Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
janvanduschoten schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:31:
Niet om het een of ander maar ik geen verstand van prijzen en had dus naar eer en geweten een Xbox One kunnen bestellen voor € 354,-, ik vind het eigenlijk zelfs veel geld voor een spelcomputer :Y
Ik zou het (als spelcomputerleek) zeker niet zien als een irreële prijs.
Ik zie wel meer spelcomputers in de MM krant voor dat bedrag of lager.
Dit dus...... irreële prijzen bestaan niet, aannemelijke prijzen bestaan wel.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* laat dat soort opmerkingen maar achterwege

[ Voor 88% gewijzigd door gambieter op 12-08-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:23

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hortz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:34:
Op die manier zijn de meeste foutieve prijzen correct, want als je er als leek niks van af weet hoe moet je dan zien dat het een irreële prijs is?

Door zelf onderzoek te doen, controleren of de prijs klopt (navragen, opbellen) e.d.
Is dat hier gedaan, nee. Iemand heeft getypt dat hij hem via de telefoon heeft besteld, maar ik kan ook van alles typen.
Tja, ik kan ook van alles typen, dat maakt het dan ook niet een waarheid of een leugen :)
Ik beweer alleen dat als ik een MM krantje doorblader € 350,- zeker geen lage prijs vind voor een spelcomputer. Ik stam nog uit het gulden-tijdperk, toen was een spelcomputer van Fl 1200,- absurd, daar kocht je een auto voor :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Nee hoor, verlies maken op bepaalde producten kan ook een strategische/commerciele keuze zijn.
Als je hier de pricewatch naloopt dan staan er ook een hoop producten in die waarschijnlijk op/onder de kostprijs weg gaan.
Of de prijs reeel is? Wij weten allemaal dat het niet kan kloppen, maar wij hebben ons dan (waarschijnlijk) iets meer verdiept in het prijspunt van de nieuwe consoles en het verloop van deze prijs over de jaren. Als je t als willekeurig priduct ziet dan is deze prijs niet heel vreemd:

Prijs product: €349
Prijs voorganger nu: ong. €200
Prijs concurrentie: €399
Prijs concurrentie nu: ong €240

Dan is de prijs toch niet vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

*knip* doe maar een TR volgende keer :)

Hij geeft alleen aan waarom het niet perse als een foute prijs hoeft te worden aangemerkt. Ik wist ook niet dat het zo'n duur ding was.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 12-08-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

prd_mpm schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:41:
Nee hoor, verlies maken op bepaalde producten kan ook een strategische/commerciele keuze zijn.
Als je hier de pricewatch naloopt dan staan er ook een hoop producten in die waarschijnlijk op/onder de kostprijs weg gaan.
Of de prijs reeel is? Wij weten allemaal dat het niet kan kloppen, maar wij hebben ons dan (waarschijnlijk) iets meer verdiept in het prijspunt van de nieuwe consoles en het verloop van deze prijs over de jaren. Als je t als willekeurig priduct ziet dan is deze prijs niet heel vreemd:

Prijs product: €349
Prijs voorganger nu: ong. €200
Prijs concurrentie: €399
Prijs concurrentie nu: ong €240

Dan is de prijs toch niet vreemd?
Leuk dat je de aangekondigde adviesprijs van de concurrentie meeneemt maar er vergeet bij te zetten dat Microsoft meermaals aangekondigd heeft van de Xbox One 499 gaat kosten. Als je dat in je lijstje zet dan kan je je laatste zin wel weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij staat nog dit,

11-08-2013 Q592484 GAME CONS. 0 0 1 349,00 349,00 In behandeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

*knip* quote van verwijderde post verwijderd

Ik heb zelf altijd wel de neiging om de goedkoopste aanbieder te kiezen als ik iets koop maar vind mezelf dan geen aasgier. Als dit de goedkoopste dan koop ik die.
Als vergelijk pak ik even de Nexus 10, sinds kort te koop in NL.

pricewatch: Google Nexus 10 32GB Zwart

Bij de Mediamarkt voor € 475,05 en bij de rest vanaf € 630,- en nog duurder. Ben ik *knip* omdat ik dan de goedkoopste bij de MM ga halen?

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 12-08-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* trollerige quote en off topic respons verwijderd

Jammer dat Neckermann nog niet heeft gereageerd. We zullen zien wat hier uitkomt!

[ Voor 75% gewijzigd door gambieter op 12-08-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Bij wie ligt eigenlijk de bewijslast? Het is voor de consument heel makkelijk om te zeggen dat het aannemelijk is: "Ik wist niet beter, vond het al duur genoeg" etc. Wat dat betreft lijkt het me eerder om aan de leverende partij om te bewijzen dat de prijs niet aannemelijk is.

Nu is de vraag, waar ligt dan de grens en wie beslist daarover? Uiteraard mag een bedrijf onder de kostprijs verkopen: of dat economisch verstandig is laat ik even in het midden...kan me zo voorstellen dat de aandacht die het genereert, meer kan opleveren dan een advertentiecampagne kost oid. Maar in dat geval zal dat ingecalculeerd zijn en lijkt het me dat het niet zo ver zal komen dat er juridisch getouwtrek ontstaat

Blij dat ik geen jurist ben, houd meer van zwart/wit dan grijze gebieden :)
janvanduschoten schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:56:
[...]

Bij de Mediamarkt voor € 475,05 en bij de rest vanaf € 630,- en nog duurder. Ben ik een aasgier omdat ik dan de goedkoopste bij de MM ga halen?
Nee hoor, je hebt groot gelijk!....maar dat is wel een andere situatie (officieel kanaal vs. grijze import)

[ Voor 24% gewijzigd door Redinox op 12-08-2013 14:58 ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

HollovVpo1nt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

Leuk dat je de aangekondigde adviesprijs van de concurrentie meeneemt maar er vergeet bij te zetten dat Microsoft meermaals aangekondigd heeft van de Xbox One 499 gaat kosten. Als je dat in je lijstje zet dan kan je je laatste zin wel weg halen.
Nee dat vergeet ik niet, dat laat ik doelbewust weg..
Ik had het over een willekeurig product waar jij het fijne niet van weet mbt kosten.
En daarnaast, je weet denk ik ook wel hoeveel een adviesprijs 90% betekend in de markt..
Er zijn maar weinig producten die daadwerkelijk daarop verkocht worden!

Nomaals, ik snap dat de prijs niet klopt. Ik geef alleen aan dat ik me voorstel dat dit niet voor iedereen even duidelijk is buiten de tweakers. En dat een prijs van €349 met mijn overige gegevens aannemelijk is..

Maar nu is het gewoon afwachten wat Neckermann doet, voor mij puur uit nieuwsgierigheid aangezien ik er geen gebruik van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Ik heb wat geknipt en posts verwijderd. Als iemand een trollerige of flamerige opmerking maakt, reageer dan niet, maar plaats een TR.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik vraag me alleen langzaam af in hoeverre een thread als deze nu bevorderlijk is om je recht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
Rustig blijven iedereen.. Natuurlijk heeft iedereen het volste recht om hier iets over te vinden. Alleen zaken doen is gewoon keihard. B2B voorwaarden mogen dan ook veel verder gaan.. Dit soort blunders gebeuren daar dagelijks, maar met keiharde gevolgen. Wel grappig dat er nog steeds geen reactie van neckermann is.. damage control zijn ze blijkbaar niet zo goed in..

Opzich is dit wel een mooie prijs voor de xbox one, microsoft legt wat bij en ze verdienen dat terug op de content. Ik kan me herinneren dat ik colleges heb gehad over de xbox. Dat microsoft en playstation geld bijleggen op de consoles en dat terug verdienen met de verkoop van games en nu andere digitale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor de wet is iedereen die gelijk. Waarom blijven mensen praten over prijzen van andere consoles, adviesprijzen en prijzen van concurrenten?

Iemand die toevallig naar Neckerman ging om te kijken of die de nieuwe Xbox te pre-ordered (zonder enigszins te informeren over de prijs uit vertrouwen) heeft net zoveel recht als een iemand die weet dat het niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Johan tb schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:04:
Ik vraag me alleen langzaam af in hoeverre een thread als deze nu bevorderlijk is om je recht te halen.
Ook dit is al besproken, het hangt er vanaf hoe en op welke manier Neckermann gaat reageren.....
Reageren ze niet dan heb ik gewoon een koopovereenkomst... Waar ik natuurlijk gewoon vast aan blijf houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het is voorpaginanieuws als Microsoft/ Sony op de E3 beurs aankondigen dat de PS3/Xbox 360 50 euro goedkoper worden, maar een prijsdaling van 150 euro vinden mensen aannemelijk. Dan heb ik het niet over de mensen die er geen verstand van hebben, maar de meeste mensen in dit topic hebben er wel een beetje verstand van, en dat is gewoon meer dan genoeg om te weten dat 150 euro korting gewoon een fout is en er niks aannemelijks aan zit. De vergelijkingen met andere producten zoals Nexus 10 is ook gewoon dom omdat de Xbox One pas over 3 maanden uit komt en meestal verzadigen de prijzen een paar maanden na release. Je zult een Xbox One hier en daar na release voor 480, 470, misschien wel in een heel uitzonderlijk geval 450 euro tegen komen. Maar 350? hah. Dat zit tegen kale productiekosten van een Xbox One aan.

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 12-08-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

HollovVpo1nt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:07:
*knip*
De vergelijkingen met andere producten zoals Nexus 10 is ook gewoon dom omdat de Xbox One pas over 3 maanden uit komt en meestal verzadigen de prijzen een paar maanden na release. Je zult een Xbox One hier en daar na release voor 480, 470, misschien wel in een heel uitzonderlijk geval 450 euro tegen komen. Maar 350? hah. Dat zit tegen kale productiekosten van een Xbox One aan.
Ik geef alleen aan dat het niet heel bijzonder is dat er een behoorlijk prijsverschil zit aanbieders, er zit toch ruim € 150,- tussen de 1e en 2e aanbieder op een product van (goedkoopste prijs) € 475,-

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 12-08-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
HollovVpo1nt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:07:
Het is voorpaginanieuws als Microsoft/ Sony op de E3 beurs aankondigen dat de PS3/Xbox 360 50 euro goedkoper worden, maar een prijsdaling van 150 euro vinden mensen aannemelijk. Dan heb ik het niet over de mensen die er geen verstand van hebben, maar de meeste mensen in dit topic hebben er wel een beetje verstand van, en dat is gewoon meer dan genoeg om te weten dat 150 euro korting gewoon een fout is en er niks aannemelijks aan zit. De vergelijkingen met andere producten zoals Nexus 10 is ook gewoon dom omdat de Xbox One pas over 3 maanden uit komt en meestal verzadigen de prijzen een paar maanden na release. Je zult een Xbox One hier en daar na release voor 480, 470, misschien wel in een heel uitzonderlijk geval 450 euro tegen komen. Maar 350? hah. Dat zit tegen kale productiekosten van een Xbox One aan.
Kijk jij even in je glazen bol.....

Het kan prima zo zijn dat Neckermann een speciaal idee had achter deze (relatief) lage prijs...
Je maakt aanname op aanname over het prijsverloop... Daar heeft een Neckermann klant helemaal niets mee te maken. Ik vraag me af waarom je deze ongelofelijke vreemde actie van Neckermann goed wil praten en dan ook nog op een manier dat de mensen die heb besteld hebben fout zijn.

Nogmaals, niemand anders dan Neckermann heeft deze prijs 3 dagen lang op haar website gehad, een groot bedrijf als Neckermann hoort gewoon een extra prijzen controle te hebben, althans dat blijkt. Maar dat maakt het nog niet fout om als consument te profiteren van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:56
MueR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:43:
Nope. Daar worden nogal dwingende afspraken over gemaakt door MS. Sony en Nintendo doen hetzelfde overigens.
WiiU en PS Vita kwamen beide met die 4 halen 2 betalen actie bij MM, aankoopprijs van apparaat weet ik zo niet meer.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Als MS NL nou even dit leest en éénmalig voor deze batch de Xbox One met honderd euro korting aan Neckermann levert is iedereen blij.

Wij omdat de korting binnen is.
Neckermann omdat ze de apparaten tegen ongeveer kostprijs kunnen verkopen.
MS kan misschien ook tegen kostprijs leveren. Waarschijnlijk wat verlies wat echter wordt opgeheven door toekomstige verkopen. En je hebt ineens een HELEBOEL extra klanten erbij

(ik droom weer lekker verder...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Ik blijf niet bezig met modbreaks :( . Daarom heb ik het nog maar wat duidelijker gemaakt in de TopicWaarschuwing. Het gaat hier niet om rechtvaardiging, ethiek, gebrek aan ethiek, misleiding enzovoort. Als men door blijft gaan met die cirkeltjes te draaien en andere herhalingsoefeningen, dan komt er een moment dat er een afkoelpauze of meer volgt voor het topic.

Schoen passen, aantrekken :) . Posts die doorgaan op bovenstaande punten gaan gewoon richting de TrashCan.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 12-08-2013 15:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb hem overigens nog gewoon voor €349,- in mijn mandje liggen, had ik hem als test zaterdagochtend in geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Maar goed, er is inmiddels bijna een volledige werkdag verstreken en nog steeds geen reactie, behalve een aantal reactie's op twitter dat de prijs niet goed was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik denk dat ze bij Neckermann nog in beraad zitten, want als het veel consoles zijn en ze worden tot uitleveren gedwongen gaat het wel om veel geld ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Piggen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:13:
[...]

Hoezo is dat ten nadele van de consument? Het is niet alsof Microsoft maar elke prijs kan vragen, want ze hebben nog steeds te maken met concurrentie. Prijsafspraken maak je met je concurrenten om de markt te verdelen, een adviesprijs voor retailers absoluut niet hetzelfde.
Maar kennelijk vindt men het in de gaming industrie handig om met zulke stricte adviesprijzen te werken en is de inkoopprijs van een dergelijke orde dat er weinig met de prijs gedaan kan worden. Ik las iets van 475 euro bij de Mediamarkt en die willen dan ook weleens stunten met dat soort dingen.

Ik vraag me ook af of Neckermann, mocht het tot een zaak komen, niet gewoon kan wapperen met de inkoopprijs en dat daarmee het hele reële-prijs-verhaal klaar is. Ik kan me namelijk gezien de aard van het product en de industrie - met als businessmodel weinig marge (of verlies) op de console en de winst die van games en accessoires moet komen - niet voorstellen dat die inkoopprijs onder de 450 euro ligt, laat staan in de buurt van die 349 komt. En het betreft geen opruimmodel hier.
Hoezo is dat niet ten nadele van de consument dat elke winkel verplicht 499 moet vragen of anders geen leveringen krijgt (MS-partners daargelaten)? Er is weinig adviesprijs aan.

Je kan ook nog de WiiU erbij betrekken. Die heeft ook een adviesprijs van 349, even duur als de volgende nextgen console, de X1. Vergis je ook niet in de FP reacties toen de prijs bekend werd, volgens mij vond iedereen de X1 te duur, vooral na de prijs van de PS4.

Volgens mij is het in België verboden om onder de inkoopsprijs te verkopen, maar dat is in Nederland niet zo. Supermarkten verkopen bier voor minder dan de inkoopsprijs om mensen naar de winkel te lokken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los van hoe reëel de prijs is zou het wel een flinke reclamestunt kunnen zijn.
Stel dat ze er 20 verkopen en daardoor 3000 minder omzet draaien. (hou even geen rekening met de marges omdat ik die discussie schoen niet wil passen en het gaat maar even om een bedrag.)

Dan hebben ze voor die 3000 wel 20 man als wandelend reclamebord. Nog los van hoeveel er hier over geschreven is en nog zal worden.

Ter vergelijking 2 kolommen van 8cm hoog in de Sp!ts kosten 680,- per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:29
PWM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:23:
Ik heb hem overigens nog gewoon voor €349,- in mijn mandje liggen, had ik hem als test zaterdagochtend in geplaatst.
Als je verder klikt naar je winkelmandje springt die naar €499 euro ;).

Heb even gebeld net over de order die niet in mijn account staat met 'Uw overzicht is niet beschikbaar.', kreeg te horen dat mijn bestelling net is verwerkt en morgen in mijn account te zien zal zijn :?. Anders bel ik morgen nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

Senor Sjon schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:39:
[...]
Volgens mij is het in België verboden om onder de inkoopsprijs te verkopen, maar dat is in Nederland niet zo. Supermarkten verkopen bier voor minder dan de inkoopsprijs om mensen naar de winkel te lokken.
Heb je hier meer informatie over? Lijkt me wel grappig als dat zo is namelijk, benieuwd hoe ze dat handhaven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak::w

[ Voor 93% gewijzigd door NMe op 12-08-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

prd_mpm schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Heb je hier meer informatie over? Lijkt me wel grappig als dat zo is namelijk, benieuwd hoe ze dat handhaven!
Klopt wat hij zegt.

Kan weinig toevoegen behalve hem herhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe kan je trouwens je bestelinformatie zien als je besteld hebt via acceptgiro zonder eerst een login aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
prd_mpm schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

"Handhaving van de Wet betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming
van de consument valt onder het strafrecht. De Algemene Directie Controle
en Bemiddeling is belast met de opsporing en vaststelling van de inbreuken op de wet.
De voorzitter van de rechtbank van koophandel stelt het bestaan vast en beveelt de staking
van een inbreuk op de bepalingen van deze wet. In het geval van kwader trouw
kan een geldboete van 500 tot 20.000 euro worden opgelegd."

Vast wel te omzeilen, maar de wetgeving is inderdaad zo dat retailers in Belgie niet onder inkoop mogen verkopen. In NL helaas wel.

Hier te vinden, eerste link.
KLIK

[ Voor 10% gewijzigd door keesheid op 12-08-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsgreen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:44:
[...]

Klopt wat hij zegt.

Kan weinig toevoegen behalve hem herhalen :)
Dat plus dat ze alleen tijdens vaste periodes mogen stunten. (Solden-uitverkoop)
Dus niet het hele jaar door zoals bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keesheid schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:46:
[...]

"Handhaving van de Wet betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming
van de consument valt onder het strafrecht. De Algemene Directie Controle
en Bemiddeling is belast met de opsporing en vaststelling van de inbreuken op de wet.
De voorzitter van de rechtbank van koophandel stelt het bestaan vast en beveelt de staking
van een inbreuk op de bepalingen van deze wet. In het geval van kwader trouw
kan een geldboete van 500 tot 20.000 euro worden opgelegd."

Vast wel te omzeilen, maar de wetgeving is inderdaad zo dat retailers in Belgie niet onder inkoop mogen verkopen. In NL helaas wel.
Helaas wel!? Dat je zelf je prijzen mag bepalen lijkt mij de hoeksteen van een goed werkende kapitalistische samenleving. Anders werkt de regering indirect mee aan prijsafspraken en dat lijkt mij ZEKER niet de bedoeling. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Rev! schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:45:
Hoe kan je trouwens je bestelinformatie zien als je besteld hebt via acceptgiro zonder eerst een login aan te maken?
Even een login aanmaken, daar vragen ze ook naar je klantnummer en worden je accounts aan elkaar gekoppeld. Daarna zou je het moeten kunnen zien, in dit geval krijg je een melding dat het (nog) niet zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
janvanduschoten schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:49:
[...]

Even een login aanmaken, daar vragen ze ook naar je klantnummer en worden je accounts aan elkaar gekoppeld. Daarna zou je het moeten kunnen zien, in dit geval krijg je een melding dat het (nog) niet zichtbaar is.
Bedankt! Ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:48:
[...]

Helaas wel!? Dat je zelf je prijzen mag bepalen lijkt mij de hoeksteen van een goed werkende kapitalistische samenleving. Anders werkt de regering indirect mee aan prijsafspraken en dat lijkt mij ZEKER niet de bedoeling. 8)7
Ik zou zeggen kijk naar het spel monopolie...
dus regulering is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:52:
[...]

Ik zou zeggen kijk naar het spel monopolie...
dus regulering is nodig.
Helaas wel ja. Retailers gaan kapot aan prijsonrust.
Als dit niet zo was hadden wij als consument inderdaad meer moeten betalen, maar ook een heleboel mensen hun baan nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Geachte heer Tjeerdtq,

Naar aanleiding van uw vraag graag het volgende. Voor de beantwoording is het belangrijk om te weten of Neckermann zich kan beroepen op de juridische term: kennelijke vergissing.

Mijn advies is om de klacht voor te leggen aan Neckermann en om het antwoord te testen (kan via mij) aan de term kennelijke vergissing. Heeft u hier voldoende aan?

Met vriendelijke groet,

Ank *

Jurist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Senor Sjon schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

Hoezo is dat niet ten nadele van de consument dat elke winkel verplicht 499 moet vragen of anders geen leveringen krijgt (MS-partners daargelaten)? Er is weinig adviesprijs aan.

Je kan ook nog de WiiU erbij betrekken. Die heeft ook een adviesprijs van 349, even duur als de volgende nextgen console, de X1. Vergis je ook niet in de FP reacties toen de prijs bekend werd, volgens mij vond iedereen de X1 te duur, vooral na de prijs van de PS4.

Winkeliers móeten die Xbox helemaal niet voor dat bedrag verkopen, want een adviesprijs is niet bindend. En het is al helemaal niet zo dat je dan geen leveringen krijgt. Ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan hebt.
Wat het bij dit soort producten gewoon is is dat de marge om met de prijs te stunten er niet is, aangezien de marge op het product gewoon niet groot is - ik vermoed hoogstens een paar tientjes. Er is weinig bandbreedte en als je hoger dan die 499 gaat zitten sta je er als winkelier ook nogal slecht op. Hard maar fair. Als je die Xbox niet verkoopt heb je helemaal niks.
Die eerste lichting Xboxen One gaat toch wel uitverkocht raken, dus ze hoeven ook niet niet te concurreren. Na de launch zal er wat meer variatie in prijs gaan zijn.

Ik ga de WiiU er verder niet bij betrekken, want dat is appels met peren vergelijken. Zoals niet elke blauwe sedan met bouwjaar 2013 zomaar vergelijkbaar is, al zijn het allebei auto´s uit 2013. Laten we ook maar even wachten met conclusies trekken over de prijs van de Xbox totdat het ding uit is. Er is wel vaker een verschil tussen wat mensen zeggen en wat mensen doen.
Het zou ook een hele rare sprong van Microsoft zijn om de prijs voor de launch te verlagen. Dan laat je als bedrijf zien toch niet zo achter je product te staan en daarmee bewijs je jezelf een slechte dienst.

Ik ben ook bekend met het fenomeen ´aanbieding´ en weet dat producten onder de kostprijs kunnen worden verkocht, maar het betreft hier niet de supermarkt en ik zou Neckermann het businessmodel ook niet aanraden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Piggen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:14:
[...]

Winkeliers móeten die Xbox helemaal niet voor dat bedrag verkopen, want een adviesprijs is niet bindend. En het is al helemaal niet zo dat je dan geen leveringen krijgt. Ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan hebt.
Wat het bij dit soort producten gewoon is is dat de marge om met de prijs te stunten er niet is, aangezien de marge op het product gewoon niet groot is - ik vermoed hoogstens een paar tientjes. Er is weinig bandbreedte en als je hoger dan die 499 gaat zitten sta je er als winkelier ook nogal slecht op. Hard maar fair. Als je die Xbox niet verkoopt heb je helemaal niks.
Die eerste lichting Xboxen One gaat toch wel uitverkocht raken, dus ze hoeven ook niet niet te concurreren. Na de launch zal er wat meer variatie in prijs gaan zijn.

Ik ga de WiiU er verder niet bij betrekken, want dat is appels met peren vergelijken. Zoals niet elke blauwe sedan met bouwjaar 2013 zomaar vergelijkbaar is, al zijn het allebei auto´s uit 2013. Laten we ook maar even wachten met conclusies trekken over de prijs van de Xbox totdat het ding uit is. Er is wel vaker een verschil tussen wat mensen zeggen en wat mensen doen.
Het zou ook een hele rare sprong van Microsoft zijn om de prijs voor de launch te verlagen. Dan laat je als bedrijf zien toch niet zo achter je product te staan en daarmee bewijs je jezelf een slechte dienst.

Ik ben ook bekend met het fenomeen ´aanbieding´ en weet dat producten onder de kostprijs kunnen worden verkocht, maar het betreft hier niet de supermarkt en ik zou Neckermann het businessmodel ook niet aanraden eigenlijk.
Het kan ook als tactiek gezien worden. Op die manier kun je Sony op het laatste moment nog ene hak zetten. Wellicht hebben ze in eerste instantie bijv. geen verlies willen maken op de console, en vervolgens bedacht dat het binnen enkele jaren terug te verdienen is.

Ik krijg btw nu "het product dat u heeft opgevraagd, zit niet langer in ons assortiment. Gebruik de zoekfunctie van de website om een vergelijkbaar product te vinden." als je op Xbox One zoekt. Misschien gaan ze het nu zo spelen xD.

Ik heb ook maar even een account aangemaakt, kan ik hopelijk de boel een beetje in de gaten houden. Zal wel enkele uren duren tot ik mijn overzicht in kan, dat is bij meer winkels zo als je achteraf je klantnr. koppelt.

[ Voor 9% gewijzigd door BDHowner op 12-08-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

matthijst schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:14:
[...]

WiiU en PS Vita kwamen beide met die 4 halen 2 betalen actie bij MM, aankoopprijs van apparaat weet ik zo niet meer.
Daar heb je het ook niet echt over de meest high-end dingen he. Ik weet alleen wat er ten tijde van de release van de 360, Wii en PS3 werd gedaan (toen werkte ik nog voor een grote retailer). Daar mochten wij echt niet stunten met de prijs van de console. Dat werd keihard opgelegd, met het fijne dreigement dat we anders gewoon geen consoles meer kregen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Piggen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:14:
[...]

Wat het bij dit soort producten gewoon is is dat de marge om met de prijs te stunten er niet is, aangezien de marge op het product gewoon niet groot is - ik vermoed hoogstens een paar tientjes.
Bij de introductie van de Xbox 360 hadden wij een winst marge van nog geen 5 euro bovenop onze inkoop prijs. Daar doen winkels het ook helemaal niet voor, de winst pakte je bij games die ze erbij kochten en de accessoires. Het ging zelfs zo ver dat mijn baas de 360 consoles bij andere winkels opkocht zodat die ze niet meer op voorraad hadden en wij wel, waardoor wij ook gelijk games verkochten :+

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Er zijn meerdere bedrijven die niet meer aan webwinkels leveren indien zij onder de prijs van de 'brick&mortar' shops gaan zitten. Zelfde geldt voor parallelimport.

Voorbeeld is Gaggenau (luxe keukenapparatuur) waarbij alleen nog maar met adviesprijs mag worden geadverteerd. Autocom (motorcommunicatie) heeft een tijdlang parallelimport verboden vanwege de importeur in Nederland. SVS subwoofers doet hetzelfde terwijl ze prat gingen op factory delivery vroeger. Zo gaat het lijstje maar door.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:49
Van Bommel schoenen mag je ook niet mee stunten. Als ze pakken krijg je niets meer geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
xminator schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:42:
[...]
Heb even gebeld net over de order die niet in mijn account staat met 'Uw overzicht is niet beschikbaar.', kreeg te horen dat mijn bestelling net is verwerkt en morgen in mijn account te zien zal zijn :?. Anders bel ik morgen nogmaals.
Ik heb hetzelfde, overzicht niet beschikbaar na het aanmaken van account, zal morgen ook even controleren. Ben namelijk benieuwd of hij daar inderdaad nog voor de €350 vermeld zal staan, in de bestel bevestigingse-mail uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
keesheid schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:00:
[...]

Helaas wel ja. Retailers gaan kapot aan prijsonrust.
Als dit niet zo was hadden wij als consument inderdaad meer moeten betalen, maar ook een heleboel mensen hun baan nog..
Lol...wat een flauwekul.."prijsonrust"..concurrentie heet dat en als retailers daaraan kapot gaan zijn er kennelijk teveel geweest en moeten ze iets gaan doen waar minder aanbod is. Zo werkt het kapitalistische systeem.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:25:
Van Bommel schoenen mag je ook niet mee stunten. Als ze pakken krijg je niets meer geleverd.
Echt waar joh? Nooit geweten, nu koop ik ze altijd bij de zelfde schoenen winkel maar deze heeft zo nu en dan toch wel opruiming, (floris) van Bommel zit daar toch soms ook wel bij.

Misschien dat het dan wel mag omdat het oude collectie is oid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Donstil schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:59:
[...]

Echt waar joh? Nooit geweten, nu koop ik ze altijd bij de zelfde schoenen winkel maar deze heeft zo nu en dan toch wel opruiming, (floris) van Bommel zit daar toch soms ook wel bij.

Misschien dat het dan wel mag omdat het oude collectie is oid.
Dat soort praktijken zijn allemaal maar vaag op juridisch gebied als je het mij vraagt. Net als apple met de ebooks (en Nederland met de vaste boeken prijzen). Alle vormen van prijsdwang vind ik monopoly praktijken en prijs afspraken. Als iemand kan leveren voor een langere prijs dan moet dat kunnen. Een bedrijf dat stelsel matig onder de kostprijs verkoopt gaat failliet.. Dat heet vraag en aanbod en zaken doen. met een vaste prijs is er geen sprake van een vrije markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:58

Hupske

AFCA

Ik vraag mij af waarom dit zo lang duurt. Hun werkdag zit er al bijna op, maar ze hebben nog niks naar buiten gebracht. Ja, alleen dat de prijs fout was, maar daar hebben we niks aan.

Hoelang heeft het bij de andere acties geduurd voordat ze naar buiten kwamen met de oplossing?

Ik ga morgen iig op vakantie, dus hopelijk is daar het internet een beetje te doen zodat ik het in de gaten kan houden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:32
Waarom zou Neckermann moeten reageren? Normaal bestel je ook wat maanden van te voren en hoor je tot een dag voor verzending van de pre-order niks meer... ;) Dat is juist waarom bedrijven zo graag pre-orders doen, mensen vergeten vaak dat ze het besteld hebben of niet meer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Deezers schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:26:
Waarom zou Neckermann moeten reageren? Normaal bestel je ook wat maanden van te voren en hoor je tot een dag voor verzending van de pre-order niks meer... ;) Dat is juist waarom bedrijven zo graag pre-orders doen, mensen vergeten vaak dat ze het besteld hebben of niet meer nodig hebben.
Daar hebben ze dus alleen hun zelf mee, want dan gaan ze dus gewoon leveren voor de prijs waarvoor jij hem hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:59
Neckermann is echt niet verplicht om direct te reageren hoor. Ik denk dat het juist goed is dat er niet direct uit paniek gereageerd wordt. Zo kunnen ze mooi alles netjes in kaart brengen en daarna met een goed beargumenteerde statement komen. Dit vind ik een betere aanpak dan o.a. destijds met de Dell SSD laptops waar medewerker A dit zei, medewerker B weer wat anders en medewerker C helemaal niet wist waar het over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:20
Ze hebben de Xbox one verwijderd van de site.

Verder op twitter is het toch wel duidelijk dat de prijs verkeerd is. Nu nog wachten op een officiële reactie/standpunt van Neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Tjeerdtq schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:03:
Geachte heer Tjeerdtq,

Naar aanleiding van uw vraag graag het volgende. Voor de beantwoording is het belangrijk om te weten of Neckermann zich kan beroepen op de juridische term: kennelijke vergissing.

Mijn advies is om de klacht voor te leggen aan Neckermann en om het antwoord te testen (kan via mij) aan de term kennelijke vergissing. Heeft u hier voldoende aan?

Met vriendelijke groet,

Ank *

Jurist
Kennelijke vergissing is geen juridische term. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Sovereign schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:02:
[...]

Kennelijke vergissing is geen juridische term. 8)7
Ondertekend met een een voornaam en het gebruik van woorden is het zo te vinden.

http://www.thuiswinkel.or...ken-kennelijke-vergissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
My Tec Master schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:06:
[...]

Ondertekend met een een voornaam en het gebruik van woorden is het zo te vinden.

http://www.thuiswinkel.or...ken-kennelijke-vergissing
Wanneer ik zeg het is geen juridische term dan bedoel ik dat het in geen wetboek te vinden valt. Thuiswinkel.org is geen juridische site/bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Sovereign schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:15:
[...]
Wanneer ik zeg het is geen juridische term dan bedoel ik dat het in geen wetboek te vinden valt. Thuiswinkel.org is geen juridische site/bron.
Daar heb je gelijk in, maar ik ging het even googelen ;-) en toen kwam ik toevallig dat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Ja, ik wilde geen achternaam noemen (weet niet of dat hier mag). Maar die heeft we goed geholpen bij de zaak tegen Otto. Ze kan behandelen tussen de winkel en de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 21:23
Neckermann kan de bestellingen voor de Xbox One van 349,- die besteld zijn gewoon laten staan.
Zij weten ook dat de release voor de Xbox One nog drie maanden duurt en voeren dan onderstaand trick uit de voorwaarden uit:

Neckermann.com behoudt zich het recht voor om aangeboden prijzen te verhogen nadat 3 maanden zijn verstreken nadat de consument zijn bestelling heeft geplaatst; in dat geval heeft de consument het recht/de bevoegdheid om zijn bestelling alsnog te annuleren en de overeenkomst op te zeggen.

Iedereen die hem heeft krijgt dan de kans om hem te annuleren of de full prijs te betalen.

Neckermann voorwaarden

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Maargoed, je klanten 3 maanden aan het lijntje houden geeft alles behalve een goede reputatie (prijs verhogen binnen 3 maanden mag wettelijk immers niet). Laten we er maar niet van uit gaan dat dat gaat gebeuren. Dan weet ik in ieder geval wel dat dit mijn eerste en laatste pre-order bij kom kom naar neckermann punt kom was.

Iemand overigens de algemene voorwaarden opgeslagen van dit weekend van neckermann, benieuwd of die clausule er toen ook al in stond nl.

[ Voor 48% gewijzigd door Draakje5 op 12-08-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Ghehehe, je bent de laatste die mag praten over valse actie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Appleman schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:11:
Ghehehe, je bent de laatste die mag praten over valse actie's.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:10
Draakje5 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:58:

Iemand overigens de algemene voorwaarden opgeslagen van dit weekend van neckermann, benieuwd of die clausule er toen ook al in stond nl.
Ik heb hem en dat stond er toen ook al in :)

*knip* laten we nou niet opnieuw beginnen

[ Voor 71% gewijzigd door gambieter op 12-08-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 16:49
Er staat bij mijn order nu het volgende:
Besteldatum Artikel Omschrijving Kleur Maat Aantal Prijs Totaal Totaal Status /
Extra informatie
12-08-2013 Q592484 GAME CONS. 0 0 1 499,00 499,00 Wordt nageleverd

Maar ik heb 350 betaald 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Mvandenberg91 op 12-08-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06-2019
12-08-2013 Q592484 GAME CONS. 0 0 1 349,00 349,00 Wordt nageleverd

Vaag allemaal, maar ja we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niotex schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:05:

Vaag allemaal, maar ja we wachten af.
Bedankt voor de updates! Ik krijg het helaas nog steeds niet voor elkaar om mijn bestelstatus te bekijken. Account aangemaakt en klantnummer van de bestelling gekoppeld, maar 0 resultaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Duurt even melden ze mij toen ik belde vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
12-08-2013 Q592484 GAME CONS. 0 0 1 349,00 349,00 In behandeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Hebben jullie via accept giro gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde als jullie nu en kan ook eindelijk mijn bestelling zien. Benieuwd hoe het verder verloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
Mvandenberg91 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:09:
Ik heb het via paypal gedaan. Geld is ook inderdaad al overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Mvandenberg91 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:09:
ja via acceptgiro.jij denk ik niet, gezien de 499 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb geen acount gemaakt, daarom vraag ik me af of dat nu wel verstandig is.
Misschien kan ik dat beter over twee maanden doen, onder het motto "Geen slapende honden Wakker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:08:
[...]

Bedankt voor de updates! Ik krijg het helaas nog steeds niet voor elkaar om mijn bestelstatus te bekijken. Account aangemaakt en klantnummer van de bestelling gekoppeld, maar 0 resultaat |:(
Ach, wat maakt het uit. Zolang je de bevestigingsmail hebt gehad.

Ik kom zelfs niet eens mijn account meer in. Moet je je wachtwoord opnieuw aanvragen door je geboortedatum in te vullen. Laat ik nou net een valse geboortedatum hebben ingevuld 8)7 Ja sorry hoor, maar wtf moet een bedrijf voor een bestelling met mijn geboortedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Maar wel vaag bij jullie is het 349 en bij mij 500 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick50
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 21:31
Hij staat er bij mij ook bij (in behandeling), en ook voor 349

[ Voor 18% gewijzigd door Yannick50 op 12-08-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draakje5 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:12:
[...]

Ach, wat maakt het uit. Zolang je de bevestigingsmail hebt gehad.

Ik kom zelfs niet eens mijn account meer in. Moet je je wachtwoord opnieuw aanvragen door je geboortedatum in te vullen. Laat ik nou net een valse geboortedatum hebben ingevuld 8)7 Ja sorry hoor, maar wtf moet een bedrijf voor een bestelling met mijn geboortedatum.
Maakt inderdaad niet veel uit, maar ben echt benieuwd als ik de ontwikkelingen zo lees 8)7
Hadden jullie allemaal vooraf al een account of ook achteraf een account aangemaakt? Ik moet denk ik gewoon geduldig afwachten, zal morgen weer kijken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Laatst online: 07:48
Bij mij is de bestelling ook in behandeling, maar kan nergens terugvinden dat het artikelnummer een Xbox One betreft. Niet op de site en niet in de order of orderbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaald met iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
zou trouwens wel tof zijn,,, een xbox one voor 350 euro en een PS4 voor 320 euro (via surfspot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Slotsom: diegene die met Paypal/iDEAL of creditcard betaald heeft krijgt de status: wordt nageleverd.

Degene die met acceptgiro heeft betaald heeft/krijgt als status: in behandeling. Tenminste als ik dit zo zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Status van mijn bestelling

Als ik op het i icoontje klik, dan zie ik
Wordt nageleverd = Het artikel is tijdelijk niet in voorraad. We leveren dit zo snel mogelijk

Zo ver zo goed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08 17:01
Mijn account gisteren aangemaakt en net eindelijk gekoppeld met de bestelling.
Voor 349,- staat ie op status: "Wordt nageleverd"

Ook betaald met ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:15:
[...]

Maakt inderdaad niet veel uit, maar ben echt benieuwd als ik de ontwikkelingen zo lees 8)7
Hadden jullie allemaal vooraf al een account of ook achteraf een account aangemaakt? Ik moet denk ik gewoon geduldig afwachten, zal morgen weer kijken :O
Had noch geen account maar was er vroeg bij, voordat dit topic was geopend al. Zou voor de rest niet weten wat er mogelijk anders kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39
Joosie200 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:18:
Slotsom: diegene die met Paypal/iDEAL of creditcard betaald heeft krijgt de status: wordt nageleverd.

Degene die met acceptgiro heeft betaald heeft/krijgt als status: in behandeling. Tenminste als ik dit zo zie..

Acceptgiro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kennelijk gaat het bij Neckermann net als bij Otto (zelfde bedrijf?) waar je slechts één account per adres aan kunt maken. Volkomen stompzinnig natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karun
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-09 09:06
Status van mijn bestelling

Betaald met acceptgiro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Hmm.. wellicht dat iedereen met wordt nageleverd mazzel hebben en iedereen (incluis moi) met in behandeling niet straks? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niotex schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:19:
[...]

Had noch geen account maar was er vroeg bij, voordat dit topic was geopend al. Zou voor de rest niet weten wat er mogelijk anders kan zijn.
Ok, nah ik wacht het gewoon rustig af, maar zo te zien komt er bij iedereen de status "wordt nageleverd" staan bij zowel iDeal als acceptgiros, ben benieuwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch FF een account aangemaakt.

Staat er bij mij ook gewoon in voor 349,-
Alleen staat de bestel datum op vandaag ipv zaterdag.

Zou toch wel erg vreemd zijn als ze vandaag de bestelling hebben aangemaakt met de verkeerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
Joosie200 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:21:
Hmm.. wellicht dat iedereen met wordt nageleverd mazzel hebben en iedereen (incluis moi) met in behandeling niet straks? :?
Tja... dan toch aanvechten dat anderen hem dan wel geleverd hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:21:

Zou toch wel erg vreemd zijn als ze vandaag de bestelling hebben aangemaakt met de verkeerde prijs.
Dat heb ik nu dus ook. Niet vandaag maar eergisteren besteld en toch staat er als datum: 12-08. Nu ja, hij valt iig te vinden in mijn besteloverzicht. Nu maar afwachten en halfwakkere/slapende honden niet volledig wakker maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik had er 2 besteld. Dit echter apart met acceptgiro allebei.
Helaas staat er bij mijn bestelling maar 1, maar dan is die ene maar voor mij en heeft mijn broer pech.

(als ze dit überhaupt leveren voor deze prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:21:
De mijne staat ook nog op In behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:21:
Toch FF een account aangemaakt.

Staat er bij mij ook gewoon in voor 349,-

Zal wel de 'status datum van de bestelling' zijn. Ik zie bij iedereen 12-08 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

349 in behandeling aan deze zijde met acceptgiro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Toch een aparte werkwijze van Neckermann. Niet zoals Wehkamp eerst een e-mail en daarna prijsaanpassing. Niet zoals Bol.com een e-mail en annulering. Nee, helemaal geen e-mail, een tweet beantwoorden, bestellingen in het systeem zetten op de datum van vandaag, artikel offline halen en verder radiostilte. Elk bedrijf heeft dus zo zijn eigen aanpak, toch vraag ik me af of en waar Neckermann nog mee gaat komen qua correspondentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Heeft niemand nou zoals mij 499,- staan bij de order?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.

[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic

Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.

Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.

Reactie van Neckermann 13 Aug 2013