Je kunt los glas+digitizer kopen. Je moet dan wel zelf het glas 'losweken' van het LCD-scherm, waar genoeg tutorials van zijn op youtube. Los glas+digitizer kun je al krijgen voor minder dan 20 euro bij Aliexpress. Een compleet glas+LCD unit kost al gauw minimaal 80 euro.
Verwijderd
Als ze originele onderdelen hebben dan lekker daar doen. Zal niet veel goedkoper worden.Baelrog schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:33:
Hey mensen, ik heb nu mijn G2 een kleine 3 maand. Helaas is hij van het weekend op de grond gevallen en dikke barsten in touchscreen scherm. Ik hoorde dat het LCD scherm en de touchscreen 1 unit zijn. Dus je moet beiden vervangen *duurder*. Ik ben wel altijd dik tevreden geweest over de telefoon, dus wil hem repareren ipv terug naar mijn oude galaxy S2.
Heeft er iemand ervaring met een bedrijfje of winkel (regio Zwolle) waarbij dit betaalbaar kan? Ik ben al de stad in geweest en ze vragen er ong 140-160 euro voor. Misschien heeft iemand een goedkoper alternatief
Graag hoor ik het !
Sorry dat ik hier weer even mee kom. Post van mij uit het niet al te levende Dynafix-topic (shopping forum):
Waar het mij om gaat is de opmerking va Dynafix over het rooten. Uit de handleiding van de G2 kan ik enkel iets vinden over het niet hebben van garantie als er een ander besturingssysteem is geïnstalleerd...niet letterlijk over het rooten zelf. Toen ik de telefoon naar ze opstuurde heb ik er totaal niet aan gedacht het rooten in de developer options uit te zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:14:
Ik had 2 weken geleden mijn LG G2 opgestuurd (defect lcd). De negatieve verhalen waren bekend maar ik had hoop dat de reparatie onder garantie kon worden gerepareerd dus dan maar naar Dynafix.
Afgelopen maandag mail ontvangen dat de reparatie uit was gevoerd en klaar. Later kwam een mail voor het maken van een afspraak met de koerier.....toen ging er een lichtje branden want dan is het sowieso geen garantiegeval geweest. Ik had echter 0,0 van ze gehoord, iets wat ze wel zeggen te doen (zucht). Toen de servicebon gedownload en daarop stond 'onherstelbaar retour' en verder niks. Rembourskosten (onderzoekskosten) zijn bijna €54,-.
Ik mailen, kreeg ik als antwoord terug dat de telefoon is geroot en daarom is geweigerd. Dat gaat dus leuk worden want daar is al best veel onduidelijkheid over. Het defect in het lcd staat volkomen los van het rooten.
Als dat de enige diagnose is dan is er geen onderzoek naar het defect uitgevoerd maar een simpel 'pre-onderzoek', of hoe je het ook wilt noemen, en dan is het m.i. onzin om dat te betalen. Sterker nog, dit is volkomen schofterig om überhaupt te vragen aan de klant. En niet omdat het nu mijn telefoon betreft, dit soort boevenpraktijken hou ik niet van en het gebeurt helaas bij meer bedrijven.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Ik wil m'n telefoon z.s.m. terug (ik betaal geen stuiver aan onderzoekskosten) en ergens laten maken waar ze wel van service hebben gehoord.
M.b.t. het rooten had ik Dynafix deze linkjes gemaild:
http://www.nu.nl/tech/341...en-jailbreak-of-root.html
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
http://androidworld.nl/fo...tie-vervallen.html?page=2
Uiteraard verwijzen zij sluw en wel naar LG (zal ik nog mailen). Vanuit hun oogpunt gezien logisch maar wel heel makkelijk want ze weten dondersgoed dat het een schemergebied betreft waar ze vast al veel gezeik mee hebben gehad.
Ik begin op het punt te komen dat ik de koerier gewoon wil laten komen, m'n pakketje uit z'n handen gris en vriendelijk doch dringend zal verzoeken naar het volgende adres te gaan. Helaas staat hij/zij er natuurlijk helemaal los van.
Zijn er mensen die ook gemekker hebben gehad met een geroot toestel? Als Dynafix loopt te lullen en met zgn. ongeschreven regels komt om de klant te overbluffen dan ga ik de 'strijd' (toe maar
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2014 19:03 ]
Vaak als ik een LG app probeer te openen krijg ik melding dat ik de app moet updaten (onscreen phone bijvoorbeeld).
Ik moet dan op "Ja" drukken waarna het ding naar het menu van geinstalleerde LG applicaties gaat en ik een rijtje van 12 geinstalleerde apps zie waar deze dan vervolgens niet bij staat.
Ik kan vervolgens ook niets kiezen of iets dergelijks en hier houd het aardig op...
Iemand enig idee hoe ik die apps wel update??
nog een kleine ervaring met het ding trouwens... hij is echt enorm glad valt me op!
dermate dat hij ook netjes uit mijn zak is gevallen toen ik eens lekker op de tuinstoel onderuit ging zitten.
ook in de auto al 2 keer.... toch maar eens een guard kopen
Wat gebruiken jullie trouwens als mail app voor externe mail? Ik gebruikte op mijn s2 k10 maar die laat het bovenste deel van de email niet zien op de g2...? Om de mail te lezen moet ik nu op reply drukken en dan kan ik hem pas lezen... Dat werkt niet...
Ik moet dan op "Ja" drukken waarna het ding naar het menu van geinstalleerde LG applicaties gaat en ik een rijtje van 12 geinstalleerde apps zie waar deze dan vervolgens niet bij staat.
Ik kan vervolgens ook niets kiezen of iets dergelijks en hier houd het aardig op...
nog een kleine ervaring met het ding trouwens... hij is echt enorm glad valt me op!
dermate dat hij ook netjes uit mijn zak is gevallen toen ik eens lekker op de tuinstoel onderuit ging zitten.
ook in de auto al 2 keer.... toch maar eens een guard kopen
Wat gebruiken jullie trouwens als mail app voor externe mail? Ik gebruikte op mijn s2 k10 maar die laat het bovenste deel van de email niet zien op de g2...? Om de mail te lezen moet ik nu op reply drukken en dan kan ik hem pas lezen... Dat werkt niet...
[ Voor 15% gewijzigd door DRuw op 19-05-2014 21:55 ]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Ik heb hier ook last van. Ik heb de mijne overgenomen met een custom rom er op. Na stock geflashed te hebben krijg ik ook van deze meldingen. Ik kan nergens op internet een oplossing vinden.DRuw schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:02:
Vaak als ik een LG app probeer te openen krijg ik melding dat ik de app moet updaten (onscreen phone bijvoorbeeld).
Het echte probleem is dat jullie weg willen van custom romMole schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:26:
[...]
Ik heb hier ook last van. Ik heb de mijne overgenomen met een custom rom er op. Na stock geflashed te hebben krijg ik ook van deze meldingen. Ik kan nergens op internet een oplossing vinden.
Snapt iemand de auto brightness op de g2 (met kitkat)?
Ik wil op zich graag de 'auto' stand gebruiken. Wel zo prettig qua stroomverbruik.
Maar het lijkt slecht te werken. Zo dimt hij in mijn ogen veel te veel in donkere omgevingen. Bijv 's avonds in huiskamer met tv aan en weinig lampen. Dan dimt hij zo ver dat het scherm wel erg weinig licht geeft. Ik zou hem dan graag feller zien.
En wat doet de schuifbalk nu precies icm 'auto' aangevinkt? Want als je hem bijv in bovenstaand voorbeeld in een dus relatief donkere ruimte op 100% zet, dan is hij verrrrrre van de echte 100% (te zien als je vinkje bij auto weg haalt).
Hoe kan dat? Meerdere mensen last van het feit dat de helderheid te ver daalt in weinig verlichte situaties?
Update: na nog wat testen in verschillende lichtsituaties meen ik op te maken dat je met de schuifbalk enkel de helderheid opgeeft die hij maximaal mag geven, wat dus niet betekend dat hij dat ook op dat moment doet.
Dus stel je zet hem op 80% (icm auto) dan houdt dit in dat in de meest lichte situatie het scherm 80% van zijn maximaal haalbare helderheid zal geven. Dus bijv buiten in fel zonlicht zal hij dan die 80% van zijn maximale licht geven.
Er is echter geen minimum waarde in te stellen. Dus in mijn voorbeeld ('s avonds weinig verlichte kamer) meet de lichtsensor een bepaalde waarde en vindt dan (zo heeft lg het kennelijk geprogrammeerd) dat hij bij die lichtomstandigheid bijv 5% van zijn maximale helderheid moet geven, en daar kan je (in de auto stand) niks aan veranderen.
Dat is jammer en in mijn ogen een rare omgekeerde manier van zo'n schuifbalk icm auto stand.
Ik wil op zich graag de 'auto' stand gebruiken. Wel zo prettig qua stroomverbruik.
Maar het lijkt slecht te werken. Zo dimt hij in mijn ogen veel te veel in donkere omgevingen. Bijv 's avonds in huiskamer met tv aan en weinig lampen. Dan dimt hij zo ver dat het scherm wel erg weinig licht geeft. Ik zou hem dan graag feller zien.
En wat doet de schuifbalk nu precies icm 'auto' aangevinkt? Want als je hem bijv in bovenstaand voorbeeld in een dus relatief donkere ruimte op 100% zet, dan is hij verrrrrre van de echte 100% (te zien als je vinkje bij auto weg haalt).
Hoe kan dat? Meerdere mensen last van het feit dat de helderheid te ver daalt in weinig verlichte situaties?
Update: na nog wat testen in verschillende lichtsituaties meen ik op te maken dat je met de schuifbalk enkel de helderheid opgeeft die hij maximaal mag geven, wat dus niet betekend dat hij dat ook op dat moment doet.
Dus stel je zet hem op 80% (icm auto) dan houdt dit in dat in de meest lichte situatie het scherm 80% van zijn maximaal haalbare helderheid zal geven. Dus bijv buiten in fel zonlicht zal hij dan die 80% van zijn maximale licht geven.
Er is echter geen minimum waarde in te stellen. Dus in mijn voorbeeld ('s avonds weinig verlichte kamer) meet de lichtsensor een bepaalde waarde en vindt dan (zo heeft lg het kennelijk geprogrammeerd) dat hij bij die lichtomstandigheid bijv 5% van zijn maximale helderheid moet geven, en daar kan je (in de auto stand) niks aan veranderen.
Dat is jammer en in mijn ogen een rare omgekeerde manier van zo'n schuifbalk icm auto stand.
[ Voor 37% gewijzigd door Allewijn op 20-05-2014 00:39 ]
nee hoor, geheel nieuw, nooit custum erop gehad...Stidge schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:04:
[...]
Het echte probleem is dat jullie weg willen van custom rom
Download even de app lux, deze kan je instellen zoals je wil. Je kan de helderheid van het scherm opslaan bij een bepaald omgevingslicht. Na een weekje werkt het dan perfect.Allewijn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:05:
Snapt iemand de auto brightness op de g2 (met kitkat)?
Ik ben stilaan alle LG crap er af aan het gooien met titanium backup. Die updater is er ondertussen ook al af en dat lost waarschijnlijk je probleem ook op. Volgens mij kan je praktisch alles van LG weggooien, maak wel eerst een backup.Mole schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:26:
[...]
Ik heb hier ook last van. Ik heb de mijne overgenomen met een custom rom er op. Na stock geflashed te hebben krijg ik ook van deze meldingen. Ik kan nergens op internet een oplossing vinden.
Mijn HTC One X had destijds last van een defect, dus ik had hem ingezonden. Met root.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:48:
[...]
Als ze originele onderdelen hebben dan lekker daar doen. Zal niet veel goedkoper worden.
Sorry dat ik hier weer even mee kom. Post van mij uit het niet al te levende Dynafix-topic (shopping forum):
[...]
Waar het mij om gaat is de opmerking va Dynafix over het rooten. Uit de handleiding van de G2 kan ik enkel iets vinden over het niet hebben van garantie als er een ander besturingssysteem is geïnstalleerd...niet letterlijk over het rooten zelf. Toen ik de telefoon naar ze opstuurde heb ik er totaal niet aan gedacht het rooten in de developer options uit te zetten.
M.b.t. het rooten had ik Dynafix deze linkjes gemaild:
Uiteraard verwijzen zij sluw en wel naar LG (zal ik nog mailen). Vanuit hun oogpunt gezien logisch maar wel heel makkelijk want ze weten dondersgoed dat het een schemergebied betreft waar ze vast al veel gezeik mee hebben gehad.
Ik begin op het punt te komen dat ik de koerier gewoon wil laten komen, m'n pakketje uit z'n handen gris en vriendelijk doch dringend zal verzoeken naar het volgende adres te gaan. Helaas staat hij/zij er natuurlijk helemaal los van.
Zijn er mensen die ook gemekker hebben gehad met een geroot toestel? Als Dynafix loopt te lullen en met zgn. ongeschreven regels komt om de klant te overbluffen dan ga ik de 'strijd' (toe maar) graag aan. Ongelooflijk hoe zij vanuit hun machtspositie handelen. Een gewoon commercieel bedrijf was allang failliet verklaard geweest.
Uiteraard kreeg ik ook gesodemieter ermee. Ben er maar mee akkoord gegaan totdat ik dus hoorde dat het bullshit is. Ben toen naar de telefoonwinkel gegaan (de Hi winkel, mijn provider) en heb daar stevig lopen discussiëren met de medewerker daar. Die gaf uiteindelijk toe dat ik wel een punt had en toen hebben we samen een officiële klacht met ondertekening en wel van de medewerker naar hun toe gestuurd. Toen kreeg ik na 2 weken een telefoontje van 1 of andere (onder)directeur van KPN die mij volledig in mijn gelijk stelde, dat een probleem als dit inderdaad niet afgewezen mag worden vanwege root (hardwaredefect staat los van root, was niet daardoor veroorzaakt) en ik kreeg de 284 euro per direct retour van KPN.
Dankjewel. Ga ik proberen. Wel jammer dat dit wee met een losse app moet. Zou gewoon standaard goed moeten werken.EJPostema schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:14:
[...]
Download even de app lux, deze kan je instellen zoals je wil. Je kan de helderheid van het scherm opslaan bij een bepaald omgevingslicht. Na een weekje werkt het dan perfect.
Gebruikt hij door deze app niet meer stroom?
Nou EJPostema: bedankt voor de tip naar Lux zeg. Wauw wat een handige app!!! Die doet echt precies wat eigenlijk standaard qua helderheids-aanpassingen in elk toestel zou moeten zitten.
Alle extra's zoals nachtkleuren/overlays etc heb ik uitgeschakeld. Dat hoeft voor mij nou ook weer niet.
Maar het echte handige is als je Lux op DYNAMISCH zet (standaard niet zo, dus loop even de instellingenwizzard door) en helderheidsveranderingen op soepel en de widget op het dashboard/notificatiepaneel op aan, dat je dan procentuele waarden aan een aantal lux kan koppelen door dat koppel-logootje (drie kettinkjes aan elkaar) aan te raken.
Zo kan je je eigen bereik helemaal samen stellen en zal hij zich daar voortaan op aan passen.
Dus schuif de helderheidsbalk een keertje in een pikdonkere kamer (pikdonker is 0 lux) naar de stand die jij daarbij zou willen en schuif de balk ook eens in een superfelle situatie naar de stand die je dan zou willen (maximumlicht, bijv vol in zon, is 10000lux) en dan maakt hij tussen die waardes jouw bereik.
Als je dat ook nog eens met een aantal tussenliggende situaties doet, dan wordt je bereik steeds beter en maakt hij een curve die echt super vloeiend, soepel en ongemerkt je helderheid in elke situatie juist aan past.
Als je eenmaal een aantal koppelingen hebt gemaakt dan kan je volgens mij bij de instellingenwizard 'permanente notificatie tonen' op UITGESCHAKELD zetten, want dan hoef je (in mijn ogen) de widget niet meer ij je notificatiescherm te zien (neemt daar flink wat ruimte in) en kan hij gewoon fijn ongemerkt op de achtergrond werken, alsof het origineel ingebakken zit.
Ik weet nog niet of die app zichzelf dan niet auto meestart als je je tel opnieuw opstart.
De betaalde versie ga ik zeker aanschaffen. Want dan kan je ook negatieve helderheidswaarden instellen. Dus bijv bij 0 Lux een helderheid van -20% oid. Dan geeft het beeld héél weinig licht. Erg fijn in bijv de slaapkamer.
Nu hopen dat hij geen extra batterij verbruikt. Dan krijgt de app van mij een 10 en LG een 0, want zo'n curve hadden ze gewoon standaard aan de lichtsensor en zijn gedrag moeten koppelen.
Alle extra's zoals nachtkleuren/overlays etc heb ik uitgeschakeld. Dat hoeft voor mij nou ook weer niet.
Maar het echte handige is als je Lux op DYNAMISCH zet (standaard niet zo, dus loop even de instellingenwizzard door) en helderheidsveranderingen op soepel en de widget op het dashboard/notificatiepaneel op aan, dat je dan procentuele waarden aan een aantal lux kan koppelen door dat koppel-logootje (drie kettinkjes aan elkaar) aan te raken.
Zo kan je je eigen bereik helemaal samen stellen en zal hij zich daar voortaan op aan passen.
Dus schuif de helderheidsbalk een keertje in een pikdonkere kamer (pikdonker is 0 lux) naar de stand die jij daarbij zou willen en schuif de balk ook eens in een superfelle situatie naar de stand die je dan zou willen (maximumlicht, bijv vol in zon, is 10000lux) en dan maakt hij tussen die waardes jouw bereik.
Als je dat ook nog eens met een aantal tussenliggende situaties doet, dan wordt je bereik steeds beter en maakt hij een curve die echt super vloeiend, soepel en ongemerkt je helderheid in elke situatie juist aan past.
Als je eenmaal een aantal koppelingen hebt gemaakt dan kan je volgens mij bij de instellingenwizard 'permanente notificatie tonen' op UITGESCHAKELD zetten, want dan hoef je (in mijn ogen) de widget niet meer ij je notificatiescherm te zien (neemt daar flink wat ruimte in) en kan hij gewoon fijn ongemerkt op de achtergrond werken, alsof het origineel ingebakken zit.
Ik weet nog niet of die app zichzelf dan niet auto meestart als je je tel opnieuw opstart.
De betaalde versie ga ik zeker aanschaffen. Want dan kan je ook negatieve helderheidswaarden instellen. Dus bijv bij 0 Lux een helderheid van -20% oid. Dan geeft het beeld héél weinig licht. Erg fijn in bijv de slaapkamer.
Nu hopen dat hij geen extra batterij verbruikt. Dan krijgt de app van mij een 10 en LG een 0, want zo'n curve hadden ze gewoon standaard aan de lichtsensor en zijn gedrag moeten koppelen.
Verwijderd
Thnx, heb ik zeker wat aan.Zorian schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:34:
[...]
Mijn HTC One X had destijds last van een defect, dus ik had hem ingezonden. Met root.
Uiteraard kreeg ik ook gesodemieter ermee. Ben er maar mee akkoord gegaan totdat ik dus hoorde dat het bullshit is. Ben toen naar de telefoonwinkel gegaan (de Hi winkel, mijn provider) en heb daar stevig lopen discussiëren met de medewerker daar. Die gaf uiteindelijk toe dat ik wel een punt had en toen hebben we samen een officiële klacht met ondertekening en wel van de medewerker naar hun toe gestuurd. Toen kreeg ik na 2 weken een telefoontje van 1 of andere (onder)directeur van KPN die mij volledig in mijn gelijk stelde, dat een probleem als dit inderdaad niet afgewezen mag worden vanwege root (hardwaredefect staat los van root, was niet daardoor veroorzaakt) en ik kreeg de 284 euro per direct retour van KPN.
Ik heb m'n G2 echter wel los gekocht (MM) dus heb geen provider die zich achter mij kan scharen
Weet iemand of het mogelijk is om miracast te gebruiken met een samsung tv die DLNA ondersteunt?
Geen Smart tv?
Geen Smart tv?
miracast en DLNA zijn 2 totaal verschillende dingen, dus als je tv geen miracast of wifi direct (of wat voor naam ze het ook geven) ondersteund, dan houd het op.
Op mijn sony smart tv noemen ze het wifi direct, maar krijg ik het niet aan de praat met verschillende nexus devices. miracast werkt wel in combinatie met een ez cast dongle.
Op mijn sony smart tv noemen ze het wifi direct, maar krijg ik het niet aan de praat met verschillende nexus devices. miracast werkt wel in combinatie met een ez cast dongle.
Miracast werkt bij mij ook amper op Philips 55pfl7008. Scherm knippert constant dus onbruikbaar. Miracast is en slecht werkend en weinig ondersteund systeem. Erg jammer.
Als je tv wel dlna ondersteund kun je wel foto's muziek en video's rechtstreeks vanaf de g2 op de tv weergeven. Dat werkt bij mij wel vlekkeloos. Dus bijv naar de galerij op je g2, daar een foto kiezen die je weer wil geven, dan op icoontje bovenaan van een telefoontje met een pijltje klikken. Dan zie je bij play te tv staan. Die aanklikken en dan geeft het scherm automatisch je foto of filmpje of muziek weer.
Maar dus geen Miracast kopie van alles op je scherm. Jammer...
Als je tv wel dlna ondersteund kun je wel foto's muziek en video's rechtstreeks vanaf de g2 op de tv weergeven. Dat werkt bij mij wel vlekkeloos. Dus bijv naar de galerij op je g2, daar een foto kiezen die je weer wil geven, dan op icoontje bovenaan van een telefoontje met een pijltje klikken. Dan zie je bij play te tv staan. Die aanklikken en dan geeft het scherm automatisch je foto of filmpje of muziek weer.
Maar dus geen Miracast kopie van alles op je scherm. Jammer...
Ik heb deze dongle gekocht: http://www.focalprice.com...Display_Dongle_Black.htmlHaskoF schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:33:
Weet iemand of het mogelijk is om miracast te gebruiken met een samsung tv die DLNA ondersteunt?
Geen Smart tv?
Hij is nog niet binnen maar zodra hij binnen is zal ik meteen laten weten hoe hij bevalt.
Veder, weet iemand hoe ik On-Screen Phone gebruik?
Heb OSP op de pc geinstalleerd en zodra ik hem wil starten staat er op de G2 dat hij eerst geupdated moet worden terwijl er geen updates worden weergegeven bij het updatecenter...
Kan iemand mij helpen?
Edit: ook krijg ik het niet voor mekaar om die wireless storage te starten, van alles geprobeerd en van google word ik niet veel wijzer...
[ Voor 9% gewijzigd door Ttje op 20-05-2014 18:49 ]
http://matija.suklje.name...t-void-the-warranty-in-euVerwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:31:
[...]
Thnx, heb ik zeker wat aan.
Ik heb m'n G2 echter wel los gekocht (MM) dus heb geen provider die zich achter mij kan scharenDynafix verschuilt zich vooralsnog achter een fabrikant als LG, dat zullen ze standaard doen. In mijn geval wil ik dat Dynafix mij sowieso schadeloos stelt.
Misschien heb je hier wat aan.
Momenteel vanwege die root-tripper ook wat behoudend om te rooten.
Verwijderd
Thnx. Mail nr zoveel is onderweg naar de vrienden van Dynafix. Ik weiger om dan ook maar 1 cent te betalen.
Hier trouwens hun laatste reactie:
Beetje vermoeiend dit allemaal. En dan moet het scherm ook nog steeds gerepareerd worden lol.
De conclusie was 'geroot'Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw mail.
Wij hebben voor u navraag gedaan bij de betreffende afdeling. Zij bevestigen in deze dat u een afspraak kunt maken met Dynalogic om het toestel retour te ontvangen. Betreffende de onderzoekskosten zijn deze terecht aldaar wij het toestel hebben nagekeken om een conclusie te kunnen trekken. Aldaar dat deze zullen blijven staan.
Mochten er naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen zijn dan kunt u uiteraard nogmaals contact met ons opnemen.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Best regards,
Dynafix Care B.V.
xxx
Customer Care Center
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 19:36 ]
Ik heb net mijn g2 gedowngrade naar jellybean, omdat er naar maanden nog steeds geen fix is voor verschillende irritante bugs in kitkat (waaronder de headphone noise bug). Hiervoor moest ik mijn telefoon rooten om met Titanium een goede backup te maken. Maar nu werkt alles wel weer normaal zoals het hoort, maar hiervoor wel behoorlijk wat moeite moeten doen omdat ze je bij LG niet echt met een oplossing komen....
@Ttje
Komt er wel een ip nummer op je telefoon te staan? en wat voor computer gebruik je?
@Ttje
Komt er wel een ip nummer op je telefoon te staan? en wat voor computer gebruik je?
Alstublieft, ddynamische werkt idd heerlijk. Gebruik het al maanden en trekt weinig batterij (waarom zou het ook meer trekken dan de normale 'app')Allewijn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:42: Verhaal over lux
Ik was vandaag aan het hardlopen en het viel mij op dat de stem heel erg zacht is in vergelijking met de muziek
. Heb dit ook wel eens als ik navigatie gebruik (Google maps) . Iemand een idee hoe je dit kan verhelpen?
Luister muziek met Spotify, als ik dan een gesproken bericht krijg in maps of run keeper is dat bijna niet te horen
Die noise bug is al 3 weken geleden gefixt met een update hoorray1618 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:31:
Ik heb net mijn g2 gedowngrade naar jellybean, omdat er naar maanden nog steeds geen fix is voor verschillende irritante bugs in kitkat (waaronder de headphone noise bug). Hiervoor moest ik mijn telefoon rooten om met Titanium een goede backup te maken. Maar nu werkt alles wel weer normaal zoals het hoort, maar hiervoor wel behoorlijk wat moeite moeten doen omdat ze je bij LG niet echt met een oplossing komen....![]()
@Ttje
PSN: MrMistral
Heeft de LG G2 Rapid charging of niet?
Hoe snel is jullie batterij van 10% naar 100%, ongeveer?
Over 1% opladen doet die ongeveer tussen de 1,5 minuut en 2 minuten dus pak hem beet van 10 naar 100% is ie ongeveer in 1,5 uur - 2 uur opgeladen. Ik vind het iig vrij rapid;)arneeuh schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:03:
Heeft de LG G2 Rapid charging of niet?
( wel met de bijgeleverde standaard oplader)
[ Voor 6% gewijzigd door willemr90 op 21-05-2014 14:17 ]
Da's knap, als ik 90 * 1.5 of 2 doe dan kom ik uit op 2 uur en een kwartier tot 3 uurwillemr90 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:17:
[...]
Over 1% opladen doet die ongeveer tussen de 1,5 minuut en 2 minuten dus pak hem beet van 10 naar 100% is ie ongeveer in 1,5 uur - 2 uur opgeladen. Ik vind het iig vrij rapid;)
( wel met de bijgeleverde standaard oplader)
Denk dat het verder wel vrij accuraat is, ik vind het altijd vrij lang duren, maar goed batterij opladen duurt nu eenmaal lang I guess =[
Verwijderd
Klacht op klacht.nl geplaatst en gechat met een erg vriendelijke en begripvolle LG medewerkster. Blijkt dat Dynafix ook niet hun servicebedrijf is maar Teleplan (wist ik niet). Dat maakt het niet makkelijker ahum.Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:31:
Thnx. Mail nr zoveel is onderweg naar de vrienden van Dynafix. Ik weiger om dan ook maar 1 cent te betalen.
[...]
De conclusie was 'geroot'Beetje vermoeiend dit allemaal. En dan moet het scherm ook nog steeds gerepareerd worden lol.
Partij linkjes gemaild:
http://blog.iusmentis.com...en-bij-root-of-jailbreak/
http://matija.suklje.name...he-warranty-in-eu#fnref:1
Waar zij zowaar erg blij mee was, wordt intern doorgestuurd en binnen 3 dagen hoor ik als het goed is wat de technische dienst ervan vindt.
Ik had ook een klacht op klacht.nl geplaatst en heb binnen 1 werkdag reactie van Dynafix gekregen:
Apart dat deze moeite niet is gedaan in onze reguliere mailconversatie. Buiten garantie om zegt Dynafix tegen kostprijs te repareren (http://www.unitedconsumer...lg-telefoon-reparatie.jsp) maar ondanks dat regent het belachelijk hoge kosten op internet.U heeft uw toestel ingezonden met klachten met betrekking op uw beeldscherm echter is de fabrieksgarantie niet van toepassing daar uw toestel geroot is. Gezien wij niet de garantieverlener zijn maar ik u wel een juiste reactie wil geven op uw klacht ben ik op zoek gegaan naar de regels welke LG hiervoor heeft opgesteld, dit is wat ik hierover kan vinden;
In uw handleiding staat het volgende : LG is niet aansprakelijk voor prestatie- of incompatibiliteitsproblemen die ontstaan door het bewerken van registerinstellingen of het wijzigen van systeemsoftware.
Als u probeert uw besturingssysteem aan te passen, werken het apparaat en de
bijbehorende applicaties mogelijk niet langer naar behoren.
Dit vind u op pagina 114 welke u kan downloaden via de officiële website van LG (http://www.lg.com/nl/ondersteuning-mobiel/lg-D802 )
Daarnaast heb ik op de website van LG gesproken met een van de servicemedewerkers van LG via de livechat, zij gaf mij het volgende aan : Gezien wij de integriteit van het toestel niet kunnen garanderen na rooten vervalt de fabrieksgarantie.
Om bovenstaande redenen mogen wij een toestel met geroote software niet onder garantie behandelen en kunnen wij geen reparatie voorstellen daar dit duurder zou zijn dan de dagwaarde van uw toestel. Omdat er dus geen keuzes op een prijsopgave zouden komen te staan kunnen wij deze ook niet vooraf opstellen en word een toestel in deze situatie met onderzoekskosten geretourneerd.
In verband met het vervallen van de fabrieksgarantie kunnen wij deze kosten niet claimen bij LG zijn deze kosten terecht en kan ik deze tot mijn spijt niet laten vervallen.
Het mooie: wat ik probeer te beweren (defect lcd staat los van rooten) dat haalt zij min of meer zelf uit de garantievoorwaarden.
Hopeloos.
Ik kom hier steeds mee omdat dit van belang kan zijn bij meerdere mensen. Ik probeer dit ook groter op te pakken dus als er geïnteresseerden zijn, laat maar weten.
Dynafix levert hoe dan ook een wanprestatie. Het is duidelijk dat het LCD-scherm gewoonweg stuk is. Deze is simpelweg te vervangen. Kosten van zo'n scherm met glas liggen rond de 80 euro als je ze zelf gaat bestellen via ebay etc, dus lijkt het me dat Dynafix in ieder geval niet meer kwijt zal zijn. Het uit elkaar schroeven van het toestel en ontmantelen van het scherm neemt grofweg een half uur in beslag en neem nog een half uur voor het re-assembleren en testen of het werkt en je hebt een uur werkloon. Maak er van mijn part 2 uur van en je zit rond de 180 euro die je her en der kunt vinden voor het vervangen van een LCD-scherm van een G2.
Dat is nog altijd maar de helft van een nieuwe G2. Nu zal de dagwaarde van een gebruikte G2 lager liggen, maar als je je telefoon gerepareerd wilt zien, wie zijn zij dan om te zeggen dat ze dit niet gaan doen? Onderzoek lijkt niet veel verder te gaan dan het aan de computer hangen van de telefoon en zien dat het toestel geroot is.
Ik denk dat menig consumenten-organisatie/programma smult van dit soort wan-prestaties.
Dat is nog altijd maar de helft van een nieuwe G2. Nu zal de dagwaarde van een gebruikte G2 lager liggen, maar als je je telefoon gerepareerd wilt zien, wie zijn zij dan om te zeggen dat ze dit niet gaan doen? Onderzoek lijkt niet veel verder te gaan dan het aan de computer hangen van de telefoon en zien dat het toestel geroot is.
Ik denk dat menig consumenten-organisatie/programma smult van dit soort wan-prestaties.
Verwijderd
Het 'leuke' is m.i. dat zij mij in het gelijk stelt door zelf met die garantievoorwaarde te komen, het kwartje valt alleen maar niet.
Is een defect lcd een prestatie- of incompatibiliteitsprobleem? Ik zie nergens staan dat een geroot toestel helemaal buiten de garantie valt. LG maakt niet voor niets een specificatie betreffende de prestaties of incompatibiliteit. Wordt een kapot volumeknopje wel gerepareerd?!
Is een defect lcd een prestatie- of incompatibiliteitsprobleem? Ik zie nergens staan dat een geroot toestel helemaal buiten de garantie valt. LG maakt niet voor niets een specificatie betreffende de prestaties of incompatibiliteit. Wordt een kapot volumeknopje wel gerepareerd?!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 18:02 ]
Vandaag een update van de chrome browser geïnstalleerd. Zou de volgende verbeteringen moeten brengen:
(Update staat sinds vandaag in de playstore)
-Undo Tab Close.
-Fullscreen video with subtitles and HTML5 controls.
-Support for some multi-window devices.
-Support for casting some videos with Chromecast.
Other bug fixes.
Met name die fullscreen. Video optie sprak mij aan, want nu zie ik nog steeds de irritante spotlicht buttons/balk. De buttons zelf veranderen dan weliswaar in drie 'puntjes' maar die balk blijft.
Niks niet fullscreen.
Na de update is er niks veranderd en zie ik de balk nog steeds.
Anderen dit ook?
Site met html5 test filmpje die fullscreen zou moeten werken:
http://www.jwplayer.com/html5/fullscreen/
(Update staat sinds vandaag in de playstore)
-Undo Tab Close.
-Fullscreen video with subtitles and HTML5 controls.
-Support for some multi-window devices.
-Support for casting some videos with Chromecast.
Other bug fixes.
Met name die fullscreen. Video optie sprak mij aan, want nu zie ik nog steeds de irritante spotlicht buttons/balk. De buttons zelf veranderen dan weliswaar in drie 'puntjes' maar die balk blijft.
Niks niet fullscreen.
Na de update is er niks veranderd en zie ik de balk nog steeds.
Anderen dit ook?
Site met html5 test filmpje die fullscreen zou moeten werken:
http://www.jwplayer.com/html5/fullscreen/
ja, op mijn N4 met android 4.4.2 wel, ik vermoed dat je geen android 4.4 met immersive mode hebt.... de nieuwe manier van onscreen buttons hiden zit in de android versie in combinatie met de app, beide moeten het ondersteunen.
Het is chrome zelf idd die het OS duidelijk moet maken dat zelfs de navbar weg moet. Hopelijk komt dat nog want nu ziet het er een beetje onnozel uit. Btw, hier ook laatste android laatste chrome en de navbar blijft staan. Gebruik je chrome of een andere browser op je N4?
[ Voor 28% gewijzigd door Bob op 22-05-2014 11:31 ]
Dankjewel voor reactie. Ik weet dat de immersive mode alleen op kitkat werkt, 4.4.2 staat uiteraard dan ook op mijn G2.Prulleman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:25:
ja, op mijn N4 met android 4.4.2 wel, ik vermoed dat je geen android 4.4 met immersive mode hebt.... de nieuwe manier van onscreen buttons hiden zit in de android versie in combinatie met de app, beide moeten het ondersteunen.
Werkt het bij jou fullscreen in de CHROME browser?
Want dan zie ik dus nog steeds de softkey balk.
In de standaard internet browser op de G2 (is die door lg ontwikkeld of is die standaard van android?) werkt het wel. Dan opent hij bij aangeven van dat filmpje dat je naar fullscreen wil de standaard videoplayer van de g2 en die kan fullscreen weergeven.
?! Wat vaag dat Bob en ik dan geen fullscreen krijgen met dezelfde setup ?!Prulleman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:37:
Ja chrome 35.xxx, inc de immersive melding, nadat ik op de toggle link heb gedrukt
Ik krijg wel de immersive melding bij bijv het test filmpje, maar de navbar blijft.
[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 22-05-2014 11:54 ]
Het ziet er in de landscape modus dus zo uit bij mij:Prulleman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:02:
Vreemd inderdaad (heb hier wel een n4 ipv g2)
https://www.dropbox.com/s...t_2014-05-22-11-56-54.png
op de N4:
https://www.dropbox.com/s...2014-05-22%2010.34.17.png
/edit
crap, zie nu op het screenshot pas dat ik ook de puntjes heb.. ik was in de war door de immersive melding en mijn helderheid stond vrij laag icm omgevingslicht, vandaar dat ik ze niet zag op mijn scherm
/edit
crap, zie nu op het screenshot pas dat ik ook de puntjes heb.. ik was in de war door de immersive melding en mijn helderheid stond vrij laag icm omgevingslicht, vandaar dat ik ze niet zag op mijn scherm

[ Voor 59% gewijzigd door Prulleman op 22-05-2014 12:38 ]
Ik heb op XDA een oplossing gevonden voor de missende LG Apps in de update Center.
Telefoon uitzetten
Simkaart er uit
Aanzetten
Update Center werkt weer gewoon
Apps verdwijnen wel weer na het terugplaatsen van je sim, maar ze zijn in ieder geval up to date
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2681230&page=24
Telefoon uitzetten
Simkaart er uit
Aanzetten
Update Center werkt weer gewoon
Apps verdwijnen wel weer na het terugplaatsen van je sim, maar ze zijn in ieder geval up to date
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2681230&page=24
Die navbar is anders wel héél moeilijk te zien bij jou. Stond je scherm op en negatieve helderheidswaarde (met app Lux auto brightness soms)?Prulleman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:36:
op de N4:
/edit
![]()
![]()
Maar jij dus ook die navbar nog steeds. Wat irritant. De standaard browser opent gewoon netjes de fullscreen videoplayer. Maar gebruik in andere opzichten liever Chrome.
Lekkere update van Chrome... not!
Kan de melding dat de accu vol is uitgeschakeld worden? Nu gaat hij elke nacht op mijn nachtkastje trillen en daar wordt ik wakker van.
Wil mijn toestel wel graag op trillen laten staan ivm belangrijke binnenkomende oproepen.
Wil mijn toestel wel graag op trillen laten staan ivm belangrijke binnenkomende oproepen.
Dan moet je hem rooten en Xposed installeren met bijv. de module G2 Xposed.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Vandaag een tijd met een Samsung Note 3 gespeeld. Wauw wat een scherm. Fraai ding. En mooiste vond ik eigenlijk de hardware nav buttons (waarbij het pijltje terug en het drie streepjes pictogram enkel oplichten wanneer aangeraakt), heel mooi en je houd zoooo veel meer bruikbaar scherm over.
De softkey navbar op onze g2 is echt belachelijk groot/dik en nu des te meer zou ik hem graag verbergen wanneer deze niet benodigd is.
Meest fraaie oplossing lijkt mij deze:
GMD Hide Soft Keys - Hide Navigation Bar [Android…: http://youtu.be/O53rxBjZbJ8
Máár dan moet je rooten en ik heb daar helemaal nog geen verstand van.
Wat zijn de nadelen?
En wie weet een goede handleiding hoe mijn NL d802 met nieuwste kitkat firmware te rooten?
PS; The Wizard, bedankt. Ook voor die accu vol melding dus ook rooten. Dus zie meerdere voordelen in rooten. Maar nu nog wegwijs worden en de nadelen weten.
De softkey navbar op onze g2 is echt belachelijk groot/dik en nu des te meer zou ik hem graag verbergen wanneer deze niet benodigd is.
Meest fraaie oplossing lijkt mij deze:
GMD Hide Soft Keys - Hide Navigation Bar [Android…: http://youtu.be/O53rxBjZbJ8
Máár dan moet je rooten en ik heb daar helemaal nog geen verstand van.
Wat zijn de nadelen?
En wie weet een goede handleiding hoe mijn NL d802 met nieuwste kitkat firmware te rooten?
PS; The Wizard, bedankt. Ook voor die accu vol melding dus ook rooten. Dus zie meerdere voordelen in rooten. Maar nu nog wegwijs worden en de nadelen weten.
[ Voor 9% gewijzigd door Allewijn op 24-05-2014 22:27 ]
Met root is dat inderdaad mogelijk maar dan moeten we even verder praten in het bijbehorende topic (zie link in topicwaarschuwing)
Ik heb mijn navbar ook een stukje kleiner gemaakt (25%) en diverse apps full screen gemaakt (Immersive mode). Rooten is wmb zeker aan te raden
Ik heb mijn navbar ook een stukje kleiner gemaakt (25%) en diverse apps full screen gemaakt (Immersive mode). Rooten is wmb zeker aan te raden

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Beetje off topic (root nodig) , maar dynamic navbar is ook een goede optie. Je navbar is altijd verborgen en kan dan opgeroepen worden als je hem nodig hebt. In het begin is dit even wennen, maar je komt er al snel achter dat je die navbar helemaal niet zoveel hoeft te gebruiken
Thanks. Ik heb mijn vraag mbt rooten dan ook nogmaals in het specifieke g2 root topic gesteld. Want wil graag de navbar laten verdwijnen.EJPostema schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:50:
Beetje off topic (root nodig) , maar dynamic navbar is ook een goede optie. Je navbar is altijd verborgen en kan dan opgeroepen worden als je hem nodig hebt. In het begin is dit even wennen, maar je komt er al snel achter dat je die navbar helemaal niet zoveel hoeft te gebruiken
Even een ander vraagje: hoe kan je in je browser (chrome) snel pagina's terug/heen bewegen? Op iPhones was ik gewend bij de hoeken van het scherm en veeg beweging te maken.
Krijg bij android in chrome het alleen voor elkaar ik te swypen tussen tabbladen door te vegen in de adresbalk. Maar dus niet tussen paginas/terug naar je vorige pagina.
Verwijderd
Dynafix, the story continues:Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:59:
Het 'leuke' is m.i. dat zij mij in het gelijk stelt door zelf met die garantievoorwaarde te komen, het kwartje valt alleen maar niet.
Ik vind deze kwestie relevant en omdat het Dynafix topic in het shopping forum aardig dood is plaats ik het maar weer hier aangezien dit meerdere mensen aangaat. Ik heb The Phone House en KPN er u ook bij betrokken. KPN heeft onderstaand stuk al ontvangen. Des te meer partijen erbij worden betrokken des te leuker het wellicht wordt.
OMG.
Een deel van de conversatie, cursief betreft stukken van een medewerkster van Dynafix:
Het e.e.a. klopt technisch gezien qua aantijgingen niet, laat ze maar moeite doen. Dynafix verschuilt zich nu ook achter hun externe partner (Teleplan?) en LG.Hier een stuk uit een van de 1e mailtjes van Dynafix (ik wilde vantevoren de onderzoekskosten weten)...onderstreepte stukken zijn van belang:
Het is voor ons niet mogelijk om voorafgaand aan het onderzoek naar de klacht en eventuele schade in uw product een reparatieprijs door te geven.
Ook kunnen wij niet op voorhand aangeven of deze geconstateerde klachten binnen garantie afgehandeld kunnen worden. De reden hiervan is dat wij pas na controle door een monteur kunnen aantonen wat het defect
in het toestel is en waar deze door veroorzaakt wordt. Ook kunnen wij het toestel dan controleren op eventuele schade die mogelijk niet binnen de fabrieksvoorwaarden van de fabrikant valt.
Indien de reparatie van uw toestel niet binnen de garantievoorwaarden van de fabrikant valt, ontvangt u voorafgaande aan de reparatie een prijsopgave.
Op deze prijsopgave worden u dan een aantal opties geboden. Wij raden u aan het toestel ter reparatie aan ons te verzenden en een eventuele prijsopgave af te wachten. U dient rekening te houden met minimale onderzoekskosten vanaf € 36,30.
Nu haal ik de door Tamara aangehaalde garantievoorwaarde van LG erbij:
In uw handleiding staat het volgende : LG is niet aansprakelijk voor prestatie- of incompatibiliteitsproblemen die ontstaan door het bewerken van registerinstellingen of het wijzigen van systeemsoftware.
Als u probeert uw besturingssysteem aan te passen, werken het apparaat en de bijbehorende applicaties mogelijk niet langer naar behoren.
En LG's reactie (Tamara had contact met ze opgenomen): "Gezien wij de integriteit van het toestel niet kunnen garanderen na rooten vervalt de fabrieksgarantie".
Ik vind het wel mooi dat een defect lcd iets te maken heeft met de integriteit van een product. Nogmaals: een ondeugdelijk lcd kan niet worden veroorzaakt door rooten. Punt uit. Laat LG maar feitelijk tonen dat het wél in relatie met elkaar staat. Het rooten is onschuldig tot het tegendeel is bewezen ;-)
Geheugen of een cpu......als je gaat rooten en overclocken dan neem je een risico. Dit is gewoon complete onzin. LG's belang om voet bij stuk te houden is natuurlijk groot, ik begrijp het tegenstribbelen vanuit zakelijk oogpunt. Het menselijke aspect en het rationele is echter compleet ondergesneeuwd.
De onderzoekskosten:
Het pre-onderzoek wat jullie bij elk Android toestel uit zullen voeren (telefoon opstarten en aan een pc hangen) is om te kijken of het toestel geroot is. Indien dat niet het geval is, dan wordt overgegaan tot het bewuste onderzoek. Ik heb, zoals u kunt lezen, meermalen in de mail van uw eigen medewerker staan dat het onderzoek in verband staat met de klacht, evt. schade...pas na controle door monteur kan het defect aan worden getoond evenals een evt. oorzaak enz. Kortom: het onderzoek staat in relatie tot het defect.
Gezien de veronderstelling waarin ik nog steeds verkeer (zie stuk uit de garantievoorwaarde) stond ik volkomen in mijn recht om het toestel geroot en wel op te sturen. Heel simpel: er staat absoluut niet dat elk geroot toestel niet onder garantie wordt behandeld. LG weet dit dondersgoed.
Zakelijk gezien is het sowieso onverstandig. Wat zijn ze aan loon voor de medewerker kwijt geweest die met de diagnose 'geroot' is gekomen? Minuut of 10 'werk'...€5 bruto? Om maar niet te spreken van de tijd die alle communicatie van de afgelopen bijna 2 weken heeft gekost.
Maar goed, ik heb begrip voor het tegenstribbelen want ik begrijp het belang voor zowel Dynafix als LG. Wat te denken trouwens van het aantal klanten/ telefoons dat ook op basis van deze grond is geweigerd.
Het is een strijd die je bijna niet kunt winnen als je niet langs de rechtbank gaat. Indertijd met mijn Xperia X1 ook aan de hand gehad: toestel met alles custom aan software 2x ingediend -> gewoon gerepareerd, niets aan de hand. 3x beginnen ze plots moeilijk te doen: ik zeg van niets te weten en kom met een lulverhaal af a la : "vriend heeft dat gedaan, ik ken er niks van". Ik zet alles terug naar stock, ga terug naar de reparatie toen was het plots "vochtschade". Wat die vochtschade te maken had met een gebarsten frame is mij tot op de dag van vandaag onduidelijk, het was notabene een veel voorkomende fout die Sony zelf publiekelijk had toegegeven (fout in productieproces waardoor het frame van de telefoon barstte na een tijd).
Het probleem is dat als je er mee langs de rechtbank gaat, je wss wel wint, maar alle kosten en tijd die daar bij komen kijken wegen vaak niet op tegen je verlies te nemen.
Als ik dit allemaal lees heb ik eigenlijk al weer spijt dat ik mijn toestel geroot heb, zeker met die root-tripper, moet je alles weer naar stock flashen om problemen te voorkomen.
EDIT: toestel eens in download-mode geplaatst om te zien of er "rooted" zou staan en dit is dus niet zo. Ik heb het toestel geroot met de laatste ioroot25 en de root-tripper is blijkbaar niet aangeraakt...
Het probleem is dat als je er mee langs de rechtbank gaat, je wss wel wint, maar alle kosten en tijd die daar bij komen kijken wegen vaak niet op tegen je verlies te nemen.
Als ik dit allemaal lees heb ik eigenlijk al weer spijt dat ik mijn toestel geroot heb, zeker met die root-tripper, moet je alles weer naar stock flashen om problemen te voorkomen.
EDIT: toestel eens in download-mode geplaatst om te zien of er "rooted" zou staan en dit is dus niet zo. Ik heb het toestel geroot met de laatste ioroot25 en de root-tripper is blijkbaar niet aangeraakt...
[ Voor 16% gewijzigd door Qurius op 25-05-2014 22:46 ]
Verwijderd
Wat zijn jullie gedachten hier dan over:
Gister ben ik ermee op Twitter begonnen. Heb de webcare van KPN en The Phone House er ook bij betrokken. KPN had gelijk gereageerd en heeft al wat documentatie over dit ontvangen. KPN en TPH omdat er gevallen bekend zijn waarbij zij de klant hebben gecompenseerd.
Ondanks dat het al loopt bij zowel LG als Dynafix heb ik hun ook middels die weg benaderd. Des te meer bekendheid eraan wordt gegeven des te beter.
Hoe interpreteer je dit m.b.t. bijv. een defect lcd? Of laten we zeggen dat de volumeknop aan de achterzijde het niet meer doet. Dan slaat LG's eigen voorwaarde nergens op....dan moet er staan dat LG niet aansprakelijk is voor elk defect bij een geroot toestel.LG is niet aansprakelijk voor prestatie- of incompatibiliteitsproblemen die ontstaan door het bewerken van registerinstellingen of het wijzigen van systeemsoftware.
Gister ben ik ermee op Twitter begonnen. Heb de webcare van KPN en The Phone House er ook bij betrokken. KPN had gelijk gereageerd en heeft al wat documentatie over dit ontvangen. KPN en TPH omdat er gevallen bekend zijn waarbij zij de klant hebben gecompenseerd.
Ondanks dat het al loopt bij zowel LG als Dynafix heb ik hun ook middels die weg benaderd. Des te meer bekendheid eraan wordt gegeven des te beter.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 09:56 ]
Ik ben 1 van de gecompenseerde mensen bij KPN.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:49:
Wat zijn jullie gedachten hier dan over:
[...]
Hoe interpreteer je dit m.b.t. bijv. een defect lcd? Of laten we zeggen dat de volumeknop aan de achterzijde het niet meer doet. Dan slaat LG's eigen voorwaarde nergens op....dan moet er staan dat LG niet aansprakelijk is voor elk defect bij een geroot toestel.
Verwijderd
Ja, weet ik
Er staat ook een nieuwbericht op Tweakers over de rol van KPN en bijv. TPH.
Wel vermoeiend allemaal hoor. Ik word er al aardig schijtziek van. Daar gokken ze ongetwijfeld ook op
Wel vermoeiend allemaal hoor. Ik word er al aardig schijtziek van. Daar gokken ze ongetwijfeld ook op
per ongeluk dubbelpost...
[ Voor 94% gewijzigd door Allewijn op 26-05-2014 12:19 ]
IPV de vreselijk grote navbar te laten verdwijnen, kwam ik ook tegen dat hij verkleind kan worden.
Dat lijkt mij ook érg fraai (en zou gewoon standaard zo instelbaar moeten zijn):

Nu nog uitzoeken hoe ik nou precies veilig kan rooten en dit zo in kan stellen...
Xposed G2 kan echt véél waar je standaard eigenlijk dus al op zat te wachten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2477586
Dat lijkt mij ook érg fraai (en zou gewoon standaard zo instelbaar moeten zijn):

Nu nog uitzoeken hoe ik nou precies veilig kan rooten en dit zo in kan stellen...
Xposed G2 kan echt véél waar je standaard eigenlijk dus al op zat te wachten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2477586
[ Voor 16% gewijzigd door Allewijn op 26-05-2014 11:45 . Reden: link Xposed toegevoegd ]
Dat kan met G2 Xposed:

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Deze bug is er niet meer nu er ook Nederlandse TTS isVerwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:38:
Ik heb een bug gevonden denk ik, zouden jullie dit kunnen bevestigen?
Als je toestel op NL staat, nooit veranderd van taal, en je gaat naar gesproken tekst (instellingen>Algemeen>taal en instellingen>tekst to speech uitvoer) en je drukt dan op Luister naar voorbeeld dan krijg je een Nederlandse vrouw die voorleest. Echter als je de taal veranderd dan is Nederlands niet meer terug te krijgen.
Is dit bij jullie ook zo?
ff de Nederlandse taal downloaden, menu, algemeen, taal en invoer, text-to-speech uitvoer, instelingen tandwiel rechtsboven en dan spraakdata installeren.
[ Voor 10% gewijzigd door Megapaul op 27-05-2014 20:55 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ondertussen mijn G2 geroot en xposed modules G2 tweakbox en force immersive mode geïnstalleerd.
Man wat wordt de g2 dan een stuk prettiger. Zo heb ik de belachelijk grote navigatie bar van 42dp naar 24dp gezet, long press opties van de drie knoppen ingesteld, gradient van de status bar uit gezet, icoon van batterij verwijderd (want aantal % staat er al), record mogelijkheid bij telefoon gesprekken, melding volle accu uit (erg irritant 's nachts), en nog veel meer handige kleine wijzigingen.
En met de app immersive mode heb ik bepaalde apps ingeschakeld. Zoals chrome. Véél fijner browsen zonder status en navigatie bars.
Echt aanraders!
Vooral de navbar/ touch toetsen balk is zó veel fraaier nu hij half zo groot is. Een ik raak nu ook nooit meer per ongeluk tijdens sms'en enzo de home buttons aan.
Nu nog een vraag:
Kan je in chrome ook snel een pagina terug of heen door te swypen? Ik weet dat het wel kan tussen openstaande tabbladen, naar niet hoe je snel pagina's zelf terug en heen kan, zoals op iPhones: naar linker of rechter zijkant van het scherm swypen om een pagina te wisselen.
Iemand die daar een oplossing voor weet?
Man wat wordt de g2 dan een stuk prettiger. Zo heb ik de belachelijk grote navigatie bar van 42dp naar 24dp gezet, long press opties van de drie knoppen ingesteld, gradient van de status bar uit gezet, icoon van batterij verwijderd (want aantal % staat er al), record mogelijkheid bij telefoon gesprekken, melding volle accu uit (erg irritant 's nachts), en nog veel meer handige kleine wijzigingen.
En met de app immersive mode heb ik bepaalde apps ingeschakeld. Zoals chrome. Véél fijner browsen zonder status en navigatie bars.
Echt aanraders!
Vooral de navbar/ touch toetsen balk is zó veel fraaier nu hij half zo groot is. Een ik raak nu ook nooit meer per ongeluk tijdens sms'en enzo de home buttons aan.
Nu nog een vraag:
Kan je in chrome ook snel een pagina terug of heen door te swypen? Ik weet dat het wel kan tussen openstaande tabbladen, naar niet hoe je snel pagina's zelf terug en heen kan, zoals op iPhones: naar linker of rechter zijkant van het scherm swypen om een pagina te wisselen.
Iemand die daar een oplossing voor weet?
Verwijderd
Weet iemand hoe je de sodtware updatr kan krijgen naar 80220D-EUR, ik heb nog steeds D80220b. Wil namelijk graag de knock code gebruiken.
Bij OTA krijg ik de melding dat het meest recente versie al aanwezig is.
Bij OTA krijg ik de melding dat het meest recente versie al aanwezig is.
Hoi, ik krijg USB OTG niet voormekaar.
Heb een kabel maar als ik er eenmaal een usb stick of dergelijke in doe doet ie niets. Hij heeft wel een melding dat er een usb device is ingeplugd maar voor de rest niet. Ook bij bestandsbeheer staat niets.
Heb een kabel maar als ik er eenmaal een usb stick of dergelijke in doe doet ie niets. Hij heeft wel een melding dat er een usb device is ingeplugd maar voor de rest niet. Ook bij bestandsbeheer staat niets.
Ik kan met es file explorer en/of solid explorer mijn USB stick gewoon benaderen en alles doen. Krijg jij hem dan helemaal niet te zien?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Baelrog, heb je je telefoon al laten repareren? Zo ja, wat waren de kosten? Mijn telefoon is ook afgelopen weekend gevallen, met een barst van boven tot onder tot gevolg. Daarbij werkt het touchscreen niet meer goed. De schade valt, jammer genoeg, niet onder mijn inboedelverzekering.Baelrog schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:33:
Hey mensen, ik heb nu mijn G2 een kleine 3 maand. Helaas is hij van het weekend op de grond gevallen en dikke barsten in touchscreen scherm. Ik hoorde dat het LCD scherm en de touchscreen 1 unit zijn. Dus je moet beiden vervangen *duurder*. Ik ben wel altijd dik tevreden geweest over de telefoon, dus wil hem repareren ipv terug naar mijn oude galaxy S2.
Heeft er iemand ervaring met een bedrijfje of winkel (regio Zwolle) waarbij dit betaalbaar kan? Ik ben al de stad in geweest en ze vragen er ong 140-160 euro voor. Misschien heeft iemand een goedkoper alternatief
Graag hoor ik het !
De LCD lijkt bij mij ook in orde, echter vervangen ze bij al die bedrijfjes inderdaad enkel de totale units (LCD + touch screen / digitizer). Iemand ervaring met het zelf vervangen van het touch screen of LCD/touch screen? Op youtube zijn een aantal filmpjes te vinden en het lijkt nog redelijk wat werk te zijn

Ik vraag me af hoe je dat wilt doen? Als ik kijk op eBay of andere sites met onderdelen, dan zie ik haast altijd dat het ook verkocht wordt als 1 unit, dus LCD met digitizer in zn gehaald voor 100€ oid.
Op deze manier. De digitizer kan je ook los kopen, bijvoorbeeld hier.Qurius schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:05:
Ik vraag me af hoe je dat wilt doen? Als ik kijk op eBay of andere sites met onderdelen, dan zie ik haast altijd dat het ook verkocht wordt als 1 unit, dus LCD met digitizer in zn gehaald voor 100€ oid.
Wie weet hoe je 4K resolutie en 120fps slow motion aan kan zetten op de G2? Ik weet dat het kan, maar hoe? Mijn g2 is rooten...
XDABBEB's camera mod installeren.Allewijn schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:21:
Wie weet hoe je 4K resolutie en 120fps slow motion aan kan zetten op de G2? Ik weet dat het kan, maar hoe? Mijn g2 is rooten...
Tof. Gedaan en een backup van ee oude originele camera app gemaakt. Het werk! Gaaf dat 120fps slow mo.
Ik heb sinds vandaag last van langzame animaties.
Vooral als ik het scherm uit zet heb ik de animatie black hole maar die gaat erg langzaam. Bij ontwikkelingsopties heb ik alles op 0.5x gezet dus dat is het probleem niet.
Weet iemand raad?
Edit: Inmiddels is het weer weg (raar?!).
Maar nu heb ik weer een andere vraag, hoe koppel ik paypal aan google play?
Als ik een aankoop wil doen kan ik Paypal niet selecteren of kiezen...
Moest een nieuwe versie van Google Play hebben, inmiddels via een .apk van android police gedownload
Vooral als ik het scherm uit zet heb ik de animatie black hole maar die gaat erg langzaam. Bij ontwikkelingsopties heb ik alles op 0.5x gezet dus dat is het probleem niet.
Weet iemand raad?
Edit: Inmiddels is het weer weg (raar?!).
Maar nu heb ik weer een andere vraag, hoe koppel ik paypal aan google play?
Als ik een aankoop wil doen kan ik Paypal niet selecteren of kiezen...
Moest een nieuwe versie van Google Play hebben, inmiddels via een .apk van android police gedownload
[ Voor 39% gewijzigd door Ttje op 30-05-2014 20:32 ]
*weg*
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 01-06-2014 23:39 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
edit: bericht verplaatst naar Accessoires voor de LG G2
[ Voor 95% gewijzigd door Gynnad op 05-06-2014 12:42 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik zou even in het Accesoires topic kijkenGynnad schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:21:
Sinds kort (afgelopen dinsdag) heb ik de LG G2, mijn vorige telefoon was de HTC One S waardoor de G2 nu niet in hetzelfde hoesje past als de HTC One S. Vandaar dat ik vandaag een nieuw hoesje wil gaan kopen (tegen beschadigingen/vallen), mijn vraag was daarbij eigenlijk wel hoesje is eigenlijk nou ideaal om te hebben voor je telefoon. Iemand suggesties of tips?
Momenteel had ik een hoesje waarbij je de telefoon er vanaf boven af in doet, het nadeel hiervan is dat als je hem dan gebruikt en hij valt dat hij nog steeds niet ‘beschermt’ is (heeft me al 160 euro gekost..), een hoesje waarbij er een ‘omklik’-hulsel zit lijkt me nog steeds niets beschermen aan het scherm voor het vallen en/of sleutels/scherpe voorwerpen.
Accessoires voor de LG G2
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Verwijderd
Dynafix/ LG, the story continues:
En vanaf 21 mei wacht ik al een op reactie van LG uit. Heb al meerdere keren contact met de chat gehad: 'ze zijn er nog mee bezig' enz. Nu is er een toezegging gemaakt dat ik vandaag een reactie krijg, of iig een 'status update'.
Ik voel er veel voor om m'n G2 te verpulveren en ergens een Nokia 3310 vandaan te plukken. Ik word hier helemaal schijtziek van. Bah.
En vanaf 21 mei wacht ik al een op reactie van LG uit. Heb al meerdere keren contact met de chat gehad: 'ze zijn er nog mee bezig' enz. Nu is er een toezegging gemaakt dat ik vandaag een reactie krijg, of iig een 'status update'.
Ik voel er veel voor om m'n G2 te verpulveren en ergens een Nokia 3310 vandaan te plukken. Ik word hier helemaal schijtziek van. Bah.
Sorry, misschien een domme vraag maar wat is nu het verschil tussen die D802 en E802 series enz. Ik wil namelijk een G2 gaan kopen alleen is dit het enige wat ik nog niet snap.
Zijn er hier nog meer G2-gebruikers die de 80220d update nog niet ota gehad hebben? Ben benieuwd of ik de enige ben die zo lang moet wachten.
Ik wacht op een prijsopgave van een reparatie buiten garantie. Ik kon het niet direct opsturen maar het moest via de dealer (Coolblue/PDAshop). Wel beroerd...een extra schakel dus het schiet totaal niet op. Vorige week dinsdag op de post gedaan, vandaag nog steeds niet eens een prijsopgave. Alleen zo'n lauwe status info "Uw product is naar de fabrikant/leverancier gestuurd voor herstelling"Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:10:
Is dynafix eigenlijk de service partner van LG?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Mijn ervaring met Coolblue/laptopshop was erg goed.westergas schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:48:
[...]
Ik wacht op een prijsopgave van een reparatie buiten garantie. Ik kon het niet direct opsturen maar het moest via de dealer (Coolblue/PDAshop). Wel beroerd...een extra schakel dus het schiet totaal niet op. Vorige week dinsdag op de post gedaan, vandaag nog steeds niet eens een prijsopgave. Alleen zo'n lauwe status info "Uw product is naar de fabrikant/leverancier gestuurd voor herstelling"
Anderhalve week en mijn laptop was gerepareerd terug bij mij thuis.
Verwijderd
Nee, dacht ik wel (ik had het rechtstreeks naar Dynafix gestuurd) maar Teleplan is de officiële servicepartner. Althans, zij voeren de reparaties uit. Dynafix is wat LG betreft een doorgeefluik.westergas schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:48:
[...]
Ik wacht op een prijsopgave van een reparatie buiten garantie. Ik kon het niet direct opsturen maar het moest via de dealer (Coolblue/PDAshop). Wel beroerd...een extra schakel dus het schiet totaal niet op. Vorige week dinsdag op de post gedaan, vandaag nog steeds niet eens een prijsopgave. Alleen zo'n lauwe status info "Uw product is naar de fabrikant/leverancier gestuurd voor herstelling"
Oh lekker. In mijn geval is het dus (in het slechtste geval) Coolblue-->Dynafix-->Teleplan.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:41:
[...]
Nee, dacht ik wel (ik had het rechtstreeks naar Dynafix gestuurd) maar Teleplan is de officiële servicepartner. Althans, zij voeren de reparaties uit. Dynafix is wat LG betreft een doorgeefluik.
Had hem zelf liever naar dynafix/teleplan gestuurd maar volgens CS van LG moest dat beslist via de dealer. Nou ja nu toch al te laat. We wachten maar weer rustig af....
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Ik had LG op de chat gehad en die van mij gaat weer retour maar nu via de winkel (Mediamarkt). M'n toestel is geroot en Dynafix weigerde 'em....Mediamarkt mag dat als winkel sowieso niet.
E802 heb ik niet gehoord. De D802 en andere nummers kan je vinden hier: http://forum.xda-developers.com/lg-g2xxkylexx schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:01:
Sorry, misschien een domme vraag maar wat is nu het verschil tussen die D802 en E802 series enz. Ik wil namelijk een G2 gaan kopen alleen is dit het enige wat ik nog niet snap.
Hier staan nog geen nummers bij, maar het zijn alle varianten die er zijn. D802 is de internationale versie die er in Nederland is. Het is dus gewoon een typenummer. De AT&T variant in de VS heet bijv D800, die van Verizon de vs980, die van T-Mobile D801.
Maar het zijn allemaal LG G2 telefoons. Net wat ander uiterlijk soms, waarschijnlijk ook wel andere frequentie ondersteuning. ALs je meer vragen hebt, stel ze gerust.
Hallo Stidge,Stidge schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 02:26:
[...]
E802 heb ik niet gehoord. De D802 en andere nummers kan je vinden hier: http://forum.xda-developers.com/lg-g2
Hier staan nog geen nummers bij, maar het zijn alle varianten die er zijn. D802 is de internationale versie die er in Nederland is. Het is dus gewoon een typenummer. De AT&T variant in de VS heet bijv D800, die van Verizon de vs980, die van T-Mobile D801.
Maar het zijn allemaal LG G2 telefoons. Net wat ander uiterlijk soms, waarschijnlijk ook wel andere frequentie ondersteuning. ALs je meer vragen hebt, stel ze gerust.
Bedankt voor je reactie. Ik had ondertussen nog eens gekeken maar volgens mij is het gewoon een typfout, hij staat eerst als D802 en daarna E802 in deze winkel: http://www.yourtablet.nl/...e=tweakers&utm_medium=cpc
Ps: Ook heb ik de telefoon ondertussen besteld en komt deze vandaag binnen

Nog even een tipje voor de G2 users:
Installeer het toetsenbord van zijn opvolger, de G3. Man wat is dat een fijn toetsenbord waar veel meer mee kan. Hoogte verstellen, etc.
Ik tik er zo veel sneller, correcter en fijner mee.
Op YouTube staan genoeg reviews over het LG G3 keyboard.
Installeer het toetsenbord van zijn opvolger, de G3. Man wat is dat een fijn toetsenbord waar veel meer mee kan. Hoogte verstellen, etc.
Helemaal met je eens!Allewijn schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:13:
Een stuk rust gevend en ik druk nu niet steeds meer een punt aan als ik snel type omdat de spatie balk een stuk groter langer is.
Kort om, super fijn toetsenbordje!
Heren even een vraag over de batterijduur:
Tot op heden was ik erg tevreden met de batterijduur. Vooral 'standby' gebruikte hij amper wat (zeg 1% per uur).
Laatste tijd lijkt hij echter meer batterij te gaan gebruiken en ik kom er nog niet echt goed achter wat de oorzaak is.
Kijkende bij Instellingen > Batterij > Accu Informatie, zie ik dat hij bijv nu de laatste 3 uur 7% heeft verbruikt. En die drie uur heb ik hem geen enkele seconde gebruikt en is er geen melding/bericht of wat dan ook binnen gekomen (zit laatste vijf uur al ongebruikt in mijn zak).
Ik ben deze afgelopen 3 uur wel onderweg geweest. Dus op diverse locaties. GSM, Wifi Bluetooth, Data en Locatie stonden aan (maar niet verbonden met een wifi hotspot en geen daadwerkelijke bluetooth verbinding).
Ik zie dat de grootste verbruiker 'Google Services' geweest lijkt, met 23% (waarbij staat 'bijgeleverde pakketten contacten-synchroniseren, Services Framework, Accountbeheer, Backup Transport en Play Services).
Hij is nu totaal 7 uur en 59 minuten gebruikt vanaf een volle lading en staat nu op 'maar' 86% accu, waarbij dus 'Google Services' de grootste verbruiker is met 23% (Cpu totaal 8m52s, Ingeschakeld houden 58m15s, GPS 2m0s) en daarna 'Weergave' met 13% (15m 50s), daarna Android Besturingssysteem met 13% (Cpu totaal 8m41s, Ingeschakeld houden 1h10m47s), daarna Mobiel standby met 12% (Tijd actief 8h1m43s, Tijd zonder signaal 0%) en daarna een aantal processen die niet zo noemenswaardig zijn.
Wat zou dit in mijn ogen flinke batterijverbruik kunnen zijn en wat kan ik er aan doen?
Tot op heden was ik erg tevreden met de batterijduur. Vooral 'standby' gebruikte hij amper wat (zeg 1% per uur).
Laatste tijd lijkt hij echter meer batterij te gaan gebruiken en ik kom er nog niet echt goed achter wat de oorzaak is.
Kijkende bij Instellingen > Batterij > Accu Informatie, zie ik dat hij bijv nu de laatste 3 uur 7% heeft verbruikt. En die drie uur heb ik hem geen enkele seconde gebruikt en is er geen melding/bericht of wat dan ook binnen gekomen (zit laatste vijf uur al ongebruikt in mijn zak).
Ik ben deze afgelopen 3 uur wel onderweg geweest. Dus op diverse locaties. GSM, Wifi Bluetooth, Data en Locatie stonden aan (maar niet verbonden met een wifi hotspot en geen daadwerkelijke bluetooth verbinding).
Ik zie dat de grootste verbruiker 'Google Services' geweest lijkt, met 23% (waarbij staat 'bijgeleverde pakketten contacten-synchroniseren, Services Framework, Accountbeheer, Backup Transport en Play Services).
Hij is nu totaal 7 uur en 59 minuten gebruikt vanaf een volle lading en staat nu op 'maar' 86% accu, waarbij dus 'Google Services' de grootste verbruiker is met 23% (Cpu totaal 8m52s, Ingeschakeld houden 58m15s, GPS 2m0s) en daarna 'Weergave' met 13% (15m 50s), daarna Android Besturingssysteem met 13% (Cpu totaal 8m41s, Ingeschakeld houden 1h10m47s), daarna Mobiel standby met 12% (Tijd actief 8h1m43s, Tijd zonder signaal 0%) en daarna een aantal processen die niet zo noemenswaardig zijn.
Wat zou dit in mijn ogen flinke batterijverbruik kunnen zijn en wat kan ik er aan doen?
En als aanvulling op mijn bovenstaande:
Identiek hetzelfde qua settings bekeken maar dan terwijl mijn toestel op mijn nachtkastje lag. Dus één vaste locatie. Toen een verbruik van maar 1 procent in 3 uur standby. Dat is dus een stuuuuuk zuiniger. Hoe komt dat verschil? Gebruikt hij zo veel meer standby terwijl je dus wisselt van locaties dan? Gsm mast wissels ed ofzo?
Identiek hetzelfde qua settings bekeken maar dan terwijl mijn toestel op mijn nachtkastje lag. Dus één vaste locatie. Toen een verbruik van maar 1 procent in 3 uur standby. Dat is dus een stuuuuuk zuiniger. Hoe komt dat verschil? Gebruikt hij zo veel meer standby terwijl je dus wisselt van locaties dan? Gsm mast wissels ed ofzo?
Het zit hem volgens mij in je Wi-Fi.
Ik als je van netwerk wisselt triggert dat ook apps te synchen enzovoort.
Probeer het eens met je Wi-Fi (en bluetooth) uit te testen. Ik zit ook op 4% in 3 uur met het ding op mijn nachtkastje (waarbij ik vaak geen bereik heb maar wel Wi-Fi)
Ik als je van netwerk wisselt triggert dat ook apps te synchen enzovoort.
Probeer het eens met je Wi-Fi (en bluetooth) uit te testen. Ik zit ook op 4% in 3 uur met het ding op mijn nachtkastje (waarbij ik vaak geen bereik heb maar wel Wi-Fi)
Thanks voor de tip, werkt inderdaad fijn. Hier een duidelijke uitleg.Allewijn schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:13:
Uiteindelijk maar niet zelf gaan repareren. Het is mogelijk om enkel het touchscreen te vervangen, maar heb redelijk wat reacties gezien waarin men aangaf hiermee de LCD te hebben gesloopt (LCD en touchscreen is één geheel, je moet deze dus losmaken van elkaar). Indien dit gebeurt dan moet je alsnog een LCD + touchscreen aanschaffen. Als je deze wil vervangen met dezelfde kwaliteit (LG) dan ben je volgens mij rond de 100 euro kwijt. Uiteindelijk voor 159 euro laten repareren, binnen half uur hadden ze de LCD + het scherm vervangen (er werd nog een keer bevestigd dat er gebruik werd gemaakt van originele onderdelen).zerocool82 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:27:
[...]
Op deze manier. De digitizer kan je ook los kopen, bijvoorbeeld hier.
Tot 2keer toe geïnstalleerd maar ik krijg die hoogte tentoonstelling niet aangepast.. lijkt de gewone g2... touchpal X werkt bij mij nog het beste..
Nog een vraagje trouwens; doen bij jullie beide speakeruitgangen over de telefoon het? Bij mij alleen de rechter namelijk. Viel me ineens op toen ik alleen die afdekte met het kijken van een yt filmpje dat ik zo goed als geen geluid had...?
Nog een vraagje trouwens; doen bij jullie beide speakeruitgangen over de telefoon het? Bij mij alleen de rechter namelijk. Viel me ineens op toen ik alleen die afdekte met het kijken van een yt filmpje dat ik zo goed als geen geluid had...?
[ Voor 45% gewijzigd door DRuw op 15-06-2014 11:51 ]
Er is ook maar 1 speaker, de rechterDRuw schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:48:
Tot 2keer toe geïnstalleerd maar ik krijg die hoogte tentoonstelling niet aangepast.. lijkt de gewone g2... touchpal X werkt bij mij nog het beste..
PSN: TheKrish
Wel geroot? Je hebt SU rechten nodig (de installatie vraagt hier ook om).DRuw schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:48:
Beetje off topic, maar swiftkey is sinds kort gratis te downloaden. Veel beter wordt een toetsenbord nietzerocool82 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:46:
[...]
Thanks voor de tip, werkt inderdaad fijn. Hier een duidelijke uitleg.
[...]
Uiteindelijk maar niet zelf gaan repareren. Het is mogelijk om enkel het touchscreen te vervangen, maar heb redelijk wat reacties gezien waarin men aangaf hiermee de LCD te hebben gesloopt (LCD en touchscreen is één geheel, je moet deze dus losmaken van elkaar). Indien dit gebeurt dan moet je alsnog een LCD + touchscreen aanschaffen. Als je deze wil vervangen met dezelfde kwaliteit (LG) dan ben je volgens mij rond de 100 euro kwijt. Uiteindelijk voor 159 euro laten repareren, binnen half uur hadden ze de LCD + het scherm vervangen (er werd nog een keer bevestigd dat er gebruik werd gemaakt van originele onderdelen).
Facepalm... Ik dacht hij vraagt het dus hij regelt zelf iets...zerocool82 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:44:
[...]
Wel geroot? Je hebt SU rechten nodig (de installatie vraagt hier ook om).
@ejpostema; weet je ook sinds wanneer? Mijne was een week geleden door de trail heen.
Edit: nog maar eens gedownload en hij werkt inderdaad weer. Erg lekker toetsenbord hoor!
[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 15-06-2014 21:24 ]
Ik heb een vraagje over de GPS ontvangst. Ik ben een aantal reacties tegen gekomen van mensen die binnen luttele seconden een fix hebben.
Ik wilde het bij de mijne even testen terwijl vanuit college naar het Amsterdam Centraal liep. Gehele duur 0 seconden een fix gehad. Ik ben op de dam nog even blijven staan om te kijken of het beter was maar tevergeefs.
Even GPS tester geïnstalleerd en deze geeft aan dat de verbinding met individuele satalieten niet hoger dan oranje wordt en geen enkel moment genoeg voor een fix.
Zijn hier meer ervaringen mee? Is dit reden genoeg voor een garantie claim?
Toestel is overigens niet geroot, en draait op stock 4.4.
Edit: ook wel handig om te vermelden dat het in de auto ook niet denderend werkt en laat is in bochten of andere wijzigingen in richting. Kan alleen niet testen want ik maak vrij weinig gebruik van een auto
Edit2 Zojuist thuis en factory reset gedaan. Vervolgens via het hidden menu een gps test gedaan op mn dak en dat duurde nog geen 10 seconden vor ik op 4 meter nauwkeurig een fix had.
Ik wilde het bij de mijne even testen terwijl vanuit college naar het Amsterdam Centraal liep. Gehele duur 0 seconden een fix gehad. Ik ben op de dam nog even blijven staan om te kijken of het beter was maar tevergeefs.
Even GPS tester geïnstalleerd en deze geeft aan dat de verbinding met individuele satalieten niet hoger dan oranje wordt en geen enkel moment genoeg voor een fix.
Zijn hier meer ervaringen mee? Is dit reden genoeg voor een garantie claim?
Toestel is overigens niet geroot, en draait op stock 4.4.
Edit: ook wel handig om te vermelden dat het in de auto ook niet denderend werkt en laat is in bochten of andere wijzigingen in richting. Kan alleen niet testen want ik maak vrij weinig gebruik van een auto
Edit2 Zojuist thuis en factory reset gedaan. Vervolgens via het hidden menu een gps test gedaan op mn dak en dat duurde nog geen 10 seconden vor ik op 4 meter nauwkeurig een fix had.
[ Voor 24% gewijzigd door Mole op 17-06-2014 18:51 ]
Ik had op een gegeven moment ook ineens problemen met GPS fix. Een factory reset deed bij mij ook de truuk.Mole schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:18:
Verwijderd
Reactie LG (na bijna een maand wachten):Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:10:
Dank u voor de informatie. Uit de bronnen kan worden afgeleid dat kosteloze reparatie afgewezen mag worden als er verband is tussen de klacht en rooten, dat zoals algemeen bekend levensduurbedreigend voor het toestel is en sowieso afgeraden wordt.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mijn stelling was dat garantie niet mag worden geweigerd als het defect niet in relatie staat tot het rooten. Ik ben benieuwd wat jullie halen uit LG's reactie
Overigens mooi wat ze als algemeen bekend achten!
Ik heb zojuist met de nieuwste versie van de G2 Tweaksbox (rooted) de G3 Flatui aan kunnen zetten.
Hier door is het notificatie scherm qua looks identiek aan de G3. Érg fraai!
Nu nog de iconen van de G3 en dan is het geheel een stuk rustiger / stijlvoller om te zien (of een ported G3 rom, maar daar ben ik nog niet zo dan van. Mijn stock kitkat rom werk rooted erg lekker)
Nu nog de iconen van de G3 en dan is het geheel een stuk rustiger / stijlvoller om te zien (of een ported G3 rom, maar daar ben ik nog niet zo dan van. Mijn stock kitkat rom werk rooted erg lekker)
Op XDA staat een thema met alle iconen van de G3, ziet er echt goed uit. Hoef je niet eens voor te rooten. Zal even zoeken voor je.Allewijn schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:13:
Ik heb zojuist met de nieuwste versie van de G2 Tweaksbox (rooted) de G3 Flatui aan kunnen zetten.
Edit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2575385
[ Voor 5% gewijzigd door Mole op 19-06-2014 21:19 ]
Vettt! dankjewel. Ik ga er naar kijken!Mole schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:10:
[...]
Op XDA staat een thema met alle iconen van de G3, ziet er echt goed uit. Hoef je niet eens voor te rooten. Zal even zoeken voor je.
Edit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2575385
Edit: ondertussen het G3 thema gedownload en geïnstalleerd (niet degene die moonshine heet. Want die dacht ik eerst dat het moest zijn. Staat er wat verwarrend. Maar dus gewoon degene die G3 heet.) Ziet er echt top uit. Dat icm mijn g2 tweaksbox g3 look notificatie scherm zorgt voor een 100% g3 uiterlijk!
Nu nog de 'weerwidget' van de g3 en Dan is het voor top.
[ Voor 34% gewijzigd door Allewijn op 19-06-2014 22:21 ]
Ik zag dat er meer mensen waren met Vodafone en 4G op de G2? Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik krijg het ook niet aan de gang namelijk.
Mijn netwerkmodus staat op GSM/UMTS/LTE automatisch en de 4Ģ blox staat aan. Ik woon in Haarlem en nergens in de rit tussen Haarlem en Rotterdam komt het 4G icoontje in beeld. Hij blijft switchen tussen 3G en H.
Mis ik iets? Zijn er nog andere instellingen? Misschien kan iemand ze posten?
Opgelost: het bleek mijn oude simkaart te zijn!
Mijn netwerkmodus staat op GSM/UMTS/LTE automatisch en de 4Ģ blox staat aan. Ik woon in Haarlem en nergens in de rit tussen Haarlem en Rotterdam komt het 4G icoontje in beeld. Hij blijft switchen tussen 3G en H.
Mis ik iets? Zijn er nog andere instellingen? Misschien kan iemand ze posten?
Opgelost: het bleek mijn oude simkaart te zijn!
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 20-06-2014 10:30 ]
Ik gebruik deze, https://play.google.com/s...7.transparentclockweatherAllewijn schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:06:
[...]
Vettt! dankjewel. Ik ga er naar kijken!
Edit: ondertussen het G3 thema gedownload en geïnstalleerd (niet degene die moonshine heet. Want die dacht ik eerst dat het moest zijn. Staat er wat verwarrend. Maar dus gewoon degene die G3 heet.) Ziet er echt top uit. Dat icm mijn g2 tweaksbox g3 look notificatie scherm zorgt voor een 100% g3 uiterlijk!
Nu nog de 'weerwidget' van de g3 en Dan is het voor top.
Niet precies hetzelfde, maar ziet er 100% doorzichtigheid en de minimalistische witte weer iconen die bij de instellingen staan verdomde goed uit
Tip; nieuwe Z launcher van Nokia. Ziet er mooi uit. Net geinstalleerd op LG G2 (unrooted). Is zelflerend
http://www.androidplanet....gje-nokia-met-z-launcher/
Hier te krijgen
https://zlauncher.com/
http://www.androidplanet....gje-nokia-met-z-launcher/
Hier te krijgen
https://zlauncher.com/
[ Voor 31% gewijzigd door edklavertje op 20-06-2014 00:09 ]
Jammer dat die tweakbox weer premium moet zijn...
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic