Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:37
gabn88 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:56:
Net via de telefoon een bestelling geplaatst. Helaas kon de aardige dame niet vertellen wanneer hij uitgeleverd werd. Prijs was overigens ook via de telefoon 349 euro (excl verzending). Heb nog een keer nagevraagd of het gelukt was en hij stond nu 'gewoon in behandeling' aldus die dame.
Kortom, hij zou moeten kloppen. Dat zou erg nice zijn! Heb je het gesprek toevallig opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Net via de telefoon een bestelling geplaatst. Helaas kon de aardige dame niet vertellen wanneer hij uitgeleverd werd. Prijs was overigens ook via de telefoon 349 euro (excl verzending). Heb nog een keer nagevraagd of het gelukt was en hij stond nu 'gewoon in behandeling' aldus die dame.
Wat een stumpers daarzo. Die box gaat echt niet voor 349 weg. Denk dat Microsoft dat sowieso niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Zou me hogelijk verbazen als de prijs correct was dat is ver beneden de inkoopsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

joffrey19 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:18:
[...]

Wat een stumpers daarzo. Die box gaat echt niet voor 349 weg. Denk dat Microsoft dat sowieso niet accepteert.
Daar heeft MS helemaal niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
itsgreen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:22:
[...]

Daar heeft MS helemaal niets mee te maken.
Het is volgens mij niet nieuw dat fabrikanten retailers dwingen een bepaalde verkoopprijs te hanteren of geen kortingen te verstrekken op hun flagships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:00
Overigens kwam ik er achter dat als je je wachtwoord kwijt bent hij in plain tekst naar je toe wordt gestuurd :o

Edit: Gisteren ook maar een besteld met acceptgiro.

[ Voor 19% gewijzigd door ytterx op 12-08-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

joffrey19 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:26:
[...]

Het is volgens mij niet nieuw dat fabrikanten retailers dwingen een bepaalde verkoopprijs te hanteren of geen kortingen te verstrekken op hun flagships.
Nou dat zou het wel zijn. Fabrikanten hebben en mogen niets te maken hebben met de verkoopprijs. Ze mogen adviseren maar that's it. Afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 11:38
Aaah dat komt goed van te pas! Volgens de richtlijnen moet een consument bij een winkel informeren bij een "onrealistische prijs" of het klopt. Nu de medewerkster het bevestigd heeft, staan wij een stuk sterker! Kan iemand dit opnemen?

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Tjiwa schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:34:
[...]

Aaah dat komt goed van te pas! Volgens de richtlijnen moet een consument bij een winkel informeren bij een "onrealistische prijs" of het klopt. Nu de medewerkster het bevestigd heeft, staan wij een stuk sterker! Kan iemand dit opnemen?
opnames mag je niet zomaar openbaar maken, dus dat heeft geen zin

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Prijs in winkelmandje is inmiddels aangepast naar e 499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
nietmachine48 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:50:
Spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:00
Echter op de product pagina nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Ik ben benieuwd of we een mail krijgen dat de prijs foutief is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op de site hij is nog steeds €349,-, nu bijna 3 dagen dus. Kan me niet voorstellen dat als iemand hier een zaak van maakt, Neckerman er nog onderuit kan. Voor de goede orde, ik ga dat niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Status van mijn bestellingen

Uw overzicht is niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:55:
Op de site hij is nog steeds €349,-, nu bijna 3 dagen dus. Kan me niet voorstellen dat als iemand hier een zaak van maakt, Neckerman er nog onderuit kan. Voor de goede orde, ik ga dat niet doen ;)
Zou ook redelijk flauw zijn, aan de andere kant, die gast van de Power Unlimited noemt het eigenlijk oneerlijke concurrentie (Al op 10 aug overigens:)
Boris Gamekings ‏@GKBoris 10 Aug

Bizar. Webwinkels die NextGen consoles voor te lage bedragen aanbieden en geen voorbehoud maken in algemene voorwaarden. #neckermann

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
enzoronald schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:56:
Status van mijn bestellingen

Uw overzicht is niet beschikbaar.
Jij kan tenminste inloggen.
Ik krijg met geen mogelijkheid een wachtwoord, alles wat ik invul is onjuist....
Heb al vaker bij neckermann besteld maar ook bij bestellen kende hij mijn gegevens niet. Fijn systeem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:58
Als ik hem nu wil afrekenen staat hij voor 499 in mijn mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Bartezzzb schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:58:
Als ik hem nu wil afrekenen staat hij voor 499 in mijn mandje.
Dan klopt dat volledig met de post een klein stukje hierboven :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Ze zijn middels weer wakker bij Neckermann zo te zien, nou maar op een antwoord wachten. Overigens is die Bol.com ook gefixt maar ga vanuit dat ze alsnog die batch 6euro orders gaan verwerken ;P

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

donald_dick schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:37:
[...]

opnames mag je niet zomaar openbaar maken, dus dat heeft geen zin
O jawel hoor opnames mag je voor eigen gebruik onaangekondigd van jezelf maken zolang je zelf ook maar deelnemer bent van dit gesprek je mag alleen niet heimelijk opnemen zonder weder toestemming, dus opnemen als je zelf geen deelnemer bent.

Je mag het namelijk ook als bewijsvoering aanvoeren in gerechtelijke procedures, en als jij mee doet in dat gesprek is het jouw recht om dat wel of niet openbaar te maken.
Opnemen van eigen gesprekken

De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.

Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).
Bron

EDIT:

On a side step je mag het alleen niet openbaar maken met het doel laster te brengen of schade aan de reputatie van het bedrijf. Dit valt namelijk buiten de opname wet maar je mag prime het gebruiken om aan te tonen dat dat de afspraak was.

[ Voor 32% gewijzigd door ShadowBumble op 12-08-2013 10:05 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Inmiddels staat het product niet meer op de website...

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
crisismeeting gaande daar gok ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Laatst online: 22:56
Kecin schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:57:
[...]

Zou ook redelijk flauw zijn, aan de andere kant, die gast van de Power Unlimited noemt het eigenlijk oneerlijke concurrentie (Al op 10 aug overigens:)
Boris Gamekings ‏@GKBoris 10 Aug

Bizar. Webwinkels die NextGen consoles voor te lage bedragen aanbieden en geen voorbehoud maken in algemene voorwaarden. #neckermann
Boris van Gamekings is niet geheel objectief omdat Gamekings een webwinkel heeft onder de naam Bigu! dus die zit totaal niet te wachten op een neckermann die op een zelfde manier zijn producten aan de man brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
shoombak schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:04:
crisismeeting gaande daar gok ik :D
Ja, dan kom je ook lekker uit je weekend als manager.. Op zich vind ik het echt super vervelend voor ze, maar hopelijk leren ze ervan en houden ze het de volgende keer beter onder controle. Normaal gesproken had ik ook niet besteld, maar als je als managers je bedrijf zo slecht onder controle hebt om zo'n aanbieding 3 dagen online te laten staan en ook gewoon telefonisch laat bestellen dan vraag je er ook gewoon om.

Hoe moeilijk is het om een trigger in te bouwen die waarschuwt als er opeens veel kleinere marges gemaakt worden en dat product ook nog ineens veel vaker verkocht wordt. Dat, in combinatie met goed voorraad/pre-order control (hoe veel kunnen we er eigenlijk krijgen en vervolgens niet meer dan dat verkopen), had toch sowieso zondagochtend de alarmbellen af moeten laten gaan als er echt zoveel orders gedaan zijn als ik vermoed. En als je het dan helemaal goed wil doen, dan kijk je ook nog even naar het prijsverschil met concurrenten die het zelfde product online aanbieden en stel je in dan als er een bepaalde grens afwijking wordt overschreden, dat product tijdelijk op zwart gaat. Mocht het dan wel gewenst zijn om het product voor die prijs aan te bieden, dan kan je die regels ja zo overrulen en het product alsnog aanbieden.

Eigenlijk kan ik me niet eens voorstellen dat zo'n grote online winkel niet zo'n systeem heeft. Waarschijnlijk hebben ze gewoon instructies van Microsoft gekregen om de pre-orders kost wat kost omhoog te krijgen, daar de PS4 4x vaker in pre-order is ;)

EDIT: comment op hierboven: hoe kunnen ze om 12:48 reageren 's ochtends op 12-8-2013 als het "nog" maar 10:14 is? :P

[ Voor 3% gewijzigd door gabn88 op 12-08-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik geloof niet dat Neckermann zich qua verkopen onderdruk laat zetten door MS, dit moet een fout zijn, welliswaar met behoorlijke gevolgen. Vooral omdat de Xbox One ondanks deze fout wordt aangeboden voor een aannemelijke prijs. In het verleden is ooit een zaak voor de rechter geweest betreffende een TV die van 999 als fout voor 99 euro is aangeboden, het mag duidelijk zijn dat 99 euro voor een grote TV geen aannemelijke prijs is.

Maar 349,00 excl. verzending is een heel aannemelijke prijs voor een opvolger van de Xbox 360, vooral omdat huidige Xbox ruim onder deze 349,- wordt verkocht. Het nieuwe model is zelfs via Neckermann dus duurder dan het huidige model. Ik vermoed dus dat h heel lastig voor Neckermann wordt om deze koop te laten ontbieden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Laatst online: 22:56
gabn88 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:13:
[...]

Ja, dan kom je ook lekker uit je weekend als manager.. Op zich vind ik het echt super vervelend voor ze, maar hopelijk leren ze ervan en houden ze het de volgende keer beter onder controle. Normaal gesproken had ik ook niet besteld, maar als je als managers je bedrijf zo slecht onder controle hebt om zo'n aanbieding 3 dagen online te laten staan en ook gewoon telefonisch laat bestellen dan vraag je er ook gewoon om.

Hoe moeilijk is het om een trigger in te bouwen die waarschuwt als er opeens veel kleinere marges gemaakt worden en dat product ook nog ineens veel vaker verkocht wordt. Dat, in combinatie met goed voorraad/pre-order control (hoe veel kunnen we er eigenlijk krijgen en vervolgens niet meer dan dat verkopen), had toch sowieso zondagochtend de alarmbellen af moeten laten gaan als er echt zoveel orders gedaan zijn als ik vermoed. En als je het dan helemaal goed wil doen, dan kijk je ook nog even naar het prijsverschil met concurrenten die het zelfde product online aanbieden en stel je in dan als er een bepaalde grens afwijking wordt overschreden, dat product tijdelijk op zwart gaat. Mocht het dan wel gewenst zijn om het product voor die prijs aan te bieden, dan kan je die regels ja zo overrulen en het product alsnog aanbieden.

Eigenlijk kan ik me niet eens voorstellen dat zo'n grote online winkel niet zo'n systeem heeft. Waarschijnlijk hebben ze gewoon instructies van Microsoft gekregen om de pre-orders kost wat kost omhoog te krijgen, daar de PS4 4x vaker in pre-order is ;)

EDIT: comment op hierboven: hoe kunnen ze om 12:48 reageren 's ochtends op 12-8-2013 als het "nog" maar 10:14 is? :P
Helemaal mee eens. Het is frappant dat zo een grote online shop 3 volle dagen een aanbieding op hun website heeft staan. Er is zelfs iemand hier op het forum die via de telefoon een bestelling geplaatst heeft.

Echt een aandachtspunt voor het bedrijf en gezien hun webcare twitter proberen ze allen gedane "verkopen" terug te draaien. Ben benieuwd hoe het afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 16:49
Ik had hem al besteld heb even gebeld, mijn order zal vanmiddag bij mijn bestellingen te zien zijn.
Nu is hij niet meer te vinden ben benieuwd wat ze gaan doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mvandenberg91 op 12-08-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
[...]

Blijkbaar leren ze daar niet van want dit is dus niet de eerste keer.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldev
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 18:55
[...]
ytterx schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:30:
Overigens kwam ik er achter dat als je je wachtwoord kwijt bent hij in plain tekst naar je toe wordt gestuurd :o
Ze hebben niet bepaald hun zaakjes in orde nee. Heb daarnet geprobeerd m'n wachtwoord te wijzigen via de site, dit ging al moeizaam. Het veld Klantnummer wordt automatisch als 0 (cijfer nul) ingevuld wat er voor zorgt dat het formulier niet wordt verzonden. Haal je deze 0 weg dan werkt het wel 8)7
Nu net even een mailtje de deur uit met het verzoek of ze hun systeem even snel willen fixen. Bij zo'n grote zaak verwacht je dat dit helemaal in orde is. Foute prijs vermelding kan gebeuren, maar wachtwoord onveilig opslaan is onacceptabel. Ben benieuwd op de reactie van Neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
de Xbox One met artikel nr; Q592484 is nu van Neck.nl verdwenen...\
het product dat u heeft opgevraagd, zit niet langer in ons assortiment. Gebruik de zoekfunctie van de website om een vergelijkbaar product te vinden.
Gelukkig heb ik de screenshots nog ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Bullet NL op 12-08-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Bullet NL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:20:
Ik geloof niet dat Neckermann zich qua verkopen onderdruk laat zetten door MS, dit moet een fout zijn, welliswaar met behoorlijke gevolgen. Vooral omdat de Xbox One ondanks deze fout wordt aangeboden voor een aannemelijke prijs. In het verleden is ooit een zaak voor de rechter geweest betreffende een TV die van 999 als fout voor 99 euro is aangeboden, het mag duidelijk zijn dat 99 euro voor een grote TV geen aannemelijke prijs is.

Maar 349,00 excl. verzending is een heel aannemelijke prijs voor een opvolger van de Xbox 360, vooral omdat huidige Xbox ruim onder deze 349,- wordt verkocht. Het nieuwe model is zelfs via Neckermann dus duurder dan het huidige model. Ik vermoed dus dat h heel lastig voor Neckermann wordt om deze koop te laten ontbieden.
Dat valt wel mee denk ik. 30% onder de introductie prijs is niet echt realistisch te noemen het gaat niet over een product dat al 7 jaar op de markt is, tevens moet voor Neckermann dan ook niet lastig te zijn om aan te tonen dat dit ver onder de inkoop prijs ligt en geen concurrent biedt hem aan voor minder dan 499.

Daarnaast kost een Xbox 360 + Kinect + 250GB Bundle ook gewoon 339-349 bij vergelijkbare retailers. Dus om dan aan te nemen dat de opvolger hetzelfde kost is ook niet direct realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit is gewoon slimme marketing voor de nieuwe Xbox. Hij is nu goedkoper dan de ps4 en dus hebben een flink aantal mensen hem nu besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Bullet NL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:29:
de Xbox One met artikel nr; Q592484 is nu van Neck.nl verdwenen...\

[...]

Gelukkig heb ik de screenshots nog ;)
Screenshots zijn geen bewijs, en makkelijk te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bullet NL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:20:

Heb je ook naar de algemene voorwaarden gekeken? Wellicht staan daar ook nog dingen in waar ze zich op kunnen beroepen (of de AV van toepassing zijn en of ze op dat punt verbinden zouden zijn, is natuurlijk weer een andere vraag :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk jongens maar verwacht maar niet dat ze uit gaan leveren voor deze prijs...

Staat netjes in de voorwaarden dat prijswijzigingen voorbehouden zijn voor producten die nog niet leverbaar zijn. Ze moeten jullie hier alleen van op de hoogte stellen. Ga je akkoord dan krijg je er 1 ga je niet akkoord dan krijg je je eventuele betaling terug.

Toch grappig dat al die schoolkiddies hier altijd denken te scoren met foutief geprijste producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:36:
Heel leuk jongens maar verwacht maar niet dat ze uit gaan leveren voor deze prijs...

Staat netjes in de voorwaarden dat prijswijzigingen voorbehouden zijn voor producten die nog niet leverbaar zijn. Ze moeten jullie hier alleen van op de hoogte stellen. Ga je akkoord dan krijg je er 1 ga je niet akkoord dan krijg je je eventuele betaling terug.

Toch grappig dat al die schoolkiddies hier altijd denken te scoren met foutief geprijste producten.
Een dergelijk beding in de algemene voorwaarden is nietig. Wanneer een prijs aanneembaar is, schrijft de wet en jurisprudentie voor dat er voor die prijs moet worden uitgeleverd. van 499,- voor 4,99 euro zou inderdaad niet uitgeleverd hoeven te worden. 499 -> 349 is geen vreemde prijs.

De prijs van 349 is prima aanneembaar en kan gewoon een weekend aanbieding oid zijn geweest. Er is totaal geen sprake van een prijs die fout is ingezet, door bijvoorbeeld de komma verkeerd te plaatsen.

Er zijn vaak genoeg artikelen die met 150 euro worden afgeprijsd tov de adviesverkoopprijs, zo vreemd is dat niet. Dat dit een nieuw artikel is maakt niet uit. Er wordt wel vaker gestunt met pre-order prijzen.

Ik twijfel er haast niet aan dat een rechter mij in het gelijk gaat stellen wanneer ik de prijs van 349 af ga dwingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 12-08-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Draakje5 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Een dergelijk beding in de algemene voorwaarden is nietig. Wanneer een prijs aanneembaar is, schrijft de wet en jurisprudentie voor dat er voor die prijs moet worden uitgeleverd.

De prijs van 349 is prima aanneembaar en kan gewoon een weekend aanbieding oid zijn geweest. Er is totaal geen sprake van een prijs die fout is ingezet, door bijvoorbeeld de komma verkeerd te plaatsen.

Er zijn vaak genoeg artikelen die met 150 euro worden afgeprijsd tov de adviesverkoopprijs, zo vreemd is dat niet. Dat dit een nieuw artikel is maakt niet uit. Er wordt wel vaker gestunt met pre-order prijzen.

Ik twijfel er haast niet aan dat een rechter mij in het gelijk gaat stellen wanneer ik de prijs van 349 af ga dwingen.
Ditto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Draakje5 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Een dergelijk beding in de algemene voorwaarden is nietig. Wanneer een prijs aanneembaar is, schrijft de wet en jurisprudentie voor dat er voor die prijs moet worden uitgeleverd. van 499,- voor 4,99 euro zou inderdaad niet uitgeleverd hoeven te worden. 499 -> 349 is geen vreemde prijs.

Laat die jurisprudentie dan ook eens zien voor producten die nog niet op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40
Vanmorgen nog besteld voor 349 euro en betaald met creditcard.
Screenshots gemaakt van de site zelf met (overzicht na betaling en aanbiedingspagina zelf)
We shall see....

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gewoon logisch nadenkt dan is 359 euro voor een console die net uit is en een advies prijs heeft van 499 niet aanneembaaar.

Probleem is gewoon dat we dit heel graag willen met z'n allen. Kijk naar Dell, die heeft ook vaak problemen met prijzen op de website. Denk je echt dat die alles uitleverd voor een foutieve prijs?

@Draakje5, jij begint meteen over rechters enzo... dude het gaat over 150 euro, grow up...

Nogmaals niemand gaat hier een console ontvangen voor 359 euro...

TENZIJ!!!! MS toch een kinect-loze versie uitbrengt om de PS boys over de streep te trekken. En dan heeft neckermann wellicht hier het primeurtje geupload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:41:
[...]

Laat die jurisprudentie dan ook eens zien voor producten die nog niet op de markt zijn.
Waarom zou daar verschil in zijn voor de wet?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:42:
TENZIJ!!!! MS toch een kinect-loze versie uitbrengt om de PS boys over de streep te trekken. En dan heeft neckermann wellicht hier het primeurtje geupload ;)
De Kinect 2 stond gewoon erbij.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat een product dat er nog niet simpel weg alleen nog een advies prijs heeft een geen straat prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

De Kinect 2 stond gewoon erbij.
zie de knipoog sherlock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Oscar Mopperkont schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:41:
[...]

Dat maakt toch geen ene bal uit.... Het gaat er om dat je een koopovereenkomst hebt met een aannemelijke prijs.

Neckermann is zelf verantwoordelijk voor de prijsvoering, daar staat een product wat niet op voorraad is helemaal los van. Ze besluiten toch zelf om hem ruim van te voren in de verkoop te gooien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:43:
Omdat een product dat er nog niet simpel weg alleen nog een advies prijs heeft een geen straat prijs...
Dat maakt niets uit. Advies prijzen zijn niet bindend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
Neckermann heeft gewoon wat liquiditeit nodig en heeft daarom deze stunt actie gedaan. Helaas moesten alleen de direct betaal opties beschikbaar zijn.. daar is het fout gegaan. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:36:

Heb jij je überhaupt in gelezen over de jurisprudentie betreffende de TV van 999 voor 99 euro zaak. Alles draaide om de aannemelijkheid van de prijs.

Wil jij mij niet af schoolkiddie afschilderen hier!!!? Op Tweakers zijn we namelijk niet zo van het beschuldigende van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Moest toch even lachen. in elke consoletopic beschuldigt men elkaar. Vaak wordt daar gewoon overheen gelezen :).

Leuk dat de day one van Neckermann af is, betekend vast dat ze uitverkocht zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bullet NL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:44:
[...]

Dat maakt toch geen ene bal uit.... Het gaat er om dat je een koopovereenkomst hebt met een aannemelijke prijs.
De regelgeving is anders voor pre-order en order die "direct geleverd" kunnen worden bovendien hebben ze dat aangepast ook in hun AV door het verleden nu staat er het volgende uitdrukkelijk in de AV van neckermann.
Zetfouten
Voor de gevolgen van zet-, typ- en/of programmeer- of programmafouten in de catalogus of andere
publicitaire mailings, e-mailings of op internet kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang
van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Hatsa, niemand krijgt hem voor 359

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bullet NL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:44:
[...]

Neckermann is zelf verantwoordelijk voor de prijsvoering, daar staat een product wat niet op voorraad is helemaal los van. Ze besluiten toch zelf om hem ruim van te voren in de verkoop te gooien....
Het maakt zeker een bal uit als in de algemene voorwaarden staat dat ze bij dat soort producten prijzen mogen aanpassen. Het is dan de vraag of zo'n voorwaarde verbindend is (nadat zou zijn vastgesteld dat AV uberhaupt van toepassing zijn).

Ik weet het antwoord op al die vragen niet, maar wil alleen voorkomen dat mensen té enthousiast gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:49:
AV blurb

Hatsa, niemand krijgt hem voor 359
Wetgeving > AV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:47:
[...]

Wil jij mij niet af schoolkiddie afschilderen hier!!!? Op Tweakers zijn we namelijk niet zo van het beschuldigende van elkaar.
Je bent het toch wel met me eens dat het verlangen naar een lagere prijs hier in dit topic belangrijker wordt gevonden dan wat de wet voorschrijft?

Mensen schrijven hier dingen over rechters, bewijsmateriaal en weet ik wat allemaal voor onzin. Het is gewoon erg grappig om te lezen.

Helemaal omdat we allemaal weten dat we gewoon lekker die 499 gaan aftikken :)

Maar als ik mensen heb geraakt met "schoolkiddies" dan zal ik er voortaan op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Het gaat er om dat Neckermann hier veel minder makkelijk mee weg komt dat in eerdere zaken.... Wellicht zullen ze dus moeten compenseren. Gezien de prijs zeker aannemelijk is, ze gewoon een fout gemaakt hebben, en zich daarom maar niet zo kunnen beroepen op zet of prijsfouten. Dit punt in de algemene voorwaarden van bedrijven is in het verleden namelijk al regelmatig onderuitgehaald.

Ik herhaal het ook maar, jurisprudentie (uitspraken in eerder gedane rechtszaken met deze inhoud) gaat voor welke algemene voorwaarde dan ook.

Elke AV, in welke vorm dan ook is geen wettelijke uitspraak, het is een soort van contractvoorstelling, welke vooral eenzijdig wordt opgelegd maar prima is aan te vechten. Bedrijven kunnen namelijk zelf bedachte regels in hun AV opnemen die haaks op de wet staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 12-08-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:51:
Het gaat er om dat Neckermann hier veel minder makkelijk mee weg komt dat in eerdere zaken.... Wellicht zullen ze dus moeten compenseren. Gezien de prijs zeker aannemelijk is, ze gewoon een fout gemaakt hebben, en zich daarom maar niet zo kunnen beroepen op zet of prijsfouten. Dit punt in de algemene voorwaarden van bedrijven is in het verleden namelijk al regelmatig onderuitgehaald.
Denk je niet dat door de groei in het online kopen, winkeliers/leveranciers ook beter worden beschermt door de wet voor " human-error".

We doen nu net alsof het ons tegen de grote boze leverancier is die NOOIT fouten mag maken.

Nogmaals, wat Oscar ook zegt, we willen dit te graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
En kijk, als het nu een foutje is welke een uurtje of anderhalf online staat oke, maar dit stond gewoon bijna twee dagen online, dat telt ook wel mee he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Ik wacht reactie van Neckermann af en als er een compensatie komt is het mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Yeah, dat denk ik ook. Als dit ooit voor een rechter zou komen zou dit een hele interessante kunnen zijn. Want dit is zeker niet zo duidelijk als de TV van 999 euro voor 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Zingo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:54:
En kijk, als het nu een foutje is welke een uurtje of anderhalf online staat oke, maar dit stond gewoon bijna twee dagen online, dat telt ook wel mee he.
Waarom zou dat meetellen? Ik neem aan dat er in het weekend veel minder mensen werken bij Neckermann.
Denk je dat ze het expres zo lang hebben laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 23:00
Ik had het probleem dat ik gisteren niet via acceptgiro kon bestellen. Net maar even gebeld. De eerste twee dames die ik aan de lijn kreeg snapten er niets van en verbonden me door. Nummer drie heeft alles ook gecontroleerd, maar kon mij ook niet verder helpen.

"U kunt niet met acceptgiro bestellen en het waarom kan ik niet zien. Het is nou eenmaal zo meneer"

Na doorvragen bleef ik hetzelfde antwoord krijgen. Eeuuhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 16:43
Zingo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:54:
U kent het begrip 'weekend'? Hoewel je bij een webshop 24/7 kan bestellen zijn 9 van de 10 afdelingen op zaterdagavond en zondag niet te bereiken. Er zal dan ook vanochtend toen ze die shitstorm aan bestellingen zagen wsl pas naar gekeken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gewoon even de mail afwachten, ze zijn waarschijnlijk nu even de eigen AV aan het nalezen & advocaat aan het bellen om te kijken in welk vat ze het moeten gaan gieten :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dat er mogelijk gecompenseerd dient te worden is heel goed mogelijk maar ik doelde er alleen maar op dat ze de producten in dit geval de Xbox One niet hoeven te leveren voor die prijs, omdat het een pre-order betreft een reservering dus en deze vallen onder een andere categorie.

Het zou dus heel goed mogelijk staan dat bij pre-orders of het nu games of iets anders is er een prijs bijstaat die foutief is of later blijkt toch duurder/Goedkoper te worden dan het moment van bestellen.

De wetgeving die hierin verzekerd zodra het aannemelijk is gaat specifiek over producten die al leverbaar zijn en nergens is er jurisprudentie in dit soort gevallen over voorbestellingen, waarom ? Omdat juist die product groep hevig onderworpen is aan foutieve prijs indicaties omdat het simpel weg gewoon nog kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nou, TNT net aan de deur en ik heb mijn xbox one al binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

douweegbertje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:57:
Nou, TNT net aan de deur en ik heb mijn xbox one al binnen!
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26

Ik herhaal het ook maar, jurisprudentie (uitspraken in eerder gedane rechtszaken met deze inhoud) gaat voor welke algemene voorwaarde dan ook.

Elke AV, in welke vorm dan ook is geen wettelijke uitspraak, het is een soort van contractvoorstelling, welke vooral eenzijdig wordt opgelegd maar prima is aan te vechten. Bedrijven kunnen namelijk zelf bedachte regels in hun AV opnemen die haaks op de wet staan.
Ik ben benieuwd of je gelijk krijgt met je aannemelijkheid van de prijs daar dit mij (zie mijn eerdere post) helemaal niet zo aannemelijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Brammos85 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:56:
[...]

U kent het begrip 'weekend'? Hoewel je bij een webshop 24/7 kan bestellen zijn 9 van de 10 afdelingen op zaterdagavond en zondag niet te bereiken. Er zal dan ook vanochtend toen ze die shitstorm aan bestellingen zagen wsl pas naar gekeken zijn
Ze zijn telefonisch gewoon te bereiken om bestellingen te plaatsen, een van de forumleden hier heeft dat dan ook gedaan. Als je een 24/7 zaak draait, inclusief telefonische dienst in het weekend mag geacht worden dat je dit soort zaken eerder oppikt dan maandag morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat ze ook kunnen doen is alles cancellen op product nr XXXX waar nu alles op is besteld onder de noemer, dit product krijgen we niet binnen.

Om vervolgens hem opnieuw te uploaden met product nr XXXX2

Dan staan ze 100% in hun recht omdat ze zelf product nummers aanmaken die op jullie factuur staan.

Easy as that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
gewoon op dezelfde manier als de wehkamp oplossen wel 499 aftikken voor xbox one en daarbij een waardebon van 149 euro...kan men nog wat spellekes bestellen...iedereen weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Michel242186 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:58:
gewoon op dezelfde manier als de wehkamp oplossen wel 499 aftikken voor xbox one en daarbij een waardebon van 150 euro...kan men nog wat spellekes bestellen...iedereen weer blij.
Maak je dan niet gewoon meer verlies door het aanmaken van al die waardebonnen + gebruik ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat is leuk, maar de wet zegt dat de prijs aannemelijk moet zijn. Daarnaast is ook duidelijk dat het niet om een aanbieding gaan, aangezien dat niet vermeld staat. Bij een prijs waarbij de klant twijfel kan hebben heeft de klant ook nog een informatieplicht. En niemand hier kan met droge ogen zeggen dat ze 349 euro een reële prijs vinden voor een Xbox One, aangezien iedereen weet dat de launchprijs 499 euro is. Dat is ook nog eens bevestigd tegenover de mensen die wel netjes navraag gedaan hebben.

Ik snap alleen werkelijk niet waarom mensen ineens denken recht te hebben op compensatie, aangezien er 0 schade geleden is. Jullie weten allemaal donders goed dat dit een fout is en daar probeer je van te profiteren, sommigen zelfs op een nogal lage manier door er meteen een hoop te bestellen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eduardboon schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Maak je dan niet gewoon meer verlies door het aanmaken van al die waardebonnen + gebruik ervan?
Dude het is 2013... waardebonnetje krijg je via de mail...

ik maak er ook 1 voor je:

DAKD-DK23-64KKJ-444K

Geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

MueR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

Dat is leuk, maar de wet zegt dat de prijs aannemelijk moet zijn. Daarnaast is ook duidelijk dat het niet om een aanbieding gaan, aangezien dat niet vermeld staat. Bij een prijs waarbij de klant twijfel kan hebben heeft de klant ook nog een informatieplicht. En niemand hier kan met droge ogen zeggen dat ze 349 euro een reële prijs vinden voor een Xbox One, aangezien iedereen weet dat de launchprijs 499 euro is. Dat is ook nog eens bevestigd tegenover de mensen die wel netjes navraag gedaan hebben.

Ik snap alleen werkelijk niet waarom mensen ineens denken recht te hebben op compensatie, aangezien er 0 schade geleden is. Jullie weten allemaal donders goed dat dit een fout is en daar probeer je van te profiteren, sommigen zelfs op een nogal lage manier door er meteen een hoop te bestellen.
Ik ben het niet met je eens dat de prijs niet reeel zou zijn. Maar dat is een gevalletje van welles nietus.

Compensatie omdat ik een overeenkomst met hen heb. Daar kan je niet zomaar vanaf. Overigens wil ik gewoon die One. En ben ik niet uit op compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thanks net gebruik Gratis 2000 van deze rakkers :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/trolls-doll-red-hair-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Denk je niet dat door de groei in het online kopen, winkeliers/leveranciers ook beter worden beschermt door de wet voor " human-error"
Nope. Zou niet weten waarom de groei van iets invloed zou hebben op dergelijke wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ook redelijk belachelijk zijn dat een bedrijf misschien wel honderdduizenden euro's verliest omdat een medewerker een foutje heeft gemaakt.

Als ze annuleren heb je ook geen poot op te staan. Geschillencommissie duurt maanden en kost je alleen maar meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

Dude het is 2013... waardebonnetje krijg je via de mail...

ik maak er ook 1 voor je:

DAKD-DK23-64KKJ-444K

Geen dank :)
Probleem hier is dat die bon van jou nergens korting levert, het staat niet in een systeem :-). Daarbij ga je weer compleet nieuwe producten moeten verzenden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Het is vrij simpel met nietige algemene voorwaarden.. heeft 1 klant een probleem, dan worden de voorwaarden toegepast en zie je gelijk maar te halen via de rechtbank. Hebben meerdere klanten dat dan gaat het nog een duur geintje worden.. proceskosten etc.

Maar ik weet niet hoe het zit met nog niet leverbare producten.. en de toetsing op een reele prijs. (product codes aanpassen maakt de zaak niks anders).

[ Voor 23% gewijzigd door My Tec Master op 12-08-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:03:
Het zou ook redelijk belachelijk zijn dat een bedrijf misschien wel honderdduizenden euro's verliest omdat een medewerker een foutje heeft gemaakt.

Als ze annuleren heb je ook geen poot op te staan. Geschillencommissie duurt maanden en kost je alleen maar meer geld.
Controle inbouwen zou ik zeggen, werken bij een webshop is geen hoge wiskunde hoor. Foutjes zijn gewoon te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

itsgreen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Ik ben het niet met je eens dat de prijs niet reeel zou zijn. Maar dat is een gevalletje van welles nietus.
Als jij vindt dat een wereldwijd aangekondigde fixed price, die ook nog eens bij alle winkels in Nederland hetzelfde is, niet duidelijk genoeg is als richtprijs, prima.
Compensatie omdat ik een overeenkomst met hen heb. Daar kan je niet zomaar vanaf.
In het geval van een foutieve prijs mag de winkel wel degelijk eenzijdig de overeenkomst annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

Als jij vindt dat een wereldwijd aangekondigde fixed price, die ook nog eens bij alle winkels in Nederland hetzelfde is, niet duidelijk genoeg is als richtprijs, prima.

[...]

In het geval van een foutieve prijs mag de winkel wel degelijk eenzijdig de overeenkomst annuleren.
Finally somebody with some common sense!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
[...]

Geen enkele compensatie, gewoon nakoming van de koopovereenkomst die gesloten is met neckermann.

349 is helemaal niet zo gek. De PS4 kost 399 advies.
Dus de prijs is maar 50 euro onder die van de PS4. De advies van de xbox is welliswaar 499, maar het is dus best aanneemelijk dat neckermann de xbox wilt stimuleren door deze net wat onder de ps4 te gaan zetten.

Alles behalve vreemd. Dat de prijs er zelfs een volledige dag heeft opgestaan maakt het alleen maar meer aannemelijker dat er geen sprake is van een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
MueR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

[...]

mits er geen sprake is van een reele prijs, anders zijn de algemene voorwaarden nietig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draakje5 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:08:
[...]

Geen enkele compensatie, gewoon nakoming van de koopovereenkomst die gesloten is met neckermann.

Dus de prijs is maar 50 euro onder die van de PS4. De advies van de xbox is welliswaar 499, maar het is dus best aanneemelijk dat neckermann de xbox wilt stimuleren door deze net wat onder de ps4 te gaan zetten.

Alles behalve vreemd. Dat de prijs er zelfs een volledige dag heeft opgestaan maakt het alleen maar meer aannemelijker dat er geen sprake is van een fout.
PS4 - XB1 is net als Appels - Peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Waarom stond de xbox vanochtend even voor 400 op de site en nu niet meer? Juist; uitverkocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
My Tec Master schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:08:
[...]

mits er geen sprake is van een reele prijs, anders zijn de algemene voorwaarden nietig.
En 349 is reel. 349 voor een nieuwe console is helemaal niet gek, en neckermann kan best de verkopen een boost willen geven oid.

Totaal geen reden om te denken '349,-' foutief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Laatst online: 09-09 19:19
Mensen die meerdere hebben besteld verpesten het eigenlijk. Door er meer te bestellen geef je eigenlijk zelf al aan dat de prijs VEEL te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
[...]

Dat is leuk, maar de wet zegt dat de prijs aannemelijk moet zijn. Daarnaast is ook duidelijk dat het niet om een aanbieding gaan, aangezien dat niet vermeld staat. Bij een prijs waarbij de klant twijfel kan hebben heeft de klant ook nog een informatieplicht. En niemand hier kan met droge ogen zeggen dat ze 349 euro een reële prijs vinden voor een Xbox One
Jamaar, op tweakers lopen een aantal zeer objectieve hardware specialisten rond die op basis van keiharde feiten keer op keer aan ons demonstreren dat de Xbox One op alle fronten inferieur is aan de PS4.
De PS4 is 400 euro, dus 350 euro is een zeer reële prijs zo bekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Draakje5 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

En 349 is reel. 349 voor een nieuwe console is helemaal niet gek, en neckermann kan best de verkopen een boost willen geven oid.

Totaal geen reden om te denken '349,-' foutief is.
Dit lijkt mij dan ook een lastige zaak, alleen wij bepalen niet wat reel is dat zou een rechtbank doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Het zelfde verhaal als met Otto en de router met verkeerde prijs. Dat is uit eindelijk geregeld via de bemiddeling van de thuiswinkel waarborg organisatie.

Indien je naar de rechter wil kan je een zaak starten via de geschillencommissie voor 25 euro.
Je moet eerst zelf proberen op te lossen met Neckermann, en je moet ze de tijd geven te reageren, geloof 1 maand.

Edit MueR:
Rechter != geschillencommissie.
Klopt, via de geschillencommissie kan je een uitspraak vragen die bindend is voor beiden partijen. Indien een van de partijen zich niet aan deze uitspraak houd kan je naar de rechter stappen met de uitspraak.

[ Voor 44% gewijzigd door Tjeerdtq op 12-08-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Draakje5 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:08:
[...]

Die dus ontbonden gaat worden op basis van foutieve prijs.
Maar meneer de Ferrari dealer, die 207 coupe van peugeot is ook maar 20000 euro, en lijkt ook een beetje op een sportauto, dus die prijs van 20k op jullie site is gewoon reëel. Kulargument. Een PS4 is geen Xbox One. Jullie zijn nu allemaal aan het redeneren dat de prijs reëel is omdat je het ding geleverd wil hebben. Een product wat nog niet leverbaar is, wat wereldwijd publiek aangekondigd is voor 499 euro, wat wijdverspreid gepubliceerd is. Dat iedereen hier meteen op de band-wagon springt en gaat lopen schreeuwen om compensatie en de wet is tekenend. Jullie weten donders goed dat het niet klopt en zijn aan het cherry-picken in de wet in een wanhopige poging anderen (en misschien jezelf) te overtuigen van je eigen gelijk.
Tjeerdtq schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:12:
Indien je naar de rechter wil kan je een zaak starten via de geschillencommissie voor 25 euro.
Rechter != geschillencommissie.

[ Voor 33% gewijzigd door MueR op 12-08-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Precies. Bij de X1 zit een dure camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
XanaduNL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:14:
Precies, een penis moet in full HD of gewoon niet, zoals bij de ps4 zonder camera :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel grappig om te lezen dat 349,- helemaal geen gekke prijs zou zijn.

Die prijs is zeker zo normaal en te verwachten dat we allemaal massaal gaan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextertime
  • Laatst online: 21-08 16:57
Het lijkt wel alsof we elkaar moeten overtuigen hier.
Wat dachten we van even afwachten wat ze doen.

Kan me niet voorstellen dat de mensen van neckermann deze thread met interesse volgen en daar hun beslissing van af laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
XanaduNL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:14:
En een sticker.

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/6fz760.jpg
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.

[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic

Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.

Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.

Reactie van Neckermann 13 Aug 2013