hebben iets meer goedkeuringstijd nodig, daarom zijn het verschillende servers voor deze platformen.
Jammer was wel leuk geweest.

Wat mij opviel, in het continent Esamir heb je kans dat je s'avonds/s'nachts het noorderlicht ziet :D. Op lage graphics zag het er nog mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat is mij nog nooit opgevallen, kijk teveel vooruit denk ik haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0qhvPf9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Lol, ik heb die cartoon op reddit geplaatst. Al 2 dagen het meest populaire topic op de Planetside subreddit. :+

Ze hebben nu een bot-machine gemaakt trouwens om grote gevechten te simuleren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Laatste nieuws: Optimisatie patch is helaas uitgesteld tot 30 okt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-03 12:35
Rolfski schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:17:
Laatste nieuws: Optimisatie patch is helaas uitgesteld tot 30 okt. :'(
Huh, waar is dat te vinden? Heb niks gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Matthias94 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:00:
[...]

Huh, waar is dat te vinden? Heb niks gezien
Ze zeiden dit in de laatste aflevering van hun maandelijkse televisie show Command Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Rolfski schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 03:06:
[...]

Ze zeiden dit in de laatste aflevering van hun maandelijkse televisie show Command Center.
Ah, ok. Die staat nog niet op YouTube, dus had hem nog niet gezien.

Maar vertraging was ook wel te verwachten als je naar de roadmap ed kijkt. Nu zeiden ze er zelfs nog bij dat het nog op kon schuiven. Vindt het op zich niet zo'n probleem, als ze het maar goed doen, want dat vergeten ze nog wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Hier een snelle guide voor mensen die tot de beste 0,1% in PS2 willen behoren.
[YouTube: http://youtu.be/PgnshZ_I-TU]

Als dat te moeilijk is moet je even een tell sturen naar daddy op Miller met de vraag waar je zijn aimbot kan downloaden (moet je wel in het russisch doen). Ga dan scorebordfarmen zodat iedereen op je geilt en SOE banned je never nooit niet omdat dat slechte publiciteit is (too big to fail-principe). Daarna kan je gewoon rustig doorspelen en elke keer een 100% hitrate halen bij elke kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Waar die Daddy een KDR van 50 plus vandaan haalt is mij een raadsel. Aimbot zal het niet zijn (dan was ie al lang gebanned) en uitloggen als je dreigt neer te storten werkt ook niet meer sinds the "Who's your daddy" patch.

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfski op 16-10-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 17:14
Mozzie + uitloggen als hij drijgt neer te gaan, ieg toen ik nog speelde deed hij dat.
Daarnaast is hij ook gewoon een goede piloot.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wat een vaag filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Rolfski schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:02:
Waar die Daddy een KDR van 50 plus vandaan haalt is mij een raadsel. Aimbot zal het niet zijn (dan was ie al lang gebanned) en uitloggen als je dreigt neer te storten werkt ook niet meer sinds the "Who's your daddy" patch.
Kan nog steeds, je moet alleen 10 seconden overleven als LA en dat lukt makkelijk als je genoeg hoogte houdt en drift/jump jets gebruikt om je val te controleren (en hij vliegt altijd als LA).

Het zou me heel erg verbazen als je hem ooit live kan zien spelen op een event. Ik denk niet dat hij dat doet ook al betaald SOE alles voor hem.

Tevens heb je veel verschillende cheats. Een aimbot gebruiken die altijd voor headshots gaat is vrij dom en dan val je vrij snel door de mand.

[ Voor 22% gewijzigd door PirE op 17-10-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Wat ik me wel herinner is dat hij direct wegvliegt zodra er ook maar iemand op hem begint te schieten met AA. Daarnaast zijn de rocket pods van de mossie gewoon behoorlijk goed tegen infantry, je moet alleen wel redelijk kunnen richten, en ik verwacht dat hij dat wel kan na een aantal maanden in zn mossie te hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Hij heeft toch behoorlijk wat infanterie uurtjes achter zijn naam staan en auraxium medals met behoorlijk wat guns. Non-stop 50+ kill streaks halen met infanterie is gewoonweg niet te doen, dus al die infanterie uren zouden zijn KDR flink omlaag moeten trekken. Blijkt ook wel uit zijn kill boards.

Tien seconden overleven als LA wanneer je ESF neerstort is overigens nog niet eens zo makkelijk. Als je ESF teveel snelheid maakt, werken je jetpacks niet om je val te breken en stort je dood neer. Bovendien zullen de meeste piloten proberen je alsnog af te maken op de grond, wat vrij makkelijk is met thermal vision.

[ Voor 5% gewijzigd door Rolfski op 17-10-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Yay, optimization patch staat op de test server, ziet er tot nu toe goed uit, al ben ik nog niet helemaal tevreden over wat ze met de bio labs gedaan hebben. 1 uitgang uit de spawnroom die ook nog eens door de vehicle bay gaat is echt te weinig.

Een groot event op de test server met de verschillende EU servers is in de maak, al is de datum nog niet bekend. Zou een mooi strees test op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Ik heb al wat stress test uurtjes beleefd vandaag in Alatum biolab en the Crown. Behoorlijk hogere framerates scoor ik nu, moet ik zeggen, ook in zware gevechten.Alleen SLI/Crossfire is op dit moment nog niet gefixed dus ik liep af en toe behoorlijk te stutteren.

Ben benieuwd hoe die biolab gevechten gaan uitpakken. Ik denk dat je als verdediger niet meer op je eigen spawn kan vertrouwen, waardoor je waarschijnlijk meer kleinere gevechten zult gaan zien om andere toegangspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Vooral de sidebases die nog in bezit zijn van de verdedigers zullen een grotere rol gaan spelen hierdoor. Zeker wanneer de shields eenmaal weg zijn en de vehicle bay 1 groot camp fest voor HE rounds wordt.

Ik liep overigens ook een aantal keer te stutteren rond Allatum, maar dat leek meer op lagg aan m'n framerate te zien. Zou misschien kunnen komen door de (schijnbaar) beperkte capaciteit van de test server.

[ Voor 33% gewijzigd door Thisuren op 25-10-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:57
Maar eens opnieuw proberen op de test server. Heb de game al heel lang niet meer gespeeld omdat het zo slecht liep. Hopelijk krijg ik nu wel 60+ frames :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Kom ff langs op zondagavond op de test server, er staat een event gepland met alle EU servers vanaf acht uur. Kunnen we gezellig met z'n allen de server weer crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Gisteren onze eerste outfit tegen outfit clash tegen WASP gehad op het nieuwe battle eiland Nexus. Te buggy voor woorden (je kon niet eens spelen in squads/platoon) maar een hoop lol desalniettemin:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SPazUwHilpU"]YouTube: Planetside 2 - Nexus Battle - BRTD vs WASP[/video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535998

Rolfski schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:05:
Gisteren onze eerste outfit tegen outfit clash tegen WASP gehad op het nieuwe battle eiland Nexus. Te buggy voor woorden (je kon niet eens spelen in squads/platoon) maar een hoop lol desalniettemin:

[video]
We probeerden op het begin nog georganiseerd te spelen, maar door de bugs waren we soms zoveel tijd kwijt dat we na 15-30 minuten het gewoon opgaven en geen squads meer vormden. Wekte wel wat frustraties op. Maar daarnaast was het wel grappig om te zien dat beide kanten eigenlijk vast kwamen te zitten in die basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jammer dat er zoveel bugs waren, maar dit vind ik wel echt mooie dingen om te zien en om aan mee te gaan doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WASP had ook als probleem dat veel van ons begonnen zonder Infantry Resources, waardoor we eigenlijk geen MAX units konden gebruiken. En de paar keer wanneer we ze wel hadden verloren we ze te snel om er goed gebruik van te maken.

Ook jammer vond ik dat een random Vanu had geholpen om mijn sunderer op te blazen. Anders hadden we een mooie positie om toch wat te flanken. Dacht dat alleen WASP, BRTD en wat spectators in de Nexus zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Jammer dat men het grootste deel van de tijd bij de middelste basis zat, maar toch leuk om te zien zo.

Verder hebben jullie niks gemist op de test server, een beetje Allatum gefarmd en overgenomen, on daarna compleet verpletterd te worden door een leger ZOE MAXes. Toen zijn we maar weer naar Live gegaan en hebben we nog voorkomen dat VS een lock op Indar kreeg.

Performance was op de test server wel goed te noemen. In het gevecht om Allatum had TR 34% met 48+, dus dat is in totaal toch minstens 140 man daar en de meeste GOONs hadden nog speelbare fps. Er was wel een hele hoop gelagg, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de locatie van de server (US-west). Bij sommigen crashte PS2 ook vrij vaak en er was wel heel wat stuttering (lag?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
De meeste van ons waren slim genoeg geweest om van te voren alvast infantry resources op te slaan voor het Nexus gevecht. Ook hadden we vrij snel door dat squads vormen gewoonweg niet lukte dus binnen 5 minuten hadden we ons platoon al opgeheven.

Het feit dat wij als eerste die midden-basis veroverde heeft de doorslag gegeven denk ik. Ik heb een paar mooie, georganiseerde pushes van WASP gezien (Sundie + Vanguard +Harasser, Galaxy drop, Max crash, etc) maar die basis is niet makkelijk in te nemen.
Het luchtoverwicht hadden we overigens bewust aan WASP overgelaten zodat we meer overwicht op de grond konden brengen. Ik heb het hele gevecht ESF's lopen wegjagen in een burster max met nog iemand. De rest van ons team was alleen maar bezig die basis te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
WASP heeft sowieso altijd luchtoverwicht, zelfs als TR VS aan het bevechten is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij ons was ook al ruim van te voren gemeld dat mensen resources moesten opslaan. Merendeel had het dus niet gedaan, oftewel de paar mensen die het wel hadden gedaan waren de enigsten die een MAX unit konden claimen.

We hadden al een mooie greep op de eerste middelste basis, maar omdat we veels te laat een link hadden en probeerde een squad te behouden verloren we enorm veel tijd. Daarna was het onmogelijk om punten te behouden zonder MAX units. En dat nekte ons eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoeveel tijd besteden jullie eigenlijk per week aan PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
PlanetSide 2:
21.4 hrs last two weeks / 670 hrs on record.

Zo'n 8-10 uur per week, meestal over 3 dagen verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSela
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 14:33
Net weer begonnen. Een paar uur per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Meer dan genoeg. Ik log sowieso iedere dag in om ff die 48 passieve certs (Premium membership) op mijn karakters te incasseren.

Heeft iemand trouwens nog meegedaan met het zombie evenement op Miller, Nanite of the Living Dead?

[ Voor 39% gewijzigd door Rolfski op 31-10-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05 11:41
Sinds eergisteren weer actief gaan spelen. Jammer genoeg kan ik niet meer in Wasp omdat ik de vorige keer te jong was. Nu maar een andere outfit zoeken :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Waarom kan je er nu niet meer in dan? Je bent toch ouder geworden neem ik aan haha? Of mag je het maar 1x proberen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
dr34m3dd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:35:
Sinds eergisteren weer actief gaan spelen. Jammer genoeg kan ik niet meer in Wasp omdat ik de vorige keer te jong was. Nu maar een andere outfit zoeken :d
Als je de vorige eerlijk bent geweest over je leeftijd en nu 18 bent lijkt het me geen probleem, als je gelogen hebt bij je aanmelding dan zal het wel lastiger worden.

Maar ik ga niet over die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Ik miste nog een paar weken om 18 te worden, maja zijn nog wel andere outfits;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Ja, maar beantwoord Pire zijn vraag :)
Als je niet hebt gelogen over je leeftijd, moet het geen probleem zijn.

* Cardinal zwaait naar Pire en Sevk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ugh waarom is die 2e c4 zo duur.. 500 certs duurt zo lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ircghost schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:02:
ugh waarom is die 2e c4 zo duur.. 500 certs duurt zo lang :P
Omdat die tweede C4 je heel veel zal helpen bij het opblazen van tanks en andere dingen :D

* Sevk zwaait terug naar Mike

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 535998 op 01-11-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha ja waarom denk je dat ik die wil xD. 1 is praktisch nooit genoeg.. al vind ik het wel heerlijk om maxies te lokkken om over mijn c4 te wandelen, werkt altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dr34m3dd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:35:
Afhankelijk van je voorkeur kan je even naar Digital Legion of CONZ kijken. De rest van de NC outfits weet ik niet al te veel van.
Ircghost schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:57:
Haha ja waarom denk je dat ik die wil xD. 1 is praktisch nooit genoeg.. al vind ik het wel heerlijk om maxies te lokkken om over mijn c4 te wandelen, werkt altijd goed!
Altijd geweldig, van de prowlers die lekker infantry staan te farmen. 2 x C4 achterop. Spring up de turret. Zij in paniek, en poef. Twee certs erbij :D Zorg alleen wel dat je er op tijd van af springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Afhankelijk van je voorkeur kan je even naar Digital Legion of CONZ kijken. De rest van de NC outfits weet ik niet al te veel van.
Als je meer voor het fanatieke gaat (competitie/e-sports) dan zou je Mercenarys kunnen checken. Hoge battle rank heb je wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Had al opgezocht naar CONZ maar hun website doet het niet meer jammer genoeg dus weet niet echt waar ik moet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
dr34m3dd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:28:
Had al opgezocht naar CONZ maar hun website doet het niet meer jammer genoeg dus weet niet echt waar ik moet wezen.
Hun domein bestaat inderdaad niet meer maar via deze link kan je alsnog met Consortium in contact komen: https://forums.station.so...eads/nc-consortium.60910/

Ik heb de link inmiddels aangepast in het starter topic, waar je ook links vindt van andere outfits met Nederlanders.

[ Voor 14% gewijzigd door Rolfski op 01-11-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Gister avond meegedaan met de ops van Conz. beviel me erg en ben nu officieel lid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
dr34m3dd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:42:
Gister avond meegedaan met de ops van Conz. beviel me erg en ben nu officieel lid :D
Veel plezier en tot ziens in m'n crosshairs! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Matthias94 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:50:
[...]

Veel plezier en tot ziens in m'n crosshairs! ;)
Moet je me eerst vinden wat jammer genoeg nooit zal gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
dr34m3dd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:12:
[...]

Moet je me eerst vinden wat jammer genoeg nooit zal gebeuren :D
Als lid van GOON Brigade loop ik CONZ toch regelmatig tegen het lijf hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Matthias94 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:38:
[...]

Als lid van GOON Brigade loop ik CONZ toch regelmatig tegen het lijf hoor :D
Ik speel medic en ga eigg nooit dood. Toen nog bij Wasp ging ik 2-3keer per ops dood en gister maar 1x dood gegaan in 2uur tijd. (suicides niet meegerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Ik ga zeker zo vaak dood in ops als dat ik op mezelf speel. Meestal komt dit omdat we als team situaties opzoeken waar we of tegen een overmacht spelen of net het verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Rolfski schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:20:
Ik ga zeker zo vaak dood in ops als dat ik op mezelf speel. Meestal komt dit omdat we als team situaties opzoeken waar we of tegen een overmacht spelen of net het verschil kunnen maken.
Dat zijn idd wel de leukste situaties. Een hele lemmingtrain tegenhouden met je squad omdat ze bijvoorbeeld over een brug heen moeten.

Dat bevalt mij dan ook het beste van planetside. Nummers zijn belangrijk maar als je een goede commander hebt met inzicht en die weet wat die doet kan je met veel minder man een groot leger tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 14:49
Hey, een newbie hier die wat vragen heeft. :)

Ik heb Planetside 2 wel even gespeeld toen die in Beta was, maar omdat ik nog andere games te spelen had, heb ik deze game altijd maar blijven uitstellen. Daarnaast had ik als CPU toen een Intel Q6600 op 3.0 Ghz terwijl ik nu een Intel i5 3570K op 4.2 Ghz heb. Kheb gelezen dat deze game vooral CPU bound is dus dit helpt wel.

Dusja, nu is eindelijk de tijd aangebroken om er mee te beginnen. Ook heb ik gelezen dat ze grondig aan het werken zijn aan performance, en hopelijk zal dit direct ook zorgen voor een grote influx van nieuwe mensen in de komende weken/maanden. :)

Heb ook gelezen dat als je de Beta speelde, je je SOE account mag blijven gebruiken waardoor je zonder problemen de Steam versie kunt spelen. Das mooi meegenomen.

Maar ik heb wat vragen. Je raadt het misschien al: over server, empire, class, outfit.

Server:
Als ik http://sirisian.com/plane...ezone=2&allfactions=false bekijk, lijkt Cobalt de meest populaire EU server. Klopt dit?
Zijn er nog andere criteria waar ik op moet letten waardoor Cobalt bv. niet de beste keuze is?
Ik heb gelezen dat op Miller relatief veel hardcore spelers zitten, waardoor ik best deze server mijd.

Empire:
Ik heb de tutorial video bekeken op de officiële PS2 site.
Als ik het goed begrijp liggen de verschillen - naast de history van elk empire - vooral in het gedrag van de wapens. Klopt dit?
TR: lijkt vooral LMG's te hebben met veel ammo.
NS: lijken vooral wapens met relatief weinig recoil te hebben en doen ook wat minder damage.
VS: lijken wapens met meer recoil te hebben, en packen wat meer punch.

Ik ga bij NS starten en als ik die Empire beu wordt, stap ik over naar VS. TR ligt me niet echt wegens LMG's... In Battlefield games speel ik bv. ook het liefst met assault rifles, carbines en SMG's.

Class:
Hier kon ik snel mijn favorieten vinden: Light Assault en Combat Medic.
Met welke van deze 2 klassen zou ik het beste - wetende dat ik een noob ben - starten?

Outfit:
Ik heb gelezen dat als je solo speelt, de game relatief snel saai wordt. Klopt dit?
Ik ben meestal iemand die MP games speelt zonder enige afhankelijkheid van een clan. Zo voel ik me niet verplicht om met bepaalde mensen en op bepaalde servers te spelen, of op bepaalde uren.
Graag zou ik die totale vrijheid behouden... maar als het echt nodig is, dan de vraag: zijn er Outfits die totaal geen regels opleggen en waarmee je kan spelen wanneer je maar wilt?

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 02-11-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Het lastige aan solo spel is dat er geen coordinatie is tussen de spelers. Het wordt een geheel ander spel als je in een outfit zit. Ik kan het je aanbevelen. De outfit waarin ik zit (wasp) mag je aan alles meedoen. Niets moet. Ik speel zowel solo als in een groep, maar groepspel vind ik wel veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
[b][message=41152593,noline]
Server:
Als ik http://sirisian.com/plane...ezone=2&allfactions=false bekijk, lijkt Cobalt de meest populaire EU server. Klopt dit?
Zijn er nog andere criteria waar ik op moet letten waardoor Cobalt bv. niet de beste keuze is?
Ik heb gelezen dat op Miller relatief veel hardcore spelers zitten, waardoor ik best deze server mijd.
Volgens dezelfde grafiek is Miller populaider dus dat klopt dan niet. In het openingstopic staat haarfijn uitgelegd waar je op moet letten bij server keuze. Hardcore spelers vind je op iedere server. Mijn advies is een karakter aanmaken voor verschillende empires op verschillende servers en zien welke het best bevalt. Ik zou Miller zeker even proberen.
[b][message=41152593,noline]
Empire:
Als ik het goed begrijp liggen de verschillen - naast de history van elk empire - vooral in het gedrag van de wapens. Klopt dit?
NS: lijken vooral wapens met relatief weinig recoil te hebben en doen ook wat minder damage.
Check starter topic, staat prima uitgelegd in een grafiek. Jouw conclusie klopt overigens niet: TR = high ROF en veel ammo, NC = slow ROF en veel damage, VS is vooral precisie, snelle reload en geen bullet drop.
Ook hier geldt het advies, probeer alle empires uit.
Class:
Met welke van deze 2 klassen zou ik het beste - wetende dat ik een noob ben - starten?
Staat uitgebreid uitgelegd in starter topic, je kan het best als medic/engineer beginnen.
Outfit:
Ik heb gelezen dat als je solo speelt, de game relatief snel saai wordt. Klopt dit?
Ik ben meestal iemand die MP games speelt zonder enige afhankelijkheid van een clan. Zo voel ik me niet verplicht om met bepaalde mensen en op bepaalde servers te spelen, of op bepaalde uren.
Graag zou ik die totale vrijheid behouden... maar als het echt nodig is, dan de vraag: zijn er Outfits die totaal geen regels opleggen en waarmee je kan spelen wanneer je maar wilt?
Wederom, zie starter topic: Vanaf het begin is het handig om je snel aan te sluiten bij een outfit, dan heb je een betere spelervaring en leer je het snelst. Op een gegeven moment heb je het spel een beetje door en weet je waar je moet zijn om in je eentje een goeie tijd te hebben. Geen enkele van die outfits leggen je verplichtingen op. Ik speel vaak eerst een uurtje voor mezelf voordat ik mee doe met operaties in mijn outfit.

Sommige outfits hebben specifieke ops avonden/tijden maar mijn BRTD outfit is gewoon altijd online en ik kan inhoppen wanneer ik wil, wetende dat er altijd wel minimaal 2/3 squads actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Asgaro schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:32:
Hey, een newbie hier die wat vragen heeft. :)

Ik heb Planetside 2 wel even gespeeld toen die in Beta was, maar omdat ik nog andere games te spelen had, heb ik deze game altijd maar blijven uitstellen. Daarnaast had ik als CPU toen een Intel Q6600 op 3.0 Ghz terwijl ik nu een Intel i5 3570K op 4.2 Ghz heb. Kheb gelezen dat deze game vooral CPU bound is dus dit helpt wel.

Dusja, nu is eindelijk de tijd aangebroken om er mee te beginnen. Ook heb ik gelezen dat ze grondig aan het werken zijn aan performance, en hopelijk zal dit direct ook zorgen voor een grote influx van nieuwe mensen in de komende weken/maanden. :)

Heb ook gelezen dat als je de Beta speelde, je je SOE account mag blijven gebruiken waardoor je zonder problemen de Steam versie kunt spelen. Das mooi meegenomen.

Maar ik heb wat vragen. Je raadt het misschien al: over server, empire, class, outfit.

Server:

Empire:

Ik ga bij NS starten en als ik die Empire beu wordt, stap ik over naar VS. TR ligt me niet echt wegens LMG's... In Battlefield games speel ik bv. ook het liefst met assault rifles, carbines en SMG's.

Class:

Outfit:
Ik zal maar even in hetzelfde formaat antwoorden:

Server:
Qua servers speel ikzelf vrijwel alleen op Miller. Miller is de server waar de meeste veteranen van PS1 naartoe zijn gekomen. Dit zie je vooral terug in de outfits, die tegenover elkaar altijd voor hele uitdagende gevechten zorgen. Een deel van deze veteranen zijn ook al weer gestopt, maar qua ervaring en tactisch spel staat Miller toch wel hoog aangeschreven.

Empire:
De verschillen liggen niet zo ver uit elkaar, meer kleine verschillen in wapenstatistieken en vooral Empire Specific Weapons (bv. rocket launcher, secondaries op voertuigen)
TR: Kenmerken zijn hoge RoF en grotere magazine size op de meest wapens (denk aan 10 tot 20 kogels extra). De algemene stijl is verder militair, afgewerkte vormen, strak georganiseerd ed.
NC: Kenmerk is vooral hogere damage per kogel, maar vaak ook meer terugslag. Stijl is rebels, in garage in mekaar gelast ed
VS: Kenmerk is veelzeidigheid, mobiliteit, dus accurater. Focust op futuristische technologie.

Dat TR alleen maar LMG's heeft klopt overigens niet, alle drie hebben ze de standaard SMG's, LMG's, AR's, shotguns ed, het verschil light vooral in de details.

Class:
Ik zou aanraden om eerst even medic te pakken en bij grote gevechten aan te sluiten, zo kun je een beetje kijken hoe de battle flow loopt en kun je ook goed certs bij elkaar schrapen. Als light assault is het heel handig om de battle flow goed door te hebben, omdat je daarop kan inspelen.

Outfits:
Het grootste punt van niet in een outfit zitten is dat je alleen bent, en Planetside is voornamelijk gebaseerd op het verdelen van de nummers die je Empire bezit. Outfits kunnen groepen inzetten op de plekken waar ze nodig zijn, en ook communiceren met andere outfits zodat de krachten goed verdeeld worden. Als 'random', zul je toch meestal bij de grotere gevechten rondlopen terwijl het misschien veel handiger is als je bij een minder groot gevecht aanwezig bent.
Zelf ben ik lid van de Goon Brigade, en zij zijn heel flexibel in speeltijden. Elke woensdag- en zaterdagavond zijn ops-night, met zoveel mogelijk leden, maar niemand zal je er op aan kijken als je er niet bij bent of als je een ander spel speelt. Dit geldt voor vrijwel elke dag van de week. Natuurlijk is er een 'harde kern' die meestal wel aanwezig is, maar een groot deel is er lang niet altijd, of speelt het spel uberhaupt nog. Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn outfit de enige daarin is, dus gewoon een beetje rondkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Errug hoog niveau in deze Connery outfit vs Miller outfit battle, mijns inziens het bekijken waard als je wat wil opsteken van dit spelletje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Had al stukken gezien inderdaad, erg goed gespeeld door beide outfits. Scrims op de standaard continenten lijken ook beter uit pakken die op de Nexus. Veel outfits hebben daar nog niet echt door hoe alles in elkaar steekt en de bugs schijnen ook nog al belemmerend te zijn. Volgende week gaat GOON ook eens een scrim proberen, tegen DWG, we zijn al aan het oefenen met ZOE's :P

De optimization patch is op dit moment overigens aan de gang, servers down voor onderhoud en dergelijke. We zullen zien, ik hoop dat het dit keer wat soepeler gaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
O:MFG p1 bevalt me zeer tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 10:23
Is in de laatste patch physics (particles) weer uitgeschakeld? Is nu in eens grijs bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 23:01
Bart1983 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:58:
Is in de laatste patch physics (particles) weer uitgeschakeld? Is nu in eens grijs bij mij.
Vanuit de patchnotes:
We’ve disabled GPU particles until further notice. (Due to some our optimizations, GPU particles don’t work quite right and we need to spend some time to fix them up.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Met Freelancers Union vanavond 2 volle platoons gehad, was leuk. Ook eindelijk weer goed samengewerkt met de andere TR outfits, met dank aan de nieuwe TR alliance:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 10:23
dipje2 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:22:
[...]

Vanuit de patchnotes:
We’ve disabled GPU particles until further notice. (Due to some our optimizations, GPU particles don’t work quite right and we need to spend some time to fix them up.)
Ok, das wel jammer want die physics zorgen juist voor spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
Ik moet zeggen, de game speelt echt stukken vloeiender. Valt echt op in de grote battles.

Vanaf aankomende woensdag t/m zondag dubbel XP vanwege de verjaardag, dus zet hem in je agenda :9

Het zou me niet verbazen als ze meer dingen aankondigen voor die gelegenheid. Er is iig al wat uitgelekt:
Dubbel gelaagde camouflage (voor de prijs van 1) en vehicle hacking. Binnenkort kun je dus als TR in een Magrider rondzweven _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BY-NyfWCAAEYksx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
Speelt inderdaad erg lekker nu, en vooral met veel spelers is het merkbaar inderdaad. Misschien kunnen er dan weer eens fatsoenlijke alliance vs alliance (TRAM *kuch, kuch*) gevechten gehouden kunnen worden, zoals de Camp Connery en Spec Ops gevechten.

Al dat cosmetische spul ziet er ook erg vet uit, maar ik zou toch liever eerst iets zien in de trand van Hossin of Inter-Continental-Lattice, dat heeft het spel echt nodig op het moment.

Aankomende woensdag gaat GOON overigens z'n eerst scrim houden, tegen DWG, ik ben heel benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Gisteren voor het eerst ff gespeeld, kwam gelijk in een groot gevecht terecht, episch hoor!!
Straks eerst eens een toffe outfit zoeken want werd gelijk duidelijk dat ik in mijn eentje geen goede bijdrage kan leveren aan zo'n battle.
Eerste indrukken zijn wel awsome hoor!!
Baal dat ik net 120 euro heb uit gegeven aan bf4....

Ik heb de game via het linkje gedownload en las iets over een bepaalde manier om steam te koppelen, kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe dit moet?
Alvast bedankt!!
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste