Bullet NL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:32:
Maar wat is een foutieve prijs, er ligt gewoon een uitspraak van een rechter dat zolang een prijs aannemelijk is dit niet zomaar kan worden herroepen. Een compensatie voorstel is daarom ook helemaal geen rare gedachte. Ze hebben mensen toch bewust onbewust op het verkeerde pad gezet met deze prijs.
Heb jij aan je informatieplicht voldaan? Heb jij ze gevraagd of die 349 klopt, waar elke andere winkel 499 heeft staan? Volgens mij niet. Er stond niet bij dat het een aanbieding was, dus moet je uitgaan van een normale verkoopprijs. 30% korting op een product wat niet in de aanbieding is en bovendien er nog niet is, is veel en maakt de prijs heel twijfelachtig. Dan moeten er bellen gaan rinkelen. Dan heb jij als consument ook de plicht om te gaan informeren.
Dat dit een menselijke fout is doet er niet toe, bedrijven zijn verzekerd tegen fouten, aangezien dit niet de eerste keer is voor bedrijven als Otto, Neckermann en Wehkamp zouden ze dus gewoon beter moeten weten.
Beter moeten weten maakt nog niet dat er geen fouten gemaakt kunnen worden.
Aangezien ik een koopovereenkomst heb, een betaal specificatie en een bevestiging dat het product geleverd wordt zodra het binnen is ga ik er voor het gemak van uit dat ik het product daadwerkelijk ga ontvangen, zo niet zal ik aansturen op compensatie, anders voel ik me toch lichtelijk misleid. Je mag van een grote webshop (postorderbedrijf) als Neckermann er vanuit gaan dat ze hun spullen voor elkaar hebben.
En die overeenkomst mogen ze gewoon eenzijdig annuleren, want dit is overduidelijk een fout.
Het punt is gewoon dat Neckermann de Xbox heeft getracht te verkopen voor een reële en aannemelijke prijs. Vergeet niet, dit doet niemand anders dat de verkooporganisatie van Neckermann zelf. Waar gewerkt word worden fouten gemaakt, het was alleen niet moeilijk om een fout als deze te voorkomen.
Zit niet zo schijnheilig te doen. Je weet donders goed dat de prijs niet reëel is, tenzij je sinds de afgelopen E3 onder een steen hebt gelegen, en daardoor
alle nieuwsberichten waar de prijs nadrukkelijk genoemd is niet hebt gelezen.
Je praat niets goed, je maakt gebruik van een fout van een ander....
Dus, je zegt nu ook dat het een fout is. Mooi, einde draadje.
Nope. Daar worden nogal dwingende afspraken over gemaakt door MS. Sony en Nintendo doen hetzelfde overigens.
[
Voor 7% gewijzigd door
MueR op 12-08-2013 11:44
]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.